Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 202 ... 250 Laatste
Acties:
  • 1.768.463 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Wel/geen comfort pakket? Daar zitten geluiddempende ramen bij.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiazzz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-09 14:58
mauritsams schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 18:55:
[...]

[...]

Mijn iV 60 is in week 29 geproduceerd (week van maandag 19 juli). Ik had gekozen voor de snellaadoptie (destijds tot 100 kW). Snelladen gaat echter in de praktijk tot 132 kW. In ongeveer 35 minuten van 7% tot 80%. Dus bij recente Enyaqs zit de bovengenoemde optie er kennelijk al op.

[Afbeelding]
Lijkt mij softwarematig te zijn begrensd, dus wellicht heb jij al andere software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
kw_nl schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 00:17:
[...]

Inmiddels weet ik dat je het stuur bovenin moet vasthouden. De tien voor twee manier zeg maar. Alleen op de snelweg heb ik hem lager vast, maar die registreert hij slecht.
Blijft bijzonder de verschillende ervaringen met het stuur vasthouden om geen TA waarschuwingen te krijgen. Ik kan op onderstaande manier uren op de snelweg zitten. Hoogstens 1 a 2 keer tijdens een rit een waarschuwing voor handen aan het stuur.'

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OMVwryc4eUsCOWJkOJocAp60-kw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Iv1Vap28tCjQffDpWG08iw1W.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bixby
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 04-09 15:24
Robbie8454 schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 09:04:
Even een vraagje: ik heb laatste een 60 meegehad. Daarvoor altijd een 80. Nu viel het mij ineens op dat ik voor mijn gevoel veel meer geluid door de voorruit hoorde. Bijvoorbeeld de banden van de auto voor mij. Dat heb ik bij de 80 volgens mij nooit gehoord. En in mijn huidige auto hoor ik dit ook niet. Hoe zit dat bij jullie?
Misschien het verschil tussen een zomerband en een all-season band en wellicht dat het verschil in gewicht ook nog invloed heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 23:58
jeroenkb schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 09:19:
[...]

Blijft bijzonder de verschillende ervaringen met het stuur vasthouden om geen TA waarschuwingen te krijgen. Ik kan op onderstaande manier uren op de snelweg zitten. Hoogstens 1 a 2 keer tijdens een rit een waarschuwing voor handen aan het stuur.'

[Afbeelding]
Is wel raar ja, ik heb hem meestal wat lager vast en wat losser. Soms gaat het een tijdje goed, maar meestal piept ie al vrij snel.

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bixby
Ik heb bij het bestellen (private lease via just lease) voor een optie gekozen “toegang tot Ionity”, maar ik kan nergens terug vinden hoe dat werkt en wat ik per kw betaal.
Ik begreep wel dat Ionity mijn auto zou moeten herkennen, omdat dat ingebouwd wordt in de fabriek. Ik wil dat vanavond uitproberen.
Iemand ervaring daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenribbink
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:56
Bixby schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 09:45:
Ik heb bij het bestellen (private lease via just lease) voor een optie gekozen “toegang tot Ionity”, maar ik kan nergens terug vinden hoe dat werkt en wat ik per kw betaal.
Ik begreep wel dat Ionity mijn auto zou moeten herkennen, omdat dat ingebouwd wordt in de fabriek. Ik wil dat vanavond uitproberen.
Iemand ervaring daarmee?
Ik heb daar ook een tekst over staan bij mijn snellaad optie, ik denk zelf dat dit gaat icm de Powerpass waar in dit topic al veel over geschreven is. PON heeft dit nu open laten stellen voor NL dus je kunt op de powerpass app/site nu een pas bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-12-2022
samba123 schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 07:49:
[...]

Ja, zoals ik schreef wist ik dat al. Maar ik zoek de knop om 1 km/h omlaag te gaan. :)
Dan heb ik dat verkeerd gelezen, maar alsnog, zie de manual. De "SET" knop doet hem volgens mij met 1 km/h omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex Timmermans
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 21:46
SSJVegito schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 10:43:
[...]

Dan heb ik dat verkeerd gelezen, maar alsnog, zie de manual. De "SET" knop doet hem volgens mij met 1 km/h omlaag.
Het hele kleine knopje op de kopse kant van de handle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reimzter
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 27-10-2023
Ik heb last van een trillend linkerportier bij bepaalde bass-tonen (standaardsysteem), ook wanneer ik ‘m minder dan 50% voluit heb staan. Erg storend. Misschien toch even langs de dealert? Anderen dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Reimzter schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 15:07:
Ik heb last van een trillend linkerportier bij bepaalde bass-tonen (standaardsysteem), ook wanneer ik ‘m minder dan 50% voluit heb staan. Erg storend. Misschien toch even langs de dealert? Anderen dit ook?
Heb ik ook wel eens inderdaad, ook in portier van bestuurder.

[ Voor 4% gewijzigd door JanHenk op 04-09-2021 15:23 ]

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 23:32
Grappig, ik heb dit echt enkele post terug bericht. Ook last van. Vreemd is dat ik er pas sinds kort last van heb. Ik ga eerst even paraplu er nog uit halen, voor de zekerheid. Nu er meer last van hebben ga ik denk wel voor langs de dealer.

[ Voor 12% gewijzigd door Genestealer op 04-09-2021 15:55 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Hopelijk kan ik de wachtende nog verblijden met een kiekje van zojuist :) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PP7nmKblg4Aqjf2wW-ffolC6yNI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LVVS6bfUkoKIqquMJ9TcW0e6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Avigoorn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-07 21:46
jeroenkb schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 09:19:
[...]

[Afbeelding]
@kw_nl

Mss kan ik wat info geven?!
Ik rij nu meer dan 2 jaar in een Octavia met het hele pretpakket... 8)

Er zit zeker geen sensor in het stuur (bij mij). Waar het om gaat is dat het stuur af en toe een soort tegendruk moet voelen in het stuur. Het maakt dan niet uit hoe je hem vasthoudt. Een klein tikkie tussendoor is al genoeg om hem te laten denken dat mijn handen weer aan het stuur zitten. Of met je knie of whatever.
Daarom rijdt ik op lange stukken (met niet al teveel verkeer!!!, bijv door frankrijk op vakantie) met een flesje water 1/3 gevuld tussen het stuur. Gewichtjes kan natuurlijk ook. Dat rijdt erg relaxed.

