Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 132 ... 250 Laatste
Acties:
  • 1.769.686 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex Timmermans
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 15-09 21:46
remc1979 schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 19:19:
[...]

Klopt, CarPlay gaat via wifi
Heb je wifi in een Enyaq???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08:55
Als ik dit zo lees dan ben ik blij dat ik gewoon een laadpaal heb. Voor de vakanties is het wel aanpoten 😁Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ebstiLx8B5f5U0KtPbnU-HQVT8E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SSkgjDmXoRbaRBMDUV5oIAEG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pas1
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 17-08-2022
Loepoog schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 19:48:
Als ik dit zo lees dan ben ik blij dat ik gewoon een laadpaal heb. Voor de vakanties is het wel aanpoten 😁[Afbeelding]
Dat hij deze keuze heeft gemaakt is echt niet te volgen...bizar! wat een gekruidenier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 29-01-2024
Nee, maar via je telefoon met verbinding met WiFi of mobiele netwerk blijft afspelen doorgaan, daar ging het om.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• knirrebir
Pas1 schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 19:55:
Dat hij deze keuze heeft gemaakt is echt niet te volgen...bizar! wat een gekruidenier
Zeker geen member van hier om tot juiste keuze te komen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Robbie8454 schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 17:19:
7 mei mijn order om laten zetten naar sportline. Gisteren kreeg ik te horen dat de order is ingevoerd. Een week later dus. Op mijn vraag wat dit doet qua vertraging weer eens geen antwoord. Ze doen echt hun best maar alles gaat wel zo tergend langzaam. Hoe moeilijk kan het zijn?

Wat betreft sportline lees ik nergens dat ze voorzien zijn van sportstoelen. Wel sportieve stoelen en sportief uitziende stoelen. Ligt het nu aan mij of zijn de stoelen, op de hoofdsteun na, indentiek? Dus geen extra zijdelingse steun of iets. Op zich niet zo heel erg hoor, de originele stoelen zitten meer dan prima. Had het alleen wel verwacht
Zie bijgaande omschrijving https://www.google.com/ur...Vaw3CynABoHBuNeohkWcMXTGS.
Echter er staat sportstoelen maar niet wat het inhoudt; muv vaste hoofdsteun en bekleding zelfde als bestaande stoelen en/of andere vulling en/of iets hogere-diepere zijdelingse steun.
Het is skoda en gezien dit topic kan je het aan dealer en/of skoda vragen maar enk dat je met antwoord niet veel wijzer wordt.
In Noorwegen al sportline enyaq geleverd, misschien via Facebook contact leggen en daar je vraag neerleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:53
Als ik dit zo lees dan ben ik blij dat ik gewoon een laadpaal heb. Voor de vakanties is het wel aanpoten 😁[Afbeelding]
Ik zag hem ook, maar ik vond het vreemd dat er zo traag geladen werd en niet 2,3 kW ofzo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:12

rammes

koekebakker 1e klas

dit is gewoon slecht, dan laat je alles aanleggen en dan de laatste meter ga je van 3 fase naar 1 fase 8)7

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mibkiller
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17-05 00:03
Ja dit ken ik heb deze ook.
Maar wat je moet zeggen dat die de cee 3fase rode stekker had moeten monteren aan de buitenkant.
dan kan je gewoon laden met 11 kw.
Deze zit er standaard bij.
Ik gebruik hem voor de camping en dan is het mooi dat die langzaam laad ander vliegen de stoppen eruit.
Op een andere plek gebruik ik de rode 11kw aansluiting dit is dan het zelfde als een laadpaal.

[ Voor 13% gewijzigd door mibkiller op 15-05-2021 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemersmaborg
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20-05 21:08
knirrebir schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 19:55:
[...]

Nee, maar via je telefoon met verbinding met WiFi of mobiele netwerk blijft afspelen doorgaan, daar ging het om.
Is dat dan uitsluitend als Bluetooth weg valt of wordt Bluetooth überhaupt niet gebruikt? Wel bijzonder toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pollekeb
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 12-10 14:03
mibkiller schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 20:10:
[...]

