Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 211 ... 250 Laatste
Acties:
  • 1.768.692 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• svenxyz
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 18-09 17:33
knirrebir schreef op donderdag 30 september 2021 @ 14:09:
[...]

En wat zijn de specs brutaal gevraagd?
Daarnaast als je zoekterm velgen gebruikt kom je wel nodige tegen wat hier eerder is gepost mbt andere merk velgen.
Arctic silver metallic
Lounge
125 kw oplaadmogelijkheid
Comfort
Lm velgen antr regulus 19 inch
Licht
Lounge
Klimaat
Infotainment plus
Infotainment online 3 jaar

• Critty33
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-09-2023
Het telefoontje die ik niet hoopte te krijgen kwam toch. Mijn Enyaq IV80 Arctic Silver Sportline wordt dit jaar niet meer geleverd.
Sterker nog, verwachte leverdatum nu is mid maart…..
Als particulier moet ik het afleggen tegen de zakelijke leaserijders. Beetje jammer wel.

Maar goed, tot die tijd blijf ik gezellig kijken naar alle rondrijdende Enyaqs en lees ik mee met alle gebruikservaringen hier.

• Strova
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 02-09-2022
Werkt de instelling van laden na 23u inmiddels een beetje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Strova schreef op donderdag 30 september 2021 @ 17:47:
Werkt de instelling van laden na 23u inmiddels een beetje?
Hier niet

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Critty33 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 17:33:
Het telefoontje die ik niet hoopte te krijgen kwam toch. Mijn Enyaq IV80 Arctic Silver Sportline wordt dit jaar niet meer geleverd.
Als particulier moet ik het afleggen tegen de zakelijke leaserijders. Beetje jammer wel.
Weet niet of dat meteen de juiste conclusie is die je kan trekken. Je bestelling van 16 juli is gewoon vrij laat.

Ik was met mijn april bestelling al niet zeker van een 2021 levering met alle vertragingen…

• royverdegem
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 18-09 23:47
Wootism schreef op donderdag 30 september 2021 @ 18:01:
[...]

Weet niet of dat meteen de juiste conclusie is die je kan trekken. Je bestelling van 16 juli is gewoon vrij laat.

Ik was met mijn april bestelling al niet zeker van een 2021 levering met alle vertragingen…
Zeker, ik ben leaserijder en ook in juli besteld, leverdatum mei 2022 :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofzzee
  • Laatst online: 27-09-2024
Het is gewoon overal om te huilen wat betreft productiedata.

Mijn collega heeft een Cupra Born besteld zou gegarandeerd dit jaar komen, levering 2e week november.
Nu heeft hij bericht gehad maand later, dan heb je dus nog 2 weken speling nou succes.

Hyundai zelfde verhaal de Ioniq5 begint ook lastiger te worden.

Ben daarom voor een voorraad model Enyaq gegaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maat28
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 16:42
Alex Timmermans schreef op donderdag 30 september 2021 @ 12:06:
[...]

Wat een nonsens reply is dit! Hij stelt toch een normale vraag? Jij hebt zeker tegen jouw dealer gezegd: lever maar een auto, kleur interesseert mij niks?
Als we het hier gaan hebben over matchen van kleur met de kinderzitjes dan zijn we diep gezonken…..maar ok. Het zal aan mij liggen dat dit überhaupt iets is om over na te denken. Ik dacht dat dit een forum was waarin men elkaar verder helpt dmv inside information of gebruikers ervaringen. Maar blijkbaar is het een theekransje waarin we het gaan hebben over matchende kleurtjes🥲

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:21
Critty33 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 17:33:
Waarom zou Skoda daar onderscheid in maken?

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

• BigGreen
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 14:04
kw_nl schreef op donderdag 30 september 2021 @ 19:03:
[...]

Waarom zou Skoda daar onderscheid in maken?
Omdat zakelijke klanten afhaken i.v.m. bijtelling en gaan dan naar de concurrent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krishh
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-09 21:20
Iets meer dan een maand rijdend in een Enyaq IV60 en op zich niet heel ontevreden. Inmmiddels iets van 4300 kilometer op de teller.

Weekendje Belgie ging erg goed en was zelf erg verrast hoe goed het was qua laadpalen in Brugge en Antwerpen.

Ik haal ongeveer 290/300KM op een volle accu, dit komt voornamelijk omdat ik echt 90% snelweg rijd.
Rij daarnaast ook rond de 115 tussen 130, waardoor die toch wel aardig wat verbruikt.

Verder vind ik de MySkoda app echt dramatisch, had er wel wat meer van verwacht, weinig opties en vaak vertraging. Ik ga er ook niet vanuit dat er in de toekomst hier verbetering aan gebracht gaat worden.

Tijdens het opladen bij een Shell Recharge of FastNed is het ook behoorlijk jammer dat je zoiets als "Netflix" er niet op hebt, ik bedoel je kijkt naar een 13 inch scherm? :) Zou toch mooi zijn als je dan even je serie kan kijken in plaats van op je telefoon.

Afgelopen maandag ook de Cybex Base M achterin geplaatst, heerlijk zoveel ruimte! Daarnaast merk ik wel dat ik aardig wat issues heb met mijn panorama dak, gaat moeizaam open laatste tijd, iemand hier ook issues mee?

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
BigGreen schreef op donderdag 30 september 2021 @ 19:14:
[...]

Omdat zakelijke klanten afhaken i.v.m. bijtelling en gaan dan naar de concurrent.
ze hebben liever particuliere klanten.. met leasemij wordt er gesnoept van de marge.

en ieder auto met 2021 kenteken is praktisch verkocht.. of het nog een week blijft staan om een klant te vinden of niet.. gewoon leveringsproblemen klaar.

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:20
Maat28 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 19:03:
[...]

Als we het hier gaan hebben over matchen van kleur met de kinderzitjes dan zijn we diep gezonken…..maar ok. Het zal aan mij liggen dat dit überhaupt iets is om over na te denken. Ik dacht dat dit een forum was waarin men elkaar verder helpt dmv inside information of gebruikers ervaringen. Maar blijkbaar is het een theekransje waarin we het gaan hebben over matchende kleurtjes🥲
Helemaal met je eens. Pagina's over levertijden vond ik al bedenkelijk....
Maar matchen van kleur stoeltje.....waanzin!!
Maar eens kijken of dat nog word overtroffen ..😂

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 21:25
Ik heb een artic silver in bestelling staan. Nu twijfel ik over welke kleur trekhaakdop ik moet kopen. Kan iemand meedenken?

