Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 180 ... 250 Laatste
Acties:
  • 1.762.878 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram2700
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 15-03 17:04
rammes schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 15:35:
Heeft iemand al een electrische klep laten inbouwen?
Geen idee of dit zowiezo mogelijk is... Zou het wel interessant vinden, want het is een optie die mijn wagen helaas niet heeft. Met alleen een knop om de klep dicht te doen zou ik al blij zijn, de voetbeweging om het te openen vind ik niet echt nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:54

rammes

koekebakker 1e klas

bram2700 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 13:03:
[...]

Geen idee of dit zowiezo mogelijk is... Zou het wel interessant vinden, want het is een optie die mijn wagen helaas niet heeft. Met alleen een knop om de klep dicht te doen zou ik al blij zijn, de voetbeweging om het te openen vind ik niet echt nodig.
ik ben aan het mailen met een partij welke dit doet, maar ze willen een kenteken en aangezien ik de auto nog niet heb is dat lastig.

Overigens wel raar om een kenteken te vragen, maargoed ik heb er ook geen verstand van .

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:24
jdenijs schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 11:56:
Na 3 weken zelf maar weer eens om een update gevraagd bij Wittebrug.
Tot mijn verbazing kreeg ik het volgende mailtje:

Goed nieuws!
De auto word begin volgende week geproduceerd.
Verwachting is dat de auto week 33-34 bij ons binnen komt.
Het gaat nu rap de goede kant op gelukkig.
Als hij binnen is ga ik zsm een afspraak met je maken voor aflevering.
Prettig weekend!

waarop ik weer terug gemaild heb:
Begin volgende week? Dus voor 28-07 hoop ik i.v.m. vakantiesluiting van de fabriek?
https://www.autoweek.nl/a...-zomerstop-om-chiptekort/

Maar ind. goed bericht. Nu stiekem hopen dat de standaard verlichten en velgen op zijn en hij geproduceerd wordt met de updates :)

Zou die dan toch echt komen?!! (november besteld)
toon volledige bericht
Zouden ze al gek worden van ons bij Wittebrug? Overigens mijn auto staat ergens op een terrein te wachten op onderdelen. God mag weten wat precies…. Maar prognose is nu week 35 in NL en uitlevering 2 weken daarna. Hoop eerlijk gezegd dat die er iets eerder is, aangezien ik die week van uitlevering op vakantie ga.

Ze konden mij ook niet vertellen of het lichtpakket is toegevoegd aan de auto. Hoop eerlijk gezegd van wel, zou een mooie toevoeging zijn welke ik geaccepteerd heb als opties tot plaatsen.

Maar we gaan het zien.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

ach het kan allemaal nog bijdonder, ik moet gewoon wachten omdat de verkoper met vakantie is.

Ik zou het doen!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• AlphaWolf
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-05 21:15
Ik lees dit topic nu passief mee de afgelopen 2~3 maanden, het is erg leuk om te zien dat er mensen zijn die de auto in ontvangst mogen nemen, daarnaast geruststellend om te weten dat ik niet de enige ben met allerlei problemen rondom de levering van mijn Enyaq.

Ik heb de Enyaq direct bij de dealer besteld, de communicatie rondom updates is beperkt maar als ik bel staan ze mij graag te woord. Ik heb een introductie gehad ergens eind september 2020 en daarna een afspraak gemaakt voor het bestellen een aantal weken later.

Hoe dan ook is mijn verhaal een toch vrij bijzonder en dacht na de zoveelste uitstelling het hier toch maar eens te delen.

Oktober 2020 heb ik de auto besteld, levering stond toen gepland voor eind juni 2021. Toen ik te horen kreeg dat ik de auto half mei kon ophalen kun je je voorstellen dat ik erg blij was.

Eenmaal bij de dealer aangekomen bleek er een optie te missen op de auto, hij stond bij de dealer goed, bij de importeur goed en bij de fabriek, maar toch is er ergens iets fout gegaan. Op dat moment de situatie maar geaccepteerd en besloten er het beste van te maken, ik heb de auto geweigerd en er zou met prioriteit een nieuwe bestelling gedaan worden. Het maakte mij niet uit wiens fout het was, schijnbaar kan zoiets gebeuren.

Voordeel voor mij is dat ik nu nog wat kon tweaken aan de opties en bijv. sportline heb toegevoegd, welke ik nog niet kon bestellen in oktober 2020.

Uiteindelijk kwam het verlossende antwoord van de verkoper "definitieve productieweek 26, week 29 binnen bij de dealer". Ik helemaal blij, auto op tijd binnen voor de vakantie met de herziene opties, prima opgelost dacht ik zo.

Regelmatig met de dealer gebeld gezien ik nogal veel tegenstrijdige verhalen las over leveringen, toen kreeg ik in week 26 netjes te horen status "start productie". Dan denk je eerst, gelukkig het gaat nu goed komen.

Vervolgens elke week gebeld om te vragen of die al gebouwd was en wanneer die binnen zou komen, echter bleef de status het zelfde maar de oplever week bleef schuiven, tot het opgegeven moment week 32 werd en daarna week 33.

Vervolgens is de auto begin deze week (29) in eens geschoten naar status "banking". Dat zou betekenen dat de auto gebouwd is maar nog wacht op een chip / onderdeel. Nu wordt het nog vager, als een auto gebouwd is dan krijgt deze een chassisnummer, in mij geval heeft de auto deze nog niet dus naar alle waarschijnlijkheid is er nog helemaal niks gebouwd. Dit ondanks dat de auto al ruim 3 weken op "start productie" heeft gestaan en met prio in het systeem staat.

De dealer weet het ook niet meer, inmiddels staat de auto op aanlever week 36, dat zou dus ophalen week 37~38 zijn, nog een paar weken extra en het is inmiddels een jaar geleden dat ik de auto besteld heb.

Ik snap dat de dealer hier niks aan kan doen en dat de auto industrie met chip tekorten zit door corona dus dit bericht is absoluut niet negatief bedoeld. Ik wou het verhaal toch graag eens delen gezien ik ook veel steun heb gehaald uit de andere berichten, wetende dat ik niet de enige ben.

Ik vind het nog steeds een prachtige auto om te zien, inmiddels al een paar in het wild gezien en kan niet wachten tot ik die van mij in ontvangst kan nemen. Inmiddels ben ik ook wel op het punt dat als de auto nu nog een keer verschuift, waardoor we richting een jaar levertijd gaan, dat ik serieus over andere opties ga nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdenijs
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-06 21:25
AlphaWolf schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 14:13:
Ik lees dit topic nu passief mee de afgelopen 2~3 maanden, het is erg leuk om te zien dat er mensen zijn die de auto in ontvangst mogen nemen, daarnaast geruststellend om te weten dat ik niet de enige ben met allerlei problemen rondom de levering van mijn Enyaq.

Ik heb de Enyaq direct bij de dealer besteld, de communicatie rondom updates is beperkt maar als ik bel staan ze mij graag te woord. Ik heb een introductie gehad ergens eind september 2020 en daarna een afspraak gemaakt voor het bestellen een aantal weken later.

Hoe dan ook is mijn verhaal een toch vrij bijzonder en dacht na de zoveelste uitstelling het hier toch maar eens te delen.

