Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 133 ... 250 Laatste
Acties:
  • 1.769.691 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoCO2
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 07-10 07:03
zumba schreef op zondag 16 mei 2021 @ 20:07:
[...]

Nee, bij dealer gelijk geregeld.
OK, dank voor de reactie!
Ik heb het opgelost door de auto uit de app te verwijderen en de VIN opnieuw toe te voegen. Nu kwam de koppeling wel tot stand.

App wordt hoop ik snel uitgebreid, beetje teleurgesteld met wat ik aan functionaliteit zie (of beter niet zie)!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MattSp
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-07 13:44
goetfoud schreef op zondag 16 mei 2021 @ 20:21:
Alweer een paar kilometers erop zitten....😉
De Enyaq heeft me nog niet teleurgesteld op een paar kleinigheden na..
Dat dit maar zo mag blijven
Ben even nieuwsgierig naar welke kleinigheden je bedoelt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-10 21:02
Al twee dagen een zwarte Enyaq in de straat, maar helaas nog niet de mijne. Iemand van hier? Betreft Hardinxveld-Giessendam.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pas1
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 17-08-2022
Vandaag de eerste lange rit gehad (327km) met de 80 op 20" Vega.

- Fijne rij-assistent (bochten met 110km/u wil hij nog wel eens 'missen' op de snelweg)
- ABRP zit echt heel nauwkeurig qua voorspellen. Ik kwam uiteindelijk thuis op 22%, terwijl ABRP 23% aangaf met de ingegeven weersomstandigheden.
- Verbruik netjes! 19,8kw/h op de hele afstand (regelmatig zware regenval, airco aan en Anna mee)

Oh ja, en een tip voor mensen met de pano, open deze nooit als de zon schijnt, maar het geregend heeft...je krijgt direct een douche binnen...

Op de terugweg helaas uitval van de rij-assistenten, omdat dit zeer irritant rijdt (ook geen cruisecontrol.keer natuurlijk) een tankstation opgezocht, auto 5 minuten uitgezet en toen werkte alles weer (bedankt voor de tip!)

En helaas werkt qi laden niet...dus dat nog even uitvogelen want het icoon was ook grijs en ik kon nergens vinden of je dit aan of uit kan schakelen...(en uiteindelijk dus ook geen Android auto meer omdat die hem snel leegtrok)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jb_0ldzefIIpfRCyLHEt8A8FfOI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EVRRfOfAvmqAYFW9U1peuvIE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:15
MattSp schreef op zondag 16 mei 2021 @ 20:45:
[...]

Ben even nieuwsgierig naar welke kleinigheden je bedoelt :)
- lane assist niet definitief uit kunnen zetten
- gebrekkige mogelijkheden met my skoda app
- vrij stugge omgang met oneffenheden
- willekeurig ingrijpen assistenten
- ontgrendelknop van auto in moeten drukken voor loskoppelen laadkabel
- kraken bij stoppen en wegrijden bij inschakelen/uitschakelen auto stop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenvr72
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 17-01-2023

Jeroenvr72

Windsurfer en levensgenieter.

Vraagje, heeft iemand al zijn wagen binnen zonder comfortpakket? Ik zou graag foto's zien van de ramen zonder sunset. En ik ben benieuwd naar het binnen geluid
Alvast bedankt!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Oeze
  • Laatst online: 12-07-2023
Jeroenvr72 schreef op zondag 16 mei 2021 @ 22:36:
Vraagje, heeft iemand al zijn wagen binnen zonder comfortpakket? Ik zou graag foto's zien van de ramen zonder sunset. En ik ben benieuwd naar het binnen geluid
Alvast bedankt!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EBPBzWLB2jCPbAs46wzxmCAu-fk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4hMhelyDK2Xj0b885uICMylO.jpg?f=fotoalbum_large De mijne is zonder sunset, zie foto. Het binnengeluid is erg stil maar ik kom van een diesel 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaschef
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 25-09 09:28
Oeze schreef op zondag 16 mei 2021 @ 23:31:
[...]

[Afbeelding] De mijne is zonder sunset, zie foto. Het binnengeluid is erg stil maar ik kom van een diesel 😉
Ook gewoon mooi en best donker al. ik zou toekomstige kopers adviseren om het comfort pakket pas als laatste te kiezen, ik had er bv nu achteraf liever de achteruit rij camera en family pakket in plaats voor gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Kaaschef schreef op maandag 17 mei 2021 @ 07:20:
[...]

Ook gewoon mooi en best donker al. ik zou toekomstige kopers adviseren om het comfort pakket pas als laatste te kiezen, ik had er bv nu achteraf liever de achteruit rij camera en family pakket in plaats voor gehad.
Ik zou dan weer adviseren voor alternatieven voor het comfortpakket, zoals het laten tinten van de achterramen als accessoire, want ik vind dit niet 'mooi' en veel te licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
Beetje off topic en heb er ooit volgens mij iets over voorbij zien komen.....
Ben nu een beetje naar nav aan het kijken.
Velen raden ABRP aan. Kan het kloppen dat deze nog niet met Android auto werkt?
Terwijl dit nu volgens mij wel zo zou moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenvr72

Jeroenvr72

[...]

[Afbeelding] De mijne is zonder sunset, zie foto. Het binnengeluid is erg stil maar ik kom van een diesel 😉
Hartelijke dank ! :)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18:17
Heeft iemand al geprobeerd de Enyaq met family pakket zichzelf op te laten laden. Granny in het 230v stopcontact in de auto zelf en de laadkabel in de auto ;) 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oeze
ManiacScum schreef op maandag 17 mei 2021 @ 07:26:
[...]

