Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 128 ... 250 Laatste
Acties:
  • 1.769.659 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-12-2022
Iemand van de gelukkige auto bezitters al een sleutelhoestje geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16-05-2022
mimalizo schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 15:58:
Net bevestiging gehad van mijn dealer dat alle wijzigingen rondom mijn auto door het omzetten naar Sportline geen wijziging van de productieweek met zich heeft meegebracht in het systeem.

Nog steeds week 23 inclusief Crystal Face.

Het zal mij benieuwen!!
Ik heb uiteraard nog niks gehoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• capellio
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-05 17:03
SSJVegito schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 17:56:
Iemand van de gelukkige auto bezitters al een sleutelhoestje geprobeerd?
Ja, hier. 2 hoesjes van een eerdere link bij Amazon : https://www.amazon.nl/LFO...fRID=QRVM9S59ZRA5Z4DT1RN6
Wat kun je er van zeggen, het is een hoesje.
remc1979 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 17:36:
[...]
Gaan die OTA’s volledig willekeurig? Ik heb nog niets gehad, en lees al van meerdere mensen dat ze een update hebben gehad
Daar ben ik ook benieuwd naar, ik heb ook nog niks voorbij zien komen.
Bulli schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 14:33:
Zijn de problemen met de MySkoda app trouwens op alle Enyaq rijders hier van toepassing? Bij mij werkt 't nog steeds niet sinds een aantal dagen en ik vroeg me af of dat nog steeds een algemeen probleem is of inmiddels specifiek voor mij.
Met regelmaat kom ik dit ook tegen maar even de app goed sluiten en een tijdje wachten en dan werkt het weer. Wel opvallend dat het vooral 's avonds na 20:00 uur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Simply1337 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 17:07:
voor de mensen met Assist basis:
Als jullie TA inschakelen en er is een vrachtwagen voor jullie. blijft het auto op je dash een auto of veranderd dit naar een vrachtwagen?

bij mij [id4+ta] is het zo dat het alleen met ACC een auto blijft, maar met TA veranderd dit naar een vrachtauto/truck mits er een truck voor mij rijdt.
Net getest.

In beide gevallen veranderen de symbolen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDeurs
  • Laatst online: 21-09-2023
Fairplay92 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 11:39:
Ik heb zojuist de dealer gebeld (Van Udenhout in Den Bosch) voor een update m.b.t. de te verwachte afleverweek 28. Ik heb 4 december besteld en toen al week 28 doorgekregen. De afleverweek is altijd hetzelfde gebleven met het verschil nu dat de auto definitief voor productie is ingepland in week 23 / 24. Eindelijk dus iets meer concreet zicht op levering.
Hi, mijn Enyaq komt ook van Udenhout.
Volgens fleetsales is mijn auto deze week geproduceerd en verwachte aflevering blijft wk 28 :?
Volgens verkopers aldaar komt auto in wk 22 naar Den Bosch en voor mij wk 24.
Hoop dat hij gelijk heeft en niet de fleetsales.
Besteld 20 nov 2020

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kaaschef
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 25-09 09:28
goetfoud schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 17:37:
Vandaag positief verrast!
Netjes voor een iV60. En gewoon climate control aan...

[Afbeelding]
Ik heb ook zo'n laag verbruik, valt helemaal niet tegen!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• basmq
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-10 10:24
Vanmiddag een eind gereden met 2 fietsen achterop de drager. Verbruik heeft mij enorm positief verrast:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GRigFf8mkqHihjwSUtR1xOXQTqM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a0OoITIzEf6PGtJkQYwgY213.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uA6Y4f8LRbN6srPAPLsWwltNTNI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/N6q06rRm2hTdeimcXlqsJEXe.png?f=fotoalbum_large

(iV 80)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mimalizo
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 29-03-2022
Duncan78 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 17:38:
[...]

Indien jij in week 23 een sportline met CF krijgt zou dat zeer mooi zijn. Ik zal dan alleen vreselijk balen dat begin dit jaar mij verteld is dat CF pas vanaf week 35 leverbaar zou zijn met geen garantie van levering in 2021. Ben maar een beetje jaloers :)
Productie week 23. Dus tel er maar 3 tot 6 weken bij voordat ie op de oprit staat.

Ik heb 6 november besteld. Toen werd er gezegd begin april. Dat werd inderdaad week 35. Daar heb ik van alles van gevonden. Oa. dat ik spijt zou krijgen als ik die CF er af zou laten halen. Dus niet gedaan.

Vervolgens een maand of anderhalf te horen gekregen dat het week 23 wordt. Mijn dealer heeft geen flauw benul waarom. En gelooft er net zoveel van als ik. Maar inmiddels begrepen dat Pouw Apeldoorn en Muntstad de Meern iets soortgelijks hebben gecommuniceerd.

Gelukkig heb ik gewacht. Daardoor de auto ook kunnen omzetten naar Sportline. En verwacht dat dit vertraging zou opleveren. Maar goed was al gewend aan week 35,40.

Maar niks van dat alles dus. Nog steeds week 23. Ik ga het zien. Week 23 is top. Maar als het 40 wordt vind ik het ook gezegend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
  • Laatst online: 29-01-2024
zumba schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 17:24:
Ach so. Je brengt licht in duisternis.
Dank voor al je fijne bijdragen, nu en straks.
Succes ermee en samen maken scheppen we duidelijkheid voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Bulli schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 17:31:
In ieder geval wanneer TA aan staat. Met alleen ACC durf ik op dit moment niet te zeggen, maar wil ik binnenkort wel een keer proberen.
Ter lering en vermaak graag als je wil proberen en terug koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
jeroenkb schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 18:32:
Net getest.

In beide gevallen veranderen de symbolen
Top, dus enyaq snapt het beter :), kan ook zijn dat met update het bij id4 ook in beide gevallen zo wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
capellio schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 18:10:
Daar ben ik ook benieuwd naar, ik heb ook nog niks voorbij zien komen.

