Kunststof/plastic onderdelen op auto weer diep zwart maken

Pagina: 1
Acties:

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-01-2024
Ik zou graag mijn plastic/kunststof deurgrepen weer mooi zwart willen maken. Nou heb ik dat nooit eerder gedaan en heb nog geen spullen er voor (zie online veel uiteenlopende verhalen, van kwasten tot doek en soms zelf een speciale spons). Ik merk ook dat er sommige sites hun eigen product helemaal ophemelen (maar vind dan weinig praktijk ervaringen van mensen, alleen die site die dat product aanbied, zoals D-lux ofzo).

Alle tips/uitleg over hoe ik dit goed schoon kan krijgen (en houden, bijv om de X-tijd herhalen) zijn welkom.
Liefst met een linkje naar een goede webshop waar ik het gelijk kan halen, dan ben ik helemaal blij ;-)

Alvast bedankt! d:)b

ps. het gaat om de deurgrepen van een Honda Civic uit 2009, die zwarte deurgrepen

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:09

-tom-562

Oliesjeik

Gekookte lijnzaadolie of een verfstripper. Niet te lang met de verfstripper op 1 plek zitten natuurlijk ;)

Vaak bu'j te bang!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:40
Je hebt er spul voor zoals:
http://www.carclean.nl/pr...sing_473ml_PB_NL16_100729
http://www.carclean.nl/pr...ssing_250ml_RVT250_102143

Ik doe het zelf met gekookte lijnolie (te koop bij de bouwmarkt). Dat moet je wel af en toe herhalen (eens in de paar maand ofzo).

Misschien ook even hier: http://forum.carclean.nl/.../glas-rubber-en-kunststof en hier: Het grote auto detailing topic rondneuzen.

[ Voor 21% gewijzigd door ThinkPad op 11-12-2014 21:32 ]

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-05 17:09
Ik gebruik een dressing van volgens mij Mequiars, werkt prima om weer deze weer netjes zwart te krijgen. Zo zijn er heel veel verschillende merken op de markt. Neem eens een kijkje op Carclean.nl! :)

M3P 24'

Anoniem: 472287

Daar zijn echt 1001 middeltjes voor. Op mijn werk (autohandel) hebben we een grote ton met Plastic Renew van weet ik welk merk, maar bij elke autozaak of onderdelenhandel is dit wel te krijgen in een of andere vorm of merk. Ik heb nog niet veel verschil gemerkt tussen de verschillende opties, maar wellicht dat het in tijd-tot-herhalen een verschil maakt. In zwartheid iig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:12
Met de verfbrander er over heen, heb ik ook gedaan.

Niet te lang op 1 plek richten natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Terrz schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 11:11:
Met de verfbrander er over heen, heb ik ook gedaan.

Niet te lang op 1 plek richten natuurlijk :P
Risicovolle manier om iets te doen wat met een flesje van 5 euro ook opgelost is.

Als je blanke lak een bubbeltje heeft kan je 20 flesjes kopen van de herstelkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-05 16:40

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik heb een verfbrander geprobeerd op een losse strip, maar het resultaat viel tegen. Ik gebruik tegenwoordig gekookte lijnzaadolie. Is lekker goedkoop, geeft een goed effect en houdt lang stand. Andere middeltjes werken ook, maar zijn of in verhouding duur of houden maar kort stand.

Het enige nadeel van lijnzaadolie is dat het een vrij sterke geur heeft en ranzig voelt bij het opbrengen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Anoniem: 472287 schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 12:05:
Risicovolle manier om iets te doen wat met een flesje van 5 euro ook opgelost is.
Het is wel een permanente oplossing - en dat is inderdaad een voordeel en een nadeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410 schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 12:53:
[...]

Het is wel een permanente oplossing - en dat is inderdaad een voordeel en een nadeel.
Het is geen permanente oplossing, als je de auto weer een tijd in de zon laat staan wordt 't weer net zo bleek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasperlamers
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-02 22:00

Jasperlamers

Carpe Diem!

Heb zelf een flesje bumperverfrisser van de action gehad bleef opvallend goed zitten en maar een euro of 2-3 moet je na twee maanden wel opnieuw doen. maar dat kan met dezelfde fles.

. MacBook Pro 13"  iPad (2017)  iPhone XS  AirPods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Anoniem: 472287 schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 13:01:
Het is geen permanente oplossing, als je de auto weer een tijd in de zon laat staan wordt 't weer net zo bleek.
Uiteindelijk na jaren wel ja, maar je verandert het oppervlak daadwerkelijk. Dat gebeurt met olie niet, en ik gok met meuk uit een flesje ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:09

-tom-562

Oliesjeik

Ik heb een Starlet P8 gehad met grijze bumpers, al die middeltjes uit flesjes e.d. hielpen niet. Met een verfstripper had ik het weer zwart i.p.v. grijs met rare vlekken

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-01-2024
Wow wat een reacties al, thanks zo ver!

Een verfstripper klinkt heel agressief, ik wil de lak niet beschadigen, dus deze "lijkt" me afvallen. Unless proven otherwise? (misschien klinkt het gewoon zo maar valt t mee :-P)

Ik vind het niet erg om het te onderhouden (om de twee maanden is prima). Ik ga kijken op carclean (!).

Vervolg op vraag: Gebruiken jullie gewoon doeken of kwasten? Of zo'n speciale spons (zoals je ook vaak bij webshops ziet)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:56
Spuitbus van de action. Spuiten op een goedkope doek, en lekker nat inwrijven op de plastic onderdelen. Werkt prima! Mijn ervaring met bumperblack sprays is dat deze maar heel even blijven zitten.
Pagina: 1