XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907
Ook benieuwd, deze is voor mij ook aangevraagd. Nog 47 dagen tot de enyaq, hopelijk.Maat28 schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 11:38:
Rijders ervaring met de Eflux laadpas? Die is vrijwel overal inzetbaar in binnen en buitenland?
Of als je zelf de kilowattuurtjes in het buitenland moet betalen.kw_nl schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 11:41:
[...]
Zo'n pas heeft denk ik alleen nut als je niet (zakelijk) leased neem ik aan?
Twee dingen vielen op:
1) Geen aanduiding van de richting in het kleine scherm voor de bestuurder, waardoor je blik steeds naar het hoofdscherm moet gaan om te zien waar je moet afslaan (in ons geval was er een omleiding door een afsluiting waardoor we op onbekend terrein kwamen en dat was dus even lastig).
2) In tegenstelling tot de standaard navi en Google bleef de radio het conitinue doen, ook als ik het geluid uit zette kwam het na de volgende gesproken navi aanwijzing weer gewoon terug. Als ik alleen in de auto zit vind ik dat niet zo storend, maar nu met 3 anderen was dat niet de bedoeling.
De live koppeling met Tronity werkte perfect overigens.
Tenzij ik ergens een instelling verkeerd heb ingesteld, ga ik ABRP alleen gebruiken voor planning van lange ritten en exporteer dan naar Google. De standaard navi vind ik trouwens ook prima, en heeft voor mij het voordeel dat de databundel van mijn telefoon niet aangesproken wordt, dus zeker binnen NL mijn voorkeur (maar het natuurlijk altijd een kwestie van smaak
ABRP op android laat wel aanduiding zien op het kleine scherm, heb je een abonnement? Voor Carplay mist namelijk nog wat functionaliteit volgens zonder abo.bram2700 schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 12:00:
In eerdere posts werd gerefereerd aan navigeren met ABRP. Ik vind hun planningsfunctie erg interessant en de exportmogelijkheden naar andere navi systemen (oa Google) goed. Maar gisteren heb ik geprobeerd direct via CarPlay te navigeren op ABRP.
Twee dingen vielen op:
1) Geen aanduiding van de richting in het kleine scherm voor de bestuurder, waardoor je blik steeds naar het hoofdscherm moet gaan om te zien waar je moet afslaan (in ons geval was er een omleiding door een afsluiting waardoor we op onbekend terrein kwamen en dat was dus even lastig).
2) In tegenstelling tot de standaard navi en Google bleef de radio het conitinue doen, ook als ik het geluid uit zette kwam het na de volgende gesproken navi aanwijzing weer gewoon terug. Als ik alleen in de auto zit vind ik dat niet zo storend, maar nu met 3 anderen was dat niet de bedoeling.
De live koppeling met Tronity werkte perfect overigens.
Tenzij ik ergens een instelling verkeerd heb ingesteld, ga ik ABRP alleen gebruiken voor planning van lange ritten en exporteer dan naar Google. De standaard navi vind ik trouwens ook prima, en heeft voor mij het voordeel dat de databundel van mijn telefoon niet aangesproken wordt, dus zeker binnen NL mijn voorkeur (maar het natuurlijk altijd een kwestie van smaak)
Meestal wel maar ondanks dat ik lease heb ik hem toch al meerdere malen moeten gebruiken omdat de druppel bij de lease niet werd geaccepteerd.kw_nl schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 11:41:
[...]
Zo'n pas heeft denk ik alleen nut als je niet (zakelijk) leased neem ik aan?
Plus het feit dat het dan een aantrekkelijk(er) tarief is.
Aanduiding in de HUD en op kleine display werkt bij mij niet via CarPlay. Ook niet met het abonnementManiacScum schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 12:40:
[...]
ABRP op android laat wel aanduiding zien op het kleine scherm, heb je een abonnement? Voor Carplay mist namelijk nog wat functionaliteit volgens zonder abo.
De gesproken aanwijzingen irriteren me soms, vooral de uitspraak van MeterS.
[ Voor 9% gewijzigd door Scorpio_King op 16-08-2021 13:02 ]
Ja waren de eerste 2 weken van augustus. Week 33 is de 3e week.SSJVegito schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 10:54:
[...]
Ik dacht dat ze sinds vorige week weer open waren? Mijn productieweek stond namelijk op week 33.
Hopelijk is jouw auto compleet
Ik hoop het, ik heb alleen geen honeymoon om het te kunnen verifiëren. Misschien de dealer nog maar eens vragen. Die zullen ondertussen ook wel gek worden van mij.Gupper schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 13:18:
[...]
Ja waren de eerste 2 weken van augustus. Week 33 is de 3e week.
Hopelijk is jouw auto compleeten komt hij niet op Banking te staan,.

Ja ik zit in de proefperiode van premium. Dat zal dan hopelijk functionaliteit zijn die er t.z.t. alsnog gaat komen met CarplayManiacScum schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 12:40:
[...]
ABRP op android laat wel aanduiding zien op het kleine scherm, heb je een abonnement? Voor Carplay mist namelijk nog wat functionaliteit volgens zonder abo.
Op myskoda.be staat er nog steeds 'voorziene levering in Belgie 19/07'. Productie was gestart op 24/06.Hopelijk is jouw auto compleeten komt hij niet op Banking te staan,.
Als ik in de json resonse kijk staat er status 'Internal Transfer'.
En mijn dealer zegt dat ie klaar is maar ook aan het wachten is op één of andere chip/onderdeel. Is dat dan de 'Banking' status zoals je zegt?
Dat kan nu toch niet zo moeilijk zijn om een doosje chips geleverd te krijgen.

Toch niet onder een steen geleefd afgelopen jaar? Vraag dan ook of Skoda er een paar naar Sony stuurt zodat ze nog wat PlayStations kunnen bouwen en wellicht kunnen ze ook bij AMD en Nvidia nog wat gebruiken zodat ik eindelijk aan m'n game pc kan beginnen.Beckero schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 13:52:
[...]
Op myskoda.be staat er nog steeds 'voorziene levering in Belgie 19/07'. Productie was gestart op 24/06.
