Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 181 ... 250 Laatste
Acties:
  • 1.768.455 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 29-01-2024
@jdenijs en @Wicked-Game of ze al gek worden van ons bij wittebrug zou kunnen, maar ze hebben misschien nog wel meer bestellers met zo'n soap als wij, misschien zijn wij nog vrij rustig.
Ben benieuwd wie van ons als eerste geleverd krijgt en of er travel assist aanwezig is (uitgaande dat er in bestelling bij u beiden assistentie basis aanwezig is net als ik in bestelling heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Pixal schreef op zondag 25 juli 2021 @ 08:54:
Oh ja beetje onduidelijk, licht pakket en standaard velgen, standaard interieur.

Maar niemand die me kan vertellen waarom de 360 view verplicht is in combinatie met assistentie, comfort en HOD stuur maar toch kan de auto zonder 360 view geconfigureerd worden lijkt het.
Bedankt voor verduidelijking, vaag van 360 camera, als ik kijk in prijslijst zou 360 camera niet verplicht zijn in combinatie met genoemde opties.
Misschien dealer prijslijst eens laten zien.
Weet niet of je bestelling al gedaan is en of dat wel of niet is weer ik niet of wijzigen nog mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
bram2700 schreef op zondag 25 juli 2021 @ 12:23:
Een vraag over de bandeninstellingen. In de wageninstellingen staat weliswaar 'bandencontrole', maar geeft alleen de mogelijkheid na het controleren/bijvullen bij een luchtpomp met 'SET' de nieuwe waarden vast te leggen.
Overigens: zoals je kunt zien staat de instelling bij mij op winterbanden, maar dit is niet te wijzigen. Aannemende dat het geen directe relatie met de bandenspanning heeft is de functie van deze instelling mij onduidelijk. Ik heb trouwens all-weatherbanden...
[Afbeelding]
Bij wagenstatus kun je alleen een groen vinkje zien, maar dat geeft geen idee hoeveel speling er wordt aangehouden (als bijv. 1 van de banden spanningsverlies heeft verdwijnt dat groene vinkje dan??; idem bij bijv. meer dan 0.2 bar spanningsverlies ??). :?
[Afbeelding]
Ik ben eigenlijk meer geinteresseerd in de actuele waarden, dan weet ik tenminste wanneer ik actie moet ondernemen. Nu is het Skoda advies: elke maand controleren; bij de garage om de hoek staat een luchtpomp waarop het advies luidt: elke 2 maanden controleren. 8)7
Aannemende dat de wagen de actuele waarden registreert, vermoed ik dat die alleen uit te lezen zijn met dealerapparatuur. Iemand een idee?
Gemiddelde nemen en elke 1,5 maand controleren.
Dealer vragen welke bandenspanning het was bij aflevering.
Verder staat er denk wel eea in instructieboekje, weet niet of je die al geraadpleegd hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:24
knirrebir schreef op zondag 25 juli 2021 @ 16:43:
@jdenijs en @Wicked-Game of ze al gek worden van ons bij wittebrug zou kunnen, maar ze hebben misschien nog wel meer bestellers met zo'n soap als wij, misschien zijn wij nog vrij rustig.
Ben benieuwd wie van ons als eerste geleverd krijgt en of er travel assist aanwezig is (uitgaande dat er in bestelling bij u beiden assistentie basis aanwezig is net als ik in bestelling heb).
Zo ver nu bekend is week 35 de transportweek en week 37 dan uitleveren. Maar goed dit is nog steeds onder voorbehoud of de auto afgemaakt kan worden. De wagen heeft de status banking, dus gemaakt maar niet af.

Overigens heb ik assistentie plus in de configuratie genomen destijds. Nu ik weet wat de verschillen zijn wel een klein beetje spijt van.

Ben vooral benieuwd of het lichtpakket is toegevoegd aan de enyaq na akkoord van mij en leasemij tot upgrade.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Genestealer schreef op zondag 25 juli 2021 @ 14:37:
Op de Enyaq zit wel TPMS sensoren. Nieuwe velgen erop geplaatst, daarom weet ik dit. nu twijfel ik of dit wel nodig was..
Waar twijfel je over of is het wat andere member aangaf onnodig tpms sensoren gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
makebrco schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 16:32:
Mijn Enyaq is besteld op 8 december, aflevering 15 oktober, snap er helemaal niks meer van.
Wat zijn jouw specificaties?
De mijne:
Loft.
Assistentie.
Klimaat.
Infotainment.
Achteruitrijcamera.
Standaard verlichting.
Regulus 19 inch velgen.
Misschien jij andere dealer dan fairplay92, dat zou al een verklaring zijn, kan uiteraard nog meer zaken zijn wat verschil veroorzaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
Danny67 schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 16:58:
Vorige week besteld door de LM
Donderdag vanuit de opslag afgeleverd bij de dealer
Nu nog even wachten tot 10 augustus.

Gezien de berichten over de levertijden bewust gekozen voor een voorraadmodel.

[Afbeelding] - Amersfoort
Voorraadmodel ziet er niet verkeerd uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
SSJVegito schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 17:32:
Ik ben juist over het algemeen helemaal geen fan van pano dak, dit omdat ik dit in ruimte inlever boven mijn hoofd wat ik vaak wel nodig heb in autos.
Is ook wat Genestealer aangeeft, zelfs met panorama dak voldoende ruimte achterin, komt mede omdat ze aan zijkanten verhoging in hemel hebben aangebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
MasterNuttie schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 15:41:
Zojuist de lm gevraagd een andere offerte te maken.

Enyaq is wederom 8 weken uitgestelt en geen enkele form van duidelijkheid. Koppel dit aan de zeer slechte informatie voorziening en dan is voor mij de maat vol. Na 40 weken is het gedult wel op.

Wellicht dus binnenkort een extra plekje voor iemand met meer gedult 😉
Andere offerte voor enyaq of compleet iets anders?
Zo ja wat wordt het qua merk en model waar offerte voor te laten maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeler
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-05-2022
knirrebir schreef op zondag 25 juli 2021 @ 16:27:
[...]

Dat kan kloppen, ook wel eens voor voorraad auto's gekeken met oog op bijvoorbeeld bijtelling, maar leasemaatschappij van werkgever mocht die niet leasen, een reden die aan de orde was dat er al geïnvesteerd is in voorraad auto's en als dan via andere leasemaatschappij weggezet wordt dan zijn ze investering kwijt, wat investering inhoudt werd niet duidelijk gemaakt.
Jou dealer kan wel een auto "ruilen" en daarna dus voor de lease inzetten voor jou.
Alle voorraadauto 's kunnen via elke dealer afgenomen worden. Maas heeft ze besteld maar deze kunnen obv commissienummer gewoon omgezet worden van dealer naar dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeler
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-05-2022
knirrebir schreef op zondag 25 juli 2021 @ 16:34:
[...]

Neem eens contact op met cartronic uit Rijswijk, misschien kunnen ze je al indicatie van kosten geven.
Heb in verleden paar keer contact gehad, doen veel qua inbouwen voor onder andere dealer wittebrug.
Hoop dat cartronic nu wel weet wat een Enyaq is... Toen ik belde wilde ze wel wat doen maar alleen als ze de auto een week ter beschikking kregen om eea te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:49
Wicked-Game schreef op zondag 25 juli 2021 @ 16:52:
[...]

Overigens heb ik assistentie plus in de configuratie genomen destijds. Nu ik weet wat de verschillen zijn wel een klein beetje spijt van.

Ben vooral benieuwd of het lichtpakket is toegevoegd aan de enyaq na akkoord van mij en leasemij tot upgrade.
Wat ik heb begrepen van de dealer en de Skoda klantenservice, is dat er slechts enkele batches waren die alle features van Assistentie Plus hebben gekregen zonder dat men daarvoor heeft betaald.
Ik vermoed dat als je TA wil en een MY22 model krijgt, je er goed aan hebt gedaan door Plus te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 23:58
De “ Assistentie Plus” is zeker niet later softwarematig te activeren?

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• internetinfo
kw_nl schreef op zondag 25 juli 2021 @ 19:20:
De “ Assistentie Plus” is zeker niet later softwarematig te activeren?
Wat allemaal achteraf activeerbaar is en tegen welke kosten is nog niet duidelijk. Dezelfde vraag geldt voor snelladen en bijvoorbeeld automatisch parkeren en summon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blownorange
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 26-08-2021
MasterNuttie schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 15:41:
Zojuist de lm gevraagd een andere offerte te maken.

