Same here. Hoe staat het er mee @jdenijs ??Wicked-Game schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 08:57:
@jdenijs ik ben benieuwd of jij je auto ondertussen al heb mogen ontvangen.
Die hacks worden al toegepast sinds de eerste travel assist / auto pilot. Als je je daar niet senang bij voelt, lekker niet doen.knirrebir schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 01:24:
[...]
Wat een gekke manieren om zaken te testen, helemaal als het verkeerd gaat.
Qua systemen snap ik je wel, het kan allemaal wel wat meer geraffineerd, maar ja als er iets verplicht wordt en fabrikanten moeten het even snel realiseren dan heb je kinderziektes helaas; ipv realistische planning is er al een deadline bepaald en ga je dan terug tellen dan blijkt dat je al maanden achterloopt.
In de autoweek review die hier laatst onder de aandacht werd gebracht liepen de mening over jouw stelling aardig uiteen. Zo ook hier ben ik bang.
Het bedrijf waarvoor ik werk maakt software <recruiting> op een super slimme, model gedreven manier, waardoor deze nooit meer verouderd, is een leuke werkgever die goed is voor zijn personeel met klanten door heel Nederland en in tal van branches</recruiting>. Mijn ervaring; bij b2b ben ik het nog wel met je eens maar alleen wanneer beide partijen hiervan op de hoogte zijn en op een lijn zitten.
Bij een eindproduct voor consumenten echter, waar veel geld betaald wordt voor een feature, vind ik dat het gewoon moet werken. Dát of er moet een duidelijk aangegeven worden hoe en wanneer iets werkt en wanneer niet! Ik snap heel goed dat de zee aan verkeersborden in NL erg moeilijk te ontcijferen is door een stukje software (100 overdag, 130 's avonds borden vlak boven elkaar, hoe dan?), dat de ene wegmarkering/streep de andere niet is en ga zo maar door. Maar maak dat op een of andere manier duidelijk.
En in mijn geval: vertel me gewoon hoe ik het stuur vast moet houden om het gezeur te laten stoppen!
Misschien loop ik op de zaken vooruit, rijdt het straks fantastisch en/of wordt middels een software update alles beter.

Is het de warmtepomp? Als je die hebt…jeroenribbink schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 08:46:
[...]
Vervelend, is het al vaker bij je voorgekomen?
Ik ken alleen auto's die dat hebben tijdens het laden.
klinkt het een beetje zoals op deze video bij de Mach-e?
YouTube: Insane Mustang Mach E charging noise!!!
Levertijd:
Vanmorgen nog contact gehad met dealer,
Ze gaan er vanuit dat alle auto’s die besteld zijn vanaf 01-08-2021 niet meer geleverd worden in 2021. ( dus ook die van mij)
Gaat helaas 5 jaar lang ongeveer 65 euro per 4 weken kosten, als je het per dag bekijk 2,32 dan valt het mee 🤣 dus blijf positief.
Rij ik wel een auto met alle opties die ik wil.
Is me ook wat waard.
Leverweek staat nu op week 6-2022
We wachten geduldig
Ze gaan er vanuit dat alle auto’s die besteld zijn vanaf 01-08-2021 niet meer geleverd worden in 2021. ( dus ook die van mij)
Gaat helaas 5 jaar lang ongeveer 65 euro per 4 weken kosten, als je het per dag bekijk 2,32 dan valt het mee 🤣 dus blijf positief.
Is me ook wat waard.
We wachten geduldig
Ik heb collega's die voor 100 euro per maand een model 3 rijden... zo is er ieder jaar iets om van te balen. Mooi dat bij jou het glas half vol is!Pdro schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:33:
Levertijd:
Is me ook wat waard.
We wachten geduldig
Van mij was de combi, daar zal dus wel flink wat ruimte verschil in zitten.knirrebir schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 00:59:
Grappig wat er voorbij komt qua superb en enyaq qua kofferruimte maar wat wordt er als superb aangehouden de hatchback of combi?
Je moet bij tronity als je ingelogd bent iig wel je myskoda inlog gebruiken (en als auto gewoon Enyaq, geen VW) om gegevens op te halen van je auto zelf. Dat zou gewoon moeten werken.vinom schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 10:46:
@ManiacScum Bij de Tronity app moet je een vehicle toevodgen. Heb jij daar gewoon Skoda gekozen of Volkswagen omdat de API hetzelfde is? Als ik wil inloggen met de Myskoda gegevens in Tronity krijg ik invalid email/password terwijl het wel klopt.
Kleine tip voor nu (als het uiteindelijk werkt). Ik wilde mijn abonnement na de vakantie opzeggen. Kwam Tronity zelf met de opmerking: Omdat Enyaq nog niet de volledige functionaliteit heeft in de app van Tronity is het abonnement gratis (for the time being) en ik kreeg mijn eerder betaalde maandbedrag gewoon terug.
dus gewoon even brutaal zijn en erom vragen :-)
Mijn bestelling komt inderdaad ook uit week 27. Bij de huidige auto, een Passat GTE, werden er 2 maanden voor het einde van het jaar opeens weet ik hoeveel auto's op de markt gedumpt wegens het aflopen van de 15% bijtelling, maargoed, toen was er natuurlijk ook geen sprake van onderdelen/chiptekorten.. andere wereld leven we nu in..Pimmr schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:19:
[...]
Ik heb dit afgelopen week nog aan de dealer gevraagd, zelfde geval. iv80 WK27 besteld door LM maar vrees ook voor 2022 levering. Dealer gaf aan dat deze evengoed omgezet zou kunnen worden naar voorraadauto, maar dat ze geen 80 meer hebben staan. Weet alleen niet of je de switch in december nog zou kunnen maken, en dan zit je nog met onvermijdelijke configuratieverschillen die je op de koop toe moet nemen.
Met een beetje geluk wordt de auto toch nog in 2021 op kenteken gezet, en ergens in januari uitgeleverd..Pdro schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:33:
Levertijd:
Is me ook wat waard.
We wachten geduldig
Maar inderdaad, je krijgt dan wel de auto zoals je deze besteld hebt, waarschijnlijk nog altijd goedkoper dan de auto op benzine die toch ook 42k kost, en een stuk hogere bijtelling heeft..
Weet iemand of een auto al op kenteken gezet kan worden als deze bijv nog niet fysiek in NL is, stel hij staat in week 52 ergens nog op een trailer oid.JustTrying schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 10:20:
[...]
Met een beetje geluk wordt de auto toch nog in 2021 op kenteken gezet, en ergens in januari uitgeleverd..
