Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 209 ... 250 Laatste
Acties:
  • 1.768.671 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac_1979
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-07 08:18
Bayes schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 08:55:
Het is net een lachfilm
November 2020 besteld (IV60/black//125Kw/Navi/Trekhaak)
Levering medio Week 25
Week 25 --> week 32
Week 32 --> week 35 (wijziging in configuratie, upgrade in velgen. Maar dan wordt hij wel definitief ingepland...)
Week 35 --> week 38 (met de melding hij is geproduceerd, staat klaar in Tsjechië, alleen nog transport naar Nederland)
Nu week 38: Gister contact gehad, hij is inderdaad geproduceerd maar mist een onderdeel. Staat nog steeds in Tsjechië, Levering weer uitgesteld naar week 42. Welk onderdeel weten ze niet (logisch beredeneerd zal het wel een chip zijn...)

November 3 stuks via de LM besteld. Inmiddels 2 uitgeleverd (1e week 30, 2e week 35). Nu maar hopen dat het dan maar week 42 wordt....

Geduld is een schone zaak... :/
Hier precies hetzelfde verhaal.
Ik weet niet of de mijne al geproduceerd is, maar ik las gisteren dat leaseplan dit jaar geen enyaq's meer uitleverd. Ik weet niet of dat ook voor de mijne geldt, heb proberen contact te zoeken met de dealer, maar die krijg ik niet te pakken.
Ik heb wel al een chassis nummer voorbij zien komen, hopelijk wil de leasemaatschapij hem al op kenteken zetten. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebbe_1
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 07-01-2022
Waar las je dat van leaseplan? Mijne moet daar ook vandaag komen :)
maniac_1979 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 10:23:
[...]

Hier precies hetzelfde verhaal.
Ik weet niet of de mijne al geproduceerd is, maar ik las gisteren dat leaseplan dit jaar geen enyaq's meer uitleverd. Ik weet niet of dat ook voor de mijne geldt, heb proberen contact te zoeken met de dealer, maar die krijg ik niet te pakken.
Ik heb wel al een chassis nummer voorbij zien komen, hopelijk wil de leasemaatschapij hem al op kenteken zetten. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-B
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 13:52
sebbe_1 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 10:26:

[...]
Ik kan me niet voorstellen dat ze niets meer uitleveren. Waarschijnlijk zullen ze geen bestellingen meer aannemen met de garantie voor levering in 2021.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Robin2506 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 09:22:
Hé mede Enyaq rijders :)

is er hier iemand die weet of het geluid bij achter uit rijden uitgezet kan worden?
ik schaam mij dood als ik bij de supermarkt achteruit rijd,
Dan zal ik je verklappen dat hij hetzelfde geluid ook maakt bij vooruit rijden, maar dan iets zachter :D

Van mij mag het geluid zelfs nog een tikkeltje harder. Laatst nog met open ramen door een parkeergarage gereden, erg vet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac_1979
sebbe_1 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 10:26:

[...]
Ik heb leaseplan gisteren zelf gebeld.
Is toch echt waar.
Het is alleen nog niet duidelijk of het voor nieuwe bestelling geldt of ook voor oude.
Als ik meer weet zal ik laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmniRocket
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-07 12:44
Wat een verhalen allemaal over de leveringen :-o. Ik ben op 25 augustus naar de dealer geweest en volgende week vrijdag kan ik de auto ophalen. Maar goed, de dealer had in mijn geval nog een vergelijkbaar model staan waar mijn belangrijkste wensen ook opzaten (trekhaak, achteruitrijcamera, parkeersensoren, panoramadak en snelladen (100kw helaas)).

Anders zou het pas volgend jaar worden en zou ik een stuk duurder uit zijn in de lease...

[ Voor 11% gewijzigd door OmniRocket op 24-09-2021 10:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maniac_1979
OmniRocket schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 10:37:
Wat een verhalen allemaal over de leveringen :-o. Ik ben op 25 augustus naar de dealer geweest en volgende week vrijdag kan ik de auto ophalen. Maar goed, de dealer had in mijn geval nog een vergelijkbaar model staan waar mijn belangrijkste wensen ook opzaten (trekhaak, achteruitrijcamera, parkeersensoren, panoramadak en snelladen (100kw helaas)).

Anders zou het pas volgend jaar worden en zou ik een stuk duurder uit zijn in de lease...
Ik ik ben blij voor jou, dat voorop gesteld, maar het slaat natuurlijk allemaal helemaal nergens op.
Ik zit potverdorie bijna een jaar te wachten, en lees overal dat mensen hem in mei bestellen en nu al rijden. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-12-2022
maniac_1979 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 10:44:
[...]

Ik ik ben blij voor jou, dat voorop gesteld, maar het slaat natuurlijk allemaal helemaal nergens op.
Ik zit potverdorie bijna een jaar te wachten, en lees overal dat mensen hem in mei bestellen en nu al rijden. |:(
Het lijkt inderdaad nergens op, maarja wat doen we eraan? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bixby
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 04-09 15:24

Volgens eerdere berichten, komt er later dit jaar een update van 100 naar 125 kwh, via een uitgebreide software update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bixby
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 04-09 15:24

Volgens eerdere berichten, komt er later dit jaar een update van 100 naar 125 kwh, via een uitgebreide software update

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 20:42
langevoort schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 09:16:
Ik kan volgende week mijn IV 80 ophalen, die staat al een tijdje geparkeerd bij de dealer in opslag (ja sorry mensen). Met welke software kan de auto uitgeleverd worden, maw wat is de laatste update?
De eerste systeem-update komt in Q1 2022. Alleen de kaarten worden elke drie maanden bijgewerkt, daar merk je niets van

[ Voor 10% gewijzigd door jdbiggelaa op 24-09-2021 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Bixby schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 11:51:
[...]