Enyaq is wederom 8 weken uitgestelt en geen enkele form van duidelijkheid. Koppel dit aan de zeer slechte informatie voorziening en dan is voor mij de maat vol. Na 40 weken is het gedult wel op.

Wellicht dus binnenkort een extra plekje voor iemand met meer gedult 😉
Ik ben er ook wel klaar mee. Gisteren opeens verschoven naar week 48. Dealer gebeld en die zei dat de productie datum ook bij hem niet meer in het systeem stond...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iRbn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:29
Leuk nieuws toen ik even inlogde op MySkoda :-). Ik weet wel niet wanneer de zomerstop plaats vindt in de fabriek, dus mogelijks schuift mijn leverdatum alsnog op...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NMmbCWshw_dDCoNWUBG40YTxfms=/800x/filters:strip_exif()/f/image/942SsSyms52n4DtBH03nVNHE.png?f=fotoalbum_large

Bestelling is:
  • Zwarte Enyaq 80
  • Standaard velgen
  • Loft interieur
  • 125 KW laden
  • Comfort seat basic
  • Light & View Basic
  • Transport
  • Assisted Drive Plus
  • Climate Plus
  • Family Basic
  • Infotainment Basic
De eerst gecommuniceerde levertijd bij bestelling was "begin november".

[ Voor 4% gewijzigd door iRbn op 25-07-2021 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:22
Ik weet ook niet of A-Point blij met mij is, maar bijna iedere keer als ik bel gaat de levering naar achteren.

Ik heb avond autobeheer en Athlon wel laten weten dat ik het niet normaal vind, zo vroeg besteld en pas in week 39 (huidige verwachting) de auto ontvangen. En 2022 sowieso niet accepteer. Benieuwd wat ze daarop gaan reageren, maar verwacht er niet veel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram2700
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 15-03 17:04
knirrebir schreef op zondag 25 juli 2021 @ 16:51:
[...]

Gemiddelde nemen en elke 1,5 maand controleren.
Dealer vragen welke bandenspanning het was bij aflevering.
Verder staat er denk wel eea in instructieboekje, weet niet of je die al geraadpleegd hebt.
Waarden staan in de deurstijl aan de bestuurderszijde, die houd ik aan. Het instructieboekje heb ik geraadpleegd maar anders dan de frequentie werd ik daar niet veel wijzer van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram2700
knirrebir schreef op zondag 25 juli 2021 @ 16:34:
[...]

Neem eens contact op met cartronic uit Rijswijk, misschien kunnen ze je al indicatie van kosten geven.
Heb in verleden paar keer contact gehad, doen veel qua inbouwen voor onder andere dealer wittebrug.
Cartronic website werkt momenteel niet, zal later nog eens proberen. Bedankt voor de tip.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• _Chris_
  • Laatst online: 15-09 11:15
Wat een auto.........

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-79OJaHgMQUrQS6VRIZzLaVRH4U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0NL2GSJZfBaE08PGNFF6aYY2.jpg?f=fotoalbum_large

Hier kan ik het wel een paar jaartjes mee doen.... :9

[ Voor 6% gewijzigd door _Chris_ op 26-07-2021 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UpDate
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-03-2024
Mijn 1st edition heeft wiebelig en schommelend rijgedrag. Onderstel mag wel wat strakker afgestemd zijn. Dacht dat ik de enige was die hier over klaagde, maar heb nu ook test in AD met hetzelfde oordeel gevonden.

Ik ga ter vergelijk iig een proefrit met Enyaq met sportonderstel rijden en een ID4. Ben wel benieuwd naar meningen hier.

Als je werk je hobby is, hoef je nooit meer te werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patman070
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 02-04-2022
UpDate schreef op maandag 26 juli 2021 @ 09:54:
Mijn 1st edition heeft wiebelig en schommelend rijgedrag. Onderstel mag wel wat strakker afgestemd zijn. Dacht dat ik de enige was die hier over klaagde, maar heb nu ook test in AD met hetzelfde oordeel gevonden.

Ik ga ter vergelijk iig een proefrit met Enyaq met sportonderstel rijden en een ID4. Ben wel benieuwd naar meningen hier.
Ik merk dit vooral met TA aan. als ik gewoon alleen met ACC rijd ondervind ik dit niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29

Ik merk geen bijzonderheden met mijn 1st Edition.... althans niet wat zich kwalificeert als schommelig of wiebelig rijgedrag.

Ik vind het juist eerst strak rijden voor het gewicht en de omvang wat er verplaatst moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Ik heb zelf een ID.4, wat ik wel herken is dat als TA aan staat het stuur heel licht wordt, ook op de snelweg. Daarmee kun je dan inderdaad snel wat gaan zwabberen over de weg ook omdat je het stuur wel vast moet houden. Zodra TA uit staat (dus bijvoorbeeld alleen ACC aan) ligt de auto als een huis op de weg en is het stuur lekker zwaar op de snelweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric Di
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 05-09-2023
2 weken tussen bestellen en leveren
1 week geleden besteld (voorraadauto) met nagenoeg dezelfde configuratie zoals ik hem wil, volgende week thuis afgeleverd
Dat is top, bij welke LM? Lucky you :)

Besteld bij Leaseplan, werd uitstekend geholpen door medewerker, hij is direct op zoek gegaan naar beschikbare auto's die in de buurt van mijn wensen lagen. Dit is hem geworden:
Skoda
Model en type Enyaq iV 60 5d
Transmissie Automaat
Aantal deuren 5
Brandstofsoort Volledig elektrisch
Energielabel A
CO2 uitstoot 0 gr/km
Kleur Artic Silver Metallic
Laksoort metallic
Bekleding Stof Lodge
Omschrijving Standaard prijs
Achteruitrijcamera en parkeersensoren voor
650,00
Comfort
890,00
Klimaat
490,00
LH 100 KW oplaamogelijkheid
550,00
Lichtmetalen velgen Vega 20" 235/50/R20
600,00
Lodge
700,00
Metallic lak
700,00
Multifunctioneel verwarmbar 2 spaak stuurwiel incl. pedals voor recuperatie HOD en drive mode select
350,00
PC1 Chromen dakrailing, raamomlijsting en grille
400,00
Trekhaakvoorbereiding
200,00
Voorraad !!
0,00
Achterbumper strip zilver
154,00
All weather mattenset
59,00
Dorpellijsten Enyaq zilver
109,00
KOMnummer 842957
0,00
Kofferbakmat 5LG061160
59,00
Laadkabel type 2 230V
199,00
Skoda IV Pakket
99,00
Trekhaak, zwenkbaar
1.357,96
Witte kentekenplaat
12,50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Neeler schreef op zondag 25 juli 2021 @ 18:46:
Jou dealer kan wel een auto "ruilen" en daarna dus voor de lease inzetten voor jou.
Alle voorraadauto 's kunnen via elke dealer afgenomen worden. Maas heeft ze besteld maar deze kunnen obv commissienummer gewoon omgezet worden van dealer naar dealer.
Vanuit dealer begrijp ik je, echter ik ben gebonden aan leasemaatschappij en heb in verleden voorstel gedaan om voorraad auto (welke op kenteken stond) te leasen.
Heb zojuist leasemaatschappij gebeld om door te nemen of het een optie is (was reden van toen vergeten), kreeg als opgave dat als zij als leasemaatschappij aan mijn werkgever auto leasen dat zou kunnen, maar bedrag wat ze aan dealer moeten betalen qua lease hoger is (ongeacht of ze dat per maand betalen of in één keer afkopen) dan waar zij auto wegzetten qua lease en vraag is dan wie deze kosten betaalt.
Je raadt het al, leasemaatschappij niet, werkgever zeer waarschijnlijk ook niet (denk vanwege afspraken contract leasemaatschappij-werkgever) en is berijder toch weer degene die betaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Neeler schreef op zondag 25 juli 2021 @ 18:48:
Hoop dat cartronic nu wel weet wat een Enyaq is... Toen ik belde wilde ze wel wat doen maar alleen als ze de auto een week ter beschikking kregen om eea te proberen.
Spijtig, dan weet ik niet wie jij gesproken heb, maar half jaar geleden heb ik gebeld en gevraagd over achterklep en trekhaak en wisten toen zeker wat enyaq was en wist toen al dat qua trekhaak het wel een lange zit kon gaan worden; kabelbomen te weinig en wat er is wordt gebruikt door fabriek en wanneer er kabelbomen een keer bij hun zouden komen was erg onzeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk1983
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-06-2024
Sinds een aantal dagen gaat de Enyaq niet meer online en krijgt dus ook de app geen verbinding meer. Behalve dat het nu even duurt voor ik het scherm kan gebruiken (moet wachten tot ik een melding weg kan drukken) kan ik nu dus ook niet op afstand de airco aanzetten of de voortgang van laden bijhouden. Op internet kwam ik als mogelijke oplossing het verwijderen van zekering 19 tegen maar dit helpt niet bij mij.

