Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 194 ... 250 Laatste
Acties:
  • 1.768.369 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:32
Nevermind.

[ Voor 255% gewijzigd door Genestealer op 18-08-2021 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 29-01-2024
Pimmr schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 13:36:
Op zijn beloop laten is ook zeker niet wat ik gedaan heb (doe), ik zal de details besparen maar heb tientallen mails en telefoontjes gepleegd met wagenparkbeheerder én LM om alles in gang te krijgen, en om dit te bespoedigen ondertussen contact met dealer gehad. Ik heb een vast contactpersoon bij de dealer en die reageert altijd heel netjes. Eigenlijk is de LM de enige vertragende factor. Alleen dat ik levering dit jaar wel zou kunnen vergeten met de bestelling in WK27 heb ik nog niet eerder te horen gekregen dus om nu de boel nu om te gooien en achter een voorraadmodel aan te gaan is ook zoiets, ik ga eerst maar even informeren bij de dealer of er nieuws is.
Thnx for reply, mooi dat je er zelf mee bezig bent en wat vertragende factor is, om bij dealer te informeren of er nieuws is en of er nog andere opties zijn zou ik niet anders doen, kan je daarmee bepalen hoe en wat verder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Genestealer schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 21:04:
Ik zit in een spagaat om al het chroom zwart te laten wrappen of zo laten. Dus deuren, dakdragers en gril.

Wat vinden jullie???

[Afbeelding]
Dat je een Sportline had moeten bestellen :P

(Is persoonlijke smaak. Ik hou er niet zo van. Mag van mij chroom blijven.)

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
infotainment, zie ook handleiding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Alex Timmermans schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 21:03:
[...]

[Afbeelding]

Hier kan je het uitzetten. Dan werkt acc een stuk prettiger
Wat moet je dan precies uitzetten? Alles? Dus ook geen borden meer in je display?

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
JanHenk schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 21:08:
[...]

Dat je een Sportline had moeten bestellen :P

(Is persoonlijke smaak. Ik hou er niet zo van. Mag van mij chroom blijven.)
Wou ik ook, maar dan had ik geen eco suite kunnen nemen. En dat wou ik nog liever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
markiep schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 18:39:
Ik heb hoge verwachtingen van de travel assist. Wat is de ervaring daarmee onder de reeds eigenaren?
  1. Wordt je niet irritant van de waarschuwing je handen aan het stuur te houden?
  2. Doet TA het met een fietsendrager achterop?
  3. Welke hacks zijn al geprobeerd? (Waterfles, spinbinder)
  4. Ook buiten snelweg te gebruiken?
  5. Betrouwbaar / moet je vaak ingrijpen?
Weet niet of je assistentie basis of assistentie plus hebt; bij plus heb je emergency assist (basis niet), wil je daar iets van weten?

Qua hacks ben ik benieuwd naar meer toelichting, hoe wil je een waterfles of spinbinder gebruiken als hack voor travel assist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:26
goetfoud schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 20:58:
[...]

Misschien een rare vraag maar waar heb je dat tasje voor nodig als je de kabel gewoon in het vakje kwijt kunt waar het tasje in staat?
Als je 1 laadkabel erin zou hebben, ben ik het met je eens, maar ik heb de Granny Charger er ook in liggen en dan is het wel fijn dat ze alle twee in de tas kunnen liggen. Ziet er ook wat opgeruimder uit vind ik. Maargoed als ik de tas niet had, had ik ze waarschijnlijk onder de kofferbak gelegd en was het ook goed geweest. Daar ligt nu het verlengsnoer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markiep
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-09 22:06
Ik zit in een spagaat om al het chroom zwart te laten wrappen of zo laten. Dus deuren, dakdragers en gril.

Wat vinden jullie???

[Afbeelding]
Ik vind allebei mooi. Chroom maakt hem wat meer chique, zwart bad ass.

Gezien je velgen ga jij voor die laatste.

Zou je de plastic randen op de achterklep ook kunnen wrappen? Ben bang dat die mat worden en niet meer matchen met je wrap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
jdbiggelaa schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 19:59:
Ik heb het verhaal ook gelezen en vond het erg extreem. Ik heb er ook op gereageerd dat ik mezelf er niet in herken en ik het erg gekleurd vind. Ik dacht even dat hij gewoon zijn irritatie kwijt wilde, maar hij meent het serieus lijkt het. Zo iemand kan beter in een old school ICE zonder al die toeters en bellen gaan rijden, is een stuk rustiger…
Inderdaad, iemand die helaas bepaalde eisen (die qua veiligheid op auto's verplicht aanwezig dienen te zijn) niet kan waarderen en mee omgaan, wat je zegt terug naar zijn (bijvoorbeeld) opel kadett.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alex Timmermans
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 27-02 15:59
JanHenk schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 21:09:
[...]

Wat moet je dan precies uitzetten? Alles? Dus ook geen borden meer in je display?
Nee, alleen verkeersrekenherkenning.
De borden komen nog steeds gewoon in je display
Acc doet er echter niets meer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
markiep schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 21:18:
[...]

Ik vind allebei mooi. Chroom maakt hem wat meer chique, zwart bad ass.

Gezien je velgen ga jij voor die laatste.

Zou je de plastic randen op de achterklep ook kunnen wrappen? Ben bang dat die mat worden en niet meer matchen met je wrap.
Bedoel je de spoiler of eronder? Beide is namelijk van hetzelfde plastic materiaal wat ook op de zijkanten en de voorkant zit. Ik smeer die om de 3 weken in met speciale coating tegen het bleken. Ik denk niet dat het zo snel gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny67
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-09 21:10
Alex Timmermans schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 21:22:
[...]

Nee, alleen verkeersrekenherkenning.
De borden komen nog steeds gewoon in je display
Acc doet er echter niets meer mee.
Is het niet zo dat hij dan de borden van je navigatie neemt. Valt mij op dat de auto vaak 130 op de snelweg wil gaan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:27

rammes

koekebakker 1e klas

knirrebir schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 21:09:
[...]

infotainment, zie ook handleiding
;(

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex Timmermans
Danny67 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 21:25:
[...]

Is het niet zo dat hij dan de borden van je navigatie neemt. Valt mij op dat de auto vaak 130 op de snelweg wil gaan rijden.
Nee. Zet het maar gewoon uit en geniet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
;) je mag me pm sturen, stuur ik je pdf handleiding, kan je ook zoekfunctie gebruiken, heb deze al aan meerdere members verstrekt en deze zijn er erg happy mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiep
knirrebir schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 21:14:
[...]

Weet niet of je assistentie basis of assistentie plus hebt; bij plus heb je emergency assist (basis niet), wil je daar iets van weten?

Qua hacks ben ik benieuwd naar meer toelichting, hoe wil je een waterfles of spinbinder gebruiken als hack voor travel assist?
Heb assistentie plus besteld.

Halfvolle waterfles tussen de driespaak hoorde ik van een kennis (Volvo). Collega met model x heeft spinbinder onder z'n stoel liggen, maakt ie onder de stoel vast en om het stuurwiel.
De auto denkt, door de lichte weerstand, dat je het stuur heel stevig vast hebt (beetje zoals mijn vrouw met het stuur om gaat)

Begrijp me niet verkeerd, ben niet van plan een krantje te gaan lezen. Maar die systemen zijn zo ontwikkeld dat iedere imbeciel ze kan gebruik... mooi ruk dat wanneer je risico's wel normaal weet in te schatten, je alsnog iedere 20 seconden een waarschuwing en gepiep krijgt.

