Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 186 ... 250 Laatste
Acties:
  • 1.768.399 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 29-01-2024
ABTE schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 19:32:
Eindelijk goed nieuws, as dinsdag mag ik mijn in december bestelde Enyaq 60 (model 2022) gaan ophalen.
Initieel begin juli, daarna met de bekende trekhaak en licht opties week 28, daarna toch week 34 en nu is het moment daar. Trekhaak zou erop moeten zitten, lichtpakket was nog onbekend.

Goede les is dat ik nooit meer een nieuwe model bestel maar een voorraadauto neem.

Hopelijk gaat de auto goed bevallen, nu nog snel dakdragers bestellen en dan over 2 weken op vakantie.
Goed nieuws, weet jou specs niet meer maar als je assistentie basis hebt en multifunctioneel stuurwiel ben ik benieuwd of je wel-geen travel assist hebt als je knopje op stuurwiel indrukt, dit is nog een onbekende bij model 2022.
Travel assist heeft dan geen emergency assist zoals bij assistentie basis, maar ben wel benieuwd of rest werkt, bijvoorbeeld zelf remmen voor rotonde.
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Ah dat verklaart waarom menig member nog aan wachten is op enyaq, taxi bedrijf gaat voor qua uitlevering ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
jerring1980 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 15:21:
Fijn om te horen dat dat softwarematig is. Ben benieuwd of ze daar weer een extra bedrag voor vragen of dat de toekomstige updates bij de initiële optie zit ingeprijst
Softwarematig verhoging is voor nu bekend over the air update, maar in dit topic zijn we sceptisch dus liefst willen we van member horen dat het gelukt is.
Of er extra bedrag gerekend wordt is niet bekend, dat is nu speculeren helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
jdenijs schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 10:08:
Yes, yes, yes.

Net het beste telefoontje in tijden gehad.

Ik zie Wittebrug in mij beeldscherm staan en neem op.
Ik: ik mag hopen dat je met goed nieuws belt
Wittebrug: Dat doe ik zeker
Ik: Dan is dat voor het eerst
Wittebrug: Daar heb je helemaal gelijk in
Ik: Nou kom op dan met dat goede nieuws
Wittebrug: Je kan hem a.s. maandag 16:00 uur komen ophalen

BAM! dat is snel gegaan. Tussen vertrek vanuit de fabriek 26-08 en aflevering dan he.
Tussen bestelling 20-11-2020 en aflevering niet natuurlijk.

Het aftellen is voor mij nu echt begonnen. Ik kan niet wachten.
Het is je eindelijk gegund!
Is het 2022 model geworden of nog niet bekend?
Ben benieuwd, als het model 2022 is, hoe en wat qua travel assist.
Succes met aftellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

RandomNick schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 11:26:
[...]

Nog even een terugkoppeling nu ik een aantal dagen ervaring heb met dit setje. Op vakantie locatie komt he verlengsnoer goed van pas. Het bevalt helemaal prima. Eerste dag met 10A geladen en met een buitentemperatuur van rond 23 graden bleven alle stekkerverbindingen gewoon koud. Daarna dus wat omhoog gezet naar 12A en nog steeds blijven alle componenten en verbindingen gewoon koud. Zou nog hoger kunnen dus, maar niet echt nodig. Verschil tussen 10A en 12A is 10 km of 12,5 km per uur aan range erbij. Voor vakantie meer dan prima, hoef nergens openbaar te laden hier.
Kan natuurlijk nog niet oordelen over duurzaamheid over meerdere jaren, maar de eerste ervaringen zijn helemaal goed.

[Afbeelding]
Misschien domme vraag, maar wel oprecht dom zeg maar. Waarom van Amazon bestellen terwijl in de Skoda shop eentje 99cent goedkoper is?

https://shop.skoda.nl/aut...dkabel-type-2-230v-mode-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny67
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-09 21:10
knirrebir schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 11:48:
[...]

Ah dat verklaart waarom menig member nog aan wachten is op enyaq, taxi bedrijf gaat voor qua uitlevering ;).
Nope betreft een voorraadmodel. In april op kenteken gezet, in juli op naam gezet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 14:10
Pixal schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 12:06:
[...]

Misschien domme vraag, maar wel oprecht dom zeg maar. Waarom van Amazon bestellen terwijl in de Skoda shop eentje 99cent goedkoper is?

https://shop.skoda.nl/aut...dkabel-type-2-230v-mode-2
Skoda exemplaar is altijd alleen maar 10A, ik wilde liever een instelbare. Deze kan ik van 6A tot 16A instellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
RandomNick schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 12:21:
[...]

Skoda exemplaar is altijd alleen maar 10A, ik wilde liever een instelbare. Deze kan ik van 6A tot 16A instellen.
Ik had zelf nog aanvullend de wens om een langere kabel te hebben zonder verlengsnoer te gebruiken.
Heb toen op Ali kabel gevonden van 10meter die ook instelbaar is van 6 tot 16A. Was toen 139 euro in de aanbieding (zie dat ie nu 180 doet)

Nu al 3 maanden in gebruik voor al mijn laden.Wordt niet warm en ziet er zeer degelijk uit. En mocht hij toch kapot gaan: met 10 cent prijsverschil tussen openbaar laden en thuisladen heb ik hem er al lang uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ABTE
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 26-12-2021
knirrebir schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 11:45:
[...]

Goed nieuws, weet jou specs niet meer maar als je assistentie basis hebt en multifunctioneel stuurwiel ben ik benieuwd of je wel-geen travel assist hebt als je knopje op stuurwiel indrukt, dit is nog een onbekende bij model 2022.
Travel assist heeft dan geen emergency assist zoals bij assistentie basis, maar ben wel benieuwd of rest werkt, bijvoorbeeld zelf remmen voor rotonde.
Alvast bedankt.
Ik heb geen assistentie of andere pakketten, enkel nu wel lichtpakket erbij gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABTE
jeroenkb schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 12:29:
[...]

