Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 200 ... 250 Laatste
Acties:
  • 1.768.441 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 23:58
Loepoog schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 09:30:

Persoonlijk vind ik de claxon een rare. Heb nu niet het idee dat je daarmee een boodschap serieus mee over kunt brengen.
En zo hebben we allemaal wel wat.
Haha, ja! De toeter, die is echt gaar, klinkt als een speelgoed toeter _O-

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 29-01-2024
Edwin_B schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 22:52:
Hier ook op zwarte zaterdagen en zondagen naar FR gereden. Nergens hoeven te wachten. 5 x laden is wel veel op 900km zoals andere members al gepost hebben. Check ook even je algemene parameters in ABRP (lange of korte 'legs'). ABRP gaat standaard uit van de snelste route maar dat hoeft in jouw geval niet het meest praktische te zijn (ABRP plant soms ook stops van slechts een paar minuten, met kleine kinderen ben je dan sowieso vaak al langer kwijt).

Een actieradius van 175km voor een IV80 impliceert een verbruik van 30,8 kwh/100 (80%>10%), dat soort waardes heb ik hier nog niet voorbij zien komen. Mijn 'record' is 25 met volle bepakking en 2 e-bikes
En dat 'record' is bij jou met een 60 of een 80?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan78
  • Laatst online: 25-08-2024
Zit naar aanleiding van een eerdere post hier op het forum even hier te kijken en wat schetst mijn verbazing een 2de hands Enyaq te koop op kenteken gezet op 21-12-2020 8)7

Zo goed als 100% dezelfde uitvoering als die van mij met wat extra's (Pano en DCC) heb bijna de neiging om die van mij in te ruilen en voor de 8% bijtelling te gaan :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Klaaspier
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 07-09 11:16
knirrebir schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 10:05:
[...]

ik hoop voor je dat jij de demo hebt, want de link werkt niet meer, denk dat die al weg is
Ja, die zal dan voor mij zijn verwacht ik. Hier staat nog een vergelijkbare (andere kleur en bekleding).

Mooi de positieve reacties te zien, zet het maar door dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenberger
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 02-06-2022
maniac_1979 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 16:50:
[...]

Ik ben daar ook geweest. Camping Continental?
Echter nog niet met mijn Enyaq, maar met mijn voorloop auto.
In ieder geval fijn om te horen dat de reis zo goed verlopen is.
Klopt, Camping Continental village, top met kids :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexZuH
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:25
Duncan78 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 10:50:
Zit naar aanleiding van een eerdere post hier op het forum even hier te kijken en wat schetst mijn verbazing een 2de hands Enyaq te koop op kenteken gezet op 21-12-2020 8)7

Zo goed als 100% dezelfde uitvoering als die van mij met wat extra's (Pano en DCC) heb bijna de neiging om die van mij in te ruilen en voor de 8% bijtelling te gaan :)
Een van de Preproductie - Demo autos die in oktober geshowcased zijn, of in februari via de bezichtiging aan huis zjn rondgereden. Oftewel, early models, waar het zomaar kan zijn dat er (nu) niet bestaande opties opzitten. Electrische bijrijdersstoel, of iets dergelijks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlexZuH
SkodaBrabant schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 20:35:
@Martinique bedankt voor het filmpje maar ff serieus….dit geluid is echt mega hard niet normaal!?
Ik schaam me kapot als ik zo een parkeergarage in moet rijden, dit had ik niet verwacht en valt me een beetje tegen eerlijk gezegd.
Iedereen in de omgeving draait zich toch meteen om als je dit hoort?
In ieder geval Europees geregeld, om voetgangers en andere verkeersdeelnemers te attenderen op het feit dat er een 2 tons SUV aan komt rollen...

Wikipedia: Electric vehicle warning sounds

Exacte regelgeving kan ik even niet vinden maar het komt erop neer dat;
- verplicht tot 30 km/h
- minimaal X Db aan geluid.

EDIT:

Artikel van 01-07 2019 hier op tweakers:
nieuws: Nieuwe elektrische auto's in EU moeten kunstmatig geluid maken bij la...

En de originele omschrijving;

https://eur-lex.europa.eu...=CELEX:42017X0071&from=NL

[ Voor 22% gewijzigd door AlexZuH op 31-08-2021 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
SkodaBrabant schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 18:10:
@ManiacScum 250km met 100% accucapaciteit lijkt me idd geen probleem, alleen daarna worden het kortere stukjes van max 150-175km volgens mij.
Je verbazing over de laadpalen bedoel je positief qua beschikbaarheid?
250 km met 100%?? Met 100% haal ik de 400 en met 80% haal ik toch echt de 250km minimaal

Verbazing is positief inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

ManiacScum schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 14:15:
[...]

250 km met 100%?? Met 100% haal ik de 400 en met 80% haal ik toch echt de 250km minimaal

Verbazing is positief inderdaad
Ging om langere reizen, daar zit weinig stadsverkeer in, haal je 400 als je alleen maar snelweg @ 100-110 rijdt? En ook realistisch moeten zijn in sommige landen dat je bij 30 of 20 % gaat laden omdat je niet weet wat je qua laadpalen kan verwachten.

Dus dan rij je het eerste stuk vanaf huis van 100 naar 20%, wat is dan het bereik? Daarna wordt je rit opgehakt in kortere stukjes natuurlijk maar dat behoeft geen uitleg.

[ Voor 17% gewijzigd door Pixal op 31-08-2021 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Pixal schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 14:24:
[...]

Ging om langere reizen, haal je 400 als je alleen maar snelweg @ 100-110 rijdt? En ook realistisch moeten zijn in sommige landen dat je bij 30 of 20 % gaat laden omdat je niet weet wat je qua laadpalen kan verwachten.
400 had ik zeker kunnen redden als ik niet eerder zou willen stoppen. Ik deed elke keer stints van max 300 km, meestal rond de 250 km.

Ik ga sowieso niet verder dan 20-25%. De 400 is theoretische range, praktisch gezien vind ik het niet ideaal om zolang achtereen door te rijden.

En qua laadpalen met name in Duitsland maak ik me totaal niet druk, zeker niet door het Ruhrgebied naar het zuiden, daar durf ik gerust te rijden met Google Maps en tegen de tijd dat ik moet laden een laadstation in de buurt te zoeken.

Nu heb ik vooral met ABRP gereden omdat het de eerste keer was.
In Zwitersland hetzelfde verhaal. In Italie zou ik persoonlijk wel op basis van planning rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sven2829
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 18-11-2022
Hey iedereen, ondertussen nogmaals gebeld met de garage, Enyaq staat nu al ruim een week in de garage met storingsmeldingen.... Vooruitzicht : bel na een week nog eens terug, want we moeten bijkomende testen uitvoeren.... Maw tegen dan betaal ik voor een Enyaq die al ruim 2 weken in de garage vertoeft.....

