Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 129 ... 250 Laatste
Acties:
  • 1.765.291 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimalizo
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 29-03-2022
Inspired schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 13:22:
[...]

Laagvliegend? Gewoon 130 waar je 130 mag. Ook nog dwars door Parijs. Dus dat je nooit aan de 80 komt is gewoon imho onwaar.
Ik zei 80 overall.
En 100 gemiddeld op vakantie/lange stukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 29-01-2024
_JANO_ schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 01:04:
Net de nieuwe reclame filmpjes op YouTube gezien van de sportline, zo te zien gaat cf toch wel wat van zijn uitstraling inleveren als deze aan is. Lijkt alsof alleen de horizontale lijn goed verlicht is en de rest een heel stuk minder. Maar als het zo wordt denk ik wel dat het nu snel leverbaar wordt en het nu wel volgens de Europese regels zou zijn. Even afwachten hoe het er in het echt uit gaat zien.
Wat er definitief wel-niet mag zal liggen aan onder andere regelgeving.
Reclame is leuk, maar weten wat echt mag en dat zien is interessanter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
jdbiggelaa schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 07:48:
Het stemgeluid is van Google, dus wellicht Google Maps. Mijn ervaringen tot nu toe zijn helaas niet zo positief. Ik heb de afgelopen jaren Tomtom gebruikt en Sygic. Daarvan zijn de kaarten heel nauwkeurig en de routeplanning en -begeleiding stukken beter.
Helaas is Sygic voor Apple carplay overgegaan op een maandbedrag, maar anders zou dat mijn voorkeursoptie zijn. Ik gebruik Sygic (dat overigens Tomtom kaarten gebruikt) al meer dan 10 jaar tot in de gekste uithoeken van de wereld. Van routebegeleiding in de eilandenarchipel van Canada tot de modderpaden door natuurparken in zuidelijk Afrika: altijd wist Sygic de weg! :)
Heb de enyaq nog niet, maar als jij aangeeft stemgeluid van google neem ik dat aan, jammer dat ervaringen niet zo positief zijn.
Mocht ik enyaq hebben en weten van wie navigatie is en er zijn bijvoorbeeld bochten in navigatie die er niet zijn ga ik dat wel melden, misschien wordt het verwerkt.
Sygic kende ik helemaal niet, maar bedankt voor doorgeven, jammer dat het betaald is geworden maar ga sygic wel een keer bekijken, zeker als je aangeeft waar sygic de weg wist; zijn mooie bestemmingen waar je bent geweest!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
zzzboz schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 08:36:
Ah, het drama van pakketten. Ik heb het geluk dat mijn wederhelft en ik dezelfde positie achter het stuur hebben. Alleen de binnenspiegel moet anders worden gezet. Daarom (gelukkig) geen noodzaak voor een stoel met geheugen. Ingesteld is ingesteld.
Gelukkig voor jou en wederhelft, ik en meerdere members zijn 1,90m en langer en de wederhelft helaas niet, dus dan weet je wel hoe dat gaat met instellen :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:08
jdbiggelaa schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 13:24:
De lease rijders zal het niet veel uitmaken, de baas betaalt toch het gebruik. Maar voor degenen die er wel belang bij hebben is onderstaand staatje van Nextmove.de interessant. Ze hebben met vijf EV’s van meer dan 2 ton gewicht, een rijproef gedaan rond Leipzig. Daarbij bleek de Enyaq de zuinigste van het stel.

Daarbij hebben ze tevens gekeken naar de kosten van het laden, rekening houdend met alle verschillende regelingen die automerken hun rijders in Europa bieden.

Daarbij blijkt de Enyaq het goedkoopst, dankzij de Powerpass. Helaas hebben wij dat voordeel niet in de komende jaren...

[Afbeelding]
Heerlijk grafiekje. Zie dat ik met onze Polestar maar beter weg kan blijven van de Ionity laders. Een euro per kWh is gewoon belachelijk.

Hoop dat dit jullie bespaard blijft. (Of is dat het tarief zonder powerpass?)

Gelukkig kan ik 99% thuis laden!

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
jdenijs schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 09:37:
Ik lees hier en daar dat de achteruitkijkcamera behoorlijk slecht van kwaliteit is? Zeker in het donker schijn je er nagenoeg niks aan te hebben. Klopt dat?

Zou zo camera makkelijk te vervangen zijn voor een van betere kwaliteit?
Kom ik weer met cartronic rijswijk, denk dat zij het bij andere vag modellen al een keer gedaan hebben en vanuit ervaring kunnen zeggen of het makkelijk te vervangen is.

Daarnaast volgens mij 1 member gemeld slechte kwaliteit, maar dan in donker.
Ik heb gemeld om in menu op 3 bolletjes rechts bovenin (is bij huidige e-golf het geval) te drukken, dan kan je e.e.a. qua kleuren, verzadiging en scherpte (volgens mij) instellen.
Heb nog geen terugkoppeling gezien of dergelijke instelling aanwezig is en indien wel of het verbetert.
Zie van wel gepost door alex timmermans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
ervh schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 10:17:
Lader gisteren geïnstalleerd, blij mee. [Afbeelding]

[Afbeelding]

En ik kwam deze tegen. Geen geld!

