Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 184 ... 250 Laatste
Acties:
  • 1.768.424 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rieel
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-06 04:53
davidvandemaele schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 13:26:
Mss wat rare vraag, maar kan je het geluidsniveau van de richtingaanwijzers lager zetten?
Ik ben daarstraks met een Enyaq 60 gaan rijden, en het viel me op hoe luid dit was. Zelfs mijn kinderen vroegen zich luidop af wat dat lawaai was 😇
Is idd wel erg aanwezig misschien met VCDS in te regelen heb zelf niets kunnen vinden in het menu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 29-01-2024
rieel schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 14:11:
Is idd wel erg aanwezig misschien met VCDS in te regelen heb zelf niets kunnen vinden in het menu
Is hier al behoorlijk vaker aan de orde gekomen.
Speelt mee dat elektrische auto stiller is dan met brandstof motor en daarmee valt geluid ook meer op.
Daarnaast is er in menu niets in te stellen.
Qua VCDS nog niets bekend of er iets aan te passen wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
Wootism schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 23:00:
Maar is ooit duidelijk geworden of de trekhaak die later gemonteerd kan worden ook zo’n ‘oproepbare’ zwenkvariant wordt?

Zo ver ik me uit dit topic kan herinneren is de voorbereiding niks meer dan het leggen van de kabelboom zodat er later een traditionele trekhaak gemonteerd kan worden.
Als je in optielijst kijkt staat dat zwenkbare trekhaak, zie ook skoda webshop site.
Qua prijs mag je verwachten wat er anders af fabriek zou komen dus ook met knop in kofferbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
_JANO_ schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 23:08:
Zo vandaag naar Italië vertrokken met een overnachting in Oostenrijk. Wat een heerlijke auto voor lange stukken. Gewoon travel assist aan en gaan. Gewoon in Duitsland waar geen snelheidslimiet is 130 komen de rest past hij verbazend goed aan in Duitsland. In Nederland gaat het vaak met de snelheden alle kanten op door een oerwoud aan verkeersborden, dat gaat in Duitsland echt veel beter. Wel een ding wat mij erg opvalt en me afvraag of dat echt wel goed is.... we zitten met 4 personen in de auto en kofferbak volgeladen, zodra ik boven de 60/70 Kmh rij en dan wat steviger ga accelereren dan zit er een behoorlijke trilling in de aandrijving achter, en zeker als je berg op gaat. Zijn er meer die dit hebben?
Dank voor update, interessant.
Snap jou zin (vetgedrukt hierboven) niet, zou je die willen toelichten, alvast bedankt.
Zelf nog aan wachten op enyaq, kan je geen info geven m.b.t. trilling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
Pas1 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 09:42:
Precies dat, ik kreeg deze nageleverd .... past natuurlijkhelemaal niet... [Afbeelding]

Terwijl deze bij de presentatie (die Škoda zelf online zette) als een simply clever oplossing werd gepresenteerd. [Afbeelding]

Ze zijn het nu aan het uitzoeken hoe het zit (PON, dealer en Škoda zelf)
Lekker dan andere tas gekregen dan tas op plaatje in achterbak :|.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie8454
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16-05-2022
knirrebir schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 14:20:
[...]

Is hier al behoorlijk vaker aan de orde gekomen.
Speelt mee dat elektrische auto stiller is dan met brandstof motor en daarmee valt geluid ook meer op.
Daarnaast is er in menu niets in te stellen.
Qua VCDS nog niets bekend of er iets aan te passen wordt.
Dat is het niet alleen hoor. Dat ding klinkt echt wel aardig hard. Het is misschien wat je gewend bent, maar ik vond het echt storend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rieel
  • Laatst online: 14-06 04:53
Robbie8454 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 14:52:
[...]

Dat is het niet alleen hoor. Dat ding klinkt echt wel aardig hard. Het is misschien wat je gewend bent, maar ik vond het echt storend.
Dat komt volgens mij omdat het over de speakers klinkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan78
  • Laatst online: 25-08-2024
Gisteren voor het eerst in het wild een Artic silver sportline uitvoering gespot. Is zeker niet verkeerd, toch lichtelijk een beetje jaloers :)

Zijn er al andere tweakers die een sportline uitvoering hebben?

[ Voor 18% gewijzigd door Duncan78 op 31-07-2021 14:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 31-08 14:50

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

Enyaq draait helaas op nieuwe software zoals de Golf 8 deze is helaas nog niet vrij codeerbaar. Er moeten nog wat zaken gedaan worden vanwege SFD beveiliging op deze auto's. Obdapp heeft wel een dongle voor dit platform maar kost 150 euro en krijg je 1 click functies maar de dongle word gekoppeld aan het chassisnr van de eerst auto waarbij je hem erin prikt.

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NwEwEmSQN153nDwDjsGx-AQnr9Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d3rruBO9jBwmTVRM1WEo8um7.jpg?f=fotoalbum_large

Laatste stop voordat we op plek van bestemming zijn in Toscane (Kust).

Veebazingwekkend hoe makkelijk de heenreis is gegaan. Veel laadmkgelijkheden net van de autobahn af met hoge snelheden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Danny67
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-09 21:10
Duncan78 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 14:58:

Bijna 10 augustus.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DQYjZSHBKkBXAUtYXudlGyQUqD0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nmIU2nGznNmjmxhqkQtauVne.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/glBxPF8NZB8vHr-FphZrgi7hOdA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1RBPzsYYWpDRLr9vwaeQevPl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
zo gaaf! Voor mij nog maar 13 weken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Zal ook persoonlijk zijn, het is harder dan wat ik nu in e-golf heb, maar heb enyaq nog niet, weet niet hoe ik het zal ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
rieel schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 14:57:
Dat komt volgens mij omdat het over de speakers klinkt
Niet dat ik dat eerder gehoord heb, maar wellicht kunnen anders members met enyaq dat bevestigen, zou het persoonlijk apart vinden om geluid van knipperlicht over speakers te laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny67
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-09 21:10
[...]

Geluid is echt hard en storend. Zou toch mooi zijn als deze in de nabije toekomst is aan te passen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:31

rammes

koekebakker 1e klas

Net doen alsof het een BMW is, dan hoor je niets van die knippelichten.