Maar inderdaad, je krijgt dan wel de auto zoals je deze besteld hebt, waarschijnlijk nog altijd goedkoper dan de auto op benzine die toch ook 42k kost, en een stuk hogere bijtelling heeft..
Productie van mijn Enyaq is nu gepland in week 44 maar ik hou er voorzichtig al rekening mee dat hij dit jaar niet meer op kenteken komt. Hij heeft overigens geen vertragende opties voor zover nu bekend.
Volgens mij is dat destijds met de Mitsubishi Outlander PHEV toen die nog 0% bijtelling was, wel gebeurd. Dat auto's die op de boot stonden als op kenteken werden gezet... dat ging op het Outlander PHEV forum destijds rond (ik kreeg zelf m'n Outlander PHEV op 30 december van het jaar dat het voor het laatst 0% was)Martinique schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 10:38:
[...]
Weet iemand of een auto al op kenteken gezet kan worden als deze bijv nog niet fysiek in NL is, stel hij staat in week 52 ergens nog op een trailer oid.
Productie van mijn Enyaq is nu gepland in week 44 maar ik hou er voorzichtig al rekening mee dat hij dit jaar niet meer op kenteken komt. Hij heeft overigens geen vertragende opties voor zover nu bekend.
Ik heb de Enyaq nog niet, staat nog op wk2 2022
Ford schijnt het probleem bij de Mach-E's te onderzoeken.
Laden bij deze auto (van de video) was op AC dus niet een snellader (DC).
Ik geloof dat de ford ook geen warmtepomp heeft, wat bij de Enyaq ook niet (standaard) het geval is.
Ik heb ook niet voor de warmtepomp gekozen.
Maar ook al zou die erin zitten, dan zou er niet zoveel warmte ontwikkeling moeten zijn.
Gezien de kofferbak vergelijkingen die na jouw comment kwamen.SSJVegito schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 20:08:
Ik vraag mij trouwens af, zijn er mensen hier die van een Superb komen en de Enyaq inmiddels hebben? En wat is jullie ervaring? Tevreden met de auto etc?
Ik vraag dit omdat ik zelf de Superb echt een super fijne auto vind dus ben benieuwd.
Ben ik de enige die bij het op vakantie gaan graag wil dat alles onder het kofferbak rolgordijntje blijft en daar hopeloos in faalt en na ruzie met de vrouw uiteindelijk tot het dak stapelt en het gordijntje thuis moet laten vanwege ruimtegebrek?
Who's with me?
jup! Ik moet ook vaak spullen van anderen meenemen en wil ook de achterbank niet plat. Alles moet keurig in het daarvoor bestemde deel passen😅Pixal schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 11:14:
[...]
Gezien de kofferbak vergelijkingen die na jouw comment kwamen.
Ben ik de enige die bij het op vakantie gaan graag wil dat alles onder het kofferbak rolgordijntje blijft en daar hopeloos in faalt en na ruzie met de vrouw uiteindelijk tot het dak stapelt en het gordijntje thuis moet laten vanwege ruimtegebrek?
Who's with me?
Ha ha ha, herkenbaar, alleen andersom, ik stapel gerust door, maar mijn vrouw wil alles onder het dekjePixal schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 11:14:
[...]
Who's with me?
Zodra het Chasisnummer bekend is (tijdens productie al) kan er een kenteken worden aangevraagd. dus theoretisch kunnen ze al weken voor eind vh jaar je kenteken laten maken, als de productie maar gestart is en er een Chasisnummer is toegekend.Martinique schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 10:38:
[...]
Weet iemand of een auto al op kenteken gezet kan worden als deze bijv nog niet fysiek in NL is, stel hij staat in week 52 ergens nog op een trailer oid.
Een LM gaat normaal gesproken niet in december nog een auto op kenteken zetten. Dan is deze in januari al een jaar oud. Tenminste diegene waar ik bij zit levert in nov/dec geen auto's uit.
Ik ben het niet eens met deze stelling, mijn lease auto is de vorige keer op 27 december gewoon op kenteken gezet. Vroeger (10 jaar geleden) wilde de lease maatschappij wel eens moeilijk doen, daarna niet meer..sparks schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 11:43:
Een LM gaat normaal gesproken niet in december nog een auto op kenteken zetten. Dan is deze in januari al een jaar oud. Tenminste diegene waar ik bij zit levert in nov/dec geen auto's uit.
Maar wellicht scheelt dit per LM
Ik heb die ervaring ook niet meer inderdaad en inderdaad dat was een aantal jaren geleden wel anders.Jeroenvr72 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 11:50:
[...]
Ik ben het niet eens met deze stelling, mijn lease auto is de vorige keer op 27 december gewoon op kenteken gezet. Vroeger (10 jaar geleden) wilde de lease maatschappij wel eens moeilijk doen, daarna niet meer..
Zeker als ik zie hoeveel auto's de afgelopen jaar en het jaar ervoor in december op naam zijn gezet of hoeveel auto's er in januari/februari dit jaar met kenteken van december zijn geleverd, heb ik ook het idee dat meerdere LM's daar niet meer zo star in zijn.
Ik heb dezelfde ervaring. In de basis geen nieuwe auto's op kenteken in de laatste maanden van het jaar, maar met de wijziging in de bijtelling voor volledig elektrische auto's per 1/1/22 willen ze een uitzondering maken. Mijn huidige Passat GTE is ook op 29-12-2016 op kenteken gezet (en ook rijden). Ook toen was er een wijziging van 15 naar 22% bijtelling voor plug-in hybridesJeroenvr72 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 11:50:
[...]
Ik ben het niet eens met deze stelling, mijn lease auto is de vorige keer op 27 december gewoon op kenteken gezet. Vroeger (10 jaar geleden) wilde de lease maatschappij wel eens moeilijk doen, daarna niet meer..
Mijn vrouw heeft daar de ultieme oplossing voor: Vacuumzakken, kleding en beddegoed (indien benodigd) gaan in deze zakken, stofzuiger erop en je houdt slechts een fractie van de ruimte over. Dit doen wij nu al jaren en telkens verbaas ik me weer over de besparing aan ruimte die dit oplevert,Pixal schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 11:14:
[...]
Who's with me?
Voor de terugreis heb ik een 230v pompje die op een stopcontact past (zo'n ding waarmee je ook diverse opblaasmeuk voor in het zwembad kan opblassen) en die ook kan zuigen.
