Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 140 ... 250 Laatste
Acties:
  • 1.769.630 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex Timmermans
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 15-09 21:46
jdbiggelaa schreef op zondag 23 mei 2021 @ 21:34:
[...]

Deze rode is voor 3-fasen kracht aansluiting = max 11 kW.
Ben benieuwd of er nou wel of niet een 230v aansluiting bij de CCC zit. 400v lijkt mij niet echt zinvol als je bijvoorbeeld ergens op een camping staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08:09
Alex Timmermans schreef op maandag 24 mei 2021 @ 09:22:
[...]

Ben benieuwd of er nou wel of niet een 230v aansluiting bij de CCC zit. 400v lijkt mij niet echt zinvol als je bijvoorbeeld ergens op een camping staat.
Voor wat staat die afkorting CCC?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Cloclo100 schreef op maandag 24 mei 2021 @ 09:24:
[...]

Voor wat staat die afkorting CCC?
Clever charging cable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-10 10:30
Robert_ZM schreef op maandag 24 mei 2021 @ 08:28:
[...]

Ik heb gisteren de OBDLink LX besteld. Die wil ik gebruiken op een Android telefoon met EVNotify. In EVNotify is het dan mogelijk om die te linken met ABRP. Mogelijk dat ik ABRP daartoe ook actief moet hebben op het Android toestel, maar dat moet ik dan uitproberen. Doel is dat ik het SOC percentage actief te krijg in ABRP in Apple CarPlay, dus dat het doorgegeven wordt van EVNotify vanaf de Android telefoon naar ABRP op de iPhone. Eens zien of ik dat van de week werkend krijg
Goed plan, we zijn benieuwd!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Robert_ZM schreef op maandag 24 mei 2021 @ 08:42:
Ik zag dat nogal wat Tweakers de losse vloer van het transportpakket besteld hebben. Ik heb zelf ook een Enyaq zonder transportpakket en ik ben daar juist blij mee omdat ik daarmee de maximale ruimte kan benutten en het randje bij de kofferbak voorkomt juist dat er wat uit rolt bij het openen van de kofferbak. In het vak onder de vloer heb ik spullen gelegd die ik zelden gebruik (zoals granny charger, verbandkit, bandenreparatieset). Laadkabel kan dan mooi links in het vak. Gevarendriehoek rechts in de uitsparing daarvoor en zo een ruime en opgeruimde kofferbak. De kunststof schotjes links en rechts heb ik aan de achterzijde met zwarte ducktape vastgeplakt, die klikten snel los en zitten nu goed stevig zonder dat de tape zichtbaar is. Ik wilde dit even met jullie delen voor wie nog twijfelt over een transportpakket bestellen of losse vloer. Uiteraard heeft een ieder daarin zijn eigen afwegingen, maar voor mij is dit de ideale setup.[Afbeelding]
Strak! Denk er wel aan dat als je naar Frankrijk gaat, de hesjes voorin onder handbereik moeten liggen. Je krijgt onverbiddelijk een bekeuring als dat niet zo is weet ik uit eigen ervaring :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SSJVegito
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-12-2022
Robert_ZM schreef op maandag 24 mei 2021 @ 08:42:
Ik zag dat nogal wat Tweakers de losse vloer van het transportpakket besteld hebben. Ik heb zelf ook een Enyaq zonder transportpakket en ik ben daar juist blij mee omdat ik daarmee de maximale ruimte kan benutten en het randje bij de kofferbak voorkomt juist dat er wat uit rolt bij het openen van de kofferbak. In het vak onder de vloer heb ik spullen gelegd die ik zelden gebruik (zoals granny charger, verbandkit, bandenreparatieset). Laadkabel kan dan mooi links in het vak. Gevarendriehoek rechts in de uitsparing daarvoor en zo een ruime en opgeruimde kofferbak. De kunststof schotjes links en rechts heb ik aan de achterzijde met zwarte ducktape vastgeplakt, die klikten snel los en zitten nu goed stevig zonder dat de tape zichtbaar is. Ik wilde dit even met jullie delen voor wie nog twijfelt over een transportpakket bestellen of losse vloer. Uiteraard heeft een ieder daarin zijn eigen afwegingen, maar voor mij is dit de ideale setup.[Afbeelding]
Goed om te zien dit, die diepere kofferbak geeft mij inderdaad ook net wat meer hoogte voor de hond. Ben dus ook blij dat ik dit niet gekozen heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:00
Cloclo100 schreef op maandag 24 mei 2021 @ 09:22:
De Belgen onder ons: is er iemand die ook ingegaan is op de iv80 launch+ editie?

Kan me iemand bevestigen van de eigenaars dat android auto ook op de HUD werkt? Ik zag dit op een ander forum voorbij komen..
AA werkt op de HUD, echter zonder AR

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 11-10 18:26
jdbiggelaa schreef op maandag 24 mei 2021 @ 10:32:
[...]

Strak! Denk er wel aan dat als je naar Frankrijk gaat, de hesjes voorin onder handbereik moeten liggen. Je krijgt onverbiddelijk een bekeuring als dat niet zo is weet ik uit eigen ervaring :)
Zitten speciale vakjes in de deurvakken (sowieso voorin, achterin niet helemaal zeker) waar je ze in kan wegstoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robert_ZM
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 26-06 23:13
[...]

Thanks voor de tip, ik wist niet dat Frankrijk daar zo strikt in is. Ik heb nog hesjes liggen voor onder de vloermat, die ga ik er dan ook alvast maar eens in leggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex Timmermans
[...]

Thanks. Dat wist ik ook niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16-05-2022
ManiacScum schreef op maandag 24 mei 2021 @ 00:33:
[...]

Ja en ja.... Ik merk duidelijk verschil tussen bijvoorbeeld Comfort en Sport, qua doorgeven van de oneffenheden in de weg en ook qua klaverblad pakken gebruik ik liever Sport stand.
Top! Ik heb nu een sportonderstel en achteraf gezien vind ik m toch wel erg hard. Mooi dat ik straks een beetje kan spelen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Robert_ZM
RandomNick schreef op maandag 24 mei 2021 @ 11:12:
[...]