Ik zou dan weer adviseren voor alternatieven voor het comfortpakket, zoals het laten tinten van de achterramen als accessoire, want ik vind dit niet 'mooi' en veel te licht
Ben ik wel een beetje met je eens. Kans is aanwezig dat ik de ruiten nog laat tinten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex Timmermans
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 15-09 21:46
Ik heb er bij de demo-auto eigenlijk niet op gelet.
Kantelen de buitenspiegels bij het achteruitrijden iets naar beneden zodat je de stoeprand kan zien bij het inparkeren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
goetfoud schreef op maandag 17 mei 2021 @ 08:18:
Beetje off topic en heb er ooit volgens mij iets over voorbij zien komen.....
Ben nu een beetje naar nav aan het kijken.
Velen raden ABRP aan. Kan het kloppen dat deze nog niet met Android auto werkt?
Terwijl dit nu volgens mij wel zo zou moeten zijn?
beta versie nodig voor android [nog gratis, toekomst premium], premium versie nodig voor carplay.

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Alex Timmermans schreef op maandag 17 mei 2021 @ 09:14:
Kantelen de buitenspiegels bij het achteruitrijden iets naar beneden zodat je de stoeprand kan zien bij het inparkeren?
Volgens mij alleen als je elektrische stoel hebt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
  • Laatst online: 29-01-2024
Inspired schreef op zondag 16 mei 2021 @ 12:31:
Kan in de auto toch? Mijn granny kan tot 13A en via de auto kun je tussen 6 en 13A schakelen.
Klopt in ieder geval voor huidige e-golf waar ik mee rij, daar kan je in menu van e-golf instellen welk vermogen te gebruiken om te laden; 5A, 10A, 13A en maximaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
goetfoud schreef op zondag 16 mei 2021 @ 22:18:
Over dat kraken is hier volgens mij al een keer een filmpje gepost en aantal members herkennen dit en hebben dit ook, weet niet of iemand het keer aangehaald heeft bij dealer en of het kwaad kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:06
internetinfo schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 05:27:
[...]

Valt wat mij betreft zeker wel tegen. Als ik mij niet vergis schakelt menig camera in het donker over naar grijswaarden ipv full color. Mijn Focus doet dat naar mijn idee iig wel en die heeft een stuk beter beeld dan wat je hier laat zien.
Zal vanavond als het weer donker is eens een foto maken ter vergelijking.
Qua detail misschien een beetje offtopic, maar hier wat foto's van de 2020 Ford Focus camera.

OverdagZon van vorenDonker, carport verlichtDonker, carport onverlicht
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BBJmM68--Vn9CFZsBgvOGv0E3O0=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gJ0Ex04fV6SBWI6nYiFmWkYR.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xYZleCnkDtrgCsCTRw90G8OG_aI=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vq8BycI9Gf2ugAlSdynG8eMP.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sqRwle_y8Q76VqQ4d4PbucmPMX4=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tyrSv3Lh4UtX8sCuRneadXPI.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ysMciXd0U4vFZjX8PMmSn-lAB4s=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eejbBF6Nh9tlQx7eJ8Cl5QnM.jpg?f=fotoalbum_small

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Kaaschef schreef op maandag 17 mei 2021 @ 07:20:
Is voor ieder persoonlijk en keuzes zijn lastig.
Sunset van comfort pakket kan achteraf, maar moet dan prijstechnisch wel interessant zijn / het moet het je waard zijn en andere zaken in comfort pakket kunnen zaken zijn die men wel wil en gaat het in eerste instantie niet om de sunset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Alex Timmermans schreef op maandag 17 mei 2021 @ 09:14:
Kan je instellen, zie instructieboekje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
Heb jij enyaq met Marijke? Helemaal top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Jeroenvr72 schreef op zondag 16 mei 2021 @ 22:36:
Alvast bedankt!
Wil je qua geluid dat member zonder comfort en member met comfort met decibel app binnengeluid meet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
zo kan het ook.

Tot 90% opgeladen. Kort ritje gedaan en er nu 1% lading bij ;-)

(jaja, ik weet dat het waarschijnlijk een marge ding in de app is. Maar wel grappig)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NY3R2471ojivkk6pvXDDidyr948=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6s8GTrJFAHldT4bilzdZ0r1p.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenvr72

Jeroenvr72

knirrebir schreef op maandag 17 mei 2021 @ 10:10:
[...]

Wil je qua geluid dat member zonder comfort en member met comfort met decibel app binnengeluid meet?
Nee, dat lijkt me een beetje teveel van het goede, een algemene mening, zoals Oeze schreef is al fijn :)
ook ik kom uit een diesel...

Maar mocht er een meber zijn die een decibel meter heeft en tijd over etc.... altijd leuk om te zien :) >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 18:20
jeroenkb schreef op maandag 17 mei 2021 @ 10:17:
zo kan het ook.

(jaja, ik weet dat het waarschijnlijk een marge ding in de app is. Maar wel grappig)

[Afbeelding]
Zeker geinig :)
Maar je mag nog wel wat aan je range werken, met 90% SoC heb ik +/- 380 km als range _/-\o_

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• leenderttimmers
  • Laatst online: 27-02 11:02
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bRy3BGxE65pcjyfE-qMDeUY_vts=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ovYob51kzMSQReMCHSX31fLt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• leenderttimmers
  • Laatst online: 27-02 11:02
Hij is binnen. Zappi werkt perfect, 11 kWh.
Auto rijdt heerlijk, fietsendrager met 2 e- bikes op trekhaak gaat ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex Timmermans
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 15-09 21:46
leenderttimmers schreef op maandag 17 mei 2021 @ 10:48:
Hij is binnen. Zappi werkt perfect, 11 kWh.
Auto rijdt heerlijk, fietsendrager met 2 e- bikes op trekhaak gaat ook prima.
Mooie combinatie zo!
Wij hebben alvast 2 elektrische fietsen besteld. Die zijn er eerder dan dd Enyaq.🤣

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Frikandizzle
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-07-2024
Ik volg deze thread al een tijdje dus zal mijn configuratie ook eens delen.