Hierdoor kon ik ook dit jaar weer netjes het afdekscherm dicht doen en heb ik geen last van het euvel dat ik de binnenspiegel niet kan gebruiken.
Leaseplan gaf bij mij aan dat er inderdaad een afleverstop is in December maar voor EVs wordt er een uitzondering gemaakt ivm bijtellingsvoordeel.Jeroenvr72 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 11:50:
[...]
Bij mij heeft de LM aangegeven er in ieder geval alles aan te doen om de auto nog dit jaar in ieder geval op kenteken te krijgen, wanneer dan de lopende band in ieder geval is gestart, wil ik de auto best pas in februari ontvangenJeroenvr72 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 11:50:
[...]
Gewoon jouw vrouw thuislaten. Scheelt zeker 2 koffers en dan is er ruimte zat 🤣Jeroenvr72 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 11:22:
[...]
Ha ha ha, herkenbaar, alleen andersom, ik stapel gerust door, maar mijn vrouw wil alles onder het dekje
Wél dat je de ventilator hoort, geen ‘loeien’. Dat gebeurt ook als de auto laadt (11 kw).Bloemersmaborg schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 22:04:
Ik heb regelmatig dat de auto uit zichzelf staat ‘te loeien’ op de oprit. Het is niet eens per se dat ik daarvoor überhaupt een lang stuk gereden heb. En de klimaatbeheersing op afstand staat ook gewoon uit. Herkennen jullie dit?
Toevallig ontdekte ik deze week een paar keer dat de auto ‘s-avonds laat stond te ‘loeien’ toen ik de hond uit liet. Toen ik mijn app checkte bleek dat de airco aan stond. Geen idee hoe dat gebeurd kan zijn. Ik kon die met de app uitschakelen en daarmee was het ook klaar. Wel vervelend zoiets
Is per werkgever/leasemaatschappij verschillend, dat zou je echt bij eigen werkgever/leasemaatschappij moeten nagaan.JustTrying schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 08:01:
Stel dat nu in november blijkt dat dealer x een hele lading aan Enyaq 80's binnenkrijgt als voorraadauto in december, en mij Enyaq komt bij dealer y pas in maart 2022.
Dat zou me dan, bij gelijke configuratie ongeveer 130 bruto per maand schelen voor minimaal 4 jaar, maar het annuleren van een order kost natuurlijk ook nogal wat, weet iemand hoe dat dan in zijn werk gaat?
Ja dat kan als vin nummer (volgens mij) bekend is kan er geregistreerd worden bij rdw, wil je meer weten hoe, wat en waar overleg met je dealer dan kan die toelichting geven en voorbereid zijn als het nodig is voor jou.Martinique schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 10:38:
Voor wie het ID.x topic niet volgt: Een paar honderd ID.x rijders in NL hebben in 2 delen hun eerste OTA systeem update (2.3) gekregen. Er worden geen grote veranderingen gemeld, alleen wat aanpassingen in de grafische user interface.
Zoals ik eerder meldde, moeten wij als Enyaq rijders waarschijnlijk wachten tot Q1-2022.
Zoals ik eerder meldde, moeten wij als Enyaq rijders waarschijnlijk wachten tot Q1-2022.
Geen probleem met hacks, maar test het op afgesloten terrein/weg.markiep schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:32:
Die hacks worden al toegepast sinds de eerste travel assist / auto pilot. Als je je daar niet senang bij voelt, lekker niet doen.
In de autoweek review die hier laatst onder de aandacht werd gebracht liepen de mening over jouw stelling aardig uiteen. Zo ook hier ben ik bang.
Het bedrijf waarvoor ik werk maakt software <recruiting> op een super slimme, model gedreven manier, waardoor deze nooit meer verouderd, is een leuke werkgever die goed is voor zijn personeel met klanten door heel Nederland en in tal van branches</recruiting>. Mijn ervaring; bij b2b ben ik het nog wel met je eens maar alleen wanneer beide partijen hiervan op de hoogte zijn en op een lijn zitten.
Bij een eindproduct voor consumenten echter, waar veel geld betaald wordt voor een feature, vind ik dat het gewoon moet werken. Dát of er moet een duidelijk aangegeven worden hoe en wanneer iets werkt en wanneer niet! Ik snap heel goed dat de zee aan verkeersborden in NL erg moeilijk te ontcijferen is door een stukje software (100 overdag, 130 's avonds borden vlak boven elkaar, hoe dan?), dat de ene wegmarkering/streep de andere niet is en ga zo maar door. Maar maak dat op een of andere manier duidelijk.
En in mijn geval: vertel me gewoon hoe ik het stuur vast moet houden om het gezeur te laten stoppen!
Misschien loop ik op de zaken vooruit, rijdt het straks fantastisch en/of wordt middels een software update alles beter.
Wat bedoel jet met <recruiting>; dat ze personeel zoeken; als dat zo is mag je best reclame maken.
Wat je aangeeft als alles op 1 lijn zit dan loopt het vaak wel os, maar als ene partij aangeeft dat en dat wordt dan en dan verplicht en andere partijen mogen het gaan realiseren dan is het uiteindelijk aanwezig, maar of het dan prettig functioneert is iets anders; heel simpel het moest erop, het zit erop , maar dat het nite gebruikersvriendelijk is dat stond niet in je programma van eisen.
Wat je aangeeft voor consument en bijvoorbeeld snelheid en belijning is wat ik bedoel, partij(en) van snelheid hebben bepaald hoe dat aan te geven, maar overleggen met auto-industrie en gerelateerde partijen om te kijken of dat ook goed zal gaan met hulpsystemen hoe maar, want dat is niet hun gebied; als we daar ook nog rekening moeten houden.....
Inderdaad geeft aan hoe stuurwiel vasthouden, meningen verschillen over mijn stelling eens en dat mag maar zorg dat alle betrokken partijen samen bepalen hoe en wat en laat dat van de goedkoopste nou meer los.
Hopelijk in toekomst inderdaad gebruiksvriendelijker en als dat lukt met software update graag.
Sorry heren voor mijn late reactie. Ik geniet lekker van mij vakantie op De Kaag. MET Enyaq, ik kon hem een dag voor vertrek ophalen.Robbie8454 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:31:
[...]
Same here. Hoe staat het er mee @jdenijs ??
Wat een top auto!! Wat een bak!! Wat rijd hij lekker!! Het is het wachten waard geweest. Zeker weten!!
+ rijdt heerlijk
+ lekker stil
+ reageert vlot op het rechter pedaal.
