Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 134 ... 250 Laatste
Acties:
  • 1.769.698 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17-05 00:03
tiguan schreef op maandag 17 mei 2021 @ 19:43:
@mibkiller Als je de portieren niet opent, sluit hij vanzelf weer op een gegeven moment.
Kofferklep was geopend en de bijrijders portier
Die dicht gedaan en naar binnen handen wassen toen buiten waren de spiegels ingeklapt en was de auto op slot

[ Voor 18% gewijzigd door mibkiller op 17-05-2021 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 20:49
mibkiller schreef op maandag 17 mei 2021 @ 19:42:
Vandaag het volgende
Auto geopend laadpas gepakt laadpaal losgekoppeld kabel vies toen naar binnen gelopen met de auto niet op slot.
Bij terug komst was de auto in eens op slot.
Is dit toch een vorm van kessy op afstand op slot.

Dus voor de duidelijkheid kofferklep open en later bijrijders portier toen dicht gegooid en naar binnen gegaan met de spiegels open.
Waar heb je de laadpas vandaan gepakt? Uit de auto? Welk portier open indien ja?
Als je de auto alleen ontgrendeld en de laadkabel ontkoppelt maar geen portier opent ziet de auto dit niet als openen en dan gaat deze na 30 seconden weer vanzelf opslot. Vorige week ook opgemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
RandomNick schreef op maandag 17 mei 2021 @ 19:45:
[...]

Waar heb je de laadpas vandaan gepakt? Uit de auto? Welk portier open indien ja?
Als je alleen de suto ontgrendeld en de laadkabel ontkoppelt maar geen portier opent ziet de auto dit niet als openen en dan gaat deze na 30 seconden weer vanzelf opslot. Vorige week ook opgemerkt.
Laadpas midden console vandaan gehaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
Wellicht aangepast na de software update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
mibkiller schreef op maandag 17 mei 2021 @ 19:46:
[...]

Laadpas midden console vandaan gehaald
Ok.. Bijzonder. Nog eens proberen dan, we horen het graag 😁.

Overigens heb ik een laaddruppel aangevraagd en gekregen naast de laadpas. Lekker aan de sleutelbos en niet meer steeds de pas uit de auto pakken en weer wegleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
Zal nog eens testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
RandomNick schreef op maandag 17 mei 2021 @ 19:48:
[...]

Ok.. Bijzonder. Nog eens proberen dan, we horen het graag 😁.

Overigens heb ik een laaddruppel aangevraagd en gekregen naast de laadpas. Lekker aan de sleutelbos en niet meer steeds de pas uit de auto pakken en weer wegleggen.
Die hanger gaat snel kapot collega al 2x gebroken oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nr.10
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 02-09-2021
Thiazzz schreef op maandag 17 mei 2021 @ 18:25:
[...]
Dure granny op deze manier 8)7
Klopt maar zat in het pakket van de First Edition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
Heel vreemd naar de auto gelopen achter portier geopend spiegels dicht weg gelopen sleutel weg gedaan terug gelopen zonder sleutel achter portier en de auto op slot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
2 poging bestuurdersportier open gedaan weer dicht en weg gegaan terug gekomen spiegels ingeklapt maar bestuurders portier open de rest op slot.
Vreemde werking.
Hoop snel dat je in de app kan zien of de auto open of op slot is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
Ik snap niet zoveel van wat er nu precies gebeurt door je schrijfwijze maar kan het misschien zijn dat je de optie alleen bestuurdersportier ontgrendelen aan hebt staan in je menu dan ontgrendelt alleen het bestuurdersportier maar dat lijkt me niet want je schrijft dat je eerst een achterportier opendoet maar nu twijfel ik toch even het is wel een beetje vreemd in elk geval als je denkt dat je auto dicht is terwijl hij eigenlijk open is misschien even mee terug naar de dealer 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leenderttimmers
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 27-02 11:02
@Thiazzz : ik heb geen sportonderstel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mibkiller
RandomNick schreef op maandag 17 mei 2021 @ 20:06:
Ik snap niet zoveel van wat er nu precies gebeurt door je schrijfwijze maar kan het misschien zijn dat je de optie alleen bestuurdersportier ontgrendelen aan hebt staan in je menu dan ontgrendelt alleen het bestuurdersportier maar dat lijkt me niet want je schrijft dat je eerst een achterportier opendoet maar nu twijfel ik toch even het is wel een beetje vreemd in elk geval als je denkt dat je auto dicht is terwijl hij eigenlijk open is misschien even mee terug naar de dealer 🤔
Oke zal het anders zeggen.

1. Sleutel in de zak.
2. Achterportier open trekken.
3. Portier weer dicht.
4. Weg lopen.
5. Sleutel ergens achter laten.
6. Terug naar de auto lopen.
7. Alle portieren op slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
Nr.10 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 19:58:
[...]

Klopt maar zat in het pakket van de First Edition.
Ik mis alleen het schroefje om de kabel te vergrendelen heb jij die wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoCO2
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 07-10 07:03
https://www.activlease.nl...1-dit-zijn-de-highlights/:
Elke 3 maanden een update

Op uitnodiging van de Volkswagen dealer kunnen bestuurders gratis de ID.Software 2.1 laten installeren. Volkswagen gaat op de digitale toer en verwacht dan ook elke drie maanden met een over-the-air software update te komen. Dat zorgt ervoor dat alle elektrische ID modellen altijd zijn voorzien van de nieuwste functies.
Ik ken de oorspronkelijke bron van bovenstaand bericht niet, maar weet iemand of Skoda de Enyaq-software in een vergelijkbare release cycle gaat uitbrengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nr.10
mibkiller schreef op maandag 17 mei 2021 @ 20:28:
[...]
Ik mis alleen het schroefje om de kabel te vergrendelen heb jij die wel.
Ik heb maar 1 adapter, niet gekeken naar schroefjes.
In het weekend kan ik even kijken, de oplader ligt niet hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
Nr.10 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 20:45:
[...]

Ik heb maar 1 adapter, niet gekeken naar schroefjes.
In het weekend kan ik even kijken, de oplader ligt niet hier.
Bij de first edition hoor je er 2 bij te krijgen.
230 volt schruko en rode cee 3 fase.
Het enige schroef is aan de achterzijde waar je die stekker in schruift.
Op de foto die gouden ding wat je ziet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KyY6_8_CzRJjM4gHa9yf-hms4S4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jscolKMeQVt67kwPsp1JCv06.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:59

MLLL

Palm Treo 650

knirrebir schreef op maandag 17 mei 2021 @ 16:26:
[...]

