Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 185 ... 250 Laatste
Acties:
  • 1.768.412 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gupper
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-08 10:57
Roger86 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 14:22:
Zo ik lees al een tijdje mee en de info hier is erg welkom. Ik heb 1 april mijn Enyaq besteld en hij is in week 28 geproduceerd. Echter missen ze een onderdeel t.b.v. Panoramadak. Verwachte leverweek is nu week 36 ( bij bestelling was leverweek 50 doorgegeven )

Enyaq IV60

Loft
Klimaat
Familie
Comfort plus
Assistentie
Zij airbags achter
Panoramadak
19 inch regulus velgen
Multifunctionele verwarmbaar 2 spaaksstuur met pedals
360 Area view
100 kw snelladen

Verder heb ik Enyaq en IV60 aanduiding laten vervallen en worden de Skoda letters en grill zwart gemaakt!

Nu nog even wachten dus… maar dat doen iedereen zowat hier.

PS. Iemand tips of het Skoda logo al in t Zwart te verkrijgen is voor de Enyaq?
Verwacht dat dit niet te maken heeft met het panoramadak. Mijn auto is op dinsdag 29 juni al geproduceerd en staat ook op week 36 en heb geen panoramadak.

Aangezien er veel mensen melding maken van week 36 verwacht ik dat het of een standaard chip/onderdeel is of 1 van een veel gebruikt optiepakket.

Of het tekort helemaal aan corona te wijten is vraag ik me ook af. Denk dat de populariteit van de auto ook zeker meespeelt en dat Skoda niet op tijd is geweest met extra bij bestellen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Merrax
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-09 20:19
Ook hier een blije Enyaq bezitter, ik rij m nu sinds half juni en bevalt erg goed!
First Edition iV60 Race blue metallic

Betreft een voorraadmodel die ik in april heb besteld een daardoor snel leverbaar was.
Maar door transportschade helaas een stuk langer moeten wachten, zat een flinke deuk in de achterklep… Ook is de poetser van de dealer iets te fanatiek geweest en zitten er diepe poetsswirls in de bestuurdersdeur, dit moet de dealer nog repareren samen met nog een paar puntjes...

Maar dat mag de pret niet drukken!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3pFojQz0GCFaP72BmWfvCiL2HnE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wJwHqu6eDPE3tV6E8UetcD3i.jpg?f=fotoalbum_large

Wel heb ik nu een paar keer gehad dat bij het inschakelen van het contact er een raar hoog geluid uit de speakers komt (denk ik), klinkt een beetje alsof er een elektrische ontlading/piekspanning plaatsvindt (geen idee hoe ik het anders moet omschrijven), iemand dit ook meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sQuare8
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:21
iRbn schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 11:00:
[...]

Die "tracking" is dus inderdaad niet veel waard :+

edit: Bij mij staat die op geschatte levering 5/8, maar als ik in de webservice responses duik is de status nu wel "Importer transport" terwijl dat vrijdag nog "Produced" was:
[Afbeelding]
Waar vind ik de webservice response terug? : -)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iRbn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:47
sQuare8 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 16:42:
[...]

Waar vind ik de webservice response terug? : -)
Als je de dev tools opent in Chrome kan je onder de Network tab een aantal XHR requests zien binnenkomen bij het laden van de pagina. Eentje daarvan bevat data over je order :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sQuare8
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:21
iRbn schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 16:46:
[...]

Als je de dev tools opent in Chrome kan je onder de Network tab een aantal XHR requests zien binnenkomen bij het laden van de pagina. Eentje daarvan bevat data over je order :-).
"Status__c": "Scheduled" :'( (bestelling eind feb :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:54
Pas1 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 09:42:
[...]

Precies dat, ik kreeg deze nageleverd .... past natuurlijkhelemaal niet... [Afbeelding]

Terwijl deze bij de presentatie (die Škoda zelf online zette) als een simply clever oplossing werd gepresenteerd. [Afbeelding]

Ze zijn het nu aan het uitzoeken hoe het zit (PON, dealer en Škoda zelf)
@vinom of andere: heeft iemand een artikelnummer van die tweede tas? Heb vooralsnog geen enkele tas bij mijn toekomstige Enyaq. Via eBay of google zal er vast wel een leverancier te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fplin
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:44
remc1979 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 08:12:
[...]

Heb de app geïnstalleerd en gekoppeld aan mijn auto. Er worden enkele gegevens gekoppeld zoals range en stand accu.

Echter informatie over het laadsessies en trips worden niet ingeladen. Anderen hier ook last van?
Ben vandaag even wezen laden bij ionity en deze gegevens staan wel in Troniti, alleen de kosten ontbreken dan en de kilometerstand ontbreken. Deze kan je daarna op de site zelf invullen. Nu staat hij thuis aan een openbare laadpaal straks eens kijken of deze gegevens er ook bij staan. je moet ook zelf even de kilometerstand invullen. deze zijn n.l nog niet vrijgegeven door skoda. evenals de trip gegevens.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Alex Timmermans
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 27-02 15:59
Zo, daar is ie dan😃!!
Wat een genot om mee te rijden. Nu nog een hoop dingen gaan uitzoeken hoe alles werkt en ingesteld kan worden. De dealer nam daar niet zoveel tijd voor….

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QiTO0zisbBpagWKzVQnqFEe7LmM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NRCIXm9P8YH16Xq2DeiEcd7V.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eIeIARaDwGw81mDfhwKogkiSRBA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ipkbjFyfdsiRI4Up4pjHCCPY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-12-2022
Alex Timmermans schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 17:29:
Zo, daar is ie dan😃!!
Wat een genot om mee te rijden. Nu nog een hoop dingen gaan uitzoeken hoe alles werkt en ingesteld kan worden. De dealer nam daar niet zoveel tijd voor….