Ik had zelf nog aanvullend de wens om een langere kabel te hebben zonder verlengsnoer te gebruiken.
Heb toen op Ali kabel gevonden van 10meter die ook instelbaar is van 6 tot 16A. Was toen 139 euro in de aanbieding (zie dat ie nu 180 doet)

Nu al 3 maanden in gebruik voor al mijn laden.Wordt niet warm en ziet er zeer degelijk uit. En mocht hij toch kapot gaan: met 10 cent prijsverschil tussen openbaar laden en thuisladen heb ik hem er al lang uit
Heb je een linkje?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maniac_1979
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-07 08:18
Onlangs heb ik hier gepost dat ik twijfelde om de bestelling te annuleren en voor een voorraad model te gaan.
Iemand vroeg me toen te laten weten wat de ontwikkelingen waren, ik kan het niet meer terugvinden, maar voor diegene die er toen om vroeg:

Ik heb contact gehad met de lease maatschappij. Ik mag mijn Enyaq annuleren en hoef dus geen 15% te betalen.
De dealer gaf net wel aan dat hij geplanned staat voor productie in week 34. U krijgt hem zeker dit jaar meneer.
Ik twijfel toch nog steeds, dus ik vroeg wat door over een voorraad model:
Echter, de dealer, van den Udenhout, levert geen voorraad modellen aan leasemaatschapijen, dat is hun policy. :X
Hebben alle dealers die policy?

Enfin, ik ga eerst maar eens 3 weken op vakantie, daarna maar weer eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 23:58
maniac_1979 schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 12:57:
Onlangs heb ik hier gepost dat ik twijfelde om de bestelling te annuleren en voor een voorraad model te gaan.
Iemand vroeg me toen te laten weten wat de ontwikkelingen waren, ik kan het niet meer terugvinden, maar voor diegene die er toen om vroeg:

Ik heb contact gehad met de lease maatschappij. Ik mag mijn Enyaq annuleren en hoef dus geen 15% te betalen.
De dealer gaf net wel aan dat hij geplanned staat voor productie in week 34. U krijgt hem zeker dit jaar meneer.
Echter, de dealer, van den Udenhout, levert geen voorraad modellen aan leasemaatschapijen, dat is hun policy. :X

Witteburg doet voor nu niet moeilijk. Liep al wel een bestelling van een Octavia…

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Niet alle dealers denk ik hoor. Maas en Huiskes Kokkeler sowieso niet.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:33

Best wel wat dealers hanteren inderdaad die policy. Het is anders voor particulieren kopers vrijwel onmogelijk om een Enyaq voorraadmodel te bemachtigen. Daarnaast knijpen leasemaatschappijen ook flink de dealers uit.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• RienvdLaan
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 09-04 10:14
Vandaag bezorgd. Nu uitvogelen van de functies allemaal. (Is begin maart besteld)
Ik moet zeggen het geluid valt me mee qua kwaliteit. (En ik hou wel van bass) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h8foYivHe4cJ7QwB-1p8-A580FE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OTZ6HqKwyykGZxscdpo9IGv3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16-05-2022

zou ik toch die week 34 even afwachten. Geniet van je vakantie en in week 34 even bellen met de dealer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny67
leasemaatschapijen, dat is hun policy. :X
Pondealer in Amersfoort heeft daar geen problemen mee. Ook niet met de modellen (first editions) welke al op kenteken staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjola
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-08 16:21

Ja, heb zelfde verhaal te horen gekregen van Maas uit Gouda. Voorraadmodellen worden niet aan andere dan de (Skoda) eigen leasemaatschappij geleverd…. tenzij het voorraadmodel al op kenteken staat 🤔. Zo ben ik aan m’n iV80 First Edition gekomen, die stond al op kenteken en krijg ik 23 augustus geleverd (vanwege vakanties en doorschuiven auto’s binnen ons bedrijf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjola
Volgens Maas uit Gouda is dat beleid vanuit Pon opgelegd vanwege targets (?), zou dan dus voor alle Skoda dealers hetzelfde moeten zijn denk je dan 🤔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrashKonijn
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-07 15:20
Bij het zelf navragen bleek mijn auto ineens al onderweg te zijn naar NL! Geen idee wat er nou precies wel of niet op zit als hij aankomt, dat zie ik dan wel :)

Heb de dealer gevraagd om een subwoofer in te bouwen ipv SSS, ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdenijs
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-09 00:02
[b]CrashKonijn in "Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1"
Heb de dealer gevraagd om een subwoofer in te bouwen ipv SSS, ben benieuwd!
Ben erg benieuwd wat de kosten hier voor zullen zijn. Heeft hij een indicatie gegeven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:33
jdenijs schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 14:29:
[...]

Ben erg benieuwd wat de kosten hier voor zullen zijn. Heeft hij een indicatie gegeven?
Denk dat eerder de vraag moet zijn of dit uberhaupt wel kan. De stuurunit voor het geluid moet wel een line-out of iets dergelijks mogelijk maken. Daarnaast zal je een actieve subwoofer nodig hebben. De vraag is of deze er zijn voor de Skoda Enyaq, of dat je te maken krijgt met een kist in je kofferbak.

Doet me denken aan mijn jeugd in mijn iets te lage Astra G Sport met Rockfort Fosgate Subwoofer >:)

*edit* Toch even nieuwsgierig en gevonden:

https://www.bassbrothers....yI8coxlkxrthFK7CzUmkYF5q0

Kost omgerekend wel een kleine 1000,- euro en dan nog wat installatiekosten vermoedelijk.

[ Voor 28% gewijzigd door Wicked-Game op 04-08-2021 14:42 ]

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 13:20
RandomNick schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 11:26:
[...]

Nog even een terugkoppeling nu ik een aantal dagen ervaring heb met dit setje. Op vakantie locatie komt he verlengsnoer goed van pas. Het bevalt helemaal prima. Eerste dag met 10A geladen en met een buitentemperatuur van rond 23 graden bleven alle stekkerverbindingen gewoon koud. Daarna dus wat omhoog gezet naar 12A en nog steeds blijven alle componenten en verbindingen gewoon koud. Zou nog hoger kunnen dus, maar niet echt nodig. Verschil tussen 10A en 12A is 10 km of 12,5 km per uur aan range erbij. Voor vakantie meer dan prima, hoef nergens openbaar te laden hier.
Kan natuurlijk nog niet oordelen over duurzaamheid over meerdere jaren, maar de eerste ervaringen zijn helemaal goed.

[Afbeelding]
Prima verlengkabel, dat zie je zo ;) Zolang er geen slecht contact in het circuit zit, geen enkel probleem (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 13:20
knirrebir schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 11:50:
[...]

Softwarematig verhoging is voor nu bekend over the air update, maar in dit topic zijn we sceptisch dus liefst willen we van member horen dat het gelukt is.
Of er extra bedrag gerekend wordt is niet bekend, dat is nu speculeren helaas.
Volgens Nextmove.de, tot nu toe een betrouwbare bron voor VAG nieuws, komt de eerste OTA update voor Enyaq maanden later dan voor de ID.x serie (aangekondigd voor september), namelijk Q1 2022…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdenijs
Wicked-Game schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 14:32:
[...]

