Eigenlijk wil je dit gewoon hebben als vervanging van SSS: https://www-bassbrothers-...US&_x_tr_pto=ajax,se,elem
Heeft iemand al iets vergelijkbaars gevonden in NL?
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Leuk, om dit te lezen.Dellavia13 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 23:26:
Morgenochtend vertrekken we met de Enyaq 60 richting Italië. Voor de liefhebber stuur ik updates over de reis (laden/covid-controles) via Polarsteps https://www.polarsteps.com/DellaVia/4122871-ev-toscana-2021
[ Voor 35% gewijzigd door renedg73 op 06-08-2021 12:42 ]
Neem aan dat die er wel zal zitten toch, anders zet je er niet bij dat ze speciaal voor de Enyaq zijn lijkt mij.ABTE schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 12:01:
[...]
eerst nog de rand van de dakdrager bestuderen, er moet een rand aan de buitenkant aan zitten waar de klem achterhaakt.
Ik had deze gezien. https://shop.ahw-shop.de/...-magic-perleffekt?c=10365renedg73 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 12:40:
Iemand enig idee of de grill cover makkelijk te plaatsen is
http://skoda-acc.com/Genu...onte-Carlo-5LA853761C-F9R
Genuine Skoda Enyaq Cover Grill Black look Monte Carlo
122.95€ 122.95€
Sub-Total: 122.95€
Europe (Weight: 2,100.00g): 22.00€
Total: 144.95€
Afgaand op de foto maakt hij gebruik van de originele Skoda dakdragers (gemaakt door Thule).ABTE schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 12:27:
[...]
Leuk, om dit te lezen.
Welke dakdragers heb je?
[ Voor 47% gewijzigd door iMoose op 06-08-2021 12:59 ]
Zelf wisselen kan altijd, ligt er aan hoe handig je bentjdenijs schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 12:52:
[...]
Ik had deze gezien. https://shop.ahw-shop.de/...-magic-perleffekt?c=10365
Ben inderdaad heel benieuwd of je dit zelf kan wisselen.
Goede reis.Dellavia13 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 23:26:
Morgenochtend vertrekken we met de Enyaq 60 richting Italië. Voor de liefhebber stuur ik updates over de reis (laden/covid-controles) via Polarsteps https://www.polarsteps.com/DellaVia/4122871-ev-toscana-2021
[ Voor 19% gewijzigd door MacDuck op 17-08-2021 09:18 ]
Die grilomranding waar jullie naar verwijzen is zo te zien voor uitvoeringen met Crystal Face. Voor de gewone gril heeft ahw-shop een andere: Bestell Nr 5LA853761AF9R.jdenijs schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 12:52:
[...]
Goed nieuws! Mooi voor jou. Wanneer heb je hem besteld?Jeroenvr72 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 13:27:
Yes!!! Eindelijk goed nieuws.
Ik mag de 20e mijn nieuwe Enyaq ophalen, wat een feest. Ik kan de spanning nauwelijks nog aan, maar goed dat ik nog op vakantie ben...
Op 2 december is hij besteld. Wel de vraag over licht en velgen gehad, maar wordt geleverd zoals besteld, gewoon licht, standaard velg. (Iv80)maniac_1979 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 13:31:
[...]
Goed nieuws! Mooi voor jou. Wanneer heb je hem besteld?
Was ook een reactie met knipoog van mijDanny67 schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 12:07:
Nope betreft een voorraadmodel. In april op kenteken gezet, in juli op naam gezet.
Nee niet alle dealers hebben dat beleid.maniac_1979 schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 12:57:
Onlangs heb ik hier gepost dat ik twijfelde om de bestelling te annuleren en voor een voorraad model te gaan.
Iemand vroeg me toen te laten weten wat de ontwikkelingen waren, ik kan het niet meer terugvinden, maar voor diegene die er toen om vroeg:
Ik heb contact gehad met de lease maatschappij. Ik mag mijn Enyaq annuleren en hoef dus geen 15% te betalen.
De dealer gaf net wel aan dat hij geplanned staat voor productie in week 34. U krijgt hem zeker dit jaar meneer.
Ik twijfel toch nog steeds, dus ik vroeg wat door over een voorraad model:
Echter, de dealer, van den Udenhout, levert geen voorraad modellen aan leasemaatschapijen, dat is hun policy.![]()
Hebben alle dealers die policy?
Enfin, ik ga eerst maar eens 3 weken op vakantie, daarna maar weer eens bellen.
Weet niet of enyaq van member waar je quote al geleverd is, daarnaast hoef je er niet van uit te gaan dat er dit jaar vanuit dealer trekhaak onder krijgt, kan wel als je bijvoorbeeld elders dan dealer bijvoorbeeld een vaste trekhaak laat plaatsen; echter zo'n soort zelfde (zwenkbaar) zal elders ook lastig worden om dit jaar voor elkaar te krijgen.Artskeohnaj schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 12:54:
Is het gelukt met hat achteraf monteren van de trekhaak? Mij werd door de dealer verteld dat dit op dit moment niet mogelijk is en nog wel even kan duren voordat het wel zou kunnen.