Misschien zelfs twee bestellen? Één voor onderweg en één voor thuis, we hebben ons huis in het wit/antraciet.

Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofzzee
internetinfo schreef op donderdag 30 september 2021 @ 20:15:
Ik heb een artic silver in bestelling staan. Nu twijfel ik over welke kleur trekhaakdop ik moet kopen. Kan iemand meedenken?

Misschien zelfs twee bestellen? Één voor onderweg en één voor thuis, we hebben ons huis in het wit/antraciet.

Bedankt!
Ik zou voor goudkleurig gaan, lekker pimpie.

Maar verder als mensen hier info over willen be my guest.
Als het je niet interesseert lees je er overheen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maat28
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 16:42
internetinfo schreef op donderdag 30 september 2021 @ 20:15:

Bedankt!
Je hebt geluk! Het is een wegdraaibare trekhaak. Er is geen dop nodig. Ik zit alleen nog wel te twijfelen of mijn zoon morgen zijn oranje shirt aan kan. Dit past toch niet zo goed bij de grijze achterbank van mijn auto…..

• Critty33
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-09-2023
[...]

Dit is wel degelijk de juiste conclusie. Dit is namelijk letterlijk tegen mij gezegd door de dealer. Er is besloten door de dealer (Wittebrug) dat zakelijke leaserijders voorrang krijgen. Ik weet niet zeker of dat door Skoda NL is gedaan, vandaar dat ik dit zo zeg.
Maar hij gaf aan dat hij 8 mensen teleur moest stellen.
Oorspronkelijk was de leverdatum begin december. Dat was al zo toen ik bestelde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TravDJ
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 31-03 21:54
Vandaag heb ik ook mijn Enyaq mogen ophalen. Wat een feest! Ik was één van de kopers die zonder proefrit besteld had en wat rijdt de auto heerlijk. Besteld in maart, planning was eind juli en uiteindelijk zonder wijzigingen in de auto (ook niet aangeboden of over gebeld) dus eind september kunnen ophalen (inclusief trekhaak en standaard velgen).

Op dit moment ben ik nog druk bezig de auto eigen te maken, wel viel het mij op dat de auto geen dagrijverlichting heeft? In het menu wel kunnen instellen dat als het regent de verlichting aangaat. Bijzonder.

Lane assist bevalt nog niet zo goed eerlijk gezegd. Op smallere wegen (provincie Groningen...) iets uitwijken voor tegenliggers terwijl je stuur de andere kant op wil. Hopelijk went dit.

De ruimte in de auto en de afwerking binnen zijn top. De acceleratie is fantastisch, kwam uit een diesel auto, en heerlijk stil tijdens het rijden. Tot op heden moet ik zeggen dat Android Auto ook prima werkt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:16
goetfoud schreef op donderdag 30 september 2021 @ 19:58:
[...]

Helemaal met je eens. Pagina's over levertijden vond ik al bedenkelijk....
Maar matchen van kleur stoeltje.....waanzin!!
Maar eens kijken of dat nog word overtroffen ..😂
Mijn bericht over nieuwe autostoelen was een soort van grapje, maar viel blijkbaar niet overal in goede aarde. Sorry daarvoor. Ik wou de berichtgeving omtrent levertijden onderbreken (waarvoor overigens ook een specifiek topic is).

Ik heb overigens echt nieuwe autostoelen voor de kinderen besteld en ik vind het wel fraai als de kleur niet vloekt met het interieur van de auto. Ik twijfelde over de werkelijke kleuren van het loft interieur, op diverse foto's (op het forum en via Google) van het interieur Loft leek het wel bruin. En mijn laatste bezoek aan de showroom is ook een half jaar terug, dus ik ben dankbaar voor de serieuze reacties.

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 18-09 09:02
Vandaag eens een testritje gedaan in een Enyaq. Hier had ik toch 2 bemerkingen.
Die 'creep' waarbij de auto doet alsof het een ICE automaat is en vooruitkruipt bij stilstand, kan dat afgezet worden? Ik snap niet waarom dat nodig is op een EV.
En die pinkers, amai wat zijn die luid |:( kan dat stiller?
TravDJ schreef op donderdag 30 september 2021 @ 21:26:Op dit moment ben ik nog druk bezig de auto eigen te maken, wel viel het mij op dat de auto geen dagrijverlichting heeft?
Dat kan toch niet? DRL's zijn al lang verplicht.

[ Voor 6% gewijzigd door this op 30-09-2021 22:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SSJVegito
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-12-2022
this schreef op donderdag 30 september 2021 @ 22:36:
Vandaag eens een testritje gedaan in een Enyaq. Hier had ik toch 2 bemerkingen.
Die 'creep' waarbij de auto doet alsof het een ICE automaat is en vooruitkruipt bij stilstand, kan dat afgezet worden? Ik snap niet waarom dat nodig is op een EV.
En die pinkers, amai wat zijn die luid |:( kan dat stiller?

[...]

Dat kan toch niet? DRL's zijn al lang verplicht.
Deze functie heet auto hold. Als je dat aanzet kruipt die niet voorruit.
Met pinkers bedoel je denk ik de knipperlichten? Dat kan ook niet zachter gezet worden bij mijn weten.

Bij mijn superb heb ik dat dus om laten programmeren zodat dagrijverlichting achter ook aan is. Ik snap ook werkelijk niet dat geen standaard optie is in de auto. Als het niet verplicht is wil ik het alsnog aan kunnen zetten.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:50
Arosa schreef op donderdag 30 september 2021 @ 22:19:
[...]

Mijn bericht over nieuwe autostoelen was een soort van grapje, maar viel blijkbaar niet overal in goede aarde. Sorry daarvoor. Ik wou de berichtgeving omtrent levertijden onderbreken (waarvoor overigens ook een specifiek topic is).

Ik heb overigens echt nieuwe autostoelen voor de kinderen besteld en ik vind het wel fraai als de kleur niet vloekt met het interieur van de auto. Ik twijfelde over de werkelijke kleuren van het loft interieur, op diverse foto's (op het forum en via Google) van het interieur Loft leek het wel bruin. En mijn laatste bezoek aan de showroom is ook een half jaar terug, dus ik ben dankbaar voor de serieuze reacties.
Ga nou geen sorry zeggen voor een volledige normale vraag. Dat een aantal forum leden hier behoorlijk kinderachtig op reageren zal ik vooral negeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-09 23:25
[...]

