Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 127 ... 250 Laatste
Acties:
  • 1.769.654 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaschef
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 25-09 09:28
Stofmeister schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 22:18:
[...]

Ik heb de app Powerpass,
]
Wat kan je hier nu mee? en hoe lang is deze geldig?

Heb je een credit card ook moeten opgeven?

[ Voor 10% gewijzigd door Kaaschef op 11-05-2021 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert_ZM
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 26-06 23:13
basmq schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 21:36:
Een keer gehad dat het display niet reageerde op aanraken.
Ik had gisteren ook dat mijn display totaal niet reageerde op aanraken, was de twee keer in de 7 dagen dat ik de auto nu heb. Display reageert op geen enkele aanraking, alleen uit toets er onder reageert het display wel op. Het display stond nog op het laad scherm, het accu percentage stond in beeld en werd tijdens het rijden wel aangepast, maar ik had geen mogelijkheid om iets in te drukken. Temperatuur en stoel verwarming kon ik daardoor ook niet aanpassen. Een keer uitgestapt, contact uit en auto afsluiten en openen hielp niet. Nadat ik ruim een half uur op mijn bestemming geweest was (met auto afgesloten) werkte alles daarna weer normaal. Zijn er al meer mensen die dit ervaren hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 12:52
Robert_ZM schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 05:18:
[...]

Ik had gisteren ook dat mijn display totaal niet reageerde op aanraken, was de twee keer in de 7 dagen dat ik de auto nu heb. Display reageert op geen enkele aanraking, alleen uit toets er onder reageert het display wel op. Het display stond nog op het laad scherm, het accu percentage stond in beeld en werd tijdens het rijden wel aangepast, maar ik had geen mogelijkheid om iets in te drukken. Temperatuur en stoel verwarming kon ik daardoor ook niet aanpassen. Een keer uitgestapt, contact uit en auto afsluiten en openen hielp niet. Nadat ik ruim een half uur op mijn bestemming geweest was (met auto afgesloten) werkte alles daarna weer normaal. Zijn er al meer mensen die dit ervaren hebben?
Ik heb dat 1x gehad in 1,5 week en meer dan 1000 km / +/- 30 ritten. Wel een keer een storing aan de ACC en TA die ik ook niet kom verhelpen door even uit te stappen, maar wel weg was nadat de auto een paar uur stil had gestaan. Even uitstappen en op slot is dan blijkbaar te kort om het systeem als het ware te resetten.

[ Voor 13% gewijzigd door RandomNick op 12-05-2021 07:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RandomNick
Gisteravond een stuk in het donker gereden. Fijn met die mooie verlichting binnenin, en dan heb ik Loft, dus niet eens de ledstrip op het dashboard zelf.

Wel ontdekte ik dat de achteruitrij camera in het donker waardeloos is. Bij de Passat werd het deel achter de auto heel goed verlicht. Weet niet of dat nou de kenteken verlichting was die feller brande, of de achteruitrij lichten zelf, of dat de camera zelf nog een lampje had (deze zit bij de Passat in het logo verstopt, supersysteem).
Anyway, daar was het altijd zeer goed verlicht, bij de Enyaq zie ik bijna niks. Eens kijken of waar iets aan te doen is, wellicht fellere kenteken verlichting o.i.d. Misschien is het nog wel halogeen, nog biet gecheckt. Ideeën zijn welkom 😊.

Verder ontdekte ik iets dat voor mij onbekend was.
Bij het wisselen van D naar R (en terug) ga je altijd via N. Ik gaf altijd twee tikjes tegen de pook. De pook heeft echter ook een soort doordruk stand waarbij je meteen van D naar R schakelt door hem iets verder door te drukken. Wellicht zijn meer mensen zich daar niet van bewust. Handig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stofmeister
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 04-10 13:57
Kaaschef schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 23:47:
[...]

Wat kan je hier nu mee? en hoe lang is deze geldig?

Heb je een credit card ook moeten opgeven?
Ik heb cc gekoppeld, dus als kaart binnenkomt kan ik die koppelen en testen of ik ionity voor 30 ct krijg. Laat uiteraard weten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Volkskrant vandaag:

De Enyaq is de eerste Skoda die als elektrische auto is ontworpen. Dat vertaalt zich in ruimte, stabiliteit en comfort. Eigenaren van gezinsauto's op fossiele brandstof doen zichzelf vanaf nu tekort.

Onder puristen breekt met de komst van de Skoda Enyaq vast een discussie uit of dit wel een SUV is zoals de Tsjechische firma claimt. De auto staat namelijk lang niet zo hoog op de wielen als gebruikelijk voor dit type, en zou daarom beter een MPV genoemd kunnen worden? Aan Blik is dergelijke fijnslijperij niet erg besteed; wij classificeren zulke auto's doorgaans als een 'flinke bak', en dan weten we genoeg.

Een lage SUV - ze komen toch nooit in de blubber terecht - is wat wegligging betreft alleen maar een voordeel. De zware accu's liggen namelijk op de bodem, wat een laag zwaartepunt oplevert en dat komt stabiliteit weer ten goede. En stabiel weggedrag is het eerste punt dat deze Skoda scoort. Echt zwaar voelt de auto toch niet aan, dankzij de uitmuntende vering en demping.

De Enyaq is de eerste Skoda die vanaf het begin als elektrische auto is ontworpen. De Citigo, de Superb en de Octavia waren weliswaar ook elektrisch, maar oorspronkelijk voor brandstofaandrijving bedacht en dat levert toch en andere auto op.

Skoda zelf beschrijft de auto als stoer, en inderdaad, het zijn de geprononceerde, hoekige vormen die de auto niet subtiel maken, maar uitgesproken. Blik kan bij het vooraanzicht de associatie met een BMW maar niet uit het hoofd krijgen. Het moet iets te maken hebben met de vorm van de grille, een gesloten neus, met plexiglazen ribben en iets kunstigs met ledlicht, Het merk gaat daar zelf nogal prat op, maar de gemiddelde bestuurder heeft daar weinig profijt van. Schuin van achteren lijkt het model dan weer op de Kia Ceed. Het is een auto met van alles wat.

Wat direct achter de neus aanspreekt, is het ontbreken van de motor voorin. De elektrische aandrijfbron is, mede door het ontbreken van een versnellingsbak, tegenwoordig zo klein dat-ie in z'n geheel nog ónder de vlakke bagageruimte, achterin, past. Dat betekent bijvoorbeeld dat de wielen zo ver kunnen indraaien dat de draaicirkel een halve meter kleiner is dan die van het kuikentje van het concern, de Citigo.

Wat merk je nog meer van het oorspronkelijke ontwerp: de vlakke vloer achterin - een joekel van een bagageruimte - en het ontbreken van een verhoogde middenconsole. Kinderen uit een gezin van vijf weten hoe prettig dat is. De beenruimte achterin is overigens jaloersmakend voor menig autobezitter. Weer een puntje erbij voor deze elektrische auto.