Zitten speciale vakjes in de deurvakken (sowieso voorin, achterin niet helemaal zeker) waar je ze in kan wegstoppen.
Die vakjes kende ik nog niet, zojuist even gekeken en zie nu dat er inderdaad in de deurvakken ruimte is voor de hesjes. Is alleen voorin, achterin heb ik ze dan onder de mat gelegd (ik had nog speciale hesjes voor onder de vloermat). Thanks voor de tip! Voor wie het ook niet wist heb ik foto’s gemaakt. Eerste foto is van deurvak voor, andere twee foto’s van de hesjes onder de mat achterin

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wHN4HcSCAAfqF28PPSYbxYVL-Wg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kLdYeA1QeNaCdFDBTxLFhF5g.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/smlxwDfBX4TCNpJhFkthHsJcZJU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mLMIPeamQl1MxkEDXyoUnCzK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e-qo_mACfm9CCRN71Ytlto3s1Zk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1mHpBR9A6420Mot3wVb5XeIl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08:09
[...]

400v dus
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Q2LnmAa5LfVQB6su460e8OtvyM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8C6fxaVViZqa6JS3hF5eKWJx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nr.10
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 02-09-2021

Die zit erbij mijn gewoon op aangesloten, ik dacht dat ik geen rode (400v) had maar de rode lag los in de bak en de normale 230v zat op de CCC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdbiggelaa
rammes schreef op zondag 23 mei 2021 @ 18:47:
[...]

maar zonder "speciale" pas is het vast 3x zo duur. dan schieten we er nog niets mee op.
Ja, goed punt @rammes ! Ze zouden meteen ook moeten verplichten om het laadtarief in koeiletters op een grote paal erbij te zetten, precies zoals overal bij tankstations. Dan weet je als consument vooraf wat je gaat betalen. En voor de grootgebruikers kun je dan als aanbieder met een speciale pas korting geven, zoals nu ook gebeurt bij tankstations. Niks nieuws, het bestaat gewoon allemaal al. Een mooie rol voor de overheid om ook hierin regulerend op te treden :)
Dat leert aanbieders als bijv. Ionity wel af om €1,09 per kWh te durven vragen zoals nu in Frankrijk hier en daar schijnt te gebeuren (wante geen concurrenten in de omgeving).

[ Voor 11% gewijzigd door jdbiggelaa op 24-05-2021 17:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeMo1965
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20-05 12:56
jdbiggelaa schreef op maandag 24 mei 2021 @ 14:41:
[...]

Ja, goed punt @rammes ! Ze zouden meteen ook moeten verplichten om het laadtarief in koeiletters op een grote paal erbij te zetten, precies zoals overal bij tankstations. Dan weet je als consument vooraf wat je gaat betalen. En voor de grootgebruikers kun je dan als aanbieder met een speciale pas korting geven, zoals nu ook gebeurt bij tankstations. Niks nieuws, het bestaat gewoon allemaal al. Een mooie rol voor de overheid om ook hierin reguleren op te treden :)
Dat leert aanbieders als bijv. Ionity wel af om €1,09 per kWh te durven vragen zoals nu in Frankrijk hier en daar schijnt te gebeuren (wante geen concurrenten in de omgeving).
De overheid gaat pas reguleren als er door commerciële partijen voldoende is geïnvesteerd in laadvoorzieningen. Als ze eerder gaan reguleren remt dat de investeringen. Het grote graaien start daarna pas.als ze de accijns op benzine gaan missen gaan ze rekening rijden introduceren. Dat geld zal en moet er toch komen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RandomNick
Robert_ZM schreef op maandag 24 mei 2021 @ 12:14:
[...]

Die vakjes kende ik nog niet, zojuist even gekeken en zie nu dat er inderdaad in de deurvakken ruimte is voor de hesjes. Is alleen voorin, achterin heb ik ze dan onder de mat gelegd (ik had nog speciale hesjes voor onder de vloermat). Thanks voor de tip! Voor wie het ook niet wist heb ik foto’s gemaakt. Eerste foto is van deurvak voor, andere twee foto’s van de hesjes onder de mat achterin

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nog een foto van het vakje. Achter zitten ze idd niet.
Mijn noodhamers zitten tegen de middenconsole aangeschroefd, zitten totaal niet in de weg. Misschien een tip.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qozq_Z9R-GSbM5Pn4pYPDTpxU1U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TG9OUxUoFhkIEnxX4gkMoa3p.jpg?f=fotoalbum_large
Vakje

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BIO4mjB2Ye1L8pWK9TRnasiKjes=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GwKbYk3h9YkB8laYJNwoduLz.jpg?f=fotoalbum_large
Noodhamer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
jdbiggelaa schreef op zondag 2 mei 2021 @ 12:14:
[...]

Ja, goed punt inderdaad :) Ik heb eigenlijk geen idee hoevel verschil ik nog heb tussen dag- en nachttarief. Laatste keer dat ik er naar keek dacht ik: ”Nou, dat is ook de moeite niet meer”...Ik had er daarom ook geen rekening meer mee gehouden denk ik.
Nog kleine aanvulling die ik niet wist (kwam er net achter dat ik bijna de helft dagtarief verbruik; terwijl ik snachts geen grote verbruikers heb):

"Tijdens deze uren betaal je dus het daltarief. Verder geldt in heel Nederland het daltarief voor alle uren in het weekend, op Nieuwjaarsdag, tweede paasdag, Koningsdag, Hemelvaartsdag, tweede pinksterdag en eerste en tweede kerstdag. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andre00
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-03-2023
Thiazzz schreef op zondag 23 mei 2021 @ 22:59:
As woensdag is het dan zover de levering van mijn Enyaq, krijg ik een telefoontje dat de levering niet door kan gaan ivm schade op de achterklep :X
Blijkt dat er wat krassen onder de Skoda letters zitten en hiervoor moet de achterklep opnieuw gespoten worden, doorlooptijd schadeherstel minimaal 2 weken opnieuw inplannen minimaal 2 weken en kan pas ingepland worden nadat de schade is uitgevoerd |:( .
Nu met de dealer afgesproken dat ze hem woensdag toch afleveren en dat ik hem bij mij in de buurt laat repareren en de factuur hun kant op komt.
Ik laat na het spuiten alleen de letters Skoda terugplaatsen, dealer gaf aan dat deze helaas niet in het zwart te leveren zijn.
Poeh bijna getackeld voor de eindstreep.
Fingers crossed
Zwarte letters gewoon bij de dealer besteld. Tot nu toe niets gehoord over leveringsproblemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin2506
  • Laatst online: 26-04-2023
is er al meer bekent over het 100 KW snel laden achteraf te activeren is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
Robin2506 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 09:07:
is er al meer bekent over het 100 KW snel laden achteraf te activeren is ?
kijkend naar de id.3. lijkt dit mogelijk te zijn voor MY22 autos en dan met 50kw lader naar "tot 110 kw" als optie. Geen idee of dit een hardware-kwestie [nieuwe hardware] is of een software-kwestie [webshop].
Mijn gok dat het dat het mogelijk moet zijn via de autoshop.