Alleen VW, Skoda komt later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Ik heb met jullie te doen, wachten is ellende…

Voor de afleiding, hierbij recente cijfers over afgeleverde (op kenteken gezette) EV’s in NL.

De Enyaq blijft, in mijn ervaring na 11.000 km, een goede keus. Nog even geduld dus :)

Oja, de boot met Mustangs is kennelijk leeg….

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oOJvxnHbBfny_PG6hT96jPGHWLo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BxHK3aq5dkafBz5R6J9AqA0u.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door jdbiggelaa op 24-09-2021 13:21 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Jgoos
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 12-04-2023
Eindelijk kan ik rijden. Besteld eind februari, zou geleverd worden eind juli. Door chip tekorten heeft hij twee maanden staan wachten op een parking in Tjechië om uiteindelijk gisteren geleverd te worden.
Rijdt fantastisch! En de bugs in het infotainment zijn geen fabel... Al 2x gereset op 200km.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jtuQCbInGS11TNjpJHVuJ9imjXE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XNy9edTyhD4Xk7rapKJtQuM8.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door Jgoos op 24-09-2021 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiep
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-09 22:06
Jgoos schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 13:40:
Eindelijk kan ik rijden. Besteld eind februari, zou geleverd worden eind juli. Door chip tekorten heeft hij twee maanden staan wachten op een parking in Tjechië om uiteindelijk gisteren geleverd te worden.
Rijdt fantastisch! En de bugs in het infotainment zijn geen fabel... Al 2x gereset op 200km.
[Afbeelding]
Quartz sportline, heel erg mooi!

[ Voor 3% gewijzigd door markiep op 24-09-2021 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 18-09 19:21
[...]

Is het al bekend hoe het zit met de "oudere" modellen? (MY21) Blijft de 60 dan steken op 100kW? Omdat er nu dit verschil gemaakt is bij de betaalde upgrade.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
jdbiggelaa schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 13:20:
Ik heb met jullie te doen, wachten is ellende…

Voor de afleiding, hierbij recente cijfers over afgeleverde (op kenteken gezette) EV’s in NL.

De Enyaq blijft, in mijn ervaring na 11.000 km, een goede keus. Nog even geduld dus :)

Oja, de boot met Mustangs is kennelijk leeg….

[Afbeelding]
Interessant om te zien dat zowat over de hele linie leveringen in september teruggelopen zijn. Het chiptekort in harde cijfers. Hopelijk zet die dalende lijn niet door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac_1979
SSJVegito schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 11:50:
[...]

Het lijkt inderdaad nergens op, maarja wat doen we eraan? 8)7
Bel net met leaseplan, die informatie van het niet leveren klopt niet. |:(
Ik begrijp er helemaal niets meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmniRocket
  • Laatst online: 03-07 12:44
maniac_1979 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 10:44:
[...]

Bedankt!

Echt bizar dat de verschillen er zijn. Ik hoop voor je dat hij er snel is.
[...]

Dat zou weer iets schelen als ik er mee op vakantie ga, aangezien dat de momenten zijn dat je snelladen het hardst nodig hebt.
[Afbeelding]
Gefeliciteerd _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebbe_1
ik ga blij het weekend in :). Net met Wittebrug gebeld over status bestelling. Auto heeft een chassisnummer wat betekent dat ze er mee bezig zijn. Nu staat ie gepland dat ik em week 41 binnen heb :)
Stond de hele tijd op week 50 en heb crystal face. In januari dit jaar besteld. Zou toch niet waar zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maniac_1979
sebbe_1 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 14:26:
ik ga blij het weekend in :). Net met Wittebrug gebeld over status bestelling. Auto heeft een chassisnummer wat betekent dat ze er mee bezig zijn. Nu staat ie gepland dat ik em week 41 binnen heb :)
Stond de hele tijd op week 50 en heb crystal face. In januari dit jaar besteld. Zou toch niet waar zijn...
Mooi. Mijne heeft ook al een chassis nummer. Voor mij staat tot nu toe (geen contact meer gehad met de dealer) ook voor week 41. Kan de dealer hem al op kenteken zetten als hij nog in tsjechie staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebbe_1
Begon daar eerst over ivm week 50. Toen zij hij niet direct nee, maar ging eerst even kijken bij de fabriek. Daar stond week 41 bij Wittebrug, dus we hebben het daar niet meer over gehad.
maniac_1979 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 14:28:
[...]

Mooi. Mijne heeft ook al een chassis nummer. Voor mij staat tot nu toe (geen contact meer gehad met de dealer) ook voor week 41. Kan de dealer hem al op kenteken zetten als hij nog in tsjechie staat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maat28
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 17-09 20:33
sebbe_1 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 14:31:
Begon daar eerst over ivm week 50. Toen zij hij niet direct nee, maar ging eerst even kijken bij de fabriek. Daar stond week 41 bij Wittebrug, dus we hebben het daar niet meer over gehad.

[...]
Ik heb van de dealer begrepen dat de auto pas op kenteken kan als die in NL is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

[Afbeelding]
Was de Sportline toen al te bestellen in België? :o Bizar hoe lang het heeft geduurd voordat hij in NL beschikbaar kwam…
Gefeliciteerd! Erg mooie bak :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Maat28 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 14:34:
[...]

Ik heb van de dealer begrepen dat de auto pas op kenteken kan als die in NL is
Vreemd, toen ik eenmaal een VIN-nr had gaf de dealer aan dat hij sowieso nog dit jaar op kenteken gezet kon worden betreft de bijtelling; ongeacht dat hij nog met een banking-status fysiek in Tjechië stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiazzz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 18-09 17:41
Tot mijn grote verbazing kwam ik er gister achter dat met Apple maps er opeens een extra venster in mijn cockpit verscheen, is dit ook voor Waze c.q. Flitsmeister in te stellen ik heb het namelijk nog nergens kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maat28
Wootism schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 14:47:
[...]