Bij de elektronica aan boord springt direct het brede 13 inch-scherm in het oog. Het geeft toegang tot alle, maar dan ook alle, functies van de auto. Vele menulagen diep. Het aantal fysieke knoppen van een auto wordt telkens minder en het overzicht erop raakt steeds verder uit beeld. Skoda heeft een tien minuten durende handleiding op YouTube gezet hoe je dit systeem eenvoudig de baas kunt. Na een minuut of wat ga je acuut verlangen naar een analoge auto en wordt het steeds onbegrijpelijker waarom autofabrikanten, en met name het Volkswagenconcern, toch zelf het wiel willen uitvinden op het gebied van user interface. Terwijl Apple of Google's Android dit al prima voor elkaar hebben: telefoons hebben ook nauwelijks knoppen meer en daar hoor je nooit iemand over.

Toch, het moet gezegd, in deze auto is het dan eindelijk gelukt: een dag zonder foutmeldingen of onverhoedse remingrepen om niks, lijkt tot de mogelijkheden te behoren.

Als we de balans opmaken, is deze Skoda voor een elektrische auto beslist geen opzienbarende of bijzondere auto. Maar wie hem vergelijkt met eenzelfde type met een brandstofmotor, ziet wel degelijk een heel fijne, stille, ruime en comfortabele auto. Gedurende de levensduur van de auto pakt-ie ook beslist voordeliger uit in onderhoud en energieverbruik. Met die ogen bezien, is de Enyaq wel degelijk een grote stap voorwaarts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenvr72
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 17-01-2023

Jeroenvr72

Windsurfer en levensgenieter.

Robbie8454 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 22:09:
[...]

Ja ze verwijzen direct naar het beleid van de gemeente, maar die houdt er geen rekening mee dat er in Noord nogal veel auto’s staan. Gemiddeld drie per woning dacht ik zo. (Boven en benedenwoning)
Een gesprek aanvragen met de beleidsmaker, of met de wethouder en dan met feiten komen, laat ze ook maar aantonen dat de laadpalen die er zijn niet bezet zijn, of jij moet met screenshots aantonen dat ze veelvuldig allemaal bezet zijn. Dan kan er volgens mij heel veel binnen een gemeente. (en nee, ik ben geen ambtenaar...)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pollekeb
  • Laatst online: 14:03
Vandaag mijn Enyaq ophalen, ben benieuwd of de dealer nog iets wil compenseren wat de pas betreft en het door mij later nog aangepaste assistentie pakket naar plus.

Het is mij nog steeds niet helemaal duidelijk wat het plus pakket meer geeft.
Is de TA nu verdwenen tijdens de update bij mensen zonder plus pakket?

Straks wel een paar foto's plaatsen van de nieuwe auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABTE
  • Laatst online: 26-12-2021
Vraagje:

is het voor iemand mogelijk om het logo op de voorkant op te meten en de letters op de achterzijde.
Deze wil ik in het zwart hebben, als mijn auto er eindelijk is.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhyTea
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 17-02-2024
In een post van "Het grote Volkswagen ID.X topic" vermeld iemand dat voor 150€ de id.3 een originele VW ID.3 variabele laadvloer bestelbaar is. Instructies om die te installeren vind je ook op deze post in Reddit.

Hopelijk komt zoiets ook beschikbaar voor de Enyaq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex Timmermans
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 15-09 21:46
WhyTea schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 08:22:
In een post van "Het grote Volkswagen ID.X topic" vermeld iemand dat voor 150€ de id.3 een originele VW ID.3 variabele laadvloer bestelbaar is. Instructies om die te installeren vind je ook op deze post in Reddit.

Wat zou het voordeel hier van zijn?
De laadruimte is toch HUGE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:40
[...]

Ik heb de app Powerpass,
[Afbeelding]
en bij het invullen van de autogegevens kun je je vin invullen:
[Afbeelding]
Dat is mooi! Op iPhone? Kun je er ook goedkoop mee laden? Dat zou een goede grap zijn: Skoda omzeilt Pon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeMo1965
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20-05 12:56
[...]

Ik heb de app Powerpass,
[Afbeelding]
en bij het invullen van de autogegevens kun je je vin invullen:
[Afbeelding]
Welk land heb je ingevuld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
jdbiggelaa schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 08:45:
[...]

Dat is mooi! Op iPhone? Kun je er ook goedkoop mee laden? Dat zou een goede grap zijn: Skoda omzeilt Pon :)
Korting zou moeten werken bij Ionity.

Als ik echter kijk in de app bij laadpalen in mijn omgeving dan liggen de prijzen veel hoger. Waarschijnlijk omdat je volgens de app uit een ander land komt.

Dus hopelijk bij ionity voordeel, maar alle andere palen niet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kotu
  • Laatst online: 06-08-2021
Zojuist te horen gekregen dat ik in de week van 8 juni mijn Enyaq kan afhalen bij de dealer 🥳. Besteld op 7 mei, maar een voorraad model First Edition High genomen in Quartz Grey. Hopelijk kan de laadpaal thuis ook redelijk snel geplaatst worden. Ik lees hier dat sommige bijna een jaar wachten, ik ben nu al onrustig met nog 27 dagen te gaan hahah.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Verbruikstest tussen 5 EV's. Skoda de winnaar!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lvgm86aKe8G3Vh2bQ-e4ST3bcc4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/giNdb4EZnIkqh2Zd1pyXOqkJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Job1985
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 02-11-2023
Robert_ZM schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 05:18:
[...]

Ik heb dat nu na 1100km op de teller ook 1 keer gehad. Auto uit en en afsluiten etc. had geen invloed. Na een 10-20 minuten uit en afgesloten geweest te zijn deed alles het weer. Ik heb Skoda hierover gebeld en je kan het scherm resetten met de uit knop links onder het scherm (15sec inhouden) maar heb dit niet kunnen testen als oplossing. Als het vaker voorkwam moest ik weer even contact opnemen met Skoda.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
  • Laatst online: 29-01-2024
mibkiller schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 21:55:
Dus dan krijg op de 60 en 80 130 KW?
Als het het leest zou je aannemen van wel.
Wat toen hier gemeld is dat 130kw inderdaad voor de 80 geldt en minder hoge snelheid voor de 60 (weet niet meer welke waarde), maakt denk voor nu niet uit, belangrijker is dat bekend wanneer de updates werkelijk worden uitgevoerd (over the air), welke snelheid er daadwerkelijk gemeld wordt en dat na update het ook werkt.
Zal denk met spanning naar uitgekeken worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhyTea
Alex Timmermans schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 08:29:
[...]