Iemand een ander idee of wordt dit toch een ritje naar de dealer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
bram2700 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 07:48:
Waarden staan in de deurstijl aan de bestuurderszijde, die houd ik aan. Het instructieboekje heb ik geraadpleegd maar anders dan de frequentie werd ik daar niet veel wijzer van.
Dank voor terugkoppeling handleiding, deze had ik voor dit onderwerp nog niet doorgenomen.
Locatie waarden is dan zelfde als bij e-golf welke ik nu heb, ook ik kan alleen maar set gebruiken om waarden 'vast' te zetten in systeem, meer niet; geen individuele waarde op te geven.
Wat ik doe is als ik banden op spanning heb gezet, schrijf ik in onderhoudsboekje datum en spanningen, als dan melding komt van afwijkende waarde weet ik welke waarde te geven aan betreffende band waar melding over is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
bvk1983 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 10:46:
Sinds een aantal dagen gaat de Enyaq niet meer online en krijgt dus ook de app geen verbinding meer. Behalve dat het nu even duurt voor ik het scherm kan gebruiken (moet wachten tot ik een melding weg kan drukken) kan ik nu dus ook niet op afstand de airco aanzetten of de voortgang van laden bijhouden. Op internet kwam ik als mogelijke oplossing het verwijderen van zekering 19 tegen maar dit helpt niet bij mij.

Wachten tot de Skoda Servers weer reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk1983
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-06-2024
ManiacScum schreef op maandag 26 juli 2021 @ 10:47:
[...]

Wachten tot de Skoda Servers weer reageren.
Dan zou iedereen met een Enyaq dit probleem moeten hebben, toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
internetinfo schreef op zondag 25 juli 2021 @ 18:50:
Wat ik heb begrepen van de dealer en de Skoda klantenservice, is dat er slechts enkele batches waren die alle features van Assistentie Plus hebben gekregen zonder dat men daarvoor heeft betaald.
Ik vermoed dat als je TA wil en een MY22 model krijgt, je er goed aan hebt gedaan door Plus te bestellen.
Ga ik er vanuit dat je bedoelt dat assistentie basis e.e.a. hebben gekregen van assistentie plus; maar dan blijft het apart dat die batch dan niet de emergency assist heeft van assistentie plus.
Jij en ik (en ook andere members) hebben diverse informatie echter tot op heden steeds teruggekoppeld door members met assistentie basis dat ze travel assist hebben en geen emergency assist (zie ook onderstaande figuur).
Wanneer deze batch eindigt mij niet bekend en hoe dat is voor model 2022 nog niet bekend, ik weet dat ik en @jdenijs assistentie basis hebben en daar wij na week 26 geleverd krijgen het model 2022 wordt.
Ben benieuwd of wij travel assist hebben op model 2022 en mogelijk is er andere member eerder met model 2022 en assistentie basis die het laat weten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fk91QrYJHpTIansOl0NmPFYHXiw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/AmakMDb0TZgIuQR2z6oSrhGJ.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
bvk1983 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 10:52:
[...]

Dan zou iedereen met een Enyaq dit probleem moeten hebben, toch?
Was het maar zo simpel, ik heb een tijd terug ook last gehad met hetzelfde issue maar andere niet, de uitleg van de monteur was dat de Skoda Servers er uit hebben gelegen.

Ik ga het niet eens proberen te verklaren en wijt het aan willekeurigheid en de brakke omgeving van Skoda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdenijs
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-09 00:02
knirrebir schreef op maandag 26 juli 2021 @ 10:53:
[...]

Ga ik er vanuit dat je bedoelt dat assistentie basis e.e.a. hebben gekregen van assistentie plus; maar dan blijft het apart dat die batch dan niet de emergency assist heeft van assistentie plus.
Jij en ik (en ook andere members) hebben diverse informatie echter tot op heden steeds teruggekoppeld door members met assistentie basis dat ze travel assist hebben en geen emergency assist (zie ook onderstaande figuur).
Wanneer deze batch eindigt mij niet bekend en hoe dat is voor model 2022 nog niet bekend, ik weet dat ik en @jdenijs assistentie basis hebben en daar wij na week 26 geleverd krijgen het model 2022 wordt.
Ben benieuwd of wij travel assist hebben op model 2022 en mogelijk is er andere member eerder met model 2022 en assistentie basis die het laat weten.
[Afbeelding]
Ik heb in november assistentie basis laten omzetten naar assistentie plus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• internetinfo
knirrebir schreef op maandag 26 juli 2021 @ 10:53:
[...]

[Afbeelding]
De vraag is of de mensen die nu "onterecht" travel assist hebben, ook later de in de brochure genoemde features krijgen. Voor nu weten we dat zij zonder Assistentie Plus in ieder geval beschikken over:
  • Verkeersbordherkenning
  • Predictive cruise control
  • Emergency assist
  • Lane assist (niet te verwarren met de standaard rijbaanassistent)
  • Automatisch filerijden? (weet ik niet zeker?)
Maar de brochure spreekt ook nog over toekomstige- en andere features, zoals:
  • Uitwijkende stuurondersteuning voor obstakels
  • Turn assist bij opkomend verkeer
  • Park assist
  • Inhaalassistent
  • Uitstapwaarschuwing
Eigenlijk zou het logischer zijn om niet te inventariseren of mensen een knopje of optie in het menu hebben, maar of mensen daadwerkelijk over bepaalde opties beschikken.

Ik kan mij namelijk zomaar voorstellen dat de opties uit het tweede lijstje d.m.v. een OTA worden uitgerold, naar enkel voertuigen met een geregistreerd Assistentie Plus pakket.
Alternatief scenario is dat al die opties nooit beschikbaar komen op de MY21/22 modellen, aangezien er "Op een later tijdstip leverbaar" staat, wat je ook zou kunnen interpreteren als dat de auto er hardwarematig geschikt voor dient te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Chris_
  • Laatst online: 15-09 11:15

De mijne is voorzien van DCC en dat rijd echt O+ . Alleen jammer dat de laatst ingestelde stand niet onthouden wordt. (of heb ik iets over het hoofd gezien?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
_Chris_ schreef op maandag 26 juli 2021 @ 11:22:
[...]

De mijne is voorzien van DCC en dat rijd echt O+ . Alleen jammer dat de laatst ingestelde stand niet onthouden wordt. (of heb ik iets over het hoofd gezien?)
Klopt, net zoals dat je Lane Assist niet default uit kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16-05-2022

Ik merkte dit wel met de ID4 op de snelweg. De Enyaq lag juist veel stabieler op de weg. Beide geen sportonderstel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
jdenijs schreef op maandag 26 juli 2021 @ 11:15:
Ik heb in november assistentie basis laten omzetten naar assistentie plus.
Die had ik niet scherp, ben ik straks de enige om te checken of assistentie basis travel assit heeft bij model 2022 :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
internetinfo schreef op maandag 26 juli 2021 @ 11:20:
De vraag is of de mensen die nu "onterecht" travel assist hebben, ook later de in de brochure genoemde features krijgen. Voor nu weten we dat zij zonder Assistentie Plus in ieder geval beschikken over:
  • Verkeersbordherkenning
  • Predictive cruise control
  • Emergency assist
  • Lane assist (niet te verwarren met de standaard rijbaanassistent)
  • Automatisch filerijden? (weet ik niet zeker?)
Maar de brochure spreekt ook nog over toekomstige- en andere features, zoals:
  • Uitwijkende stuurondersteuning voor obstakels
  • Turn assist bij opkomend verkeer
  • Park assist
  • Inhaalassistent
  • Uitstapwaarschuwing
Eigenlijk zou het logischer zijn om niet te inventariseren of mensen een knopje of optie in het menu hebben, maar of mensen daadwerkelijk over bepaalde opties beschikken.

