Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 135 ... 250 Laatste
Acties:
  • 1.764.917 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:31
remc1979 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 14:07:
[...]

Bij mij loopt hij regelmatig vast bij het starten van de auto. Wanneer ik na starten heel lang wacht en het systeem rustig de kans geef om helemaal op te starten werkt het wel. Als ik snel in het infotainment nu menu wil loopt hij snel vast.
Ah okay, da's niet best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdenijs
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-07 20:40
Chipsoer schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 16:39:
[...]

Wat zijn dat voor gigantische kinderstoelen?!
Ja niet normaal inderdaad. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thiazzz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-07 20:51
Vandaag maar is de brief van @jdbiggelaa inzake optie LH2 aangepast en naar de LM verzonden.
Keep you posted

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sir_huxley
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-07 18:00

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robert_ZM
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 26-06 23:13
Robin2506 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 13:40:
Hé mede Enyaq rijders :)

ik ga over 7 weken met mijn Enyaq 60 naar Valencia Spanje en heb nu een laadpas van E-flux,
nu zie ik dat vele van jullie praten over 2 passen.
wat is hier de reden van ?
mocht het noodzakelijk zijn wat zou dan slim zijn qua 2e pas ?
zou het te doen zijn richting spanje? :) _/-\o_
Ik ben zelf ook van plan om over een paar weken met een Enyaq 60 naar Spanje te gaan, nog wat zuidelijker dan Valencia. Voor Spanje is Electromaps sterk aan te raden. Ze hebben een eigen app en je kan een laaddruppel bij hen bestellen die keurig naar je huisadres in NL gestuurd wordt. Electromaps heeft een sterk dekking in Spanje en ook zijn sommige laders kosteloos. Voor Frankrijk heb ik nog Freshmile besteld en nog steeds de hoop dat PON de Powerpass gaat leveren, die biedt toch echt de scherpste tarieven bij Ionity en ook bij andere laders scherpe prijzen. Voor Frankrijk en Spanje zou ik aanraden om de reis goed te plannen met A Better Route Planner. De ingebouwde navi heb ik geprobeerd, maar die kon geeneens laadpunten geven op de route naar mijn bestemming. Met ABRP kan ik met grotendeels Ionity prima naar Spanje rijden. Wel in totaal 3 overnachtingen gepland om niet te lang achtereen in de auto te zitten. Extra passen zijn wel erg handig voor goede dekking en voor het geval een pas niet zou werken. Ook kunnen de prijzen bij een laadpaal verschillen met welke pas je gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 29-01-2024
Robbie8454 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 16:22:
Mijn dealer gaf aan dat er ongeveer 4% marge op zit, lijkt me vrij redelijk, was geen ruimte voor gepingel.
Wel op inruil van de auto wat kunnen pingelen, maar dat was omdat ze zelf aangaven die binnen een dag weer te kunnen verkopen en ik heb zelf aangegeven dat ik net zo makkelijk naar Audi of VW ga.

Overigens zal die marge alleen maar minder worden. Die 700 euro voor 22 vind ik behoorlijk redelijk.
De kunststofprijzen gaan op dit moment echt nergens meer over en dan hebben de meeste autofabrikanten nog het geluk dat ze leveringsafspraken hebben. Zelfde geldt natuurlijk voor al het andere materiaal
Als dat nog redelijke zelfstandig opererende dealer is dan snap ik 4% marge, maar over hele bandbreedte genomen van branche kan je uitgaan van gemiddeld 1-2%.
Qua inruil heb jij een hele goede auto en die raken ze inderdaad snel kwijt, maar dat geldt niet voor elke inruil auto.
Die € 700 voor model 2022 is hopelijk genoeg voor inflatie en persoonlijk denk ik dat ze daar al aan tekort komen, maar denk dat er ook wordt gekeken naar verkoop aantallen die (in geval van enyaq) goed zijn en dan afweging maken marge per enyaq die verkocht wordt vs prijsstijging.
De prijsstijging is indicatief dus als verkoop aantallen qua marge vs prijsstijging niet lekker valt dan kan prijsstijging hoger gemaakt worden.

Het gaat niet alleen om prijzen kunststof, als ik in de bouw kijk gaat van alles de prijzen over de kop en niet te weinig en leveringsafspraken lijkt leuk, maar ook daar kan je bijna niet meer van uitgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Thiazzz schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 16:41:
Vandaag maar is de brief van @jdbiggelaa inzake optie LH2 aangepast en naar de LM verzonden.
Keep you posted
Denk dat ik wel weet welke brief, maar wat is afkorting LH2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-07 14:41
Robert_ZM schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 16:49:
[...]

Ik ben zelf ook van plan om over een paar weken met een Enyaq 60 naar Spanje te gaan, nog wat zuidelijker dan Valencia. Voor Spanje is Electromaps sterk aan te raden. Ze hebben een eigen app en je kan een laaddruppel bij hen bestellen die keurig naar je huisadres in NL gestuurd wordt. Electromaps heeft een sterk dekking in Spanje en ook zijn sommige laders kosteloos. Voor Frankrijk heb ik nog Freshmile besteld en nog steeds de hoop dat PON de Powerpass gaat leveren, die biedt toch echt de scherpste tarieven bij Ionity en ook bij andere laders scherpe prijzen. Voor Frankrijk en Spanje zou ik aanraden om de reis goed te plannen met A Better Route Planner. De ingebouwde navi heb ik geprobeerd, maar die kon geeneens laadpunten geven op de route naar mijn bestemming. Met ABRP kan ik met grotendeels Ionity prima naar Spanje rijden. Wel in totaal 3 overnachtingen gepland om niet te lang achtereen in de auto te zitten. Extra passen zijn wel erg handig voor goede dekking en voor het geval een pas niet zou werken. Ook kunnen de prijzen bij een laadpaal verschillen met welke pas je gebruikt.
Mooie trip met je iV60! :)
Ik ga naar Zuid Frankrijk en heb nu drie passen met elk hun eigen fortes. Ik ben benieuwd hoe je reis gaat verlopen, houd ons op de hoogte! :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zwcwxPu0ontx-J00T3FtYqPxc54=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D3yeyVkPFFIYrdrNEeAUsjh7.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door jdbiggelaa op 18-05-2021 18:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdbiggelaa
knirrebir schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 16:54:
[...]