Op dit forum iets van 12 foto’s van het Loft interieur. Misschien helpt dat je?!

https://www.enyaq-forum.de/gallery/image/148-loft-iv80/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenribbink
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 17:13
[...]

Mijn bestelling van begin juni werd zelfs al op wk2 2022 geschat. Ik vind het niet vreemd dat je dat nu te horen krijgt met alles wat er gebeurd in de wereld.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Oeze
  • Laatst online: 12-07-2023
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a_t2qgmpKrDJFT-Zfe2jZVfPFvM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TSFHgCpuyjMe6z4j6DFJhjWl.jpg?f=fotoalbum_large

Tijdens het bestellen van de Enyaq vorig jaar vergeten de snellaad optie aan te vinken... Eergisteren bij de dealer de laadsnelheid softwarematig laten upgraden. Test geslaagd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

[...]

Nee joh! Niet excuseren. Je had gewoon een legitieme vraag waar sommigen niet mee om kunnen gaan.
Ik heb hier ook een praktische telefoonhouder voorbij zien komen waar mijn esthetisch hart van breekt.

Lekker laten en focussen op de reacties die wél iets toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
SSJVegito schreef op donderdag 30 september 2021 @ 22:40:
[...]

Deze functie heet auto hold. Als je dat aanzet kruipt die niet voorruit.
Met pinkers bedoel je denk ik de knipperlichten? Dat kan ook niet zachter gezet worden bij mijn weten.
Maar is het vooruit kruipen niet af te zetten? Want dat is een functionaliteit die bij ICE nog een technische reden had. Bij EV is die functionaliteit gewoon onzin.

En ik bedoel inderdaad de knipperlichten, die zijn echt ongelofelijk luid bij de Enyaq.
De dealer zei dat dit niet aan te passen is omdat het mechanische dingen zijn, maar dat lijkt mij sterk dat anno 2021 die dingen niet uit een luidspreker zouden komen.

Trouwens hoe werken die schakelaars eigenlijk voor de regen aan te passen? Tijdens mijn testrit heb ik het grootste deel in de 'B' stand gereden. En bij het flipperen om die regen aan te passen, gebeurde er niets.
Nergens een melding te zien van in welke stand ik zit en ook fysiek merkte ik helemaal niet dat de auto harder of trager ging afremmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:20
Wootism schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 09:37:
[...]

Nee joh! Niet excuseren. Je had gewoon een legitieme vraag waar sommigen niet mee om kunnen gaan.
Ik heb hier ook een praktische telefoonhouder voorbij zien komen waar mijn esthetisch hart van breekt.

Lekker laten en focussen op de reacties die wél iets toevoegen.
Reacties zoals deze?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Nee, mensen zoals jij. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

this schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 09:38:
[...]

Maar is het vooruit kruipen niet af te zetten? Want dat is een functionaliteit die bij ICE nog een technische reden had. Bij EV is die functionaliteit gewoon onzin.

En ik bedoel inderdaad de knipperlichten, die zijn echt ongelofelijk luid bij de Enyaq.
De dealer zei dat dit niet aan te passen is omdat het mechanische dingen zijn, maar dat lijkt mij sterk dat anno 2021 die dingen niet uit een luidspreker zouden komen.

Trouwens hoe werken die schakelaars eigenlijk voor de regen aan te passen? Tijdens mijn testrit heb ik het grootste deel in de 'B' stand gereden. En bij het flipperen om die regen aan te passen, gebeurde er niets.
Nergens een melding te zien van in welke stand ik zit en ook fysiek merkte ik helemaal niet dat de auto harder of trager ging afremmen.
Dat zegt hij toch in zijn reactie?
Autohold aan = niet meer vooruit kruipen.

Verder werken je flippers inderdaad niet in stand B. Daarvoor moet je in D zitten.
Hier heb je de manual die het in detail uitlegt:
https://carmanuals2.com/g...q-2021-handleiding-116570

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frikandizzle
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-07-2024
Oeze schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 08:03:
[Afbeelding]

Tijdens het bestellen van de Enyaq vorig jaar vergeten de snellaad optie aan te vinken... Eergisteren bij de dealer de laadsnelheid softwarematig laten upgraden. Test geslaagd.
Heeft je deze upgrade € 495,- gekost?

https://shop.skoda.nl/aut...functie-skoda-enyaq-iv-80

Ik twijfel er ook over om hem uit te laten voeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 17:16
Wootism schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 09:47:
[...]

Dat zegt hij toch in zijn reactie?
Autohold aan = niet meer vooruit kruipen.

Verder werken je flippers inderdaad niet in stand B. Daarvoor moet je in D zitten.
Hier heb je de manual die het in detail uitlegt:
https://carmanuals2.com/g...q-2021-handleiding-116570
Autohold is wel iets anders dan gewoon creep helemaal uit.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Inspired schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 09:53:
[...]

Autohold is wel iets anders dan gewoon creep helemaal uit.
Zonder Autohold gaat de auto langzaam vooruit rollen bij het loslaten van de rem. Dit gebeurd mét Autohold niet.
Dat is toch wat bedoeld wordt met ‘creep mode’?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OmniRocket
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-07 12:44
Wootism schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 10:07:
[...]

Zonder Autohold gaat de auto langzaam vooruit rollen bij het loslaten van de rem. Dit gebeurd mét Autohold niet.
Dat is toch wat bedoeld wordt met ‘creep mode’?
Er zijn elektrische auto's waarbij je in principe nog maar met 1 pedaal hoeft te rijden (stroompedaal), deze auto's komen helemaal tot stilstand als je geen pedaal meer indrukt..
In de Skoda Enyaq is dat helaas niet mogelijk omdat hij pas stopt met het vooruit rollen (creepen) als de Auto Hold aan gaat op het moment dat je stil staat.

[ Voor 6% gewijzigd door OmniRocket op 01-10-2021 10:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 21:25
Ik hoop dat je gewoon een combinatie van beiden kan gebruiken? Bij stilstand het rempedaal niet al te ver intrappen = creep mode en pas bij dieper intrappen = auto hold?