+ mooi groot scherm
+ achterbank is ruimer dan mij Opel Astra Sport Tour
+ geluid radio/muziek valt niet tegen (maar kan beter)
+ 0 vastlopers o.i.d. gehad de afgelopen week
- rechter knie stoot tegen het middenconsole
- geluid radio/muziek niet zo goed als mijn Opel
(Bij hoog volume hoor je dat hij iets gaat vervormen)
Na mijn vakantie zal ik een uitgebreide review plaatsen.
:strip_exif()/f/image/cwa5o4piACXeldq8VX8meCiG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8U3mf2W3hCUWrzD8LQys4BiC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/00aiFISBZ1bQgyhCAdBDeXuv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9HrXCTzxQd01fN6ZyIw2tKVG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ocFfN3HOQ3bakCsZUoLIsaNm.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit heb ik ik bij dealer in Arnhem ook gevraagd. Daar werd gezegd dat de auto echt in NL moet zijn alvorens het op kenteken gezet kan worden.Jeroenvr72 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 11:26:
[...]
Zodra het Chasisnummer bekend is (tijdens productie al) kan er een kenteken worden aangevraagd. dus theoretisch kunnen ze al weken voor eind vh jaar je kenteken laten maken, als de productie maar gestart is en er een Chasisnummer is toegekend.
Vandaag mijn Skoda Enyaq 60 Sportline besteld in Race Blue.
Waarom de 60? Ik rijd dagelijks 200 kilometer en heb dus echt niet meer nodig dan een wagen waar ik die kilometers dagelijks mee kan halen. Het zou absurd zijn om voor een 80 te gaan voor een vakantie wat verder weg 1x in de 3 jaar.
De Enyaq wordt geleverd in Race Blue met alle opties buiten het panoramisch dak, trekhaak en het parking plus pakket.
Levertermijn is voorzien tussen eind november en half januari.
Let wel, dit is in België en het is een wagen die reeds "in productie" staat maar nog helemaal naar wens kon aangepast worden.
Waarom de 60? Ik rijd dagelijks 200 kilometer en heb dus echt niet meer nodig dan een wagen waar ik die kilometers dagelijks mee kan halen. Het zou absurd zijn om voor een 80 te gaan voor een vakantie wat verder weg 1x in de 3 jaar.
De Enyaq wordt geleverd in Race Blue met alle opties buiten het panoramisch dak, trekhaak en het parking plus pakket.
Levertermijn is voorzien tussen eind november en half januari.
Let wel, dit is in België en het is een wagen die reeds "in productie" staat maar nog helemaal naar wens kon aangepast worden.
Nooit over nagedacht dat je met een grotere accu makkelijker tussen de 20 en 80% kan blijven voor een betere levensduur?BlueBird95 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 18:05:
Vandaag mijn Skoda Enyaq 60 Sportline besteld in Race Blue.
Is ook maar relatief;
Er zijn al diverse overzichten dat de degradatie van accu's erg meevalt. Ook als je 'gewoon' tussen de 0 en 100% blijft ipv de 20-80.
Wat met name invloed blijkt te hebben op een goede SOH op de lange termijn, is hoe vaak je snellaad.
Er zijn al diverse overzichten dat de degradatie van accu's erg meevalt. Ook als je 'gewoon' tussen de 0 en 100% blijft ipv de 20-80.
Wat met name invloed blijkt te hebben op een goede SOH op de lange termijn, is hoe vaak je snellaad.
24,75kW solar, Hyundai Ioniq 5., Panasonic 12kw J-monobloc WP met 400L SWW en 300L buffer
Bij een leaseauto is dat van ondergeschikt belang.GioStyle schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 18:09:
[...]
Nooit over nagedacht dat je met een grotere accu makkelijker tussen de 20 en 80% kan blijven voor een betere levensduur?
Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20
Ik dacht ergens gezien te hebben dat de SoC ook wel degelijk invloed heeft op het aantal laad cycli.Motorfret schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 18:26:
Is ook maar relatief;
Allemaal herkenbaarjdenijs schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 13:35:
[...]
Sorry heren voor mijn late reactie. Ik geniet lekker van mij vakantie op De Kaag. MET Enyaq, ik kon hem een dag voor vertrek ophalen.
Wat een top auto!! Wat een bak!! Wat rijd hij lekker!! Het is het wachten waard geweest. Zeker weten!!
+ rijdt heerlijk
+ lekker stil
+ mooi groot scherm
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Is voor mij niet van belang gezien ik na 3 jaar opnieuw van auto wissel en het dus (grof gezegd) mijn probleem niet meer is of de accu dan nog evenveel capaciteit levert...GioStyle schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 18:09:
[...]
Nooit over nagedacht dat je met een grotere accu makkelijker tussen de 20 en 80% kan blijven voor een betere levensduur?
Exact! 🙄Pixal schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 11:14:
[...]
Who's with me?
Life goes as it goes.
dag 7 dat de Enyaq bij de dealer staat. Nog steeds problemen ze krijgen hem in iedergeval niet aan de praat
. volgens de eerste diagnose was de ICAS3 module defect.
High levels of integration with ICAS servers. The electronic and software architecture with the highest current development level is used in the new ID. family. It is called E3, which stands for end-to-end electronic architecture. It has two high-performance computers at its heart: ICAS1 and ICAS3, where ICAS stands for In Car Application Server. In conventional cars, the tasks performed by ICAS1 and ICAS3 were and still are distributed among a large number of smaller computers – the local control units. The ICAS modules raise the performance capability of the hardware and software to a level that opens up a completely new spectrum of possibilities.
High levels of integration with ICAS servers. The electronic and software architecture with the highest current development level is used in the new ID. family. It is called E3, which stands for end-to-end electronic architecture. It has two high-performance computers at its heart: ICAS1 and ICAS3, where ICAS stands for In Car Application Server. In conventional cars, the tasks performed by ICAS1 and ICAS3 were and still are distributed among a large number of smaller computers – the local control units. The ICAS modules raise the performance capability of the hardware and software to a level that opens up a completely new spectrum of possibilities.
[ Voor 76% gewijzigd door rammes op 19-08-2021 20:13 ]
Ik zou het doen!
Wat balen zeg!😔rammes schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 20:10:
dag 7 dat de Enyaq bij de dealer staat. Nog steeds problemen ze krijgen hem in iedergeval niet aan de praat. volgens de eerste diagnose was de ICAS3 module defect.
Bij welke dealer zit je?
Iemand hier die iptv en/of Netflix al aan de praat gekregen op het scherm?