Ik merkte bij proefrit inderdaad dat ook met hand op het stuur de auto nog zat te zeuren. Dan geef je een klein rukje aan het stuur en gaat het weg... Lekker voor andere weggebruikers ook, zo'n gek voor je die iedere 20 seconden een keer naar links slingert 🙈

[ Voor 5% gewijzigd door markiep op 17-08-2021 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maat28
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 13-09 21:18

Wat vinden jullie???

[Afbeelding]
Niet doen zou ik zeggen lekker laten zo👍

Maar smaken verschillen uiteraard, de velgen vind ik bijvoorbeeld best wel lelijk🥴

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiep
Genestealer schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 21:23:
[...]

Bedoel je de spoiler of eronder? Beide is namelijk van hetzelfde plastic materiaal wat ook op de zijkanten en de voorkant zit. Ik smeer die om de 3 weken in met speciale coating tegen het bleken. Ik denk niet dat het zo snel gaat.
Zelf sportline besteld, dus rand onder deuren mee gespoten. Maar bedoel inderdaad de overige plastic delen.

Wat gebruik je voor een crèmepje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Genestealer
markiep schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 21:46:
[...]

Zelf sportline besteld, dus rand onder deuren mee gespoten. Maar bedoel inderdaad de overige plastic delen.

Wat gebruik je voor een crèmepje?
Aerospace Protectant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiep
Ik heb zelf op 18 juni (week 24) besteld, leverdatum werd op 30 dec gezet door Skoda Muntstad... Sinds die tijd niets meer vernomen van LM of dealer.
2 weken terug zelf dealer gebeld; nog geen productie gepland, leverdatum nog niets over te zeggen volgens verkoper die ik aan de lijn kreeg.

Zijn er NL-ers (evt met een sportline) die rond dezelfde tijd hebben besteld en wel meer weten? (Bijv via Honeymoon)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TdJ75
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 29-07 21:36
markiep schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 21:56:
Ik heb zelf op 18 juni (week 24) besteld, leverdatum werd op 30 dec gezet door Skoda Muntstad... Sinds die tijd niets meer vernomen van LM of dealer.
2 weken terug zelf dealer gebeld; nog geen productie gepland, leverdatum nog niets over te zeggen volgens verkoper die ik aan de lijn kreeg.

Zijn er NL-ers met een sportline die rond dezelfde tijd hebben besteld en wel meer weten? (Bijv via Honeymoon)
Ik heb vandaag via de mail bevestiging gekregen van de dealer dat ie op week 44 staat om geleverd te worden. Sportline Race Blauw bedteldatum 25 juni

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17-05 00:03
dit is niet toegestaan in Oostenrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiep
TdJ75 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 22:05:
[...]

Ik heb vandaag via de mail bevestiging gekregen van de dealer dat ie op week 44 staat om geleverd te worden. Sportline Race Blauw bedteldatum 25 juni
Thnx! Morgen maar weer eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chipsoer
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 27-12-2024
ManiacScum schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 17:59:
[...]

2e paraplu zit er inderdaad standaard niet bij
Van het tasje had ik verwacht dat dit er bij een 1st edition bij zou zitten.
Tasje zit er idd ook niet standaard bij. Die kwam er bij mij gratis bij toen ik het SSS aanvinkte. Naderhand SSS weg laten halen door dealer ivm vertraging en toen bleef de gratis tas staan…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pas1
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 17-08-2022
mibkiller schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 22:13:
[...]

dit is niet toegestaan in Oostenrijk.
Weet jij dan toevallig of dit wel het geval is voor Frankrijk en Spanje? Of waar ik dat terug kan vinden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mibkiller
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17-05 00:03
Pas1 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 22:26:
[...]

Weet jij dan toevallig of dit wel het geval is voor Frankrijk en Spanje? Of waar ik dat terug kan vinden?
Wellicht op google maar zover ik weet mag het nergens als er sneeuwkettingen verplicht zijn.
ik weet wel in frankrijk dat ze daar allemaal op zomerbanden reden en kettingen om moesten wij hadden winterbanden en hoefden dat toen niet.

dit heb ik ooit gevonden.

Het rijden met Autosock is in alle landen toegestaan behalve op wegen waar een sneeuwketting plicht geldt. Een Autosock is geen sneeuwketting. Naast het risico van een bekeuring, kan tevens de wettelijke aansprakelijkheid een fors probleem worden in het geval van een aanrijding.

[ Voor 25% gewijzigd door mibkiller op 17-08-2021 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdJ75
markiep schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 22:19:
[...]

Thnx! Morgen maar weer eens bellen.
Week 44 was ook direct al door de dealer aangegeven bij het bestellen. Hij gaf toen aan dat eigenlijk altijd wel ongeveer klopte. Wel toen trekhaak niet gedaan op aangeven van de verkoper

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edwin_B
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 07-10-2021
markiep schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 18:39:
Ik heb hoge verwachtingen van de travel assist. Wat is de ervaring daarmee onder de reeds eigenaren?
  1. Wordt je niet irritant van de waarschuwing je handen aan het stuur te houden?
  2. Doet TA het met een fietsendrager achterop?
  3. Welke hacks zijn al geprobeerd? (Waterfles, spinbinder)
  4. Ook buiten snelweg te gebruiken?
  5. Betrouwbaar / moet je vaak ingrijpen?
1. Ik vind rijden met alleen ACC (met verkeersbordherkenning uit) eerlijk gezegd fijner dan met TA. Idd de waarschuwing mbt stuur is irritant en ik vind de auto veel 'nerveuzer' met TA door die continue kleine stuurcorrecties.

2. Ja geen probleem. Echter sommige andere systemen zijn met fietsendrager wél uitgeschakeld (zoals de side assist, maar dat is ook logisch)

3. Geen. Lijkt me ook niet verantwoord

4. Kan wel maar zoals gezegd vind ik het op de snelweg al irritant dus ik gebruik het weinig. Eigenlijk vind ik het alleen fijn in de file, dan werkt het wel perfect... 8)7

5. Ik heb nog geen 'rare' acties meegemaakt van TA (wel paar keer gehad dat Front Assist stevig meende te moeten ingrijpen, maar dat systeem staat volgens mij los van TA)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan8
  • Laatst online: 26-02-2024
Hou me even op de hoogte ik heb hem een paar dagen na jou besteld bij muntstad maar nog geen enkele datum gehoord van ze.

Zijn er NL-ers (evt met een sportline) die rond dezelfde tijd hebben besteld en wel meer weten? (Bijv via Honeymoon)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:00

Wat vinden jullie???

[Afbeelding]
Zo zie je maar dat smaken verschillen, ik vind alle skoda velgen van 19 t/m 21 inch mooier staan dan deze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroeneEnyaq
  • Laatst online: 16-11-2023

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Genestealer
Deze complete foto van de Enyaq Coupé nog niet eerder hier gezien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kb5T4lRK5iwMeBqqXcEx_pRgWWA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e8OGdLTzH5ZjfpQW67YxWuFK.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 195% gewijzigd door Genestealer op 18-08-2021 00:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bixby
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 04-09 15:24

Ik heb 21 mei een sportline besteld via leasemaatschappij en Muntstad. Verwachte leverdatum was in eerste instantie eind dit jaar, maar ik werd afgelopen vrijdag gebeld dat mijn Enyaq er al is. Over 2 weken ga ik ‘m ophalen 😃

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
markiep schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 21:34:
[...]