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nou ik dit zo zie ben ik toch wel blij dat ik voor Brilliant Silver heb gekozen en niet Moon White. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpio_King
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:31
Merrax schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 16:25:
Wel heb ik nu een paar keer gehad dat bij het inschakelen van het contact er een raar hoog geluid uit de speakers komt (denk ik), klinkt een beetje alsof er een elektrische ontlading/piekspanning plaatsvindt (geen idee hoe ik het anders moet omschrijven), iemand dit ook meegemaakt?
Wel een harde “tik” uit de speakers gehad. En meerdere keren dat de ruitenwissers een klein stukje omhoog gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 23:58
Ook hier een blije Enyaq bezitter, ik rij m nu sinds half juni en bevalt erg goed!
Ik heb een offerte lopen voor exact hetzelfde model en kleur (ook voorraad). Heeft deze uitvoering nu ook dat je de auto kan voorverwarmen of koelen?

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 23:32
Scorpio_King schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 18:11:
[...]

Wel een harde “tik” uit de speakers gehad. En meerdere keren dat de ruitenwissers een klein stukje omhoog gaan.
Net een nieuwe. Achteruit gepiep bleef aan en ging niet meer uit. 15 sec resetten en was voorbij. Zijn af en toe kleine dingetjes maar, stoor me (nog) niet aan zolang het snel verholpen is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vinom
  • Laatst online: 16:27
kw_nl schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 18:24:
[...]

Ik heb een offerte lopen voor exact hetzelfde model en kleur (ook voorraad). Heeft deze uitvoering nu ook dat je de auto kan voorverwarmen of koelen?
Hebben ze allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 23:58
Ah, thnx. Kon het even niet zo snel vinden bij de opties.

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie8454
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16-05-2022
SSJVegito schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 18:03:
[...]

Nou ik dit zo zie ben ik toch wel blij dat ik voor Brilliant Silver heb gekozen en niet Moon White. ;)
Tot je weer een witte ziet?? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
Robbie8454 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 18:33:
[...]

Tot je weer een witte ziet?? :9
Haha is ook wel zo, kon eigenlijk toen al niet kiezen dus waarschijnlijk heb je 100 % gelijk! :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pdro
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 08-09-2024
SSJVegito schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 18:34:
[...]

Haha is ook wel zo, kon eigenlijk toen al niet kiezen dus waarschijnlijk heb je 100 % gelijk! :P
Daarom maar een zwarte gekozen 🤣

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alex Timmermans
SSJVegito schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 18:34:
[...]

Een witte had ik ook mooi gevonden!
Maar met deze een mooie deal kunnen maken.
Het rijdt zoooooo lekker. Echt een genot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
Alex Timmermans schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 18:47:
[...]

Een witte had ik ook mooi gevonden!
Maar met deze een mooie deal kunnen maken.
Het rijdt zoooooo lekker. Echt een genot.
Ik kan niet wachten! Wordt er gewoon ongeduldig van!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DirkBouwman
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 05-05 20:21
Iemand opgevallen dat de meldingen in de app ineens werken? Krijg netjes een melding als de auto het ingestelde laadniveau bereikt heeft. Ook als hij klaar is met voorverwarmen of koelen. Zowel op Android als IOS.

Onder het motto, met elke kleine vooruitgang in de app moeten we blij zijn... Nu de echt nuttige toevoegingen nog :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remc1979
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 07:02
DirkBouwman schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 20:37:
Iemand opgevallen dat de meldingen in de app ineens werken? Krijg netjes een melding als de auto het ingestelde laadniveau bereikt heeft. Ook als hij klaar is met voorverwarmen of koelen. Zowel op Android als IOS.

Onder het motto, met elke kleine vooruitgang in de app moeten we blij zijn... Nu de echt nuttige toevoegingen nog :-)
Dat viel mij idd ook op ja 👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12:26
Nog een paar noob vragen mbt de Veepeak ODB2 dongle voordat ik deze ga bestellen.

- Eenmaal in de auto (en geparkeerd) is deze unit dat ook door derden uit te lezen of zit er iets van beveiliging op dat alleen mijn telefoon connectie heeft?

- Klopt het dat de ODB2 enkel read-only is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedCellNL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-04-2024
Robbie8454 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 12:02:
[...]

@RedCellNL Op het scherm toch? Bovenaan ergens

Edit: zie foto:[Afbeelding]
Gevonden, bedankt. Icoon laat ook goed de 3 warmte standen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedCellNL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-04-2024
Scorpio_King schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 18:11:
[...]

…En meerdere keren dat de ruitenwissers een klein stukje omhoog gaan.
Viel mij ook 1 keer op. Apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andre00
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-03-2023
Het lukt mij maar niet een toffe zitpositie te vinden. Wat me het meest stoort is dat opvul'rolletje' tussen zitting en rugzitting. Ik ken geen andere auto's die dat hebben. Mijn vrouw heeft daar weer geen enkele moeite mee. Via een meubelmaker is het snel aan te passen (wegsnijden of zachter schuim). Wie herkent dit?
NB ik heb een elektrisch verstelbare bestuurdersstoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
andre00 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 22:53:
Het lukt mij maar niet een toffe zitpositie te vinden. Wat me het meest stoort is dat opvul'rolletje' tussen zitting en rugzitting. Ik ken geen andere auto's die dat hebben. Mijn vrouw heeft daar weer geen enkele moeite mee. Via een meubelmaker is het snel aan te passen (wegsnijden of zachter schuim). Wie herkent dit?
NB ik heb een elektrisch verstelbare bestuurdersstoel.
Bij een elektrische stoel is die heel makkelijk aan te passen. Zie het plaatje hieronder, daarmee kun je de lendensteun instellen. Ik neem tenminste aan dat je dat bedoeld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E2AUh_svH_XmkSzbIAv8hWuxGl0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/efcrpOX28zZs2ewVUqMTDFv6.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperzzz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-09 19:28
RedCellNL schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 22:45:
[...]