Oktober 2020 heb ik de auto besteld, levering stond toen gepland voor eind juni 2021. Toen ik te horen kreeg dat ik de auto half mei kon ophalen kun je je voorstellen dat ik erg blij was.

Eenmaal bij de dealer aangekomen bleek er een optie te missen op de auto, hij stond bij de dealer goed, bij de importeur goed en bij de fabriek, maar toch is er ergens iets fout gegaan. Op dat moment de situatie maar geaccepteerd en besloten er het beste van te maken, ik heb de auto geweigerd en er zou met prioriteit een nieuwe bestelling gedaan worden. Het maakte mij niet uit wiens fout het was, schijnbaar kan zoiets gebeuren.

Voordeel voor mij is dat ik nu nog wat kon tweaken aan de opties en bijv. sportline heb toegevoegd, welke ik nog niet kon bestellen in oktober 2020.

Uiteindelijk kwam het verlossende antwoord van de verkoper "definitieve productieweek 26, week 29 binnen bij de dealer". Ik helemaal blij, auto op tijd binnen voor de vakantie met de herziene opties, prima opgelost dacht ik zo.

Regelmatig met de dealer gebeld gezien ik nogal veel tegenstrijdige verhalen las over leveringen, toen kreeg ik in week 26 netjes te horen status "start productie". Dan denk je eerst, gelukkig het gaat nu goed komen.

Vervolgens elke week gebeld om te vragen of die al gebouwd was en wanneer die binnen zou komen, echter bleef de status het zelfde maar de oplever week bleef schuiven, tot het opgegeven moment week 32 werd en daarna week 33.

Vervolgens is de auto begin deze week (29) in eens geschoten naar status "banking". Dat zou betekenen dat de auto gebouwd is maar nog wacht op een chip / onderdeel. Nu wordt het nog vager, als een auto gebouwd is dan krijgt deze een chassisnummer, in mij geval heeft de auto deze nog niet dus naar alle waarschijnlijkheid is er nog helemaal niks gebouwd. Dit ondanks dat de auto al ruim 3 weken op "start productie" heeft gestaan en met prio in het systeem staat.

De dealer weet het ook niet meer, inmiddels staat de auto op aanlever week 36, dat zou dus ophalen week 37~38 zijn, nog een paar weken extra en het is inmiddels een jaar geleden dat ik de auto besteld heb.

Ik snap dat de dealer hier niks aan kan doen en dat de auto industrie met chip tekorten zit door corona dus dit bericht is absoluut niet negatief bedoeld. Ik wou het verhaal toch graag eens delen gezien ik ook veel steun heb gehaald uit de andere berichten, wetende dat ik niet de enige ben.

Ik vind het nog steeds een prachtige auto om te zien, inmiddels al een paar in het wild gezien en kan niet wachten tot ik die van mij in ontvangst kan nemen. Inmiddels ben ik ook wel op het punt dat als de auto nu nog een keer verschuift, waardoor we richting een jaar levertijd gaan, dat ik serieus over andere opties ga nadenken.
toon volledige bericht
Welke optie waren ze vergeten dan?
verder bedankt voor het delen! en sterkte met wachten.. ik weet hoe het voelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie8454
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16-05-2022
Ik lees veel over verschuivingen van de productie en de leverdatum. Ik heb de mijne in februari besteld en staat al vanaf dag één op productie week 38. Dit is met meerdere aanpassingen nog steeds ongewijzigd. Ik heb geen vragen gehad of ik opties wil laten vervallen. Behalve sss natuurlijk. Ik hoop dat dit alles een goed teken is.

Inmiddels te horen gekregen dat de eerste Enyaq met audio upgrade is uitgeleverd. Dit waren ze mij alleen vergeten te zeggen. Ik zou m namelijk even kunnen beluisteren. Dat eigenaar en de dealer erg enthousiast waren over het geluid zegt mij namelijk helemaal niks. Sommige vinden het standaard geluid ook erg goed, en dat is hun goed recht, maar ik denk daar dan weer anders over. We zullen het allemaal gaan zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdenijs
Robbie8454 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 14:27:
Ik lees veel over verschuivingen van de productie en de leverdatum. Ik heb de mijne in februari besteld en staat al vanaf dag één op productie week 38. Dit is met meerdere aanpassingen nog steeds ongewijzigd. Ik heb geen vragen gehad of ik opties wil laten vervallen. Behalve sss natuurlijk. Ik hoop dat dit alles een goed teken is.

Inmiddels te horen gekregen dat de eerste Enyaq met audio upgrade is uitgeleverd. Dit waren ze mij alleen vergeten te zeggen. Ik zou m namelijk even kunnen beluisteren. Dat eigenaar en de dealer erg enthousiast waren over het geluid zegt mij namelijk helemaal niks. Sommige vinden het standaard geluid ook erg goed, en dat is hun goed recht, maar ik denk daar dan weer anders over. We zullen het allemaal gaan zien.
Ik ben erg benieuwd naar die audio update!! Mocht je het ooit hebben mogen aanhoren verneem ik graag of het inderdaad de moeite waard is!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:27
Ook mijn Enyaq heeft de status 'banking' en is in week 24 geproduceerd. Oftewel staat ergens in een hoekje te wachten op onderdelen. Had nu een andere medewerker van A-Point in aan de lijn en in tegenstelling tot zijn collega (van 2 weken geleden), kon hij niks vinden over transport in week 29. Dat werd vorige keer vol overtuiging beweerd, maar helaas niet de waarheid.

De fabriek heeft nu prognose week 36 aangegeven, de ervaring van A-Point is dat 'banking-auto's' wel voorrang krijgen bij beschikbaarheid van de ontbrekende onderdelen en veelal eerder komen dan de prognose.

Zodra de Enyaq daadwerkelijk op transport gaat, krijg ik automatisch een update via Honeymoonnet.

Val een beetje in herhaling, maar baal wel serieus. Oorspronkelijk zou de Enyaq tussen week 20 en 24 komen. Van alles geregeld om elektrisch op vakantie te gaan (o.a. vakantiepark met goede laadvoorzieningen), die moeite is dus ook voor niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:36

Dat is dan toch sneller dan verwacht. SSS zou sowieso toch 2022 worden? Anders had ik er ook nog wel op gewacht als het zo snel was. Ik ben tevreden met het standaard geluid, daar niet van, maar het is niet beter dan mijn Canton set uit de Octavia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
vinom schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 15:18:
[...]

Dat is dan toch sneller dan verwacht. SSS zou sowieso toch 2022 worden? Anders had ik er ook nog wel op gewacht als het zo snel was. Ik ben tevreden met het standaard geluid, daar niet van, maar het is niet beter dan mijn Canton set uit de Octavia.
Klopt. Die heb ik er ook direct af laten halen, maar voor de rest heb ik alle beschikbare opties behalve de trekhaak. Er zijn dus veel factoren die nog invloed kunnen hebben op de levertijd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MasterNuttie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 28-04-2023
Zojuist de lm gevraagd een andere offerte te maken.

Enyaq is wederom 8 weken uitgestelt en geen enkele form van duidelijkheid. Koppel dit aan de zeer slechte informatie voorziening en dan is voor mij de maat vol. Na 40 weken is het gedult wel op.