Ik denk zorg dat je snel antwoord hebt, leek me makkelijk.
Tsja, 1000 pagina's zou zeker kunnen, ik probeer bij quote als het kan beetje op te schonen om ruimte van post te beperken.
Daarnaast denk ik dat als meeste members enyaq hebben en zo'n beetje alles bekend is van model 2022 het minder zal worden qua posten en het denk ik langer duurt van 500 naar 1000 pagina's dan van 1 naar 500.
Dat zie je inderdaad gebeuren bij het VW ID-x topic ,het nieuwe is er wel van af dus er een stuk minder gepost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nr.10
mibkiller schreef op maandag 17 mei 2021 @ 20:48:
[...]

Bij de first edition hoor je er 2 bij te krijgen.
230 volt schruko en rode cee 3 fase.
Het enige schroef is aan de achterzijde waar je die stekker in schruift.
Op de foto die gouden ding wat je ziet.
Ik ga toch nog even terug naar de dealer, gelijk eens even vragen.
Bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noreaga_no1
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-12-2022
knirrebir schreef op maandag 17 mei 2021 @ 12:36:
[...]

Wat mij bij staat is dat er rode en blauwe stekker erbij geleverd werd, maar dat gene die er ook bij verwacht werd (230V) juist niet.
Begrijp ik nou goed dat jullie meer dan 1 kabel hebben ontvangen?

Ik heb alleen de standaard gele kabel ontvangen. Volgens dealer Ames in Dordrecht zou ik geen andere kabel ontvangen?
Ik heb als optie alleen de 125kw gekozen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nD09irVMvEYh6TfEwaCeqcBCr5Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NeXdonI4EH8RRa3kWUbSYxV7.jpg?f=fotoalbum_large

Noreaga

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• hitgew
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 16-08 16:16
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Su_ZP9uK4snpfphRXjsQtmALDA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W0LosN8DvuSPos5LLynC9fZG.jpg?f=fotoalbum_large
Vandaag ook de auto mogen ophalen. Echt volop genoten van het ritje van de dealer naar huis. Loft interieur bevalt prima, gelukkig bijna geen pianolak. Assistentie plus, maar geen 3 icoontjes. Verder nog een discussie gevoerd over het Ionity pijnddossier, maar kwam met hetzelfde standaard verhaal zoals reeds eerder hier gepost is. Wel geinig om dan te zien dat de dealer niet weet waar hij het over heeft. Eerst zegt hij: zonder abo kun je niet bij Ionity laden, vervolgens verwijzing naar Shuttle pas. Ik heb gezegd dat dit een gemiste kans is voor het Ionity netwerk om zich te profileren door middel van reducties voor de Skoda rijders. Voor de rest wel goed geholpen met o.a. de mySkoda app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• (Johan)
  • Laatst online: 28-08-2022
Vandaag mijn kenteken en VIN van de dealer ontvangen, app (4.1.1) op m'n iPhone geinstalleerd, account aangemaakt, na het invoeren van m'n VIN dit scherm (en dat al de hele middag/avond)
Belooft veel goeds :S |:(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S_531QxlSBhJw3Ylq23y2q6gqcg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SCo14M5TbaOuCOocJqFnzfyI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noreaga_no1
Voor degene met een HUD heb ik een vraagje. Ik merk dat de projectie een beetje schuin is. Wanneer ik dit recht zet via de infotainment menu merk ik dat het klokje niet meer volledig in beeld is en weg valt

Hebben jullie dit ook of staat de projectie kaars recht ??

Noreaga

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RandomNick
(Johan) schreef op maandag 17 mei 2021 @ 21:19:
Vandaag mijn kenteken en VIN van de dealer ontvangen, app (4.1.1) op m'n iPhone geinstalleerd, account aangemaakt, na het invoeren van m'n VIN dit scherm (en dat al de hele middag/avond)
Belooft veel goeds :S |:(

[Afbeelding]
Even geduld, je kan pas koppelen als je in de auto zit en de qr code in de auto kunt scannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lammert.duerink
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19-07-2023
De Borbet heb ik zelf geconfigureerd en gekocht bij Steverinkbanden.nl.
Als je uitgaat van de fabrieksmaten, de uitersten volgens MAK, de gewenste bandenmaat en diameter, naafgat van 57.1 (met/zonder gebruik van een centreerring) is er vanalles mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
mibkiller schreef op maandag 17 mei 2021 @ 20:27:
[...]

1. Sleutel in de zak.
3. Portier weer dicht.
4. Weg lopen.
Thanks, zal het vd week ook eens proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Noreaga_no1 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 21:22:
Voor degene met een HUD heb ik een vraagje. Ik merk dat de projectie een beetje schuin is. Wanneer ik dit recht zet via de infotainment menu merk ik dat het klokje niet meer volledig in beeld is en weg valt

Bij was het scheef maar inderdaad recht kunnen zetten via het Infotainment. Geen last van wegvallende klokjes overigens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noreaga_no1
ManiacScum schreef op maandag 17 mei 2021 @ 21:23:
[...]

Bij was het scheef maar inderdaad recht kunnen zetten via het Infotainment. Geen last van wegvallende klokjes overigens
Bedankt! Misschien dan toch even langs rijden bij de dealer

Noreaga

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• (Johan)
  • Laatst online: 28-08-2022
RandomNick schreef op maandag 17 mei 2021 @ 21:22:
[...]

Even geduld, je kan pas koppelen als je in de auto zit en de qr code in de auto kunt scannen.
Ah duidelijk... thx, ga nog een paar daagjes geduldig afwachten dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leenderttimmers
Vraag aan mede-Zappi laadbox gebruikers. Ik kreeg mijn Enyaq nèt voor m’n vakantie. Ik heb voor de vakantie éénmaal geladen. Zappi gaf vóór laden wit licht op de box. Na laden rood licht. Mijn zoon appte net dat de Zappi nog steeds rood licht geeft. Iemand een idee hoe dit komt? (Ik ben nog op vakantieadres dus kan momenteel geen handelingen ter plaatse doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16-05-2022
leenderttimmers schreef op maandag 17 mei 2021 @ 21:57:
Vraag aan mede-Zappi laadbox gebruikers. Ik kreeg mijn Enyaq nèt voor m’n vakantie. Ik heb voor de vakantie éénmaal geladen. Zappi gaf vóór laden wit licht op de box. Na laden rood licht. Mijn zoon appte net dat de Zappi nog steeds rood licht geeft. Iemand een idee hoe dit komt? (Ik ben nog op vakantieadres dus kan momenteel geen handelingen ter plaatse doen).
Heb je hier wat aan?

https://www.zappi.info/faq-howto/hub/42-led-referentie-tabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan78
  • Laatst online: 25-08-2024
Welke box bedoel je? De zappi lader, hub en/of harvi?
Ik heb een handleiding liggen maar moet dan even zoeken voor je.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
  • Laatst online: 29-01-2024
Noreaga_no1 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 21:15:
Begrijp ik nou goed dat jullie meer dan 1 kabel hebben ontvangen?