Balen, echt balen..... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperzzz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-09 19:28
sven2829 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 14:44:
Hey iedereen, ondertussen nogmaals gebeld met de garage, Enyaq staat nu al ruim een week in de garage met storingsmeldingen.... Vooruitzicht : bel na een week nog eens terug, want we moeten bijkomende testen uitvoeren.... Maw tegen dan betaal ik voor een Enyaq die al ruim 2 weken in de garage vertoeft.....

Zijn wel heftige testen als ze daar een week over doen...
Krijg dan meer het idee dat ze er geen tijd/prioriteit aan geven, dus ik zou zeggen even flink druk erop zetten.
Weet niet of het lease of prive aankoop is en of je een waardige gratis vervangende auto hebt gehad?

Wel flink balen voor je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-12-2022

Bel na een week maar even terug? Ik zou zeggen bellen jullie maar eens even terug met updates. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjola
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-08 16:21

Herkenbaar, heb ook even de balen. Mijn Enyaq heb ik afgelopen vrijdag ook weer ingeleverd (4 dagen na afleveren) want ik kreeg elke dag storingen/meldingen. Vandaag werd ik gebeld dat ik hem weer op kon halen (alleen het stuur was vervangen), maar helaas... toen ik weg wilde rijden vlogen de meldingen weer om m'n oren dus ik heb de sleutel gelijk weer ingeleverd.

Bij welke dealer staat die van jou Sven?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bram2700
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 15-03 17:04
Voor wie achteraf een trekhaak wil laten installeren (als de auto is afgeleverd met trekhaakvoorbereiding): ik werd net door mijn dealer gebeld dat de trekhaak die op afroep in bestelling stond gearriveerd is :) dus eindelijk kan ik na montage er met de fietsendrager op uit... De afspraak kon pas over 3 weken worden ingepland, maar ik was in elk geval prettig verrast. Wellicht zijn er anderen die er ook op zitten te wachten, dus informeer eens bij je dealer, wie weet... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:09
samba123 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 23:23:
[...]

Ik heb het artikel verder niet gelezen, maar het was mij onafhankelijk ook opgevallen dat de sensor rechts vaak hele auto's mist. Ik plak er morgen gewoon weer dodehoek spiegels op, net als op mijn oude Prius. Misschien lelijk maar wel veilig.

Het zicht op rechts achter is trouwens ook bizar slecht met de sportline kuipstoelen als de stoel net achter de deurstijl staat ingesteld, dus ik mis nog wel eens een fietser of voetganger als ik rechtsaf ga en al half ben ingedraaid. Ik weet niet of het met de gewone stoelen beter is, maar die stoelen zonder losse hoofdsteunen daar zie je niks doorheen.
Ik vind het eigenlijk onvergeeflijk dat er geen accoustisch signaal is. Dat flikkerende lampje vind ik sowieso maar niks en zie ik vaak zelfs niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

bram2700 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 17:13:
Voor wie achteraf een trekhaak wil laten installeren (als de auto is afgeleverd met trekhaakvoorbereiding): ik werd net door mijn dealer gebeld dat de trekhaak die op afroep in bestelling stond gearriveerd is :) dus eindelijk kan ik na montage er met de fietsendrager op uit... De afspraak kon pas over 3 weken worden ingepland, maar ik was in elk geval prettig verrast. Wellicht zijn er anderen die er ook op zitten te wachten, dus informeer eens bij je dealer, wie weet... ;)
Heb je ook een idee wat de kosten hiervan zijn? Dezelfde €1.358,- als op de Skoda website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-09 09:09
Twee weken geleden simpele opdracht gegeven aan LM: Enyaq iV 60 1st edition met trekhaak (we hangen er soms een Zambezi achter). Verder geen voorkeuren. Oh ja, geen zwarte graag.

Gister gebeld door Pouw: auto wordt uiterlijk 1 september geleverd. Oh, leuk! Eh, dat is woensdag al. Ja maar, ik ben pas op blz. 156 van deze draad. Hoopte er voor de levering al doorheen te zijn. Wordt nachtwerk... Wel fijn dat er in dit draadje zoveel controle- en aandachtspunten zijn genoemd. Sta ik tenminste niet helemaal met een bek vol tanden wanneer autobreng-knul auto komt brengen (mijn zoon heeft anderhalf jaar leaseauto's bij mensen thuis afgeleverd, aanrader als studentenbaantje).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

ManiacScum schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 14:33:
[...]

400 had ik zeker kunnen redden als ik niet eerder zou willen stoppen. Ik deed elke keer stints van max 300 km, meestal rond de 250 km.

Ik ga sowieso niet verder dan 20-25%. De 400 is theoretische range, praktisch gezien vind ik het niet ideaal om zolang achtereen door te rijden.

En qua laadpalen met name in Duitsland maak ik me totaal niet druk, zeker niet door het Ruhrgebied naar het zuiden, daar durf ik gerust te rijden met Google Maps en tegen de tijd dat ik moet laden een laadstation in de buurt te zoeken.

Nu heb ik vooral met ABRP gereden omdat het de eerste keer was.
In Zwitersland hetzelfde verhaal. In Italie zou ik persoonlijk wel op basis van planning rijden.
Eens, ik doe Frankrijk meestal 3x300km met steeds even 20 min benen strekken en iets eten, aangezien we snachts rijden zit ik er als een zombie bij als ik verder ga. Al reed ik dan wel grote stukken 136km/u op teller. Met 100 duurt het allemaal wat langer en zijn de stops iets langer maar als ik het zo hoor en lees niet eens extreem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sven2829
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 18-11-2022
@arjola staat bij MIG Motors te Gent, en waar is jouw wagen in herstelling.. ? Al update gekregen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnvanderster
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13-09 14:07
bram2700 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 17:13:
Ik heb gelijk een berichtje gestuurd, zou echt mooi zijn, zit er inmiddels wel om te springen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny67
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-09 21:10
Iemand enig idee?
Moest helaas op zoek naar zekering 19 en kwam deze tegen.

Ik denk vergeten door de dealer?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-95mEbtgTqZNHF_vqa7aT32nrgE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ni8ok0dxhLr9VS8lVI4ej3bx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KI9okMK9KsFGJ-UMESAVjx-B11Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/StMxVcHewc2GnRxpLaXmEDqa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex Timmermans
  • Laatst online: 21:46
Vandaag in een parkeergarage toch maar eens geprobeerd. Ramen op en met max 30kmh voor- en achteruit gereden. Wel een bizar geluid.
Je waant jezelf Captain James Kirk aan boord van Starship Enterprise 🤣🤣
Gek dat je dat helemaal niet hoort als de ramen gesloten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
Danny67 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 20:53:
Iemand enig idee?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Volgens mij waren er meer members hier die dat ding in de auto hadden zitten. Ik weet niet wat het nu is maar het lijkt mij van de dealer of fabriek? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maat28
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 13-09 21:18
RandomNick schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 16:42:
[...]