Grappig eigenlijk, wettig verplicht en dan komt er bepaalde software om het aan te passen (permanent uit te zetten) en dan geen probleem bij apk keuring of iets ofwel maw je wordt niet gepakt voor zoiets dergelijksinternetinfo schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 13:50:
Bedoel je tijdelijk of permanent uitzetten?
Tijdelijk lijkt me ook in de Enyaq gewoon mogelijk, is zeker relevant voor de smallere 60-weggetjes.
Permanent mag denk ik niet meer, aangezien het een wettelijk verplichte feature is. Het zou kunnen dat de leenauto een oudere typegoedkeuring bevat.
Stel je van automatisch parkeren niet te veel voor, dit nav filmpje geplaatst in topic met volkswagen, maar het kan in toekomst mogelijk beter worden.kw_nl schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 15:41:
Kogel is bij mij door de kerk. Offerte voor een Enyaq 60 First Edition is goedgekeurd. Ik vind het wel spannend want heb er geen proefrit mee gereden.
Ik had een Octavia Business Plus (1.0 automaat) besteld met aardig wat opties. Maar die werd voor de 5de keer uitgesteld naar eind van het jaar (januari besteld). In vergelijking met de Enyaq moet ik de volgende opties “inleveren”:
-voorruitverwarming (niet zo erg)
-elektrische achterklep (matig erg)
-HUD (daar baal ik wel van)
-Achterbank verwarming (niet zo erg)
-USB achterin (matig erg)
-Automatisch inparkeren (vind het echt gaar dat het er niet op zit, maar geen showstopper)
Maar als ik zo de recensies lees en de reacties hier, dan ga ik er geen spijt van hebben.
Mogelijk met update, maar kan ook zijn software hiervoor kopen en heeft je enyaq alle benodigde hardware; dat is tot op heden speculeren en geen definitieve duidelijkheid net als wanneer bepaalde toekomstige opties beschikbaar worden.Wootism schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 15:59:
Die komt later middels een softwareupdate als ik de brochure en dealer mag geloven.
Toch weer eentje minder.
Waarom zou aan laadpaal staan verplicht zijn?kw_nl schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 15:59:
Dat was ook mijn gedachten, is aan de laadpaal staan dan wel verplicht?
Off topic, weet ik, maar bovenstaande kan ik beamen, ben met dergelijke motor nu vakantie reis aan het maken naar Italië.Danny67 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 16:18:
Lever hetzelfde in.
Maar je zou echt niet zeggen dat het een 1 liter 3 cilinder is 😏.
Bij mijn bestelling kreeg ik direct een geschatte leverweek door, maar betrouwbaar was die allerminst. Een periode inschatting zou als bij jou is betrouwbaarder helaas.Viruskiller schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 14:30:
Sinds maart ben ik hier nu en dan even aan het meelezen en sinds begin juni heb ik ook een Enyaq in bestelling (IV80 - Quartz Grey met Trekhaak, snelladen, warmteomp, regelus anthracite, transport pack en assisted drive plus).
Het valt me op dat jullie op het eerste zicht allemaal een geschatte productieweek gekregen hebben. Bij mij blijft de communicatie hangen op: "ergens in de periode januari-maart", zijn er nog die geen week krijgen?
In verband met de bijgeleverde laadkabel: klopt het dat deze maar 3 meter lang is? Ik wou mijn laadpaal in een bloemperkje op mijn oprit installeren, als ik vooruit parkeer, zal dit echter meer zijn dan 3 meter. Lijkt me vrij kort.
Om gebruik te kunnen maken van voorverwarmen. Maar dat is niet nodig.knirrebir schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 14:26:
[...]
Waarom zou aan laadpaal staan verplicht zijn?
Ik snap de context van je vraag niet.
XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907
Leuk, een member quoten en niets erbij zetten
Denk at je qua aanschaf vanuit Duitsland de enige bent in dit topic, vanuit België wel gedaan.mikeyzut schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 09:53:
Na lang twijfelen tussen de Enyaq en de Ioniq 5 en meelezen op o.a. dit forum is de keuze intussen gevallen op de Enyaq. Het is een voorraadmodel uit Duitsland geworden dus moet ook nog even geduld hebben omdat hij pas na 6 maanden de grens over mag, dat zal december dit jaar zijn. Zijn er hier meer mensen die hem op die manier aangeschaft hebben? Het is een Enyaq 60 geworden Arctic grijs voorzien van alle opties die ik voor ogen had. Voor mij en werkgever de eerste elektrische auto, dus zal even wennen zijn. Heb in de Ioniq een tijdje geleden wel een proefrit gehad, maar wauw wat rijd dat heerlijk! De Enyaq nog niet in het echt gezien dus dat is wel even een gokje, maar de ruimte en interieur hebben wel de doorslag gegeven. Alhoewel ik de Ioniq aan de buitenkant wel echt mooier en gewaagder vind, maar de Enyaq mag er zeker wezen!
Blijf benieuwd naar alle ervaringen van de gebruikers hier!
