Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 213 ... 250 Laatste
Acties:
  • 1.768.701 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 29-01-2024
ManiacScum schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 11:15:
je mist het punt volgens mij, het gaat om het aantal km laden per uur, dat staat volledig los van het vermogen van de laadpaal maar is afhankelijk van zaken als temperatuur en rijstijl.

Immers de laadsnelheid waar over wordt gesproken is het verschil tussen 75 km/uur en 65 km/uur
punt niet gemist, maar ik dacht dat vermogen van laden ook invloed had, maar niet het geval begrijp ik uit diverse posts, weer wat geleerd, bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiazzz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 18-09 17:41
Meer mensen die last hebben van laadproblemen? Ik heb nu al +- 10 keer gehad dat de sessie rond 30sec stopt, in de logs van de palen geeft die aan dat de auto hem afkapt… (vaak Fastned of alego langs de snelweg)
Rare is dat ik gister een tip kreeg 2 meter vooruit rijden, dan weer 2 meter achteruit en deze werkt |:( .
Heeft dit met een bug te maken vraag ik mij dan af…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkBouwman
  • Laatst online: 05-05 20:21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maat28
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 16:42
Yes, we hebben een goede wagen uitgekozen mannen😉 en vrouwen natuurlijk ook🙃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gartok
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 18-04 19:00
Toch nog even een reactie op de behulpzame antwoorden rond de laadsnelheid :

Ik verbruik sinds de aankoop , 7500 km , 16.6 kw .

Meestal stad , ik laad tot 90 % op , bereik de afgelopen maanden tussen de 475 en 500 km .
Toch heb ik in het begin een laad snelheid van 75 km behaald en nu 63 tot 65 .
Zelfde gebruik / verbruik alleen de buiten temperatuur is lager maar niet heel koud dacht ik zo .
Bereik nu bij 90 % : 410 km .
Is dat alleen het effect van de temperatuur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richard T
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-10-2021
Hier even een ervaring mbt de Skoda enyaq, wat een fantastische auto!!!! Ik heb mijn auto 13 augustus opgehaald en nu inmiddels 7200 km ermee gereden. Heel blij met deze keuze, rijdt super, het laden gaat prima, kortom hier een blije bezitter van de Skoda Enyaq. Voor degene die nog moeten wachten, het is echt het wachten waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccreator
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 17-09 08:12
knirrebir schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 14:02:
[...]

Brutaal gevraagd, maar welke specs qua assistentie; basis of plus?
Ik ben wel heel benieuwd naar de Facebook groep. En de foto ervan. Kan iemand mij een linkje sturen ervan?
Nog maar een paar nachtjes en dan post ik de filmpjes en foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiwaaz
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 31-01 11:32
Gaat om deze post in de 'Skoda Enyaq NL' groep vermoed ikAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uQc2BJ11DLD3bThyfJUNph0vXfk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C1Mb0hEYnS0TqItiWW6jtezy.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 77% gewijzigd door Wiwaaz op 07-10-2021 21:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:20
Thiazzz schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 17:27:
Meer mensen die last hebben van laadproblemen? Ik heb nu al +- 10 keer gehad dat de sessie rond 30sec stopt, in de logs van de palen geeft die aan dat de auto hem afkapt… (vaak Fastned of alego langs de snelweg)
Rare is dat ik gister een tip kreeg 2 meter vooruit rijden, dan weer 2 meter achteruit en deze werkt |:( .
Heeft dit met een bug te maken vraag ik mij dan af…
Toevallig net ook bij een alego. Telkens pasje opnieuw scannen en er werd weer ca.30 sec geladen
Toen ik weer voldoende had om thuis te komen maar gelijk weg gereden.
Mocht het nog eens voorkomen zal ik je tip in mijn achterhoofd houden 😉

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Ccreator
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 17-09 08:12
Wiwaaz schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 21:45:
Gaat om deze post in de 'Skoda Enyaq NL' groep vermoed ik[Afbeelding]
NO COMMENT :) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedg73
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 26-08 11:56
waarschijnlijk vanaf 18 october stop nieuwbouw Skodas

https://www-mladaboleslav...oR1o_JSgQ5l9ZX1BBRQzkAARs

zal toch niet waar zijn hoop ik

[ Voor 9% gewijzigd door renedg73 op 07-10-2021 23:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SSJVegito
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-12-2022
renedg73 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 23:55:

Voor diegene die hem nieuw besteld hebben en nog niet geproduceerd is dat slecht nieuws inderdaad maar aan de andere kant voor diegene die hem al besteld hebben en waar het wachten op onderdelen is, is het wel goed nieuws want die worden dan eindelijk eens afgemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maat28
renedg73 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 23:55:

Is dit geen fake news? De rest van het jaar een fabriekssluiting? Lijkt me erg sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedg73
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 26-08 11:56
Maat28 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 08:35:
[...]

Is dit geen fake news? De rest van het jaar een fabriekssluiting? Lijkt me erg sterk.
zoals ik het lees stoppen ze met nieuwe autos bouwen en gaan ze alle capaciteit en chips gerbuiken voor de half afgebouwde autos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-09 18:34
p.d.s.mane schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 16:21:
[...]

Het zou alles veel duidelijker zijn als de Enyaq bij het laden de laadsnelheid niet (alleen) als "fictief" extra bereik (range) per tijd (km/uur) zou tonen, maar (ook) de daadwerkelijke laadsnelheid (dan wel het daadwerkelijke laadvermogen) in energie per tijd (kWh/h dan wel kW).

En het zelfde geld voor de resterende bereik (range) die in het display getoond word: naast bereik (range) (in km), graag ook de (relatieve) state-of-charge (SoC) in % (altijd, niet allen met <= 10%), of zelfs de absolute SoC (cq. resterende energie) in kWh,
en ergens (display of menu op infotainment scherm) ook de daadwerkelijk (netto) capaciteit van de batterij (in kWh) --- hoe anders kan men anders aantonen als deze voor afloop van 8 jaren / 160.000 km onder de 70% valt en men dus op garantie en nieuwe accu mag krijgen ... ?