Met regelmaat kom ik dit ook tegen maar even de app goed sluiten en een tijdje wachten en dan werkt het weer. Wel opvallend dat het vooral 's avonds na 20:00 uur is.
Volgens mij updates geen melding, moet je denk ik toevallig in auto zitten en zien als je infotainment aanzet.
Weet niet of er via site of iets melding komt wat er op stapel staat.
Kan me voorstellen niet elke update voor elke enyaq tegelijk gezien hoeveelheid data en andere redenen waar ik nog niet aan gedacht heb.

Denk dat rond 20.00 uur veel personen gebruik maken van app en dat invloed heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 19:34
remc1979 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 17:36:
[...]

Gaan die OTA’s volledig willekeurig? Ik heb nog niets gehad, en lees al van meerdere mensen dat ze een update hebben gehad
Bij mij was 'ie er vanmiddag. Zal vast een systeem achter zitten, maar voor ons onbekend 😁.
Vast iets met servercapaciteit, welke auto's online zijn, VIN nummers in een batch etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaschef
basmq schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 18:48:
Vanmiddag een eind gereden met 2 fietsen achterop de drager. Verbruik heeft mij enorm positief verrast:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

(iV 80)
Dan komt de WLTP toch redelijk in de buurt ;). In de praktijk niet vaak nodig en wanneer je het nodig hebt ( met lange ritten) wil je vaak sneller rijden ( snelweg). Maar toch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
Mooie up ;) veel plezier ermee.
Komt denk door hoek van foto maar die up lijkt zelfs groot in vergelijking met enyaq :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperzzz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-09 19:28
JDeurs schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 18:32:
[...]

Volgens fleetsales is mijn auto deze week geproduceerd en verwachte aflevering blijft wk 28 :?
Besteld 20 nov 2020
Mijne is ook besteld bij Udenhout en fleetsales gaf vorige week ineens week 35 aan, was eerst 28.
Hoe contacten jullie de verkoper als ik vragen mag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fairplay92
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 03-06-2022
JDeurs schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 18:32:
[...]

Besteld 20 nov 2020
Deze week geproduceerd en steeds nog aflevering week 28 lijkt me wel erg veel tijd tussen zitten.
Je zou eerder denken dat het dan week 23 / 24 wordt. Misschien dat het door het transport naar NL komt. We zullen t zien. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:40
hitgew schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 12:44:
Even een vraagje: maandag krijg ik de Enyaq geleverd en ben me nu aan het oriënteren op een verzekering. Nu zie ik dat enkele verzekeraars een alarmsysteem (2 of 3) als voorwaarde stellen. Gezien de waarde van de auto >45k schijnt dit gebruikelijk te zijn.
Echter in oktober stond dit nog niet op de optielijst dus heb ik dit niet op de auto zitten.
Is iemand dit ook opgevallen bij het afsluiten van de autoverzekering? Kan zo'n alarm ook achteraf ingebouwd worden?
Ik zit bij Allianz Direct: geen extra eisen aan alarm, goede voorwaarden, redelijke premie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pollekeb
  • Laatst online: 14:03
Job1985 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 09:14:
[...]

Ik heb dat nu na 1100km op de teller ook 1 keer gehad. Auto uit en en afsluiten etc. had geen invloed. Na een 10-20 minuten uit en afgesloten geweest te zijn deed alles het weer. Ik heb Skoda hierover gebeld en je kan het scherm resetten met de uit knop links onder het scherm (15sec inhouden) maar heb dit niet kunnen testen als oplossing. Als het vaker voorkwam moest ik weer even contact opnemen met Skoda.
Hier al de eerste dag last van, ook het volume probleem.
Zag wel dat er een update binnen kwam, mogelijk daarna dit probleem opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Bulli schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 14:33:
Zijn de problemen met de MySkoda app trouwens op alle Enyaq rijders hier van toepassing? Bij mij werkt 't nog steeds niet sinds een aantal dagen en ik vroeg me af of dat nog steeds een algemeen probleem is of inmiddels specifiek voor mij.
Bij mij werkt de app wel, Maar je hebt er in de huidige vorm niks aan. Heb hem weer van mijn iPhone af gegooid😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remc1979
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 20:18
jdbiggelaa schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 19:28:
[...]

Ik zit bij Allianz Direct: geen extra eisen aan alarm, goede voorwaarden, redelijke premie.
Ik heb de verzekering afgesloten via de Skoda dealer. Blijkbaar loopt dit ook via Allianz. Idd, goede voorwaarden en premie valt reuze mee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fairplay92
  • Laatst online: 03-06-2022
Jasperzzz schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 19:16:
[...]

Mijne is ook besteld bij Udenhout en fleetsales gaf vorige week ineens week 35 aan, was eerst 28.
Rechtstreeks met de verkoop bellen en daar vragen naar de status. Ik heb daar ook verschillende verkopers aan de lijn gehad. Ik bel fleetsales eigenlijk niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:07

rammes

koekebakker 1e klas

Heeft iemand bij DAGO al zijn Enyaq opgehaald? wat zijn de ervaringen?

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Bellen, mailen, appen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remc1979
jdbiggelaa schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 19:34:
[...]

