Dat staat daar idd, maar quasi alle opties zijn niet aanpasbaar (mogelijks omdat het via CarPlay gaat en niet via reguliere Bluetooth). Ik zie ook nergens een optie om Waarschuwingen uit te zetten.mauritsams schreef op maandag 27 september 2021 @ 08:56:
[...]
Kan ik vanavond pas zeggen. Mijn vrouw heeft de Enyaq ingepikt vandaag
Ik meen dat bij Telefoon (als je iPhone is verbonden met het infotainment systeem) een set-up icoontje stond. Een soort tandwieltjes.
Ik geloof dat ik ook voor de Enyaq ga.mikeyzut schreef op maandag 27 september 2021 @ 15:21:
[...]
De eerste 2 heb ik ook lang tussen getwijfeld. Ook omdat de proefrit met de Ioniq5 zo ontzettend goed beviel. Maar uiteindelijk keuze gemaakt voor de Enyaq, met name het interieur van de Ioniq stond me met al het voor mijn gevoel prominent aanwezige plastic afwerking een beetje tegen. Exterieur Ioniq is geweldig, maar ook daar is de combinatie (bij sommige kleurkeuzes) met het grijze kunststof niet mijn smaak. Maar wat een wagen! Belooft veel goeds voor de komende jaren
Succes met je keuze!
Vandaag nog contact gehad met de dealer, blijkt hij geen stoelverwarming te hebben maar wel stuurverwarming

Dat vind ik wel erg vervelend.
Ik kan m'n eigen benen wel op camera zetten, maar deze dame doet exact dezelfde beweging.
YouTube: ŠKODA Virtual Pedal
Swipe-beweging van rechts naar links (andersom werkt mss ook wel). De truc is wel om het bij 1x van rechts naar links te houden en er dan op rekenen dat de handeling werkt. Het duurt namelijk 2seconden voordat de klep reageert. Op de eerste dag heb ik namelijk ook verschillende dancemoves staan maken, maar dat was allemaal te snel achter elkaar.
Voor een rechtspoot zal dit wel de meest natuurlijk beweging zijn en die zijn er nu eenmaal meer als linkspoten.
Er werd destijds tijdens het introductierondje in oktober gemeld dat het juist niet werkte als de trekhaak uitgeklapt was (ivm de swipebeweging).
Ik heb geen trekhaak dus kan je hier niet mee helpen, maar meende hier ergens te hebben gelezen dat er een tweaker was waarbij dat wel werkte. Zal me niet verbazen als de uitleg van oktober moet worden geïnterpreteerd als "dat is niet handig met een uitgeklapte trekhaak".
En dat er tweakers zijn waarbij trappen ook werkt is natuurlijk ook mooi. De mijne is van eind april. Geen idee of er daarna een andere beweging ipv het swipen is gekomen.
Als ik het logisch beredeneer zou ik als fabrikant niet snel voor trappen kiezen. Met een swipe is het aannemelijker dat je de bumper niet raakt als met een trapbeweging.
Hier nog een filmpje:
YouTube: ŠKODA Kodiaq - Virtual Pedal
Ps. Je moet wel de sleutel bij je hebben
[ Voor 4% gewijzigd door Loepoog op 27-09-2021 21:09 ]
@iRbniRbn schreef op maandag 27 september 2021 @ 20:08:
[...]
Dat staat daar idd, maar quasi alle opties zijn niet aanpasbaar (mogelijks omdat het via CarPlay gaat en niet via reguliere Bluetooth). Ik zie ook nergens een optie om Waarschuwingen uit te zetten.
Ik heb net na je post even in de auto gekeken, maar bij mij ontbreekt die optie nu ook. Nergens te vinden en ik heb oprecht serieus gezocht.
Blij dat het niet aan mij ligtmauritsams schreef op maandag 27 september 2021 @ 21:08:
[...]
@iRbn
Ik heb net na je post even in de auto gekeken, maar bij mij ontbreekt die optie nu ook. Nergens te vinden en ik heb oprecht serieus gezocht.
Als ik wat meer tijd heb ga ik eens op zoek, want de CarPlay notificaties irriteren me mateloos.
@mauritsams @iRbn
Volgens mij kun je niet in één keer de notificaties in Carplay uitzetten, behalve als je de “Driving Focus” aanzet (nieuwste iOS).
Persoonlijk gebruik ik dat niet, maar ik stoorde me wel aan de whatsapp notificaties in Carplay. Die kun je uitzetten op de iPhone bij Notifications - Whatsapp - Show In CarPlay. Werkt ook voor andere apps.
Volgens mij kun je niet in één keer de notificaties in Carplay uitzetten, behalve als je de “Driving Focus” aanzet (nieuwste iOS).
Persoonlijk gebruik ik dat niet, maar ik stoorde me wel aan de whatsapp notificaties in Carplay. Die kun je uitzetten op de iPhone bij Notifications - Whatsapp - Show In CarPlay. Werkt ook voor andere apps.
skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut
@JanHenk Ja, Driving Focus zag ik net ook op mijn iPhone staan toen ik in de auto aan het checken was. Handig idd. In IOS 14 was dat meen ik nog niet aanwezig, dus in mijn geval kan het niet de oplossing zijn geweest.JanHenk schreef op maandag 27 september 2021 @ 21:43:
@mauritsams @iRbn
Kennelijk heb ik een paar dagen nadat ik de auto kreeg ergens een instelling veranderd waardoor ik nooit meer heb gezien dat Carplay als het ware het infotainment overruled. Wel nog gewoon berichten en emails gehad de laatste anderhalve maand
Als ik in de handleiding kijk zou er wel een optie "Waarschuwingen bij niewe berichten" moeten zijn onder Telefoon - Setup. Daar gaat het weliswaar over mail en berichtsymbolen, maar die optie zie ik nu niet meer.
/f/image/V0nnLjYobwcgbKKZyLMe8PgW.png?f=fotoalbum_large)
Ik heb voor de zekerheid nog eens flink getest. En bij mij werkt trappen bijna altijd en swipen iets minder.Loepoog schreef op maandag 27 september 2021 @ 21:02:
[...]
Ik kan m'n eigen benen wel op camera zetten, maar deze dame doet exact dezelfde beweging.
YouTube: ŠKODA Virtual Pedal
Swipe-beweging van rechts naar links (andersom werkt mss ook wel). De truc is wel om het bij 1x van rechts naar links te houden en er dan op rekenen dat de handeling werkt. Het duurt namelijk 2seconden voordat de klep reageert. Op de eerste dag heb ik namelijk ook verschillende dancemoves staan maken, maar dat was allemaal te snel achter elkaar.
Voor een rechtspoot zal dit wel de meest natuurlijk beweging zijn en die zijn er nu eenmaal meer als linkspoten.
Er werd destijds tijdens het introductierondje in oktober gemeld dat het juist niet werkte als de trekhaak uitgeklapt was (ivm de swipebeweging).
Ik heb geen trekhaak dus kan je hier niet mee helpen, maar meende hier ergens te hebben gelezen dat er een tweaker was waarbij dat wel werkte. Zal me niet verbazen als de uitleg van oktober moet worden geïnterpreteerd als "dat is niet handig met een uitgeklapte trekhaak".
En dat er tweakers zijn waarbij trappen ook werkt is natuurlijk ook mooi. De mijne is van eind april. Geen idee of er daarna een andere beweging ipv het swipen is gekomen.
Als ik het logisch beredeneer zou ik als fabrikant niet snel voor trappen kiezen. Met een swipe is het aannemelijker dat je de bumper niet raakt als met een trapbeweging.
Hier nog een filmpje:
YouTube: ŠKODA Kodiaq - Virtual Pedal
Ps. Je moet wel de sleutel bij je hebben
De mijne is ook van april.
