Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 137 ... 250 Laatste
Acties:
  • 1.769.671 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
jdbiggelaa schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 13:32:
[...]

Dit is niet acceptabel in mijn ogen. De dealer heeft je de snellaadoptie verkocht inclusief een jaar prepaid toegang tot het Ionity netwerk. Daarom moet de dealer leveren en als ze dat niet kunnen omdat Skoda niet levert, je daarvoor compenseren.
De vraag is nu wat je daaraan kunt doen. Mijn advies: schakel je rechtsbijstandsverzekering in en maak er een zaak van. En als je geen rechtsbijstandsverzekering hebt, stap dan naar de onafhankelijke Geschillencommissie. Daar kun je goedkoop je geschil met de dealer voorleggen. Op voorwaarde dat die is aangesloten bij de Bovag, maar dat zal die wel zijn.
Meer info via: https://www.degeschillenc...u-niet-tot-een-oplossing/
Ik ben geen jurist, maar zuiver gezien is er bij lease niet direct een contractuele relatie tussen de leaserijder en de dealer.
Als in dit geval de leasemaatschappij niets wil doen, moet je denk ik die in gebreke stellen. En dat moet dan eigenlijk via de werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZZeHH
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-12-2024
BaZZeHH schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 14:01:
Vandaag de aanvraag bij Athlon neergelegd voor de iV60. Nu wachten tot de werkgever de offerte goedkeurt! :)

De uitvoering is als volgt:

Opties:
Infotainment online 3 jaar (YON)
Skoda Sound system (9VS)
Panoramadak (3FU)
Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met geheugenfunctie incl. elektrisch verstelbare lendensteun (PB0)
Metallic lak (JATOCL01) Briljant silver
Chromen dakrailing, raamomlijsting en grille (PC1)
Comfort (PDA)
Klimaat (PWA)
Licht (PK8)
Sport (PFB)
Sport onderstel (PFE)
Achteruitrijcamera en parkeersensoren voor (PPA)
Lichtmetalen velgen Antraciet Regulus 19" 235/55/R19 (PJC)

Geselecteerde accessoires
Skoda iV pakket PI99 002
All weather matten 5LA061500
Geen typeaanduiding
Geen merkaanduiding

Geselecteerde diensten
All Season banden
Ik ben overgestapt naar een nieuwe werkgever. Ik heb mijn bestelling van de Enyaq omgezet naar een Audi Q4 etron. Mijn bestelling kan dus van de lijst af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie8454
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16-05-2022
BaZZeHH schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 14:56:
[...]

Ik ben overgestapt naar een nieuwe werkgever. Ik heb mijn bestelling van de Enyaq omgezet naar een Audi Q4 etron. Mijn bestelling kan dus van de lijst af.
Ook een mooie auto! Succes met je nieuwe baan en auto😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
  • Laatst online: 29-01-2024
Inspired schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 12:53:
Nadeel is vooral groter bij de 60. Die moet soms tot 90/100% laden om de volgende stop te halen. Boven de 80% haal je de 50kW ook niet meer. Richting het midden/zuiden van Frankrijk sta je daardoor meerdere malen echt meer dan een uur stil. Bij de versie met upgrade zal dat max 45m zijn. Een 80 hoeft niet zo lang te laden om de volgende stop te halen en zal met de upgrade binnen max 30 uur weer weg zijn. Dus verschil is er zeker.
Hoop 30 minuten wat je bedoelt ipv 30 uur.
Dat er verschil is dat geloof ik, maar als de laadpunten beetje slim zijn qua locatie dan krijg je soort van enyaq 60 laadpunten en enyaq 80laadpunten.
Wat het ook wordt de praktijk zal het uitwijzen of je lang moet wachten voordat je aan de beurt bent of niet en of men wel-niet lang blijft om te laden en gezien wat members hier posten denk ik dat er genoeg terugkoppeling mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Ten eerste is het bijna misdadig dat snelladen een optie is en niet standaard. Maar nu ze toch op deze weg zijn, zou best handig zijn als snelladen ook per dag, week of maand kon worden ingeschakeld doormiddel van in-car aankopen.

Dan zie ik nog best veel mensen in de brandende zon bij een laadstation even hun creditcard trekken om voor een korte periode te kunnen snelladen. Zeker als je ziet dat mensen links en rechts van je later kwamen en alweer door kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Pixal schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 15:25:
Ten eerste is het bijna misdadig dat snelladen een optie is en niet standaard. Maar nu ze toch op deze weg zijn, zou best handig zijn als snelladen ook per dag, week of maand kon worden ingeschakeld door middel van in-car aankopen.

Dan zie ik nog best veel mensen in de brandende zon bij een laadstation even hun creditcard trekken om voor een korte periode te kunnen snelladen. Zeker als je ziet dat mensen links en rechts van je later kwamen en alweer door kunnen.
Er komen nog opties in toekomst die je inderdaad kan bestellen (welke afname periodes mogelijk zijn nog niet bekend).
In brochure staan aantal opties en mogelijk dat er aantal van die in toekomst te bestellen zijn.
Audi heeft dit al en daar is even geleden al link van gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

knirrebir schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 15:27:
[...]

Er komen nog opties in toekomst die je inderdaad kan bestellen (welke afname periodes mogelijk zijn nog niet bekend).
In brochure staan aantal opties en mogelijk dat er aantal van die in toekomst te bestellen zijn.
Audi heeft dit al en daar is even geleden al link van gepost.
ah ok. Niet dat ik er fan van ben maar op zich goed als je kan upgraden zonder naar de dealer te gaan. Als het mijn auto was zou ik wat eerder geneigd zijn, nu ik hem ga leasen moet het het wel waard zijn voor die 5 jaar dat ik hem heb.

En nu ik er wat langer bij stil sta doet Tesla dat later betalen en upgraden natuurlijk al jaar en dag.

[ Voor 12% gewijzigd door Pixal op 20-05-2021 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-10 17:40
jeroenkb schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 14:56:
[...]

Ik ben geen jurist, maar zuiver gezien is er bij lease niet direct een contractuele relatie tussen de leaserijder en de dealer.
Als in dit geval de leasemaatschappij niets wil doen, moet je denk ik die in gebreke stellen. En dat moet dan eigenlijk via de werkgever.
Precies😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.j.hissink
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-09 17:55
Teus.espresso schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 11:57:
Enyaq IV 60
Moon White met loft interieur.
Klimaat, 100kW laden, Multifunctioneel stuur en comfort.
Voor de rest niks.
Ik had in andere auto's gereden waar TA opzit en dat beviel maar matig.
Sterker ik vind het grote plus punt van de Enyaq dat TA een optie is die ik weg kan laten. Ik rijd veel op de cruise control maar vind dat met afstand houden ook maar vervelend rijden.
De verwarmde achterbank stond wel op de wensen lijst maar ik rijd toch 80% van de tijd alleen. Die keren moet de interieur verwarming een tandje hoger en kom ik wat minder ver. So be it.
Ik kreeg van de week een offerte van Pouw en te horen dat levering pas in begin 2022 is zeker niet dit jaar! Dus ben benieuwd wat nu waar is! Is je dat verteld om de bestelling echt te plaatsen? Het blijft vreemd. Ik twijfel nu of ik mijn bestelling niet iets uitstel ... volgend jaar is er ook subsidie ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
d.j.hissink schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 15:35:
Ik kreeg van de week een offerte van Pouw en te horen dat levering pas in begin 2022 is zeker niet dit jaar! Dus ben benieuwd wat nu waar is! Is je dat verteld om de bestelling echt te plaatsen? Het blijft vreemd. Ik twijfel nu of ik mijn bestelling niet iets uitstel ... volgend jaar is er ook subsidie ruimte.
Hieronder wat ik eerder had gepost, als je van de week offerte hebt gekregen klopt levering 2022 wel.