Wauw, valt me qua afmetingen alles mee. Had gedacht dat een e-tron groter (hoger) zou zijn.
e-tron is echt wel mooier, maar Enyaq is meer dan prima en weer een stuk efficienter.
E-tron is qua laden weer superieur!
De Enyaq is juist groter (meer beenruimte en kofferruimte) dan de Q4 E tron. De Q4 is wel iets hoger (een bolhoedje noem ik het zelf altijd). Minder geld voor meer ruimte….dat is het mooie van Skoda juist😃👍

[ Voor 9% gewijzigd door Maat28 op 31-08-2021 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjola
sven2829 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 18:52:
@arjola staat bij MIG Motors te Gent, en waar is jouw wagen in herstelling.. ? Al update gekregen ?
Die van mij staat in Gouda (NL) bij Maas Autogroep. Hoorde dat ze er nog 1 hebben staan met vergelijkbare issues maar dat is dan iemand anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maat28
kw_nl schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 10:14:
[...]

Haha, ja! De toeter, die is echt gaar, klinkt als een speelgoed toeter _O-
Ja daar mogen ze wel snel iets aan veranderen. Tijdens de testrit lach ik zelf bijna in een deuk hoe triest dat klinkt! Zo’n toeter had ik vroeger op mijn mammoet skelter ook🙃

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danny67
SSJVegito schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 20:55:
[...]

Volgens mij waren er meer members hier die dat ding in de auto hadden zitten. Ik weet niet wat het nu is maar het lijkt mij van de dealer of fabriek? 8)7
Begreep net van iemand dat deze in voorraad auto's geplugd worden om de accu spanning te monitoren en vaak vergeten wordt eruit te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram2700
  • Laatst online: 15-03 17:04
Wootism schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 17:20:
[...]

Heb je ook een idee wat de kosten hiervan zijn? Dezelfde €1.358,- als op de Skoda website?
Ja dat is de prijs die genoemd is. Begreep trouwens dat er geen knop wordt gemonteerd zoals in de af-fabriek situatie, maar dat er een soort hendel met een trekoog gebruikt moet worden. Mensen die de handmatig bediende achterklep hebben zullen waarschijnlijk weten hoe het er ongeveer gaat uitzien... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:22
Maat28 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 21:07:
[...]

Ja daar mogen ze wel snel iets aan veranderen. Tijdens de testrit lach ik zelf bijna in een deuk hoe triest dat klinkt! Zo’n toeter had ik vroeger op mijn mammoet skelter ook🙃
Ik heb ooit een claxon moeten vervangen (die had te veel water gehapt), dat was bij die auto niet zo lastig. Claxon was redelijk bereikbaar, zat met een boutje vast en een stekkertje. Zou dat bij de Enyaq veel moeilijker zijn? Claxon-tuning! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaschef
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 20-07 21:34
Pixal schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 17:39:
[...]

Eens, ik doe Frankrijk meestal 3x300km met steeds even 20 min benen strekken en iets eten, aangezien we snachts rijden zit ik er als een zombie bij als ik verder ga. Al reed ik dan wel grote stukken 136km/u op teller. Met 100 duurt het allemaal wat langer en zijn de stops iets langer maar als ik het zo hoor en lees niet eens extreem.
Ja, als een zombie. >:) Haha dat herken ik wel. Gewoon doorpakken en snel op bestemming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maat28
Arosa schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 21:29:
[...]

Ik heb ooit een claxon moeten vervangen (die had te veel water gehapt), dat was bij die auto niet zo lastig. Claxon was redelijk bereikbaar, zat met een boutje vast en een stekkertje. Zou dat bij de Enyaq veel moeilijker zijn? Claxon-tuning! 8)
Ik heb geen idee of het makkelijk is bij de Enyaq om de claxon te vervangen. Ik ben zelf nooit van de tuning ofzo. De auto lekker laten zoals die is….maar bij de claxon ga ik wel twijfelen. Volgens mij is deze ontworpen door iemand op zijn laatste werkdag bij Skoda om de boel nog even flink te bashen😛

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edwin_B
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 07-10-2021
knirrebir schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 10:23:
[...]

En dat 'record' is bij jou met een 60 of een 80?
80 First Edition dus met wp en 21" velgen voor de volledigheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bixby
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 04-09 15:24
Danny67 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 21:09:
[...]
Begreep net van iemand dat deze in voorraad auto's geplugd worden om de accu spanning te monitoren en vaak vergeten wordt eruit te halen.
Volgens iemand op Reddit is het een odb2 scanner

https://www.reddit.com/r/...s/f15r03/comment/fh27gtk/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-abWXQvbHJUec4pyfBh8_YW741k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lIiH5ZfBD638OR4PfuJrzbPA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakilin
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 09:36
Mijlpaal: ENYAQ iV rolt als 100.000ste geëlektrificeerde ŠKODA van productielijn _/-\o_
Vandaag is in Mladá Boleslav de 100.000ste geëlektrificeerde ŠKODA - een ENYAQ iV - van de band gerold.
ŠKODA produceert 100.000ste iV-model

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 21:52
Maat28 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 20:57:
[...]

De Enyaq is juist groter (meer beenruimte en kofferruimte) dan de Q4 E tron. De Q4 is wel iets hoger (een bolhoedje noem ik het zelf altijd). Minder geld voor meer ruimte….dat is het mooie van Skoda juist😃👍
De foto waar ik op reageerde laat een normale E-tron zien, geen Q4 E-tron. Daar ging mijn opmerking dus over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:11

t3q

Say yes to teq

(jarig!)
bram2700 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 21:25:
[...]

Ja dat is de prijs die genoemd is. Begreep trouwens dat er geen knop wordt gemonteerd zoals in de af-fabriek situatie, maar dat er een soort hendel met een trekoog gebruikt moet worden. Mensen die de handmatig bediende achterklep hebben zullen waarschijnlijk weten hoe het er ongeveer gaat uitzien... O-)
Wat is jullie verwachting over het beschikbaar komen van vaste trekhaken voor de Enyaq ?
Als ik namelijk huidige prijzen voor een Kodiaq bijv. vergelijk tussen vast en zwenkbaar scheeld dat soms tegen de 100%. € 1300 vs € 700. Ik hoef niet perse een zwenkbare namelijk.

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiep
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-09 22:06

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABTE
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 26-12-2021
Iemand al bij de dealer geweest voor het achteruitrij licht?
(Enkel voor de mensen zonder lichtpakket.)