Ik zou het doen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wouter74
  • Laatst online: 20:08
_JANO_ schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 23:08:
Zo vandaag naar Italië vertrokken met een overnachting in Oostenrijk. Wat een heerlijke auto voor lange stukken. Gewoon travel assist aan en gaan. Gewoon in Duitsland waar geen snelheidslimiet is 130 komen de rest past hij verbazend goed aan in Duitsland. In Nederland gaat het vaak met de snelheden alle kanten op door een oerwoud aan verkeersborden, dat gaat in Duitsland echt veel beter. Wel een ding wat mij erg opvalt en me afvraag of dat echt wel goed is.... we zitten met 4 personen in de auto en kofferbak volgeladen, zodra ik boven de 60/70 Kmh rij en dan wat steviger ga accelereren dan zit er een boorhoorlijke trilling in de aandrijving achter, en zeker als je berg op gaat. Zijn er meer die dit hebben? Via ABRP de snelste route in waze gezet en dat werkt prima maar 5x stoppen..... pff daar schrok ik wel van. Normaal zou ik 1x stoppen op zoon rit. Nou soms iets vaker omdat ze dan weer lopen te zeuren dat ze moeten pissen..... maar omdat het mijn eerste lange rit met een ev is heb ik ABRP gevolgt en eerlijk eigenlijk best fijn. Niet dat gejaag en gestress. Nu lekker op tijd je benen strekken en koffie. Of even een mc flurry scoren en ondertussen laden. Kids ook weer blij en als ze de mc flurry op hebben kan je weer door. Geladen met de powerpas bij ionity en werkt prima. Laad snel in het begin en zakt dan wat af maar we steeds iets langer geladen dan ABRP aangaf maar bleek toch niet nodig. Als je het goed plan kan je het misschien met 2x laden halen maar dan moet je wel een beetje op je rijgedrag laten maar gewoon doorrijden zoals ik heb gedaan lukt het met 3x laden als je het goed plan en hem vol laadt. Mijn gemiddelde was over 850 Km 18,9 kw per 100km en dat vindt ik echt beter dan verwacht. Het leuk in de bergen is dat je soms een kijk naar je actieradius en dat die dan ineens 25 km meer is dan ervoor.... maar hellas ga je niet alleen berg af dus ja berg op gaat ze er weer sneller vanaf.... al met al erg positief en morgen nog een rit van 700 km Italië in. Kijken of dat ook zo lekker verloopt.[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat trillen heb ik ook. Vooral bergop, zwaar geladen (vrouw en 3 pubers en kofferbak vol) in Italië of Oostenrijk. Komt zeker uit de aandrijflijn. En ik heb al van meerdere mensen gehoord.

Hier in Nederland nog geen enkele keer gehad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 23:32
knirrebir schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 15:28:
[...]

Niet dat ik dat eerder gehoord heb, maar wellicht kunnen anders members met enyaq dat bevestigen, zou het persoonlijk apart vinden om geluid van knipperlicht over speakers te laten gaan.
Nee, gaat niet via luidsprekers. Het is hard maar ik begrijp zelf de commotie niet. Ik heb er zelf totaal geen last van, mijn vrouw ook niet en tot nu toe de passagiers ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 13:20
ManiacScum schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 15:06:
[Afbeelding]

Laatste stop voordat we op plek van bestemming zijn in Toscane (Kust).

Veebazingwekkend hoe makkelijk de heenreis is gegaan. Veel laadmkgelijkheden net van de autobahn af met hoge snelheden.
Goed nieuws! Italië staat ook op mijn doelenlijst met de Enyaq. Het lijkt erop dat de situatie in Italië stukken beter is dan Frankrijk. (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:44
Duncan78 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 14:58:
Gisteren voor het eerst in het wild een Artic silver sportline uitvoering gespot. Is zeker niet verkeerd, toch lichtelijk een beetje jaloers :)

Smaken verschillen. Vind juist de zwarte onderkant de auto veel robuuster doen ogen. Zeker bij de arctic silver. Alles in 1 kleur vind ik minder mooi en een beetje het SUV gevoel weghalen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:23

BeaM-R

Powerrrrr

Ik merk dat veel mensen helemaal weg zijn van arctic silver. Persoonlijk vind ik dat echt de minst mooie kleur die leverbaar is.

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
BeaM-R schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 18:45:
Ik merk dat veel mensen helemaal weg zijn van arctic silver. Persoonlijk vind ik dat echt de minst mooie kleur die leverbaar is.
Ik vond het een heel mooie kleur in de brochure! In het echt stonden twee identieke Enyaq's naast elkaar, arctic silver en black magic. Het is de laatste geworden, die komt op mij een stuk tijdlozer over.

Disclaimer. Smaken verschillen natuurlijk!!

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigGreen
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 12:57
BeaM-R schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 18:45:
Dat vindt ik nou met grijs en zwart.

Ik had graag meer echte kleuropties gezien.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Vanochtend mijn Enyaq opgehaald. Nog één laatste keer de 320i doorgetrokken tot hoogst illegale snelheden (..) en daarna geparkeerd bij de dealer. ;w

Mijn Enyaq stond uiteraard mooi onder een kleed. Na wat formaliteiten deze eraf getrokken! Een korte (op mijn verzoek) uitleg en dan gauw op weg!! :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/68IKfJv0NB5ARvsFriN_0CxINm0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MD9rpJRZcrKJIfhc4ps5sSVr.jpg?f=fotoalbum_large

Eerste indruk: heerlijke machine, van alle gemakken voorzien. Het panoramadak, de HUD, bruin leder en de stoelen, wat mij betreft echt top.

Nu eerst wat kilometers maken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leenderttimmers
  • Laatst online: 27-02 11:02
@_JANO_
Over trillingen in de aandrijving bij belasting.
Ben net terug uit Duitsland. 4 personen plus bagageruimte vol plus fietsendrager met 2 elektrische fietsen achterop. Bij ‘gas’ doortrappen bemerkte ook ik deze trilling.
Nu alles er weer uit en af is reageert de auto weer normaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
jdbiggelaa schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 18:26:
[...]

Goed nieuws! Italië staat ook op mijn doelenlijst met de Enyaq. Het lijkt erop dat de situatie in Italië stukken beter is dan Frankrijk. (y)
In combinatie met ABRP ging het fantastisch, 1 keer dacht ik 'Kom, ik ga hier alvast laden' , ondanks dat ABRP aangaf een afslag later te gaan.

Dat was dus met een reden, die laadpaal was niet geschikt voor elke laadpas.

Na die ene keer van eigenwijs zijn, elke keer netjes de aanwijzingen van ABRP aangehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex Timmermans
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 27-02 15:59
Genestealer schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 18:18:
[...]

Nee, gaat niet via luidsprekers. Het is hard maar ik begrijp zelf de commotie niet. Ik heb er zelf totaal geen last van, mijn vrouw ook niet en tot nu toe de passagiers ook niet.
Geluid is een heel persoonlijk iets. Ik en mijn medepassagier vond het ook “aanwezig” tijdens de proefrit. Maar mocht het storend zijn dan plak ik er wel een tapeje over😜

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BeaM-R
  • Laatst online: 18:23

BeaM-R

Powerrrrr

BigGreen schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 19:33:
[...]

Dat vindt ik nou met grijs en zwart.

Ik had graag meer echte kleuropties gezien.
Mee eens dat je tegenwoordig maar uit weinig uitgesproken kleuren kan kiezen. Vaak is het wit, zwart, een stuk of 5 grijstinten en nog 1 afwijkend kleurtje.
Zelf heb ik hem in Moon white besteld, omdat ik dat mooi af vond steken bij de glanzend zwarte accenten van de sportline.

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12:26
ManiacScum schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 20:00:
[...]