[Afbeelding]
Mooi dat lader er is.
Leuke hoofdsteunen en zeker niet enorm duur, maar zijn hoog (zeker vergeleken met hoofdsteunen slaappakket enyaq) en heb het idee dat je neus er tegen aan komt en lijkt me qua ademen niet prettig; je wilt alleen steun voor je voorhoofd, niet dat steun ook voor-tegen je neus komt, zou persoonlijk voor mindere hogere steun gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Wootism schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 10:29:
Dan heb je een super strakke lader aan je huis hangen en een prachtige auto….en vervolgens ga je hem volstoppen met van die AliExpress rommel? Ik snap het niet ;(
Er is niet gezegd dat de slaap hoofdsteunen gekocht gaan worden ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
ervh schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 11:11:
Haha naja deze kun je in NL niet kopen bij Skoda want wij hebben geen family plus pakket. Dus in die zin, AliExpress rommel eens. Maar die dingen lijken mij wel ideaal voor de kids op vakantie.
Of gewoon slaappakket bij skoda belgie of duitsland bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Wicked-Game schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 11:27:
Niet alles bij Ali is rommel, altijd veel plezier van tablet houders voor in de auto bijv. Of andere handigheidjes.
Zolang het niet teveel elektronica bevat is er zeker aardig spul te krijgen bij AliExpress.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Neeler
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-05-2022
Net ook even het snelladen uitgetest.
Nog 9% bereik en wel netjes de beloofde 125 kW.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cMzqxicm1Iwld-92LusAgwd0R7I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QyRwEkejOqeXhvnLWQBUteeU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reimzter
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 27-10-2023
Hé jongens, ik lees sinds eind december mee en er was wat onduidelijkheid over MY2022. Ik vind het erg irritant om steeds dezelfde vragen langs te zien komen, maar ik ben het echt ff kwijt. Ik had zelf geconcludeerd dat de ‘ombouw’ van de fabriek naar MY2022 op medio juni staat, omdat ze obv alle orders nu wel kunnen inschatten dat ze dan klaar zijn met alle MY2021-bestellingen. Als ze dat dus (door bijvoorbeeld de huidige materiaalproblemen) niet halen, dan zal de fabriek waarschijnlijk later worden omgebouwd. Of gaan ze dit sowieso doordrukken en €700 extra vragen voor upgrade naar MY2022 en dus pech gehad?

Vraagje twee: gaat MY2022 bidirectional charging krijgen? Anders geformuleerd: heeft MY2021 bidirectional charging of niet? En is de verwachting dat MY2022 dit krijgt? Een gratis batterij voor bij de zonnepanelen zou mij nog best die €700 waard zijn, namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 12:10
knirrebir schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 14:05:
[...]

Kom ik weer met cartronic rijswijk, denk dat zij het bij andere vag modellen al een keer gedaan hebben en vanuit ervaring kunnen zeggen of het makkelijk te vervangen is.

Daarnaast volgens mij 1 member gemeld slechte kwaliteit, maar dan in donker.
Ik heb gemeld om in menu op 3 bolletjes rechts bovenin (is bij huidige e-golf het geval) te drukken, dan kan je e.e.a. qua kleuren, verzadiging en scherpte (volgens mij) instellen.
Heb nog geen terugkoppeling gezien of dergelijke instelling aanwezig is en indien wel of het verbetert.
Zie van wel gepost door alex timmermans.
Kwaliteit overdag meer dan prima. In het donker weinig zicht. Gisteren met de instellingen gespeeld. 10% verbetering mogelijk maar blijft zeer matig, of ik was enorm verwend met de Passat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robert_ZM
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 26-06 23:13
SSJVegito schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 17:56:
Iemand van de gelukkige auto bezitters al een sleutelhoestje geprobeerd?
Ik heb er van de week het sleutelhoesje binnen gekregen van Amazon en bevalt goed. Ziet er keurig uit, goede pasvorm en beschermt goed. Maakt de sleutel alleen wel wat dikker. Zojuist nog 1 besteld voor de tweede sleutel.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZXtXwESITnQ6IkWcjdjFyOt2ugY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k1GQiZ2cF21rN1FoYhnOHqkM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remc1979
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 08:05
Robert_ZM schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 16:29:
[...]

Ik heb er van de week het sleutelhoesje binnen gekregen van Amazon en bevalt goed. Ziet er keurig uit, goede pasvorm en beschermt goed. Maakt de sleutel alleen wel wat dikker. Zojuist nog 1 besteld voor de tweede sleutel.[Afbeelding]
Heb je een link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert_ZM
Ik heb de “witte” besteld, die is niet wit maar chrome van kleur. Vind ik persoonlijk wel mooier dan wit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robert_ZM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08:33
Neeler schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 14:20:
Net ook even het snelladen uitgetest.
Nog 9% bereik en wel netjes de beloofde 125 kW.[Afbeelding]
Mooi :) Tot welke SoC houdt de Enyaq dat hoge tempo vol?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neeler
jdbiggelaa schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 16:36:
[...]

Ik heb het meer even gedaan om alles te testen. Weet dus niet hoelang. Had in 10 min 23 kW. Verder eigenlijk niet op gelet.
Shell newmotion voor buitenland werkt igg.