wanneer? vanaf update 2.2 wanneer MY22 wordt geproduceerd. mijn gok? mid tot eind juni begint OTA uitrol

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inspired
  • Laatst online: 08:14
Simply1337 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 09:12:
[...]

kijkend naar de id.3. lijkt dit mogelijk te zijn voor MY22 autos en dan met 50kw lader naar "tot 110 kw" als optie. Geen idee of dit een hardware-kwestie [nieuwe hardware] is of een software-kwestie [webshop].
Mijn gok dat het dat het mogelijk moet zijn via de autoshop.

wanneer? vanaf update 2.2 wanneer MY22 wordt geproduceerd. mijn gok? mid tot eind juni begint OTA uitrol
Als ik onderstaande zie staan op de website van Skoda dan zou het gewoon voor alle modellen moeten kunnen zou je zeggen.
It will be possible to expand vehicle functions in the course of the year. The navigation function, additional colours for the ambient lighting, Adaptive Cruise Control or Auto Light Assist, for example, can then be activated via the infotainment system in the vehicle or the ŠKODA Connect web portal. It will also be possible to conveniently book the upgrade of the DC battery’s charging capacity from 50 kW to 100 kW or 125 kW online.
Dealers die tot nu toe vol gehouden hebben dat het achteraf niet kan zullen gewoon liever meteen de marge hebben willen pakken. Of het ook gewoon niet wisten en voor de zekerheid mensen maar geadviseerd hebben het meteen te kopen.

Maar goed, het blijft natuurlijk afwachten. Ook PON zit er nog weer tussen. :|

[ Voor 3% gewijzigd door Inspired op 25-05-2021 09:45 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gupper
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-08 10:57
Is er al iemand die de beruchte powerpass heeft ontvangen?

Zou nu voor mij de goedkoopste optie zijn qua laden :) (zonder te kijken wat elke paal los doet)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Even een lullige vraag, maar ik zie dit vaker. Ga eens rechtop in je stoel zitten, met je rug tegen de rugleuning. Kan je nu een hamertje pakken zonder naar voren te leunen? Zo nee, dan ben je af.

Je moet er vanuit gaan dat je je hamertje ook kan pakken als je auto op de kop ligt. De gordel blijft in dat geval meestal zeer strak om je heen en je kan deze niet losmaken vanwege je eigen gewicht. Je kan met je bovenlijf geen kant op dus alleen je armen kunnen bewegen.. (vandaar het mesje in de hamer om je gordel los te snijden).

Het zal per persoon verschillen maar ik kan er in ieder geval niet bij als ze daar zitten dus dan heeft het weinig zin om ze mee te nemen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Pixal schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 10:44:
[...]

Even een lullige vraag, maar ik zie dit vaker. Ga eens rechtop in je stoel zitten, met je rug tegen de rugleuning. Kan je nu een hamertje pakken zonder naar voren te leunen? Zo nee, dan ben je af.

Je moet er vanuit gaan dat je je hamertje ook kan pakken als je auto op de kop ligt. De gordel blijft in dat geval meestal zeer strak om je heen en je kan deze niet losmaken vanwege je eigen gewicht. Je kan met je bovenlijf geen kant op dus alleen je armen kunnen bewegen.. (vandaar het mesje in de hamer om je gordel los te snijden).

Het zal per persoon verschillen maar ik kan er in ieder geval niet bij als ze daar zitten dus dan heeft het weinig zin om ze mee te nemen.
Ik heb mezelf voorgenomen om gewoon niet in deze situatie te komen en de hamertjes nooit te gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Job1985
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 02-11-2023
Al iemand ervaring hier met het rijden met een aanhanger achter de Enyaq? Ik dit weekend voor het eerst rondje bouwmarkt gedaan en wat me opviel is dat de travel assist wordt gedeactiveerd (dat kan ik nog begrijpen) maar dat ook de ACC/cruise control in storing gaat/niet meer werkt. Met name dat laatste is voor de langere afstanden in de zomervakantie erg vervelend en ik zie ook niet in waarom dit niet zou mogen werken als er een kar achter hangt. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdenijs
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-10 12:13
[...]

Het heeft weinig nut als je op z'n kop hangt. eens.. maar is dat niet het geval kan je er makkelijk bij.
Maar waar zou jij hem hangen dan? Niet jij hem vast aan je armsteun?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
[...]

Goed punt. Waar heb jij ze zitten dan? Ik leerde ooit tijdens een training om ze in het dak te prikken.
Heb je ze ook achterin? Wat als jij onwel bent en je achterpassagiers willen weg...?
Zo zijn er nog wel wat scenario's te bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-10 03:24
ManiacScum schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 11:02:
[...]

Ik heb mezelf voorgenomen om gewoon niet in deze situatie te komen en de hamertjes nooit te gebruiken ;)
Dan zou ik ze ook niet kopen...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Wild Chocolate schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 11:36:
[...]

Dan zou ik ze ook niet kopen...
Doe ik ook niet.... een beetje dealer levert deze gratis, zo ook bij mij.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

RandomNick schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 11:16:
[...]

Goed punt. Waar heb jij ze zitten dan? Ik leerde ooit tijdens een training om ze in het dak te prikken.
Heb je ze ook achterin? Wat als jij onwel bent en je achterpassagiers willen weg...?
Zo zijn er nog wel wat scenario's te bedenken.
Eens, alles is risico inschatting. Ik heb geen hamertje achterin want ik vervoer 1 keer per jaar volwassenen. Je kan denken, de kans is klein dat ik op de kop kom en als dat gebeurt knipt de brandweer me er wel uit (risico als er brand uitbreekt). De kans is nog kleiner dat je op de kop in het water komt, maar als dat toch gebeurt en je begint te zinken zit je naar je hamertje te kijken en denk je jammer dat ik er niet bij kan.