Ik merkte bij proefrit inderdaad dat ook met hand op het stuur de auto nog zat te zeuren. Dan geef je een klein rukje aan het stuur en gaat het weg... Lekker voor andere weggebruikers ook, zo'n gek voor je die iedere 20 seconden een keer naar links slingert 🙈
Heb recent nog 2 x 180 km snelweg gedaan met Travel Assist aan. Geen enkele melding van handen aan het stuur gekregn.

Heb het stuur dan lichtjes vast met mijn rechterhand (zeg maar tussen duim en wijsvingen) aan de rechteronderkant van het stuur. Arm leunt dan op de middensteun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
De eerste Enyaq spulletjes op Superskoda.com/ Kopacek.

Nog niet veel: http://www.kopacek.com/Skoda/Enyaq/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex Timmermans
Genestealer schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 23:22:

[Afbeelding]
Weet nog niet ik ik dit ontwerp nou mooier vind.
Ik vind het wat “gewoontjes”.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markiep
Bixby schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 07:55:
[...]

Ik heb 21 mei een sportline besteld via leasemaatschappij en Muntstad. Verwachte leverdatum was in eerste instantie eind dit jaar, maar ik werd afgelopen vrijdag gebeld dat mijn Enyaq er al is. Over 2 weken ga ik ‘m ophalen 😃
Lekker man, dat is het mooiste nieuws dat je op dit moment kan krijgen. Wachten zuigt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ccreator
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 14-09 18:14
Genestealer ik heb verschillende Enyaqs ook hier in het forum ontchroomd. Waarbij ik ook bij sommige de vinnen heb gedaan.

Zie bijgaande foto's. Stuur maar een pb als je meer wil weten. Het is en blijft altijd een smaak geval, maar ook jou auto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7yVtgJaSikbs8O-S5EuRMGW8Lqo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6lvCBlSnaHZJeACyodGK9MOl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UE-_pf5BLtaga0eIZECiWIzbZ6E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dciBdSlqR80EzrpMrLJ9Z9oA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex Timmermans
Ccreator schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 08:54:
Genestealer ik heb verschillende Enyaqs ook hier in het forum ontchroomd. Waarbij ik ook bij sommige de vinnen heb gedaan.

Zie bijgaande foto's. Stuur maar een pb als je meer wil weten. Het is en blijft altijd een smaak geval, maar ook jou auto.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ben benieuwd hoe het er uit zou zien als je de “ribben” van het front juist zou chromen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tenstorms
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-05 15:53

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Daar heb ik ook wensen in, tevens het logo zwart maken. Vraag: hoe wasstraat bestendig is dit?

The best camera is the one you have with you...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-09 16:31
Ik zie dat Quartz grey inmiddels niet meer kiesbaar is en dat deze is vervangen door Graphite grey. Had een hoopje dat Steel grey beschikbaar zou komen maar dat is helaas nog niet zo. In combinatie met zwarte accenten is Steel grey echt een mooi kleur (persoonlijk)..
Verschil tussen Quartz en Graphite is nihil denk ik…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:01
Tenstorms schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 10:19:
[...]

Daar heb ik ook wensen in, tevens het logo zwart maken. Vraag: hoe wasstraat bestendig is dit?
Zwarte logo's kan je overigens al wel bestellen:

Zoek maar op artnr: 5LA853621

https://milotec.de/Skoda-...-fuer-Enyaq-iV::4012.html

In NL via dealer ook al wel te bestellen maar hoorde al prijzen van 90 euro voorbij komen.

Of hier:

https://www.skoda-tuning....chriftzug/logo-enyaq.html

[ Voor 8% gewijzigd door Wicked-Game op 18-08-2021 10:52 ]

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-12-2022
Genestealer schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 23:22:

[Afbeelding]
Ik vind hem om 1 of andere reden er een beetje buiten proporties uit zien. Vind de niet Coupe toch echt een stuk mooier. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeMo1965
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20-05 12:56
SSJVegito schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 11:16:
[...]

Ik vind hem om 1 of andere reden er een beetje buiten proporties uit zien. Vind de niet Coupe toch echt een stuk mooier. 8)7
Net zo lelijk als al die ander gelijk uitziende modellen zoals BMW X6 etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:59

BeaM-R

Powerrrrr

Genestealer ik heb verschillende Enyaqs ook hier in het forum ontchroomd.
Vind het wel jammer dat bij de sportline alles glanzend zwart is behalve de dakspoiler, die is zwart kunststof. Maar ik had begrepen dat het niet kan/heel lastig is om dat te wrappen.

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• TechBert
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 03-05 02:51
TechBert schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 20:00:
We zijn helemaal voorbereid om onze trip morgen te starten naar het Gardameer met de Enyaq. Wie interesse heeft kan de trip volgen of terugkijken op Polarsteps via deze link: https://www.polarsteps.co...7B-4B86-A7B4-A45EDC872128
We zijn gisteren aangekomen bij het Gardameer om 19:30.
De reis is goed verlopen tot bij Lugano, daar begonnen we aan een uitdaging om een laadplek te vinden. De GoFast laadpunten langs de A2 werken niet met mijn Enyaq alleszins, verder door in Italie werd het er niet beter op. Ik zou in Italie of Zwitserland altijd proberen te plannen op Ionity stations om verrassingen te voorkomen. Ook wat buffer op restcapaciteit in je planning is geen overbodige luxe. :)

Voor meer details kan je via de link kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sven2829
  • Laatst online: 18-11-2022
Na een 8-tal weken met de Enyaq 60 te rijden, ook iemand dit probleem ... ?
Gemiddeld krijg ik per week een 4-tal keren een storingsmelding : travel assist niet beschikbaar, uitparkeerassistent niet beschikbaar, proactieve bescherming niet beschikbaar....., samen met oranje waarschuwingslampjes.... Enorm vervelend en frustrerend.... Soms ook rode melding : informatie en waarschuwingen niet beschikbaar, rijd voorizichtig en dan verdwijnt de snelheidsmeter van het scherm....

Heb reeds afspraak met de garage, volgende week voor nazicht, maar baart me zorgen....

Nog iemand voor gehad ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
TechBert schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 12:23:
[...]

De reis is goed verlopen tot bij Lugano, daar begonnen we aan een uitdaging om een laadplek te vinden. De GoFast laadpunten langs de A2 werken niet met mijn Enyaq alleszins, verder door in Italie werd het er niet beter op. Ik zou in Italie of Zwitserland altijd proberen te plannen op Ionity stations om verrassingen te voorkomen. Ook wat buffer op restcapaciteit in je planning is geen overbodige luxe. :)

Was erg leuk om je ervaringen te volgen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankdaan
  • Laatst online: 27-05-2024
sven2829 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 12:34:
Na een 8-tal weken met de Enyaq 60 te rijden, ook iemand dit probleem ... ?
Gemiddeld krijg ik per week een 4-tal keren een storingsmelding : travel assist niet beschikbaar, uitparkeerassistent niet beschikbaar, proactieve bescherming niet beschikbaar....., samen met oranje waarschuwingslampjes.... Enorm vervelend en frustrerend.... Soms ook rode melding : informatie en waarschuwingen niet beschikbaar, rijd voorizichtig en dan verdwijnt de snelheidsmeter van het scherm....