Denk dat ik wel weet welke brief, maar wat is afkorting LH2?
LH2 is de Skoda bestelcode voor de snellaadoptie met een jaar prepaid Ionity :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:19
knirrebir schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 16:08:

Qua auto industrie is 20% winst niet reeel, ze houden wel wat over nadat alle kosten qua showroom, algemene kosten en dergelijke zijn betaald, maar het is geen 20%.
Dat geldt helaas ook voor de bouw waar ik werkzaam in ben en ik weet dat er andere takken van sport zijn waar minimum 10% is anders wordt er niet eens wat gedaan.
Ik weet er wel wat van, maar komt omdat vriend van mij werkzaam is bij dealer en wat hoger dan verkoper.
Beetje EBITA moet echt wel tussen de 8 en 10% zijn en voor kostendekkend te zijn moeten de meeste firma's toch wel een gemiddelde marge van minimaal 20% maken.

Het is enorm off-topic, maar de marges die ik hier lees verbaasd het me weinig dat er qua korting niets kan worden gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gochum
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 02-07-2021
Menh schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 15:59:
Is er iemand die al heeft geprobeerd om drie kinderzitjes op de achterbank te krijgen? Ben benieuwd of dat past.
Ik heb zelf 2 Recaro Young Sport op de achterbank, had ik eerst in mijn Octavia en nu in de Enyaq, in het midden zit de oudste (dus totaal 3 kinderen). Hij zegt: Ik heb meer ruimte als in de Octavia.

Ik denk zelf dat je er wel drie kwijt kan, want ze zitten vast met de gordel en niet met isofix.

https://www.google.com/ur...Ri4W_0_ACFQAAAAAdAAAAABAE

[ Voor 1% gewijzigd door Gochum op 18-05-2021 17:01 . Reden: Foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
  • Laatst online: 16-05-2022
knirrebir schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 16:53:
[...]

Als dat nog redelijke zelfstandig opererende dealer is dan snap ik 4% marge, maar over hele bandbreedte genomen van branche kan je uitgaan van gemiddeld 1-2%.
Qua inruil heb jij een hele goede auto en die raken ze inderdaad snel kwijt, maar dat geldt niet voor elke inruil auto.
Die € 700 voor model 2022 is hopelijk genoeg voor inflatie en persoonlijk denk ik dat ze daar al aan tekort komen, maar denk dat er ook wordt gekeken naar verkoop aantallen die (in geval van enyaq) goed zijn en dan afweging maken marge per enyaq die verkocht wordt vs prijsstijging.
De prijsstijging is indicatief dus als verkoop aantallen qua marge vs prijsstijging niet lekker valt dan kan prijsstijging hoger gemaakt worden.

Het gaat niet alleen om prijzen kunststof, als ik in de bouw kijk gaat van alles de prijzen over de kop en niet te weinig en leveringsafspraken lijkt leuk, maar ook daar kan je bijna niet meer van uitgaan.
ben het met je eens. Voorbeeld in de kunststofwereld: Ik bestel 10 ton. Krijg er 2 voor 2x de prijs en daar moet je het mee doen. En dan moet je nog blij zijn dat je überhaupt materiaal binnenkrijgt. Ik heb materialen die 2 dagen voor de leverdata doodleuk door de producent worden gecanceld en materialen die je voor dit jaar sowieso kan vergeten. In de bouw is het momenteel niet anders lijkt mij.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Robbie8454
Back on topic: leuk om te zien wat elke kleur met de auto doet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pt4Gv6QbXRbKw6l2EpHmheE2vfQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/EcNJ5JIfQsZJE4XxmOhwqXfC.gif?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:14

rammes

koekebakker 1e klas

gefixt

[ Voor 98% gewijzigd door rammes op 18-05-2021 19:40 ]

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zumba
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-07 20:46

zumba

De eAmbu is onderweg!

bram2700 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 14:28:

Zijn hier mensen die hun standaarbanden bij aflevering hebben laten vervangen door 4-seizoenenbanden?
De dealer offreert mij Bridgestone (€ 1710) en geeft € 650 voor de standaarbanden terug. Ik heb maar een paar andere garages gevraagd en die komen op bedragen van ca. 700-750, dus dit wordt nog een discussiepunt.
Verder heb ik straks geen inruil dus ik dacht dat korting wel gereachtvaardigd is. Wat is naar jullie ervaring een redelijk %%?
Ja, wij. Vredestein Quatrac pro. Mee laten nemen in F.O.lease.

zumba

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zumba

zumba

De eAmbu is onderweg!

jdbiggelaa schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 16:55:
[...]

Mooie trip met je iV60! :)
Ik ga naar Zuid Frankrijk en heb nu drie passen met elk hun eigen fortes. Ik ben benieuwd hoe je reis gaat verlopen, houd ons op de hoogte! :)
Deze doe ik er nog bij..: https://laadpastop10.nl/chargecard/184/PriseDeNice
Voor omgeving Nice, ook in de Alpenregio daarboven b.v., waar wij verblijven.

zumba

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdbiggelaa
rammes schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 18:09:
[...]

haal dat nummer even weg op die middelste pas
Oeps 8)7 Dank voor je tip !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
zumba schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 18:14:
[...]

Ja, wij. Vredestein Quatrac pro. Mee laten nemen in F.O.lease.
Rijd je daar nu op? Bevallen ze? Ik zag een positieve review in Autobild, maar twijfel nog of ik wel voor allseasonbanden moet gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mibkiller
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17-05 00:03
Kreeg vandaag de volgende melding.

Uw auto is in diep slaap en het duurt langer voor de actie uitgevoerd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

ik wil hem zelf ook aanvragen maar ik komt niet door het aanvraag formulier heen. Bij stad vul ik mijn plaatsnaam in maar bij blijft melden dat het veld verplicht is.

hoe en waar heb jij die pas aangevraagd?

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:05

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DanielS01
  • Laatst online: 03-12-2024
Eindelijk!! 😅 Begin december besteld en dealer geeft aan dat voor eind juni de auto afgeleverd kan worden 🤞🏼

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zqIVCK8V4_1RJgE1VM7dO25QFbg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Df6xfUDmnaJ3VtIwZnEwTqND.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zumba

zumba

De eAmbu is onderweg!

jdbiggelaa schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 18:32:
[...]