Overigens geef ik als voorbeeld steeds op de kop omdat je dan echt niet bij het hamertje kan, maar volgens mij zit je na een harde klap ook muurvast in je gordel als je rechtop zit, ik heb zelf geen idee of je dan wel los kan komen uit gordel en naar het hamertje kan bukken.

Ik denk dat deur of dak de beste plek zijn. De beste plek verschilt per persoon en wordt bepaald door je eigen lengte, die kan je maar op één manier bepalen en dat is in je auto tegen de rugleuning klemmen en dan kijken waar je bij kan.

En dan minstens twee voorin inderdaad. Of 1 hamertje aan het dak in het midden (kan je er vanaf de achterbank misschien ook nog net bij maar gaat niet met sunroof).

Verder, als je ooit moet slaan, doe dit dan in de hoek van het raam (bijv bij buitenspiegel), daar breekt het glas vaak het makkelijkste.

[ Voor 10% gewijzigd door Pixal op 25-05-2021 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dzjam
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09-10 23:11
Dag allen,

Ik heb een vraag aan hen die de Enyaq al in bezit hebben. Stel je wil muziek luisteren via Spotify op je telefoon. Ik bedoel dan niet via CarPlay of Android Auto, maar 'gewoon' via Bluetooth.

Hoe snel is deze verbonden? Bij mijn huidige auto duurt dat vaak 1/2 minuut, waardoor het even duurt voordat je muziek of podcast kunt luisteren.

Ben benieuwd of dat bij dit systeem sneller is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
dzjam schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 11:54:
Dag allen,

Ik heb een vraag aan hen die de Enyaq al in bezit hebben. Stel je wil muziek luisteren via Spotify op je telefoon. Ik bedoel dan niet via CarPlay of Android Auto, maar 'gewoon' via Bluetooth.

Hoe snel is deze verbonden? Bij mijn huidige auto duurt dat vaak 1/2 minuut, waardoor het even duurt voordat je muziek of podcast kunt luisteren.

Ben benieuwd of dat bij dit systeem sneller is.
Ik zit nu in de auto en even getest maar dat werkt bij mij instant, ik klik BT aan, hij vebreekt met Android Auto en speelt direct af via BT.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• pim89
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06:53
Eindelijk gaat het wachten tot z'n eind komen. Komende vrijdag mag ik m'n Enyaq ophalen.

Besteld op 22 oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dzjam
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09-10 23:11
ManiacScum schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 12:06:
[...]

Ik zit nu in de auto en even getest maar dat werkt bij mij instant, ik klik BT aan, hij vebreekt met Android Auto en speelt direct af via BT.
Dat klinkt goed. Enig idee of dit hetzelfde is als je net gestart bent? Wellicht is dat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noreaga_no1
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-12-2022
Beste Enyaq rijders!

Ik ben benieuwd wat jullie range is geworden na x weken rijden.

Wat hebben jullie gedaan om de range te vergroten?

Mijn range is nu 377km bij 80%
Ik heb een iv80

De drivemodus is eco,
Airco staat uit.

Noreaga

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hitgew
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 16-08 16:16
Na iets meer dan een week heb ik een range van 450 tot 500 km met de iv80. Vaak eco modus en assistentiesystemen en stand B.
Verder meer snelweg met vaak 100 en soms 130. Tot nu toe circa 500 km op de teller. Dus de Skoda Enyaq presteert boven verwachting👍😀

[ Voor 11% gewijzigd door hitgew op 25-05-2021 12:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RandomNick
Noreaga_no1 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 12:33:
Beste Enyaq rijders!

Ik heb een iv80

De drivemodus is eco,
Airco staat uit.
Hele nette waarden zeg! Mijn range bij laden tot 90% varieert van 375-395.
Ik gebruik tot op heden eigenlijk geen eco drive modus en heb airco gewoon aan.

Na bijna 2.000 km zit ik op gemiddeld 19 kW/100 km. Uiteraard zit hier wat acceleratiewerk bij vanwege de nieuwigheid.
Van de week twee lange ritten van 210 km voor de boeg, zal dan de eco modus eens proberen en kijken wat er gebeurt.

Overigens heb ik een lader thuis aan de muur, dus ik focus niet persé op een zo groot mogelijke range. Als ik even lekker wil doorrijden dan doe ik dat gewoon.

[ Voor 12% gewijzigd door RandomNick op 25-05-2021 12:49 . Reden: kleine aanvullingen ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Beste Enyaq rijders!

Ik heb een iv80

De drivemodus is eco,
Airco staat uit.
iv60

range bij 80% zo rond de 355km

drivemodus: normaal (vergeet hem steeds op Eco te zetten)
Airco: uit
Merendeel stadsverkeer: recuperatie werkt dan echt goed in standje B

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:35
Helaas, ik mag mijn Enyaq niet eerder gaan rijden dan de afloopdatum van mijn huidige auto. Dus ondanks dat de Enyaq waarschijnlijk over +- 2 weken rijklaar is, moet hij nog toch 3 weken van huis blijven voordat hij opgehaald mag worden. 4 juli dus. Jammer de bammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robert_ZM
Job1985 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 11:15:
Al iemand ervaring hier met het rijden met een aanhanger achter de Enyaq? Ik dit weekend voor het eerst rondje bouwmarkt gedaan en wat me opviel is dat de travel assist wordt gedeactiveerd (dat kan ik nog begrijpen) maar dat ook de ACC/cruise control in storing gaat/niet meer werkt. Met name dat laatste is voor de langere afstanden in de zomervakantie erg vervelend en ik zie ook niet in waarom dit niet zou mogen werken als er een kar achter hangt. Meer mensen hier last van?
Ik reed laatste met aanhanger en kreeg de foutmeldingen op de foto hieronder. Dealer gaf aan dat het klopt dat die systemen uitgeschakeld worden bij rijden met aanhanger. Alle andere systemen bleven gewoon werken, ook ACC en TA.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4DJUJ9nx4yxPkigcHFAcJsvE6So=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gPlESgjyP1LiC228kwnWtna5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

jeroenkb schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 12:50:
[...]

iv60

Met dit soort waardes had ik nog wel een iv60 kunnen overwegen ipv 80.