In combinatie met ABRP ging het fantastisch, 1 keer dacht ik 'Kom, ik ga hier alvast laden' , ondanks dat ABRP aangaf een afslag later te gaan.

Dat was dus met een reden, die laadpaal was niet geschikt voor elke laadpas.

Na die ene keer van eigenwijs zijn, elke keer netjes de aanwijzingen van ABRP aangehouden.
Heb je genavigeerd op ABRP of de route naar Google Map o.i.d. gezet? Hoeveel reistijd zat er ongeveer tussen elke stop? Ook nog een keer zoiets gehad van ik ga een stop later laden itt wat ABRP aangaf? Fijne vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter74
  • Laatst online: 20:08
leenderttimmers schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 19:38:
@_JANO_
Ben net terug uit Duitsland. 4 personen plus bagageruimte vol plus fietsendrager met 2 elektrische fietsen achterop. Bij ‘gas’ doortrappen bemerkte ook ik deze trilling.
Lijkt dan toch bij de auto te horen. Ik heb het, Jarno heeft het en nog andere mensen die ik ken hebben het. Geladen en vermogen vragen is trilling / brommen vanuit de aandrijflijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ManiacScum
FJP84 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 20:43:
[...]

Heb je genavigeerd op ABRP of de route naar Google Map o.i.d. gezet? Hoeveel reistijd zat er ongeveer tussen elke stop? Ook nog een keer zoiets gehad van ik ga een stop later laden itt wat ABRP aangaf? Fijne vakantie.
Volledig op ABRP. Tussen de stops door zaten verschillende afstanden maar elke keer rond de 200 kilometer en in het begin circa 300 omdat ik begon met 100%.

We hadden een overnachting in een hotel en kwamen aan met 37%. Helaas waren de laadpalen reeds bezet (want onzettend veel Nederlanders) maar dat was de volgende dag geen probleem bij vertrek want op 30 km van het hotel en op de route lag weer een Ionity goepje (a 300Kw/h max).

Al met al zeer tevreden over de laadmogelijkheden en ABRP.

Ik ben niet buiten het boekje gegaan op 1 keer na dat ik een tankstation eerder ging aan de snelweg terwijl ABRP mij naar een autohof wilde hebben.

En 1 keer extra geladen 100 km voor aankomst, omdat iemand moest plassen, dus kon ik nog ff 10 minuten (100 km bijladen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-12-2022
Genestealer schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 18:18:
[...]

Ik meende ergens gelezen te hebben dat het knipperlicht toch wel degelijk uit een speaker komt, de center speaker. Is dit dan niet waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
ManiacScum schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 21:57:
[...]

Volledig op ABRP. Tussen de stops door zaten verschillende afstanden maar elke keer rond de 200 kilometer en in het begin circa 300 omdat ik begon met 100%.

We hadden een overnachting in een hotel en kwamen aan met 37%. Helaas waren de laadpalen reeds bezet (want onzettend veel Nederlanders) maar dat was de volgende dag geen probleem bij vertrek want op 30 km van het hotel en op de route lag weer een Ionity goepje (a 300Kw/h max).

Al met al zeer tevreden over de laadmogelijkheden en ABRP.

Ik ben niet buiten het boekje gegaan op 1 keer na dat ik een tankstation eerder ging aan de snelweg terwijl ABRP mij naar een autohof wilde hebben.

En 1 keer extra geladen 100 km voor aankomst, omdat iemand moest plassen, dus kon ik nog ff 10 minuten (100 km bijladen).
Top bedankt. Voor de eerstvolgende vakantie richting Zuid-Duitsland maar die ABRP Premium aanschaffen voor navigatie en Android auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
FJP84 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 08:52:
[...]

Top bedankt. Voor de eerstvolgende vakantie richting Zuid-Duitsland maar die ABRP Premium aanschaffen voor navigatie en Android auto.
Voor AA heb je niet persé premium nodig.
Dat werkt ook gratis. Premium voegt zaken als real time traffic en weersomstandigheden toe. Dat is op zich ook prettig en werkt prima.

Op de heenreis veel overlast gehad in Zwitserland en Noord Italie met regen.

Ik heb een maandje premium genomen omdat ik nog een Apple telefoon heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Laatst online: 14-09 09:57
Een behoorlijk belangrijk safety vraagje hier 😅. Ik heb de thule dakdragers gemonteerd,de hamvraag is dan: kan ik het panoramisch dak nog open doen? :)

En voor de grapjassen: pics or it didn't happen 😉

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ervh
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 19:44
Hier ook het tweede deel van de reis met de Enyaq doorstaan. Ondanks de Franse laadinfrastructuur is het hier ook aardig goed gegaan, behalve vlak boven Parijs. Na Belgie was ons volgende laadpunt in Dourges, paar km over de grens. Wel een mooi station, ze hebben enkel innovatieve energie (dus elektra, waterstof en biogas ofzo). Hier werkte de ANWB pas niet (ondanks Girève) maar Shell Recharge/Newmotion wel. Apart, want ik had een dag ervoor nog gelezen op Chargemap dat iemand Newmotion niet aan de praat kreeg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uhXweJHcA8OJqOuhI46EXjcUrKg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P5knCBkJS1ITBaC7HQc3w0c8.jpg?f=fotoalbum_large

Vervolgens naar Parijs gereden, zouden we vlak voor Parijs laden. Daar begon de ellende, want Freshmile laadstation had alle 3 de laadpunten in storing of "rebooting...." staan. Getracht contact op te nemen met de 24 uurs dienst, maar die verbraken de verbinding. Not cool, maar goed we hadden nog 40km range. Doorgereden naar het volgende station van Total, die het wel zou doen maar mijn passen niet accepteerde. Gebeld met de servicedienst, maar ook die kreeg het niet voor elkaar. Zelfs hun eigen passen of het volledig open zetten werkte niet, dus ook die in storing. Inmiddels inclusief belletjes enz. een uur verloren.
Ik had toen nog 15km range over, er zou op 9 km een volgend Allego laadstation zitten, maar ik had die zelf afgeschreven omdat die volgens Chargemap niet betrouwbaar zou zijn. Met bibberende handjes daar maar naartoe gereden, we hadden geen keus. Gelukkig was er geen hond te bekennen. Eerste laadpunt: error, CCS charging not possible. Met zweet op de handjes auto gedraaid naar het tweede station en gelukkig was daar de CCS charger wel aan. Inmiddels kwam de zon op en hadden we ruim een uur en kwartier verloren, maar oh wat waren we blij dat het laadpunt het deed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HCsqbt8flOl8spkdAyoE7evleG4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X53UuszMQw3hguz9uIhRQack.jpg?f=fotoalbum_large

Nu is het verliezen van tijd nog mijn minste zorg, maar ik wilde voor 8:00 door Parijs zijn vanwege zwarte zaterdag ;) Uiteindelijk toch gelukt en vervolgens achtereenvolgens een Total Charger & Ionity kunnen gebruiken voor de rest van de reis. Vanaf Parijs richting Bordeaux zijn dermate veel laadstations langs de weg dat ik gerust kan zeggen dat dat wel goed zit. Ondanks zwarte zaterdag is de file ook reuze meegevallen, max. anderhalf uur o.i.d.

