Met een blauwe stekker of een “gewone” stekker 🔌?Nr.10 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 17:50:
[...]
Ik heb een First Edition en ik heb een Clever Charing Cable met een 230v aansluiting. (geen 400v) erbij gekregen.
Durf ik nu even niet te zeggen, zal het het morgenavond doorgeven.Alex Timmermans schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 17:51:
[...]
Met een blauwe stekker of een “gewone” stekker 🔌?
J&T Lease (is volgens mij van mossel onderdeel)
Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar
Inderdaad, Nederland is een oase in een lappendeken van aanbieders. Kwestie van tijd, maar je realiseert je dat er nog een hoop ontwikkeling en stroomlijning noodzakelijk is.bram2700 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 17:34:
[...]
Nou even rondgesnuffeld op ElectricFelix, inderdaad zeer ervaren. Als je dan leest over al die verschilllende laadopties, chargers die al dan niet werken, enz.enz. Mwah, een duidelijk onvolwassen markt die hopelijk heel snel een wat stabieler beeld gaat geven, want lijkt het meer op een oerwoud waar je snel koppijn van krijgt...![]()
Benieuwd dus naar ervaringen van trips naar het buitenland met tips & tricks.
Volgens mij al vele foto's gepasseerd met ambiance verlichtingSSJVegito schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 16:49:
[...]
Zou je een foto kunnen maken van het hele interieur dus met stuur en scherm etc erop?
Enige verschil is dat over het dashboard geen verlichting zit en minder keuze in kleuren/combinaties
eerlijk ben ik blij dat er in mijn dashboard geen kleur zit. is me veel te druk.goetfoud schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 19:17:
[...]
Volgens mij al vele foto's gepasseerd met ambiance verlichting
Enige verschil is dat over het dashboard geen verlichting zit en minder keuze in kleuren/combinaties
Ik zou het doen!
Kun je de intensiteit ook instellen?Neeler schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 16:44:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Kan meer maken als je wil.
Eindelijk meer duidelijk over de omzetting van de sportline.
Productie week is nu week 38. De auto zou dan week 41 bij de dealer moeten staan. Dat valt allemaal nog ruim in 2021, dus ik ben tevreden. Al ben ik wel echt belachelijk slecht in wachten.
Productie week is nu week 38. De auto zou dan week 41 bij de dealer moeten staan. Dat valt allemaal nog ruim in 2021, dus ik ben tevreden. Al ben ik wel echt belachelijk slecht in wachten.
Beste allen, vanmiddag Enyaq opgehaald bij de dealer. Zoals eerder aangegeven had ik echt spijt niet het transportpakket als optie meegenomen te hebben. Tot mijn grote verrassing trok de dealer gewoon een inzetbak en laadvloer uit een andere Enyaq( die wel was voorzien van de optie transport), en gaf aan dat hij deze zelf zou nabestellen, helemaal top. Ik moest uiteindelijk €250,- aftikken, op zich prima, scheelt weer een hoop gedoe, wilde dit even met jullie delen. Iedereen die nog aan het wachten is veel voorpret, het is echt het wachten waard, helemaal blij met electrische race cruiser 😄
Mooi geregeld!hansre schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 19:41:
Beste allen, vanmiddag Enyaq opgehaald bij de dealer. Zoals eerder aangegeven had ik echt spijt niet het transportpakket als optie meegenomen te hebben. Tot mijn grote verrassing trok de dealer gewoon een inzetbak en laadvloer uit een andere Enyaq( die wel was voorzien van de optie transport), en gaf aan dat hij deze zelf zou nabestellen, helemaal top. Ik moest uiteindelijk €250,- aftikken, op zich prima, scheelt weer een hoop gedoe, wilde dit even met jullie delen. Iedereen die nog aan het wachten is veel voorpret, het is echt het wachten waard, helemaal blij met electrische race cruiser 😄
Ik heb €77 afgerekend voor alleen de hardschuim kofferbakbodem uit de transportoptie, en gebruik daarop de reeds bestaande laadvloer.
Werkt ook prima en is nog iets voordeliger (=simply clever…
Hoop ik voor je dat hij ook de metalen steunen overgezet heeft. Anders kun je nog geen verschillende hoogtes instellen en heb je voor beetje teveel geld een bak en vloertjehansre schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 19:41:
Hier levering naar 25 juni uitgesteld i.p.v. volgende week. Betreft bestelling via Atlhon lease bij Ames Dordrecht.
Betreft een Iv80 Athlon edition.
Betreft een Iv80 Athlon edition.
If it aint broke, fix it till it is!
Loft by night 🌃SSJVegito schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 16:49:
[...]
Zou je een foto kunnen maken van het hele interieur dus met stuur en scherm etc erop?
:strip_exif()/f/image/TXgDPmjYafv9iReheF82vsSg.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/g1mgaJBZKVk8wDTc7C9i71zI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/AvfGlGLDSpnW0jnv0X695SrX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vb0s1jVzVzkUSlLP9uD3Lo2G.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0YsAY3j4ANzysgFHYkA9JU9N.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZZ0jcso0qdrxlAZSv2Q37oUK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/CZb2Cp60hr922YnF297UqsMw.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb de 60 gisteren afgeleverd gekregen. Helemaal top, heel erg blij mee. Mijn dealer had, zonder dat we er over gesproken hebben, in elk geval gezorgd voor luxe kentekenplaten, een aanhanger plaat en die vak verdelers achterin bij de wielkassen. Ik was er happy mee, keurig netjes zo die aflevering.
Paar opmerkingen:
De eerste 280km staan er alweer op, Vandaag de accu van 80% naar 12% leeg gereden. Rijd heerlijk, wel heb ik dat de Carplay af en toe een minuut ofzo weg valt en dan weer online komt. Verder is het systeem een keer vastgelopen na starten, stond volume ineens op maximaal (dus ook voor gordels en knipperlichten). Oorverdovend, maar even de aan/uitknop van de infotainment 15 sec inhouden en daarna opnieuw opstarten en het ging weer goed. Ik vermoed dat de vastloper inherent is aan een melding die ik krijg dat de auto in "diepe slaap is" en dat het ontwaken niet goed gaat.
Tot slot merk ik dat de radio niet altijd automatisch weer terugkomt na telefoneren. Herkennen meerderen dit? Dat vind ik wel irritant, hopelijk is dit in een volgende update verholpen. De spraakbediening vind ik tot zo ver een beetje tegenvallen, de Enyaq maakt verschil tussen bluetooth en carplay, waardoor de contacten niet standaard gesynchroniseerd zijn (behalve via Carplay). Dus moet je alsnog Siri openen om te kunnen praten.