Ja dit ken ik heb deze ook.
Maar wat je moet zeggen dat die de cee 3fase rode stekker had moeten monteren aan de buitenkant.
dan kan je gewoon laden met 11 kw.
Deze zit er standaard bij.
Ik gebruik hem voor de camping en dan is het mooi dat die langzaam laad ander vliegen de stoppen eruit.
Op een andere plek gebruik ik de rode 11kw aansluiting dit is dan het zelfde als een laadpaal.
Hoezo zit deze CEEForm stekker er standaard bij?
Heb alleen een wallbox kabel gekregen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Tjonge, wat een gepruts ... Dik tevreden met mijn Zappi 3-fasen, direct en continue 11 kW erin, 64 km per uur en tot hij vol is (80% that is..). En op mijn telefoon met de Zappi zichtbaar hoe het laden verloopt tot hij vol is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZyJAfiUh2uJQDizttmX5tuI395w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R11qaxwxJIzK94wpJkgqusMa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mausinho
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 10:22
@jdbiggelaa ...en met vermogens verdriedubbelaar. Die was ik helaas vergeten te bestellen bij mijn zappi. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Nu online
Mausinho schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 21:16:
@jdbiggelaa ...en met vermogens verdriedubbelaar. Die was ik helaas vergeten te bestellen bij mijn zappi. _O-
Ja, mooi hè :) Geheime energiebron in het groene blaadje ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mimalizo
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 29-03-2022
goetfoud schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 19:10:
Ik had het nog niet geprobeerd maar video afspelen werkt perfect.
Wat zou het (soms) fijn zijn dat deze blijft afspelen tijdens rijden...filerijden.
Zal wel geen oplossing voor zijn??

[Afbeelding]
Lang geleden heeft een maatje dat voor me geregeld. Het toenmalige systeem wilde alleen maar afspelen als de handrem was ingeschakeld. Daar heeft hij toen een soort van schakeling tussen gezet waardoor het systeem dacht dat de handrem altijd was ingeschakeld.

Maar of dat nu nog zo is of kan durf ik niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex Timmermans
Ik zag in een recente review iets wat in de linker portier zat. Een plastic ring waar je een zakje in kan hangen voor rommel in te kunnen deponeren. Heb dat echter in 2 demo auto’s niet terug kunnen vinden?? Vond het wel een mooie gadget. Maar zit dat nou in de auto of niet?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XM3hHs7dkKdaEPlgB9TJt6aeu-8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8FSzsisKlITFnMohfKuWOu8a.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
Zie hier de rode cee

standaard bij IV universal charger

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AALJUZLWc6JVwqxNwzsxcm-p6uA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kcIdsVwXdyqaonpFrbnUMOTP.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door mibkiller op 15-05-2021 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
Alex Timmermans schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 21:33:
Ik zag in een recente review its wat in de linker portier zat. Een plastic ring waar he een zakje in van kan maken voor rommel in te kunnen deponeren. Heb dat echter in 2 demo auto’s niet terug kunnen vinden?? Vond het wel een mooie gadget. Maar zit dat nou in de auto of niet?

[Afbeelding]
ja is een vuilnisbakje.
https://www.amazon.nl/Sko...id=pla-468365242024&psc=1

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:15
Arctic Silver als duisternis gaat invallen...
Ook dan wat mij betreft een prachtige uitstraling 👍

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NgmqjDYOO792OWLCIEBwlRgCp5M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yuXchjLl8ywEtV1mnVNETOIO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k_Gfa8Y-ipoBU11v7E4EpnFsAlM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R2MmMxqGhqcvbmKlUO1wRHIL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pjc8FS8dp6IBE_IJLOEvQWZCNiM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jIpcq5HO8xQKzy0yh61yR7du.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gruEEol5FNDNbY4fiJHq31Z087g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JVSiWAAW9sU4TjHpvEw1x8xt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnvanderster
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 12:11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiazzz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-10 23:16
Ik heb een buitenstopcontact aangelegd ook 230v om te kijken of dit afdoende is voor mijn gebruik, als ik dit zo lees ben ik er bang voor 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
  • Nu online
knirrebir schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 19:55:
[...]

Zeker heb je wel wifi in de Enyaq. Alleen voor de data achter de wifi zal je abbo bij Cubic moeten afsluiten (link pas nog voorbij gekomen). Zit een e-sim in die de data aanlevert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RandomNick
  • Nu online
goetfoud schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 21:36:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi plaatje.
Maareh.. Wat hangt je laadunit hoog! Bang voor overstroming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-12-2022
goetfoud schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 21:36:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi hoor! Vind hem de standaard velgen ook niet misstaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• goetfoud
RandomNick schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 22:01:
[...]

Mooi plaatje.
😂😂 nee hoor, bewuste keuze. Persoonlijk vind ik het een fijne hoogte om te koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zumba
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:32

zumba

De eAmbu is onderweg!

RandomNick schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 22:00:
[...]

Zeker heb je wel wifi in de Enyaq. Alleen voor de data achter de wifi zal je abbo bij Cubic moeten afsluiten (link pas nog voorbij gekomen). Zit een e-sim in die de data aanlevert.
Of je Enyaq verbinden met wifi. Hotspot b.v. of je thuisnetwerk.

zumba

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mibkiller
goetfoud schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 22:24:
[...]