Ik kan mij namelijk zomaar voorstellen dat de opties uit het tweede lijstje d.m.v. een OTA worden uitgerold, naar enkel voertuigen met een geregistreerd Assistentie Plus pakket.
Alternatief scenario is dat al die opties nooit beschikbaar komen op de MY21/22 modellen, aangezien er "Op een later tijdstip leverbaar" staat, wat je ook zou kunnen interpreteren als dat de auto er hardwarematig geschikt voor dient te zijn.
* Assistentie basis heeft geen emergency assist.
* Of assistentie basis pcc heeft durf ik niet te zeggen gebaseerd wat er in instructieboekje staat en of dat ook zo gaat bij members met assistentie basis (zelf nog in afwachting van enyaq, ik weet het dus niet).
* Wat versta jij onder lane assist tov rijbaanassistent?
Zoals ik begreep werkt bij members met assistentie basis lane assist samen met travel assist, dus als je dat bedoelt dan ja.
* File rijden wat ik diverse members met assistentie basis heb zien posten is dat eveneens aanwezig.

Toekomstige features kijk ik nog niet naar, met omschrijving 'later tijdstip' ga ik me pas verdiepen als er bekend is wanneer dit beschikbaar wordt.
Qua ota ben ik het met je eens dat die manier het wel zou moeten zijn, echter je geeft het al aan met alternatief scenario dat het voorlopig wordt geduld hebben en afwachten wat er aan info van members komt om te weten hoe, wat, wanneer, waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
knirrebir schreef op maandag 26 juli 2021 @ 12:44:
[...]

* Assistentie basis heeft geen emergency assist.
* Of assistentie basis pcc heeft durf ik niet te zeggen gebaseerd wat er in instructieboekje staat en of dat ook zo gaat bij members met assistentie basis (zelf nog in afwachting van enyaq, ik weet het dus niet).
Zoals ik begreep werkt bij members met assistentie basis lane assist samen met travel assist, dus als je dat bedoelt dan ja.
* File rijden wat ik diverse members met assistentie basis heb zien posten is dat eveneens aanwezig.

Toekomstige features kijk ik nog niet naar, met omschrijving 'later tijdstip' ga ik me pas verdiepen als er bekend is wanneer dit beschikbaar wordt.
Qua ota ben ik het met je eens dat die manier het wel zou moeten zijn, echter je geeft het al aan met alternatief scenario dat het voorlopig wordt geduld hebben en afwachten wat er aan info van members komt om te weten hoe, wat, wanneer, waar.
Is rijbaanassistent niet dat de auto zelf kan wisselen van rijstrook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SSJVegito
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-12-2022
Robbie8454 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 12:52:
[...]

Is rijbaanassistent niet dat de auto zelf kan wisselen van rijstrook?
Inhaalassistent komt later pas. Dus nu is het alleen achter iemand aan rijden dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pollekeb
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 14-09 22:16
bvk1983 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 10:46:

Reset uitvoeren, an/uit knop 15 sec inhouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
knirrebir schreef op maandag 26 juli 2021 @ 12:44:
[...]
Ja hier kom je in de semantiek, elk merk heeft de neiging het anders te noemen.

De standaard aanwezige optie op de Enyaq heet Lane Assist (beter bekend als "Lane keeping"). Hiermee blijft de auto binnen de rijbaan door middel van slingergedrag. Kan zelf flauwe bochtjes nemen maar vaart dan volledig op de buitenbocht.
Onderdeel van Travel Assist (oftewel: Assistentie Plus) is "Lane assist+ en narrow passage assist" (beter bekend als "Lane following"). Hiermee houdt de auto zichzelf actief in het midden. Kan zelfstandig bochten nemen.

Ik kan mij van de afgelopen pagina's zo snel geen post herinneren waarin iemand zonder Assistentie Plus aangeeft de Lane assist+ optie er ook gratis bij te hebben gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patman070
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 02-04-2022
internetinfo schreef op maandag 26 juli 2021 @ 13:15:
[...]

De standaard aanwezige optie op de Enyaq heet Lane Assist (beter bekend als "Lane keeping"). Hiermee blijft de auto binnen de rijbaan door middel van slingergedrag. Kan zelf flauwe bochtjes nemen maar vaart dan volledig op de buitenbocht.
Onderdeel van Travel Assist (oftewel: Assistentie Plus) is "Lane assist+ en narrow passage assist" (beter bekend als "Lane following"). Hiermee houdt de auto zichzelf actief in het midden. Kan zelfstandig bochten nemen.

Ik kan mij van de afgelopen pagina's zo snel geen post herinneren waarin iemand zonder Assistentie Plus aangeeft de Lane assist+ optie er ook gratis bij te hebben gekregen.
Ik kan bevestigen dat de enyaq met travelassist uit (knopje rechts op het stuur) ook gewoon binnen de baan blijft, bochten neemt en afremt voor rotondes.
Ik heb wel het assistentie plus pakket dus wellicht werkt dit altijd, dus met of zonder TA aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim89
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:33
internetinfo schreef op maandag 26 juli 2021 @ 13:15:
[...]

Je hebt deze post niet gezien?
Al deze mensen hebben assistentie basis en travel assist. Ik ook (staat niet in het lijstje, maar is wel zo). En dat geldt ook voor bij wegwerkzaamheden. Daar was ik best van onder de indruk. Een stuk snelweg waar gele lijnen waren, maar waarbij de witte lijnen niet weg waren gehaald of zwart gemaakt, de auto hield netjes de gele lijnen aan. En houdt daarbij het midden van die baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
pim89 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 13:24:
Je hebt deze post niet gezien?

[...]

Al deze mensen hebben assistentie basis en travel assist. Ik ook (staat niet in het lijstje, maar is wel zo). En dat geldt ook voor bij wegwerkzaamheden. Daar was ik best van onder de indruk. Een stuk snelweg waar gele lijnen waren, maar waarbij de witte lijnen niet weg waren gehaald of zwart gemaakt, de auto hield netjes de gele lijnen aan. En houdt daarbij het midden van die baan.
Ja dat plaatje heb ik meermaals gezien. En ondanks dat ik de moeite waardeer, het plaatje zegt niet zo veel getuige het feit dat er blijkbaar onderling toch verschillen qua beschikbare functies zijn (zie discussies over Emergency assist).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wicked-Game
nog maar een klein updateje erbij.

Om de vertraging te minimaliseren akkoord gegeven op het Licht pakket. Deze is zoals er nu naar uit ziet toch niet op gemonteerd (al is niks zeker...). M.a.w. je weet nog niks, maar het lijkt erop dat de standaard LED toch geen vertraging was. Dan ben ik wel nu heel benieuwd waarom mijn auto dan staat te wachten op "iets" op een groot terrein. Want heb geen van de vetragende opties er verder op zitten, behalve dus standaard LED, welke nu toch niet vertragend is...

Okay you lost me!

M.a.w. geen enkele clue meer waarom mijn auto dus lekker staat te chillen op een terrein.

Overigens nog een tip voor Wittebrug bestellers, vraag even lief naar luxe kentekenplaten. Dit leveren ze anders er niet standaard op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccreator
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 14-09 18:14
pollekeb schreef op maandag 26 juli 2021 @ 12:57:
[...]

Reset uitvoeren, an/uit knop 15 sec inhouden
ik had hetzelfde probleem en bij de dealer hebben ze de accu pool losgehaald en tadaa het werkte weer... :P

de monteur zei ook dat ik moest kijken of het SOS lampje groen of rood brandde. als deze rood brand, moet je zowieso naar de garage. doen ze ook de reset maar dit houden ze landelijk bij.

[ Voor 25% gewijzigd door Ccreator op 26-07-2021 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdenijs
Wicked-Game schreef op maandag 26 juli 2021 @ 14:00:
nog maar een klein updateje erbij.

Om de vertraging te minimaliseren akkoord gegeven op het Licht pakket. Deze is zoals er nu naar uit ziet toch niet op gemonteerd (al is niks zeker...). M.a.w. je weet nog niks, maar het lijkt erop dat de standaard LED toch geen vertraging was. Dan ben ik wel nu heel benieuwd waarom mijn auto dan staat te wachten op "iets" op een groot terrein. Want heb geen van de vetragende opties er verder op zitten, behalve dus standaard LED, welke nu toch niet vertragend is...

Okay you lost me!

M.a.w. geen enkele clue meer waarom mijn auto dus lekker staat te chillen op een terrein.

Overigens nog een tip voor Wittebrug bestellers, vraag even lief naar luxe kentekenplaten. Dit leveren ze anders er niet standaard op.
Balen man..
Dat van die kenteken had ik al aan Wittebrug aangeven. eentje zonder reclame!!
Zou me verbazen dat dat goed gaat. Samen met de zwarte letters SKODA en het verwijderen van typeaanduiding en IV.