Denk dat eerder de vraag moet zijn of dit uberhaupt wel kan. De stuurunit voor het geluid moet wel een line-out of iets dergelijks mogelijk maken. Daarnaast zal je een actieve subwoofer nodig hebben. De vraag is of deze er zijn voor de Skoda Enyaq, of dat je te maken krijgt met een kist in je kofferbak.

Doet me denken aan mijn jeugd in mijn iets te lage Astra G Sport met Rockfort Fosgate Subwoofer >:)

*edit* Toch even nieuwsgierig en gevonden:

https://www.bassbrothers....yI8coxlkxrthFK7CzUmkYF5q0

Kost omgerekend wel een kleine 1000,- euro en dan nog wat installatiekosten vermoedelijk.
Er is sowieso iets mogelijk: https://www.dnbinbouwstat...-upgrade-pakketten/enyaq/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-12-2022
@Robbie8454 is ook bezig met het bekijken/beluisteren/regelen van een audio upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny67
arjola schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 13:37:
Volgens Maas uit Gouda is dat beleid vanuit Pon opgelegd vanwege targets (?), zou dan dus voor alle Skoda dealers hetzelfde moeten zijn denk je dan 🤔
Vreemd, collega krijgt voorraadmodel ID4 via Maas, besteld door Athlon.

Het vooraf op kenteken zetten heeft volgens mij te maken met de targets. (Krijgen de dealers door Pon opgelegd).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

jdbiggelaa schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 14:40:
[...]

Volgens Nextmove.de, tot nu toe een betrouwbare bron voor VAG nieuws, komt de eerste OTA update voor Enyaq maanden later dan voor de ID.x serie (aangekondigd voor september), namelijk Q1 2022…
Op zich wel fijn dat we dan een update krijgen waarbij de kinderziekten er al door het ID-testpanel uitgehaald zijn :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashKonijn
  • Laatst online: 25-07 15:20
jdenijs schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 14:29:
[...]
Nee heb nog geen indicatie, als MIJN auto er is gaan ze contact met mij opnemen om te kijken wat de mogelijkheden überhaupt zijn. (Want verder staan er natuurlijk nergens Enyaqs...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remc1979
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 07:02
Sinds vandaag heb ik problemen met het portier rechtsachter. Van binnenuit is deze niet meer te openen (nee, kinderslot zit er niet op) en daarnaast kan ik het raam vanuit het portier niet meer openen (raam openen vanuit de bestuurdersdeur gaat nog wel).

Lijkt er dus op dat alle “besturing” vanuit dit portier “kapot” is. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jitse H
  • Laatst online: 00:08
remc1979 schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 16:32:
Sinds vandaag heb ik problemen met het portier rechtsachter. Van binnenuit is deze niet meer te openen (nee, kinderslot zit er niet op) en daarnaast kan ik het raam vanuit het portier niet meer openen (raam openen vanuit de bestuurdersdeur gaat nog wel).

Lijkt er dus op dat alle “besturing” vanuit dit portier “kapot” is. Iemand hier ervaring mee?
Mits je Family pakket hebt, dit knopje ook al een paar keer aan/uit gedaan?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X9GmRjM8WS2HZzphRSJD5ZcPuco=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hd8z315TVO8CUnb2XjZTst81.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remc1979
Jitse H schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 16:56:
[...]

Zal wel aan de zonnesteek hebben gelegen die ik hier in Italië heb opgelopen 😉

[Afbeelding]

[ Voor 9% gewijzigd door remc1979 op 04-08-2021 17:03 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• remc1979
Jitse H schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 16:56:
[...]

[Afbeelding]
Oei, dit is wel heel sneu van mezelf. Dat is dat over het hoofd heb gezien. Dat was idd de oplossing.

Zal wel aan de zonnesteek hebben gelegen die ik hier in Italië heb opgelopen 😉

[ Voor 7% gewijzigd door remc1979 op 04-08-2021 17:04 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Robbie8454
SSJVegito schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 15:15:
[...]

@Robbie8454 is ook bezig met het bekijken/beluisteren/regelen van een audio upgrade.
Klopt, pak het na mijn vakantie gelijk weer op. Dan laat ik het de geïnteresseerden ook gelijk weten.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Richard T
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-10-2021
Goed nieuws, vandaag gebeld door de dealer dat mijn Enyaq vandaag is binnen gekomen. Volgende week vrijdag ga ik hem ophalen, heel veel zin in. Van lever week 30 naar 39 en nu alsnog leveren in week 32. 😀👍 kan gewoon niet wachten, wordt een lang weekje🤪

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pas1
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 17-08-2022
RienvdLaan schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 13:04:
Vandaag bezorgd. Nu uitvogelen van de functies allemaal. (Is begin maart besteld)
Ik moet zeggen het geluid valt me mee qua kwaliteit. (En ik hou wel van bass) [Afbeelding]
Ah, kijk eens, de eerste RS versie op de weg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pas1
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 17-08-2022
3 vraagjes;

Weet iemand of de 220v stekker zijn voeding uit de hoogvoltaccu haalt of uit de 12v?
Werken de stroompunten ook als de auto uitstaat?
En als dat zo is, hoelang kan je hier dan zonder problemen gebruik van maken?

Ik heb mij echt verdiept (handleiding, dit forum,etc) maar kan er niets over vinden....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SSJVegito
Pas1 schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 22:30:
3 vraagjes;

Weet iemand of de 220v stekker zijn voeding uit de hoogvoltaccu haalt of uit de 12v?
Werken de stroompunten ook als de auto uitstaat?
En als dat zo is, hoelang kan je hier dan zonder problemen gebruik van maken?