Rijd je daar nu op? Bevallen ze? Ik zag een positieve review in Autobild, maar twijfel nog of ik wel voor allseasonbanden moet gaan.
Tja, wist van tevoren niet welke het zouden worden. Heb het een beetje laten lopen. Zie wel verschillen in testen. Had daarom liever Michelins gehad.
De Vredesteins moeten zich eigenlijk nog bewijzen, maar weinig rolgeluid en aardig comfort. Dat was ook de reden het gewoon bij de 19 inch te laten.
Ook nog even op zoek naar bandenspanning.. zal wel richting de 3 bar gaan.

zumba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.j.hissink
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-06 08:22
Heb net geinformeerd naar levertijden.
Dealer verteld dat hij hier geen zicht op heeft maar zeker weet dat het ergens begin 2022 wordt.
Onlangs nog mensen besteld en levertijden te horen gekregen?
Waarschijnlijk ook configuratie afhankelijk?

PS: Heb niet het hele Forum doorzocht..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robbie8454
mibkiller schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 18:34:

Uw auto is in diep slaap en het duurt langer voor de actie uitgevoerd kan worden.
Bak water overheen gooien???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viruskiller
  • Laatst online: 16-07 12:08
d.j.hissink schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 18:50:
Dealer verteld dat hij hier geen zicht op heeft maar zeker weet dat het ergens begin 2022 wordt.

Vandaag zou mijn bestelling geplaatst moeten zijn door de LM, heeft 6 weken vastgezeten bij de laadpaalboer. Leveringstermijn die ik kreeg is januari 2022.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdbiggelaa
rammes schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 18:37:
[...]

ik wil hem zelf ook aanvragen maar ik komt niet door het aanvraag formulier heen. Bij stad vul ik mijn plaatsnaam in maar bij blijft melden dat het veld verplicht is.

hoe en waar heb jij die pas aangevraagd?
Ja, goede vraag. De geheimtip is dat je het Franse formulier moet gebruiken, op de tweede adresregel je postcode , plaatsnaam en Pays Bas invult en in het postcode-veld 99999. Daarmee herkent het systeem dat je ‘etrangere’ bent en de pas komt na een week keurig aan. Tja, het blijven Fransen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nr.10
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 02-09-2021

3 min. en zij is wakker. Fris en fruitig die Laura!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gochum
  • Laatst online: 02-07-2021

Heb ik ook, in de Skoda App dan, maar gewoon na een paar minuten afsluiten (de App) en de gevraagde functie werkt.

Bijvoorbeeld Airco inschakelen op afstand, app reageert niet meer maar hij was wel lekker koel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

jdbiggelaa schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 19:02:
[...]

Ja, goede vraag. De geheimtip is dat je het Franse formulier moet gebruiken, op de tweede adresregel je postcode , plaatsnaam en Pays Bas invult en in het postcode-veld 99999. Daarmee herkent het systeem dat je ‘etrangere’ bent en de pas komt na een week keurig aan. Tja, het blijven Franse. ;)
het veld Ville blijft een foutmelding geven

(ps ik post het maar hier dan hebben de anderen er misschien ook wat aan)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iPediVn23-7RUQF38N3ltaPclM8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/gMNJJiAYfJkIujzHIqfATzzK.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door rammes op 18-05-2021 19:16 ]

Ik zou het doen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-07 15:54
Tijd voor wat videos weer en deze keer een driftende Enyaq (poging tot). Vanaf 14 minuten kijken, erg leuk!!

YouTube: Förnuft & Känsla: Test Skoda Enyaq iV | "Förnuftsmaskin på drift!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zumba

zumba

De eAmbu is onderweg!

rammes schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 19:16:
[...]

[Afbeelding]
Zie al vooringevulde velden bij mij. Iets met cookies ook wellicht. Pak 's een andere browser...
En je afbeelding moet iets kleiner.

zumba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remc1979
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 17:35

Heb ik ook ooit op de app gehad. Dan duurt het wat langer om info via de app naar de auto te sturen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

klinkt als een auto wat prima bij mij past.

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinez-
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
rammes schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 18:09:
[...]

haal dat nummer even weg op die middelste pas
Haal ook even je quote weg ;) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie8454
Genestealer schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 19:22:
Tijd voor wat videos weer en deze keer een driftende Enyaq (poging tot). Vanaf 14 minuten kijken, erg leuk!!

YouTube: Förnuft & Känsla: Test Skoda Enyaq iV | "Förnuftsmaskin på drift!"
Leuke lui. Super serieus 8)7 hou er wel van😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Martinez- schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 19:37:
[...]

Haal ook even je quote weg ;) .
Oeps, welke quote bedoel je 🙄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MattSp
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-07 16:40
...
Ja, vorige week voor een niet hele spannende iv80. Levertijd zou ergens in feb 2022 zijn.
Ik heb ervoor gekozen om de bestelling om te zetten naar een op voorraad zijnde first edition.
Voornamelijk door de bijtelling is deze dan net zo duur in de lease als mijn originele bestelling, maar dan met meer luxe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjotr18
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 01-09-2024
Weet iemand de afmetingen van de bagageruimte? Dus L X B.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23:05
Robin2506 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 13:40:
Hé mede Enyaq rijders :)

ik ga over 7 weken met mijn Enyaq 60 naar Valencia Spanje en heb nu een laadpas van E-flux,
nu zie ik dat vele van jullie praten over 2 passen.
wat is hier de reden van ?
mocht het noodzakelijk zijn wat zou dan slim zijn qua 2e pas ?
zou het te doen zijn richting spanje? :) _/-\o_
Gaaf, ben heel benieuwd naar je ervaringen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pas1
  • Laatst online: 17-08-2022
pjotr18 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 19:59:
Bijna 1 bij 1m

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mausinho
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 21:57
@d.j.hissink ik heb gisteren een iv80 besteld, verwachte levering wk43. Bij de Waal in Tiel hadden ze nog meerdere productieslots voor dit jaar over...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pas1
  • Laatst online: 17-08-2022

Die heb ik ook al heel vaak voorbij zien komen, dacht al dat hij zich aanpaste aan de gebruiker.... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
rammes schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 19:16:
[...]

[Afbeelding]
Mmmm, ik zoek straks terug wat ik precies gedaan heb👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

jdbiggelaa schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 20:26:
[...]

