Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 136 ... 250 Laatste
Acties:
  • 1.772.960 views

• Bayes
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 19-12-2022
Eindelijk een eerste bericht van de LM .......
De levertijd is uitgelopen. De dealer verwacht wk25/26 te leveren, dan hebben wij nog 1 á 2 weken nodig voor aflevering . Dus +/- week 27 waar week 25 als eerste indicatie was aangegeven . :/

IV60, Black Magic, Infotainment, inklapbare trekhaak, 100 Kw (en toegang tot Ionity ;) )

• Jeroenvr72
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 17-01-2023

Jeroenvr72

Windsurfer en levensgenieter.

windfreak schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 13:09:
[...]

Eens, maar mijn surfplank past daar niet in :-) Wanneer ik de dragers niet nodig heb gaan ze er ook meteen weer af
Om dezelfde reden de dakdragers als accessoire mee geleased. Overigens past een fanatic blast 145l. Gewoon in de auto :)

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 12:09
Iemand die Android Auto draadloos werkend heeft i.c.m. een Samsung Galaxy S10?
Bekabeld werkt het wel, draadloos moet volgens mij kunnen, maar krijg bij maken van verbinding steeds de melding 'helaas kan de telefoon niet verbonden worden'. Zie op de telefoon ook niet het AA icoon verschijnen. Lijkt wel of de auto de telefoon aanroept, maar deze niet reageert.

• Bulli
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-10 08:58
RandomNick schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 14:49:
Bekabeld werkt het wel, draadloos moet volgens mij kunnen, maar krijg bij maken van verbinding steeds de melding 'helaas kan de telefoon niet verbonden worden'. Zie op de telefoon ook niet het AA icoon verschijnen. Lijkt wel of de auto de telefoon aanroept, maar deze niet reageert.
Ik heb een S10+, waarbij ik zonder verdere actie direct Android Auto actief had (draadloos) toen de auto geleverd werd. Daarna heb ik het (voorlopig) uitgezet i.v.m. de drain op de batterij.

• iMoose
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 03-01 12:07
Ik zie wat vragen/onduidelijkheden m.b.t. dakdragers voor de Enyaq. Zelf wil ik deze er ook bij hebben om surfplanken te kunnen vervoeren.

Wat ik tot nu toe heb terug kunnen vinden is dat de nieuwe Octavia hetzelfde gesloten dakrailssysteem heeft als de Enyaq. Echter zijn de dakdragers van Skoda zelf voor de Octavia minder breed (en daarom goedkoper) en zullen niet passen op de Enyaq. Thule geeft ook een smallere maat voor de stangen aan voor de Octavia.

Op enig moment stonden de dakdragers voor de Enyaq ook bij Skoda België en Duitsland in de webshop. De prijs lag daar aanzienlijk lager (80-100 euro goedkoper). Helaas staan ze er daar niet meer op. Ik kan ze niet vinden tenminste.

Zelf ga ik voor de Thule dragers omdat ik dan mijn huidige Wingbars weer kan gebruiken en ik al heel lang hele goede ervaringen met Thule heb.

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

RandomNick schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 14:49:
S10E hier werkte prima draadloos tijdens proefrit.

• iMoose
Jeroenvr72 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 14:48:
[...]

Om dezelfde reden de dakdragers als accessoire mee geleased. Overigens past een fanatic blast 145l. Gewoon in de auto :)
Kleinere boards passen inderdaad prima in de auto maar een Windsurfer LT, Lechner A-390 of een Raceboard gaat niet werken ;)

• RandomNick
Pixal schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 14:59:
[...]

S10E hier werkte prima draadloos tijdens proefrit.
En geen bijzondere instellingen gedaan? Gewoon via BT verbinden en gaan?

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Van Thule website voor wat je nodig hebt voor de Enyaq. Daarbij is de bar naar eigen keuze van Square Bar (goedkoopste) maar Wing Bar etc. Als hij maar maat 127 heeft

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GmkIt7unOexsIOG9f81zlH-7w4c=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KPt5MFxiwN5i9GSlrtPSCih7.jpg?f=user_large

Het lastigste onderdeel is nu de kitset. Overige onderdelen zijn overal nog te kopen (ook bv op Amazon.nl)

hieronder nog een paar links die zeggen hem nog op voorraad te hebben:
https://www.autovoordeelw...met-geintegreerde-railing
https://www.paddockone.nl/kitset-186096-skoda.html

https://www.sportega.de/montagekit-thule-6096.htm

[ Voor 4% gewijzigd door jeroenkb op 19-05-2021 15:15 ]

• nsbrcn
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 01-10-2024
nsbrcn schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 09:42:
Zojuist gesproken met de LM. Mijn bestelling is eergisteren geplaatst bij de Waal in Tiel. De verwachte leverweek zou eind oktober 2021 zijn. De exacte leverweek is nog niet bekend.
Toch ff gepolst bij de dealer. De order is verwerkt en de levertijd is in wk 45. Zojuist bevestigd door de LM. :D

[ Voor 7% gewijzigd door nsbrcn op 19-05-2021 17:49 ]

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-11 09:23
Ik heb een mooie site gevonden (wel in het duits) waar de meeste velgen die je ook in Nederland kan kopen onder de Enyaq getoond wordt. Zo krijg je een betere beeld mocht je, net zoals ik, bezig zijn in de eindeloze zoektocht naar velgen.

...waarom zoveel keuzes 8)7

https://www.felgenshop.de...0-0l-70kw-enyaq-80-95-ps/

[ Voor 20% gewijzigd door Genestealer op 19-05-2021 16:08 ]

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

RandomNick schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 15:06:
[...]

En geen bijzondere instellingen gedaan? Gewoon via BT verbinden en gaan?
Nee Android Auto staat volgens mij los van bluetooth. Had volgens mij wel eerst BT ingesteld maar daarna nog Android Auto. Zie in je telefoon -> Instellingen -> Geavanceerde functies -> Android Auto -> Verbinden met een auto.

Ging bij mij iets anders want volgens mij kreeg ik een popup op mijn scherm, had het nog nooit eerder gebruikt dus liet me er een beetje door verassen.

edit:

Kijk anders even bij Instellingen -> Apps - Android Auto of alle machtigingen etc wel goed staan, eventueel bij opslag cache of gegevens wissen zodat je de koppeling helemaal opnieuw kan doorlopen.

[ Voor 30% gewijzigd door Pixal op 19-05-2021 16:56 ]

• bram2700
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 15-03 17:04
Zojuist even met de dealer gebeld (na 2 dagen en 6 vergeefse pogingen de verkoopadviseuse eindelijk te pakken :-| dat gaat dus lekker...); mijn auto is nu op transport en wordt volgende week in NL verwacht. Aflevering waarschijnlijk - afhankelijk van wanneer de werkplaats tijd heeft voor montage trekhaak - na plm. 2 weken. Weliswaar nog met enige slagen om de arm dus, maar eindelijk dus zicht op het einde van de tunnel :-) Dat mag ook wel na 8 maanden...