Ik heb mij echt verdiept (handleiding, dit forum,etc) maar kan er niets over vinden....
Dit doet mij vermoeden dat het aan het 12 V systeem hangt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5N1d-GsHz3lHDgvRCibG4X3HZK4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/O0H1YQNKMTn2PHAgNHXX11em.png?f=user_large

EDIT: En wat er in de handleiding staat is dat deze na het contact uitzetten het nog doen voor 10 minuten werken mits er al iets aangesloten was voor het contact uitgezet werd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_4sJX_iSbqavJ6oJKxnDdtxKmrw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/sIPjb4J6GjOT6gsAlcydI9qU.png?f=user_large

[ Voor 21% gewijzigd door SSJVegito op 05-08-2021 00:08 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• DypFrys
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15-01 21:04
Zo! Ik was hier even van de radar maar ik heb inmiddels ook wat moois op de oprit staan! Vrijdag m'n Enyaq opgehaald na 7 maand wachten maar het was het wachten waard. Wat een ding! Het rijdt echt heerlijk.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3AgEIFkOEDMyTS-w_YT984m6dtI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kQ71r06IOhtJKEEr40M8kah6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/peLtn_buoZfVeUNA2T-Q4PoF0jY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ehLM1gZxEfamZnQP7OK3wVdD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dUYhYIEu9VQfJeT8WTnj9CkPF-s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gitST2lw1hD2uoLPDKKt8qkO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pcSdyIbJD-tOGglJCaoEvlaL1AU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Sc0r83JOGUDcpBuAxVVdF4Kk.jpg?f=fotoalbum_large

De eerste 900 km staat er al op. Zoals verwacht wel wat wennen aan het steeds moeten nadenken over laden want ik had toevallig direct in 2 dagen meerdere lange ritten. Ik denk dat het ook nog wat onwennigheid is want ik zou veel later kunnen laden maar het gevoel een vollere accu te hebben is wel fijn :) Ik heb eigenlijk nog niet echt nadelen kunnen ontdekken. Als ik iets moet noemen dan is dat multimedia systeem. Niet omdat het niet mooi werkt maar er zijn zoveel opties en soms zit het wat verstopt. Ook het schakelen tussen CarPlay en Skoda apps is soms wat onhandig. Oh ja, prachtig dat alles hoogglans zwart is en dat veel knopjes touch zijn zorgt voor vingervlekken en daar ben ik altijd wat allergisch voor. Dat wordt weer nieuwe auto poets spullen kopen :)

Ik heb door de lange levertijden het Skoda Sound System moeten laten vallen maar het standaard systeem valt niet tegen.

[ Voor 7% gewijzigd door DypFrys op 05-08-2021 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccreator
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 14-09 18:14
jdenijs schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 14:36:
[...]

Mooie complete auto! balen dat je nu moet wachten.

Wat kosten bij jou het zwart maken van de Skoda letters en grill?
Dat van die grill heb ik toen ook aan mijn dealer gevraagd maar die verwijst me dan door naar een wrapper. Over de zwarte skoda letter krijg ik te horen dat die nog niet leverbaar zijn. Diegene die nu met de Skoda letters rijden, rijden volgens hem met de Skoda letters van een kodiaq. (wie ziet het verschil)
Bij welke dealer is dit? Ik ben een wrapper en heb meerdere Enyaqs van hier gedaan stuur me anders een pb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12:26
Gisteren aangemeld voor de ABRP beta (Android) en net kort ritje genavigeerd met Android Auto. Aangenaam verrast. Stem is prima, beeld doet scherper aan dan bijvoorbeeld Google Maps of Waze en de afslagen op rotondes worden correct weergegeven in cockpit en HUD, dit in tegenstelling tot wat Google en Waze doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-09 09:57
FJP84 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 09:12:
Gisteren aangemeld voor de ABRP beta (Android) en net kort ritje genavigeerd met Android Auto. Aangenaam verrast. Stem is prima, beeld doet scherper aan dan bijvoorbeeld Google Maps of Waze en de afslagen op rotondes worden correct weergegeven in cockpit en HUD, dit in tegenstelling tot wat Google en Waze doen.
heb je de premium versie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
Nope, voor Android Auto werkt het vooralsnog gewoon in de beta. Ik wil later wel premium aanschaffen om via Tronity of Evnotify + OBD2 realtime SoC naar ABRP te hebben.

Ik ben benieuwd wanneer Waze/Maps de instructies voor rotondes goed gaat doorgeven naar de cockpit en de HUD. Lijkt toch echt in de app te zitten en niet in de auto zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remc1979
Zijn op dit moment op de camping in Italië. Naast het opladen (met de 220v stekker) bij de stacaravan is er op de camping ook een laadpunt.

De aansluiting is mij echter vreemd. Ik vermoed een type 1 aansluiting (zie de foto).
Omdat dit naar mij idee een 3-fasen aansluiting is zal het opladen sneller gaan dan bij de stacaravan. Hier heb ik dan echter een adapter voor nodig volgens mij.

Dit moet dan een adapter zijn van een type 2 aansluiting (gele laadkabel bij de enyaq) naar een type 1 aansluiting. Heb wat zitten zoeken op internet, maar weet niet zo goed wat ik moet hebben.

Foto 1 is de aansluiting, foto 2 is een andere auto die aan het laden is met een adapter naar een 230V aansluiting

Ps. Zal niet meer voor dit jaar zijn, maar mogelijk voor volgend jaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xo-uFWMGcXuvyGsvbQTQiRv0hLg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hisLJGkO3ayjHnmhxvsM4kZW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f22aEsgz3TFneuDfqbne4mBTadc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rULmt027cDKE8yLVeA2gvm24.jpg?f=fotoalbum_large

[/list]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-08 19:40
@remc1979

Dat is een standaard 1 fase kampeer stekker:

Wikipedia: IEC 60309

Edit to add:

Als je googled op CEE stekker, krijg je legio plaatsen waar je hem kan kopen. Maar ook lokaal zul je verlopen in iedere campingwinkel tegenkomen naar 220V aansluiting.

[ Voor 40% gewijzigd door SkyFlyer op 05-08-2021 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@remc1979 Geen idee of deze winkel de voordeligste is, maar je moet dus zo'n verloopstekker hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remc1979
Bedankt voor jullie reacties!!!! Hier kan ik verder mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
De vraag is of je daar wel sneller van gaat laden. Blijft 230Volt, al weet ik niet op hoeveel ampère er is gezekerd voor beide opties..

Zo'n verloopstuk (CEE-Schuko) zou je als kampeerder wel bij je moeten hebben natuurlijk :)

Edit @remc1979 ; excuus, voor een stacaravan begrijp ik wel dat het niet bij de paklijst hoort.. Toch zijn deze verloopstekkers handig om te hebben, zo zie je nu.

[ Voor 26% gewijzigd door JanHenk op 05-08-2021 12:11 ]

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remc1979
JanHenk schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 12:01:
De vraag is of je daar wel sneller van gaat laden. Blijft 230Volt, al weet ik niet op hoeveel ampère er is gezekerd voor beide opties..