Wellicht dus binnenkort een extra plekje voor iemand met meer gedult 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12:46
Alex Timmermans schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 12:22:
[...]

Weinig opbergmogelijkheden???
Die auto zit vol met vakken, bakjes etc.
De bak in het middenconsole is bijna net zo groot als de prullenbak in mijn keuken!
Ik weet niet wat jij allemaal op wil bergen?

Ik mag dat interieur wel. Het eerste wat mij opviel na de testrit en ik weer in mij BMW stapte: wat zitten er veel knopjes, schuifjes etc in. Oftwel: wat onrustig.
En daar rijd ik inmiddels al weer 41/2 jaar in.
hoeft echt niet zo assertief hoor, ik geef gewoon mijn impressie weer en ik vind het allemaal wat minder clever ;) . Ook de fysieke knoppen op het stuur van de Enyaq vond ik fijner werken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 25-06 19:09
Cloclo100 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 16:29:
[...]

hoeft echt niet zo assertief hoor, ik geef gewoon mijn impressie weer en ik vind het allemaal wat minder clever ;) . Ook de fysieke knoppen op het stuur van de Enyaq vond ik fijner werken.
Volgens mij is er verwarring. Alex denkt wellicht dat het over de Enyaq gaat, terwijl jij de ID4 ervaringen weergaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12:46
RandomNick schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 16:49:
[...]

Volgens mij is er verwarring. Alex denkt wellicht dat het over de Enyaq gaat, terwijl jij de ID4 ervaringen weergaf.
That would make sense 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex Timmermans
  • Laatst online: 27-02 15:59
Cloclo100 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 16:29:
[...]

Ik wist niet dat je boos werd….. 😳
Had het idee dat het over de Enyaq ging.
Ook niet zo raar denk ik in dit ENYAQ forum…..😜.

Id4 heb ik maar 2 keer snel gezien. 2 keer in de volkswagen garage geweest en 2 keer bleef het voltallige personeel lekker achter hun bureaus zitten.
Totaal geen interesse in een klant dus ik ook niet meer in een ID 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram2700
[...]

Inmiddels is duidelijk dat dit niet mogelijk is om achteraf in te bouwen... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Vandaag een ritje Duitsland van circa 170 kilometer en het blijft moeilijk om zuinig te rijden als je telkens door een compleet Duits arsenaal aan multi liters wordt voorbij gereden.

Wat mij opviel is dat de cruise control op max 130 km/uur kan worden gezet, alles daarboven blijft 130. Is dat een vorm van restrictie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
ManiacScum schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 21:33:
Vandaag een ritje Duitsland van circa 170 kilometer en het blijft moeilijk om zuinig te rijden als je telkens door een compleet Duits arsenaal aan multi liters wordt voorbij gereden.

Wat mij opviel is dat de cruise control op max 130 km/uur kan worden gezet, alles daarboven blijft 130. Is dat een vorm van restrictie?
Reed je dan niet in de eco modus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Robbie8454 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 22:15:
[...]

Reed je dan niet in de eco modus?
Jawel maar ik zie niet wat dat bijdraagt aan mijn eigen gevoel :P

Laat ik zeggen dat ik 90% van de tijd netjes 120 reed met alle toeters en bellen voor zuinig rijden aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:57
ManiacScum schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 22:26:
[...]

Jawel maar ik zie niet wat dat bijdraagt aan mijn eigen gevoel :P

Laat ik zeggen dat ik 90% van de tijd netjes 120 reed met alle toeters en bellen voor zuinig rijden aan.
Hij bedoelt denk ik dat de eco mogelijk de maximale cc snelheid beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Eco beperkt toch de max snelheid tot 130?

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
P_de_B schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 22:52:
Eco beperkt toch de max snelheid tot 130?
Nee maar blijkbaar wel de max snelheid van de acc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
ManiacScum schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 22:56:
[...]

Nee maar blijkbaar wel de max snelheid van de acc
Dat bedoelde ik ja😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-12-2022

Ik ben ook erg benieuwd wat je ervan vind. Wanneer ga je luisteren?

Ik vind het standaard geluid echt ronduit verschrikkelijk dus ik wordt graag op de hoogte gehouden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
MasterNuttie schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 15:41:
Zojuist de lm gevraagd een andere offerte te maken.

Enyaq is wederom 8 weken uitgestelt en geen enkele form van duidelijkheid. Koppel dit aan de zeer slechte informatie voorziening en dan is voor mij de maat vol. Na 40 weken is het gedult wel op.

Wellicht dus binnenkort een extra plekje voor iemand met meer gedult 😉
Jij stapt van de Enyaq af? Welke ga je nu voor dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMoose
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 03-01 12:07
Cloclo100 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 09:42:
heb de dakrails besteld via Thule, en heb de adapter voor de flush rails als binnen. Best apart dat dit volledig in metaal is.. dat gaat volgens mij schade opleveren op die dakrails. Kan iemand me dit bevestigen van de dakdrager-eigenaars?
Bij mijn dakdragers (ook Thule) is de kitset (adapter voor op de rails) ook bekleed met een kunststof/rubberachtig laagje. Nergens komt metaal op metaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterNuttie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 28-04-2023
SSJVegito schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 23:47:
[...]

Jij stapt van de Enyaq af? Welke ga je nu voor dan?
Mocht het nog lukken ja, puur door de ervaring tot dusver. Daar komt bij dat bij doorrijden in de huidige auto mij flink wat meer geld kost. (Na 5 jaar ander bijtellings tarief)

Helaas heb ik beperkte keus vanwege bedrijfsbeleid maar vermoedelijk, de Hyundai Tucson phev vanwege de ervaringen van een aantal collega's.

Al begin ik met meer thuiswerken mezelf af te vragen of ik me nog langer wil ergeren aan de starre/nonchalante houding van deze bedrijven. Km vergoeding en terug naar een auto van eigen keus word steeds aantrekkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurT
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 14-08-2023
Ik heb ook maar weer eens contact opgenomen met Wittebrug voor een update. De auto staat nog steeds in Banking en is weer twee weken opgeschoven. Week 30 werd week 34 en nu dus week 36. En vraag me af wat aanleverweek in deze betekent… week dat de auto bij de dealer wordt afgeleverd? Nouja we zullen het mee maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2gomn5N0Kf_-tiD9laE85Qq2mWs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JFDev6OTyeDmUCQXid62FcOD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdenijs
ArthurT schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 07:05:
Ik heb ook maar weer eens contact opgenomen met Wittebrug voor een update. De auto staat nog steeds in Banking en is weer twee weken opgeschoven. Week 30 werd week 34 en nu dus week 36. En vraag me af wat aanleverweek in deze betekent… week dat de auto bij de dealer wordt afgeleverd? Nouja we zullen het mee maken.

[Afbeelding]
Hey hoe kom jij aan die online status check? Ik krijg van Wittebrug te horen dat ze zoiets niet hebben. Of is dit gewoon een screenshot wat je heb doorgekregen?

En heb je akkoord gegeven voor evt (gratis)updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurT
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 14-08-2023
jdenijs schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 08:01:
[...]

Hey hoe kom jij aan die online status check? Ik krijg van Wittebrug te horen dat ze zoiets niet hebben. Of is dit gewoon een screenshot wat je heb doorgekregen?