Een vlakke laadbodem voor wie het transportpakket niet als optie genomen had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
WhyTea schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 08:22:

MIsschien wel, maar volkswagen is geen skoda, echter piepschuimbak van transport optie is wel los te bestellen, als dan nog zij geleiding, deel tegen achterbank en vloer ook nog te bestellen wordt zou dat interessant zijn, mits het geen belachelijk bedrag is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:19
ABTE schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 08:15:
Vraagje:

is het voor iemand mogelijk om het logo op de voorkant op te meten en de letters op de achterzijde.

Thanks!
Voor de letters:

https://shop.ahw-shop.de/skoda-teile/enyaq

Ik zou het niet laten wrappen, omdat dit gewoon te krijgen is. Had de dealer al gezegd dat ik het anders zelf we bestel.

Het logo op de motorkap zou als het goed is 110mm moeten zijn. Hier is nog geen zwarte variant van.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
RandomNick schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 07:04:
Wel ontdekte ik dat de achteruitrij camera in het donker waardeloos is. Bij de Passat werd het deel achter de auto heel goed verlicht. Weet niet of dat nou de kenteken verlichting was die feller brande, of de achteruitrij lichten zelf, of dat de camera zelf nog een lampje had (deze zit bij de Passat in het logo verstopt, supersysteem).
Anyway, daar was het altijd zeer goed verlicht, bij de Enyaq zie ik bijna niks. Eens kijken of waar iets aan te doen is, wellicht fellere kenteken verlichting o.i.d. Misschien is het nog wel halogeen, nog biet gecheckt. Ideeën zijn welkom 😊.

Verder ontdekte ik iets dat voor mij onbekend was.
Bij het wisselen van D naar R (en terug) ga je altijd via N. Ik gaf altijd twee tikjes tegen de pook. De pook heeft echter ook een soort doordruk stand waarbij je meteen van D naar R schakelt door hem iets verder door te drukken. Wellicht zijn meer mensen zich daar niet van bewust. Handig.
Bedankt voor de tip en kan je bij ingeschakelde achteruit rij camera helderheid niet aanpassen ofwel omgeving lichter maken, in mijn e-golf kan dat en staan er drie gekleurde bolletjes rechts bovenin scherm, daarop drukken en dan kan je e.e.a. instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
pollekeb schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 08:00:
Vandaag mijn Enyaq ophalen, ben benieuwd of de dealer nog iets wil compenseren wat de pas betreft en het door mij later nog aangepaste assistentie pakket naar plus.

Het is mij nog steeds niet helemaal duidelijk wat het plus pakket meer geeft.
Is de TA nu verdwenen tijdens de update bij mensen zonder plus pakket?

Straks wel een paar foto's plaatsen van de nieuwe auto.
Assistentie plus heeft emergency assist, assistentie basis niet.
Verder zou er 3e icoon in infotainment zichtbaar moeten zijn en blijven (om zo met infotainment systeem travel assist de-/activeren) en zodoende travel assist niet alleen via stuurwiel te de-/activeren.

Travel assist is na update bij assistentie basis niet verdwenen, alleen de term travel assist werkt verwarrend bij assistentie basis omdat het nergens vermeld staat (prijslijst, brochure en dergelijke, wel als je op stuurwiel knopje travel assist indrukt ;)) en juist wel staat vermeld (brochure, prijslijst) bij assistentie plus.

[ Voor 18% gewijzigd door knirrebir op 12-05-2021 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
ABTE schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 08:15:
Vraagje:

Thanks!
Wat dacht je aan bezoekje dealer :P ;).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ervh
  • Registratie: Januari 2016
  • Nu online
knirrebir schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 09:20:
[...]

Als jet het leest zou je aannemen van wel.
Wat toen hier gemeld is dat 130kw inderdaad voor de 80 geldt en minder hoge snelheid voor de 60 (weet niet meer welke waarde), maakt denk voor nu niet uit, belangrijker is dat bekend wanneer de updates werkelijk worden uitgevoerd (over the air), welke snelheid er daadwerkelijk gemeld wordt en dat na update het ook werkt.
Zal denk met spanning naar uitgekeken worden.
Volgens mij was het zo:

60 van 100 naar 130
80 van 125 naar 170

Update wordt pas rond einde kalenderjaar verwacht.

Bron: Marek

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RandomNick
knirrebir schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 09:27:
[...]

Bedankt voor de tip en kan je bij ingeschakelde achteruit rij camera helderheid niet aanpassen ofwel omgeving lichter maken, in mijn e-golf kan dat en staan er drie gekleurde bolletjes rechts bovenin scherm, daarop drukken en dan kan je e.e.a. instellen.
Zag vanmorgen in de handleiding dat dit kan idd. Ga het eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Alex Timmermans schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 08:29:
Dan heb je dubbele bodem effect om daar zaken op te slaan, kan je bodem op verschillende hoogte plaatsen en eventueel piepschuimbak (van transport pakket) erbij nemen om hoedenplank op te slaan; voor de één voordeel en voor de ander ziet er geen voordeel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Kotu schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 09:06:
Zojuist te horen gekregen dat ik in de week van 8 juni mijn Enyaq kan afhalen bij de dealer 🥳. Besteld op 7 mei, maar een voorraad model First Edition High genomen in Quartz Grey. Hopelijk kan de laadpaal thuis ook redelijk snel geplaatst worden. Ik lees hier dat sommige bijna een jaar wachten, ik ben nu al onrustig met nog 27 dagen te gaan hahah.
Mooi nieuws, maar als laadpaal thuis er nog niet is zal je in omgeving echt wel publieke paal hebben om te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Kotu schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 09:06:
Nice!

Mijn laadpaal was binnen 3 weken geregeld, inclusief verzwaring en aanpassing meterkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remc1979
  • Nu online
Job1985 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 09:14:
[...]

Ik heb dat nu na 1100km op de teller ook 1 keer gehad. Auto uit en en afsluiten etc. had geen invloed. Na een 10-20 minuten uit en afgesloten geweest te zijn deed alles het weer. Ik heb Skoda hierover gebeld en je kan het scherm resetten met de uit knop links onder het scherm (15sec inhouden) maar heb dit niet kunnen testen als oplossing. Als het vaker voorkwam moest ik weer even contact opnemen met Skoda.
Vandaag ook een vastloper gehad. Tip werk idd. Knop ca 15 sec ingedrukt houden en dan start het systeem vanzelf opnieuw op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roel visseren
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-09 21:33
Op de belgische site van skoda kwam ik zojuist onderstaand tegen.. Daar kun je al een jaar gratis laden. wellicht dat de Nederlandse kopers zoiets ook kunnen krijgen ipv de ionity korting...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OIPnbkt4nwMC5tPvAxdbpSfYa0Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yxKoaK62lOPKMA8QzgUnSGZM.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door roel visseren op 12-05-2021 10:53 . Reden: andere bewoording ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhyTea
roel visseren schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 10:46:
Op de belgische site van skoda kwam ik zojuist onderstaand tegen.. Daar kun je al een jaar gratis laden. wellicht dat de Nederlandse kopers zoiets ook kunnen krijgen ipv de ionity korting...