Andersom kan het dus ook zijn dat je MET handen aan het stuur ook de melding krijgt. Je hebt dan simpelweg geen enkele keer een minimale stuurbeweging gemaakt.

Zou van de gekke zijn dat je alleen je stuur met 10 voor 2 of 3 vast zou mogen houden? :o

Succes. Hoor graag als het nu anders is. Ik ga voor de Audi Q4 en denk dat het daar ook zo werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maat28
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 13-09 21:18
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3nfpVJpzPHxu52ON52cnPwunEAY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0UEB1xcAGdGL2DGCHcxfivjS.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand enig idee wanneer status 2 op Honeymoonnet komt…..?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Die van mij staat op 56 dagen en nog op status 1, dus ik kan het je niet vertellen.

Je kunt wel met de url spelen en stepnum=2 etc zelf invoeren. Daar heb je niets aan, maar je kunt wel zien wat ooit gaat komen.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SSJVegito
Avigoorn schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 18:05:
[...]

@kw_nl

Mss kan ik wat info geven?!
Ik rij nu meer dan 2 jaar in een Octavia met het hele pretpakket... 8)

Er zit zeker geen sensor in het stuur (bij mij). Waar het om gaat is dat het stuur af en toe een soort tegendruk moet voelen in het stuur. Het maakt dan niet uit hoe je hem vasthoudt. Een klein tikkie tussendoor is al genoeg om hem te laten denken dat mijn handen weer aan het stuur zitten. Of met je knie of whatever.
Daarom rijdt ik op lange stukken (met niet al teveel verkeer!!!, bijv door frankrijk op vakantie) met een flesje water 1/3 gevuld tussen het stuur. Gewichtjes kan natuurlijk ook. Dat rijdt erg relaxed.

Andersom kan het dus ook zijn dat je MET handen aan het stuur ook de melding krijgt. Je hebt dan simpelweg geen enkele keer een minimale stuurbeweging gemaakt.

Zou van de gekke zijn dat je alleen je stuur met 10 voor 2 of 3 vast zou mogen houden? :o

Succes. Hoor graag als het nu anders is. Ik ga voor de Audi Q4 en denk dat het daar ook zo werkt.
Ligt eraan wat voor Enyaq je hebt dus in dit geval, de 80 heeft volgens mij standaard hands on detectie dat door middel van een capacitief vlak gaat dacht ik. Dan boeit de tegendruk niet maar enkel de aanraking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-07 21:46
SSJVegito schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 19:29:
[...]

Ligt eraan wat voor Enyaq je hebt dus in dit geval, de 80 heeft volgens mij standaard hands on detectie dat door middel van een capacitief vlak gaat dacht ik. Dan boeit de tegendruk niet maar enkel de aanraking.
Ok, interessant, en dan zit dat niet over het gehele stuur?
Is dat ergens te lezen zo jij weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
  • Laatst online: 29-01-2024
mauritsams schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 18:55:
Mijn iV 60 is in week 29 geproduceerd (week van maandag 19 juli). Ik had gekozen voor de snellaadoptie (destijds tot 100 kW). Snelladen gaat echter in de praktijk tot 132 kW. In ongeveer 35 minuten van 7% tot 80%. Dus bij recente Enyaqs zit de bovengenoemde optie er kennelijk al op.
Dat klopt vanaf week 25 ging productiemodel 2022 in productie en die kreeg de hogere snelheid mee (was eerder gepost).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SSJVegito
Avigoorn schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 19:37:
[...]

Ok, interessant, en dan zit dat niet over het gehele stuur?
Is dat ergens te lezen zo jij weet?
Ik heb het ooit ergens gelezen maar heb niet alle details meer scherp, volgens mij zitten ze bovenin het stuur sowieso maar onder het stuur weet ik even niet. Ik kan het alleen niet meer vinden waar ik dat nou gevonden had. 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• knirrebir
samba123 schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 23:50:
Vraagje: Weet iemand hoe je in TA de snelheid met 1km/h verlaagt? In ACC mode is het de "SET" knop op het pookje. Maar in TA modus doet dat bij mij wat anders: hij zet TA uit en wisselt terug naar ACC. Ik zou dus kunnen doen: SET (naar ACC), SET (een aantal keer om de km/h te verminderen), en dan TA weer aan. Maar da's wel heel omslachtig...
RTFM ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Z1970 schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 08:21:
Dat had je natuurlijk ook op rijles moeten leren 🤣

Ik weet dat voor de Tesla en sommige anderen er gewichtjes zijn die je aan je stuur kunt bevestigen (zie https://www.tesland.com/n...3ZygjwEAQYAiABEgKCm_D_BwE) maar weet niet of dat bij de Enyaq ook werkt.

Ik heb deze week een E-Niro als voorloop auto (donderdag krijg ik eindelijk de mijne) en ik vind daar de lange assist behoorlijk irritant en de de dode hoek meldingen (vooral na het inhalen weer naar de rechterbaan) zelfs absurd.
Lange assist if lane assist? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Schroefje los?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
Maat28 schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 18:08:
[Afbeelding]