En ik heb ook een trekhaak. Geen hinder van.
Is dit niet die rode van de tour de france maar dan gewraptWhyTea schreef op zondag 26 september 2021 @ 22:43:
Vandaag gespot tijdens het WK wielrennen in Leuven, België:
[Afbeelding]
Nee want dat waren Sportlines* met ook iets meer toeters en bellen: Zie dit filmpje of deze 😉.knirrebir schreef op maandag 27 september 2021 @ 23:23:
[...]
Is dit niet die rode van de tour de france maar dan gewrapt.
Hierboven is denk ik een redelijk ‘gewone’ Arctic Silver versie.
EDIT: Of look-a-like sportline want niet alle details zijn hetzelfde als bij de sportline…
[ Voor 9% gewijzigd door Martinique op 27-09-2021 23:53 ]
Was met een knipoog hé mijn postMartinique schreef op maandag 27 september 2021 @ 23:49:
Nee want dat waren Sportlines* met ook iets meer toeters en bellen: Zie dit filmpje of deze 😉.
Hierboven is denk ik een redelijk ‘gewone’ Arctic Silver versie.
EDIT: Of look-a-like sportline want niet alle details zijn hetzelfde als bij de sportline…
Eindelijk zou vandaag mijn Enyaq iV 60 worden uitgeleverd, op de kop af 51 weken na bestelling. De auto heeft 10 weken in banking gestaan. Bij aflevergesprek bleek ondanks herhaalde verzekeringen van van Udenhout in Velhoven dat toch inmiddels - ondanks laten vallen 100kW laden - de catalogusprijs RDW op 46.112 gekomen is. Waarmee mijn subsidie down de drain is gegaan..
Ik ben zonder auto weggegaan. van Udenhout zoekt het uit: weinig kans.
RVO is heel duidelijk: catalogusprijs incl. opties op het moment van op kenteken gaan is bepalend..
RVO is heel duidelijk: catalogusprijs incl. opties op het moment van op kenteken gaan is bepalend..
SJoepie
Wat klote...Snyper schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 13:34:
Eindelijk zou vandaag mijn Enyaq iV 60 worden uitgeleverd, op de kop af 51 weken na bestelling. De auto heeft 10 weken in banking gestaan. Bij aflevergesprek bleek ondanks herhaalde verzekeringen van van Udenhout in Velhoven dat toch inmiddels - ondanks laten vallen 100kW laden - de catalogusprijs RDW op 46.112 gekomen is. Waarmee mijn subsidie down de drain is gegaan..
Ga je nu iets heel anders uitzoeken?
ik rijd nu bijna 2 maanden en ik moet zeggen: het rijdt perfect. ik heb echt nog geen enkele storing o.i.d. gehad. En als je hier zo leest is dat toch best bijzonder? Bijna iedereen heeft wel wat gehad?
Behalve dan dat de app af en toe niet bereikbaar is, maar goed, die gebruik je eigenlijk nooit omdat er weinig functionaliteit in zit.
En vanmorgen wilde ik op afstand de verwarming aanzetten, maar dat lukt niet. Na bijna 3 minuten om de auto uit de diepe slaap te halen kreeg ik de melding dat het niet gelukt was. Nu had ik de airco tijdens het rijden wel uitgezet (want met deze temperaturen niet nodig en alles doen om de max range te houden). En hij stond niet aan de laadpaal. Dus morgen maar even proberen met airco ingeschakeld. En als dat niet lukt, de dag erop aan de laadpaal zetten. of zou dit weer gewoon een (tijdelijke) bug in de app zijn.
Al met al erg tevreden, maar toch een paar vragen:
1. Mijn zoon rijdt er ook vaak in en die gebruikt apple carplay. Dat ziet er wel goed uit moet ik zeggen. En erg functioneel. Ikzelf heb Android Auto geprobeerd te koppelen in de auto. Maar dat lukt niet. komt dit door een oude versie van Android 8.0 op een (simpele) Samsung A5? ik had namelijk ergens gelezen dat het minimaal versie 10 moest zijn? of komt het doordat ik het zonder usb-kabel deed? Dan zal ik nog een usb-c kabel moeten aanschaffen. Al ben ik niet zo van die losse kabeltroep in de auto
2. in mijn oude Octavia uit 2015 zat er op mijn navi systeem gewoon een knop "traffic". daar zag je echt alle file informatie op een rij. Vond ik veel sneller kijken dan op mijn telefoon. Die knop gebruikte ik heel vaak om snel te kijken welke route te nemen. ik kan namelijk op 2 verschillende routes op mijn werk komen, maar moet dan snel kiezen tussen linksaf of rechtsaf. Deze functie mis ik nu, of zit dit ergens verstopt in het menu?
2. Ik wil nu weleens wennen aan het spraakgestuurde navigeren. dus knop op het stuur indrukken, roepen: navigeer naar....... Maar de melding die ik dan krijg is dat ik mijn telefoon moet ontgrendelen. want schijnbaar wil hij navigeren via mijn telefoon in plaats van rechtstreeks met de ingebouwde navi?? ik gebruik geen Android Auto (zie vraag 1), maar hij is wel altijd gekoppeld via bluetooth om handsfree te bellen.
al kan iemand maar 1 vraag beantwoorden, dan ben ik alweer een stukje meer tevreden
Behalve dan dat de app af en toe niet bereikbaar is, maar goed, die gebruik je eigenlijk nooit omdat er weinig functionaliteit in zit.
En vanmorgen wilde ik op afstand de verwarming aanzetten, maar dat lukt niet. Na bijna 3 minuten om de auto uit de diepe slaap te halen kreeg ik de melding dat het niet gelukt was. Nu had ik de airco tijdens het rijden wel uitgezet (want met deze temperaturen niet nodig en alles doen om de max range te houden). En hij stond niet aan de laadpaal. Dus morgen maar even proberen met airco ingeschakeld. En als dat niet lukt, de dag erop aan de laadpaal zetten. of zou dit weer gewoon een (tijdelijke) bug in de app zijn.
1. Mijn zoon rijdt er ook vaak in en die gebruikt apple carplay. Dat ziet er wel goed uit moet ik zeggen. En erg functioneel. Ikzelf heb Android Auto geprobeerd te koppelen in de auto. Maar dat lukt niet. komt dit door een oude versie van Android 8.0 op een (simpele) Samsung A5? ik had namelijk ergens gelezen dat het minimaal versie 10 moest zijn? of komt het doordat ik het zonder usb-kabel deed? Dan zal ik nog een usb-c kabel moeten aanschaffen. Al ben ik niet zo van die losse kabeltroep in de auto
2. in mijn oude Octavia uit 2015 zat er op mijn navi systeem gewoon een knop "traffic". daar zag je echt alle file informatie op een rij. Vond ik veel sneller kijken dan op mijn telefoon. Die knop gebruikte ik heel vaak om snel te kijken welke route te nemen. ik kan namelijk op 2 verschillende routes op mijn werk komen, maar moet dan snel kiezen tussen linksaf of rechtsaf. Deze functie mis ik nu, of zit dit ergens verstopt in het menu?