Deels afhankelijk opties, verder afhankelijk per dealer, anderzijds lijkt erop (info hier eerder gepost) dat bestellingen tot half mei nog 2021 komen en bestellingen erna stuk minder zeker is levering 2021.
Als je zelf dealer mag kiezen van leasemaatschappij kan je bellen of ze enyaq's gereserveerd hebben bij fabriek waarvan bekend is dat deze dit jaar geleverd worden.
Dealer kan deze bepaalde configuratie meegegeven hebben en mogelijk is dat nog te wijzigen naar jou voorkeur.
Anders kan je leasemaatschappij benaderen welke dealer gekozen is en kan je die dealer benaderen of iets zoals hierboven geschetst nog mogelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 07:35
knirrebir schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 15:03:
[...]

Hoop 30 minuten wat je bedoelt ipv 30 uur.
Dat er verschil is dat geloof ik, maar als de laadpunten beetje slim zijn qua locatie dan krijg je soort van enyaq 60 laadpunten en enyaq 80laadpunten.
Wat het ook wordt de praktijk zal het uitwijzen of je lang moet wachten voordat je aan de beurt bent of niet en of men wel-niet lang blijft om te laden en gezien wat members hier posten denk ik dat er genoeg terugkoppeling mogelijk is.
Oeps. :) Ja, 30 minuten inderdaad. Veel Ionity locaties hebben gewoon 4 x 350kW staan. Dus wat jammer dat je dan met 50kW die paal meer dan een uur blocked maar goed, is niet anders. Mensen die moeten wachten moeten maar bij VAG gaan klagen. :P

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.j.hissink
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-09 17:55
knirrebir schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 15:48:
[...]

Hieronder wat ik eerder had gepost, als je van de week offerte hebt gekregen klopt levering 2022 wel.

Deels afhankelijk opties, verder afhankelijk per dealer, anderzijds lijkt erop (info hier eerder gepost) dat bestellingen tot half mei nog 2021 komen en bestellingen erna stuk minder zeker is levering 2021.
Als je zelf dealer mag kiezen van leasemaatschappij kan je bellen of ze enyaq's gereserveerd hebben bij fabriek waarvan bekend is dat deze dit jaar geleverd worden.
Dealer kan deze bepaalde configuratie meegegeven hebben en mogelijk is dat nog te wijzigen naar jou voorkeur.
Anders kan je leasemaatschappij benaderen welke dealer gekozen is en kan je die dealer benaderen of iets zoals hierboven geschetst nog mogelijk is.
Dat begrijp ik,.. echter @Teus.shira vertelde dat hij bij Pouw Deventer deze week besteld heeft aangeven te leveren in Augustus. Dezelfde dealer verteld mij dat 2021 zeker niet meer gaat lukken!
Dan moet het te maken hebben met opties van de iV60 die ik op het oog had of het is kletskoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
d.j.hissink schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 16:05:
Dat begrijp ik,.. echter @Teus.shira vertelde dat hij bij Pouw Deventer deze week besteld heeft aangeven te leveren in Augustus. Dezelfde dealer verteld mij dat 2021 zeker niet meer gaat lukken!
Dan moet het te maken hebben met opties van de iV60 die ik op het oog had of het is kletskoek.
Zelfs in een dag en/of aantal uur kan veel veranderen, als er in tussentijd een bedrijf komt en in één keer behoorlijk aantal enyaq's besteld welke nog productie technisch staan voor levering 2021 en jij komt erna kan je helaas pech hebben.
Wat hier ook gepost is dat als vin / chassis nummer bekend is er alvast kenteken aangevraagd kan worden en registratie dan kan levering 2022 zijn, maar wel met voordelen van 2021; dit is ook gedaan voor heel wat id4, deze zijn nu nog te krijgen met voordelen van 2022.

Wat je aangeeft opties kan een rol spelen (gaf ik aan in eerdere post) en kletskoek weet ik niet, maar je kan bijvoorbeeld verkoopleider en/of filiaal manager willen spreken om na te gaan wat verkoper aangeeft klopt.
Anderzijds ga niet vasthouden aan één dealer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
Inspired schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 16:00:
Oeps. :) Ja, 30 minuten inderdaad. Veel Ionity locaties hebben gewoon 4 x 350kW staan. Dus wat jammer dat je dan met 50kW die paal meer dan een uur blocked maar goed, is niet anders. Mensen die moeten wachten moeten maar bij VAG gaan klagen. :P
Qua laders wordt het sowieso uitgebreid en dat is ook nodig, hopelijk wordt blokken dan minder, alleen er komen ook meer plug-in hybrides die mogelijk ook gebruik ervan gaan maken.
Als waterstof erbij komt als alternatief en daar speelt ook zoiets dat er qua vullen in loop van tijd meer snelheid mogelijk is krijg je daar hetzelfde.
Klagen is leuke optie, maar niet reëel, verandering gedrag werkt ook; niet allemaal op zelfde moment vertrekken, kijk maar naar zwarte zaterdag, eigenlijk belachelijk dat het nog steeds blijft bestaan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mimalizo
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 29-03-2022
knirrebir schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 16:19:
[...]

Klagen is leuke optie, maar niet reëel, verandering gedrag werkt ook; niet allemaal op zelfde moment vertrekken, kijk maar naar zwarte zaterdag, eigenlijk belachelijk dat het nog steeds blijft bestaan.
Zwarte zaterdag?? Beste uitvinding ever! Weet je hoe rustig het dan is op al die andere dagen?? :) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
mimalizo schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 16:42:
Zwarte zaterdag?? Beste uitvinding ever! Weet je hoe rustig het dan is op al die andere dagen?? :) ;)
Gezien je reactie zou je wel meer van dat soort dagen willen :P ;).

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JDeurs
  • Laatst online: 21-09-2023
JDeurs schreef op donderdag 15 april 2021 @ 15:28:
Zojuist toch maar even met de dealer van Udenhout in Den Bosch besteld, of men al iets meer wist.
En jawel: aanleverweek is nu wk 22. Afleveren week later.
Scheelt toch weer ff 5 weken. Was eerst wk 28
Looking forward to it :-)
YES, vanmorgen door een vriendelijke dame gebeld van van Udenhout Den Bosch.
Mijn Enyaq is geleverd, en ik kan deze vrijdag 28 mei ophalen.
Toch nog sneller dan gedacht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 07:28
mimalizo schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 16:42:
[...]