😂😂 nee hoor, bewuste keuze. Persoonlijk vind ik het een fijne hoogte om te koppelen.
Is een shuttel ter compensatie voor ionity >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goetfoud
SSJVegito schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 22:14:
[...]

Mooi hoor! Vind hem de standaard velgen ook niet misstaan.
Ik moest bij configureren kiezen tussen meer pakketten/opties of 21 inch.
Heb zoals je ziet gekozen voor het eerste. Was wel bang dat deze velgen in de praktijk niet mooi zouden zijn maar ik vind het inderdaad ook niet tegenvallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SSJVegito
goetfoud schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 22:28:
[...]

Ik moest bij configureren kiezen tussen meer pakketten/opties of 21 inch.
Heb zoals je ziet gekozen voor het eerste. Was wel bang dat deze velgen in de praktijk niet mooi zouden zijn maar ik vind het inderdaad ook niet tegenvallen.
Dit is ook precies mijn keuze geweest. Heb ook meer pakketten en opties gekozen en de velgen maar gelaten voor wat het is maar vind ze op de foto er goed uit zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
SSJVegito schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 22:28:
[...]

Dit is ook precies mijn keuze geweest. Heb ook meer pakketten en opties gekozen en de velgen maar gelaten voor wat het is maar vind ze op de foto er goed uit zien.
En in het echt zien ze er helemaal mooi uit.

Had dezelfde overweging; blij dat ik voor extra pakketten ben gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Thiazzz schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 21:48:
[...]

Ik heb een buitenstopcontact aangelegd ook 230v om te kijken of dit afdoende is voor mijn gebruik, als ik dit zo lees ben ik er bang voor 😂
Laad ook gewoon met granny charger. Weet niet wat deze persoon fout doet. Waarschijnlijk instelling verkeerd op zijn charger.

Ik kan kiezen van 8, 10, 13 of 16A. Zet hem meestal op 13A. Gaat het met ongeveer 2,7 erin. Voldoende voor mij en geen max belasting van het stopcontact

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Bizar, alles keurig netjes laten aanleggen voor driefase en dan op het laatst een simpel buiten stopcontact erop 8)7

Enig voordeel is dat een wallbox hier alsnog heel simpel te plaatsen is natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nr.10
  • Laatst online: 02-09-2021
jeroenkb schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 23:11:
[...]

Laad ook gewoon met granny charger. Weet niet wat deze persoon fout doet. Waarschijnlijk instelling verkeerd op zijn charger.

Ik kan kiezen van 8, 10, 13 of 16A. Zet hem meestal op 13A. Gaat het met ongeveer 2,7 erin. Voldoende voor mij en geen max belasting van het stopcontact
Ik heb ook een Granny charger voor de camping, maar hoe of waar stel jij dit in op 13 amp.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Bloemersmaborg schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 20:48:
Is dat dan uitsluitend als Bluetooth weg valt of wordt Bluetooth überhaupt niet gebruikt? Wel bijzonder toch?
Dat weet ik niet, ik gaf alleen verduidelijking dat er geen WiFi aanwezig is in enyaq, dit nav post van andere member.
Als je wil weten hoe en wat dan reactie sturen naar gene die aangaf dat carplay bleef doorgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Nr.10 schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 23:20:
Ik heb ook een Granny charger voor de camping, maar hoe of waar stel jij dit in op 13 amp.?
Is hier eerder aan orde geweest, meeste granny laders regelen zelf dat er niets gebeurt qua doorstaan stoppen of iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
pollekeb schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 20:56:
Hoezo zit deze CEEForm stekker er standaard bij?
Heb alleen een wallbox kabel gekregen!
Dat is tijdje geleden al uitvoerig aan de orde gekomen wat je verwacht bij clever charge cable te krijgen en wat je werkelijk krijgt.
Het gaat niet om cee form stekker bij een wallbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nr.10
knirrebir schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 23:31:
[...]

Is hier eerder aan orde geweest, meeste granny laders regelen zelf dat er niets gebeurt qua doorstaan stoppen of iets.
Daarom de vraag er wordt nu geschreven dat de instelling veranderd kan worden in 8 amp, 10 amp, 13 amp.
Heb ik iets gemist, dan hoor ik dat graag.

Ik ben eruit, ik ben niet in het bezit van een Granny lader maar een Clever Charging Cable.