En mijn dealer zegt dat ie klaar is maar ook aan het wachten is op één of andere chip/onderdeel. Is dat dan de 'Banking' status zoals je zegt?
Dat kan nu toch niet zo moeilijk zijn om een doosje chips geleverd te krijgen.Iemand het adres? Kan ik ze Pringles ofzo opsturen.
markiep in "Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1"esveldt86 schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 18:21:
Hi,
Ik ben nu ook een tijdje dit forum aan het volgen!
Leuk en leerzaam.
Ik mag ook een nieuwe auto in de lease.
Het wordt een voorraad model 60 sportline.
Nu zit ik gigantisch te twijfelen tussen een zwarte en een Quartz Grey.
Online zijn genoeg plaatjes te vinden van de zwarte maar van de Quartz Grey ver minder in de sportuitvoering. Wel wat op sites van dealers.
Maar heeft toevallig iemand van jullie mooie foto’s van een sportline Quartz Grey in het ‘wild’
Dan hoor ik het graag, dat maakt dan hopelijk de keuze iets makkelijker.
Thnx!
Neen hoor, ik weet goed genoeg dat het een wereldwijd probleem is, ik probeer alleen maar met wat (droge) humor het wachten en de pijn te verzachten.Pixal schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 14:17:
[...]
Toch niet onder een steen geleefd afgelopen jaar? Vraag dan ook of Skoda er een paar naar Sony stuurt zodat ze nog wat PlayStations kunnen bouwen en wellicht kunnen ze ook bij AMD en Nvidia nog wat gebruiken zodat ik eindelijk aan m'n game pc kan beginnen.
https://www.polarsteps.co...derland-met-de-enyaq-iv60
All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh
Leuk verhaal, heb met plezier gelezenervh schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 15:04:
Voor wie het leuk vindt; ik heb er even wat tijd voor gemaakt de gehele terugreis van Frankrijk naar Nederland in Polarsteps uit te werken. Wel grappig om dat eens te doen:
idd een leuk verslag, en het verbaasd me dat er nog veel mensen zonder voorbereiding op pad gaan...ervh schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 15:04:
Voor wie het leuk vindt; ik heb er even wat tijd voor gemaakt de gehele terugreis van Frankrijk naar Nederland in Polarsteps uit te werken. Wel grappig om dat eens te doen:
Mag ik vragen wat voor bagagewagen je achter de auto had, wat je ervaringen zijn met snelheden in combinatie met de bagagewagen (afkoppelen?) En wat je verbruik is geweest gedurende de trip?Job1985 schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 09:42:
[...]
Powerpass zonder problemen besteld en geactiveerd 1,5 maand geleden. Daarna 3 weken op vakantie met laden in NL, Duitsland, Zweden en Denemarken. Allen geen probleem.
Door het gratis abbonement zijn de laadprijzen een lachertje. Ik zat voor €45 in Zweden met een bagagewagen achter de auto (hadden klein stukje veerboot dat wel).
Snelladers bijna altijd Ionity maar bij de andere laders (snel en AC) werkt deze ook 99% van de gevallen.
Overigens nog een algemeen vraagje mbt de Powerpass; voor hoe lang geldt het gereduceerde tarief? 1 jaar?
skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut
ervh schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 15:04:
Abonnement voor powerpass is inderdaad 1 jaar daarna maand abonnement 4,99 euro AC laden 0,39 cent DC laden 0,49 centJanHenk schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 15:37:
[...]
Mag ik vragen wat voor bagagewagen je achter de auto had, wat je ervaringen zijn met snelheden in combinatie met de bagagewagen (afkoppelen?) En wat je verbruik is geweest gedurende de trip?
Overigens nog een algemeen vraagje mbt de Powerpass; voor hoe lang geldt het gereduceerde tarief? 1 jaar?
bij 10 euro per maand AC laden 0,29 cent DC laden 0,39 cent
Dank; erg leuk.ervh schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 15:04:
Thanks, leuk verhaalervh schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 15:04:
Het gereduceerde tarief is 1 jaar geldig.JanHenk schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 15:37:
[...]
Mag ik vragen wat voor bagagewagen je achter de auto had, wat je ervaringen zijn met snelheden in combinatie met de bagagewagen (afkoppelen?) En wat je verbruik is geweest gedurende de trip?
De bagagewagen was een powertrailer met een laadbak van 1,80x1,00m en 0,6m hoog. De wagen mag zo'n 550kg netto geladen worden geloof ik. Ik had de wagen nog niet tuv laten keuren dus de snelheden waren gemiddeld 90km/h en het verbruik lag gemiddeld zo rond de 3,5km per % normaal is dit rond de 4km per %. Voor ons echt goed te doen, 2 a 3 uur rijden en dan even 20-30 min pauze (met kinderen en hond). We waren eigenlijk altijd later terug bij de auto dan volgens ABRP nodig was. Ik had trouwens ABRP gekoppeld met de auto via Tronity zodat de batterij % live werden uitgelezen, werkte prima. Op een totaal van 8 uur rijden met kar was het ongeveer 1 uur laden
In NL en D moesten we het karretje steeds afkoppelen bij de laders, meestal kon het karretje gewoon naast of voor de auto staan en kon ik het karretje in mijn eentje op zn plek duwen (misschien 2 minuten werk). In Zweden had Ionity andere opstellingen van de laders en kon je gewoon met kar en al bij de lader staan.
:strip_exif()/f/image/ClbcNFXHeAJWLgJV8OLiirT6.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 11% gewijzigd door Job1985 op 16-08-2021 16:40 . Reden: plaatje erbij ]
Thanks! Eerste dag was alleszins positief.hosttech schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 09:18:
[...]
Ik volg mee, leuk om te zien (en Mierlo ligt maar uurtje noordelijker dan hier).. goede reis toegewenst!!
[ Voor 12% gewijzigd door t3q op 16-08-2021 18:55 ]
Life goes as it goes.
Ik krijg de trekhaak niet meer teruggeklapt. Je hoort wel iets, maar er gebeurd niets.