Precies. Boek al een jaar of 5 uitsluitend bestemmingen waar ik lekker om ma-do kan aankomen. Bevalt super, altijd lekker rustig rijden, zonder waar-komen-we-nu-weer-vast-te-staan-stress.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zokiz
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-10 12:54
Ik volg dit forum sinds ik mijn Enyaq besteld heb in februari. Was ook verheugd op de komst van mijn Enyaq eind juni. Maar toen zag ik dat de Audi Q4 prijstechnisch bijna vergelijkbaar was met de Enyaq (minus een aantal opties zoals de panoramadak en warmtepomp) dus heb ik de leasemaatschappij gevraagd om de Enyaq voor de Audi te switchen. Ik lever wel wat extra dingen in (panoramadak, warmtepomp en nog een aantal kleine dingen) en de wachttijd is vanaf nu 4 maanden. Dit was mogelijk en hij is inmiddels besteld!

Succes met de Enyaq. Is zeker een top auto. Nu maar hopen dat ik de juiste keus gemaakt heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MattSp
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-07 13:44
zokiz schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 16:59:
Ik volg dit forum sinds ik mijn Enyaq besteld heb in februari. Was ook verheugd op de komst van mijn Enyaq eind juni. Maar toen zag ik dat de Audi Q4 prijstechnisch bijna vergelijkbaar was met de Enyaq (minus een aantal opties zoals de panoramadak en warmtepomp) dus heb ik de leasemaatschappij gevraagd om de Enyaq voor de Audi te switchen. Ik lever wel wat extra dingen in (panoramadak, warmtepomp en nog een aantal kleine dingen) en de wachttijd is vanaf nu 4 maanden. Dit was mogelijk en hij is inmiddels besteld!

Succes met de Enyaq. Is zeker een top auto. Nu maar hopen dat ik de juiste keus gemaakt heb.
Succes met de Audi!
Ik moet zeggen dat ik hem er op de plaatjes minder uit vind zien dan de Enyaq. Het dashboard vind ik nogal rommelig, zeker in vergelijking tot de erg rustige lijnen van de Enyaq. Ook lijkt het wel alsof er willekeurig allerlei knopjes uitgestrooid zijn in de Audi. En nu ik toch aan het zeuren ben, de voorstoelen zijn aan de achterkant voorzien van netjes voor de mensen achterin... Een heel verschil met hoe de Enyaq dit opgelost heeft.

Maar wellicht ben ik bevooroordeeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strova
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 02-09-2022
Hoeveel weken zat er bij jullie tussen productie en levering? Ik heb productie week 24 doorgekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-10 19:59
[...]

Ik hoop dat je er qua werk op vooruit gaat, auto helaas niet😉😂😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-10 19:59
[...]

Tja, moet je niet elektrisch gaan rijden denk ik dan....
Tevens zijn er ook auto's die op een 100/125kw moeten wachten omdat die namelijk nog sneller kunnen laden.
Of mis ik iets? Het lijkt alsof gesteld wordt dat 100/125kw Enyaq's de snelst ladende ev's zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoCO2
  • Laatst online: 07-10 07:03
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bzoi1kJx6kevDypzwTzXbSCohOs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/tq1XcNaQ9yPIN5UNo8LoDLOf.png?f=fotoalbum_large

Auto is plots uit de Skoda Connect app verdwenen, iemand meer die daar last van heeft?

App is niet geupgrade…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnvanderster
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08-10 22:04
NoCO2 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 18:13:
[Afbeelding]

Auto is plots uit de Skoda Connect app verdwenen, iemand meer die daar last van heeft?

App is niet geupgrade…
Vandaag aantal keren geen verbinding mogelijk, aantal keren moeten herstarten, wellicht meer storingen ontstaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoCO2
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/smbuZptn6k3uuQoi0LPyItuEUpE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/q0z2WPFrc2GOJ6kT2OOX1I3L.png?f=fotoalbum_large

Ah, dank voor de tip. Paar keer de app afgesloten en opnieuw opgestart.
…En daar is de auto weer!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:04
Bij mij staat de auto ook niet in de Skoda connect app..... Ohja, ik heb nog geen auto :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JANO_
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 26-02-2024
Even een vraag, heeft er iemand uit deze tweakers groep zijn auto op gehaald bij van mossel en via hun de gril en letters en eventueel de vinnen op de voorbumper zwart laten maken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Inspired schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 14:15:
[...]

Tja, lastig verhaal denk ik. Er staat prepaid toegang tot Ionity. Je hebt toegang tot Ionity. Of staat er ergens dat je 12 maand tegen 39 cent per kWh kon laden bij Ionity?

Btw; niet dat ik het eens ben met de werkwijze van VAG maar bij dit soort zaken gaat het erom wat op papier staat.
Het klopt dat er geen tarief is vermeld, maar ‘12 maanden prepaid toegang tot het Ionity netwerk’ wijst duidelijk op een gratis abonnement. In ‘laadpassenland’ krijg je dan een korting op de tarieven, dat werkt in heel Europa zo. Voor de exacte invulling is de Skoda Powerpass die in 24 Europese landen onder vrijwel gelijke condities wordt verstrekt aan alle Enyaq kopers een heel bruikbare referentie. Skoda Nederland kan echter alleen door de dealers worden aangesproken, omdat zij zaken doen met de lease maatschappijen en particulieren. Die moeten dus druk zetten bij Skoda NL. Hoe meer dealers dat doen, hoe groter de kans dat Skoda NL zich gedwongen ziet om eieren voor haar geld te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDeurs
  • Laatst online: 21-09-2023
Strova schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 17:57:
Hoeveel weken zat er bij jullie tussen productie en levering? Ik heb productie week 24 doorgekregen.
Productie van mijn auto was vorige week. Wk 19
Volgende week kan ik hem al bij dealer ophalen. Wk 21
(Of hij zou toch eerder geproduceerd moeten zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
[...]

Veel Ionity laadstations hebben aparte 50 kW laadpalen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QF_F4YNUoQ6vOaEGW3jq_7vgjJ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6KzyzPvLKtwtIUJZMGEVyJxo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:04
JDeurs schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 19:17:
[...]

Productie van mijn auto was vorige week. Wk 19
Volgende week kan ik hem al bij dealer ophalen. Wk 21
(Of hij zou toch eerder geproduceerd moeten zijn)
Ik vermoed toch dat de auto eerder is geproduceerd. Anders is het echt bizar snel. Die van mij is als het goed is ook vorige week geproduceerd, maar nog geen leveringsafapraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
knirrebir schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 14:54:
[...]