In de facebookgroep is iemand die dat werkend heeft met een oude iphone.
https://www.facebook.com/...ermalink/544663280085785/
Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20
Mooi om te horen! Mooie auto. Geniet van je vakantie!jdenijs schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 13:35:
[...]
Sorry heren voor mijn late reactie. Ik geniet lekker van mij vakantie op De Kaag. MET Enyaq, ik kon hem een dag voor vertrek ophalen.
+ rijdt heerlijk
+ lekker stil
+ mooi groot scherm
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Bij mij werkt, netflix, npo, videoland, youtube, en plex.BeaM-R schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 20:52:
Iemand hier die iptv en/of Netflix al aan de praat gekregen op het scherm?
iPhone even jailbreaken en CarPlayEnable installeren. Werkt top.
Dat is wel balen zeg!!rammes schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 20:10:
dag 7 dat de Enyaq bij de dealer staat. Nog steeds problemen ze krijgen hem in iedergeval niet aan de praat. volgens de eerste diagnose was de ICAS3 module defect.
Ik heb tijdens mijn proefrit het soundsystem niet voluit geprobeerd (kids zaten erbij)….zijn de bass tonen wel lekker? In mijn huidige Ford Focus heb ik een upgrade van speakers (Sony) die de binnen spiegel goed laten trillen. Dat klinkt goed en hoop dit ook enigszins in de Enyaq ook te krijgen. Maar misschien zit de binnenspiegel in de huidige focus gewoon los😛 dat kan ook.Robbie8454 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 21:24:
[...]
Mooi om te horen! Mooie auto. Geniet van je vakantie!
Met gewone sound in focus (2016) heb ik dat ook, spiegel trilt zo erg dat je nauwelijks naar achter kan kijken. Ben ook niet ontevreden over het geluid maar draai bijna nooit standje disco disco good good. Kreeg tijdens de proefrit van de Enyaq (kort flink hard gezet) wel het idee dat het weer een stapje beter klonk dan m'n focus.Maat28 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 22:15:
[...]
Ik heb tijdens mijn proefrit het soundsystem niet voluit geprobeerd (kids zaten erbij)….zijn de bass tonen wel lekker? In mijn huidige Ford Focus heb ik een upgrade van speakers (Sony) die de binnen spiegel goed laten trillen. Dat klinkt goed en hoop dit ook enigszins in de Enyaq ook te krijgen. Maar misschien zit de binnenspiegel in de huidige focus gewoon los😛 dat kan ook.
Kan dat met Android ook?jdenijs schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 21:33:
[...]
Bij mij werkt, netflix, npo, videoland, youtube, en plex.
Ik hoop ook niet dat je daar stilstondAlex Timmermans schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 08:38:
En navi vraagje.
Het valt mij op dat je bij het stuurdisplay bij carplay de ene keer wel de pijlen etc te zien krijgt en soms ook gewoon helemaal niets.
Bij de skoda navi werkt het altijd.
Doe ik mogelijk iets verkeerd?
En nee, ik heb de foto niet zelf gemaakt terwijl ik aan het rijden was😜.
[Afbeelding]

Kabel of geen kabel maakt geen verschil.FJP84 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 08:45:
[...]
Ik hoop ook niet dat je daar stilstond. Zelf hier Android Auto en werkt daar altijd perfect. Budget op Carplay Apple misschien. Verschil tussen wel/geen kabelbin gebruik?
De ene keer fout en de volgende keer weer goed
Sommige apps werken wel, sommige niet. Blauwe AR pijlen in HUD werken met geen enkele app.Alex Timmermans schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 08:50:
[...]
Kabel of geen kabel maakt geen verschil.
De ene keer fout en de volgende keer weer goed
Oorzaak middels hulp via FB al gevonden.basmq schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 09:10:
[...]
Sommige apps werken wel, sommige niet. Blauwe AR pijlen in HUD werken met geen enkele app.
Werkt niet met google maps maar wel met Apple maps!
Via officiële methode niet (denk ik), maar zie onderstaande link:
https://github.com/shmykelsa/AAAD
Deze app helpt je bij het installeren van diverse apps binnen Android Auto, die niet via PlayStore te verkrijgen zijn. Root access en dergelijke is niet nodig.
(PS; dit geeft ook de mogelijkheid voor ViM, voor degene die dat graag willen voor de kinderen op de achterbank bijvoorbeeld).
Bekend hier, bleek het stopcontact van de auto te zijn. Ik was hem 14 dagen kwijt maar hij laad, rijd nu weer als een zonnetje.esveldt86 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 20:27:
[...]
Wat balen zeg!😔
Bij welke dealer zit je?
leg uit? gaat dat over mijn auto?Enyaqenter schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 09:44:
[...]
Bekend hier, bleek het stopcontact van de auto te zijn. Ik was hem 14 dagen kwijt maar hij laad, rijd nu weer als een zonnetje.
Ik zou het doen!
Bedankt! Hiermee kun je dus apps als YouTube laten installeren op zo'n manier dat die ook te gebruiken zijn in Android Auto? Ik ga eens kijken of android Auto wel fijn werkt op de nieuwe auto als ik hem heb, op de Superb vond ik het echt verschikkelijk namelijk.Jasperzzz schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 09:39:
[...]
Deze app helpt je bij het installeren van diverse apps binnen Android Auto, die niet via PlayStore te verkrijgen zijn. Root access en dergelijke is niet nodig.
(PS; dit geeft ook de mogelijkheid voor ViM, voor degene die dat graag willen voor de kinderen op de achterbank bijvoorbeeld).

waar heb je dit laten doen ?jdenijs schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 21:33:
[...]
Bij mij werkt, netflix, npo, videoland, youtube, en plex.
Ik vermoed dat je met XDA developers een heel eind komt.
ik snap daar niet veel van,SSJVegito schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 10:47:
[...]
Ik vermoed dat je met XDA developers een heel eind komt.
ik zoek iemand die dat kan doen voor me
Welke telefoon heb je precies?Robin2506 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 10:50:
[...]
ik snap daar niet veel van,
ik zoek iemand die dat kan doen voor me
De app YouTube kan je niet installeren binnen AndroidAuto. Maar je kan wel screen mirror doen. Daarmee neem je dus eigenlijk je volledige telefoon scherm over naar het scherm in de auto.SSJVegito schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 10:27:
[...]
Bedankt! Hiermee kun je dus apps als YouTube laten installeren op zo'n manier dat die ook te gebruiken zijn in Android Auto? Ik ga eens kijken of android Auto wel fijn werkt op de nieuwe auto als ik hem heb, op de Superb vond ik het echt verschikkelijk namelijk.