Bij mij werkt de app wel, Maar je hebt er in de huidige vorm niks aan. Heb hem weer van mijn iPhone af gegooid😬
Op onverklaarbare wijze werkt de app weer. Zonder opnieuw in te loggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mibkiller
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17-05 00:03
Simply1337 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 17:07:
voor de mensen met Assist basis:
Als jullie TA inschakelen en er is een vrachtwagen voor jullie. blijft het auto op je dash een auto of veranderd dit naar een vrachtwagen?

bij mij [id4+ta] is het zo dat het alleen met ACC een auto blijft, maar met TA veranderd dit naar een vrachtauto/truck mits er een truck voor mij rijdt.
Wordt een vrachtwagen of personen auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex Timmermans
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 15-09 21:46
Krijg je voor een paar dagen een demo mee maar geen laadpas…. En ik heb thuis nog geen laadpaal (buurman gelukkig wel)
Maar kan je onderweg ook laden en betalen met pinpas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:07

rammes

koekebakker 1e klas

remc1979 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 19:45:
[...]

Op onverklaarbare wijze werkt de app weer. Zonder opnieuw in te loggen.
er werd ook al aangegeven dat aan de backend gewerkt werd. dat al eerder in kantooruren zijn.

Ik zou het doen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DanielS01
  • Laatst online: 03-12-2024
Vandaag de dealer nog maar een keer gebeld met de vraag of er een update is. Eindelijk goed nieuws! 😁 De auto wordt de 1e week van juni in productie genomen en de verwachting is dat de auto eind juni/begin juli bij de dealer in Amersfoort is. Fingers crossed! 🤞🏼

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdbiggelaa
zzzboz schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 17:06:

Stukje snelweg gedaan, rijervaring heerlijk, kan niet wachten om hem te ontvangen. Maar... die ingrepen, ik kan er niet mee omgaan. Dat de auto vanzelf begint te remmen, te sturen, meldingen te geven in het scherm, nee dank je.
Vooral niet bestellen dan. Ik werd ertoe verplicht door een rare combi van Skoda en alles staat standaard ‘aan’. Vreselijk al dat geruk en geduw aan je stuur. En soms ronduit gevaarlijk, zoals gisteren toen de auto op de snelweg meende een bord ‘60’ te herkennen en vol in de remmen ging met een rij auto’s pal achter mij. Ik heb vanochtend alles uitgezet, heerlijk😀❗️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Alex Timmermans schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 19:52:
Krijg je voor een paar dagen een demo mee maar geen laadpas…. En ik heb thuis nog geen laadpaal (buurman gelukkig wel)
Vaak app nodig (bv fastned) en daar rekening aan te koppelen, dan kan je met app regelen om te starten en betalen.

Was demo wel vol geladen hoop ik dan, denk dat ze zoiets hadden hij is vol geladen dus dan wordt alles in 1 dag leeg gereden (en kan dealer transport regelen om op te halen) of klein beetje rijden elke dag.
Dan zal ik zelf zoiets hebben ik ga niet zorgen dat er voldoende capaciteit aanwezig is om naar dealer te rijden, gewoon leeg rijden en bellen accu leeg en vragen wat nu.

[ Voor 31% gewijzigd door knirrebir op 12-05-2021 19:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mibkiller
Alex Timmermans schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 19:52:
Ik heb voor reserve 3 verschillende laadpasen

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• jdbiggelaa
goetfoud schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 17:37:
Vandaag positief verrast!
Netjes voor een iV60. En gewoon climate control aan...

[Afbeelding]
Hier nog gekker, bijna 300 km met mijn iV60. Gestart op 100% en (bijna) thuis op 30%. Mix van autosnelweg en binnenwegen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DvoONiq4bBbwJDOE0xYgF5ArVqQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Arwqve3vAamiOeO434jXS08U.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kG2iXkLi6UFiMvo26WIGxJaKnhg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V31rdVRhgUo1tYOvzQgOpyvC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
Voertuigherkenningssyteem werkt ook dus prima met assis basis.

Enige wat assis basis mist lijkt vooralsnog dus emergency assist. Bijzonder

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
bbalance schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 17:38:
Ik rij inmiddels 1 week met volle tevredenheid in mijn zwarte Enyaq IV80!, geleverd via Century in Groningen en ook 3 weken eerder dan gepland. De 2e dag nog wel een probleem met laden gehad, omdat mijn laadpasje ergens in de post onderweg naar mij was en ik (uiteraard) wel wilde rijden. Dus via Eneco (leverancier laadpaal) op afstand een laadsessie op laten starten, maar vervolgens heb ik 45 min in de wacht van het call center gezeten om de laadsessie af te laten sluiten!. Gelukkig 1 dag later een laadpas in de bus. Wel heb ik nog de vraag uitstaan hoe het zit met mijn Ionity abonnement met laadkorting en daar via de dealer de volgende reactie van Skoda NL: " Onze markt is mbt electrificatie een van de verst ontwikkelde landen, met eisen (oa slimme laadpunten en verrekening) waaraan zowel de Elli dienstverlening icm de Powerpass als de ŠKODA Wallboxen niet aan kunnen voldoen. Wij werken mede daarom samen met SHUTTEL Services, die wel aan de hoge Nederlands eisen kan voldoen. Bij SHUTTEL Services kunnen onze klanten terecht voor zowel een SHUTTEL laadpas (die ook toegang geeft tot Ionity), als een reeks laders, die uitstekend passen bij de eisen van de Nederlands markt. Voor alle verwijzingen naar de SHUTTEL dienstverlening verwijzen we graag naar bijgaande onepager.". Dus daar ga ik nog ff achteraan
Bullshit opmerking van Skoda NL. Ze hebben iets toegezegd te leveren en doen dat nu af met ‘drukfout’ of deze onzin😡

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaschef
mibkiller schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 19:58:
[...]