Bij mij gebeurd dat volgens mij altijd. Had dus her idee dat dat zo hoorde. Maar als ik jullie berichten zo lees gebeurd het dus niet altijd bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
Jasperzzz schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 23:11:
[...]

Bij mij gebeurd dat volgens mij altijd. Had dus her idee dat dat zo hoorde. Maar als ik jullie berichten zo lees gebeurd het dus niet altijd bij jullie?
Bij mijn Superb heb ik het idee dat het meer het paraat staan is van de ruitenwissers. Als ze een lange tijd niks doen dan zakken ze helemaal weg maar soms komen ze iets naar boven of blijven iets naar boven na het wissen maar hoe het precies zit weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pdro
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 08-09-2024
Pdro schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 18:46:
[...]

Daarom maar een zwarte gekozen 🤣
Zag vandaag na me vakantie dat er hier in de straat (postcode 3344) ook een zwarte staat een sportline op 21 inch iemand hier in de groep?

Ik moet nog wachten tot december hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jitse H
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:08
SSJVegito schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 22:59:
[...]

Bij een elektrische stoel is die heel makkelijk aan te passen. Zie het plaatje hieronder, daarmee kun je de lendensteun instellen. Ik neem tenminste aan dat je dat bedoeld.

[Afbeelding]
@andre00
Of bedoel je dit onderste stukje?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yUdu9wWocwhUDBFCPChgvxmjxYo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/n0Xqd4hBBlQQfcZ2flSUD0ip.jpg?f=user_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Batsoe
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 28-11-2022
Na wat weken meelezen in dit topic ben ik al heel wat wijzer geworden, waarvoor dank!

Mijn Enyaq IV60 is besteld bij LM op 04-05-2021 (week 18), leverdatum stond gepland in week 40, toen naar week 48 en de laatste update vanuit de dealer is week 44. Afwachten wat het uiteindelijk wordt aangezien er ook onderdelen zijn die blijkbaar voor vertraging zorgen. Tevens wel een clausule opgenomen waarbij levering in dit jaar vereist is.

Specs:

Skoda Enyaq IV60
Black Magic Metallic
Standaard velgen
Comfort
Assistentie
Klimaat
Family
Suite zwart
100 kW oplaadmogelijkheid en toegang tot Ionity netwerk
Achteruitrijcamera en parkeersensoren voor
Elektrisch inklapbare trekhaak
Multifunctioneel verwarmbar 2 spaak stuurwiel incl. pedals voor recuperatie HOD en drive mode select
Panoramadak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andre00
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-03-2023
Jitse H schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 09:06:
[...]

@andre00
Of bedoel je dit onderste stukje?
[Afbeelding]
Ja, dat is hem. Hoe je ook je stoel instelt, die strip voel je altijd. En waarom??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
andre00 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 10:17:
[...]

Ja, dat is hem. Hoe je ook je stoel instelt, die strip voel je altijd. En waarom??
Misschien is dat wel de reden dat ik nog steeds geen fijne zit positie heb gevonden voor langere trips. Mijn onderrug vind het nog niet zo chill na een tijdje.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• JdeBar
  • Laatst online: 06-06-2024
Blijft een dinky toy zo’n Polestar:-)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j4l7T8afXKxPUQA_HelZJpzJCcY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SVEOZ4r5XWzlCDTIdC6DTs6n.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim89
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:13
RedCellNL schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 22:45:
[...]

Wanneer gebeurt dit volgens jullie dan?

Volgens mij hoort dit te gebeuren als de auto geparkeerd staat. Zo kan er eventueel een briefje onder de ruitenwisser gedaan worden (ik zal geen voorbeelden van zulke briefjes noemen). Tijdens het rijden zou dat ten koste gaan van de aerodinamica, dus zitten de ruitenwissers dan in rust lager, achter de motorkap. Mijn Golf 7 had dat volgens mij ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iRbn
Beckero schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 11:05:
[...]

Bij mij is dat 'Internal Transfer' 8)7
Mocht het wat waard zijn voor jou. Ik heb net bevestiging gekregen van de dealer dat mijn wagen klaar is en onderweg is naar België. Vreemd allemaal, aangezien hij 1 dag later besteld is dan die van jou. Misschien heb je specifieke opties waarvoor onderdelen niet in voorraad zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:45
pim89 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 10:59:
[...]

Wanneer gebeurt dit volgens jullie dan?

Volgens mij hoort dit te gebeuren als de auto geparkeerd staat. Zo kan er eventueel een briefje onder de ruitenwisser gedaan worden (ik zal geen voorbeelden van zulke briefjes noemen). Tijdens het rijden zou dat ten koste gaan van de aerodinamica, dus zitten de ruitenwissers dan in rust lager, achter de motorkap. Mijn Golf 7 had dat volgens mij ook.
idd, mijn Audi doet dit ook altijd zo. Is geheel normaal.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beckero
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-05-2023
iRbn schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 11:03:
[...]

Mocht het wat waard zijn voor jou. Ik heb net bevestiging gekregen van de dealer dat mijn wagen klaar is en onderweg is naar België. Vreemd allemaal, aangezien hij 1 dag later besteld is dan die van jou. Misschien heb je specifieke opties waarvoor onderdelen niet in voorraad zijn?
Jaloers ;)

Opties die ik heb (waar een missing chip de oorzaak zou kunnen zijn) :
- Pack Convenience Basic
- Pack Assisted Drive Basic
- Pack Climate basic
- Pack Comfort Seat basic
- Pack Light & View Basic
- Pack Parking Basic

Ik hoop binnenkort dus ook goed nieuws te krijgen.

Geniet ervan ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guiermo
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 29-12-2021
Beckero schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 11:05:
[...]