Hier nog een paar foto's, CCS overal wel te vinden onder Parijs.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nzkAe8l9LWKEwM8V4tA4dJ2_ylc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3NhXUqsPnYeRvIaaZRbSG5Oa.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g72LJkh-h3zjaKcG_hGLl4O4RAs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7Y75sGqcqHnAhlgq8BEeiRIU.jpg?f=fotoalbum_large

Wat ik verder kan benoemen is dat de Fransen compleet schijt hebben aan elektrische voertuigen. Zodra ze een vrije parkeerplek zien interesseert het hen niet dat die bedoeld is voor een elektrische auto. Zelf niet meegemaakt, maar div. boze mensen gezien die niet konden laden omdat een fransoos zijn dikke diesel er had geparkeerd. Zorg dus voor een backup plan!

Tot slot; alle laadstations die ik heb gehad hebben de CCS kabel aan de tegenovergestelde kant zitten. Zeker met een fietsdrager vraagt het dus wat parkeervermogen om de kabel dicht genoeg bij de auto te krijgen ;)

Gemiddelde over 930 km is me niet tegengevallen overigens, ondanks het laadgewicht en de harde wind de eerste 5-6 uur.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XAj0P6u0561W8dxIGKAlmRRqr_Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GoeLOmjbpPGSGwAKDAmdo6b9.jpg?f=fotoalbum_large

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedCellNL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-04-2024
ervh schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 10:16:
Hier werkte de ANWB pas niet (ondanks Girève) maar Shell Recharge/Newmotion wel. Apart, want ik had een dag ervoor nog gelezen op Chargemap dat iemand Newmotion niet aan de praat kreeg.
Ik heb een MoveMove druppel en die zou op het NewMotion netwerk moeten werken: Laden in het buitenland kan je op de laadpalen van NewMotion.
Maar die deed het niet in Dourges.

Wel een modern station daar, vooral dat waterstof is indrukwekkend. En er is een bediende die kan helpen. Verder weinig voorzieningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedCellNL
Dit verhaal doet me toch weer twijfelen aan mijn terugreis strategie. Heenweg heb ik via verschillende snelladers onderweg gedaan met backup in de buurt. Ging redelijk met verschillende passen maar geen hoge snelheid geladen. Terugweg wil ik via ionity en total gaan doen maar dan moeten ze wel werken anders krijg je jouw verhaal. Vooral als je de reis in 1 keer doet heb je geen tijd voor slechte laad infrastructuur.
Welke passen heb je meegenomen? Want bij mij werkt altijd wel 1 uit de collectie.

[ Voor 6% gewijzigd door RedCellNL op 01-08-2021 10:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RedCellNL
FJP84 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 10:30:
[...]

Ik heb de niet elektrische achterklep en het komt inderdaad aardig precies. Bij te zacht dicht doen blijft hij open, maar bij te hard dicht doen ook. Beetje gewenning nog denk ik. Heb er ook niet altijd issues mee
Ik heb de zwarte “bouten” aan de achterklep een stukje ingedraaid en nu geen last meer van slecht sluitende klep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ervh
RedCellNL schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 10:42:
[...]

Ik heb een MoveMove druppel en die zou op het NewMotion netwerk moeten werken: Laden in het buitenland kan je op de laadpalen van NewMotion.
Maar die deed het niet in Dourges.

Wel een modern station daar, vooral dat waterstof is indrukwekkend. En er is een bediende die kan helpen. Verder weinig voorzieningen.
Ja klopt, iets soortgelijks las ik op Chargemap. Daarom probeerde ik in eerste instantie ANWB, aangezien die op het grootste netwerk in Frankrijk zijn aangesloten (Girève doet o.a. Freshmile, Kiwhi enz in één). Geen resultaat. Maar Shell Recharge pakte hij gewoon direct.
RedCellNL schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 10:46:
[...]

Dit verhaal doet me toch weer twijfelen aan mijn terugreis strategie. Heenweg heb ik via verschillende snelladers onderweg gedaan met backup in de buurt. Ging redelijk met verschillende passen maar geen hoge snelheid geladen. Terugweg wil ik via ionity en total gaan doen maar dan moeten ze wel werken anders krijg je jouw verhaal. Vooral als je de reis in 1 keer doet heb je geen tijd voor slechte laad infrastructuur.
Welke passen heb je meegenomen? Want bij mij werkt altijd wel 1 uit de collectie.
Ik heb in principe alleen CCS geladen op hoge snelheden, al bleef er bij Total van de 175kW zeg maar 65 over. Dan ben je toch wel blij dat je de snellader hebt, want als het zelfde gebeurt op een 50kW lader sta je 2 uur te laden.

Ik heb de Shell Recharge, ANWB en Powerpass bij me. Ik heb met sommige mensen staan praten die Plugsurfing en Chargemap ook hadden. Voornamelijk Plugsurfing schijnt niet te betalen te zijn, sommige snelladers zijn boven de € 1,- per minuut.

Overigens viel mij op dat mensen denken dat Ionity erg duur is (zonder abbo), maar de geadverteerde tarieven bij Total zijn denk ik slechts voor Total leden (en daarmee net zo duur). Twee keer geladen tegen 0,69€ per kWh en die kosten blijken achteraf ook nog ex. btw. Dus reken je niet rijk ;)

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
SSJVegito schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 00:17:
[...]

Ik meende ergens gelezen te hebben dat het knipperlicht toch wel degelijk uit een speaker komt, de center speaker. Is dit dan niet waar?
Klopt, is inderdaad in dit topic besproken. Zelf had ik het idee dat het uit de deuren kwam maar ben niet actief gaan luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
RedCellNL schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 10:54:
[...]

Ik heb de zwarte “bouten” aan de achterklep een stukje ingedraaid en nu geen last meer van slecht sluitende klep.
Goede tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JANO_
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 26-02-2024
wouter74 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 18:13:
[...]

Dat trillen heb ik ook. Vooral bergop, zwaar geladen (vrouw en 3 pubers en kofferbak vol) in Italië of Oostenrijk. Komt zeker uit de aandrijflijn. En ik heb al van meerdere mensen gehoord.

Hier in Nederland nog geen enkele keer gehad.
Oké dus iets wat voorkomt als de wagen zwaar beladen is en dan vooral bergop accelereert.
Ja in ons platte landje heb ik er nog nooit last van gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JANO_
leenderttimmers schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 19:38:
@_JANO_
Ja ik zie dat er meerdere zijn die dit melden dus waarschijnlijk gewoon.
Ga zo eens lekker ritje maken door ze Toscane en eens kijken hoe het is zonder al de bagage erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JANO_
dzjam schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 08:58:
[...]

Mooie info! Heb je een 60? Ik zie geen chroom bij de ramen, dus dat zou t kunnen weggeven dat het een 60 is... maar misschien heb je daar eea gedipt...