Heb begrepen dat dit bij huidige octavia niet even gedaan is, moet wel nodige gedemonteerd worden, verwacht dit bij enyaq ook.renedg73 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 12:40:
Iemand enig idee of de grill cover makkelijk te plaatsen is
http://skoda-acc.com/Genu...onte-Carlo-5LA853761C-F9R
Genuine Skoda Enyaq Cover Grill Black look Monte Carlo
122.95€ 122.95€
Sub-Total: 122.95€
Europe (Weight: 2,100.00g): 22.00€
Total: 144.95€
Gewoon wrappen door @Ccreator, kan duurder zijn maar als je zaken demonteren en niet goed terug kan het meer ellende geven en is leasemaatschappij er mee eens en/of is het akkoord voor ze, ene is makkelijker daarin dan andere.jdenijs schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 12:52:
Mist de auto geen sensors aan de zijkant? Het is geen functie die ik dagelijks gebruik. Maar heb wel wat situaties waarin het toch wel makkelijk is dat de auto in èèn keer een krappe parkeerplaats indraait.knirrebir schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 14:21:
[...]
Stel je van automatisch parkeren niet te veel voor, dit nav filmpje geplaatst in topic met volkswagen, maar het kan in toekomst mogelijk beter worden.
Bestelling in België zo te zien?Viruskiller schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 14:30:
Sinds maart ben ik hier nu en dan even aan het meelezen en sinds begin juni heb ik ook een Enyaq in bestelling (IV80 - Quartz Grey met Trekhaak, snelladen, warmteomp, regelus anthracite, transport pack en assisted drive plus).
Het valt me op dat jullie op het eerste zicht allemaal een geschatte productieweek gekregen hebben. Bij mij blijft de communicatie hangen op: "ergens in de periode januari-maart", zijn er nog die geen week krijgen?
In verband met de bijgeleverde laadkabel: klopt het dat deze maar 3 meter lang is? Ik wou mijn laadpaal in een bloemperkje op mijn oprit installeren, als ik vooruit parkeer, zal dit echter meer zijn dan 3 meter. Lijkt me vrij kort.
Is een laadpaal met vaste kabel geen gemakkelijkere optie? kun je net zo lang maken als jezelf handig vind. en hoef je niet schoon te maken, netjes op te rollen etc..Viruskiller schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 14:30:
Weet jou specs niet, maar of alleen sensoren voldoende zijn om in toekomst automatisch inparkeren mogelijk te maken weet ik niet eveneens niet of er sensoren hiervoor zouden ontbreken.kw_nl schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 14:46:
Mist de auto geen sensors aan de zijkant? Het is geen functie die ik dagelijks gebruik. Maar heb wel wat situaties waarin het toch wel makkelijk is dat de auto in èèn keer een krappe parkeerplaats indraait.
Ik had deze ook nog gezien: https://www.sorent.nl/pro...dakdrager/gesloten-rails/jdenijs schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 12:50:
[...]
Neem aan dat die er wel zal zitten toch, anders zet je er niet bij dat ze speciaal voor de Enyaq zijn lijkt mij.
Ik wou zeggen ik kijk maandag wel even want dan mag ik die van mij ophalen, maar wordt net gebeld door de dealer dat het rode SOS lampje brand en ze ff niet weten hoe ze hem uitkrijgen. Kan dus zomaar zijn dat ik hem maandag niet kan ophalen![]()
Inderdaad, laatst met een iV 60 trip van 850 km naar Frankrijk met drie laadstops van max 40 min.JeroenE schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 09:35:
@Dellavia13 Ik vind het aantal stops wel heel erg groot. 750 km en dan 6 keer laden. Met 60 kWh zou je toch niet gemiddeld iedere 125 km hoeven te stoppen om op te laden?
Bedankt, met eerste ook nog goedkoper met verzendkosten?ABTE schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 14:55:
Mooie prijzen op die site => https://shop.ahw-shop.de/skoda-teile/enyaq?p=1
Scheelt toch weer wat met de orginele skoda webshop.
Zag wel een opvallend feitje voor mensen die toch een trekhaak willen, ook zonder voorbereiding is het mogelijk
=> https://shop.skoda.nl/aut...oup=enyaq-iv&page=5&cid=3
Ik heb een soortgelijke ‘audioupgrade’ zes jaar gebruikt in mijn Peugeot 308SW. Komende week mag ik ‘mijn’ Enyaq ophalen, dus nu rijd ik weer met de originele stereo rond. Nu merk ik weer wat de toegevoegde waarde is van het Audiotec Fischer Match systeem. Nee, het is geen systeem waarmee je indruk maakt met trillende binnenspiegels en kentekenplaten, maar zorgt absoluut voor een voller geluid. Het systeem is redelijk eenvoudig. Het betreft een versterker met digitale equalizer i.c.m. een subwoofer. De set gebruikt de originele speakers. Dit betekent minder installatiekosten en risico (schade), omdat de deuren niet open geschroefd hoeven te worden om speakers te vervangen. Ik vind dat een prettig idee aangezien het in mijn geval om een leaseauto gaat. Bijkomend voordeel is dat ik het nu kan meenemen naar de Enyaq. Alleen (de-) montagekosten uiteraard. De set kostte mij 6 jaar geleden zo’n €1.000, incl. montage. Dit is i.c.m. een ‘gewone’ subwoofer, die ik bij vakanties eventueel makkelijk los kan koppelen en uit de kofferbak kan halen.CrashKonijn schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 12:26:
Eigenlijk wil je dit gewoon hebben als vervanging van SSS: https://www-bassbrothers-...US&_x_tr_pto=ajax,se,elem
Je kan het idd volgen op www.myskoda.be (inloggen met mailadres die je dealer gebruikt heeft voor je bestelling)knirrebir schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 14:55:
[...]