En heb je akkoord gegeven voor evt (gratis)updates?
Dat is een screenshot die ik heb ontvangen van Wittebrug. Mij is nooit gevraagd om velgen of lichtpakket aan te passen. Heb zelf wel actief gevraagd of dat de levering zou versnellen maar ze gaven aan dat dit voor een beperkte ‘serie’ een mogelijkheid was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjola
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-04 21:05
Ik heb een voorraad Enyaq 80iV First Edition besteld, vanwege vakanties en ruilactie van mijn huidige auto (Kia e-Niro uit 2019) wordt de auto "pas" 23 augustus geleverd.

Maas Autogroep heeft serieus veel Enyaq's op voorraad staan, het vreemde is dat ze die voorraad alleen mogen verkopen (aan particulier of bedrijf) of via de eigen leasemaatschappij mogen leveren... maar dus niet via andere leasemaatschappijen (?). Omdat "mijn" Enyaq al op kenteken stond (30-6-2021) mocht de auto gelukkig wel via onze leasemaatschappij geleverd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16:22
Gisteren Waze geprobeerd en liep meteen vast. Daarna draadloos Android auto uitgeschakeld en met kabel aangesloten en toen liep het perfect!

In de avond even gereden en met 130 a135 is dit toch ook wel heel lekker cruisen.

Nog wel een vraag: ik meen gelezen te hebben dat je de verlichting bij de voeten kan uitschakelen. Dit fellere licht past niet mooi bij de sfeerverlichting
Hoe schakel je dit uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
FJP84 schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 08:58:
Gisteren Waze geprobeerd en liep meteen vast. Daarna draadloos Android auto uitgeschakeld en met kabel aangesloten en toen liep het perfect!

In de avond even gereden en met 130 a135 is dit toch ook wel heel lekker cruisen.

Nog wel een vraag: ik meen gelezen te hebben dat je de verlichting bij de voeten kan uitschakelen. Dit fellere licht past niet mooi bij de sfeerverlichting
Hoe schakel je dit uit?
Ik heb het ook uitgeschakeld, maar ik ben even vergeten waar :P

Het zit volgens mij onder verlichting interieur en dan kun je drie licht plekken aantikken en daarvan de helderheid aanpassen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JdeBar
  • Laatst online: 06-06-2024
Geen spijt van Arctic Silver hier:-)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jGrvpKKwpOUXiJjj7JgQr0SDQXw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qjFheUneGEZEqpH5M0gwk4TI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairplay92
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 03-06-2022
Mijn Enyaq is besteld op 4 december en ik nu een afleverafspraak staan op 9 augustus. Op 10 of 11 augustus krijgt de Enyaq en ik meteen de vuurdoop want dan rij ik er mee terug naar Noord Spanje. Iemand een goede ervaring welke laadpassen daar het beste voor te gebruiken zijn. :) Ik weet dat daar al vaker over gepost is, maar over de grens heb ik geen ervaring met laadpalen en passen. Dat wordt toch dus enigzins spannend. :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-06 22:18
Fairplay92 schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 09:50:
Mijn Enyaq is besteld op 4 december en ik nu een afleverafspraak staan op 9 augustus. Op 10 of 11 augustus krijgt de Enyaq en ik meteen de vuurdoop want dan rij ik er mee terug naar Noord Spanje. Iemand een goede ervaring welke laadpassen daar het beste voor te gebruiken zijn. :) Ik weet dat daar al vaker over gepost is, maar over de grens heb ik geen ervaring met laadpalen en passen. Dat wordt toch dus enigzins spannend. :F
Laten we deze topic houden voor de Enyaq. Voor laadpalen en passen discussies is er een mooie aparte topic voor.

[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reimzter
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 27-10-2023
ervh schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 15:35:
[...]

Volgens mij klopt het niet helemaal, zonder WiFi geen Carplay namelijk. Tenminste, in mijn Enyaq 8)7
Kan jij dan nog streamen met de CarPlay WiFi-verbinding op je telefoon? Ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
FJP84 schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 08:58:

Hoe schakel je dit uit?
Ik vermoed waar je de kleur van de sfeerverlichting instelt en dan naar brightness toe gaan, daar zul je hem wel uit kunnen zetten? Er zitten overal tabjes in dus opzich zou het meeste redelijk envoudig te vinden moeten zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grobe
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 01-04-2022
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x8GeJnhTr8lUs8HMGNd-b7EYiiE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xLseUYSrXsfDI8SWIZYc3GWg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grobe
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SSL1oIbqaELb46GlsZ1erfnDu-8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gPsftm1UbCvjoze41ONaiQSo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grobe
Wel zwart pano en suite (geen sportline)

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• TechBert
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 03-05 02:51
Na een maand en ongeveer 3.000 km gereden te hebben leek het een goed moment om even mijn ervaringen te delen m.b.t. de Enyaq.
Ik heb de 60 variant in het Zwart met Lodge interieur, met de standaard velgen en opties; 100KW snelladen, assisstentiepakket, infotainment plus, comfort plus, family, klimaat plus, warmetepomp, multifuctioneel verwarmbaar stuurwiel, elektrisch verstelbare stoel.

Na een maand ben ik over het algemeen zeer tevreden, deze combinatie is zeker niet te stug m.b.t. comfort. Rijdt heerlijk ontspannen en er is altijd voldoende kracht beschikbaar om even aan te zetten. Echt sportief rijden ga je met deze auto niet als prettig ervaren, als dat belangrijk is kan je beter een alternatief zoeken. Echter vind ik de auto wel goed reageren op het stuur en de pedalen, je houdt zeker wel gevoel met de weg…. Dat is voor mij dan weer van belang. 8)
De zitpositie is voor mij 1m93 voldoende aan te passen en ik ervaar lange ritten (2hr) als comfortabel. Dit gaan we over 3 weken goed testen, er staat een trip naar het Gardameer gepland met een overnachting voor de Zwitserse grens.

Het infotainment systeem werkt in de basis maar heeft zeker nog updates nodig, er zit regelmatig vertraging in reacties en bij gebruik van Carplay kan deze wel eens vastlopen of even het in de war zijn. Ook is het irritant dat je voor Carplay dubbel moet connecten, ik moet extra altijd een hotspot aanzetten op de smartphone om ook daadwerkelijk met internet verbonden te blijven in Carplay. 8)7
In de basis red ik me er wel mee maar is momenteel nog een onvoldoende, in deze prijsklasse zou je toch een een meer stabiel systeem mogen verwachten. Maar ja het is algemeen bekend probleem.

Het verbruik (nu in de zomer) valt reuze mee, ik blijf rond de 17kw/100km hangen terwijl ik toch vlot rijd. Wel veel combinatie verkeer tussen 110km/u snelweg en binnendoor.
Ik ben heel benieuwd wat de uitkomst is tijdens onze trip naar het Gardameer, dan hebben we verhoudingsgewijs meer snelweg kilometers en zijn we niet beperkt aan de 100km/u van Nederland. Mijn berekening geeft het snelste scenario als ik 135 als doel snelheid aanhoud, zou 1 uur per dag minder reistijd zijn…ben heel benieuwd.