En warmtepomp ja/nee?
Ik heb gewoon een IV60 zonder warmte pomp.
En eerlijk gezegd was de reis van huis naar Oostenrijk echt prima verlopen.
De volgende dag stond ik al om 07:00 aan de lader aan de grens van Italië in een verlaten parkeergarage langs een BMX IX40 ( echt een mooie wagen ) en toen we daar weg gingen is het echt drama geworden….
Pff lag niet aan de auto maar alleen maar file over ongeveer 600 km 16 uur gedaan inclusief dik 3 uur aan laad stops…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervh
_JANO_ schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 11:06:
[...]

Oké dus iets wat voorkomt als de wagen zwaar beladen is en dan vooral bergop accelereert.
Ja in ons platte landje heb ik er nog nooit last van gehad.
Ik heb het ook gemerkt idd. Dus dat maakt 4 eigenaren inmiddels. Ik heb het niet als vervelend ervaren overigens, maar het is wel duidelijk merkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigGreen
  • Laatst online: 12:57
_JANO_ schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 11:15:
[...]

alleen maar file over ongeveer 600 km 16 uur gedaan inclusief dik 3 uur aan laad stops…..
Hoe gaat het tijdens lang filerijden? Wat verbruik je tijdens een filerit?
Ik heb een paar jar geleden 7.5 uur voor de Gotthardtunnel gestaan en dat zou nu mijn nachtmerrie-scenario zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasperzzz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-09 19:28
BigGreen schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 13:04:
[...]

Ik heb een paar jar geleden 7.5 uur voor de Gotthardtunnel gestaan en dat zou nu mijn nachtmerrie-scenario zijn.
Als je stil staat met airco aan zal die zo'n 1 a 1,5 kwh per uur verbruiken. Dus dat kan je best lang volhouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Genestealer
Robbie8454 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 11:03:
[...]

Klopt, is inderdaad in dit topic besproken. Zelf had ik het idee dat het uit de deuren kwam maar ben niet actief gaan luisteren.
Ik ben even actief gaan luisteren, en ik moet mijzelf verbeteren. Komt uit de 2 onderste voordeur luidsprekers.

Ik kwam overigens gisteren begin avond een zwarte Enyaq tegemoet richting Nijmegen. Jij ging A73 op en zwaaide leuk naar mij :w

[ Voor 15% gewijzigd door Genestealer op 01-08-2021 13:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
ManiacScum schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 09:42:
[...]

Voor AA heb je niet persé premium nodig.
Dat werkt ook gratis. Premium voegt zaken als real time traffic en weersomstandigheden toe. Dat is op zich ook prettig en werkt prima.

Op de heenreis veel overlast gehad in Zwitserland en Noord Italie met regen.

Ik heb een maandje premium genomen omdat ik nog een Apple telefoon heb
Ik wil ook binnenkort zo'n ODB2 dongle installeren. Voor de leuk ook om met EV Notify of Tronity wat uit te lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 13:20
FJP84 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 08:52:
[...]

Je kunt het ook tijdelijk doen, bijv alleen de maand(en) dat je naar het buitenland gaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Scorpio_King
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:07
FJP84 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 13:52:
[...]

Ik wil ook binnenkort zo'n ODB2 dongle installeren. Voor de leuk ook om met EV Notify of Tronity wat uit te lezen.
Je kunt binnen Tronity ook inloggen in je Škoda account, hij haalt dan via een API live de gegevens op. Ik weet niet welke gegevens een ODB2 meer binnenhaalt.

Je kunt je trouwens binnen ABRP weer aanmelden bij Tronity om deze livegegevens te gebruiken. Tronity is 14 dagen gratis en daarna € 3,99 per maand of € 3,33 per maand als je een jaar afsluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
ervh schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 11:30:
[...]

Ik heb het ook gemerkt idd. Dus dat maakt 4 eigenaren inmiddels. Ik heb het niet als vervelend ervaren overigens, maar het is wel duidelijk merkbaar.
Doet ie dat ook wanneer je de auto in een andere stand zet? Sport bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjola
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-08 16:21
Scorpio_King schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 14:40:
[...]

Je kunt binnen Tronity ook inloggen in je Škoda account, hij haalt dan via een API live de gegevens op. Ik weet niet welke gegevens een ODB2 meer binnenhaalt.

Je kunt je trouwens binnen ABRP weer aanmelden bij Tronity om deze livegegevens te gebruiken. Tronity is 14 dagen gratis en daarna € 3,99 per maand of € 3,33 per maand als je een jaar afsluit.
Tronity? Google komt alleen maar met Trinity 🙄. Heb je een link voor me? Thanks alvast 👍🏻

Update: gevonden in de iOS appstore

[ Voor 6% gewijzigd door arjola op 01-08-2021 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpio_King
arjola schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 16:09:
[...]

Tronity? Google komt alleen maar met Trinity 🙄. Heb je een link voor me? Thanks alvast 👍🏻

Update: gevonden in de iOS appstore
https://www.tronity.io/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enahs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11:37
[...]

Werkt dit ook tijdens het rijden? Ik ben in de veronderstelling dat de auto alleen maar gegevens deelt als deze geparkeerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjola
Enahs schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 16:40:
[...]

Werkt dit ook tijdens het rijden? Ik ben in de veronderstelling dat de auto alleen maar gegevens deelt als deze geparkeerd is.
Ik krijg m’n Enyaq pas 23 augustus en rijd tot die tijd in m’n e-Niro, maar die deelt ook info tijdens het rijden…. dus neem aan dat de Enyaq dat ook doet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:46
[...]

Mijn vrouw heeft vandaag de auto mee en ik zag tijdens het rijden dat in de app het accu percentage en range real-time getoond werd als ik ververste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scorpio_King
[...]

Ja het werkt ook tijdens het rijden, in CarPlay zie je het actuele batterijpercentage ook dalen tijdens een rit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
[...]

Klinkt niet verkeerd. Maar ik weet niet of ik er op zit te wachten om mijn Skoda account te linken. En met zo'n Veepeak dongle ben ik met een eenmalige uitgave klaar. Ik weet niet of de ene optie security wise opweegt tegen de andere? Real time data in ABRP lijkt me tzt wel heel chill.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjola
FJP84 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:09:
[...]

Klinkt niet verkeerd. Maar ik weet niet of ik er op zit te wachten om mijn Skoda account te linken. En met zo'n Veepeak dongle ben ik met een eenmalige uitgave klaar. Ik weet niet of de ene optie security wise opweegt tegen de andere? Real time data in ABRP lijkt me tzt wel heel chill.
Ik zag op een foto dat de OBD2 dongel links bij de voetsteun zit…. ben bang dat ik die er met mijn maat 47 regelmatig “uittrap” met alle gevolgen van dien. Vind Trionity dan wel een mooie oplossing om zonder dongel min of meer hetzelfde te bereiken met ABRP. Als m’n Enyaq er over 3 weken is ga ik het zeker testen 👍🏻

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Nu online
[iV80] Vandaag vanuit Midden NL naar Midden West Frankrijk gereden. Lekker rustig aan gedaan en 850 km in ruim 11 uur afgelegd.
Gereden via Antwerpen, Gent, Lille, Parijs, Tours
Boven Parijs uitsluitend met Total geladen en Shell laadpas.