Zo werkt het lig in mijn afgelopen 3 auto's, allen automaat.
Dan heb je het beste van twee werelden. Bij een stoplicht kan je naar wens alles loslaten en (lekker strak) parkeren doe je met de voet op de rem.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• AlexZuH
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-09 15:25
Gisteren zo blij als een kind mn Enyaq in ontvangst mogen nemen. Ondanks de berichten van het afgelopen jaar, en het droppen van het SSS en de HUD, is laatstgenoemde wél geleverd. In mijn beleving zat die onderste regel HUD helemaal skeef, maar na een korte FB opmerking blijkt dat dit netjes aan te passen is via de headunit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MrjYp583ENc7MWwz8R3pc-lfu6E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jqAPCIWKFPv67m1xKWpYiEIW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jcz2xER75NIpkgdXvZAghiBmckk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9eYEHOc1caaRLTGv5lNv9Rfj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TJe8LG4qq2o4iJLoESf9EZTIDS8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LQeo4c1jkQvV7tE5HWXLhxaB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rixP495UWtMclavLz8ODVjMQJkI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/axUGXjbdO8PSZIOB6VUdVChP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oeze
  • Laatst online: 12-07-2023
Frikandizzle schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 09:48:
[...]

Heeft je deze upgrade € 495,- gekost?

https://shop.skoda.nl/aut...functie-skoda-enyaq-iv-80

Ik twijfel er ook over om hem uit te laten voeren.
Ja, dat denk ik wel, ik heb het via de leasemaatschappij laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
this schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 09:38:
[...]

Als je auto hold aanzet dan als je remt en tot stilstand komt houd die de auto op de plek. Dan rolt die dus niet, pas wanneer je "gas" geeft weer.

Ja die zijn inderdaad super luid en komen volgens mij ook uit de speakers maar ik weet niet of dit aan te passen is. Ik dacht van niet, vooralsnog.

"B" stand is maximum regen. Dat doet die dan altijd. In de "D" stand kun je de flippers gebruiken maar zodra je weer gas geeft of remt dacht ik dan moet je ze weer opnieuw gebruiken. In ieder geval kun je in de "D" stand dus spelen met de pedels.

EDIT:

Dit is inderdaad niet helemaal gelijk, zoals sommige members ook benoemen, aan creep uit. Hier gaat gewoon de rem erop en rol je dus ook niet naar achteren. Ik heb zelf geen ervaring met Tesla of die ook gewoon de rem erop houd maar er kan dus een klein verschil in zitten maar als je die creep niet wilt is auto hold aan zetten prima.

[ Voor 10% gewijzigd door SSJVegito op 01-10-2021 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:55
SSJVegito schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 11:02:
[...]

Als je auto hold aanzet dan als je remt en tot stilstand komt houd die de auto op de plek. Dan rolt die dus niet, pas wanneer je "gas" geeft weer.

Ja die zijn inderdaad super luid en komen volgens mij ook uit de speakers maar ik weet niet of dit aan te passen is. Ik dacht van niet, vooralsnog.

"B" stand is maximum regen. Dat doet die dan altijd. In de "D" stand kun je de flippers gebruiken maar zodra je weer gas geeft of remt dacht ik dan moet je ze weer opnieuw gebruiken. In ieder geval kun je in de "D" stand dus spelen met de pedels.

EDIT:

Dit is inderdaad niet helemaal gelijk, zoals sommige members ook benoemen, aan creep uit. Hier gaat gewoon de rem erop en rol je dus ook niet naar achteren. Ik heb zelf geen ervaring met Tesla of die ook gewoon de rem erop houd maar er kan dus een klein verschil in zitten maar als je die creep niet wilt is auto hold aan zetten prima.
In principe is de B stand toch wel wat fijner als je one pedal driving wilt gaan doen. En dan inderdaad autohold aan. Gisteren even een stuk snelweg gedaan met alle assistentie dingen aan en files en hij deed het perfect.

Enige puntje is die verkeersborden herkenning. Dat doet het 8 van de 10 keer goed, en die 2 keer heb je of een hardverzakking door een bijna brakecheck op je achterligger, of hij vindt 130 logischer dan 100, wat op dat moment de geldige maximumsnelheid is. Maar goed ik kan het systeem dit niet kwalijk nemen, in nl is het nu eenmaal een borden walhalla.

Had wel in de file de eerste keer de afstand tot de voorganger heel kort gezet. Paar keer moment gehad van “ga je nog remmen of niet 🤣”

Verder alleen maar lof voor de wagen. En hij is ook erg efficiënt. Heb er nu 300km mee gereden en heb nog een range van 185 volgens het systeem. Dus een nette 450km plus ga je met een Iv80 wel halen.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexZuH
SSJVegito schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 11:02:
[...]

EDIT:

Opmerking over die knipperlichten is heel simpel te verklaren. Dat geklik was "vroeger" het relais wat schakelde en dus "mechnisch". Om dat te simuleren / na te bootsen is het tegenwoordig een speaker / electrisch gedoetje. Ik geloof best dat het niet door een dealer aan te passen is, maar dat betekend niet dat het altijd zo blijft (wishfull thinking ook wel een beetje).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Wicked-Game schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 11:11:
[...]

Enige puntje is die verkeersborden herkenning. Dat doet het 8 van de 10 keer goed, en die 2 keer heb je of een hardverzakking door een bijna brakecheck op je achterligger, of hij vindt 130 logischer dan 100, wat op dat moment de geldige maximumsnelheid is. Maar goed ik kan het systeem dit niet kwalijk nemen, in nl is het nu eenmaal een borden walhalla.

Had wel in de file de eerste keer de afstand tot de voorganger heel kort gezet. Paar keer moment gehad van “ga je nog remmen of niet 🤣”
Ik heb die verkeersbordherkenning echt meteen uitgezet toen hij op de A2 ergens een 30kmp/h bord vandaan toverde. :/
Ik vind het een best eng systeem.

In de file moet je de afstand in de ACC inderdaad op minimaal drie streepjes zetten. Anders zit je bij het aansluiten op je voorganger elke keer met samengeknepen billen te wachten tot hij remt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
OmniRocket schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 10:11:
[...]

Er zijn elektrische auto's waarbij je in principe nog maar met 1 pedaal hoeft te rijden (stroompedaal), deze auto's komen helemaal tot stilstand als je geen pedaal meer indrukt..
In de Skoda Enyaq is dat helaas niet mogelijk omdat hij pas stopt met het vooruit rollen (creepen) als de Auto Hold aan gaat op het moment dat je stil staat.
Inderdaad hier doel ik op. Ik weet dat er auto hold op zit, maar die creep vind ik een beetje nutteloos aangezien het een EV is en die creep dus technisch gezien helemaal geen reden heeft om te bestaan.
Ik vond dat in de Tesla wel leuk dat die niet vooruit kruipt.
Maar zelfs de goedkoopste Tesla is jammer genoeg een stuk boven mijn budget tov de Enyaq.
Al is de Enyaq een best mooi alternatief. En qua ruimte zal ik me wel gelukkig prijzen dat ik voor de Enyaq gegaan ben.
AlexZuH schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 11:16:
[...]