Het is helaas ook geen kwestie van vuil in het mechanische deel want er zit geen beweging in.
Bedankt voor het delen. Nu kan iedereen van jouw ervaring gebruik maken voor hun vakantie 👍FJP84 schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 21:24:
[...]
Ga ik volgen goede reis. Welke navigatie ga je gebruiken en hoe heb je de reis gepland?
Mooi verhaal. Ook goed advies: ga goed voorbereid op vakantie, dus maak een goede planning waar je gaat laden. Bedankt voor het delen 👍ervh schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 15:04:
Beetje aan het kijken waar te laden onderweg.
Wat is nou beter om te gebruiken?
ABRP of de skoda navigatie. Het is eigenlijk 1 rechte weg, dus zo spannend is het niet. Over de tolweg
Heb trouwens newmotion pas en IONITY pas.
Ik heb exact hetzelfde statuut voor dezelfde datums.Beckero schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 13:52:
[...]
Op myskoda.be staat er nog steeds 'voorziene levering in Belgie 19/07'. Productie was gestart op 24/06.
Dat kan nu toch niet zo moeilijk zijn om een doosje chips geleverd te krijgen.Iemand het adres? Kan ik ze Pringles ofzo opsturen.
Dealer weet natuurlijk van niks.
En verder voor antwoorden zoeken is hen teveel gevraagd
Klinkt goed. Had je in ABRP de max snelheid ook daarop 160km ingesteld?t3q schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 18:43:
Vandaag de rit met de Enyag 80 naar midden/zuid Duitsland gemaakt. Via abrp de route gepland en vergeleken met die van de Enyag, kwam eigenlijk hetzelfde uit. 1 stop bij Ionity Tignee. En ik mocht mooi naast een andere NL Enyaq staan 👌 De rit was eigenlijk top, 2,5 uur rijden en dan 25 min laden en 2, 5 uur rijden. Heb overal netjes de max snelheden aangehouden wat resulteerde in een max van 167 km/h in Duitsland 😏 De stop is ook beter want het dwingt je tot een break waar ik voorheen met de diesel 800 km non stop reed (als de kinderen sliepen) 🙄
Ik heb via mijn werk de E-flux laadpas. Met Newmotion kan je in elke geval in Italië beter terecht. Duitsland en Zwitserland kan je prima met E-flux terecht.Maat28 schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 11:38:
Rijders ervaring met de Eflux laadpas? Die is vrijwel overal inzetbaar in binnen en buitenland?
Voor wat betreft passen, ik heb de Powerpass, Shell Recharge en ANWB laadpas in bezit. Ondanks de beloften van o.a. E-Flux en ook Recharge, ANWB en veel andere partijen, is er geen enkele pas die óveral werkt. Ik heb het zelf een paar keer meegemaakt, in Chargemap wordt aangegeven dat de pas van Shell zou moeten werken, een dag ervoor nog bevestigd. Maar die van mij doet het niet. Die van ANWB gelukkig wel, ondanks dat daar bij staat dat die juist niet werkt. Voor mij gevoel is het af en toe maar net hoe de wind waait bij sommige laadproviders. Dan ben je blij dat je een paar backup passen hebt.iMoose schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 21:50:
[...]
Ik heb via mijn werk de E-flux laadpas. Met Newmotion kan je in elke geval in Italië beter terecht. Duitsland en Zwitserland kan je prima met E-flux terecht.
De passen die ik net benoem kosten geloof ik € 2,- om aan te schaffen en kosten daarna alleen geld als je ze gebruikt. Mijn advies; zorg dat je ze hebt zodat je niet mis grijpt of een uur of langer verliest. Dan is die 4 pleuro snel terug verdiend.
All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh
Ik had laatst wel dat hij niet uitklapte. Lekker als je klaar staat met de fietsdrager. Gelukkig kon ik de trekhaak zelf onder de auto wegtrekken terwijl ik de ontgrendelknop in de auto met de andere hand bediende.hilbert_nl schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 19:36:
En de volgende storing meldt zich.
Ik krijg de trekhaak niet meer teruggeklapt. Je hoort wel iets, maar er gebeurd niets.
Het is helaas ook geen kwestie van vuil in het mechanische deel want er zit geen beweging in.
Nee dat niet, het waren maar korte stukjes waar er geen limiet was. Het was meer even proberen wat de auto kan. Moet zeggen dat hij goed reageerde en stabiel bleef, dat met 5 personen en volle kofferbak.FJP84 schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 21:22:
[...]
Klinkt goed. Had je in ABRP de max snelheid ook daarop 160km ingesteld?
Al met al een fijne reisauto, lekker TA aan, schoentjes uit en genieten 👌
Life goes as it goes.
Komend weekend gaan we gelijk naar Belgie met de auto, 132KM heen en 132KM terug.
Totaal dus 264 KM, waarbij ABRP aangeeft dat ik dan nog moet opladen op de terug weg om thuis aan te komen.
Echter, met een actieradius van 390 zou dit gewoon haalbaar moeten zijn? Natuurlijk moet je er wat van afrekenen, maar dat ik volgens ABRP niet eens de 300 KM zou halen op een accu verbaasd mij wel..
Ligt eraan hoeveel snelweg je doet en hoe hard je rijdt, als je route bijna volledig snelweg is en je steeds 130km/h rijdt zou het best wel eens krap kunnen worden met een IV60. Als je echter netjes 100km/h rijdt op de snelweg of meer binnenwegen dan haal je het makkelijk. En daarnaast spelen natuurlijk de drukte en weersomstandigheden ook nog mee.Krishh schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 08:24:
Aankomende donderdag is het zover, dan mag ik mijn Enyaq IV60 in ontvangst nemen. Ergen vind ik het wel een beetje eng met de actie-radius.
Komend weekend gaan we gelijk naar Belgie met de auto, 132KM heen en 132KM terug.
Totaal dus 264 KM, waarbij ABRP aangeeft dat ik dan nog moet opladen op de terug weg om thuis aan te komen.