Tot pp heden vindt ik AndroidAuto prima werken in de Enyaq. Draadloos gebruik ik niet meer, altijd bedraad. Te vaak gehad dat bij draadloos mn telefoon te warm werd i.c.m. opladen. Dat resulteert erin dat alles heel traag wordt.
ik heb hier een Iphone 6s voor apart liggen met Softwareversie 13.3.1
Ik heb het filmpje niet gekeken maar kijk hier eens naar:Robin2506 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 10:55:
[...]
ik heb hier een Iphone 6s voor apart liggen met Softwareversie 13.3.1
MacOS YouTube
Windows OS YouTube
Meestal stelt het niks voor en is het even wat stappen volgen.
[ Voor 10% gewijzigd door SSJVegito op 20-08-2021 11:00 ]
Via AAAD heb ik de app CarStream geïnstalleerd. Carstream is vanuit android auto te kiezen. Soort browser waarmee je o.a. Youtube kan starten.SSJVegito schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 10:27:
[...]
Bedankt! Hiermee kun je dus apps als YouTube laten installeren op zo'n manier dat die ook te gebruiken zijn in Android Auto? Ik ga eens kijken of android Auto wel fijn werkt op de nieuwe auto als ik hem heb, op de Superb vond ik het echt verschikkelijk namelijk.
Die had ik gezien, alleen met mijn Samsung A32 zit ik met Android 11 als op AA 6.7.x En daar werkt dit niet. Heeft iemand de ingebakken Android Auto al eens gedowngraded?Jasperzzz schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 09:39:
[...]
Zelf gedaan. Met een goede handleiding is jailbreaken heel makkelijk. Het installeren van CarplayEnable is met Cydia (soort app store) daarna appeltje eitje.
Jailbreaken kan toch maar tot een bepaalde IOS versie op de iphone. Daarboven lukt het (nog) niet?jdenijs schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 11:17:
[...]
Zelf gedaan. Met een goede handleiding is jailbreaken heel makkelijk. Het installeren van CarplayEnable is met Cydia (soort app store) daarna appeltje eitje.
All mijn devices zijn helemaal up to date
Water-Escape
Thanks voor jullie reacties allen! Het komt inderdaad vaker voor. Ik was nu aan het laden, dus wellicht dan toch koeling daar voor.... Het is niet zo hard als op dat mustang filmpje gelukkigjeroenribbink schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 08:46:
[...]
Vervelend, is het al vaker bij je voorgekomen?
Ik ken alleen auto's die dat hebben tijdens het laden.
klinkt het een beetje zoals op deze video bij de Mach-e?
YouTube: Insane Mustang Mach E charging noise!!!
doe je dit ook voor andere ?jdenijs schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 11:17:
[...]
Bij mij pakt ie Skoda Navi en Apple Kaarten wel met de pijlen maar Google Maps helaas niet. Terwijl ik die altijd gebruik...Alex Timmermans schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 08:38:
En navi vraagje.
Het valt mij op dat je bij het stuurdisplay bij carplay de ene keer wel de pijlen etc te zien krijgt en soms ook gewoon helemaal niets.
Bij de skoda navi werkt het altijd.
Doe ik mogelijk iets verkeerd?
En nee, ik heb de foto niet zelf gemaakt terwijl ik aan het rijden was😜.
[Afbeelding]

Hoppa! Vanaf 3 september kan mijn enyaq uitgeleverd worden. Medio april besteld, dus dat gaat nog verbazingwekkend snel!
Ikke grote blij... zal nog wel met veel plezier mijn laatste kilometers met mijn vertrouwde V40 maken. Na 12 jaar komt een einde aan mijn volvo-tijdperk
Ikke grote blij... zal nog wel met veel plezier mijn laatste kilometers met mijn vertrouwde V40 maken. Na 12 jaar komt een einde aan mijn volvo-tijdperk
Update: status op myskoda is veranderd. Geschatte leveringsdatum in België is nu 27/08 . De status in json is aangepast naar 'Importer Transport'.Beckero schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 13:52:
[...]
Op myskoda.be staat er nog steeds 'voorziene levering in Belgie 19/07'. Productie was gestart op 24/06.
Als ik in de json resonse kijk staat er status 'Internal Transfer'.
En mijn dealer zegt dat ie klaar is maar ook aan het wachten is op één of andere chip/onderdeel. Is dat dan de 'Banking' status zoals je zegt?
Dat kan nu toch niet zo moeilijk zijn om een doosje chips geleverd te krijgen.Iemand het adres? Kan ik ze Pringles ofzo opsturen.
Ze hebben mijn doosje Pringles dus goed ontvangen en hij is onderweg
Top! bij mij ging het ook zo :-). Over een paar dagen wordt dat dan "Importer Arrival", en dan "Dealer Arrival"Beckero schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 14:28:
[...]
Update: status op myskoda is veranderd. Geschatte leveringsdatum in België is nu 27/08 . De status in json is aangepast naar 'Importer Transport'.
Ze hebben mijn doosje Pringles dus goed ontvangen en hij is onderweg
Dank allemaal voor de reacties, blijft dus een beetje een verrassing. Ik stel me er maar op in dat het er niet bij zit dan kan het alleen maar meevallen. Levering staat op week 44 dus duurt nog even voor ik kan laten weten wat het is gewordenEindbaass schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 10:10:
Sinds kort aandachtig meelezer van dit forum.
Gisteren de knoop doorgehakt en Founders Edition besteld, arctic silver met comfort en assistentie pakket. Maar de dealer kan niet met zekerheid zeggen of head up display er nu wel of niet bij zit. Op zich geen deal breaker maar wel fijn om te weten.
Is hier iemand met dezelfde configuratie en/of weet hoe dit zit?
Deel van VAG krijgt extra 'vakantie' (of technische werkloosheid?)..
https://www.nu.nl/economi...kantie-om-chiptekort.html
dan zal hier de levering van Sportline 60 (besteld in april) nog wel tot begin 2022 duren vrees ik...
Gelukkig wordt hij niet in Duitsland gebouwd 🤣🤣🤣 maar dat zegt nikshosttech schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 16:03:
Deel van VAG krijgt extra 'vakantie' (of technische werkloosheid?)..
dan zal hier de levering van Sportline 60 (besteld in april) nog wel tot begin 2022 duren vrees ik...