Opmerking over die knipperlichten is heel simpel te verklaren. Dat geklik was "vroeger" het relais wat schakelde en dus "mechnisch". Om dat te simuleren / na te bootsen is het tegenwoordig een speaker / electrisch gedoetje. Ik geloof best dat het niet door een dealer aan te passen is, maar dat betekend niet dat het altijd zo blijft (wishfull thinking ook wel een beetje).
Ik vind het wel een beetje jammer dat de verkoper daar niet van op de hoogte is dat dit al een eeuwigheid niet meer mechanisch is.
Soms denk ik dat ik beter autoverkoper zou worden, ik verdiep mij er altijd veel meer in dan zij zelf ooit gedaan hebben.
En inderdaad het zal wel wishful thinking zijn dat dit ooit nog aan te passen zal worden als het nu nog niet zo is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
this schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 12:14:
[...]

Inderdaad hier doel ik op. Ik weet dat er auto hold op zit, maar die creep vind ik een beetje nutteloos aangezien het een EV is en die creep dus technisch gezien helemaal geen reden heeft om te bestaan.
Ik vond dat in de Tesla wel leuk dat die niet vooruit kruipt.
Maar zelfs de goedkoopste Tesla is jammer genoeg een stuk boven mijn budget tov de Enyaq.
Al is de Enyaq een best mooi alternatief. En qua ruimte zal ik me wel gelukkig prijzen dat ik voor de Enyaq gegaan ben.

[...]

Ik vind het wel een beetje jammer dat de verkoper daar niet van op de hoogte is dat dit al een eeuwigheid niet meer mechanisch is.
Soms denk ik dat ik beter autoverkoper zou worden, ik verdiep mij er altijd veel meer in dan zij zelf ooit gedaan hebben.
En inderdaad het zal wel wishful thinking zijn dat dit ooit nog aan te passen zal worden als het nu nog niet zo is :(
Bij Tesla is creep ook gewoon een instelling. Als je dat wilt kun je het gewoon aanzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• foxhunt
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 31-08 18:23
Wootism schreef op woensdag 29 september 2021 @ 07:44:
[...]

Gewoon even een Shell Recharge of ANWB laadpas bestellen. Heb je de volgende dag in huis en dan kan je tenminste laden en rijden. (De laadkosten kan je declareren bij de LM)

Sowieso handig om als backup te hebben als je lease-laadpas niet werkt.
Ja ik had al een coolblue en elec2go kaart besteld en nu ook een van de lease maatschappij een VW/Service house en New Motion pas gekregen, dus zit nu wel uitgebreid in kaarten :) :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
SSJVegito schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 12:39:
[...]

Bij Tesla is creep ook gewoon een instelling. Als je dat wilt kun je het gewoon aanzetten.
Ook? Dus je kan het toch uitzetten bij de Enyaq?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ElonDusk
  • Laatst online: 01-09 23:51
Je kan niet volledig stoppen met de Enyaq terwijl je "gas" los laat. Dat laatste stukje moet je altijd zelf doen. Pas als die stil staat kan je ervoor kiezen dat ie HOLD. Dus je kan nooit met alleen 1 pedaal rijden. Bij Tesla wel

Model 3

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
ElonDusk schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 13:08:
Je kan niet volledig stoppen met de Enyaq terwijl je "gas" los laat. Dat laatste stukje moet je altijd zelf doen. Pas als die stil staat kan je ervoor kiezen dat ie HOLD. Dus je kan nooit met alleen 1 pedaal rijden. Bij Tesla wel
Altijd zorgen dat er iemand voor je rijdt, dan kan het wel met 1 pedaal ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 15:26
internetinfo schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 10:16:
Ik hoop dat je gewoon een combinatie van beiden kan gebruiken? Bij stilstand het rempedaal niet al te ver intrappen = creep mode en pas bij dieper intrappen = auto hold?

Zo werkt het lig in mijn afgelopen 3 auto's, allen automaat.
Dan heb je het beste van twee werelden. Bij een stoplicht kan je naar wens alles loslaten en (lekker strak) parkeren doe je met de voet op de rem.
Zo werkt het precies.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inspired
  • Laatst online: 17:16
ElonDusk schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 13:08:
Precies. Daar heb je twee toggles. Creep & Autohold. Snap eigenlijk niet dat VAG dit ook niet doet. Maar wellicht komt het nog.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebbe_1
  • Laatst online: 07-01-2022
@Wicked-Game heb jij de zwarte letters achterop en het wrappen via Wittebrug laten doen? Mijn enyaq loopt namelijk ook via wittebrug.
Wicked-Game schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 22:06:
Eindelijk mijn Enyaq vandaag mogen ophalen bij Wittebrug in Den Haag. Direct een rit kunnen doen terug naar huis in Utrecht, en dat was wel erg fijn. Nu de komende dagen maar eens uitvogelen hoe alles werkt en wat ik zelf graag als voorkeuren heb.

De eerste indruk is in ieder geval heel positief. In week 41 gaat de wagen naar de wrapper toe voor dechrome werk.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
sebbe_1 schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 15:18:
@Wicked-Game heb jij de zwarte letters achterop en het wrappen via Wittebrug laten doen? Mijn enyaq loopt namelijk ook via wittebrug.

[...]
Zijn originele zwarte Skoda letters. Bij Wittebrug aangegeven dat ik die wilde hebben. En dat was geen punt. Zij hebben het erop gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebbe_1
  • Laatst online: 07-01-2022
En dat wrappen?
Wicked-Game schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 15:21:
[...]

Zijn originele zwarte Skoda letters. Bij Wittebrug aangegeven dat ik die wilde hebben. En dat was geen punt. Zij hebben het erop gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
Het wrappen laat ik via een andere partij doen. De prijs van Wittebrug was mij te gortig die zij vroegen. Dit gaat ook buitenom de lease maar neem ik voor mijn eigen rekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmniRocket
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-07 12:44
Wicked-Game schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 15:50:
[...]

Het wrappen laat ik via een andere partij doen. De prijs van Wittebrug was mij te gortig die zij vroegen. Dit gaat ook buitenom de lease maar neem ik voor mijn eigen rekening
Moet je dat dan niet ook weer ongedaan maken als je de auto uiteindelijk inlevert?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wicked-Game
OmniRocket schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 16:28:
[...]