2. Ik wil nu weleens wennen aan het spraakgestuurde navigeren. dus knop op het stuur indrukken, roepen: navigeer naar....... Maar de melding die ik dan krijg is dat ik mijn telefoon moet ontgrendelen. want schijnbaar wil hij navigeren via mijn telefoon in plaats van rechtstreeks met de ingebouwde navi?? ik gebruik geen Android Auto (zie vraag 1), maar hij is wel altijd gekoppeld via bluetooth om handsfree te bellen.
al kan iemand maar 1 vraag beantwoorden, dan ben ik alweer een stukje meer tevreden
Zo, dat is echt een boel geld wat je nu misloopt. Welke waarde stond er dan uiteindelijk op je offerte?? en waar ligt het dan aan dat de fiscale waarde ineens hoger is? of is fiscaal de warmtepomp er niet afgehaald?Snyper schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 13:34:
Zo, na een aantal spannende weken, zelf de dealer nabellen, wisseling van de wacht op verkopersgebied, geen overdracht kan ik donderdag a.s. mn Enyaq gaan ophalen, kenteken is bekend, en na 2 achtereenvolgende zaterdagen te zijn langsgereden heb ik em eindelijk in the flesh kunnen bekijken.
:strip_exif()/f/image/oyK44j5w4rMyTnaYfGfbalPI.jpg?f=fotoalbum_large)
Nee, niet de UP GTI
donderdag de eerste handsonervaringen. Werkgever is als model 3 rijder erg benieuwd naar de auto.
:strip_exif()/f/image/oyK44j5w4rMyTnaYfGfbalPI.jpg?f=fotoalbum_large)
Nee, niet de UP GTI
donderdag de eerste handsonervaringen. Werkgever is als model 3 rijder erg benieuwd naar de auto.
Zijn offerte zal onder de 45k hebben gezien ivm subsidieaanvraag.stengel schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 14:30:
[...]
Zo, dat is echt een boel geld wat je nu misloopt. Welke waarde stond er dan uiteindelijk op je offerte?? en waar ligt het dan aan dat de fiscale waarde ineens hoger is? of is fiscaal de warmtepomp er niet afgehaald?
Bij de dealer zal hij ook dat bedrag (onder de 45k) moeten afrekenen
Echter doordat de Enyaq afgelopen jaar duurder is geworden (eerder al een keer opgezocht: iets van 1700 euro) is de fiscale waarde dus ook boven de 45k uitgekomen. En dan is het dag subsidie. Zwaar balen voor hem. Mag hopen dat ze het verschil goed maken
als dat zo zou zijn... onbegrijpelijk.....jeroenkb schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 15:58:
[...]
Zijn offerte zal onder de 45k hebben gezien ivm subsidieaanvraag.
Bij de dealer zal hij ook dat bedrag (onder de 45k) moeten afrekenen
Echter doordat de Enyaq afgelopen jaar duurder is geworden (eerder al een keer opgezocht: iets van 1700 euro) is de fiscale waarde dus ook boven de 45k uitgekomen. En dan is het dag subsidie. Zwaar balen voor hem. Mag hopen dat ze het verschil goed maken
je koopt iets, spreekt een prijs af, tekent een overeenkomst en dan kun je toch nog ergens door genaaid worden. ik neem aan dat hij gewoon betaalt wat hij afgesproken heeft.... Kan de fiscale waarde dan toch hoger zijn dan de overeengekomen consumentenprijs?
@stengel De fiscale waarde is niet iets wat een consument in een overeenkomst met een dealer kan afspreken. Anders zou iedere duurdere auto toevallig precies 44999 als fiscale waarde hebben.
Wat natuurlijk wel kan is de dealer aanspreken op zijn toezegging dat de fiscale waarde onder de 45k zou blijven, zeker als je daar extra zaken voor hebt laten schieten.
Maar als zij dan de koop ontbinden heb je alsnog geen auto.
Wat natuurlijk wel kan is de dealer aanspreken op zijn toezegging dat de fiscale waarde onder de 45k zou blijven, zeker als je daar extra zaken voor hebt laten schieten.
Maar als zij dan de koop ontbinden heb je alsnog geen auto.
Dat kan inderdaad. Je kunt korting krijgen van de dealer. Fiscale waarde blijft hetzelfde.stengel schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 16:31:
[...]
als dat zo zou zijn... onbegrijpelijk.....
je koopt iets, spreekt een prijs af, tekent een overeenkomst en dan kun je toch nog ergens door genaaid worden. ik neem aan dat hij gewoon betaalt wat hij afgesproken heeft.... Kan de fiscale waarde dan toch hoger zijn dan de overeengekomen consumentenprijs?
Mij was bijna hetzelfde gebeurd. Had geen navigatie bestelt (kon toen nog); besluit Skoda om navigatie standaard te maken en de prijs met 700 euro omhoog te gooien. Ik hoefde die 700 euro niet te betalen, maar fiscale waarde wel omhoog.
Ik had er alleen rekening meegehouden en een marge ingebouwd. Uiteindelijk kwam mijn fiscale waarde op 44.900
Punt 2 ben ik ook wel benieuwd naar. Had iets dergelijks ook in mijn BMW.stengel schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 14:26:
ik rijd nu bijna 2 maanden en ik moet zeggen: het rijdt perfect. ik heb echt nog geen enkele storing o.i.d. gehad. En als je hier zo leest is dat toch best bijzonder? Bijna iedereen heeft wel wat gehad?
ik mocht ook vandaag mijn Enyaq eindelijk ophalen (stond al 2 weken te wachten, maar was op vakantie). in februari besteld. in juli nog aangegeven dat ik geen probleem met andere velgen had (had standaard), en de HUD laten vervallen. De Enyaq is uiteindelijk met standaardvelgen en HUD geleverd (waar ik niet voor betaald heb
)
Ik mag m’n voorraadmodel begin november ophalen! Op de offerte van de leasemaatschappij staat wel een Sportline vermeld, maar bij de opties staat geen comfort. Dit zit toch standaard in de Sportline?
De reden dat ik het vraag is dat ik een andere offerte bij de LM heb laten maken, waar wél Sportline en Comfort beiden op staan. Het gaat trouwens om een iv60
Of zijn er gevallen van een Sportline bekend zonder Comfort? De reden dat het voor mij belangrijk is is het draadloos laden van m’n telefoon en keyless entry.
Kan de komende week nog even niet langs de dealer om zelf te gaan kijken, dus misschien weet hier iemand het
De reden dat ik het vraag is dat ik een andere offerte bij de LM heb laten maken, waar wél Sportline en Comfort beiden op staan. Het gaat trouwens om een iv60
Of zijn er gevallen van een Sportline bekend zonder Comfort? De reden dat het voor mij belangrijk is is het draadloos laden van m’n telefoon en keyless entry.
Kan de komende week nog even niet langs de dealer om zelf te gaan kijken, dus misschien weet hier iemand het
Ik probeerde dit weekend de parkeerassistent te gebruiken maar tot mijn verbazing zorgt deze knop alleen maar voor een camera.
Automatisch fileparkeren is dus een optie of helemaal niet eens mogelijk? De sensoren zijn wel aanwezig dus ik begrijp niet waarom dit niet kan.
Ik hoop niet als betaalde DLC
Automatisch fileparkeren is dus een optie of helemaal niet eens mogelijk? De sensoren zijn wel aanwezig dus ik begrijp niet waarom dit niet kan.
Ok, thanks! ben benieuwd.knirrebir schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 20:20:
[...]
Is optie die mogelijk in toekomst beschikbaar komt.
Ik hoop niet als betaalde DLC
[ Voor 30% gewijzigd door Hennie-M op 28-09-2021 20:45 ]
Even prijslijst op site skoda downloaden en kijkenKurkentrekker schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 19:40:
Ik mag m’n voorraadmodel begin november ophalen! Op de offerte van de leasemaatschappij staat wel een Sportline vermeld, maar bij de opties staat geen comfort. Dit zit toch standaard in de Sportline?
Is optie die mogelijk in toekomst beschikbaar komt.Hennie-M schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 20:15:
Ik probeerde dit weekend de parkeerassistent te gebruiken maar tot mijn verbazing zorgt deze knop alleen maar voor een camera.