Ik heb alleen de standaard gele kabel ontvangen. Volgens dealer Ames in Dordrecht zou ik geen andere kabel ontvangen?
Ik heb als optie alleen de 125kw gekozen.

[Afbeelding]
Nope, standaard 1 kabel, first edition krijg je clever charge cable erbij (buiten ene standaard kabel), uiteraard kan je buiten first edition ook clever charge cable erbij kopen buiten standaard geleverde ene kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leenderttimmers
@Duncan78 het betreft de wallbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andre00
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-03-2023
Ik heb vorige week een firmware update gekregen. Is dat misschien een verklaring? Maar daar zou je per mail een aankondiging voor gekregen moeten hebben, want die moet je via de HUB installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan78
  • Laatst online: 25-08-2024
Het enigste wat ik in de handleiding qua LED licht kan vinden is dat als de bliksemflitsindicator wit licht geeft de zappi aangeeft dat er alleen via netstroom geladen kan worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XDHGH8XLbMoXbP_YIngRoCenYYI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nbZWETVpzgb1hM4L5lqrOXw1.jpg?f=fotoalbum_large

Verder geeft de zappi alleen maar foutmeldingen op het display. Lijkt wel of de zappi denkt dat er nog een laadsessie actief is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:11
Ik had rood licht op de Zappi wallbox toen ik de auto had aangesloten om geprogrammeerd te laden, maar de sessie nog niet gestart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:15
Noreaga_no1 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 21:22:

Ik heb het perfect in kunnen stellen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robbie8454
IIHF international ice hockey federation heeft 45 Enyaqs ontvangen. Nu snap ik de vertraging 🤪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MattSp
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-07 13:44
[...]

1. Sleutel in de zak.
3. Portier weer dicht.
4. Weg lopen.
Dit is ook hoe het in mijn huidige Megane werkt.
Bij het aankomen lopen met sleutel ontgrendeld de auto. Als ik wegloop piept ie en sluiten alle deuren af. Werkt wat mij betreft erg prettig.

Enige nadeel is dat ik heel af en toe mijn sleutel vergeet en ik dan vertwijfeld voor een gesloten portier sta en niet snap waarom hij niet open wil 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-10 20:43
lammert.duerink schreef op maandag 17 mei 2021 @ 21:22:
[...]

De Borbet heb ik zelf geconfigureerd en gekocht bij Steverinkbanden.nl.
Als je uitgaat van de fabrieksmaten, de uitersten volgens MAK, de gewenste bandenmaat en diameter, naafgat van 57.1 (met/zonder gebruik van een centreerring) is er vanalles mogelijk.
Ook ik ben aan het oriënteren voor andere set velgen. Het kan aan mij liggen maar ik kom niet echt ver met de gegeven informatie. Ik heb geen idee waar ik op moet letten bij het uitzoeken van andere velgen. Wat moet ik invullen als Breedte, steek en ET waardes?

En wat zijn de fabrieksmaten dan?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• zumba
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:32

zumba

De eAmbu is onderweg!

Over het laden weer ;(
Ergens anders ingesteld: tot max 80 laden.
Vanmorgen accu op 64%. Bij "slim laden" ingesteld op laden tot 80% (van 23u tot 5u.).
Kan toeval zijn.. maar 80% van 80% is precies die 64%!
't Zal toch niet?
Vannacht ga ik weer testen. Ik hou jullie op de hoogte.

zumba

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neeler
  • Laatst online: 05-05-2022
Genestealer schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 08:33:
[...]

Ook ik ben aan het oriënteren voor andere set velgen. Het kan aan mij liggen maar ik kom niet echt ver met de gegeven informatie. Ik heb geen idee waar ik op moet letten bij het uitzoeken van andere velgen. Wat moet ik invullen als Breedte, steek en ET waardes?

En wat zijn de fabrieksmaten dan?
Je had een 80 besteld toch?
Voor 235 breedte en achter 255 breedte

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GaSX-pAt1JsZRCSKfDUdcMAvaP0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nT38iWUT2qWNaNOHWp8rYSqZ.jpg?f=fotoalbum_large

Ik weet nu dat met name MAK (megatyre =PON) geen velgen vrijgeeft omdat ze deze niet op de juiste naafdiameter hebben in 20 en 21 inch. Er is 1 model de MAK speciale die wel de juiste naafdiameter heeft.
Andere merken hebben vaak ook een andere naafdiameter die dan opgevuld kan worden met centreerringen. Hier is PON niet zo voorstander van.
Komt er eigenlijk op neer dat de meeste velgen leveranciers in 2 strijd zitten. Wel of niet vasthouden aan de naafdiameter 57.1.
Bijvoorbeeld Givawheels.nl staat gewoon garant dat alles wat ze voor de Enyaq tonen ook 100% passend is.
Ik heb nu ook maar de stap gewaagd en een mooie set aangeschaft.

https://www.givawheels.nl...r=1&rim_has_wide_rear_d=1

Heel verhaal maar het kan zeker.

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Zoals jullie weten ben ik bezig om PON onder druk te zetten alsnog de Powerpass te leveren of anders compensatie te bieden aan ons als Enyaq kopers. 'Eendracht maakt macht', leerde ik al vroeg, dus ik heb nu ook de VER (Vereniging Elektrische Rijders) ingeschakeld om druk op PON uit te oefenen.

De voorzitter van deze belangenclub heeft mij al toegezegd om bij PON opheldering over de gang van zaken te vragen.