Zo'n verloopstuk (CEE-Schuko) zou je als kampeerder wel bij je moeten hebben natuurlijk :)
Het zal idd niet sneller gaan. Daarnaast ben ik geen echte Campersen. Wij zitten in een stacaravan. Daar ben je van alle gemakken voorzien (mbt electra ed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Zie net dat de gratis ABRP met Tronity kan koppelen.

EV notify zie ik niet als optie. Alleen "Generic" met een generieke token. Zou dat voor EV Notify zijn?

Dat ga ik binnenkort eens testen, want dan hoef ik niet twee app tegelijk te draaien volgens mij. Twee weken proefdraaien met Tronity en als het bevalt en nodig is voor vakantie maar een abonnement aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artskeohnaj
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 17-03 07:36
Chaser1508 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 19:58:
Ongeveer 4 weken geleden de deal rondgemaakt en is de Enyaq 80 besteld. De dealer is toen gaan zoeken naar de beste productieweek wat eerst week 48 zou zijn en na 3 weken kreeg ik het nieuws dat de auto waarschijnlijk eerder kon worden geproduceerd, namelijk week 42, met de melding dat er nog iets in de pijplijn zat.

Gisteren bericht gekregen dat er toch problemen zijn met de trekhaak en dit zelfs zou kunnen resulteren in levering 2022. Maar toen kwam de optie om de auto te houden zoals besteld minus de trekhaak. Er kon dan na levering een afneembare trekhaak worden geplaatst, iets wat ik nu ook heb en geen probleem vond. Toen kwam het zeer positieve. Als ik hiermee akkoord ging dan kon de productieweek eerder worden en is er via Pon geregeld dat de auto al in week 29 geproduceerd kan worden. Er wordt een spot overgenomen van een auto die waarschijnlijk geannuleerd is. Dat zou betekenen half augustus rijden. Ben erg blij met dit nieuws en kan niet wachten tot het zover is.

Besteld:

- Enyaq 80 iV Sportline
- Arctic Silver
- Comfort Plus
- Family pack
- Klimaat pack
- Assistentie Plus
- 130 kw laden
- 360 graden camera
- Warmtepomp
- Alarm
Is het gelukt met hat achteraf monteren van de trekhaak? Mij werd door de dealer verteld dat dit op dit moment niet mogelijk is en nog wel even kan duren voordat het wel zou kunnen. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remc1979
FJP84 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 12:44:
[...]

EV notify zie ik niet als optie. Alleen "Generic" met een generieke token. Zou dat voor EV Notify zijn?

Dat ga ik binnenkort eens testen, want dan hoef ik niet twee app tegelijk te draaien volgens mij. Twee weken proefdraaien met Tronity en als het bevalt en nodig is voor vakantie maar een abonnement aanschaffen.
Hoe koppel je ABRP aan Trionity? Heb deze optie nergens kunnen vinden.

Dank je wel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DypFrys
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15-01 21:04
remc1979 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 12:09:
[...]

Het zal idd niet sneller gaan. Daarnaast ben ik geen echte Campersen. Wij zitten in een stacaravan. Daar ben je van alle gemakken voorzien (mbt electra ed)
Ik heb laatst m'n Enyaq een keertje in stop contact gehad. Ging ongeveer 6 km per uur erbij laden, dat schiet dus niet op maar als je veel op je camping bedje ligt te chillen dan komt er vanzelf wat bij :)

[ Voor 27% gewijzigd door DypFrys op 05-08-2021 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan78
  • Laatst online: 25-08-2024
Gisteren is mijn lekkende koelvloeistof reservoir van de Enyaq vervangen. Kreeg als leen auto een VW Up mee, wat is dat wennen zeg :)

Wat mijn daarin wel opviel is dat het Up-je ook Lane assist heeft maar daar hebben ze wel iets goed gedaan. Namelijk een grote UIT knop waarmee je deze uit kan zetten.

Dus Skoda in de volgende OTA update graag een snelkoppeling voor uitzetten Lane assist :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• internetinfo
  • Laatst online: 14-09 08:07
Duncan78 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 13:29:
Gisteren is mijn lekkende koelvloeistof reservoir van de Enyaq vervangen. Kreeg als leen auto een VW Up mee, wat is dat wennen zeg :)

Wat mijn daarin wel opviel is dat het Up-je ook Lane assist heeft maar daar hebben ze wel iets goed gedaan. Namelijk een grote UIT knop waarmee je deze uit kan zetten.

Dus Skoda in de volgende OTA update graag een snelkoppeling voor uitzetten Lane assist :(
Bedoel je tijdelijk of permanent uitzetten?
Tijdelijk lijkt me ook in de Enyaq gewoon mogelijk, is zeker relevant voor de smallere 60-weggetjes.
Permanent mag denk ik niet meer, aangezien het een wettelijk verplichte feature is. Het zou kunnen dat de leenauto een oudere typegoedkeuring bevat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
remc1979 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 13:03:
[...]

Hoe koppel je ABRP aan Trionity? Heb deze optie nergens kunnen vinden.

Dank je wel!
Je moet een voertuig kiezen en deze vervolgens opslaan. Dan heb je de optie voor Tronity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan78
  • Laatst online: 25-08-2024
internetinfo schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 13:50:
[...]

Bedoel je tijdelijk of permanent uitzetten?
Tijdelijk lijkt me ook in de Enyaq gewoon mogelijk, is zeker relevant voor de smallere 60-weggetjes.
Permanent mag denk ik niet meer, aangezien het een wettelijk verplichte feature is. Het zou kunnen dat de leenauto een oudere typegoedkeuring bevat.
Leek me niet permanent. Maar bij de Enyaq heb je drie handelingen nodig om deze uit te zetten. Bij de Up maar 1 handeling en dus gebruiksvriendelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Laatst online: 14-09 08:07
Duncan78 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 14:00:
[...]

Leek me niet permanent. Maar bij de Enyaq heb je drie handelingen nodig om deze uit te zetten. Bij de Up maar 1 handeling en dus gebruiksvriendelijker.
Echt? Dat is wel een misser, valt tijdens een proefrit natuurlijk niet op. Ik ken van voorgaande auto's ook niet beter dan één knop, zij het op het dashboard of op de pook van de richtingaanwijzer.