Bij mij is dat 'Internal Transfer' 8)7
Mijn is ook "internal transfer" En blijkbaar nog ergens op de parking bij de fabriek zegt men dealer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex Timmermans
andre00 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 10:17:
[...]

Bizar, net nog even geprobeerd maar ik voel die strook helemaal niet. Ik moet mij zelfs in een vreemde positie dwingen om het überhaupt te kunnen raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRbn
Beckero schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 12:00:
[...]

Jaloers ;)

Opties die ik heb (waar een missing chip de oorzaak zou kunnen zijn) :
- Pack Convenience Basic
- Pack Assisted Drive Basic
- Pack Climate basic
- Pack Comfort Seat basic
- Pack Light & View Basic
- Pack Parking Basic

Ik hoop binnenkort dus ook goed nieuws te krijgen.

Geniet ervan ! :)
Bedankt! ik ga het echter pas geloven als ik hem op de oprit zie staan hoor >:) .

De enige verschillenl met jouw configuratie die ik heb:
  • Assisted Drive Plus
  • Climate Plus
  • Transport Pack (deze lijkt me geen chips nodig te hebben :P)
  • Family Basic
  • Geen parking pack
Mogelijks is het parking pack de boosdoener dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRbn
Ik zie in de belgische configurator niet meer de optie voor 125kW laden. Zou dit standaard geworden zijn in het 2022 model?

Onder "Standaarduitrusting" staat nu ook "DC acculading 125kW"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beckero
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-05-2023
iRbn schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 12:33:
[...]

Mogelijks is het parking pack de boosdoener dan?
Denk het ook ja.
Ik zie in de belgische configurator niet meer de optie voor 125kW laden. Zou dit standaard geworden zijn in het 2022 model?
Is inderdaad standaard ondertussen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePig
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-08 16:15
iRbn schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 12:42:

Onder "Standaarduitrusting" staat nu ook "DC acculading 125kW"
Is inderdaad standaarduitrusting geworden. Had ik zo'n drie weken geleden al gemeld :+
FirePig schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 15:59:
Ik denk dat dit nog niet vermeld is op dit forum: De optie "DC acculading 125kW" is verdwenen als optie in de configurator (skoda.be) en staat nu vermeld bij de standaard uitrusting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
  • Laatst online: 16-05-2022
Ik krijg 130kw. Heb ik dan serieus geld betaald voor een upgrade van 5kw? Hoop dan toch dat de upgrade naar 170kw kosteloos is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
Beckero schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 13:16:
[...]
Is inderdaad standaard ondertussen.
Is het 125 kW laden geen optie meer bij het 2022 model nee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 08:07
SSJVegito schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 13:35:
[...]

Via de Belgische configurator niet nee. Nederlandse bestellingen mogen nog wel extra aftikken, althans zo lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRbn
Robbie8454 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 13:35:
Ik krijg 130kw. Heb ik dan serieus geld betaald voor een upgrade van 5kw? Hoop dan toch dat de upgrade naar 170kw kosteloos is
Ik hoop hetzelfde :-). Ik weet overigens niet of ik een model 2021 of 2022 krijg. Productieweek is week 30 (laatste week van juli).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerv47
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-09 09:24
iRbn schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 11:03:
[...]

Wanneer heb jij jouw wagen besteld?
Hoeveel volgen jullie de levering van jullie wagen eigenlijk op?

[ Voor 6% gewijzigd door Cerv47 op 03-08-2021 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRbn
Cerv47 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 14:11:
[...]

Wanneer heb jij jouw wagen besteld?
Hoeveel volgen jullie de levering van jullie wagen eigenlijk op?
26 februari. Voor bestellingen in België kan je die volgen op myskoda.be, op voorwaarde dat je dealer bij bestelling jouw email adres gelinkt heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
  • Laatst online: 29-01-2024
jdenijs schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 14:36:
Mooie complete auto! balen dat je nu moet wachten.

Wat kosten bij jou het zwart maken van de Skoda letters en grill?
Dat van die grill heb ik toen ook aan mijn dealer gevraagd maar die verwijst me dan door naar een wrapper. Over de zwarte skoda letter krijg ik te horen dat die nog niet leverbaar zijn. Diegene die nu met de Skoda letters rijden, rijden volgens hem met de Skoda letters van een kodiaq. (wie ziet het verschil)
Volgens mij had @Loepoog zwarte skoda letters besteld en waren die inderdaad ander formaat, maar misstond volgens mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Roger86 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 14:22:
Zo ik lees al een tijdje mee en de info hier is erg welkom. Ik heb 1 april mijn Enyaq besteld en hij is in week 28 geproduceerd. Echter missen ze een onderdeel t.b.v. Panoramadak. Verwachte leverweek is nu week 36 ( bij bestelling was leverweek 50 doorgegeven )

Enyaq IV60

Loft
Klimaat
Familie
Comfort plus
Assistentie
Zij airbags achter
Panoramadak
19 inch regulus velgen
Multifunctionele verwarmbaar 2 spaaksstuur met pedals
360 Area view
100 kw snelladen

Verder heb ik Enyaq en IV60 aanduiding laten vervallen en worden de Skoda letters en grill zwart gemaakt!

Nu nog even wachten dus… maar dat doen iedereen zowat hier.

PS. Iemand tips of het Skoda logo al in t Zwart te verkrijgen is voor de Enyaq?
Mooie config, welke dealer?
Krijg jij model 2022 of 2021, want als het 2022 wordt/is dan geen 100kw snelladen maar 130kw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
JanHenk schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 14:41:
Ik had een rammel in de kofferbak. Nu ben ik een behoorlijke pietlut voor wat betreft rammeltjes en kraakjes. Dat was me juist zo opgevallen tijdens de proefrit; dat de algemene bouwkwaliteit gewoon erg goed voor elkaar leek; de cabine was muisstil destijds.