Voor wie interesse heeft: je kunt meer info vinden over en gratis lid worden van de VER via:
https://www.evrijders.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertvankampen
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-06-2022
Hoe lang duurt het na aankomst in Nederland voor de aflevering kan plaatsvinden gemiddeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fairplay92
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 03-06-2022
jdbiggelaa schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 10:02:
Zoals jullie weten ben ik bezig om PON onder druk te zetten alsnog de Powerpass te leveren of anders compensatie te bieden aan ons als Enyaq kopers. 'Eendracht maakt macht', leerde ik al vroeg, dus ik heb nu ook de VER (Vereniging Elektrische Rijders) ingeschakeld om druk op PON uit te oefenen.

De voorzitter van deze belangenclub heeft mij al toegezegd om bij PON opheldering over de gang van zaken te vragen.

Voor wie interesse heeft: je kunt meer info vinden over en gratis lid worden van de VER via:
Dank voor al je efforts op dit vlak. _/-\o_ Er circuleert een brief, maar die heb ik - denk ik - over het hoofd gezien. Staat die ergens in een post of is die gemaild?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19:15
robertvankampen schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 10:16:
Hoe lang duurt het na aankomst in Nederland voor de aflevering kan plaatsvinden gemiddeld?
Ik heb zojuist telefoon gehad van mijn dealer. Auto is in NL en wordt binnen 2wk uitgeleverd. De dealer heeft met LM de afspraak dat auto's aldaar besteld door transporteur op locatie worden afgeleverd en met uitleg worden overgedragen. Scheelt wel een boel reistijd, al had ik de terugweg graag in de Enyaq gedaan. Maar goed ritjes genoeg voor de boeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
  • Laatst online: 08-10 20:43
Neeler schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 09:51:
[...]

Je had een 80 besteld toch?
Voor 235 breedte en achter 255 breedte

[Afbeelding]

Ik weet nu dat met name MAK (megatyre =PON) geen velgen vrijgeeft omdat ze deze niet op de juiste naafdiameter hebben in 20 en 21 inch. Er is 1 model de MAK speciale die wel de juiste naafdiameter heeft.
Andere merken hebben vaak ook een andere naafdiameter die dan opgevuld kan worden met centreerringen. Hier is PON niet zo voorstander van.
Komt er eigenlijk op neer dat de meeste velgen leveranciers in 2 strijd zitten. Wel of niet vasthouden aan de naafdiameter 57.1.
Bijvoorbeeld Givawheels.nl staat gewoon garant dat alles wat ze voor de Enyaq tonen ook 100% passend is.
Ik heb nu ook maar de stap gewaagd en een mooie set aangeschaft.

https://www.givawheels.nl...r=1&rim_has_wide_rear_d=1

Heel verhaal maar het kan zeker.
Klopt, 80 ja. Bedankt voor je info. Welke velgen heb je besteld?(link geeft de filter alleen weer)

Heb je een breedset genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:37
FJP84 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 10:31:
[...]

Ik heb zojuist telefoon gehad van mijn dealer. Auto is in NL en wordt binnen 2wk uitgeleverd. De dealer heeft met LM de afspraak dat auto's aldaar besteld door transporteur op locatie worden afgeleverd en met uitleg worden overgedragen. Scheelt wel een boel reistijd, al had ik de terugweg graag in de Enyaq gedaan. Maar goed ritjes genoeg voor de boeg.
Leuk leuk! Weet je hoelang de auto erover heeft gedaan om in NL te komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neeler
Genestealer schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 10:38:
[...]

Klopt, 80 ja. Bedankt voor je info. Welke velgen heb je besteld?(link geeft de filter alleen weer)

Heb je een breedset genomen?
Ja de MAK Krone 20 inch.
Succes in de keuze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19:15
vinom schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 10:39:
[...]

Leuk leuk! Weet je hoelang de auto erover heeft gedaan om in NL te komen?
Krap een weekje dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Fairplay92 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 10:22:
[...]

Dank voor al je efforts op dit vlak. _/-\o_ Er circuleert een brief, maar die heb ik - denk ik - over het hoofd gezien. Staat die ergens in een post of is die gemaild?
Stuur mij even een PB met je email adres, dan stuur ik hem naar je toe :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:24
jdbiggelaa schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 10:02:

Top!

Heb net de brief richting mijn leasemaatschappij gestuurd (waarvoor nog steeds dank!). Ben benieuwd hoe die hier nu tegenaan kijken, aangezien zij de kopers zijn van de auto's maar in principe hiermee hun berijders ook benadelen.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• pjotr18
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 01-09-2024
Hier net bericht gehad dat volgende week donderdag mijn Enyaq thuis afgeleverd gaat worden.

Eind nov besteld. week van 4 mei in productie en volgende week aflevering.
Mijn configuratie:
IV 60
Artic Silver
21" Betria
100 kW oplaadmogelijkheid
Clever charging cable voor 230V aansluiting
Achteruitrijcamera en parkeersensoren vóór
COMFORT PAKKET
Elektrisch inklapbare trekhaak
FAMILY PAKKET
KLIMAAT PLUS PAKKET
en anna

kan niet wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsbrcn
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 01-10-2024
Iemand enig idee wat op dit moment de levertijden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
nsbrcn schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 11:36:
Iemand enig idee wat op dit moment de levertijden zijn?
Wisselt per configuratie en dealer. Las her en der al dat dealers dit jaar geen garantie tot levering kunnen bieden. Terwijl anderen dit nog wel kunnen (gereserveerde spots). Dus heb je vrije dealer keus, of koop je particulier loont het om rondjes te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
[...]

1. Sleutel in de zak.
3. Portier weer dicht.
4. Weg lopen.
Hier geprobeerd. Auto blijft gewoon open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsbrcn
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 01-10-2024
@vinom wanneer wordt de lijst weer bijgewerkt? Het lijkt erop dat er een aantal enyaqs zijn afgeleverd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• capellio
  • Laatst online: 21-05 17:03
nsbrcn schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 11:47:
@vinom wanneer wordt de lijst weer bijgewerkt? Het lijkt erop dat er een aantal enyaqs zijn afgeleverd.
Hierbij nog even mijn update met aantallen:

2021-05-18 5
2021-05-17 14
2021-05-14 9
2021-05-12 5
2021-05-11 7
2021-05-10 5
2021-05-07 4
2021-05-06 7
2021-05-05 5
2021-05-04 1
2021-05-03 13
2021-04-30 70
2021-04-29 101
2021-04-28 60
2021-04-26 17
2021-04-23 19
2021-04-22 13
2021-04-21 22
2021-04-20 58
2021-04-19 101

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeler
RandomNick schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 11:41:
[...]