Mmmm, ik zoek straks terug wat ik precies gedaan heb👍
het is inmiddels gelukt! dank voor je hulp _/-\o_

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Loepoog schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 16:58:
Beetje EBITA moet echt wel tussen de 8 en 10% zijn en voor kostendekkend te zijn moeten de meeste firma's toch wel een gemiddelde marge van minimaal 20% maken.

Het is enorm off-topic, maar de marges die ik hier lees verbaasd het me weinig dat er qua korting niets kan worden gedaan.
Eens wat je aangeeft qua ebita, echter in autobranche en de bouw is het helaas niet zo, de bouw weet ik uit eigen ervaring en autobranche van vriend die er werkt, simpel gezegd in beide genoemde zijn cadeautjes helaas niet - nauwelijks mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir

Deels afhankelijk opties, verder afhankelijk per dealer, anderzijds lijkt erop (info hier eerder gepost) dat bestellingen tot half mei nog 2021 komen en bestellingen erna stuk minder zeker is levering 2021.
Als je zelf dealer mag kiezen van leasemaatschappij kan je bellen of ze enyaq's gereserveerd hebben bij fabriek waarvan bekend is dat deze dit jaar geleverd worden.
Dealer kan deze bepaalde configuratie meegegeven hebben en mogelijk is dat nog te wijzigen naar jou voorkeur.
Anders kan je leasemaatschappij benaderen welke dealer gekozen is en kan je die dealer benaderen of iets zoals hierboven geschetst nog mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Robbie8454 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 17:11:
ben het met je eens. Voorbeeld in de kunststofwereld: Ik bestel 10 ton. Krijg er 2 voor 2x de prijs en daar moet je het mee doen. En dan moet je nog blij zijn dat je überhaupt materiaal binnenkrijgt. Ik heb materialen die 2 dagen voor de leverdata doodleuk door de producent worden gecanceld en materialen die je voor dit jaar sowieso kan vergeten. In de bouw is het momenteel niet anders lijkt mij.
ging me niet om eens te zijn, het is helaas zo, voorbeeld komt bekend voor (door aan bouw gerelateerde bedrijven waar ik mee te maken heb) en de bouw is het zeker niet anders en heb genoeg voorbeelden, maar dit is voor de enyaq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeler
  • Laatst online: 05-05-2022
Ik zou eens bij de Waal Tiel informeren. Vincent Balk.
Er zijn nog productieslots/ voorraadautos beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JesperdeZoete
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 25-03 15:23
Kan er iemand meer vertellen over de gesloten dakdragers op de Enyaq?
Vanuit de dealer krijg ik netjes een Thule voorgelegd, echter ben ik opzoek naar een voordeliger keuze.
Nu zijn er mensen die een universele versie vinden die bijna overal op past, echter deze Enyaq is weer een nieuwe EV dus ik ben benieuwd wat er mogelijk is.

Heb de topic dakdragers nog niet veel voorbij zien komen, is er al antwoord op dit forum dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:47
Ik heb nog dakdragers liggen van mijn huidige auto, daarvan hoop ik de 'wingbars' te kunnen hergebruiken en enkel nieuwe klemmen nodig te hebben.

Zie trouwens op de site van Thule dat voor de Enyaq pas vanaf 10 juni leverbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andre00
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-03-2023
bram2700 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 14:28:
Hallo allemaal,

Nieuw hier als forumlid, dus ik stel me even voor: Bram uit Waddinxveen. Mijn Enyaq 60 staat sinds half oktober vorig jaar in bestelling (als particulier) met de volgende specs:

Arctic silver - Loft - 100 kw oplaadmogelijkheid - Achteruitrijcamera en parkeersensoren voor - Assistentie - Comfort - Multifunctioneel stuur - Trekhaakvoorbereiding.

Verwachte afleverdatum was oorspronkelijk 21 april, toen werd het eind mei en nu is het eind juni/begin juli (wk 26). Geen wonder dus dat ik wat verbaasd was over sommige meldingen hier van mensen die (veel) later hebben besteld en inmiddels rijden, maar vermoedelijk ben ik als particulier niet zo interessant voor dealer/importeur...
Over mijn dealer ben ik tot nu toe zowiezo niet erg enthousiast, de lijst van niet opgevolgde terugbelverzoeken, niet beantwoorde telefoonoproepen en trage of niet-beantwoorde mails is mij inmiddels veel te lang. Enfin, als ik dit alles had geweten vorig jaar oktober had ik andere keuze gemaakt, maar voor nu nog maar even doorbijten en hopen op het beste bij aflevering.

Zijn hier mensen die hun standaarbanden bij aflevering hebben laten vervangen door 4-seizoenenbanden?
De dealer offreert mij Bridgestone (€ 1710) en geeft € 650 voor de standaarbanden terug. Ik heb maar een paar andere garages gevraagd en die komen op bedragen van ca. 700-750, dus dit wordt nog een discussiepunt.
Verder heb ik straks geen inruil dus ik dacht dat korting wel gereachtvaardigd is. Wat is naar jullie ervaring een redelijk %%?
Dag Bram, ik heb de standaard zomerbanden van mijn 60 bij aflevering ingeruild voor de Vredestein Quatrac Pro, die als een van de besten uit de tests kwam. Kosten 600 euro inclusief inruil en montage.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robbie8454
Kijk even de review van autogefühl. Hij meet het altijd op met een meetlat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
JesperdeZoete schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 21:03:
Vanuit de dealer krijg ik netjes een Thule voorgelegd, echter ben ik opzoek naar een voordeliger keuze.
Nu zijn er mensen die een universele versie vinden die bijna overal op past, echter deze Enyaq is weer een nieuwe EV dus ik ben benieuwd wat er mogelijk is.

Heb de topic dakdragers nog niet veel voorbij zien komen, is er al antwoord op dit forum dan hoor ik het graag.
Even zoekterm dakdrager en dakdragers gebruiken, kom je info tegen, gaat dan wel om thule en met name voeten vervangen en stang handhaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cegra
  • Laatst online: 27-05 13:00

Cegra

Tesla Model Y LR 2023

andre00 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 21:26:
[...]