Iemand enig idee wanneer status 2 op Honeymoonnet komt…..?
Dealer bellen, status 2 is voor iedereen verschillend geweest qua tijd/dagen tussen status 1 en 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andre00
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-03-2023
De standaard navigatie is soms heel goed en soms ondoorgrondelijk. Echt irritant is het dat gemeentenamen worden geplakt aan een willekeurige plaats in die gemeente. Zo heet Groenlo Oost Gelre en Ruurlo Berkelland en Ulft Oude IJsselstreek. Erg vervelend als je je al rijdend op de kaart probeert te oriënteren. Maar waarschijnlijk ligt de fout bij de kaartenmaker (HERE?) die niet snapt hoe Nederland in elkaar zit. Google Maps maakt deze fout niet.
Reisrouteberekeningen moet je ook altijd checken. Afgelopen week stuurde Laura? me wel heel erg om van Ermelo op weg naar Ruurlo, namelijk via Arnhem.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DTLgONcvs_xH6DvmgNyU8GyyXKw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Eo2tku5kTXkwLQdzarE9NwYq.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SnZKwr0PjzS2Sqcbp0Y6TIgBp4s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fnVjofnz70ZrQO8CvlK8jRi8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebor78
  • Laatst online: 15-01-2024
andre00 schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 21:41:
De standaard navigatie is soms heel goed en soms ondoorgrondelijk. Echt irritant is het dat gemeentenamen worden geplakt aan een willekeurige plaats in die gemeente. Zo heet Groenlo Oost Gelre en Ruurlo Berkelland en Ulft Oude IJsselstreek. Erg vervelend als je je al rijdend op de kaart probeert te oriënteren. Maar waarschijnlijk ligt de fout bij de kaartenmaker (HERE?) die niet snapt hoe Nederland in elkaar zit. Google Maps maakt deze fout niet.
Reisrouteberekeningen moet je ook altijd checken. Afgelopen week stuurde Laura? me wel heel erg om van Ermelo op weg naar Ruurlo, namelijk via Arnhem.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Haha... mijn vrouw en ik zaten net nog met verbazing in onze Enyaq af te vragen wat Weststellingwerf was... gewoon Wolvega.

Overigens raar systeem. Vanaf Arnhem gepland naar Oosterwolde en een laadpunt als tussenstop gepland (Allegro Shell Staphorst... Skoda kwam alleen met 11 en 22 kw laders...) gaat het systeem voortdurend melden dat de eindbestemming niet gehaald wordt en dat ik een laadstop moet inplannen als tussenstop...

Hoe mooi, comfortabel hij ook is, maken dit soort zaken en de onrust van lane assist en moeilijke bediening en onvoorspelbaar karakter van acc het toch tot een "bijzondere" ervaring. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebor78
Trebor78 schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 18:27:
[...]

Ik ben nu 170km verder en let er niet meer op eigenlijk. Als je weet wat gebeurd is het makkelijk negeren (vind ik)
En ik kom hier toch terug op mijn uitspraak... zojuist op de N351... dubbele doorgetrokken streep op redelijk smalle rijbaan. Vooral in een bocht gaat het systeem piepen met op kleine scherm oranje strepen aan beide zijden van de rijbaan... en corrigeren vanuit beide kanten: links-rechts-links-rechts.. en dat een paar honderd meter.

Ook een mooie ervaring:104km op de cc... denkt systeem ineens dat het limiet 80km, 100km en 30km achter elkaar is. Brrrrrr... ik miste heel even mijn v40 zonder al die toeters en bellen met simpele cc-bediening op het stuur...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edwin_B
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 07-10-2021
Trebor78 schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 21:59:
[...]

En ik kom hier toch terug op mijn uitspraak... zojuist op de N351... dubbele doorgetrokken streep op redelijk smalle rijbaan. Vooral in een bocht gaat het systeem piepen met op kleine scherm oranje strepen aan beide zijden van de rijbaan... en corrigeren vanuit beide kanten: links-rechts-links-rechts.. en dat een paar honderd meter.

Ook een mooie ervaring:104km op de cc... denkt systeem ineens dat het limiet 80km, 100km en 30km achter elkaar is. Brrrrrr... ik miste heel even mijn v40 zonder al die toeters en bellen met simpele cc-bediening op het stuur...
Mee eens, die hulpsystemen zijn soms een vloek, soms een zegen. Ik krijg regelmatig een waarschuwing vd front assist op dezelfde plek. Niks bijzonders aan de hand maar hij wordt ergens door getriggerd. Op zich vind ik dat nog niet zo storend, het systeem registreet iets en reageert daar op. Wat ik wel bizar vind is dat de auto ook al een paar keer afremde op de snelweg omdat ik een 'kruising' naderde...wat dan een viaduct is... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex Timmermans
Trebor78 schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 21:59:
[...]

Verkeersbordherkenning uitzetten. Dan werkt het systeem een stuk fijner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Alex Timmermans schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 22:34:
[...]

Voor de acc ja, maar de lane assist blijft soms een eigen willetje houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebor78
Alex Timmermans schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 22:34:
[...]

Dat heb ik bij de laadstop ook gedaan, evenals de waarschuwing voor te hard rijden. Ik ben vooral verbaasd hoe een deel van de nieuwe technolgie mij zou moeten helpen, maar hoe ze afleiden en verstoren, waardoor de reis vermoeiender is en je systemen weer uitzet of uit zou willen zetten. Ik heb Laura ook al de nek omgedraaid... Na mijn v40 (feitelijk een bijna 9 jaar oud ontwerp) is de ruimte, stilte en aandrijving heerlijk. Maar ik had verwacht dat er op het gebied van berijderservaring en technologie wel stappen gemaakt zouden zijn. Waar ik tot gisteren focus moest houden op sturen, afstand houden en de juiste snelheid (dus actief zelf rijden) lijkt nu die energie en aandacht meer te moeten gaan naar het beheren van de ondersteunende technologie en omgaan met prikkels vanuit de auto.

Het zal wel een kwestie van wennen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ccreator
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 14-09 18:14
knirrebir schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 16:53:
[...]

Dus lijkt het dan de standaard 50kw wel opgekrikt kan worden achteraf en nog goedkoper dan af fabriek.
In ieder geval iets voor @Ccreator op te nemen met dealer.
Zelf ga ik wel dealer benaderen, want ja ik dit geweten had ik snelladen niet gekozen en wel andere optie en dit achteraf laten doen :|.
Ben nu nog op vakantie in Oostenrijk en ik kreeg inderdaad heel netjes van de dealer deze mail toegestuurd dat het toch nog kan. Dus na Oostenrijk ga ik er meteen achteraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maat28
  • Laatst online: 13-09 21:18
Trebor78 schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 23:26:
[...]