Vreemd, toen ik eenmaal een VIN-nr had gaf de dealer aan dat hij sowieso nog dit jaar op kenteken gezet kon worden betreft de bijtelling; ongeacht dat hij nog met een banking-status fysiek in Tjechië stond.
Ik zou het nog maar eens dubbel checken dan. Dealer Zijm (Arnhem) heeft mij al verschillende keren gezegd dat de auto echt in NL moet zijn om op kenteken gezet te kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maat28
[Afbeelding]
Mooie bak!! Toch krijg ik steeds het idee met die donkere omlijsting van de gril van de sport line dat het een mond met zwarte glimmende lipstick is🥴

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiazzz
Ik vraag mij af welke navigatie jullie gebruiken, ik twijfel nog steeds een:

Apple maps:
- te summier qua instelbaarheid (kaart kleuren)
- geen snelheidsmeter
- geen melding voor flitsers
- Automatisch uitzoomen (ik heb graag een groot overzicht van de map)
- Switchen van 3d naar 2d
+ Mooi grafisch/vloeiende weergave
+ Integratie met de auto ( zichtbaar op cockpit)

Waze:
- Niet alle flitsers bekend (flitsmeister is toch sneller>?)
- Overige functies vooral voor andere landen (teams etc)?
- Optionele route alleen via de telefoon te kiezen
+ Automatisch uitzoomen, heerlijk overzichtelijk op het grote scherm
+ Grote community waardoor de melding snel worden weergegeven (flitsmeister lijkt sneller)

Flitsmeister:
- Uitzoomen helaas niet zover als dat Waze dat doet
- Teveel meldingen (spitsstrook afgesloten nutteloze melding)
- Mogelijkheid tot het veranderen van de map kleuren (donkere modus is soms onduidelijk)
+ Nederlandse app dus ook nederlandse functies (let op ambulance etc)
+ Nice to have features ( 0-100 sprint etc)

Dit alles maakt dat ik momenteel Waze gebruik met op de achtergrond Flitsmeister :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:51
Thiazzz schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 15:34:
Ik vraag mij af welke navigatie jullie gebruiken, ik twijfel nog steeds een:

Apple maps:
- te summier qua instelbaarheid (kaart kleuren)
- geen snelheidsmeter
- geen melding voor flitsers
- Automatisch uitzoomen (ik heb graag een groot overzicht van de map)
- Switchen van 3d naar 2d
+ Mooi grafisch/vloeiende weergave
+ Integratie met de auto ( zichtbaar op cockpit)

Waze:
- Niet alle flitsers bekend (flitsmeister is toch sneller>?)
- Overige functies vooral voor andere landen (teams etc)?
- Optionele route alleen via de telefoon te kiezen
+ Automatisch uitzoomen, heerlijk overzichtelijk op het grote scherm
+ Grote community waardoor de melding snel worden weergegeven (flitsmeister lijkt sneller)

Flitsmeister:
- Uitzoomen helaas niet zover als dat Waze dat doet
- Teveel meldingen (spitsstrook afgesloten nutteloze melding)
- Mogelijkheid tot het veranderen van de map kleuren (donkere modus is soms onduidelijk)
+ Nederlandse app dus ook nederlandse functies (let op ambulance etc)
+ Nice to have features ( 0-100 sprint etc)

Dit alles maakt dat ik momenteel Waze gebruik met op de achtergrond Flitsmeister :)
Vergeet Google Maps niet. Die gebruik ik momenteel het meeste. Apple Maps nooit. Wie weet al de Enyaq er is.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyVerweij
  • Laatst online: 19-01-2022
Super, mooie berichten dat de bestelde auto's met Crystal Face nu daadwerkelijk naar NL gaan komen.
Mijn auto, begin feb besteld, staat nu op levering door dealer op week44.......fingers crossed :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edwin_B
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 07-10-2021
DirkBouwman schreef op donderdag 23 september 2021 @ 17:49:
[...]

Aha, snap hem. Mijne is a fabriek maar zie foto.
[Afbeelding]
Heb jij toevallig ook de virtal pedal optie? Na 10 min Sirtaki dansen gaat die klep bij mij nog steeds niet open. Ben er maar eens onder gaan liggen en ik zie eerlijk gezegd ook geen sensor oid voor de virtal pedal. Kan iemand mss even een foto sturen waar die zou moeten zitten? Begin serieus te denken dat ze die bij mij vergeten zijn te plaatsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin_B
En vandaag vielen spontaan de grote boxen uit en had ik alleen nog geluid uit de speakers in de A stijl. De bekende 15 sec reset loste het probleem gelukkig op maar blijft een instabiel systeem.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-09 18:03

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Even een friendly dat voor berichten over levertijd en levering van nieuwe auto's een ander topic bedoeld is: Het grote Enyaq levertijden topic
Dit topic is om de auto zelf te bespreken.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inze
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-09 15:13
[
Heb jij toevallig ook de virtal pedal optie? Na 10 min Sirtaki dansen gaat die klep bij mij nog steeds niet open. Ben er maar eens onder gaan liggen en ik zie eerlijk gezegd ook geen sensor oid voor de virtal pedal. Kan iemand mss even een foto sturen waar die zou moeten zitten? Begin serieus te denken dat ze die bij mij vergeten zijn te plaatsen...
Ik heb de mijne sind woensdag, maar die virtual pedal optie is inderdaad meer miss dan hit.... Het is me geloof ik 2x gelukt in de showroom en 1x thuis, gebruik nu maar gewoon de sleutel of de handgreep. Om nu elke keer 10 minuten te klooien om de klep open te krijgen is niet echt een vooruitgang, had me hier meer van voorgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaschef
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 20-07 21:34
markiep schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 13:43:
[...]