Ik heb voor reserve 3 verschillende laadpasen
Ik wil ook een reservepas. Welke heb jij?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• supertin
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 05-06-2021
voor de mensen met assistent basis, krijgen jullie ook te zien in het dashboard scherm dat de auto b.v. een rotonde nadert waardoor hij afremt en met een gepaste snelheid de rotonde neemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remc1979
supertin schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 20:39:
voor de mensen met assistent basis, krijgen jullie ook te zien in het dashboard scherm dat de auto b.v. een rotonde nadert waardoor hij afremt en met een gepaste snelheid de rotonde neemt?
Jep, dat klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
supertin schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 20:39:
Zeker! Bij rotondes en veel bochten. Qua bochten verbaast het mij dat soms kleine landweggetjes wel herkend worden als bocht en op sommige hoofdwegen dit niet altijd gebeurt. Maar werkt superfijn. Auto remt zelf af. Werkt overigens ook als de TA of ACC niet aanstaat. Het werkt volgens mij niet in stand B, alleen in D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remc1979
RandomNick schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 20:47:
[...]

Zeker! Bij rotondes en veel bochten. Qua bochten verbaast het mij dat soms kleine landweggetjes wel herkend worden als bocht en op sommige hoofdwegen dit niet altijd gebeurt. Maar werkt superfijn. Auto remt zelf af. Werkt overigens ook als de TA of ACC niet aanstaat. Het werkt volgens mij niet in stand B, alleen in D.
Bij werkt het wel in stand B, heb dan TA en ACC wel aanstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
remc1979 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 20:50:
[...]

Bij werkt het wel in stand B, heb dan TA en ACC wel aanstaan.
Ok, de combi B en TA/ACC heb ik nog niet geprobeerd moet ik zeggen. Hoe werkt de B dan nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remc1979
RandomNick schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 20:55:
[...]

Ok, de combi B en TA/ACC heb ik nog niet geprobeerd moet ik zeggen. Hoe werkt de B dan nog?
TA en ACC bepalen dan alles, dus van B merk je op dat moment niet heel veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulli
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-08 17:18
RandomNick schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 20:47:
[...]

Superfijn in 90% van de gevallen. Helaas zijn er een aantal plekken (bijv. N304 van Hoenderloo naar Apeldoon, nét voor V.d. Valk) waar het systeem denkt dat er bochten in de weg zitten (één van 50km/h en één van 70km/h), terwijl de weg gewoon rechtdoor loopt. Als je daar niet op rekent, dan is het schrikken wanneer de auto ineens stevig gaat afremmen.

Weet iemand of dit ergens gecorrigeerd kan worden? Doorgeven aan de kaartleverancier?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mkoomans
  • Laatst online: 23-07-2021
Op 16 april een productie/voorraad Enyaq gereserveerd, productie week 15(zelfde week).
Week 16 al op de trein en week 18 bij dealer.

Door intern strubbeling bedrijf de order via Athlon pas deze week, week 19 (11mei), definitief weg.

Nu wachten op bevestiging dealer en op definitieve leverdatum. #spannend #zinin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noreaga_no1
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-12-2022
jdbiggelaa schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 19:34:
[...]

Bij mij werkt het gelukkig weer! Ook de online verkeersinformatie

Noreaga

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lammert.duerink
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19-07-2023
Neeler schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 19:30:
[...]

Lammert heb je deze zelf aangedragen bij de dealer? Ging de dealer erin mee? Gezien de naafbreedte zitten er ook centreerringen in dan.
Ze geven zo weinig velgen vrij voor de Enyaq/ID4.
Ik ben ook nog zoekende.
Gezien de J waarde van 8.5 of 10 ( max 9.5 mogelijk) heb je dan ook geen breedset er meer onder zitten? Maar rondom dezelfde maat?
Dit is wat van mijn wielenleverancier heb, en afkomstig van MAK:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jubCugMI-qZmwxduoziqHzG0bWo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ginfMr0TqzjIVctsTPYd1sSI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:10
Bulli schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 21:13:
[...]

Superfijn in 90% van de gevallen. Helaas zijn er een aantal plekken (bijv. N304 van Hoenderloo naar Apeldoon, nét voor V.d. Valk) waar het systeem denkt dat er bochten in de weg zitten (één van 50km/h en één van 70km/h), terwijl de weg gewoon rechtdoor loopt. Als je daar niet op rekent, dan is het schrikken wanneer de auto ineens stevig gaat afremmen.

Weet iemand of dit ergens gecorrigeerd kan worden? Doorgeven aan de kaartleverancier?
Is dit ook het geval als je Waze of Maps (Google/Apple) gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulli
FJP84 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 21:49:
[...]

Is dit ook het geval als je Waar of Maps (Google/Apple) gebruikt?
Goed punt... en geen idee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mibkiller
Kaaschef schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 20:31:
[...]

Maingau,engie,evbox,travelcard

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bulli
[...]

Op https://laadpastop10.nl/ kun je een goed overzicht van de verschillende laadpassen vinden. Ik heb van Shell Recharge (Newmotion) en Maingau een gratis kaart aangevraagd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
FJP84 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 21:49:
Is dit ook het geval als je Waar of Maps (Google/Apple) gebruikt?
Je bedoelt waze neem ik aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
Bulli schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 21:13:

Weet niet wie kaart supplier is voor skoda, als dat bekend is kan het daar gemeld worden, of ze verwerken is een ander iets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie8454
rammes schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 19:38:
Heeft iemand bij DAGO al zijn Enyaq opgehaald? wat zijn de ervaringen?
Ik vind de ervaring vooral heel wisselvallig. Ze zijn wel behulpzaam, maar je moet er wel elke keer achteraan. En dit is nu de vierde keer dat ik zou worden teruggebeld en wederom niks. Zag er overigens vandaag wel een rijden in Doetinchem. Zwart met Vega volgens volgens mij. Niemand van dit forum??

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Alex Timmermans
Dit gaat ‘m worden. Kan ‘m 2 augustus ophalen
V80 first edition
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vzQ6yHGqbDPV-EOih4-VUERhf-g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O5y1OiVwmvGLwgvTMRv8iVEo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauritsams
  • Laatst online: 10-09 11:32
Alex Timmermans schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 23:07:
Dit gaat ‘m worden. Kan ‘m 2 augustus ophalen
V80 first edition
[Afbeelding]
Mooi Alex, congrats! Ik doe in september met de Enyaq (als ie op tijd is) eerst eerst een testritje Bièvres ipv meteen Perugia :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex Timmermans
mauritsams schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 23:22:
[...]