Wat betreft de all-seasonbanden, de prijs wordt gedicteerd door Pon en alleen met 'originele' (lees door Pon geoffreerde) banden is de garantie op de auto gegarandeerd. Aangezien ik Bridgestone 235/55/R19 EcoSeal WS1515 nergens anders kan vinden vraag ik mij af op Pon daar soms een monopolie op heeft(?), ik zag alleen Bridgestone AllWaether T101... En ik heb nog een offerteaanvraag uitstaan voor Michelin banden. Maar als buitenstaander is er zoveel dat je gemakkelijk verdwaalt...

• Corleone1979
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 29-09 11:16
capellio schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 11:42:
Ik heb hier net de Powerpass binnen vanuit Duitsland, eens kijken of ik hier in de buurt ook een Ionity laadpaal in de buurt heb om te kijken of we korting hebben.
Ik ben benieuwd of het gaat werken. Nu ben ik zelf lease-rijder en krijg een laadpas geldig in Europa dus heb hem in principe niet nodig.
Ik heb wel even de Powerpass-app gedownload uit de app store en een account in België aangemaakt.
Mijn Enyaq komt pas in augustus dus kon nog geen VIN koppelen.
Ben benieuwd hoe dit abo werkt. Dit is gratis voor 1 jaar.
Daarna volgens mij €10 per maand? Ik neem aan dat dit na afloop van de gratis periode weer te cancelen is? Dan kan ik die Powerpass als back-up gebruiken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lN3AyLcaT6_Uc6JcZXavJl_GDNI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6xs0hLyGTZSjlmh8TIwDmQoJ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door Corleone1979 op 19-05-2021 17:15 ]

• RandomNick
Corleone1979 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 17:11:
[...]

Ik neem aan dat dit na afloop van de gratis periode weer te cancelen is? Dan kan ik die Powerpass als back-up gebruiken.
[Afbeelding]
Hij loopt 1 jaar en stopt vanzelf zag ik in de app, na registratie van het gratis jaar.

• Neeler
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-05-2022
bram2700 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 16:59:
Zojuist even met de dealer gebeld (na 2 dagen en 6 vergeefse pogingen de verkoopadviseuse eindelijk te pakken :-| dat gaat dus lekker...); mijn auto is nu op transport en wordt volgende week in NL verwacht. Aflevering waarschijnlijk - afhankelijk van wanneer de werkplaats tijd heeft voor montage trekhaak - na plm. 2 weken. Weliswaar nog met enige slagen om de arm dus, maar eindelijk dus zicht op het einde van de tunnel :-) Dat mag ook wel na 8 maanden...

Wat betreft de all-seasonbanden, de prijs wordt gedicteerd door Pon en alleen met 'originele' (lees door Pon geoffreerde) banden is de garantie op de auto gegarandeerd. Aangezien ik Bridgestone 235/55/R19 EcoSeal WS1515 nergens anders kan vinden vraag ik mij af op Pon daar soms een monopolie op heeft(?), ik zag alleen Bridgestone AllWaether T101... En ik heb nog een offerteaanvraag uitstaan voor Michelin banden. Maar als buitenstaander is er zoveel dat je gemakkelijk verdwaalt...
Mooi dat de auto komt.

Ik denk dat het deze zijn.
De WS1515 staat namelijk voor de actieset incl de eerder genoemde velgen.
Daarom kun je ze ook niet vinden denk ik.

https://www.profile.nl/au...r-control/235-55-r19-101t

Pon is eigenaar van Continental dus die zullen ze meer promoten.

• Gerit
  • Laatst online: 02-03-2024
Ik krijg hem vanaf de dealer geleverd met Michelin Crossclimate. Deze zijn heel stil. Voor 245 en achter 265 breed. 20 inch.

• johnvanderster
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 23-11 21:09
Iemand van hier op vakantie in Valkenburg op de Cauberg ;w? De oplaadpaal op het park wordt bezet door een Enyaq...ik wil ook... :)

De 2e die ik live heb gezien deze vakantie overigens!

[ Voor 6% gewijzigd door johnvanderster op 19-05-2021 18:49 ]

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:09

rammes

koekebakker 1e klas

Zijn er al Tweakers op vakantie geweest (buitenland) met de Enyaq?

Ik zou het doen!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
Gerit schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 17:26:
Ik krijg hem vanaf de dealer geleverd met Michelin Crossclimate. Deze zijn heel stil. Voor 245 en achter 265 breed. 20 inch.
dat is wel.. heel breed

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

• ervh
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 12:40
Die van mij wordt morgen afgeleverd. Zag op de foto die de dealer eerder stuurde dat er Pirelli onder lag, ben benieuwd of dat nog steeds zo is :-)

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

• Ccreator
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 22-11 18:10
Robin2506 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 13:40:
Hé mede Enyaq rijders :)

ik ga over 7 weken met mijn Enyaq 60 naar Valencia Spanje en heb nu een laadpas van E-flux,
nu zie ik dat vele van jullie praten over 2 passen.
wat is hier de reden van ?
mocht het noodzakelijk zijn wat zou dan slim zijn qua 2e pas ?
zou het te doen zijn richting spanje? :) _/-\o_
Ben nu toevallig in Valencia voor een klus. Je zal wel opvallen hier nog niet 1 gezien. Wel een mogelijkheid bij de Marina gezien.

Ben benieuwd naar je reis en hoe je het ervaren heb. Heel veel plezier in mijn Hometown. :9

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:48
rammes schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 19:29:
Neen, nu aan het plannen voor een trip naar Zuid Frankrijk in juni. Ik ga ABRP gebruiken voor de laadstops. Ik heb nu eens berekend wat mijn reistijd wordt bij verschillende maximum snelheden. Het klopt inderdaad dat hoe harder je rijdt, hoe eerder je aankomt. Alleen verlies je bij harder rijden veel tijdwinst doordat jelaadstops langer duren.
Dit waren de resultaten voor mijn route met de iV 60 naar de Auvergne:

Reistijd bij max 100 km/uur: 11:26 uur 4 laadstops 2 uur laadtijd

Idem bij max 110km/uur: 11:18 uur 4 laadstops 2uur 11 min laadtijd

Idem bij max 120 km/uur: 11:15 uur 4 laadstops 2 uur 18 min laadtijd

Idem bij max 130 km/uur: 11:06 uur 5 laadstops en 2:38 uur laadtijd

Conclusie: als je 100 aanhoudt kost dat 20 minuten extra reistijd op > 11 uur dan wanneer je 130 rijdt.

Met de iV 80 zul je sneller zijn, want minder laadstops verwacht ik?

• JdeBar
  • Laatst online: 06-06-2024
Dagrijlichten aan betekent niet dat achterlichten branden...dacht dat dit verplicht is (zat sowieso op mijn vorige auto)? Is dit in te stellen?