Besteld in week 13, leverende dealer: De Waal autogroep in Tiel, nog geen indicatie gekregen wanneer hij geleverd wordt.

Specs:

Skoda Enyaq IV80
Quartz Grey
Vega 20"
Comfort Plus
Assistentie Plus (helaas, geen meerwaarde tot nu toe lees ik overal)
Sport
Licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Frikandizzle schreef op maandag 17 mei 2021 @ 11:30:

Besteld in week 13, leverende dealer: De Waal autogroep in Tiel, nog geen indicatie gekregen wanneer hij geleverd wordt.

Specs:

Skoda Enyaq IV80
Quartz Grey
Vega 20"
Comfort Plus
Sport
Licht
Netjes, hoop voor je nog levering 2021 en verder geen last van model 2022 zaken.
Assistentie plus heeft zeker meerwaarde als je emergency assist belangrijk vindt, verder is er nog klein meer over assistentie plus te melden, laat maar weten als je dat wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-12-2022

Specs:

Skoda Enyaq IV80
Quartz Grey
Vega 20"
Comfort Plus
Sport
Licht
Mooie configuratie. Mijne is ook besteld bij De Waal in Tiel via de LM. Ik heb ze zelf een email gestuurd of ze een indicatie konden geven wanneer die geleverd zou worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teus.espresso
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-10 21:05
Mijn werk heeft twee identieke besteld bij XL Lease.

Skoda Enyaq IV 60 Loft
100kW laden
Klimaat plus
Comfort
Sport stuur.

Inmiddels een usb-c hub besteld met sd kaart slot. Zo kan ik mijn oude usb kabels gebruiken en eigen muziek en films afspelen.
https://nl.aliexpress.com/item/32884505497.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gupper
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-08 10:57
knirrebir schreef op maandag 17 mei 2021 @ 11:36:
[...]

Netjes, hoop voor je nog levering 2021 en verder geen last van model 2022 zaken.
Assistentie plus heeft zeker meerwaarde als je emergency assist belangrijk vindt, verder is er nog klein meer over assistentie plus te melden, laat maar weten als je dat wilt.
Hier ook nog in afwachting. Week 11 besteld en leverweek staat al sinds dag 1 op week 34. Helaas nog niet positief verrast dat hij eerder word geleverd.

Het aantal auto's in de kenteken database stijgt snel. momenteel 831. Dat zijn afgerond 42 autos die uitgeleverd worden per werkdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Teus.espresso schreef op maandag 17 mei 2021 @ 11:39:
Mijn werk heeft twee identieke besteld bij XL Lease.

Skoda Enyaq IV 60 Loft
100kW laden
Klimaat plus
Comfort
Sport stuur.

Inmiddels een usb-c hub besteld met sd kaart slot. Zo kan ik mijn oude usb kabels gebruiken en eigen muziek en films afspelen.
https://nl.aliexpress.com/item/32884505497.html
Kleur mogen we gaan raden :9?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Gupper schreef op maandag 17 mei 2021 @ 11:41:
Hier ook nog in afwachting. Week 11 besteld en leverweek staat al sinds dag 1 op week 34. Helaas nog niet positief verrast dat hij eerder word geleverd.

Het aantal auto's in de kenteken database stijgt snel. momenteel 831. Dat zijn afgerond 42 autos die uitgeleverd worden per werkdag.
Zoals het eruit ziet wordt het voor mij ook niet eerder leveren, maar heb (al even geleden gepost) wel meer duidelijkheid van wanneer productie en daarmee samenhangend wanneer levering.
Eind volgende week ga ik informeren of productie definitief gepland is, want dat zou dan bekend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
Gupper schreef op maandag 17 mei 2021 @ 11:41:
[...]

Blijven duimen... de aankondiging naar eerder komt vaak pas relatief kort vooraf en onverwacht.

42 per dag is echt veel! Ik heb hem nu zelf ruim 2 weken, maar in het wild nog geen enkele andere tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• capellio
  • Laatst online: 21-05 17:03
Nr.10 schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 23:36:
[...]
Daarom de vraag er wordt nu geschreven dat de instelling veranderd kan worden in 8 amp, 10 amp, 13 amp.
Heb ik iets gemist, dan hoor ik dat graag.

Ik ben eruit, ik ben niet in het bezit van een Granny lader maar een Clever Charging Cable.
Welke adapters heb jij erbij gekregen als ik vragen mag?

Ook van anderen die de Clever Charging Cable hebben gekregen ben ik benieuwd naar.

Ikzelf heb alleen de nutteloze blauwe stekker erbij gekregen en ik ben nog met de dealer in discussie dat ik ze alle drie zou moeten hebben ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
capellio schreef op maandag 17 mei 2021 @ 12:18:

Ook van anderen die de Clever Charging Cable hebben gekregen ben ik benieuwd naar.

Ikzelf heb alleen de nutteloze blauwe stekker erbij gekregen en ik ben nog met de dealer in discussie dat ik ze alle drie zou moeten hebben ontvangen.
Wat mij bij staat is dat er rode en blauwe stekker erbij geleverd werd, maar dat gene die er ook bij verwacht werd (230V) juist niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Teus.espresso
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-10 21:05
Kleur mogen we allemaal naar raden. Is mij ook niet doorgegeven.
Is in dit geval ook niet erg omdat de auto gewrapt gaat worden.
Hier vast een impressie. Ik nu al weet dat het anders gaat worden maar dit is het idee.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SQxGMWsoHKAZxMA7RLbm2V6_G4E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ScmcPtSWyYsV86fM95h4saCB.jpg?f=fotoalbum_large
Helaas is het open dak niet meebesteld.