Zal normaal 95% thuis laden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robert_ZM
jdbiggelaa schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 07:56:
[...]

Laadpassen zijn een internationaal moeras. Shell Recharge is prima als je af en toe laadt en niet kijkt naar de kosten. Als je ook naar het buitenland wil en een beetje op de kosten wil letten, is het aan te bevelen om je vooraf in te lezen.
Ik ga volgende maand naar Frankrijk en heb alleen daarvoor al DRIE Franse passen moeten regelen, afhankelijk van waar je laadt: snelweg, platteland, regio.
Je kunt je inlezen op:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Juist daarom zou die Powerpass ook zo fijn zijn 😊. Bij Ionity € 0,30, andere snelladers € 0.39 en in steden laden voor €0,29. Goed dekkend Europees netwerk. Ideaal, nu alleen nog het pasje 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
jdbiggelaa schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 16:36:
Check even filmpje van idfurkan op youtube, die heeft hele laadsessie gedaan en aan einde ook grafiek hoe lang het laden is met 125kw.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nr.10
  • Laatst online: 02-09-2021
knirrebir schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 21:09:
[...]

Is al eerder gepost dat er smart link en mirror link op zit dus misschien is er meer dan alleen navigatie om af te spelen.
Anderzijds externe bronnen op usb aansluiten en misschien mogelijk streaming video afspelen, dan is beetje geluid wel lekker.
Lekker hoor video kijken tijdens het wachten....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AnxE-T7L7X669iQYKBYXTnTw1jQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GRZTc3tr7TlT5Y1xfSyZ5an9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
RandomNick schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 15:46:
Kwaliteit overdag meer dan prima. In het donker weinig zicht. Gisteren met de instellingen gespeeld. 10% verbetering mogelijk maar blijft zeer matig, of ik was enorm verwend met de Passat.
Huidige e-golf ook in donker goed zicht (vind ik), heb enyaq nog niet dus kan niet vergelijken.
Kan zijn dat hier verschil in kwaliteit (en geld) is tussen skoda en enyaq.
Weet niet of simply1337 (idfurkan op youtube) al test heeft gedaan met camera in donker en filmpje van gemaakt om te vergelijken met enyaq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Nr.10 schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 17:02:

[Afbeelding]
Top, nog bepaald formaat of via usb?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
Reimzter schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 14:55:
Hé jongens, ik lees sinds eind december mee en er was wat onduidelijkheid over MY2022. Ik vind het erg irritant om steeds dezelfde vragen langs te zien komen, maar ik ben het echt ff kwijt. Ik had zelf geconcludeerd dat de ‘ombouw’ van de fabriek naar MY2022 op medio juni staat, omdat ze obv alle orders nu wel kunnen inschatten dat ze dan klaar zijn met alle MY2021-bestellingen. Als ze dat dus (door bijvoorbeeld de huidige materiaalproblemen) niet halen, dan zal de fabriek waarschijnlijk later worden omgebouwd. Of gaan ze dit sowieso doordrukken en €700 extra vragen voor upgrade naar MY2022 en dus pech gehad?

Vraagje twee: gaat MY2022 bidirectional charging krijgen? Anders geformuleerd: heeft MY2021 bidirectional charging of niet? En is de verwachting dat MY2022 dit krijgt? Een gratis batterij voor bij de zonnepanelen zou mij nog best die €700 waard zijn, namelijk.
Die € 700 is inflatiecorrectie (eerder gepost door andere members), is bijdrage-kosten; dus geen upgrade van iets.
Achteruit rij camera wordt verplicht in 2022 (met dank aan @ervh), mogelijk komt deze ook op model 2022 met levering in 2021.
Wanneer 2022 model gevoerd gaat worden is onbekend, normaal circa oktober maar omdat leveringen eerder gebeuren kan het zijn dat model 2022 eerder gevoerd / geleverd worden (bv. juni wat jij aangeeft).
Kan zomaar zijn dat er augustus model 2021 en 2022 geleverd gaan worden, er zijn namelijk productieslots van dealers welke tot op heden gereserveerd zijn, maar nog niet geleverd en dat zijn productieslots van 2021.

Wat verder bekend over 2022 model inclusief bak voor op achterbank welke met gordel vastgezet kan worden (niet heel iets bijzonder met dank aan @Gupper) en hogere laadsnelheid (dan nu in prijslijst staat voor 60 en 80) mits gekozen voor betreffende optie.