Dan het assistentie pakket. Ik ben hier super blij mee eerlijk gezegd, ik gebruik heel vaak de travel assist en voor mij voelt het aan als een fijne samenwerking tussen ons 2 zonder dat het storend wordt. Enkel de snelheidsvoorspelling is echt storend en zelfs gevaarlijk! Deze staat bij mij standaard uit en hoef ik gelukkig niet elke rit opnieuw uit te zetten.

Het Heads up display is ook een hele fijne ontwikkeling, je hoeft je ogen niet meer van de weg te halen om primaire informatie te bekijken over snelheid ed., ik ervaar dit als een als zeer veilig/prettig. Ook in combinatie met de instructies van de navigatie, zonde dat de navigatie via Carplay niet kan samenwerken met de HUD, dat zou pas echt top zijn.
De eenvoud waarmee je instapt/aanrijdt of stopt en uitstapt is ook zeer intuitief, het gaat bijna helemaal vanzelf. Bij vertrek trap je even op de rem en zet je de auto in de voor- of achteruit en je rijdt aan…bij parkeren zet je de handrem aan en stapt uit…so easy. _/-\o_

Als Skoda het Infotainment pakket nog updates geeft die voor stabiliteit gaan zorgen ben ik over de hele lijn een tevreden man…ik ben blij met de keuze voor de Enyaq!

Ik kan niet wachten tot we ons tripje naar het Gardameer kunnen maken, even de ervaringen de komende weken volgen van diegene die voor ons de trip wagen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
TechBert schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 12:00:Bij vertrek trap je even op de rem en zet je de auto in de voor- of achteruit en je rijdt aan…bij parkeren zet je de handrem aan en stapt uit…so easy. _/-\o_
Ik doe helemaal niets bij aankomst behalve uitstappen, hoef geen handrem aan te trekken of iets. Is dat een verschil in opties dan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SSJVegito
ManiacScum schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 12:50:
[...]

Ik doe helemaal niets bij aankomst behalve uitstappen, hoef geen handrem aan te trekken of iets. Is dat een verschil in opties dan?
Dat vraag ik mij dan ook af inderdaad, normaal als je uitstapt gaat het contact uit en de handrem erop dacht ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vinom
SSJVegito schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 12:51:
[...]

Dat vraag ik mij dan ook af inderdaad, normaal als je uitstapt gaat het contact uit en de handrem erop dacht ik.
Klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechBert
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 03-05 02:51
SSJVegito schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 12:51:
[...]

Dan ben ik nog lekker over ijverig. :*)

Straks eens testen, heb ik eigenlijk altijd gedaan ervan uitgaande dat het nodig was.

[ Voor 13% gewijzigd door TechBert op 24-07-2021 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiazzz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 17-06 10:02
ManiacScum schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 12:50:
[...]

Dan heb je autohold waarschijnlijk aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie8454
SSJVegito schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 23:43:
[...]

Ik ben ook erg benieuwd wat je ervan vind. Wanneer ga je luisteren?

Ik vind het standaard geluid echt ronduit verschrikkelijk dus ik wordt graag op de hoogte gehouden...
Ik houd je zeker op de hoogte. Het is nu wachten op de volgende Enyaq bij Carlectra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
vinom schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 09:09:
[...]

Ik heb het ook uitgeschakeld, maar ik ben even vergeten waar :P

Het zit volgens mij onder verlichting interieur en dan kun je drie licht plekken aantikken en daarvan de helderheid aanpassen.
Je schakelt de sfeerverlichting compleet uit? Of ook echt specifiek van de voeten ruimte?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• makebrco
  • Registratie: November 2018
  • Niet online
Fairplay92 schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 09:50:
Mijn Enyaq is besteld op 8 december, aflevering 15 oktober, snap er helemaal niks meer van.
Wat zijn jouw specificaties?
De mijne:
Loft.
Assistentie.
Klimaat.
Infotainment.
Achteruitrijcamera.
Standaard verlichting.
Regulus 19 inch velgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakilin
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-06 08:21
makebrco schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 16:32:
[...]
Mijn Enyaq is besteld op 8 december, aflevering 15 oktober, snap er helemaal niks meer van.
Wat zijn jouw specificaties?
De mijne:
Loft.
Assistentie.
Klimaat.
Infotainment.
Achteruitrijcamera.
Standaard verlichting.
Regulus 19 inch velgen.
Zie er nog redelijk standaard uit. Vreemd inderdaad. Ik zag vanmorgen dat mijn verwachte levering van week 47 naar 48 is gegaan

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Danny67
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-06 19:19
Vorige week besteld door de LM
Donderdag vanuit de opslag afgeleverd bij de dealer
Nu nog even wachten tot 10 augustus.

Gezien de berichten over de levertijden bewust gekozen voor een voorraadmodel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uk24lWq1oMZ2_EBDibC-K6C8Hb0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bHiC3bGNh615Z8ixYAHBYl1S.jpg?f=fotoalbum_large - Amersfoort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
Danny67 schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 16:58:
Vorige week besteld door de LM
Donderdag vanuit de opslag afgeleverd bij de dealer
Nu nog even wachten tot 10 augustus.

Gezien de berichten over de levertijden bewust gekozen voor een voorraadmodel.

[Afbeelding] - Amersfoort
Prachtige auto!!

Zo jammer dat de voorraadmodellen geen pano hebben🤔

[ Voor 4% gewijzigd door Robbie8454 op 24-07-2021 17:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Ik zag van de week in honeymoon eindelijk stap 2, productieweek bekend, week 33.

En verwachte levering van 150 naar 70 dagen. Fingers crossed maar alvast in een goed humeur.

Ik heb de 80 in Arctic silver besteld met standaard velgen, licht, comfort plus, assistentie, klimaat, 125kw, sport, transport. Kom er net achter dat in de uiteindelijke order de 360 camera eraf gevallen is. Lekker opgelet ook weer. Beetje balen, maandag kijken of het er nog bij kan maar zo niet ook nog wel te overleven.

edit: In de configurator staat er bij de 360 areaview:

"360 graden areaview*
* Let op: verplicht i.c.m met Comfort pakket, Assistentie pakket"

Toch staat de 360 niet op de factuur dus zal wel wishful thinking zijn dat ze het er zomaar bij doen :?

[ Voor 20% gewijzigd door Pixal op 24-07-2021 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny67
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-06 19:19
Robbie8454 schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 17:06:
[...]

Prachtige auto!!

Klopt, maar als ik zie hoe vaak ik deze gebruik in de huidige Octavia is dat minimaal.
Geeft wel ruimtelijk effect, het zware interieur zal nu ook wel even wennen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
Robbie8454 schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 17:06:
[...]

Prachtige auto!!

Ik ben juist over het algemeen helemaal geen fan van pano dak, dit omdat ik dit in ruimte inlever boven mijn hoofd wat ik vaak wel nodig heb in autos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fdg23
  • Laatst online: 11-09-2021
Hoe kom ik op honeymoon? Heb mijn enyaq nu 9 maanden geleden besteld, maar levering word iedere keer uitgesteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
FJP84 schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 15:56:
[...]