[ Voor 0% gewijzigd door Teus.espresso op 18-05-2021 02:08 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
RandomNick schreef op maandag 17 mei 2021 @ 12:08:
Blijven duimen... de aankondiging naar eerder komt vaak pas relatief kort vooraf en onverwacht.

42 per dag is echt veel! Ik heb hem nu zelf ruim 2 weken, maar in het wild nog geen enkele andere tegengekomen.
Jij hebt denk ik ook niet heel Nederland doorgereden en in alle uithoeken geweest ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Teus.espresso schreef op maandag 17 mei 2021 @ 12:36:
Hier vast een impressie. Ik nu al weet dat het anders gaat worden maar dit is het idee.[Afbeelding]
Helaas is bet open dak niet meebesteld.
Of dan metallic lak wit en deel wrappen of unilak blauw en dan alles wrappen.
Ben benieuwd hoe het er live uit ziet na wrappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeMo1965
  • Laatst online: 20-05 12:56
Teus.espresso schreef op maandag 17 mei 2021 @ 12:36:
Hier vast een impressie. Ik nu al weet dat het anders gaat worden maar dit is het idee.[Afbeelding]
Helaas is bet open dak niet meebesteld.
Hier hoef je je niet voor te schamen, wat een mooi ontwerp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RandomNick
knirrebir schreef op maandag 17 mei 2021 @ 12:36:
[...]

Jij hebt denk ik ook niet heel Nederland doorgereden en in alle uithoeken geweest ;).
Zeker niet. Alleen rondjes om de kerk 😜

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MattSp
  • Laatst online: 21-07 13:44
[...]

Duidelijk, dankje!
Welke maat wielen heb je eronder liggen?
En ik hoop idd dat de app wat meer mogelijkheden heeft zodra ik hem geleverd krijg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frikandizzle
SSJVegito schreef op maandag 17 mei 2021 @ 11:37:
[...]

Mooie configuratie. Mijne is ook besteld bij De Waal in Tiel via de LM. Ik heb ze zelf een email gestuurd of ze een indicatie konden geven wanneer die geleverd zou worden.
Ga ik er ook eens een mail aan wagen, thanks voor de tip. Wanneer is die van jouw besteld en wanneer wordt hij ongeveer geleverd? Ik hoop dat het nog een 2021 model wordt, scheelt weer wat in de bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
[...]
Volgens mij is dat vrij standaard in elektrische auto-land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frikandizzle
knirrebir schreef op maandag 17 mei 2021 @ 11:36:
[...]

Emergency assist vindt ik wel belangrijk, ik vind alleen 300 euro meerprijs alleen voor die optie best aan de ruime kant. Ik ben wel benieuwd wat je nog meer kan melden over assistentie plus!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SSJVegito
Frikandizzle schreef op maandag 17 mei 2021 @ 13:03:
[...]

Ga ik er ook eens een mail aan wagen, thanks voor de tip. Wanneer is die van jouw besteld en wanneer wordt hij ongeveer geleverd? Ik hoop dat het nog een 2021 model wordt, scheelt weer wat in de bijtelling.
Die van mij is 6 of 7 mei besteld en verwachte leverweek staat nu op week 44. Helaas nog even wachten maar ach, als die maar in 2021 binnen komt. Als jij meer weet dan hoor ik het ook graag, ben wel benieuwd.

[ Voor 6% gewijzigd door SSJVegito op 17-05-2021 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Frikandizzle schreef op maandag 17 mei 2021 @ 13:11:
Emergency assist vindt ik wel belangrijk, ik vind alleen 300 euro meerprijs alleen voor die optie best aan de ruime kant. Ik ben wel benieuwd wat je nog meer kan melden over assistentie plus!
Bij assistentie plus zou er 3e icoon in infotainment bij moeten komen-zijn en dat travel assist via infotainment te de-/activeren is en niet alleen via knopje travel assist op stuurwiel.
Het is niet veel (wat ik al aangaf), je kan kosten aan ruime kant vinden maar beetje software, opslagen, winst en wat btw erbij en je komt zo aan dergelijk bedrag.
Kan zijn dat in toekomst assistentie plus nog uitgebreid wordt, maar daar is nog niets van bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:11
knirrebir schreef op maandag 17 mei 2021 @ 10:10:
[...]

Heeft alleen zin met dezelfde geijkte decibel meter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
jeroenkb schreef op maandag 17 mei 2021 @ 10:17:
zo kan het ook.

[Afbeelding]
Oplopende temperatuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
J0YR1D3R schreef op maandag 17 mei 2021 @ 13:07:
[...]

Neen hoor, al een flink aantal keren geladen en bij mij nog niet voorgekomen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frikandizzle
knirrebir schreef op maandag 17 mei 2021 @ 13:19:
[...]