[ Voor 10% gewijzigd door Nr.10 op 15-05-2021 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Alex Timmermans schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 21:33:
Ik zag in een recente review iets wat in de linker portier zat. Een plastic ring waar je een zakje in kan hangen voor rommel in te kunnen deponeren. Heb dat echter in 2 demo auto’s niet terug kunnen vinden?? Vond het wel een mooie gadget. Maar zit dat nou in de auto of niet?

[Afbeelding]
Prullenbak zak houder, standaard niet, maar beetje met dealer proberen te regelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
RandomNick schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 22:00:
Ik bedoelde standaard geen WiFi, maar kan wel geregeld worden, bedankt voor toevoeging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
RandomNick schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 22:01:
Mooi plaatje.
Anders denk ik klooien met kabel door de heg :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
knirrebir schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 23:36:
[...]

Prullenbak zak houder, standaard niet, maar beetje met dealer proberen te regelen.
Je krijgt niks ik kreeg gewoon nog een factuur voor de letters en de mat.
Je krijgt er niks bij.
Bij mijn vorige auto wel trekhaak aangepast naar afneembaar en nog een extra verbandset

[ Voor 12% gewijzigd door mibkiller op 15-05-2021 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Nr.10 schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 23:36:
Daarom de vraag er wordt nu geschreven dat de instelling veranderd kan worden in 8 amp, 10 amp, 13 amp.
Heb ik iets gemist, dan hoor ik dat graag.
Granny charger welke ik heb niet in te stellen regelt het zelf, weet niet welke granny charger @jeroenkb heeft, maar waarschijnlijk 1 waar dat wel te regelen is en weet niet of dat granny charger is welke geadverteerd wordt voor enyaq of andere of 1 die hij al had.
Weet niet precies waarom je info wil, maar denkndat je nog geen granny charger hebt en aan oriënteren bent welke te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
mibkiller schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 23:43:
Je krijgt niks ik kreeg gewoon nog een factuur voor de letters en de mat.
Je krijgt er niks bij.
Bij mijn vorige auto wel trekhaak aangepast naar afneembaar en nog een extra verbandset
Drama blijft het, onduidelijkheid ten top bij enyaq (zie dit topic :9) en dan ook niets krijgen :|.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nr.10
knirrebir schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 23:44:
[...]

Granny charger welke ik heb niet in te stellen regelt het zelf, weet niet welke granny charger @jeroenkb heeft, maar waarschijnlijk 1 waar dat wel te regelen is en weet niet of dat granny charger is welke geadverteerd wordt voor enyaq of andere of 1 die hij al had.
Weet niet precies waarom je info wil, maar denkndat je nog geen granny charger hebt en aan oriënteren bent welke te nemen.
Ik had me post al aangepast. Ik heb idd. geen Granny maar een Clever Charging Cable. Hiermee kan je niets veranderen aan het vermogen. Als je dus 1 fase 16 amp hebt komt hij niet hoger met opladen dan 6 km per uur. Met de Granny is het misschien wel mogelijk, kijk je naar het prijsverschil is dat misschien een optie om voor de Granny te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
Nr.10 schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 23:50:
Ik had me post al aangepast. Ik heb idd. geen Granny maar een Clever Charging Cable. Hiermee kan je niets veranderen aan het vermogen. Als je dus 1 fase 16 amp hebt komt hij niet hoger met opladen dan 6 km per uur. Met de Granny is het misschien wel mogelijk, kijk je naar het prijsverschil is dat misschien een optie om voor de Granny te gaan.
Maakt niet uit als granny voor nood genoeg is dan begrijpelijk gezien bedrag, alleen clever charge cable zou je meer verwachten, maar in praktijk is niet alles aanwezig wat je zou verwachten, waaronder 230volt stekker.
Als je meer info wilt kan ik nog eea aan plaatjes posten en extra info, maar er is al nodige over gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nr.10
knirrebir schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 23:55:
[...]
Maakt niet uit als granny voor nood genoeg is dan begrijpelijk gezien bedrag, alleen clever charge cable zou je meer verwachten, maar in praktijk is niet alles aanwezig wat je zou verwachten, waaronder 230volt stekker.
Als je meer info wilt kan ik nog eea aan plaatjes posten en extra info, maar er is al nodige over gepost.
Bedankt, vandaar dat ik er achter kwam dat ik geen Granny had maar een Clever.

Ps. Bedankt voor je inzet op deze plaats. Het wordt hier gewaardeerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccreator
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-10 20:02
Duncan78 schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 14:56:
[...]

Mooi man gefeliciteerd! Compensatie in de vorm van andere velgen of zo besteld?
Zo besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
knirrebir schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 23:40:
[...]

Anders denk ik klooien met kabel door de heg :P.
Nee hoor, zoals al uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiazzz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-10 23:16
jeroenkb schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 23:11:
[...]