Wie weet, misschien leest iemand van Skoda hier mee en we zien op termijn iets hiervan in een software update terug --- Sinterklaas, Kerst, en Pasen zijn niet meer zo ver weg, en mijn Enyaq komt (helaas) pas daarna ...
Precies dit ja. Ik vind het ook enorm vervelend dat je bij gebruik van Android Auto niet op het dashboard kan switchen naar je actueel verbruik enz.. ik let daar graag op en dan moet ik altijd schakelen van AA naar een ander scherm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maat28
renedg73 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 08:40:
[...]

zoals ik het lees stoppen ze met nieuwe autos bouwen en gaan ze alle capaciteit en chips gerbuiken voor de half afgebouwde autos
Ja ik kan ook lezen😊 Ik heb gisteren nog van de dealer vernomen dat er voldoende chips zijn voor de Enyaq (info vanuit Pon) en dat alles volle bak naar de Enyaq wordt geschoven. Een Kodiaq oid zou je op dit moment niet moeten willen bestellen….die zou over een klein jaar pas komen dan. Maar ok….misschien wishfull thinking hier en uiteindelijk weet een dealer of Pon natuurlijk ook niet heel veel meer. Laten we hopen dat de Enyaq inderdaad maximale voorrang krijgt en de rest van de modellen de productie gestaakt wordt😊👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexZuH
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-09 15:25
Maat28 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:45:
[...]

Ja ik kan ook lezen😊 Ik heb gisteren nog van de dealer vernomen dat er voldoende chips zijn voor de Enyaq (info vanuit Pon) en dat alles volle bak naar de Enyaq wordt geschoven. Een Kodiaq oid zou je op dit moment niet moeten willen bestellen….die zou over een klein jaar pas komen dan. Maar ok….misschien wishfull thinking hier en uiteindelijk weet een dealer of Pon natuurlijk ook niet heel veel meer. Laten we hopen dat de Enyaq inderdaad maximale voorrang krijgt en de rest van de modellen de productie gestaakt wordt😊👍
Dat laaste wordt het sowieso niet, de nieuwe Fabia is net gelanceerd, en heeft nog best een interessant marktaandeel in het B Segment.

Either way, afmaken wat er afgebouwd moet worden, neem aan dat men niet voor het eerst met meerdere productielijnen en automodellen werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:49
Gezien de grote aantallen Enyaqs die op kenteken worden gezet, lijken de aflever problemen mee te vallen. Op basis van onderstaande cijfers en de trends in de afleveringen van Enyaqs en Niro’s, lijkt het erop dat de Enyaq, ondanks de late start eind april, de best verkochte EV van NL wordt in 2021.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JgbAo3XXLb8Pryt-F3oYgHDOAmg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VFYl2wpnHRenTqlKBD848BCA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 22:24
Cloclo100 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:20:
[...]

Precies dit ja. Ik vind het ook enorm vervelend dat je bij gebruik van Android Auto niet op het dashboard kan switchen naar je actueel verbruik enz.. ik let daar graag op en dan moet ik altijd schakelen van AA naar een ander scherm..
Je kan ook AA integreren als widget op een scherm, dan kan je makkelijk swipen naar een verbruik scherm, of het zelfs ernaast zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RandomNick
renedg73 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 08:40:
[...]

Goed nieuws voor @knirrebir, gaan ze misschien eindelijk de jouwe ook eens afmaken :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:44
jdbiggelaa schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 10:12:
Gezien de grote aantallen Enyaqs die op kenteken worden gezet, lijken de aflever problemen mee te vallen. Op basis van onderstaande cijfers en de trends in de afleveringen van Enyaqs en Niro’s, lijkt het erop dat de Enyaq, ondanks de late start eind april, de best verkochte EV van NL wordt in 2021.

[Afbeelding]
Wat een duidelijke voorsprong zeg Enyaq vs. ID.4 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloclo100
RandomNick schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 10:39:
[...]

Je kan ook AA integreren als widget op een scherm, dan kan je makkelijk swipen naar een verbruik scherm, of het zelfs ernaast zetten.
Pics or it didn't happen..
Ik bedoel wel degelijk tegelijk mijn Waze navigatiekaart zien én daarlangs de verbruikgegevens. De AA widget is slechts 1 tegel groot en is gewoon een snelkoppeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperzzz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-09 19:28
Cloclo100 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 11:06:
[...]

Pics or it didn't happen..
Ik bedoel wel degelijk tegelijk mijn Waze navigatiekaart zien én daarlangs de verbruikgegevens. De AA widget is slechts 1 tegel groot en is gewoon een snelkoppeling.
Er is ook een widget die veel groter is, als je die gebruikt heb je aan de rechter of linker zijde nog plaats voor 3 widgets van 1 tegel groot.

Maar... dat wat jij wilt (AA en verbruik op 1 scherm) is niet mogelijk. Heb ik ook al geprobeerd maar dat lukt je niet. Beste wat je kan doen is de grote AA widget op 1 scherm en dan swipen naar links of rechts met de widget die de verbruik gegevens toont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
Jasperzzz schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 12:03:
[...]

Er is ook een widget die veel groter is, als je die gebruikt heb je aan de rechter of linker zijde nog plaats voor 3 widgets van 1 tegel groot.

Maar... dat wat jij wilt (AA en verbruik op 1 scherm) is niet mogelijk. Heb ik ook al geprobeerd maar dat lukt je niet. Beste wat je kan doen is de grote AA widget op 1 scherm en dan swipen naar links of rechts met de widget die de verbruik gegevens toont.
Die mis ik precies.. Ik zie alleen ééntje van AA , die 1x1 groot is. Kan je eens een foto maken van hoe het er dan bij jou uitziet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasperzzz
Even iets anders. ik rij momenteel al een kleine week in een ID3 als leenauto. De Enyaq staat helaas bij de schade hersteller... (klein inparkeerfoutje van vrouwlief, moet toch nog beetje wennen aan het formaat auto:-)).