Bij assistentie plus zou er 3e icoon in infotainment bij moeten komen-zijn en dat travel assist via infotainment te de-/activeren is en niet alleen via knopje travel assist op stuurwiel.
Het is niet veel (wat ik al aangaf), je kan kosten aan ruime kant vinden maar beetje software, opslagen, winst en wat btw erbij en je komt zo aan dergelijk bedrag.
Kan zijn dat in toekomst assistentie plus nog uitgebreid wordt, maar daar is nog niets van bekend.
Ja als je het zo beredeneerd zit daar natuurlijjk ook wel wat in :)
Laten we hopen dat Skoda in de toekomst d.m.v. OTA updates er nog iets moois aan toevoegd.
Achteraf gezien had ik misschien toch beter voor 125kW oplaad mogelijkheid moeten kiezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
jdbiggelaa schreef op maandag 17 mei 2021 @ 13:22:
Heeft alleen zin met dezelfde geijkte decibel meter :)
Of allebei zelfde app ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
Nope, net wat @jdbiggelaa aangeeft, als laadkabel is aangesloten en je ontgrendelt auto (autosleutel bedoel ik dan) dan kan je laadkabel los halen van auto en hierna van laadvoorziening (mogelijk eerst met pasje sessie beëindigen).
Ontgrendelknop van auto gebruiken is voor nood om laadkabel los te koppelen en dat zou niet elke keer moeten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Update Ionity soap:
Inmiddels hebben bijna 40 Tweakers de conceptbrief gekregen en deels ook al verstuurd. Reacties van de dealers zijn tot nu toe in de trant van: "We begrijpen uw vraag, maar wij kunnen er niks aan doen, we sturen uw vraag om te leveren of te compenseren door naar Skoda NL."
Belangrijk is om er geen genoegen mee te nemen als Skoda NL een afwijzende reactie stuurt en de dealer vervolgens de armen in de lucht steekt en roept: Jammer maar helaas, wij kunnen u verder niet helpen." Omdat de dealer de leverende partij is, zijn zij ook zélf verantwoordelijk voor het nakomen van de contractuele verplichtingen naar de koper. Als ze door Skoda NL niet kunnen leveren, zullen ze een fatsoenlijke compensatie moeten bieden.
Nu verschillende Tweakers een weg hebben gevonden naar Skoda Duitsland, is wellicht de neiging om het verder te laten zitten. Echter, die weg biedt geen zekerheid: als daar over een paar maanden de stekker uit wordt getrokken, sta je niet sterk meer bij je eigen dealer.
En het gaat over echt geld, zeker als je met je auto ook naar het buitenland gaat voor je werk of op vakantie gaat.
Simpel rekensommetje: bij 10.000 snelweg kilometers per jaar betaal je met de Powerpass bij Ionity zo'n EUR 800 + EUR 120 abonnementskosten (eerste jaar EUR 0) aan stroom en als je daar zonder Powerpass laadt, EUR 1.800, een verschil van bijna EUR 900. En dat voor járen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Dus ook dezelfde telefoon, omdat die onderling flink kunnen afwijken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
Frikandizzle schreef op maandag 17 mei 2021 @ 13:27:
Ja als je het zo beredeneerd zit daar natuurlijjk ook wel wat in :)
Laten we hopen dat Skoda in de toekomst d.m.v. OTA updates er nog iets moois aan toevoegd.
Achteraf gezien had ik misschien toch beter voor 125kW oplaad mogelijkheid moeten kiezen..
Wellicht achteraf wel, maar daar hebben meer members hier last van.
Licht er ook aan wanneer je besteld hebt en hoe je mee leest; heb je van alle pagina's meeste gelezen dan heb je veel info en kan je aardig je keuzes maken en afwegen en bekend hoe en wat qua assistentie plus.
Heb je besteld voordat e.e.a. bekend werd qua assistentie plus dan begrijpelijk achteraf had ik andere optie genomen.
Echter als jou auto nog niet gepland is qua productie kan je wijzigen, maar of het lukt - op tijd wordt doorgevoerd en levering 2021 blijft is niet bekend, dan moet je in ieder geval ergens vast laten leggen levering 2021 anders gaat het niet door.
Anders kan je kijken of dealer nog productieslot vrij heeft waar geen klant aan gekoppeld is behalve dealer zelf en levering 2021 en deze naar jou smaak laten aanpassen.
Qua over the air updates voor nu bekend dat laadsnelheid omhoog gaat als je 100kw/125kw optie hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RandomNick
[...]

Ik herken je lijstje deels, gelukkig niet alles.

LA: Voor LA zou het fijn zijn als dit met een te programmeren knop of snelkoppeling uit zou kunnen, of natuurlijk permanent.

App: helemaal mee eens!

Stugge omgang met oneffenheden herken ik wel, soms wat klappen, maar hou persoonlijk wel van stug, dus dit hoort er dan een beetje bij.

Ontgrendelknop: welke bedoel je? Sleutel of een andere? Je kan softwarematig ook 'automatisch ontgrendelen' instellen bij vol.
Ontkoppelen gaat hier vlekkeloos, wel eerst auto ontgrendelen met de sleutel.

Het 'kraken' is volgens mij inherent aan het aangrijpen/bekrachtigen van de hydraulische remmen bij autohold en parkeerrem. Had mijn vorige passat ook, leek daar iets minder, maar ik denk eigenlijk dat dit kwam omdat de draaiende motor het altijd grotendeels overstemde. Wat mij betreft zeker geen ergernis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frikandizzle

Specs:

Skoda Enyaq IV80
Quartz Grey
Vega 20"
Comfort Plus
Sport
Licht
Week 43 hoor ik nu net, valt me echt nog mee.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RandomNick
jdbiggelaa schreef op maandag 17 mei 2021 @ 13:38:
Update Ionity soap:
Inmiddels hebben bijna 40 Tweakers de conceptbrief gekregen en deels ook al verstuurd. Reacties van de dealers zijn tot nu toe in de trant van: "We begrijpen uw vraag, maar wij kunnen er niks aan doen, we sturen uw vraag om te leveren of te compenseren door naar Skoda NL."
Belangrijk is om er geen genoegen mee te nemen als Skoda NL een afwijzende reactie stuurt en de dealer vervolgens de armen in de lucht steekt en roept: Jammer maar helaas, wij kunnen u verder niet helpen." Omdat de dealer de leverende partij is, zijn zij ook zélf verantwoordelijk voor het nakomen van de contractuele verplichtingen naar de koper. Als ze door Skoda NL niet kunnen leveren, zullen ze een fatsoenlijke compensatie moeten bieden.
Nu verschillende Tweakers een weg hebben gevonden naar Skoda Duitsland, is wellicht de neiging om het verder te laten zitten. Echter, die weg biedt geen zekerheid: als daar over een paar maanden de stekker uit wordt getrokken, sta je niet sterk meer bij je eigen dealer.
En het gaat over echt geld, zeker als je met je auto ook naar het buitenland gaat voor je werk of op vakantie gaat.
Simpel rekensommetje: bij 10.000 snelweg kilometers per jaar betaal je met de Powerpass bij Ionity zo'n EUR 800 + EUR 120 abonnementskosten (eerste jaar EUR 0) aan stroom en als je daar zonder Powerpass laadt, EUR 1.800, een verschil van bijna EUR 900. En dat voor járen!
Ook eens even in verdiept. In eerste instantie maakte het me niet zoveel uit, omdat ik dacht dat we direct de Powerpass konden aanvragen en alleen het 1e jaar de kosten van het abonnement niet gratis kregen, maar nu blijkt dus dat dit helemaal niet kan en dat we dus geen toegang krijgen tot Ionity via Powerpass.