Zie reactie/post @jdbiggelaa 19-05-2021 13.46 uur en die case loopt nog.
ik heb richting leasemaatschappij ook aangegeven dat als zij er niets mee doen ik het zelf ga aankaarten bij dealer.
Dat wordt een lastige, je hebt formeel geen relatie met de dealer. De leasemaatschappij is de enige die de dealer op juridische grond kan aanspreken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenvr72
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 17-01-2023

Jeroenvr72

Windsurfer en levensgenieter.

jdbiggelaa schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 19:27:
[...]

Dat wordt een lastige, je hebt formeel geen relatie met de dealer. De leasemaatschappij is de enige die de dealer op juridische grond kan aanspreken.
Als ik de auto ophaal als berijder van de door de leasemaatschappij bestelde auto meldt ik dat de auto niet conform afspraak en bestelling is geleverd. Dit meld ik dan ook bij de werkgever. Aangezien al mijn laad sessies in en buiten NL volledig vergoed worden blijft het voor mij hierbij denk ik. Juridisch ben ik geen partij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Jeroenvr72 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 19:35:
[...]

Als ik de auto ophaal als berijder van de door de leasemaatschappij bestelde auto meldt ik dat de auto niet conform afspraak en bestelling is geleverd. Dit meld ik dan ook bij de werkgever. Aangezien al mijn laad sessies in en buiten NL volledig vergoed worden blijft het voor mij hierbij denk ik. Juridisch ben ik geen partij...
Dit is als lease rijder een hele goede houding. Het belang van korting ligt hier niet bij jou, maar bij je werkgever. Als die geen actie wil, houdt het op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fairplay92
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 03-06-2022
JDeurs schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 16:48:
[...]

YES, vanmorgen door een vriendelijke dame gebeld van van Udenhout Den Bosch.
Mijn Enyaq is geleverd, en ik kan deze vrijdag 28 mei ophalen.
Toch nog sneller dan gedacht. :)
Ik heb toevallig vandaag ook contact daar gehad. Het leek alsof mijn levering aanzienlijk later zou worden, maar het kon ook een hickup zijn in t systeem en dat van Skoda NL :X
Dinsdag hoor ik meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17-05 00:03
[...]

Er zijn ook 50 kw laadzuilen voor de mensen die niet de snellaad optie nemen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nsbrcn
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 01-10-2024
Zojuist een Enyaq Arctic Silver gespot in Amersfoort. Al de 2e gespot in 2 dagen. Wat een mooi ding! <3 <3

[ Voor 14% gewijzigd door nsbrcn op 20-05-2021 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaschef
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 25-09 09:28
[...]

Als we op 350 kW zouden kunnen laden ,wat een feest, dan heb je de 60 in max 10min weer vol. 👍😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zokiz
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-10 12:54
[...]

Hier ook overgestapt naar de Q4. Jammer dat er geen forum is voor de Q4 nog op tweakers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
zokiz schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 21:54:
[...]

Hier ook overgestapt naar de Q4. Jammer dat er geen forum is voor de Q4 nog op tweakers.
Topic bedoel je, Tweakers is het Forum.
Niemand die je tegen houdt om een Q4 topic aan te maken overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• (Johan)
  • Laatst online: 28-08-2022
[...]

Begin er een... dat kan gewoon hè
https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/49

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online
Hoe kan ik straks de Skoda app ook beschikbaar stellen voor mijn vriendin. Inloggen met mijn account of koppelen met een nieuw persoonlijk account?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SSJVegito
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-12-2022
FJP84 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 22:24:
Hoe kan ik straks de Skoda app ook beschikbaar stellen voor mijn vriendin. Inloggen met mijn account of koppelen met een nieuw persoonlijk account?
Ik zie dit antwoord bij de veelgestelde vragen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jFFWU63bQcTsCws4hpaZN68VqLw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oBt378K0gAnqxPqii9TnAd34.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoCO2
jeroenkb schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 11:56:
[...]

4 mei auto op naam
5 mei uitbetaling aangevraagd
20 mei uitbetaling
Hier ook blij:
za 15 mei uitbetaling aangevraagd
vr 21 mei de subsidie al op de rekening
(y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
[...]

Gewoon zélf starten. Veel plezier met de Q4 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenvr72
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 17-01-2023

Jeroenvr72

Windsurfer en levensgenieter.

NoCO2 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 06:38:
[...]

Hier ook blij:
za 15 mei uitbetaling aangevraagd
vr 21 mei de subsidie al op de rekening
(y)
Dat is goed nieuws :) Jij zit vanmiddag op het terras denk ik 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram2700
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 15-03 17:04
Robert_ZM schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 12:56:
[...]

Vooralsnog niet. Ik moet me er nog wat verder in verdiepen, maar naar ik meen is dan EV Notify benodigd en werkt die alleen op Android. Wellicht mensen die er al ervaring mee hebben om real time info met ODB2 werkend te krijgen I.c.m. ABRP op een iPhone?

Ik verwacht dat ik het niet direct nodig ga hebben als ik in ABRP instel dat ik met 100 procent accu vertrek en de inschatting van ABRP goed is, is het eigenlijk niet zo spannend. Kom ik met wat meer of minder percentage aan bij de volgende laad stop ten opzichte van de inschatting maakt dat niet zo uit, ik moet dan gewoon laden tot het opgegeven percentage en eventueel zelf wat corrigeren indien nodig
Ik zie hier (https://obd2pro.nl/webshop/obd2-wifi-idongle/) dat voor iPhone het alleen werkt met WiFi; dus je zult dan eerst WiFi in je auto moeten zien te krijgen. Niet onmogelijk natuurlijk maar wel een hoop gedoe lijkt me. Autorijden wordt steeds gecompliceerder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Jeroenvr72 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 07:38:
[...]

Dat is goed nieuws :) Jij zit vanmiddag op het terras denk ik 8)
Wel om 5:55 vast in de rij gaan staan :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sand0rf
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06:00
Strova schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 17:57:
Besteld week 16, verwachting week 43: 27 weken

Nevermind, ik moet nog koffie hebben vandaag 8)7 :z

[ Voor 11% gewijzigd door Sand0rf op 21-05-2021 08:08 ]

/post

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ElonDusk
  • Laatst online: 01-09 23:51
Yo allemaal een ex Model 3 rijder hier.
Helaas heb ik door corona mijn Tesla vorige jaar weggedaan (omdat deze te veel kostte en stond te niksen)
Na wat georiënteerd te hebben toch besloten om voor de Skoda Enyaq te gaan. Helaas werd een Tesla te duur dit jaar.

Als het goed is wordt mijn bestelling vandaag bij de dealer geplaatst met de volgende opties:

iV60
  • Multifunctioneel verwarmbar 2 spaak stuurwiel incl. pedals voor recuperatie HOD en drive mode select
  • 100 kW oplaadmogelijkheid en toegang tot Ionity netwerk
  • Black
  • Family
  • Klimaat
  • Achteruitrijcamera en parkeersensoren voor
8)

Model 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
bram2700 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 07:54:
[...]