Maar wat een verschil zeg, ondanks dat het onderstel + aandrijflijn zo goed als gelijk. Paar dingen die me negatief opvallen in de ID3 (en dus positief in de Enyaq):

1. Plastic fantastic interieur met veels te veel hoogglans zwart
2. Stoelen lijken rechtstreeks uit een 10 jaar oude Peugeot 107 te komen, totaal geen steun aan de zijkanten
3. Bediening knoppen op het stuur zijn waardeloos, is mij in een week tijd al meerdere keren gebeurd dat ik per ongeluk zo'n knopje aanraakte.
4. Bediening van de ACC is drama, kan niet wennen aan die knoppen en de snelheid met 1 kmph verhogen/verlagen lukt me bijna nooit.
5. De lane assist is naar mijn idee veel agressiever dan in de Enyaq, daar waar die in de Enyaq bij mij altijd aan staat zonder problemen schakel ik deze in de ID3 gelijk uit.
6. De ID3 heeft geen TA en dan merk je pas hoe snel je aan zo iets gewend raakt.
7. Zelfde geldt voor de dode hoek assistent, zit er ook niet op (vindt ik wel heel vreemd...)
8. De ID3 heeft geen flippers achter het stuur en merk dat ik deze dus best vaak (onbewust) gebruik in de Enyaq. Vooral als ik in D rij op de snelweg en voor een bocht/knooppunt/afrit wil afremmen.

Dus mocht iemand twijfelen tussen een ID3 (ID4 zal ongeveer hetzelfde zijn denk ik?) en een Enyaq dan zou ik het wel weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperzzz
Cloclo100 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 12:06:
[...]

Die mis ik precies.. Ik zie alleen ééntje van AA , die 1x1 groot is. Kan je eens een foto maken van hoe het er dan bij jou uitziet?
Zal het doen als de Enyaq weer terug is :) , zie bericht hierboven.
Maar bij de widgets staat die volgens mij helemaal onderaan, is de grootste widget die er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
Jasperzzz schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 12:11:
[...]

Zal het doen als de Enyaq weer terug is :) , zie bericht hierboven.
Maar bij de widgets staat die volgens mij helemaal onderaan, is de grootste widget die er is.
Klopt ja, maar dat is die van de standaard navigatie, die ik niet gebruik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperzzz
Cloclo100 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 12:11:
[...]

Klopt ja, maar dat is die van de standaard navigatie, die ik niet gebruik :)
Nee er is er ook 1 van AndroidAuto (of misschien heeft die een iets andere naam omdat het ook Carplay zou kunnen zijn).
Zal morgen foto maken als de auto er weer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
Jasperzzz schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 12:20:
[...]

Nee er is er ook 1 van AndroidAuto (of misschien heeft die een iets andere naam omdat het ook Carplay zou kunnen zijn).
Zal morgen foto maken als de auto er weer is.
Ja ik vrees dat dit dan voor AA niet werkt, mss enkel Carplay maar ik ga er natuurlijk geen Iphone voor kopen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperzzz
Cloclo100 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 12:30:
[...]

Ja ik vrees dat dit dan voor AA niet werkt, mss enkel Carplay maar ik ga er natuurlijk geen Iphone voor kopen 8)7
Nee werkt ook voor AA, dat gebruik ik namelijk zelf ook.
Dus als jij die widget echt niet hebt vermoed ik dat je op een andere versie van de software zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
Jasperzzz schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 12:40:
[...]

Dus als jij die widget echt niet hebt vermoed ik dat je op een andere versie van de software zit.
Zou goed kunnen. Heb al 50x geduwd op updaten, er gebeurt niks.. Maar alleszins, je mag altijd die foto doosturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maat28
Jasperzzz schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 12:10:
Even iets anders. ik rij momenteel al een kleine week in een ID3 als leenauto. De Enyaq staat helaas bij de schade hersteller... (klein inparkeerfoutje van vrouwlief, moet toch nog beetje wennen aan het formaat auto:-)).

Maar wat een verschil zeg, ondanks dat het onderstel + aandrijflijn zo goed als gelijk. Paar dingen die me negatief opvallen in de ID3 (en dus positief in de Enyaq):

1. Plastic fantastic interieur met veels te veel hoogglans zwart
2. Stoelen lijken rechtstreeks uit een 10 jaar oude Peugeot 107 te komen, totaal geen steun aan de zijkanten
3. Bediening knoppen op het stuur zijn waardeloos, is mij in een week tijd al meerdere keren gebeurd dat ik per ongeluk zo'n knopje aanraakte.
4. Bediening van de ACC is drama, kan niet wennen aan die knoppen en de snelheid met 1 kmph verhogen/verlagen lukt me bijna nooit.
5. De lane assist is naar mijn idee veel agressiever dan in de Enyaq, daar waar die in de Enyaq bij mij altijd aan staat zonder problemen schakel ik deze in de ID3 gelijk uit.
6. De ID3 heeft geen TA en dan merk je pas hoe snel je aan zo iets gewend raakt.
7. Zelfde geldt voor de dode hoek assistent, zit er ook niet op (vindt ik wel heel vreemd...)
8. De ID3 heeft geen flippers achter het stuur en merk dat ik deze dus best vaak (onbewust) gebruik in de Enyaq. Vooral als ik in D rij op de snelweg en voor een bocht/knooppunt/afrit wil afremmen.

Dus mocht iemand twijfelen tussen een ID3 (ID4 zal ongeveer hetzelfde zijn denk ik?) en een Enyaq dan zou ik het wel weten...
De ID4 is qua plastic fantastic net zoals de ID3…..wat een teleurstelling was dat toen ik erin heb proef gereden. Snel naar de Skoda dealer gerend vervolgens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Jasperzzz schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 12:40:
[...]

Bedoel je dan een snelkoppeling naar AA of ook daadwerkelijk een (scherm)deel van AA?

Dat eerste heb ik nl wel maar dan plaats ik liever onderin een snelkoppeling naar de autogegevens en 1 naar AA/Carplay dat schakelt nog beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Laatst online: 20:49
vinom schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 11:02:
[...]

Bijna factor twee. En daarbij komt nog dat de ID.4 al langer te koop was…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
Maat28 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 13:00:
[...]

De ID4 is qua plastic fantastic net zoals de ID3…..wat een teleurstelling was dat toen ik erin heb proef gereden. Snel naar de Skoda dealer gerend vervolgens.
haha, hier was het per toeval. De Enyaq's kwamen net mondjesmaat binnen in de toonzalen, maar bij de eerste garage(waar ik een bevriende verkoper heb zitten) heb ik enkel een ID4 gezien en was meteen verkocht. Omdat mijn vrouw er niet bij was, maar toch de wagen eens wou testrijden, zijn we naar een andere garage gegaan iets dichterbij .. en daar stond dan de Enyaq in vol ornaat. Dat was eventjes snel gekozen.. je kan dan wel zeggen minimalistisch design etc, maar imo is het gewoon een karige auto vanbinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperzzz
ManiacScum schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 13:48:
[...]

