Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 182 ... 250 Laatste
Acties:
  • 1.768.453 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 29-01-2024
Richard T schreef op maandag 26 juli 2021 @ 18:09:
60
Black magic
Loft bekleding
Opties:
• Achteruitrijcamera en parkeersensoren voor
• Metallic lak
• Comfort
• Panoramadak
• Chromen dakrailing, raamomlijsting en grille (bevat)
Dank hiervoor, wel leuk het woordje 'bevat' tussen haakjes achter chroom pakket ;), nog met een reden gedaan :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Duncan78 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 20:03:
De ANWB monteur die snel ter plaatste was had het euvel van de koelvloeistof lekkage snel gevonden. Wat blijkt, mijn koelvloeistof reservoir heeft een kleine scheurtje waaruit deze heeeel langzaam lekt.

Hij gaf aan dat het waarschijnlijk al lang lekt waarschijnlijk al vanaf de oplevering 6 weken terug. Dus een productie foutje, hoop dat ik geen maandagochtend modelletje heb :)

Nu bijgevuld en probeer nog rondom mijn vakantie adres een afspraak te plannen bij de plaatselijke Skoda dealer voor vervanging van het reservoir. Morgen weet ik meer.

Al met al blij dat het niet iets ernstig is. Wel jammer dat dit niet bij het rijklaarmaken is geconstateerd.
Gelukkig dat het dit is en wat je zegt iets ernstigs, bij rijklaar maken niet geconstateerd snap ik wel, ze rijden dan een klein stuk dan is koelvloeistof door systeem gegaan, maar voor korte tijd en denk niet genoeg om te lekken, jij rijdt nu langer en meer, wordt er meer druk opgebouwd en gaat lekken sneller.
Ga er vanuit dat na afspraak reservoir vervangen wordt en dan alles klaar en geen maandagochtend punten meer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jdenijs
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-09 00:02
Net de auto samenstelling doorgekregen. Hij is als volgt op transport gezet:
- Enyaq 60
- Artic Silver Metallic
- Velgen 19" proteus
- Loft
- 120 kw
- Achteruitrijcamera en parkeersensoren voor
- Assistentie plus
- Comfort plus
- Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met geheugenfunctie incl. elektrisch verstelbare lendensteun
- Family
- klimaat
- Multifunctioneel verwarmbar 2 spaak stuurwiel incl. pedals voor recuperatie hod en drive mode select

Helaas geen update op licht en velgen dus. Dat is toch stiekem teleurstellend.

En dan staat er onderaan de mail.
Ik hoop je snel te spreken voor de aflevering.

Terwijl hij in zijn vorige mail aangeeft dat het transport waarschijnlijk 5 weken kan duren, dan nog die 2 weken rij klaarmaken. mafkees met z'n "hoop je snel te spreken". Snel is in mijn ogen binnen 2 weken en geen 7 weken!

Hij kon ook even tikken "jo, jij heb nu zo verschrikkelijk achterlijk lang op die auto moeten wachten, ik ga er voor zorgen dat zodra die auto hier bij ons binnen is dat je hem de volgende dag kan ophalen, niks 2 weken nog eens wachten.. Maar nee... zodra hij binnen kan het nog eens 2 weken wachten voordat hij rijklaar is..

Sorry maar ik ben echt klaar met die lui.. Ik zou blij moeten zijn dat hij onderweg is, maar op een of andere manier heerst er bij mij nog geen vreugde. Hoop dat dat komt zodra ik de straat uit rij met dat ding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
jdenijs schreef op maandag 26 juli 2021 @ 20:38:
Vandaag om 17:30 het volgende bericht gekregen van Wittebrug (nov besteld)

Zoals beloofd zouden wij u op de hoogte houden van de status van levering van uw nieuwe auto. Inmiddels is uw nieuwe Skoda Enyaq gebouwd door de fabriek en wordt deze naar Nederland getransporteerd. Zonder incidenten verwachten wij uw nieuwe Skoda in ongeveer 5 weken bij ons binnen.

Zodra uw nieuwe Skoda daadwerkelijk bij ons gearriveerd is, nemen wij contact met u op om een definitieve afleverafspraak in te plannen.

5 weken? 5 weken? Moet dat ding via China?Mag toch aannemen dat het iets sneller zal verlopen.
Dan ben je dit keer eerder met informatie krijgen dan mijzelf.
Vijf weken is wederom (helaas) marge inbouwen, maar zie het van andere kant je enyaq is gebouwd en binnenkort op transport, weer een stap verder.

[ Voor 5% gewijzigd door knirrebir op 27-07-2021 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
roel visseren schreef op maandag 26 juli 2021 @ 20:48:
Een vraagje aan voor de andere bezitters van de enyaq met het door Skoda ingebouwde alarm: ik heb de auto voor de deur staan en tijdens het laden gaat het alarm af; (foutje van mij, want je moet eerst laden starten en daarna pas de auto afsluiten lijkt het, want anders ziet het alarm het als inbreken).. anyways, ik hoor dat alarm dus nauwelijks binnen en buiten voelt het ook niet super hard dat de buren naar buiten rennen om te kijken wie de auto aan het jatten is..

De vraag is: hebben jullie ook een relatief zacht geluid voor het alarm?

Verder overigens is het herkennen van borden soms levensgevaarlijk.. gisteren op de snelweg bij Rotterdam in de buurt lekker op traffic assist aan het rijden, onder viaduct ineens herkenning van 50km/u bord ofzo.. bord stond er natuurlijk niet, maar auto ging wel vol in de ankers.. gelukkig niemand achter mij, maar het is niet veilig voor mijn gevoel.

Owja en bij de hud heb je een instelling voor helderheid, maar ik zie het niet helderder of minder helder worden wanneer ik ermee speel.. hebben jullie ook die ervaring?
Staat er niets in instructieboekje of volume alarm aan te passen is?
Helderheid HUD misschien in donker proberen, uitgaande dat je het nu overdag hebt geprobeerd ;).
Weet dat qua infotainment er databank aanwezig is van borden, heb in huidige e-golf geen traffic assist, maar zie wel in navigatie dat er wijziging is van borden met toegestane snelheid en dan staat daar geen bord langs de weg, maar in verleden wel.
Databank wordt maar heel weinig bijgewerkt helaas.
Misschien wel iets om met meerdere members over te klagen, levert mogelijk iets op om data actueel te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Kaaschef schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 09:13:
Volgens mij gaat het ook welke configuratie je hebt maar ik lees te veel verhalen van vroege bestellingen en late levering of zelfs nog niet. Niet netjes van Skoda, ze hadden je ook een 'voorraad' model kunnen aanbieden?
En voorraad auto moet ook maar net naar je zin zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
jdenijs schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 10:15:
- Enyaq 60
- Artic Silver Metallic
- Velgen 19" proteus
- Loft
- 120 kw
- Assistentie plus
- Comfort plus
- Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met geheugenfunctie incl. elektrisch verstelbare lendensteun
- Family
- klimaat
- Multifunctioneel verwarmbar 2 spaak stuurwiel incl. pedals voor recuperatie hod en drive mode select

Terwijl hij in zijn vorige mail aangeeft dat het transport waarschijnlijk 5 weken kan duren, dan nog die 2 weken rij klaarmaken. mafkees met z'n "hoop je snel te spreken". Snel is in mijn ogen binnen 2 weken en geen 7 weken!

Hij kon ook even tikken "jo, jij heb nu zo verschrikkelijk achterlijk lang op die auto moeten wachten, ik ga er voor zorgen dat zodra die auto hier bij ons binnen is dat je hem de volgende dag kan ophalen, niks 2 weken nog eens wachten.. Maar nee... zodra hij binnen kan het nog eens 2 weken wachten voordat hij rijklaar is..