Bestelling in België zo te zien?
Als dat zo is kunnen Belgische members je denk meer helpen.
In Nederland krijg je bijna gelijk opgave van geschatte leverweek.
Vraag kabel kan ik je niet helpen, ben nog in afwachting van levering.
Mijn focus heeft alleen sensoren op voor en achter bumper en draait hem automatisch in de kleinste vakken dus mits de sensoren op de enyaq een klein beetje schuin op de bumpers zitten zou ik niet weten waarom Skoda het moeilijker zou maken dan nodig.kw_nl schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 14:46:
[...]
Mist de auto geen sensors aan de zijkant? Het is geen functie die ik dagelijks gebruik. Maar heb wel wat situaties waarin het toch wel makkelijk is dat de auto in èèn keer een krappe parkeerplaats indraait.
Ik heb die steldopjes voor uitlijnen achterklep eigenlijk op meer auto's wel gezien dan niet, zag ze laatst ook onder de motorkap ruimte zitten bij m'n auto. En inderdaad, als er iets wijkt is dat de eerste plek om af te stellen.FJP84 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 14:21:
Ik zag gisteren dat de stelschroeven van de niet elektrische achterklep compleet verschillend stonden afgesteld. Beetje zitten pielen. Achterklep sluit nu beter, maar lijkt minder goed uitgelijnd. Is het gewoon nog een kwestie van passen en meten? Ik vind het wel een vrij karige methodiek om de achterklep uit te lijnen, nog nooit eerder gezien dit.
[ Voor 12% gewijzigd door Pixal op 06-08-2021 16:36 ]
Als je Assistentie (Plus) hebt, dan heb je o.a. dodehoekdetectie waarvoor je (naar ik verwacht) naast de wielkasten ook sensoren hebt.kw_nl schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 14:46:
[...]
Ja dit, de sensoren hebben een ongelofelijk breed zicht, de data van voorste en achterste sensor wordt gebruikt om te bepalen of er iets naast je zit.internetinfo schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 16:33:
[...]
Als je Assistentie (Plus) hebt, dan heb je o.a. dodehoekdetectie waarvoor je (naar ik verwacht) naast de wielkasten ook sensoren hebt.
Sensoren langs de hele zijkant, zoals je bijvoorbeeld op sommige VW vans zag/ziet, is niet nodig voor zelfstandig in- en uitparkeren.
Op mijn Superb had ik ook alleen parkeersensoren en geen camera.Pixal schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 16:37:
[...]
Ja dit, de sensoren hebben een ongelofelijk breed zicht, de data van voorste en achterste sensor wordt gebruikt om te bepalen of er iets naast je zit.
Op de skoda website heb je nu voor 199 euro originele Thuledragers. Voor die 80 euro verschil zou ik het wel weten. Zien er mooier uit en in ieder geval kwalitatief goed.iMoose schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 12:53:
[...]
Afgaand op de foto maakt hij gebruik van de originele Skoda dakdragers (gemaakt door Thule).
Persoonlijk heb ik minder goede ervaring met dakdragers van yukkie yukkie merken. Doorbuigen (normaal beladen) en lostrillen. Eerlijkheidshalve is de laatste keer al wel weer een paar jaar terug.
Ik heb altijd uitstekende ervaring gehad met Thule en Mont Blanc producten. Ook ivm verkrijgbaarheid van onderdelen na verloop van jaren.
Thule en Mont Blanc maken ook de dakdragers voor diverse automerken (zoals de Skoda dakdragers van Thule).
Ik heb een 240 betaald voor zwarte Thule wing bars evo. Vind ik nog een mooier geheel dan die standaard..jeroenkb schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 17:26:
[...]
Op de skoda website heb je nu voor 199 euro originele Thuledragers. Voor die 80 euro verschil zou ik het wel weten. Zien er mooier uit en in ieder geval kwalitatief goed.
Damn, zal maandag mijn LM eens bellen voor mijn verwachte bevalling. Afgelopen week ook de 80 besteld.Korntrae schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 18:32:
Net een enyaq80 besteld via bedrijf...
Leverdatum voorzien 27/05/22.... Damn een baby duurt minder lang...
Water-Escape
Wel vreemd wat is nu de waarheid van de week mijn 60 sportline officieel besteld wordt eind december gemeld en zag vandaag de week nog iemand die op 02-08 besteld had en waar week 51 verwachting is.water_escape schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 18:37:
[...]
Damn, zal maandag mijn LM eens bellen voor mijn verwachte bevalling. Afgelopen week ook de 80 besteld.
Ik heb de First Edition 60, die heeft het standaard Assistentie pakket. In de prijslijst staat side assist, is dat niet hetzelfde als dodehoekdetectie?internetinfo schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 16:33:
[...]