Verbruik eerste 300 km rond de 21 door relatief lage temperatuur en forse tegenwind. Uiteindelijk einde vd dag zat het ergens in de 19. Grote stukken 120 gereden.

1 * in België geladen en 2* (relatief kort) in Noord FR. Alle keren bij Total.
Onder Parijs nog 1* bij Total en 1* bij Ionity.

Bij 1 Total even 3 minuten wachten, verder overal de enige EV. Overal steeds prima snelheden, maximaal wat de Enyaq aankan. Vooraf was het best spannend, de ANWB schreeuwt immers moord en brand over een zwart weekend, maar het viel 300% mee, overal gewoon pluggen - laden - rijden. Supertevreden.
Als je ik dan toch iets wil mekkeren is dat bij de meeste Total punten de laadkabel net niet lekker zit voor de Enyaq en dan wat kort is. Auto moet eigenlijk zover naar achter dat koffer dan niet meer open kan. Aangezien ik steeds de enige was kon wat anders staan waardoor dit heen issue was.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n6dzKVrOc3S1e46OaNVZRUOI8bg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8Fkqtit8R4km5ftMggwar1gb.jpg?f=fotoalbum_large

Nu ligt de Enyaq aan een verlengsnoer lekker aan de granny te laden met 10A. Alle stekkers blijven mooi koel, super!

[ Voor 48% gewijzigd door RandomNick op 01-08-2021 21:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Nu online
Tip voor mensen die met een IV80 deze kant op gaan. Laad hem nog even goed vol bij Total Avelin (even tot 85% doorladen) en je rijdt gewoon door tot onder Parijs bij Total Aire de Limours. Met een 60 red je dat wellicht ook, maar dan zal je nog verder moeten doorladen of gokken en flink leegrijden 😂.
Oo die manier sla je een aantal wat meer onbetrouwbare laders over in Noord FR. Onder Parijs is het prima met de genoemde Total en daarna Ionity.
(Zie ervaringen van andere member gisteren).
Ik heb deze bewust gemeden op basis van matige Chargemap comments.

[ Voor 6% gewijzigd door RandomNick op 01-08-2021 21:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakilin
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 09:36
'Dit zou resulteren in een rijbereik van 762 km*'. Dat zou mooi zijn als ik dat zou halen, verder een leuk testverslag van onze zuiderburen: 'Testverslag ŠKODA ENYAQ SPORTLINE iV 80'.

[ Voor 11% gewijzigd door krakilin op 01-08-2021 21:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roel visseren
  • Laatst online: 12:07
arjola schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:17:
[...]

Ik zag op een foto dat de OBD2 dongel links bij de voetsteun zit…. ben bang dat ik die er met mijn maat 47 regelmatig “uittrap” met alle gevolgen van dien. Vind Trionity dan wel een mooie oplossing om zonder dongel min of meer hetzelfde te bereiken met ABRP. Als m’n Enyaq er over 3 weken is ga ik het zeker testen 👍🏻
Ik heb zelf maat 45/46 en je komt er echt niet bij in de buurt :-). Ik heb er in elk geval geen last van. Wat betreft Tronity heb ik zelf geen ervaring, maar met de obd module gaat het in elk geval prima. Wel even secret menu van evnotify activeren om ook in de achtergrond van Android verbinding te houden, want anders wordt de verbinding verbroken. Hoe dat te doen: er staan verschillende tutorials op hiervoor op de verschillende zoeksites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjola
roel visseren schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 22:38:
[...]

Ik heb zelf maat 45/46 en je komt er echt niet bij in de buurt :-). Ik heb er in elk geval geen last van. Wat betreft Tronity heb ik zelf geen ervaring, maar met de obd module gaat het in elk geval prima. Wel even secret menu van evnotify activeren om ook in de achtergrond van Android verbinding te houden, want anders wordt de verbinding verbroken. Hoe dat te doen: er staan verschillende tutorials op hiervoor op de verschillende zoeksites.
Thanks voor de uitleg 👍🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pdro
  • Laatst online: 08-09-2024
RandomNick schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:26:
[iV80] Vandaag vanuit Midden NL naar Midden West Frankrijk gereden. Lekker rustig aan gedaan en 850 km in ruim 11 uur afgelegd.
Gereden via Antwerpen, Gent, Lille, Parijs, Tours
Boven Parijs uitsluitend met Total geladen en Shell laadpas.

Verbruik eerste 300 km rond de 21 door relatief lage temperatuur en forse tegenwind. Uiteindelijk einde vd dag zat het ergens in de 19. Grote stukken 120 gereden.

1 * in België geladen en 2* (relatief kort) in Noord FR. Alle keren bij Total.
Onder Parijs nog 1* bij Total en 1* bij Ionity.

Bij 1 Total even 3 minuten wachten, verder overal de enige EV. Overal steeds prima snelheden, maximaal wat de Enyaq aankan. Vooraf was het best spannend, de ANWB schreeuwt immers moord en brand over een zwart weekend, maar het viel 300% mee, overal gewoon pluggen - laden - rijden. Supertevreden.
Als je ik dan toch iets wil mekkeren is dat bij de meeste Total punten de laadkabel net niet lekker zit voor de Enyaq en dan wat kort is. Auto moet eigenlijk zover naar achter dat koffer dan niet meer open kan. Aangezien ik steeds de enige was kon wat anders staan waardoor dit heen issue was.

[Afbeelding]

Nu ligt de Enyaq aan een verlengsnoer lekker aan de granny te laden met 10A. Alle stekkers blijven mooi koel, super!
Super leuk om te lezen, deze en alle andere tips kan ik hopelijk volgend jaar gebruiken als hij dan geleverd is 🤣 als wij naar Frankrijk gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• langevoort
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-09 17:39
Hier zijn volgens mij al een aantal opmerkingen voorbij gekomen over het niet kunnen uitzetten van Lane Assist.

Wellicht helpt dit: YouTube: Skoda Enyaq iV, MY2021 - memory function activation for Lane Assist

Zou definitief lane assist uit moeten zetten.

Spidermellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remc1979
  • Laatst online: 19:43
Heb de app geïnstalleerd en gekoppeld aan mijn auto. Er worden enkele gegevens gekoppeld zoals range en stand accu.

Echter informatie over het laadsessies en trips worden niet ingeladen. Anderen hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fplin
  • Laatst online: 07:44
remc1979 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 08:12:
[...]

Heb de app geïnstalleerd en gekoppeld aan mijn auto. Er worden enkele gegevens gekoppeld zoals range en stand accu.