Bedoel je dan een snelkoppeling naar AA of ook daadwerkelijk een (scherm)deel van AA?

Dat eerste heb ik nl wel maar dan plaats ik liever onderin een snelkoppeling naar de autogegevens en 1 naar AA/Carplay dat schakelt nog beter
Daadwerkelijk een schermdeel gevuld met AA. Je hebt volgens mij net zoveel AA als wanneer je die normaal opent. Alleen heb je met de widget nog ruimte voor 3 1x1 tegel widgets aan de linker of rechterzijde.
Ga zo de Enyaq weer ophalen en zal gelijk foto maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maat28
Cloclo100 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 14:06:
[...]

haha, hier was het per toeval. De Enyaq's kwamen net mondjesmaat binnen in de toonzalen, maar bij de eerste garage(waar ik een bevriende verkoper heb zitten) heb ik enkel een ID4 gezien en was meteen verkocht. Omdat mijn vrouw er niet bij was, maar toch de wagen eens wou testrijden, zijn we naar een andere garage gegaan iets dichterbij .. en daar stond dan de Enyaq in vol ornaat. Dat was eventjes snel gekozen.. je kan dan wel zeggen minimalistisch design etc, maar imo is het gewoon een karige auto vanbinnen.
Ja het minimalistische van de ID4 snap ik wel maar dan hoef je nog niet alles van plastic te maken🙃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
Cloclo100 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 12:06:
[...]

Ik heb hem niet zelf zo ingesteld, maar heb het wel ooit even getest. Ik meen dat je 4x3 krijgt (= schermvullend) dus proberen op een leeg scherm. Het kan zijn dat AA aangesloten moet zijn om de optie weer te geven.
Kan het niet reproduceren want Enyaq staat bij de dealer om wat opleverpuntjes (6 maanden na levering 8)7 ) te herstellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

vinom schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 11:02:
[...]

Ik snap het wel, in vergelijking met de Enyaq trekt de ID4 ook in elke review aan het kortste eind.
Skoda mag blij zijn dat VW de kastanjes uit het vuur heeft gehaald met hun gehaaste ID4 launch (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Ik krijg sinds enige tijd mijn CarPlay niet meer fullscreen… volledig ontkoppelen en toevoegen helpt niet. En kan me ook niet herinneren dat ik een instelling heb veranderd.
Nu is een zwevend blok in het midden. De widget-variant is op dit moment nog groter.

Iemand?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z8tzFjvxZR5gFW-5PeUvAuIBRYU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xLvV56vtmQw6D6vqiWyWImSV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
RandomNick schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 15:18:
[...]

Ik heb hem niet zelf zo ingesteld, maar heb het wel ooit even getest. Ik meen dat je 4x3 krijgt (= schermvullend) dus proberen op een leeg scherm. Het kan zijn dat AA aangesloten moet zijn om de optie weer te geven.
Kan het niet reproduceren want Enyaq staat bij de dealer om wat opleverpuntjes (6 maanden na levering 8)7 ) te herstellen.
Dat alleen met Smartlink verbinding.

En dat is nog niet optimaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:50
Inmiddels 5000+ op de teller. Werkt ineens mijn panoramadak wèèr niet....

Kon het gelukkig wel sluiten via de deur maar op de bedieningspaneel, ho maar. Ook niet na 30 minuten alles uit.

Morgen nog maar eens proberen en anders maar weer naar de dealer. Hoe heerlijk de auto ook rijdt, ik wordt zo geërgerd als de auto niet betrouwbaar blijkt te zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloclo100
Genestealer schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 17:24:
Inmiddels 5000+ op de teller. Werkt ineens mijn panoramadak wèèr niet....

Kon het gelukkig wel sluiten via de deur maar op de bedieningspaneel, ho maar. Ook niet na 30 minuten alles uit.

Morgen nog maar eens proberen en anders maar weer naar de dealer. Hoe heerlijk de auto ook rijdt, ik wordt zo geërgerd als de auto niet betrouwbaar blijkt te zijn...
Hier heeft eens iemand een tip gegeven, ik dacht door de lampjes eens aan en uit te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperzzz
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uEcVKIWlxDmahfh7pEOAKsDdkVg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vaDRrAXuDeRWvvMJgKrdBWKz.jpg?f=fotoalbum_large

De widget heet blijkbaar smartlink. Deze is alleen beschikbaar als je er genoeg ruimte voor hebt op je scherm. Dus handigste is om een lege pagina te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Genestealer
Cloclo100 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 17:30:
[...]

Hier heeft eens iemand een tip gegeven, ik dacht door de lampjes eens aan en uit te doen.
Held!!! Werkt weer, onwijs bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Jasperzzz schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 17:33:
[Afbeelding]

De widget heet blijkbaar smartlink. Deze is alleen beschikbaar als je er genoeg ruimte voor hebt op je scherm. Dus handigste is om een lege pagina te hebben.
En let wel op dat Smartlink niet zo'n beste respons heeft als AA, althans bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
ManiacScum schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 18:08:
[...]

En let wel op dat Smartlink niet zo'n beste respons heeft als AA, althans bij mij
Ja maar dan is mijn probleem nog niet opgelost 😂...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Wootism schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 16:13:
Ik krijg sinds enige tijd mijn CarPlay niet meer fullscreen… volledig ontkoppelen en toevoegen helpt niet. En kan me ook niet herinneren dat ik een instelling heb veranderd.
Nu is een zwevend blok in het midden. De widget-variant is op dit moment nog groter.

Iemand?

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bUgLKuwuwFbI_l0epy0jB4mwYSs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nK0F3DpdT6m16MXOWQY8itkY.jpg?f=fotoalbum_large

AA doet bij mij hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Cloclo100 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 18:16:
[...]

Ja maar dan is mijn probleem nog niet opgelost 😂...
Jawel want op het volgende scherm zet je het verbruik en je kunt swipen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Vreemd! Toen ik de auto net had was het gewoon fullscreen :/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ad0BvRx10uAi43sLSKneqXvKgbQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0K3ksN3fwKWb2U90uPvx2szD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Wootism schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 19:02:
[...]