Hier geprobeerd. Auto blijft gewoon open.
Ik krijg het ook niet voor elkaar.
Blijft gewoon open. Zoals je ook zou verwachten in deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdenijs
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-10 12:13
capellio schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 11:51:
[...]

Hierbij nog even mijn update met aantallen:

2021-05-18 5
2021-05-17 14
2021-05-14 9
2021-05-12 5
2021-05-11 7
2021-05-10 5
2021-05-07 4
2021-05-06 7
2021-05-05 5
2021-05-04 1
2021-05-03 13
2021-04-30 70
2021-04-29 101
2021-04-28 60
2021-04-26 17
2021-04-23 19
2021-04-22 13
2021-04-21 22
2021-04-20 58
2021-04-19 101
Er zijn er inmiddels dus al 536 stuks geleverd.
Ik heb hem begin november besteld en ik krijg als indicatie MISSCHIEN week 33 door. 8)7 :'(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:43
@pjotr18 : Alvast veel plezier!
Blijf mij er wel over verbazen, ik heb grotendeels dezelfde Enyaq (zonder 21", klimaat+ en trekhaak) besteld begin oktober en moet volgens de laatste berichten nog tot week 28 wachten. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDeurs
  • Laatst online: 21-09-2023
jdbiggelaa schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 11:12:
[...]

Stuur mij even een PB met je email adres, dan stuur ik hem naar je toe :)
Ff misschien een domme vraag:
Ik wil nl ook meedoen, maar hoe stuur ik jou een PB?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:37
jdenijs schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 12:16:
[...]

Er zijn er inmiddels dus al 536 stuks geleverd.
Ik heb hem begin november besteld en ik krijg als indicatie MISSCHIEN week 33 door. 8)7 :'(
Volgens mij ziet @capellio de leveringen die een luxe nummerplaat hebben. Als het goed is zijn er inmiddels 831 Enyaq's op kenteken gezet: https://kenteken.tv/hoeve...r=enyaq&bjmin=2021&bjmax=

De ID.4 zit op een totaal aantal leveringen van 3.092, maar in dit tempo gaat de Enyaq daar zo voorbij. Deze maand is ie tot nu toe koploper met meeste kenteken aanvragen: https://www.kentekenradar.nl/

[ Voor 16% gewijzigd door vinom op 18-05-2021 12:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pollekeb
  • Laatst online: 12-10 14:03
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/80VXaSpxjjhc7uf0FjxxpKxmyLw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/68tnWMwQP3nGk9ZJpnfGMUiv.jpg?f=fotoalbum_large

Regelmatig problemen met volumeregeling, blijft nu weer hangen. Alleen 10sec reset helpt.
Meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• capellio
  • Laatst online: 21-05 17:03
vinom schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 12:34:
[...]

Volgens mij ziet @capellio de leveringen die een luxe nummerplaat hebben. Als het goed is zijn er inmiddels 831 Enyaq's op kenteken gezet: https://kenteken.tv/hoeve...r=enyaq&bjmin=2021&bjmax=

De ID.4 zit op een totaal aantal leveringen van 3.092, maar in dit tempo gaat de Enyaq daar zo voorbij. Deze maand is ie tot nu toe koploper met meeste kenteken aanvragen: https://www.kentekenradar.nl/
Dat is correct, alleen luxe platen die officieel via PON aangevraagd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemersmaborg
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20-05 21:08
Vandaag ritje Groningen-Amsterdam, 2 andere Enyaqs gezien, leuk 😀

Nu snellader aan het testen, laad vanaf 44% met 6km per minuut, niet gek! Wel hele korte kabels van fastned, minder handig, heb de auto moeten draaien 🤨

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frikandizzle
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-07-2024
vinom schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 12:34:
[...]

Grappig om te zien ook dat er nog maar zo weinig Tesla's Model 3 op kenteken worden gezet.
Heeft goede concurrentie gekregen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdbiggelaa
JDeurs schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 12:18:
[...]

Ff misschien een domme vraag:
Ik wil nl ook meedoen, maar hoe stuur ik jou een PB?
Zie je ballonnetje bovenaan de pagina:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Bloemersmaborg schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 12:55:
Wel hele korte kabels van fastned, minder handig, heb de auto moeten draaien 🤨
Als je de auto een beetje strak nét voorbij de laadpaal zet, haal je het met de kabel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Frikandizzle schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 13:00:
[...]

Grappig om te zien ook dat er nog maar zo weinig Tesla's Model 3 op kenteken worden gezet.
Kan ook aan de logistiek liggen. Zodra er weer een schip met M3’s binnenloopt, zie je een piek...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robin2506
  • Laatst online: 26-04-2023
Hé mede Enyaq rijders :)

ik ga over 7 weken met mijn Enyaq 60 naar Valencia Spanje en heb nu een laadpas van E-flux,
nu zie ik dat vele van jullie praten over 2 passen.
wat is hier de reden van ?
mocht het noodzakelijk zijn wat zou dan slim zijn qua 2e pas ?
zou het te doen zijn richting spanje? :) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Robin2506 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 13:40:

ik ga over 7 weken met mijn Enyaq 60 naar Valencia Spanje en heb nu een laadpas van E-flux,
Laadpassen zijn een oerwoud. De situatie in andere landen is totaal anders dan in NL met veel lokale aanbieders. Ik heb het uitgezocht voor Frankrijk en al drie extra laadpassen naast Shell Recharge.

Zie ook: https://www.electricfelix.com/france

Van Spanje heb ik geen info, zelf Googlen is van harte aanbevolen. Succes en goede reis! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:15
pollekeb schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 12:35:
[Afbeelding]

Regelmatig problemen met volumeregeling, blijft nu weer hangen. Alleen 10sec reset helpt.
Meer mensen met dit probleem?
Daar heb ik nog geen problemen mee gehad.
Ik heb de auto nu bijna 4 wkn. 1x vastgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remc1979
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 17:37
goetfoud schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 14:02:
[...]