Moet goed komen dan! Stopcontact aangesloten via een kWh meter op een nieuwe groep, enige is dat ik 10mtr moet overbruggen (tuin/trottoir, gedeeltelijk gemeente), hierover ga ik een verlengsnoer maken van degelijke kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Nr.10 schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 23:20:
[...]

Ik heb niet de Skoda granny charger, maar zelf eentje gevonden op het internet.
Zit dus knop op om te kiezen tussen verschillende amperages
Tevens ook knop om uitgesteld te laden ( in stappen van een uur)

Tot slot is het een 10 meter kabel. Lekker lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zumba

zumba

De eAmbu is onderweg!

jeroenkb schreef op zondag 16 mei 2021 @ 08:44:
[...]

Welke? Waar?

zumba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Nr.10 schreef op zondag 16 mei 2021 @ 00:01:
Bedankt, vandaar dat ik er achter kwam dat ik geen Granny had maar een Clever.

Ps. Bedankt voor je inzet op deze plaats. Het wordt hier gewaardeerd!
Geen probleem, je probeert input te geven, maar als je niet weet wat iemand heeft kan het niet altijd juiste input zijn.
Bedankt voor verduidelijking wat je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
goetfoud schreef op zondag 16 mei 2021 @ 02:18:
Nee hoor, zoals al uitgelegd.
Klopt, zag ik pas na het posten van mijn post :| .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Sowieso op marktplaats en anders webshop van vag merken, zullen niet allemaal specificatie en optie hebben die genoemd zijn door jeroenkb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nr.10
jeroenkb schreef op zondag 16 mei 2021 @ 08:44:
[...]

Heb je er meer info over, het klinkt interessant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SSJVegito
Misschien zoiets?

Linkje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ervh
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 14:55
Weet niet of ze naar NL verzenden, maar aantrekkelijke prijzen!

http://skoda-zubehoershop.de/enyaq-iv/?p=5

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mibkiller
Nr.10 schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 23:50:
[...]

Maar heb je die rode cee al geprobeerd dan laad die wel 11kw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan78
  • Laatst online: 25-08-2024
Welk velgen heb je eronder laten leggen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• johnvanderster
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 12:11
Nr.10 schreef op zondag 16 mei 2021 @ 10:27:
[...]

Heb je er meer info over, het klinkt interessant.
Ik heb deze (instelbaar): https://evplug.eu/product...et-lcd-type-2-naar-schuko

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Corleone1979
  • Laatst online: 29-09 11:16
mibkiller schreef op zondag 16 mei 2021 @ 11:16:
[...]

Maar heb je die rode cee al geprobeerd dan laad die wel 11kw.
Als je 1 fase 16A groep hebt dan kan je maximaal 16*220 = 3.5 kW laden. Dan moet je overigens je on-board lader knijpen om te voorkomen dat je zekering eruit slaat. een iV charger (€700) gaat dan niet helpen en zou een standaard granny-charger (€200) volstaan.
Rode CEE-kabel is voor krachtstroom aansluiting (3-fasen). Wil je deze ten volle benutten dan dien je een 3-fasen groep te hebben en dan kan je inderdaad 3*16*220 = 11 kW laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Nu online
Standaard VAG granny doet sowieso max 10A. Daar hoef je ook niks voor in de auto in te stellen. Obv de stekker weet de auto dat hij maar met max 10A kan laden. In NL zitten we tegenwoordig dichter op de 230V. Dus 2.3kW.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
Zo'n instelbaar laadvermogen op de granny Charger vind ik wel een mooie feature eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Nu online
Corleone1979 schreef op zondag 16 mei 2021 @ 11:44:
[...]

Als je 1 fase 16A groep hebt dan kan je maximaal 16*220 = 3.5 kW laden. Dan moet je overigens je on-board lader knijpen om te voorkomen dat je zekering eruit slaat. een iV charger (€700) gaat dan niet helpen en zou een standaard granny-charger (€200) volstaan.
Rode CEE-kabel is voor krachtstroom aansluiting (3-fasen). Wil je deze ten volle benutten dan dien je een 3-fasen groep te hebben en dan kan je inderdaad 3*16*220 = 11 kW laden.
Ik wil niet flauw doen, maar we hebben al een tijdje 230 V netspanning in NL. 3*16*230V= 11.04 kW. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Nu online
vinom schreef op zondag 16 mei 2021 @ 12:05:
Zo'n instelbaar laadvermogen op de granny Charger vind ik wel een mooie feature eigenlijk.
Kan in de auto toch? Mijn granny kan tot 13A en via de auto kun je tussen 6 en 13A schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Inspired schreef op zondag 16 mei 2021 @ 12:31:
[...]