Je schakelt de sfeerverlichting compleet uit? Of ook echt specifiek van de voeten ruimte?
Wat je zelf wilt. Je kunt alleen de voetverlichting uitschakelen of alles. Volgens mij gaat dan de voetverlichting overigens ook niet meer aan als de deuren open gaan, maar dat is niet echt een gemis. De verlichting in het dak geeft meer dan genoeg licht 's avonds.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Fdg23 schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 17:34:
Hoe kom ik op honeymoon? Heb mijn enyaq nu 9 maanden geleden besteld, maar levering word iedere keer uitgesteld.
Dat is een service waar je dealer bij moet zijn aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
SSJVegito schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 17:32:
[...]

Ik ben juist over het algemeen helemaal geen fan van pano dak, dit omdat ik dit in ruimte inlever boven mijn hoofd wat ik vaak wel nodig heb in autos.
Ik normaal ook met mijn 202cm, maar heb nog meer dan genoeg ruimte over met de pano dak. Zelfs achterin zit ik ruim genoeg. Zou niet meer zonder willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
  • Laatst online: 10:17
Stel ik zou nu gaan kijken voor een Enyaq dit jaar nog, zou ik enige kans hebben? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
M@rijn schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 18:24:
Stel ik zou nu gaan kijken voor een Enyaq dit jaar nog, zou ik enige kans hebben? O-)
Tuurlijk, kijken kan altijd :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Er zijn vast nog wel voorraad modellen, als je daarvoor kiest zal het geen enkel probleem zijn. Alleen kun je dan niet exact de kleur en opties kiezen natuurlijk.

Nu nog bestellen voor levering in 2021 moet je een beetje geluk mee hebben. Denk niet dat ze daarvoor nog garanties afgeven. Maar het kan best dat als je nu besteld hij nog "gewoon" in 2021 komt.

[ Voor 6% gewijzigd door ik222 op 24-07-2021 18:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-06 23:00
Ik heb 2 weken geleden besteld, dealer gaf aan dat het nog moet lukken dit jaar maar ik moest dan wel bepaalde keuzes maken:
- geen standaard 19” velgen, dus 20” Vega besteld
- geen Heads Up Display
- geen trekhaak, wel de voorbereiding besteld
- geen standaardverlichting, dus lichtpakket besteld

Volgens mij was dat het. Ben eerst ook bij een andere dealer en die zei sowieso ‘nu bestellen is volgend jaar rijden’. Het heeft er volgens mij ook mee te maken of dat je dealer nog productieslots beschikbaar heeft in 2021. Ik hoop er op dat het dit jaar nog lukt qua bestelling, maar eerst zien dan geloven… 2022 betekent wel 16% dus dat gaat me dan wel geld kosten :|

Voorraadmodel is wel veiliger dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 29-01-2024
Pixal schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 17:09:
Ik zag van de week in honeymoon eindelijk stap 2, productieweek bekend, week 33.

En verwachte levering van 150 naar 70 dagen. Fingers crossed maar alvast in een goed humeur.

Ik heb de 80 in Arctic silver besteld met standaard velgen, licht, comfort plus, assistentie, klimaat, 125kw, sport, transport. Kom er net achter dat in de uiteindelijke order de 360 camera eraf gevallen is. Lekker opgelet ook weer. Beetje balen, maandag kijken of het er nog bij kan maar zo niet ook nog wel te overleven.

"360 graden areaview*

Toch staat de 360 niet op de factuur dus zal wel wishful thinking zijn dat ze het er zomaar bij doen :?
Inderdaad niet netjes met oog op 360 graden camera.
Wel als vraag je hebt licht als optie, maar staat achter standaard velgen; geldt standaard alleen voor velgen of ook voor licht?
Welk interieur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
ArthurT schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 07:05:

[Afbeelding]
Afleverweek is levering bij dealer, dat is wat wittebrug tegen mij aangaf toen ik ca. twee weken geleden contact had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
jdenijs schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 08:01:
Is een screenshot, in taakbalk zie je dat er ingelogd is in vip systeem en daar kan je als berijder niet inloggen.
Gewoon 'eisen' dat je screenshot wilt of langsgaan, dealer laten inloggen en status laten zien aan jou op scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Vraagje ik heb het idee dat de chromen rand bij het portier van de bijrijder niet helemaal goed vast zit. Laatst was deze niet goed uitgelijnd met die van het achterportier en kon ik deze zo naar beneden duwen. Er lijkt dus wat speling op te zitten. Meer mensen last van? Anders maar weer even langs de dealer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TIcgYq-onY0SvHxjR592bhX9aOU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xy42jqY33D5wy5Sa4nA8lRwD.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door FJP84 op 24-07-2021 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
Danny67 schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 17:30:
[...]

Klopt, maar als ik zie hoe vaak ik deze gebruik in de huidige Octavia is dat minimaal.
Geeft wel ruimtelijk effect, het zware interieur zal nu ook wel even wennen zijn.
Ik heb nu een zwart interieur (s-line) en vind het persoonlijk soms wat te donker. Als ik dan in de Ibiza van mijn vriendin stap, met dakraam, vind ik het toch altijd wat ruimtelijker aanvoelen

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Alex Timmermans
Vandaag de laatste keer….. 😃
Nog 1 week
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vxCJMTy_K6ijOlFnagZDTGO75xg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sJuXbJKyXBVr6plwzx5FHZzn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakilin
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-06 08:21
Grappig ik heb ook ongveer twee weken terug besteld (via WG / LM) en kreeg toen week 47 door van de dealer (A-Point), maar dat is nu sinds vanmorgen bijgesteld naar week 48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:43
FJP84 schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 22:14:
Vraagje ik heb het idee dat de chromen rand bij het portier van de bijrijder niet helemaal goed vast zit. Laatst was deze niet goed uitgelijnd met die van het achterportier en kon ik deze zo naar beneden duwen. Er lijkt dus wat speling op te zitten. Meer mensen last van? Anders maar weer even langs de dealer.

[Afbeelding]
Helaas een kwaal bij vele merken, kijk maar eens rond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
goetfoud schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 23:46:
[...]

Helaas een kwaal bij vele merken, kijk maar eens rond.
Ik dacht al rij ik nu een Tesla (no-offense) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Alex Timmermans schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 23:03:
Vandaag de laatste keer….. 😃
Nog 1 week
[Afbeelding]
En of je kiest voor CO2 neutraal rijden. Succes met aftellen. Het is van harte aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Ik had laatst de laadkabel vastzitten in een publieke laadpaal en na een belletje was dat opgelost. Ik had alleen tussendoor via de app/auto zelf het laden een keer gestopt en gestart en weer gestopt o.i.d. precies weet ik het niet meer.

Ik vraag me nu wel af hoe het zit. Als ik met een laadpas het laden activeer en ik stop het laden via de auto of app. Is de laadsessie dan ook voor de laadpaal gestopt en ontgrendeld of loop je gewoon het risico dat de laadpaal het niet meer snapt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

knirrebir schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 20:52:
[...]

Inderdaad niet netjes met oog op 360 graden camera.
Wel als vraag je hebt licht als optie, maar staat achter standaard velgen; geldt standaard alleen voor velgen of ook voor licht?
Welk interieur?
Oh ja beetje onduidelijk, licht pakket en standaard velgen, standaard interieur.