Heb reeds afspraak met de garage, volgende week voor nazicht, maar baart me zorgen....

Nog iemand voor gehad ?
Ik heb gelijksoortige storingen gehad, travelassist niet beschikbaar , sideassist niet beschikbaar, botswaarschuwingen met name. De dealer heeft auto uitgelezen en direct een nieuw stuur besteld ( sportstuur ) , na vervanging geen enkele storing meer gehad, überhaupt buiten dit geen storingen gehad muv een keer scherm zwart, na reset van 15 seconden aan/ uit knop info display alles weer in orde. Dik tevreden tot heden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rieel
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-06 04:53
[...]

Bedankt voor het delen van je reis
Heel informatief. Zelf nog nooit zo een reis met de auto gemaakt maar dankzij jouw verhaal nu ook aan het overwegen met de Enyaq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustTrying
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 13:01
Hmmm 10 juli mijn Enyaq 80 Sportline besteld via de LM bij dealer Van Mossel, maar nu wordt via de LM aangegeven dat er bij Van Mossel alleen nog in december en in februari een batch binnenkomt, en dat het dus of december of februari gaat worden.

Hebben meer mensen wellicht een auto in bestelling bij Van Mossel? Ik krijg nu pas in oktober een verwachte leverdatum door, rijkelijk laat voor een bestelling op 10 juli zou ik denken..

Wellicht heeft het al zin om te informeren of er al reeds bestelde sportline 80 Enyaq zijn afbesteld inmiddels, maar al wel op korte termijn geleverd kunnen worden, of hoe werkt zoiets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markiep
Daan8 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 22:51:
Hou me even op de hoogte ik heb hem een paar dagen na jou besteld bij muntstad maar nog geen enkele datum gehoord van ze.
[...]
Zou gewoon even met ze bellen als ik jou was; 030-2916377

LM gaf destijds aan dat Muntstad de enige dealer was met gereserveerde productieplekken. Weet dus niet of besteldatum iets zegt over de voorlopige leverdatum.

Had ze net aan de lijn, die van mij wordt volgende week geleverd!!!

.... .... tenminste, dat dacht ik te verstaan. Maar wat hij eigenlijk zei was dat de auto is aangemeld in de fabriek (whatever that may mean) en dat de onderdelen voor mijn auto in bestelling staan bij de leveranciers. als de onderdelen binnen zijn wordt de productie gepland en is er ook meer te zeggen over een leverweek.

Wat hij ook nog zei, ipv 'volgende week kun je je auto ophalen', was dat er aan de voorlopige leverweek nog steeds niets is veranderd. Blijft dus week 44 voor nu.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BigGreen
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 20:56
JustTrying schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 14:44:
Ik krijg nu pas in oktober een verwachte leverdatum door, rijkelijk laat voor een bestelling op 10 juli zou ik denken..
Nou als je in juli hebt besteld dan mag je in je handen klappen met levertijd in oktober.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeMo1965
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20-05 12:56
JustTrying schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 14:44:
Hmmm 10 juli mijn Enyaq 80 Sportline besteld via de LM bij dealer Van Mossel, maar nu wordt via de LM aangegeven dat er bij Van Mossel alleen nog in december en in februari een batch binnenkomt, en dat het dus of december of februari gaat worden.

Hebben meer mensen wellicht een auto in bestelling bij Van Mossel? Ik krijg nu pas in oktober een verwachte leverdatum door, rijkelijk laat voor een bestelling op 10 juli zou ik denken..

Wellicht heeft het al zin om te informeren of er al reeds bestelde sportline 80 Enyaq zijn afbesteld inmiddels, maar al wel op korte termijn geleverd kunnen worden, of hoe werkt zoiets?
Ik heb half maart een bestelling voor een 80 gedaan met trekhaak, 19" velgen en standaard licht. Deze stond eerst op wk39 en nu al op wk47

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JustTrying
BigGreen schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 15:01:
[...]

Nou als je in juli hebt besteld dan mag je in je handen klappen met levertijd in oktober.........
Nee, niet de levering an sich, maar de leverdatum wordt in oktober bekend gemaakt.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdJ75
PeMo1965 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 15:34:
[...]

Ik heb half maart een bestelling voor een 80 gedaan met trekhaak, 19" velgen en standaard licht. Deze stond eerst op wk39 en nu al op wk47
Bij mij werd er geadviseerd geen trekhaak te doen (wel voorbereiding) anders zou het 6-8 weken langer duren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JustTrying
TdJ75 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 15:45:
[...]

Bij mij werd er geadviseerd geen trekhaak te doen (wel voorbereiding) anders zou het 6-8 weken langer duren
Ik heb daarom voor een sportline gekozen, daar zit al de licht upgrade in, en 20" velgen ipv de standaard 19, daarnaast ook geen trekhaak of HUD besteld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:59

BeaM-R

Powerrrrr

markiep schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 14:49:
[...]

LM gaf destijds aan dat Muntstad de enige dealer was met gereserveerde productieplekken.
Broekhuis ook. Tenminste, dat vertelde ze mij.

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sven2829
  • Laatst online: 18-11-2022
thanks voor de reactie.... ik wacht af op het bezoekje van de garage....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavors
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-09 17:59
PeMo1965 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 15:34:
[...]

Hier hetzelfde. 2 Enyaq's 80's besteld eind maart. Trekhaakvoorbereiding ipv trekhaak en alle zaken die de levering vertragen.

Inmiddels week 46, was 3 weken geleden week 36 productie.

Lijkt erop dat de 80's een probleem gaan worden. Gezien de 60's behoorlijk wat naar voren gehaald worden als ik de berichten zo lees over de afgelopen week.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• markiep
JustTrying schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 15:50:
[...]

Ik heb daarom voor een sportline gekozen, daar zit al de licht upgrade in, en 20" velgen ipv de standaard 19, daarnaast ook geen trekhaak of HUD besteld..
Same here, Sportline = bad ass! Met name om de donkere hemel genomen. De andere opties in de sportline uitvoering wilde ik ook (Matrix LED, achterlichten en verwarmt sportstuur) dus was de keus snel gemaakt. Sportline interieur ook mooi, hoewel ik het bruine leer wel heel graag had gehad.

Trekhaak was voor mij een must... maar zonder auto heb je daar niet veel aan. Daarom inderdaad ook omgezet naar voorbereiding. Verder nog 21" eronder gekozen. Na proefrit in sportline (eerst besteld, daarna proefrit |:( ) bleek elec achterklep niet standaard. Bestelling na 2 weken uitgebreid met comfort plus omwille van elec achterklep.