Model 2021 heeft geen bi-directional laden en verwachting ook niet model 2022; enerzijds is vag daar minder ver mee dan kia / hyundai en anderzijds wordt denk kostenplaatje te hoog; daarom denk ik nu en in snelle toekomst niet als optie in prijslijst.
Snap dat het makkelijk is als je auto ook helpt om elektra te leveren voor verbruik in de woning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nr.10
knirrebir schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 17:04:
[...]
Top, nog bepaald formaat of via usb?
Via usb mkv format.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17-05 00:03
Wel gek dat ik op verschillende sites 60 first edition zie met elektrische kofferklep?
Met het comfort pakket.

https://www.ames.nl/skoda/details/skoda-enyaq-iv-61891
Deze zwarte heeft dat zoals je kan zien

[ Voor 42% gewijzigd door mibkiller op 13-05-2021 18:09 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
werkt inderdaad erg goed. Heb nu ook mijn hele muziek collectie in Flac op een 2 TB harde schijf in de auto liggen in 1 van de 2 gsm vakjes.
Daarnaast nog een lading films / series voor de mogelijke wachtperiodes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nr.10
jeroenkb schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 18:22:
[...]

werkt inderdaad erg goed. Heb nu ook mijn hele muziek collectie in Flac op een 2 TB harde schijf in de auto liggen in 1 van de 2 gsm vakjes.
Ik heb nu ook verbinding via mijn NAS, helaas alleen nog maar met de muziek, films lukt nog niet via de NAS.
Maar we geven niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-12-2022
Nr.10 schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 18:36:
[...]

Ik heb nu ook verbinding via mijn NAS, helaas alleen nog maar met de muziek, films lukt nog niet via de NAS.
Maar we geven niet op.
Via je NAS, hoe heb je dat gedaan? Hebben die Enyaq iVs een constante internet verbinding die je gewoon mag gebruiken of hoe moet ik dit zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
Robert_ZM schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 16:29:
[...]

Ik heb er van de week het sleutelhoesje binnen gekregen van Amazon en bevalt goed. Ziet er keurig uit, goede pasvorm en beschermt goed. Maakt de sleutel alleen wel wat dikker. Zojuist nog 1 besteld voor de tweede sleutel.[Afbeelding]
Thanks, misschien dat ik die t.z.t. ook maar aan moet schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaschef
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 20-07 21:34
jeroenkb schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 18:22:
[...]

Jij hebt je disk aangesloten via de USB-C aansluiting? ik heb geen andere aansluitingen (ook geen SD card) kunnen ontdekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basmq
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-07 20:52
Kwam net een Enyaq tegen in Ransdaal. Iemand van hier?

Oja, behalve de beperkte functionaliteit ervaar ik geen problemen met de app. De verkoper heeft wel iets geactiveerd waar hij mijn rijbewijs voor nodig had. Vanmiddag is zelfs het plaatje van de auto verandert in mijn uitvoering.

[ Voor 68% gewijzigd door basmq op 13-05-2021 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiazzz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22-07 07:21
Nr.10 schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 17:02:
[...]

[Afbeelding]
Leuk alleen heb ik al lang geen rips meer gedownload 😂. Netflix oid werkt niet?
Anders maar de iPad standaard meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Kaaschef schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 19:07:
[...]

Jij hebt je disk aangesloten via de USB-C aansluiting? ik heb geen andere aansluitingen (ook geen SD card) kunnen ontdekken.
Inderdaad. had toevallig nog een USB 'oud' naar USB-C adapter stukje liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defense.71
  • Laatst online: 09-07 22:52
Robert_ZM schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 16:31:
Ik heb de “witte” besteld, die is niet wit maar chrome van kleur. Vind ik persoonlijk wel mooier dan wit
Voor alle Ali-express liefhebbers…
https://a.aliexpress.com/_vYH9V9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leenderttimmers
  • Laatst online: 27-02 11:02
@enyaq : ten aanzien van de achteruitrijcamera, heb jij het lichtpakket ? Zo nee, dan kan slecht zicht in donker te maken hebben met achteruitrijlamp. Want volgens mij heb je zónder lichtpakket slechts één achteruitrijlamp.
2 achteruitrijlampen geven uiteraard meer licht... maar als je wèl lichtpakket hebt is het wel een bedenkelijke zaak....( als ook de eerder gemelde 3 bolletjes voor instelling intensiteit niet werken). Ik ben benieuwd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
maar dat is Chinese rotzooi. Kan nooit zo goed zijn als precies dezelfde, 3 keer zo dure versie op Bol.com O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
SSJVegito schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 18:48:
[...]

Via je NAS, hoe heb je dat gedaan? Hebben die Enyaq iVs een constante internet verbinding die je gewoon mag gebruiken of hoe moet ik dit zien?
ben ook benieuwd. Via je telefoon? en dan Bluetooth of Android Auto? En welke mediaspeler gebruik je dan?

[ Voor 4% gewijzigd door jeroenkb op 13-05-2021 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defense.71
jeroenkb schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 19:59:
[...]

maar dat is Chinese rotzooi. Kan nooit zo goed zijn als precies dezelfde, 3 keer zo dure versie op Bol.com O-)
Haha inderdaad 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:14