Maar ik geloof niet dat het klopt eerlijk gezegd. edit: ah stadsverkeer

[ Voor 8% gewijzigd door Pixal op 25-05-2021 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdenijs
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-10 12:13
vinom schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 12:56:
Helaas, ik mag mijn Enyaq niet eerder gaan rijden dan de afloopdatum van mijn huidige auto. Dus ondanks dat de Enyaq waarschijnlijk over +- 2 weken rijklaar is, moet hij nog toch 3 weken van huis blijven voordat hij opgehaald mag worden. 4 juli dus. Jammer de bammer.
Dat is zeker jammer. Kan je dat contract niet afkopen o.i.d.? Die 3 weken zal niet al te veel geld zijn toch lijkt me?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
jeroenkb schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 12:50:
[...]

iv60

Jij haalt dus circa 14% meer verbruikrange dan de WLTP waarden?..... iets zegt me dat dit haast niet kan kloppen maar ik zou het fantastisch vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim89
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06:53
ManiacScum schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 13:09:
[...]

Jij haalt dus circa 14% meer verbruikrange dan de WLTP waarden?..... iets zegt me dat dit haast niet kan kloppen maar ik zou het fantastisch vinden.
WLTP-waarden zijn volgens mij gecombineerd stad en snelweg. Volgens EV-database haalt de iV 60 in de stad in de zomer (plm 23 graden) zo'n 480 kilometer (praktisch bereik). Dat lijkt dus redelijk te kloppen aangezien ook jeroenkb aangeeft met name stadsverkeer te hebben gereden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdbiggelaa
ManiacScum schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 11:38:
[...]

Doe ik ook niet.... een beetje dealer levert deze gratis, zo ook bij mij.
Yeah, gratis inclusief bij de €1.000 ‘afleverkosten’ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Job1985
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 02-11-2023
Robert_ZM schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 12:57:
[...]

Ik reed laatste met aanhanger en kreeg de foutmeldingen op de foto hieronder. Dealer gaf aan dat het klopt dat die systemen uitgeschakeld worden bij rijden met aanhanger. Alle andere systemen bleven gewoon werken, ook ACC en TA.

[Afbeelding]
dan ga ik het nog eens proberen deze week en anders maar even de dealer bellen. Gelukkig dat ACC dus wel blijft werken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
jdbiggelaa schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 13:19:
[...]

Dus als ik kies om geen hamertjes te nemen gaat € 1000 ook weg?
Ik betaal overigens geen afleverkosten, dat terzijde.

[ Voor 9% gewijzigd door ManiacScum op 25-05-2021 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Pixal schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 13:03:
[...]

Met dit soort waardes had ik nog wel een iv60 kunnen overwegen ipv 80.

Maar ik geloof niet dat het klopt eerlijk gezegd. edit: ah stadsverkeer
Inderdaad door stadsverkeer

Ik haal regelmatig 12KWh/100km

Zodra er echter wat meer snelweg bij komt af en toe dan zit ik op de 16

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0KXqwUK_yHkDRXU_lWRX7NsmJAA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jLEP7TcrAJqWcuKm5IIWoYbO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jdbiggelaa
pim89 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 13:12:
[...]

WLTP-waarden zijn volgens mij gecombineerd stad en snelweg. Volgens EV-database haalt de iV 60 in de stad in de zomer (plm 23 graden) zo'n 480 kilometer (praktisch bereik). Dat lijkt dus redelijk te kloppen aangezien ook jeroenkb aangeeft met name stadsverkeer te hebben gereden.
Doordat ik voor de lol veel binnenwegen en door dorpen heb getoerd, viel me op dat het verbruik dan heel laag blijft. Laatst met mijn iV 60 een dag 300 km gereden (en dan nog de helft snelweg >100 km/uur) met een verbruik onder de 15 kWh/100 km. Ik vond het alles meevallen, kwam thuis met 30% SoC. Ik zit nu op bijna 2.000 km en overall onder de 18 kW/100 km gemiddeld. Zelfs mijn vrouw verliest haar ‘range anxiety’ en dat zegt wat :)
Ik rijd alles op de stand ‘normal’ en B. Ik doe niet mijn best om zuinig te rijden en ben bij stoplichten graag vlot weg...
Edit: En dit alles bij ongeveer 10-12 graden en zonder warmtepomp...Wielen 19”, Bridgestone Eco banden.

[ Voor 11% gewijzigd door jdbiggelaa op 25-05-2021 14:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram2700
  • Laatst online: 15-03 17:04
jdbiggelaa schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 13:31:
[...]

Doordat ik voor de lol veel binnenwegen en door dorpen heb getoerd, viel me op dat het verbruik dan heel laag blijft. Laatst met mijn iV 60 een dag 300 km gereden (en dan nog de helft snelweg >100 km/uur) met een verbruik onder de 15 kWh/100 km. Ik vond het alles meevallen, kwam thuis met 30% SoC. Ik zit nu op bijna 2.000 km en overall onder de 18 kW/100 km gemiddeld. Zelfs mijn vrouw verliest haar ‘range anxiety’ en dat zegt wat :)
Ik rijd alles op de stand ‘normal’ en B. Ik doe niet mijn best om zuinig te rijden en ben bij stoplichten graag vlot weg...
Goed te horen, want hier is mijn ega ook erg bang dat ze binnen de korste keren stil staat en dat we niet ver in het buitenland komen... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
  • Laatst online: 29-01-2024
Heb instructieboekje nog niet bekeken, maar wellicht staat daar iets in over rijden met aanhanger.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thiazzz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-10 23:16
jdbiggelaa schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 13:19:
[...]

Ah jij hebt ook de 24karaats hamers met hemelmount!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• knirrebir
Ik zag de nodige posts voorbij komen over range, meeste opties zullen weinig invloed hebben op actieradius.
Zelf kan warmtepomp invloed hebben (en ik ga het er niet over hebben hoeveel en wel-niet te kiezen), maar wellicht is het wel idee om bij range te vermelden of je wel-geen warmtepomp hebt, anders wordt er niet appels met appels vergeleken en (uitgaande dat warmtepomp zorgt voor meer range) blijft ene member (zonder warmtepomp) zich afvragen waarom niet zelfde bereik te halen als andere member (met warmtepomp).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Thiazzz schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 13:53:
[...]

Ah jij hebt ook de 24karaats hamers met hemelmount!
Ja, wrijf het er maar in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17-05 00:03
Iv 60

Autobahn 100 kmh en stukken 130 kmh
Max range 221 km. Bij 100 procent.
Alles normaal modus en 3 personen in de auto
20 inch velgen met Hankook banden.