Vreemd! Toen ik de auto net had was het gewoon fullscreen :/
[Afbeelding]
Vanmiddag was de mijne ook nog fullscreen-ish, AA is nooit helemaal Fullscreen maar Maps is nu wel full screen, wat ik op zich beter vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pappabakker9045
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 05-09 10:35
Vanmiddag ook zitten klooien met de widgets. Gelukt om AA in een van de schermen te zetten, met 3x1 ernaast (zoals hier al eerder is aangegeven). En nu ook AA zwevend in een standalone scherm (dus zeg maar alleen AA). Niet fijn. Widget weggegooid, en nu werkt AA weer fullscreen😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pappabakker9045
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 05-09 10:35
En met fullscreen bedoel ik 1 groot scherm (bijv. Maps) en rechts het 2e kleine scherm ( met bijvoorbeeld Spotify)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chipsoer
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 27-12-2024
Je moet idd niet met een 4x3 widget werken, dan wordt de Carplay ook als volledig scherm niet groter dan 4x3, alleen dan gecentreerd. Met kleine widget naar volledig scherm gaat het wel goed..
Wel vreemd…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaschef
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 20-07 21:34
Jasperzzz schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 22:32:
[...]

De laadsnelheid in km/u is niet heel interresant en zoals al aangegeven afhankelijk van je rijstijl en temperaturen de afgelopen gereden periode.
Als de paal in beide gevallen gewoon 10 kw laad dan gaat het laden in beide gevallen even snel en zal een lege accu in ongeveer 6 of 7.5 uur vol zijn.
In de app, zie je gelukkig de laad snelheid. Ik kan ook niets met die km/uur. Ik wil gewoon weten of hij max stroom laadt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaaschef
goetfoud schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 21:48:
[...]

Toevallig net ook bij een alego. Telkens pasje opnieuw scannen en er werd weer ca.30 sec geladen
Toen ik weer voldoende had om thuis te komen maar gelijk weg gereden.
Mocht het nog eens voorkomen zal ik je tip in mijn achterhoofd houden 😉
Hoop ik voor je dat er geen start tarief van toepassing is...😯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Ccreator schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 21:38:
Ik ben wel heel benieuwd naar de Facebook groep. En de foto ervan. Kan iemand mij een linkje sturen ervan?
Nog maar een paar nachtjes en dan post ik de filmpjes en foto's
Heb geen Facebook maar andere member heeft al geholpen.
Ben benieuwd naar de foto's en filmpjes!

[ Voor 4% gewijzigd door knirrebir op 08-10-2021 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Gartok schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 19:59:
Toch nog even een reactie op de behulpzame antwoorden rond de laadsnelheid :

Ik verbruik sinds de aankoop , 7500 km , 16.6 kw .

Meestal stad , ik laad tot 90 % op , bereik de afgelopen maanden tussen de 475 en 500 km .
Toch heb ik in het begin een laad snelheid van 75 km behaald en nu 63 tot 65 .
Zelfde gebruik / verbruik alleen de buiten temperatuur is lager maar niet heel koud dacht ik zo .
Bereik nu bij 90 % : 410 km .
Is dat alleen het effect van de temperatuur?
Denk een enyaq 80? Is handig om erbij te melden ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
Pappabakker9045 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 19:33:
En met fullscreen bedoel ik 1 groot scherm (bijv. Maps) en rechts het 2e kleine scherm ( met bijvoorbeeld Spotify)
Eigenlijk is dat inderdaad het minst slechte alternatief, want ook die indeling vind ik niet ideaal.... Had liever full screen navigatie gehad en knoppen ernaast of eronder voor andere apps. Zoals bij Carplay.

Maar goed thnx voor de opheldering

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nico1984
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17-03-2024
Tip: Let op de transport blokken

Vorige week mijn Enyaq opgehaald. De verkoper nog gemaild voor de gein: vergeten jullie de transport blokken niet? Nee hoor dat heb ik nog nooit meegemaakt...

Je raad het al... Dus hoor je een knoek bij het inveren meteen ff langs de dealer!

Verder top auto alleen scherm was gisteren niet meer aanraak gevoelig, na herstart weer in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Je bent niet eens de eerste in dit topic. Blijft wel treurig… :D

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padje87
  • Registratie: September 2018
  • Nu online
Alex Timmermans schreef op woensdag 15 september 2021 @ 08:50:
[...]

Yep, hier hetzelfde. Zodra stuurverwarming aan gaat krijg ik melding dat acc niet werkt en dan na 10-20 seconden werkt het weer.
Om hier nog even op terug te komen, deze meldingen krijg ik ook met een Octavia bij het inschakelen van de stuurverwarming. Nu is de auto net voor een software update naar de garage geweest en daaruit blijkt dat er een nieuw stuurwiel wordt geplaatst binnenkort.

4800Wp - 225° ZW - 12°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:44
Het viel mij gisteren ook op. Stuurverwarming aan geeft een melding dat travel assist (volgens mij) niet werkt. Maar die werkt vervolgens wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Inzake de discussie stuurverwarming/travel assist. Dat viel mij voorgaande twee dagen ook op. Nu ik het zo lees, zou dat wel eens verband met elkaar kunnen houden.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaschef
Weet iemand hoeveel watt /stroom het 220v stopcontact kan leveren (optie family pakket)

Meestal is dat toch maar iets van 100 watt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padje87
  • Registratie: September 2018
  • Nu online
Om even aan te vullen, het zijn meestal dan de meldingen dat Travel assist en Emergency assist niet werkt (soms nog een aantal meer). Na een aantal seconden zijn de meldingen weer weg en kan ik gewoon weer van Travel assist gebruik maken... }:O

4800Wp - 225° ZW - 12°

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RandomNick
Kaaschef schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 16:37:
Weet iemand hoeveel watt /stroom het 220v stopcontact kan leveren (optie family pakket)

Meestal is dat toch maar iets van 100 watt?
Ik dacht 150. Als ik de stofzuiger erin doe gaat er een rood lampje knipperen en gaat de stofzuiger steeds aan en uit 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofzzee
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 27-09-2024
Met mijn vorige E-golf kon je "slechts" 2x snelladen per dag (ter bescherming van de accu).
Als ik zo de vakantie reizen lees van sommige Enyaqqers is dit hedendagen geen beperkende factor meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex Timmermans
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 15-09 21:46
vinom schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 11:49:
Het viel mij gisteren ook op. Stuurverwarming aan geeft een melding dat travel assist (volgens mij) niet werkt. Maar die werkt vervolgens wel.
Als de travel assist aanstaat en je schakelt dan de stuurverwarming in dan blijft de acc het gewoon doen. Dit ondanks de foutmelding.
Andersom kan je de acc niet inschakelen zolang de foutmelding te zien is. Oorzaak ?????
Zal wel een bug zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KiefDelicious
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:58
BeaM-R schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 22:07:
Naar aanleiding van dit bericht:
https://www.tbskoda.nl/ni...iv-nieuwe-snellaadfunctie

Wat ik niet zo goed begrijp, waarom staat daar specifiek week 48 vermeld?
"De nieuwe functie is beschikbaar voor alle voertuigen geproduceerd in tot week 48 (2021)."