Afgelopen zaterdag na lang wachten (begin november vorig jaar besteld) m'n Enyaq opgehaald. Meteen op en neer naar Frankrijk geweest, dus de eerste 1800km staan op de teller.
Het was het wachten zeker waard! Wat een fijne auto om in te rijden. Nog een beetje zoeken naar de juiste laadpunten onderweg maar dat went vast. Het viel mn vriend op dat ik rustiger rijd dan ik deed in de auto die ik hiervoor had -> alles voor wat extra kilometers op 1 keer laden blijkbaar
.
Klein dingetje waar ik nu 2x last van heb gehad: gedempt volume van de radio dat dan met geen mogelijkheid terug naar normaal te krijgen is. Beide keren was het opgelost toen de auto een tijdje had stilgestaan en ik weer instapte. Is dit een bekend probleem? Op te lossen door systeem te resetten?
Het was het wachten zeker waard! Wat een fijne auto om in te rijden. Nog een beetje zoeken naar de juiste laadpunten onderweg maar dat went vast. Het viel mn vriend op dat ik rustiger rijd dan ik deed in de auto die ik hiervoor had -> alles voor wat extra kilometers op 1 keer laden blijkbaar
Klein dingetje waar ik nu 2x last van heb gehad: gedempt volume van de radio dat dan met geen mogelijkheid terug naar normaal te krijgen is. Beide keren was het opgelost toen de auto een tijdje had stilgestaan en ik weer instapte. Is dit een bekend probleem? Op te lossen door systeem te resetten?
:strip_exif()/f/image/q9x2N8ztF9uyVOUtPPAiSYEM.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat bij mij dan werkt is de spraakassistent knop op het stuur indrukken en dan op het scherm deze met de X weer wegdrukken. Daarna doet volumeknop het weer.Enyaqas schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 19:25:
[Afbeelding]
Moet alleen nog ff mijn Evoque zien kwijt te rakenmarkiep schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 08:51:
[...]
Lekker man, dat is het mooiste nieuws dat je op dit moment kan krijgen. Wachten zuigt.
Even vanaf mijn vakantieadres van me afschrijven, ons dochtertje is ziekjes dus ik ben (samen met daardoor de halve camping
) toch klaarwakker.
Mijn leverende voorkeursdealer (puur vanwege logische ligging) vraagt gewoon 49 euro voor het monteren van luxe kentekenplaten

Ik vroeg nog welk cijfer, de 4 of de 9, een foutje was of dat ik wellicht 25 reserve platen zou krijgen, maar nee.
Bij mijn voorgaande auto's (Renault, Toyota, Opel, Ford) was het allemaal standaard of gratis. Het is voor een auto van 49k ook niet eens bij me opgekomen om het op de offerte te laten zetten, had er gewoon even een kort mailtje over gestuurd als reminder, samen met verwijderen modelaanduiding e.d.
Ik zal het Alphabet nog eens voorleggen maar voor dit geld kan ik net zo goed zelf naar de Brezan rijden en daar voor minder de gloednieuwe standaard platen laten vervangen.
Gratis reclame voor de dealer: Pouw Deventer, jullie begrijpen er helemaal niks van.
Mijn leverende voorkeursdealer (puur vanwege logische ligging) vraagt gewoon 49 euro voor het monteren van luxe kentekenplaten
Ik vroeg nog welk cijfer, de 4 of de 9, een foutje was of dat ik wellicht 25 reserve platen zou krijgen, maar nee.
Bij mijn voorgaande auto's (Renault, Toyota, Opel, Ford) was het allemaal standaard of gratis. Het is voor een auto van 49k ook niet eens bij me opgekomen om het op de offerte te laten zetten, had er gewoon even een kort mailtje over gestuurd als reminder, samen met verwijderen modelaanduiding e.d.
Ik zal het Alphabet nog eens voorleggen maar voor dit geld kan ik net zo goed zelf naar de Brezan rijden en daar voor minder de gloednieuwe standaard platen laten vervangen.
Gratis reclame voor de dealer: Pouw Deventer, jullie begrijpen er helemaal niks van.
Beterschap voor je dochterinternetinfo schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 03:10:
Even vanaf mijn vakantieadres van me afschrijven, ons dochtertje is ziekjes dus ik ben (samen met daardoor de halve camping) toch klaarwakker.
Mijn leverende voorkeursdealer (puur vanwege logische ligging) vraagt gewoon 49 euro voor het monteren van luxe kentekenplaten![]()
Bij Brezan ben je ook gewoon 20 piek per stuk kwijt hoor.
Ik betaalde in 2017 in totaal 30 euro voor.
Maar goede reminder, de mijne komt vrijdag. Gelijk maar vragen of ze die erop kunnen zetten.
Maar goede reminder, de mijne komt vrijdag. Gelijk maar vragen of ze die erop kunnen zetten.
XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907
Hi allemaal, dit is mijn eerste post. Ook ik ga overstappen naar elektrisch en ruil mijn Mercedes c300h in voor een Enyaq.
Ik ontvang week 44 (was eerst week 42) mijn Skoda. Wat heb ik besteld:
Skoda Enyaq iv80 sportline
Kleur: magic black
Extra pakketten:
- infotainment plus
- family
- 125kw snelladen
- comfort plus
Vooral gekozen vanwege de ruimte (3 kids waarvan 2 nog in een stoel), het design (mooie auto), de compleetheid binnenin en uiteraard de nu nog gunstige fiscale voorwaarden.
Ik ontvang week 44 (was eerst week 42) mijn Skoda. Wat heb ik besteld:
Skoda Enyaq iv80 sportline
Kleur: magic black
Extra pakketten:
- infotainment plus
- family
- 125kw snelladen
- comfort plus
Vooral gekozen vanwege de ruimte (3 kids waarvan 2 nog in een stoel), het design (mooie auto), de compleetheid binnenin en uiteraard de nu nog gunstige fiscale voorwaarden.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Ca1wDge3aVO79pHsbtWLzEIR.jpg?f=user_large)
Hallo,jdenijs schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 13:35:
[...]
+ rijdt heerlijk
+ lekker stil
+ mooi groot scherm
Ik zou graag volgend jaar de Enyaq Sportline 80X willen kopen en had wat vraagjes over de negatieve puntjes.
Is dat een groot probleem dat je je knie stoot aan de middenconsole? Misschien word dit nog opgelost?
De muziek installatie kan je niet upgraden hier in Belgie bij Skoda.
Ik wacht op je review na je vakantie
Ik ben 1.98M en in bepaalde zit posities kom ik er wel tegenaan. Geen deal-breaker, maar je zou voor jezelf even moeten gaan proefzitten.Dennis__ schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 10:06:
[...]