Ik zou dus niet weten welke prijslijst ik dan moet hebben. In het persbericht toen de Sportline werd gelanceerd staat wel dat deze opties er in zitten:knirrebir schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 20:20:
[...]
Even prijslijst op site skoda downloaden en kijkenweet het niet uit mijn hoofd, zal morgen even kijken, maar volgens mij comfort niet standaard op sportline.
https://www.skoda.nl/nieuws/skoda-prijst-enyaq-iv-sportline/
Hij staat bij mij ook voor 4700 euro op de offerte… als ik echter nu op de site kijk en een nieuwe wil configureren dan is Sportline geen optie meer, maar een aparte versie van de auto. Snap er niks meer van.
Ik hoop in ieder geval dat ik de comfort opties er standaard in heb (plus doet me niet zo veel), maar die keyless entry is wel echt een dingetje
Als ik die van 1 januari 2022 bekijk dan is het dus lijkt het wel standaard.Kurkentrekker schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 20:30:
[...]
Ik zou dus niet weten welke prijslijst ik dan moet hebben. In het persbericht toen de Sportline werd gelanceerd staat wel dat deze opties er in zitten:
https://www.skoda.nl/nieuws/skoda-prijst-enyaq-iv-sportline/
Hij staat bij mij ook voor 4700 euro op de offerte… als ik echter nu op de site kijk en een nieuwe wil configureren dan is Sportline geen optie meer, maar een aparte versie van de auto. Snap er niks meer van.
Ik hoop in ieder geval dat ik de comfort opties er standaard in heb (plus doet me niet zo veel), maar die keyless entry is wel echt een dingetje
/f/image/HthtIW6AG5ys8Eb0DvTxnlqv.png?f=fotoalbum_large)
EDIT: Dit is ook het geval bij die van 1 juli 2021.
Comfort is standaard op de Sportline. Comfort Plus een optiepakket.
Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20
Thanks! Mijn voorraadmodel is ergens halverwege juli vastgelegd, dus ik vermoed wel ergens ruim voor die tijd gebouwd. Ben benieuwd of het voor 1 juli dus ook al standaard was. Nog een lange 5 weken en dan ga ik het zienSSJVegito schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 20:42:
[...]
Als ik die van 1 januari 2022 bekijk dan is het dus lijkt het wel standaard.
[Afbeelding]
EDIT: Dit is ook het geval bij die van 1 juli 2021.
Waarschijnlijk zit er gewoon iets niet lekker in zijn software wat vrijwel al zijn issues tot gevolg heeft. Ik ken er gelukkig geen enkele *knocks on wood*SSJVegito schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 21:17:
Dit zijn een hoop issues wat die heeft. Iemand hier die ook wat van die problemen heeft?
YouTube
Hier ook voorraadmodel Sportline.Kurkentrekker schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 19:40:
Comfort staat niet op offerte is standaard op Sportline.
Fijn om te horen. Dan had de adviseur bij de LM er dus weinig verstand van, die gaf aan dat het een auto zonder keyless entry was! Als dat niet mogelijk is icm Sportline dan ben ik heel tevreden en krijg ik meer dan ik aanvankelijk dacht. Toch leerzaam, zo’n topic als ditDanny67 schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 21:35:
[...]
Hier ook voorraadmodel Sportline.
Comfort staat niet op offerte is standaard op Sportline.
Eindelijk mijn Enyaq vandaag mogen ophalen bij Wittebrug in Den Haag. Direct een rit kunnen doen terug naar huis in Utrecht, en dat was wel erg fijn. Nu de komende dagen maar eens uitvogelen hoe alles werkt en wat ik zelf graag als voorkeuren heb.
De eerste indruk is in ieder geval heel positief. In week 41 gaat de wagen naar de wrapper toe voor dechrome werk.
:strip_exif()/f/image/YW731nsKUdPEVzlzf74Ys3Fk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/CWAEsr2W0Gv6zBMYBQ7gt5SE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qgpqI9utFqiNTXGItJ1PEwlT.jpg?f=fotoalbum_large)
De eerste indruk is in ieder geval heel positief. In week 41 gaat de wagen naar de wrapper toe voor dechrome werk.
:strip_exif()/f/image/YW731nsKUdPEVzlzf74Ys3Fk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/CWAEsr2W0Gv6zBMYBQ7gt5SE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qgpqI9utFqiNTXGItJ1PEwlT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/k1DGb98zcPyi82QUXFeNAbPY.jpg?f=fotoalbum_large)
Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar
Naar aanleiding van dit bericht:
https://www.tbskoda.nl/ni...iv-nieuwe-snellaadfunctie
Wat ik niet zo goed begrijp, waarom staat daar specifiek week 48 vermeld?
"De nieuwe functie is beschikbaar voor alle voertuigen geproduceerd in tot week 48 (2021)."
Betekent dit dat de Enyaq's die na week 48 geproduceerd worden dit standaard krijgen?
https://www.tbskoda.nl/ni...iv-nieuwe-snellaadfunctie
Wat ik niet zo goed begrijp, waarom staat daar specifiek week 48 vermeld?
"De nieuwe functie is beschikbaar voor alle voertuigen geproduceerd in tot week 48 (2021)."
Betekent dit dat de Enyaq's die na week 48 geproduceerd worden dit standaard krijgen?
Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20
Mooie wagen! Nou heb ik spijt dat ik geen wit heb gekozen...Wicked-Game schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 22:06:
Eindelijk mijn Enyaq vandaag mogen ophalen bij Wittebrug in Den Haag. Direct een rit kunnen doen terug naar huis in Utrecht, en dat was wel erg fijn. Nu de komende dagen maar eens uitvogelen hoe alles werkt en wat ik zelf graag als voorkeuren heb.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[ Voor 4% gewijzigd door SSJVegito op 28-09-2021 23:35 ]
Sportline pakket Vanaf € 4.100Kurkentrekker schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 21:54:
[...]
Fijn om te horen. Dan had de adviseur bij de LM er dus weinig verstand van, die gaf aan dat het een auto zonder keyless entry was! Als dat niet mogelijk is icm Sportline dan ben ik heel tevreden en krijg ik meer dan ik aanvankelijk dacht. Toch leerzaam, zo’n topic als dit
Typeaanduiding zwart en dakrails zwart
Grille omlijsting zwart hoogglans
Lichtmetalen sportpedalen
Lichtmetalen velgen 20“ VEGA antraciet
Raamomlijsting zwart hoogglans
Sportline badges aan zijkant en Sportline logo op stuurwiel
Sportline bumpers voor en achter
Sportline Design Selection
Sportonderstel
Zij-skirts in carrosseriekleur met zwarte inserts
LED Matrix verlichting
Koplampsproeiers
Luxe LED achter verlichting
Multifunctioneel 3-spaaks verwarmbaar sportstuurwiel incl. recuperatie peddels
Drive Mode Select
HOD (hands off detectie)
Progressieve stuurbekrachtiging
Kessy
Phonebox met draadloos opladen
Driver assist (vermoeidheidsherkenning)
Sunset
Dat is behoorlijk balen! Succes wel.Snyper schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 13:34:
Ik heb een sportline met normale assistentie optie en dat is met keyless entry en draadloos opladenKurkentrekker schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 19:40:
Deze week ook mijn Enyaq geleverd gekregen, wachten is nog op laadkaart (dat was de lease maatschappij even vergeten te bestellen) tot nu toe super. Hoop wel dat auto parking opties nog wel beschikbaar komen.
Virtual Pedal heb ik nog niet aan de praat gekregen dus dat moet ik nog even uitzoeken.
Weet iemand of het mogelijk is om draadloos je android te gebruiken als media source (om bijvoorbeeld mpg af te spelen tijdens het fastchargen)
Virtual Pedal heb ik nog niet aan de praat gekregen dus dat moet ik nog even uitzoeken.