Of iemand al een ander lampje geprobeerd toevallig? Of is dit led?
Met de remlichten zie je meer dan de normale verlichting..

[ Voor 3% gewijzigd door ABTE op 31-08-2021 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Klaaspier schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 11:33:
Ja, die zal dan voor mij zijn verwacht ik. Hier staat nog een vergelijkbare (andere kleur en bekleding).

Mooi de positieve reacties te zien, zet het maar door dan!
Yep, was post van mij voor jou.
Deze vergelijkbare is eveneens niet verkeerd en als het kan zal ik deze nemen als ik jou was.
Wat ga je doen kopen of lease of private lease of iets anders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie8454
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16-05-2022
Maat28 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 20:57:
[...]

Dit ging alleen om een e-tron. Geen Q4😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
ABTE schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 22:53:
Iemand al bij de dealer geweest voor het achteruitrij licht?
(Enkel voor de mensen zonder lichtpakket.)

Of iemand al een ander lampje geprobeerd toevallig? Of is dit led?
Met de remlichten zie je meer dan de normale verlichting..
Bedoel je dat je met achteruit tijden en dan even op rem trapt dan meer ziet dan met alleen achterlichten aan?
Daarbij de vraag of je bedoelt of dit verbeterd kan worden door andere sterkte-felheid toe te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABTE
  • Laatst online: 26-12-2021
knirrebir schreef op woensdag 1 september 2021 @ 04:20:
[...]

Bedoel je dat je met achteruit tijden en dan even op rem trapt dan meer ziet dan met alleen achterlichten aan?
Daarbij de vraag of je bedoelt of dit verbeterd kan worden door andere sterkte-felheid toe te passen?
Ja klopt. Ik heb gelezen dat meer mensen er last van hebben dat je niets ziet in het donker en in de achteruit. Mogelijk is hier al een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
ABTE schreef op woensdag 1 september 2021 @ 07:38:
Ja klopt. Ik heb gelezen dat meer mensen er last van hebben dat je niets ziet in het donker en in de achteruit. Mogelijk is hier al een oplossing voor?
Dan begreep ik je goed, misschien gaat een member een keer experimenteren, maar misschien lastig en/of duur omdat het led verlichting is, was het nou dat ene halogeen lampje dan was het wel snel te veranderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@SSJVegito beetje laat, maar mooi bericht wat je van dealer hebt ontvangen en voor je mijn status vraagt, ik heb nog niets gehoord, volgende week ga ik dat doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Klaaspier
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 07-09 11:16
knirrebir schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 23:15:
[...]

Yep, was post van mij voor jou.
Deze vergelijkbare is eveneens niet verkeerd en als het kan zal ik deze nemen als ik jou was.
Wat ga je doen kopen of lease of private lease of iets anders?
Nou ik bedoelde dat de witte alvast voor mij gereserveerd is en offline gehaald. Ik ga hem kopen, ook omdat ik niet heel zeker weet hoeveel km's ik de komende jaren ga rijden (25k of 10k).

Overigens, ik heb meerdere posts over kinderzitjes gelezen en dat het onmogelijk is om er 3 in te passen. Voor ons is dat wel nodig (2, 4 en 5) en ik heb het tijdens een proefrit een geslaagde test gedaan. Je moet ze uiteraard niet in de isofix punten proberen te bevestigen, maar met de volgende stoeltjes hoeft dat ook niet en paste het wel:

https://www.besafe.com/en/product/izi-flex-fix-i-size/
https://www.britax-romer..../peuter/king-ii/1090.html (in het midden)
https://cybex-online.com/nl-nl/autostoelen/solutionsifix

Die laatste vervangen we denk ik nog voor nog een besafe flex want die zijn ideaal qua ruimte gebruik. Maar zelfs met de cybex zaten ze goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markprinsen
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-12-2022
Heeft er iemand hier ervaring met de import van een enyaq uit het buitenland (Duitsland)? Ik overweeg de aankoop van een enyaq maar dan moet ik hem dit jaar op kenteken hebben (ivm VAMIL/Mia).

Was dit voordeliger dan een Nederlands voorraad model? Ik zie andere prijzen maar dat komt ook door de Duitse milieu premies die vaak in de prijs zijn verrekend (en niet voor Hollanders gelden)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SSJVegito
knirrebir schreef op woensdag 1 september 2021 @ 08:46:
@SSJVegito beetje laat, maar mooi bericht wat je van dealer hebt ontvangen en voor je mijn status vraagt, ik heb nog niets gehoord, volgende week ga ik dat doen.
Ik weet al niet eens meer waar dat een antwoord op is. 8)7 Status nu is nogsteeds week 38 in ieder geval maar nog niks gehoord of productie klaar is of dat die op transport is of iets dergelijken. Ik veracht zelf 3 a 4 weken dat die bij de dealer is maar kan het mis hebben.

Het is wel schandalig dat diegene die hem in 2020 besteld hebben de auto nog niet hebben en ondertussen er veel mensen rondrijden in de auto die veel later besteld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinh088
  • Laatst online: 19-03 19:57
Bericht gehad dat ik de auto ergens volgende week (eindelijk) mag ophalen :). Los van de lange optie lijst, zijn er nog specifieke enyaq tips waar ik even op moet letten?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ManiacScum
Dinh088 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 12:06:
Bericht gehad dat ik de auto ergens volgende week (eindelijk) mag ophalen :). Los van de lange optie lijst, zijn er nog specifieke enyaq tips waar ik even op moet letten?
Of de transportblokken zijn verwijderd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 21:52
SSJVegito schreef op woensdag 1 september 2021 @ 11:11:
[...]
Het is wel schandalig dat diegene die hem in 2020 besteld hebben de auto nog niet hebben en ondertussen er veel mensen rondrijden in de auto die veel later besteld hebben.
Helemaal eens!! Bijvoorbeeld @knirrebir. Zie zat postings van bestellingen rond feb/maart die gewoon al lekker sturen. Medelijden met jullie hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
[...]

Ja, ik kan me voorstellen dat dat wrang voelt. Ik ben simpelweg een dealer binnengelopen, heb een voorraadmodel gekocht en een paar dagen later reed ik vrolijk rond... :)

Maar, belangrijk is, de ene Enyaq is de andere niet!! Van wat ik heb begrepen is de prijslijst en beschikbare opties meermaals gewijzigd, bestellingen gewijzigd, zaken wel/niet leverbaar, etc. De mensen die nu al rijden, hebben een populair model, met niet teveel opties (dus waarschijnlijk concessies gedaan in de uitvoering) om daarmee snel te kunnen rijden.