Ik zie hier (https://obd2pro.nl/webshop/obd2-wifi-idongle/) dat voor iPhone het alleen werkt met WiFi; dus je zult dan eerst WiFi in je auto moeten zien te krijgen. Niet onmogelijk natuurlijk maar wel een hoop gedoe lijkt me. Autorijden wordt steeds gecompliceerder :)
Volgens mij werkt dit standaard met WiFi in de auto. Daar hoef je geen abonnement voor af te sluiten het gaat niet om opgevraagde data, maar een stabiele verbinding tussen iPhone en auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansre
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12-09-2022
Beste allen, heeft iemand al een goed alternatief kunnen bedenken om op een of andere manier een laadvloer op gelijke hoogte met de tildrempel te fabriceren, enigszins gelijkwaardig aan de optie "transport" ?? Het gaat me eigenlijk niet eens zozeer om hiermee opbergvakken te creeeren, maar meer om een gelijke vloer te hebben zodat de hond er makkelijker in kan springen. Ben benieuwd naar de reacties, want de dealer die in eerste instantie had aangegeven wel iets zou kunnen fabriceren heeft zijn keutel ingetrokken en heeft aangegeven het niet aan te durven..!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
Waarom zou je dat niet durven??

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jdenijs
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-10 12:13
hansre schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 10:09:
Beste allen, heeft iemand al een goed alternatief kunnen bedenken om op een of andere manier een laadvloer op gelijke hoogte met de tildrempel te fabriceren, enigszins gelijkwaardig aan de optie "transport" ?? Het gaat me eigenlijk niet eens zozeer om hiermee opbergvakken te creeeren, maar meer om een gelijke vloer te hebben zodat de hond er makkelijker in kan springen. Ben benieuwd naar de reacties, want de dealer die in eerste instantie had aangegeven wel iets zou kunnen fabriceren heeft zijn keutel ingetrokken en heeft aangegeven het niet aan te durven..!!
Als ik ooit mijn Enyaq in ontvangst mag nemen, ik weet niet of het überhaupt gaat gebeuren hoor, maar mocht ik hem in ontvangst mogen nemen, zal ik kijken wat ik kan doen. Ik heb hier hele grote blokken EPS en een paar CNC machines staan die op de mm nauwkeurig iets op maat kunnen zagen. Zo zou ik evt. de juiste opvulling kunnen creëren.

Zelf zal ik het nooit gaan gebruiken omdat ik het zonden vind van m'n laadruimte. Maar voor de geïnteresseerde kan ik wel even kijken.

Of jullie moeten mij de gewenste afmeten doorgeven, dan hebben jullie het sneller.
Prijs hangt van de afmetingen af maar EPS is niet zo duur en ik hoef er niks op te verdienen.

Laat maar weten of er interesse is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dailybits
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-03 07:59
Net in België mijn iv 80 full option opgehaald (buiten family plus alles aangevinkt) en ik kan dus inderdaad die powerpass perfect aanvragen nu in de app.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HLwuQx1clcVJTzswC_QrwI_iiT0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PSO9T4NRFL5ZIC4UpfAYPqdn.jpg?f=user_large

Bij aflevering te horen gekregen dat de omkeerbare koffermat niet past met de flexibele koffervloer (transport optie). En ook de universal charger zat er niet bij en gaan ze nu achterhalen waar die ergens is achtergebleven.

Wat ik niet wist bij bestellen is dat het dakraam echt open schuift en het dus niet niet gewoon een kiertje is. _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door Dailybits op 21-05-2021 10:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• knirrebir
Zie post van @Loepoog die heeft variabele piepschuim doos behorend bij transport pakket los besteld via dealer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• knirrebir
jdenijs schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 10:30:
Als ik ooit mijn Enyaq in ontvangst mag nemen, ik weet niet of het überhaupt gaat gebeuren hoor, maar mocht ik hem in ontvangst mogen nemen, zal ik kijken wat ik kan doen. Ik heb hier hele grote blokken EPS en een paar CNC machines staan die op de mm nauwkeurig iets op maat kunnen zagen. Zo zou ik evt. de juiste opvulling kunnen creëren.

Zelf zal ik het nooit gaan gebruiken omdat ik het zonden vind van m'n laadruimte. Maar voor de geïnteresseerde kan ik wel even kijken.

Of jullie moeten mij de gewenste afmeten doorgeven, dan hebben jullie het sneller.
Prijs hangt van de afmetingen af maar EPS is niet zo duur en ik hoef er niks op te verdienen.

Laat maar weten of er interesse is.
Je hebt mijn aandacht sinds jou post dat je eps en cnc machines hebt.
Als enyaq bij geleverd is benader ik je, ik besteld bij wittebrug den haag en jij wittebrug de lier en neem ik aan dat je voor mij gezien redelijk genoeg in de buurt woont.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronaldtb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-10 21:27
Loepoog heeft getest of de kofferbakbodem uit het transportpakket past. Mogelijk voldoet dit aan jouw wensen.
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/67056028

Deze zou €77 moeten kosten en het artikelnummer is 5LG 861 401

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Dailybits schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 10:38:
Bij aflevering te horen gekregen dat de omkeerbare koffermat niet past met de flexibele koffervloer (transport optie).

Wat ik niet wist bij bestellen is dat het dakraam echt open schuift en het dus niet niet gewoon een kiertje is. _/-\o_
Omkeerbare mat niet past lijkt me niet, volgens mij hier al foto's gepost van member met transport pakket waarop omkeerbare mat is gelegd en wat mij bijstaat gaat dat goed en past het.

Als panorama dak alleen maar kiertje open zou kunnen had de optie prijs ook wel stuk minder geweest.
Daarnaast was bij roadshow al te zien dat panorama dak en op een kiertje kan en ook open schuiven.
in ieder geval aangename verrassing voor jou.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RandomNick
ElonDusk schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 09:32:
Yo allemaal een ex Model 3 rijder hier.
Helaas heb ik door corona mijn Tesla vorige jaar weggedaan (omdat deze te veel kostte en stond te niksen)
Na wat georiënteerd te hebben toch besloten om voor de Skoda Enyaq te gaan. Helaas werd een Tesla te duur dit jaar.

Als het goed is wordt mijn bestelling vandaag bij de dealer geplaatst met de volgende opties:

iV60
  • Multifunctioneel verwarmbar 2 spaak stuurwiel incl. pedals voor recuperatie HOD en drive mode select
  • 100 kW oplaadmogelijkheid en toegang tot Ionity netwerk (zonder voordeel, gewoon tegen EUR 0,79 ct per KwH)
  • Black
  • Family
  • Klimaat
  • Achteruitrijcamera en parkeersensoren voor
8)
Gefeliciteerd! Benieuwd naar je beschouwingen tussen een M3 en een Enyaq.

Ik heb hierboven wel even je bestelling gecorrigeerd |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansre
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12-09-2022
Dank allen voor de snelle reacties Loepoog en Knirrebir etc, vanmiddag wordt er geleverd, ga dus eerst even wat rubber gummen her en der en zal zsm de maten doorgeven....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NoCO2
ronaldtb schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 10:44:
[...]