Moet je dat dan niet ook weer ongedaan maken als je de auto uiteindelijk inlevert?
Nee afgestemd met de leasemij, zij vonden wrappen prima (lees minder kans op schade aan auto). Zolang het uiteraard niet door een beunhaas gedaan gaat worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DirkBouwman
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 05-05 20:21
Dit zijn de betere oplossingen :-)

https://www.autoblog.nl/n...abels-op-de-stoep-1041168

[ Voor 4% gewijzigd door DirkBouwman op 01-10-2021 18:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinique
Dat was sarcastisch bedoeld mag ik hopen? 😲

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kaaschef
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 20-07 21:34
Oeze schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 08:03:
[Afbeelding]

Als ik dit geweten had... Ik heb de optie genomen en zit nu in mijn leasebedrag daar ik dacht dat bet een hardware matig ding zou zijn en goed voor restwaarde. voel me beetje bekocht ( zoals bij alle software trucs waar je voor moet betalen) als het er hardware matig op zit moet het ook gewoon werken. Wat een bullshit manier om extra omzet te draaien, bah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Martinique schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 18:18:
[...]

Dat was sarcastisch bedoeld mag ik hopen? 😲
Hoezo? Dit is daadwerkelijk een betere oplossing dan die kabeldrempels die sommige mensen nu op het trottoir leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
Wootism schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 19:53:
[...]

Hoezo? Dit is daadwerkelijk een betere oplossing dan die kabeldrempels die sommige mensen nu op het trottoir leggen.
Die drempels zijn inderdaad ruk (en illegaal) maar ik ga nog liever verhuizen dan dat ik zo’n hijskraan in mijn voortuin ga zetten. Maar goed we raken weer off-topic…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomdirickx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 01-10-2021
Een laadpaal voor een rijhuis kan ook eleganter: https://www.hln.be/hassel...l-over-de-stoep~a526e2ca/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
Krijg je er gratis een ladder bij? Ik weet niet hoe hoog het is maar lijkt me niet voor iedereen even praktisch. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Martinique schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 20:03:
[...]

Die drempels zijn inderdaad ruk (en illegaal) maar ik ga nog liever verhuizen dan dat ik zo’n hijskraan in mijn voortuin ga zetten. Maar goed we raken weer off-topic…
Verschilt per gemeente. De meeste staan het toe bij gebrek aan een betere oplossing. Vandaar dat die hijskraan me wel een betere optie lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makebrco
  • Niet online
nsbrcn schreef op donderdag 9 september 2021 @ 14:13:
[...]

Wel bizar van de dealer dat ze aangeven dat de auto onderweg is en nu dat het wachten is op een chip.
Die van mij is nu ook in productie en hoop niet dat ze zeggen dat het wachten is op een chip...
En weer uitgesteld :( , nu naar half november, begin me af te vragen of deze dit jaar nog geleverd gaat worden, besteld december!! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsbrcn
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 01-10-2024
makebrco schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 16:52:
[...]

En weer uitgesteld :( , nu naar half november, begin me af te vragen of deze dit jaar nog geleverd gaat worden, besteld december!! :?
Oei. Die van mij is ook aan het wachten op een chip en stond afgelopen dinsdag volgens de dealer op wk 43 voor afleverin.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Goofzzee
Vandaag even langs de dealer gereden om mijn Enyaq te bekijken.
Nog ong. 2 weken tot aflevering (bedrijfslogo's erop).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/as6y1BOB_WjCYfGpTtLSPpksc_4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/309fQQ3JS8ER1g7nhhPXh4q9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F_0bp1u1lIkSWZU2DU2RStAGRwk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8gP1jYgBhEWIsSrtj1Yc7XX9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ohKTDdPiKRObGa6gA1pPYV_Qbds=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wHXBTCFyE7j9KXwGvoZWL78Z.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Thiazzz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 18-09 17:41
Wootism schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 20:30:
[...]

Verschilt per gemeente. De meeste staan het toe bij gebrek aan een betere oplossing. Vandaar dat die hijskraan me wel een betere optie lijkt.
Ik heb van mijn gemeente toestemming gekregen om deze te gaan plaatsen als een pilot: https://www.struykverwoin...novatie-ev-kabelgoottegel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• andre00
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-03-2023
funkylicious schreef op donderdag 30 september 2021 @ 13:54:
Iemand al overwogen om de stoel te laten aanpassen? Na 10.000 km heb ik nog steeds geen fijne zitpositie gevonden. Op langere afstanden krijg ik gewoon last van mijn onderrug en nek. Ervaren andere dit ook?
Ja. En gedaan vorige week. Ik bleef maar draaien en verzitten op langere ritten. Vooral omdat de kuipvorm van de zitting me irriteerde. Stoffeerder heeft onderin de stoel een plaat stevig schuim geschoven waardoor de zitting omhoog komt en de opstaande randen naar buiten worden gedrukt. Moet nog een lange rit maken om echt uit te testen maar nu al een verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedg73
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 26-08 11:56
Goofzzee schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 18:51:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
ook de grille zwart. heel mooi die zwarte letters en zwart leer van binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofzzee
renedg73 schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 22:14:
[...]

ook de grille zwart. heel mooi die zwarte letters en zwart leer van binnen
Ja is Sportline, dus de grill is ook zwart. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaschef
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 20-07 21:34
Thiazzz schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 20:31:
[...]

Ik heb van mijn gemeente toestemming gekregen om deze te gaan plaatsen als een pilot: https://www.struykverwoin...novatie-ev-kabelgoottegel
Prima oplossing voor de kabel, alleen nu geen ruzie maken met de buren als die een keer op de plek staan... Dat is nog wel een issue daar je geen openbare parkeerplaats kan claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaWolf
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-05 21:15
Vandaag voor het eerst eens een snellader geprobeerd om te kijken of alles goed zou gaan. De snelheid viel mij aardig tegen, het was ‘s avonds buiten 15-16 graden en had net 30 minuten gereden. Het station kan 200kw en m’n SOC begon op 14%, geladen tot 22% maar ik heb de laadsnelheid niet boven de 60kwh uit zien komen.

Er stond geen andere auto aan het station. Zou dit kunnen liggen aan de temperatuur?