Mooi Alex, congrats! Ik doe in september met de Enyaq (als ie op tijd is) eerst eerst een testritje Bièvres ipv meteen Perugia :P
Wat ga je doen in Bievres?
Is namelijk bekend om de jaarlijkse fotografiemarkt.
Daar ben ik diverse keren geweest, maar is op zich maar een klein plaatsje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ib038
  • Laatst online: 15-01-2022
Neeler schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 19:30:
[...]

Lammert heb je deze zelf aangedragen bij de dealer? Ging de dealer erin mee? Gezien de naafbreedte zitten er ook centreerringen in dan.
Ze geven zo weinig velgen vrij voor de Enyaq/ID4.
Ik ben ook nog zoekende.
Gezien de J waarde van 8.5 of 10 ( max 9.5 mogelijk) heb je dan ook geen breedset er meer onder zitten? Maar rondom dezelfde maat?
Had je deze al gezien?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C8icDx2NLQXPI-FjNxwwZsxBSEM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/lYZ4JVvxQaV6Jg8IHJaR0Pfn.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JANO_
  • Laatst online: 26-02-2024
Net de nieuwe reclame filmpjes op YouTube gezien van de sportline, zo te zien gaat cf toch wel wat van zijn uitstraling inleveren als deze aan is. Lijkt alsof alleen de horizontale lijn goed verlicht is en de rest een heel stuk minder. Maar als het zo wordt denk ik wel dat het nu snel leverbaar wordt en het nu wel volgens de Europese regels zou zijn. Even afwachten hoe het er in het echt uit gaat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimalizo
_JANO_ schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 01:04:
Net de nieuwe reclame filmpjes op YouTube gezien van de sportline, zo te zien gaat cf toch wel wat van zijn uitstraling inleveren als deze aan is. Lijkt alsof alleen de horizontale lijn goed verlicht is en de rest een heel stuk minder. Maar als het zo wordt denk ik wel dat het nu snel leverbaar wordt en het nu wel volgens de Europese regels zou zijn. Even afwachten hoe het er in het echt uit gaat zien.
Overdag lijkt het inderdaad minder fel. Maar die laatste beelden in het bos totaal niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k8QmFsz0mHWVriayi6iIaD3UJ70=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O4ZH2wLQfKWXjl368gkAes6d.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JTRep1fni6paILC1uIEr800EAuQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IU5OGc1HonW6QI3FV6lWLiE9.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iBLiNK2
  • Laatst online: 29-10-2024
Robbie8454 schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 13:09:
[...]
dus er rijdt er al 1 in Arnhem! Ik ga mijn ogen open houden😅
De mijne staat ook in Arnhem Noord. Die gaat pas rijden als mijn pols uit het gips gaat over een week of 4.
😓

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• DirkBouwman
  • Laatst online: 05-05 20:21
En dit is die van mij! Over twee weken ophalen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dgkuwJmXYi1vB5sbDTtsl0cUgZQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3dmTdnh97Nj2WqctZIksUveK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vRAPHfak1BCAdS7PtjwIKC-DmwQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4yLUeFXhfVXsQLMxTJnVqEkm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gJKr2x7jbhSs1O32AobFwCzvIM0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/waklWO9Gd3ytz0LYHqtT6rTn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdbiggelaa
knirrebir schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 22:22:
[...]

Weet niet wie kaart supplier is voor skoda, als dat bekend is kan het daar gemeld worden, of ze verwerken is een ander iets.
Het stemgeluid is van Google, dus wellicht Google Maps. Mijn ervaringen tot nu toe zijn helaas niet zo positief. Ik heb de afgelopen jaren Tomtom gebruikt en Sygic. Daarvan zijn de kaarten heel nauwkeurig en de routeplanning en -begeleiding stukken beter.
Helaas is Sygic voor Apple carplay overgegaan op een maandbedrag, maar anders zou dat mijn voorkeursoptie zijn. Ik gebruik Sygic (dat overigens Tomtom kaarten gebruikt) al meer dan 10 jaar tot in de gekste uithoeken van de wereld. Van routebegeleiding in de eilandenarchipel van Canada tot de modderpaden door natuurparken in zuidelijk Afrika: altijd wist Sygic de weg! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdbiggelaa
[...]

Laadpassen zijn een internationaal moeras. Shell Recharge is prima als je af en toe laadt en niet kijkt naar de kosten. Als je ook naar het buitenland wil en een beetje op de kosten wil letten, is het aan te bevelen om je vooraf in te lezen.
Ik ga volgende maand naar Frankrijk en heb alleen daarvoor al DRIE Franse passen moeten regelen, afhankelijk van waar je laadt: snelweg, platteland, regio.
Je kunt je inlezen op:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zzzboz
  • Laatst online: 03-09 20:01
knirrebir schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 17:09:
[...]

Snap je opmerking m.b.t. hulp, echter veel members zijn gegaan voor elektrische bestuurdersstoel met geheugen en helaas zijn daar verplicht te nemen opties (hulp systeem is er één) bijgekomen.
Ah, het drama van pakketten. Ik heb het geluk dat mijn wederhelft en ik dezelfde positie achter het stuur hebben. Alleen de binnenspiegel moet anders worden gezet. Daarom (gelukkig) geen noodzaak voor een stoel met geheugen. Ingesteld is ingesteld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alex Timmermans
zzzboz schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 08:36:
[...]