Sorry maar ik ben echt klaar met die lui.. Ik zou blij moeten zijn dat hij onderweg is, maar op een of andere manier heerst er bij mij nog geen vreugde. Hoop dat dat komt zodra ik de straat uit rij met dat ding.
Geen model 2022 met 130kw?
Het moet landen en denk dat als je de auto ziet staan tijdens ophalen je blij zal zijn, anders hoop ik dat wanneer je de straat inrijdt ipv eruit (uitgaande dat je de straat bedoelt waar je woont ;)).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie8454
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16-05-2022
jdenijs schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 10:15:
- Enyaq 60
- Artic Silver Metallic
- Velgen 19" proteus
- Loft
- 120 kw
- Assistentie plus
- Comfort plus
- Family
- klimaat

Mooie samenstelling! Ga je zeker van genieten! Ik zou als ik jou was zelf nog even bellen en vragen of er een mogelijkheid is om hem eerder uit te leveren. Leg ze even jouw kant van het verhaal voor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjanus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-09 15:48
Even mijn eerste bevindingen:

Woensdag 21-7-2021 - Enyaq (80) gehaald. Donderdag totale uitval, geen stuurbekrachtiging, alle schermen zwart, zelfs ontgrendelen met sleutel of gevarenlampje werkte niet meer.
Wegenwacht erbij. Stroom op de 12v accu gezet en hij deed het weer, snel met de wegenwacht achter me aan de auto terug naar de dealer gebracht (donderdagavond)

Vrijdag te horen dat het maandag gaat worden (na zelf bellen). Maandag niks gehoord zojuist zelf gebeld. Meer dan 200 storingen gevonden, vraagstuk ligt nu bij de fabrikant.

Ik stond gelukkig bij een rotonde maar op de snelweg met drie kinderen achterin was dit helemaal niet leuk geweest. Hele discussie dat ik de auto niet vertrouw met de dealer gehad maar na slechts één keertje uit vallen mocht ik dat niet zeggen. Ook kon hij zich niet erin vinden dat ik de service matig vond. Week geleden spiksplinternieuwe auto gekocht, moet zelf steeds in de telefoon hangen voor een update. Daarnaast een Fabia (geen station) als huurauto meegekregen.

Spijt van de auto, vertrouwen gaat er niet snel inkomen.

[ Voor 13% gewijzigd door gjanus op 27-07-2021 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
gjanus schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 10:44:
Even mijn eerste bevindingen:

Woensdag 21-7-2021 - Enyaq (80) gehaald. Donderdag totale uitval, geen stuurbekrachtiging, alle schermen zwart, zelfs ontgrendelen met sleutel of gevarenlampje werkte niet meer.
Wegenwacht erbij. Stroom op de 12v accu gezet en hij deed het weer, snel met de wegenwacht achter me aan de auto terug naar de dealer gebracht (donderdagavond)

Vrijdag te horen dat het maandag gaat worden en maandag niks gehoord te hebben zojuist gebeld. Meer dan 200 storingen gevonden, vraagstuk ligt nu bij de fabrikant.

Ik stond gelukkig bij een rotonde maar op de snelweg met drie kinderen achterin was dit helemaal niet leuk geweest. Hele discussie dat ik de auto niet vertrouw met de dealer gehad maar na slechts één keertje uit vallen mocht je dat niet zeggen.

Spijt van de auto, vertrouwen gaat er niet snel inkomen.
heeft die toevallig eerst in een showroom gestaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjanus
Robbie8454 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 10:46:
[...]
heeft die toevallig eerst in een showroom gestaan?
Niet dat ik weet, stond wel 20 km op de teller. Ps 12volt acuut voor de rest geen problemen gevonden (ook nog even gevraagd).

[ Voor 15% gewijzigd door gjanus op 27-07-2021 10:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robbie8454
gjanus schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 10:48:
[...]

Niet dat ik weet, stond wel 20 km op de teller. Ps 12volt acuut voor de rest geen problemen gevonden (ook nog even gevraagd).
Tijdens mijn eerste preview gaf de auto ook 100 meldingen. Je mocht toen nog niet rijden met de auto. Bij de dealer aangeven dat dit niet echt veel vertrouwen geeft. Kreeg toen te horen dat dit een functie is die je onder de motorkap kan instellen om de functies van de auto te sparen en te voorkomen dat er toch mee wordt gereden. Jouw melding doet me daar aan denken namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tenstorms
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-05 15:53
knirrebir schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 09:29:
[...]

Zwarte dakrails en raamomlijsting standaard op 60, wil je chroom (je raadt het al) optie.
Apple carplay kan draadloos wat ik gelezen had, maar werkt stabieler met draadje.
Opties gekoppeld hebben veel members ook last van (was bij eerste bestellingen niet zo, maar zijn bestellers benaderd dat het toch van toepassing is), heeft ermee te maken dat fabriek toch niet teveel individuele zaken op de spreekwoordelijke lopende band wil en toch wat standaardisatie en kan zijn dat bepaalde opties bekabeling/componenten delen en los van elkaar niet werken.

Zoals nu te zien geen opties welke vertraging kunnen leveren, maar dat is geen garantie.
Qua keuzes is het persoonlijk, voor mij is sport geen optie om te nemen en neem ik liever iets anders, zelfde geldt voor eco-suite bekleding, maar misschien heb jij eco-suite juist bewust gekozen.

Zie verder optie 120kw, maar ik denk dat je model 2022 gaat krijgen en dan is het toch 130kw of mis ik iets?
Hey, dank voor je reactie.

Wbt. de dakrails/raamlijst dacht ik een paar keer gelezen te hebben dat er toch chroom geleverd/aangeboden wordt omdat het dan sneller leverbaar zou zijn, wellicht heb ik het verkeerd onthouden. Iig mag ik ervan uitgaan dat de dealer (weet nog niet wie het wordt) geen wijzigingen accepteerd zonder mij erin te kennen.
De sport koos ik voor afgeplatte stuur (gewend in de Passat) en flippers (ga hier graag mee experimenteren) en dan ook nog stuurverwarming. En zonder andere pakketten te hoeven kiezen :+
Vrouw wilde graag het bruine leer, en tja wie ben ik dan :P zelf vond ik de donkere lederen variant ook wel fraai maar wel huiverig dat dit erg warm wordt in de zomer.
120kW - stond zo op de optie lijst bij de LM, als je gelijk hebt zal het dan anders kunnen zijn. Ga het zien.

Cheers

The best camera is the one you have with you...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Tenstorms schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 11:01:
Hey, dank voor je reactie.

Wbt. de dakrails/raamlijst dacht ik een paar keer gelezen te hebben dat er toch chroom geleverd/aangeboden wordt omdat het dan sneller leverbaar zou zijn, wellicht heb ik het verkeerd onthouden. Iig mag ik ervan uitgaan dat de dealer (weet nog niet wie het wordt) geen wijzigingen accepteerd zonder mij erin te kennen.
De sport koos ik voor afgeplatte stuur (gewend in de Passat) en flippers (ga hier graag mee experimenteren) en dan ook nog stuurverwarming. En zonder andere pakketten te hoeven kiezen :+
Vrouw wilde graag het bruine leer, en tja wie ben ik dan :P zelf vond ik de donkere lederen variant ook wel fraai maar wel huiverig dat dit erg warm wordt in de zomer.
120kW - stond zo op de optie lijst bij de LM, als je gelijk hebt zal het dan anders kunnen zijn. Ga het zien.