[Afbeelding]
Het "gratis laden" is eigenlijk gewoon een korting van 750€ die je krijgt. De benaming zelf is pure marketing.

Begin dit jaar bedroeg die korting in België nog 1.500€. Hadden ze toen ook evengoed "2 jaar gratis laden" kunnen noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir

[Afbeelding]
Dat 'gratis' laden en ionity korting is voor Nederland een heel apart geval en niet mogelijk.
zal je de details, maar als je zin hebt om het toch te weten kan je de laatste 30 pagina's genoeg info vinden en lezen en ben je gelijk op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel visseren
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-09 21:33
WhyTea schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 11:16:
[...]

Het "gratis laden" is eigenlijk gewoon een korting van 750€ die je krijgt. De benaming zelf is pure marketing.

Begin dit jaar bedroeg die korting in België nog 1.500€. Hadden ze toen ook evengoed "2 jaar gratis laden" kunnen noemen.
klopt, maar omdat in Nederland dat ionity gebeuren speelt, zou je kunnen zeggen: dit is een optie die PON zou kunnen bieden als tegemoetkoming.

overigens 3000 kwh for 20K km.. hoe zuinig moet je dan wel niet rijden? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
WhyTea schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 11:16:

Of het nou gratis wordt genoemd of korting, als je het in België krijgt is het meer dan wat je in Nederland krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosttech
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-04 19:17

[Afbeelding]
Enkel geldig voor particulieren.. ook in BE worden dit soort auto's -meestal- via het werk (lease) of zakelijk aangekocht: dan is deze actie niet geldig. }:O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
hosttech schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 11:24:
Enkel geldig voor particulieren.. ook in BE worden dit soort auto's -meestal- via het werk (lease) of zakelijk aangekocht: dan is deze actie niet geldig. }:O
En toch gaan ook niet particulieren hier toch wat mee doen, en mogelijk is de kans van slagen klein; niet geschoten is altijd mis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pas1
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 17-08-2022
knirrebir schreef op maandag 10 mei 2021 @ 21:33:
[...]

Maar heb je voordeel van de plastic kap?
Nee,...want die was er nog niet bij aflevering dus die haal ik later allemaal nog even op. Als hij er wel is heb je er wel voordeel van, dan komt er geen vuil etc in en heb je een vlakke laadopening en kan hij in de winter ook niet volraken met sneeuw oid

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fairplay92
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 03-06-2022
Ik heb zojuist de dealer gebeld (Van Udenhout in Den Bosch) voor een update m.b.t. de te verwachte afleverweek 28. Ik heb 4 december besteld en toen al week 28 doorgekregen. De afleverweek is altijd hetzelfde gebleven met het verschil nu dat de auto definitief voor productie is ingepland in week 23 / 24. Eindelijk dus iets meer concreet zicht op levering.

[ Voor 16% gewijzigd door Fairplay92 op 12-05-2021 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Pas1 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 11:39:
Nee,...want die was er nog niet bij aflevering dus die haal ik later allemaal nog even op. Als hij er wel is heb je er wel voordeel van, dan komt er geen vuil etc in en heb je een vlakke laadopening en kan hij in de winter ook niet volraken met sneeuw oid
Hé dat is jammer, ik wist waar kap voor was, maar wilde juist weten of het in praktijk met testen ook werkt.
Mocht je de kap hebben en getest hebben verneem ik graag of het wat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac_1979
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-07 08:18
Fairplay92 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 11:39:
Ik heb zojuist de dealer gebeld (Van Udenhout in Den Bosch) voor een update m.b.t. de te verwachte afleverweek 28. Ik heb 4 december besteld en toen al week 28 doorgekregen. De afleverweek is altijd hetzelfde gebleven met het verschil nu dat de auto definitief voor productie is ingepland in week 23 / 24. Eindelijk dus iets meer concreet zicht op levering.
Ik hoop voor je dat dit zo blijft. Ik heb net met een collega gesproken.
Die zat weliswaar niet bij udenhout, maar bij Pouw, Deventer.
Zijn levertijd is 7 weken opgeschoven ivm chips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
ervh schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 09:33:
[...]

Volgens mij was het zo:

60 van 100 naar 130
80 van 125 naar 170

Update wordt pas rond einde kalenderjaar verwacht.

Bron: Marek
Zou ook nog kunnen dat die upgrade alleen vanaf modeljaar 2022 geldt?😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa

[Afbeelding]
Dit is een tijdelijke aanbieding in de vorm van korting van €750 op de koopprijs, geen daadwerkelijke korting op het laden. Kennelijk gaan ze in België nog niet als warme broodjes...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-10 18:33
Net een mailtje ontvangen van Wittebrug forepark over de status. Even voor de goede orde ik zit ze niet achterna en dan is het per definitie een verrassing. Verwachting is nu binnen 5 weken en dat zou week 24-25 betekenen waar ik ooit begon op week 46 toen 28 en nu dit. Positieve ontwikkelingen. @knirrebir dat komt wel overeen met wat jij had gehoord vanuit hen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inspired
  • Laatst online: 08:14
jdbiggelaa schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 12:05:
[...]