Echter, met een actieradius van 390 zou dit gewoon haalbaar moeten zijn? Natuurlijk moet je er wat van afrekenen, maar dat ik volgens ABRP niet eens de 300 KM zou halen op een accu verbaasd mij wel..
[ Voor 3% gewijzigd door ik222 op 17-08-2021 08:53 ]
De inschatting van ABRP klopt doorgaans wel redelijk. De 390km is obv WLTP. Dat is een test cyclus met een gemiddelde snelheid van 46.5 km/h. Als je 100 gaat rijden dan heb je natuurlijk een stuk minder range dan de theoretische range van 390.Krishh schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 08:24:
Aankomende donderdag is het zover, dan mag ik mijn Enyaq IV60 in ontvangst nemen. Ergen vind ik het wel een beetje eng met de actie-radius.
Maar goed, even 5 of 10 minuten aan de snellader en je kunt weer verder. Kun je dat meteen even testen.
[ Voor 5% gewijzigd door Inspired op 17-08-2021 08:53 ]
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Dit klopt als een bus, het verbruik schiet omhoog bij 130 km/h.ik222 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 08:26:
[...]
Ligt eraan hoeveel snelweg je doet en hoe hard je rijdt, als je route bijna volledig snelweg is en je steeds 130km/h rijdt zou het best wel eens krap kunnen worden met een IV60. Als je echter netjes 100km/h rijdt op de snelweg of meer binnenwegen dan haal je het echter makkelijk. En daarnaast spelen natuurlijk de drukte en weersomstandigheden ook nog mee.
Bij onze rit leek het erop dat ik met 50 km actieradius zou aankomen maar doordat het laatste stuk eigenlijk constant heuvel/bergaf ging kwam ik aan met nog 90km. Mooi systeem dat regeneren 👌
Life goes as it goes.
Gisteren de knoop doorgehakt en Founders Edition besteld, arctic silver met comfort en assistentie pakket. Maar de dealer kan niet met zekerheid zeggen of head up display er nu wel of niet bij zit. Op zich geen deal breaker maar wel fijn om te weten.
Is hier iemand met dezelfde configuratie en/of weet hoe dit zit?
HUD is een probleem i.v.m. chip te korten.Eindbaass schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 10:10:
Sinds kort aandachtig meelezer van dit forum.
Gisteren de knoop doorgehakt en Founders Edition besteld, arctic silver met comfort en assistentie pakket. Maar de dealer kan niet met zekerheid zeggen of head up display er nu wel of niet bij zit. Op zich geen deal breaker maar wel fijn om te weten.
Is hier iemand met dezelfde configuratie en/of weet hoe dit zit?
Het hangt dus ook sterk af welke voorlopige levertijd je hebt gekregen. Want tot nu toe is de communicatie geweest dat de HUD vermoedelijk pas in 2022 weer leverbaar is.
Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar
Ik ben echt zo ontzettend blij dat die van mij alsnog met HUD geleverd is, over 2 uurtjes mag ik hem ophalenWicked-Game schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 10:25:
[...]
HUD is een probleem i.v.m. chip te korten.
Het hangt dus ook sterk af welke voorlopige levertijd je hebt gekregen. Want tot nu toe is de communicatie geweest dat de HUD vermoedelijk pas in 2022 weer leverbaar is.
Zover ik qua communicatie met de dealer heb begrepen waren lopende bestellingen met HUD geen issue, tenzij je de vaga heb gehad om het te laten vallen. Dat laatste kon uiteindelijk nog wel betekenen dat je hem toch krijgt.... maar is dan geen zekerheid meer.CrashKonijn schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 10:54:
[...]
Ik ben echt zo ontzettend blij dat die van mij alsnog met HUD geleverd is, over 2 uurtjes mag ik hem ophalen
Alles wat nu qua bestelling gedaan zou worden is tot nu toe 2022 pas weer met HUD. Maar goed de informatie veranderd ook zowat elke week.
Ook ik volg dit forum al enige tijd met belangstelling. Eind juli mocht ik mijn nieuwe auto gaan uitzoeken (5 maanden voor einde leasecontract). Uiteindelijk op de Enyaq terecht gekomen, met de volgende uitvoering:
Skoda Enyaq 80 Sportline Black Magic:
- 6C4 Zijairbags achter
- 3FU Panoramadak
- 1M6 Elektrisch inklapbare trekhaak
- 1LC Schijfremmen ivm gewichtklasse
- YON Infotainment online 3 jaar
- RAB Infotainment plus
- PXA Family
- PWA Klimaat
- PSA Assistentie
- PPC 360 graden areaview
- PKP Transport
- PB0 Elek. best.stoel + geheugen
- LH3 125 kw oplaadmogelijkheid
[ Voor 0% gewijzigd door J.Kossen op 17-08-2021 11:26 . Reden: Typo's ]
Ik zou nergens vanuit gaan op het ogenblik, bij Audi hebben ze ook de edities flink aangepast nu met o.a. geen panoramadak meer bijv.Robbie8454 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 11:11:
Ik neem toch aan dat ze chips hebben bewaard voor de founders edition. Het is immers een speciaal model met gelimiteerde oplage.
Overigens zie ik in de opties in de configurator bij de founders editie niks staan over HUD, ook niet optioneel... of ik kijk eroverheen.
Ik had inderdaad aangegeven dat ze hem mochten laten vallen omdat hij anders sowieso nog weer 8 weken achteruit ging, maar uiteindelijk zat hij er toch op en is hij eerder geleverd dan geplandWicked-Game schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 11:10:
[...]
Zover ik qua communicatie met de dealer heb begrepen waren lopende bestellingen met HUD geen issue, tenzij je de vaga heb gehad om het te laten vallen. Dat laatste kon uiteindelijk nog wel betekenen dat je hem toch krijgt.... maar is dan geen zekerheid meer.
Alles wat nu qua bestelling gedaan zou worden is tot nu toe 2022 pas weer met HUD. Maar goed de informatie veranderd ook zowat elke week.
Bedankt voor je antwoord!Inspired schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 08:51:
[...]