Cheers
Geen probleem.
Qua kleur dakrails/raamlijst in chroom sneller leverbaar hier niet eerder gepost gezien, maar kan het mis hebben.
Uitleg sport en leer duidelijk.
Voor optie opladen en welke waarde zie prijslijst op site skoda en niet wat optielijst leasemaatschappij aangeeft (optielijst leasemaatschappij klopt vaak niet).
Qua wijzigingen zonder jou te kennen ga daar niet vanuit, zijn hier al andere berichten over voorbij gekomen ofwel zelf regie houden en blijven navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjanus
Robbie8454 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 10:56:
[...]

Tijdens mijn eerste preview gaf de auto ook 100 meldingen. Je mocht toen nog niet rijden met de auto. Bij de dealer aangeven dat dit niet echt veel vertrouwen geeft. Kreeg toen te horen dat dit een functie is die je onder de motorkap kan instellen om de functies van de auto te sparen en te voorkomen dat er toch mee wordt gereden. Jouw melding doet me daar aan denken namelijk
Ok thanks. Storingen zijn vermoed ik wel door het uitvallen ontstaan. De wegenwacht vond het stekkerdoosjes van de 12v accu die er bovenop zit (weet niet wat de juiste benaming is) ook los zitten. Als hij daar iets mee deed jutteren gaf de auto al een (digitale) piep. Die hoorde ik tijdens het wachten op de wegenwacht ook regelmatig van onder de motorkap uit komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tenstorms
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-05 15:53
JdeBar schreef op maandag 10 mei 2021 @ 21:36:
iV 60 Arctic Silver vanmiddag opgehaald bij van den Udenhout in Den Bosch (fijne communicatieve dealer), 7 november besteld.
Die kleur is echt schitterend, al veel head turners gezien:-)
Komende uit een Megane Estate diesel is dit toch wel andere koek....soepel, stil, snel genoeg en veel ruimte, is echt een flinke bak wat op de oprit staat!
Nog niet veel km's gemaakt maar 1e indruk is top!

Assistentie basis gekozen....TA zit er gewoon op, deze kan dus op het lijstje erbij!

Verder:

- Schuif- / kanteldak, 1e optie die ik altijd aanvink!
- Sport
- Trekhaak
- Loft (vantevoren niet in het echt gezien maar juiste keuze, mooi)
- Laadpaal thuis en op het werk, geen 100KW laden gekozen derhalve
- Family (prettig die zon-trek gordijntjes

Als ik wat meer meters gemaakt heb ga ik wat dieper op het geheel in, vooralsnog 6 maanden gewacht maar was het waard:-)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Uit interesse: had je de chromen dakrail en raamlijsten zelf erbij besteld of kwamen die als verrassing?

The best camera is the one you have with you...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TdJ75
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 29-07 21:36
25 juni besteld en verwachte levertijd week 45:

Enyaq iV 80 Sportline
Race Bleu
Trekhaakvoorbereiding (geen trekhaak ivm vertraging levertijd)
125 kW laden
Klimaat plus
Alarm
20 inch velgen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BigGreen
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:38
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SpmqBhmWyV5UW05xYCGLmfZMRYE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IGu9tvqEZ3J1f4Y0WfKdx6De.jpg?f=fotoalbum_large

Niet mijn Enyaq maar wel mijn Volvo. Kon ik mooi even kijken hoe de groot de verschillen zijn voor wat betreft de maatvoering.
grappig om te zien dat mijn toch al niet te kleine 18 inch wielen op de XC90 in vergelijking klein lijken.
Moet nog een kleine 3 maanden wachten.......

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BigGreen
15 mei besteld en verwachte leverdatum is 28 okt (week 43)

Artctic Silver Sportline IV80
130kw laden
Warmtepomp
Assistentie
Klimaat
Transport
Alarm

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:20

BeaM-R

Powerrrrr

Ook hier een toekomstige Enyaq rijder :)

Ik heb een iV60 Sportline besteld als vervanger voor mijn Mazda CX-5.

Kleur: Moon White metallic
Comfort Plus pakket
Klimaat pakket

Nog niets bekend over eventuele levertijden maar zou in ieder geval dit jaar nog worden.

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakilin
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 09:36
TdJ75 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 13:42:
25 juni besteld en verwachte levertijd week 45:

Enyaq iV 80 Sportline
Race Bleu
Trekhaakvoorbereiding (geen trekhaak ivm vertraging levertijd)
125 kW laden
Klimaat plus
Alarm
20 inch velgen
Het is bijna een kopie van mijn bestelling :); besteld op 15 juli en verwachte leverijd is nu week 48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Niet echt Enyaq specifiek, maar zijn er mensen die ervaring hebben met de Skoda Autoverzekering? Dekking gaat via Allianz (herverzekering, schijnt?)

Ik heb altijd via een assurantietussenpersoon verzekerd, maar de geoffreerde premies liggen gigantisch ver uit elkaar, ten gunste van de verzekering via Skoda. Hoor graag de ervaringen hiermee.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Thiazzz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-09 14:58
Ik heb het servicemenu gevonden!!
Je kan handmatig de update starten:
Home icoontje ingedrukt houden…
Ik durf nog niet te updaten omdat ik niet weet hoe lang het duurt, probeer het thuis wel even.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tm1AJg23mp_8-YazFkdcB_QGZWU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7fMjfzRNkwOupwaCLFYeJBpv.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PPDO9bwZcXoua0DhliUrtEn3_vQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1Sm5uu6fBV8q08zHABpXLAc7.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Thiazzz schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 15:16:
Ik heb het servicemenu gevonden!!
Je kan handmatig de update starten:
Home icoontje ingedrukt houden…
Ik durf nog niet te updaten omdat ik niet weet hoe lang het duurt, probeer het thuis wel even.
[Afbeelding][Afbeelding]
Op die knop kun je gerust drukken, er gebeurt dan precies helemaal niets :+ Tenminste ik neem aan dat dit exact hetzelfde doet (of juist niet doet) als op mijn ID.4 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02:05
JanHenk schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 15:15:
Niet echt Enyaq specifiek, maar zijn er mensen die ervaring hebben met de Skoda Autoverzekering? Dekking gaat via Allianz (herverzekering, schijnt?)

Ik heb altijd via een assurantietussenpersoon verzekerd, maar de geoffreerde premies liggen gigantisch ver uit elkaar, ten gunste van de verzekering via Skoda. Hoor graag de ervaringen hiermee.
Waarom niet dan direct bij Allianz verzekeren? Nog goedkoper, dunkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
GioStyle schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 15:40:
[...]

Waarom niet dan direct bij Allianz verzekeren? Nog goedkoper, dunkt me.
Nee, dat is dus ook niet zo. Geen idee waarom.

Ik kom nergens op dezelfde premie, zelfs Independer zet "Skoda Autoverzekering" bovenaan als goedkoopste..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnvanderster
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13-09 14:07
ik222 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 15:26:
[...]

Op die knop kun je gerust drukken, er gebeurt dan precies helemaal niets :+ Tenminste ik neem aan dat dit exact hetzelfde doet (of juist niet doet) als op mijn ID.4 :)
Inderdaad, geen actie (te zien), al paar x geprobeerd :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martijng1
  • Laatst online: 09-02-2022
Hier ook een aandachtige meelezer, en toekomstig Enyaq rijder. Mijn lijstje:
Enyaq iv 60 Founders edition black,
Standaard met de 21 inch copper velgen
Eco interieur (bruin leer)
Trekhaak

Verder geen pakketten, was standaard al heel compleet. En als ik het comfort pakket erbij zou nemen, wat anders van samenstelling is dan in de gewone configuratie, was het assistentiepakket en de clever charging cable ook verplicht. Derhalve niet gedaan.