Dag Bram, ik heb de standaard zomerbanden van mijn 60 bij aflevering ingeruild voor de Vredestein Quatrac Pro, die als een van de besten uit de tests kwam. Kosten 600 euro inclusief inruil en montage.
Bij welke dealer heb je dat geregeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdbiggelaa
@rammes Fijn dat het gelukt is ! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie8454
Lengte x breedte iets minder dan een meter. Hoogte tot aan de cover 50cm, hoogte tot aan het dak 75cm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• andre00
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-03-2023
Cegra schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 21:49:
[...]
Bij welke dealer heb je dat geregeld?
Bij Dago in Doetinchem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• windfreak
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-12-2024

windfreak

12 x Sunpower BLK 220

Ik heb de dakdragers meebesteld en geleverd gekregen met onze Enyaq. Deze zouden volgens de beschrijving ook op de Octavia moeten passen, dus wellicht dat die info helpt

www.topspots.org/solar www.topspots.org/solar

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• vinom
Man, wat duurt wachten tot lang als je weet dat je auto er bijna aan komt. Afgelopen maanden weinig moeite mee gehad, maar nu kan ie toch niet snel genoeg komen. Ik wil de dealer ook niet teveel lastig vallen, want die heeft het al druk genoeg. Als het goed is zou die vorige week geproduceerd moeten zijn, dus hopelijk nu onderweg naar NL. Maar hoelang en wanneer, dat blijft de vraag.

Ik ben ook nog in afwachting of ik de Enyaq eerder mag rijden dan dat mijn huidige leasecontract afloopt. Dat is 4 juli.

Uit verveling maar twee silicone sleutel hoesjes besteld bij Ali. Elk een ander kleurtje, zodat mijn vrouw haar eigen sleutel kan meenemen en de stoel meteen goed staat met instappen.

[ Voor 15% gewijzigd door vinom op 19-05-2021 09:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oeze
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 12-07-2023

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RXxjG83fdQPMpJbCXVGzX55lPRs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tmAtoEcXQE8nFxsG7PIzrizB.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb ze bij de auto besteld, zie foto. Als je de code opzoekt dan zie je dat ze ook passen op de Octavia, ik neem aan dat dit dan vice versa ook geldt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 15-07 14:02
vinom schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 09:22:
Man, wat duurt wachten tot lang als je weet dat je auto er bijna aan komt. Afgelopen maanden weinig moeite mee gehad, maar nu kan ie toch niet snel genoeg komen. Ik wil de dealer ook niet teveel lastig vallen, want die heeft het al druk genoeg. Als het goed is zou die vorige week geproduceerd moeten zijn, dus hopelijk nu onderweg naar NL. Maar hoelang en wanneer, dat blijft de vraag.

Ik ben ook nog in afwachting of ik de Enyaq eerder mag rijden dan dat mijn huidige leasecontract afloopt. Dat is 4 juli.

Uit verveling maar twee silicone sleutel hoesjes besteld bij Ali. Elk een ander kleurtje, zodat mijn vrouw haar eigen sleutel kan meenemen en de stoel meteen goed staat met instappen.
Zeer herkenbaar! Maar als ie er dan is, genieten. Ga nog steeds elke dag gewoon even lekker een stukje rijden om te genieten van de rust en souplesse :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
windfreak schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 09:09:
[...]

Ik heb de dakdragers meebesteld en geleverd gekregen met onze Enyaq. Deze zouden volgens de beschrijving ook op de Octavia moeten passen, dus wellicht dat die info helpt
Ter aanvulling:
Thule dakdrager kent drie onderdelen:
1-de stangen
2-een generieke houder
3-autospecifieke klem / rubber

Op dit moment is de klem overal uitverkocht (thule kit 186096). Die is gelijk voor Enyaq en Octavia Station vanaf 2020
De houder is generiek dus die werkt bij alle auto's met gesloten rail
De stangen verschillen wel: Octavia lengte 118; Enyaq lengte 127.

Dus niet zomaar setje van de Octavia overnemen....

1 en 2 zijn nog overal verkrijgbaar. 3 is een ramp

Heb mijn set paar weken geleden nog net uit DLD weten te krijgen (ook nog goedkoper dan nl) Maar DLD lijkt nu ook uitverkocht wat betreft 3 (20 dagen levertijd)

[ Voor 1% gewijzigd door jeroenkb op 19-05-2021 09:39 . Reden: type octavia toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Oeze schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 09:26:
[...]

[Afbeelding]

Ik heb ze bij de auto besteld, zie foto. Als je de code opzoekt dan zie je dat ze ook passen op de Octavia, ik neem aan dat dit dan vice versa ook geldt.
niet helemaal dus. een te lange stang past wel (maar staat niet zo mooi)

Een te korte stang gaat niet werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenvr72
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 17-01-2023

Jeroenvr72

Windsurfer en levensgenieter.

Oeze schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 09:26:
[...]

[Afbeelding]

Goedemorgen,
Mijn dakdragers voor de octavia (2016) hebben toch echt een ander bevestigings systeem.
ook op de site (hieronder) staat geschikte modellen : Enyaq 2021 en 2022 geen octavia

https://shop.skoda.nl/aut...LG071151-dakdragers-enyaq

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oeze
  • Laatst online: 12-07-2023
[quote]Jeroenvr72 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 09:35:
[...]

Goedemorgen,
Mijn dakdragers voor de octavia (2016) hebben toch echt een ander bevestigings systeem.
ook op de site (hieronder) staat geschikte modellen : Enyaq 2021 en 2022 geen octavia

Nevermind, keek bij een verkeerd onderdeelnummer 8)7

[ Voor 39% gewijzigd door Oeze op 19-05-2021 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsbrcn
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 01-10-2024
Zojuist gesproken met de LM. Mijn bestelling is eergisteren geplaatst bij de Waal in Tiel. De verwachte leverweek zou eind oktober 2021 zijn. De exacte leverweek is nog niet bekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pim89
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:31

Ik herken het ongeduld heel sterk. Ik zit wat dat betreft net iets verder in het proces. Mijn Enyaq is op 26 april geproduceerd. Ruim twee weken later zou hij dan bij Pon in Leusden van de trein af komen. Vervolgens is het afhankelijk van de planning van Pon wanneer hij bij de dealer komt. Tot slot ben je ook nog afhankelijk van de planning van de werkplaats van jouw dealer hoe lang het duurt voordat de auto wordt uitgeleverd. Mijn dealer doet vaag over of de auto al bij hun is, maar ik kreeg wel door dat de planning is dat hij volgende week woensdag rijklaar wordt gemaakt en dan kan ik 'm vrijdag de 28e ophalen. Maar een definitieve afspraak daarvoor heb ik nog niet.