Als je Assistentie (Plus) hebt, dan heb je o.a. dodehoekdetectie waarvoor je (naar ik verwacht) naast de wielkasten ook sensoren hebt.
Sensoren langs de hele zijkant, zoals je bijvoorbeeld op sommige VW vans zag/ziet, is niet nodig voor zelfstandig in- en uitparkeren.
Is hetzelfde.kw_nl schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 18:51:
[...]
Ik heb de First Edition 60, die heeft het standaard Assistentie pakket. In de prijslijst staat side assist, is dat niet hetzelfde als dodehoekdetectie?
Bij de beta versie heb je 3d mode... Dan zie je de rijrichting.Cloclo100 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 17:00:
Ivm Abrp op Android Auto. Is er een mogelijkheid om de kaart altijd de rijrichting te laten zien. Nu staat altijd het noorden bovenaan en dat is zeer vervelend.. Ik zie precies nergens in de opties een mogelijkheid om dit te wijzigen, kan natuurlijk zijn dat ik er langs gekeken heb..
Bij Side Assist kijkt de auto dmv radar (in de achterhoeken van de auto) tot wel 70 meter. Gaat dus wel iets verder dan alleen de dode hoek.
Je valt in de herhaling (of ikSSJVegito schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 19:15:
Mensen hier die zelf de auto schoon maken, wat doen jullie als eerste met de auto als jullie die krijgen? Maken jullie die eerst schoon en doen er een beschermlaag op? Zoals Turtle Wax Sealant? Ik heb nu namelijk na jaren dat ik de auto bijna niet schoon krijg. Ben dus benieuwd naar de meningen hier.
Nou, ik bedoel meer of iemand nog speciaal spul haalt zodat het schoonmaken makkelijker wordt. Of red je dat door die Sealant?vinom schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 20:29:
[...]
Je valt in de herhaling (of ik)
vinom in "Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1"
Je auto zal sowieso vies worden. Dat is die van mij ook, allemaal zanddruppels. Door de wax en seleant gaat het alleen niet in de lak zitten, maar ligt het op de wax laag en sealant, waardoor je hem wel weer sneller schoon krijgt. En het duurt wat langer voordat ie vies zal worden.SSJVegito schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 21:02:
[...]
Nou, ik bedoel meer of iemand nog speciaal spul haalt zodat het schoonmaken makkelijker wordt. Of red je dat door die Sealant?
Als de sealant toepassen 1 x in de zoveel tijd het probleem oplost heb ik mijn antwoord.
[ Voor 29% gewijzigd door vinom op 06-08-2021 21:19 ]
Accu niet leeg en/of accu koud? Precies 50kW of wel eens iets erboven?Strova schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 09:08:
De afgelopen week een aantal keer aan de snellader gehangen maar ik kom niet hoger dan 50kwh. Heb toch echt snellaadoptie genomen en een 175kw laadstation (Shell) gebruikt. Iemand enig idee hoe ik er achter kom of de snellaadoptie erop zit?
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Accu goed leegrijden tot <15%, zorgen dat je een goed stuk gereden hebt (min. een uurtje ofzo) en een goede Fastned lader pakken, waar je als enige aan de betreffende paal staat. Moet dan direct doorschieten naar ver boven de 50kWh.Strova schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 09:08:
De afgelopen week een aantal keer aan de snellader gehangen maar ik kom niet hoger dan 50kwh. Heb toch echt snellaadoptie genomen en een 175kw laadstation (Shell) gebruikt. Iemand enig idee hoe ik er achter kom of de snellaadoptie erop zit?
Gelukkig maar. Ik vroeg me altijd al af hoe mensen dat in Godsnaam doen😅 ben 1.74Thiazzz schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 09:51:
Werkt perfect! Heb alleen wel een trapje in de kofferbak anders krijg ik ze er niet af![]()
[Afbeelding] [Afbeelding]
Lijkt me sterk. Ze willen graag geld verdienen. En cash vandaag is beter dan over 4 maand. Kan alleen wel zijn dat dealers de auto’s inkopen. Wat ook het geval is. Een andere dealer neemt die dan doorgaans niet over maar besteld zelf wat.Robbie8454 schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 09:56:
Even een gedachte zonder gelijk als een conspiracy theory denker over te komen: maar ik krijg het vermoeden dat dealers in NL zelf veel voorraadmodellen bestellen voor de eindejaars sale. Einde 12% bijtelling. Zodat ze de verkoopcijfers nog even flink kunnen laten stijgen. Logisch natuurlijk. Maar krijg wel het vermoeden dat sommige mensen hier daardoor veel langer moeten wachten.
accu was 40% maar kwam slechts tot 44KWInspired schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 09:23:
[...]
Accu niet leeg en/of accu koud? Precies 50kW of wel eens iets erboven?
Ik ben beta tester en dit is alles wat ik te zien krijg..roel visseren schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 19:07:
[...]
Bij de beta versie heb je 3d mode... Dan zie je de rijrichting.
Ik 1.73 dus herken datRobbie8454 schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 10:20:
[...]
Gelukkig maar. Ik vroeg me altijd al af hoe mensen dat in Godsnaam doen😅 ben 1.74
Niet gek toch?