Maar ik was dus wel teleurgesteld dat ik zelf een behoorlijke rammel in de kofferbak had. Mijn vader bracht me echter op een idee omdat ie tijdens het rijden zei; "zit de kofferbak wel dicht?"

Blijkt dat er van die afstandshouders in zitten. 1'tje was helemaal ingedraaid, waardoor er aan die kant van de kofferklep ruimte zat.

Even uitgedraaid, paar keer geprobeerd, en nu zit de klep (elektrische kofferklep overigens, meen dat dat niet standaard is), goed stevig vast bij het sluiten.

Tip voor eigenaren dus: even de afstandshouders in de kofferklep checken.

Mijn Enyaq is weer muisstil. Wat een fijne wagen :)
Elektrische achterklep inderdaad niet standaard.
Toch jammer dat dit af fabriek niet in orde is; ze maken bij dealer auto aflever gereed en vaak rijden ze dan ook een stukje om te kijken of alles werkt en er niet geks is; er vanuit gaande dat ze gereden hebben dan spijtig dat het niet opgevallen is en wel opgevallen maar niets mee gedaan hoop ik niet.
Jammer dat het nazien van afstandhouders dus niet bij iedereen gebeurt door dealer en die afstandhouders is al (helaas) bij meerdere members een probleem geweest :|.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Alex Timmermans schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 17:29:
Zo, daar is ie dan😃!!
Veel plezier ermee, veel uitzoeken zal mee vallen dat heb je hier al gelezen en dealer wist waarschijnlijk ook dat je op dit forum zit en daarom niet veel tijd ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir

Betreft een voorraadmodel die ik in april heb besteld een daardoor snel leverbaar was.
Maar door transportschade helaas een stuk langer moeten wachten, zat een flinke deuk in de achterklep… Ook is de poetser van de dealer iets te fanatiek geweest en zitten er diepe poetsswirls in de bestuurdersdeur, dit moet de dealer nog repareren samen met nog een paar puntjes...

Maar dat mag de pret niet drukken!

Zelf nog in afwachting van enyaq dus laatste punt kan ik je geen info geven.
Verder gefeliciteerd, maar brutaal gevraagd wat zijn de specs en/of is het een first edition?

Wel gelijk genoeg ruimte gezien de geboorte ;) van harte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
SSJVegito schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 23:31:
Bij mijn Superb heb ik het idee dat het meer het paraat staan is van de ruitenwissers. Als ze een lange tijd niks doen dan zakken ze helemaal weg maar soms komen ze iets naar boven of blijven iets naar boven na het wissen maar hoe het precies zit weet ik niet.
MIsschien afhankelijk van keuze stand hendel voor ruitenwissers i.c.m. regensensor?
Heb instructieboekje nog niet nagelezen hiervoor.
Bij huidige e-golf hendel ruitenwissers in eerste stand omhoog dan werking i.c.m. regensensor geactiveerd, als contact aan gedaan wordt gaan ruitenwissers inderdaad iets omhoog, heb ik hendel in neutrale stand (niets geactiveerd) dan niet omhoog als contact aan gedaan wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Merrax
knirrebir schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 14:42:
[...]

Zelf nog in afwachting van enyaq dus laatste punt kan ik je geen info geven.
Verder gefeliciteerd, maar brutaal gevraagd wat zijn de specs en/of is het een first edition?

Wel gelijk genoeg ruimte gezien de geboorte ;) van harte!
Thanks! De stoeltjes van de 2 kids passen er echt makkelijk in :)

Het betreft een iV60 First Edition, dus al een lekker aangeklede versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdenijs
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-09 00:02
Merrax schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 14:51:
[...]

Thanks! De stoeltjes van de 2 kids passen er echt makkelijk in :)

Het betreft een iV60 First Edition, dus al een lekker aangeklede versie
Dat er 2 kinderstoeltjes naast elkaar passen is geen verrassing toch? Maar kan er tussen de kinderzitjes nog iemand comfortabel zitten. Of zit die dan behoorlijk klem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
jdenijs schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 14:54:
[...]

Dat er 2 kinderstoeltjes naast elkaar passen is geen verrassing toch? Maar kan er tussen de kinderzitjes nog iemand comfortabel zitten. Of zit die dan behoorlijk klem?
Hangt natuurlijk ook van het stoeltje af, maar mijn ervaring is dat je aardig klem zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdenijs
vinom schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 14:56:
[...]

Hangt natuurlijk ook van het stoeltje af, maar mijn ervaring is dat je aardig klem zit.
Hmm dat zal de oudste van 7 jaar niet zo leuk vinden. ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
jdenijs schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 15:04:
[...]

Hmm dat zal de oudste van 7 jaar niet zo leuk vinden. ;(
Dat zal wellicht nog wel oké gaan. Maar je zei 'iemand' dus ik zat met een volwassene in mijn hoofd die tussen twee kinderstoeltjes zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerring1980
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10-09 13:56
Hoezo zit er verschil tussen de my2021 en my2022 qua oplaadsnelheid? Ik heb betaald voor de 100kw upgrade, maar het nieuwe model zou tot 120kw kunnen.. hopelijk trekken ze dit later softwarematig recht of is dit hardwarematig ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
jerring1980 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 15:14:
Hoezo zit er verschil tussen de my2021 en my2022 qua oplaadsnelheid? Ik heb betaald voor de 100kw upgrade, maar het nieuwe model zou tot 120kw kunnen.. hopelijk trekken ze dit later softwarematig recht of is dit hardwarematig ?
Zover we weten is het software aanpassing, en zal het op den duur via OTA gaan. De verwachting is dat eind dit jaar een update komt naar 170kw.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerring1980
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10-09 13:56
Wicked-Game schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 15:16:
[...]