Weet iemand of het mogelijk is om draadloos je android te gebruiken als media source (om bijvoorbeeld mpg af te spelen tijdens het fastchargen)
Helaas was niets meer mee te beginnen. De Enyaq is afgevoerd en uitgelezen door Wittebrug: een van de accucellen maakt kortsluiting. Voorzichtige prognose is dat dit een paar weken kan gaan duren…hosttech schreef op donderdag 23 september 2021 @ 08:01:
[...]
Oei beterschap..
Hopelijk geen hardwarematige fout en gewoon een zoveelste softwarebug? Blijft de melding na “afkoelen” of opnieuw starten?
- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id
Gewoon even een Shell Recharge of ANWB laadpas bestellen. Heb je de volgende dag in huis en dan kan je tenminste laden en rijden. (De laadkosten kan je declareren bij de LM)foxhunt schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 23:02:
Deze week ook mijn Enyaq geleverd gekregen, wachten is nog op laadkaart (dat was de lease maatschappij even vergeten te bestellen)
Sowieso handig om als backup te hebben als je lease-laadpas niet werkt.
[ Voor 4% gewijzigd door Wootism op 29-09-2021 07:44 ]
Welke kleur heb jij uiteindelijk besteld?SSJVegito schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 22:13:
[...]
Mooie wagen! Nou heb ik spijt dat ik geen wit heb gekozen...
Zelf erg lang getwijfeld over wit en Quartz grey. Uitiendelijk ook omdat ik eens een keer wat anders wilde en al met de gedachte speelden van wrappen is wit mooier qua contrast.
Ik heb zelf Brilliant Silver besteld. Ik wist dat het sowieso een lichtere kleur moest worden, vind dat deze auto gewoon net wat mooier staan. Maar ik dacht wit is misschien te licht maar vind het erg mooi.Wicked-Game schreef op woensdag 29 september 2021 @ 08:22:
[...]
Welke kleur heb jij uiteindelijk besteld?
Zelf erg lang getwijfeld over wit en Quartz grey. Uitiendelijk ook omdat ik eens een keer wat anders wilde en al met de gedachte speelden van wrappen is wit mooier qua contrast.
Qua contrast voor het wrappen is wit sowieso mooier inderdaad, dat ben ik wel met je eens.
[ Voor 7% gewijzigd door SSJVegito op 29-09-2021 09:39 ]
Weet iemand hoe graphite grey er uit ziet? Google images is er niet erg duidelijk over.
Ik heb quartz grey besteld, maar blijkbaar kan het zijn dat het graphite grey wordt uiteindelijk.
Aangezien de levertijd nu nog een 9tal maand ver in de toekomst ligt.
Ik heb quartz grey besteld, maar blijkbaar kan het zijn dat het graphite grey wordt uiteindelijk.
Aangezien de levertijd nu nog een 9tal maand ver in de toekomst ligt.
Pff balen. Hopelijk zijn die prognoses beter dan de leveringen van de auto's.Armada schreef op woensdag 29 september 2021 @ 00:20:
[...]
Helaas was niets meer mee te beginnen. De Enyaq is afgevoerd en uitgelezen door Wittebrug: een van de accucellen maakt kortsluiting. Voorzichtige prognose is dat dit een paar weken kan gaan duren…
Nog een goede vervangende auto gekregen?
Net bericht gehad van de LM dat mijn Enyaq klaar staat.
Vraagje voor Belgische Enyaq rijders; welke laadpassen hebben jullie aangevraagd?
Vraagje voor Belgische Enyaq rijders; welke laadpassen hebben jullie aangevraagd?
Ik heb een Cenenergy laadpas (van de werkgever).GregoryVG schreef op woensdag 29 september 2021 @ 11:21:
Net bericht gehad van de LM dat mijn Enyaq klaar staat.
Bijkomend heb ik (voor de buitenlandse reizen en als backup): Shell Recharge, Plugsurfing & Chargemap. Ik heb hierbij gezocht naar laadpassen met een goede app/dekking & geen abonnementskost. Plugsurfing & Chargemap hebben wel een eenmalige kost bij aankoop.
Je hebt ook recht op 1 jaar gratis Skoda Powerpass met interessante laadtarieven. Die kan je aanvragen als je Enyaq gekoppeld is aan MySkoda via de Powerpass app.
Met die combinatie van laadpassen heb je quasi overal dekking in België/Europa vermoed ik.
iemand toevallig een Clever Charging Cable over en die er vanaf wil?
Een T-Roc, op zich prima, maar ik wil liever mijn Enyaq terug..OmniRocket schreef op woensdag 29 september 2021 @ 10:28:
[...]
Pff balen. Hopelijk zijn die prognoses beter dan de leveringen van de auto's.
Nog een goede vervangende auto gekregen?
- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id
Ik herken wel een aantal van de problemen:SSJVegito schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 21:17:
Dit zijn een hoop issues wat die heeft. Iemand hier die ook wat van die problemen heeft?
YouTube
- Unresponsive scherm
- Camera parkeren werkt soms niet
- Opties die niet beschikbaar zijn.
- Maps is gewoon in het algemeen een dikke teleurstelling.
- Lane Assist, bij 1 keer waarschuwing gelijk rode signalen en gaat de auto afremmen en de gordels aanspannen
Bizar, dan vraag ik me toch af waarom ik dit niet herken.ManiacScum schreef op woensdag 29 september 2021 @ 15:46:
[...]
Ik herken wel een aantal van de problemen:
- Unresponsive scherm
- Camera parkeren werkt soms niet
- Opties die niet beschikbaar zijn.
- Lane Assist, bij 1 keer waarschuwing gelijk rode signalen en gaat de auto afremmen en de gordels aanspannen
Had je dit vanaf het begin of pas na een x-aantal kilometers?
Ah, ik keek net en had nog status besteld, maar heb na jouw bericht toch maar even doorgeklikt en ook bij mij 8/11 (besteld 27/4). Zal dan wel nog een paar maand op de parking moeten staan wachten op een onderdeel, zeker?hosttech schreef op woensdag 29 september 2021 @ 13:32:
Zit op dezelfde trein als @nickvg1993 vermoed ik, ook al moest ik wat meer geduld uitoefenen (sinds april)
[Afbeelding]
:-D

Ik heb vooral gehoord dat mensen met trekhaken en HUD problemen hebben met chips. Gelukkig heb ik deze beiden niet.Jan_A schreef op woensdag 29 september 2021 @ 17:17:
[...]
Ah, ik keek net en had nog status besteld, maar heb na jouw bericht toch maar even doorgeklikt en ook bij mij 8/11 (besteld 27/4). Zal dan wel nog een paar maand op de parking moeten staan wachten op een onderdeel, zeker?![]()
Let's hope for the best!
Ik heb geen trekhaak en geen HUD en toch vertraging. Hij is geproduceerd in week 38 en wacht nu dus ook op chips schijnbaar. Ik heb wel de standard velgen. Misschien dat dat nog een issue, de LM kon mij niet vertellen wat precies het issue was alleen dat het wachten is op chips waarschijnlijk.BlueBird95 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 17:34:
[...]
Ik heb vooral gehoord dat mensen met trekhaken en HUD problemen hebben met chips. Gelukkig heb ik deze beiden niet.
Let's hope for the best!
Vanaf het beginWootism schreef op woensdag 29 september 2021 @ 16:43:
[...]
Bizar, dan vraag ik me toch af waarom ik dit niet herken.
Had je dit vanaf het begin of pas na een x-aantal kilometers?