Daar heb ik nog geen problemen mee gehad.
Ik heb de auto nu bijna 4 wkn. 1x vastgelopen.
Bij mij loopt hij regelmatig vast bij het starten van de auto. Wanneer ik na starten heel lang wacht en het systeem rustig de kans geef om helemaal op te starten werkt het wel. Als ik snel in het infotainment nu menu wil loopt hij snel vast.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Niet_Jan_Jaap
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11-10 10:34
ik zit ook al een hele tijd mee te lezen, en zal ook maar mijn config posten:

IV80
Quartz Grey
Suite zwart
Comfort plus
Assistentie plus
Klimaat plus
Infotainment plus
Licht (eerst warmtepomp, maar omgezet na het zien van de 'nep' lichten op de kofferbak)
Family
125kW laden
360 graden areaview
panoramadak
zijairbags achter
alarm

granny charger
all weather mattenset
rubberen kofferbakmat

besteld op 24 feb, voorlopige leverdatum week 30.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zumba
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:32

zumba

De eAmbu is onderweg!

Robin2506 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 13:40:

Heb er ook 4 inmiddels. gaan naar omgeving Nice. Maingau, Vandebron, Engie en Shell. En straks nog een lokale kaart van die regio waar ik de naam van kwijt ben nu.
Kijk ook even naar lokale aanbieders in die omgeving.
Er zijn ook prijsverschillen tussen de Charge Point Operators (CPO's) en Mobility Service Providers (MSP's).

zumba

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bram2700
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 15-03 17:04
Hallo allemaal,

Nieuw hier als forumlid, dus ik stel me even voor: Bram uit Waddinxveen. Mijn Enyaq 60 staat sinds half oktober vorig jaar in bestelling (als particulier) met de volgende specs:

Arctic silver - Loft - 100 kw oplaadmogelijkheid - Achteruitrijcamera en parkeersensoren voor - Assistentie - Comfort - Multifunctioneel stuur - Trekhaakvoorbereiding.

Verwachte afleverdatum was oorspronkelijk 21 april, toen werd het eind mei en nu is het eind juni/begin juli (wk 26). Geen wonder dus dat ik wat verbaasd was over sommige meldingen hier van mensen die (veel) later hebben besteld en inmiddels rijden, maar vermoedelijk ben ik als particulier niet zo interessant voor dealer/importeur...
Over mijn dealer ben ik tot nu toe zowiezo niet erg enthousiast, de lijst van niet opgevolgde terugbelverzoeken, niet beantwoorde telefoonoproepen en trage of niet-beantwoorde mails is mij inmiddels veel te lang. Enfin, als ik dit alles had geweten vorig jaar oktober had ik andere keuze gemaakt, maar voor nu nog maar even doorbijten en hopen op het beste bij aflevering.

Zijn hier mensen die hun standaarbanden bij aflevering hebben laten vervangen door 4-seizoenenbanden?
De dealer offreert mij Bridgestone (€ 1710) en geeft € 650 voor de standaarbanden terug. Ik heb maar een paar andere garages gevraagd en die komen op bedragen van ca. 700-750, dus dit wordt nog een discussiepunt.
Verder heb ik straks geen inruil dus ik dacht dat korting wel gereachtvaardigd is. Wat is naar jullie ervaring een redelijk %%?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remc1979
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 17:37
bram2700 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 14:28:
Hallo allemaal,

Nieuw hier als forumlid, dus ik stel me even voor: Bram uit Waddinxveen. Mijn Enyaq 60 staat sinds half oktober vorig jaar in bestelling (als particulier) met de volgende specs:

Arctic silver - Loft - 100 kw oplaadmogelijkheid - Achteruitrijcamera en parkeersensoren voor - Assistentie - Comfort - Multifunctioneel stuur - Trekhaakvoorbereiding.

Verwachte afleverdatum was oorspronkelijk 21 april, toen werd het eind mei en nu is het eind juni/begin juli (wk 26). Geen wonder dus dat ik wat verbaasd was over sommige meldingen hier van mensen die (veel) later hebben besteld en inmiddels rijden, maar vermoedelijk ben ik als particulier niet zo interessant voor dealer/importeur...
Over mijn dealer ben ik tot nu toe zowiezo niet erg enthousiast, de lijst van niet opgevolgde terugbelverzoeken, niet beantwoorde telefoonoproepen en trage of niet-beantwoorde mails is mij inmiddels veel te lang. Enfin, als ik dit alles had geweten vorig jaar oktober had ik andere keuze gemaakt, maar voor nu nog maar even doorbijten en hopen op het beste bij aflevering.

Zijn hier mensen die hun standaarbanden bij aflevering hebben laten vervangen door 4-seizoenenbanden?
De dealer offreert mij Bridgestone (€ 1710) en geeft € 650 voor de standaarbanden terug. Ik heb maar een paar andere garages gevraagd en die komen op bedragen van ca. 700-750, dus dit wordt nog een discussiepunt.
Verder heb ik straks geen inruil dus ik dacht dat korting wel gereachtvaardigd is. Wat is naar jullie ervaring een redelijk %%?
Ik rij sinds 2 weken mijn enyaq 80 met 20 inch Vega velgen. Dealer heeft aangegeven dat er voor deze velgen nog GEEN 4 seizoenenbanden beschikbaar zijn. Op het moment dat deze wel beschikbaar zijn worden deze omgewisseld. Ik heb hier NIET extra voor hoeven te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Frikandizzle schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 13:00:
[...]

Leasemaatschappijen kopen in december groot in. Bijna 4000 registraties in 12-2020.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram2700
remc1979 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 14:31:
[...]

Ik rij sinds 2 weken mijn enyaq 80 met 20 inch Vega velgen. Dealer heeft aangegeven dat er voor deze velgen nog GEEN 4 seizoenenbanden beschikbaar zijn. Op het moment dat deze wel beschikbaar zijn worden deze omgewisseld. Ik heb hier NIET extra voor hoeven te betalen.
Ok, ik krijg 19 inch banden er onder, daar waren kennelijk wel all-seasonbanden voor. Bridgestone 235/55/R19 EcoSeal WS1515 staat in de dealer offerte, garages bieden Bridgestone AllWeather aan en ik krijg nog een offerte van een andere garage voor Michelin banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeler

Dan krijg je dus de MAK speciale gloss black met 4 seizoenen banden?
Op zich denk ik redelijke prijs. Op internet ook al gauw 1600 voor deze combi.
Je kunt ook zelf even rondkijken voor een mooie velg en banden.
Dealer heeft een lijstje met maat en retourprijs voor deze velgen. Varieert bij 19 inch volgens mij tussen 700 en 750. Is een afweging die je zelf moet maken. Zelf verkopen en zelf terugkopen of deze inruil pakken.