Hebben we al eens gekeken of het misschien kan liggen aan de bekleding die gekozen is?
Ik heb loft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram2700
knirrebir schreef op maandag 26 juli 2021 @ 10:43:
[...]

Spijtig, dan weet ik niet wie jij gesproken heb, maar half jaar geleden heb ik gebeld en gevraagd over achterklep en trekhaak en wisten toen zeker wat enyaq was en wist toen al dat qua trekhaak het wel een lange zit kon gaan worden; kabelbomen te weinig en wat er is wordt gebruikt door fabriek en wanneer er kabelbomen een keer bij hun zouden komen was erg onzeker.
Zie dat ze nu tot eind augustus dicht zijn wegens vakantie... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 23:32
patman070 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 13:23:
[...]

Ik kan bevestigen dat de enyaq met travelassist uit (knopje rechts op het stuur) ook gewoon binnen de baan blijft, bochten neemt en afremt voor rotondes.
Ik heb wel het assistentie plus pakket dus wellicht werkt dit altijd, dus met of zonder TA aan.
Dan rij je in D modus? Want in B modus én travel assist uit grijpt de auto bij mij niet in. Wel dus in D modus heb ik gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
internetinfo schreef op maandag 26 juli 2021 @ 13:27:
Ja dat plaatje heb ik meermaals gezien. En ondanks dat ik de moeite waardeer, het plaatje zegt niet zo veel getuige het feit dat er blijkbaar onderling toch verschillen qua beschikbare functies zijn (zie discussies over Emergency assist).
Die van emergency assist snap ik niet, door heel veel members is gepost: gene met assistentie plus hebben emergency assist, gene met assistentie basis geen emergency assist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wicked-Game
jdenijs schreef op maandag 26 juli 2021 @ 14:33:
[...]

Balen man..
Dat van die kenteken had ik al aan Wittebrug aangeven. eentje zonder reclame!!
Zou me verbazen dat dat goed gaat. Samen met de zwarte letters SKODA en het verwijderen van typeaanduiding en IV.

Hebben we al eens gekeken of het misschien kan liggen aan de bekleding die gekozen is?
Ik heb loft.
Nou ja balen, ansich is de config dan uitgevoerd zoals besteld. Lichtpakket mocht wel geupgrade worden als nodig was. Maar goed dat is dan blijkbaar niet nodig geweest. Tenzij er plots toch iets is gedaan.... irritant is nu wel dat men gewoon niet weet waardoor er niet uitgeleverd kan worden.

Heb inderdaad ook Loft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yip
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-09 19:15

Yip

Enyaq 60 Artic Silver besteld op 14 juli bij vd Udenhout Den Bosch via Alphabet lease, verwachte afleverdatum staat nu op week 47. Hopelijk gaan ze het halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie8454
Ik heb overigens gevraagd of de “80” eraf gehaald kan worden. Ik hou wat meer van balans op de achterklep. Ben ik dan echt een zeikerd??😅😅😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goegol
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 15:06
Yip schreef op maandag 26 juli 2021 @ 15:22:
Enyaq 60 Artic Silver besteld op 14 juli bij vd Udenhout Den Bosch via Alphabet lease, verwachte afleverdatum staat nu op week 47. Hopelijk gaan ze het halen.
ik heb Enyaq 60 race blue besteld bij Maas Gouda via Alphabet lease en bij mij staat deze op afleverdatum 31 december. Helemaal krap...

Hemelaar Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan78
  • Laatst online: 25-08-2024
Heb ik weer. Bij het wegrijden op de camping melding koelvloeistof te laag (rood lampje). Dacht software fout, dus naar museum bestemming gereden. Daar wegrijden weer die melding. Toch maar even kijken en idd vloeistof niveau was laag.

Maar even gebeld met de plaatselijke Skoda dealer. Meteen doorgezet naar de mobilteitsservice. Mocht niet meer verder rijden. Nu maar wachten op de ANWB wat die zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yip
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-09 19:15

Yip

Goegol schreef op maandag 26 juli 2021 @ 15:39:
[...]

ik heb Enyaq 60 race blue besteld bij Maas Gouda via Alphabet lease en bij mij staat deze op afleverdatum 31 december. Helemaal krap...
Mijn eerste verwachte afleverdatum was 7 januari 2022, ben blij met de mail vandaag dat het wellicht week 47 wordt. Hoop voor je dat het nog dit jaar wordt voor de bijtelling en elke paar weken een mailtje richting sales voor (wan)hoop op levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 13:20
Duncan78 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 16:04:
Heb ik weer. Bij het wegrijden op de camping melding koelvloeistof te laag (rood lampje). Dacht software fout, dus naar museum bestemming gereden. Daar wegrijden weer die melding. Toch maar even kijken en idd vloeistof niveau was laag.

Maar even gebeld met de plaatselijke Skoda dealer. Meteen doorgezet naar de mobilteitsservice. Mocht niet meer verder rijden. Nu maar wachten op de ANWB wat die zegt.
Sterkte! Vervelend zoiets met een nieuwe auto tijdens je vakantie :(
Ik begrijp inmiddels dat elke BEV een uitgebreid koelsysteem heeft. Dat van het VAG MEB platform schijnt nog relatief slim te zijn ingericht. Ik zag laatst een filmpje van Munroe over het koelsysteem van de Mach-E met 2,5 keer zoveel slangen en koppelingen als van een Tesla. In zijn oordeel een geheid recept voor lekkages…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goegol
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 15:06
Yip schreef op maandag 26 juli 2021 @ 16:09:
[...]

Mijn eerste verwachte afleverdatum was 7 januari 2022, ben blij met de mail vandaag dat het wellicht week 47 wordt. Hoop voor je dat het nog dit jaar wordt voor de bijtelling en elke paar weken een mailtje richting sales voor (wan)hoop op levering.
Ik hoop het ook voor mijn bijtelling.
Vandaag mailtje maar gestuurd naar de dealer voor toegang tot honeymoon. Kan ik de voortgang in de gaten houden!

Aangezien jij heb ongeveer zelfde dag heb besteld hoop ik dat mijn Enyaq ook naar week 47 is gegaan...

Hemelaar Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny67
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-09 21:10
Even geen vraag over de levertijden >:)

Is het verstandig om iedere keer tot 100% te laden aan een publieke / thuis laadpaal. (dus niet aan een snellader)

Of is ook hier 80% het advies en zo ja waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Danny67 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 16:46:
Even geen vraag over de levertijden >:)

Is het verstandig om iedere keer tot 100% te laden aan een publieke / thuis laadpaal. (dus niet aan een snellader)

Of is ook hier 80% het advies en zo ja waarom?
Zoekterm laden al geprobeerd of 80%?
Eerste levert 51 pagina's andere 69 pagina's, elke dag 10 pagina's per keer lezen en dan kom je argumenten vanzelf tegen.
Elke keer naar 100% niet verstandig kan ik alvast melden; welke laadmogelijkheid dan ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tenstorms
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-05 15:53
Dat beloofd niet veel goeds voor mij - vandaag de (elektrische) kogel door de kerk en een 60 besteld, fingers crossed for 2021!

Leuk hoor dat samenstellen maar ook lastig. Nog net het idee dat ik alles heb wat ik graag erop zou willen hebben zonder (te veel) achteruit te gaan vanaf de Passat GTE. Skoda maakt er wel een potje van met al die opties die in elkaar grijpen..
Elektrische stoelverstelling ga ik missen dus, das erg spijtig.. zie niet in waarom dit aan een ander optiepakket gekoppeld moet zijn.
360 leek me leuk voor erbij, soort van upgrade van de huidige achtercamera. Dien je 3(!) ander optiepakketen te hebben.. laat maar dan. 220 stekker leek me ook wel handig, keuzes, keuzes.
De trekhaak was een groot gemis op mijn Passat, steeds spijt van gehad.
Dat je de bank van achteruit niet plat kan leggen zonder bij te betalen is wel erg, hoe zal ik het zeggen, cheap!
Enige echte upgrade in mijn beleving is stuurverwarming en draadloos opladen telefoons, das dan wel weer lekker, en later dan de trekhaak natuurlijk.