De inschatting van ABRP klopt doorgaans wel redelijk. De 390km is obv WLTP. Dat is een test cyclus met een gemiddelde snelheid van 46.5 km/h. Als je 100 gaat rijden dan heb je natuurlijk een stuk minder range dan de theoretische range van 390.
Maar goed, even 5 of 10 minuten aan de snellader en je kunt weer verder. Kun je dat meteen even testen.
Van het weekend maar even kijken hoe ver ik kom, zal ook waarschijnlijk niet harder dan 110 rijden dus ben benieuwd hoeveel er over blijft voor de terug weg.
Is inderdaad overdreven. Laatst met mijn iV 60 naar Frankrijk gereden. Van huis tot onder Lille ruim 300 in één ruk gereden en nog méér dan 10% SoC. Ik heb er nu 9.000 km opzitten en nooit last gehad van ‘range anxiety’. Ik rijd gemiddeld onder de 17 kWh/100 km.Krishh schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 08:24:
Je parameters in ABRP goed instellen scheelt veel!
Ik zie het ook niet in de configurator, niet in de standaard opties en niet als optie.Wicked-Game schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 11:25:
[...]
Ik zou nergens vanuit gaan op het ogenblik, bij Audi hebben ze ook de edities flink aangepast nu met o.a. geen panoramadak meer bijv.
Overigens zie ik in de opties in de configurator bij de founders editie niks staan over HUD, ook niet optioneel... of ik kijk eroverheen.
Dank aan alle gebruikers die hun ervaringen delen en mij zo al van heel veel nuttige informatie voorzien zelfs voordat ik de auto zelf mag rijden
Ik ben zelf in afwachting van mijn bestelde iV80 via een LM bij A-Point Adam met de volgende config:
- Arctic silver metallic
- Lounge
- Family
- Elektrisch inklapbare trekhaak
- Panoramadak
- 125 kW oplaadmogelijkheid
- Comfort Plus
- Antraciet Regulus 19 inch
- Infotainment online 3 jaar
De auto is besteld bij LM in WK25, de dealer bevestigde de bestelling WK27. LM portal geeft sinds de bestelling aan verwachte leverweek WK01 2022

Een paar weken geleden een proefrit gemaakt en naderhand toegang tot Honeymoon gekregen. Daar staat hij nog op status 1 en de verwachte leverweek op WK07...

Omdat ik ook veel berichten heb gezien dat zowel de trekhaak als standaard licht voor vertraging heeft gezorgd of nog steeds kan zorgen (of is die periode nu voorbij?) ben ik in afwachting van een wijziging in de bestelling op eigen initiatief om de trekhaak te laten vervallen (so be it) en voor het licht pakket te kiezen (nice to have).
Weet dat dit niet direct zorgt voor een snellere levering, maar voor meer vertraging zou het niet mogen zorgen als ik het goed heb begrepen. Frustrerend is dat alles via de LM verloopt en dit zeer stroperig gaat, maar goed dat moet ik maar op de koop toe nemen.
Ik snap het, het is ook wel wat wishful thinking natuurlijk maar ik ga op dit moment maar even meer af op A-Point die me dit wel bijna wilde verzekeren (overigens nadat de bestelling was geplaatst hoor dus niet om over te halen). Maar ik snap heel goed dat er geen garantie is en ik overgeleverd ben aan de hele keten van bestelling tot levering met de bekende productieproblemen.Inspired schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 12:09:
@Pimmr week 27 bestellen en nog levering dit jaar verwachten is ook wel een stretch volgens mij. Helemaal met zaken die al schaars zijn.
Ik denk toch dat ik die trekhaak en licht wel ga aanpassen.. maar ook hier moet nog even een goedkeur langs de LM en dat kost vast nog een week of 2. We gaan het zien, en als de levering uiteindelijk toch 2022 wordt, dan leg ik me er bij neer dat me dat dan 133 euro (bruto) per maand meer aan bijtelling kost. Ik ga er hoe dan ook enorm op vooruit tov mijn huidige wagen (Hyundai i30 wagon).
Ja, misschien komt er nog meer richting NL. Collega kreeg in week 5 of 6 al te horen dat de sloten voor 2021 levering al op waren. Voorraad model niet een optie?Pimmr schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 12:20:
[...]
Ik snap het, het is ook wel wat wishful thinking natuurlijk maar ik ga op dit moment maar even meer af op A-Point die me dit wel bijna wilde verzekeren (overigens nadat de bestelling was geplaatst hoor dus niet om over te halen). Maar ik snap heel goed dat er geen garantie is en ik overgeleverd ben aan de hele keten van bestelling tot levering met de bekende productieproblemen.
Ik denk toch dat ik die trekhaak en licht wel ga aanpassen.. maar ook hier moet nog even een goedkeur langs de LM en dat kost vast nog een week of 2. We gaan het zien, en als de levering uiteindelijk toch 2022 wordt, dan leg ik me er bij neer dat me dat dan 133 euro (bruto) per maand meer aan bijtelling kost. Ik ga er hoe dan ook enorm op vooruit tov mijn huidige wagen (Hyundai i30 wagon).
A-point heeft geen moment aangegeven dat ik dit echt wel kon vergeten, en vanaf het begin aangegeven dat de kans groot is dat het dit jaar nog wel ging lukken. Dat is ook nog zoiets, ze zeggen volgens mij allemaal wat anders omdat ze het zelf ook eigenlijk niet weten. Zeg dat dan, daar heb ik meer aanInspired schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 12:22:
[...]
Ja, misschien komt er nog meer richting NL. Collega kreeg in week 5 of 6 al te horen dat de sloten voor 2021 levering al op waren.

Dat was misschien wel een optie als mij verteld werd dat ik 20 weken te laat ben met bestellen voor levering 2021, maar nu de bestelling is geplaatst wil ik het traject van annuleren / opnieuw bestellen van een voorraad model eigenlijk niet meer in gaan, als ik heb gemerkt hoe enorm traag alles nu verliep qua communicatie met de LM. Het duurt gewoon standaard een week voordat je antwoord krijgt op een vraag. En dan hebben we ook nog een wagenparkbeheerder die overal goedkeur op moet geven.Inspired schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 12:22:
Voorraad model niet een optie?