Ah, het drama van pakketten. Ik heb het geluk dat mijn wederhelft en ik dezelfde positie achter het stuur hebben. Alleen de binnenspiegel moet anders worden gezet. Daarom (gelukkig) geen noodzaak voor een stoel met geheugen. Ingesteld is ingesteld.
Hier gelukkig hetzelfde. Ik krijg een first edition waar zo’n beetje alles op zit. Heb nu voor 2 dagen een demoauto. Maar bij thuiskomst al veel van die assistentdingen uitgezet. Superirritant…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remc1979
jeroenkb schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 17:39:
[...]

Vermoed van wel. Weet ook niet of het dezelfde is bij iedereen.

Zal we in batches gaan
Idd, start vanochtend de auto en de update wordt geïnstalleerd. Volledig willekeurig dus ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie8454
iBLiNK2 schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 04:52:
[...]

De mijne staat ook in Arnhem Noord. Die gaat pas rijden als mijn pols uit het gips gaat over een week of 4.
😓
Ah dat is balen, Beterschap! Ik wil je auto tot die tijd wel inrijden😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdenijs
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-10 12:13
Ik lees hier en daar dat de achteruitkijkcamera behoorlijk slecht van kwaliteit is? Zeker in het donker schijn je er nagenoeg niks aan te hebben. Klopt dat?

Zou zo camera makkelijk te vervangen zijn voor een van betere kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andre00
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-03-2023
Wicked-Game schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 09:27:
[...]

Voor de letters:

https://shop.ahw-shop.de/skoda-teile/enyaq

Ik zou het niet laten wrappen, omdat dit gewoon te krijgen is. Had de dealer al gezegd dat ik het anders zelf we bestel.

Het logo op de motorkap zou als het goed is 110mm moeten zijn. Hier is nog geen zwarte variant van.
Ik heb ze gewoon bij de dealer besteld. En nog goedkoper ook, al is goedkoop een betrekkelijk woord voor een paar plastic letters ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie8454
https://youtu.be/vEbeWO51zp4

Sportline filmpje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex Timmermans
jdenijs schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 09:37:
Ik lees hier en daar dat de achteruitkijkcamera behoorlijk slecht van kwaliteit is? Zeker in het donker schijn je er nagenoeg niks aan te hebben. Klopt dat?

Zou zo camera makkelijk te vervangen zijn voor een van betere kwaliteit?
Heb dat ook gelezen. Nog niet in het donker geprobeerd, maar al spelend in het menu in ieder geval wel achtergekomen dat je de helderheid etc wel kan instellen. Dus mogelijk dat de instelling verkeerd stond?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• capellio
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-05 17:03
Ik heb gisteren wat kilometers afgelegd en wil mijn verbruik ook nog even melden. Totaal heb ik 245 km afgelegd verdeeld over 5 ritjes, voornamelijk snelweg (<195km) maar ook binnendoor (>=50km). Ook een aantal kilometers de auto geshowd dus even in de sportstand gezet }) .

Ik ben 's morgen vertrokken op het moment dat de accu net 2 minuten op 100% lading was gekomen ('s nachts tot 80% geladen en 's morgen het aftanken geactiveerd).

Op de snelweg heb ik in de eco stand gereden, het was mooi weer dus ik denk ook dat de airco weinig heeft hoeven bijspringen om een aangename temperatuur te houden. Ik heb alle toeters en bellen geactiveerd tijdens het rijden (ACC, TA, ...). De snelheid paste ik telkens aan op 110km/h omdat ik merkte dat dit met het overig verkeer (voor mij) het meest ontspannen rijd. Ik plak liever achter iemand die 104km/h aanhoudt dan iemand die 98km/h rijd, ook nog even iemand inhalen is met 110km/h fijner dan als je de standaard snelheid aanhoudt (100km/h) en je voorganger 98km/h gaat).

Totaal 245km gereden en bij thuiskomst nog een range over van 235km wat een theoretisch bereik van 480km zou geven. Met 100% vertrokken en met 46% resterend thuis gekomen. Gedurende de hele rit bleef de theoretische range langzaam oplopen. Bij vertrek gaf de auto 435km als range aan.

Ik rijd een iv80 met 21' banden en Anna rijd altijd mee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_aX44FVE3MGqeoKYoc_r0op3bnU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f0ENFHqoFAqj13phLnvALk8a.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_ZqL5hchFIgLxMIfG_f2Lqwdbxk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dk2UJODHg8Re6J3rOZLA5t4A.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Iyi3AS2rG5N2PcW4zi3yn4So6ws=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dO7lzHfVdN3jO0RCGVexatjF.jpg?f=fotoalbum_large

De verleiding was erg groot om er een rangetest van te gaan maken en niet naar huis te rijden maar nog even wat kilometers rond gaan om te zien of de 480km (of meer) ook in de praktijk uit te voeren zou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 08:14
Nette range. Al is de gemiddelde snelheid wel relatief laag. Doorgaans als ik lange stukken rij dan is het op vakantie met veel 130 in NL/Duitsland/Frankrijk. Dan ben je toch nog wel even 30-40% van de range kwijt. Geen probleem verder maar wel iets om rekening mee te houden.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ervh
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21:03
Lader gisteren geïnstalleerd, blij mee. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gnX12lDJATzYr0QpFWZT504jM1w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BtXJ7OenL3QVccEmWJUNdMrk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ENUAID5-W0owHUnlvA0g5-0R2Pg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/98BHLLfCmAjskwi6yFXRvw3g.jpg?f=fotoalbum_large

En ik kwam deze tegen. Geen geld!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dQDZ1TvqDjQFcjZ_eYMySBT5O0c=/x800/filters:strip_exif()/f/image/i5vgdBoicMLwjN3EzLs1uYLm.png?f=fotoalbum_large

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Inspired schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 10:08:
Nette range. Al is de gemiddelde snelheid wel relatief laag. Doorgaans als ik lange stukken rij dan is het op vakantie met veel 130 in NL/Duitsland/Frankrijk. Dan ben je toch nog wel even 30-40% van de range kwijt. Geen probleem verder maar wel iets om rekening mee te houden.
Ik heb eens zitten rekenen wat slimmer is: hard doorrijden met 130 km/uur en dan vaker aan de lader hangen of met een lagere snelheid van 100-110 rijden. Voorlopig is mijn conclusie dat je totale reistijd korter is door gewoon langzamer te rijden. Nog eens gecheckt bij reviewers van EV’s en die trekken in de praktijk dezelfde conclusie: optimale reistijd bij 90-110 km/uur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inspired
jdbiggelaa schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 10:17:
[...]