Quartz gray voelde een beetje als veilige keuze... vond de kleur-opties eerlijk gezegd erg beperkt. Artic silver tijdje overwogen maar was bang daar geen 5 jaar van te kunnen genieten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gqb0jt3b6qfdYaHiafvBdXmWWqQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UXcdqYyD5jlR7FSTSdb5cEru.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nf_QIDDixNgng-o48sOZeDafQEA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cDduMRV8JlPFDPID241SqXHp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X_iHFERODMwa6D7ak_R55ymK73E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1BOAAKKYtEd9bW6IrwD3KtJ4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-8sWXHqSFXNUZp2W3tf8Uh3Ki4s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MEfTWcU3ePuJXogZFeHZTzZ4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/24gCE0raVUAbU0T3qNjtkWqGCk8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F00Nyr01iab3xweXjQq5a7JI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneEnyaq
  • Laatst online: 16-11-2023
[...]

Weer met plezier gelezen. Zie je toch weer hoe belangrijk het plannen van de laadstops is. Wel jammer dat je met de Enyaq niet gewoon bij elke laadstation kan laden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JustTrying
markiep schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 16:23:
[...]

Same here, Sportline = bad ass! Met name om de donkere hemel genomen. De andere opties in de sportline uitvoering wilde ik ook (Matrix LED, achterlichten en verwarmt sportstuur) dus was de keus snel gemaakt. Sportline interieur ook mooi, hoewel ik het bruine leer wel heel graag had gehad.

Trekhaak was voor mij een must... maar zonder auto heb je daar niet veel aan. Daarom inderdaad ook omgezet naar voorbereiding. Verder nog 21" eronder gekozen. Na proefrit in sportline (eerst besteld, daarna proefrit |:( ) bleek elec achterklep niet standaard. Bestelling na 2 weken uitgebreid met comfort plus omwille van elec achterklep.

Quartz gray voelde een beetje als veilige keuze... vond de kleur-opties eerlijk gezegd erg beperkt. Artic silver tijdje overwogen maar was bang daar geen 5 jaar van te kunnen genieten.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb de auto in het briljant silver besteld, voor een nog groter contrast.. denk dat ik dat best vier jaar leuk vind.. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nLYBcmc4zckymfH6lj7mtpQX_Jw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XAY1yY8Cf3yhM2LRqcS1NjzB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beckero
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-05-2023
Exact dezelfde redenering en keuze gemaakt! :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markiep
Nog eentje van de achterkant. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O1iPdobG1Vku9nFs29QJoOnD6h4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XOyvx3g7aZoZEZxt1D3dIr1l.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexZuH
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-08 13:00
ervh schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 15:04:
Voor wie het leuk vindt; ik heb er even wat tijd voor gemaakt de gehele terugreis van Frankrijk naar Nederland in Polarsteps uit te werken. Wel grappig om dat eens te doen:

https://www.polarsteps.co...derland-met-de-enyaq-iv60
Superleuk en leerzaam geschreven. Ik moet zeggen dat de algemene kennis bij tweakers over dit soort toepassingen en gebruik van laadpassen veel hoger is dan een doorsnee autorijder. Als je alleen al op de Enyaq NL Facebookpagina kijkt wat daar voor stupide (sorry, maar echt) voorbijkomen over 11KW laden bij een 22KW paal (moet toch sneller kunnen) of range die "gisteren nog 350 aangaf, en nu 300km"(ja als je in de tussentijd een kwartier heb lopen sprinten voordat je weer naar 100% ging laden)...

Met een IV80 zou je dus theoretisch met een stopje minder afkunnen over dit gehele traject?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlexZuH
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-08 13:00
Chipsoer schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 22:20:
[...]

Tasje zit er idd ook niet standaard bij. Die kwam er bij mij gratis bij toen ik het SSS aanvinkte. Naderhand SSS weg laten halen door dealer ivm vertraging en toen bleef de gratis tas staan…
Dat geeft de burger moed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:40
Mijn enyaq 80 wil gaan updaten, maar ik lees hier niks over? Dit gebeurde tijdens navigeren in Italië dus ik annuleerde de popup...

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TdJ75
Mavors schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 16:09:
[...]

Hier hetzelfde. 2 Enyaq's 80's besteld eind maart. Trekhaakvoorbereiding ipv trekhaak en alle zaken die de levering vertragen.

Inmiddels week 46, was 3 weken geleden week 36 productie.

Lijkt erop dat de 80's een probleem gaan worden. Gezien de 60's behoorlijk wat naar voren gehaald worden als ik de berichten zo lees over de afgelopen week.
https://www.kentekenradar.nl/auto/skoda/enyaq/
Hieruit blijkt niet dat de 60 zoveel meer wordt geleverd dan de 80. Ongeveer gelijk op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperzzz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-09 19:28
TdJ75 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 17:37:
[...]

https://www.kentekenradar.nl/auto/skoda/enyaq/
Hieruit blijkt niet dat de 60 zoveel meer wordt geleverd dan de 80. Ongeveer gelijk op.
Dat zegt natuurlijk niks zolang je niet weet hoeveel 60 en 80 er in bestelling staat.
Aan het begin, de eerste 2 maanden ongeveer liep de 80 juist ver voor op de 60.
Daarop gebaseerd zou je kunnen zeggen dat er nu naar verhouding meer 60 geleverd wordt dan 80.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDuck
  • Laatst online: 04-03 15:01
Ach ja, van productieweek 24 naar 32 naar 44.
Trekhaak is blijkbaar 2x 8 weken langer.
Februari besteld.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

AlexZuH schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 16:58:
[...]

Superleuk en leerzaam geschreven. Ik moet zeggen dat de algemene kennis bij tweakers over dit soort toepassingen en gebruik van laadpassen veel hoger is dan een doorsnee autorijder.
De doorsnee Tweaker wil alles weten van technologie en/of werkt met moderne technologie. Het viel me tijdens het lezen van dit topic al eens op hoeveel leden zich speciaal en alleen voor dit Enyaq topic hebben aangemeld. In eerste instantie ergerde me ik daar aan, ga lekker praten op een auto forum ofzo. Ik was redelijk in het begin al lid op GoT toen ik alleen maar over computers, overclocken en modden wilde praten. Ik was gewend onder mede "Tweakers" te zijn en heb dat idee nooit echt meer aangepast. Maar moest nu erg wennen in dit topic aan het niveau van de gebruikersvragen / zaken die een gemiddelde Tweaker zelf zou kunnen vinden. Inmiddels is die ergernis er niet meer, Tweakers is allang niet meer een stelletje nerds achter computers. Het is een forum waar iedereen welkom is (al is het alleen al vanwege advertentie inkomsten) en waar veel meer dan computers aan bod komt. Ik heb er in geen tijden bij stilgestaan maar alles in het dagelijks leven is nu natuurlijk software en hardware gestuurd en dus is de doelgroep gegroeid tot wat het nu is. Ik kan me niet eens herinneren wanneer ik voor het laatst een computer gerelateerd topic heb gezien en als ik al een topic open gaat het over van alles maar niet pc's. Toen ik hier begon te lezen had ik nog nooit zelf in een EV gereden dus was ik zelf de n00b waar ik me zo aan ergerde.

Maar goed idd mooie ervaringen hier, ik moet nog 45 dagen wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
Ik vraag mij trouwens af, zijn er mensen hier die van een Superb komen en de Enyaq inmiddels hebben? En wat is jullie ervaring? Tevreden met de auto etc?

Ik vraag dit omdat ik zelf de Superb echt een super fijne auto vind dus ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rieel
SSJVegito schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 20:08:
Ik vraag mij trouwens af, zijn er mensen hier die van een Superb komen en de Enyaq inmiddels hebben? En wat is jullie ervaring? Tevreden met de auto etc?