Dan ben ik dus niet gekSSJVegito schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 12:05:
[...]
Ik zie het ook niet in de configurator, niet in de standaard opties en niet als optie.
Enyaq 80 tochvinom schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 22:24:
Zojuist geladen voor het eerst geladen bij een snellader. Ionity bij Sandelingen West in combinatie met mijn Skoda Powerpass. Ik begon het laden met nog 19% accu en hij ging van start met 125kW, dus de snellaad optie werkt gelukkig
PowerPass werkt ook goed, ik had 18,57 kW geladen voor €5,57. Woensdag laden bij Ionity Wellin en Ionity Hauconcourt en hopelijk zorgeloze 600 kilometer rit. Ik ben van plan op de navigatie van de Enyaq zelf te rijden, en ABRP als back up.
Echt even zoekterm warmtepomp gebruiken, resultaten qua pagina's is te overzien en kan je jou keuze maken.jvonkk schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 10:09:
Dag allen,
Momenteel mag ik een nieuwe auto uitzoeken, waarbij mijn oog is gevallen op de Enyaq 60. Twijfel nog over de warmtepomp. Merken jullie een significant effect in de koudere maanden? Wat is de algehele ervaring over de warmtepomp?
Hoor graag
Warmtepomp is (te) vaak behandeld om opnieuw revue te laten passeren en is verwijzen naar zoekfunctie een goede optie anders worden er veel pagina's toegevoegd zonder iets nieuws.
Edit: zag dat andere member dat al gedaan had en link gepost had, hulde daarvoor.
[ Voor 6% gewijzigd door knirrebir op 17-08-2021 13:27 ]
Hoe lang moet spanwijdte zijn?basmq schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 07:30:
Ik had laatst wel dat hij niet uitklapte. Lekker als je klaar staat met de fietsdrager. Gelukkig kon ik de trekhaak zelf onder de auto wegtrekken terwijl ik de ontgrendelknop in de auto met de andere hand bediende.
Voor geval men met kleinere spanwijdte proberen
Van waar naar waar?Alex Timmermans schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 20:55:
Komend weekend de eerste “verre” reis.
Beetje aan het kijken waar te laden onderweg.
Wat is nou beter om te gebruiken?
ABRP of de skoda navigatie. Het is eigenlijk 1 rechte weg, dus zo spannend is het niet. Over de tolweg
Heb trouwens newmotion pas en IONITY pas.
Denk dat met die info mede members beter advies kunnen geven.
Vreemd, ik heb wel Skoda gekozen.vinom schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 10:46:
@ManiacScum Bij de Tronity app moet je een vehicle toevodgen. Heb jij daar gewoon Skoda gekozen of Volkswagen omdat de API hetzelfde is? Als ik wil inloggen met de Myskoda gegevens in Tronity krijg ik invalid email/password terwijl het wel klopt.
De eerste twee keer is het mij inderdaad niet gelukt met dezelfde melding van gebruikersnaam en wachtwoord.
Vervolgens lukte het wel om in te loggen.
Wat andere members al aangaven, heb je snelladen als optie genomen is er geen probleem.Krishh schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 08:24:
Daarnaast waar staat referentie verbruik in abrp ingesteld?
Jij bent berijder en alles via lm laten gaan werkt niet, zelf contact opnemen met dealer om info te krijgen zou ik doen, net als veel andere members die eigenlijk alleen via lm mochten communiceren, alleen lm weten te weinig.Pimmr schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 12:34:
A-point heeft geen moment aangegeven dat ik dit echt wel kon vergeten, en vanaf het begin aangegeven dat de kans groot is dat het dit jaar nog wel ging lukken. Dat is ook nog zoiets, ze zeggen volgens mij allemaal wat anders omdat ze het zelf ook eigenlijk niet weten. Zeg dat dan, daar heb ik meer aan![]()
Dat was misschien wel een optie als mij verteld werd dat ik 20 weken te laat ben met bestellen voor levering 2021, maar nu de bestelling is geplaatst wil ik het traject van annuleren / opnieuw bestellen van een voorraad model eigenlijk niet meer in gaan, als ik heb gemerkt hoe enorm traag alles nu verliep qua communicatie met de LM. Het duurt gewoon standaard een week voordat je antwoord krijgt op een vraag. En dan hebben we ook nog een wagenparkbeheerder die overal goedkeur op moet geven.
Dealer kan jou aangeven of ze voorraadmodel hebben of niet en wanneer leveren, eventueel bij andere dealer vandaan laten halen door jou dealer of andere dealer.
Dat van iedereen moet goedkeuren weet ik maar ik belde en mailde iedereen elke dag en dan kan het ineens wel in 2 dagen.
Op zijn beloop laten is niet wat ik gedaan heb.
Op zijn beloop laten is ook zeker niet wat ik gedaan heb (doe), ik zal de details besparen maar heb tientallen mails en telefoontjes gepleegd met wagenparkbeheerder én LM om alles in gang te krijgen, en om dit te bespoedigen ondertussen contact met dealer gehad. Ik heb een vast contactpersoon bij de dealer en die reageert altijd heel netjes. Eigenlijk is de LM de enige vertragende factor. Alleen dat ik levering dit jaar wel zou kunnen vergeten met de bestelling in WK27 heb ik nog niet eerder te horen gekregen dus om nu de boel nu om te gooien en achter een voorraadmodel aan te gaan is ook zoiets, ik ga eerst maar even informeren bij de dealer of er nieuws is.knirrebir schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 13:26:
[...]
Jij bent berijder en alles via lm laten gaan werkt niet, zelf contact opnemen met dealer om info te krijgen zou ik doen, net als veel andere members die eigenlijk alleen via lm mochten communiceren, alleen lm weten te weinig.
Dealer kan jou aangeven of ze voorraadmodel hebben of niet en wanneer leveren, eventueel bij andere dealer vandaan laten halen door jou dealer of andere dealer.