Maar niemand die me kan vertellen waarom de 360 view verplicht is in combinatie met assistentie, comfort en HOD stuur maar toch kan de auto zonder 360 view geconfigureerd worden lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex Timmermans
FJP84 schreef op zondag 25 juli 2021 @ 08:22:
[...]

En of je kiest voor CO2 neutraal rijden. Succes met aftellen. Het is van harte aan te raden.
Nog niet helemaal co2 neutraal daar ik nog geen panelen op het dak heb liggen. Maar ook daar wordt aan gewerkt😜

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Pixal schreef op zondag 25 juli 2021 @ 08:54:
[...]

Oh ja beetje onduidelijk, licht pakket en standaard velgen, standaard interieur.

Maar niemand die me kan vertellen waarom de 360 view verplicht is in combinatie met assistentie, comfort en HOD stuur maar toch kan de auto zonder 360 view geconfigureerd worden lijkt het.
Volgens mij is het andersom; je kan prima een auto met assistentie, comfort en HOD stuur configureren zónder 360 view.

Wil je echter 360 area view? Dan dien je verplicht het genoemde rijtje af te nemen.

Het staat wat vreemd in de prijslijst, het bracht mij ook van de wijs.

Edit: @Alex Timmermans grappig, ik herken een 3-serie. Ik mag komende zaterdag mijn 3-serie ook achterlaten voor de Enyaq en heb gisteren óók een foto'tje gemaakt van de laatste tankbeurt... (weliswaar benzine).

[ Voor 13% gewijzigd door JanHenk op 25-07-2021 09:14 ]

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• frankdaan
  • Laatst online: 27-05-2024
FJP84 schreef op zondag 25 juli 2021 @ 08:34:
Ik had laatst de laadkabel vastzitten in een publieke laadpaal en na een belletje was dat opgelost. Ik had alleen tussendoor via de app/auto zelf het laden een keer gestopt en gestart en weer gestopt o.i.d. precies weet ik het niet meer.

Ik vraag me nu wel af hoe het zit. Als ik met een laadpas het laden activeer en ik stop het laden via de auto of app. Is de laadsessie dan ook voor de laadpaal gestopt en ontgrendeld of loop je gewoon het risico dat de laadpaal het niet meer snapt?
Ik zat gisteren ook vast na storing aan Shell laadpaal, had bijna noodontgrendeling gebruikt, toch op laatste moment bedacht deuren vergrendelen en weer ontgrendelen en voila laadvergrendeling zat los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
Pixal schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 17:09:

"360 graden areaview*

Ik hoop dat die bij mij niet ook vergeten wordt. Zeker nou ik te horen kreegt dat die spiegels niet vanzelf zakken zonder electrische stoel. Vind het wel handig om te stoeprandjes etc te kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fplin
  • Laatst online: 15:25
Iemand al een vrijschakeling dvd geregeld voor de enyaq ?
Zodat je tijdens het rijden ook dvd etc. kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex Timmermans
JanHenk schreef op zondag 25 juli 2021 @ 09:12:
[...]

Volgens mij is het andersom; je kan prima een auto met assistentie, comfort en HOD stuur configureren zónder 360 view.

Wil je echter 360 area view? Dan dien je verplicht het genoemde rijtje af te nemen.

Het staat wat vreemd in de prijslijst, het bracht mij ook van de wijs.

Edit: @Alex Timmermans grappig, ik herken een 3-serie. Ik mag komende zaterdag mijn 3-serie ook achterlaten voor de Enyaq en heb gisteren óók een foto'tje gemaakt van de laatste tankbeurt... (weliswaar benzine).
Bijna goed. Is een 2 serie maar het klepje zal wel hetzelfde zijn😜.
Dan heb jij ‘m eerder. Ik ben de maandag daarna aan de beurt. Can’t wait 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
fplin schreef op zondag 25 juli 2021 @ 11:08:
Ik zag dat het bij de Octavia 4 al wel mogelijk was. Enyaq is zelfde MIB platform?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

fplin schreef op zondag 25 juli 2021 @ 11:08:
Zit er uberhaubt een dvd speler in? 🧐

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram2700
Een vraag over de bandeninstellingen. In de wageninstellingen staat weliswaar 'bandencontrole', maar geeft alleen de mogelijkheid na het controleren/bijvullen bij een luchtpomp met 'SET' de nieuwe waarden vast te leggen.
Overigens: zoals je kunt zien staat de instelling bij mij op winterbanden, maar dit is niet te wijzigen. Aannemende dat het geen directe relatie met de bandenspanning heeft is de functie van deze instelling mij onduidelijk. Ik heb trouwens all-weatherbanden...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kS4NZBR9Q4gegN5HIveQvvrTwlA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sPw1QCgwlovjVxz5SFC8jYuF.jpg?f=fotoalbum_large
Bij wagenstatus kun je alleen een groen vinkje zien, maar dat geeft geen idee hoeveel speling er wordt aangehouden (als bijv. 1 van de banden spanningsverlies heeft verdwijnt dat groene vinkje dan??; idem bij bijv. meer dan 0.2 bar spanningsverlies ??). :?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wbH8oSgPUB63vaKU0SZP6w8NGIk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BDic6lTExJIZGsaNnTaLHBHM.jpg?f=fotoalbum_large
Ik ben eigenlijk meer geinteresseerd in de actuele waarden, dan weet ik tenminste wanneer ik actie moet ondernemen. Nu is het Skoda advies: elke maand controleren; bij de garage om de hoek staat een luchtpomp waarop het advies luidt: elke 2 maanden controleren. 8)7
Aannemende dat de wagen de actuele waarden registreert, vermoed ik dat die alleen uit te lezen zijn met dealerapparatuur. Iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SSJVegito
bram2700 schreef op zondag 25 juli 2021 @ 12:23:
Een vraag over de bandeninstellingen. In de wageninstellingen staat weliswaar 'bandencontrole', maar geeft alleen de mogelijkheid na het controleren/bijvullen bij een luchtpomp met 'SET' de nieuwe waarden vast te leggen.
Overigens: zoals je kunt zien staat de instelling bij mij op winterbanden, maar dit is niet te wijzigen. Aannemende dat het geen directe relatie met de bandenspanning heeft is de functie van deze instelling mij onduidelijk. Ik heb trouwens all-weatherbanden...
[Afbeelding]
Bij wagenstatus kun je alleen een groen vinkje zien, maar dat geeft geen idee hoeveel speling er wordt aangehouden (als bijv. 1 van de banden spanningsverlies heeft verdwijnt dat groene vinkje dan??; idem bij bijv. meer dan 0.2 bar spanningsverlies ??). :?
[Afbeelding]
Ik ben eigenlijk meer geinteresseerd in de actuele waarden, dan weet ik tenminste wanneer ik actie moet ondernemen. Nu is het Skoda advies: elke maand controleren; bij de garage om de hoek staat een luchtpomp waarop het advies luidt: elke 2 maanden controleren. 8)7
Aannemende dat de wagen de actuele waarden registreert, vermoed ik dat die alleen uit te lezen zijn met dealerapparatuur. Iemand een idee?
Kun je bij de optie "Winterbanden" niet de maximale snelheid aanpassen voor het geval deze banden een lagere maximum snelheid hebben dan de auto zelf?