Zover we weten is het software aanpassing, en zal het op den duur via OTA gaan. De verwachting is dat eind dit jaar een update komt naar 170kw.
Fijn om te horen dat dat softwarematig is. Ben benieuwd of ze daar weer een extra bedrag voor vragen of dat de toekomstige updates bij de initiële optie zit ingeprijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Je hebt €550 betaald voor de 125kW, iets wat de 2022 wellicht standaard doet maar tegelijk wel €700 duurder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
jerring1980 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 15:21:
[...]

Fijn om te horen dat dat softwarematig is. Ben benieuwd of ze daar weer een extra bedrag voor vragen of dat de toekomstige updates bij de initiële optie zit ingeprijst
Het vermoeden is dat je wel de upgrade moet hebben aangeschaft vanaf het begin. En dat dan de OTA updates wel meekomen. Maar er is hier nog heel weinig bekend over. Uberhaupt de stap van 125 naar 130 had van mij noet gehoeven, die 5kW ga je niet merken.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SSJVegito
knirrebir schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 14:49:
[...]

MIsschien afhankelijk van keuze stand hendel voor ruitenwissers i.c.m. regensensor?
Heb instructieboekje nog niet nagelezen hiervoor.
Bij huidige e-golf hendel ruitenwissers in eerste stand omhoog dan werking i.c.m. regensensor geactiveerd, als contact aan gedaan wordt gaan ruitenwissers inderdaad iets omhoog, heb ik hendel in neutrale stand (niets geactiveerd) dan niet omhoog als contact aan gedaan wordt.
Precies, en als het regent dan blijft die in die bovenste stand en als het een lange tijd niet regent zakt die weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roger86
  • Laatst online: 06-11-2021
knirrebir schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 14:34:
[...]

Mooie config, welke dealer?
Krijg jij model 2022 of 2021, want als het 2022 wordt/is dan geen 100kw snelladen maar 130kw.
Enyaq IV60 Black Magic overigens.
Van den Udenhout Veldhoven, en heb eigenlijk geen idee of het model ‘21 of ‘22 gaat zijn. Hij is in week 28 geproduceerd. Hoop ‘22 dan haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac_1979
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-07 08:18
Roger86 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 15:37:
[...]

Enyaq IV60 Black Magic overigens.
Van den Udenhout Veldhoven, en heb eigenlijk geen idee of het model ‘21 of ‘22 gaat zijn. Hij is in week 28 geproduceerd. Hoop ‘22 dan haha
Gewoon uit nieuwsgierigheid, heb jij een vast contact persoon bij van den Udenhout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merrax
jdenijs schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 14:54:
[...]

Mijn schoonzus (1,75m) heeft een ritje (20 min) tussen de kinderzitjes gezeten en die vond het prima, maar voor een langere tijd lijkt het mij niet heel comfortabel. Maar het zal ook heel erg afhangen van het type stoeltje wat je hebt, ik heb een standaard isofix Maxi-Cosi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdenijs
Merrax schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 16:07:
[...]

Mijn schoonzus (1,75m) heeft een ritje (20 min) tussen de kinderzitjes gezeten en die vond het prima, maar voor een langere tijd lijkt het mij niet heel comfortabel. Maar het zal ook heel erg afhangen van het type stoeltje wat je hebt, ik heb een standaard isofix Maxi-Cosi.
En je hebt de isofix ook in gebruik neem ik aan? ik heb ook isofix maar als ik die niet gebruik kunnen de stoeltjes net wat dichter naar de deuren geschoven worden zodat er in het midden net wat meer ruimte ontstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
SSJVegito schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 13:35:
nee bij model 2022 130kw voor enyaq 60 en 80

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pas1
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 17-08-2022
Met de elektrische auto op vakantie is met de juiste planning goed te doen .

Mooi stukje over onze auto's :)

https://www.nu.nl/auto/61...lanning-goed-te-doen.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
model 2021 heeft 100kw snelladen voor 60 als optie en 125kw snelladen als optie voor 80, model 2022 wordt 130kw voro 60 en 80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Wootism schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 15:27:
Je hebt €550 betaald voor de 125kW, iets wat de 2022 wellicht standaard doet maar tegelijk wel €700 duurder is.
Wat zou de 2022 standaard doen, snellaad functie aan boord hebben en daarmee optie snelladen niet hoeven te nemen?
Daar zijn alleen speculaties over en nog geen uitsluitsel.
Die € 700 duurder bedoel je zeker prijsverschil enyaq na 1-7-21 t.o.v. voor 1-7-21?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merrax
jdenijs schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 16:11:
[...]

En je hebt de isofix ook in gebruik neem ik aan? ik heb ook isofix maar als ik die niet gebruik kunnen de stoeltjes net wat dichter naar de deuren geschoven worden zodat er in het midden net wat meer ruimte ontstaat.
1 stoeltje is via isofix bevestigd, de andere is nu nog via de gordel want die heeft geen isofix aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Laatst online: 14-09 08:07
knirrebir schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 16:28:
[...]

Wat zou de 2022 standaard doen, snellaad functie aan boord hebben en daarmee optie snelladen niet hoeven te nemen?
Die € 700 duurder bedoel je zeker prijsverschil enyaq na 1-7-21 t.o.v. voor 1-7-21?
Bij de Belgen lijkt het standaard te zijn. Deze link brengt je naar de configurator van een standaard kale IV60.
Niet alleen is snelladen geen te kiezen optie, onder de standaard uitrusting staat expliciet "DC acculading 120kW" vermeld.

Dit kan m.i. twee dingen betekenen: De Belgische importeur is minder knieperig dan de Nederlandse, of de Nederlandse website loopt nog achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_A
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10-10-2023
Twee maand later besteld en ik zit al op eind januari!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roger86
  • Laatst online: 06-11-2021
maniac_1979 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 15:54:
[...]