rammes

koekebakker 1e klas

Ik heb inmiddels een paar extra passen aangevaagd. Maingau en plugsurfing, nu nog iets specifieks voor Frankrijk.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
leenderttimmers schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 19:57:
@enyaq : ten aanzien van de achteruitrijcamera, heb jij het lichtpakket ? Zo nee, dan kan slecht zicht in donker te maken hebben met achteruitrijlamp. Want volgens mij heb je zónder lichtpakket slechts één achteruitrijlamp.
2 achteruitrijlampen geven uiteraard meer licht... maar als je wèl lichtpakket hebt is het wel een bedenkelijke zaak....( als ook de eerder gemelde 3 bolletjes voor instelling intensiteit niet werken). Ik ben benieuwd.
Lijkt me dat met licht pakket of geen licht pakket er geen verschil is qua toegepaste lamp en intensiteit.
Een tweede lamp helpt zeker, maar de achter units bevinden zich redelijk ver van camera en twijfel ik of ene lamp extra het verschil zal maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhyTea
  • Laatst online: 17-02-2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Defense.71
rammes schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 20:03:
Ik heb inmiddels een paar extra passen aangevaagd. Maingau en plugsurfing, nu nog iets specifieks voor Frankrijk.
Elec2go heb ik zelf voor erbij. Pasje was zo geregeld. Kan ook via de app van Elec2go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leenderttimmers
  • Laatst online: 27-02 11:02
@knirrebir Als de auto met lichtpakket 2 LED achteruitrijlampen heeft en de auto zónder lichtpakket 1 achteruitrijlamp (halogeen???) dan zal dat qua camerabeelden zeker verschil maken verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
leenderttimmers schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 19:57:
Geen lichtpakket en idd slechts één achteruitrijlamp, wel led en best fel hoor, niets mis mee. Maar ze zijn sowieso vrij klein en zitten ver van de camera vandaan hoor. Vraag me af of een tweede erbij heel veel verschil maakt.

[ Voor 5% gewijzigd door RandomNick op 13-05-2021 20:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
deze is wat steviger en heeft een koordje
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.d7584c4doBZnYG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
mibkiller schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 18:08:
Wel gek dat ik op verschillende sites 60 first edition zie met elektrische kofferklep?
Met het comfort pakket.

https://www.ames.nl/skoda/details/skoda-enyaq-iv-61891
Deze zwarte heeft dat zoals je kan zien
Misschien 1 uit Tsjechië waar nog wat meer op gezet is tijdens test periode of misschien verkeerd geproduceerd if kan op frist edition toch comfort plus toegevoegd worden ondanks het niet in prijslijst staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim89
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:23
leenderttimmers schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 20:06:
@knirrebir Als de auto met lichtpakket 2 LED achteruitrijlampen heeft en de auto zónder lichtpakket 1 achteruitrijlamp (halogeen???) dan zal dat qua camerabeelden zeker verschil maken verwacht ik.
De intensiteit van achteruitrijlichten is niet zo sterk. Moet je het niet van hebben. Of het er nou 1 of 2 zijn.

Overigens zijn bij de standaard lampen ook de achteruitrijlichten LED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
pim89 schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 20:16:
De intensiteit van achteruitrijlichten is niet zo sterk. Moet je het niet van hebben. Of het er nou 1 of 2 zijn.

Enyaq heb ik nog niet, maar geloof je wat je zegt qua intensiteit, dat achter units bijna hetzelfde zijn qua basis en optie klopt, zie ook pagina 1 van topic met link naar post van lammert duerink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
leenderttimmers schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 20:06:
Geen halogeen in achter units bij standaard, ik blijf erbij dat 2 lampen tov 1 niet het verschil maakt, mede omdat lampen zich relatief ver van camera bevinden, zie ook pagina 1 topic en dan link naar post lammert duerink, dan kom je vergelijk in detail tegen qua verlichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
knirrebir schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 20:11:
[...]

Misschien 1 uit Tsjechië waar nog wat meer op gezet is tijdens test periode of misschien verkeerd geproduceerd if kan op frist edition toch comfort plus toegevoegd worden ondanks het niet in prijslijst staat.
Ik wilde toen de auto nog niet eens een first edition heten wat wijzigen maar dat kon niet eens dus ja vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
pim89 schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 20:16:
[...]

Ik heb 2 witte felle leds als je achteruit rijd je kan zelfs de weerspiegeling zien in de camera.
Welke stand staat die want de camera heeft 2 standen.
Ik heb het licht pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
mibkiller schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 20:44:
[...]

Ik heb 2 witte felle leds als je achteruit rijd je kan zelfs de weerspiegeling zien in de camera.
Welke stand staat die want de camera heeft 2 standen.
Ik heb het licht pakket.
Ik ben hier wel benieuwd naar, zou je een foto kunnen laten zien van de settings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16-05-2022
En misschien van het camerabeeld in het donker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mibkiller
SSJVegito schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 20:48:
[...]

Ik ben hier wel benieuwd naar, zou je een foto kunnen laten zien van de settings?
Ja als het avond is
Zal ik een foto maken zijn jullie cameras wel schoon want dat scheelt ook veel

[ Voor 14% gewijzigd door mibkiller op 13-05-2021 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
mibkiller schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 20:57:
[...]

Ja als het avond is
Zal ik een foto maken zijn jullie cameras wel schoon want dat scheelt ook veel
Ben benieuwd, en bedoelde uiteraard settings en camera beeld. 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:39
[...]
jeroenkb schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 20:00:
[...]
ben ook benieuwd. Via je telefoon? en dan Bluetooth of Android Auto? En welke mediaspeler gebruik je dan?
Gewoon via Apple CarPlay en DS Audio (als je een Synology NAS hebt).

[ Voor 25% gewijzigd door A3-D op 13-05-2021 21:18 ]

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V151 - CT003 V116 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
A3-D schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 21:16:
[...]

[...]