Heb een iv80 met snellaad optie. Ben benieuwd of meer mensen deze ervaring hebben die mij wellicht kunnen vertellen wat ik over het hoofd zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik hoop dat ze bij mij nu een foutje hebben gemaakt en perongeluk in het wit maken. Wat staat die kleur de auto goed. Spijt van dat ik het niet gekozen heb in plaats van Brilliant Silver. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie8454
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16-05-2022
makebrco schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 16:52:
[...]

De mijne ook. Zou week 38 geproduceerd zijn. Krijg in week 39 een belletje dat hij vertraagd is van week 41 naar 47. Mijn inruil auto heeft inmiddels bijna 30.000 meer op de teller. Gelukkig niet mijn probleem.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zo heb ik m besteld! Erg vet!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofzzee
SSJVegito schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 03:09:
[...]

Ik hoop dat ze bij mij nu een foutje hebben gemaakt en perongeluk in het wit maken. Wat staat die kleur de auto goed. Spijt van dat ik het niet gekozen heb in plaats van Brilliant Silver. 8)7
Een Sportline ook?

Die stond er namelijk ook in Brilliant Silver en normaal ben ik niet zo van de zilvergrijze auto's maar dit stond de Enyaq ook errug goed _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• (Johan)
  • Laatst online: 28-08-2022
SSJVegito schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 20:21:
[...]

Krijg je er gratis een ladder bij? Ik weet niet hoe hoog het is maar lijkt me niet voor iedereen even praktisch. 8)7
Hij zwenkt ook omlaag. (filmpje)

https://www.vrt.be/vrtnws...atie-nieuw-type-laadpaal/

Ik zou zoiets wel aanschaffen, goed bedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigGreen
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 14:04
(Johan) schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 16:59:
[...]

Hij zwenkt ook omlaag. (filmpje)

https://www.vrt.be/vrtnws...atie-nieuw-type-laadpaal/

Ik zou zoiets wel aanschaffen, goed bedacht.
Ik vindt het een goed idee net als die draaibare hefboom welke voor mij met een voortuin goed zou kunnen werken.
Merk dat gemeente's niet zo snel meer zijn als het om meer laadpunten gaat!
Dus mooi als mensen zelf met oplossingen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

AlphaWolf schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 01:14:
Vandaag voor het eerst eens een snellader geprobeerd om te kijken of alles goed zou gaan. De snelheid viel mij aardig tegen, het was ‘s avonds buiten 15-16 graden en had net 30 minuten gereden. Het station kan 200kw en m’n SOC begon op 14%, geladen tot 22% maar ik heb de laadsnelheid niet boven de 60kwh uit zien komen.

Er stond geen andere auto aan het station. Zou dit kunnen liggen aan de temperatuur?

Heb een iv80 met snellaad optie. Ben benieuwd of meer mensen deze ervaring hebben die mij wellicht kunnen vertellen wat ik over het hoofd zie.
Dat is inderdaad aan de langzame kant als ik de laadcurve van FastNed mag geloven:
Afbeeldingslocatie: https://ev-database.nl/img/fastcharge/1178-FastchargeCurve.png
Bron: https://ev-database.nl/auto/1280/Skoda-Enyaq-iV-80

Deze laadcurve is natuurlijk onder ideale omstandigheden. Volgens Fastned betekend dit een accutemperatuur van rond de 30°C. Heb je een warmtepomp?

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinez-
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Prachtige sportline! Toevallig bij Rotor? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofzzee
Martinez- schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 18:25:
[...]

Prachtige sportline! Toevallig bij Rotor? ;)
Klopt maar dat is niet de leverende dealer in mijn geval :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17:02
Thiazzz schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 20:31:
[...]

Mijn gemeente wilde er niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
Goofzzee schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 09:57:
[...]

Een Sportline ook?

Die stond er namelijk ook in Brilliant Silver en normaal ben ik niet zo van de zilvergrijze auto's maar dit stond de Enyaq ook errug goed _/-\o_
Nee, geen sportline helaas. Dus gewoon Brilliant Silver en ook dan is wit eigenlijk de betere kleur. Maar ach, je kijkt er 3 neer naar en het is ook weer gewend. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen94704
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-09 23:18
Wat vinden de bezitters van een Sportline uitvoering van de stoelen? Zijn die een beetje comfortabel? Ik ben een beetje bezorgd dat ik met mijn ellebogen tegen de zij-steunen kom, en ze daardoor minder geschikt zijn voor lange afstanden.

EV: Skoda Enyaq iV60. PV: 1.6 kWp Z, 3.5 kWp W, 2.8 kWp O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofzzee
SSJVegito schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 19:21:
[...]

Nee, geen sportline helaas. Dus gewoon Brilliant Silver en ook dan is wit eigenlijk de betere kleur. Maar ach, je kijkt er 3 neer naar en het is ook weer gewend. 8)7
Je kan altijd nog de zwarte accenten laten wrappen.
Ik had helaas geen keus in kleur wij zitten vast aan wit bij mijn werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofzzee
jeroen94704 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 19:25:
Wat vinden de bezitters van een Sportline uitvoering van de stoelen? Zijn die een beetje comfortabel? Ik ben een beetje bezorgd dat ik met mijn ellebogen tegen de zij-steunen kom, en ze daardoor minder geschikt zijn voor lange afstanden.
Voor het stukje proefrit wat ik heb gemaakt (30 min) zaten ze als gegoten. Enige wat ik had aan te merken is dat de leuning wat naar achteren wegloopt dus echt steun met je hoofd aan de hoofdsteun heb je niet (of je moet onderuitgezakt gaan zitten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
Goofzzee schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 19:27:
[...]

Je kan altijd nog de zwarte accenten laten wrappen.
Ik had helaas geen keus in kleur wij zitten vast aan wit bij mijn werkgever.
Helaas? Is een perfecte kleur of had je liever anders gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofzzee
SSJVegito schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 19:29:
[...]

Helaas? Is een perfecte kleur of had je liever anders gezien?
Helaas is wat overdreven.
Brilliant Silver had ik liever gehad denk ik.
(Rood icm Sportline is ook :9~ )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
  • Laatst online: 29-01-2024
andre00 schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 21:35:
Ja. En gedaan vorige week. Ik bleef maar draaien en verzitten op langere ritten. Vooral omdat de kuipvorm van de zitting me irriteerde. Stoffeerder heeft onderin de stoel een plaat stevig schuim geschoven waardoor de zitting omhoog komt en de opstaande randen naar buiten worden gedrukt. Moet nog een lange rit maken om echt uit te testen maar nu al een verbetering.
Welk bedrijf? Denk dat als members dit willen doen dat info van bedrijf makkelijk kan zijn, mede omdat bedrijf al ervaring heeft.
Nog dur qua kosten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• andre00
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-03-2023
knirrebir schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 21:02:
[...]