• knirrebir
  • Laatst online: 29-01-2024
JdeBar schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 19:56:
Dagrijlichten aan betekent niet dat achterlichten branden...dacht dat dit verplicht is (zat sowieso op mijn vorige auto)? Is dit in te stellen?
Nog niet bekend, member hier gaat kijken of dat via software in te stellen is, voorlopig wachten op uitsluitsel daarvan.
Verplicht is alleen voorzijde.

• Jeroenberger
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 02-06-2022
JdeBar schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 19:56:

[ Voor 48% gewijzigd door Jeroenberger op 19-05-2021 20:19 ]

• knirrebir
rammes schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 19:29:
Misschien een member een dag of zo, maar vakantie mag niet of je moet eerst in quarantaine in bijvoorbeeld je enyaq :P.

• Jeroenberger
jdbiggelaa schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 19:55:
[...]

Neen, nu aan het plannen voor een trip naar Zuid Frankrijk in juni. Ik ga ABRP gebruiken voor de laadstops. Ik heb nu eens berekend wat mijn reistijd wordt bij verschillende maximum snelheden. Het klopt inderdaad dat hoe harder je rijdt, hoe eerder je aankomt. Alleen verlies je bij harder rijden veel tijdwinst doordat jelaadstops langer duren.

Conclusie: als je 100 aanhoudt kost dat 20 minuten extra reistijd op > 11 uur dan wanneer je 130 rijdt.

Ha jdbiggelaa, ik ga straks in juli naar Italië met de IV 60 (vakantie) en wil ook met ABRP die kant op gaan..

Mag ik vragen wat jij invult bij de instellingen bij REFERENTIEVERBRUIK? Wat is dit precies?
En tot hoeveel procent laat jij de accu minimaal gaan tot een laadpunt?
Verder pak ik ook maar 300 kg extra gewicht mee voor vrouw, kleine kids en een gevulde kofferbak :-)

Ik zal halverwege de reis overnachten in een hotel met laadpunt, dat scheelt weer!

• Jeroenberger
Nog even ter info:

23-11-2020 mn IV60 besteld via LM Alphabet, week 19 geproduceerd, vandaag aangekomen in NL bij dealer en kon em 28 mei reeds afgeleverd krijgen maar verzet naar 2 juni (ivm praktisch oogpunt).

Alphabet bestelde de auto bij AMES Dordrecht, ik mag de auto ophalen bij Das Autohaus de Groot te Meerkerk?!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:09

rammes

koekebakker 1e klas

knirrebir schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 20:19:
[...]

Misschien een member een dag of zo, maar vakantie mag niet of je moet eerst in quarantaine in bijvoorbeeld je enyaq :P.
"negatief reisadvies" maar ken genoeg mensen die naar hun tweede woning gaan in Italie/Frankrijk/Spanje. ik ben echt benieuwd naar de ervaringen voor zo'n trip

Ik zou het doen!

• Bloemersmaborg
  • Laatst online: 20-05 21:08
jdbiggelaa schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 13:12:
[...]

Herkenbaar, ik heb zelf een zwarte en die heeft geen wow-effect. Maar persoonlijk is dat precies wat ik wil: een tijdloze auto waar ik me over 10 jaar nog mee kan vertonen :) En verder zie en ervaar ik zelf vooral de binnenkant en het rijden en die ervaring is briljant vind ik !
Wat een negativiteit over de auto ineens van meerdere tweakers! Ik heb ook een zwarte maar vind het telkens weer een prachtige en stoere auto om te zien, gave voorkant, mooie achterkant, dikke wielen (terwijl ik nb standaard wielen heb). Maar smaken verschillen natuurlijk of misschien ben ik gewoon een blij ei 7(8)7 :)

• SSJVegito
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-12-2022
Bloemersmaborg schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 20:46:
[...]

Wat een negativiteit over de auto ineens van meerdere tweakers! Ik heb ook een zwarte maar vind het telkens weer een prachtige en stoere auto om te zien, gave voorkant, mooie achterkant, dikke wielen (terwijl ik nb standaard wielen heb). Maar smaken verschillen natuurlijk of misschien ben ik gewoon een blij ei 7(8)7 :)
Sommige zijn gewoon snel uitgekeken op dingen denk ik dan. Ik vind ook nogsteeds de Superb, die ik al bijna 4 jaar heb, een mooie en fijne auto.

• Oase
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23-11 21:05
Als ik uit de deur gelopen kom en ik zie die grote neus van de Enyaq word ik toch elke keer blij van wat een mooie auto het is! En de rust en ruimte in de auto wat heerlijk is dat. Afgelopen weekend zelfs een bad van 190cm bij 90cm in kunnen vervoeren met klep dicht :) wat een handige auto als je een huis aan het bouwen bent :)

• Robbie8454
  • Laatst online: 16-05-2022
Bloemersmaborg schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 20:46:
[...]

het is niet negatief bedoeld hoor. Ik ben helaas wel van de nieuwigheidjes, dat durf ik mezelf wel aan te rekenen, maar in het zwart vind ik m er niet echt uitspringen. Ik hou daar zelf wel van. Dat is voor iedereen verschillend natuurlijk. Dat de auto snel normaal oogt is denk ik eerder positief. Ik vind het uiterlijk behoorlijk tijdloos. Neem Peugeot bijvoorbeeld. Die hebben tegenwoordig een wat meer uitgesproken design. Dat vind ik in het begin vaak heel mooi, maar die zijn zeker niet tijdloos. Te modern denk ik. Ik houd zelf van een dik aangeklede auto. Er mag best wat verschijnen. Dan vind ik m in het zwart met 19” velgen een tikkie saai. Ik heb dan ook niet voor niks de sportline besteld.

• jdbiggelaa
Jeroenberger schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 20:20:
[...]

Ha jdbiggelaa, ik ga straks in juli naar Italië met de IV 60 (vakantie) en wil ook met ABRP die kant op gaan..

Mag ik vragen wat jij invult bij de instellingen bij REFERENTIEVERBRUIK? Wat is dit precies?
En tot hoeveel procent laat jij de accu minimaal gaan tot een laadpunt?
Verder pak ik ook maar 300 kg extra gewicht mee voor vrouw, kleine kids en een gevulde kofferbak :-)

Ik zal halverwege de reis overnachten in een hotel met laadpunt, dat scheelt weer!
Leuk plan, geweldig vakantieland Italië! :)
Referentiegebruik is het gebruik in kWh per 100 km afstand van je auto. Ik heb het laten staan op de ingestelde 23 kWh. Als je rustiger rijdt, kun je die waarde lager instellen, bijvoorbeeld op 20 kWh en daarmee verandert je planning. Ik houd 10% als minimum aa. Ik wil er zeker van zijn dat ik nog een andere laadpaal in de buurt kan bereiken als een laadstation ‘en panne’ is...

Die 300 kg lijkt mij realistisch :) Veel voorpret gewenst!

• Robbie8454
  • Laatst online: 16-05-2022
rammes schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 20:25:
[...]