Hallo,
Ik zou graag volgend jaar de Enyaq Sportline 80X willen kopen en had wat vraagjes over de negatieve puntjes.
Is dat een groot probleem dat je je knie stoot aan de middenconsole? Misschien word dit nog opgelost?
Hoe dacht je dit middenconsole ‘probleem’ op te (laten) lossen? Dit is gewoon by design zo en mensen met lange benen zullen hier eerder hinder van hebben. Als je de auto eenmaal hebt zul je mogelijk even moeten zoeken naar een zitpositie waarin je er het minste hinder van hebt.Dennis__ schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 10:06:
[...]
Hallo,
Ik ben 1.98m en bij de proefrit hier totaal geen last van gehad. Ligt waarschijnlijk aan de zitpositie die je kiest. Wat meer op de bok of stoel laag ingesteld.
Ik ben zelf 1.97 m en had er ook helemaal geen last van, ligt denk ik aan hoe je je been laat rusten. Is denk ik gewoon een positie zoeken die comfortabel is en dat je toch niet met je knie ertegenaan komt.Dennis__ schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 10:06:
[...]
Hallo,
Soms updaten ze modellen bij een facelift update, ik ben zelf maar 1m78.Martinique schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 10:48:
[...]
Hoe dacht je dit middenconsole ‘probleem’ op te (laten) lossen? Dit is gewoon by design zo en mensen met lange benen zullen hier eerder hinder van hebben. Als je de auto eenmaal hebt zul je mogelijk even moeten zoeken naar een zitpositie waarin je er het minste hinder van hebt.
Mijn vrouw heeft 2 maanden terug de Octavia Combi IV PHEV clever+ besteld na een test rit bij onze garage.
De Octavia koste 47.000 euro en voor die prijs kan je al een Enyaq 80 kopen.
We zullen vragen voor een testrit voor de Enyaq, maar de aankoop zal voor volgend jaar zijn.
Met 1.78 heb je echt een zee aan ruimte voorin. Ik ben zelf 1.74 en mijn vriendin is 1.80. Wij komen allebei niet eens in de buurt van de middenconsoleDennis__ schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 13:13:
[...]
Soms updaten ze modellen bij een facelift update, ik ben zelf maar 1m78.
Mijn vrouw heeft 2 maanden terug de Octavia Combi IV PHEV clever+ besteld na een test rit bij onze garage.
De Octavia koste 47.000 euro en voor die prijs kan je al een Enyaq 80 kopen.
We zullen vragen voor een testrit voor de Enyaq, maar de aankoop zal voor volgend jaar zijn.
:strip_exif()/f/image/KT7iHRi4ogPD7hVPWWH12DaF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/R2RS2nBZ90th9HKsTUErT5lM.jpg?f=fotoalbum_large)
Yes..gisteren mijn 80-er mogen ophalen en daarna wat ritjes gemaakt. Wat een fijne auto zeg. Koppelen met de app ging bijna in 1x goed (bij het scannen zag hij een 7 voor een Z aan, dus even handmatig) verder spelen met de instellingen en het geluid. Ik vind het geluid beter dan het Canton systeem in de Octavia, maar is smaak gevoelig... wat is wel jammer vind is dat je geen snelkoppeling op je scherm kan maken om de LA uit te zetten, of ik heb het nog niet gevonden.
Kortom, het wachten waard, zit prima, rijdt prima en smoelt goed.
Dan denk ik dat je er niet echt last van gaat hebben. Facelift zit er voorlopig nog niet aan te komen verwacht ik! En dan is het nog maar de vraag of ze het interieur op dit punt gaan aanpassen.Dennis__ schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 13:13:
[...]
Soms updaten ze modellen bij een facelift update, ik ben zelf maar 1m78.
Tijdens de testrit viel mij dit ook op. Ik ben zelf 1.88. Het ‘probleem’ kun je verminderen door het stuur meer naar voren te halen. Je stoel daardoor dus ook wat naar achteren plaatsen zodat je benen minder in een hoek zitten en daardoor het midden console minder in de weg zit. Maar ze hadden het idd iets ruimer kunnen maken aan die kant.Dennis__ schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 10:06:
[...]
Hallo,
Mooi hoor! Wellicht vergeten comfort pakket te pakken? Of vind je heldere achterruiten mooier?Jeroenvr72 schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 13:35:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Yes..gisteren mijn 80-er mogen ophalen en daarna wat ritjes gemaakt. Wat een fijne auto zeg. Koppelen met de app ging bijna in 1x goed (bij het scannen zag hij een 7 voor een Z aan, dus even handmatig) verder spelen met de instellingen en het geluid. Ik vind het geluid beter dan het Canton systeem in de Octavia, maar is smaak gevoelig... wat is wel jammer vind is dat je geen snelkoppeling op je scherm kan maken om de LA uit te zetten, of ik heb het nog niet gevonden.
Kortom, het wachten waard, zit prima, rijdt prima en smoelt goed.
Nee hoor, maar mijn werkgever heeft die uit mijn wensen lijst gestreept, evenals assistentie. Het werd allemaal een beetje te duur vond hijMaat28 schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 14:29:
[...]
Mooi hoor! Wellicht vergeten comfort pakket te pakken? Of vind je heldere achterruiten mooier?
Eventueel op het stuur de spraakknop indrukken en op het scherm daarna het kruisje. Bij mij komt dan geluid terug.Enyaqas schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 19:25:
Afgelopen zaterdag na lang wachten (begin november vorig jaar besteld) m'n Enyaq opgehaald. Meteen op en neer naar Frankrijk geweest, dus de eerste 1800km staan op de teller.
Het was het wachten zeker waard! Wat een fijne auto om in te rijden. Nog een beetje zoeken naar de juiste laadpunten onderweg maar dat went vast. Het viel mn vriend op dat ik rustiger rijd dan ik deed in de auto die ik hiervoor had -> alles voor wat extra kilometers op 1 keer laden blijkbaar.
Misschien een beetje off-topic maar ik vraag me wel eens af hoe kunnen de 75-jarige Henk en Truus hier ooit mee rijden, die niet meer gewend zijn dan 4 knoppen op het dasboard en 2 schuifjes voor de kachel
Mijn ouders zijn begin 70 maar geloof nooit dat ze hier ooit wijs uit kunnen.
Mijn ouders zijn begin 70 maar geloof nooit dat ze hier ooit wijs uit kunnen.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2