Hier zit dus ruim een maand tussen, maar ik heb ook verhalen gehoord op dit forum dat het sneller kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funkylicious
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:13
Man man man, de laatste loodjes wegen inderdaad het zwaarst. Net de Enyaq zien rijden, achterkant viel mij eigelijk wel tegen qua verlichting (duidelijk geen licht pakket) en vormgeving. In het echt vind ik de auto heel mooi, maar elk filmpje / afbeelding denk ik steeds waarom heb ik deze auto gekocht? Herkenbaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:46

t3q

Say yes to teq

Korte update: maar even gebeld met de dealer (VanMossel) en productieweek is nu definitief week 22.

Dan zou het 4 weken duren tot afleveirng en nog 1/2 weke bij de deal voor gereed maken.

Al met a wederom wachten maar in ieder geval blij dat zaken nu definitief gepland staan.

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdenijs

Ik heb hem in november besteld en ik krijg door van mijn dealer dat het misschien week 33 wordt dat hun hem binnen krijgen. misschien... :(

Het wachten ging mij ook aardig goed af. tot eind april. Het moment dat hier op dit forum de eerste foto's binnen kwamen van opritten van mede Tweakers waarop hun prachtige Enyaq staan te shinen. :9~

En als je dan leest dat sommige hem pas in januari of zelfs later besteld hebben en hem nu al rijden... Begint bij mij het bloed aardig te koken. Het wachten vind ik nu niet leuk meer.

Ik ga ondertussen voor het eerst van m'n leven dan maar opzoek naar passende dakdragers. Liefst goedkopere dan die van Skoda zelf.. Dat is volgens mij ook nog een hele sport.. Ik kan zo 1,2,3, niks vinden.
Iemand misschien een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
funkylicious schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 10:00:
Man man man, de laatste loodjes wegen inderdaad het zwaarst. Net de Enyaq zien rijden, achterkant viel mij eigelijk wel tegen qua verlichting (duidelijk geen licht pakket) en vormgeving. In het echt vind ik de auto heel mooi, maar elk filmpje / afbeelding denk ik steeds waarom heb ik deze auto gekocht? Herkenbaar?
Deels. Qua lampen boeit het me helemaal niet.

Qua looks op de foto had ik vooral moeite met de achterkant. Die vind ik in het echt veel beter. Komt volgens mij omdat het op de foto een recht vlak lijkt. De diepte in de vouw is niet goed te zien. In het echt wel en dat breekt het oppervlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
jdenijs schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 10:11:
[...]

Ik heb hem in november besteld en ik krijg door van mijn dealer dat het misschien week 33 wordt dat hun hem binnen krijgen. misschien... :(

Het wachten ging mij ook aardig goed af. tot eind april. Het moment dat hier op dit forum de eerste foto's binnen kwamen van opritten van mede Tweakers waarop hun prachtige Enyaq staan te shinen. :9~

En als je dan leest dat sommige hem pas in januari of zelfs later besteld hebben en hem nu al rijden... Begint bij mij het bloed aardig te koken. Het wachten vind ik nu niet leuk meer.

Ik ga ondertussen voor het eerst van m'n leven dan maar opzoek naar passende dakdragers. Liefst goedkopere dan die van Skoda zelf.. Dat is volgens mij ook nog een hele sport.. Ik kan zo 1,2,3, niks vinden.
Wil je B merken of wel enige kwaliteit?

B merken zitten zo tussen 90 en 150 euro. Nog niets gevonden voor de Enyaq.

Goedkoopste merkdragers Thule in NL bv. hier:
https://www.dakdragerexpe...da-enyaq-bouwjaar-20.html

Maar zoals gezegd er is een tekort aan een cruciaal onderdeel. Dus of een en ander leverbaar is

Tot slot: zoeken in DLD kan prijzen opleveren die 20 a 30 euro lager liggen dan die in de link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-12-2022
nsbrcn schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 09:42:
Zojuist gesproken met de LM. Mijn bestelling is eergisteren geplaatst bij de Waal in Tiel. De verwachte leverweek zou eind oktober 2021 zijn. De exacte leverweek is nog niet bekend.
Via welke LM? Ik zie iedereen maar eerdere data krijgen bij De Waal in Tiel en die van mij staat nog op week 44. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsbrcn
SSJVegito schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 10:40:
[...]

Via welke LM? Ik zie iedereen maar eerdere data krijgen bij De Waal in Tiel en die van mij staat nog op week 44. 8)7
Prolease. Ik las ook dat De Waal in Tiel wat productieplaatsen had. Vandaar een belletje gepleegd met het verzoek om dit jaar de auto nog geleverd te krijgen ivm de bijtelling in 2022. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
jdenijs schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 10:11:
[...]

Al eens aan een trekhaakbox gedacht? Lees hier veel over dakdragers maar die gaan je denk ik veel range kosten, terwijl dat bij een trekhaakbox veel minder zal zijn omdat deze niet in de luchtstroom zit (lijkt me).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
nsbrcn schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 10:42:
[...]

Prolease. Ik las ook dat De Waal in Tiel wat productieplaatsen had. Vandaar een belletje gepleegd met het verzoek om dit jaar de auto nog geleverd te krijgen ivm de bijtelling in 2022. :)
Ah nice, ik ga er ook maar eens mail achteraan wagen want ik ben dan wel benieuwd of de latere bestellingen eerder komen dan die bestelling die ik geplaatst heb. Ook via een LM. En even benadrukt dat die ook er wel in 2021 moet zijn i.v.m. bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimalizo
  • Laatst online: 29-03-2022
SSJVegito schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 10:47:
[...]

Ah nice, ik ga er ook maar eens mail achteraan wagen want ik ben dan wel benieuwd of de latere bestellingen eerder komen dan die bestelling die ik geplaatst heb. Ook via een LM. En even benadrukt dat die ook er wel in 2021 moet zijn i.v.m. bijtelling.
Niet benadrukken. Vast laten leggen zwart op wit! Mocht je echt van de auto af willen als hij in 2022 op kenteken wordt gezet. Dan helpt benadrukken niet.

En let op. Heel veel auto's die in het begin van het jaar worden geleverd staan vaak op kenteken 2021. Een ID4 kon je in april nog krijgen op kenteken 2020.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsbrcn
SSJVegito schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 10:47:
[...]

Of je nu eerder of later besteld. Ik lees dat er geen peil op te trekken qua levertijd. Blijkbaar spelen er meerdere factoren zoals, kleur, opties, velgen, dealer, etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdenijs
RandomNick schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 10:45:
[...]