"negatief reisadvies" maar ken genoeg mensen die naar hun tweede woning gaan in Italie/Frankrijk/Spanje. ik ben echt benieuwd naar de ervaringen voor zo'n trip
Jup. Alleen zo jammer dat ik dat nog niet met de Enyaq kan doen. De Audi is ook zeker geen straf, maar had het wel leuk gevonden om een rit te organiseren waarbij je ook gericht moet kijken waar je gaat laden. Of althans laten organiseren. Mijn vriendin is daar echt een held in. Die maakt er een sport van😅

• jdbiggelaa
[...]

Frankrijk is open voor toeristen en ik verwacht dat het negatieve reisadvies snel verandert. Bovendien zijn mijn partner en ik gevaccineerd. Ik zal tzt mijn ervaringen met jullie delen! :)

• florabora
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12-09 23:32
#bam!
Woensdag 9 juni kan ik m'n waggie ophalen!(Arctic Silver 80 met eco suite zonder Anna en uiteindelijk ook zonder Christel)

Hij is 22 oktober besteld dus wel een heule bevalling zo. Maar dit forum heeft me in het afgelopen jaar echt heel veel voorpret gegeven.

Kijk er wel naar uit om te rijden.
M'n huidige Passerati GTE lever ik dan in, was ook echt een mooie wagen.

Kheb de dealert gezegd dat ik wel luxe kentekenplaten zonder reclame verwacht.
Ik neem m'n zoon van 6 mee, dan kan hij mooi het doek er vanaf trekken.

• JDeurs
  • Laatst online: 21-09-2023
jdbiggelaa schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 19:55:
[...]

Ik woon in Zuidoost Brabant en ik kom uit op totaal 9 uur en 59 min
Vertrek met 90%, aankomst 10%
3x laden (1 uur en 43 min) bij snelheid van 130 km/uur
Als ik 100 km/h invul is de reistijd 10h 54 min
Dus: gas (of eigenlijk stroom) erop :)

• Fairplay92
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 03-06-2022
johnvanderster schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 18:48:
Iemand van hier op vakantie in Valkenburg op de Cauberg ;w? De oplaadpaal op het park wordt bezet door een Enyaq...ik wil ook... :)

De 2e die ik live heb gezien deze vakantie overigens!
Valkenburg is behoorlijk hopeloos met openbare laadpalen kan ik me nog herinneren
Ccreator schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 19:38:
[...]

Ben nu toevallig in Valencia voor een klus. Je zal wel opvallen hier nog niet 1 gezien. Wel een mogelijkheid bij de Marina gezien.

Ben benieuwd naar je reis en hoe je het ervaren heb. Heel veel plezier in mijn Hometown. :9
Klopt. Je ziet de Enyaq hier totaal niet. San Sebastian dealer heeft hem ook niet staan verwijst naar de dealer 100km verder. 8)7

• Fairplay92
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 03-06-2022
[...]

Daar ben ik ook heel benieuwd naar en vooral de laadpalen en passen in Spanje. Zoveel elektrische auto's zie je hier niet. Een enkele Tesla en Zoe.

• jdbiggelaa
JDeurs schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 22:48:
[...]

Ik woon in Zuidoost Brabant en ik kom uit op totaal 9 uur en 59 min
Vertrek met 90%, aankomst 10%
3x laden (1 uur en 43 min) bij snelheid van 130 km/uur
Als ik 100 km/h invul is de reistijd 10h 54 min
Dus: gas (of eigenlijk stroom) erop :)
Interessant! Dat is met een iV80 neem ik aan? Welke route rijd je dan, via Luxemburg?
ABRP stuurt mij via Parijs, kennelijk omdat er aan de oostroute door Noord Frankrijk door het Izivia-debacle vorig jaar nauwelijks nog operationele snelladers zijn. Normaal zou ik die route rijden.

• marco781976
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-10-2021
Iv60 Sportline via alphabet is vorige week besteld door dealer. Levering wordt aangegeven eind oktober.

• ervh
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 12:40
Vraagje; ik rij nu een paar dagen ID3 om wat te testen. ABRP is in de ID3 alleen beschikbaar als je premium afneemt á 49€ per jaar geloof ik. (Apple CarPlay functie) Jullie betalen allemaal voor ABRP?

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
ervh schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 07:12:
Vraagje; ik rij nu een paar dagen ID3 om wat te testen. ABRP is in de ID3 alleen beschikbaar als je premium afneemt á 49€ per jaar geloof ik. (Apple CarPlay functie) Jullie betalen allemaal voor ABRP?
Het is vooralsnog gratis in de beta op Android, geen ervaring met Apple.

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 12:43
Heeft er al iemand met een Enyaq zonder de DC upgrade bij Ionity geladen? Werkt dit gewoon? Lijkt me wel, al kan ik me ook voorstellen dat Ionity liever geen 50 kw auto’s wil hebben.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• niroot
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 22-11 19:06
Om ABRP via CarPlay te gebruiken heb Premium nodig. Zonder Premium kun je het gewoon op je telefoon gebruiken. Je kunt Premium een maandje gratis uitproberen (bv. viaTeslabjorn). Ik zou geen jaarabonnement nemen maar je kunt het ook per maand doen...

• DonKui
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-05-2022
Inspired schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 07:47:
Heeft er al iemand met een Enyaq zonder de DC upgrade bij Ionity geladen? Werkt dit gewoon? Lijkt me wel, al kan ik me ook voorstellen dat Ionity liever geen 50 kw auto’s wil hebben.
Ondanks dat ik mijn Enyaq nog niet heb (en wel 125 kw laden heb genomen) durf ik wel met zekerheid te zeggen dat je daar gewoon kan opladen, zie er genoeg Hyundai's, Kia's en zelfs mijn Telsa die daar gewoon prima oplaadt. Overigens zijn bijna alle Ionity laadpalen neergezet met subsidie van de EU dus ik denk sowieso niet dat ze mogen discrimineren op automerken en hoe snel ze laden.

• Robert_ZM
  • Laatst online: 26-06 23:13
Ik gebruik ABRP met Apple CarPlay, werkt prima. Voor korte ritten heb ik nog wel de voorkeur voor Google Maps (via CarPlay), maar voor lange stukken met snelladers is ABRP ideaal. Ik heb het jaarabonnement genomen. Ik vind het beter werken dan de ingebouwde navigatie, die komt nog weleens met wat vreemde laders aan, de instellingsmogelijkheden van ABRP vind ik erg fijn

• RandomNick
jdbiggelaa schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 21:30:
[...]

Referentiegebruik is het gebruik in kWh per 100 km afstand van je auto. Ik heb het laten staan op de ingestelde 23 kWh.
Hey, dat verschilt blijkbaar voor de 60 en 80. Bij mijn 80 staat ie standaard op 21.

• Inspired
DonKui schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 07:59:
[...]