Goed, het is geworden:

iV60 (C+2022+5AZFF2+E60)
Arctic Silver (H6H6)
21" (PJF)
Eco Suite (N4V-EK)
+
Licht (PK8)
Eco Suite (PLB)
120kW (LH2)
Trekhaakvoorbereiding (1D7)
Klimaat (PWA)
Comfort (PDA)
Sport (PFB)
Camera&sensoren (PPA)

Nu hoop ik wel de zwarte dakrails en raamomlijsting te krijgen, dat vind ik zelf fraaier. En ik laat de typeaanduiding geheel verwijderen.

Iemand met reactie op deze opties? Ik lees dat sommige onderdelen vertragend kunnen zijn voor de bouw/levering.
Ander checkpuntje - Apple carplay gaat draadloos begreep ik? Dat is praktisch.

En dan nu maar in de wachtstand, ik kijk ernaar uit.

The best camera is the one you have with you...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard T
  • Laatst online: 21-10-2021
Ff een vraagje, ik ben in afwachting van de levering van mijn enyaq. Enorm veel zin in😀 nu geeft de dealer aan dat de status “einde productie” is, betekent dit dan dat deze binnenkort op transport gaat. Las op dit forum ook van alles over banking maar wordt dat dan apart vermeld? Merk zelf dat ik steeds onrustiger wordt omdat ik zo graag in de nieuwe auto wil rijden😀👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danny67
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-09 21:10
knirrebir schreef op maandag 26 juli 2021 @ 16:57:
[...]

Zoekterm laden al geprobeerd of 80%?
Eerste levert 51 pagina's andere 69 pagina's, elke dag 10 pagina's per keer lezen en dan kom je argumenten vanzelf tegen.
Elke keer naar 100% niet verstandig kan ik alvast melden; welke laadmogelijkheid dan ook.
Bij zoekterm 80% krijg je dus alles waar Enyaq 80 in staat.
Zoekterm laden geeft ook niet echt gericht resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasVanThillo
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 03-09 16:07
Danny67 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 17:28:
[...]

meer info over degradatie batterijen: jeroenkb in "Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Richard T schreef op maandag 26 juli 2021 @ 17:19:
Ff een vraagje, ik ben in afwachting van de levering van mijn enyaq. Enorm veel zin in😀 nu geeft de dealer aan dat de status “einde productie” is, betekent dit dan dat deze binnenkort op transport gaat. Las op dit forum ook van alles over banking maar wordt dat dan apart vermeld? Merk zelf dat ik steeds onrustiger wordt omdat ik zo graag in de nieuwe auto wil rijden😀👍
Vandaag geregistreerd en gelijk vragen stellen ;).
Zelf nog in afwachting van enyaq, kan je geen antwoord geven, maar andere member zal dat zeker wel doen.
Maar wat heb je besteld een 60 of 80, wanneer en met welke specs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Danny67 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 17:28:
Had de zoekresultaten zelf niet terug gelezen en het is lastig als je net in een topic komt wat al uit veel pagina's bestaat om alles terug te lezen, maar zo ben ik ook begonnen.
Wil niet zeggen dat eenieder dat dient te doen, maar dat scheelt wel omdat menige vragen al behoorlijk wat keer voorbij zijn gekomen en dan wil diverse zoektermen wel eens helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard T
  • Laatst online: 21-10-2021
60
Black magic
Loft bekleding
Opties:
• Achteruitrijcamera en parkeersensoren voor
• Metallic lak
• Comfort
• Panoramadak
• Chromen dakrailing, raamomlijsting en grille (bevat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkBouwman
  • Laatst online: 05-05 20:21
ManiacScum schreef op maandag 26 juli 2021 @ 11:26:
[...]

Klopt, net zoals dat je Lane Assist niet default uit kan zetten.
Wel als je actief gebruik maken van verkeersborden bij cruise control uitschakelt. Dan onthoudt hij, net als eerdere Skoda's je laatst ingestelde stand. (Totdat je de auto uitschakelt uiteraard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dillus
  • Laatst online: 13-10-2024
Weet iemand of en hoe je de zitting van de achterbank kan demonteren? Eén van de kinderen heeft een oortje laten vallen, precies bij de sluiting van veiligheidsgordel. Dus ergens in dat gat, onder bank moet ie nu liggen.... 🥴

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duncan78
  • Laatst online: 25-08-2024
jdbiggelaa schreef op maandag 26 juli 2021 @ 16:09:
[...]

Sterkte! Vervelend zoiets met een nieuwe auto tijdens je vakantie :(
Ik begrijp inmiddels dat elke BEV een uitgebreid koelsysteem heeft. Dat van het VAG MEB platform schijnt nog relatief slim te zijn ingericht. Ik zag laatst een filmpje van Munroe over het koelsysteem van de Mach-E met 2,5 keer zoveel slangen en koppelingen als van een Tesla. In zijn oordeel een geheid recept voor lekkages…
De ANWB monteur die snel ter plaatste was had het euvel van de koelvloeistof lekkage snel gevonden. Wat blijkt, mijn koelvloeistof reservoir heeft een kleine scheurtje waaruit deze heeeel langzaam lekt.

Hij gaf aan dat het waarschijnlijk al lang lekt waarschijnlijk al vanaf de oplevering 6 weken terug. Dus een productie foutje, hoop dat ik geen maandagochtend modelletje heb :)

Nu bijgevuld en probeer nog rondom mijn vakantie adres een afspraak te plannen bij de plaatselijke Skoda dealer voor vervanging van het reservoir. Morgen weet ik meer.

Al met al blij dat het niet iets ernstig is. Wel jammer dat dit niet bij het rijklaarmaken is geconstateerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdenijs
Vandaag om 17:30 het volgende bericht gekregen van Wittebrug (nov besteld)

Zoals beloofd zouden wij u op de hoogte houden van de status van levering van uw nieuwe auto. Inmiddels is uw nieuwe Skoda Enyaq gebouwd door de fabriek en wordt deze naar Nederland getransporteerd. Zonder incidenten verwachten wij uw nieuwe Skoda in ongeveer 5 weken bij ons binnen.

Zodra uw nieuwe Skoda daadwerkelijk bij ons gearriveerd is, nemen wij contact met u op om een definitieve afleverafspraak in te plannen.

5 weken? 5 weken? Moet dat ding via China?Mag toch aannemen dat het iets sneller zal verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:21
In het kader van wacht therapie, hier een filmpje over de productie van de Enyaq. Best interessant!

YouTube: ŠKODA ENYAQ iV Production

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel visseren
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-09 12:07
Een vraagje aan voor de andere bezitters van de enyaq met het door Skoda ingebouwde alarm: ik heb de auto voor de deur staan en tijdens het laden gaat het alarm af; (foutje van mij, want je moet eerst laden starten en daarna pas de auto afsluiten lijkt het, want anders ziet het alarm het als inbreken).. anyways, ik hoor dat alarm dus nauwelijks binnen en buiten voelt het ook niet super hard dat de buren naar buiten rennen om te kijken wie de auto aan het jatten is..

De vraag is: hebben jullie ook een relatief zacht geluid voor het alarm?

Verder overigens is het herkennen van borden soms levensgevaarlijk.. gisteren op de snelweg bij Rotterdam in de buurt lekker op traffic assist aan het rijden, onder viaduct ineens herkenning van 50km/u bord ofzo.. bord stond er natuurlijk niet, maar auto ging wel vol in de ankers.. gelukkig niemand achter mij, maar het is niet veilig voor mijn gevoel.

Owja en bij de hud heb je een instelling voor helderheid, maar ik zie het niet helderder of minder helder worden wanneer ik ermee speel.. hebben jullie ook die ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
DirkBouwman schreef op maandag 26 juli 2021 @ 19:28:
[...]

Wel als je actief gebruik maken van verkeersborden bij cruise control uitschakelt. Dan onthoudt hij, net als eerdere Skoda's je laatst ingestelde stand. (Totdat je de auto uitschakelt uiteraard)
Helaas, zelfs dan niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:00

rammes

koekebakker 1e klas

Pimmr schreef op maandag 26 juli 2021 @ 20:41:
In het kader van wacht therapie, hier een filmpje over de productie van de Enyaq. Best interessant!

YouTube: ŠKODA ENYAQ iV Production
dat is al een heel oud filmpje.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasnippert
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 25-08-2022
roel visseren schreef op maandag 26 juli 2021 @ 20:48:

Verder overigens is het herkennen van borden soms levensgevaarlijk.. gisteren op de snelweg bij Rotterdam in de buurt lekker op traffic assist aan het rijden, onder viaduct ineens herkenning van 50km/u bord ofzo.. bord stond er natuurlijk niet, maar auto ging wel vol in de ankers.. gelukkig niemand achter mij, maar het is niet veilig voor mijn gevoel.
Hier heb ik ook last van in mijn (tijdelijke) Model 3. Op doorgaande wegen, met een parallelweg (hoofdrijbaan 50, parallel 30) knalt de tesla ineens op 30 vanwege het bord wat rechts op de weg staat.