Ik heb inderdaad een Synology NAS, maar je doet het dus gewoon via je telefoon eigenlijk? Thanks! Goed idee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mibkiller
Bijdeze 2 foto,s van de verschillende standen.
Let wel met schone camera.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fy01hk_fVn1wiQeqUoI5CEzGj2k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W77YabGIn56YMrhaC7HF3VZY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gGN_h2LNI1A-Ui8a7Oy0hX8KeOw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iARiDzPItQgI5f4aS3W6ZsjN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
mibkiller schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 21:29:
Bijdeze 2 foto,s van de verschillende standen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
En hier is het donker verder buiten, dus geen lantaarnpaal dat de boel verlicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
SSJVegito schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 21:30:
[...]

En hier is het donker verder buiten, dus geen lantaarnpaal dat de boel verlicht?
Die komt nog dit is in een parkeergarage
Straks nog een met de lampen uit voor onderhoud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulli
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20-07 21:36
knirrebir schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 18:58:
[...]

Ter lering en vermaak graag als je wil proberen en terug koppelen.
Vandaag vastgesteld: Ik krijg symbolen van de diverse voertuigen in alle situaties: ACC niet geactiveerd (maar wel 'aan'), ACC geactiveerd en TA geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
A3-D schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 21:16:
[...]

[...]

Heb een Nas en DS Audio. Zie hem alleen niet terug in Andoid Auto. Morgen eens gaan tweaken...

Van de synology website. Moet dus werken:
DS audio ondersteunt CarPlay en Android Auto, zodat u tijdens het rijden geniet van muziek met hoge geluidskwaliteit op uw Synology NAS. Muziek afspelen en wisselen tussen nummers kan nu slimmer en veiliger.

[ Voor 30% gewijzigd door jeroenkb op 13-05-2021 21:43 . Reden: aanvullende info DS audio ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
Nu bij mij ook software update gehad.
En zie hier ook het TA symbool nu weg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Xz6MdxNvDstlHP2KH3zTw81p_w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IsBEyI78dpNKlBL9xBFI8mYr.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is de foto van voor de software update

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w6F0B5TZzrTLXyOF7IjVJsIQzd8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MZ77jJ8l6iFlZKyWZ4Et9RZ2.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door mibkiller op 13-05-2021 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
Na de update ook dit erbij gekregen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BYkAzotFIaLhlGc3O0dUsN7qc4c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e4ugCAkRePoQOYC1GvqS9iAm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:39
jeroenkb schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 21:37:
[...]

Heb een Nas en DS Audio. Zie hem alleen niet terug in Andoid Auto. Morgen eens gaan tweaken...

Van de synology website. Moet dus werken:
DS audio ondersteunt CarPlay en Android Auto, zodat u tijdens het rijden geniet van muziek met hoge geluidskwaliteit op uw Synology NAS. Muziek afspelen en wisselen tussen nummers kan nu slimmer en veiliger.
Je zou ook YouTube en Netflix via CarPlay moeten kunnen spelen via de app Carbridge. Staan een aantal video’s op YouTube zonder jailbreak van een iPhone. Ik durf het echter niet uit te proberen :X

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V151 - CT003 V116 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Neeler
Even wat camerabeelden met lichtpakket.
Ik vind het prima gaan. 21.00 en nu Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5YzXVdQHTP_j7ERh-8d3ck1_JOU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tKBbNbjWEQTwoPidVDTEeN3j.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ylCud-AOafizRjNO0Z_yGBxCXwY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v368rKcZclmIVnB72XiILuLH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HwySehiC3RknCmN2tfxTAA_V86Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SNCdK0coozK580b0wdnZCkgz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-WgBjpEn4XUHbT-Wi8J1O5fDti8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RPq3nSJTHCpFDni4HUsC9Yk9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bNMnaomyloDoSm2YD6gvuJNHBTs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OblA0XwSN8ce5naVFP4y22DA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hitgew
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 22-07 08:42
@mibkiller Zo te zien heb je ook geen verkeersborden herkenning meer als icoontje 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door hitgew op 13-05-2021 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeler
hitgew schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 21:48:
@mibkiller Zo te zien heb je ook geen verkeersborden herkenning meer als icoontje 8)7
Dit heb ik ook even gecontroleerd maar bij mij is alles nog wel aanwezig. Behalve het 3e icoontje TA dan.
Vanochtend update gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
Wat is er anders dan voorheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex Timmermans
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 27-02 15:59
Net even met apple carplay bezig geweest.
Viel mij op dat je bij google maps wel een “mini-aanwijzing” krijgt rechts op het kleine display. Maar als je Flitsmeister gebruikt dan zie je dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
hitgew schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 21:48:
Wat bedoel je ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xZXpCi__34aMnc8LzLXb2AAEzT8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kvuNz7Zmz06nrwZEjTNh63ww.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nr.10
[...]
Via de smartlink, kon alleen DS audio actief krijgen. Maar het werkt perfect en is ook nog best snel met zappen tussen de nummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nr.10
Thiazzz schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 19:34:
[...]
Leuk alleen heb ik al lang geen rips meer gedownload 😂. Netflix oid werkt niet?
Is mij nog niet gelukt, is idd handiger maar zo is het best leuk om te wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mibkiller
Net even sneeuwkettingen op 20 inch wielen wat volgens het boekje alleen op 19 inch mag.
Het zijn wel met de voorgeschreven 9 mm schakels
Het vreemde is ik zie het nergens aanlopen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ViWSMEcy_BPz9hWPIMbntqirkhU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LsIOeHi7s43kW93JYM0vUs6U.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NNr7ulubWAyY7rmEmZMdtE9zEvA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4x6ae3GHQiIRoHg4rcd48jmy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W7M-fwl5zU5NX1dSjC0kDrj_XMA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bHBQ9GUlEcHmqXolNuWrExf5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NjGLug7wA4BK8PBsG9pdEx3EIAc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JGmr0GXCSZBzvQQACXhqpF4i.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door mibkiller op 13-05-2021 22:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mibkiller
Zo even de camera getest geen lantaarnpaal dichtbij tijd 22:40
Valt voor mij niet tegen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gCvL-OJrRRa-Eq5kQbn01lBXxt8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Be7Zwz2sSWcqSpVgtaja1s3G.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_HaSwoIXowYLUn96DEkVIhNhtyk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4nycWcUveZ4ko1rO0od7rNli.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
mibkiller schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 22:45:
Valt voor mij niet tegen