Ondanks dat ik mijn Enyaq nog niet heb (en wel 125 kw laden heb genomen) durf ik wel met zekerheid te zeggen dat je daar gewoon kan opladen, zie er genoeg Hyundai's, Kia's en zelfs mijn Telsa die daar gewoon prima oplaadt. Overigens zijn bijna alle Ionity laadpalen neergezet met subsidie van de EU dus ik denk sowieso niet dat ze mogen discrimineren op automerken en hoe snel ze laden.
Het heeft niks met het merk te maken. Dat iedereen kan laden weet ik. Ik vraag me meer af of ze auto’s willen hebben die er 1.5 uur moeten staan voor een volle accu. Vandaar de vraag specifiek voor de 50 kw versie. Ook omdat bij de DC upgrade specifiek staat Ionity toegang.

Ik vraag me af hoe druk het gaat zijn bij de Ionity’s in de zomer. Er zijn toch veel BEVs bij gekomen en modellen met 50 kw max helpen ook niet.

• Robert_ZM
Nog een toevoeging op mijn eerdere post, ik heb voor ABRP een jaarabonnement genomen om het te gebruiken met Apple CarPlay. Ook vind ik het een echt handige app en wil ze op die manier ook financieel wat supporten. Referentieverbruik staat bij mij vanuit ABRP op 21,7 bij 110 km per uur. Ik heb een 60 met Anna. Ik denk dat ik het nog wel wat omlaag kan zetten, mijn verbruik tot nu toe over ruim 1000 km zit op 19,9 kWh per 100km

• windfreak
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-11 16:40

windfreak

12 x Sunpower BLK 220

Jeroenvr72 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 14:48:
[...]

Ja, zeker als ik alleen op pad ga en ik beperkt materiaal mee neem gaat die gewoon in de auto. Nu ik toch mede surfers getroffen heb. Denken jullie dat ik nog wat moet verzinnen om de langere spullen in de auto vast te leggen of er iig voor te zorgen dat het dashboard (het grote scherm) niet geraakt wordt wanneer er eens hard geremd moet worden.

www.topspots.org/solar www.topspots.org/solar

• knirrebir
Dat snap ik, waarom denk je dat ik er een emoji bij gepost had :D (en nu weer ;)).

• knirrebir
windfreak schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 08:41:
Ja, zeker als ik alleen op pad ga en ik beperkt materiaal mee neem gaat die gewoon in de auto. Nu ik toch mede surfers getroffen heb. Denken jullie dat ik nog wat moet verzinnen om de langere spullen in de auto vast te leggen of er iig voor te zorgen dat het dashboard (het grote scherm) niet geraakt wordt wanneer er eens hard geremd moet worden.
Denk dat je het al van plan was, maar deken om deel van board zodat board niet over dashboard schuift / dashboard beschadigd, tegen scherm en/of ruit aanslaat en dan tussen deken en dashboard antislip mat of iets om schuiven te voorkomen.

• windfreak

windfreak

12 x Sunpower BLK 220

Wat betreft lange routes en ABRP. Omdat de Enyaq vooral goed kan snelladen bij een vrij lege batterij loont het om meestal pas te laden wanneer de batterij zo leeg mogelijk is. Dat moet je natuurlijk wel aandurven en de laadpaaldichtheid moet wel goed zijn. De standaard instelling in ABRP v minimale batterijcapaciteit bij laden is 10%. Die zou je misschien nog wat lager kunnen zetten.

• knirrebir
Jeroenberger schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 20:23:
Nog even ter info:

23-11-2020 mn IV60 besteld via LM Alphabet, week 19 geproduceerd, vandaag aangekomen in NL bij dealer en kon em 28 mei reeds afgeleverd krijgen maar verzet naar 2 juni (ivm praktisch oogpunt).

Alphabet bestelde de auto bij AMES Dordrecht, ik mag de auto ophalen bij Das Autohaus de Groot te Meerkerk?!
Ik heb ook te maken met alphabet, maar heb bewust van tevoren doorgenomen dat als ik offerte bij bepaalde dealer laat maken dit ook leverende dealer zou worden anders was ik niet naar dealer gegaan om offerte te laten maken; was akkoord voor leasemaatschappij.

• mimalizo
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 29-03-2022
[...]

Heb altijd van mn vader (oud brandweerman...) geleerd dat losse spullen in een auto sowieso geen goed idee zijn. Of dat nu kinderen, honden of surfplanken zijn. Je wil niet weten wat zij allemaal in voorruiten hebben gevonden.

De hoedenplank werd vroeger niet voor niets het "honden lanceerplatform" genoemd zullen we maar zeggen...

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
windfreak schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 08:50:
Wat betreft lange routes en ABRP. Omdat de Enyaq vooral goed kan snelladen bij een vrij lege batterij loont het om meestal pas te laden wanneer de batterij zo leeg mogelijk is. Dat moet je natuurlijk wel aandurven en de laadpaaldichtheid moet wel goed zijn. De standaard instelling in ABRP v minimale batterijcapaciteit bij laden is 10%. Die zou je misschien nog wat lager kunnen zetten.
Op zich moet je bij de Enyac bij 10 - 15% SoC al de maximale laadsnelheid kunnen halen. Dus echt onder die 10% gaan lijkt me vooral extra risico opleveren.

• Thiazzz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 19-11 12:18
Werkt de Navigatie van de Enyaq niet goed icm ladenpalen op een route vinden? Of staan er meer palen in ABRP?

• knirrebir
Inspired schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 07:47:
50kw bij snellader werkt gewoon, niet alleen ionity maar ook fastned.
Wat er bij ionity komt zal ze niet uitmaken, als er maar betaalt wordt; zou wat zijn ionity wil geen 50kw en dan doorverwijzen naar con-collega die dan betaalt krijgt, lijkt me niet, ook niet als er iemand 1,5 uur staat, immers geld is geld.

• windfreak

windfreak

12 x Sunpower BLK 220

ik222 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 08:54:
[...]

Op zich moet je bij de Enyac bij 10 - 15% SoC al de maximale laadsnelheid kunnen halen. Dus echt onder die 10% gaan lijkt me vooral extra risico opleveren.
Dat klopt, maar vanaf ongeveer 35% batterijcapaciteit begint het laadvermogen te dalen.
zie https://support.fastned.n...-een-%C5%A0koda-Enyaq-iV-

• basmq
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-11 19:40
Thiazzz schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 08:55:
Werkt de Navigatie van de Enyaq niet goed icm ladenpalen op een route vinden? Of staan er meer palen in ABRP?
De navigatie geeft soms hele rare punten om te laden. Bijvoorbeeld 11kW punten bij een lange snelwegrit. In NL staan de Shell Recharge punten er niet in (in ieder geval niet alle). Ook calculeert de navigatie altijd dat je laadt tot het ingestelde maximum, ook als je je bestemming net niet redt. Afgelopen weekend heb ik bijvoorbeeld even 10 minuten bijgeladen en daarmee de bestemming gehaald, terwijl de Enyaq zelf graag door wilde tot 80% en dat ook meenam in de aankomsttijd.