Kan in de auto toch? Mijn granny kan tot 13A en via de auto kun je tussen 6 en 13A schakelen.
Ah ok, dat wist ik nog niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hitgew
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 16-08 16:16
Zojuist even de Power pass app geïnstalleerd. Lukte prima en volgens mij kun je ook zonder de fysieke pas al gebruik maken van de lagere tarieven. Zie bijv. In de app de shell recharge op 0.39 ct staan en een ac bij mij in de wijk op 0.29 ct staan. Helaas geeft de app niet de fastned stations weer. Wel de actuele beschikbaarheid. Morgen krijg ik de auto geleverd en wellicht ga ik de ac even uitproberen met de Power pass app. Hebben andere dit al uitgeprobeerd met de Power pass app?

[ Voor 6% gewijzigd door hitgew op 16-05-2021 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nr.10
Inspired schreef op zondag 16 mei 2021 @ 12:31:
[...]

Ik heb het geprobeerd in de app maar het maakt niets uit. Het blijft 1,5 kW / 6km per uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Nu online
Nr.10 schreef op zondag 16 mei 2021 @ 13:20:
[...]

Ik heb het geprobeerd in de app maar het maakt niets uit. Het blijft 1,5 kW / 6km per uur
In de auto zelf is het niet aan te passen? 1.5kW is een wat rare snelheid. Of ga je richting 100% SoC?

[ Voor 10% gewijzigd door Inspired op 16-05-2021 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
Corleone1979 schreef op zondag 16 mei 2021 @ 11:44:
[...]

Klopt maar wilde alleen maar aangeven dat je een buiten lader ook 3 fase zijn.
En mocht die persoon wel de 3 fase hebben liggen en er maar een gebruikt kan die met deze lader doormiddel van een cee gebruik maken daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MattSp
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-07 13:44
Na een hoop heen en weer gepingpong tussen wagenparkbeheer, de LM en de dealer blijkt dat de door mij bestelde Enyaq toch echt in 2022 gaat komen... Toch mijn bestelling maar omgezet naar een first edition 80, in het zwart. Erg gave bak, wel wat duurder in de lease maar doordat levering dit jaar is toch weer goedkoper. Enige nadeel vind ik die 21" wielen. Weet iemand hoeveel dit scheelt op de wltp range?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funkylicious
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:50
Ik heb dit is een keer voorbij zien komen. Lijkt niet veel te schelen...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FYHyrq0LKwPzooi4LvbtVirtDJA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SxZ9TAWa9cMXeyvWRyRILCwC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex Timmermans
funkylicious schreef op zondag 16 mei 2021 @ 14:18:
[Afbeelding]
Oftewel een keer ff lekker door willen trappen en het verschil is weer weg. 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
MattSp schreef op zondag 16 mei 2021 @ 14:15:
Na een hoop heen en weer gepingpong tussen wagenparkbeheer, de LM en de dealer blijkt dat de door mij bestelde Enyaq toch echt in 2022 gaat komen... Toch mijn bestelling maar omgezet naar een first edition 80, in het zwart. Erg gave bak, wel wat duurder in de lease maar doordat levering dit jaar is toch weer goedkoper. Enige nadeel vind ik die 21" wielen. Weet iemand hoeveel dit scheelt op de wltp range?
Mocht je op wintersport willen dan moet je een maat kleiner.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MattSp
Alex Timmermans schreef op zondag 16 mei 2021 @ 14:31:
[...]

Oftewel een keer ff lekker door willen trappen en het verschil is weer weg. 😜
Om het verschil weg te werken moet je dan toch juist een keer niet door trappen? 😉
Maar idd, dit verschil is niet echt noemenswaardig

[ Voor 8% gewijzigd door MattSp op 16-05-2021 15:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex Timmermans
MattSp schreef op zondag 16 mei 2021 @ 15:37:
[...]