Betekent dit dat de Enyaq's die na week 48 geproduceerd worden dit standaard krijgen?
vandaag bij de dealer langs geweest om Enyaq te bestellen, leverdatum zit op mei 2022 (met slag om de arm natuurlijk). Maar ze wisten mij ook te vertellen dat Enyaqs vanaf week 48 standaard de snellaadfunctie hebben (heb deze dus niet als optie genomen, raden ze ook aan). Dus ipv "optie" 125kW op de iV80 wordt het "standaard" 175kW (op de IV 60 veranderd dat ook, maar weet de getallen niet meer uit mijn hoofd). De basisprijs gaat wel omhoog.

Daarnaast wist hij te vertellen dat nu toch echt de chips op zijn en de fabrieken tijdelijk gaan sluiten, waarbij hij dan ook aangaf dat levering van veel Enyaqs die nog op dit jaar stonden, doorgeschoven gaan worden naar volgend jaar. Dus dat word aankomende week zuur nieuws voor veel zakelijke klanten die nog hopen op 12% over 40k lage bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
KiefDelicious schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 19:41:
[...]

vandaag bij de dealer langs geweest om Enyaq te bestellen, leverdatum zit op mei 2022 (met slag om de arm natuurlijk). Maar ze wisten mij ook te vertellen dat Enyaqs vanaf week 48 standaard de snellaadfunctie hebben (heb deze dus niet als optie genomen, raden ze ook aan). Dus ipv "optie" 125kW op de iV80 wordt het "standaard" 175kW (op de IV 60 veranderd dat ook, maar weet de getallen niet meer uit mijn hoofd). De basisprijs gaat wel omhoog.

Daarnaast wist hij te vertellen dat nu toch echt de chips op zijn en de fabrieken tijdelijk gaan sluiten, waarbij hij dan ook aangaf dat levering van veel Enyaqs die nog op dit jaar stonden, doorgeschoven gaan worden naar volgend jaar. Dus dat word aankomende week zuur nieuws voor veel zakelijke klanten die nog hopen op 12% over 40k lage bijtelling.
Ik dacht dat nu eerst autos afgebouwd gaan worden i.v.m. chiptekort. En dus geen nieuwe geproduceerd gaan worden. Of bedoel je dit ook? Of word er nu echt niks meer afgemaakt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ManiacScum
Goofzzee schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 17:35:
Met mijn vorige E-golf kon je "slechts" 2x snelladen per dag (ter bescherming van de accu).
Als ik zo de vakantie reizen lees van sommige Enyaqqers is dit hedendagen geen beperkende factor meer?
Nee zeker niet, ik zat op 6 keer snelladen op 1 dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen94704
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-09 23:18
[...]
Ja, daarvan hebben we er verschillende van hier op het forum, waaronder ikzelf: mijn eerste Enyaq is een aantal weken geleden uitgesteld tot 2022. Gelukkig kon ik daardoor de bestelling kostenloos annuleren en heb ik dankzij een tip van een mede-tweaker een dealer gevonden die nog Enyaq's op voorraad had staan.

EV: Skoda Enyaq iV60. PV: 1.6 kWp Z, 3.5 kWp W, 2.8 kWp O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen94704
[...] Dus ipv "optie" 125kW op de iV80 wordt het "standaard" 175kW (op de IV 60 veranderd dat ook, maar weet de getallen niet meer uit mijn hoofd). De basisprijs gaat wel omhoog.
Weet je of dit ook achteraf bij bestaande Enyaq's aangepast kan worden (bv met een software update)? Of moet er dan echt iets in de hardware aangepast worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
Uit nieuwsgierigheid, heeft iemand hier al keer een melding gemaakt bij de Skoda dealer omtrent stuurverwarming en het afgaan van 1 of meerder foutmeldingen? Aangezien er meerdere forumleden, waaronder ik, deze fout kunnen reproduceren.

Wij kunnen dit allemaal ervaren maar, als de dealer en dus Skoda er niets van meekrijgt, wordt er niets aan gedaan. Of het nou op te lossen is via software of hardware matig (andere stuur / terug roep actie), denk ik dat we met ze allen wel een melding van moeten maken.

Zal zelf a.s. maandag lokale dealer (Nijmegen Zijm) maar eens benaderen hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan8
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 26-02-2024
[...]
Ik ben benieuwd de mijne staat gepland voor productie week 42 dat zou dan de laatste week zijn dat de fabriek nog open is. Afleverweek geven ze nu week 45 op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18:26
JanHenk schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 11:56:
Inzake de discussie stuurverwarming/travel assist. Dat viel mij voorgaande twee dagen ook op. Nu ik het zo lees, zou dat wel eens verband met elkaar kunnen houden.
Ik zal het eens in de gaten houden. Ik had dat laatst ook in de ochtend een paar keer. Ik dacht dat het de dauw op de wagen was, maar ik heb ook de automatische stuur/stoelverwarming actief. Zal deze eens uitzetten en kijken of ik verschil merk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:48
Beste mede Tweakers,

Ik mag binnenkort voor het eerst een leaseauto uitzoeken. De afgelopen periode heb ik veel auto’s vergeleken/proefgereden en mij goed ingelezen. Nu is mijn keuze op de Enyaq gevallen; een mooie en ruime IV, zowel van buiten als van binnen! Gezien de bijtelling die 1 januari veranderd, zou ik graag voor een voorraad model willen gaan. De keuze is hierbij gevallen op een Enyaq 60 Sportline met 21” velgen en nog een aantal andere opties maar zonder warmtepomp. Deze auto zou grotendeels gebruikt worden voor woon-werkverkeer en bezoek van familie/vrienden. Helaas heb ik geen mogelijkheid om thuis op te laden (wel op kantoor) en vraag ik mij af of de 60kwh wel toekijkend is. Vooral gezien ik niet thuis op kan laden. Op internet zijn veel filmpjes en ervaringen te vinden over de Enyaq maar de meeste zijn gericht op het 80kwh model. Kan iemand met een 60kwh Enyaq vertellen hoe hij/zij de range ervaart in een soortgelijke situatie? Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slachtafval123
  • Niet online
Nano2009 schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 08:26:
Beste mede Tweakers,