Ik vraag dit omdat ik zelf de Superb echt een super fijne auto vind dus ben benieuwd.
Ik ben toevallig 1 daarvan heb lang van mijn Superb mogen genieten maar kon niet wachten totdat ik mijn Enyaq had.
Ik had in de Superb de Sound system met Sub en vond het heerlijk viel me dus behoorlijk tegen toen ik de SSS moest laten vallen. Maar mag niet klagen het geluid in de Enyaq is beter dan ik had verwacht.
Ik gebruikte de automatisch inparkeren op de Superb met enige regelmaat (vooral om mijn medepassagiers te laten schrikken) dus moet zeggen vind het jammer dat het er ( nog) niet op zit.
Ik heb net 2000km erop zitten maar de auto rijdt wel echt heerlijk zo soepel op de weg en als je van een 120pk diesel komt merk je toch wel het verschil met optrekken echt heerlijk.
Verder is de kofferbak ruimte bijna gelijk dus ook niets te klagen op dat vlak.
Al met al heel blij met mijn keuze

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SSJVegito
rieel schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 20:36:
[...]

Ik ben toevallig 1 daarvan heb lang van mijn Superb mogen genieten maar kon niet wachten totdat ik mijn Enyaq had.
Ik had in de Superb de Sound system met Sub en vond het heerlijk viel me dus behoorlijk tegen toen ik de SSS moest laten vallen. Maar mag niet klagen het geluid in de Enyaq is beter dan ik had verwacht.
Ik gebruikte de automatisch inparkeren op de Superb met enige regelmaat (vooral om mijn medepassagiers te laten schrikken) dus moet zeggen vind het jammer dat het er ( nog) niet op zit.
Ik heb net 2000km erop zitten maar de auto rijdt wel echt heerlijk zo soepel op de weg en als je van een 120pk diesel komt merk je toch wel het verschil met optrekken echt heerlijk.
Verder is de kofferbak ruimte bijna gelijk dus ook niets te klagen op dat vlak.
Al met al heel blij met mijn keuze
Bedankt voor je info! Ik kom zelf van een Superb met 150 pk (benzine). Dus ik ben benieuwd of het verschil dan ook nog zo merkmaar is aangezien het een lomp zware auto is, de Enyaq dan. Alhoewel het niet hoeven schakelen al wel heerlijk is natuurlijk. Hoe vind je het zitten in de auto etc? Ik merkte dat ik tijdens de testrit wel zoiets had van: Nee, de Superb is beter. Maar dat kan ook het wennen zijn aan een SUV. Ben benieuwd naar je mening over het zit comfort etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rieel
SSJVegito schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 20:48:
[...]

Bedankt voor je info! Ik kom zelf van een Superb met 150 pk (benzine). Dus ik ben benieuwd of het verschil dan ook nog zo merkmaar is aangezien het een lomp zware auto is, de Enyaq dan. Alhoewel het niet hoeven schakelen al wel heerlijk is natuurlijk. Hoe vind je het zitten in de auto etc? Ik merkte dat ik tijdens de testrit wel zoiets had van: Nee, de Superb is beter. Maar dat kan ook het wennen zijn aan een SUV. Ben benieuwd naar je mening over het zit comfort etc.
Ja de Enyaq is zwaarder maar ik kan niet zeggen dat het echt te merken is vooral hoe hij zo soepel wegkomt en het draaien van de auto ( zoals keren in de straat)gaat ook soepeler dan met de Superb.
Net als in de Superb heb ik wederom elektrische stoelen en het is wel ff de juiste positie vinden.
Moet wel bekennen dat de hoofdsteun erg ver naar achter zit ik kan dus niet de relaxte houding aannemen waarbij je helemaal naar achter zit/ligt
Dat was in de Superb wel beter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 13:20
GroeneEnyaq schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 16:29:
[...]

Weer met plezier gelezen. Zie je toch weer hoe belangrijk het plannen van de laadstops is. Wel jammer dat je met de Enyaq niet gewoon bij elke laadstation kan laden.
Niet kunnen laden van je Enyaq=niet de juiste pas/app/druppel bij je hebben. Of de laadpaal kapot en dan kan niemand laden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechBert
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 03-05 02:51
jdbiggelaa schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 21:25:
[...]

Niet kunnen laden van je Enyaq=niet de juiste pas/app/druppel bij je hebben. Of de laadpaal kapot en dan kan niemand laden :)
Bij Gofast was de situatie toch anders, de pas werd geaccepteerd en de laadpaal initieerde het laadprocess die gaf na een poging telkens aan dat de Enyaq een stop forseerde van het laadproces. Lijkt toch iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Het komt helaas inderdaad af en toe voor dat een bepaalde auto niet goed met een bepaalde lader kan communiceren. Zou dankzij standaarden niet moeten kunnen natuurlijk maar gebeurd in de praktijk soms wel. Soms kan het overigens ook helpen om de CCS stekker tijdens het initiëren stevig aan te drukken in de auto.

[ Voor 4% gewijzigd door ik222 op 18-08-2021 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemersmaborg
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20-05 21:08
Ik heb regelmatig dat de auto uit zichzelf staat ‘te loeien’ op de oprit. Het is niet eens per se dat ik daarvoor überhaupt een lang stuk gereden heb. En de klimaatbeheersing op afstand staat ook gewoon uit. Herkennen jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervh
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21:21
AlexZuH schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 16:58:
[...]

Superleuk en leerzaam geschreven. Ik moet zeggen dat de algemene kennis bij tweakers over dit soort toepassingen en gebruik van laadpassen veel hoger is dan een doorsnee autorijder. Als je alleen al op de Enyaq NL Facebookpagina kijkt wat daar voor stupide (sorry, maar echt) voorbijkomen over 11KW laden bij een 22KW paal (moet toch sneller kunnen) of range die "gisteren nog 350 aangaf, en nu 300km"(ja als je in de tussentijd een kwartier heb lopen sprinten voordat je weer naar 100% ging laden)...

Met een IV80 zou je dus theoretisch met een stopje minder afkunnen over dit gehele traject?
thanks! Als je met 100% weg tijd en niet in Delfzijl of omgeving vertrekt, verwacht ik van wel ja :)

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Ik kom ook van een Superb maar ik kan het niet helemaal eens zijn met de bewering dat de kofferbak nagenoeg gelijk is aan de Enyaq. Ik vind de kofferbak van de Enyaq ruim maar de Superb vind ik echt groter, ik had dit jaar naar Italie exact hetzelfde mee als de laatste keer in de Superb, misschien zelfs iets minder maar dan zat de Enyaq ook echt vol. De Superb had nog ruimte over.

Daarnaast is de algemene ruimte in de Superb natuurlijk overdadig, daar kan de Eyaq mijns inziens niet tegen op. Dat maakt de Enyaq niet klein, maar de Superb immens. Dat merk ik vooral achter de voorstoelen.

Verder rijdt de Enyaq prettiger dan de Superb puur vanwege het elektrische gedeelte en de geringe prestaties van de diesel in de Superb.
Echter heel soms denk ik nog wel eens terug aan het onbezorgd rijden, zonder zorgen om een laadpaal. (Inmiddels achterhaald, door puike ervaring op de weg naar en in Toscane).