Om het verschil weg te werken moet je dan toch juist een keer niet door trappen? 😉
Maar idd, dit verschil is niet echt noemenswaardig
Ik bedoelde 1 keer doortrappen met een kleinere veld en het verschil met een 21 velg is weer weg. Zoals jij zegt, een niet noemenswaardig verschil.
Een ritje met flink wind tegen gaat meer energie kosten🤣🤣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rogo70
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11:00
hitgew schreef op zondag 16 mei 2021 @ 13:12:
Zojuist even de Power pass app geïnstalleerd. Lukte prima en volgens mij kun je ook zonder de fysieke pas al gebruik maken van de lagere tarieven. Zie bijv. In de app de shell recharge op 0.39 ct staan en een ac bij mij in de wijk op 0.29 ct staan. Helaas geeft de app niet de fastned stations weer. Wel de actuele beschikbaarheid. Morgen krijg ik de auto geleverd en wellicht ga ik de ac even uitproberen met de Power pass app. Hebben andere dit al uitgeprobeerd met de Power pass app?
Helaas is het zonder gekoppelde powerpass kaart niet mogelijk om te laden.
ik heb dat afgelopen donderdag geprobeerd en kreeg de melding dat ik eerst een kaart moet koppelen.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C2OhoAOfV6v9_LMvd4rBPXilHpc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wSZmRdGRLB5GrHb8vsZeKrsY.jpg?f=fotoalbum_large

De auto vandaag maar ff volgens voorschriften gewassen en in een ceramic (technisch gezien niet ceramic) sealant gezet.... Best onder de indruk van het resultaat. Zo glad als een zijde.

[ Voor 3% gewijzigd door ManiacScum op 16-05-2021 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
ManiacScum schreef op zondag 16 mei 2021 @ 16:15:
[Afbeelding]

De auto vandaag maar ff volgens voorschriften gewassen en in een ceramic sealant gezet.... Best onder de indruk van het resultaat. Zo glad als een zijde.
Ziet er goed uit! Is het makkelijk om dat te doen? En wat gebruik je?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
funkylicious schreef op zondag 16 mei 2021 @ 14:18:
[Afbeelding]
Tja. Ik heb tijdje geleden filmpje gezien van iemand die het wetenschappelijk verantwoord uitrekende. Weliswaar voor Tesla, maar natuurkundige principes gelden voor iedereen.

Los van wat het nu daadwerkelijk is vond ik het filmpje erg leerzaam.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JKR8khTQcPpr9PJ-j3eVHAwI6dw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/O113mhbWLGemHVDfa1FlolZe.jpg?f=user_large

https://www.youtube.com/watch?v=NYvKxsYFqO8&t=76s

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ManiacScum
SSJVegito schreef op zondag 16 mei 2021 @ 16:21:
[...]

Ziet er goed uit! Is het makkelijk om dat te doen? En wat gebruik je?
Ja dat is vrij makkelijk te doen.

Ik gebruik meerdere producten voor het hele proces:

- Mequiars Car Shampoo
- Mequiars Window Clean
- Turtle Wax ICE Seal & Shine
- 2 Emmers
- Veel Microvezel doeken ;)
- Tijd.... (Kostte mij circa 2-2,5 uur)

Aangezien de wielen nog brand schoon waren en het erg nat was buiten heb ik daar de bovenstaande middelen voor gebruikt, anders zou ik daarvoor een speciale cleaner hebben gebruikt met borstels.

Voor het interieur volstond stofzuigen en met een vochtige microvezel doek alle onderdelen afnemen.

Op de planning staat nog een polijstbeurt omdat ik met name op de deurstijlen wat swirls/hologrammen zie maar dan moet je wel goed kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zumba

zumba

De eAmbu is onderweg!

ManiacScum schreef op zondag 16 mei 2021 @ 16:29:
[...]

Ja dat is vrij makkelijk te doen.

Ik gebruik meerdere producten voor het hele proces:

- Mequiars Car Shampoo
- Mequiars Window Clean
- Turtle Wax ICE Seal & Shine
- 2 Emmers
- Veel Microvezel doeken ;)
- Tijd.... (Kostte mij circa 2-2,5 uur)

Aangezien de wielen nog brand schoon waren en het erg nat was buiten heb ik daar de bovenstaande middelen voor gebruikt, anders zou ik daarvoor een speciale cleaner hebben gebruikt met borstels.

Voor het interieur volstond stofzuigen en met een vochtige microvezel doek alle onderdelen afnemen.

Op de planning staat nog een polijstbeurt omdat ik met name op de deurstijlen wat swirls/hologrammen zie maar dan moet je wel goed kijken.
Sjozus. Je moet er wat voor over hebben..

zumba

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
zumba schreef op zondag 16 mei 2021 @ 17:27:
[...]

Liever dat dan het risico op krasjes bij het gemak van een wasstraat.

Ach en die microvezel doeken en emmers haal ik gewoon bij de Action, minder dan 10 euro en je komt al een heel eind.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RandomNick
  • Nu online
[...]

En dan heeft nog niet eens de klei uitrusting genoemd 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MattSp
jeroenkb schreef op zondag 16 mei 2021 @ 16:23:
[...]

Tja. Ik heb tijdje geleden filmpje gezien van iemand die het wetenschappelijk verantwoord uitrekende. Weliswaar voor Tesla, maar natuurkundige principes gelden voor iedereen.