Qua waarden heb ik geen idee. Ik weet alleen dat ik daarop vertrouw en het vaak ook klopt. Bij een bandenwissel is er soms wat druk verlies en dan registeert die dat ook meteen terwijl de banden nog voldoende druk hebben. Dit geld voor mijn Superb op dit moment. Mijn insteek is dan ook, als er iets mis is dan melden en anders wil ik er niks mee te maken hebben en dat gebeurd nu ook wel eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
rammes schreef op zondag 25 juli 2021 @ 12:09:
[...]

Zit er uberhaubt een dvd speler in? 🧐
Nee, het heet eigenlijk ook VIM (Video in Motion) wat vrijgeschakeld kan worden. Ik heb het regelmatig gebruikt in mijn Octavia als de kids een filmpje wilden kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

vinom schreef op zondag 25 juli 2021 @ 12:41:
[...]

Nee, het heet eigenlijk ook VIM (Video in Motion) wat vrijgeschakeld kan worden. Ik heb het regelmatig gebruikt in mijn Octavia als de kids een filmpje wilden kijken.
En waar laat je zoiets doen dan? De dealer zal dat denk ik niet doen?

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
rammes schreef op zondag 25 juli 2021 @ 13:26:
[...]

En waar laat je zoiets doen dan? De dealer zal dat denk ik niet doen?
Klopt, de dealer zal zoiets niet doen. Zoiets gebeurd via VCDS, en dit topic legt het allemaal uit wat er mogelijk is en wie het kan doen:
Verborgen autofuncties activeren d.m.v. VCDS

Het platform op de Enyaq, en alle andere VAG voertuigen die hierop werken zijn nog aardig gesloten, maar met de tijd gaat dit wel lukken om het een en ander aan te passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Absolute bandenspanning ziet het systeem van VAG überhaupt niet, er zitten namelijk geen TPMS sensoren op dus zelfs de dealer kan die waardes niet uitlezen.

Het VAG bandenspanning controle systeem werkt namelijk op basis van wielomtrek gemeten door de ABS sensoren, zodra die gaat afwijken bij een wiel krijg je een melding over. Dit is overigens wel aardig nauwkeurig en betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperzzz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-06 07:51
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De bandenspanning controle in de Enyaq (en de meeste andere autos) meet niet de werkelijk druk. De omwenteling van de wielen wordt gemeten (meen door de ABS sensor) en als deze waarde wijzigd (door drukverlies = meer omwentelingen) dan krijg je melding.
Daarom kan je het opnieuw instellen en dan is dat z'n nieuwe ijkwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
ik222 schreef op zondag 25 juli 2021 @ 13:49:
[...]

Absolute bandenspanning ziet het systeem van VAG überhaupt niet, er zitten namelijk geen TPMS sensoren op dus zelfs de dealer kan die waardes niet uitlezen.

Het VAG bandenspanning controle systeem werkt namelijk op basis van wielomtrek gemeten door de ABS sensoren, zodra die gaat afwijken bij een wiel krijg je een melding over. Dit is overigens wel aardig nauwkeurig en betrouwbaar.
Op de Enyaq zit wel TPMS sensoren. Nieuwe velgen erop geplaatst, daarom weet ik dit. nu twijfel ik of dit wel nodig was..

[ Voor 3% gewijzigd door Genestealer op 25-07-2021 14:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Genestealer schreef op zondag 25 juli 2021 @ 14:37:
[...]

Op de Enyaq zit wel TPMS sensoren. Nieuwe velgen erop geplaatst, daarom weet ik dit. nu twijfel ik of dit wel nodig was..
Ik denk dat je die TPMS sensoren dan helaas voor niets gekocht hebt... De Enyac meet zoals eigenlijk alle VAG auto's via de ABS sensoren. Dat is ook de reden dat je geen waardes kan uitlezen in de infotainment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram2700
Jasperzzz schreef op zondag 25 juli 2021 @ 13:49:
[...]

De bandenspanning controle in de Enyaq (en de meeste andere autos) meet niet de werkelijk druk. De omwenteling van de wielen wordt gemeten (meen door de ABS sensor) en als deze waarde wijzigd (door drukverlies = meer omwentelingen) dan krijg je melding.
Daarom kan je het opnieuw instellen en dan is dat z'n nieuwe ijkwaarde.
Dank, ook aan @vinom en @ik222, voor deze heldere uitleg. Van de beter autotechnisch onderlegden onder ons is het altijd fijn om een beter begrip te krijgen waarmee je werkelijk rondrijdt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram2700
SSJVegito schreef op zondag 25 juli 2021 @ 12:37:
[...]

Kun je bij de optie "Winterbanden" niet de maximale snelheid aanpassen voor het geval deze banden een lagere maximum snelheid hebben dan de auto zelf?

Qua waarden heb ik geen idee. Ik weet alleen dat ik daarop vertrouw en het vaak ook klopt. Bij een bandenwissel is er soms wat druk verlies en dan registeert die dat ook meteen terwijl de banden nog voldoende druk hebben. Dit geld voor mijn Superb op dit moment. Mijn insteek is dan ook, als er iets mis is dan melden en anders wil ik er niks mee te maken hebben en dat gebeurd nu ook wel eigenlijk.
Nee bij de instelling winterbanden kan ik niets wijzigen (tenminste niet zodra het contact 'aan' is); ik ga ervan uit dat het ook niet nodig is, je laatste zin spreekt me wat dat betreft wel aan 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
arjola schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 08:19:
Ik heb een voorraad Enyaq 80iV First Edition besteld, vanwege vakanties en ruilactie van mijn huidige auto (Kia e-Niro uit 2019) wordt de auto "pas" 23 augustus geleverd.

Maas Autogroep heeft serieus veel Enyaq's op voorraad staan, het vreemde is dat ze die voorraad alleen mogen verkopen (aan particulier of bedrijf) of via de eigen leasemaatschappij mogen leveren... maar dus niet via andere leasemaatschappijen (?). Omdat "mijn" Enyaq al op kenteken stond (30-6-2021) mocht de auto gelukkig wel via onze leasemaatschappij geleverd worden.
Dat kan kloppen, ook wel eens voor voorraad auto's gekeken met oog op bijvoorbeeld bijtelling, maar leasemaatschappij van werkgever mocht die niet leasen, een reden die aan de orde was dat er al geïnvesteerd is in voorraad auto's en als dan via andere leasemaatschappij weggezet wordt dan zijn ze investering kwijt, wat investering inhoudt werd niet duidelijk gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Mooi bomen, staat er ook een enyaq ;) leuk zoek plaatje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
Neem eens contact op met cartronic uit Rijswijk, misschien kunnen ze je al indicatie van kosten geven.
Heb in verleden paar keer contact gehad, doen veel qua inbouwen voor onder andere dealer wittebrug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
AlphaWolf schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 14:13:

toon volledige bericht
Is inderdaad aardige soap, andere members (ik, @jdenijs en @Wicked-Game) hebben ook wel een aardige soap, alleen bij ons geen annulering/geen acceptatie.

Ben wel benieuwd naar specs eerste bestelling, welke optie er niet op zat en wat nieuwe specs zijn geworden.

Hoop dat het alsnog goed komt.
Pagina: 1 ... 180 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2