Echter informatie over het laadsessies en trips worden niet ingeladen. Anderen hier ook last van?
Ook de actuele kilometerstand is niet zichtbaar.
Periode range is ook niet zichtbaar.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• _JANO_
BigGreen schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 13:04:
[...]

Nou als je travel assist aanzet is file rijden echt wel relaxt. En ja record zuinig rijden met de enyaq heb ik ook gehaald 8)7 allaan had ik liever gewoon door kunnen rijden....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sTOt9-OcL3nOL5UmL2kQLRr2b1Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z0hr9ywnpqDv1aKbbX1cB6Tb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JANO_
ervh schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 11:30:
[...];

Nee het is niet echt vervelend maar opmerkelijk omdat hij normaal juist zo rustig rijdt. En gisteren wat door de toscane gereden alleen met 2 volwassenen en 2 kids en nergens geen last meer van. Dus waarschijnlijk echt pas merkbaar als de achteras echt goed belast wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pas1
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 17-08-2022
vinom schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 10:12:
[...]

Ik heb wel de juiste geleverd gekregen, die past er inderdaad mooi in en is qua materiaal ook harder. Lijkt me niet heel moeilijk voor de dealer om op te lossen toch?
Ah, goed om te horen dat hij blijkbaar dus wel echt bestaat! Want ik heb er al de nodige discussies over gehad en heb zelfs al moeten aantonen dat nota bene Škoda zelf hiermee adverteerde....terwijl dat dus ook nog niet voldoende bleek. Onder het mom van "het is niet altijd zoals het op een plaatje is"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pas1
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 17-08-2022
knirrebir schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 14:31:
[...]

Lekker dan andere tas gekregen dan tas op plaatje in achterbak :|.
Tja, want die ik nu gekregen heb staat op de NL bestelsite....en van die andere weten ze niet of hij bestaat...ze zijn het nu aan het navragen bij PON en Škoda zelf...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Laatst online: 19:46
Pas1 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:12:
[...]

Ah, goed om te horen dat hij blijkbaar dus wel echt bestaat! Want ik heb er al de nodige discussies over gehad en heb zelfs al moeten aantonen dat nota bene Škoda zelf hiermee adverteerde....terwijl dat dus ook nog niet voldoende bleek. Onder het mom van "het is niet altijd zoals het op een plaatje is"...
Laat maar weten als je een foto ervan moet hebben of productnummer (als het erop staat)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beckero
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-05-2023
Net nog even mijn dealer (in België) gebeld.
Mijn Enyaq is sinds begin juli ongeveer klaar, maar staat daar dus ook te wachten op die ene f*cking chip :(

[ Voor 7% gewijzigd door Beckero op 02-08-2021 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Robbie8454 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 11:03:
Er is een center speaker aanwezig, zie deze post van @Thiazzz (https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/67469694).
Echter ging toen dat het alleen geluid/zou communiceren als je sos knop indrukt, weet niet meer of het toen ook getest is door member en kan niet vinden in topic dat member geluid knipperlichten uit center speaker heeft gehoord, maar kan wel.
Kan altijd dat member test door bijrijder te laten luisteren of geluid van knipperlicht uit centerspeaker komt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRbn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:40
Beckero schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:42:
Net nog even mijn dealer (in België) gebeld.
Mijn Enyaq is sinds begin juli ongeveer klaar, maar staat daar dus ook te wachten op die ene f*cking chip :(
Wat krijg jij te zien als je inlogt op myskoda.be?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beckero
iRbn schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:51:
[...]

Wat krijg jij te zien als je inlogt op myskoda.be?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3pRwP0FCIzTKXBAdSclQo6I89yU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YnJQR1Jw0Oakb0SO8PgXIxXp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRbn
Die "tracking" is dus inderdaad niet veel waard :+

edit: Bij mij staat die op geschatte levering 5/8, maar als ik in de webservice responses duik is de status nu wel "Importer transport" terwijl dat vrijdag nog "Produced" was:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/84yHCWnrt1xNMgkAGLOAWs4WmzI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/IV1yWFodC7diok1NCWk2UG47.png?f=user_large

[ Voor 31% gewijzigd door iRbn op 02-08-2021 11:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beckero
iRbn schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 11:00:
[...]

Die "tracking" is dus inderdaad niet veel waard :+

edit: Bij mij staat die op geschatte levering 5/8, maar als ik in de webservice responses duik is de status nu wel "Importer transport" terwijl dat vrijdag nog "Produced" was:
[Afbeelding]
Bij mij is dat 'Internal Transfer' 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRbn
Beckero schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 11:05:
[...]

Bij mij is dat 'Internal Transfer' 8)7
Spannend >:) .

Ik heb mijn dealer gemaild voor een update, benieuwd wat die gaat zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
langevoort schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 08:03:
Hier zijn volgens mij al een aantal opmerkingen voorbij gekomen over het niet kunnen uitzetten van Lane Assist.

Wellicht helpt dit: YouTube: Skoda Enyaq iV, MY2021 - memory function activation for Lane Assist

Zou definitief lane assist uit moeten zetten.
Heb je het commentaar erbij gelezen waar poster van video aangeeft dat er diagnostische apparaten zijn gebruikt?
Zonder die apparaten gaat het niet lukken ;).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Genestealer
knirrebir schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:48:
[...]

Er is een center speaker aanwezig, zie deze post van @Thiazzz (https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/67469694).
Echter ging toen dat het alleen geluid/zou communiceren als je sos knop indrukt, weet niet meer of het toen ook getest is door member en kan niet vinden in topic dat member geluid knipperlichten uit center speaker heeft gehoord, maar kan wel.
Kan altijd dat member test door bijrijder te laten luisteren of geluid van knipperlicht uit centerspeaker komt :).
Reeds getest door mij. Geluid komt zeker uit de voordeuren, centerspeaker lijkt niets te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedCellNL
Weet iemand hoe je kan zien dat stuurwielverwarming aan staat?

In de handleiding (pagina 96) wordt dat niet vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
RedCellNL schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 11:58:
Weet iemand hoe je kan zien dat stuurwielverwarming aan staat?

In de handleiding (pagina 96) wordt dat niet vermeld.
Ik zou verwachten dat het knopje op het stuurwiel gaat branden als die aan staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
SSJVegito schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 12:00:
[...]

Ik zou verwachten dat het knopje op het stuurwiel gaat branden als die aan staat?
@RedCellNL Op het scherm toch? Bovenaan ergens

Edit: zie foto:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AJh5szu_aZswXWh8gvuJxC0Gnsw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iK3d11lOHIN2x6yiowjyyk6x.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 45% gewijzigd door Robbie8454 op 02-08-2021 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sven2829
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 18-11-2022
Hey, weet iemand of je in de navigatie van de enyaq een abonnement kan nemen om die up-to-date te houden ? Ikzelf doe enkel verplaatsingen in BE of in NL, dus niet echt een noodzaak, maar wil wel de laadpunten actueel houden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRbn
sven2829 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 12:41:
Hey, weet iemand of je in de navigatie van de enyaq een abonnement kan nemen om die up-to-date te houden ? Ikzelf doe enkel verplaatsingen in BE of in NL, dus niet echt een noodzaak, maar wil wel de laadpunten actueel houden.....
Ik heb geen weet van een dergelijk abonnement. Maar ik denk dat je meer baat zal hebben met een ABRP premium abo (of een soortgelijke app) in combinatie met Apple Carplay/Android Auto?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Genestealer
SSJVegito schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 12:00:
[...]