Het infotainment is gewoon drama, dat een dergelijk grote autoleverancier zo enorm achter loopt op andere leveranciers op dit punt, gaat mij de pet te boven.
Lane assist is nooit mijn favoriet geweest
Ow zeker, die navigatie is echt slecht/onduidelijk in vergelijking met een nav van VW uit 2017. Dus totaal onnodig.ManiacScum schreef op woensdag 29 september 2021 @ 15:46:
[...]
Ik herken wel een aantal van de problemen:
- Lane Assist,
Kaart is onduidelijk, routes onlogisch, vage POI 's onderweg (zie eerdere post van mij) etc.
Heb ook al gehad dat hij een route naar een hele andere plaatst in NL instelde. Gelukkig zag ik het net op tijd voor het kiezen van de oprit vd snelweg.
Kies nu vaak voor google maps op telefoon ipv de standaard navigatie. ( Heb telefoon in houder onder scherm daar ik Android auto ook niet optimaal vind)
Over de lange assist is al te veel geklaagd en zou skoda er goed aan doen een forse update in door te voeren.
Yes! Ik ben binnenkort ook bij de Enyaq club. Er wordt voor mij via de LM een Enyaq uit Duitsland geïmporteerd en welke van de Duitse dealer website verdwenen is dus hopelijk kan ik vanaf november gaan rijden. Ik heb al een hoop dingen voorbij zien komen op dit topic maar zijn er ook ervaringen met het gebruik van het infotainment systeem in combinatie met een polariserende zonnebril? #luxeproblemen
Yes! Ik ben binnenkort ook bij de Enyaq club. Er wordt voor mij via de LM een Enyaq uit Duitsland geïmporteerd en welke van de Duitse dealer website verdwenen is dus hopelijk kan ik vanaf november gaan rijden.
Ik heb al een hoop dingen voorbij zien komen op dit topic maar zijn er ook ervaringen met het gebruik van het infotainment systeem in combinatie met een polariserende zonnebril? #luxeproblemen
Ik heb al een hoop dingen voorbij zien komen op dit topic maar zijn er ook ervaringen met het gebruik van het infotainment systeem in combinatie met een polariserende zonnebril? #luxeproblemen
Wat ik me nog afvraag richting de mensen met klachten over lane assist: zijn jullie nieuw en onbekend met het systeem of is de Enyaq een stuk gevoeliger dan wel agressiever dan jullie voorgaande wagen (zo ja, welke)?
Ik kan mij van tijdens de proefrit namelijk geen extreem storend gedrag herinneren, behalve op de buitenwegen met belijnde berm, maar ben zelf gewend aan Toyota en Ford.
Ik kan mij van tijdens de proefrit namelijk geen extreem storend gedrag herinneren, behalve op de buitenwegen met belijnde berm, maar ben zelf gewend aan Toyota en Ford.
Ik had een Toyota CH-R. Lane assist gelijkwaardig. Heb er totaal geen issues mee in de Enyaq, maar ik rijd ook altijd mooi tussen de lijntjesinternetinfo schreef op woensdag 29 september 2021 @ 19:08:
Wat ik me nog afvraag richting de mensen met klachten over lane assist: zijn jullie nieuw en onbekend met het systeem of is de Enyaq een stuk gevoeliger dan wel agressiever dan jullie voorgaande wagen (zo ja, welke)?

Welke houder gebruik je? Ik zoek ook nog een goede oplossing. AA bevalt nog niet. De combi Flitsmeister en Maps werkt niet prettig.Kaaschef schreef op woensdag 29 september 2021 @ 18:38:
[...]
Kies nu vaak voor google maps op telefoon ipv de standaard navigatie. ( Heb telefoon in houder onder scherm daar ik Android auto ook niet optimaal vind) [...]
Heb al jaren Brodit gehad, maar zag nog geen goede oplossing voor de Enyaq.
Zeker weten doe ik het natuurlijk niet, maar in mijn Opel Astra had ik ook lane assist.internetinfo schreef op woensdag 29 september 2021 @ 19:08:
Grappige was, ik had er 0 problemen mee. Tijdens een lang weekend naar Normandië met m'n zwagers reden m'n zwager en ik om de beurt. Mijn zwager stoorde zich gelijk aan de lane assist, hij kon er niet echt mee rijden en zette het uit...
Het is maar een voorbeeld, voor het zelfde geld zijn er wel degelijk software problemen met de lane assist. Maar zelf heb ik er geen last van...
XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907
Ik ben zeker niet onbekend met het systeem, ik vind het gewoon compleet ruk. Zeker vergeleken met die van Volvo. Die van de Eyaq vind ik veel te strikt.... als ik 1 keer de lijn aantik schiet dat ding al volledig in de waarschuwingen.internetinfo schreef op woensdag 29 september 2021 @ 19:08:
Dat had ik ook wel gewild, maar leasemaatschappij van werkgever wil daar niet aan (in Duitsland opties die er in Nederland niet zijn en qua garantie-onderhoud niet in nederland onder garantie vallen-hersteld worden is ervaring leasemaatschappij, if het klopt weet ik niet), maar mooi voor jou; ben alleen benieuwd welke leasemaatschappij en woon je in de buurt van de grens met Duitsland? Dt laatste maakt het voor mij wel begrijpelijker dat leasemaatschappij dat doet.Slachtafval123 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 19:07:
Yes! Ik ben binnenkort ook bij de Enyaq club. Er wordt voor mij via de LM een Enyaq uit Duitsland geïmporteerd en welke van de Duitse dealer website verdwenen is dus hopelijk kan ik vanaf november gaan rijden. Ik heb al een hoop dingen voorbij zien komen op dit topic maar zijn er ook ervaringen met het gebruik van het infotainment systeem in combinatie met een polariserende zonnebril? #luxeproblemen
Even iets dan levertijden.
Wij moeten nieuwe autostoelen voor de kinderen hebben. We hebben nu één Maxi-Cosi RodiFix in beide auto's met een andere (kleinere) stoel ernaast. Nu is onze jongste groot en zwaar genoeg om ook in een RodiFix te gaan zitten. Dus om gesleep met stoelen te voorkomen willen we de twee huidige RodiFix in de Seat Mii zetten en voor de Skoda Enyaq nieuwe stoelen regelen. En nu zijn de autostoelen deze week in de aanbieding bij de bekende babyzaken. En mijn Enyaq komt pas volgende week.
Nu de hamvraag: Welke kleur RodiFix Airproject past het beste bij het Skoda loft interieur? Op basis van foto's kom ik er niet uit. Authentic Grey? Authentic Graphite? Authentic Black?
Nu de hamvraag: Welke kleur RodiFix Airproject past het beste bij het Skoda loft interieur? Op basis van foto's kom ik er niet uit. Authentic Grey? Authentic Graphite? Authentic Black?
Mijn inschatting is dat Authentic Black het best gaat matchen met loft interieur. Zwart is zwart, terwijl grijs verschillende tinten heeft. Zitvlakken zijn grijs en het midden zwart.
Grey lijkt mij te licht en graphite moet maar net passen bij de grijs tinten die loft heeft.
Grey lijkt mij te licht en graphite moet maar net passen bij de grijs tinten die loft heeft.
[ Voor 10% gewijzigd door funkylicious op 30-09-2021 08:18 ]
Gisteren ook mijn Enyaq besteld bij de Leasemij.
Enyaq IV60 Sportline
Moon white
21"inch
Levering over weekje of 2
Enyaq IV60 Sportline
Moon white
21"inch
Levering over weekje of 2
Heeft iemand ervaring met deelname aan Teams calls - of beantwoorden van Teams gesprekken in de auto.