Dat heb ik bij de laadstop ook gedaan, evenals de waarschuwing voor te hard rijden. Ik ben vooral verbaasd hoe een deel van de nieuwe technolgie mij zou moeten helpen, maar hoe ze afleiden en verstoren, waardoor de reis vermoeiender is en je systemen weer uitzet of uit zou willen zetten. Ik heb Laura ook al de nek omgedraaid... Na mijn v40 (feitelijk een bijna 9 jaar oud ontwerp) is de ruimte, stilte en aandrijving heerlijk. Maar ik had verwacht dat er op het gebied van berijderservaring en technologie wel stappen gemaakt zouden zijn. Waar ik tot gisteren focus moest houden op sturen, afstand houden en de juiste snelheid (dus actief zelf rijden) lijkt nu die energie en aandacht meer te moeten gaan naar het beheren van de ondersteunende technologie en omgaan met prikkels vanuit de auto.

Het zal wel een kwestie van wennen zijn.
Blijven de verkeersbord herkenning en waarschuwing te hard rijden wel permanent uit als deze eenmaal uitgeschakeld zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpecialJ
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-09 21:21
Maat28 schreef op zondag 5 september 2021 @ 10:20:
[...]

Blijven de verkeersbord herkenning en waarschuwing te hard rijden wel permanent uit als deze eenmaal uitgeschakeld zijn?
Bij mij zijn ze nog steeds uit nadat ik ze uitgezet had toen ik me Enyaq kreeg (8 augustus), heb nog geen software updates mee gemaakt dus of die na een software update aangaat weet ik niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie8454
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16-05-2022
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Als ik de navi zo zie dan ga ik die van mijn Audi echt nog wel missen🥴 welkom terug in de jaren 90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 13:20
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dit soort fouten maakt voor mij de navigatie van de Enyaq onacceptabel. Daarbij komen nog andere ernstige planningsfouten die ik in het begin tegenkwam, zoals het niet kennen van afslagen (je laten doorrijden en daarna keren bij een volgende afslag, bizar is dat) of je leiden via een fietsroute waar auto’s verboden zijn.
Daarbij opgeteld de storende fouten in het multimediasysteem waardoor ik zowat dagelijks alles moet resetten, maakt de software van de Enyaq wat mij betreft tot het zwakste onderdeel. Hopelijk wordt dat beter met de update in 2022.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Maat28 schreef op zondag 5 september 2021 @ 10:20:
[...]

Ja, gelukkig wel zeg ! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z1970
  • Laatst online: 27-11-2021
jdbiggelaa schreef op zondag 5 september 2021 @ 11:43:
[...]. Hopelijk wordt dat beter met de update in 2022.
Ik hoop vooral dat er modding mogelijkheden komen in de software (ijdele hoop, vrees ik) of dat er via CarPlay/CarBridge in combinatie met een goede app mogelijkheden komen om het hele systeem te omzeilen…. De ontwikkelingen op software/app vlak gaan zoveel sneller dan de automotive, dat gaat steeds verder scheef lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Z1970 schreef op zondag 5 september 2021 @ 12:40:
[...]

Ik hoop vooral dat er modding mogelijkheden komen in de software (ijdele hoop, vrees ik) of dat er via CarPlay/CarBridge in combinatie met een goede app mogelijkheden komen om het hele systeem te omzeilen…. De ontwikkelingen op software/app vlak gaan zoveel sneller dan de automotive, dat gaat steeds verder scheef lopen.
Klopt! Daarom gebruiken we nu ABRP om onze lange routes te plannen en navigeren we met Carplay op Google/Waze/Whateverapp ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• samba123
  • Laatst online: 08-03 19:51
SSJVegito schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 10:43:
[...]

Wat raar, ik zou durven zweren dat dat dus eerder niet werkte in TA modus. Maar vandaag nog eens geprobeerd, en zowaar: het werkt gewoon! Wel een groot risico om per ongeluk de pook naar achter of naar voren te doen, maar goed. Het zal ook niet de eerste keer zijn dat ik per ongeluk iemand met groot licht flits terwijl ik gewoon de cruise control wil laten resumen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaschef
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 20-07 21:34
Robbie8454 schreef op zondag 5 september 2021 @ 11:34:
[...]

Als ik de navi zo zie dan ga ik die van mijn Audi echt nog wel missen🥴 welkom terug in de jaren 90
Vind ik ook. Mag allemaal wel wat meer detail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaschef
  • Laatst online: 20-07 21:34
En hier ook vaak onlogische routes, zo pakt hij een omweg hier uit het dorp omdat hij denkt dat de doorgaande weg een 30km zone is....

[ Voor 39% gewijzigd door Kaaschef op 05-09-2021 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
Robbie8454 schreef op zondag 5 september 2021 @ 11:34:
[...]

Had je de navigatie van m’n Opel moeten zien _O-

Maar eerlijk gezegd heb ik nog nooit een goede inbouw navigatie gezien (alleen de TomTom van Renault). Altijd Waze of Google Maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
samba123 schreef op zondag 5 september 2021 @ 14:38:
[...]

Wat raar, ik zou durven zweren dat dat dus eerder niet werkte in TA modus. Maar vandaag nog eens geprobeerd, en zowaar: het werkt gewoon! Wel een groot risico om per ongeluk de pook naar achter of naar voren te doen, maar goed. Het zal ook niet de eerste keer zijn dat ik per ongeluk iemand met groot licht flits terwijl ik gewoon de cruise control wil laten resumen. 8)7
Heb ik het nou verkeerd onthouden van de test rit? Ik dacht dat de ACC een aparte pook was ten opzichte van licht? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:49
SSJVegito schreef op zondag 5 september 2021 @ 15:36:
[...]

Heb ik het nou verkeerd onthouden van de test rit? Ik dacht dat de ACC een aparte pook was ten opzichte van licht? 8)7
Nee. Denk dat hij nog even moet wennen aan het knullige extra pookje ipv de veel makkelijkere stuurbediening.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trebor78
Vandaag zonder acc, zonder laneassist en zonder verkeersbordherkenning een mooie rondrit door groningen, friesland en drenthe... dan ga je de auto wel écht waarderen. Wat stuurt hij lekker, komt lekker van zijn plek en dat bij 14.7kwh per 100km gemiddeld. (Iv80 met 21", geen wp).
Ook nog eens veel bekijks en duim omhoog van vooral kinderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex Timmermans
Had vandaag flitsmeister aanstaan op de A2 tussen Eindhoven en Den Bosch.
Zowel op de heenweg als op de terugweg uit het niets melding “er komt een bocht” waarna de auto redelijk flink in de ankers ging. Had ACC aan staan. Bij circa 4000kms (veel snelweg) was dit de eerste keer.
De auto die op de terugweg achter mij zat was op z’n zachtst gezegd not amused….