Van wat ik heb begrepen, zijn het vooral de kapitaalkrachtige dealers die er bij introductie meteen een heel aantal besteld (en betaald!) hebben. Van den Brug hier in de buurt bijvoorbeeld, hebben meteen tientallen besteld en afgetikt bij Pon.Robbie8454 schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 09:56:
Even een gedachte zonder gelijk als een conspiracy theory denker over te komen: maar ik krijg het vermoeden dat dealers in NL zelf veel voorraadmodellen bestellen voor de eindejaars sale. Einde 12% bijtelling. Zodat ze de verkoopcijfers nog even flink kunnen laten stijgen. Logisch natuurlijk. Maar krijg wel het vermoeden dat sommige mensen hier daardoor veel langer moeten wachten.
[ Voor 10% gewijzigd door JanHenk op 07-08-2021 11:30 ]
skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut
Herken dit niet echt. Bij onze LM kan ik gewoon een auto “meenemen” die bij een dealer staat. Is de leaseprijs wel hoger maar het is wel mogelijk. Denk dat de krenterigheid meer bij de lease rijders zit. Die hebben vaak het benodigde extra budget niet. Een auto die de LM zelf inkoopt heeft een hoge korting. Daardoor is de leaseprijs van een model dat al bij een dealer staat een stuk hoger.JanHenk schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 11:16:
[...]
Van wat ik heb begrepen, zijn het vooral de kapitaalkrachtige dealers die er bij introductie meteen een heel aantal besteld (en betaald!) hebben. Van den Brug hier in de buurt bijvoorbeeld, hebben meteen tientallen besteld en afgetikt bij Pon.
Als je, net als ik, gewoon een auto koopt en niet met een leasemaatschappij te maken hebt, betaal je ook gewoon de "catalogusprijs" (kleine inruilbonus wellicht) en dan kun je uitzoeken.
Leasemaatschappijen zijn krenterig, die komen gewoon achteraan in de rij.
Dat is wel laag hoor. Afgelopen week onderweg naar FR altijd >60 kw gehad, zelfs boven de 80% nog.
Zit ook wel een flink verschil tussen de 80 en de 60.RandomNick schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 12:18:
[...]
Dat is wel laag hoor. Afgelopen week onderweg naar FR altijd >60 kw gehad, zelfs boven de 80% nog.
Daar heb je wellicht gelijk in. Ik spreek vanuit iV80 ervaring.Inspired schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 12:27:
[...]
Zit ook wel een flink verschil tussen de 80 en de 60.
Nee, dat moet zeker lukken. Boven de 80% komt alleen de 80 er nog aan. Met een koude accu zou 50kW @ 40% bij de 60 best kunnen kloppen.RandomNick schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 12:33:
[...]
Daar heb je wellicht gelijk in. Ik spreek vanuit iV80 ervaring.
Toch geeft de Fastned grafiek aan dat ook een iV60 bij 40% ruim boven de 50kWh moet zitten.
https://support.fastned.n...-een-%C5%A0koda-Enyaq-iV-
Dat is hoog, zeker om een hoge laadsnelheid te halen en had je lang stuk gereden (zeker 50km) ook dat heeft invloed?Strova schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 10:44:
accu was 40% maar kwam slechts tot 44KW
[ Voor 10% gewijzigd door knirrebir op 07-08-2021 13:21 ]
Snap het ook wel, sluit wel beetje aan wat ik eerder gepost had.Inspired schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 10:32:
Lijkt me sterk. Ze willen graag geld verdienen. En cash vandaag is beter dan over 4 maand. Kan alleen wel zijn dat dealers de auto’s inkopen. Wat ook het geval is. Een andere dealer neemt die dan doorgaans niet over maar besteld zelf wat.
Vanuit dealer begrijp ik je, echter ik ben gebonden aan leasemaatschappij en heb in verleden voorstel gedaan om voorraad auto (welke op kenteken stond) te leasen.Neeler schreef op zondag 25 juli 2021 @ 18:46:
Jou dealer kan wel een auto "ruilen" en daarna dus voor de lease inzetten voor jou.
Alle voorraadauto 's kunnen via elke dealer afgenomen worden. Maas heeft ze besteld maar deze kunnen obv commissienummer gewoon omgezet worden van dealer naar dealer.
[ Voor 64% gewijzigd door jdbiggelaa op 07-08-2021 14:35 ]
Wanneer ik een route start zie ik op het scherm via Android auto het volgende:Cloclo100 schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 10:57:
[...]
Ik ben beta tester en dit is alles wat ik te zien krijg..
,
Ik was geen route aan het volgen, dus daar zal het probleem wel zitten..roel visseren schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 14:41:
[...]
Wanneer ik een route start zie ik op het scherm via Android auto het volgende:
[Afbeelding]
Daar zie je duidelijk 3d... Dat kun je ook wijzigen in wat anders... Maar is dus via Android en niet via carplay. Dus misschien zit daar nog verschil tussen.
Werkt die niet alleen bij Ionity laadstation?hilbert_nl schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 16:03:
Ik sta nu te laden bij een total 175kw lader, maar ik kon mijn skoda powerpass niet gebruiken. Ongeauthoriseert zegt ie. Ik heb m’n shell recharge pas maar gepakt, die pakte ‘m in 1x.