Op 15 juli gekocht, met ontbindende voorwaarde dat de levering in 2021 plaats moet vinden. Ik ga nog even navragen of mijn dealer gebruik maakt van het honeymoon systeem. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram2700
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 15-03 17:04
JanHenk schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 15:48:
[...]

Nee, dat is dus ook niet zo. Geen idee waarom.

Ik kom nergens op dezelfde premie, zelfs Independer zet "Skoda Autoverzekering" bovenaan als goedkoopste..
Curieus.... toen ik via Independer afsloot was Allianz de goedkoopste (in elk geval via hen) en werd Skoda Verzekering helemaal niet genoemd. Ik had vooraf mijn dealer gevraagd hoe het werkte en zij gaven aan dat er dan een assurantietussenpersoon werd ingeschakeld; voor mij reden om het zelf te regelen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 13:20
BeaM-R schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 14:53:
Ook hier een toekomstige Enyaq rijder :)

Ik heb een iV60 Sportline besteld als vervanger voor mijn Mazda CX-5.
Proficiat! Ik ben ook van een CX5 overgestapt op een iV 60 en heb er nu 7.500 op zitten. Die overgang is erg gemakkelijk omdat ze qua buitenmaten erg gelijkwaardig zijn. De Enyaq is alleen wat lager en langer. Beenruimte achterin is wel stuk groter! Vast veel voorpret!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa

Is dezelfde verzekering als Allianz Direct, tegen dezelfde premie. Alleen zit je hiermee meteen vast aan je Skoda dealer. Ik houd niet van die koppelverkoop en ik zie geen enkel reëel voordeel. Allianz is overigens een prima verzekering met goede voorwaarden en service tegen een scherp tarief. De winst van een tussenpersoon seek je in je eigen zak :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
jdbiggelaa schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 15:59:
[...]

Is dezelfde verzekering als Allianz Direct, tegen dezelfde premie. Alleen zit je hiermee meteen vast aan je Skoda dealer. Ik houd niet van die koppelverkoop en ik zie geen enkel reëel voordeel. Allianz is overigens een prima verzekering met goede voorwaarden en service tegen een scherp tarief. De winst van een tussenpersoon seek je in je eigen zak :)
Ja... Ik begrijp het ook niet helemaal. Via Allianz Direct komt ook een heel stuk hoger uit, zelfs met dezelfde voorwaarden. Ik hou in die zin ook niet van de koppelverkoop, maar ik weet niet waarom de premie van de één goedkoper is dan van de ander.

Ik heb nog "slechts" 6 zuivere schadevrije jaren, wellicht dat er via Skoda een extra bonus/malus trede in zit.

C'est ca, ik regel het wel via de dealer. Dat ik daaraan "vast zit" vind ik niet zo erg, het zijn prima mensen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 23:32
JanHenk schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 16:11:
[...]

Ja... Ik begrijp het ook niet helemaal. Via Allianz Direct komt ook een heel stuk hoger uit, zelfs met dezelfde voorwaarden. Ik hou in die zin ook niet van de koppelverkoop, maar ik weet niet waarom de premie van de één goedkoper is dan van de ander.

Ik heb nog "slechts" 6 zuivere schadevrije jaren, wellicht dat er via Skoda een extra bonus/malus trede in zit.

C'est ca, ik regel het wel via de dealer. Dat ik daaraan "vast zit" vind ik niet zo erg, het zijn prima mensen. ;)
Ik ben ook goedkoper uit bij Skoda verzekering direct. Overigens kun je bij elke willekeurige skoda dealer langs gaan, niet specifiek je huidige dealer. Ik vind het wel prettig, altijd originele onderdelen terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigGreen

Ik ben hier ook naar aan het kijken.
De 5 jaar nieuwwaarde dekking is interessant, alleen begrijp ik dat je dan wel weer een Skoda terug moet kopen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-08 19:40
Nou bij mij is de bestelling er ook uit. Nieuwe werkgever, waar Kodiaq niet gereden mag worden i.v.m. CO2 uitstoot. (En mijn huidige 2.0 motor is sowieso niet meer verkrijgbaar). De Enyaq is iets kleiner, heeft minder max. snelheid, maar trekt vergelijkbaar op en dat is toch wat je meestal gebruikt in NL.

Wilde de HUD niet opgeven, maar voor de rest alles gedaan om om geen vertragende opties te kiezen, ik voeg zelf volgend jaar nog de trekhaak toe:

Enyaq 80 iv / Artic Silver / Suite leder zwart
Infotainment Plus
Electrisch verstelbare bestuurdersstoel
19"Antrciet Regulus
Assistentie Plus
Family
Klimaat
125 (130?) kW oplaadmogelijkheid
360 areaview
Licht
Trekhaakvoorbereiding

And now, we wait...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
JanHenk schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 16:11:
[...]

Vreemd, in mijn geval was de premie op een paar € na hetzelfde en ik heb toevallig ook 6 schadevrije jaren over nadat mijn partner vorig jaar onze auto langs onze camper schampte (ja, dat doet pijn ;). Mogelijk omdat ik al 10 jaar via Allianz Direct verzekerd ben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakilin
  • Laatst online: 13-09 09:36
SkyFlyer schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 16:39:
125 (130?) kW oplaadmogelijkheid
130 kW?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigGreen
2022 model bij IV80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervh
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 23:14
ik222 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 15:26:
[...]

Correct. "Update starten" staat gelijk aan "we stellen hem nog even uit" :+

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 21:52
Dillus schreef op maandag 26 juli 2021 @ 19:30:
Weet iemand of en hoe je de zitting van de achterbank kan demonteren? Eén van de kinderen heeft een oortje laten vallen, precies bij de sluiting van veiligheidsgordel. Dus ergens in dat gat, onder bank moet ie nu liggen.... 🥴
Ik weet niet hoe de afwerking bij je in de kofferbak is tegen de achterbank aan.
Ik heb het transportpakket en ontdekte vanmiddag dat het kunststof element dat dan tegen de achterbank aanzit (waar de laadbodem inschuift) eruit gehaald kan worden. Ik denk dat je met wat pielen dan ook wellicht erbij kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pdro
  • Laatst online: 08-09-2024
Mijn leaseauto is/wordt bij J&T autolease besteld, weet dat het een onderdeel is van de mosselgroep.

Wie heeft er ervaring met hun.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DirkBouwman
  • Laatst online: 05-05 20:21
Wellicht heb ik de vraag verkeerd begrepen. Lane assist staat ook bij mij altijd aan.

Ik dacht dat de vraag was waarom hij de ingestelde snelheid op de cruise control niet vasthield na tijdelijk annuleren / uitschakelen. Dat komt (als de verkeersbord herkenning aan staat) omdat hij telkens de snelheid van het laatst gesignaleerde bord als voorinstelling / suggestie neemt. Dat probleem heb je dus niet als je het gebruik van gelezen snelheid op verkeersborden bij cruise control uitschakelt....

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Alex Timmermans
  • Laatst online: 21:46
Kreeg vanmorgen een mail van de dealer met een korte video van mijn auto. Mooi gepoetst, kenteken er op. Klaar om op te halen. Leuk gedaan!
Komende maandag, stipt 11:00, sta ik bij MAAS op de stoep😜Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zOSEOpuOdN02Mdk3L-M330b1gUs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U8PR0YnKZBFJ4WQqyV1DpY8F.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 48% gewijzigd door Alex Timmermans op 27-07-2021 20:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-09 16:31
Alex Timmermans schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 20:02:
Kreeg vanmorgen een mail van de dealer met een korte video van mijn auto. Mooi gepoetst, kenteken er op. Klaar om op te halen. Leuk gedaan!
Komende maandag, stipt 11:00, sta ik bij MAAS op de stoep😜[Afbeelding]
Is dat een voorraad / demo auto gezien het kenteken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gupper
  • Laatst online: 07-08 10:57
bram2700 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 15:54:
[...]