Ik heb als ik hem zelf mocht bestellen, waarschijnlijk ook wat zaken niet genomen maar andere dingen weer wel... Nu tikt mijn voorraadmodel dan ook de 65K aan :+
Heb zelf de nutteloze "clever charging cable" in de kofferbak liggen. Of wat te denken van de warmtepomp, die ook niets toevoegt? Dat moet je er dan maar voor over hebben, dacht ik, om meteen te kunnen rijden..

Hoe meer specifieke wensen je hebt, hoe langer het duurt, kortom. Of dat schandalig is of niet?

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 23:32
JanHenk schreef op woensdag 1 september 2021 @ 12:25:
[...]

Ja, ik kan me voorstellen dat dat wrang voelt. Ik ben simpelweg een dealer binnengelopen, heb een voorraadmodel gekocht en een paar dagen later reed ik vrolijk rond... :)

Maar, belangrijk is, de ene Enyaq is de andere niet!! Van wat ik heb begrepen is de prijslijst en beschikbare opties meermaals gewijzigd, bestellingen gewijzigd, zaken wel/niet leverbaar, etc. De mensen die nu al rijden, hebben een populair model, met niet teveel opties (dus waarschijnlijk concessies gedaan in de uitvoering) om daarmee snel te kunnen rijden.

Ik heb als ik hem zelf mocht bestellen, waarschijnlijk ook wat zaken niet genomen maar andere dingen weer wel... Nu tikt mijn voorraadmodel dan ook de 65K aan :+
Heb zelf de nutteloze "clever charging cable" in de kofferbak liggen. Of wat te denken van de warmtepomp, die ook niets toevoegt? Dat moet je er dan maar voor over hebben, dacht ik, om meteen te kunnen rijden..

Hoe meer specifieke wensen je hebt, hoe langer het duurt, kortom. Of dat schandalig is of niet?
Niet helemaal juist. Ik heb die van mij eind februari besteld en eind juli kon ik hem ophalen. Betreft een zeer complete uitvoering en geen consessies. Alle pakketten erop, eco suite, panaromadak etc. Alleen geen warmtepomp gekozen (bewust).

Ik denk gewoon extreem geluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
[...]

Volgens mij klopt dit niet zoals @Genestealer ook al zegt. Er zijn hier volgens mij meerdere members die vrij complete autos hebben en er allang mee rondrijden terwijl ze veel later besteld hebben. Ik heb hem zelf begin mei besteld en de leverweek staat nu op week 38 dus ik hoef niet te klagen. Maar blijf het wel schandalig vinden, als je in 2020 besteld hebt verwacht je niet dat je hem krijgt voor iemand die hem in mei 2021 besteld heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Ik denk dat dus vooral de auto's met "alle" opties (hoogste marge!), óf de meest gangbare modellen (sportline, etc.) voorrang krijgen. Dus de specifieke configuraties daartussen, daar kan het dan wel even mee duren. Hetzelfde voor lakkleuren die minder vaak worden besteld, etc.

Het is giswerk van mijn kant hoor. Maar ik verbaas me nergens meer over in autoland.

(Niet voor niets koop ik het liefst jong gebruikt/demo/voorraadmodel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebor78
  • Laatst online: 15-01-2024
JanHenk schreef op woensdag 1 september 2021 @ 13:46:
Ik denk dat dus vooral de auto's met "alle" opties (hoogste marge!), óf de meest gangbare modellen (sportline, etc.) voorrang krijgen. Dus de specifieke configuraties daartussen, daar kan het dan wel even mee duren. Hetzelfde voor lakkleuren die minder vaak worden besteld, etc.

Het is giswerk van mijn kant hoor. Maar ik verbaas me nergens meer over in autoland.

(Niet voor niets koop ik het liefst jong gebruikt/demo/voorraadmodel)
Nee. Dat denk ik niet. Mijn 80 is redelijk kaal met alleen klimaat, comfort, 21" en lodge. Nog geen 51k. En toch maar 4,5 maanden levertijd. Is geen pijl op te trekken, zoveel variabelen als samenstelling, beschikbaarheid componenten, gereserveerde productieslots, voorraadauto's en wellicht batch-gewijze productie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebor78
  • Laatst online: 15-01-2024
Trebor78 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 13:54:
[...]

Nee. Dat denk ik niet. Mijn 80 is redelijk kaal met alleen klimaat, comfort, 21" en lodge. Nog geen 51k. En toch maar 4,5 maanden levertijd. Is geen pijl op te trekken, zoveel variabelen als samenstelling, beschikbaarheid componenten, gereserveerde productieslots, voorraadauto's en wellicht batch-gewijze productie.
En ik schrik dat ik mijn enyaq van éénenvijftigduizendeuro's kaal noem 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatGuy2303
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:09
Wellicht... auto's waar dingen misten vanwege chiptekort werden in opslag gezet, productie ging verder. Chips beschikbaar en deze eerst gebruiken voor auto's die al op de productielijn stonden in plaats van die in oplsag zetten en auto's uit opslag naar productie verplaatsen.....

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

ThatGuy2303 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 14:14:
Wellicht... auto's waar dingen misten vanwege chiptekort werden in opslag gezet, productie ging verder. Chips beschikbaar en deze eerst gebruiken voor auto's die al op de productielijn stonden in plaats van die in oplsag zetten en auto's uit opslag naar productie verplaatsen.....
Afbeeldingslocatie: https://thenewsblender.com/wp-content/uploads/2018/08/OldLadySM.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12:26
Danny67 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 20:53:
Iemand enig idee?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Kun je mooi koppelen met EV notify :*) . Ik denk dat dit onder de OBD2 scanners wel een serieuze jongen is. Geen aliexpress prullaria in ieder geval. Maar goed: netjes terugbrengen is wel de beste optie denk ik.

[ Voor 20% gewijzigd door FJP84 op 01-09-2021 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

ThatGuy2303 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 14:14:
Zal wel meevallen; heb mijn iV80 in april besteld, stond een paar weken op ‘banking’ en zou in week 35 afgebouwd worden aangezien er dan een lading chipjes binnen zou komen.

Kan hem volgende week ophalen oOo
Dus allemaal redelijk precies gecommuniceerd door de dealer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rembert
Onze 60 is vandaag gearriveerd q-gray. Rijdt prima. Wel wennen aan die assistentie (kom uit simpele rechttoerechtaan Astra). Naast alle simply clever-dingen ook keurig 2 lifehammers en een witte kentekenplaat bij maar waar is de trekhaak? Geen knopje, niets onder de auto. Morgen LM maar eens bellen.

Leverende dealer (Pouw) belde net wel zelf: of we even de e-Pouwer laaddruppel die aan sleutelbos hangt terug willen sturen. Nou, nee. Pas als wij onze laadpas hebben ontvangen. Ze noemden uit zichzelf al trekhaak: staat in backorder. Fijn dat we dan toch al kunnen rijden.