Quartz sportline, heel erg mooi!
Zeker! Achteraf had ik ook deze kleur willen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DirkBouwman
  • Laatst online: 05-05 20:21
Edwin_B schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 16:21:
[...]

Net nog even onder de auto gekeken met de front camera van de telefoon. Ja ik heb virtual pedal, werkt ook trouwens maar zie niets aan de onderzijde van de bumper. Te dicht bij de bumper staan zorgt er overigens voor dat hij het niet doet. Wellicht dat je net iets verder weg kunt staan? Ik maak altijd een zijdelingse beweging met de voet. Gebruik het trouwens echt alleen als ik een volle boodschappen krat heb zonder wagentje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 18-09 09:02
[...]

Letterlijke tekst van op mijn offerte voor de Enyaq IV 80
- DC acculading 125kW
In België is dit blijkbaar al standaard. En de dealer gaf ook aan dat dit op de 60 al zo is.
Raar dat het anders is in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Thiazzz schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 15:34:

Precies ook mijn conclusie.
Vind Waze wel echt de fijnste navi betreft aanwijzingen, instellingen en het lage dataverbruik. Daarbij is de ‘Master Chief’-stem gewoon awesome. 8)

Nadeel is dat Waze en Flitsmeister af en toe door elkaar heen praten en het nog niet samenwerkt met de headsup-display.
Met handgebaren switchen tussen CarPlay en bijvoorbeeld de radio werkt ook feilloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Laatst online: 18-09 18:34
Edwin_B schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 16:21:
[...]

Die moet je eerst aanzetten bij opties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloclo100
Thiazzz schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 15:13:
Tot mijn grote verbazing kwam ik er gister achter dat met Apple maps er opeens een extra venster in mijn cockpit verscheen, is dit ook voor Waze c.q. Flitsmeister in te stellen ik heb het namelijk nog nergens kunnen vinden.
Dit snap ik ff niet? Heb je een foto van dat "extra scherm?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06:11
Inze schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 16:56:
[...]

Ik heb de mijne sind woensdag, maar die virtual pedal optie is inderdaad meer miss dan hit.... Het is me geloof ik 2x gelukt in de showroom en 1x thuis, gebruik nu maar gewoon de sleutel of de handgreep. Om nu elke keer 10 minuten te klooien om de klep open te krijgen is niet echt een vooruitgang, had me hier meer van voorgesteld.
Tijdens een proefrit is het me ook niet gelukt de virtual pedal te activeren met de voetbeweging, optie wel geactiveerd in de settings. En ook ik ging zoeken voor een sensor, maar volgens de dealer wordt hiervoor de parkeersensor gebruikt. En volgens hem moest je meer een trap beweging richting de bumper maken dan een zwaai ervoor 8)7. Sindsdien op karate gegaan en elke avond aan het oefenen op de perfecte front kick. Ik heb nog een paar maanden helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiazzz
Cloclo100 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 18:49:
[...]

Dit snap ik ff niet? Heb je een foto van dat "extra scherm?"
Op deze manier, je ziet ook alle verkeersborden etc in het rechter schermpje erbij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xb-ZsGj88Kz0t9f9TMN8sv2s2vE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/80yBAHyF5xRdLbX0folczu6b.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XMkyxHfdaiiqUA_j8_1oqGI57tE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bRhLMUIQLQZBGs9ISIWIcd5K.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mq3k4_JJPJCMm2KkC7CobLCRfms=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PrjLWBOYVvjdPNemfhknrymX.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Genestealer
  • Laatst online: 17-09 11:28
Pimmr schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 19:14:
[...]

Tijdens een proefrit is het me ook niet gelukt de virtual pedal te activeren met de voetbeweging, optie wel geactiveerd in de settings. En ook ik ging zoeken voor een sensor, maar volgens de dealer wordt hiervoor de parkeersensor gebruikt. En volgens hem moest je meer een trap beweging richting de bumper maken dan een zwaai ervoor 8)7. Sindsdien op karate gegaan en elke avond aan het oefenen op de perfecte front kick. Ik heb nog een paar maanden helaas...
Wat een gedoe hier over de virtual pedal...
Je staat erachter, sleutel in je zak en je zwiept je voet van links naar rechts (of vica versa). Ik doe het altijd redelijk dichtbij maar, uiteraard nog met afstand. Ik raak dus niets aan.

Schop of trap beweging werkt niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimmr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06:11
Genestealer schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 19:32:
[...]

Je staat erachter, sleutel in je zak en je zwiept je voet van links naar rechts (of vica versa). Ik doe het altijd redelijk dichtbij maar, uiteraard nog met afstand. Ik raak dus niets aan.

Tja, wat een gedoe. Die stervelingen die het nog moeten doen met alles behalve gebruikerservaring, ik heb met ons te doen ;) Maar bedankt voor deze uitleg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Thiazzz schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 19:23:
[...]

Op deze manier, je ziet ook alle verkeersborden etc in het rechter schermpje erbij.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Dat doe je met de 2 knopjes rechtsonder op je stuur. Is dus niet gelinked aan een app

[ Voor 0% gewijzigd door jeroenkb op 24-09-2021 19:52 . Reden: niet toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16-05-2022
jeroenkb schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 19:51:
[...]

Dat doe je met de 2 knopjes rechtsonder op je stuur. Is dus niet gelinked aan een app
Wel toch? Volgens mij heeft niet elke app die functie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:14
jeroenkb schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 19:51:
[...]

Dit klopt niet helemaal. Alleen Apple Maps heeft deze ondersteuning. Waze, Flitsmeister en GoogleMaps helaas niet.

Ben benieuwd of een Skoda specifieke API is of dat CarPlay een geheim truukje heeft wat alleen Apple Maps kent?
Het zou mooi zijn als de andere apps ook gebruik maken van deze functie. Dat zou voor mij de HUD optie in ieder geval overweegbaar maken. Nu heb ik deze natuurlijk niet gekozen.
ManiacScum schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 21:03:
[...]