Vreemde keuze, aangezien de wagen ook mét TA vast niet zo slim is om Lane assist niet uit te voeren bij een opkomende tegenligger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roel visseren
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:07
In evnotify moet je de integratie met abrp doen, zoals in onderstaande screenshot vanuit de app. Ik heb nog even getest: de bluetooth dongle kun je dus extern benaderen wanneer de auto op slot staat. Alleen kon ik dus geen beveiligde verbinding maken, dus ik denk dat dat alleen werkt wanneer je de auto start. Wel kun je dus met een al gekoppelde telefoon de OBD2 uitlezen (en wanneer je alarm hebt die ook laten afgaan ;-). Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QrS9APF4pM5SRjvzOGSczQJvIdI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AhB2tXE9zowyThLtlJ84E0qG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kw_nl
Kogel is bij mij door de kerk. Offerte voor een Enyaq 60 First Edition is goedgekeurd. Ik vind het wel spannend want heb er geen proefrit mee gereden.

Ik had een Octavia Business Plus (1.0 automaat) besteld met aardig wat opties. Maar die werd voor de 5de keer uitgesteld naar eind van het jaar (januari besteld). In vergelijking met de Enyaq moet ik de volgende opties “inleveren”:

-voorruitverwarming (niet zo erg)
-elektrische achterklep (matig erg)
-HUD (daar baal ik wel van)
-Achterbank verwarming (niet zo erg)
-USB achterin (matig erg)
-Automatisch inparkeren (vind het echt gaar dat het er niet op zit, maar geen showstopper)

Maar als ik zo de recensies lees en de reacties hier, dan ga ik er geen spijt van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjola
kw_nl schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 15:41:
Kogel is bij mij door de kerk. Offerte voor een Enyaq 60 First Edition is goedgekeurd. Ik vind het wel spannend want heb er geen proefrit mee gereden.

Ik had een Octavia Business Plus (1.0 automaat) besteld met aardig wat opties. Maar die werd voor de 5de keer uitgesteld naar eind van het jaar (januari besteld). In vergelijking met de Enyaq moet ik de volgende opties “inleveren”:

-Automatisch inparkeren (vind het echt gaar dat het er niet op zit, maar geen showstopper)

Maar als ik zo de recensies lees en de reacties hier, dan ga ik er geen spijt van hebben.
Octavia 1.0? Als in een 1 liter motor? Dan ga je zeker geen spijt hebben 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
arjola schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 15:52:
[...]

Ja 1 liter, zijn niet zo slecht als het klinkt hoor 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer

Wanneer je hem aan de laadkabel hebt staan, heb je de vooruitverwarming ook niet nodig. De pre-clima (standkachel) heeft je vooruit al ontdooit voordat je instapt ;-) (Tenminste dat is het geval bij mijn huidige ICE standkachel)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Die komt later middels een softwareupdate als ik de brochure en dealer mag geloven. (y)
Toch weer eentje minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
SkyFlyer schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 15:58:
[...]

Wanneer je hem aan de laadkabel hebt staan, heb je de vooruitverwarming ook niet nodig. De pre-clima (standkachel) heeft je vooruit al ontdooit voordat je instapt ;-) (Tenminste dat is het geval bij mijn huidige ICE standkachel)
Dat was ook mijn gedachten, is aan de laadpaal staan dan wel verplicht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkyFlyer
kw_nl schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 15:59:
[...]

Dat was ook mijn gedachten, is aan de laadpaal staan dan wel verplicht?
Heb het even nagekeken, kennelijk niet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LVwscpGu8VYhoTWSsAr2PjHBA5s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wwU4XUsJX9ZpKAup4U8fs4Cr.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjola
kw_nl schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 15:54:
[...]

Ja 1 liter, zijn niet zo slecht als het klinkt hoor 😅
I know, ik ben verwend met een e-Niro. Ik leen wel eens een Tiguan 1.5 met trekhaak (vanwege de trekhaak, e-Niro mag niks trekken) en dan heb ik steeds het gevoel om net als Fred Flinstone mee te gaan trappen 😂🤣. Nog 2,5 week, dan komt m’n iV80 MET trekhaak (ook een First Edition)…. qua acceleratie lever ik ook in want de e-Niro is een stuk rapper, maar verder ga ik er met de Enyaq alleen maar op vooruit 🎉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny67
arjola schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 15:52:
[...]

Lever hetzelfde in.
Maar je zou echt niet zeggen dat het een 1 liter 3 cilinder is 😏.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny67
Wootism schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 15:59:
[...]

Die komt later middels een softwareupdate als ik de brochure en dealer mag geloven. (y)
Toch weer eentje minder.
Volgens mij missen hiervoor sensoren aan de zijkant. In mijn huidige Octavia zitten deze er wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-09 09:57
FJP84 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 12:44:
[...]

Heb je de android versie want die koppeling zie ik precies niet staan bij de instellingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fplin
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:44
Cloclo100 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 16:24:
[...]

Heb je de android versie want die koppeling zie ik precies niet staan bij de instellingen?
Eerst even uitloggen bij abrp dan opnieuw inloggen en je auto opnieuw koppelen daarna krijg je de keuze om met tronity te koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Cloclo100 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 16:24:
[...]

Android inderdaad

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Wat een auto al niet kan betekenen:

Komt er net een Belgische man op de camping naar me toe om mij te vragen naar de auto want hij had ook een Enyaq gekocht en hoe dat ging onderweg met laden etc. Man was helemaal enthousiast over zijn aankoop.

Ik complimenteerde de vriendelijke rode Duivel met zijn aankoop 👌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
roel visseren schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 14:46:
In evnotify moet je de integratie met abrp doen, zoals in onderstaande screenshot vanuit de app. Ik heb nog even getest: de bluetooth dongle kun je dus extern benaderen wanneer de auto op slot staat. Alleen kon ik dus geen beveiligde verbinding maken, dus ik denk dat dat alleen werkt wanneer je de auto start. Wel kun je dus met een al gekoppelde telefoon de OBD2 uitlezen (en wanneer je alarm hebt die ook laten afgaan ;-). [Afbeelding]
Welke wagen heb je geselecteerd in EVNotify? Ik zie de Enyaq er niet tussen staan. Twijfel nog of ik voor de Veepeak of Kungfuren (goedkoper en volgens geruchten werkend op de VW iD4) ga. Voor ±18eur is die setup wel het proberen waard. Voor de prijs van Veepeak kan ik eerst ook 1jr Tronity proberen.

[ Voor 11% gewijzigd door FJP84 op 05-08-2021 19:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Krishh
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-09 15:53
Vandaag te horen gekregen dat ik 19 augustus mijn auto geleverd krijg!
Het begint nu wel echt spannend te worden, momenteel heb ik niet echt een laadpaal binnen 200 meter en is er ook al 1 aangevraagd bij de gemeente een paar maanden geleden.