Curieus.... toen ik via Independer afsloot was Allianz de goedkoopste (in elk geval via hen) en werd Skoda Verzekering helemaal niet genoemd. Ik had vooraf mijn dealer gevraagd hoe het werkte en zij gaven aan dat er dan een assurantietussenpersoon werd ingeschakeld; voor mij reden om het zelf te regelen...
Ik heb hier ook naar gekeken en inderdaad is de skoda verzekering goedkoper dan de Allianz verzekering. Ben er niet achter gekomen waar dit aan ligt. Wel is het volgens mij enkel mogelijk hier een skoda te verzekeren.

Aangezien eventueel schade herstel enkel door de skoda dealer word uitgevoerd is dit natuurlijk vestzak broekzak voor Skoda

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex Timmermans
Martinique schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 20:14:
[...]

Voorraad, Nieuw, maar 3 maanden geleden op kenteken gezet. Daardoor aanmerkelijk goedkoper. En fiscaal ook aantrekkelijker. Vraag mij niet hoe en wat. Weet alleen dat het legaal is en klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Martinique schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 20:14:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RMnIxrjECSwK27gM9GUAQ3wwyfY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Lha6gqQcbtB4DU576pyaxBj8.jpg?f=user_large

2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, MG Cyberster GT, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+11kW AC lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:24
Pdro schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 18:04:
Mijn leaseauto is/wordt bij J&T autolease besteld, weet dat het een onderdeel is van de mosselgroep.

Wie heeft er ervaring met hun.
Geen klachten over ze, altijd prima geholpen wanneer nodig. Huidige auto loopt via hun, en ook de enyaq gaat via J&T.

Enige puntje wat ik een keer had dat de dealer een bepaalde reparatie niet mocht doen van J&T maar na aandringen ook van mijzelf we gebeurd. Dit lag achteraf aan wat onduidelijkheid vanaf dealer richting leasemij.

Verder prima club en ook prima app 🤣

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pdro
  • Laatst online: 08-09-2024
Kijk goed om te horen, wij zaten bij Athlon.

Doen ze zeker wel via de van mossel dealers uitleveren zeker?

En een goed werkende app, kijk ook goed nieuws
Wicked-Game schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 21:52:
[...]

Geen klachten over ze, altijd prima geholpen wanneer nodig. Huidige auto loopt via hun, en ook de enyaq gaat via J&T.

Enige puntje wat ik een keer had dat de dealer een bepaalde reparatie niet mocht doen van J&T maar na aandringen ook van mijzelf we gebeurd. Dit lag achteraf aan wat onduidelijkheid vanaf dealer richting leasemij.

Verder prima club en ook prima app 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
Alex Timmermans schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 21:30:
[...]

Voorraad, Nieuw, maar 3 maanden geleden op kenteken gezet. Daardoor aanmerkelijk goedkoper. En fiscaal ook aantrekkelijker. Vraag mij niet hoe en wat. Weet alleen dat het legaal is en klopt.
Aha! Snap het, het viel me op dat hij bijna hetzelfde (ietsje oudere) kenteken had dan een wagen waarin ik heb proefgereden vandaar! Veel plezier maandag d:)b
Wat is je punt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:44
Alex Timmermans schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 21:30:
[...]

Op 20 april zijn er voorraad auto's op kenteken gezet. Op 21 april zijn de 1e auto's afgeleverd. Ook ik was toen een van de gelukkigen. Denk een van de 1e 5 van NL.
Inmiddels weer vele plezierige kilometers verder. 👍

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 14:45

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Ik heb begin juni mijn Enyaq 60 FE in ontvangst genomen. Enige extra was een trekhaak, die zat er niet bij bij de levering (daar kwam ik ook achter, is verder niet vermeld bij de aflevering). Eerst hadden ze het over nalevering in juli, maar zoals ik hier al las gaat dat dit jaar niet meer worden.

Ik heb van Mossel gebeld dat ik op vakantie moet en de fietsen mee wil nemen. Omdat ze voor aflevering niet over de missende trekhaak gecommuniceerd hebben, mag ik op vakantie fietsen huren en de factuur doorsturen. Mocht ik voor andere zaken de trekhaak nog nodig hebben (aanhangertje groenafval/verhuizing/etc) dan moest ik maar even contact opnemen. Blijft lastig, maar wel netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
Pdro schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 22:06:
Kijk goed om te horen, wij zaten bij Athlon.

Doen ze zeker wel via de van mossel dealers uitleveren zeker?

En een goed werkende app, kijk ook goed nieuws

[...]
In mijn geval komt de auto bij Wittebrug vandaan, en zover ik weet is dat geen van mossel dealer.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• patman070
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 02-04-2022
Ik zag laatst toen ik door de settings scrolde bij de optie "remmen" een kopje tractioncontrole, deze was uitgeschakeld toen ik deze in wilde schakelen stond er " deze functie is alleen beschikbaar bij ingeschakeld contact" dus ik het contact inschakelen en scroll weer terug naar het menu en het kopje tractioncontrole bestaat niet meer.
Hetzelfde had ik bij "ramen" daar stond "sluiten bij regen". en ook alleen beschikbaar bij ingeschakeld contact en na het inschakelen niet meer te zien.
Heel vreemd allemaal, het lijkt dus of er nog functies aankomen welke (door een bug?) even te zien zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram2700
sopsop schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 07:50:
Ik heb begin juni mijn Enyaq 60 FE in ontvangst genomen. Enige extra was een trekhaak, die zat er niet bij bij de levering (daar kwam ik ook achter, is verder niet vermeld bij de aflevering). Eerst hadden ze het over nalevering in juli, maar zoals ik hier al las gaat dat dit jaar niet meer worden.

Ik heb van Mossel gebeld dat ik op vakantie moet en de fietsen mee wil nemen. Omdat ze voor aflevering niet over de missende trekhaak gecommuniceerd hebben, mag ik op vakantie fietsen huren en de factuur doorsturen. Mocht ik voor andere zaken de trekhaak nog nodig hebben (aanhangertje groenafval/verhuizing/etc) dan moest ik maar even contact opnemen. Blijft lastig, maar wel netjes.
Zeker heel netjes van ze. Mijn dealer is heel wat minder toeschietelijk... Toen ik bij aflevering ontdekte dat de dealer geen trekhaak kon monteren ("met een paar maanden pas") en ik aangaf snel met een fietsdrager op pad te willen, werd gezegd dat ik ze maar ter plekke moest huren... :( We hebben dus vooral maar gewandeld 8)
Ik begrijp inmiddels dat - naast de wachtrij voor de auto - ook al een minstens zo lange wachtrij voor de trekhaak bestaat, waarin mij dus met de nodige members hier mag bevinden O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram2700
patman070 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 09:38:
Ik zag laatst toen ik door de settings scrolde bij de optie "remmen" een kopje tractioncontrole, deze was uitgeschakeld toen ik deze in wilde schakelen stond er " deze functie is alleen beschikbaar bij ingeschakeld contact" dus ik het contact inschakelen en scroll weer terug naar het menu en het kopje tractioncontrole bestaat niet meer.
Hetzelfde had ik bij "ramen" daar stond "sluiten bij regen". en ook alleen beschikbaar bij ingeschakeld contact en na het inschakelen niet meer te zien.
Heel vreemd allemaal, het lijkt dus of er nog functies aankomen welke (door een bug?) even te zien zijn..
Ik zag ditzelfde fenomeen bij andere instellingen ook in het infotainment. Raadselachtig.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmo78
  • Laatst online: 16-11-2021
Enyaq IV80 besteld in april '21 staat nu op levering in wk 49 (was 41).