Dat ik een dikke 2 weken na bestelling al kan rijden in prima aangekleedde Enyaq vind ik wel behoorlijk zuur voor de mensen hier die al maandenlang op hun Enyaq wachten. Aan andere kant, wij hadden buiten de trekhaak, snellader en "niet zwart" geen specifieke wensen.

[ Voor 47% gewijzigd door Rembert op 01-09-2021 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dtale
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-09 09:29
heeft iemand van jullie al het lodge interieur en hoe bevalt dat "wollige" materiaal?
Ben aan het oriënteren (nog steeds) en heb mijn ogen op een voorraad auto, deze heeft dus de lodge bekleding.

Wat is jullie ervaring? is het besmettelijk, of makkelijk schoon te maken?
Hoe is het comfort?

ik heb namelijk een aantal proefritjes gemaakt maar eigenlijk nog niet met deze bekleding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mikeyzut
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21-08 12:56
Markprinsen schreef op woensdag 1 september 2021 @ 11:07:
Heeft er iemand hier ervaring met de import van een enyaq uit het buitenland (Duitsland)? Ik overweeg de aankoop van een enyaq maar dan moet ik hem dit jaar op kenteken hebben (ivm VAMIL/Mia).

Was dit voordeliger dan een Nederlands voorraad model? Ik zie andere prijzen maar dat komt ook door de Duitse milieu premies die vaak in de prijs zijn verrekend (en niet voor Hollanders gelden)
Ik heb er 1 in bestelling staan, die wordt eind dit jaar geleverd. Vanwege de subsidie die daar gegeven wordt moet de auto minimaal 6 maanden oud zijn (de mijne is van mei 2021) voordat deze geexporteerd mag worden. Deze subsidie is ook met name de reden dat deze auto daar goedkoper is, en doordat er intussen dan een aantal km's op staan is het geen gloednieuwe meer natuurlijk, wat ook bepalend is voor de prijs.

Om het voor Mia/Vamil geschikt te maken zaten er wel wat voorwaarden aan de aankoop, maar ik heb dit via mrwheelson laten verlopen dus daar weet ik het fijne verder niet van en de investeringsaftrek was overigens ook niet van belang in mijn geval. Misschien dat je hier iets aan hebt:
https://mrwheelson.nl/blo...oepassing-bij-importautos

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• c.schelle
  • Laatst online: 05-11-2021
Levermoment bekend: 15-10 bestelling in juni gedaan. IV60 met veul opties :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sand0rf
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:51
Wootism schreef op woensdag 1 september 2021 @ 15:06:
[...]

Zal wel meevallen; heb mijn iV80 in april besteld, stond een paar weken op ‘banking’ en zou in week 35 afgebouwd worden aangezien er dan een lading chipjes binnen zou komen.

Kan hem volgende week ophalen oOo
Dus allemaal redelijk precies gecommuniceerd door de dealer.
Pfff ik heb gister nog contact gehad met Hoogenboom over mijn auto (iV 80, Quartz Grey, Regulus 19, Standaard licht, Comfort, Snelladen en trekhaakvoorbereiding. Besteld medio april). Mede ook door het nieuws dat @ArthurT hem al heeft. De letterlijke woorden van de verkoper: "Ik heb geen idee meer. Er is nog geen chassisnummer, dus niet hoopvol.. Ik weet dus niet of hij in september, oktober of november gemaakt wordt.." Als ik dan nu lees dat jouw auto volgende week kan worden opgehaald...

Mijn laatste prognose is 15 november :(

/post

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenvr72
  • Laatst online: 17-01-2023

Jeroenvr72

Windsurfer en levensgenieter.

Dinh088 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 12:06:
en ik begreep dat sommige members een paar kleine krasjes onder de letters achter hadden zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
na anderhalve week weer school halen en brengen is het bewijs voor mij nu wel geleverd: verbruik is vooral afhankelijk van rijstijl.

Mijn vrouw en ik wisselen het brengen en halen af. Gemiddeld over de afgelopen anderhalve week haalt zij 13 op de route. Ik zit op 16.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexZuH
Sand0rf schreef op woensdag 1 september 2021 @ 16:01:
[...]

Pfff ik heb gister nog contact gehad met Hoogenboom over mijn auto (iV 80, Quartz Grey, Regulus 19, Standaard licht, Comfort, Snelladen en trekhaakvoorbereiding. Besteld medio april). Mede ook door het nieuws dat @ArthurT hem al heeft. De letterlijke woorden van de verkoper: "Ik heb geen idee meer. Er is nog geen chassisnummer, dus niet hoopvol.. Ik weet dus niet of hij in september, oktober of november gemaakt wordt.." Als ik dan nu lees dat jouw auto volgende week kan worden opgehaald...

Mijn laatste prognose is 15 november :(
Ik heb al 2 maanden een chassisnummer en meldcode bekend, maar dat zegt schijnbaar ook niets :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JesperdeZoete
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 25-03 15:23
Rustig aan mensen, er zijn inderdaad nog steeds mensen die wachten op een bestelling die op 4 januari is geplaatst. Week 38 is de voorzichtige leverweek voor ons, dus de mensen die 4-5 maanden al lang vinden 10 maanden is ook geen uitzondering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlexZuH
JesperdeZoete schreef op woensdag 1 september 2021 @ 16:34:
Rustig aan mensen, er zijn inderdaad nog steeds mensen die wachten op een bestelling die op 4 januari is geplaatst. Week 38 is de voorzichtige leverweek voor ons, dus de mensen die 4-5 maanden al lang vinden 10 maanden is ook geen uitzondering.
Tell me about it. 3 februari, en week 41 als mogelijke levering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tenstorms
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-05 15:53
Had de foto's gezien maar er blijkt ook een filmpje te zijn. Niet dat je echt meer ziet maar toch. Was aan het rondkijken hoe een zwart dak eruit zou komen te zien, photoshoppen gaf me niet echt het juiste beeld.

https://fb.watch/7Li9f9kq6N/

The best camera is the one you have with you...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafke
  • Laatst online: 11-03-2023
Tenstorms schreef op woensdag 1 september 2021 @ 16:37:
Had de foto's gezien maar er blijkt ook een filmpje te zijn. Niet dat je echt meer ziet maar toch. Was aan het rondkijken hoe een zwart dak eruit zou komen te zien, photoshoppen gaf me niet echt het juiste beeld.

https://fb.watch/7Li9f9kq6N/
Is dit ergens een optie? of is deze auto gewrapt? want hij heeft ook zwarte accenten maar toch een chrome raam omlijsting?

Waiting for my Enyaq...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny67
FJP84 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 14:22:
[...]