Loepoog heeft getest of de kofferbakbodem uit het transportpakket past. Mogelijk voldoet dit aan jouw wensen.
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/67056028

Deze zou €77 moeten kosten en het artikelnummer is 5LG 861 401
Ik heb die kofferbakbodem om dezelfde reden door de dealer meteen mee laten leveren, en het is een prima oplossing! Hij ligt bij mij onder de standaard laadvloer-deksel en maakt de laadvloer perfect vlak. Je houdt alleen twee smalle gleuven over tegen de achterbank, maar dat is in de praktijk geen probleem.

Let op, het is geen standaard accessoire uit de Skoda shop, dus jouw verkoper moet dit onderdeel waarschijnlijk via de collega’s van de Service afdeling bestellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElonDusk
  • Laatst online: 01-09 23:51
RandomNick schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 11:01:
[...]

Gefeliciteerd! Benieuwd naar je beschouwingen tussen een M3 en een Enyaq.

Ik heb hierboven wel even je bestelling gecorrigeerd |:(
Haha thanks :P ben zelf ook benieuwd. Proefrit gedaan en al veel gelezen hier en dit zijn mijn verwachtingen:

- Infotainment van de Tesla ga ik missen (en updates en de extra's elke keer)
- De Tesla app op je tel
- Snelheid (0-100)
- Autopilot

Wat beter wordt of hetzelfde blijft

- Ruimte wordt beter
- Ruitenwissers werken beter haha
- Even zuinig (beide zonder warmtepomp)

Dat zijn dingen die ik nu kan bedenken. Maar goed ik hoop snel een datum te ontvangen van de dealer _/-\o_

Model 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
NoCO2 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 11:24:
[...]

Ik heb die kofferbakbodem om dezelfde reden door de dealer meteen mee laten leveren, en het is een prima oplossing! Hij ligt bij mij onder de standaard laadvloer-deksel en maakt de laadvloer perfect vlak. Je houdt alleen twee smalle gleuven over tegen de achterbank, maar dat is in de praktijk geen probleem.

Let op, het is geen standaard accessoire uit de Skoda shop, dus jouw verkoper moet dit onderdeel waarschijnlijk via de collega’s van de Service afdeling bestellen.
Inmiddels ook gedaan, bestelling loopt via magazijn. Ze liggen op voorraad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex Timmermans
  • Laatst online: 15-09 21:46
knirrebir schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 10:42:
[...]

Zie post van @Loepoog die heeft variabele piepschuim doos behorend bij transport pakket los besteld via dealer.
Zo spannend moet dit toch niet zijn lijkt mij?
Beetje knutselen met wat hout en het ligt helemaal vlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosttech
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-04 19:17
Dailybits schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 10:38:
Net in België mijn iv 80 full option opgehaald (buiten family plus alles aangevinkt) en ik kan dus inderdaad die powerpass perfect aanvragen nu in de app.

[Afbeelding]

Bij aflevering te horen gekregen dat de omkeerbare koffermat niet past met de flexibele koffervloer (transport optie). En ook de universal charger zat er niet bij en gaan ze nu achterhalen waar die ergens is achtergebleven.

(Ik moet nog tot begin volgend jaar wachten) Kreeg al wel telefoon dat de 'standaard 230V' oplader er niet bij geleverd zal worden omdat hier geen behoefte aan zou zijn? Misschien zijn ze al gestart hiermee.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram2700
Robbie8454 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 09:33:
[...]

Volgens mij werkt dit standaard met WiFi in de auto. Daar hoef je geen abonnement voor af te sluiten het gaat niet om opgevraagde data, maar een stabiele verbinding tussen iPhone en auto
Dank je, dat klinkt goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdenijs
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-10 12:13
@knirrebir nirrebir
Wat geeft Wittebrug Den Haag bij jou als indicatie? of heb je al een definitieve datum doorgekregen?
Ik heb hem in november besteld en ik krijg te horen dat hij misschien week 33 komt.. misschien..
communicatie laat behoorlijk te wensen over bij Wittebrug wat mij betreft. Hoe is jou ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Alex Timmermans schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 11:56:
Zo spannend moet dit toch niet zijn lijkt mij?
Beetje knutselen met wat hout en het ligt helemaal vlak.
Ik zou zeggen leef je uit met hout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
hosttech schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 12:01:
(Ik moet nog tot begin volgend jaar wachten) Kreeg al wel telefoon dat de 'standaard 230V' oplader er niet bij geleverd zal worden omdat hier geen behoefte aan zou zijn? Misschien zijn ze al gestart hiermee.. :X
Er is geen standaard 230V oplader, geen idee of het een dealer was die dit communiceert, maar misschien wordt er iets anders bedoelt.
Als het gaat om granny charger (thuis opladen via 230V) dan zit die er standaard niet bij, misschien dat er idee was bij dealer dat dit bij model 2022 standaard zou worden.
Daarnaast zit er bij first edition wel clever charging cable, waar verwachting was dat je hiermee ook 230V kon gebruiken, maar dat blijkt tot op heden niet zo (is een heel verhaal en mocht je daar ins en outs van weten dan verneem ik dat en zal ik dat verzamelen en posten).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
jdenijs schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 12:09:
@knirrebir nirrebir
Wat geeft Wittebrug Den Haag bij jou als indicatie? of heb je al een definitieve datum doorgekregen?
Ik heb hem in november besteld en ik krijg te horen dat hij misschien week 33 komt.. misschien..
communicatie laat behoorlijk te wensen over bij Wittebrug wat mij betreft. Hoe is jou ervaring?
Ik overgang november/december 2020 besteld, indicatie toen en nu is nog steeds eind juni 2021 (week 26-27) aflevering.
Heb paar weken geleden contact gehad en ga half volgende week opnieuw bellen, wat daaruit komt laat ik je weten.
Waar wittebrug graag duidelijkheid over wil, maar niet-slecht door krijgt van fabriek is wanneer productie gepland is, hopelijk als ik half volgende week bel is bekend dat productie gepland is en wanneer dat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• capellio
  • Laatst online: 21-05 17:03
Vandaag heb ik de auto bij de dealer afgeleverd voor de vervanging van een/de kabelboom. Dit is al eerder vermeld in dit topic dat dit voor de eerste wagens zou gaan gebeuren en voor die van mij is dat dus vandaag.

Ook wordt dan direct de knop in de linker portier voor het opendoen van de achterbak vervangen, deze was alá fabriek met een lam veertje erin gezet dus bij de oplevering heb ik dit direct gemeld.

De laadkabel-tas die wordt er vandaag bij gedaan en de 230V aansluiting voor de clever-charging-cable komt als het goed is morgen ook binnen.