Edit. Als hij ze besteld via PON. En dat denk ik wel is dit de lijst voor teruggaaf.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y3PznTjRVwm1mI13NOBNgwo7vSk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/hnxDqXUO1fLAGtxmauCSlOEm.png?f=fotoalbum_large

Korting op de auto zal moeilijk worden met 1% marge die ze hebben op de Enyaq.

[ Voor 20% gewijzigd door Neeler op 18-05-2021 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram2700
Neeler schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 14:49:
[...]

Dealer heeft een lijstje met maat en retourprijs voor deze velgen. Varieert bij 19 inch volgens mij tussen 700 en 750. Is een afweging die je zelf moet maken.

Er is mij geen verdere uitleg gegeven, dus ik neem aan dat het dezelfde velgen zijn waar ze alleen een andere band om heen doen. Geen idee wat MAK speciale gloss black is, maar het idee dat ik ik met zwarte velden moet gaan rijden... 8)7
De dealer zal wel meer weten over een lijstje met retourprijzen maar de verkoopadviseuse is qua communicatie niet zo sterk (ik druk me voorzichtig uit)...dus geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram2700
[...]

Dealer heeft een lijstje met maat en retourprijs voor deze velgen. Varieert bij 19 inch volgens mij tussen 700 en 750. Is een afweging die je zelf moet maken. Zelf verkopen en zelf terugkopen of deze inruil pakken.

Edit. Als hij ze besteld via PON. En dat denk ik wel is dit de lijst voor teruggaaf.
[Afbeelding]

Dank voor je edit. Dit verklaart het e.e.a. Ik dacht al dat ze voor die prijs er bladgoud op zouden gaan doen :)
Anyhow, als het op de standaarvelgen kan voor de prijzen die de andere garages aanbieden ben ik ook al tevreden, zeker als het Michelin wordt want die is ook 2dB stiller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Hallo allemaal,

Ik heb begin oktober ook particulier mijn iV 60 besteld en ik rijd nu drie weken met mijn Enyaq. Om te beginnen: de auto is het wachten waard! Mijn auto is geleverd op Bridgestone zomerbanden en ik weet niet wat ik ermee ga doen. De voorbanden en achterbanden hebben verschillende breedtes. Er zijn voor zover ik weet (nog) geen allseason banden leverbaar voor deze maten. Het schijnt dat die voor SUV’s moeilijk te maken zijn lees ik in bandenrecensies. En bovendien zijn die grote allseasonbanden gewoon niet goed in vergelijking met zomerbanden en aparte winterbanden. Ik ben er nig niet uit... Als je nu nog met de dealer wil gaan praten over korting op deze auto wens ik je veel succes. De kopers staan in de rij en bij mijn dealer mochten de verkopers beslist geen korting aanbieden. Ik heb ook geen auto ingeruild, omdat de dealer een belachelijk laag bedrag bood voor mijn auto. Die heb ik na het ophalen van de Enyaq binnen 2 dagen verkocht voor bijna 3 mille meer dan de Skoda dealer bood.

Edit: mijn iV 60 heeft 19” velgen en dezelfde bandemaat voor en achter: 235/55.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeler
bram2700 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 15:10:
[...]

Dank voor je edit. Dit verklaart het e.e.a. Ik dacht al dat ze voor die prijs er bladgoud op zouden gaan doen :)
Anyhow, als het op de standaarvelgen kan voor de prijzen die de andere garages aanbieden ben ik ook al tevreden, zeker als het Michelin wordt want die is ook 2dB stiller.
Zoals zij het nu aanbiedt is het complete set omruilen voor een andere set met bijbetaling van 1710-650=1060.

Je kan dan beter met een profile ofzo kijken of je alleen de banden in kan ruilen tegen 4 seizoenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram2700
Neeler schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 15:15:
[...]

Zoals zij het nu aanbiedt is het complete set omruilen voor een andere set met bijbetaling van 1710-650=1060.

Je kan dan beter met een profile ofzo kijken of je alleen de banden in kan ruilen tegen 4 seizoenen.
Inderdaad en dan kost het dus € 700-750 volgens de offertes en dan moet ik de zomerbanden via Marktplaats verkopen.
Maar lees net dat de bandenbreedte verschilt tussen voor en achter...?? Dat is curieus, ook al omdat ik in het instructieboekje heb zien staan dat je 1x/jr de voor en achterbanden zou moeten wisselen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Niet alleen op de enyaq en geldt niet alleen voor skoda ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram2700
jdbiggelaa schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 15:13:
[...]

Ik heb begin oktober ook particulier mijn iV 60 besteld en ik rijd nu drie weken met mijn Enyaq. Om te beginnen: de auto is het wachten waard! Mijn auto is geleverd op Bridgestone zomerbanden en ik weet niet wat ik ermee ga doen. De voorbanden en achterbanden hebben verschillende breedtes. Er zijn voor zover ik weet (nog) geen allseason banden leverbaar voor deze maten. Het schijnt dat die voor SUV’s moeilijk te maken zijn lees ik in bandenrecensies. En bovendien zijn die grote allseasonbanden gewoon niet goed in vergelijking met zomerbanden en aparte winterbanden. Ik ben er nig niet uit... Als je nu nog met de dealer wil gaan praten over korting op deze auto wens ik je veel succes. De kopers staan in de rij en bij mijn dealer mochten de verkopers beslist geen korting aanbieden. Ik heb ook geen auto ingeruild, omdat de dealer een belachelijk laag bedrag bood voor mijn auto. Die heb ik na het ophalen van de Enyaq binnen 2 dagen verkocht voor bijna 3 mille meer dan de Skoda dealer bood.
Dank voor de nuttige bijdrage. Voor- en achterbanden verschillen in breedte?? In instructieboekje staat dat ze moeten worden gewisseld 1x/jr, dat lijkt me dus problematisch.
En hoe kan de dealer dan een set 4-seizoenbanden aanbieden?
Ik raak de draad geloof ik kwijt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram2700
knirrebir schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 15:23:
[...]

Niet alleen op de enyaq en geldt niet alleen voor skoda ;).
Als ze maar 1% marge hebben dan snap ik nu wel waarom ze zo weinig mogelijk tijd aan een klant besteden, tijd=€€ maar fijn is anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08:55
[...]