Gewoon uit nieuwsgierigheid, heb jij een vast contact persoon bij van den Udenhout?
Ja heb ik idd. Gertjan ( prima kerel ) en we bellen regelmatig. Beetje de lijntjes warm houden hè

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-08 19:40
SkyFlyer schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 16:39:
Nou bij mij is de bestelling er ook uit.

<snip>

Wilde de HUD niet opgeven, maar voor de rest alles gedaan om om geen vertragende opties te kiezen, ik voeg zelf volgend jaar nog de trekhaak toe:

<snip>

And now, we wait...
Er zat nog meer papierwerk achter, maar hij is nu daadwerkelijk ook bij de dealer besteld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hVqPBFBNoLraHgTa2iW2JhZkZpc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qsOH2hHbC8LbtMAyCngOs0gQ.png?f=user_large

Gisteren besteld, levering 15 december... Ik ben benieuwd.... :+

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• ABTE
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 26-12-2021
Eindelijk goed nieuws, as dinsdag mag ik mijn in december bestelde Enyaq 60 (model 2022) gaan ophalen.
Initieel begin juli, daarna met de bekende trekhaak en licht opties week 28, daarna toch week 34 en nu is het moment daar. Trekhaak zou erop moeten zitten, lichtpakket was nog onbekend.

Goede les is dat ik nooit meer een nieuwe model bestel maar een voorraadauto neem.

Hopelijk gaat de auto goed bevallen, nu nog snel dakdragers bestellen en dan over 2 weken op vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Zijn er mensen die hun winterset velgen al hebben ontvangen of überhaupt een update hebben ontvangen over de levering?

Ik neig er haast naar toe om deze maar te laten vallen en een andere accesoire te kiezen of een 3rd party set als winterset te bestellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roel visseren
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:07
FJP84 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 21:04:
Nog een paar noob vragen mbt de Veepeak ODB2 dongle voordat ik deze ga bestellen.

- Eenmaal in de auto (en geparkeerd) is deze unit dat ook door derden uit te lezen of zit er iets van beveiliging op dat alleen mijn telefoon connectie heeft?

- Klopt het dat de ODB2 enkel read-only is
Zojuist even voor je gekeken toen ik met de hond even ging wandelen: wanneer de auto op slot staat en je wilt verbinding maken met evnotify, dan gaat het alarm van de auto af. Ik zal morgen even kijken of er dan ook data verzonden wordt en of je ook verbinding kunt maken met een andere android. Omdat er een spanningsverandering was, reageerde het alarm.
Van het alarm schrok de hond, dus vandaar even niet verder getest :-).

Wat betreft je tweede vraag: ja Read-only. Met de veepeak kun je niets programmeren. Het is alleen uitlezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

knirrebir schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 16:28:
[...]

Yes, dat bedoel ik.
Maar inderdaad alleen maar speculaties. Net zoals veel dingen rondom deze auto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gupper
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-08 10:57
Wootism schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 00:06:
[...]

Yes, dat bedoel ik.
Maar inderdaad alleen maar speculaties. Net zoals veel dingen rondom deze auto :)
Die 700 euro is inderdaad een indicatie. Ik heb reeds van mijn dealer vernomen dat dit rond de 550 komt te liggen (althans voor mijn auto)

Wanneer het bedrag lager is krijg ik het verschil terug. Wanneer het bedrag hoger is dan zal Skoda/dealer dit bijleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

@Gupper
Netjes geregeld! Ik heb er mijn dealer of LM nog niet over gehoord ondanks dat mijn auto waarschijnlijk in week 36 wordt geleverd.
Wellicht dan toch het 2021 model. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-09 18:55
jdenijs schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 14:36:
[...]

Mooie complete auto! balen dat je nu moet wachten.

Wat kosten bij jou het zwart maken van de Skoda letters en grill?
Dat van die grill heb ik toen ook aan mijn dealer gevraagd maar die verwijst me dan door naar een wrapper. Over de zwarte skoda letter krijg ik te horen dat die nog niet leverbaar zijn. Diegene die nu met de Skoda letters rijden, rijden volgens hem met de Skoda letters van een kodiaq. (wie ziet het verschil)
Dealer heeft voor mij de letters besteld (maandje terug). Ik heb de verpakking niet meer, maar weet bijna zeker dat daar iets van Enyaq op stond. Ik weet 100% zeker dat ze hetzelfde formaat zijn, want ik heb ze exact over de oude plaats heen geplakt (oude formaat met tape afgekaderd).

v5lg853687c 041
v5lg853687d 041

Vraag me niet welke wat is, maar ik heb in het zwart SKODA en IV.
Was net geen 60euro kwijt, wat op zich natuurlijk krankzinnig is voor een stukje plastic. Beiden zijn ook even duur??
Had het eerst met plastidip gedaan, maar met autowassen iets te enthousiast geweest.
Dit is eerlijk gezegd ook mooier.

Paar maanden terug via Ali letters besteld, maar deze waren idd iets groter (al had het denk ik best mooi geweest).

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• jdenijs
Yes, yes, yes.

Net het beste telefoontje in tijden gehad.

Ik zie Wittebrug in mij beeldscherm staan en neem op.
Ik: ik mag hopen dat je met goed nieuws belt
Wittebrug: Dat doe ik zeker
Ik: Dan is dat voor het eerst
Wittebrug: Daar heb je helemaal gelijk in
Ik: Nou kom op dan met dat goede nieuws
Wittebrug: Je kan hem a.s. maandag 16:00 uur komen ophalen

BAM! dat is snel gegaan. Tussen vertrek vanuit de fabriek 26-08 en aflevering dan he.
Tussen bestelling 20-11-2020 en aflevering niet natuurlijk.