Idem met opbouwende snelheden: 50 -70 - 80. Soms staat er dan alleen een 'einde bebouwde kom' bord, wat dan niet herkend wordt door het systeem.

Ohja, om mee mogen doen hier:

Enyaq 80 besteld op 21-06-2021 (gewacht op de Sportline + lang beslissingstraject werkgever) Auto wordt gekocht en bij levering in 2022 kunnen we de order annuleren.
- Sportline
- 130KW snelladen
- Quartz Grey
- Elektrische trekhaak
- Warmtepomp
- Assistentie +
- Klimaat

Op honeymoonnet: Afleverweek 02-2022. Volgens dealer nog geen reden tot zorgen, ik val nog binnen de beschikbare productieslots. Fingers crossed

[ Voor 6% gewijzigd door lasnippert op 26-07-2021 21:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wicked-Game
jdenijs schreef op maandag 26 juli 2021 @ 20:38:
Vandaag om 17:30 het volgende bericht gekregen van Wittebrug (nov besteld)

Zoals beloofd zouden wij u op de hoogte houden van de status van levering van uw nieuwe auto. Inmiddels is uw nieuwe Skoda Enyaq gebouwd door de fabriek en wordt deze naar Nederland getransporteerd. Zonder incidenten verwachten wij uw nieuwe Skoda in ongeveer 5 weken bij ons binnen.

Zodra uw nieuwe Skoda daadwerkelijk bij ons gearriveerd is, nemen wij contact met u op om een definitieve afleverafspraak in te plannen.

5 weken? 5 weken? Moet dat ding via China?Mag toch aannemen dat het iets sneller zal verlopen.
2/3 weken transport plus check bij firma pon. Dan direct naar dealer en nog rijklaarmaken ipv wat checks. Nog eens 2 weken. Ben dat ondertussen wel gewend.

We mooi dat die onderweg is. Ben benieuwd of die van mij dan mee komt. In principe was die ook al klaar, behalve dan iets niet hahaha 🤪

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 23:32
roel visseren schreef op maandag 26 juli 2021 @ 20:48:
Een vraagje aan voor de andere bezitters van de enyaq met het door Skoda ingebouwde alarm: ik heb de auto voor de deur staan en tijdens het laden gaat het alarm af; (foutje van mij, want je moet eerst laden starten en daarna pas de auto afsluiten lijkt het, want anders ziet het alarm het als inbreken).. anyways, ik hoor dat alarm dus nauwelijks binnen en buiten voelt het ook niet super hard dat de buren naar buiten rennen om te kijken wie de auto aan het jatten is..

De vraag is: hebben jullie ook een relatief zacht geluid voor het alarm?

Owja en bij de hud heb je een instelling voor helderheid, maar ik zie het niet helderder of minder helder worden wanneer ik ermee speel.. hebben jullie ook die ervaring?
Borden herkenning om die redenen meteen uitgezet, rijdt ontspannen nu. Tenminste geen onverwachte rem acties....

HUD helderheid heeft, dacht ik, met avond te maken. Savonds dimt namelijk je HUD wat, volgens mij kun je met die instellingen beetje spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:22
@jdenijs Ik heb mijn dealer gevraagd of ik per ongeluk een Rolls-Royce heb besteld die met de hand gebouwd moet worden, de productie is volgens Honeymoonnet en VIP in week 24 gestart en sinds week 25 heeft de auto een chassisnummer, maar de auto is nog steeds niet uit productie. Wel fijn dat jouw Enyaq eindelijk komt, had verwacht dat onze auto's ongeveer parallel door de productie zouden gaan. Ongeveer in dezelfde periode besteld en vrijwel dezelfde specificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
Wicked-Game schreef op maandag 26 juli 2021 @ 21:08:
[...]

2/3 weken transport plus check bij firma pon. Dan direct naar dealer en nog rijklaarmaken ipv wat checks. Nog eens 2 weken. Ben dat ondertussen wel gewend.

We mooi dat die onderweg is. Ben benieuwd of die van mij dan mee komt. In principe was die ook al klaar, behalve dan iets niet hahaha 🤪
Klopt wel. Mijn dealer rekent nog steeds week 38 als productiedatum en dan week 41 bij de dealer. Drie weken dus en daarna moet alles nog gebeuren😅

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robbie8454
Arosa schreef op maandag 26 juli 2021 @ 21:50:
@jdenijs Ik heb mijn dealer gevraagd of ik per ongeluk een Rolls-Royce heb besteld die met de hand gebouwd moet worden, de productie is volgens Honeymoonnet en VIP in week 24 gestart en sinds week 25 heeft de auto een chassisnummer, maar de auto is nog steeds niet uit productie. Wel fijn dat jouw Enyaq eindelijk komt, had verwacht dat onze auto's ongeveer parallel door de productie zouden gaan. Ongeveer in dezelfde periode besteld en vrijwel dezelfde specificaties.
Ah vandaar al die vertragingen. Jouw auto heeft gewoon de lopende band laten vastlopen 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 21:52
Genestealer schreef op maandag 26 juli 2021 @ 21:17:
[...]

Borden herkenning om die redenen meteen uitgezet, rijdt ontspannen nu. Tenminste geen onverwachte rem acties....
Nog niet 😂
Zelfs met de herkenning uit reageert de ACC soms op kaartdata. Dus rij je ergens lekker 120 maar denkt de auto, hee, 70 hier, want dat zit dan blijkbaar in de kaartdata omdat er bijv een afrit of splitsing van snelwegen is, en hij gaat dan echt remmen, al is het niet vol in de rem.
Je ziet het wel gebeuren in je cockpit schermpje en kan dan met de voet op het gas totdat je voorbij dit punt bent. Al een paar keer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-12-2022
Dillus schreef op maandag 26 juli 2021 @ 19:30:
Weet iemand of en hoe je de zitting van de achterbank kan demonteren? Eén van de kinderen heeft een oortje laten vallen, precies bij de sluiting van veiligheidsgordel. Dus ergens in dat gat, onder bank moet ie nu liggen.... 🥴
Heb je hier wat aan?

http://www.w124club.nl/verwijderen-achterbank-t8873.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechBert
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 03-05 02:51
Bij mij blijft de optie ook gewoon uit, ik heb deze 2 weken geleden gedeactiveerd en sindsdien niets meer aan hoeven doen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fdg23
  • Laatst online: 11-09-2021
Ik lees dit forum al een tijdje, nu wil ik wel wat delen.
Ik heb op 19 oktober 2020 mijn enyaq besteld, particulier, gewoon aftikken, net onder de 45k did overheid subsidie. Verwachting levering 19 maart 2021,
Toen begon de soap.
Auto is duurder geworden door het navigatiesysteem, nu standaard, toen ik bestelde optie, hierdoor kwam mijn auto boven die 45k catalogus prijs, afin Afspraak met dealer gemaakt later er een leder interieur in te zetten door Automotive geheel naar wens waardoor, mijn catalogus waarde onder de 45k bleef bij het aanmelden bij het rdw. Prima goed,
Nu 4 weken geleden bericht, auto is gebouwd met eco suite interieur, hierdoor is de catalogus waarde vd auto boven de 45k,maar skoda vergoed die 4k subsidie nu uit eigen zak op de eindrekening.
OK.... Ook goed.... 3 weken is tie er, ik zei OK, echt 3 weken!? Ja houd maar 4 aan, nu dus die 4 weken later.... Gebeld wanneer kan ik m ophalen?
Wat denk je? Auto staat op banking id fabriek vanwege chip tekort? Over 6 weken is tie er...

Nu v vraag ik je... We zijn dan dus bijna 11 maanden verder. Er rijden enyaqs rond, er zijn 200+enyaqs op voorraad, en een klant die 9 maanden aan het wachten is, vragen ze doodleuk nog even 6 weken te wachten?

Mijn geduld is op, is er iemand met een bizar der verhaal dan het mijne?