Gisteren bericht ontvangen van de dealer Pouw dat de vertraging te maken heeft met de standaard velgen en verlichting.

Wel raar dat ik hierover half juni voor de keuze werd gesteld om kosteloos de opties duurdere velgen en verlichting door te voeren om zo geen vertraging in de afleverdatum te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:49
gizmo78 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 10:54:

Gisteren bericht ontvangen van de dealer Pouw dat de vertraging te maken heeft met de standaard velgen en verlichting.

Wel raar dat ik hierover half juni voor de keuze werd gesteld om kosteloos de opties duurdere velgen en verlichting door te voeren om zo geen vertraging in de afleverdatum te krijgen.
Dubbel balen :(

Ben je actief benaderd of had je navraag gedaan?
fwiw mijn aflevering door Pouw staat gepland in week 43. Ook standaard velgen en verlichting, anderhalve week geleden was het antwoord nog "geen bijzonderheden bekend".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
gizmo78 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 10:54:

Heb ook die keuze gehad, en bevestigd om naar Licht Pakket te upgraden. Nu blijkt mijn auto wel geproduceerd te zijn, en men denkt dat licht niet is geupgrade... maar de auto is niet klaar, en wacht nog op iets. Dus wat nu het issue is weet ik eigenlijk niet, en de dealer ook niet.

Verwachte leverweek is overigens nu week 37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjanus
Update: paar pagina's terug mijn eerste bevinding getypt. Dat was volledige meltdown na 100 km.

Tweede bevinding: vanochtend auto weer opgehaald. 261 storingen verholpen, 12 volt accu uit voorzorg vervangen. Uitgebreid getest (zeggen ze). Naar huis gereden. Nu op oprit precies hetzelfde probleem. Wagen wordt vandaag opgetakeld.

De fik erin zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dillus
  • Laatst online: 13-10-2024
Er zitten helaas in de Enyaq geen lipjes om aan te trekken. Er moet een manier zijn, maar geen voor de hand liggende...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigGreen
gjanus schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 11:45:
Update: paar pagina's terug mijn eerste bevinding getypt. Dat was volledige meltdown na 100 km.

Tweede bevinding: vanochtend auto weer opgehaald. 261 storingen verholpen, 12 volt accu uit voorzorg vervangen. Uitgebreid getest (zeggen ze). Naar huis gereden. Nu op oprit precies hetzelfde probleem. Wagen wordt vandaag opgetakeld.

Ik snap je frustratie, klinkt als we hebben de 12v accu vervangen en de foutcodes gewist maar weten het verder ook niet :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram2700

Ik vrees dat je het befaamde maandagochtend exemplaar hebt ontvangen, of domweg de pechvogel O-) :-(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 21:52

Wat enorm vervelend zeg! Kan haast niet anders of er zit iets verkeerd in de 12v of het elektrische systeem. Kan me voorstellen dat je vertrouwen nul is, en het hele gevoel van een mooie nieuwe auto helemaal weg. Maar... Aangezien de andere Enyaq's dit allemaal niet hebben zou je zeggen dat het allemaal wel goed moet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjanus
Hoor van onze leasemaatschappij (Wevi) dat het bij de id4 ook nog weleens voorkomt. Ben eerste met deze problemen bij de enyaq. Het volledig uitvallen is gewoon eng. Vorige keer gebeurde dat tijdens het rijden.

Note: eerste wil zeggen bij Wevi bekend met dit probleem.

[ Voor 13% gewijzigd door gjanus op 28-07-2021 12:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex Timmermans
gjanus schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 12:52:
Hoor van onze leasemaatschappij (Wevi) dat het bij de id4 ook nog weleens voorkomt. Ben eerste met deze problemen bij de enyaq. Het volledig uitvallen is gewoon eng. Vorige keer gebeurde dat tijdens het rijden.

Note: eerste wil zeggen bij Wevi bekend met dit probleem.
Man, dat is echt balen. Je zou met volle teugen moeten kunnen genieten van een nieuwe auto.
En volledig stilvallen tijdens een rit is natuurlijk een enge ervaring. Los van het feit dat het levensgevaarlijk kan zijn.
Veel sterkte er mee en hopelijk kan men het snel voor je oplossen. Fingers crossed 🤞

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monster1805
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-08 23:56
Wicked-Game schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 11:45:
[...]

Heb ook die keuze gehad, en bevestigd om naar Licht Pakket te upgraden. Nu blijkt mijn auto wel geproduceerd te zijn, en men denkt dat licht niet is geupgrade... maar de auto is niet klaar, en wacht nog op iets. Dus wat nu het issue is weet ik eigenlijk niet, en de dealer ook niet.

Verwachte leverweek is overigens nu week 37
Zag via honeymoonnet dat de verwachte levertijd van mijn op 15 april bestelde iv80 (Apoint) ook van week 43 naar 49 is gegaan. Geen eerdere inventarisatierondje gehad voor standaard licht, standaard velgen en trekhaak… ik heb alle 3. Stond toen niet op het lijstje. Afwachten maar…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa

Vreselijk balen zeg :( Typisch geval van verkeerde diagnose: we doen maar wat….Klinkt voor mij als een losse draad of stekker ergens in de bekabeling.

[ Voor 6% gewijzigd door jdbiggelaa op 28-07-2021 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 00:36
Ik hoop niet dat iemand dit met de Enyaq nu meemaakt....

https://www.ad.nl/video/p...-s-in-noord-italie-240425

Ziet er trouwens ongeacht welke auto dan ook niet fijn uit....

[ Voor 17% gewijzigd door FJP84 op 28-07-2021 19:21 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jdenijs
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-09 00:02
is het forum kapot?
volgens mij is het voor het eerst in weken dat er tussen 20:00 en 09:30 uur niks is geplaats.

Is iedereen van zijn Enyaq aan het genieten?
De wachtende onder ons weer een mailtje naar de dealer aan het tikken.. waar blijft dat ding????

[ Voor 3% gewijzigd door jdenijs op 29-07-2021 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inze
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-09 15:13
jdenijs schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 09:46:
is het forum kapot?
volgens mij is het voor het eerst in weken dat er tussen 20:00 en 09:30 uur niks is geplaats.

De wachtende onder ons weer een mailtje naar de dealer aan het tikken.. waar blijft dat ding????
De mijne is volgens Honeymoon dinsdag in productie gegaan, maar met het nieuws dat ze nu dicht zijn voor de zomervakantie schiet dat natuurlijk ook niet op :)

Nou ja, leasecontract huidige auto loopt nog tot eind september, dus ze hebben nog even....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

is het forum kapot?

Precies hetzelfde wat ik dacht. Misschien vanwege de zomerstop in de fabriek hier ook zomerstop.

Ik heb bericht gekregen dat ik de Areaview niet meer kan toevoegen want de productiedatum is al vastgezet. Ik baal hier heel erg van, ik heb veel leuke opties vanwege budget niet kunnen nemen en de areaview was maar iets van 350 euro extra. Volgens de contactpersoon ook niet iets wat later kan worden ingebouwd maar heb niet heel erg lang doorgevraagd. Gewoon stom dat ik in de laatste check die over het hoofd heb gezien. :(

Ik denk dat ik er wel overheen ga komen maar ik ben een beetje bang dat zaken als zelfstandig inparkeren etc ook aan mijn neus voorbij zullen gaan nu. Terwijl ik dat juist leuk vind om te gebruiken in mijn huidige auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:42
is het forum kapot?