[ Voor 44% gewijzigd door mibkiller op 25-05-2021 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
[...]

[Afbeelding]
Uitparkeerassisten.
Parkeert de auto zelf uit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
Beste Enyaq rijders!

Ik heb een iv80

De drivemodus is eco,
Airco staat uit.
Vraag ook gelijk de banden maat en type wellicht maakt dit ook nog uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
mibkiller schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 14:25:
Iv 60

Dan zit je verbruik op 26,2KWh/100km?

Sportieve rijstijl..... >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oeze
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 12-07-2023
Beste Enyaq rijders!

Ik heb een iv80

De drivemodus is eco,
Airco staat uit.
Ik rijdd sinds 12 mei in een iv80, zonder warmtepomp en op Hankooks (19 inch).

Heb er inmiddels 1250 kilometer op zitten waarvan ca. 70% snelweg en 30% lokaal gereden.

Gemiddelde verbruik is 17,6 kWh/100 km

Ik rijd op de snelweg voornamelijk met cruisecontrol en in eco stand en binnendoor voornamelijk in de sportstand. Ik geniet nog telkens van de vlotte acceleratie :) Airco staat, gezien het weer van de afgelopen periode voornamelijk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
mibkiller schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 14:25:
Iv 60

Jij rijdt wat af zeg, België, Duitsland, zag ook wat langer ritten in NL langskomen.
Allemaal voor de lol of hou je van onderweg zijn :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
jullie hebben zijde voeten zeg -O-

Hop hop laat de elektronen stromen *O*

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaschef
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 25-09 09:28
jeroenkb schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 13:28:
[...]

Inderdaad door stadsverkeer

Ik haal regelmatig 12KWh/100km

Zodra er echter wat meer snelweg bij komt af en toe dan zit ik op de 16

[Afbeelding]
Graag wel een beetje met het verkeer meerijden aub! >:) 12 kWh is wel errug weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:35
jdenijs schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 13:07:
[...]

Dat is zeker jammer. Kan je dat contract niet afkopen o.i.d.? Die 3 weken zal niet al te veel geld zijn toch lijkt me?
Helaas, dat kost (onnodig) veel geld. Ik kan er verder vrij weinig aan doen. Ik wacht al een half jaar, dan kunnen die drie weken er ook nog wel bij. Om de tijd door te komen heb ik inmiddels bij mijn WG het verhaal Assistentie vs Assistentie Plus aangekaart en de Skoda Powerpass soap. Die gaan het navragen bij de leasemaatschappij hoe dat zit.

Laadpaal komt volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
  • Laatst online: 16-05-2022
Kaaschef schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 15:07:
[...]

Graag wel een beetje met het verkeer meerijden aub! >:) 12 kWh is wel errug weinig.
Met exact 100, 6 vrachtwagens inhalen op de snelweg... 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex Timmermans
Pixal schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 11:40:
[...]

Eens, alles is risico inschatting. Ik heb geen hamertje achterin want ik vervoer 1 keer per jaar volwassenen. Je kan denken, de kans is klein dat ik op de kop kom en als dat gebeurt knipt de brandweer me er wel uit (risico als er brand uitbreekt). De kans is nog kleiner dat je op de kop in het water komt, maar als dat toch gebeurt en je begint te zinken zit je naar je hamertje te kijken en denk je jammer dat ik er niet bij kan.

Overigens geef ik als voorbeeld steeds op de kop omdat je dan echt niet bij het hamertje kan, maar volgens mij zit je na een harde klap ook muurvast in je gordel als je rechtop zit, ik heb zelf geen idee of je dan wel los kan komen uit gordel en naar het hamertje kan bukken.

Ik denk dat deur of dak de beste plek zijn. De beste plek verschilt per persoon en wordt bepaald door je eigen lengte, die kan je maar op één manier bepalen en dat is in je auto tegen de rugleuning klemmen en dan kijken waar je bij kan.

En dan minstens twee voorin inderdaad. Of 1 hamertje aan het dak in het midden (kan je er vanaf de achterbank misschien ook nog net bij maar gaat niet met sunroof).

Verder, als je ooit moet slaan, doe dit dan in de hoek van het raam (bijv bij buitenspiegel), daar breekt het glas vaak het makkelijkste.
Ik ben toch wel heel benieuwd naar de zijramen voor. Bij sommige uitvoeringen zijn die van dubbel glas. Gelaagd of gehard? Bij gelaagd kan je slaan wat je wilt maar daar komt het hamertje niet doorheen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23:32
Gaaf, om al het gemiddelde verbruik te zien. Stemt me zeer gerust. Over exact een week heb ik de iV80 ook voor de deur staan. Meteen maar wat privé ritten gepland (120KM retour) om de auto te showen en gelijk maar even wat terrasjes te pakken :D.

Mijn vriendin (nog niet overtuigd van elektrisch rijden) heeft de plezierige taak om de Enyaq als eerste serieus uit te mogen proberen met een retourtje van totaal 200KM!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
Alex Timmermans schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 15:14:
Ik ben toch wel heel benieuwd naar de zijramen voor. Bij sommige uitvoeringen zijn die van dubbel glas. Gelaagd of gehard? Bij gelaagd kan je slaan wat je wilt maar daar komt het hamertje niet doorheen…
Vanuit uit regelgeving moeten ze kapot door hamer ongeacht samenstelling.
Daarnaast kan je samenstelling glas aanpassen en kan het grotendeels gelaagd zijn en zo heten, maar is samenstelling niet 100% gelaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noreaga_no1
Leuk om zo alle reacties te zien!
Verschil in verbruik is toch minimaal als ik zo lees

Persoonlijk had ik wel een grotere range verwacht van een iv80 (400+km bij een 80% batterij)

Betekend voor mij minder snel rijden 😂 om de range te vergroten

Ps ik heb de 20 inch velgen

[ Voor 5% gewijzigd door Noreaga_no1 op 25-05-2021 15:22 ]

Noreaga

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Noreaga_no1 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 15:22:
Leuk om zo alle reacties te zien!
Verschil in verbruik is toch minimaal als ik zo lees

Persoonlijk had ik wel een grotere range verwacht van een iv80 (400+km bij een 80% batterij)

Betekend voor mij minder snel rijden 😂 om de range te vergroten

Ps ik heb de 20 inch velgen
WLTP van ~500 is bij nog geen ~47 gemiddeld en bij 25 graden. Dus 80% en dan 400+ halen is in de praktijk vaak niet te halen. Als je 400 bij 100% kunt rijden doe je het al prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noreaga_no1
Inspired schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 15:52:
[...]