1% marge?? Als dat daadwerkelijk waar is dan zou ik als dealer deze auto domweg niet verkopen. Een beetje normale marge zonder enige winst moet al snel richting de 20%.
Nu is dat wel onder aan de streep dus er zullen andere producten zijn die compenseren, maar toch....1%....dat is echt belachelijk, zelfs voor relatief hoge prijs waarover dit gaat

[ Voor 4% gewijzigd door Loepoog op 18-05-2021 15:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Loepoog schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 15:28:
[...]

1% marge?? Als dat daadwerkelijk waar is dan zou ik als dealer deze auto domweg niet verkopen. Een beetje normale marge zonder enige winst moet al snel richting de 20%.
Nu is dat wel onder aan de streep dus er zullen andere producten zijn die compenseren, maar toch....1%....dat is echt belachelijk, zelfs voor relatief hoge prijs waarover dit gaat
Weet niet of het precies 1% is, maar mijn dealer gaf ook aan dat er geen ruimte was om lekker korting te geven. Tevens hadden ze veel liever particulieren, omdat daar iets meer marge op zat. Door leasemaatschappijen worden ze helemaal uitgekleed. Ze kregen daar ook alleen bonus op particuliere verkopen.

Nu hebben de dealers natuurlijk wel de afleveringskosten a 1025 euro (ga ik tenminste vanuit dat die voor hun is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
bram2700 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 15:25:
[...]

Dank voor de nuttige bijdrage. Voor- en achterbanden verschillen in breedte??

Ik raak de draad geloof ik kwijt...
Nou, in dat geval was IK even de draad kwijt 8)7 Ik was ervan overtuigd ergens gelezen of gezien te hebben dat de Enyaq voor en achter verschillende bandenmaten heeft. Zojuist gecheckt, maar op mijn 19” velgen liggen voor en achter 235/55R19 banden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wicked-Game
jdbiggelaa schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 15:52:
[...]

Nou, in dat geval was IK even de draad kwijt 8)7 Ik was ervan overtuigd ergens gelezen of gezien te hebben dat de Enyaq voor en achter verschillende bandenmaten heeft. Zojuist gecheckt, maar op mijn 19” velgen liggen voor en achter 235/55R19 banden.
Voor een iV60 is de bandenmaat voor en achter gelijk. Voor een iV80 is het voor 235/55/R19 voor, 255/50/R19 achter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Menh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-10 12:38
Is er iemand die al heeft geprobeerd om drie kinderzitjes op de achterbank te krijgen? Ben benieuwd of dat past.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
Qua marge is er niet veel en die 1% klopt aardig voor nagenoeg alle modellen en merken.
Er zijn steeds minder dealers; of je wordt overgenomen en gaat deel uitmaken van groter concern (bijvoorbeeld stern, dago) of je kans om te blijven bestaan wordt heel klein).
Niet zo lang geleden had je ardea autogroep (ford), maar is toch overgegaan in stern, enerzijds meer slagkracht als concern, maar als dealer minder vrijheid en minder mogelijk richting klant.

Daarnaast worden meeste dealers /concerns gedwongen contract aan te gaan met importeur en daar staat nodige in / vastgelegd qua marge en ook verdeling kosten aflevering (deel voor dealer en deel voor importeur) en nog meer van dat soort zaken.
Hier komt bij dat veel zaken qua onderhoud vastgestelde prijzen zijn, enerzijds inzichtelijkheid voor de klant, maar anderzijds ook weer wat is voor dealer en wat is voor importeur.

Bovenstaande geldt dan met name voor auto's qua lease, helaas ook zakelijke koop, private lease.
Particulier geldt het minder voor, echter omdat marge zo laag is willen ze bij inruil daar 'verdienen' en wordt er qua bedrag niet veel geboden; daarmee kunnen ze dan wat overhouden - buffer creëren om tegenslag op te vangen - compenseren.

Waar dealers het met name van moeten hebben is onderhoud ondanks de vastgestelde prijzen die hiervoor gelden.

Qua auto industrie is 20% winst niet reeel, ze houden wel wat over nadat alle kosten qua showroom, algemene kosten en dergelijke zijn betaald, maar het is geen 20%.
Dat geldt helaas ook voor de bouw waar ik werkzaam in ben en ik weet dat er andere takken van sport zijn waar minimum 10% is anders wordt er niet eens wat gedaan.
Ik weet er wel wat van, maar komt omdat vriend van mij werkzaam is bij dealer en wat hoger dan verkoper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
Menh schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 15:59:
Is er iemand die al heeft geprobeerd om drie kinderzitjes op de achterbank te krijgen? Ben benieuwd of dat past.
Yep, dat is er één member gelukt en foto's ervan gepost en ook nog gemeten wat er middelste ruimte over bleef, meest ideale buitenste 2 zicht naar voren en middelste zicht naar achteren.

Edit: kan betreffende post niet zo gauw vinden, wellicht dat betreffende member nog reageert.

[ Voor 10% gewijzigd door knirrebir op 18-05-2021 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
Mijn dealer gaf aan dat er ongeveer 4% marge op zit. Dit lijkt me vrij redelijk. Er was ook geen ruimte voor gepingel. Wel op inruil van de auto wat kunnen pingelen, maar dat was omdat ze zelf aangaven die binnen een dag weer te kunnen verkopen en ik heb zelf aangegeven dat ik net zo makkelijk naar Audi of VW ga.

Overigens zal die marge alleen maar minder worden. Die 700 euro voor 22 vind ik behoorlijk redelijk. De kunststofprijzen gaan op dit moment echt nergens meer over en dan hebben de meeste autofabrikanten nog het geluk dat ze leveringsafspraken hebben. Zelfde geldt natuurlijk voor al het andere materiaal

[ Voor 32% gewijzigd door Robbie8454 op 18-05-2021 16:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jdenijs
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-10 12:13
Menh schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 15:59:
Gepikt van Duitse Enyaq FB pagina

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kGGEISJH49H5Bt0XO08ZOZfr5_I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b504fQOHMggwtxdbcRAkegd7.jpg?f=fotoalbum_large

Nou zijn dit volgens mij ook wel achterlijk brede kinderstoeltjes.

[ Voor 5% gewijzigd door jdenijs op 18-05-2021 16:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chipsoer
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 27-12-2024
jdenijs schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 16:38:
[...]

Gepikt van Duitse Enyaq FB pagina

[Afbeelding]
Wat zijn dat voor gigantische kinderstoelen?!
Pagina: 1 ... 134 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2