Herkent iemand dit en is dit te voorkomen door iets uit te schakelen? Behalve acc dan natuurlijk 😜

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danny67
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-09 21:10
Alex Timmermans schreef op zondag 5 september 2021 @ 20:02:
Zowel op de heenweg als op de terugweg uit het niets melding “er komt een bocht” waarna de auto redelijk flink in de ankers ging. Had ACC aan staan. Bij circa 4000kms (veel snelweg) was dit de eerste keer.
De auto die op de terugweg achter mij zat was op z’n zachtst gezegd not amused….

Herkent iemand dit en is dit te voorkomen door iets uit te schakelen? Behalve acc dan natuurlijk 😜
Voorspelling trajectverloop - In-/uitschakelen van de snelheidsregeling overeenkomstig het routeverloop (bijvoorbeeld snelheid terugnemen voor een bocht)

Je kunt hier ook de snelheidsvoorspelling uitzetten.

[ Voor 3% gewijzigd door Danny67 op 05-09-2021 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
Alex Timmermans schreef op zondag 5 september 2021 @ 20:02:

Mooi ook, je betaald dus extra voor een feature dat dus gewoon door bijna niemand gewaardeerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
jdbiggelaa schreef op zondag 5 september 2021 @ 13:51:
[...]

Klopt! Daarom gebruiken we nu ABRP om onze lange routes te plannen en navigeren we met Carplay op Google/Waze/Whateverapp ;)
Ik navigeer ook gewoon op ABRP.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• zumba
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:34

zumba

De eAmbu is onderweg!

Deze tip, om je lak niet te beschadigen, kende ik nog niet..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UzhR1HscmvP5QiceKnkbrzf5LLs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HPZ8QSBIDTsOxmHcWNob4uCB.jpg?f=fotoalbum_large

zumba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
zumba schreef op maandag 6 september 2021 @ 07:42:

[Afbeelding]
meen je dat nou, er was al bekend dat er een speciaal haakje of iets was tbv afdekking snelladen, staat volgens mij zelfs in het instructieboekje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Dat deed ik volgens mij bij mijn volkswagen Vento uit 1993 al zo :')

Wel fijn van de Ford Focus die ik nu nog heb is het easyfuel systeem waardoor je gewoon meteen benzineslang erin kan douwen na het openen van het klepje. Er zullen inmiddels wel meer fabrikanten zijn die dat doen maar dat was voor mij echt een jubelmoment. Ik hou van zaken die het aantal handelingen reduceert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
zumba schreef op maandag 6 september 2021 @ 07:42:

[Afbeelding]
Nice! Weer wat geleerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nsbrcn
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 01-10-2024
Genestealer schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 18:25:
Ik wil gewoon even melden, wat een heerlijke wagen! Inmiddels alweer zo 4000 km erop zitten. Laatst was het savonds wat kouder. Even stuurverwarming aan en genieten maar. En letten jullie wel eens op hoe mooi alles binnen verlicht is? Bijvoorbeeld onder de deurhendels binnen (zal vanavond eens een foto plaatsen). Ik krijg maar niet genoeg van het mooie interieur (eco suite).

Verder geen problemen tot op heden, behalve zo nu en dan dat mijn scherm niet reageert op aanrakingen. Bekende reset 15 sec en het werkt weer, vind ik niet hinderlijk. Laatste paar dagen wel last dat mijn linker deur wat trilt bij flinke bassen. Ik heb geen spullen in mijn deur liggen.

Edit: nu met foto's

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wederom hetzelfde probleem gehad met mijn huidige Skoda Octavia. Dealer heeft de deur losgehaald, extra piepschuim erin. Sindsdien geen problemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosttech
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-04 19:17
https://www.nu.nl/economi...oudende-chiptekorten.html

Zo voelen we ons wat minder alleen 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-09 08:23

Armada

-Wat wil je weten?-

vinom schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 12:16:
Voor de mensen die niet in de Facebook groep zitten: [Afbeelding]
Betekent dit dat de IV 60's geproduceerd voor dat weeknummer nooit meer boven de 100 KWh uit zullen komen? Ik had eigenlijk verwacht/gehoopt dat alle Enyaqs mee zouden komen met de upgrade naar hogere laadsnelheden...

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dtale
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-09 09:29
Dat vraag ik me nu dus ook af idd, vind het namelijk een beetje vreemde bekendmaking. Zijn de early adopters toch de spreekwoordelijke sjaak

Nogal en verschil 100 of 130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Zo lees ik hem ook. Zou erg jammer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebor78
Zo lees ik hem niet. Verhoging via software wordt niet uitgesloten. Er wordt enkel gemeld dat enyaq's vanaf een bepaalde datum voorzien worden van een hogere optionele laadsnelheid.

Overigens weet ik niet of dit gelijk valt met my2022. Volgens dealer heb ik een my2021 (administratief gezien), maar ik heb dit weekend wel met maximaal 132kw geladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bixby
Vanochtend voor het eerst op de A4 met ACC en de Skoda Navi naar mijn werk gereden, toen zich het aparte en enigszins verontrustende voordeed: ergens tussen de afslag naar de A5 en de schiphol tunnel versnelde de auto opeens naar 130, omdat dat volgens de Navi de toegestane snelheid was (is alleen tussen 19u-6u).

Dat zal met wat instellingsaanpassingen wel te voorkomen zijn, maar geef mij maar gewoon een ouderwets CC-systeem

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Bixby schreef op maandag 6 september 2021 @ 12:25:
Vanochtend voor het eerst op de A4 met ACC en de Skoda Navi naar mijn werk gereden, toen zich het aparte en enigszins verontrustende voordeed: ergens tussen de afslag naar de A5 en de schiphol tunnel versnelde de auto opeens naar 130, omdat dat volgens de Navi de toegestane snelheid was (is alleen tussen 19u-6u).