Ik mag binnenkort voor het eerst een leaseauto uitzoeken. De afgelopen periode heb ik veel auto’s vergeleken/proefgereden en mij goed ingelezen. Nu is mijn keuze op de Enyaq gevallen; een mooie en ruime IV, zowel van buiten als van binnen! Gezien de bijtelling die 1 januari veranderd, zou ik graag voor een voorraad model willen gaan. De keuze is hierbij gevallen op een Enyaq 60 Sportline met 21” velgen en nog een aantal andere opties maar zonder warmtepomp. Deze auto zou grotendeels gebruikt worden voor woon-werkverkeer en bezoek van familie/vrienden. Helaas heb ik geen mogelijkheid om thuis op te laden (wel op kantoor) en vraag ik mij af of de 60kwh wel toekijkend is. Vooral gezien ik niet thuis op kan laden. Op internet zijn veel filmpjes en ervaringen te vinden over de Enyaq maar de meeste zijn gericht op het 80kwh model. Kan iemand met een 60kwh Enyaq vertellen hoe hij/zij de range ervaart in een soortgelijke situatie? Alvast bedankt!!
Is denk ik erg afhankelijk van hoeveel kilometer je per dag maakt voor je werk en wat voor laadcapaciteit je op kantoor hebt.

Ik heb er nog geen praktijk ervaring mee maar ga zelf een 60 rijden waarbij ik vier dagen in de week 100 kilometer maak en verder wat kleine ritjes. Ik verwacht ongeveer drie keer per week de auto thuis weer vol te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-06 12:26
Ik zit onverwacht toch opeens te kijken naar een Enyaq.
Mijn Kodiaq is helaas na een ongeval total loss, en ik kan kijken voor een nieuwe auto.
Of ik bestel weer een nieuwe Kodiaq (en dan zal t mei/juni worden) of ik ga voor een voorraad Enyaq nog dit jaar.

Gisteren dus even bij mijn dealer geweest, die hebben nog een aantal opties met beschikbare voorraad, veel 60kw varianten, en nog enkele 80kw varianten.
Ik vind de Founders Black edition er echt heel tof uit zien, maar via mijn dealer is deze alleen in de "kale" uitvoering nog leverbaar lijkt het.

Maandag dus eens rondbellen of er nog een dealer een 80kw Founders Black met comfort pakket kan leveren

Join the club

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loepoog
  • Laatst online: 18:52
Beste mede Tweakers,

Welke soortgelijke situatie? Zonder dagelijkse kilometers is er niets zinnigs over te zeggen.
Heb zelf een 60kwh, gebruik het voor woonwerk (90km heen en terug) en in het weekend voor tripjes, waarbij ik nog nooit verder ben geweest als 350km heen en terug. In 15000km en 5,5maand heb ik niet 1 keer onderweg bij moeten laden.
Vakantie naar Oostenrijk geweest en verschil met een brandstofauto was 2uur op een enkele reis. Ook daar geen enkele stress.
Als je nu nog een voorraadmodel kunt krijgen dan zou ik dat blind doen (warmtepomp of niet). Het verschil in bijtelling kan over 4 jaar zomaar oplopen tot 3000 netto als je volgend jaar de auto pas krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmniRocket
  • Laatst online: 03-07 12:44
Nico1984 schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 09:41:
Tip: Let op de transport blokken

Vorige week mijn Enyaq opgehaald. De verkoper nog gemaild voor de gein: vergeten jullie de transport blokken niet? Nee hoor dat heb ik nog nooit meegemaakt...

Je raad het al... Dus hoor je een knoek bij het inveren meteen ff langs de dealer!

Verder top auto alleen scherm was gisteren niet meer aanraak gevoelig, na herstart weer in orde.
Knoek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofzzee
Krakende veren bij het inveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen94704
Loepoog schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 09:42:
[...]Het verschil in bijtelling kan over 4 jaar zomaar oplopen tot 3000 netto als je volgend jaar de auto pas krijgt.
3000 is nog optimistisch. Voor een auto van €50.000 scheelt het in 4 jaar al meer dan €3700 netto.

In mijn geval loopt het leasecontract zelfs 5 jaar, dus dat scheelt gewoon ruim €4600 netto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loepoog
  • Laatst online: 18:52
jeroen94704 schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 10:02:
[...]

3000 is nog optimistisch. Voor een auto van €50.000 scheelt het in 4 jaar al meer dan €3700 netto.

In mijn geval loopt het leasecontract zelfs 5 jaar, dus dat scheelt gewoon ruim €4600 netto.
Mijn buurman is aan het wachten op zijn ID4. Ook steeds uitstel. Zou hem 3000 extra kosten als hij dit jaar niet meer kwam. Heb dat bedrag maar als referentie overgenomen.
In the end zou ik voor dat bedrag best wat flexibeler openstaan voor de eventuele opties op een voorraadmodel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen94704
Loepoog schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 10:09:
[...]
In the end zou ik voor dat bedrag best wat flexibeler openstaan voor de eventuele opties op een voorraadmodel
Zeker, heb ik ook gedaan. Ik wilde eigenlijk een iv80, maar kom nu uit op een iv60 sportline omdat ik alleen die nog als voorraad auto in mijn prijs range kon vinden. Zelf zou ik nooit voor een sportline hebben gekozen, maar ik ben allang blij dat ik überhaupt nog een enyaq heb gevonden (fingers crossed, het nog niet helemaal rond).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-08 19:40
jeroen94704 schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 10:02:
[...]

Het maakt niet uit of de auto 50k of 60k, levering in 2022, kost 1900 bruto meer per jaar. Voor de meesten is dat 940,5 netto, oftewel €78,35 per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
SkyFlyer schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 10:25:
[...]

Het maakt niet uit of de auto 50k of 60k, levering in 2022, kost 1900 bruto meer per jaar. Voor de meesten is dat 940,5 netto, oftewel €78,35 per maand.
Dat lijkt mij ook inderdaad, jij hebt in je berkening meegenomen dat de nieuwe grens ook tot 35.000 euro is, is dit al zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofzzee
SSJVegito schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 10:30:
[...]