Ik heb eens zitten rekenen wat slimmer is: hard doorrijden met 130 km/uur en dan vaker aan de lader hangen of met een lagere snelheid van 100-110 rijden. Voorlopig is mijn conclusie dat je totale reistijd korter is door gewoon langzamer te rijden. Nog eens gecheckt bij reviewers van EV’s en die trekken in de praktijk dezelfde conclusie: optimale reistijd bij 90-110 km/uur.
Dat is doorgaans niet het geval. Laden gaat sneller dan wat je verbruikt.

Utrecht - Beziers met max snelheid 14:02
Utrecht - Beziers met max 100 15:11.

(Met iv80 met DC upgrade.)

Optimale snelheid zit eerder op 150kmh+. Nadeel is dat je dat niet overal mag. :)

(YouTube: Optimal cruising speed for Model 3 Performance)

Dat uur valt overigens wel te overzien. Ook is het natuurlijk zuiniger, en voordeliger als je max 100 rijdt. Maar persoonlijk kan ik het gewoon niet. Ik zet de ACC op 135 op de route du solei en gaan. Dat vind ik veel relaxter rijden dan max 100 tuffen.

[ Voor 13% gewijzigd door Inspired op 13-05-2021 10:27 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Dan heb je een super strakke lader aan je huis hangen en een prachtige auto….en vervolgens ga je hem volstoppen met van die AliExpress rommel? Ik snap het niet ;(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iBLiNK2
  • Laatst online: 29-10-2024
Pixal schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 13:54:
Zojuist besteld via Athlon,

Enyaq 80

Artic Silver
Loft
Assistentie
Comfort Plus
Klimaat
Licht
Sport
Transport
125 kW oplaadmogelijkheid

Heeft iemand anders de 80 arctic silver met standaard velgen, ben benieuwd hoe het er uit ziet. Heb hem in deze combinatie helaas nog niet gevonden maar ben nog een beetje aan het bladeren. (Kan er nu niets meer aan doen en heb zelf nooit echt geld over voor uiterlijke opties maar ben wel benieuwd).
Zie hier, de 80 Arctic Silver met standaard velgen
Foto is wel genomen met weinig zonlicht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xgk7AKKyHLJECM4HEAA4myUV22g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/chanuqpz9lf71SrljY1oAsH2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDeurs
  • Laatst online: 21-09-2023
[...]

Ik bel "gewoon" naar de verkoopafdeling.
Evt met een smoes met donkere ramen oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ervh
Wootism schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 10:29:
[...]

Dan heb je een super strakke lader aan je huis hangen en een prachtige auto….en vervolgens ga je hem volstoppen met van die AliExpress rommel? Ik snap het niet ;(
Haha naja deze kun je in NL niet kopen bij Skoda want wij hebben geen family plus pakket. Dus in die zin, AliExpress rommel eens. Maar die dingen lijken mij wel ideaal voor de kids op vakantie.

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:19
[...]

Niet alles bij Ali is rommel, altijd veel plezier van tablet houders voor in de auto bijv. Of andere handigheidjes.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Deze vond ik er zelfs Iets degelijker uit zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-SXCFzn4HhD_iqLQ-XVkEpsziko=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/43PdvEO9PSQh5mMACFn9PHnl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
[...]

Daar gaan we weer. Waar denk je dat al die 'kwaliteits' spullen van bv de Skodashop vandaan komen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D-QZIWSZn2L-2-go_qu23eMJ_-0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IKEBC2rOGf3uzwDWurCWXvrL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C5QGi0_Q4Xwtr-IhpZgMyLA8QvU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/eOWYsDAkqVJpLtZEHiIFlk7W.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
jeroenkb schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 11:47:
[...]

Daar gaan we weer. Waar denk je dat al die 'kwaliteits' spullen van bv de Skodashop vandaan komen?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Tjechië ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mimalizo
Inspired schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 10:08:
Al is de gemiddelde snelheid wel relatief laag.
Dat hoor ik altijd heel veel mensen zeggen. Maar is totaal niet mijn ervaring.

Ik rij gemiddeld 60.000 kilometer per jaar. Sta er om bekend om van doorrijden te houden. Krijg regelmatig van de bestuurdersstoel te horen of het iets minder kan. En dat doe ik al omdat die bestuurdersstoel bezet is. Kan je nagaan zonder dat deze bezet is.

En ik kom nooit, maar dan ook echt nooit met mijn auto boven een gemiddelde uit van 80km per uur. Wij rijden met regelmaat naar Spanje. Probeer maar is een gemiddelde te halen van 100km per uur. Dat is echt heel knap!

Natuurlijk zullen er korte ritjes zijn waar je ver boven die gemiddeldes uitkomt. Maar over een jaar. Of over een paar maanden gezien. Gaat je nooit lukken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remc1979
Een member van hier die ook op EuroParcs resort Veluwemeer is? Reed net een Enyaq voor mij het park af 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
mimalizo schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 11:50:
[...]

Dat hoor ik altijd heel veel mensen zeggen. Maar is totaal niet mijn ervaring.