Meer mensen last van?
Ik herken dit niet. Heb ook een FE uit voorraad via lease en besteld bij van Udenhout. Ze hebben nog zitten rondbellen destijds omdat mijn gewenste kleur (Quartz Grey) niet beschikbaar was. Is daarom een zwarte geworden.maniac_1979 schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 12:57:
Onlangs heb ik hier gepost dat ik twijfelde om de bestelling te annuleren en voor een voorraad model te gaan.
Iemand vroeg me toen te laten weten wat de ontwikkelingen waren, ik kan het niet meer terugvinden, maar voor diegene die er toen om vroeg:
Ik heb contact gehad met de lease maatschappij. Ik mag mijn Enyaq annuleren en hoef dus geen 15% te betalen.
De dealer gaf net wel aan dat hij geplanned staat voor productie in week 34. U krijgt hem zeker dit jaar meneer.
Ik twijfel toch nog steeds, dus ik vroeg wat door over een voorraad model:
Echter, de dealer, van den Udenhout, levert geen voorraad modellen aan leasemaatschapijen, dat is hun policy.![]()
Hebben alle dealers die policy?
Enfin, ik ga eerst maar eens 3 weken op vakantie, daarna maar weer eens bellen.
Leuk te lezen! En zeker herkenbaar.Edwin_B schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 09:02:
Gisteren in zuid Frankrijk aangekomen na een kleine roadtrip. 2 volwassen, 1 kind (4jr), kofferbak vol (geen dakkoffer), wel 2 elektrische fietsen op de trekhaak warmtepomp, IV80, 21" velgen.
1e stuk gewoon overal max snelheid aangehouden; gem verbruik 25kwh/100km. 2e dag als test max 110 km gereden echter door veel sterkere wind kwam verbruik nauwelijks beter uit (24 kwh/100 km).
Laden ging redelijk tot goed; vooral bij Ionity en Total geladen. Laadcurve van Fastned zoals hier vaker gepost kwam aardig overeen. Wel gemerkt dat op veel plekken wel 'iets' mis is. Bij 2 Ionity stations gehad dat niet alle palen het deden (voldoende beschikbaar dus geen issue, maar als het drukker wordt bij de palen kan het wel vervelend worden). Bij 1 Total station weigerde mijn badge vd LM (terwijl die bij een ander station van Total wél gewoon functioneerde). Shell Recharge genomen en die werkte meteen.
Is mijn 1e EV dus geen ervaring qua verbruik maar viel me toch een beetje tegen. Heb ook wel een paar keer tot 100% geladen om voldoende marge te hebben tot de volgende snellader. Actieradius dan ca 300km, maar als je de 'etiquette' volgt van tot max 80% dan zit je maar op zo'n 210-225km
Leuke reactie onderweg van een Franse Tesla Model X rijder die goedkeurend knikkend mijn auto aan het bekijken was
Ook opvallend; de laadplekken/kabels zijn behoorlijk krap/kort, zeker met een fietsendrager. Was af en toe passen en meten om aan te kunnen koppelen. En bij Ionity kun je (en dus ook elke willekeurige voorbijganger) de laadsessie stoppen door op 'stop' te drukken (ipv je badge opnieuw tegen de RFID lezer te houden).![]()
Vraag me wel af hoe een eventuele wachtrij bij drukte wordt vormgegeven; de meeste stations hebben daar qua layout (opstelling, parkeerplekken) niet echt een goede inrichting voor.
Dank voor delen van je ervaring.Edwin_B schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 09:02:
Gisteren in zuid Frankrijk aangekomen na een kleine roadtrip. 2 volwassen, 1 kind (4jr), kofferbak vol (geen dakkoffer), wel 2 elektrische fietsen op de trekhaak warmtepomp, IV80, 21" velgen.
1e stuk gewoon overal max snelheid aangehouden; gem verbruik 25kwh/100km. 2e dag als test max 110 km gereden echter door veel sterkere wind kwam verbruik nauwelijks beter uit (24 kwh/100 km).
Laden ging redelijk tot goed; vooral bij Ionity en Total geladen. Laadcurve van Fastned zoals hier vaker gepost kwam aardig overeen. Wel gemerkt dat op veel plekken wel 'iets' mis is. Bij 2 Ionity stations gehad dat niet alle palen het deden (voldoende beschikbaar dus geen issue, maar als het drukker wordt bij de palen kan het wel vervelend worden). Bij 1 Total station weigerde mijn badge vd LM (terwijl die bij een ander station van Total wél gewoon functioneerde). Shell Recharge genomen en die werkte meteen.
Is mijn 1e EV dus geen ervaring qua verbruik maar viel me toch een beetje tegen. Heb ook wel een paar keer tot 100% geladen om voldoende marge te hebben tot de volgende snellader. Actieradius dan ca 300km, maar als je de 'etiquette' volgt van tot max 80% dan zit je maar op zo'n 210-225km
Leuke reactie onderweg van een Franse Tesla Model X rijder die goedkeurend knikkend mijn auto aan het bekijken was
Ook opvallend; de laadplekken/kabels zijn behoorlijk krap/kort, zeker met een fietsendrager. Was af en toe passen en meten om aan te kunnen koppelen. En bij Ionity kun je (en dus ook elke willekeurige voorbijganger) de laadsessie stoppen door op 'stop' te drukken (ipv je badge opnieuw tegen de RFID lezer te houden).![]()
Vraag me wel af hoe een eventuele wachtrij bij drukte wordt vormgegeven; de meeste stations hebben daar qua layout (opstelling, parkeerplekken) niet echt een goede inrichting voor.