• Enyaqenter
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 25-10-2023
na een tijdje mee te lezen zelf ook maar ff een bericht:

2 dec besteld bij pouw Apeldoorn, enyaq 80, loft, licht, comfort plus, familie, transport, vega 20 inch, navigatie plus (HUD) en een trekhaak.

Vanaf het begin hetzelfde bericht ontvangen van Pouw, leveren eind juni. Productie week 23. Ben zeer benieuwd !!! ze komen niet geloofwaardig over lijkt erop dat ze continu hetzelfde standaard verhaal geven.

• Thiazzz
basmq schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:04:
[...]

De navigatie geeft soms hele rare punten om te laden. Bijvoorbeeld 11kW punten bij een lange snelwegrit. In NL staan de Shell Recharge punten er niet in (in ieder geval niet alle). Ook calculeert de navigatie altijd dat je laadt tot het ingestelde maximum, ook als je je bestemming net niet redt. Afgelopen weekend heb ik bijvoorbeeld even 10 minuten bijgeladen en daarmee de bestemming gehaald, terwijl de Enyaq zelf graag door wilde tot 80% en dat ook meenam in de aankomsttijd.
Ah dat maakt het duidelijker, ga mij ook is verdiepen in die app dan

• knirrebir
RandomNick schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 08:14:
Hey, dat verschilt blijkbaar voor de 60 en 80. Bij mijn 80 staat ie standaard op 21.
Grappig, bedoel je 21 inch velgen :9.
Die 23 van jdbiggelaa herken ik wel, apart dat die van jou bij enyaq 80 verbruik van 21kwh aangeeft; je hebt abrp in verleden niet eerder gebruikt en indien wel niet eerder wat gewijzigd?
Ben gewoon benieuwd en beetje achterhalen of er bij eerste keer gebruik abrp verschil is in standaard waarde bij keuze enyaq 60 en/of 80.

• knirrebir
windfreak schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 08:59:
Dat klopt, maar vanaf ongeveer 35% batterijcapaciteit begint het laadvermogen te dalen.
zie https://support.fastned.n...-een-%C5%A0koda-Enyaq-iV-
Ja maar juist onder die 35% krijg je in verhouding in korte tijd meeste actieradius erbij, daarnaast is het zo dat als je bij 35% soc gaat laden de laadcurve niet klopt met grafiek welke te zien is nav link welke je gepost hebt; dan zal hoogte laadsnelheid minder zijn.
Het gaat dan niet om extreme verschillen en als je de tijd hebt moet je kiezen wat je zelf wilt, maar wil je gedurende opladen hoogste laadsnelheid dan laden starten tussen 10-15% soc en 'voldoen' aan andere voorwaarden, bijvoorbeeld temperatuur accu, zie ook post van simply1337 in dit topic en zijn yuotube filmpjes (idfurkan).

• Jeroenvr72
  • Laatst online: 17-01-2023

Jeroenvr72

Windsurfer en levensgenieter.

[...]

Ik leg altijd de masten op de middenconsole en zeilen erop, schuift nooit :) overigens past de blast er in zonder dat je de voorstoel hoeft neer te klappen, wat een ruimte!!! :*)

• johnvanderster
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 23-11 21:09
[quote]Fairplay92 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 00:08:
[...]

Valkenburg is behoorlijk hopeloos met openbare laadpalen kan ik me nog herinneren
[...]
Er zijn er wel maar ervaring nu is:
- eigenaren laten hun auto gewoon staan ondanks volledig opgeladen
- parkeren zodanig dat er bij 2 oplaadplaatsen maar 1 kan worden gebruikt
- ik moet toch nog wennen aan het zoeken van een beschikbare oplaadplek. nu elke dag op vakantie op pad en kijken wat de volgende plannen zijn en wat er kan indien niet opladen of waar dan (thuis is natuurlijk veel makkelijker)
- de palen die ik in de dorpen hier in de omgeving heb gebruikt bij het boodschappen doen werkten prima
- vanochtend vroeg kreeg ik bij starten laden een laadfout en kon de stekker er niet uitkrijgen, na reset van de lader is het laden toch begonnen, ook dat soort dingen is wennen ;(

Verder een geweldige auto, wel de navigatie wat tijd gunnen na instappen, ik zit nu aan 17,4 gemiddeld "gebruik". Ik rij veel in de b-stand en indien snelweg of zodra rustig op provinciale weg met travel assist.

• Inspired
knirrebir schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 08:58:
[...]

50kw bij snellader werkt gewoon, niet alleen ionity maar ook fastned.
Wat er bij ionity komt zal ze niet uitmaken, als er maar betaalt wordt; zou wat zijn ionity wil geen 50kw en dan doorverwijzen naar con-collega die dan betaalt krijgt, lijkt me niet, ook niet als er iemand 1,5 uur staat, immers geld is geld.
Tijd is ook geld bij een snellader. Liever 3 auto's die 50kWh laden in 30 minuten per stuk, dan 1 auto die 70kWh in 1,5 uur staat te laden. Meer dan dubbele omzet.

Snap de keuze ook niet van VAG. Auto met grote accu op de weg zetten met 50kW max in 2021 is een beetje gek imho. Zelfs een budget EV laad standaard sneller. Helemaal omdat VAG ook in Ionity zit. Je wilt auto's dan snel weg hebben.

[ Voor 16% gewijzigd door Inspired op 20-05-2021 09:30 ]

• knirrebir
Inspired schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:25:
Tijd is ook geld bij een snellader. Liever 3 auto's die 50kWh laden in 30 minuten per stuk, dan 1 auto die 70kWh in 1,5 uur staat te laden. Meer dan dubbele omzet.
Dat gaat nu nog op, maar in je eerdere post gaf je ook aan dat er meer elektrische auto's bijkomen (maar dat geldt ook voor hybride varianten) en daarop gebaseerd was mijn reactie geld is geld.

• Thiazzz
Om nog maar is door te gaan met het Ionity schandaal, hierbij de reactie vanuit Skoda NL:

In de brochures en prijslijsten en CST voor de ENYAQ wordt een verwijzing gemaakt naar prepaid toegang tot het Ionity netwerk bij het 100/125 kW DC snelladen. De prepaid toegang is verbonden aan de ŠKODA Powerpass. Helaas zal de ŠKODA Powerpass niet geïntroduceerd worden voor de Nederlandse markt. Daarom hebben wij alle verwijzingen verwijderd uit de externe brochures en prijslijsten en ook online

• knirrebir
Thiazzz schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:55:
Om nog maar is door te gaan met het Ionity schandaal, hierbij de reactie vanuit Skoda NL:

In de brochures en prijslijsten en CST voor de ENYAQ wordt een verwijzing gemaakt naar prepaid toegang tot het Ionity netwerk bij het 100/125 kW DC snelladen. De prepaid toegang is verbonden aan de ŠKODA Powerpass. Helaas zal de ŠKODA Powerpass niet geïntroduceerd worden voor de Nederlandse markt. Daarom hebben wij alle verwijzingen verwijderd uit de externe brochures en prijslijsten en ook online
Die reactie was al eerder gepost, maar maakt niet uit, gaat er meer om wat @jdbiggelaa al gepost had dat het aangekaart is.
Verder heb ik net als jou brief van @jdbiggelaa (waarvoor dank) naar leasemaatschappij gestuurd met verzoek wie (ik of leasemaatschappij) dit stuurt en naar wie dealer en/of skoda.