Elektrisch rijden zal de toekomst zijn, of andere vormen van verantwoord rijden maar ik hoop nog eens een dikke V8 te rijden, zoals een RS versies van Audi of een M van BMW, iets in die vorm.

Ik kan verder niets anders zeggen dat ik zeer content ben met de Enyaq als auto, ondanks dat alles niet perfect is.

Als er geen verschil was in aanschafprijs en het fiscale verschil niet aanwezig was, had ik denk ik een lastige keuze te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23:03
Vraagje over ABRP (gratis versie op Android Auto) en Tronity.

Vandaag vertrok ik met iets van 45% SoC (weet het niet meer precies) van Arnhem richting Utrecht. ABRP stond blijkbaar ingesteld met een referentie verbruik van 190Wh en 25% SoC bij aankomst

Gedurende de hele reis zou de verwachte SoC bij aankomt 24 à 23% zijn bij aankomst en volgens ABRP hoefde ik niet te laden.

Op 20km voor aankomst zag ik op de kaart verschillende iconen van laadpunten langs de snelweg, maar er op drukken/selecteren op de kaart werkt niet. Was puur om te proberen.

Dus toen stopte ik de navigatie om hem direct weer op te starten en toen gaf ABRP wel aan dat ik even naar een snellader zou moeten om even 5min bij te laden. Uiteraard niet gedaan en uiteindelijk netjes met 23% SoC aangekomen.

Vragen die ik nu heb:
1. Herkennen jullie dit gedrag? Werkt het icm EVNotify + OBD2 en/of ABRP premium misschien anders en uitgebreider?

2. Past ABRP (al dan niet premium) zich tijdens het rijden obv verwachte SoC bij aankomst nu wel of niet aan door zelf gedurende de reis met een laadmoment te komen of werkt dat alleen indien het bij het calculeren van een nieuwe route bepaalt dat er laadmomenten nodig zijn?

3. Zijn er manieren om tijdens het rijden eenvoudig een bepaald laadpunt te kiezen op de route om naar toe te navigeren?

4. Voorheen zag ik in Tronity een aantal laadsessies terugkomen, alleen die zijn nu verdwenen. Kan dat komen doordat ik zekering 19 er even uit heb laten halen?

5. In Tronity staat geen tripinformatie. Klopt dat vanwege de beperkte datasynchronisatie tussen Skoda en Tronity?

Tot zover :-). Alvast bedankt voor de inzichten!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
@FJP84 Ik heb toevallig een maandje ABRP premium (i.c.m. Tronity) nu maar om eerlijk te zijn valt het mij behoorlijk tegen, begrijp me niet verkeerd het concept is super maar er moet volgens mij nog heel veel gebeuren aan die app voordat het een volwaardig volwassen product is.

Zomaar een paar punten die ik opgemerkt heb:
- Zelfs met premium en dus live verkeersinformatie wil hij me consequent over de afgesloten A61 in Duitsland sturen als ik mijn route naar Oostenrijk plan.
- Regelmatig ronduit onlogische laadstops die ook zonder aanwijsbare reden wisselen, hij wil bijvoorbeeld vandaag ineens dat ik bij vertrek op 100% SoC met een 77kWh ID.4 al na 200km ga laden terwijl hij zelf aangeeft dat er dan nog 43% SoC over is. En als ik dan zelf zoek zijn er 100km verder ook gewoon ruim voldoende vrije Ionity en EnBW snelladers. Open ik dan ABRP op mijn telefoon ipv tablet dan komt hij wel ineens met die logische opties uit zichzelf.
- Vastlopers bij gebruik van Android Auto.

Dus voor mij is ABRP momenteel een leuke tool voor de voorbereiding maar als navigatie gebruik ik fijn de goed werkende auto navigatie. En de premium functies voegen al helemaal niets toe op dit moment omdat ik de app voor navigatie nog ronduit ongeschikt vind.

Wat betreft Tronity klopt het inderdaad dat de VAG integratie nog heel beperkt is. Feitelijk leest hij alleen SoC, laadsnelheid en range uit.

[ Voor 4% gewijzigd door ik222 op 19-08-2021 00:10 ]

• knirrebir
Grappig wat er voorbij komt qua superb en enyaq qua kofferruimte maar wat wordt er als superb aangehouden de hatchback of combi?

• knirrebir
Zie veel mensen posten dat ze dit jaar besteld hebben en apart vinden dat qua levering niet veel bekend is/levering wel of niet dit jaar is, op zich apart, als je dit topic langer volgt dan was vanaf half mei dit jaar wel bekend als je na half mei dit jaar besteld levering dit jaar erg lastig wordt een misschien niet heel reëel is of je moet geluk hebben dat dealer productie plekken gereserveerd heeft voor dit jaar en/of nog wat kan regelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• knirrebir
markiep schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 21:34:

Halfvolle waterfles tussen de driespaak hoorde ik van een kennis (Volvo). Collega met model x heeft spinbinder onder z'n stoel liggen, maakt ie onder de stoel vast en om het stuurwiel.
De auto denkt, door de lichte weerstand, dat je het stuur heel stevig vast hebt (beetje zoals mijn vrouw met het stuur om gaat)

Begrijp me niet verkeerd, ben niet van plan een krantje te gaan lezen. Maar die systemen zijn zo ontwikkeld dat iedere imbeciel ze kan gebruik... mooi ruk dat wanneer je risico's wel normaal weet in te schatten, je alsnog iedere 20 seconden een waarschuwing en gepiep krijgt.

Wat een gekke manieren om zaken te testen, helemaal als het verkeerd gaat.
Qua systemen snap ik je wel, het kan allemaal wel wat meer geraffineerd, maar ja als er iets verplicht wordt en fabrikanten moeten het even snel realiseren dan heb je kinderziektes helaas; ipv realistische planning is er al een deadline bepaald en ga je dan terug tellen dan blijkt dat je al maanden achterloopt :|.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rieel
knirrebir schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 00:59:
Grappig wat er voorbij komt qua superb en enyaq qua kofferruimte maar wat wordt er als superb aangehouden de hatchback of combi?
Van mij is de hatchback

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23:03
knirrebir schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 01:24:
[...]

Wat een gekke manieren om zaken te testen, helemaal als het verkeerd gaat.
Qua systemen snap ik je wel, het kan allemaal wel wat meer geraffineerd, maar ja als er iets verplicht wordt en fabrikanten moeten het even snel realiseren dan heb je kinderziektes helaas; ipv realistische planning is er al een deadline bepaald en ga je dan terug tellen dan blijkt dat je al maanden achterloopt :|.
Ik vind het eigenlijk allemaal best prima werken. Zeker als ik vergelijk met met vorige leaseauto (Toyota) uit 2013 wat ook echt een prima auto was. Het gewoon weer een hele mooie stap vooruit.

Ik heb eigenlijk nog nooit hinder van lane assist ondervonden, niet anders dan ook gewend ben uit mijn vorige auto. ACC werkt prettiger want trekt zelf bij een stoplicht ook automatisch op, zonder eerst even feedback te moeten geven.

TA voelt prima stabiel en stuurt gewoon net wat lichter doordat de auto zelf mee stuurt. Met TA houd ik mijn stuur nu wel meer maar ontspannen vast maar eigenlijk is dat zo gek nog niet. Ik heb over het algemeen een goede houding gevonden.