Nee, een klein stuur logo boven aan op het infotainment scherm geeft stand aan. Geen stuur logo is uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enahs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11:37
Als het goed is, is dit onderdeel van Skoda-Connect. En dan het Infotainment Online gedeelte.
Op https://www.skoda.nl/service/connectiviteit/connect is informatie over skoda connect te vinden.

Hierin staat bij Infotainment Online dat er Online Kaartupdate bij zit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/StwNRpLImw4JoiexkmbFb5ZaJmM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/HMCPP9g6vZJsNVnpFY81aHNE.png?f=user_large

[ Voor 11% gewijzigd door Enahs op 02-08-2021 13:23 . Reden: Image resize ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Genestealer
In de MySkoda app rechts bovenaan 3 puntjes aan klikken en optie Service-overzicht kiezen. Hier zie je de status van je huidige abonnement.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rqf9boZXfpHfXZuBzy6m8rBbcZ4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v1FqlCIYDM5LmQHy3kZGuHsn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roger86
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 06-11-2021
Zo ik lees al een tijdje mee en de info hier is erg welkom. Ik heb 1 april mijn Enyaq besteld en hij is in week 28 geproduceerd. Echter missen ze een onderdeel t.b.v. Panoramadak. Verwachte leverweek is nu week 36 ( bij bestelling was leverweek 50 doorgegeven )

Enyaq IV60

Loft
Klimaat
Familie
Comfort plus
Assistentie
Zij airbags achter
Panoramadak
19 inch regulus velgen
Multifunctionele verwarmbaar 2 spaaksstuur met pedals
360 Area view
100 kw snelladen

Verder heb ik Enyaq en IV60 aanduiding laten vervallen en worden de Skoda letters en grill zwart gemaakt!

Nu nog even wachten dus… maar dat doen iedereen zowat hier.

PS. Iemand tips of het Skoda logo al in t Zwart te verkrijgen is voor de Enyaq?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdenijs
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-09 00:02
Roger86 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 14:22:

Verder heb ik Enyaq en IV60 aanduiding laten vervallen en worden de Skoda letters en grill zwart gemaakt!

Mooie complete auto! balen dat je nu moet wachten.

Wat kosten bij jou het zwart maken van de Skoda letters en grill?
Dat van die grill heb ik toen ook aan mijn dealer gevraagd maar die verwijst me dan door naar een wrapper. Over de zwarte skoda letter krijg ik te horen dat die nog niet leverbaar zijn. Diegene die nu met de Skoda letters rijden, rijden volgens hem met de Skoda letters van een kodiaq. (wie ziet het verschil)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
Robbie8454 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 12:02:
[...]

@RedCellNL Op het scherm toch? Bovenaan ergens

Edit: zie foto:[Afbeelding]
Huh, dus het knopje op het stuur geeft niet eens aan of die aan staat of niet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Ik had een rammel in de kofferbak. Nu ben ik een behoorlijke pietlut voor wat betreft rammeltjes en kraakjes. Dat was me juist zo opgevallen tijdens de proefrit; dat de algemene bouwkwaliteit gewoon erg goed voor elkaar leek; de cabine was muisstil destijds. Stukken beter eigenlijk dan mijn vorige BMW (die staan ook niet echt bekend om hun interieurkwaliteit overigens).

Maar ik was dus wel teleurgesteld dat ik zelf een behoorlijke rammel in de kofferbak had. Mijn vader bracht me echter op een idee omdat ie tijdens het rijden zei; "zit de kofferbak wel dicht?"

Blijkt dat er van die afstandshouders in zitten. 1'tje was helemaal ingedraaid, waardoor er aan die kant van de kofferklep ruimte zat.

Even uitgedraaid, paar keer geprobeerd, en nu zit de klep (elektrische kofferklep overigens, meen dat dat niet standaard is), goed stevig vast bij het sluiten.

Tip voor eigenaren dus: even de afstandshouders in de kofferklep checken.

Mijn Enyaq is weer muisstil. Wat een fijne wagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
SSJVegito schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 14:40:
[...]

Huh, dus het knopje op het stuur geeft niet eens aan of die aan staat of niet?
Het is niet erg intuïtief, die enkele aanduiding in het centrale scherm. Ik kan op het schuur of in het display ook niet ontdekken of ie nu aan of uit stond, dus volgens mij niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:11
Roger86 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 14:22:
Zo ik lees al een tijdje mee en de info hier is erg welkom. Ik heb 1 april mijn Enyaq besteld en hij is in week 28 geproduceerd. Echter missen ze een onderdeel t.b.v. Panoramadak. Verwachte leverweek is nu week 36 ( bij bestelling was leverweek 50 doorgegeven )

Enyaq IV60

Loft
Klimaat
Familie
Comfort plus
Assistentie
Zij airbags achter
Panoramadak
19 inch regulus velgen
Multifunctionele verwarmbaar 2 spaaksstuur met pedals
360 Area view
100 kw snelladen

Hmm als ik dit lees met jouw informatie dan krijg ik het vermoeden dat ook mijn wagen op een onderdeel van het panoramadak dus wacht. Want die van mij is al geproduceerd en staat te wachten....

Logo zwart is er nog niet, dat zal dan wrappen worden.

Qua letters zouden er wel zwarte letters beschikbaar moeten zijn (misschien lastig te bestellen voor de dealers), maar de sportline heeft ze ook. Dus die artikelnummers moeten bekend zijn.

Edit: even opgezocht: https://shop.ahw-shop.de/skoda-teile/enyaq?p=1 hie kan je ze sowieso vinden. En dus ook de artikelnummers.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger86
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 06-11-2021
jdenijs schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 14:36:
[...]

Mooie complete auto! balen dat je nu moet wachten.

Wat kosten bij jou het zwart maken van de Skoda letters en grill?
Dat van die grill heb ik toen ook aan mijn dealer gevraagd maar die verwijst me dan door naar een wrapper. Over de zwarte skoda letter krijg ik te horen dat die nog niet leverbaar zijn. Diegene die nu met de Skoda letters rijden, rijden volgens hem met de Skoda letters van een kodiaq. (wie ziet het verschil)
Het wrappen van de grill kost me € 200,- bij de dealer. Het kan goedkoper maar heb geen zin de auto weer dag te moeten missen straks. De Skoda letters waren € 35,- gaf de dealer aan. Ik wacht dus ook nog op een zwart logo want die zwart maken koste €80-€100 euro dat vindt ik te gek. Terwijl ze straks voor €30 te koop zijn wss
Pagina: 1 ... 184 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2