Kun je mooi koppelen met EV notify :*) . Ik denk dat dit onder de OBD2 scanners wel een serieuze jongen is. Geen aliexpress prullaria in ieder geval. Maar goed: netjes terugbrengen is wel de beste optie denk ik.
Mysterie is opgelost (denk ik)

Gedurende de dag meet deze dongle de spanning van de accu en zendt deze samen met een identificatienummer, uit. Antennes op en om het terrein vangen de data op en verwerken deze verder.
De verwerkte data geeft een compleet inzicht in de staat van de accu's van de voorraadauto's, alsmede de locatie van de auto.

Bron: http://www.softify.nl/index.php?module=trimetrics

Dealer gemaild, maar nog geen reactie gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie8454
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16-05-2022
AlexZuH schreef op woensdag 1 september 2021 @ 16:35:
[...]

Tell me about it. 3 februari, en week 41 als mogelijke levering...
17 februari. Levering laatste week november😭😭 hoop je dan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Wing-
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-05 15:11
Markprinsen schreef op woensdag 1 september 2021 @ 11:07:

Nee, maar wel met een Q4 uit Duitsland (half augustus gekocht/half september levering). Kan je in (evt in een PM) wel vertellen wat erbij komt kijken. Heb zelf ook VAMIL/MIA regeling aangevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
[...]

Jij zegt nutteloos, ik zeg: ik heb geen laadpaal moeten installeren, enkel een Mennekes-stopcontact 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
Krijg ineens een whatsapp bericht van mijn dealer:

"Hey, voor uwe Enyaq zijn de kabeltas en kabelreiniger binnen. Als ge in de buurt komt moogt ge deze nog komen uithalen 😀 Die had ge nog tegoed. "

Mooi, wist niet eens dat ik daar recht op had, stond ook nergens tussen de opties. (launch+ editie) Wel mooi dat dit na 3 maanden nog op me af komt, topservice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:22
[...]
Ik wacht ook nog steeds op mijn auto, besteld begin oktober 2020, huidige prognose levering eind september/begin oktober 2021. Slaat nergens op, maar wat doe je er tegen?

Ik ga voorlopig de dealer niet bellen voor een update, bij ieder telefonisch contact in de afgelopen 15 weken verschoof de levering naar achter, hoop nu een keer zelf gebeld te worden ergens deze maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SSJVegito
Arosa schreef op woensdag 1 september 2021 @ 20:57:
[...]

Ik wacht ook nog steeds op mijn auto, besteld begin oktober 2020, huidige prognose levering eind september/begin oktober 2021. Slaat nergens op, maar wat doe je er tegen?

Ik ga voorlopig de dealer niet bellen voor een update, bij ieder telefonisch contact in de afgelopen 15 weken verschoof de levering naar achter, hoop nu een keer zelf gebeld te worden ergens deze maand.
Ja, dat is wel erg vervelend ja. Ik zou het niet aan de dealer overlaten als ik jouw was maar ik hou dan ook niet van dat passieve gedrag en dus het afwachten. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maat28
jeroenkb schreef op woensdag 1 september 2021 @ 16:22:
na anderhalve week weer school halen en brengen is het bewijs voor mij nu wel geleverd: verbruik is vooral afhankelijk van rijstijl.

Mijn vrouw en ik wisselen het brengen en halen af. Gemiddeld over de afgelopen anderhalve week haalt zij 13 op de route. Ik zit op 16.
Ja dat is wel een no-brainer….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaaschef
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 20-07 21:34
jeroenkb schreef op woensdag 1 september 2021 @ 16:22:

Dan weet ik wie de meeste lol heeft tijdens het rijden en er ook sneller is 😉

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rembert
Dtale schreef op woensdag 1 september 2021 @ 15:27:
heeft iemand van jullie al het lodge interieur en hoe bevalt dat "wollige" materiaal?
Ben aan het oriënteren (nog steeds) en heb mijn ogen op een voorraad auto, deze heeft dus de lodge bekleding.

Wat is jullie ervaring? is het besmettelijk, of makkelijk schoon te maken?
Hoe is het comfort?

ik heb namelijk een aantal proefritjes gemaakt maar eigenlijk nog niet met deze bekleding.
Blijkt ook in onze auto te zitten. Het lijkt op een wat grovere spijkerstof. Het is even wennen maar ik vind het wel stoer staan. Qua comfort, tjah, geen plus en geen min: gewoon, bekleding. Petfles-wol zou gewoon gemakkelijk schoongemaakt moeten kunnen worden maar ik heb nog geen vlekken in de (net uitgeleverde) auto.

• Tenstorms
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-05 15:53
Mafke schreef op woensdag 1 september 2021 @ 17:11:
[...]

Is dit ergens een optie? of is deze auto gewrapt? want hij heeft ook zwarte accenten maar toch een chrome raam omlijsting?
Volgens de comments is deze gewrapt. Dit is geen Sportline en de onderkant is nu wel in kleur, de voorplank is iets anders gemaakt en de spiegels zijn ook gewrapt. Ah en een strip op de onderkant achterbumber is in carrosseriekleur, dat heeft ook wel wat.
Het zijn leuke accenten echter kan hier ook weer iets op afgedingt worden gezien het chroom van de raamlijsten en dakrails (en ook het neuslogo).

The best camera is the one you have with you...

• Jeroenberger
Vraagje.. Wellicht heb ik iets in de instellingen gewijzigd (niet dat ik zo weet en ik heb nu het volgende probleem sinds een paar dagen:

Mijn iPhone maakt alleen via wifi connectie (Carplay) met mn Enyay, niet automatisch via bluetooth. 1e probleem is dat ik hierdoor oa niet kan bellen in de auto omdat mn telefoon dan verbonden moet zijn via bluetooth. 2e probleem is dat mijn iPhone geen 4g verbinding meer heeft bij de connectie in mn Enyaq en ik bijvoorbeeld niets kan doen met mijn telefoon als ik in de Enyaq zit en stil sta (bijvoorbeeld een adres opzoeken van een reisdoel o.i.d.).

Iemand een idee? :-)
Dank!

• Dinh088
  • Laatst online: 19-03 19:57
Zijn er trouwens enyaq rijders die hun 'home screen' helemaal gecustomized hebben? Wellicht een foto'tje delen?:)

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Dit is echt een idiote vraag maar heeft iemand een Samsung s10 in combinatie met een smartwatch?

In mijn huidige auto moet ik vóór het instappen mijn horloge op vliegtuigmodus zetten, anders zit er duidelijk verschil in geluidskwaliteit als ik via de telefoon spotify via Bluetooth over de radio afspeel. Ik heb me er al bij neergelegd dat ik blijkbaar niet 2 apparaten tegelijk moet koppelen.