Hierbij is het voor mij opgelost d:)b
knirrebir schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 12:24:
[...]
Er is geen standaard 230V oplader, geen idee of het een dealer was die dit communiceert, maar misschien wordt er iets anders bedoelt.
Als het gaat om granny charger (thuis opladen via 230V) dan zit die er standaard niet bij, misschien dat er idee was bij dealer dat dit bij model 2022 standaard zou worden.
Daarnaast zit er bij first edition wel clever charging cable, waar verwachting was dat je hiermee ook 230V kon gebruiken, maar dat blijkt tot op heden niet zo (is een heel verhaal en mocht je daar ins en outs van weten dan verneem ik dat en zal ik dat verzamelen en posten).
Met de dealer zelf nog even gehad over het Assistentie (plus) verhaal en hij geeft ook aan dat de snelheid ook een factor is voor het in werking stellen van bepaalde functies. Zo zou bij de basis versie bepaalde functies niet werken op lagere snelheid waarbij het in de plus versie vanaf 0 werkend is. Geen idee of dat kan/is, ik ben iig blij met wat ik heb.

[ Voor 31% gewijzigd door capellio op 21-05-2021 12:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teus.espresso
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-10 21:05
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QjcyG5P5kqFgeoQcdUx5p2eiJHI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w2iGH2upnAVvi5CiiDm1RCfR.jpg?f=fotoalbum_large
Vandaag kreeg ik mail direct van de dealer (auto besteld via LM).
In die mail staat helaas een veel latere levering datum. Heel Jammer.
Het lijkt dat via de link in de mail ik kan zien hoever ze zijn met de auto. Dat is dan weer heel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijverdal85
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 15-02-2022
Heeft iemand toevallig foto's van de Enyaq met Loft interieur in de avond, dus met de sfeerverlichting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex Timmermans
[...]

Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Die zit er bij mij ook bij en had de hoop die bijvoorbeeld tijdens vakanties te kunnen gebruiken op 230V. Niet dus? Ook niet verloopstekker?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex Timmermans
knirrebir schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 12:19:
[...]

Ik zou zeggen leef je uit met hout.
Hoef ik niet want bij mij is die al verhoogd🤣🤣.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RandomNick
Nijverdal85 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 12:51:
Heeft iemand toevallig foto's van de Enyaq met Loft interieur in de avond, dus met de sfeerverlichting?
Kan ik eventueel wel maken. Waarin ben je precies geïnteresseerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Alex Timmermans schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 12:51:
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Die zit er bij mij ook bij en had de hoop die bijvoorbeeld tijdens vakanties te kunnen gebruiken op 230V. Niet dus? Ook niet verloopstekker?
Zie post @capellio als bekend is wat er geleverd is qua 230V aansluiting voor clever charging cable kan je @capellio vragen om foto te posten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
Alex Timmermans schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 12:53:
Hoef ik niet want bij mij is die al verhoogd🤣🤣.
Kan zomaar zijn dat andere members jou gaan benaderen dit voor hun te doen n.a.v. jou post ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
capellio schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 12:43:
Met de dealer zelf nog even gehad over het Assistentie (plus) verhaal en hij geeft ook aan dat de snelheid ook een factor is voor het in werking stellen van bepaalde functies. Zo zou bij de basis versie bepaalde functies niet werken op lagere snelheid waarbij het in de plus versie vanaf 0 werkend is. Geen idee of dat kan/is, ik ben iig blij met wat ik heb.
Hoop dan stiekem dat er 2 members hier (1 met assistentie basis en 1 met assistentie plus) elkaar een keer opzoeken om te vergelijken of klopt wat je aangeeft (wat je van dealer teruggekoppeld hebt) en of er nog andere zaken (dan tot op nu bekend) bekend worden qua verschil.
Gelukkig dat je blij bent met wat je hebt, zou zonde zijn als dat niet zo was :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
hansre schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 11:09:
Dank allen voor de snelle reacties Loepoog en Knirrebir etc, vanmiddag wordt er geleverd, ga dus eerst even wat rubber gummen her en der en zal zsm de maten doorgeven....
Zal aan mij liggen, maar wat is 'rubber gummen'?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nijverdal85
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 15-02-2022
RandomNick schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 13:02:
[...]

Kan ik eventueel wel maken. Waarin ben je precies geïnteresseerd?
Eigenlijk hoe het loft interieur er in het donker uitziet met de sfeerverlichting.
Alvast bedankt, top! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

knirrebir schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 13:50:
[...]

Zal aan mij liggen, maar wat is 'rubber gummen'?
Het achterlaten van rubber op straat, slippen, driften etc. Hopelijk was het een grap want we zijn allemaal geen 16 meer.

[ Voor 3% gewijzigd door Pixal op 21-05-2021 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Pixal schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 13:58:
Het achterlaten van rubber op straat, slippen, driften etc. Hopelijk was het een grap want we zijn allemaal geen 16 meer.
Haha, ach zo, bedankt, moet zeggen dat ondanks ik geen 16 meer ben met huidige e-golf dit toch wel eens gebeurt :P.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:12

rammes

koekebakker 1e klas

Als we het toch over leeftijd hebben ben ik wel benieuwd wat de leeftijd is van de ENYAQ rijders. Dus tijd voor een poll!
Poll: Wat is de leeftijd van de ENYAQ rijder?
18 - 30 jaar
31 - 40
41 - 50
51 - 60
61 - 70
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=403636&layout=1&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Interessant flimpje van de ervaren elektrisch -rijder en vlogger over EV’s ElectricFelix. Hij rijdt in deze video met een ID.3 58 kW (identiek aan de iV 60] in ruim 7 uur van Berlijn naar Amsterdam. Zijn tactiek om een korte reistijd te realiseren: de accu vrijwel leeg rijden, kort bijladen op 100 kW en dóór! Hij bevestigt wat we hier eerder lazen: snel laden doe je alleen met een (bijna) lege accu. Gaat mij niet lukken

YouTube: #BerlinChallenge 2021 ID.3 Pro (1st) 58kWh rental edition

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RandomNick
Volgens mij nog niet eerder gepost: Video's van Kris Rifa op YT, een collega van Bjorn die de afgelopen weken ook de Enyaq op allerlei manieren test.
Hij is zeer positief over de Enyaq.
Wat al de testers/YT'ers enorm doen de Enyaq helemaal, maar dan ook op alle aspecten vergelijken met de ID4, maar dan ook alleen met de ID4. Persoonlijk snap ik dat niet zo. Waarom dat nu juist als referentie, maar dan ook als enige referentie nemen. Ik zou het juist leuk vinden wat meer vergelijk met andere EV's te zien. Dat blijft zwaar onderbelicht. Dat het interieur mooier is en meer knopjes heeft dan de ID.X weten we nu wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
Nijverdal85 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 13:52:
[...]