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Foto 2 geeft het aardig weer, alleen is deze best nog licht omdat je de remlichten ziet.
Als ik thuis achteruit de oprit opdraai wil ik strak langs de heg staan. Beeld je nu maar eens in dat je op foto 2 links achteruit draait, zonder de remlichten erbij te hebben. Met de Passat zag ik de heg zeer duidelijk, nu nauwelijks. Temeer daar het achteruitrij licht precies aan de andere kant zit.
Ga eens kijken of ik kan ontdekken wat er in de unit zit waar het achteruitrij licht niet zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Dit was volgens jouw de voor de update foto.

Op je andere foto staat geen ta symbool meer, maar rechts ook geen verkeersbordherkenning symbool
Dus hopelijk werkt het nog wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
mibkiller schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 22:27:
Net even sneeuwkettingen op 20 inch wielen wat volgens het boekje alleen op 19 inch mag.
Het zijn wel met de voorgeschreven 9 mm schakels
Het vreemde is ik zie het nergens aanlopen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Haal eens even heel snel die VW demper eraf. Je rijdt een Skoda >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:49
jeroenkb schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 22:56:
[...]

Dit was volgens jouw de voor de update foto.

Op je andere foto staat geen ta symbool meer, maar rechts ook geen verkeersbordherkenning symbool
Dus hopelijk werkt het nog wel
Als je heel goed kijkt zie je het verkeersbordherkenning symbool er net op staan. Foto is wat ingezoomd maar symbool is er wel nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
RandomNick schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 22:52:
[...]

Foto 2 geeft het aardig weer, alleen is deze best nog licht omdat je de remlichten ziet.
Als ik thuis achteruit de oprit opdraai wil ik strak langs de heg staan. Beeld je nu maar eens in dat je op foto 2 links achteruit draait, zonder de remlichten erbij te hebben. Met de Passat zag ik de heg zeer duidelijk, nu nauwelijks. Temeer daar het achteruitrij licht precies aan de andere kant zit.
Ga eens kijken of ik kan ontdekken wat er in de unit zit waar het achteruitrij licht niet zit.
oke heb je wel het lichtpakket.
ik heb dan 2 led naar achteren.
Tevens is de camera in de vw achter het logo midden op de kofferklep

[ Voor 4% gewijzigd door mibkiller op 13-05-2021 23:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Genestealer schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 22:59:
[...]

Als je heel goed kijkt zie je het verkeersbordherkenning symbool er net op staan. Foto is wat ingezoomd maar symbool is er wel nog.
Scherp. _/-\o_

Nu kan ik gerust gaan slapen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
Valt voor mij niet tegen

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mijn huidige camera is ook wel beter dan dit, maar vind het niet slecht zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
mibkiller schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 22:59:
[...]

oke heb je wel het lichtpakket.
ik heb dan 2 led naar achteren.
Tevens is de camera in de vw achter het logo midden op de kofferklep
Waarom dit niet de standaard is bij automerken is mij echt een raadsel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
Robbie8454 schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 23:09:
[...]

Waarom dit niet de standaard is bij automerken is mij echt een raadsel
ja want dan wordt de camera ook niet vies bij regen nu wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
jeroenkb schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 22:58:
[...]

Haal eens even heel snel die VW demper eraf. Je rijdt een Skoda >:)
als je bij de veerpoot kijkt staat audi logo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
mibkiller schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 23:10:
[...]

ja want dan wordt de camera ook niet vies bij regen nu wel.
Helemaal mee eens, 5 jaar gehad, werkte super. Camera nooit hoeven schoonmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-07 19:15
Valt voor mij niet tegen

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Valt wat mij betreft zeker wel tegen. Als ik mij niet vergis schakelt menig camera in het donker over naar grijswaarden ipv full color. Mijn Focus doet dat naar mijn idee iig wel en die heeft een stuk beter beeld dan wat je hier laat zien.
Zal vanavond als het weer donker is eens een foto maken ter vergelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
internetinfo schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 05:27:
[...]