Google Maps doet het bij mij ook al vanaf het begin in het scherm (HUD niet)
Dat is raar, misschien mis ik dan iets in mijn instellingen maar met Google Maps op een Iphone gekoppeld via airplay werkt het iig niet. Maar ik ga het morgen controleren!

[ Voor 23% gewijzigd door Hennie-M op 24-09-2021 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Hennie-M schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 20:23:
[...]

Dit klopt niet helemaal. Alleen Apple Maps heeft deze ondersteuning. Waze, Flitsmeister en GoogleMaps helaas niet.

Ben benieuwd of een Skoda specifieke API is of dat CarPlay een geheim truukje heeft wat alleen Apple Maps kent?
Het zou mooi zijn als de andere apps ook gebruik maken van deze functie. Dat zou voor mij de HUD optie in ieder geval overweegbaar maken. Nu heb ik deze natuurlijk niet gekozen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
this schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 17:55:
[...]

[...]

In België is dit blijkbaar al standaard. En de dealer gaf ook aan dat dit op de 60 al zo is.
In Nederland ook wel. Voor de 60 is het 120kW, en bij de 80 is het 125kW op dit moment. Is afhankelijk van wanneer de auto geproduceerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Hennie-M schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 20:23:
[...]

Dat is raar, misschien mis ik dan iets in mijn instellingen maar met Google Maps op een Iphone gekoppeld via airplay werkt het iig niet. Maar ik ga het morgen controleren!
Misschien combi met iPhone?

Met samsung s10 en googlemaps werkt het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenribbink
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 17:13
this schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 17:55:
[...]

[...]

Mijn bestelling(NL) is van juni dit jaar. En toen stond er al 120Kw met toegang tot Ionity op de offerte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
Maar doet Apple Maps het wel in de hud dan? Of alleen het kleine scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin_B
Pimmr schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 19:14:
[...]

Bedankt voor de tip, wist niet dat hier de parkeersensor voor gebruikt werd. Ik zal morgen eens wat gerichter naar die sensor schoppen / zwaaien.

• Alex Timmermans
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 15-09 21:46
ManiacScum schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 21:03:
[...]

Da’s wel geel bijzonder. Bij mij ook alleen apple maps.
Hoe krijg jij dat voor elkaar? Mogelijk andere software versie in de auto?

• Cloclo100
Thiazzz schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 19:23:
[...]

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Euh ja, dat is toch altijd als je enige vorm van gps op zet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloclo100
[...]

Ik schop al sinds het begin(midden) en werkt gewoon prima, dus dat is fake news 😂

• Nico1984
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17-03-2024
Wicked-Game schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 15:12:
[...]

Via de Duitse Facebook Enyaq site werd er gemeld dat borbet met Enyaq velgen komt.

[Afbeelding]
Dank voor de tip!

• Nico1984
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17-03-2024
Genestealer schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 14:50:
[...]

Als je een 80 hebt moet je breedset selecteren. Wellicht zit hier wat tussen? Ik heb de filter op wintervelgen + breedset al staan.

https://www.givawheels.nl...r=1&rim_has_wide_rear_d=1
Dank voor de tip! Ik ga eerst kijken hoe de regulus bevallen. De sportline velgen kon ik bestellen voor 2800 eur na inruil van de regulus velgen. Dat vond ik een beetje te gek worden... :)

• this
Ter info, de prijzen zouden een paar procent stijgen vanaf 1 oktober. In België dan toch.

• Sand0rf
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:26
Sand0rf schreef op maandag 6 september 2021 @ 13:59:
[...]

En weer een update, levering nu week 39 (4 oktober) en status gewijzigd naar 'definitief ingepland'
Vandaag gebeld door de dealer, auto was ‘ineens’ afgeleverd, ik ga hem 6 oktober ophalen :D Al met al toch nog wel redelijk snel gegaan dus. Of de trekhaak die ik bij aflevering er gelijk op laat zetten er ook was wist hij nog niet, die komen maar mondjesmaat binnen. Vind ik geen punt, die heb ik toch niet direct nodig.

/post

• Thiazzz
Cloclo100 schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 10:19:
[...]

Euh ja, dat is toch altijd als je enige vorm van gps op zet?
Niet bij Waze/Flitsmeister.. ingebouwde navigatie nog nooit gebruikt eigenlijk :')

• Chipsoer
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 27-12-2024
Thiazzz schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 18:00:
[...]

Niet bij Waze/Flitsmeister.. ingebouwde navigatie nog nooit gebruikt eigenlijk :')
Bij mij ook niet bij Google Maps. Alleen bij de eigen navigatie en Apple Maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:32
Navigatie in je kleine scherm werkt zover ik weet alleen met de "eigen" kaarten app van je telefoon. Voor Apple is dat Maps (of Kaarten in het Nederlands). Voor Android is dat Google Maps.

Ik denk dat de API of wat ze dan ook gebruiken wel beschikbaar gaat komen voor andere apps.

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-09 19:05
Die API is al beschikbaar volgens Apple, de anderen gebruiken ‘m gewoon niet.

https://developer.apple.com/videos/play/wwdc2019/252/

Op 4:35

[ Voor 30% gewijzigd door macmellow op 26-09-2021 01:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18-09 19:34
kw_nl schreef op zondag 26 september 2021 @ 01:01:
Navigatie in je kleine scherm werkt zover ik weet alleen met de "eigen" kaarten app van je telefoon. Voor Apple is dat Maps (of Kaarten in het Nederlands). Voor Android is dat Google Maps.

Ik denk dat de API of wat ze dan ook gebruiken wel beschikbaar gaat komen voor andere apps.
Bij Android werkt het met meer app dan alleen Google Maps, Waze werkt ook (alleen rotondes doen raar, laatst gefixt in Google Maps), Tom Tom Amigo, ABRP werken ook

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z1970
  • Laatst online: 27-11-2021
[...]