Eigenlijk hoe het loft interieur er in het donker uitziet met de sfeerverlichting.
Alvast bedankt, top! _/-\o_
@RandomNick @Nijverdal85 Ik ben hier ook in geintresseerd. Vooral ook in de avond als het donker is zodat de sfeerverlichting goed te zien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoCO2
Iemand die weet wat de volgende status in de app betekent:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uu-O25DHvut4h5KxeP1DKHTHJI4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/elHu8CfNBeHRtbSKP7IfYnUp.jpg?f=fotoalbum_large

Auto hangt aan de lader en is geprogrammeerd om op de timer te laden. Starttijd is 10 minuten geleden. Er wordt echter niet geladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
RandomNick schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 15:10:
Volgens mij nog niet eerder gepost: Video's van Kris Rifa op YT, een collega van Bjorn die de afgelopen weken ook de Enyaq op allerlei manieren test.
Hij is zeer positief over de Enyaq.
Wat al de testers/YT'ers enorm doen de Enyaq helemaal, maar dan ook op alle aspecten vergelijken met de ID4, maar dan ook alleen met de ID4. Persoonlijk snap ik dat niet zo. Waarom dat nu juist als referentie, maar dan ook als enige referentie nemen. Ik zou het juist leuk vinden wat meer vergelijk met andere EV's te zien. Dat blijft zwaar onderbelicht. Dat het interieur mooier is en meer knopjes heeft dan de ID.X weten we nu wel.
Je kan dat in comment op youtube bij hun aangeven.
Denk dat het vergelijk met name met id4 is omdat er niet echt anders vergelijkbaar is op dit moment; de el born, q4, ioniq5, ev6 zijn er nog niet en de eqc van mercedes is qua prijs niet vergelijkbaar en dat geldt ook al beetje voor q4.
Een model 3 is niet vergelijkbaar en voor model x zelfde reden als eqc mercedes en eigenlijk ook voor model y.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• capellio
knirrebir schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 13:46:
[...]
Zie post @capellio als bekend is wat er geleverd is qua 230V aansluiting voor clever charging cable kan je @capellio vragen om foto te posten.
Ik heb net de auto mogen ophalen, daar zit niet de adaptor in die ik had verwacht maar een granny lader, ook goed natuurlijk (in de zin van probleem opgelost) maar ik ga morgen toch nog maar even bellen om te melden dat dit ook niet klopt.
NoCO2 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 15:29:
Iemand die weet wat de volgende status in de app betekent:

[Afbeelding]

Auto hangt aan de lader en is geprogrammeerd om op de timer te laden. Starttijd is 10 minuten geleden. Er wordt echter niet geladen.
Hij stelt dan het laden uit en begint om +/- op je vertrektijd klaar te zijn. Hij denkt nu waarschijnlijk nog genoeg tijd over te hebben om te laden x-tijd voor vertrek.

[ Voor 26% gewijzigd door capellio op 21-05-2021 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
capellio schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 16:26:
[...]

Hij stelt dan het laden uit en begint om +/- op je vertrektijd klaar te zijn. hij verwacht nu waarschijnlijk nog genoeg tijd over te hebben om te laden x-tijd voor vertrek.
Slechts nieuws voor je ;w , uitgesteld laden zal waarschijnlijk niet werken. Zoek even in het topic. Al diverse zaken over geschreven, werkt niet betrouwbaar.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-10 14:19
Heb bericht van de leasemij gehad dat ze zowel de dealer als PON opheldering gaan vragen rondom het niet aanbieden van ionity korting in het eerste jaar bij de optie van het snelladen.

Zij hadden het nog niet vernomen, maar vonden het wel een punt om te onderzoeken.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• capellio
RandomNick schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 16:29:
[...]
Slechts nieuws voor je ;w , uitgesteld laden zal waarschijnlijk niet werken. Zoek even in het topic. Al diverse zaken over geschreven, werkt niet betrouwbaar.
Niet nodig om op te zoeken, ik was de eerste die het meldde d:)b

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Neeler
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-05-2022
Nijverdal85 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 12:51:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wwi1sWXycgD-6b2TP8kWvVeu3II=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pjpmhmrwvTHOtkhmNOStzTKX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u0b4bc5hPUVupUT2S_B2orYsppY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xz5TVi8pt3F9ncNdwgdq5AXh.jpg?f=fotoalbum_large

Hierbij nog een paar. Ook voor @SSJVegito @FJP84
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8dKhFszfJgZiTTiBBO7XJkUaAyI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4jgrGuRGSwhnEYuw11w5c0Fa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dZ7PZpIYFVwXNWa94vUniSFUso4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EyhRwfw0rtGFTVrzGcxsCvQ3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yX8MZuQU6U2OXBxbLbkivySrG9s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xaDloIxrC7Y8dbKRdVTdzljQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mOSjCFI0UGyfaOfYq2zWUlGm5BQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zeIAH6NkySILiIsYzOqTBV2h.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nepZQnnYqljyym4IDn73DAl3uvk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/td6FKUJlKNtFHvjPyA4ygU3y.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZN1qj0kUbcEVU4O1386EokLcu2c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DkNikP77iZlXMjHCqdcMMXkM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oDMG9K63ok7zD1q1GuXd3vZr7jo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/abFqacFF4LS0jCkwlYt6Woyr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W7qI7vUh67NV2iKoE84GpNYG6Ks=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aEMW345R5dlEITtBfDIyeoLZ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 61% gewijzigd door Neeler op 21-05-2021 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
N.v.m. keek verkeerd. Thanks voor de fotos

[ Voor 7% gewijzigd door SSJVegito op 22-05-2021 02:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeiaStart
  • Laatst online: 19-01-2024
Wicked-Game schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 16:38:
Heb bericht van de leasemij gehad dat ze zowel de dealer als PON opheldering gaan vragen rondom het niet aanbieden van ionity korting in het eerste jaar bij de optie van het snelladen.

Zij hadden het nog niet vernomen, maar vonden het wel een punt om te onderzoeken.
Welke LM?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram2700
jdbiggelaa schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 15:00:
Interessant flimpje van de ervaren elektrisch -rijder en vlogger over EV’s ElectricFelix. Hij rijdt in deze video met een ID.3 58 kW (identiek aan de iV 60] in ruim 7 uur van Berlijn naar Amsterdam. Zijn tactiek om een korte reistijd te realiseren: de accu vrijwel leeg rijden, kort bijladen op 100 kW en dóór! Hij bevestigt wat we hier eerder lazen: snel laden doe je alleen met een (bijna) lege accu. Gaat mij niet lukken

YouTube: #BerlinChallenge 2021 ID.3 Pro (1st) 58kWh rental edition
Nou even rondgesnuffeld op ElectricFelix, inderdaad zeer ervaren. Als je dan leest over al die verschilllende laadopties, chargers die al dan niet werken, enz.enz. Mwah, een duidelijk onvolwassen markt die hopelijk heel snel een wat stabieler beeld gaat geven, want lijkt het meer op een oerwoud waar je snel koppijn van krijgt... 8)7
Benieuwd dus naar ervaringen van trips naar het buitenland met tips & tricks. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nr.10
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 02-09-2021
[...]
Ik heb een First Edition en ik heb een Clever Charing Cable met een 230v aansluiting. (geen 400v) erbij gekregen.
Pagina: 1 ... 137 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2