WLTP van ~500 is bij nog geen ~47 gemiddeld en bij 25 graden. Dus 80% en dan 400+ halen is in de praktijk vaak niet te halen. Als je 400 bij 100% kunt rijden doe je het al prima.
Dank je wel! Maakt een hoop duidelijk…. De verwachting (verkoop praatje) is dus anders dan de werkelijkheid…

Noreaga

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Noreaga_no1 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 15:57:
Dank je wel! Maakt een hoop duidelijk…. De verwachting (verkoop praatje) is dus anders dan de werkelijkheid…
WLTP wordt gebaseerd op aantal situaties en dat voor beperkte tijdsduur, uitkomst hiervan gebruiken ze om nav 100% accu of volle tank (diesel, benzine, gas) al dan niet hybride / plug-in hybride te bepalen wat mogelijk te behalen range / actieradius is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RandomNick
Inspired schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 15:52:
[...]

Met een iV 80 zou je dan met een volle batterij gemiddeld 15,6 kW/100km moeten halen.
Is denk ik te doen als je steeds 70-80 rijd ofzo en zonder airco. Snelweg is echter al snel 18 kW en dan doe je nog rustig aan.
Björn Nyland haalde met een 80
- 452 km bij 90 km/u en 7 graden (16,6 kw/100 km)
- 316 km bij 120 km/u en 9 graden (23,6 kw/100 km)

Die waarden kunnen vast nog wat beter met hogere temperaturen, maar voor het grootste gedeelte bepaald je gaspedaal de range.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alex Timmermans
Wel leuk al discussies over hoe zuinig de Enyaq is of zou moeten zijn.
Ik denk dat men zich in het verleden absoluut niet druk maakte of je nou wind tegen had of niet, heuvel op of heuvel af, alleen in de auto of met meerderen. Gewenning?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ManiacScum
Alex Timmermans schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 16:08:
Ik denk dat men zich in het verleden absoluut niet druk maakte of je nou wind tegen had of niet, heuvel op of heuvel af, alleen in de auto of met meerderen. Gewenning?
Persoonlijk denk ik, ik maak me nog steeds niet druk om deze zaken. Zolang ik dagelijks kan laden bij huis ga ik er geen sport van maken om zo zuinig (en dus a-typisch) te rijden.

Het is voornamelijk een vervoersmiddel voor mij en geen zuinigheids-tool

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
In het verleden kon je bij een tankstation terecht en had je binnen 5 minuten weer 100% range. Dat is met een BEV toch ff wat lastiger. Veel minder snelladers dan tankstations en het kost je meer tijd. Al heb ik de snelladers zelf alleen op vakanties nodig en ook dan kijk ik niet naar het verbruik. Mensen die zuinig willen rijden heb je bij ICE ook wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
Deels gewenning, bereik elektrische auto's is nog niet zoveel als diesels (ongeacht het hele dieselgate gebeuren) en daarnaast qua snelweg; station voor benzine-diesel-gas vind je sneller dan elektrisch laadpunt, infrastructuur elektrisch laden is nog niet zoals dat is voor benzine-diesel-gas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Robbie8454 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 15:12:
[...]

Met exact 100, 6 vrachtwagens inhalen op de snelweg... 7(8)7
Wel goed lezen hè: dat lage verbruik is volledig stadsverkeer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noreaga_no1
Voor mij is het belangrijk wanneer Janse het buitenland gaat. Hoeveel km kan je rijden tot je volgende stop?
Een range van 400 geeft mij een “geruster” gevoel dan bij 200. Daarnaast kan je vrij door rijden naar de volgende oplaadpunt als die van jou gekozen bezet is.

Noreaga

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:00
ManiacScum schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 16:12:
[...]

Persoonlijk denk ik, ik maak me nog steeds niet druk om deze zaken. Zolang ik dagelijks kan laden bij huis ga ik er geen sport van maken om zo zuinig (en dus a-typisch) te rijden.

Het is voornamelijk een vervoersmiddel voor mij en geen zuinigheids-tool
Idem hier, allemaal die opgaves zeggen mij niets omdat omstandigheden telkens anders zijn.
Voor mij heel simpel, boven 110kmh begint ie wat meer te slurpen. Eco modus scheelt op lange afstanden zeker voor je bereik. Zware rechtervoet ook.
Maar uiteindelijk gaat het er om dat je op tijd aan een lader hangt, niet meer en niet minder...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mibkiller
RandomNick schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 15:03:
[...]

Jij rijdt wat af zeg, België, Duitsland, zag ook wat langer ritten in NL langskomen.
Allemaal voor de lol of hou je van onderweg zijn :-)
Nee voor werk.
Ging om 8 uur weg en kwam om 2 uur in de nacht weer terug.
De stoelen zitten lekker gelukkig maar.

[ Voor 15% gewijzigd door mibkiller op 25-05-2021 17:22 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RandomNick
Noreaga_no1 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 16:38:
[...]

Voor mij is het belangrijk wanneer Janse het buitenland gaat. Hoeveel km kan je rijden tot je volgende stop?
Een range van 400 geeft mij een “geruster” gevoel dan bij 200. Daarnaast kan je vrij door rijden naar de volgende oplaadpunt als die van jou gekozen bezet is.
Maar ook met de 80 zie je dan met ABRP dat je elke ~240 km een stop maakt op langere ritten, alleen de eerste ruk is langer, ca. 350 km omdat je dan vanaf SoC 100% start. Erna rijdt je steeds van ~80% SoC naar ~10% SoC en heb je effectief dus maar 70% van de accu tot je beschikking hetgeen in de iV80 neerkomt op +/- 240 km als je redelijk normaal rijd (100-120).
Voor mij prima, want dat zijn al best lange rukken. Het belangrijkste is je mindset, zie de reis al als onderdeel van je vakantie, neem lekker even rust.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jdbiggelaa
knirrebir schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 16:18:
[...]