• jdbiggelaa
Ik betaal alleen voor de komende maanden, per maand, voor buitenlandse vakanties. Binnen NL niet nodig.

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:41
jdbiggelaa schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:06:
[...]

Ik betaal alleen voor de komende maanden, per maand, voor buitenlandse vakanties. Binnen NL niet nodig.
Aangezien ik nog geen premium heb, kan ik niet de live bezetting kijken bij een laadpaal. Werkt dat goed?

• RandomNick
windfreak schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 08:50:
Sowieso vreemd dat dit altijd in % wordt aangegeven. Dit betekent simpelweg dat je met een 60 dus minder marge hebt dan met een 80 als veiligheidsmarge, gezien in absolute KM's.

• RandomNick
basmq schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:04:
[...]

Dank je voor deze info. Dit is waardevol. Jammer dat het af fabriek ecosysteem het allerbelangrijkste component van een EV, laadplanning zowel voor thuis laden (zie div. opmerkingen over uitgesteld laden thuis) als laden onderweg zo bereslecht voor elkaar heeft. Toch wel een serieus kwalijk punt in mijn ogen. Zeker dit laatste is toch het allerbelangrijkste bij een EV op langere ritten. Je wilt simpelweg zo efficient mogelijk van charger naar charger waarbij ook vrij/bezet nog wordt meegenomen pakweg 20 minuten voor ETA bij een charger. Lijkt me programmeertechnisch als leek toch niet superingewikkeld om voor elkaar te krijgen?

• jdbiggelaa
vinom schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:07:
[...]

Aangezien ik nog geen premium heb, kan ik niet de live bezetting kijken bij een laadpaal. Werkt dat goed?
De bezetting is niet van alle laadstations beschikbaar. Zie hierbij een actueel voorbeeld in Frankrijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dK0DFpG7HHAY4egrC06mLW0tRKg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q5vIXAiPdGmP647w0LYqV7td.jpg?f=fotoalbum_large

• jdbiggelaa
[...]

De bezetting is niet van alle laadstations beschikbaar. Zie hierbij een actueel voorbeeld in Frankrijk. Zoals je ziet is Ionity de beste info leverancier.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dK0DFpG7HHAY4egrC06mLW0tRKg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q5vIXAiPdGmP647w0LYqV7td.jpg?f=fotoalbum_large

• RandomNick
knirrebir schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:09:
[...]

Grappig, bedoel je 21 inch velgen :9.
Die 23 van jdbiggelaa herken ik wel, apart dat die van jou bij enyaq 80 verbruik van 21kwh aangeeft; je hebt abrp in verleden niet eerder gebruikt en indien wel niet eerder wat gewijzigd?
Ben gewoon benieuwd en beetje achterhalen of er bij eerste keer gebruik abrp verschil is in standaard waarde bij keuze enyaq 60 en/of 80.
Nee, 20" wielen maar dat is niet te kiezen in ABRP.
Verder niet eerder ingesteld en de app nog niet gebruikt in de auto.

• iMoose
[...]Ja, zeker als ik alleen op pad ga en ik beperkt materiaal mee neem gaat die gewoon in de auto. Nu ik toch mede surfers getroffen heb. Denken jullie dat ik nog wat moet verzinnen om de langere spullen in de auto vast te leggen of er iig voor te zorgen dat het dashboard (het grote scherm) niet geraakt wordt wanneer er eens hard geremd moet worden.
Lange spullen leg ik ook altijd door het midden of in een materiaaltas op het dak. In de auto ligt het dan wel klem tussen de voorstoelen.

Ik neem mij altijd weer voor een nieuwe auto netjes te houden maar na twee keer surfen is dat vaak al een verloren zaak :-(

• Inspired
[...]

Krijg je alleen maar stress van. :) Uitwijken kan vaak toch niet.

• jeroenkb
  • Niet online
Klein feestje: de subsidie is binnen *O*

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10:54
Robert_ZM schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 08:06:
[...]

Ik gebruik ABRP met Apple CarPlay, werkt prima. Voor korte ritten heb ik nog wel de voorkeur voor Google Maps (via CarPlay), maar voor lange stukken met snelladers is ABRP ideaal. Ik heb het jaarabonnement genomen. Ik vind het beter werken dan de ingebouwde navigatie, die komt nog weleens met wat vreemde laders aan, de instellingsmogelijkheden van ABRP vind ik erg fijn
Ga je ABRP ook koppelen met de Enyaq voor real time info voa zo'n ODB2 dongle?

• Cegra
  • Laatst online: 27-05 13:00

Cegra

Tesla Model Y LR 2023

jeroenkb schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:54:
Klein feestje: de subsidie is binnen *O*
Wanneer had je die aangevraagd?

• jeroenkb
  • Niet online
Cegra schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:59:
[...]

Wanneer had je die aangevraagd?
13-10-2020 (ook besteldatum Enyaq)

• Cegra
  • Laatst online: 27-05 13:00

Cegra

Tesla Model Y LR 2023

jeroenkb schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 11:07:
[...]

13-10-2020 (ook besteldatum Enyaq)
Ik bedoel eigenlijk na levering van je autu.

• Teus.espresso
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:21
Het is een witte 60 geworden.
Deze week besteld, verwachtte lever datum begin augustus.
De auto komt bij Pouw in Deventer vandaan.
Lijkt er dan op dat zij nog productie slots over hebben.
Tijd om mijn collega achter de vodden te zitten voor definitieve ontwerp van de wrap.

• nsbrcn
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 01-10-2024
Teus.espresso schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 11:42:
Het is een witte 60 geworden.
Deze week besteld, verwachtte lever datum begin augustus.
De auto komt bij Pouw in Deventer vandaan.
Lijkt er dan op dat zij nog productie slots over hebben.
Tijd om mijn collega achter de vodden te zitten voor definitieve ontwerp van de wrap.
Snelle levertijd zeg. Met welke opties?

• jeroenkb
  • Niet online
Cegra schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 11:26:
[...]

Ik bedoel eigenlijk na levering van je autu.
4 mei auto op naam
5 mei uitbetaling aangevraagd
20 mei uitbetaling

• Teus.espresso
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:21
Enyaq IV 60
Moon White met loft interieur.
Klimaat, 100kW laden, Multifunctioneel stuur en comfort.
Voor de rest niks.
Ik had in andere auto's gereden waar TA opzit en dat beviel maar matig.
Sterker ik vind het grote plus punt van de Enyaq dat TA een optie is die ik weg kan laten. Ik rijd veel op de cruise control maar vind dat met afstand houden ook maar vervelend rijden.
De verwarmde achterbank stond wel op de wensen lijst maar ik rijd toch 80% van de tijd alleen. Die keren moet de interieur verwarming een tandje hoger en kom ik wat minder ver. So be it.