Ik was gisteren verbonden met Android Auto en als er dan een call binnenkomt dan kan je niet opnemen. Het lijkt in de auto alsof je al opgenomen hebt. Ik vermoed dat ik alleen had kunnen opnemen door het telefoonscherm te bedienen, maar die lag buiten bereik (en dat wil ik zo laten).
Ik was gisteren verbonden met Android Auto en als er dan een call binnenkomt dan kan je niet opnemen. Het lijkt in de auto alsof je al opgenomen hebt. Ik vermoed dat ik alleen had kunnen opnemen door het telefoonscherm te bedienen, maar die lag buiten bereik (en dat wil ik zo laten).
Gisteren ook mijn Enyaq op mogen halen. Voorraadmodel, dus tussen kiezen en ophalen uiteindelijk 4 weken! Gezien de vele berichten blij met mijn keuze. Bevalt mij erg goed tot op heden allemaal!
Nu moet ik binnenkort ook winterbanden en velgen. Ik zie op de Skoda site wel mooie setjes staan, maar heb er geen verstand van. Is dit de moeite of kan ik beter naar andere merken kijken? Wat is dan een beetje goede/normale kwaliteit velgen?
Nu moet ik binnenkort ook winterbanden en velgen. Ik zie op de Skoda site wel mooie setjes staan, maar heb er geen verstand van. Is dit de moeite of kan ik beter naar andere merken kijken? Wat is dan een beetje goede/normale kwaliteit velgen?
Update: van Udenhout erkent dat de subsidie a 4000 euro nu foetsie is. Ze keren mij nu de volledige subsidie zelf uit!Snyper schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 13:34:

PS: ik stuur geen plaatje; niet zo heel spannend meer…
SJoepie
Gaat om dit geval om een 'kleine' LM die niet extreem dicht bij de grens van Duitsland zit. Een garage uit Deurne doet de import.knirrebir schreef op woensdag 29 september 2021 @ 23:19:
[...]
Dat had ik ook wel gewild, maar leasemaatschappij van werkgever wil daar niet aan (in Duitsland opties die er in Nederland niet zijn en qua garantie-onderhoud niet in nederland onder garantie vallen-hersteld worden is ervaring leasemaatschappij, if het klopt weet ik niet), maar mooi voor jou; ben alleen benieuwd welke leasemaatschappij en woon je in de buurt van de grens met Duitsland? Dt laatste maakt het voor mij wel begrijpelijker dat leasemaatschappij dat doet.
Volgens mij is de fabrieksgarantie autogebonden in Europa maar wat het verder voor gevolgen heeft qua onderhoud, geen idee.
[ Voor 6% gewijzigd door Slachtafval123 op 30-09-2021 09:41 ]
Serieus!?? Waarom huur je geen interieurarchitect daarvoor in als je je drukt maar over het matchen van kleurstellingen…..wat een nonsens om dat op dit forum te zetten.Arosa schreef op donderdag 30 september 2021 @ 07:03:
Even iets dan levertijden.Wij moeten nieuwe autostoelen voor de kinderen hebben. We hebben nu één Maxi-Cosi RodiFix in beide auto's met een andere (kleinere) stoel ernaast. Nu is onze jongste groot en zwaar genoeg om ook in een RodiFix te gaan zitten. Dus om gesleep met stoelen te voorkomen willen we de twee huidige RodiFix in de Seat Mii zetten en voor de Skoda Enyaq nieuwe stoelen regelen. En nu zijn de autostoelen deze week in de aanbieding bij de bekende babyzaken. En mijn Enyaq komt pas volgende week.
Ik heb een simpele magneet clip in het rooster. Achter mijn hoesje zit een metalen plaatje waar hij dan aan hangt. Ooit in de supermarkt gekocht.WoC schreef op woensdag 29 september 2021 @ 20:14:
[...]
Welke houder gebruik je? Ik zoek ook nog een goede oplossing. AA bevalt nog niet. De combi Flitsmeister en Maps werkt niet prettig.
@knirrebir hoe is jou situatie nu? Al zicht op de levering/productie van je auto?
Ik kan niet wachten totdat ik de Enyaq heb en ben verlost van die telefoonhoudertjes en kabeltjes in het interieur. Heb een 30cm usb-c kabeltje liggen voor het geval dat de android auto draadloos tegenvalt.WoC schreef op woensdag 29 september 2021 @ 20:14:
[...]
Welke houder gebruik je? Ik zoek ook nog een goede oplossing. AA bevalt nog niet. De combi Flitsmeister en Maps werkt niet prettig.
In mijn huidige auto heb ik een behello houdertje om draadloos te laden, lijkt heel erg op onderstaande voorbeeld. Voordeel is dat je niet hoeft te klemmen, het houdertje klemt dicht vanwege het gewicht van de telefoon zelf. Voordeel is dat je er elke willekeurige telefoon in kan pleuren.
https://www.bol.com/nl/nl...Fdn0IEWI2gekaAlc0EALw_wcB
Die van mij staat nog steeds op 'verwachte levering 2 Sep' dus reken niet te veel op de juistheid van deze data. Chipje te kort betekent gewoon bijven wachten...hosttech schreef op woensdag 29 september 2021 @ 13:32:
Zit op dezelfde trein als @nickvg1993 vermoed ik, ook al moest ik wat meer geduld uitoefenen (sinds april)
[Afbeelding]
:-D
/f/image/YNjNh4wBVVs0tyFgzrPV3EVa.png?f=fotoalbum_large)
ik heb gewoon Brodit Proclip voor en Enyaq besteld, zit top. De knoppen onder de houder zijn ook prima bereikbaar, maar niet goed te zien op de foto.WoC schreef op woensdag 29 september 2021 @ 20:14:
[...]
maak straks wel even een foto
/f/image/MRa3oEeVIKLJBWVMIThVC4jA.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 33% gewijzigd door Niet_Jan_Jaap op 30-09-2021 10:59 ]
Dit zou voor mij echt weer voelen als een stap terug; een houder met een kabeltje…Niet_Jan_Jaap schreef op donderdag 30 september 2021 @ 10:52:
[...]
ik heb gewoon Brodit Proclip voor en Enyaq besteld, zit top. De knoppen onder de houder zijn ook prima bereikbaar, maar niet goed te zien op de foto.
maak straks wel even een foto[Afbeelding]
Ik vind Waze icm Flitsmeister echt heerlijk werken via CarPlay terwijl mijn telefoon draadloos aan het opladen is. Werkt dit bij jou niet?
Voor mij gaat functionaliteit boven hoe het eruit ziet. rij al jaren met carplay op scherm en flitsmeister op telefoon. Daarnaast even draadloos carplay getest, telefoon werd loeiwarm en crashte toen ik erbij ging bellen (maar ook iPhone X). Draadje werkt direct perfect, telefoon wordt ook niet meer warm.Wootism schreef op donderdag 30 september 2021 @ 11:13:
[...]
Dit zou voor mij echt weer voelen als een stap terug; een houder met een kabeltje…
Ik vind Waze icm Flitsmeister echt heerlijk werken via CarPlay terwijl mijn telefoon draadloos aan het opladen is. Werkt dit bij jou niet?
Nou nou nou, waar maak je je druk om. Vragen staat vrij toch? Er is ook keurig op geantwoord.Maat28 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 09:38:
[...]
Serieus!?? Waarom huur je geen interieurarchitect daarvoor in als je je drukt maar over het matchen van kleurstellingen…..wat een nonsens om dat op dit forum te zetten.
Staat je ventilatierooster waar je Brodit op zit dan altijd open of juist dicht?Niet_Jan_Jaap schreef op donderdag 30 september 2021 @ 10:52:
[...]
ik heb gewoon Brodit Proclip voor en Enyaq besteld, zit top. De knoppen onder de houder zijn ook prima bereikbaar, maar niet goed te zien op de foto.