Omdat dit met mijn oude Nokia niet het geval was lijkt het toch een soort heel exotisch en niet veelvoorkomend combinatie probleem te zijn. Ben wel benieuwd of er mensen zijn die deze combinatie zonder problemen gebruiken.

Het verschil in geluidskwaliteit lijkt hem vooral in hoge tonen te zitten die dan wat blikkerig worden.

• Pimmr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:21
Pixal schreef op donderdag 2 september 2021 @ 09:39:
Dit is echt een idiote vraag maar heeft iemand een Samsung s10 in combinatie met een smartwatch?

In mijn huidige auto moet ik vóór het instappen mijn horloge op vliegtuigmodus zetten, anders zit er duidelijk verschil in geluidskwaliteit als ik via de telefoon spotify via Bluetooth over de radio afspeel. Ik heb me er al bij neergelegd dat ik blijkbaar niet 2 apparaten tegelijk moet koppelen.

Omdat dit met mijn oude Nokia niet het geval was lijkt het toch een soort heel exotisch en niet veelvoorkomend combinatie probleem te zijn. Ben wel benieuwd of er mensen zijn die deze combinatie zonder problemen gebruiken.

Het verschil in geluidskwaliteit lijkt hem vooral in hoge tonen te zitten die dan wat blikkerig worden.
Ik kan het je hopelijk met een maand of 4 vertellen, als mijn Enyaq op de oprit staat. Ik heb ook een S10+ met een Watch 4.

• SSJVegito
Pixal schreef op donderdag 2 september 2021 @ 09:39:

Ik heb dit voor mijn Note 20+ ook gehad, een S10 met de S3 smartwatch (dacht ik), nooit problemen mee gehad. Dit was dan in de Superb maar daar verwacht ik niet veel verschil in.

• srvos
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 04-07 14:06
Jeroenberger schreef op donderdag 2 september 2021 @ 08:31:
Vraagje.. Wellicht heb ik iets in de instellingen gewijzigd (niet dat ik zo weet en ik heb nu het volgende probleem sinds een paar dagen:

Mijn iPhone maakt alleen via wifi connectie (Carplay) met mn Enyay, niet automatisch via bluetooth. 1e probleem is dat ik hierdoor oa niet kan bellen in de auto omdat mn telefoon dan verbonden moet zijn via bluetooth. 2e probleem is dat mijn iPhone geen 4g verbinding meer heeft bij de connectie in mn Enyaq en ik bijvoorbeeld niets kan doen met mijn telefoon als ik in de Enyaq zit en stil sta (bijvoorbeeld een adres opzoeken van een reisdoel o.i.d.).

Iemand een idee? :-)
Dank!
Hi Jeroen, ik maak ook connectie met CarPlay met mijn iPhone, maar ik kan dan gewoon via CarPlay bellen. Het wegvallen van de 4g connectie herken ik ook niet?

Wellicht een idee (wat je vast al geprobeerd hebt) is de CarPlay koppeling verwijderen en opnieuw aanmaken?

Succes!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:24
Mafke schreef op woensdag 1 september 2021 @ 17:11:
[...]

Auto is origineel een IV80 welke al vrij vroeg toen de Enyaq beschikbaar kwam is gewrapt.

Als de Enyaq RS komt zou als het goed is een dergelijke oranje kleur wel beschikbaar gaan komen.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

• JanHenk
  • Niet online
Vanochtend had ik de melding "Travel Assist niet beschikbaar".

Het bleek dat lane assist wel werkte, maar de cruise control was niet beschikbaar (zodoende de Travel Assist dus ook niet). Zou dat iets met de camera/sensor in de voorruit van doen hebben?

• Jeroenberger
srvos schreef op donderdag 2 september 2021 @ 11:10:
[...]

Hi Jeroen, ik maak ook connectie met CarPlay met mijn iPhone, maar ik kan dan gewoon via CarPlay bellen. Het wegvallen van de 4g connectie herken ik ook niet?

Wellicht een idee (wat je vast al geprobeerd hebt) is de CarPlay koppeling verwijderen en opnieuw aanmaken?

Succes!
Heel irritant, idd de koppeling al 2x verwijderd. Kan dus niet bellen in de auto, dan moet ik eerst verbinden met bleutooth en in beide gevallen werkt 4g niet in de auto op mn iPhone. Ik ga verder zoeken :?

• Jasperzzz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-09 19:28
Rotonde issue met AA en maps is nu opgelost in nieuwe versie van maps:
https://www.autoevolution...id-auto-users-168517.html

Lag dus niet aan de skoda maar aan maps zelf

• _Chris_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:15
Net bericht van Skoda ontvangen. Vanaf nu is de 80x ook te bestellen.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
_Chris_ schreef op donderdag 2 september 2021 @ 12:03:
Net bericht van Skoda ontvangen. Vanaf nu is de 80x ook te bestellen.....
Ik ook en die mail is al net zo slecht als de planning van de Enyaq:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HrRyZQAgSbD1hifD4nVp-wj9MXw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/x0Tm4SEbpHOz18WsTZ16nptl.png?f=user_large

"Meer over de Fabia" :F

• arjola
JanHenk schreef op donderdag 2 september 2021 @ 11:13:
Vanochtend had ik de melding "Travel Assist niet beschikbaar".

Het bleek dat lane assist wel werkte, maar de cruise control was niet beschikbaar (zodoende de Travel Assist dus ook niet). Zou dat iets met de camera/sensor in de voorruit van doen hebben?
Alleen een melding over Travel Assist? Of ook over andere Assist systemen?

• arjola
sven2829 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 18:52:
Ik kon de Enyaq ophalen want zou gerepareerd zijn... helaas was dat niet zo want toen ik weg wilde rijden kreeg ik direct alle "vertrouwde" meldingen :|

• JanHenk
  • Niet online
arjola schreef op donderdag 2 september 2021 @ 13:16:
[...]

Alleen een melding over Travel Assist? Of ook over andere Assist systemen?
Alleen Travel Assist inderdaad, voortkomen uit volgens mij de cruise control (die deed het ook niet, maar geen aparte melding van gekregen).

• arjola
JanHenk schreef op donderdag 2 september 2021 @ 13:21:
[...]

Alleen Travel Assist inderdaad, voortkomen uit volgens mij de cruise control (die deed het ook niet, maar geen aparte melding van gekregen).
Okee, ik heb die melding ook maar dan ook meldingen over de rest van de Assist systemen. Inclusief een melding om voorzichtig te rijden. M'n Enyaq staat inmiddels een week bij de dealer, ben benieuwd hoe lang het gaat duren. Inmiddels is het stuur vervangen en is er iets met de software gedaan, maar ik heb nog niet gehoord of de problemen nu verholpen zijn.
Pagina: 1 ... 200 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2