Deels gewenning, bereik elektrische auto's is nog niet zoveel als diesels (ongeacht het hele dieselgate gebeuren) en daarnaast qua snelweg; station voor benzine-diesel-gas vind je sneller dan elektrisch laadpunt, infrastructuur elektrisch laden is nog niet zoals dat is voor benzine-diesel-gas.
Zoals iemand hier eerder meldde, je neemt de nadelen van een BEV bewust op de koop toe. Ik ga er dan ook niet over zeuren maar gewoon genieten en op reis de tijd nemen, vakantie begint als ik de deur achter me dichttrek. Jakkeren naar je vakantie bestemming was al nooit mijn ding 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
Net wat @RandomNick gebruik ABRP, dan heb je idee hoe, wat en waar qua stops en hoe lang de afstanden zijn welke je rijdt en als je daar vanaf wil wijken om langer door te rijden ook goed.
ABRP planner gaat uit van range 80% tot 10%, dat is gebleken het meest effectief qua te behalen laadsnelheden, maar je kan ook instellen 90% als je dat wilt en daarmee capaciteit wil overhouden om door te rijden naar volgende laadpunt als ene bezet is.
Echter bezet zijn is risico wat erbij komt en ja laden duurt nu nog langer dan tanken benzine-diesel-gas, maar ook bij benzine-diesel-gas kan je wel eens pech hebben en moet wachten.
En als je ene laadpunt voorbij gaat omdat die bezet is, kan het zelfde gebeuren bij volgende laadpunt en zal je daar toch moeten wachten want er is niet genoeg om naar volgende laadpunt te gaan.
Het is wat het is en je moet het doen met laadsnelheid van auto die op dit moment mogelijk is en die laadsnelheid wordt steeds hoger (uitgaande ook bij diverse bestaande elektrische auto's en zeker bij gene die nog op de markt komen) en wachttijden korter

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ManiacScum
jdbiggelaa schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 16:51:
[...]

Jakkeren naar je vakantie bestemming was al nooit mijn ding 😊
Eensch

Ik rij 60-70% door Duitsland en ben wel gewend dat ik niet de snelste was/ben/zal zijn.
Ik erken daarbij graag mijn meerdere in de vele multi-liter-auto's die er onderweg rijden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
ManiacScum schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 16:59:
[...]

Eensch

Ik rij 60-70% door Duitsland en ben wel gewend dat ik niet de snelste was/ben/zal zijn.
Ik erken daarbij graag mijn meerdere in de vele multi-liter-auto's die er onderweg rijden....
In Duitsland werkt het laden goed ook veel tesla laders alleen daar kunnen wij niet laden.
Belgie is veel slechter.

en in Duitsland kan je veel laden met je app of een creditcard.

[ Voor 7% gewijzigd door mibkiller op 25-05-2021 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Wie is 'Janse' in jouw post?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
ManiacScum schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 16:59:
Weer een mooie two-liner voor op een tegeltje, chapeau!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bloemersmaborg
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20-05 21:08
Na ruim 2200 km een gemiddeld verbruik van 20,4 kw/h. Zowel snelweg als binnendoor, voornamelijk normaal als instelling, airco aan. Rijd redelijk sportief/vlot. 80, geen anna, 19 inch wielen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulli
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-08 17:18
Vandaag weer een keer de absurditeit van de nederlandse dame uit het navigatiesysteem meegemaakt... ik vind de uitspraak normaal gesproken behoorlijk goed in het nederlands, maar met het uitspreken van 'Gouda' had ze écht veel moeite. Dat werd 'Gou-Dee-Aa'. Dan moet je echt wel even nadenken wat ze precies bedoelt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Bulli schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 18:39:
Vandaag weer een keer de absurditeit van de nederlandse dame uit het navigatiesysteem meegemaakt... ik vind de uitspraak normaal gesproken behoorlijk goed in het nederlands, maar met het uitspreken van 'Gouda' had ze écht veel moeite. Dat werd 'Gou-Dee-Aa'. Dan moet je echt wel even nadenken wat ze precies bedoelt!
Hier valt wel mee te leven, maar waar ik mij echt aan erger is het stteds dubbel noemen van het woord ‘straat’. Bijvoorbeeld “Ga linksaf in de straat Hoofdstraat’.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Mescaline
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-10 14:46
Hoi!

Ik wil me even melden als een nieuwe eigenaar van een 80 first edition high, in de kleur Quartz Grey. Zojuist de eerste 100km op de teller gezet!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RandomNick
Mescaline schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 18:42:
Hoi!

Ik wil me even melden als een nieuwe eigenaar van een 80 first edition high, in de kleur Quartz Grey. Zojuist de eerste 100km op de teller gezet!
Vroeger waren daar plaatjes voor: this thread is worthless without pics 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mescaline
RandomNick schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 18:46:
[...]

Vroeger waren daar plaatjes voor: this thread is worthless without pics 😁
Ik zal het kenteken er even uit shoppen, dan komen ze eraan 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaschef
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 25-09 09:28
Inspired schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 16:18:
[...]

. Veel minder snelladers dan tankstations en het kost je meer tijd.
dit weekend van Leiden naar oost Groningen gereden, langs de snelweg bij de meeste tankstations een fastned / gezien. ( Ca 8 stuks enkele route)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
Hebben jullie ook dat alleen maar de bestuurders buitenspiegel dimmend is en niet allebei de spiegels.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Thiazzz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-10 23:16
Mescaline schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 18:54:
[...]
Ik zal het kenteken er even uit shoppen, dan komen ze eraan 8)
Waarom zou je het kenteken onherkenbaar maken, zie dat meer mensen doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mescaline
Thiazzz schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 20:10:
[...]

Waarom zou je het kenteken onherkenbaar maken, zie dat meer mensen doen?
Omdat het een persoonsgegeven is, en daar ben ik zuinig op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nr.10
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 02-09-2021
Ik ben aan het verzinnen om een semi pornogrill te maken, geen led verlichting in de grill maar zwarte reflecterende tape op de lijnen van de grill.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x15VXtQgiDDyVciY2LAeHi1wr38=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8vltBC9Qg3vTq2xg4JRl2kTa.png?f=fotoalbum_large
Geen idee of dat mag, iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mibkiller
Mescaline schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 20:20:
[...]

Omdat het een persoonsgegeven is, en daar ben ik zuinig op ;)
Alleen als de auto op jouw naam staat anders is het niet.
En je moet dan niet naar een meeting komen dan zien ze het als nog >:)

[ Voor 13% gewijzigd door mibkiller op 25-05-2021 20:35 ]

Pagina: 1 ... 140 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2