Valt wat mij betreft zeker wel tegen. Als ik mij niet vergis schakelt menig camera in het donker over naar grijswaarden ipv full color. Mijn Focus doet dat naar mijn idee iig wel en die heeft een stuk beter beeld dan wat je hier laat zien.
Zal vanavond als het weer donker is eens een foto maken ter vergelijking.
Zo'n beetje alle systemen hebben tegenwoordig een dag/nacht stand, led verlichting of infrarood om in het donker goed te kunnen zien. Het lijkt wel of deze dat niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scooper1
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06:44
Bij mij blijft de achteruit camera vaak wat langer het beeld nog weergeven.
Terwijl de automaat al in D staat.🤔

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zumba
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-07 20:46

zumba

De eAmbu is onderweg!

Ik vind de kaartweergave van het navisysteem matig. Grof getekend met weinig detail. Bij uitzoomen verdwijnt nog meer. Valt des te meer op bij zo'n joekel van een scherm.
En zoomfactor niet vast te zetten in het "home" scherm. Zoomt dan automatisch, m.i. teveel, in.
Maar ja, na drie jaar MMI en bijna vier jaar Discovery pro misschien verwend..

zumba

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Nr.10 schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 18:36:
[...]

Maar we geven niet op.
Vanochtend nog poging gedaan om video te krijgen met de Plex mediaserver via Android Auto. Plex werkt wel maar biedt vervolgens helaas alleen audio aan in de auto.

Nu eens verdiepen in meer exotische oplossingen (als die er zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex Timmermans
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 27-02 15:59
zumba schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 07:58:
Ik vind de kaartweergave van het navisysteem matig. Grof getekend met weinig detail. Bij uitzoomen verdwijnt nog meer. Valt des te meer op bij zo'n joekel van een scherm.
En zoomfactor niet vast te zetten in het "home" scherm. Zoomt dan automatisch, m.i. teveel, in.
Maar ja, na drie jaar MMI en bijna vier jaar Discovery pro misschien verwend..
Dat gevoel had ik ook. Maar in mijn testauto gisteren apple carplay gebruikt en dan google maps. Werkt veel fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zumba

zumba

De eAmbu is onderweg!

Alex Timmermans schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 08:05:
[...]

Dat gevoel had ik ook. Maar in mijn testauto gisteren apple carplay gebruikt en dan google maps. Werkt veel fijner.
Daar ga ik ook nog eens mee bezig. Weet nog lang niet welke smartphone navi-apps Carplay/Android auto ondersteunen.

En ik toch zo lekker bezig ben: zijn er members met meer functies in de MySkoda app dan deze?:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K-bkB3ellfKCvVfqm0m-XjbuGjM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/fsQQwcqpQmC1iJbRGSBtWZB7.png?f=user_large

[ Voor 28% gewijzigd door zumba op 14-05-2021 08:19 ]

zumba

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

zumba schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 08:13:
[...]

Daar ga ik ook nog eens mee bezig. Weet nog lang niet welke smartphone navi-apps Carplay/Android auto ondersteunen.
Dan kun je Waze eens proberen. Vind ik persoonlijk de fijnste navigatie-app :)
Maar geen idee of die al werkt i.c.m. de HUD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08:33
zumba schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 08:13:
[...]

En ik toch zo lekker bezig ben: zijn er members met meer functies in de MySkoda app dan deze?:
[Afbeelding]
Op de meest recente iPhone versie 4.1 nog minder functies...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zumba

zumba

De eAmbu is onderweg!

jdbiggelaa schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 08:37:
[...]

Op de meest recente iPhone versie 4.1 nog minder functies...
Dat is toch wel heel mager allemaal. Niks voertuiglocatie, afgesloten ja/nee, ramen/dak open/dicht, routes en poi's op afstand toevoegen etc. etc. We hopen op een snelle update.

zumba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeler
scooper1 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 07:41:
Bij mij blijft de achteruit camera vaak wat langer het beeld nog weergeven.
Terwijl de automaat al in D staat.🤔
Tot een snelheid van 10/15 km blijft dat idd.
Hebben de meeste auto's toch wel dacht ik zo?

[ Voor 7% gewijzigd door Neeler op 14-05-2021 08:51 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:49
zumba schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 08:41:
[...]

Dat is toch wel heel mager allemaal. Niks voertuiglocatie, afgesloten ja/nee, ramen/dak open/dicht, routes en poi's op afstand toevoegen etc. etc. We hopen op een snelle update.
Komt er wel aan. Ik houd mij bezig met Domotica en ga, zodra ik mijn Enyaq heb, deze ook koppelen met mijn domotica systeem. Hiervoor heeft iemand al een script gemaakt die de API van skodaconnect uit kan lezen. Ik lees o.a. dat het om een vrij nieuwe API ingang gaat. Ik heb er wel vertouwen in.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GhnlCdYtfVU6QriDTPOwlp6S3F0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oDOjjWcJBFLI7olEpTUyh5sf.png?f=fotoalbum_large

Voor wie met Home Assistant zich bezig houdt: https://github.com/lendy007/homeassistant-skodaconnect
Pagina: 1 ... 129 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2