Dat zal met wat instellingsaanpassingen wel te voorkomen zijn, maar geef mij maar gewoon een ouderwets CC-systeem
Voor zover ik weet bekend probleem want al heel vaak genoemd in dit topic en heb geen oplossing gezien behalve deze instelling uitschakelen. Dit gaat je nog wel vaker gebeuren anders.

Er zijn denk ik maar weinig landen waar ze zulke wisselende regels hebben voor 1 en de zelfde weg. Ik denk dat de verkeersbordherkenning enkel 130 leest en niet de tekst eronder, dat wordt wel heel omslachtig om op te lossen lijkt me. De vraag is waar ze die tijdsloten nog meer vandaan kunnen halen, van de kaarten provider (Here?) Waze weet het iig ook niet dus (google maps?) lijkt het niet bij te houden. Hard inprogrammeren lijkt bijna de enige andere mogelijkheid maar dat zou Skoda moeten doen en of ze alle maffe regels willen bij gaan houden per land?

Ik zou als dealer deze instelling al afraden voor gebruik in Nederland maarja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pim89
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:10
Pixal schreef op maandag 6 september 2021 @ 12:45:
[...]

Voor zover ik weet bekend probleem want al heel vaak genoemd in dit topic en heb geen oplossing gezien behalve deze instelling uitschakelen. Dit gaat je nog wel vaker gebeuren anders.

Er zijn denk ik maar weinig landen waar ze zulke wisselende regels hebben voor 1 en de zelfde weg. Ik denk dat de verkeersbordherkenning enkel 130 leest en niet de tekst eronder, dat wordt wel heel omslachtig om op te lossen lijkt me. De vraag is waar ze die tijdsloten nog meer vandaan kunnen halen, van de kaarten provider (Here?) Waze weet het iig ook niet dus (google maps?) lijkt het niet bij te houden. Hard inprogrammeren lijkt bijna de enige andere mogelijkheid maar dat zou Skoda moeten doen en of ze alle maffe regels willen bij gaan houden per land?

Ik zou als dealer deze instelling al afraden voor gebruik in Nederland maarja.
Ja, dit is precies het probleem. We hebben in Nederland natuurlijk de meest idiote regelingen voor maximale snelheden. Ik heb dan ook uitgezet dat de ACC naar de maximum snelheid kijkt. Terwijl de eerste dagen dat ik de auto had, en ik kennelijk op wat makkelijkere wegen reed, deze functie eigenlijk wel heel fijn was. Maar dat zeg ik als iemand die het ook een fijne functie vindt dat de auto zelf afremt voor rotondes en dergelijke.
Ik denk ook dat als ik weer een keer naar het buitenland ga, ik de functie weer inschakel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sand0rf
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07:49
Sand0rf schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 11:25:
Net contact gehad met Auto Hoogenboom aangaande mijn verwachtte leverdatum:

Oud: week 43
Nieuw: week 46

EDIT:
Besteld: week 16
Uitvoering: IV80, Quartz Grey, Loft, Comfort Plus, Standaard Licht, Trekhaakvoorbereiding
En weer een update, levering nu week 39 (4 oktober) en status gewijzigd naar 'definitief ingepland'

/post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 16:33
Armada schreef op maandag 6 september 2021 @ 11:38:
[...]

Betekent dit dat de IV 60's geproduceerd voor dat weeknummer nooit meer boven de 100 KWh uit zullen komen? Ik had eigenlijk verwacht/gehoopt dat alle Enyaqs mee zouden komen met de upgrade naar hogere laadsnelheden...
die komen toch niet boven de 60KWh uit? dan is de accu namelijk vol ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
borft schreef op maandag 6 september 2021 @ 14:01:
[...]

die komen toch niet boven de 60KWh uit? dan is de accu namelijk vol ;)
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
je kunt niet meer in een accu stoppen dan erin past. Dus als de accu een capaciteit heeft van 60KWh, dan is dat de max die erin past. Je kunt ook niet meer dan 50l in een benzinetank van 50l stoppen, toch? Daar gaat geen software-update verandering in brengen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
borft schreef op maandag 6 september 2021 @ 15:07:
[...]

je kunt niet meer in een accu stoppen dan erin past. Dus als de accu een capaciteit heeft van 60KWh, dan is dat de max die erin past. Je kunt ook niet meer dan 50l in een benzinetank van 50l stoppen, toch? Daar gaat geen software-update verandering in brengen ;)
Ik denk dat het over het laden gaat, typefoutje na. 100 kW/h zou dat moeten zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RienvdLaan
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 09-04 10:14
Excuus als het een dubbele vraag is maar de Enyaq letters op de achterklep die zijn toch gelijmd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

RienvdLaan schreef op maandag 6 september 2021 @ 15:21:
Excuus als het een dubbele vraag is maar de Enyaq letters op de achterklep die zijn toch gelijmd?
Geplakt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie8454
Ik heb de winterbanden inmiddels maar besteld voor de 21” betria’s. Voor het geval dat die straks ook niet meer leverbaar zijn. Rib uit mijn lijf. Kabel is gelegd voor de laadpaal. Alleen nog aansluiten. En dan wachten…. Heel… lang… wachten😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbert_nl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-07 23:37
Robbie8454 schreef op maandag 6 september 2021 @ 16:00:
Ik heb de winterbanden inmiddels maar besteld voor de 21” betria’s. Voor het geval dat die straks ook niet meer leverbaar zijn. Rib uit mijn lijf. Kabel is gelegd voor de laadpaal. Alleen nog aansluiten. En dan wachten…. Heel… lang… wachten😅
350/400eur per stuk?
Ik ben nog enorm aan het twijfelen om een extra 19 of 20 inch set bij te kopen voor de winter. Of toch nog all weather banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbert_nl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-07 23:37
hilbert_nl schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 19:36:
En de volgende storing meldt zich.