Het aftellen is voor mij nu echt begonnen. Ik kan niet wachten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

2020 bedoel je, en die mensen doen alleen maar hun werk he, ze doen het vast niet expres dus beetje hoekig gesprek als ik aan de kant van Wittebrug zat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12:26
jdenijs schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 10:08:
Yes, yes, yes.

Ik: Nou kom op dan met dat goede nieuws dan

BAM! dat is snel gegaan. Tussen vertrek vanuit de fabriek 26-08 en aflevering dan he.
Tussen bestelling 20-11-2021 en aflevering niet natuurlijk.

Mooi nieuws! Het lange wachten wordt beloond!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jdenijs
Pixal schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 10:15:
2020 bedoel je, en die mensen doen alleen maar hun werk he, ze doen het vast niet expres dus beetje hoekig gesprek als ik aan de kant van Wittebrug zat
aangepast.
Mijn contactpersoon bij Wittebrug en ik kennen elkaar al een beetje hoor .
Was natuurlijk allemaal gekscherend en cynisch >:)
Hij kon er wel om lachen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:54
Gefeliciteerd jdenijs! In je enthousiasme had je niet alleen je besteldatum verkeerd getypt, maar de strekking is duidelijk. Langzaam krijgen toch zo alle vroege bestellers toch hun Enyaq.

Behalve ikzelf dan, sta nog steeds op week 39, auto is nog niet op transport.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Ok, ik klikte :')

Gefeliciteerd man! d:)b
Dat wordt slecht slapen dit weekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdenijs
De originele Enyaq Skoda letter in het zwart besteld. kosten €28,46

[ Voor 11% gewijzigd door jdenijs op 04-08-2021 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebor78
  • Laatst online: 15-01-2024
Wootism schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 08:39:
@Gupper
Netjes geregeld! Ik heb er mijn dealer of LM nog niet over gehoord ondanks dat mijn auto waarschijnlijk in week 36 wordt geleverd.
Wellicht dan toch het 2021 model. :?
Ik weet dat mijn LM het als maximum stelpost heeft opgenomen in de offerte. Dus ik weet als bereider wat het maximale effect is op mijn bijtelling, zodra deze prijsindexatie is doorgevoerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenvr72
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 17-01-2023

Jeroenvr72

Windsurfer en levensgenieter.

jdenijs schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 10:08:
Yes, yes, yes.

Ik: Nou kom op dan met dat goede nieuws

Tussen bestelling 20-11-2020 en aflevering niet natuurlijk.

Dat is goed nieuws man! Gefeliciteerd!. Ik hoop dan ook binnenkort dat telefoontje te krijgen...2 dec besteld, zou op maandag week 29 op "vertrek naar Pon" staan.. volgende week anders zelf maar weer eens bellen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• fewips
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-08 20:36

fewips

Huurautospecialist

Niet onaardig, zo'n TCA taxi in Amsterdam!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g81aT1k3jAie75YjV2GS3XQZL8Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JJijEwJXubQqIcGex58ly6M8.jpg?f=fotoalbum_large

Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccreator
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 14-09 18:14
wouter74 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 21:23:
[...]

Lijkt dan toch bij de auto te horen. Ik heb het, Jarno heeft het en nog andere mensen die ik ken hebben het. Geladen en vermogen vragen is trilling / brommen vanuit de aandrijflijn.
Ik heb het vanaf begin ook en aangegeven in dit forum. Ook bij file rijden met aangegeven hobbelt de wagen heel extreem. Vrijdag gaat ie voor de 3e keer naar de garage. Ik wil het opgelost hebben voordat ik eind augustus naar Oostenrijk ga.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 16:14
RandomNick schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 22:02:
Na wat uurtjes uitzoeken en lezen, vergelijken, lezen en nog eens nadenken heb ik wat dingen besteld voor de Enyaq om op vakantie te kunnen laden.

Laadunit instelbaar van 6-16A
Verlengsnoer (3*2,5) met degelijke stekkers (hoop ik 😁)
Kabelhaspeltje

Zat ook nog even te kijken naar een soort mof voor de stekkerovergang van de verlengkabel maar dat zie ik nog wel even. Altijd wel iets in de buurt om dat op te lossen als het nodig is.
Nog even een terugkoppeling nu ik een aantal dagen ervaring heb met dit setje. Op vakantie locatie komt he verlengsnoer goed van pas. Het bevalt helemaal prima. Eerste dag met 10A geladen en met een buitentemperatuur van rond 23 graden bleven alle stekkerverbindingen gewoon koud. Daarna dus wat omhoog gezet naar 12A en nog steeds blijven alle componenten en verbindingen gewoon koud. Zou nog hoger kunnen dus, maar niet echt nodig. Verschil tussen 10A en 12A is 10 km of 12,5 km per uur aan range erbij. Voor vakantie meer dan prima, hoef nergens openbaar te laden hier.
Kan natuurlijk nog niet oordelen over duurzaamheid over meerdere jaren, maar de eerste ervaringen zijn helemaal goed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P6UL0a7Pg65El-TbLRso_BHgQSM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dooq63e8k3qfbjK0MSR3Y4fB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
internetinfo schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 16:57:
Bij de Belgen lijkt het standaard te zijn. Deze link brengt je naar de configurator van een standaard kale IV60.
Niet alleen is snelladen geen te kiezen optie, onder de standaard uitrusting staat expliciet "DC acculading 120kW" vermeld.

Dit kan m.i. twee dingen betekenen: De Belgische importeur is minder knieperig dan de Nederlandse, of de Nederlandse website loopt nog achter.
Interessant, mogelijk bij Belgie iets wat standaard wordt en bij Nederland nog niet maar mogelijk wel, mede omdat die € 700 prijsverhoging voor model 2022 niet 100% duidelijk is wat het allemaal inhoudt; dat geven dealers ook aan richting klanten en van die klanten hebben we aantal in dit topic en die wisten dat te melden.
Pagina: 1 ... 185 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2