Dat van iedereen moet goedkeuren weet ik maar ik belde en mailde iedereen elke dag en dan kan het ineens wel in 2 dagen.
Op zijn beloop laten is niet wat ik gedaan heb.
![]() | ![]() |
Hoe kom je aan dat ‘cargo’ klepje? Die zit er bij niet in nl.vinom schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 15:30:
@Pas1 en anderen die het nodig hebben: een foto en nummers die in de laadtas staan (dus niet de laadtas uit de shop)
[Afbeelding] [Afbeelding]
Via de json response kan je het volgende zien:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KbHyJ9Z1x449Buar3QVK35SR.jpg?f=user_large)
Als je die twee data omzet (bvb via http://jsfiddle.net/dS2hd/) krijg ik als
earliest delivery date 16 augustus te zien, latest delivery date is 3 oktober.
(De status op de website zelf is nog steeds: productie 24/06/2021 - geschatte leveringsdatum 19/07/2021)
Zat er bij mij al in. Misschien ook wel logisch, anders valt die tas bij iedere bocht om. Aan de binnenkant van de klepje zitten twee stukjes die je eruit kan klikken om daarmee je boodschappen ofzo vast te kunnen zetten in de kofferbak. Dat blijft zitten doordat er klittenband aan de onderkant zit.hilbert_nl schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 16:01:
[...]
Hoe kom je aan dat ‘cargo’ klepje? Die zit er bij niet in nl.
Klopt, maar ik vermoed wel dat je die met een korrel zout moet nemen. Mijn "Earliest delivery date" staat nog steeds op 13 september, maar ondertussen staat de Enyaq bij de dealer te wachten op de nummerplaat. Hopelijk is de jouwe er ook snel!Beckero schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 16:01:
Een update voor de Belgen die via myskoda.be de status opvolgen.
Via de json response kan je het volgende zien:
[Afbeelding]
Als je die twee data omzet (bvb via http://jsfiddle.net/dS2hd/) krijg ik als
earliest delivery date 16 augustus te zien, latest delivery date is 3 oktober.
(De status op de website zelf is nog steeds: productie 24/06/2021 - geschatte leveringsdatum 19/07/2021)
Zit er bij mij ook bij. Er handig voor die tas idd. Wellicht alleen bij de “normale” bodem en niet bij de verhoogde bodem uit het transport pakket?hilbert_nl schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 16:01:
[...]
Zit er bij mij (ook) standaard in. Meer waard dan de ijskrabber en de vuldop bij elkaarhilbert_nl schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 16:01:
[...]
Bij het transportpakket zit het inderdaad niet bij volgens mij. Maar goed ik heb een 1st Edition, daar zat de tas voor de laadkabel niet eens bij of de magische vuldop.Chipsoer schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 16:34:
[...]
Zit er bij mij ook bij. Er handig voor die tas idd. Wellicht alleen bij de “normale” bodem en niet bij de verhoogde bodem uit het transport pakket?
🤯
hilbert_nl schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 16:01:
[...]
Ik heb idd het transport pakket (1st edition), dan zal dat het zijn 👍DirkBouwman schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 17:25:
Klopt inderdaad, wanneer je transport pakket hebt zit dat klepje / schotje aan de zijkant er niet bij.
[...]
Maar wel een tasje??hilbert_nl schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 17:45:
[...]
Ik heb idd het transport pakket (1st edition), dan zal dat het zijn 👍
Nope ook niet.
Sterker nog, ik heb de 2e paraplu en afvalbakje uit m’n Superb gepakt.
2e paraplu zit er inderdaad standaard niet bijhilbert_nl schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 17:58:
[...]
Nope ook niet.
Van het tasje had ik verwacht dat dit er bij een 1st edition bij zou zitten.
Dit ga ik denk ik ook maar doen.hilbert_nl schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 17:58:
[...]
Nope ook niet.
Matched aardig, ik heb begin mei besteld en leverweek staat nu op week 38. Stond origineel ook op week 44.Berend- schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 16:45:
Half mei een iV60 besteld. Leverweek is inmiddels vervroegd van week 44 naar week 39.
- Wordt je niet irritant van de waarschuwing je handen aan het stuur te houden?
- Doet TA het met een fietsendrager achterop?
- Welke hacks zijn al geprobeerd? (Waterfles, spinbinder)
- Ook buiten snelweg te gebruiken?
- Betrouwbaar / moet je vaak ingrijpen?
1. Zeker! Ik word er helemaal gek vanmarkiep schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 18:39:
Ik heb hoge verwachtingen van de travel assist. Wat is de ervaring daarmee onder de reeds eigenaren?
2. Met een fietsendrager doet ie het wel bij mij. Echter een paar dagen geleden deed ie het ook niet met firtsendrager.
3. Nope
4. Buiten de snelweg gebruik ik het bijna niet.
5. Ik heb al een keer flink moeten ingrijpen omdat ie over een verdrijvingsvlak te tegenligger wilde beuken. Best schrikken moet ik zeggen.
Eigenlijk vind ik TA minder comfortabel rijden dan ik had gedacht. Vooral vanwege de melding ‘stuur vasthouden’
Het meest frustrerende vind ik eigenlijk het hernemen. Ohnee, want dat kan je niet 😉. De enige workaround is eerst ACC resumen en dan terug op TA duwen. Daarnaast is het mij een raadsel, als het verkeersbord en de bijhorende snelheid dus al herkend is én te zien in HUD en dashboard, en je duwt op TA.. Dat hij dan gewoon de snelheid vast zet die je op dat moment rijdt. Kan toch makkelijk naar die snelheid van verkeersbord gaan? 🤷hilbert_nl schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 18:59:
[...]
1. Zeker! Ik word er helemaal gek van
2. Met een fietsendrager doet ie het wel bij mij. Echter een paar dagen geleden deed ie het ook niet met firtsendrager.
3. Nope
4. Buiten de snelweg gebruik ik het bijna niet.
5. Ik heb al een keer flink moeten ingrijpen omdat ie over een verdrijvingsvlak te tegenligger wilde beuken. Best schrikken moet ik zeggen.