Ik heb nog even door zitten rekenen. Zie hieronder, voor wat de verschillen zijn bij diverse kilometrages. Allen doorgerekend op een (hoog) verbruik met 22 kW/100 km.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lyhXnzrDocw_8hAIhg6xNmtW1GY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/OtyqycBmXDuVfhsuIiPv1KeA.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Duncan78
  • Laatst online: 25-08-2024
RandomNick schreef op maandag 17 mei 2021 @ 14:43:
[...]

Ook eens even in verdiept. In eerste instantie maakte het me niet zoveel uit, omdat ik dacht dat we direct de Powerpass konden aanvragen en alleen het 1e jaar de kosten van het abonnement niet gratis kregen, maar nu blijkt dus dat dit helemaal niet kan en dat we dus geen toegang krijgen tot Ionity via Powerpass.

Ik heb nog even door zitten rekenen. Zie hieronder, voor wat de verschillen zijn bij diverse kilometrages. Allen doorgerekend op een (hoog) verbruik met 22 kW/100 km.

[Afbeelding]
Mooi overzicht zo d:)b Ik verwacht zelf niet veel km te maken waarbij ik hoef te gaan snelladen. Maar zelfs dus bij 2000km per jaar is de powerpass dus interessant. Is zeker een punt die ik ga opnemen met de dealer.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Duncan78
  • Laatst online: 25-08-2024
En nu wat anders :) deze week wordt mijn Enyaq gebouwd 8) nog maar 3 a 4 weken wachten en dan mag ik eindelijk gaan rijden.

[ Voor 4% gewijzigd door Duncan78 op 17-05-2021 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
Frikandizzle schreef op maandag 17 mei 2021 @ 14:31:
[...]

Week 43 hoor ik nu net, valt me echt nog mee.
Ook mooi, jij besteld later maar krijgt hem wel eerder 8)7 Maar mooi dat die optijd komt, vooralsnog

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-10 20:43
Duncan78 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 14:50:
En nu wat anders :) deze week wordt mijn Enyaq gebouwd 8) nog maar 3 a 4 weken wachten en dan mag ik eindelijk gaan rijden.
Zelfde, ook te horen gekregen deze week eindelijk in productie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiazzz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-10 23:16
Precies hoe ik hem volgende week ga krijgen _/-\o_ , heb jij het sportonderstel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Thiazzz schreef op maandag 17 mei 2021 @ 15:35:
Precies hoe ik hem volgende week ga krijgen, heb jij het sportonderstel?
Even zoeken in topic en antwoord is nee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thiazzz
knirrebir schreef op maandag 17 mei 2021 @ 15:43:
[...]

Even zoeken in topic en antwoord is nee.
Ik ga niet bij iedereen terugkijken wat ze hebben geschreven, maar fijn dat jij dat wel doet!
En aan de andere kant zo komen we wel aan de 1000 pagina’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gupper
In voorbereiding op de levering van mijn auto ben ik aan het kijken naar een laadpaal en waar ik deze wil plaatsen. De keuze is gevallen op een Easee home.

Aangezien er standaard geen kabel bijgeleverd word bij de laadpaal (socket model) wil ik gebruik gaan maken van de type2 kabel welke bij de auto geleverd word. Echter de vraag is of deze lang genoeg is.

Kan iemand mij vertellen hoe lang de kabel is welke bij de auto geleverd word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oeze
Gupper schreef op maandag 17 mei 2021 @ 16:03:
In voorbereiding op de levering van mijn auto ben ik aan het kijken naar een laadpaal en waar ik deze wil plaatsen. De keuze is gevallen op een Easee home.

Aangezien er standaard geen kabel bijgeleverd word bij de laadpaal (socket model) wil ik gebruik gaan maken van de type2 kabel welke bij de auto geleverd word. Echter de vraag is of deze lang genoeg is.

Kan iemand mij vertellen hoe lang de kabel is welke bij de auto geleverd word?
6 meter

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bvk1983
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-06-2024
Vandaag een afspraak gemaakt voor aflevering. Vrijdag 4 juni eindigt het lange wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Thiazzz schreef op maandag 17 mei 2021 @ 16:01:
Ik ga niet bij iedereen terugkijken wat ze hebben geschreven, maar fijn dat jij dat wel doet!
En aan de andere kant zo komen we wel aan de 1000 pagina’s.
Ik denk zorg dat je snel antwoord hebt, leek me makkelijk.
Tsja, 1000 pagina's zou zeker kunnen, ik probeer bij quote als het kan beetje op te schonen om ruimte van post te beperken.
Daarnaast denk ik dat als meeste members enyaq hebben en zo'n beetje alles bekend is van model 2022 het minder zal worden qua posten en het denk ik langer duurt van 500 naar 1000 pagina's dan van 1 naar 500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frikandizzle
SSJVegito schreef op maandag 17 mei 2021 @ 15:19:
[...]