Wat een gedoe hier over de virtual pedal…
Je staat erachter, sleutel in je zak en je schopt hem in het midden onder zijn kont. Ik doe het altijd redelijk dichtbij maar, uiteraard nog met afstand. Ik raak dus niets aan.

Links-Rechts zwiepen (of vice versa) werkt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chipsoer
YouTube: 2021 Škoda Enyaq iV | Crystal face + welcome lights | #DrivingCars

Filmpje van de crystal face. Blijft vet!! Balen maar toch wel tevreden dat ik ‘m heb geannuleerd en al 5 maanden in de Enyaq rijd.
Ik zag op de Duitse Facebookpagina van de Enyaq berichtjes dat het tijdens het rijden niet aan mag staan. Dat zal wel niet kloppen, toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Genestealer
  • Laatst online: 17-09 11:28
Z1970 schreef op zondag 26 september 2021 @ 10:41:
[...]

Wat een gedoe hier over de virtual pedal…
Je staat erachter, sleutel in je zak en je schopt hem in het midden onder zijn kont. Ik doe het altijd redelijk dichtbij maar, uiteraard nog met afstand. Ik raak dus niets aan.

Links-Rechts zwiepen (of vice versa) werkt niet
Ik ben trots op je.

Met andere woorden; Genestealer, je hebt het fout. Schoppen werkt voor sommige wel en zwiepen niet. Maar, kan om je ironische bericht wel lachen. :w

[ Voor 15% gewijzigd door Genestealer op 26-09-2021 11:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
De climate kan ik na 12K kilometers nog niet helemaal aan wennen. De temperatuur an sich in de cabine is goed, maar ik voel altijd een koude luchtstroom (bij verwarmen dus). Roosters anders richten of dichtzetten voel je nog altijd een klein beetje luchtstroom. Had ik bij mijn Octavia nooit, maar die zaten ook wat hoger en wat verder weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z1970
Chipsoer schreef op zondag 26 september 2021 @ 10:58:

Filmpje van de crystal face. Blijft vet!! Balen maar toch wel tevreden dat ik ‘m heb geannuleerd en al 5 maanden in de Enyaq rijd.
Ik zag op de Duitse Facebookpagina van de Enyaq berichtjes dat het tijdens het rijden niet aan mag staan. Dat zal wel niet kloppen, toch?
Wetgeving verschilt per land begreep ik. Duitse wetgeving over verlichting van auto’s is strikt, maar volgens mij voldoet de “porno gril” er wel aan. Mensen waarschuwen elkaar in die bewuste FB groep dat sommige agenten misschien nog niet op de hoogte zijn van de laatste wetgeving en je alsnog staande houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z1970
Genestealer schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:22:
[...]

Ik ben trots op je.

Met andere woorden; Genestealer, je hebt het fout. Schoppen werkt voor sommige wel en zwiepen niet. Maar, kan om je ironische bericht wel lachen. :w
Ja, precies dat. Misschien hebben ze door het chiptekort wel verschillende sensoren, of, zijn sommige zo geplaatst dat ze links-rechts detecteren en de andere een kwartslag gedraaid en achter-voor registreren.

Ik kan alleen uit mijn eigen ervaring spreken: links - rechts doet het heel soms, eronder schoppen altijd. Bij uitgeklapte trekhaak even op de scheenbenen letten 😅

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Robbie8454
Chipsoer schreef op zondag 26 september 2021 @ 10:58:

Ik zou m over 4 weken moeten hebben, dan kan ik het je laten weten😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:02

rammes

koekebakker 1e klas

vinom schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:30:
De climate kan ik na 12K kilometers nog niet helemaal aan wennen. De temperatuur an sich in de cabine is goed, maar ik voel altijd een koude luchtstroom (bij verwarmen dus). Roosters anders richten of dichtzetten voel je nog altijd een klein beetje luchtstroom. Had ik bij mijn Octavia nooit, maar die zaten ook wat hoger en wat verder weg.
ik heb de zelfde ervariing, ben ook nog aan het stoeien met de instellingen.

Ik zou het doen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Yup, heb ik ook.
Temperatuur omhoog zetten zorgt voor een warme luchtstroom, maar als de ingestelde temperatuur eenmaal bereikt is voel ik regelmatig een ‘koud briesje’.
Uitzetten van de airco lost dit op. Maar ideaal is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:14
Wootism schreef op zondag 26 september 2021 @ 14:18:
[...]

Yup, heb ik ook.
Temperatuur omhoog zetten zorgt voor een warme luchtstroom, maar als de ingestelde temperatuur eenmaal bereikt is voel ik regelmatig een ‘koud briesje’.
Uitzetten van de airco lost dit op. Maar ideaal is het niet.
Ja, hier ook. Al heb ik hem nog maar anderhalve week maar het viel gelijk in het begin al op.
Octavia had ik daar nooit last van. Linker rooster staat dicht maar toch voel ik soms een briesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
Thiazzz schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 18:00:
[...]

Even voor de duidelijkheid. Ik heb een Oneplus 9 pro en heb bij zowel Waze als Google Maps dat rechter schermpje gevuld + HUD (behalve de AR pijlen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofzzee
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 27-09-2024
Heren ook ik moet woensdag gaan beslissen voor mijn nieuwe auto, ik vind het erg moeilijk.

Keuzes:
Skoda Enyaq Iv60 Sportline (voorraad model binnen 2 weken rijden).
Hyundai Ioniq 5 Connect+ ( Levering dit jaar)
Cupra Born Copper One (Levering 2e week november)

Neig enorm naar de Enyaq al was ik erg onder de indruk tijdens de proefrit met de Hyundai.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iRbn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:19
Ik merk dat de Enyaq telkens naar het “CarPlay scherm” gaat als er een notificatie binnenkomt op de iPhone, en dan terug naar het vorige scherm gaat (in mijn geval vaak het radio overzicht).