Ik krijg de trekhaak niet meer teruggeklapt. Je hoort wel iets, maar er gebeurd niets.
Het is helaas ook geen kwestie van vuil in het mechanische deel want er zit geen beweging in.
Intussen is de storing opgelost. Het was een kapotte zekering.

Ik had de zekering gecontroleerd (dacht ik), er blijken 3 zekeringen te zijn voor de trekhaak 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
SSJVegito schreef op maandag 6 september 2021 @ 15:10:
[...]

Ik denk dat het over het laden gaat, typefoutje na. 100 kW/h zou dat moeten zijn denk ik.
Sorry voor het mierenneuken, maar, W (vermogen) is J/s (energie per seconde), dus kW/h is j/s/s? ;) Ik denk dat je gewoon 100kW als laadvermogen bedoelt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teus.espresso
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-09 15:50
Laat maar, mijn uitleg maakt de boel niet duidelijker.

[ Voor 94% gewijzigd door Teus.espresso op 06-09-2021 17:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SSJVegito
borft schreef op maandag 6 september 2021 @ 16:11:
[...]

Sorry voor het mierenneuken, maar, W (vermogen) is J/s (energie per seconde), dus kW/h is j/s/s? ;) Ik denk dat je gewoon 100kW als laadvermogen bedoelt ;)
De accu lading is gegeven als 58 kWh, dus na omrekenen houd je Joules over. Laden wil je dan dus doen door een aantal joules over een bepaalde tijdseenheid erin te stoppen. Dus 100 kW zou betekenen dat je na een bepaalde tijd een aantal Joules erin geladen hebt.

Conclusie: foutje van mijn kant. Ben het met je eens. Moet kW zijn. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie8454
hilbert_nl schreef op maandag 6 september 2021 @ 16:07:
[...]

350/400eur per stuk?
Ik ben nog enorm aan het twijfelen om een extra 19 of 20 inch set bij te kopen voor de winter. Of toch nog all weather banden.
340 en de 370😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Voor diegene die onderweg youtube wil kunnen kijken of gedownloade films of wil browsen.
Fermata auto is een aanrader .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@SSJVegito zal kWh/h bedoeld hebben te schrijven, maar dat is inderdaad gewoon kW.

Het is een lastige eenheid en een foutje is zo gemaakt (doe ik zelf ook wel eens) omdat het net andersom is dan bij de dagelijkse eenheden. In een emmer zit 10 liter en uit de kraan komt 6 liter per minuut. Maar in een accu zit 50 kilowattuur en die wordt geladen met kilowatt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roger86
  • Laatst online: 06-11-2021
Update dealer:

Auto heeft een chassisnummer wat betekent dat hij af is. iig voor 95% Leverweek in NL is week 36 ( dat is deze week ) de verwachting is dus ook dat ie geleverd wordt deze week.
Hij wordt geleverd bij PON Amersfoort waarna hij naar van den Udenhout Veldhoven wordt gebracht.
Daar maken ze hm klaar om op te halen.

Mocht dit niet zo zijn krijgen ze één deze dagen een update vanuit Tsjechië. Maar ze gingen van t positieve uit

I hope so

Besteld 1 April

IV 60 Black Magic
-klimaat
-family
-comfort plus
-assistentie
-zij airbags achter
-panoramadak
-verwarmbaar stuur
-snelladen
-360 area view
-19inch velgen
- zwarte grill
- zwarte Skoda letters
- enyaq en IV60 verwijderd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gupper
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-08 10:57
Roger86 schreef op maandag 6 september 2021 @ 18:54:
Update dealer:

Auto heeft een chassisnummer wat betekent dat hij af is. iig voor 95% Leverweek in NL is week 36 ( dat is deze week ) de verwachting is dus ook dat ie geleverd wordt deze week.
Hij wordt geleverd bij PON Amersfoort waarna hij naar van den Udenhout Veldhoven wordt gebracht.
Daar maken ze hm klaar om op te halen.

Mocht dit niet zo zijn krijgen ze één deze dagen een update vanuit Tsjechië. Maar ze gingen van t positieve uit

I hope so

Besteld 1 April

IV 60 Black Magic
-klimaat
-family
-comfort plus
-assistentie
-zij airbags achter
-panoramadak
-verwarmbaar stuur
-snelladen
-360 area view
-19inch velgen
- zwarte grill
- zwarte Skoda letters
- enyaq en IV60 verwijderd
En nog een forum lid die zijn auto op de zelfde trein gaat. Zijn er inmiddels al 4 of 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Hoe lang heeft bij jullie de auto op stap 3 gestaan in honeymoon? Hij staat volgens mij al 2 weken op "vandaag gestart met de bouw'. Ze geven aan dat ie geleverd wordt over 26 dagen maar dat zijn wel heel veel stappen over in korte tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
[...]

Dus je snapte het wel?

Oke duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gupper
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-08 10:57
Pixal schreef op maandag 6 september 2021 @ 19:30:
Hoe lang heeft bij jullie de auto op stap 3 gestaan in honeymoon? Hij staat volgens mij al 2 weken op "vandaag gestart met de bouw'. Ze geven aan dat ie geleverd wordt over 26 dagen maar dat zijn wel heel veel stappen over in korte tijd.
De tijd in honeymoon is een indicatie welke de dealer bij de bestelling er in zet.

Mijn auto is in week 25 gebouwd (Al weer 11 weken geleden) maar tot op heden nog geen bericht dat hij op transport is of in NL is.

Volgens de dealer zal hij per trein naar NL komen. En staat hij te wachten dat de trein vol is. (dit al sinds 25 augustus)

Het is dus nog even wachten tot de trein vol is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
goetfoud schreef op maandag 6 september 2021 @ 18:09:
Voor diegene die onderweg youtube wil kunnen kijken of gedownloade films of wil browsen.
Fermata auto is een aanrader .
Youtube krijg ik qua beeld niet aan de praat, geluid is perfect maar zonder beeld mis je wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexZuH
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-09 15:25
Pixal schreef op maandag 6 september 2021 @ 19:30:
Sinds 27 juni staat ie daarop. en nu nog steeds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger86
  • Laatst online: 06-11-2021
Gupper schreef op maandag 6 september 2021 @ 19:04:
[...]