Ook mooi, jij besteld later maar krijgt hem wel eerder 8)7 Maar mooi dat die optijd komt, vooralsnog
Dat is ook vreemd, zal vast te maken hebben met de configuratie? Laten we hopen dat we net als vele hier nog naar voren gehaald worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gupper
Dank.

Dat betekend dat mijn lader in het uiterste hoekje van mijn voorgevel geplaatst kan worden. 5 meter zou net te kort zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Frikandizzle schreef op maandag 17 mei 2021 @ 16:26:
Dat is ook vreemd, zal vast te maken hebben met de configuratie? Laten we hopen dat we net als vele hier nog naar voren gehaald worden!
Heeft helaas niet alleen te maken met configuratie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MasterNuttie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 28-04-2023
jdbiggelaa schreef op maandag 17 mei 2021 @ 13:38:
Update Ionity soap:
Wanneer ik mijn bolide in ontvangst mag nemen (nog steeds geen berich :( t) zal ik hier meteen naar vragen.
Wellicht kan er vanaf ons wagenpark/werkgever wat druk op gezet worden, onze juridische afdeling is namelijk van het formaatje vergelijkbaar aan PON :9 . En met een paar 100 wagens per jaar zal de invloed wellicht hoger zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16-05-2022
Even een semi off topic vraagje. Ik ben nu bezig met de laadpaal. Twijfel nog tussen newmotion de evbox en de alfen. Hebben jullie hier ervaring mee/voorkeuren.

Edit: het is voor op de zaak en alle drie hebben ze een abonnement. Al vind ik dat van Alfen wat onduidelijk

[ Voor 25% gewijzigd door Robbie8454 op 17-05-2021 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454

[ Voor 53% gewijzigd door Robbie8454 op 17-05-2021 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
Robbie8454 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 17:08:
Even een semi off topic vraagje. Ik ben nu bezig met de laadpaal. Twijfel nog tussen newmotion de evbox en de alfen. Hebben jullie hier ervaring mee/voorkeuren.
Ik denk allemaal degelijke opties. Zelf voor Alfen gekozen omdat, als deze ooit privé wordt, ook zonder backoffice gewoon gebruikt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:41
Ik ga zelf ook voor Alfen in combinatie met E-Flux, maar ik raad je aan hier verder te kijken:
JeroenE in "Het grote "thuis laden van je EV" topic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
vinom schreef op maandag 17 mei 2021 @ 17:13:
Ik ga zelf ook voor Alfen in combinatie met E-Flux, maar ik raad je aan hier verder te kijken:
JeroenE in "Het grote "thuis laden van je EV" topic."
Kun je me nog zeggen waarom? Of moet ik dan echt in dat topic kijken. Ga ik sowieso doen hoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:41
Robbie8454 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 17:23:
[...]

Kun je me nog zeggen waarom? Of moet ik dan echt in dat topic kijken. Ga ik sowieso doen hoor
Bij de Alfen betaal je een eenmalig bedrag voor de loadbalancing optie. Bij New Motion betaal je er elke maand voor in abonnement vorm. Bij Alfen heb je vrije keuze in de back office, bij New Motion zit je aan hun vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
MattSp schreef op maandag 17 mei 2021 @ 13:01:
[...]

Duidelijk, dankje!
Welke maat wielen heb je eronder liggen?
En ik hoop idd dat de app wat meer mogelijkheden heeft zodra ik hem geleverd krijg...
19 inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
[...]

Dan zou dat standaard jammer zijn....😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nr.10
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 02-09-2021
[...]

Ik heb een normale stekker (230v) erbij gekregen, daarmee laad hij op de unit in de lage stand, ik verwacht dat als je hem op een 3fase stekker aansluit hij in de hoge stand springt, maar deze zit erbij niet bij, dus dit kan ik niet testen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thiazzz
Nr.10 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 18:23:
[...]

Ik heb een normale stekker (230v) erbij gekregen, daarmee laad hij op de unit in de lage stand, ik verwacht dat als je hem op een 3fase stekker aansluit hij in de hoge stand springt, maar deze zit erbij niet bij, dus dit kan ik niet testen.
Dure granny op deze manier 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
RandomNick schreef op maandag 17 mei 2021 @ 14:16:
[...]

Ik herken je lijstje deels, gelukkig niet alles.

LA: Voor LA zou het fijn zijn als dit met een te programmeren knop of snelkoppeling uit zou kunnen, of natuurlijk permanent.

App: helemaal mee eens!

Stugge omgang met oneffenheden herken ik wel, soms wat klappen, maar hou persoonlijk wel van stug, dus dit hoort er dan een beetje bij.

Ontgrendelknop: welke bedoel je? Sleutel of een andere? Je kan softwarematig ook 'automatisch ontgrendelen' instellen bij vol.
Ontkoppelen gaat hier vlekkeloos, wel eerst auto ontgrendelen met de sleutel.

Het 'kraken' is volgens mij inherent aan het aangrijpen/bekrachtigen van de hydraulische remmen bij autohold en parkeerrem. Had mijn vorige passat ook, leek daar iets minder, maar ik denk eigenlijk dat dit kwam omdat de draaiende motor het altijd grotendeels overstemde. Wat mij betreft zeker geen ergernis.
Ontkoppelen gaat hier ook perfect na ontgrendeling met sleutel. Ik vind het jammer dat dit niet kan als je bij de auto in de buurt bent met sleutel in de zak zoals dat met ontgrendelen portieren wel kan.

' kraken' vind ik te erg. Je ziet zelfs voetgangers bij stoplicht kijken als je geheel stopt vanwege het geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
Vandaag de dealer weer gesproken. Sportline optie is doorgevoerd. Productie datum is vooralsnog ongewijzigd. Zegt niet zoveel dus. Krijg morgen de vernieuwde offerte zodat ik zelf alles nog even kan controleren.