Heeft iemand weet van een manier om dat switchen bij notificatie uit te zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chipsoer
iRbn schreef op zondag 26 september 2021 @ 21:19:
Ik merk dat de Enyaq telkens naar het “CarPlay scherm” gaat als er een notificatie binnenkomt op de iPhone, en dan terug naar het vorige scherm gaat (in mijn geval vaak het radio overzicht).

Irritant inderdaad! Enige oplossing die ik heb gevonden is de “niet storen” functie automatisch in laten schakelen bij verbinding met carplay waarbij telefoontjes wel binnenkomen.
Niet ideaal, wel lekker rustig :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
Goofzzee schreef op zondag 26 september 2021 @ 20:52:
Heren ook ik moet woensdag gaan beslissen voor mijn nieuwe auto, ik vind het erg moeilijk.

Keuzes:

Neig enorm naar de Enyaq al was ik erg onder de indruk tijdens de proefrit met de Hyundai.
Persoonlijk zeker de Hyundai. Alleen al om het feit dat je op lange trips je nespresso kunt aansluiten. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofzzee
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 27-09-2024
Inspired schreef op zondag 26 september 2021 @ 21:50:
[...]

Persoonlijk zeker de Hyundai. Alleen al om het feit dat je op lange trips je nespresso kunt aansluiten. :9
Haha dat is zeker een leuke feature.
Ik moet erg wennen aan de vormgeving maar je merkt goed aan de auto dat Hyundai al wat jaren bezig is met BEV. De mogelijkheid tot mega snel laden spreekt me erg aan. Het interieur een stuk minder helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• langevoort
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:44
Dit heb ik dus ook al 4 jaar lang in mijn superb, zelfs bij buiitentemperarturen van bijv. 10-15 graden, gaat hij na bereiken van de binnentemperatuur koud blazen uit de voorste roosters. Gevolg is dat ik niet met korte mouwen in de auto kan zitten, omdat er altijd een onaangename koude bries is. Ik heb diverse passagiers gehad die hetzelfde ondervonden. Ik hoopte hier eindelijk vanaf te zijn met de Enyaq, maar blijkbaar zit daar hetzelfde systeem/settings als de Superb in??

Overigens heeft de garage er nooit iets aan kunnen doen ;(

Spidermellow

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WhyTea
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 17-02-2024
Vandaag gespot tijdens het WK wielrennen in Leuven, België:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SSCKFsd96c6-yIdtA1cUXcbBG0g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k2IWlzcDPzV1PDFMyLuoM74Q.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mauritsams
  • Laatst online: 10-09 11:32
@iRbn
iRbn schreef op zondag 26 september 2021 @ 21:19:

Ergerde ik mij ook aan. In het menu Telefoon van de auto kun je Waarschuwingen bij nieuwe berichten aan- of uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRbn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:19
mauritsams schreef op zondag 26 september 2021 @ 23:01:
@iRbn

[...]

Ergerde ik mij ook aan. In het menu Telefoon van de auto kun je Waarschuwingen bij nieuwe berichten aan- of uitzetten.
Waar vind je die instelling precies? Ik zie ze niet meteen staan onder “Telefoon”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mauritsams
  • Laatst online: 10-09 11:32
iRbn schreef op maandag 27 september 2021 @ 07:39:
[...]

Waar vind je die instelling precies? Ik zie ze niet meteen staan onder “Telefoon”
Kan ik vanavond pas zeggen. Mijn vrouw heeft de Enyaq ingepikt vandaag :'(

Ik meen dat bij Telefoon (als je iPhone is verbonden met het infotainment systeem) een set-up icoontje stond. Een soort tandwieltjes.

[ Voor 19% gewijzigd door mauritsams op 27-09-2021 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
langevoort schreef op zondag 26 september 2021 @ 22:14:
[...]

Dit heb ik dus ook al 4 jaar lang in mijn superb, zelfs bij buiitentemperarturen van bijv. 10-15 graden, gaat hij na bereiken van de binnentemperatuur koud blazen uit de voorste roosters. Gevolg is dat ik niet met korte mouwen in de auto kan zitten, omdat er altijd een onaangename koude bries is. Ik heb diverse passagiers gehad die hetzelfde ondervonden. Ik hoopte hier eindelijk vanaf te zijn met de Enyaq, maar blijkbaar zit daar hetzelfde systeem/settings als de Superb in??

Overigens heeft de garage er nooit iets aan kunnen doen ;(
Ik rij nog een vorige generatie Mercedes A en die heeft dat ook.
Ongelofelijk irritant, maar elke keer vergeten te vragen bij de garage of ze dat eens konden oplossen.
Ik ging er altijd van uit dat er een of andere temperatuursensor kapot was, maar als Skoda dit ook heeft lijkt het mij een bewuste keuze te zijn?
Wat kan de reden daarvan zijn? Want ik haat het echt. Jammer dat dit bij de Enyaq ook gaat zijn :'(
Hopelijk lossen ze het op tegen de zomer, wanneer ik hem ga hebben :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie8454
Mijn Q3 uit 2019 heeft dit ook. Vind het persoonlijk minder storend dan het geklaag van mijn vriendin hierover. Had gehoopt dat de Enyaq dit beter zou doen😅😅

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Juicie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 22:18
Dit weekend ook mijn Sportline op mogen haal. Zeer tevreden over de rij eigenschappen. Was een model uit voorraad en ookal was zilver niet mijn eerste keus, in het echt ziet het er ontzettend mooi uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ttMb6UR_KV_s3Od5Dsrks9HrfzA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5JxP3d6dxjzvRmePZfYRl3Nx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nhI45M5gu5hjqOiZ2T96NqqCLsc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mrW6Oa1MeP1ZGMWvKGJLEed6.jpg?f=fotoalbum_large