Ik rij gemiddeld 60.000 kilometer per jaar. Sta er om bekend om van doorrijden te houden. Krijg regelmatig van de bestuurdersstoel te horen of het iets minder kan. En dat doe ik al omdat die bestuurdersstoel bezet is. Kan je nagaan zonder dat deze bezet is.

En ik kom nooit, maar dan ook echt nooit met mijn auto boven een gemiddelde uit van 80km per uur. Wij rijden met regelmaat naar Spanje. Probeer maar is een gemiddelde te halen van 100km per uur. Dat is echt heel knap!

Natuurlijk zullen er korte ritjes zijn waar je ver boven die gemiddeldes uitkomt. Maar over een jaar. Of over een paar maanden gezien. Gaat je nooit lukken...
Over de 60k niet nee. Maar gewoon lange ritten of stretches tussen laden op vakantie zeker wel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jZrEkRGnVvtEDA67uSeLNCNlZ2U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iauXFZalrV71Eigh4r46kCFK.png?f=fotoalbum_large

Random stuk tussen twee laders afgelopen jaar. Ook nog door Parijs.

[ Voor 17% gewijzigd door Inspired op 13-05-2021 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neeler
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-05-2022
Net plek gevonden om de Emergency Assist te testen. Bij assistentie basis wel een hoop gepiep maar geen actie. Net als in het filmpje.
TA wordt ook gelijk gedeactiveerd. Weet niet of dat eigenlijk zichtbaar was in het filmpje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervh
Inspired schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 11:54:
[...]

Over de 60k niet nee. Maar gewoon lange ritten of stretches tussen laden op vakantie zeker wel.

[Afbeelding]

Waar houd je dit in bij? Ziet er wel goed uit, zo'n staatje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
mimalizo schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 11:50:
[...]

. Probeer maar is een gemiddelde te halen van 100km per uur. Dat is echt heel knap!
..
Geen probleem hoor ;-)

Was wel 20 jaar geleden op de motor. Vanuit Zuid Frankrijk. 180km/u en alleen tanken en doorrijden. Dat ik dat overleefd heb.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mimalizo
Inspired schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 11:54:
[...]

[Afbeelding]

Dat bedoel ik. Laagvliegend door Frankrijk kom je net aan de 100 km.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mimalizo
jeroenkb schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 12:24:
[...]

Geen probleem hoor ;-)

Was wel 20 jaar geleden op de motor. Vanuit Zuid Frankrijk. 180km/u en alleen tanken en doorrijden. Dat ik dat overleefd heb.....
Die ritjes ken ik ook nog. Eindhoven Dronten op zaterdagavond in 3 kwartier en net niet de 200 gemiddeld aantikken. Maar ook dat een kleine 30 jaar geleden. Leek wel gek...

Maar terug ontopic. Straks lekker rustig cruisen. Heerlijk!!

Oude man...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
mimalizo schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 12:33:
[...]

Die ritjes ken ik ook nog. Eindhoven Dronten op zaterdagavond in 3 kwartier en niet de 200 gemiddeld aantikken. Maar ook dat een kleine 30 jaar geleden. Leek wel gek...

Oude man...
Nog 1 ding off topic: onderwerp triggert herinneringen:

Afsluitdijk in 7,5 minuut. Vol gas met mijn ZX9-R. teller op 300 km/u 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervh
mimalizo schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 12:33:
[...]

Die ritjes ken ik ook nog. Eindhoven Dronten op zaterdagavond in 3 kwartier en niet de 200 gemiddeld aantikken. Maar ook dat een kleine 30 jaar geleden. Leek wel gek...

Oude man...
Jij woont in Dronten? Ben jij dan die Enyaq Arctic Silver die ik regelmatig zie rijden?

[ Voor 7% gewijzigd door ervh op 13-05-2021 12:51 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Robbie8454
jeroenkb schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 12:42:
[...]

Nog 1 ding off topic: onderwerp triggert herinneringen:

Afsluitdijk in 7,5 minuut. Vol gas met mijn ZX9-R. teller op 300 km/u 8)7
Ook dat Triggered: (maar dan anders) Afsluitdijk toen je voor het eerst 130 mocht! Had wind tegen kwam met een volgeladen Aygo niet boven de 110..... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mimalizo
ervh schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 12:51:
[...]

Jij woont in Dronten? Ben jij dan die Enyaq Arctic Silver die ik regelmatig zie rijden?
Ben ik niet. Maar heb het idee dat die bij ons om de hoek woont. Al een paar keer door de straat zien rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
mimalizo schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 12:31:
[...]

Dat bedoel ik. Laagvliegend door Frankrijk kom je net aan de 100 km.
Laagvliegend? Gewoon 130 waar je 130 mag. Ook nog dwars door Parijs. Dus dat je nooit aan de 80 komt is gewoon imho onwaar.

[ Voor 9% gewijzigd door Inspired op 13-05-2021 13:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
ervh schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 12:18:
[...]

Waar houd je dit in bij? Ziet er wel goed uit, zo'n staatje.
Dit is specifiek voor Tesla helaas. (Teslafi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
De lease rijders zal het niet veel uitmaken, de baas betaalt toch het gebruik. Maar voor degenen die er wel belang bij hebben is onderstaand staatje van Nextmove.de interessant. Ze hebben met vijf EV’s van meer dan 2 ton gewicht, een rijproef gedaan rond Leipzig. Daarbij bleek de Enyaq de zuinigste van het stel.

Daarbij hebben ze tevens gekeken naar de kosten van het laden, rekening houdend met alle verschillende regelingen die automerken hun rijders in Europa bieden.

Daarbij blijkt de Enyaq het goedkoopst, dankzij de Powerpass. Helaas hebben wij dat voordeel niet in de komende jaren...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q1IC5M95bz5MmiNpnBpaNM320xM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/m5axtteFf0w3J8bXMVi4rN2M.png?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 128 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2