Zou ook nog kunnen dat die upgrade alleen vanaf modeljaar 2022 geldt?😅
Zou goed kunnen. Daarnaast zou het ook zomaar nog een betaalde update kunnen zijn. Ook is het verschil in laadtijd waarschijnlijk nog wel te overzien. Je hebt nu ook maar 125kW tot ~35%. Waarschijnlijk zal de 170kW nog korter beschikbaar zijn en de rest van de curve gelijk blijven. Zie je ook bij Tesla. Die kunnen nu tot 250kW laden, dat is echter nog geen 2 minuten. Sneller is leuk meegenomen maar verwacht niet dat je ineens 15 minuten sneller bij een DC lader weg kan. Het zal niet ineens een E-Tron laadcurve worden.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:19
Truman schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 12:22:
Net een mailtje ontvangen van Wittebrug forepark over de status. Even voor de goede orde ik zit ze niet achterna en dan is het per definitie een verrassing. Verwachting is nu binnen 5 weken en dat zou week 24-25 betekenen waar ik ooit begon op week 46 toen 28 en nu dit. Positieve ontwikkelingen. @knirrebir dat komt wel overeen met wat jij had gehoord vanuit hen.
Hier ook Wittebrug Forepark maar ik sta nog steeds op week 32. Wanneer had je hem besteld? Want daarin kan het natuurlijk nog meespelen.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hitgew
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 16-08 16:16
Even een vraagje: maandag krijg ik de Enyaq geleverd en ben me nu aan het oriënteren op een verzekering. Nu zie ik dat enkele verzekeraars een alarmsysteem (2 of 3) als voorwaarde stellen. Gezien de waarde van de auto >45k schijnt dit gebruikelijk te zijn.
Echter in oktober stond dit nog niet op de optielijst dus heb ik dit niet op de auto zitten.
Is iemand dit ook opgevallen bij het afsluiten van de autoverzekering? Kan zo'n alarm ook achteraf ingebouwd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oase
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-10 21:33
hitgew schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 12:44:
Even een vraagje: maandag krijg ik de Enyaq geleverd en ben me nu aan het oriënteren op een verzekering. Nu zie ik dat enkele verzekeraars een alarmsysteem (2 of 3) als voorwaarde stellen. Gezien de waarde van de auto >45k schijnt dit gebruikelijk te zijn.
Echter in oktober stond dit nog niet op de optielijst dus heb ik dit niet op de auto zitten.
Is iemand dit ook opgevallen bij het afsluiten van de autoverzekering? Kan zo'n alarm ook achteraf ingebouwd worden?
Vanuit LM bij mij ook verplicht. Gister is een alarmklasse 3 ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
hitgew schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 12:44:
Zijn andere members die het opgevallen is en hebben dat toch kunnen regelen, weet niet meer welke members maar als je zoekt op verzekering en/of alarm kom je members wel tegen die hierover wat gepost hebben.
Alarm kan achteraf ingebouwd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hitgew
Bedankt voor de info. Wat moet ik zonder jullie😉. Ik had een bedrijf gevonden maar die gaven aan dat het bij elektrische auto's op dit moment niet mogelijk was. Maar dat is dus niet waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairplay92
maniac_1979 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 11:51:
[...]

Ik hoop voor je dat dit zo blijft. Ik heb net met een collega gesproken.
Die zat weliswaar niet bij udenhout, maar bij Pouw, Deventer.
Zijn levertijd is 7 weken opgeschoven ivm chips.
Ja dat is de continue onzekerheid die op de achtergrond speelt. M.n. het tekort aan chips waardoor meerdere productielijnen al tijdelijk stop zijn gezet. Gelukkig nog niet bij Skoda (voor zover ik weet), maar wie weet. :X

Was de auto van je collega al wel in definitieve productieplanning opgenomen of nog niet? Ik neem aan dat definitieve productie betekent dat dan ook alle voorraden daarvoor 'in stock' zullen zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door Fairplay92 op 12-05-2021 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hitgew
Oase schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 13:00:
[...]

Vanuit LM bij mij ook verplicht. Gister is een alarmklasse 3 ingebouwd.
Weet jij toevallig bij welke bedrijf dat ingebouwd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-10 18:33
@Wicked-Game half december en vervolgens half maart nog een aanpassing gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Inspired schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 12:23:
Zou goed kunnen. Daarnaast zou het ook zomaar nog een betaalde update kunnen zijn. Ook is het verschil in laadtijd waarschijnlijk nog wel te overzien. Je hebt nu ook maar 125kW tot ~35%. Waarschijnlijk zal de 170kW nog korter beschikbaar zijn en de rest van de curve gelijk blijven. Zie je ook bij Tesla. Die kunnen nu tot 250kW laden, dat is echter nog geen 2 minuten. Sneller is leuk meegenomen maar verwacht niet dat je ineens 15 minuten sneller bij een DC lader weg kan. Het zal niet ineens een E-Tron laadcurve worden.
Modeljaar 2022 wordt afgeleverd met hogere laadsnelheid welke nu (model 2021) beschikbaar is (100kw voor 60 en 125kw voor 80).
Voor nu bekend dat verhoging over the air gaat en geen kosten met zich meebrengt, mits je 100kw of 125kw wel in je configuratie hebt.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• windfreak
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-10 15:32

windfreak

12 x Sunpower BLK 220

Nou, hier is hij ook binnen hoor. Eerste kleine ritjes gemaakt. Helemaal geweldig! Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lJo_WjOQn06h5ac2pppID4WqMTo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RXux5ZpBl5eSNPBoFj6Rg6lI.jpg?f=fotoalbum_large

www.topspots.org/solar www.topspots.org/solar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
  • Laatst online: 08:14
knirrebir schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 13:17:
[...]

Modeljaar 2022 wordt afgeleverd met hogere laadsnelheid welke nu (model 2021) beschikbaar is (100kw voor 60 en 125kw voor 80).
Voor nu bekend dat verhoging over the air gaat en geen kosten met zich meebrengt, mits je 100kw of 125kw wel in je configuratie hebt.
Over de OTA is toch sowieso nog niks officieel bekend? Dus het is niet bekend of het gratis is of niet. Nextmove verwacht dat het geld kost en bij VAG lijkt me dat ook zeker logisch. Maar goed, we gaan het zien.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Inspired schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 13:23:
Over de OTA is toch sowieso nog niks officieel bekend? Dus het is niet bekend of het gratis is of niet. Nextmove verwacht dat het geld kost en bij VAG lijkt me dat ook zeker logisch. Maar goed, we gaan het zien.
Vanuit info Marek (via ervh) toen gepost en was volgens mij over the air update gratis m.b.t. verhoging laad snelheid.
Had verder eerder gemeld dat het inderdaad wachten is of over the air updates m.b.t. laad snelheid inderdaad komen, als ze komen of het werkt en of er kosten aan verbonden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulli
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-08 17:18
hitgew schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 13:03:
Bedankt voor de info. Wat moet ik zonder jullie😉. Ik had een bedrijf gevonden maar die gaven aan dat het bij elektrische auto's op dit moment niet mogelijk was. Maar dat is dus niet waar.
Ik had die uitdaging ook... hadden onze vorige verzekering via ANWB, en daar was een alarm verplicht voor onze nieuwe Enyaq. Echter, wanneer je een beetje verder zoekt, dan zijn er nog maatschappijen die géén alarm vereisen (of in ieder geval een hogere drempel hebben).

Wij zijn nu overgestapt op Centraal Beheer voor de verzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Zojuist besteld via Athlon,

Enyaq 80

Artic Silver
Loft
Assistentie
Comfort Plus
Klimaat
Licht
Sport
Transport
125 kW oplaadmogelijkheid

Heeft iemand anders de 80 arctic silver met standaard velgen, ben benieuwd hoe het er uit ziet. Heb hem in deze combinatie helaas nog niet gevonden maar ben nog een beetje aan het bladeren. (Kan er nu niets meer aan doen en heb zelf nooit echt geld over voor uiterlijke opties maar ben wel benieuwd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Pixal schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 13:54:

Enyaq 80

Artic Silver
Loft
Assistentie
Comfort Plus
Klimaat
Licht
Sport
Transport

Heeft iemand anders de 80 arctic silver met standaard velgen, ben benieuwd hoe het er uit ziet. Heb hem in deze combinatie helaas nog niet gevonden maar ben nog een beetje aan het bladeren. (Kan er nu niets meer aan doen en heb zelf nooit echt geld over voor uiterlijke opties maar ben wel benieuwd).
Als je in configurator samenstelt krijg je al een goed beeld hoe eruit ziet, weet niet of je dat al gedaan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

knirrebir schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 13:56:
[...]