Dan hoor ik het graag...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fdg23
  • Laatst online: 11-09-2021
Aanvulling op mijn verhaal, het kan toch niet zo zijn dat er auto's op voorraad zijn en je klanten die hem besteld hebben zelfs zonder te rijden, 11 maanden laat wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trebor78
  • Laatst online: 15-01-2024
Fdg23 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 03:24:
Aanvulling op mijn verhaal, het kan toch niet zo zijn dat er auto's op voorraad zijn en je klanten die hem besteld hebben zelfs zonder te rijden, 11 maanden laat wachten.
Welkom.

Hoe vervelend je situatie ook is... als je de vorige 724 pagina's leest, ben je niet de enige. Ik neem het niet voor skoda op, maar we hebben hier te maken met een uitzonderlijke situatie: een nieuw model is zeer populair, met haast op de markt gebracht om aansluiting bij concurrenten te krijgen en vervolgens een wereldwijde crisis voor allerlei halffabrikaten.
Ford, Volvo, Polestar hebben ook leveringsproblemen.

En met betrekking tot due voorraadmodellen. Niet in alle gevallen stan die auto's in NL te wachten op een eigenaar, maar betreft het een gereserveerde productie voor een specifieke uitvoering (waarschijnlijk niet <€45k). Als die uitvoering je past, kun je toch je bestelling omzetten? Of je dan daadwerkelijk sneller rijdt is de vraag.

Welkom bij de club van wachtenden :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 00:36
Genestealer schreef op maandag 26 juli 2021 @ 21:17:
[...]

HUD helderheid heeft, dacht ik, met avond te maken. Savonds dimt namelijk je HUD wat, volgens mij kun je met die instellingen beetje spelen.
Hier hetzelfde. Optie nummerbordherkenning met ACC definitief uitgeschakeld
en HUD helderheid is inderdaad voor in de avond als het donker wordt buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
TechBert schreef op maandag 26 juli 2021 @ 22:20:
[...]

Bij mij blijft de optie ook gewoon uit, ik heb deze 2 weken geleden gedeactiveerd en sindsdien niets meer aan hoeven doen.
Wat ik ook probeer, Lane Assist is telkens weer actief zodra ik de auto weer uit zet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

bram2700 schreef op zondag 25 juli 2021 @ 12:23:
Een vraag over de bandeninstellingen. In de wageninstellingen staat weliswaar 'bandencontrole', maar geeft alleen de mogelijkheid na het controleren/bijvullen bij een luchtpomp met 'SET' de nieuwe waarden vast te leggen.

Ik ben eigenlijk meer geinteresseerd in de actuele waarden, dan weet ik tenminste wanneer ik actie moet ondernemen. Nu is het Skoda advies: elke maand controleren; bij de garage om de hoek staat een luchtpomp waarop het advies luidt: elke 2 maanden controleren. 8)7
Aannemende dat de wagen de actuele waarden registreert, vermoed ik dat die alleen uit te lezen zijn met dealerapparatuur. Iemand een idee?
Misschien al beantwoord maar als je de waarden niet te zien krijgt werkt de bandenspanningcontrole waarschijnlijk via het ABS systeem, blijkbaar kunnen ze aan een verschil in het aantal omwentelingen zien dat een band afwijkingen vertoont.

Mijn Focus uit 2016 doet dit ook, er zitten geen sensoren\batterijen in de banden zelf. Misschien gaat het in de Enyaq ook zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex Timmermans
  • Laatst online: 21:46
ManiacScum schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 08:55:
[...]

Wat ik ook probeer, Lane Assist is telkens weer actief zodra ik de auto weer uit zet.
Hier ben ik ook nieuwsgierig naar. Is het eerste wat ik graag zal willen uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaschef
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 20-07 21:34
Volgens mij gaat het ook welke configuratie je hebt maar ik lees te veel verhalen van vroege bestellingen en late levering of zelfs nog niet. Niet netjes van Skoda, ze hadden je ook een 'voorraad' model kunnen aanbieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaschef
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 20-07 21:34
ManiacScum schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 08:55:
[...]

Ja daar ben je niet zomaar van af. Ik zet hem vaak uit, bijna elke rit wel , op het moment dat de meldingen ' stuur vasthouden' komen. Vaak lange recht stukken. In bebouwde kom heb ik er geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram2700
Kaaschef schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 09:13:
[...]

Volgens mij gaat het ook welke configuratie je hebt maar ik lees te veel verhalen van vroege bestellingen en late levering of zelfs nog niet. Niet netjes van Skoda, ze hadden je ook een 'voorraad' model kunnen aanbieden?
Maas Autogroep heeft veel voorraadauto's, maar ik vreees dat de crux gaat zitten in je < 45k grens qua fiscale waarde.
Zelf zat ik ook in die situatie, voorraadauto's gingen daar overheen, maar na 9 maanden wachten had ik hem dan toch en - eerlijk is eerlijk - het is het wachten meer dan waard... :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ManiacScum
Kaaschef schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 09:18:
[...]

Ja daar ben je niet zomaar van af. Ik zet hem vaak uit, bijna elke rit wel , op het moment dat de meldingen ' stuur vasthouden' komen. Vaak lange recht stukken. In bebouwde kom heb ik er geen last van.
Klopt, maar als anderen reageren dat ze hem al 2 weken uit hebben staan, dan lees ik dat en denk ik:

Afbeeldingslocatie: https://media.giphy.com/media/3o7btPCcdNniyf0ArS/giphy.gif

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
Tenstorms schreef op maandag 26 juli 2021 @ 17:07:
Dat beloofd niet veel goeds voor mij - vandaag de (elektrische) kogel door de kerk en een 60 besteld, fingers crossed for 2021!

Leuk hoor dat samenstellen maar ook lastig. Nog net het idee dat ik alles heb wat ik graag erop zou willen hebben zonder (te veel) achteruit te gaan vanaf de Passat GTE. Skoda maakt er wel een potje van met al die opties die in elkaar grijpen..
Elektrische stoelverstelling ga ik missen dus, das erg spijtig.. zie niet in waarom dit aan een ander optiepakket gekoppeld moet zijn.
360 leek me leuk voor erbij, soort van upgrade van de huidige achtercamera. Dien je 3(!) ander optiepakketen te hebben.. laat maar dan. 220 stekker leek me ook wel handig, keuzes, keuzes.
De trekhaak was een groot gemis op mijn Passat, steeds spijt van gehad.
Dat je de bank van achteruit niet plat kan leggen zonder bij te betalen is wel erg, hoe zal ik het zeggen, cheap!
Enige echte upgrade in mijn beleving is stuurverwarming en draadloos opladen telefoons, das dan wel weer lekker, en later dan de trekhaak natuurlijk.

Goed, het is geworden:

iV60 (C+2022+5AZFF2+E60)
Arctic Silver (H6H6)
21" (PJF)
Eco Suite (N4V-EK)
+
Licht (PK8)
Eco Suite (PLB)
120kW (LH2)
Trekhaakvoorbereiding (1D7)
Klimaat (PWA)
Comfort (PDA)
Sport (PFB)
Camera&sensoren (PPA)

Nu hoop ik wel de zwarte dakrails en raamomlijsting te krijgen, dat vind ik zelf fraaier. En ik laat de typeaanduiding geheel verwijderen.

Iemand met reactie op deze opties? Ik lees dat sommige onderdelen vertragend kunnen zijn voor de bouw/levering.
Ander checkpuntje - Apple carplay gaat draadloos begreep ik? Dat is praktisch.

En dan nu maar in de wachtstand, ik kijk ernaar uit.
Zwarte dakrails en raamomlijsting standaard op 60, wil je chroom (je raadt het al) optie.
Apple carplay kan draadloos wat ik gelezen had, maar werkt stabieler met draadje.
Opties gekoppeld hebben veel members ook last van (was bij eerste bestellingen niet zo, maar zijn bestellers benaderd dat het toch van toepassing is), heeft ermee te maken dat fabriek toch niet teveel individuele zaken op de spreekwoordelijke lopende band wil en toch wat standaardisatie en kan zijn dat bepaalde opties bekabeling/componenten delen en los van elkaar niet werken.

Zoals nu te zien geen opties welke vertraging kunnen leveren, maar dat is geen garantie.
Qua keuzes is het persoonlijk, voor mij is sport geen optie om te nemen en neem ik liever iets anders, zelfde geldt voor eco-suite bekleding, maar misschien heb jij eco-suite juist bewust gekozen.

Zie verder optie 120kw, maar ik denk dat je model 2022 gaat krijgen en dan is het toch 130kw of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimvanb
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-08 21:26
Ik heb je een pb gestuurd.
Pagina: 1 ... 181 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2