Dat lijkt mij ook inderdaad, jij hebt in je berkening meegenomen dat de nieuwe grens ook tot 35.000 euro is, is dit al zeker?
€ 35.000 grens is al zeker ja.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroen94704
SkyFlyer schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 10:25:
[...]Het maakt niet uit of de auto 50k of 60k, levering in 2022, kost 1900 bruto meer per jaar.
Oh ja, je hebt gelijk, duh :). Punt blijft : 78 euro netto per maand is best een hoop geld

[ Voor 11% gewijzigd door jeroen94704 op 10-10-2021 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiefDelicious
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:58
SSJVegito schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 19:57:
[...]

Ik dacht dat nu eerst autos afgebouwd gaan worden i.v.m. chiptekort. En dus geen nieuwe geproduceerd gaan worden. Of bedoel je dit ook? Of word er nu echt niks meer afgemaakt?
Details weet ik niet, hij gaf in ieder geval aan volgende week meer dan 100 klanten te moeten bellen dat hun auto niet meer dit jaar geleverd gaat worden.
jeroen94704 schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 20:24:
[...]

Weet je of dit ook achteraf bij bestaande Enyaq's aangepast kan worden (bv met een software update)? Of moet er dan echt iets in de hardware aangepast worden?
Durf ik niet te zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pdro
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 08-09-2024
jeroen94704 schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 11:01:
[...]

Oh ja, je hebt gelijk, duh :). Punt blijft : 78 euro netto per maand is best een hoop geld
Als je dat deelt door 30 dagen is het 2,60 per dag 🤣🤣 valt hij nog minder op.

En elk nadeel heeft ook weer een voordeel, want de mensen die nu rijden moeten al eerder naar een duurdere bijtelling als ze weer een nieuwe auto uit moeten zoeken.

En dan rijden wij nog een klein stukje voordeliger dat vergeten ook sommige.😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterNuttie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 28-04-2023
Ehm wellicht doe ik iets verkeer, bij ramen openen op sleutel gingen ze plotseling alle 4 open. Bij sluiten gaan enkel de voorste 2 weer dicht. Bug?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kaaschef
Beste mede Tweakers,

Range Anxiety... bijna iedereen heeft het bij een keuze voor de 1e electrische auto. 😉
Als je elke dag op kantoor kunt opladen, is dat praktisch hetzelfde als dat je thuis laadt. 250 km is prima zonder laadstress. Ongetwijfeld zal je ook publieke laadpalen in de buurt van je huis hebben? Ik kan thuis ook niet laden, geen issue gehad, met 80 km woonwerk en ca 2 dagen per week laad ik gemiddeld 1 x 2 weken op kantoor. En voor een lange rit af en toe bij een publieke paal in de straat..

Dus mijn inziens de Enyaq IV60 is voor veel Nederlanders ruim
voldoende. Ik hoop daarbij dat de IV50 snel op de NL markt komt, scheelt weer een paar duizend euro bij aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofzzee
Zijn er hier al mensen die met de 21" op winterbanden rijden?

Mijne wordt volgende week afgeleverd met Pirelli Winter Sotozero 21"
á 350 de stuk 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-09 00:05

MLLL

Palm Treo 650

Goofzzee schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 16:11:

á 350 de stuk 8)7
Je weet dat het buiten nog 15 graden is?
Eind november is logischer en doe je ook nog eens langer met 1400 euro om je velgen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofzzee
MLLL schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 18:22:
[...]

Je weet dat het buiten nog 15 graden is?
Eind november is logischer en doe je ook nog eens langer met 1400 euro om je velgen O-)
Ja ik weet het maar onze "lease" garage is nogal lui, kreeg mailtje dat ze hem met winterbanden afleveren anders kon ik over 4 weken weer terug komen :'( .
Kosten zitten in de lease dusja...

[ Voor 5% gewijzigd door Goofzzee op 10-10-2021 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofzzee
In het interieur werd een en ander aangepast dat bij de klanten niet in de smaak valt; Volkswagen integreert dat vanaf eind november in nieuwe ­uitrustingsvarianten van de ID3. Het display meet 12 inch in plaats van 10 inch, de weinig geliefde ‘sliders’ zijn nu eindelijk verlicht, de bekleding is hoogwaardiger en de binnenzijde van de por­tieren zijn vanaf nu met alcantara bekleed. “We hebben de kritiek van onze klanten ter harte genomen”, aldus Brandstätter. De facelift van de ID3 gaat eerder plaatsvinden, namelijk ­begin 2023. Daarbij krijgt het model onder meer nieuwe portier­panelen, sierstiksels in plaats van plastic in afvalcontainergrijs, een nieuwe voorbumper en een andere ­motorkap. De ­niet-functionerende delen van de gedeelde ­achterlichten zijn straks wél voorzien van verlichting
Stukje uit het ID.X topic, ze gaan toch maar wat kwaliteitsverbeteringen doorbrengen bij VW :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbert_nl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-07 23:37
Goofzzee schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 16:11:

á 350 de stuk 8)7
Ik heb vorige week een 19” winterset (incl velgen) erbij besteld. Ik had weinig behoefte om dit soort prijzen voor banden te betalen. Daarnaast is de 21” set niet echt winterproof met van die geborstelde kanten.

Ik heb zwarte MAK electra velgen met hanhook winterbanden erop besteld. Ben benieuwd hoe ze gaan staan onder mijn zwarte Enyaq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofzzee
hilbert_nl schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 19:53:
[...]

Ik heb vorige week een 19” winterset (incl velgen) erbij besteld. Ik had weinig behoefte om dit soort prijzen voor banden te betalen. Daarnaast is de 21” set niet echt winterproof met van die geborstelde kanten.

Ik heb zwarte MAK electra velgen met hanhook winterbanden erop besteld. Ben benieuwd hoe ze gaan staan onder mijn zwarte Enyaq
Ik had dit ook voorgesteld, ook wat gunstiger voor het actieradius en de banden zijn stuk goedkoper. Echter ging mijn lease dan nog verder omhoog terwijl ik denk dat netto onder aan de streep de LM na 5 jaar voordeliger uit is met deze optie :?
Pagina: 1 ... 213 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2