Dit zal helaas nog ongeveer 6 weken duren voordat dit gerealiseerd gaat worden.
De dichtstbijzijnde laadpaal is een 5KWh charger, daar wordt je ook niet echt vrolijk van.

Helaas zal het even niet anders zijn, en bij een lange rit maar eens een bak koffie gaan doen bij de Shell :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel visseren
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:07
FJP84 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 19:31:
[...]

Welke wagen heb je geselecteerd in EVNotify? Ik zie de Enyaq er niet tussen staan. Twijfel nog of ik voor de Veepeak of Kungfuren (goedkoper en volgens geruchten werkend op de VW iD4) ga. Voor ±18eur is die setup wel het proberen waard. Voor de prijs van Veepeak kan ik eerst ook 1jr Tronity proberen.
In evnotify heb ik id3 met 77 kWh geselecteerd. Consumption op 19kwh/100km gezet.. maar of dat echt nodig is/was weet ik niet. Voor 18 euro is het zeker een koopje :-).

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:55

rammes

koekebakker 1e klas

de mijne heb ik ook mogen ophalen, besteld nov.

trekhaak is geleverd.
standaard velgen zijn geleverd.
HUD is geleverd
+ "gratis" licht pakket.

erg blij met alles en wat een genot om mee te rijden!

Ik zou het doen!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• iMoose
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 03-01 12:07
ManiacScum schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 19:17:
Wat een auto al niet kan betekenen:

Komt er net een Belgische man op de camping naar me toe om mij te vragen naar de auto want hij had ook een Enyaq gekocht en hoe dat ging onderweg met laden etc. Man was helemaal enthousiast over zijn aankoop.

Ik complimenteerde de vriendelijke rode Duivel met zijn aankoop 👌
Herkenbaar, ik werd onderweg naar Italië ook aangesproken door iemand die hem in bestelling heeft. Daarnaast hier in Italië zelf door een politieagent die de auto wilde bekijken (schrok wel, dacht wat heb ik gedaan) en gisteren stond ik even stil langs de weg om de navigatie in te stellen bleek ik tegenover een VW/Skodadealer te staan. Komt er iemand naar buiten om te vragen of hij de auto mag bekijken 😂 . Ik weet nu dat ze bij de Italiaanse dealer in Poggibonsi goede koffie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

rammes schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 23:02:

trekhaak is geleverd.
HUD is geleverd
+ "gratis" licht pakket.

Nice, gefeliciteerd!
Ik kon het zo snel niet terugvinden, maar jij had toch ook accessoire aanpassingen laten doen om levering dit jaar te behouden?

Komt er nu dus op neer dat er niks aangepast is, maar dat je wel het lichtpakket hebt ‘gekregen’?

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Dellavia13
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 10-08-2021
Morgenochtend vertrekken we met de Enyaq 60 richting Italië. Voor de liefhebber stuur ik updates over de reis (laden/covid-controles) via Polarsteps https://www.polarsteps.com/DellaVia/4122871-ev-toscana-2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie8454
Inmiddels ook de goedkeuring voor een laadpaal in de wijk. Daar waar het eerder echt geen optie was, krijg ik m nu op zo’n 60 meter afstand. Laadpaal op de zaak is een ander verhaal. Paal en voet geleverd. Laadunit zelf laat op zich wachten. Nu vier weken later krijg ik te horen dat hij zonder track en trace in week 32 wordt geleverd. Midden in de vakantie dus. Heerlijk weer.

Al mijn punten betreft de Enyaq zijn wel akkoord. Prijsverschil voor model 22 ga ik niet betalen
Zwarte betria velgen staan eindelijk goed op de offerte
80 gaat eraf.
Luxe kentekenplaten erop
En mijn Audi winter velgen worden ingeruild voor wat extra Enyaq accessoires 👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
Robbie8454 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 00:21:
Inmiddels ook de goedkeuring voor een laadpaal in de wijk. Daar waar het eerder echt geen optie was, krijg ik m nu op zo’n 60 meter afstand. Laadpaal op de zaak is een ander verhaal. Paal en voet geleverd. Laadunit zelf laat op zich wachten. Nu vier weken later krijg ik te horen dat hij zonder track en trace in week 32 wordt geleverd. Midden in de vakantie dus. Heerlijk weer.

Al mijn punten betreft de Enyaq zijn wel akkoord. Prijsverschil voor model 22 ga ik niet betalen
Zwarte betria velgen staan eindelijk goed op de offerte
80 gaat eraf.
Luxe kentekenplaten erop
En mijn Audi winter velgen worden ingeruild voor wat extra Enyaq accessoires 👍🏻
Hoe heb je het weten te regelen om de laadpaal te krijgen waar dat eerst niet mogelijk was?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:55

rammes

koekebakker 1e klas

Wootism schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 23:21:
[...]

Nice, gefeliciteerd!
Ik kon het zo snel niet terugvinden, maar jij had toch ook accessoire aanpassingen laten doen om levering dit jaar te behouden?

Komt er nu dus op neer dat er niks aangepast is, maar dat je wel het lichtpakket hebt ‘gekregen’?
Klopt,

ik had aangegeven dat alles aangepast mocht worden (lampen,velgen,trekhaak) behalve de HUD. Alles is geleverd en het lichtpakket dus gratis. Dat was wel leuk want de dealer had me dat niet verteld, toen ik naar de auto liep om het doek eraf te trekken drukte hij op de sleutel om de auto te ontgrendelen en toen zag ik het direct! 8)

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Dellavia13 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 23:26:
Morgenochtend vertrekken we met de Enyaq 60 richting Italië. Voor de liefhebber stuur ik updates over de reis (laden/covid-controles) via Polarsteps https://www.polarsteps.com/DellaVia/4122871-ev-toscana-2021
Die ga ik volgend met hoeveel personen ben je? Alles past mooi in de achterbak of niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 15:02
FJP84 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 08:35:
[...]

Die ga ik volgend met hoeveel personen ben je? Alles past mooi in de achterbak of niet?
Zo te zien ook met dakkoffer? Tenminste, het eerste plaatje is van een Enyaq met koffer. En zonder 100kW upgrade? Dan gaat de reis wel ff wat tijd kosten. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Inspired op 06-08-2021 08:56 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
FJP84 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 08:35:
[...]