Ik merk zelf ook dat ik wat minder post nu ik mijn Enyaq heb. Ik lees nog wel elke post though :)

Ik heb er nu ruim 2.000 kilometer op staan, maar ik ben nog altijd zeer tevreden. Geen gekke vastlopers of foutmeldingen gehad, dus dat wil ik graag zo houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:00

rammes

koekebakker 1e klas

is het forum kapot?

, 251 dagen
ofwel 35,86 weken
ofwel 8,30 maanden
ofwel 0,69 jaren

;(

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram2700
Pixal schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 10:00:
[...]

Precies hetzelfde wat ik dacht. Misschien vanwege de zomerstop in de fabriek hier ook zomerstop.

Ik heb bericht gekregen dat ik de Areaview niet meer kan toevoegen want de productiedatum is al vastgezet. Ik baal hier heel erg van, ik heb veel leuke opties vanwege budget niet kunnen nemen en de areaview was maar iets van 350 euro extra. Volgens de contactpersoon ook niet iets wat later kan worden ingebouwd maar heb niet heel erg lang doorgevraagd. Gewoon stom dat ik in de laatste check die over het hoofd heb gezien. :(

Ik denk dat ik er wel overheen ga komen maar ik ben een beetje bang dat zaken als zelfstandig inparkeren etc ook aan mijn neus voorbij zullen gaan nu. Terwijl ik dat juist leuk vind om te gebruiken in mijn huidige auto.
Ja dat is mij ook overkomen. Vooral dat laatste, dat je het nodig zou kunnen hebben als er later functies beschikbaar komen, vind ik persoonlijk erg jammer. Ik had gewoon een erg slechte verkoopadviseur getroffen, vrees ik... :(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thiazzz
Ik miste wat “clever” opties, dealer heeft deze nagestuurd _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w1AtQvktRGRTneyrQfSdMsNHWsE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E1Sfih8t99jay6J5qdawkbgr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimalizo
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 29-03-2022
Ben ff twee weken onderweg geweest. Helaas nog niet in mn Enyaq. Van de 12 maanden wachten zijn er nu 9 verstreken...

Wat is me opgevallen de afgelopen 2 weken na een rondje Mont Ventoux, Murcia, Madrid, Barcelona?? Geen Enyaq gezien onderweg. Niet in Nederland, Niet in België. Niet in Frankrijk. En niet in Spanje. In 5.000 kilometer rijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRbn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:29
iRbn schreef op zondag 25 juli 2021 @ 23:03:
Leuk nieuws toen ik even inlogde op MySkoda :-). Ik weet wel niet wanneer de zomerstop plaats vindt in de fabriek, dus mogelijks schuift mijn leverdatum alsnog op...

[Afbeelding]

Bestelling is:
  • Zwarte Enyaq 80
  • Standaard velgen
  • Loft interieur
  • 125 KW laden
  • Comfort seat basic
  • Light & View Basic
  • Transport
  • Assisted Drive Plus
  • Climate Plus
  • Family Basic
  • Infotainment Basic
De eerst gecommuniceerde levertijd bij bestelling was "begin november".
Vandaag weer wijziging in de leverdatum op myskoda, voor zover dat betrouwbaar is... Ik hoop in elk geval van wel :-).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UUAsuoMCa-2hTDdFd3niDdIzPL4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Xw6fxIBd50yfev2bGQbS8Ulo.png?f=fotoalbum_large

Edit: als ik in de json response duik van hun webservice zie ik dat de status nu ook "Produced" is, ik zie ook een VIN nummer staan, maar dat werkt nog niet in de app in elk geval. Ook staat er modelyear "2022" :-).

[ Voor 7% gewijzigd door iRbn op 29-07-2021 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Laatst online: 22:49
Pixal schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 10:00:
[...]
Ik heb bericht gekregen dat ik de Areaview niet meer kan toevoegen want de productiedatum is al vastgezet. [..]
Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat Opel, Audi, Toyota en Ford geen 360º camera nodig hebben voor zelfstandig inparkeren, gebeurt volledig op sensoren.
Dus mocht Skoda zich aan de brochure houden en de genoemde opties d.m.v. een OTA uitrollen, dan zou ik verwachten dat je aan sensoren aan de voor- achter- en zijkant genoeg zou moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-12-2022
internetinfo schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 12:02:
[...]

Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat Opel, Audi, Toyota en Ford geen 360º camera nodig hebben voor zelfstandig inparkeren, gebeurt volledig op sensoren.
Dus mocht Skoda zich aan de brochure houden en de genoemde opties d.m.v. een OTA uitrollen, dan zou ik verwachten dat je aan sensoren aan de voor- achter- en zijkant genoeg zou moeten hebben.
Kan me voorstellen dat die voor summon toch wel cameras gebruikt. Kan het mis hebben natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Het valt me op hoe verrukt mensen zijn van een trechter en een paraplu.

De keren dat ik me onder een paraplu verschuil zijn per jaar op minder dan 2 vingers te tellen. En de vloeistoffen van mijn auto worden door de garage altijd netjes bijgevuld. Hoewel ik soms ook wel zelf de ruitenvloeistof bijvul en dan giet ik de eerste scheut voorzichtig over de accu maar het merendeel komt in het vat terecht.

[Video]

(ik zou het overigens ook niet accepteren als ik het niet geleverd kreeg maar dat komt meer omdat ik te autistisch ben om een rond gat in de deur leeg te laten)
internetinfo schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 12:02:
[...]

Thanks, blijf inderdaad nog even hoop houden. Ik denk ook dat het gebruik van sensoren voor zo'n systeem veel minder complex is dan intelligentie inbouwen die het beeld van camera's analyseert.

[ Voor 39% gewijzigd door Pixal op 29-07-2021 12:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Pixal schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 12:06:
Het valt me op hoe verrukt mensen zijn van een trechter en een paraplu.

De keren dat ik me onder een paraplu verschuil zijn per jaar op minder dan 2 vingers te tellen. En de vloeistoffen van mijn auto worden door de garage altijd netjes bijgevuld. Hoewel ik soms ook wel zelf de ruitenvloeistof bijvul en dan giet ik de eerste scheut voorzichtig over de accu maar het merendeel komt in het vat terecht.
Denk dat het voor de meesten ook een principe kwestie is.
Lekker adverteren en roepen dat er allemaal toffe ‘simply clever’ oplossingen in je nieuwe Škoda zitten en vervolgens ontbreken ze bij aflevering.

Wanneer ik mijn Enyaq ga ophalen verlaat ik de showroom ook niet zonder mijn ijskrabbertje. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeiaStart
  • Laatst online: 19-01-2024
monster1805 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:22:
[...]