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-11 19:26
Inspired schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 08:15:
[...]

Het heeft niks met het merk te maken. Dat iedereen kan laden weet ik. Ik vraag me meer af of ze auto’s willen hebben die er 1.5 uur moeten staan voor een volle accu. Vandaar de vraag specifiek voor de 50 kw versie. Ook omdat bij de DC upgrade specifiek staat Ionity toegang.

Ik vraag me af hoe druk het gaat zijn bij de Ionity’s in de zomer. Er zijn toch veel BEVs bij gekomen en modellen met 50 kw max helpen ook niet.
?? Modellen met 50Kw helpen ook niet??

• Inspired
goetfoud schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 12:02:
[...]

?? Modellen met 50Kw helpen ook niet??
Inderdaad. Modellen met 50kW helpen qua doorstroming bij snelladers niet nee in de vakantie perioden. Met name de 60 modellen moeten dan meer dan een uur stil staan om de volgende stop te halen. Met doorgaans 4 laadpalen gaat daar de nodige opstopping optreden in het hoogseizoen op vrijdag/zatedag.

[ Voor 27% gewijzigd door Inspired op 20-05-2021 12:29 ]

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-11 19:26
Inspired schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 12:04:
[...]

Inderdaad. Modellen met 50kW helpen qua doorstroming bij snelladers niet nee in de vakantie perioden. Met name de 60 modellen moeten dan meer dan een uur stil staan om de volgende stop te halen. Met doorgaans 4 laadpalen gaat daar de nodige opstopping optreden in het hoogseizoen op vrijdag/zatedag.
Denk dat de praktijk zal leren dat 50Kw auto ook continue 50KW geladen wordt, en binnen 45 minuten weg is. Vraag me af hoe dit in de praktijk met een 100 of 125 kw zal gaan...
Mogelijk zijn de verschillen niet eens zo groot...

• Inspired
goetfoud schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 12:48:
[...]

Denk dat de praktijk zal leren dat 50Kw auto ook continue 50KW geladen wordt, en binnen 45 minuten weg is. Vraag me af hoe dit in de praktijk met een 100 of 125 kw zal gaan...
Mogelijk zijn de verschillen niet eens zo groot...
Nadeel is vooral groter bij de 60. Die moet soms tot 90/100% laden om de volgende stop te halen. Boven de 80% haal je de 50kW ook niet meer. Richting het midden/zuiden van Frankrijk sta je daardoor meerdere malen echt meer dan een uur stil. Bij de versie met upgrade zal dat max 45m zijn. Een 80 hoeft niet zo lang te laden om de volgende stop te halen en zal met de upgrade binnen max 30 uur weer weg zijn. Dus verschil is er zeker.

• Robert_ZM
FJP84 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:58:
[...]

Ga je ABRP ook koppelen met de Enyaq voor real time info voa zo'n ODB2 dongle?
Vooralsnog niet. Ik moet me er nog wat verder in verdiepen, maar naar ik meen is dan EV Notify benodigd en werkt die alleen op Android. Wellicht mensen die er al ervaring mee hebben om real time info met ODB2 werkend te krijgen I.c.m. ABRP op een iPhone?

Ik verwacht dat ik het niet direct nodig ga hebben als ik in ABRP instel dat ik met 100 procent accu vertrek en de inschatting van ABRP goed is, is het eigenlijk niet zo spannend. Kom ik met wat meer of minder percentage aan bij de volgende laad stop ten opzichte van de inschatting maakt dat niet zo uit, ik moet dan gewoon laden tot het opgegeven percentage en eventueel zelf wat corrigeren indien nodig

• Thiazzz
knirrebir schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:01:
[...]

Die reactie was al eerder gepost, maar maakt niet uit, gaat er meer om wat @jdbiggelaa al gepost had dat het aangekaart is.
Verder heb ik net als jou brief van @jdbiggelaa (waarvoor dank) naar leasemaatschappij gestuurd met verzoek wie (ik of leasemaatschappij) dit stuurt en naar wie dealer en/of skoda.
Dit is de reactie op de brief en de LM zegt daar dit op:
Gelet op deze reactie van Skoda zal er dan ook geen compensatie plaatsvinden in welke vorm dan ook.

• jdbiggelaa
Thiazzz schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 13:18:
[...]

Gelet op deze reactie van Skoda zal er dan ook geen compensatie plaatsvinden in welke vorm dan ook.
Dit is niet acceptabel in mijn ogen. De dealer heeft je de snellaadoptie verkocht inclusief een jaar prepaid toegang tot het Ionity netwerk. Daarom moet de dealer leveren en als ze dat niet kunnen omdat Skoda niet levert, je daarvoor compenseren.
De vraag is nu wat je daaraan kunt doen. Mijn advies: schakel je rechtsbijstandsverzekering in en maak er een zaak van. En als je geen rechtsbijstandsverzekering hebt, stap dan naar de onafhankelijke Geschillencommissie. Daar kun je goedkoop je geschil met de dealer voorleggen. Op voorwaarde dat die is aangesloten bij de Bovag, maar dat zal die wel zijn.
Meer info via: https://www.degeschillenc...u-niet-tot-een-oplossing/

• Inspired
jdbiggelaa schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 13:32:
[...]

Dit is niet acceptabel in mijn ogen. De dealer heeft je de snellaadoptie verkocht inclusief een jaar prepaid toegang tot het Ionity netwerk. Daarom moet de dealer leveren en als ze dat niet kunnen omdat Skoda niet levert, je daarvoor compenseren.
De vraag is nu wat je daaraan kunt doen. Mijn advies: schakel je rechtsbijstandsverzekering in en maak er een zaak van. En als je geen rechtsbijstandsverzekering hebt, stap dan naar de onafhankelijke Geschillencommissie. Daar kun je goedkoop je geschil met de dealer voorleggen. Op voorwaarde dat die is aangesloten bij de Bovag, maar dat zal die wel zijn.
Meer info via: https://www.degeschillenc...u-niet-tot-een-oplossing/
Tja, lastig verhaal denk ik. Er staat prepaid toegang tot Ionity. Je hebt toegang tot Ionity. Of staat er ergens dat je 12 maand tegen 39 cent per kWh kon laden bij Ionity?

Btw; niet dat ik het eens ben met de werkwijze van VAG maar bij dit soort zaken gaat het erom wat op papier staat.

[ Voor 5% gewijzigd door Inspired op 20-05-2021 14:15 ]

• knirrebir
Thiazzz schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 13:18:
Zie reactie/post @jdbiggelaa 19-05-2021 13.46 uur en die case loopt nog.
ik heb richting leasemaatschappij ook aangegeven dat als zij er niets mee doen ik het zelf ga aankaarten bij dealer.
Pagina: 1 ... 136 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2