Ik ben naar Toscane gereden met 4 personen (2 volwassenen, 1x 16 jaar en 1x 12 jaar)

Alles past bij ons in de kofferbak.
Wij gebruiken wel speciale vacuümzakken om ruimte te besparen voor alle kleding en beddegoed e.d. maar ik denk dat zonder alles ook wel zou passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@Dellavia13 Ik vind het aantal stops wel heel erg groot. 750 km en dan 6 keer laden. Met 60 kWh zou je toch niet gemiddeld iedere 125 km hoeven te stoppen om op te laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:31
Mijn linker speaker voor is helaas defect. Hij kraakt als een gek is mij gisteren opgevallen. Dat is dan al het tweede onderdeel wat helaas vervangen moet worden. De bumper gaat ook binnenkort vervangen worden: vinom in "Het grote auto detailing topic"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mikeyzut
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21-08 12:56
Na lang twijfelen tussen de Enyaq en de Ioniq 5 en meelezen op o.a. dit forum is de keuze intussen gevallen op de Enyaq. Het is een voorraadmodel uit Duitsland geworden dus moet ook nog even geduld hebben omdat hij pas na 6 maanden de grens over mag, dat zal december dit jaar zijn. Zijn er hier meer mensen die hem op die manier aangeschaft hebben? Het is een Enyaq 60 geworden Arctic grijs voorzien van alle opties die ik voor ogen had. Voor mij en werkgever de eerste elektrische auto, dus zal even wennen zijn. Heb in de Ioniq een tijdje geleden wel een proefrit gehad, maar wauw wat rijd dat heerlijk! De Enyaq nog niet in het echt gezien dus dat is wel even een gokje, maar de ruimte en interieur hebben wel de doorslag gegeven. Alhoewel ik de Ioniq aan de buitenkant wel echt mooier en gewaagder vind :) , maar de Enyaq mag er zeker wezen!
Blijf benieuwd naar alle ervaringen van de gebruikers hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RienvdLaan
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 09-04 10:14

Via je Skoda app op afstand voorverwarmen dan
heb je die voorruitverwarming niet meer nodig
Tsja…
Ik heb die expres niet gekozen
Zie punt voorruitverwarming
Ja das jammer idd
Who cares, dat gebruik je toch nauwelijks. Zelf doen gaat 10x sneller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Is er al een permanente fix voor de draadloze oplader voor je telefoon? Dus niet het blokje hout of rubber...
Leuke uitdaging, succes. Ga ook meelezen.

Leuk al die Enyaq's op reis! :)

Ik ga proberen in januari met mijne te wintersporten in Oostenrijk. Gezien ik een 80 heb met 125kw upgrade, en de hoeveelheid Ionity en EnBW snellaadstations in Duitsland, moet dat toch vrij eenvoudig te doen zijn.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ervh
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 12:01
JeroenE schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 09:35:
@Dellavia13 Ik vind het aantal stops wel heel erg groot. 750 km en dan 6 keer laden. Met 60 kWh zou je toch niet gemiddeld iedere 125 km hoeven te stoppen om op te laden?
Ik heb de reis naar Frankrijk ook met 4 personen afgelegd, welliswaar kleine kinderen achter in. Geen dakkoffer, wel een racefiets achterop. In mijn geval +/- 950 km, maar ook 6 keer geladen (incl. 1x Fastned op de grens, gewoon omdat die nog op de zakelijke laadpas kon ;) )

Ja, het had in minder stops gekund. Maar vergis je niet in je backup plan. Als de lader die je hebt berekend het niet doet en je hebt nauwelijks reserve, dan heb je wel een uitdaging. Resultaat is dat je tussen elke 150-200km toch wel even aan het laden bent. De ene keer heb je nog 30% reserve, de andere keer nog 10%.
Leuk idee! Zal van mijn terugreis uit Frankrijk een zelfde verslagje proberen te maken. Goede reis!

[ Voor 19% gewijzigd door ervh op 06-08-2021 10:49 ]

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
SSJVegito schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 01:25:
[...]

Hoe heb je het weten te regelen om de laadpaal te krijgen waar dat eerst niet mogelijk was?
In discussie gaan met de gemeente. Daar had ik al niet zo’n goed band mee. En ik had nog wat te goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 15:02
JeroenE schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 09:35:
58kWh x .7 is 40 kWh. 6 op 750km met 100% weg is wat veel maar goed. Snap dat je de eerste keer en met een niet Tesla wat voorzichting bent. Volgens mij rijdt hij ook met koffer. Met 120 zit je dan zo op minimaal 20kWh/100. (Waarschijnlijk nog wel wat meer.)

[ Voor 3% gewijzigd door Inspired op 06-08-2021 10:44 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
rammes schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 23:02:

trekhaak is geleverd.
HUD is geleverd
+ "gratis" licht pakket.

Gefeliciteerd! Foto zegt meer dan 1000 woorden😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
Robbie8454 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 10:40:
[...]

In discussie gaan met de gemeente. Daar had ik al niet zo’n goed band mee. En ik had nog wat te goed
Wat heeft ze uiteindelijk doen overtuigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdenijs
iemand al levering met deze dakdragers?
https://alleskanmee.nl/Mo...TKcNfH_0am3RoCIV4QAvD_BwE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
SSJVegito schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 11:02:
[...]

Wat heeft ze uiteindelijk doen overtuigen?
Dat ze nu toch net met de hommelseweg / Dalweg bezig zijn en er inmiddels 27 elektrische auto’s in de wijk staan en ik de hybrides dan nog niet eens meetel. Uiteraard zou de gemeente de gemeente niet zijn als ze toch niet een beetje hun eigen plan zouden trekken. Ik had m gevraagd aan de dalweg. Dit is een hele brede weg waar de auto’s geparkeerd staan die niet meer in de wijk kunnen. Maar de gemeente vond het logischer om toch 2 parkeerplaatsen in de wijk ervoor op te offeren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ABTE
Ik lees mee, had deze vraag enkele weken al gesteld. Ben ook voornemens om deze aan te schaffen.
Ik heb er weinig ervaring mee, maar verwacht dat zoiets nooit verkeerd kan zijn, zeker niet voor die paar keer per jaar. En voor max 160 km/uur lijkt met dit prima.

eerst nog de rand van de dakrail bestuderen, er moet een rand aan de buitenkant aan zitten waar de klem achterhaakt. Aangezien de auto volgende week geleverd wordt moet ik nog even wachten.

Mocht iemand dit al bekeken hebben, of willen bekijken of foto, hou ik me aanbevolen... _/-\o_
Pagina: 1 ... 186 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2