Los van wat het nu daadwerkelijk is vond ik het filmpje erg leerzaam.

[Afbeelding]

https://www.youtube.com/watch?v=NYvKxsYFqO8&t=76s
Interessant, dank voor het delen!
Het verschil lijkt, in elk geval voor een Tesla, een stuk groter te zijn...

Ik kan niet wachten tot ik zelf de range kan uittesten ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:27
[...]

Is nog niks, een grondige poetsbeurt ben je zo een 8/9 uur verder incl. kleien en polijsten.
ManiacScum schreef op zondag 16 mei 2021 @ 16:15:
[Afbeelding]

De auto vandaag maar ff volgens voorschriften gewassen en in een ceramic (technisch gezien niet ceramic) sealant gezet.... Best onder de indruk van het resultaat. Zo glad als een zijde.
Ziet er goed uit, die kunstof delen is nog wel een ding straks met polijsten. Moet je denk ik afplakken anders zit het onder het polijstmiddel.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
  • Nu online
Ik wil dit goedje bestellen om de kunststof delen te conserveren en netjes te houden. Iemand een beter idee, op basis van ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
RandomNick schreef op zondag 16 mei 2021 @ 19:13:
Ik wil dit goedje bestellen om de kunststof delen te conserveren en netjes te houden. Iemand een beter idee, op basis van ervaring?
Ik zie dit veel gebruikt worden op JijBuis... Ik wil het ook halen ook voor plastic in het interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Nu online
Wicked-Game schreef op zondag 16 mei 2021 @ 19:05:
[...]

Is nog niks, een grondige poetsbeurt ben je zo een 8/9 uur verder incl. kleien en polijsten.
[...]
Serieuze workout zo’n poetsbeurt :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• zumba

zumba

De eAmbu is onderweg!

Tipje.. om even een ander onderwerp aan te snijden.. ;-). Iets meer on-topic en over onze Enyaq.
Kaart in en uitzoomen kan met twee vingers op de volume-touchslider.

zumba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Nu online
zumba schreef op zondag 16 mei 2021 @ 19:25:
Tipje.. om even een ander onderwerp aan te snijden.. ;-). Iets meer on-topic en over onze Enyaq.
Kaart in en uitzoomen kan met twee vingers op de volume-touchslider.
Goede tip :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Nu online
Vandaag ook mijn Powerpass app geregistreerd en Powerpass aangevraagd. Bevestiging is binnen, nu 5-7 werkdagen wachten op de pas, mogelijk iets langer (5-7 dagen is binnen Duitsland).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoCO2
  • Laatst online: 07-10 07:03
Afgelopen vrijdagavond is de Enyaq geleverd. Het lukt tot op heden nog niet om Skoda Connect te koppelen, (de QR-code op het beeldscherm wordt (nog) niet geaccepteerd).

Heeft het bij anderen ook een paar dagen geduurd tussen afleveren en kunnen koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
NoCO2 schreef op zondag 16 mei 2021 @ 19:45:
Afgelopen vrijdagavond is de Enyaq geleverd. Het lukt tot op heden nog niet om Skoda Connect te koppelen, (de QR-code op het beeldscherm wordt (nog) niet geaccepteerd).

Heeft het bij anderen ook een paar dagen geduurd tussen afleveren en kunnen koppelen?
Nee. Bij aflevering samen met de dealer gelijk geregeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogo70
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11:00

Gebruik je de laatste ANDROID/IOS versie en de laatste app versie MYSKODA 4.1.1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
RandomNick schreef op zondag 16 mei 2021 @ 19:13:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1616493

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zumba

zumba

De eAmbu is onderweg!

Nee, bij dealer gelijk geregeld.

zumba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoCO2
  • Laatst online: 07-10 07:03
Rogo70 schreef op zondag 16 mei 2021 @ 19:53:
[...]

Gebruik je de laatste ANDROID/IOS versie en de laatste app versie MYSKODA 4.1.1
iPhone app:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FT77Ce6EnoJ8s8lu4zVpX8NLP38=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9FtDWKBFWifuDVTSoFCDkZyP.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padje87
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 15:19
Heeft je dealer dit al geactiveerd? In je account zijn hiervoor je naam en geboortedatum benodigd...

4800Wp - 225° ZW - 12°

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• goetfoud
Alweer een paar kilometers erop zitten....😉
De Enyaq heeft me nog niet teleurgesteld op een paar kleinigheden na..
Dat dit maar zo mag blijven!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tDHII7VCft74iLoeUwGszB19UQY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cRiAGOhW5cekOuAxIjKQbw66.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 132 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2