Als je in configurator samenstelt krijg je al een goed beeld hoe eruit ziet, weet niet of je dat al gedaan hebt.
Ah, ja die heb ik wel ergens, zal effe kijken, dacht dat het een standaard plaatje was. Maar ja is de auto op zich ook aan de buitenkant.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2jGy6O7-WsLNNmiMLqLKCtB7ds4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/a7cQcrjjfO5OeuYbdnp6i8EN.png?f=fotoalbum_large

En dan nu maar even een onbekend aantal maanden wachten 8)7

[ Voor 35% gewijzigd door Pixal op 12-05-2021 14:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
Pixal schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 13:59:
Ah, ja die heb ik wel ergens, zal effe kijken, dacht dat het een standaard plaatje was. Maar ja is de auto op zich ook aan de buitenkant.

[Afbeelding]

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairplay92
Pixal schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 13:59:
[...]

[Afbeelding]

De vraag is wel of het ook uiteindelijk deze velgen worden. Er is dus een tekort op de standaard velgen en dat zou mogelijk kunnen betekenen dat het standaard 20" velgen wordt. Ik weet niet wat de laatste stand van zaken hierover is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-10 23:32
Mijn auto is deze week geproduceerd en staat te springen om richting PON te gaan. Dealer kon nog niet zien met welke soort vervoer het deze kant op komt. Binnen 2 weken verwacht bij PON en 2 dagen later bij dealer. Dan +/- 5d om rijklaar te maken. Aftellen kan nu echt beginnen.... :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bulli
Zijn de problemen met de MySkoda app trouwens op alle Enyaq rijders hier van toepassing? Bij mij werkt 't nog steeds niet sinds een aantal dagen en ik vroeg me af of dat nog steeds een algemeen probleem is of inmiddels specifiek voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Bulli schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 14:33:
Zijn de problemen met de MySkoda app trouwens op alle Enyaq rijders hier van toepassing? Bij mij werkt 't nog steeds niet sinds een aantal dagen en ik vroeg me af of dat nog steeds een algemeen probleem is of inmiddels specifiek voor mij.
In het ID.4 topic komen ook nog steeds meldingen binnen, dus je bent niet alleen. Lijkt een algemeen probleem bij VAG waar alleen niet iedereen last van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:11
Ik weet niet specifiek welke problemen jij hebt, maar ik heb wel problemen gehad met betrekking tot het verkeerde land (deze stond bij mij in Duitsland waardoor ik dus ook niet een Nederlandse Servicepartner kon kiezen).

Ik heb dat op kunnen lossen door mijn SkodaID te verwijderen en een nieuw account aangemaakt. Daarna kon ik de registratie opnieuw doen via de app en VIN code op de voorruit. Het doorlopen van het proces vervolgens via de QR code in het infotainment systeem en daarna werkte alles weer zoals het hoorde.

Alle opties zijn overigens gekoppeld aan het kenteken dus kan geen kwaad om je account te verwijderen en een nieuwe aan te maken.

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remc1979
  • Nu online
Ik heb het probleem ook al enkele dagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
Hier geen last hoor, ook niet gehad trouwens. Doet het gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zokiz
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:54
Pixal schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 13:54:

Enyaq 80

Artic Silver
Loft
Assistentie
Comfort Plus
Klimaat
Licht
Sport
Transport
Heb jij een "Athlon edition" besteld of zelf samengesteld? Ik heb namelijk een athlon edition (besteld op 25 februari) en ik zou de auto in week 25 ontvangen, maar dat is nu naar week 35 verschoven vanwege vertraging in productie |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JesperdeZoete
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 25-03 15:23
Wicked-Game schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 12:37:
[...]

Hier ook Wittebrug Forepark maar ik sta nog steeds op week 32. Wanneer had je hem besteld? Want daarin kan het natuurlijk nog meespelen.
Hier zelfde verhaal vandaag per e-mail een bericht dat mijn bestelling van begin jan 2021, geleverd gaat worden eind juli 2021. Prognose was aug 2021, dus dat is volgens scherma,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
zokiz schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 15:00:
Heb jij een "Athlon edition" besteld of zelf samengesteld? Ik heb namelijk een athlon edition (besteld op 25 februari) en ik zou de auto in week 25 ontvangen, maar dat is nu naar week 35 verschoven vanwege vertraging in productie |:(
Zoals ik kan zien en terugzoeken in topic betreft het geen athlon edition; wel is er besteld via leasemaatschappij athlon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Fairplay92 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 14:22:
De vraag is wel of het ook uiteindelijk deze velgen worden. Er is dus een tekort op de standaard velgen en dat zou mogelijk kunnen betekenen dat het standaard 20" velgen wordt. Ik weet niet wat de laatste stand van zaken hierover is.
Probleem met velgen was / is met name in Duitsland aan de orde, voor zover ik hier heb kunnen volgen hebben meeste afleveringen met bestelde velgen plaats gevonden.
Waren wel aantal members die er mogelijk last van konden hebben dat bestelde velgen niet geleverd konden worden, maar is dat wat ik heb kunnen volgen niet het geval geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim89
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06:53
FJP84 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 14:29:
Mijn auto is deze week geproduceerd en staat te springen om richting PON te gaan. Dealer kon nog niet zien met welke soort vervoer het deze kant op komt. Binnen 2 weken verwacht bij PON en 2 dagen later bij dealer. Dan +/- 5d om rijklaar te maken. Aftellen kan nu echt beginnen.... :-)
Enige jaloezie vanuit mij:
Die van mij is 26 april op de trein naar Nederland gegaan. Deze zou afgelopen vrijdag bij PON aankomen, maar daar is 'ie nog niet. Hij zou dan komende vrijdag bij de dealer staan, dat lijkt nu minimaal een week later te worden, en waar ze eerst bij mij aangaven 'maximaal anderhalve week rijklaarmaken', kreeg ik onlangs te horen dat dat door drukte wel 3 a 4 weken kan duren. Dan zou ik toch liever jouw tijdslijnen horen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenvr72
  • Laatst online: 17-01-2023

Jeroenvr72

Windsurfer en levensgenieter.

voor de doe het zelfers :
het frontlogo in zwart 110mm is bij ome ali te bestellen :

https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mimalizo
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 29-03-2022
Net bevestiging gehad van mijn dealer dat alle wijzigingen rondom mijn auto door het omzetten naar Sportline geen wijziging van de productieweek met zich heeft meegebracht in het systeem.