Zag via honeymoonnet dat de verwachte levertijd van mijn op 15 april bestelde iv80 (Apoint) ook van week 43 naar 49 is gegaan. Geen eerdere inventarisatierondje gehad voor standaard licht, standaard velgen en trekhaak… ik heb alle 3. Stond toen niet op het lijstje. Afwachten maar…
Hier vergelijkbaar. Medio april besteld en verwachte leverweek 42 meegekregen. Een maand geleden aangepast naar week 40 en nu opgeschoven naar week 46. Blijft gejojo en past in het totale plaatje qua productie / lever issues.
Belangrijkste voor mij is dit jaar op kenteken gezet, gelukkig heb ik nog een paar weken speling.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-12-2022
Misschien toch goed nieuws

NOS

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jdbiggelaa
FJP84 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 19:19:
Ik hoop niet dat iemand dit met de Enyaq nu meemaakt....

https://www.ad.nl/video/p...-s-in-noord-italie-240425

Ziet er trouwens ongeacht welke auto dan ook niet fijn uit....
Tja, tegen zulke hagelstenen is geen autoruit bestand… Overigens had ik net met mijn Enyaq ook een once in a lifetime ervaring: een aanvaring met een opstijgende gans bij 100 km per uur 7(8)7
Ik reed net op de linkerbaan over de brug bij Zaltbommel op de A2 toen een gans besloot op te stijgen en recht op mij af vloog. Ik kon geen kant op met de brug links en auto’s pal naast en achter mij. Ik kreeg het arme beest vól op mijn voorruit, echt een enorme klap! Tot mijn verbazing hield de ruit het, de gans heb ik niet meer gezien… Bij een pompstation gestopt om te checken of ik schade had, maar dat viel gelukkig mee. Pffff….

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 00:36
jdbiggelaa schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 13:18:
[...]

Tja, tegen zulke hagelstenen is geen autoruit bestand… Overigens had ik net met mijn Enyaq ook een once in a lifetime ervaring: een aanvaring met een opstijgende gans bij 100 km per uur 7(8)7
Ik reed net op de linkerbaan over de brug bij Zaltbommel op de A2 toen een gans besloot op te stijgen en recht op mij af vloog. Ik kon geen kant op met de brug links en auto’s pal naast en achter mij. Ik kreeg het arme beest vól op mijn voorruit, echt een enorme klap! Tot mijn verbazing hield de ruit het, de gans heb ik niet meer gezien… Bij een pompstation gestopt om te checken of ik schade had, maar dat viel gelukkig mee. Pffff….
Oef dat is schrikken inderdaad. Spijtig voor de gans, maar gelukkig is het niet tot schade of letsel bij jezelf gekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
iRbn schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 11:36:
[...]

Vandaag weer wijziging in de leverdatum op myskoda, voor zover dat betrouwbaar is... Ik hoop in elk geval van wel :-).
Is dit voor België? Of moet je dealer je daar toegang tot geven? Ik heb wel een linkje voor Honeymoonnet, maar meer info is altijd beter :)

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinique
https://www.youtube.com/channel/UCKNP4534ezNUWaHRTPvh4wA

Voor de geïnteresseerden, een ritje Europa met de Enyaq...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• knirrebir
P_de_B schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 13:33:
Is dit voor België? Of moet je dealer je daar toegang tot geven? Ik heb wel een linkje voor Honeymoonnet, maar meer info is altijd beter :)
Is voor Belgie, was door meerdere Belgische members een keer gepost, ziet er netjes uit en daar kan zeker een voorbeeld aan genomen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beckero
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-05-2023
Het zal hier wel al een aantal keer voorbij gekomen zijn maar kan het niet direct terugvinden. Wat is nu weer het verschil tussen model 2021 en 2022? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRbn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:29
P_de_B schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 13:33:
[...]

Inderdaad voor België. Het gaat om een bestelling voor een bedrijfswagen, en ik had alvast een MySkoda account aangemaakt op https://www.myskoda.be/. En blijkbaar had de dealer de bestelling gelinkt aan mijn zakelijk email adres, en zo heb ik toevallig ontdekt dat ik mijn bestelling een beetje kan volgen >:). Mogelijks lukt het bij jou ook als je een account aanmaakt met het email adres dat bekend is bij je dealer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
iRbn schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 13:51:
[...]

Inderdaad voor België.
Daar woon ik niet :) ik blijf het dan maar doen met:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GQPGgWSKxmnMroYpDivfpMbkrPU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/X5Pkgf2j0ZMw1pXcO9dFhnSU.jpg?f=user_large

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GregoryVG
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 29-03-2023
iRbn schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 11:36:
[...]

[Afbeelding]

Edit: als ik in de json response duik van hun webservice zie ik dat de status nu ook "Produced" is, ik zie ook een VIN nummer staan, maar dat werkt nog niet in de app in elk geval. Ook staat er modelyear "2022" :-).
Die van mij is op dezelfde dag besteld, maar jammer genoeg nog niet in productie genomen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pMONROwmo-X93BuY63ZunWowlHQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/QxGpft3FdsggmVTVSda04NpM.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Verlengkabel voor de 220/230 oplader, 3x2,5mm of kan 3x1,5mm ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fplin
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-09 07:44
RandomNick schreef op zondag 18 juli 2021 @ 10:03:
[...]

Ik heb geen locatie ingesteld, kan me niet voorstellen dat het uitmaakt, maar probeer het eens.
Nou de Auto is drie dagen bij de dealer geweest,, helaas zij weten het ook niet.
Auto weer mee gekregen en e.e.a. opschrijven bij houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richard T
  • Laatst online: 21-10-2021
Vandaag contact gehad met de dealer, besteld op 1 maart met verwachte leverdatum week 30, paar weken terug het nieuws dat deze uitgesteld was naar week 39 en vandaag te horen gekregen dat de auto op transport is naar de importeur. Goed nieuws gelukkig maar begrijp de onrust wel. Zie hem steeds vaker rijden en dan wil je zelf ook graag😀😀😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guiermo
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 29-12-2021
GregoryVG schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 14:17:
[...]

Die van mij is op dezelfde dag besteld, maar jammer genoeg nog niet in productie genomen.

[Afbeelding]
Die datums zijn alleen maar een vaage schatting.
Bij mij staat er 22ste as afleverdatum in België ... we zijn nu de 29ste en de wagen is nog steeds ergens op de fabriek parking te wachten voor missende onderdelen. (Auto is een: 80, Grey, 20", Lounge interieur, HUD, 360° parking, ... )

Ze gaan hem zeker niet in tijd leveren (contract zegt ten laatste 2 augustus...).
En had ik niks gevraagd had ik het nooit iets van men dealer gehoord.

[ Voor 3% gewijzigd door Guiermo op 29-07-2021 15:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thiazzz
Wootism schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 12:59:
[...]

Denk dat het voor de meesten ook een principe kwestie is.
Lekker adverteren en roepen dat er allemaal toffe ‘simply clever’ oplossingen in je nieuwe Škoda zitten en vervolgens ontbreken ze bij aflevering.

Wanneer ik mijn Enyaq ga ophalen verlaat ik de showroom ook niet zonder mijn ijskrabbertje. :-(
Precies dit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Beckero schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 13:49:
Het zal hier wel al een aantal keer voorbij gekomen zijn maar kan het niet direct terugvinden. Wat is nu weer het verschil tussen model 2021 en 2022? :)
130kw en bepaalde opbergdoos op bodem tussen buitenste zitplaatsen achter en daarbij de inflatieverhoging.
Stel je er niet te veel van voor het is geen wereld van verschil.

[ Voor 8% gewijzigd door knirrebir op 29-07-2021 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigGreen
knirrebir schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 15:54:
[...]

130kw en bepaalde opbergdoos op bodem tussen buitenste zitplaatsen achter en daarbij de inflatieverhoging.
Stel je er niet te veel van voor het is geen wereld van verschil.
Volgens mij zijn ook de schijfremmen aangepast bij de 80 versie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XeWFepH__nFI9XII-2Sr_NwYN1M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VUotI8ZSBGKmgbgDNvwJ6QvZ.png?f=fotoalbum_large

Wat er nou precies is aangepast is me nog een raadsel.
Pagina: 1 ... 182 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2