Wat betreft de 700 euro prijsverhoging kreeg ik het volgende te horen:
1. Dit is er nog niet door
2. Heb je op tijd besteld dan geldt de prijs van dat moment. Dit staat ook in het contract.
3. Prijsverschil komt voor rekening van de importeur.

In mijn contract staat duidelijk dat alles wat de auto duurder wordt niet wordt doorberekend. Wanneer de auto goedkoper wordt dan wordt dit wel met je verrekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mibkiller
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17-05 00:03
jeroenkb schreef op maandag 17 mei 2021 @ 09:21:
[...]

Volgens mij alleen als je elektrische stoel hebt
En de spiegel staat in R stand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
[...]

Bij de skoda lader 230 volt stekker en rode cee 3 fase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
knirrebir schreef op maandag 17 mei 2021 @ 12:36:
[...]

Wat mij bij staat is dat er rode en blauwe stekker erbij geleverd werd, maar dat gene die er ook bij verwacht werd (230V) juist niet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AALJUZLWc6JVwqxNwzsxcm-p6uA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kcIdsVwXdyqaonpFrbnUMOTP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
[...]

Of je heb kessy ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
En telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoCO2
  • Laatst online: 07-10 07:03
RandomNick schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 07:37:
[...]

Hier weinig succes. Heb het uitgesteld laden maar even uitgezet. Gisteren zitten googlen en wat ik op diverse ID forums lees is niet hoopgevend. VAG lijkt deze feature niet goed ontwikkeld te hebben. Nergens een oplossing kunnen vinden.
Een laadschema maken via de app kan niet, alleen laden starten/stoppen. Zodra je 'slim plannen' in de auto aanzet kan je in de app zelfs dit niet meer doen. En het slim plannen in de auto geeft zeer onbetrouwbare resultaten. Eergisteren had de mijne helemaal niets geladen, in de laadunit zie ik dat er alleen midden in de nacht even een hele korte stroomafname te zien is van ca. 1 minuut.
Auto geeft nergens foutmeldingen en de laadpaal zegt 'wacht op instructies voertuig'.

Slim plannen lijkt vooral onbetrouwbaar plannen te zijn. Dan maar even dom plannen gebruiken (aansluiten en meteen laden) totdat de software verbeterd is.

Misschien wel verstandig om zoveel mogelijk meldingen bij Skoda te gaan maken.
Hier ook geen succes met uitgesteld laden. Auto stond op 35% geladen.
In de auto “slim plan” gemaakt voor deze locatie: minimaal 20%, maximaal 80%, start 02:00, einde 06:00.

De auto heeft volgens de slimme meter read-out alleen van 04:15 tot 04:30 geladen. Vandaag laadtijden uitgezet en handmatig geladen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LtzjM1uWEOniCZ7NWSTBRpT5kPk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pb0sAudHGz3CXZ4zxvSAj66O.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zumba
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:32

zumba

De eAmbu is onderweg!

Dat is idd. ook nog wel iets.
Heeft vannacht bij mij ook niet gewerkt. Denk ik.
Probleem is dat je ook ergens een percentage instelt tot welke niveau er sowieso geladen moet worden (advies is 80% max.) Het percentage wat je bij slim laden dan instelt: is dat dat dan niet het percentage van die 80%? Dus stel je daar 80% in wordt het totaal 80% van 80%??
Dat minimum staat er ook een beetje vreemd in de slim laden functie in de auto. Vlgs mij is dat een minimum niveau. Betekent m.i. dat de auto na stekkeren gelijk gaat laden tot dat percentage.

zumba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
NoCO2 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 19:24:
[...]

Hier ook geen succes met uitgesteld laden. Auto stond op 35% geladen.
In de auto “slim plan” gemaakt voor deze locatie: minimaal 20%, maximaal 80%, start 02:00, einde 06:00.

De auto heeft volgens de slimme meter read-out alleen van 04:15 tot 04:30 geladen. Vandaag laadtijden uitgezet en handmatig geladen.

[Afbeelding]
Ik ben ook over na handmatig laden. Hopen op een software update die verbetering brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
Vandaag het volgende
Auto geopend laadpas gepakt laadpaal losgekoppeld kabel vies toen naar binnen gelopen met de auto niet op slot.
Bij terug komst was de auto in eens op slot.
Is dit toch een vorm van kessy op afstand op slot.

Dus voor de duidelijkheid kofferklep open en later bijrijders portier toen dicht gegooid en naar binnen gegaan met de spiegels open.
Bij terug komst auto opslot

[ Voor 25% gewijzigd door mibkiller op 17-05-2021 19:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RandomNick
zumba schreef op maandag 17 mei 2021 @ 19:34:
Dat is idd. ook nog wel iets.
Heeft vannacht bij mij ook niet gewerkt. Denk ik.
Probleem is dat je ook ergens een percentage instelt tot welke niveau er sowieso geladen moet worden (advies is 80% max.) Het percentage wat je bij slim laden dan instelt: is dat dat dan niet het percentage van die 80%? Dus stel je daar 80% in wordt het totaal 80% van 80%??
Dat minimum staat er ook een beetje vreemd in de slim laden functie in de auto. Vlgs mij is dat een minimum niveau. Betekent m.i. dat de auto na stekkeren gelijk gaat laden tot dat percentage.
Je stelt maar 1x in volgens mij, als je de locatie instellingen instelt overruled dat de andere instellingen en bijv. de app.

Minimum laden staat er inderdaad ietwat onduidelijk maar je conclusie klopt. Als onder de grens, dan laden tot ingesteld minimum en dan weer over op de planning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
@mibkiller Als je de portieren niet opent, sluit hij vanzelf weer op een gegeven moment.

Oh na je edit, klopt dit niet meer :P

[ Voor 25% gewijzigd door tiguan op 17-05-2021 19:44 ]

Pagina: 1 ... 133 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2