Gisteren weer een iets langere rit en ik weet niet of het door de auto komt naar ik voel me daarna geregeld minder vermoeid dan voorheen. Ik denk dat de HUD hierin ook een flinke bijdrage in heeft. Vanaf nu nooit meer zonder.

Grappig was ook toen ik werd gebeld men vroeg of ik wel aan het rijden was in de auto. Het was zo stil alsof ik ergens rustig binnen in een gebouw zat. Het tegendeel was waar: ik was heerlijk aan het cruisen met TA :)

• JustTrying
Stel dat nu in november blijkt dat dealer x een hele lading aan Enyaq 80's binnenkrijgt als voorraadauto in december, en mij Enyaq komt bij dealer y pas in maart 2022.

Dat zou me dan, bij gelijke configuratie ongeveer 130 bruto per maand schelen voor minimaal 4 jaar, maar het annuleren van een order kost natuurlijk ook nogal wat, weet iemand hoe dat dan in zijn werk gaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basmq
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:40
Bloemersmaborg schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 22:04:
Ik heb regelmatig dat de auto uit zichzelf staat ‘te loeien’ op de oprit. Het is niet eens per se dat ik daarvoor überhaupt een lang stuk gereden heb. En de klimaatbeheersing op afstand staat ook gewoon uit. Herkennen jullie dit?
Heb ik eigenlijk alleen als deze dan ook aan het laden is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 01:21

t3q

Say yes to teq

(jarig!)
FJP84 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 06:32:
[...]

Ik vind het eigenlijk allemaal best prima werken. Zeker als ik vergelijk met met vorige leaseauto (Toyota) uit 2013 wat ook echt een prima auto was. Het gewoon weer een hele mooie stap vooruit.

Ik heb eigenlijk nog nooit hinder van lane assist ondervonden, niet anders dan ook gewend ben uit mijn vorige auto. ACC werkt prettiger want trekt zelf bij een stoplicht ook automatisch op, zonder eerst even feedback te moeten geven.

TA voelt prima stabiel en stuurt gewoon net wat lichter doordat de auto zelf mee stuurt. Met TA houd ik mijn stuur nu wel meer maar ontspannen vast maar eigenlijk is dat zo gek nog niet. Ik heb over het algemeen een goede houding gevonden.

Gisteren weer een iets langere rit en ik weet niet of het door de auto komt naar ik voel me daarna geregeld minder vermoeid dan voorheen. Ik denk dat de HUD hierin ook een flinke bijdrage in heeft. Vanaf nu nooit meer zonder.

Grappig was ook toen ik werd gebeld men vroeg of ik wel aan het rijden was in de auto. Het was zo stil alsof ik ergens rustig binnen in een gebouw zat. Het tegendeel was waar: ik was heerlijk aan het cruisen met TA :)
Ik sluit me hier helemaal bij aan daar ik dezelfde ervaring deel. 👌

Life goes as it goes.

• nuffy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 09:31
ManiacScum schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 22:52:
Ik kom ook van een Superb maar ik kan het niet helemaal eens zijn met de bewering dat de kofferbak nagenoeg gelijk is aan de Enyaq. Ik vind de kofferbak van de Enyaq ruim maar de Superb vind ik echt groter, ik had dit jaar naar Italie exact hetzelfde mee als de laatste keer in de Superb, misschien zelfs iets minder maar dan zat de Enyaq ook echt vol. De Superb had nog ruimte over.

Daarnaast is de algemene ruimte in de Superb natuurlijk overdadig, daar kan de Eyaq mijns inziens niet tegen op. Dat maakt de Enyaq niet klein, maar de Superb immens.
Het kofferbak verschil is zon 12-15cm in de diepte ( zeg telefoon lengte ) x 1 meter breed . Het is niet heel veel in cm maar praktisch merk je dat zeker.

Visueel verschil dat je bij de superb van boven op de ruimte kijkt en bij de hogere enyaq kijk je er meer in en minder diepte ziet.

Enige voordeel van de enyaq tov de superb hatchback zou de extra te benutten hoogte zijn boven het afdekzeil wat je bij de hatchbak niet hebt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MacDuck
  • Laatst online: 04-03 15:01
ik222 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 00:04:
@FJP84 Ik heb toevallig een maandje ABRP premium (i.c.m. Tronity) nu maar om eerlijk te zijn valt het mij behoorlijk tegen, begrijp me niet verkeerd het concept is super maar er moet volgens mij nog heel veel gebeuren aan die app voordat het een volwaardig volwassen product is.

Zomaar een paar punten die ik opgemerkt heb:
- Zelfs met premium en dus live verkeersinformatie wil hij me consequent over de afgesloten A61 in Duitsland sturen als ik mijn route naar Oostenrijk plan.
Na melding bij ABRP van dezelfde fout, binnen een dag bericht dat navigatie over landsgrenzen nog niet goed verloopt. Dat is reeds onderkend door ABRP, zou bij een volgende update opgelost worden.

• jeroenribbink
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-09 08:41
Bloemersmaborg schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 22:04:
Vervelend, is het al vaker bij je voorgekomen?
Ik ken alleen auto's die dat hebben tijdens het laden.
klinkt het een beetje zoals op deze video bij de Mach-e?
YouTube: Insane Mustang Mach E charging noise!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
MacDuck schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 08:30:
[...]

Na melding bij ABRP van dezelfde fout, binnen een dag bericht dat navigatie over landsgrenzen nog niet goed verloopt. Dat is reeds onderkend door ABRP, zou bij een volgende update opgelost worden.
Dat is heel netjes natuurlijk en nogmaals ik kraak ABRP ook zeker niet af, het concept is heel erg mooi en het huidige product is zeker al bruikbaar voor planning. Alleen als je echt op wilt navigeren dan moet het (vrijwel) altijd betrouwbaar werken en daarvoor zijn er op dit moment nog net iets te veel puntjes die opgelost moeten worden.

Maar kan best dat het over een jaar al veel beter is hoor :)

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:01
@jdenijs ik ben benieuwd of jij je auto ondertussen al heb mogen ontvangen.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:25
MacDuck schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 08:30:
[...]

Ja, is al een paar weken zo. Beetje waardeloos. Dat is nou net de feature waarvoor ik premium zou nemen.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• Pimmr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06:17
JustTrying schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 08:01:
Stel dat nu in november blijkt dat dealer x een hele lading aan Enyaq 80's binnenkrijgt als voorraadauto in december, en mij Enyaq komt bij dealer y pas in maart 2022.

Dat zou me dan, bij gelijke configuratie ongeveer 130 bruto per maand schelen voor minimaal 4 jaar, maar het annuleren van een order kost natuurlijk ook nogal wat, weet iemand hoe dat dan in zijn werk gaat?
Ik heb dit afgelopen week nog aan de dealer gevraagd, zelfde geval. iv80 WK27 besteld door LM maar vrees ook voor 2022 levering. Dealer gaf aan dat deze evengoed omgezet zou kunnen worden naar voorraadauto, maar dat ze geen 80 meer hebben staan. Weet alleen niet of je de switch in december nog zou kunnen maken, en dan zit je nog met onvermijdelijke configuratieverschillen die je op de koop toe moet nemen.
Pagina: 1 ... 194 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2