Verder qua rijeigenschappen, niets dan lof. Wat ben ik blij met mijn keuze en wat is het genieten in deze wagen. Vandaag reed ik achter een nieuwe Mustang, maar ik vind de Enyaq toch echt beter gelukt. En groot dat de wagen in het echt is!
:strip_exif()/f/image/8AuA1INPP25wFYpcI8eosNbf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/EjSPXYk5MbUE3V4SGakVBSt3.jpg?f=fotoalbum_large)
Paar opmerkingen:
De eerste 280km staan er alweer op, Vandaag de accu van 80% naar 12% leeg gereden. Rijd heerlijk, wel heb ik dat de Carplay af en toe een minuut ofzo weg valt en dan weer online komt. Verder is het systeem een keer vastgelopen na starten, stond volume ineens op maximaal (dus ook voor gordels en knipperlichten). Oorverdovend, maar even de aan/uitknop van de infotainment 15 sec inhouden en daarna opnieuw opstarten en het ging weer goed. Ik vermoed dat de vastloper inherent is aan een melding die ik krijg dat de auto in "diepe slaap is" en dat het ontwaken niet goed gaat.
Tot slot merk ik dat de radio niet altijd automatisch weer terugkomt na telefoneren. Herkennen meerderen dit? Dat vind ik wel irritant, hopelijk is dit in een volgende update verholpen. De spraakbediening vind ik tot zo ver een beetje tegenvallen, de Enyaq maakt verschil tussen bluetooth en carplay, waardoor de contacten niet standaard gesynchroniseerd zijn (behalve via Carplay). Dus moet je alsnog Siri openen om te kunnen praten.
Verder qua rijeigenschappen, niets dan lof. Wat ben ik blij met mijn keuze en wat is het genieten in deze wagen. Vandaag reed ik achter een nieuwe Mustang, maar ik vind de Enyaq toch echt beter gelukt. En groot dat de wagen in het echt is!
:strip_exif()/f/image/8AuA1INPP25wFYpcI8eosNbf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/EjSPXYk5MbUE3V4SGakVBSt3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6jLP62iTFGUagIpIGCR59TjY.jpg?f=fotoalbum_large)
All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh
Wat een plaatje! Mooi.ervh schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 22:38:
Ik heb de 60 gisteren afgeleverd gekregen. Helemaal top, heel erg blij mee. Mijn dealer had, zonder dat we er over gesproken hebben, in elk geval gezorgd voor luxe kentekenplaten, een aanhanger plaat en die vak verdelers achterin bij de wielkassen. Ik was er happy mee, keurig netjes zo die aflevering.
Paar opmerkingen:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Interieur ook mooi! Had ik nog niet eerder goed op foto gezien, maar ziet er gaaf uit.
Heb je de winterset al ontvangen? Ik heb zelf besteld via de website, zou met max 14 dagen geleverd worden, maar ik wacht er al weken op.ManiacScum schreef op maandag 3 mei 2021 @ 09:23:
[Afbeelding]
Ik heb nog even navraag gedaan over de levering van de winterset, deze stonden vrijdag nog in 'back order'.
Wat dat concreet inhoudt kon de dealer (nog) niet zeggen, daarover word ik nog terug gebeld. Voor nu ook niet het meest interessante onderdeel.
Ze mogen deze ook nasturen
Ik zat de posts terug te kijken en zag dat je begin april de link gedeeld had van de set die je besteld hebt, dat is volgens mij een set voor een IV60 terwijl je een IV80 hebt. Klopt dat? Verschil zit hem in de velgmaat en banden maat achter. De set die je besteld hebt heeft achter 235 banden en smallere velg, iv80 heeft normaliter 255 achter. Op basis van de review van Bjorn Nyland zou 235 achter fysiek wel moeten passen op een IV80, maar ik weet niet of het mogelijk in de toekomst issues kan geven met verzekering I.v.m. Typegoedkeuring. Wellicht iets om na te vragen bij je dealer.
Heeft iemand al een vervangend stukje kunnen vinden op Alie ofzo voor dat lelijke Skoda logo projectie instap verlichting? Dat vind ik toch echt afbreuk doen aan de stijl van deze machine.
Ieder zijn voorkeur, ik vind het juist prachtig, zeker omdat het mooi de lijn van het dashboard volgt.rammes schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 19:20:
[...]
eerlijk ben ik blij dat er in mijn dashboard geen kleur zit. is me veel te druk.
Erg chique.
Lees ik nu goed dat er voor de 20 inch vega velgen ook All season banden zijn? De 245 45 r20. Passen die ook op de IV80?Henyaq schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 08:16:
[Afbeelding]
Stond voor levering in week 25, maar nu binnen bij dealer.
Afleveren week 23
IV60 krijgt michelin crossclimate 4 seizoenen in de maat 245 45 r20 (vega), wat binnen aanvaardbare afwijking van afrolmaat valt.
De 235 50 r20 is in 4 seizoenen met 3pmsf (nog) niet te vinden.
Dan kom je achter een maatje te smal uit. Weet niet of dat bezwaarlijk is. Nog breder dan 255 is ook weer wat.... ik las meen ik eerder over iemand die achter 265 gaat monteren, maar niet van michelin als ik me goed herinner en ik weet niet of dat r20 was (in r19 is meer beschikbaarheid).remc1979 schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 08:20:
[...]
Lees ik nu goed dat er voor de 20 inch vega velgen ook All season banden zijn? De 245 45 r20. Passen die ook op de IV80?
:strip_exif()/f/image/rChxGl5GvQmmy92DFjw40Xre.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 26% gewijzigd door Henyaq op 22-05-2021 08:48 ]
Dat instappen in een verwarmde auto is toch wel superlekker hoor. Vanmorgen eens even geprobeerd. Buitentemperatuur 13 graden en via de app ingesteld dat de auto om 8.10 22,5 moest zijn. Werkt prima. Lekker warm bij instappen.
Zag in de laadunit dat de auto gedurende 10 min ca. 3 kW heeft afgenomen om dit te bewerkstelligen.
Zag in de laadunit dat de auto gedurende 10 min ca. 3 kW heeft afgenomen om dit te bewerkstelligen.