Nog steeds week 23 inclusief Crystal Face.

Het zal mij benieuwen!!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• zumba
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-10 14:55

zumba

De eAmbu is onderweg!

knirrebir schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 09:29:
[...]

Assistentie plus heeft emergency assist, assistentie basis niet.
Verder zou er 3e icoon in infotainment zichtbaar moeten zijn en blijven (om zo met infotainment systeem travel assist de-/activeren) en zodoende travel assist niet alleen via stuurwiel te de-/activeren.

Travel assist is na update bij assistentie basis niet verdwenen, alleen de term travel assist werkt verwarrend bij assistentie basis omdat het nergens vermeld staat (prijslijst, brochure en dergelijke, wel als je op stuurwiel knopje travel assist indrukt ;)) en juist wel staat vermeld (brochure, prijslijst) bij assistentie plus.
Heb zojuist onze afgeleverd gekregen.
Met ass.plus. Stuurwielknopje aanwezig en werkt, In instellingen alle opties aan- en uit te vinken. Bv. EA. Echter geen icoontje TA in het scherm!
Hier open ik maar even mee. Snap er nou helemaal niks meer van.

Verder niets dan lof. Prachtwagen!! Foto's volgen later...

zumba

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Neeler
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-05-2022
Jeroenvr72 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 15:58:
voor de doe het zelfers :
het frontlogo in zwart 110mm is bij ome ali te bestellen :

https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_
Ik heb em besteld maar is kwalitatief slecht. Dat wil je niet op je motorkap hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
zumba schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 16:10:
Heb zojuist onze afgeleverd gekregen.
Met ass.plus. Stuurwielknopje aanwezig en werkt, In instellingen alle opties aan- en uit te vinken. Bv. EA. Echter geen icoontje TA in het scherm!
Hier open ik maar even mee. Snap er nou helemaal niks meer van.

Verder niets dan lof. Prachtwagen!! Foto's volgen later...
Dank voor update en veel plezier ermee.
Dat van icoon travel assist niet in infotainment klopt wel met anderen die assistentie plus hebben.
Daarom gaf ik ook aan er zou 3e icoon aanwezig moeten zijn, maar is er niet (mogelijk in toekomst na een update).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairplay92
mimalizo schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 15:58:
Net bevestiging gehad van mijn dealer dat alle wijzigingen rondom mijn auto door het omzetten naar Sportline geen wijziging van de productieweek met zich heeft meegebracht in het systeem.

Het zal mij benieuwen!!
Inclusief CF. Ja dat wordt spannend >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MITlzvObqkJ8Hp-_MVawHODLKo4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3MDsqG32dXH1vTJrWO9HK7sZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bzoX17nn9a79p8sSrHasYYaFuL0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8QeAnBSbq2BmcMJLSk8J6HkW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TvUqbzAlcZFPhZBKmk0Z7J9bH-k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jz3DKC3kXs4Ox950tpMJyrjj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Nieuw knopje... spannend!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HIIyIeugEpSS_joqBeL1ANhq0eY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U3YEvEjrYAwmFSpMbKwivgtN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-10 23:32
pim89 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 15:51:
[...]

Enige jaloezie vanuit mij:
Die van mij is 26 april op de trein naar Nederland gegaan. Deze zou afgelopen vrijdag bij PON aankomen, maar daar is 'ie nog niet. Hij zou dan komende vrijdag bij de dealer staan, dat lijkt nu minimaal een week later te worden, en waar ze eerst bij mij aangaven 'maximaal anderhalve week rijklaarmaken', kreeg ik onlangs te horen dat dat door drukte wel 3 a 4 weken kan duren. Dan zou ik toch liever jouw tijdslijnen horen.
Balen...ik houd zelf nog wel rekening met wat vertraging op de lijn. We gaan het zien. Maar dat de auto al in elkaar geschroefd is, is al een goed teken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Nieuwe 'functionaliteit'

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zzzboz
  • Laatst online: 03-09 20:01
Afgelopen maandag kort proefgereden in een Enyaq 80 met de nodige rijhulpen. Ik moet eerlijk zeggen, ik ben blij dat ik ze niet heb besteld. Het is niet mijn ding, om het zo maar te zeggen.

Stukje snelweg gedaan, rijervaring heerlijk, kan niet wachten om hem te ontvangen. Maar... die ingrepen, ik kan er niet mee omgaan. Dat de auto vanzelf begint te remmen, te sturen, meldingen te geven in het scherm, nee dank je.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
voor de mensen met Assist basis:
Als jullie TA inschakelen en er is een vrachtwagen voor jullie. blijft het auto op je dash een auto of veranderd dit naar een vrachtwagen?

bij mij [id4+ta] is het zo dat het alleen met ACC een auto blijft, maar met TA veranderd dit naar een vrachtauto/truck mits er een truck voor mij rijdt.

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
zzzboz schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 17:06:
Afgelopen maandag kort proefgereden in een Enyaq 80 met de nodige rijhulpen. Ik moet eerlijk zeggen, ik ben blij dat ik ze niet heb besteld. Het is niet mijn ding, om het zo maar te zeggen.

Stukje snelweg gedaan, rijervaring heerlijk, kan niet wachten om hem te ontvangen. Maar... die ingrepen, ik kan er niet mee omgaan. Dat de auto vanzelf begint te remmen, te sturen, meldingen te geven in het scherm, nee dank je.
Snap je opmerking m.b.t. hulp, echter veel members zijn gegaan voor elektrische bestuurdersstoel met geheugen en helaas zijn daar verplicht te nemen opties (hulp systeem is er één) bijgekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bulli
Simply1337 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 17:07:
voor de mensen met Assist basis:
Als jullie TA inschakelen en er is een vrachtwagen voor jullie. blijft het auto op je dash een auto of veranderd dit naar een vrachtwagen?

bij mij [id4+ta] is het zo dat het alleen met ACC een auto blijft, maar met TA veranderd dit naar een vrachtauto/truck mits er een truck voor mij rijdt.
Hij herkent bij mij in ieder geval gewone auto's, vrachtauto's en tweewielers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Bulli schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 17:09:
Hij herkent bij mij in ieder geval gewone auto's, vrachtauto's en tweewielers.
Is dat ook als je alleen acc aan hebt of moet je dan travel assist erbij aanzetten?
Bekend dat jij assistentie basis hebt ;).

[ Voor 16% gewijzigd door knirrebir op 12-05-2021 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zumba

zumba

De eAmbu is onderweg!

knirrebir schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 16:14:
[...]