Al eens aan een trekhaakbox gedacht? Lees hier veel over dakdragers maar die gaan je denk ik veel range kosten, terwijl dat bij een trekhaakbox veel minder zal zijn omdat deze niet in de luchtstroom zit (lijkt me).
Ik heb helaas geen trekhaak...
En achterop wil ik eigenlijk gaan voor zo rek waar je 2 fietsen aan kan hangen. (zo rek waar je geen trekhaak voor nodig heb)
Maar dan wil ik hem eerst hebben zodat ik naar een winkel kan rijden om even aan te voelen of ik het aandurf.
Zeker aangezien het ergens in het instructieboekje wordt afgeraden. Maarja wordt het niet gewoon bij elk merk en bij elk type afgeraden?

En over die range maak ik me niet zo zorgen. Met 3 kinderen onder de 7 jaar zal ik toch zo nu en dan moeten stopen. en verder dan 350 km van huis was ik toch niet van plan.

[ Voor 10% gewijzigd door jdenijs op 19-05-2021 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
mimalizo schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 10:53:
[...]

Niet benadrukken. Vast laten leggen zwart op wit! Mocht je echt van de auto af willen als hij in 2022 op kenteken wordt gezet. Dan helpt benadrukken niet.

En let op. Heel veel auto's die in het begin van het jaar worden geleverd staan vaak op kenteken 2021. Een ID4 kon je in april nog krijgen op kenteken 2020.
Ja zodra wij de productiedatum weten of dat de verwachte datum later is wordt de auto gecancelled. Hoop natuurlijk niet dat dit gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimalizo
SSJVegito schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 11:01:
[...]

Ja zodra wij de productiedatum weten of dat de verwachte datum later is wordt de auto gecancelled. Hoop natuurlijk niet dat dit gaat gebeuren.
Ik heb begrepen dat VW als een dolle ID4's heeft laten bouwen in de laatste weken van 2020. Met name tussen kerst en Oud en Nieuw. Zodra er een chassisnummer bekend was is dit gedeeld met de importeur uit het desbetreffende land die vervolgens die chassisnummers op kenteken heeft laten zetten. Terwijl veel van deze auto's pas in 2021 zijn afgebouwd en ook dus toen pas op transport zijn gegaan.

Maar goed, dat betekent nog steeds niet dat het ellenlange wachten niet stront vervelend is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
mimalizo schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 11:07:
[...]

Ik heb begrepen dat VW als een dolle ID4's heeft laten bouwen in de laatste weken van 2020. Met name tussen kerst en Oud en Nieuw. Zodra er een chassisnummer bekend was is dit gedeeld met de importeur uit het desbetreffende land die vervolgens die chassisnummers op kenteken heeft laten zetten. Terwijl veel van deze auto's pas in 2021 zijn afgebouwd en ook dus toen pas op transport zijn gegaan.

Maar goed, dat betekent nog steeds niet dat het ellenlange wachten niet stront vervelend is...
Dat wachten is inderdaad niks. Al vind ik het wachten nog minder erg dan het niet zeker weten of die nou wel of niet op tijd gebouwd gaat worden. Wachten moet ik sowieso tot september aangezien het leasecontract van de Superb tot dan loopt.

Gelukkig is de Superb nog heel. Vannacht werd ik wakker van de hond hier die blafte en stond auto in de fik in de straat. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie8454
funkylicious schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 10:00:
Herkenbaar. Er rijdt er hier 1 rond in het zwart. Verder niks bijzonders. De auto komt dan over als groot, maar heeft niet echt een wauw effect. Door alle info en foto’s die je te zien krijgt begint de auto ook erg snel te wennen. En je bent er toch dagelijks even mee bezig. De nieuwigheid is er vanaf. Dat is niet erg maar doordat ik 9 maand moet wachten voelt het toch wel wat raar. Klinkt misschien alsof ik verwend ben. Maar als je een auto besteld wil je m ook graag zo snel mogelijk rijden. Aan de andere kant wist ik in februari al dat het heel lang ging duren. Nu weet ik wel weer hoe slecht ik ben in wachten.😂 Desondanks vind ik het nog steeds een prachtige auto en ben ik erg tevreden met mijn samenstelling. ☺️☺️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex Timmermans
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 27-02 15:59
Herkenbaar dat wachten.
Bij mij is het anders. Mijn auto staat al lang bij de dealer. Heb zelfs het stuur al vast mogen pakken.
Helaas mag de auto echter pas 2 augustus uitgeleverd worden….😭.
Was een belastingtechnisch trucje. Maar daardoor was deze first edition wel 4000,- goedkoper. Dat worden lange maanden🤣🤣🤣

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• capellio
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-05 17:03
Ik heb hier net de Powerpass binnen vanuit Duitsland, eens kijken of ik hier in de buurt ook een Ionity laadpaal in de buurt heb om te kijken of we korting hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
1 juni wordt de mijne afgeleverd oOo. Dus 2 weken later lekker op vakantie in NL met laadpunt op vakantie adres.
Robbie8454 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 11:34:
[...]

Herkenbaar. Er rijdt er hier 1 rond in het zwart. Verder niks bijzonders. De auto komt dan over als groot, maar heeft niet echt een wauw effect. Door alle info en foto’s die je te zien krijgt begint de auto ook erg snel te wennen. En je bent er toch dagelijks even mee bezig. De nieuwigheid is er vanaf. Dat is niet erg maar doordat ik 9 maand moet wachten voelt het toch wel wat raar. Klinkt misschien alsof ik verwend ben. Maar als je een auto besteld wil je m ook graag zo snel mogelijk rijden. Aan de andere kant wist ik in februari al dat het heel lang ging duren. Nu weet ik wel weer hoe slecht ik ben in wachten.😂 Desondanks vind ik het nog steeds een prachtige auto en ben ik erg tevreden met mijn samenstelling. ☺️☺️
Herkenbaar. Het blijft een mooie bak vind ik, maar ik had tijdens de proefrit al: het went snel, en dan is het uiteindelijk maar een auto. Ben vooral gecharmeerd van de ruimte, rijeigenschappen en design van interieur en dat zie je nog het meest van de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

FJP84 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 12:13:
1 juni wordt de mijne afgeleverd oOo. Dus 2 weken later lekker op vakantie in NL met laadpunt op vakantie adres.