En nog een forum lid die zijn auto op de zelfde trein gaat. Zijn er inmiddels al 4 of 5.
Wanneer komt die trein aan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram2700
  • Laatst online: 15-03 17:04
Een tijdje geleden kwamen hier wat posts voorbij over het achteraf inbouwen van een elektrische achterklep. Een van de members suggereerde dit te vragen aan CarTronic in Rijswijk; die waren tot deze week afwezig, maar na een mailtje met de vraag kwam het (ontnuchterende) antwoord: "Het is mogelijk zonder virtual pedal, maar erg prijzig. Totale kosten inclusief montage zijn 1499 Euro". :o

Ik mag hopen dat dit bedrag inclusief BTW is, maar voor dat geld kun je een heleboel andere leuke dingen doen als je de klep handmatig bedienen als een fitness oefening beschouwt :P

Enfin, voor wie desondanks er belangstelling voor heeft, die weet nu wat hij moet gaan aftikken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruan21
  • Laatst online: 08-05 16:29
bram2700 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 07:48:
Een tijdje geleden kwamen hier wat posts voorbij over het achteraf inbouwen van een elektrische achterklep. Een van de members suggereerde dit te vragen aan CarTronic in Rijswijk; die waren tot deze week afwezig, maar na een mailtje met de vraag kwam het (ontnuchterende) antwoord: "Het is mogelijk zonder virtual pedal, maar erg prijzig. Totale kosten inclusief montage zijn 1499 Euro". :o

Ik mag hopen dat dit bedrag inclusief BTW is, maar voor dat geld kun je een heleboel andere leuke dingen doen als je de klep handmatig bedienen als een fitness oefening beschouwt :P

Enfin, voor wie desondanks er belangstelling voor heeft, die weet nu wat hij moet gaan aftikken...
Dat is idd erg veel voor wat je ervoor terugkrijgt. Dan toch maar met de hand (Eerste wereld probleem) :)

Without data you're just another person with an opinion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel visseren
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-09 12:07
Ruan21 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 08:09:
[...]

Dat is idd erg veel voor wat je ervoor terugkrijgt. Dan toch maar met de hand (Eerste wereld probleem) :)
Dan wil je niet weten wat achteraf inbouwen van 360 graden camera kost.... 3300 euro, maar dan heb je ook wel heel mooi zicht op ie trekhaak werd erbij vermeld...

Achteraf inbouwen is flink duurder dan de optie kiezen bij Skoda :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruan21
  • Laatst online: 08-05 16:29
roel visseren schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 08:15:
[...]

Dan wil je niet weten wat achteraf inbouwen van 360 graden camera kost.... 3300 euro, maar dan heb je ook wel heel mooi zicht op ie trekhaak werd erbij vermeld...

Achteraf inbouwen is flink duurder dan de optie kiezen bij Skoda :-).
Klopt, fout gemaakt met de verschillende optiepakketten. Een verandering zou voor vertraging zorgen mbt levertijd...

Without data you're just another person with an opinion

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Chris_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09 11:15
Na 9 maanden wachten, en 2 maanden rijden... lever ik 'm over 3 weken weer in. :P

Het waren 2 fijne maanden rijden O+

(nieuwe werkgever, terug naar benzine ;w )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

_Chris_ schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 08:57:
Na 9 maanden wachten, en 2 maanden rijden... lever ik 'm over 3 weken weer in. :P

Strict merkbeleid of iets dergelijks?
Die hoor je niet vaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Chris_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09 11:15
Nee, die heeft nog een auto stilstaan van iemand die recent vertrokken is. Ach, het gaat om de baan O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexZuH
Wootism schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 09:06:
[...]

Strict merkbeleid of iets dergelijks?
Die hoor je niet vaak
Denk eerder een beperkt budget, of het niet over willen nemen van andermans contract...

Zonde, dat wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• patman070
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 02-04-2022
_Chris_ schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 08:57:

en jouw huidige werkgever deed er niet moeilijk over dat je een auto van 50k+ achter liet?
Bij mij zit er volgens mij een clausule in dat ik mn auto mee moet nemen als ik het bedrijf zou verlaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasperzzz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-09 19:28
patman070 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 09:38:
[...]

en jouw huidige werkgever deed er niet moeilijk over dat je een auto van 50k+ achter liet?
Bij mij zit er volgens mij een clausule in dat ik mn auto mee moet nemen als ik het bedrijf zou verlaten
Ligt allemaal heel erg aan de werkgever. Als ik weg ga mag ik mijn auto achterlaten zonder problemen.
Maar ja; daar staat dan ook tegenover dat wij geen vrije keuze in auto's hebben. O.b.v. je functie kan je kiezen uit ongeveer 5 a 8 modellen, allemaal uit de VAG-groep.
Opties kan je vervolgens ook niet kiezen, alleen eventueel automaat en/of trekhaak. Kleur keuze is ook beperkt; grijs of zwart.

Voordeel van zo'n constructie is dat iedereen gewoon z'n auto kan achterlaten en dat een collega of opvolger de auto gaat berijden. Dat is ook geen vrij keuze; want als wagenbeheer zegt dat er nog een geschikte auto voor je staat moet je die auto rijden.
Nadeel is uiteraard dat je als berijder geen vrije keuze hebt; maar je kan altijd privé gaan rijden vanuit je mobiliteitsbudget en dan heb je wel je eigen keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

AlexZuH schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 00:18:
[...]

Sinds 27 juni staat ie daarop. en nu nog steeds
Dat belooft weinig goeds dan :/ :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexZuH
week 39/40 levering volgens LM, dealer zelf heeft mij 2 weken geleden nog week 41 aangegeven als "voorzichtige schatting".

Fingers crossed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsbrcn
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 01-10-2024
nsbrcn schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 13:17:
Eergisteren nog gebeld met de Waal in Tiel. Levering was wk 45 en nu wk 42.
Laatste update vanuit de dealer. Chassisnummer is bekend en de verwachte levering staat op wk 38.. Besteld op 7 mei.

[ Voor 3% gewijzigd door nsbrcn op 07-09-2021 10:01 ]

Pagina: 1 ... 202 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2