Normaal gesproken zijn iets smallere velgen en bamden voor de winter juist wenselijk. Zeker als je op wintersport gaat, je hebt dan op sneeuw meer grip.Robert_ZM schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 07:18:
[...]
Heb je de winterset al ontvangen? Ik heb zelf besteld via de website, zou met max 14 dagen geleverd worden, maar ik wacht er al weken op.
Ik zat de posts terug te kijken en zag dat je begin april de link gedeeld had van de set die je besteld hebt, dat is volgens mij een set voor een IV60 terwijl je een IV80 hebt. Klopt dat? Verschil zit hem in de velgmaat en banden maat achter. De set die je besteld hebt heeft achter 235 banden en smallere velg, iv80 heeft normaliter 255 achter. Op basis van de review van Bjorn Nyland zou 235 achter fysiek wel moeten passen op een IV80, maar ik weet niet of het mogelijk in de toekomst issues kan geven met verzekering I.v.m. Typegoedkeuring. Wellicht iets om na te vragen bij je dealer.
En 255 voor de Vega velgen zijn er nog niet?Henyaq schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 08:28:
[...]
Dan kom je achter een maatje te smal uit. Weet niet of dat bezwaarlijk is. Nog breder dan 255 is ook weer wat.... ik las meen ik eerder over iemand die achter 265 gaat monteren, maar niet van michelin als ik me goed herinner en ik weet niet of dat r20 was (in r19 is meer beschikbaarheid).
[Afbeelding]
Ja, herken ik, in ieder geval bij gebruik van Flitsmeister die ook een telefoongesprek simuleert en na een melding het geluid van de radio uit blijft. Ik dacht dat via de gespreksknop op het stuur het geluid weer terug komt maar weet dat niet zeker meer. Wel komt het geluid terug als de navigatie een mededeling doet.ervh schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 22:38:
Overigens, vannacht geladen echter maar tot 69% waar het eerder tot 80% was. En vanochtend ging de linker achterdeur niet open (in de stromende regen) de andere deuren wel. Bij thuiskomst weer oké.
Mooie foto's en een goeie foto van het interieur, Ziet er echt mooi uit het Lounge interieur blij met mijn keuze.ervh schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 22:38:
Paar opmerkingen:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik heb deze namelijk nog niet in het echt gezien alleen op foto's.
Deze foto geeft een goed beeld, nu maar wachten dat ik hem kan gaan halen.....
Hé je hebt mijn auto opgehaaldervh schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 22:38:
Paar opmerkingen:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Heb precies hetzelfde besteld (kleur, velgen, lounge interieur) maar dan een 80 uitvoering. Mooie auto veel plezier ermee
Nog niet.. Maar ga ik zeker wat aan doen. Net als de interieurverlichting.. Blij met geen led strip voor mij. Zet de rest op iets gelig licht vast en lekker gedimd. #hounietvanVegasofKermis.florabora schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 07:50:
Heeft iemand al een vervangend stukje kunnen vinden op Alie ofzo voor dat lelijke Skoda logo projectie instap verlichting? Dat vind ik toch echt afbreuk doen aan de stijl van deze machine.
zumba
Of je zet het gewoon uit.......zumba schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 10:21:
[...]
Nog niet.. Maar ga ik zeker wat aan doen. Net als de interieurverlichting.. Blij met geen led strip voor mij. Zet de rest op iets gelig licht vast en lekker gedimd. #hounietvanVegasofKermis.
Tis allemaal niet zo moeilijk 😉
@jdenijs @knirrebir Ik denk dat we rond dezelfde tijd besteld hebben, ik bij van Udenhout in Den Bosch. Mijn bestelling is op 4 december gemaakt en ik heb afleverweek 28 als planning meegekregen. Vorige week kreeg ik te horen dat ze konden zien dat productie ingepland was in week 23 / 24 met dan levering in week 28. Logischerwijze zou je dan denken dat de Enyaq van Knirrebir in week 22 / 23 in productie zou moeten gaan en die van Jdenijs nog daarvoor. Maar ja, je weet het nooit precies.knirrebir schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 12:27:
[...]
Ik overgang november/december 2020 besteld, indicatie toen en nu is nog steeds eind juni 2021 (week 26-27) aflevering.
Heb paar weken geleden contact gehad en ga half volgende week opnieuw bellen, wat daaruit komt laat ik je weten.
Waar wittebrug graag duidelijkheid over wil, maar niet-slecht door krijgt van fabriek is wanneer productie gepland is, hopelijk als ik half volgende week bel is bekend dat productie gepland is en wanneer dat is.
Wie heeft het Eco Lounge interieur en wil daar wat overzichts- en sfeerfoto's van plaatsen? Ben erg benieuwd en heb volgens mij nog weinig tot geen foto's daarvan gezien.
@ik222 Klopt. Ik heb in de zomer 255 bij 20 inch en in de winter 235 bij 18 inch. Bij wintersport is kleiner sowieso handig ivm sneeuwkettingen
[ Voor 3% gewijzigd door Robbie8454 op 22-05-2021 10:46 ]
Tja vind ik ook. Wel jammer dat het in de Loft dan niet doorloopt. Enige nadeel van de Loft vind ik.goetfoud schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 08:19:
[...]
Ieder zijn voorkeur, ik vind het juist prachtig, zeker omdat het mooi de lijn van het dashboard volgt.
Erg chique.
Het zegt inderdaad niets, ik heb ook rond 4 december besteld, 1e leverweek was 26, daarna 21 en uiteindelijk zat ik bij de 1e 5 in Nederland die de auto konden ophalen.Fairplay92 schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 10:42:
[...]
@jdenijs @knirrebir Ik denk dat we rond dezelfde tijd besteld hebben, ik bij van Udenhout in Den Bosch. Mijn bestelling is op 4 december gemaakt en ik heb afleverweek 28 als planning meegekregen. Vorige week kreeg ik te horen dat ze konden zien dat productie ingepland was in week 23 / 24 met dan levering in week 28. Logischerwijze zou je dan denken dat de Enyaq van Knirrebir in week 22 / 23 in productie zou moeten gaan en die van Jdenijs nog daarvoor. Maar ja, je weet het nooit precies.
Blijft allemaal erg vreemd. Maar goed, je veranderd er niets aan.
Je moet maar zo denken....jullie hebben nog iets om naar uit te kijken. Ik ben er na 4500km al helemaal aan gewend.