En ook maar meteen geintegreerd met HomeAssistant:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/76qlzF99qyo0-px1wUB72yntXhI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yCqE2Q1yAZSbPMkDN4uuV28Y.jpg?f=user_large

[ Voor 12% gewijzigd door Juicie op 27-09-2021 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebbe_1
Mooi uitvoering en grijs is helemaal niet verkeerd met het zwart. Vind het er mooi uit zien. Geniet er van!
Juicie schreef op maandag 27 september 2021 @ 10:48:
Dit weekend ook mijn Sportline op mogen haal. Zeer tevreden over de rij eigenschappen. Was een model uit voorraad en ookal was zilver niet mijn eerste keus, in het echt ziet het er ontzettend mooi uit.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
  • Laatst online: 29-01-2024

[Afbeelding]

[Afbeelding]

En ook maar meteen geintegreerd met HomeAssistant:
[Afbeelding]
Erg netjes, wat zijn de specs buiten dat het een sportline is (brutaal gevraagd)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
this schreef op maandag 27 september 2021 @ 10:11:
Ik rij nog een vorige generatie Mercedes A en die heeft dat ook.
Ongelofelijk irritant, maar elke keer vergeten te vragen bij de garage of ze dat eens konden oplossen.
Ik ging er altijd van uit dat er een of andere temperatuursensor kapot was, maar als Skoda dit ook heeft lijkt het mij een bewuste keuze te zijn?
Wat kan de reden daarvan zijn? Want ik haat het echt. Jammer dat dit bij de Enyaq ook gaat zijn :'(
Hopelijk lossen ze het op tegen de zomer, wanneer ik hem ga hebben :P
Heeft dit niet te maken met dat climate control op automatisch staat, als dan ingestelde temperatuur bereikt is (weet in enyaq niet waar de senor hiervoor zit, bij huidige e-golf in midden onder infotainment) zal deze niet verder gaan met verwarmen en zal dan iets koelen om ingestelde waarde zo goed mogelijk te behouden en als het dan iets te koud is zal er weer warme lucht geblazen worden.
Kan me voorstellen dat de één er minder moeite mee heeft dan een ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
knirrebir schreef op maandag 27 september 2021 @ 14:50:
[...]

Heeft dit niet te maken met dat climate control op automatisch staat, als dan ingestelde temperatuur bereikt is (weet in enyaq niet waar de senor hiervoor zit, bij huidige e-golf in midden onder infotainment) zal deze niet verder gaan met verwarmen en zal dan iets koelen om ingestelde waarde zo goed mogelijk te behouden en als het dan iets te koud is zal er weer warme lucht geblazen worden.
Kan me voorstellen dat de één er minder moeite mee heeft dan een ander.
Zou kunnen, maar sommige auto's hebben hier totaal geen moeite mee.
Binnen VAG heb ik al met meerdere VW's en Audi's gereden waarbij ik dit totaal niet voorhad.
Dus als Skoda er echt zo'n moeite mee heeft, kan Skoda toch wel even ten rade gaan bij de zustermerken?

Trouwens BMW heeft (had?) hier echt een zalig snufje voor, een apart wieltje waarbij je de gevoelstemperatuur van de geblazen lucht kan regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
  • Laatst online: 18-09 23:30
Genestealer schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:22:
[...]

Ik ben trots op je.

100% zeker dat het een links-rechts zwiepbeweging is. Doe al 5 maanden niet anders.
Succesratio op de eerste poging is rond de 75%.
Helemaal happy mee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
Loepoog schreef op maandag 27 september 2021 @ 15:10:
100% zeker dat het een links-rechts zwiepbeweging is. Doe al 5 maanden niet anders.
Helemaal happy mee
Filmpje! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
this schreef op maandag 27 september 2021 @ 15:09:
Zou kunnen, maar sommige auto's hebben hier totaal geen moeite mee.
Binnen VAG heb ik al met meerdere VW's en Audi's gereden waarbij ik dit totaal niet voorhad.
Dus als Skoda er echt zo'n moeite mee heeft, kan Skoda toch wel even ten rade gaan bij de zustermerken?

Trouwens BMW heeft (had?) hier echt een zalig snufje voor, een apart wieltje waarbij je de gevoelstemperatuur van de geblazen lucht kan regelen.
Neem het gelijk van je aan, wat andere member zie zie ik ook wel als een uitleg (locatie van de roosters).
Heb nu e-golf, afgelopen vakantie huidige model skoda octavia combi en langer geleden skoda rapid en geen last gehad van koele briesje.
Van bmw weet ik niet (geen ervaring mee), maar ja bmw is toch wat anders dan skoda; prijsverschil moet ergens door komen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeyzut
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21-08 12:56
Goofzzee schreef op zondag 26 september 2021 @ 20:52:

Keuzes:

De eerste 2 heb ik ook lang tussen getwijfeld. Ook omdat de proefrit met de Ioniq5 zo ontzettend goed beviel. Maar uiteindelijk keuze gemaakt voor de Enyaq, met name het interieur van de Ioniq stond me met al het voor mijn gevoel prominent aanwezige plastic afwerking een beetje tegen. Exterieur Ioniq is geweldig, maar ook daar is de combinatie (bij sommige kleurkeuzes) met het grijze kunststof niet mijn smaak. Maar wat een wagen :) ! Belooft veel goeds voor de komende jaren 8)
Succes met je keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 22:38
Loepoog schreef op maandag 27 september 2021 @ 15:10:
[...]

Helemaal happy mee
Bij mij echt trap beweging. Schat 85% bij 1e poging.
Dus toch geen eenduidig iets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ja mag wel ruilen met een First Edition in het Wit hoor ;)
Pagina: 1 ... 209 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2