Dank voor update en veel plezier ermee.
Dat van icoon travel assist niet in infotainment klopt wel met anderen die assistentie plus hebben.
Daarom gaf ik ook aan er zou 3e icoon aanwezig moeten zijn, maar is er niet (mogelijk in toekomst na een update).
Ach so. Je brengt licht in duisternis.
Dank voor al je fijne bijdragen, nu en straks.

zumba

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
zzzboz schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 17:06:

Tja, er zit een stukje 'overgave' in het gebruiken van de systemen.
Zal ook afhangen hoe actief je rijstijl is. 15 jaar geleden had ik ze niet gehoeven.

Nu vind ik het heerlijk. 108 op de teller. TA aan en hand rustig aan het stuur. Auto doet de rest en volgt netjes het verkeer. Een al te trage voorganger: even knipperen en stuurbeweging naar links en weer verder.

Wil nooit meer zonder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulli
knirrebir schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 17:13:
[...]

Is dat ook als je alleen acc aan hebt of moet je dan travel assist erbij aanzetten?
Bekend dat jij assistentie basis hebt ;).
In ieder geval wanneer TA aan staat. Met alleen ACC durf ik op dit moment niet te zeggen, maar wil ik binnenkort wel een keer proberen.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• zumba

zumba

De eAmbu is onderweg!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z-9Z-u8WLZ-H1a1PmsPGChOkVfo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BoXlC8letN5NeAIQZfzHoaNh.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a4DarAa4S0FBS2WwjhryOEnnsi8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uLjPUP4cSVn404bFsWklqB6r.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9EwGx3Bzl_mYEhGl74HD0O5uEbE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uLNdN9OGfYPubWG99Jr7AaBj.jpg?f=fotoalbum_tile

:)

zumba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remc1979
  • Nu online
Gaan die OTA’s volledig willekeurig? Ik heb nog niets gehad, en lees al van meerdere mensen dat ze een update hebben gehad

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:26
Vandaag positief verrast!
Netjes voor een iV60. En gewoon climate control aan...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M2AvuPgUuvY2Cfd3TX5s_349qU4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4xcAUnpzNYNWoRVgmq9JlqoV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbalance
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-02 11:12
Ik rij inmiddels 1 week met volle tevredenheid in mijn zwarte Enyaq IV80!, geleverd via Century in Groningen en ook 3 weken eerder dan gepland. De 2e dag nog wel een probleem met laden gehad, omdat mijn laadpasje ergens in de post onderweg naar mij was en ik (uiteraard) wel wilde rijden. Dus via Eneco (leverancier laadpaal) op afstand een laadsessie op laten starten, maar vervolgens heb ik 45 min in de wacht van het call center gezeten om de laadsessie af te laten sluiten!. Gelukkig 1 dag later een laadpas in de bus. Wel heb ik nog de vraag uitstaan hoe het zit met mijn Ionity abonnement met laadkorting en daar via de dealer de volgende reactie van Skoda NL: " Onze markt is mbt electrificatie een van de verst ontwikkelde landen, met eisen (oa slimme laadpunten en verrekening) waaraan zowel de Elli dienstverlening icm de Powerpass als de ŠKODA Wallboxen niet aan kunnen voldoen. Wij werken mede daarom samen met SHUTTEL Services, die wel aan de hoge Nederlands eisen kan voldoen. Bij SHUTTEL Services kunnen onze klanten terecht voor zowel een SHUTTEL laadpas (die ook toegang geeft tot Ionity), als een reeks laders, die uitstekend passen bij de eisen van de Nederlands markt. Voor alle verwijzingen naar de SHUTTEL dienstverlening verwijzen we graag naar bijgaande onepager.". Dus daar ga ik nog ff achteraan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan78
  • Laatst online: 25-08-2024
mimalizo schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 15:58:

Het zal mij benieuwen!!
Indien jij in week 23 een sportline met CF krijgt zou dat zeer mooi zijn. Ik zal dan alleen vreselijk balen dat begin dit jaar mij verteld is dat CF pas vanaf week 35 leverbaar zou zijn met geen garantie van levering in 2021. Ben maar een beetje jaloers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
remc1979 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 17:36:
[...]

Gaan die OTA’s volledig willekeurig? Ik heb nog niets gehad, en lees al van meerdere mensen dat ze een update hebben gehad
Vermoed van wel. Weet ook niet of het dezelfde is bij iedereen.

Zal we in batches gaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
bbalance schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 17:38:
Ik rij inmiddels 1 week met volle tevredenheid in mijn zwarte Enyaq IV80!, geleverd via Century in Groningen en ook 3 weken eerder dan gepland. De 2e dag nog wel een probleem met laden gehad, omdat mijn laadpasje ergens in de post onderweg naar mij was en ik (uiteraard) wel wilde rijden. Dus via Eneco (leverancier laadpaal) op afstand een laadsessie op laten starten, maar vervolgens heb ik 45 min in de wacht van het call center gezeten om de laadsessie af te laten sluiten!. Gelukkig 1 dag later een laadpas in de bus. Wel heb ik nog de vraag uitstaan hoe het zit met mijn Ionity abonnement met laadkorting en daar via de dealer de volgende reactie van Skoda NL: " Onze markt is mbt electrificatie een van de verst ontwikkelde landen, met eisen (oa slimme laadpunten en verrekening) waaraan zowel de Elli dienstverlening icm de Powerpass als de ŠKODA Wallboxen niet aan kunnen voldoen. Wij werken mede daarom samen met SHUTTEL Services, die wel aan de hoge Nederlands eisen kan voldoen. Bij SHUTTEL Services kunnen onze klanten terecht voor zowel een SHUTTEL laadpas (die ook toegang geeft tot Ionity), als een reeks laders, die uitstekend passen bij de eisen van de Nederlands markt. Voor alle verwijzingen naar de SHUTTEL dienstverlening verwijzen we graag naar bijgaande onepager.". Dus daar ga ik nog ff achteraan
Als ik dit lees word ik weer boos. Wat een ongelofelijke onzin en je klanten belazeren.

Ben benieuwd of mijn Belgische pas echt gaat aankomen. Wordt nog spannend of die het dan wel doet op het verst ontwikkelde laadnetwerk...NOT.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zzzboz
  • Laatst online: 03-09 20:01
jeroenkb schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 17:26:
[...]

Tja, er zit een stukje 'overgave' in het gebruiken van de systemen.
Zal ook afhangen hoe actief je rijstijl is. 15 jaar geleden had ik ze niet gehoeven.

Nu vind ik het heerlijk. 108 op de teller. TA aan en hand rustig aan het stuur. Auto doet de rest en volgt netjes het verkeer. Een al te trage voorganger: even knipperen en stuurbeweging naar links en weer verder.

Wil nooit meer zonder :)
Snap ik, maar blijkbaar ben ik nog niet zover dat ik me daaraan wil overgeven...
Pagina: 1 ... 127 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2