Het wachten zal beloond worden, de Enyaq rijd echt geweldig.
Voordeel is wel dat Loft als basis echt helemaal mooi is...vind hem zelf veel mooier van dat bruine lodge of lounge met die gele streep. Eco Suite wel weer gaaf maar flinke meerprijs...
Fairplay92 schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 10:50:
[...]
Tja vind ik ook. Wel jammer dat het in de Loft dan niet doorloopt. Enige nadeel van de Loft vind ik.
Volledig mee eens. Als ik meer budget in de leaseregeling had gehad, was ik voor eco suite, lichtpakket en pano gegaan. Al die rijsystemen e.d. vind ik minder belangrijk.JdeBar schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 10:55:
Voordeel is wel dat Loft als basis echt helemaal mooi is...vind hem zelf veel mooier van dat bruine lodge of lounge met die gele streep. Eco Suite wel weer gaaf maar flinke meerprijs...
[...]
Daarom is het inderdaad mooi dat er keuze is, vanwege verschillende smaken.JdeBar schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 10:55:
[...]
Ik vind logde en lounge het mooiste, daarna loft.
Eco Suite vind ik weer erg lelijk omdat ik de zogenaamde cognac kleur goedkoop vindt ogen.
Mij te licht. Vind dat bij andere merken waar bruine kleur 'dieper' is veel mooier.
Smaak, smaak, keuzes, keuzes...😜
Zonder een assistentie pakket, merk ik dat hij wel adaptief reageert bij het loslaten van het 'gaspedaal'. Indien er een bocht of kruispunt nadert, remt hij meer af. Ook lijkt bij rekening te houden met voorliggers. Is dit een basis feature die er op zit?
Deze icoontjes heb ik ::strip_exif()/f/image/o8oGCNZ5E5CpqyCDFQbP0QvF.jpg?f=fotoalbum_large)
Het zal de automatische recuperatie Eco Assist zijn. Echter merk ik dat het ook werkt zonder dat het symbool wordt getoont.
Die assist werkt dus beter dan je zou mogen verwachten volgens de handleiding.
Deze icoontjes heb ik :
:strip_exif()/f/image/o8oGCNZ5E5CpqyCDFQbP0QvF.jpg?f=fotoalbum_large)
Het zal de automatische recuperatie Eco Assist zijn. Echter merk ik dat het ook werkt zonder dat het symbool wordt getoont.
[ Voor 13% gewijzigd door Kaaschef op 22-05-2021 14:10 ]
ik denk dat ie remt voor de verplichte coffeebreakKaaschef schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 11:30:
Zonder een assistentie pakket, merk ik dat hij wel adaptief reageert bij het loslaten van het 'gaspedaal'. Indien er een bocht of kruispunt nadert, remt hij meer af. Ook lijkt bij rekening te houden met voorliggers. Is dit een basis feature die er op zit?
Deze icoontjes heb ik : [Afbeelding]
Niets gehoord vooralsnog.Robert_ZM schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 07:18:
[...]
Heb je de winterset al ontvangen? Ik heb zelf besteld via de website, zou met max 14 dagen geleverd worden, maar ik wacht er al weken op.
Deze week de leverende dealer nog gemaild maar geen enkele reactie.... Buit is binnen blijkbaar
Ben benieuwd of de winterbanden straks dan wel verkrijgbaar zijn voor de 21inch velgjes
.

De banden specialist heeft mij verzekerd dat die aan het einde van de zomer leverbaar zouden moeten zijn.Thiazzz schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 13:04:
Ben benieuwd of de winterbanden straks dan wel verkrijgbaar zijn voor de 21inch velgjes.
Zitten we al dik overheen, want dit zijn alleen de luxe kentekenplaten for whatever reason.
?Reimzter schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 13:48:
[...]
Zitten we al dik overheen, want dit zijn alleen de luxe kentekenplaten for whatever reason.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Zou mooi zijn, alleen jij hebt andere dealer dan ons, wat ik eerder gepost had, ik ga half volgende week contact opnemen en koppel dat terug (met name voor jdenijs) en kan het zijn dat het beetje klopt met planning welke jij hebt bij van udenhout, algemeen is het voor iedereen die enyaq moet krijgen afwachten want het schiet nog best alle kanten op mbt wanneer productie, transport, aflevering.Fairplay92 schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 10:42:
@jdenijs @knirrebir Ik denk dat we rond dezelfde tijd besteld hebben, ik bij van Udenhout in Den Bosch. Mijn bestelling is op 4 december gemaakt en ik heb afleverweek 28 als planning meegekregen. Vorige week kreeg ik te horen dat ze konden zien dat productie ingepland was in week 23 / 24 met dan levering in week 28. Logischerwijze zou je dan denken dat de Enyaq van Knirrebir in week 22 / 23 in productie zou moeten gaan en die van Jdenijs nog daarvoor. Maar ja, je weet het nooit precies.
Apart, dus ook bij clever charging cable geen eenheid.Nr.10 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 17:50:
Ik heb een First Edition en ik heb een Clever Charing Cable met een 230v aansluiting. (geen 400v) erbij gekregen.
Mooi dat voor jou granny charger voldoende is ipv clever charging cable waarvan niet bekend is wat je wel-niet qua adapters krijgt en of het klopt met de verwachting.capellio schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 16:26:
Ik heb net de auto mogen ophalen, daar zit niet de adaptor in die ik had verwacht maar een granny lader, ook goed natuurlijk (in de zin van probleem opgelost) maar ik ga morgen toch nog maar even bellen om te melden dat dit ook niet klopt.
Dat je contact opneemt begrijp ik; als je clever charging cable bestelt en je krijgt granny charger is er prijstechnisch ook verschil.
Dat verschilt zoals ik kan beoordelen per dealer, wil je weten voor jou enyaq (uitgaande dat die geleverd is) dan zou ik dealer bellen die geleverd heeft aan jou en je kan ook dealers in jou omgeving bellen.remc1979 schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 08:58:
En 255 voor de Vega velgen zijn er nog niet?
Even 2-3 pagina's terug kijken member ervh heeft lounge interieur en foto gepost.florabora schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 10:44:
Wie heeft het Eco Lounge interieur en wil daar wat overzichts- en sfeerfoto's van plaatsen? Ben erg benieuwd en heb volgens mij nog weinig tot geen foto's daarvan gezien.
Ben benieuwd wat je van plan bent (hardware en/of software) en of het lukt, qua projectie logo al eerder zaken van gepost qua idee, maar nog niets mee gedaan en ook niet bekend of het kan - lukt - werkt.zumba schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 10:21:
Nog niet.. Maar ga ik zeker wat aan doen. Net als de interieurverlichting.. Blij met geen led strip voor mij. Zet de rest op iets gelig licht vast en lekker gedimd. #hounietvanVegasofKermis.
Dat adaptief van assistentie basis was eerder bekend evenals voorliggers.Kaaschef schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 11:30:
Is inderdaad in basis aanwezig en niet verwacht.
Qua iconen klopt het met wat andere members hebben met assistentie basis.
Wil je er meer over weten kan ik het posten, nodige pagina's geleden genoeg over voorbij gekomen.
Neem het voor lief en doe je er voordeel mee dat er meer gebeurt dan te verwachten was.
Dat klopt er zijn members die alleen luxe kentekenplaten bijhouden - kunnen inzien.Reimzter schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 13:48:
Ik vind het leuk dat het bijgehouden en gepost wordt ook al gaat het alleen om luxe kentekenplaten en dat er daar er daar al bijna 1000 van zijn.
Ik hoop het echt voor je, er is al tekort aan chips, verf, bouwmateriaal dus dat dit voor rubber gaat gelden is denkbaar, mede ook door eerder gemelde problemen met 19 inch velgen en banden.Robbie8454 schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 13:29:
De banden specialist heeft mij verzekerd dat die aan het einde van de zomer leverbaar zouden moeten zijn.
Ik vind voor nu nog meevallen van meldingen dat dealers 20 inch levering ipv bestelde 19 inch agv problemen.
Denk dat voor het snelle qua aflevering iets teveel van het goede was om metalen steunen over te zetten, maar qua bedrag had je kunnen vragen of het overzetten zou kunnen en begrijp ik je opmerking dat het qua bedrag best wat stevig is.jeroenkb schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 20:12:
Hoop ik voor je dat hij ook de metalen steunen overgezet heeft. Anders kun je nog geen verschillende hoogtes instellen en heb je voor beetje teveel geld een bak en vloertje
Ja is antwoord op vraag of het klopt dat het een iv80 is.Robert_ZM schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 07:18:
Fysiek passen 235 achter is zeker, dat is niet van 'wel moeten passen' dat gaat gewoon.
Qua verzekering niet alleen navragen bij dealer, maar ook bij verzekering (al dan niet via leasemaatschappij als dat van toepassing is).
Dat is inderdaad wat member henyaq aangeeft.remc1979 schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 08:20:
Lees ik nu goed dat er voor de 20 inch vega velgen ook All season banden zijn? De 245 45 r20. Passen die ook op de IV80?
Als 235 achter past op enyaq 80 achter en standaard 255 is (geleverd wordt) dan past 245 ook op enyaq 80.
Trouwens als je helemaal geen assistentie hebt, heb je dan alleen cruise control? Of is die dan wel adaptive?
[ Voor 5% gewijzigd door ElonDusk op 22-05-2021 14:52 ]
Model 3
Als ik TA uitzet houd ik een standaard ACC over. Dat werkt prima :-)ElonDusk schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 14:51:
Trouwens als je helemaal geen assistentie hebt, heb je dan alleen cruise control? Of is die dan wel adaptive?
Hallo allemaal. Het is allemaal wat snel gegaan maar ik kreeg ineens een jobaanbieding en heb toegezegd, dus ook meteen voor een nieuwe wagen moeten gaan. Testrit ID4 gedaan, daarna zag ik bij de zustergarage erlangs de Enyaq staan, naar binnen gelopen en daar stond hij in het Arctic Silver, launch+ pakket(België voor de duidelijkheid) . Eigenlijk totaal niet te vergelijken met de wat futuristische ID4, we waren meteen verkocht. Omdat ik geen jaar wil wachten heb ik voor 1 van de iv80 launch+ modellen gegaan die in omloop zijn, eveneens arctic silver. In de komende weken heb ik em dus al meteen.
Op de offerte staat eigenlijk maar 1 pakket en daar alle opties in. Als ik de auto zelf eens wil samenstellen op de Belgische website is het dan wat puzzelen geblazen. Ik wil nl. zien welke opties er allemaal op zitten en hoe ze werken. Veel zaken vind ik echter zelfs niet terug op de offerte en zijn nergens in een apart package te vinden, en vice versa. Hebben jullie een idee of onderstaande in een systeem verweven zit?
230v stopcontact -> Zie ik nergens tussen de opties, wel op de offerte
elektrische extra verwarming -> idem
Op de website zie ik turn assist, exit warning etc staan.. maar nergens tussen de mogelijke opties of in de offerte..
Ook manoeuvre assist bij uitrijden parkeerplaats wordt in de verf gezet, dit zie ik ook nergens vermeld. Er zit uiteraard wel de 360 area view op, mag ik er trouwens vanuit gaan dat ik zoals bij andere recente skoda modellen de wagen automatisch kan laten file parkeren, door enkel het gaspedaal te bedienen?
Voorts zie ik “sfeerverlichting uitvoering 2” staan, dat kan ik ook nergens thuis brengen.
het lijkt alleszins dat de launch + nagenoeg full option is.. ik zie maar een paar opties die ik niet heb moeten aanvinken bij de configurator, zoals family pack plus en comfort seat plus.
Alvast bedankt voor wat inzichten! Wat een prachtige overzichtspagina!
Best wel spannend allemaal, wat een prachtige bolide!
Op de offerte staat eigenlijk maar 1 pakket en daar alle opties in. Als ik de auto zelf eens wil samenstellen op de Belgische website is het dan wat puzzelen geblazen. Ik wil nl. zien welke opties er allemaal op zitten en hoe ze werken. Veel zaken vind ik echter zelfs niet terug op de offerte en zijn nergens in een apart package te vinden, en vice versa. Hebben jullie een idee of onderstaande in een systeem verweven zit?
230v stopcontact -> Zie ik nergens tussen de opties, wel op de offerte
elektrische extra verwarming -> idem
Op de website zie ik turn assist, exit warning etc staan.. maar nergens tussen de mogelijke opties of in de offerte..
Ook manoeuvre assist bij uitrijden parkeerplaats wordt in de verf gezet, dit zie ik ook nergens vermeld. Er zit uiteraard wel de 360 area view op, mag ik er trouwens vanuit gaan dat ik zoals bij andere recente skoda modellen de wagen automatisch kan laten file parkeren, door enkel het gaspedaal te bedienen?
Voorts zie ik “sfeerverlichting uitvoering 2” staan, dat kan ik ook nergens thuis brengen.
het lijkt alleszins dat de launch + nagenoeg full option is.. ik zie maar een paar opties die ik niet heb moeten aanvinken bij de configurator, zoals family pack plus en comfort seat plus.
Alvast bedankt voor wat inzichten! Wat een prachtige overzichtspagina!
Best wel spannend allemaal, wat een prachtige bolide!
:strip_exif()/f/image/MHtY5ZnfR6rpi56r78oMz40f.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 8% gewijzigd door Cloclo100 op 22-05-2021 15:47 ]
Mijn dealer zegt dat ze er nog niet zijn.knirrebir schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 14:25:
[...]
Dat verschilt zoals ik kan beoordelen per dealer, wil je weten voor jou enyaq (uitgaande dat die geleverd is) dan zou ik dealer bellen die geleverd heeft aan jou en je kan ook dealers in jou omgeving bellen.
Dat heeft toch niets met verschillende dealers te maken. Ze zijn er of ze zijn er niet, desnoods via de kwikfit om de hoek.
Klopt wat mij betreft niet helemaal: ik heb Assistentie basis, maar niet dat koffiekopje icoonknirrebir schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 14:34:
[...]
Dat adaptief van assistentie basis was eerder bekend evenals voorliggers.
Is inderdaad in basis aanwezig en niet verwacht.
Qua iconen klopt het met wat andere members hebben met assistentie basis.
Wil je er meer over weten kan ik het posten, nodige pagina's geleden genoeg over voorbij gekomen.
Neem het voor lief en doe je er voordeel mee dat er meer gebeurt dan te verwachten was.
Ik heb wel assistentie basis maar merk hetzelfde. Soms heb ik niets aan staan, geen acc en geen ta maar dan remt de auto toch mee als er een voorligger afremt of als je een voorligger begint te naderen. Zeker als je op rotondes afrijdt die worden herkend als rotonde en waarvoor het recuperatie systeem automatisch gaat remmen wordt ook de voorganger meteen meegenomen met afstand houden enzo.Kaaschef schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 11:30:
Deze icoontjes heb ik : [Afbeelding]
Werkt super!
Koffiekopje is vermoeidheidherkenning en onderdeel van comfortpakket.jeroenkb schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 15:35:
[...]
Klopt wat mij betreft niet helemaal: ik heb Assistentie basis, maar niet dat koffiekopje icoon
Duidelijk. Dat heb ik inderdaad niet.RandomNick schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 15:37:
[...]
Koffiekopje is vermoeidheidherkenning en onderdeel van comfortpakket.
In de settings kun je bij ACC trajectvoorspelling aan/uit zetten. Volgens mij veroorzaakt dat het gedrag. Niet de Ecomodus.RandomNick schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 15:36:
[...]
Ik heb wel assistentie basis maar merk hetzelfde. Soms heb ik niets aan staan, geen acc en geen ta maar dan remt de auto toch mee als er een voorligger afremt of als je een voorligger begint te naderen. Zeker als je op rotondes afrijdt die worden herkend als rotonde en waarvoor het recuperatie systeem automatisch gaat remmen wordt ook de voorganger meteen meegenomen met afstand houden enzo.
Werkt super!
Heb je die Laadpaal via Edi ook aangevraagd of ga je voor een andere optie? Ik zie het bos door de bomen niet meer met laadopties.. Welk abonnement het meeste voordelen biedt etc.. Uiteindelijk ga je natuurlijk vooral thuis laden maar toch, wil niet achteraf ontdekken dat ik teveel betaal. Zo is er bvb ook Lampiris met een aanbod voor EV rijders. Kan je me hierin wat tips geven? Alvast vriendelijk bedankt!Dailybits schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 10:38:
Net in België mijn iv 80 full option opgehaald (buiten family plus alles aangevinkt) en ik kan dus inderdaad die powerpass perfect aanvragen nu in de app.
[Afbeelding]
Bij aflevering te horen gekregen dat de omkeerbare koffermat niet past met de flexibele koffervloer (transport optie). En ook de universal charger zat er niet bij en gaan ze nu achterhalen waar die ergens is achtergebleven.
Wat ik niet wist bij bestellen is dat het dakraam echt open schuift en het dus niet niet gewoon een kiertje is.
[ Voor 28% gewijzigd door Cloclo100 op 22-05-2021 15:48 ]
Ik heb de laadpaal via EDI laten installeren aangezien ik toch 500euro kortingbon had gekregen. Ik vraag me wel af wat voor service we mogen verwachten van EDI want hun app is zeer twijfelachtig en geen speciale tarieven zoals voor ionity ... ik ging nog zien voor een extra laadkaart van shell rechargeCloclo100 schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 15:46:
[...]
Heb je die Laadpaal via Edi ook aangevraagd of ga je voor een andere optie? Ik zie het bos door de bomen niet meer met laadopties.. Welk abonnement het meeste voordelen biedt etc.. Uiteindelijk ga je natuurlijk vooral thuis laden maar toch, wil niet achteraf ontdekken dat ik teveel betaal. Zo is er bvb ook Lampiris met een aanbod voor EV rijders. Kan je me hierin wat tips geven? Alvast vriendelijk bedankt!
Heb je dan ook geen toegang tot die powerpass? Want als ik het goed begrijp is die toch bijzonder goedkoop..BeCrsH schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 16:23:
[...]
Ik heb de laadpaal via EDI laten installeren aangezien ik toch 500euro kortingbon had gekregen. Ik vraag me wel af wat voor service we mogen verwachten van EDI want hun app is zeer twijfelachtig en geen speciale tarieven zoals voor ionity ... ik ging nog zien voor een extra laadkaart van shell recharge
Heb al mijn chassisnummer kunnen vinden in de leasedocumenten en gesimuleerd.. Ik krijg ze dus ook aan die 0 euro het eerste jaar.
:strip_exif()/f/image/Go5Q2twjp3YKlaZhoBmv9Ida.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 32% gewijzigd door Cloclo100 op 22-05-2021 16:33 ]
Heb je dan vermoeidheidsassistent uitstaan?jeroenkb schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 15:35:
Klopt wat mij betreft niet helemaal: ik heb Assistentie basis, maar niet dat koffiekopje icoon
inderdaad die neem ik er zeker ook nog bij.Cloclo100 schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 16:29:
[...]
Heb je dan ook geen toegang tot die powerpass? Want als ik het goed begrijp is die toch bijzonder goedkoop..
Heb al mijn chassisnummer kunnen vinden in de leasedocumenten en gesimuleerd.. Ik krijg ze dus ook aan die 0 euro het eerste jaar. [Afbeelding]
Ik zie veel mensen om foto's vragen. ik weet niet of onderstaande link hier al een keer gedeeld is. Maar ruim 250 foto's van de Enyaq uit alle hoeken en standen...
https://www.netcarshow.com/skoda/2021-enyaq_iv/
Dealer belde vandaag met "slecht" nieuws. Mijn Sportline met CF gaat van week 23 naar week 35. Maar die had ik al aangevinkt staan. Dus de teleurstelling valt mee. Wel blijkt het nog steeds lastig te zijn om de CF aan te vinken. De importeur zegt dat ie erin zit. De dealer kan het niet zien. En de dealer ziet een prijsverschil van €600,-. Je verwacht het niet. Maar precies het bedrag voor een CF.
Ohja, mochten mensen nog op zoek zijn naar een productieslot voor 2021. Stuur me dan ff een PB. Dan breng ik je in contact.
Dealer belde vandaag met "slecht" nieuws. Mijn Sportline met CF gaat van week 23 naar week 35. Maar die had ik al aangevinkt staan. Dus de teleurstelling valt mee. Wel blijkt het nog steeds lastig te zijn om de CF aan te vinken. De importeur zegt dat ie erin zit. De dealer kan het niet zien. En de dealer ziet een prijsverschil van €600,-. Je verwacht het niet. Maar precies het bedrag voor een CF.
Ohja, mochten mensen nog op zoek zijn naar een productieslot voor 2021. Stuur me dan ff een PB. Dan breng ik je in contact.
Wrijf het er maar in daar in BelgiëCloclo100 schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 16:29:
[...]
Heb je dan ook geen toegang tot die powerpass? Want als ik het goed begrijp is die toch bijzonder goedkoop..
Heb al mijn chassisnummer kunnen vinden in de leasedocumenten en gesimuleerd.. Ik krijg ze dus ook aan die 0 euro het eerste jaar. [Afbeelding]
Reimzter schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 13:48:
[...]
:strip_exif()/f/image/yK0jJvZlFHyhQnAzlVwuEEcv.jpg?f=fotoalbum_large)
Klopt! We zitten er dik overheen

Dit zijn alleen de luxe platen? De niet luxe platen staan er niet bij
Dit lijkt het totale aantal te zijn (niet gerelateerd aan de luxe kentekenplaten), want ook de RDW site geeft dit aantal (https://opendata.rdw.nl/V...voertuigen/m9d7-ebf2/data - daarna filteren op 'Handelsbenaming bevat Enyaq')Fairplay92 schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 17:55:
[...]
[Afbeelding]
Klopt! We zitten er dik overheen![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dit zijn alleen de luxe platen? De niet luxe platen staan er niet bij
Kijk even deze video: YouTube: How to install and use OBD adapter and Car Scannerjdbiggelaa schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 17:23:
Ik vind de info die de Enyaq biedt over de toestand van de accu erg mager. Ik wil daarom met een Bluetooth OBD dongle en EVNotify actuele info krijgen tijdens het rijden. Heeft iemand al ervaring met deze combi?
[Afbeelding]
Deze gaat over de juiste OBD-dongle.
EVnotify werkt op de ID.4 en de Enyaq, maar waarschijnlijk alleen de Android versie. De iOS versie is nogal verouderd en de VAG-modellen staan niet in de lijst.
Alternatief is misschien een oude/nieuwe goedkope Android telefoon om deze dedicated in de auto te gebruiken. Eventueel zou het mogelijk moeten zijn om EVNotify weer te linken met ABRP.
Zie hier in een ID.4: YouTube: ABRP x EVNotify | VW ID.4 1st Max
Desalniettemin ben ik benieuwd naar ervaringen en een goede setup evt. in combinatie met een iPhone en ABRP!
Zat in de lijn der verwachting. Toch jammer. Dan was je vermoedelijk wel de eerste met CF. Bij mij staat de cf er wel in als licht plus (code PK9). Alleen is die in de sportline weer goedkoper dan in de gewone versie. Ze hadden mij ook de volle pond berekend voor de betria’s. Ze stonden erop in antraciet. Dealer was nogal verbaast toen ik aangaf dat die voor de sportline zwart zijn en een meerprijs hebben van 790 zo uit mijn hoofdmimalizo schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 17:13:
Ik zie veel mensen om foto's vragen. ik weet niet of onderstaande link hier al een keer gedeeld is. Maar ruim 250 foto's van de Enyaq uit alle hoeken en standen...

Ja ik zag EVNotify ook al voorbij komen in een video van ElictricFelix, maar als ik op hun website kijk is het alleen maar beschikbaar voor Android toestellenjdbiggelaa schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 17:23:
Ik vind de info die de Enyaq biedt over de toestand van de accu erg mager. Ik wil daarom met een Bluetooth OBD dongle en EVNotify actuele info krijgen tijdens het rijden. Heeft iemand al ervaring met deze combi?
[Afbeelding]
Hier ook bevestiging binnen dat de Powerpass naar mijn adres in NL is verzonden. De Duitse Skoda organisatie doet daar niet moeilijk over. Als hij binnen is zal ik hem snel testen op verlaagd tarief👍
Edit: plaatje verwijderd.
Edit: plaatje verwijderd.
[ Voor 47% gewijzigd door jdbiggelaa op 23-05-2021 08:14 ]
Ik snap al die ophef over accu eigenlijk niet zo.jdbiggelaa schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 17:23:
[Afbeelding]
1 ding interessant wat mij betreft en dat is hoeveel % nog beschikbaar is....en dit kan ik aflezen. 👍
Waar kan je setting mbt cruise control vinden? Kom het nergens tegen ( geen assistentie pakket)jeroenkb schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 15:41:
[...]
In de settings kun je bij ACC trajectvoorspelling aan/uit zetten. Volgens mij veroorzaakt dat het gedrag. Niet de Ecomodus.
Volgens mij werkt mijn kessy niet goed. Als ik wegloop vd auto en na 15 minuten de auto check is deze nog steeds gewoon open.
( Sleutel ligt dan binnen in de keuken.)
Ga de dealer hier vd week over bellen, dit is niet wat ik verwacht van een keyless systeem. En dan woon ik nog in een rustige buurt, dit wil je echt niet in een stad of parkeergarage.
Hoe werkt dit bij anderen?
Ga de dealer hier vd week over bellen, dit is niet wat ik verwacht van een keyless systeem. En dan woon ik nog in een rustige buurt, dit wil je echt niet in een stad of parkeergarage.
Hetzelfde.. Gaat niet automatisch op slot. Wel open bij benaderen (instelbaar). Ging ervan uit dat dit normaal is.Kaaschef schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 21:06:
Volgens mij werkt mijn kessy niet goed. Als ik wegloop vd auto en na 15 minuten de auto check is deze nog steeds gewoon open.( Sleutel ligt dan binnen in de keuken.)
zumba
Je moet op de sensor klikken op de handgreep om te vergrendelen.
/f/image/gE0JV6SaGdEE0Dceu6fPyZwx.png?f=fotoalbum_large)
Het is niet zo dat de auto automatisch sluit als je wegloopt.
/f/image/gE0JV6SaGdEE0Dceu6fPyZwx.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 76% gewijzigd door Inspired op 22-05-2021 21:28 ]
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Pff, dat valt tegen.. maar even kijken hoe dat in de praktijk handig is om nog de handgreep beet te pakken, denk dat sleutel sneller werkt.Inspired schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 21:18:
.
Nee hoor
Die sleutel laat je lekker in je broekzak, en bij het openen gebruik je de 'natuurlijke' beweging om de deur te openen. Alleen bij het sluiten moet je er even rekening mee houden om je hand kort tegen het handvat te houden. Volgens mij gaat dat echt sneller dan je sleutel ergens vandaan toveren, het juiste knopje te vinden en daarop te drukken.
Groot voordeel van de Enyaq is overigens dat je dat bij alle 4 de portieren kunt doen. Bij mijn voorganger (Kodiaq) ging dat alleen maar bij de voorportieren.
Bij mijn huidige auto ook zo. Even de handpalm er tegenaan en klaar. Vertrouw dat beter dan automatische sluitsystemen. Had dit bij een andere auto die ook geen inklapbare spiegels had. Wist nooit zeker of hij nou op slot stond. Hij gaf wel een piep, maar dat hoor je natuurlijk niet altijd
Idem hier, vorige en huidige leasewagen hadden/hebben dit.
Ik zou niet anders willen. Ik beslis graag zelf wanneer hij dicht moet
Ik zou niet anders willen. Ik beslis graag zelf wanneer hij dicht moet
Vond het bij de ID3 ook erg irritant dat de auto automatisch ontgrendelde. Ik heb de sleutel meestal in mijn jas. Loop je langs de auto gaat ie gelijk van het slot af. Zoals @Mortimerke al aangeeft. Dat bepaal ik liever zelf
Vandaag had min vrouw in de Enyaq een noodstop. Ze reed achteruit bij een parkeerplaats en de auto stopte abrupt omdat er een andere auto aankwam. Wist niet dat dit ook bij Assistentie (basis) hoort. Gelukkig maar, anders eerste druk gehad 😉
Ik ben nu niet anders gewend bij mijn Toyota. Even licht aanraken is genoeg. Werkt perfect.Inspired schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 21:18:
Je moet op de sensor klikken op de handgreep om te vergrendelen.
[Afbeelding]
Nog een praktische vraag qua laden zonder mogelijkheid op eigen terrein.
In aanloop van ontvangst merk ik dat ik een publieke laadpaalspotter aan het worden ben voor als ik ergens op bezoek ben.
Vandaag toevallig bij vrienden langs geweest. Met aldaar op 3min lopen 2 publieke laadpunten. Nu was de afstand enkele reis 80km. Aangezien dit gepland was zou ik dus kunnen zorgen dat ik met 80% wegrijd door thuis van te voren voldoende publiek te laden.
Met de iV80 kan ik strak zo een retourtje doen zonder bijladen. Is het dan toch slim om op locatie bij te laden omdat het kan, of gewoon laden wanneer het nodig is?
Dus weer eenmaal thuis even paar uur aan de publieke paal hangen of juist pas laden als de range (ik noem maar wat) rond de 20-30% resterend heeft? Ik zal er straks vanzelf een modus in vinden denk naar toch benieuwd hoe jullie het zonder mogelijk tot thuis laden het aanpakken?
[ Voor 45% gewijzigd door FJP84 op 22-05-2021 22:24 ]
Klopt. Maar vind ik geen probleem. Ontgrendelen bij benaderen is top. En gaat de auto onbedoeld van het slot en open je geen van de portieren, gaat 'ie vanzelf weer op slot na een aantal seconden.Robbie8454 schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 21:53:
Vond het bij de ID3 ook erg irritant dat de auto automatisch ontgrendelde. Ik heb de sleutel meestal in mijn jas. Loop je langs de auto gaat ie gelijk van het slot af. Zoals @Mortimerke al aangeeft. Dat bepaal ik liever zelf
zumba
Met de handrug de buitenzijde van de greep aantikken is voldoende voor afsluiten.Kaaschef schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 21:35:
[...]
Pff, dat valt tegen.. maar even kijken hoe dat in de praktijk handig is om nog de handgreep beet te pakken, denk dat sleutel sneller werkt.
zumba
Ik heb mijn bestelling van de winterset vandaag geannuleerd. Is al de tweede set die ik besteld heb via de Skoda webshop en die niet geleverd wordt. Is inmiddels 5 weken na bestelling en ze hebben nog geen zicht op levering. Bij bestellen stond er levering binnen 2 weken. Gaat lekker daar…ManiacScum schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 12:08:
[...]
Niets gehoord vooralsnog.
Deze week de leverende dealer nog gemaild maar geen enkele reactie.... Buit is binnen blijkbaar
Net in België geweest bij Ionity langs de snelweg niet sneller laden als 35 kw.
Met soc van 8 procent.
Verschillende palen geprobeerd.
Vervolgens nog een oude lader die er stond gelijk 50 kw max laden echt vreemd.
Met soc van 8 procent.
Verschillende palen geprobeerd.
Vervolgens nog een oude lader die er stond gelijk 50 kw max laden echt vreemd.
[ Voor 5% gewijzigd door mibkiller op 23-05-2021 02:25 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2