Welk bedrijf? Denk dat als members dit willen doen dat info van bedrijf makkelijk kan zijn, mede omdat bedrijf al ervaring heeft.
Nog dur qua kosten?
JVL in Zelhem (bij Doetinchem). Honderd euro. Maar andere autostoffeerders kunnen dit ook. Het mooie is dat de ingreep weer teruggedraaid kan worden, bijv bij inruil of doorverkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:56
andre00 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 21:06:
[...]

JVL in Zelhem (bij Doetinchem). Honderd euro. Maar andere autostoffeerders kunnen dit ook. Het mooie is dat de ingreep weer teruggedraaid kan worden, bijv bij inruil of doorverkoop.
Klinkt goed. Zou je er een foto van kunnen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
  • Laatst online: 29-01-2024
AlphaWolf schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 01:14:

30 minuten rijden is te weinig om temperatuur in accu's te hebben om snel te laden, kijk maar naar video's van bjorn nyland; je moet wel stuk(je) langer rijden dan 30 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
Even een vraag rondom gepland laden.

Is dit iemand gelukt en werkt dat een beetje?

Ik zou graag willen dat als ik thuis kom een kabel erin staak, maar het laden uitstel tot 23:00 in de avond i.v.m. laagtarief. Iemand al bekeken of dit werkt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• svenxyz
Wicked-Game schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 09:39:
Even een vraag rondom gepland laden.

Is dit iemand gelukt en werkt dat een beetje?

Ik zou graag willen dat als ik thuis kom een kabel erin staak, maar het laden uitstel tot 23:00 in de avond i.v.m. laagtarief. Iemand al bekeken of dit werkt?
Ik weet niet of je de mogelijkheid nog hebt, maar ik heb een Zappi laadpaal. Werkt uitstekend. Overdag alleen laden via zonnepanelen en 's nachts als er nog onvoldoende stroom is via normaal netwerk. Auto op 80% gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
svenxyz schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 10:12:
[...]

Ik weet niet of je de mogelijkheid nog hebt, maar ik heb een Zappi laadpaal. Werkt uitstekend. Overdag alleen laden via zonnepanelen en 's nachts als er nog onvoldoende stroom is via normaal netwerk. Auto op 80% gezet.
Helaas, ben aangewezen op de laadpaal aan huis van de werkgever. Dit is een Alfen Eve Single Pro-Line.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@Wicked-Game Bij mij werkt dat prima, volgens mij op de meeste laadpalen wel. Ik ken alleen de verhalen dat het andersom niet werkt. Dus dat een laadpaal een actieve laadsessie onderbreekt en dat de auto dan niet meer wil starten met laden als dat te lang zou blijft omdat de auto dan "in slaap" is gevallen.

Als je de auto instelt dat er pas om 23:00 met laden begonnen mag worden dan wordt de auto zelf "wakker" en begint dan met laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
JeroenE schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 10:43:
@Wicked-Game Bij mij werkt dat prima, volgens mij op de meeste laadpalen wel. Ik ken alleen de verhalen dat het andersom niet werkt. Dus dat een laadpaal een actieve laadsessie onderbreekt en dat de auto dan niet meer wil starten met laden als dat te lang zou blijft omdat de auto dan "in slaap" is gevallen.

Als je de auto instelt dat er pas om 23:00 met laden begonnen mag worden dan wordt de auto zelf "wakker" en begint dan met laden.
Ik ga even het systeem doorpluizen naar de juiste instelling(en).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenxyz

Dat probleem herken ik niet tot nu toe. Gisteren om 20u thuisgekomen, stekker erin en de laadpaal is om 23u begonnen. Maar misschien als er langer tijd tussenzit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@svenxyz Ja, dat is standaard uitgesteld laden via de auto en werkt prima.

Nu moet ik zeggen dat ik niet weet of de Enyaq er ook problemen mee heeft in de situatie die ik schets. Dat is dus dat je laadsessie al begint en na een tijdje breekt de laadpaal de laadsessie af. Bijvoorbeeld omdat er niet meer genoeg stroom wordt opgewekt door je zonnepanelen of er wordt elders in huis te veel stroom verbruikt en het laden wordt onderbroken om de hoofdzekering niet te laten klappen.

Als dat 'probleem' dan voorbij is zal de laadpaal de auto weer toestaan om te laden. Maar er zijn dus auto's die dat niet doen als de pauze in de laadsessie te lang duurt. Dan vallen ze in slaap (om stroom te besparen) en worden dan niet meer vanzelf wakker om weer te gaan laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlexZuH
Na het eerste weekend mn ervaringen;

Range is nog een ding, maar dat ligt meer aan mij en mn rijstijl. in de spits jakker ik graag met 120-130 door, al moet ik zeggen dat ik er snel aan begin te wennen om wat "rustiger" te rijden. Nooit gedacht dat ik de HUD zo zou waarderen (zeker i.c.m. de ACC). Voor wat betreft de ACC, deze grijpt nog wel behoorlijk in als je op de rechterbaan iets meer snelheid hebt dan je voorganger en je wil links gaan inhalen. dan wordt er eerst weer afgeremd en het hervatten van de snelheid gaat wel soepel, maar met wat vertraging. Ook hier ga ik uit van "leer eerst maar eens wennen". De kofferbak is goed getest, afgelopen weekend naar centrum utrecht met het gezin geweest (Nijntje Museum) en dan is het meteen zweten met die 21 inch putdeksels en de smalle utrechtse straatjes (en parkeergarages, mijn god). Al met al zeer tevreden, een heel makkelijk rijdende auto, nog genoeg te ontdekken en te doen. reactie van familieleden was voornamelijk "wat een tank/patserbak/rapmobiel met die wielen" .Doorstrepen wat niet van toepassing is*

Renault vandaag opgehaald en uitgezwaaid, en lekker in alle stilte en rust naar kantoor en weer terug aan het zoeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 15:26

Bedoel jij hier nu dat je met de laadplanning in de auto werkt (van de Enyaq zelf) en dat dit betrouwbaar werkt?
Ik heb dit in den beginne een paar weken geprobeerd, maar het heeft nooit goed gefunctioneerd, dus daarna niet meer geprobeerd.
Pagina: 1 ... 211 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2