Eigenlijk vind ik TA minder comfortabel rijden dan ik had gedacht. Vooral vanwege de melding ‘stuur vasthouden’
Ik heb de herkenning van de verkeersborden uitgezet en nu is het lekker relaxed rijden op de snelwegenCloclo100 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 19:08:
[...]
Het meest frustrerende vind ik eigenlijk het hernemen. Ohnee, want dat kan je niet 😉. De enige workaround is eerst ACC resumen en dan terug op TA duwen. Daarnaast is het mij een raadsel, als het verkeersbord en de bijhorende snelheid dus al herkend is én te zien in HUD en dashboard, en je duwt op TA.. Dat hij dan gewoon de snelheid vast zet die je op dat moment rijdt. Kan toch makkelijk naar die snelheid van verkeersbord gaan? 🤷
Ik zie op mijn focus dat op voor en achter bumpers sensoren echt zijwaarts gericht staan.
De persoon hieronder heeft last van alle veiligheidssystemen, zoals cruise control die nogal wispelturig de maximum snelheid hanteert en wil de systemen waar hij last van heeft niet uitschakelen omdat hij ervoor betaald heeft

Autoweek: Skoda Enyaq iV 60 First Edition (2021) review.
https://www.autoweek.nl/r...iv-60-first-edition-2021/
[ Voor 33% gewijzigd door Pixal op 17-08-2021 19:29 ]
Dit konden ze bij de Superb al goed, zouden ze het nu echt zo verkloot hebben?Pixal schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 19:25:
Ik lees net een review op Autoweek die vrij negatief is (en praktisch onleesbaar vanwege gebrek aan leestekens etc), waarin wordt aangehaald dat de waarschuwing in de spiegels nauwelijks werkt als iemand naast je zit, vooral aan de rechterkant. Kan iemand zich daar in vinden?
Ik zie op mijn focus dat op voor en achter bumpers sensoren echt zijwaarts gericht staan.
De persoon hieronder heeft last van alle veiligheidssystemen, zoals cruise control die nogal wispelturig de maximum snelheid hanteert en wil de systemen waar hij last van heeft niet uitschakelen omdat hij ervoor betaald heeft.
Ja het ging over het hernemen van TA in mijn post..Alex Timmermans schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 19:20:
[...]
Ik heb de herkenning van de verkeersborden uitgezet en nu is het lekker relaxed rijden op de snelwegen
Die lampjes flikkeren wel maar ik zie dat nauwelijks, een piepsignaal zou handiger zijn.Pixal schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 19:25:
Ik lees net een review op Autoweek die vrij negatief is (en praktisch onleesbaar vanwege gebrek aan leestekens etc), waarin wordt aangehaald dat de waarschuwing in de spiegels nauwelijks werkt als iemand naast je zit, vooral aan de rechterkant. Kan iemand zich daar in vinden?
De persoon hieronder heeft last van alle veiligheidssystemen, zoals cruise control die nogal wispelturig de maximum snelheid hanteert en wil de systemen waar hij last van heeft niet uitschakelen omdat hij ervoor betaald heeft.
Over de andere zaken kan ik me niet helemaal vinden.. Of vind ik eerder overdreven.
[ Voor 4% gewijzigd door Cloclo100 op 17-08-2021 19:35 ]
Ik heb het verhaal ook gelezen en vond het erg extreem. Ik heb er ook op gereageerd dat ik mezelf er niet in herken en ik het erg gekleurd vind. Ik dacht even dat hij gewoon zijn irritatie kwijt wilde, maar hij meent het serieus lijkt het. Zo iemand kan beter in een old school ICE zonder al die toeters en bellen gaan rijden, is een stuk rustiger…Pixal schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 19:25:
waar doe je dat precies?Alex Timmermans schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 19:20:
[...]
Ik heb de herkenning van de verkeersborden uitgezet en nu is het lekker relaxed rijden op de snelwegen
Ik zou het doen!
Wat mij betreft overheerst de irritatie over het eigenzinnige gedrag. Op de autoweg nog wel bruikbaar, mits met bordenherkenning uit, met soms onverwacht gedrag. Daarbuiten gebruik ik de TA beslist niet.markiep schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 18:39:
Ik heb hoge verwachtingen van de travel assist. Wat is de ervaring daarmee onder de reeds eigenaren?
Is dit dan niet een betere optie?mibkiller schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 22:27:
Net even sneeuwkettingen op 20 inch wielen wat volgens het boekje alleen op 19 inch mag.
Het zijn wel met de voorgeschreven 9 mm schakels
Het vreemde is ik zie het nergens aanlopen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
https://www.bol.com/nl/nl...Rg.4_29.30.ProductPageUrl
Nou ja zoals ik het gebruik is als ik opeens totaal zin krijg om naar links of rechts te gaan op de snelweg, dan begin je met in je spiegel kijken. Als je dan in je ooghoek het lampje ziet branden kan je je plan direct laten varen en je ogen weer op de weg richten zonder dat je écht in de spiegel hebt hoeven kijken.Cloclo100 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 19:33:
[...]
Die lampjes flikkeren wel maar ik zie dat nauwelijks, een piepsignaal zou handiger zijn.
Over de andere zaken kan ik me niet helemaal vinden.. Of vind ik eerder overdreven.
Ik denk dat ik het principe dodehoek indicatie nu heb zitten uitleggen maar als iemand schrijft dat dit niet altijd lekker werkt krijg ik natuurlijk vraagtekens.
Ik ben ook gewend blindelings vol aan het stuur te gaan hangen als het spiegel lampje uit is, dus ik moet er wel op kunnen vertrouwen.
[ Voor 101% gewijzigd door Genestealer op 18-08-2021 00:13 ]
Misschien een rare vraag maar waar heb je dat tasje voor nodig als je de kabel gewoon in het vakje kwijt kunt waar het tasje in staat?vinom schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 15:30:
@Pas1 en anderen die het nodig hebben: een foto en nummers die in de laadtas staan (dus niet de laadtas uit de shop)
[Afbeelding] [Afbeelding]
Dit topic is gesloten.
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2