Is de navigatiefunctionaliteit van de Enyaq zelf dan onvoldoende? In mijn oude Octavia was ik daar best wel tevreden over namelijk. Goede file-informatie en prima omwegen, soms zelfs beter dan Google...Niet_Jan_Jaap schreef op donderdag 30 september 2021 @ 11:16:
[...]
Voor mij gaat functionaliteit boven hoe het eruit ziet. rij al jaren met carplay op scherm en flitsmeister op telefoon. Daarnaast even draadloos carplay getest, telefoon werd loeiwarm en crashte toen ik erbij ging bellen (maar ook iPhone X). Draadje werkt direct perfect, telefoon wordt ook niet meer warm.
Dat is persoonlijk maar ik vind het volledig onbruikbaar en nutteloos. En wat je ook kan lezen in een paar pagina's terug dat POI's niet altijd goed werken.svenxyz schreef op donderdag 30 september 2021 @ 11:49:
[...]
Is de navigatiefunctionaliteit van de Enyaq zelf dan onvoldoende? In mijn oude Octavia was ik daar best wel tevreden over namelijk. Goede file-informatie en prima omwegen, soms zelfs beter dan Google...
Zoals al gezegd, ik snap niet dat Skodo/VW zelf een systeem heeft geprobeerd te bouwen terwijl er zoveel beter te krijgen is.
[ Voor 11% gewijzigd door ManiacScum op 30-09-2021 11:52 ]
Wat een nonsens reply is dit! Hij stelt toch een normale vraag? Jij hebt zeker tegen jouw dealer gezegd: lever maar een auto, kleur interesseert mij niks?Maat28 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 09:38:
[...]
Serieus!?? Waarom huur je geen interieurarchitect daarvoor in als je je drukt maar over het matchen van kleurstellingen…..wat een nonsens om dat op dit forum te zetten.
Maar Flitsmeister draait toch ook volledig functioneel op de achtergrond met CarPlay? Waarom zou je daar een hele houder voor installeren? Of wil ik dit gewoon niet snappen?Niet_Jan_Jaap schreef op donderdag 30 september 2021 @ 11:16:
[...]
Voor mij gaat functionaliteit boven hoe het eruit ziet. rij al jaren met carplay op scherm en flitsmeister op telefoon. Daarnaast even draadloos carplay getest, telefoon werd loeiwarm en crashte toen ik erbij ging bellen (maar ook iPhone X). Draadje werkt direct perfect, telefoon wordt ook niet meer warm.
De Skoda navi heeft de wegen niet altijd correct of de snelheden van sommige wegen (of is dat de verkeersbordenherkenning?).svenxyz schreef op donderdag 30 september 2021 @ 11:49:
[...]
Is de navigatiefunctionaliteit van de Enyaq zelf dan onvoldoende? In mijn oude Octavia was ik daar best wel tevreden over namelijk. Goede file-informatie en prima omwegen, soms zelfs beter dan Google...
Loft is grijs met zwart toch? Volgens mij kan er niet veel mis gaan met grijs ... Vrij neutrale kleur.Arosa schreef op donderdag 30 september 2021 @ 07:03:
Even iets dan levertijden.Wij moeten nieuwe autostoelen voor de kinderen hebben. We hebben nu één Maxi-Cosi RodiFix in beide auto's met een andere (kleinere) stoel ernaast. Nu is onze jongste groot en zwaar genoeg om ook in een RodiFix te gaan zitten. Dus om gesleep met stoelen te voorkomen willen we de twee huidige RodiFix in de Seat Mii zetten en voor de Skoda Enyaq nieuwe stoelen regelen. En nu zijn de autostoelen deze week in de aanbieding bij de bekende babyzaken. En mijn Enyaq komt pas volgende week.
geen idee, ik gebruik altijd carplay (dat rijmt), werkt voor mij perfectsvenxyz schreef op donderdag 30 september 2021 @ 11:49:
[...]
openvinom schreef op donderdag 30 september 2021 @ 11:35:
[...]
Staat je ventilatierooster waar je Brodit op zit dan altijd open of juist dicht?
Naast flitsmeister ook zaken als Teams enzo, is toch heel wat makkelijker in een houder (niet met camera natuurlijk). Is uiteindelijk gewoon voorkeur, en ik denk dat wij het daarover niet eens gaan wordenWootism schreef op donderdag 30 september 2021 @ 12:11:
[...]
Maar Flitsmeister draait toch ook volledig functioneel op de achtergrond met CarPlay? Waarom zou je daar een hele houder voor installeren? Of wil ik dit gewoon niet snappen?
Iemand al overwogen om de stoel te laten aanpassen? Na 10.000 km heb ik nog steeds geen fijne zitpositie gevonden. Op langere afstanden krijg ik gewoon last van mijn onderrug en nek. Ervaren andere dit ook?
En wat zijn de specs brutaal gevraagd?svenxyz schreef op donderdag 30 september 2021 @ 08:27:
Gisteren ook mijn Enyaq op mogen halen. Voorraadmodel, dus tussen kiezen en ophalen uiteindelijk 4 weken! Gezien de vele berichten blij met mijn keuze. Bevalt mij erg goed tot op heden allemaal!
Daarnaast als je zoekterm velgen gebruikt kom je wel nodige tegen wat hier eerder is gepost mbt andere merk velgen.
Lekker compleet afwijkende kleur doen, fluoriderend oranje bijvoorbeeld.Arosa schreef op donderdag 30 september 2021 @ 07:03:
Nope, niets bekend, staat zelfs niet in banking ofwel nog steeds niet geproduceerd.Wicked-Game schreef op donderdag 30 september 2021 @ 09:59:
@knirrebir hoe is jou situatie nu? Al zicht op de levering/productie van je auto?
gelukkig ging het om houder voor telefoon, zag de foto en dacht wtf voor probleem met infotainment is datNiet_Jan_Jaap schreef op donderdag 30 september 2021 @ 10:52:
Dank voor reply.Slachtafval123 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 09:33:
Gaat om dit geval om een 'kleine' LM die niet extreem dicht bij de grens van Duitsland zit. Een garage uit Deurne doet de import.
Volgens mij is de fabrieksgarantie autogebonden in Europa maar wat het verder voor gevolgen heeft qua onderhoud, geen idee.
Garantie was het ook niet, wat leasemaatschappij mij liet weten is dat als het een optie is die in Nederland niet verkrijgbaar is ze aan importeur gaan vragen of er reparatie uitgevoerd mag worden, echter daar zijn dan geen 'standaard' tarieven voor en wil dealer weten of dat wel-niet helemaal betaald wordt, niet of niet alles betalen dan kan dealer aangeven dan repareren we niet en laat auto maar halen en brengen naar dealer die het wel doet; kan dealer zijn in Nederland of in land van herkomst.
Vond het ver gezocht, dat snapte leasemaatschappij maar leasemaatschappij van werkgever wilde er niet in mee gaan.
Wellicht helpt deze 'work around' ook voor jou. Onderste stuk:funkylicious schreef op donderdag 30 september 2021 @ 13:54:
Iemand al overwogen om de stoel te laten aanpassen? Na 10.000 km heb ik nog steeds geen fijne zitpositie gevonden. Op langere afstanden krijg ik gewoon last van mijn onderrug en nek. Ervaren andere dit ook?
vinom in "Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1"
Wel overwogen, omdat ik ivm mijn lengte altijd problemen heb met de stoel, meestal te korte zitting, maar de sportline die ik heb, heeft voor mij net iets betere stoelen dat de “gewone” versies waar ik in heb proefgereden. Ik heb alleen nog geen langere ritten gedaan.funkylicious schreef op donderdag 30 september 2021 @ 13:54:
Dit topic is gesloten.
Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2