Ik zie het ook wat somber in. Het probleem blijft natuurlijk dat het financieel gezien niet haalbaar is om voor die ~10-20? drukke dagen per jaar capaciteit te bouwen. De gemiddelde bezetting blijft zeer laag. De meeste zullen buiten vakanties en een lange rit af en toe geen snellader nodig hebben. Dus dat Ionity nu geen 1000 palen in Frankrijk neer gaat zetten snap ik wel. Aantal palen zal achter blijven lopen op vakantiedagen.goetfoud schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 10:17:
[...]
Leuk te lezen! En zeker herkenbaar.
Aantal beschikbare laadpalen baart me echter wel zorgen voor de toekomst. EV's zijn niet aan te slepen mede door de overheid gedreven. Hoeveelheid laadpalen groeit gevoelsmatig niet mee.
Laatst in Aken langs snelweg maar liefst 1 paal....
Maar ook in NL bij de fastned locaties vaak maar 2-4 palen. Ook regelmatig wachten dus.
En als je ziet hoe ze zijn aangelegd ook geen ruimte voor uitbreiding.
Denk dat het zaak is laadstations te openen met shop als alternatief voor reguliere tankstations.
Helemaal mee eens; ik verwacht ook alleen tijdens vakanties gebruik te maken van snelladers en is idd niet rendabel voor aanbieders om obv piekbelasting de capaciteit te bepalen.Inspired schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 10:26:
[...]
Ik zie het ook wat somber in. Het probleem blijft natuurlijk dat het financieel gezien niet haalbaar is om voor die ~10-20? drukke dagen per jaar capaciteit te bouwen. De gemiddelde bezetting blijft zeer laag. De meeste zullen buiten vakanties en een lange rit af en toe geen snellader nodig hebben. Dus dat Ionity nu geen 1000 palen in Frankrijk neer gaat zetten snap ik wel. Aantal palen zal achter blijven lopen op vakantiedagen.
Skoda Power pass werkt niet bij bijvoorbeeld Fastned. In de app kun je zien welke snelladers wel zouden moeten werken. Snelladers van Shell Recharge werken bijvoorbeeld wel.hilbert_nl schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 16:03:
Ik sta nu te laden bij een total 175kw lader, maar ik kon mijn skoda powerpass niet gebruiken. Ongeauthoriseert zegt ie. Ik heb m’n shell recharge pas maar gepakt, die pakte ‘m in 1x.
Meer mensen last van?
SJoepie
Fastned heeft wel het licht gezien, die schalen flink op, ook samen met Tesla. Zie bijgaand nieuw laadstation in Duitsland, zo ziet de toekomst van het laden eruit: gewoon onder dak en met een winkel en cafégoetfoud schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 10:17:
[...]
Leuk te lezen! En zeker herkenbaar.
Aantal beschikbare laadpalen baart me echter wel zorgen voor de toekomst. EV's zijn niet aan te slepen mede door de overheid gedreven. Hoeveelheid laadpalen groeit gevoelsmatig niet mee.
Laatst in Aken langs snelweg maar liefst 1 paal....
Maar ook in NL bij de fastned locaties vaak maar 2-4 palen. Ook regelmatig wachten dus.
En als je ziet hoe ze zijn aangelegd ook geen ruimte voor uitbreiding.
Denk dat het zaak is laadstations te openen met shop als alternatief voor reguliere tankstations.
Wel vreemd want ik kan de prijs wel zien in de app. Maar blijkbaar is het zo. 😁hitgew schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 12:12:
[...]
Skoda Power pass werkt niet bij bijvoorbeeld Fastned. In de app kun je zien welke snelladers wel zouden moeten werken. Snelladers van Shell Recharge werken bijvoorbeeld wel.
Ik betwijfel het toch enigszins. Ik zie vooral 95% van de tijd nooit een auto bij Fastned (of andere snelladers) staan als ik er langs rijd.jdbiggelaa schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 15:06:
[...]
Fastned heeft wel het licht gezien, die schalen flink op, ook samen met Tesla. Zie bijgaand nieuw laadstation in Duitsland, zo ziet de toekomst van het laden eruit: gewoon onder dak en met een winkel en caféMaar al met al gaat het inderdaad te langzaam, zeker en vooral in Frankrijk…
[Afbeelding]
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20
Het is een simpele rekensom: over 10 jaar worden er niet of nauwelijks nog ICE verkocht, de meeste mensen willen tegen die tijd een EV. De huidige tankstations zijn tegen die tijd hybride geworden: deels dinosap en verder elektriciteit.VidaR-9 schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 17:38:
[...]
Ik betwijfel het toch enigszins. Ik zie vooral 95% van de tijd nooit een auto bij Fastned (of andere snelladers) staan als ik er langs rijd.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq