Dat is toevallig, vandaag dus dat ook gedaan...alleen een retourtje Groningen vanuit Alkmaar. Heenreis wind mee, verbruik 18kw/100km en gearriveerd met 68% accu.FJP84 schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 22:06:
[...]
Nog een praktische vraag qua laden zonder mogelijkheid op eigen terrein.
In aanloop van ontvangst merk ik dat ik een publieke laadpaalspotter aan het worden ben voor als ik ergens op bezoek ben.
Vandaag toevallig bij vrienden langs geweest. Met aldaar op 3min lopen 2 publieke laadpunten. Nu was de afstand enkele reis 80km. Aangezien dit gepland was zou ik dus kunnen zorgen dat ik met 80% wegrijd door thuis van te voren voldoende publiek te laden.
Met de iV80 kan ik strak zo een retourtje doen zonder bijladen. Is het dan toch slim om op locatie bij te laden omdat het kan, of gewoon laden wanneer het nodig is?
Dus weer eenmaal thuis even paar uur aan de publieke paal hangen of juist pas laden als de range (ik noem maar wat) rond de 20-30% resterend heeft? Ik zal er straks vanzelf een modus in vinden denk naar toch benieuwd hoe jullie het zonder mogelijk tot thuis laden het aanpakken?
Terug wind tegen (windkracht 6/7) Netjes aan de snelheid gehouden, na 19uur de 130km/u aangehouden voor een stuk (42kw/100km)..maar uiteindelijk de hele afsluitdijk maar terug naar 100 om niet leeg te komen te staan... omdat er op dit traject geen snelladers zijn...
Uiteindelijk met 8% thuisgekomen (40km resterend) toch wel wat spannend
Kortom 330km met 92% verbruik op een 80. Volgende keer gewoon even bijladen ter plaatse om relaxter thuis te komen .