[...]

Herkenbaar. Het blijft een mooie bak vind ik, maar ik had tijdens de proefrit al: het went snel, en dan is het uiteindelijk maar een auto. Ben vooral gecharmeerd van de ruimte, rijeigenschappen en design van interieur en dat zie je nog het meest van de tijd.
jij had toch ook DAGO ? wanner had je besteld?

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
mimalizo schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 11:07:
[...]

Dat zou goed kunnen, alles om de CO2 boete van de EU te minimaliseren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hitgew
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 16-07 12:42
capellio schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 11:42:
Ik heb hier net de Powerpass binnen vanuit Duitsland, eens kijken of ik hier in de buurt ook een Ionity laadpaal in de buurt heb om te kijken of we korting hebben.
Dat is goed nieuws. Ben heel erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdeBar
  • Laatst online: 06-06-2024
Dat zwarte klopt...kwam er zaterdag voor het eerst 1 mijn dorp 1 tegen in het zwart....Denk niet dat veel mensen opvalt wat het dan is....Die Arctic heeft dan echt wel het wow effect vind ik....head turner!
Robbie8454 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 11:34:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimalizo
JdeBar schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 12:36:
Dat zwarte klopt...kwam er zaterdag voor het eerst 1 mijn dorp 1 tegen in het zwart....Denk niet dat veel mensen opvalt wat het dan is....Die Arctic heeft dan echt wel het wow effect vind ik....head turner!

[...]
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik dat met bijna elke auto heb gehad die ik tot op heden heb gehad. Je bent druk met uitzoeken, samenstellen, wachten totdat de auto geleverd wordt. Dan is het eindelijk zover en dan blijkt na twee weken, en meestal al een paar duizend kilometer verder, het stuur toch altijd linksvoor te zitten. Moet je een beetje rechtsonder met je voet rommelen wil je vooruit komen. En als je in de file komt staat je net als elk ander stil.

Kortom, het is gewoon een auto. En dan blijft het toch gewoon een apparaat waarmee je van A naar B gaat. Van alle (lease)auto's waar ik de afgelopen 30 jaar in heb gereden ook nooit de behoefte gehad om de auto over te nemen. Slechts 1 keer getwijfeld bij de eerste versie van de DS5. Een briljante auto waar ik 2,5 jaar lang met heel veel plezier in gereden heb. Maar mijn vrouw had toch liever een Mini.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RandomNick
mimalizo schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 12:50:
[...]

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik dat met bijna elke auto heb gehad die ik tot op heden heb gehad. Je bent druk met uitzoeken, samenstellen, wachten totdat de auto geleverd wordt. Dan is het eindelijk zover en dan blijkt na twee weken, en meestal al een paar duizend kilometer verder, het stuur toch altijd linksvoor te zitten. Moet je een beetje rechtsonder met je voet rommelen wil je vooruit komen. En als je in de file komt staat je net als elk ander stil.

Kortom, het is gewoon een auto. En dan blijft het toch gewoon een apparaat waarmee je van A naar B gaat. Van alle (lease)auto's waar ik de afgelopen 30 jaar in heb gereden ook nooit de behoefte gehad om de auto over te nemen. Slechts 1 keer getwijfeld bij de eerste versie van de DS5. Een briljante auto waar ik 2,5 jaar lang met heel veel plezier in gereden heb. Maar mijn vrouw had toch liever een Mini.
Het bezit van de zaak....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
rammes schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 12:14:
[...]

jij had toch ook DAGO ? wanner had je besteld?
Nee geen DAGO. 6 nov besteld, 6 feb gewijzigd. Altijd eigenlijk wk22 af verwachte afleverdatum gekregen. Ik denk de enige die volgens deze verwachting is geleverd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• windfreak
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-12-2024

windfreak

12 x Sunpower BLK 220

RandomNick schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 10:45:
[...]

Eens, maar mijn surfplank past daar niet in :-) Wanneer ik de dragers niet nodig heb gaan ze er ook meteen weer af

www.topspots.org/solar www.topspots.org/solar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
JdeBar schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 12:36:

[...]
Herkenbaar, ik heb zelf een zwarte en die heeft geen wow-effect. Maar persoonlijk is dat precies wat ik wil: een tijdloze auto waar ik me over 10 jaar nog mee kan vertonen :) En verder zie en ervaar ik zelf vooral de binnenkant en het rijden en die ervaring is briljant vind ik !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vinom
Ik word zelf toch nog steeds heel enthousiast van de auto wat ik tot nu toe heb mogen meemaken. Op de roadshow voor het eerst gezien en dan zie ik toch wel een beetje verschil met de mensen die er zijn en mezelf. Ik ga gerust een half uur in die auto zitten en letterlijk overal kijken, voelen, aanpassen en zoveel mogelijk al ervaren en proberen. Terwijl het merendeel van de mensen er even in gaat zitten en het wel best vind.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Ionity:
Vandaag kreeg ik reactie van mijn dealer op mijn brief waarmee ik ze ingebreke heb gesteld inzake de prepaid Ionity toegang. De kern van de reactie (quote):
“Wij gaan deze klacht zorgvuldig en met urgentie behandelen.
De volgende stap is nu dat wij dit gaat uitzoeken en bespreken met de juiste afdeling.
Zodra hier een uitsluitsel van volgt zullen wij contacten.”
To be continued...

Edit: later kreeg ik nog een vergelijkbare reactie van het opperhoofd Skoda bij de dealer:
“Op dit moment zijn we met Skoda Nederland in overleg. Hierbij is ook vanuit ons aangegeven dat wij hopen dat deze case naar tevredenheid zal worden opgelost.”

[ Voor 24% gewijzigd door jdbiggelaa op 19-05-2021 14:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bram2700
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 15-03 17:04
jdbiggelaa schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 13:46:
Ionity:
Vandaag kreeg ik reactie van mijn dealer op mijn brief waarmee ik ze ingebreke heb gesteld inzake de prepaid Ionity toegang. De kern van de reactie (quote):
“Wij gaan deze klacht zorgvuldig en met urgentie behandelen.
De volgende stap is nu dat wij dit gaat uitzoeken en bespreken met de juiste afdeling.
Zodra hier een uitsluitsel van volgt zullen wij contacten.”
To be continued...
Heel interessant.... Please keep us informed :)
Pagina: 1 ... 135 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2