Beleggen op de beurs in de praktijk - Deel 10 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 89 ... 106 Laatste
Acties:
  • 789.556 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DIJK
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:32
jdh009 schreef op maandag 22 februari 2021 @ 21:49:
Ik heb net op de Amerikaanse, Canadese en Britse beurs mij een tijdje zitten verdiepen in de koersen van de banken daar, en zag dat er toch al behoorlijk wat hersteld zijn in vergelijking met net voor de dip in februari/maart. Lopen we hier in Nederland zo achter qua herstel (ING, ABN e.d.) of zijn ze daar te optimistisch
De Amerikaanse banken zitten beter aan de omzet kant en de kosten kant.

Omzet

de lucratieve grote deals van de zakentak. (Beursgangen e.d.)

Betalingsverkeer veel duurder

Rente hoger

Kosten

Afdelingen of personeel dat niets meer opbrengt kan op straat worden gezet. Hier zitten de banken nog met een grote groep ouder personeel met goudgerande arbeidsvoorwaarden en is afscheid nemen duur.

Minder regeldruk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• phantom09
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 03:32
jdh009 schreef op maandag 22 februari 2021 @ 21:57:
[...]

Je kan je geld maar 1x uitgeven en denk zelf dat als corona voorbij is we massaal naar restaurants gaan om het daar uit te geven. De zomer komt er weer aan waardoor de terrasjes (op afstand van elkaar) ook weer een optie kan zijn.
Klopt, echter ik denk dat als je het aantal bestellingen bij o.a. just eat voor de corona gaat vergelijken met na de corona deze hoger zal zjin. Weliswaar niet op het hoogtepunt, maar zekers meer dan voor corona.

Zo ook met online shopping. Zaken als bol.com, coolblue, aliexpress, amazon, etc. zullen meer omzet draaien na de corona dan voor de corona.

Mensen hebben het gemak ontdekt van online.

[ Voor 14% gewijzigd door phantom09 op 22-02-2021 22:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:43

Jebus4life

BE User

Wat een ritje vandaag bij Cassava, ik ben al weken aan het kijken om in te stappen (op het juiste prijsniveau) maar je moet toch stalen zenuwen hebben (ik heb ze getoond vandaag, ik ben trots :+ )

Slotkoers van 55$ voor het weekend, geruchten ivm goed nieuws met de FDA. Dat blijkt inderdaad te kloppen.. Aandeel opent op 65$ (een forse 20% hoger) om de dag uiteindelijk te eindigen op 53$ en dus 4% lager...

Ik was vanmiddag serieus aan het FOMO'n, vorige keer piekte het aandeel los over de 100$, die sprong wil je uiteraard niet missen. Maar ik was op 48 niet ingestapt, dus om dan op 65 in te stappen lag me gevoelig. Maar uiteindelijk het goede besluit genomen (achteraf makkelijk praten natuurlijk!) en het aan mij te laten voorbijgaan (als ik trein gemist had, so be it). Wel heb ik mijn buy order nu teruggezet op 48,48$, ik hoop dat het nog een keertje onder de 50 dipt dus.

Vorige keer viel het aandeel behoorlijk hard en hoopte ik het nóg goedkoper op te pikken, die "fout" hoop ik niet opnieuw te maken.

@coelho Jij volgt dit aandeel waarschijnlijk al het langste. Een verklaring voor de opvallende terugval later op de dag? Het FDA nieuws leest mij als positief. Enige "negatieve" is dat Simufilam niet als breakthrough therapy gemarkeerd lijkt te worden (of daar wordt in alle geval niets over gemeld)

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024
Qunix schreef op zondag 14 februari 2021 @ 12:08:
De Amerikaanse ETF "BlackRock iShares Silver Trust" (NYSE:SLV) heeft kenbaar gemaakt problemen te hebben. Staat in de prospectus die gisteren geüpdatet is.

https://www.ishares.com/u...rust-prospectus-12-31.pdf

[...]

pagina 10

Daarom minstens altijd gaan voor fysieke onderpand in dit soort asset classes. Ik ben benieuwd of vele Amerikanen na deze bekendmaking hun (nu in mijn ziens waardeloze) beleggingen gaan overzetten in een physical ETF (zoals PSLV).
Ik denk ook dat de fysieke ETF's invloed hebben op de zilverprijs, als veel klanten van de ene naar de andere overstappen die wel fysiek zilver moet hebben, dus een mogelijke "silver-squeeze" kan komen. We gaan het volgende week wel zien.
En hier de volgende:
https://www.etfstream.com...on-wisdomtree-s-gold-etc/

WisdomTree heeft ook een probleem met aangeleverd krijgen van baren. (let op: het gaat niet om de ETF wat deel uit maakt van DeGiro kernselectie, maar wie weet wat de gevolgen zijn en misschien dat er meer volgen...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:59

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Ik heb net op de Amerikaanse, Canadese en Britse beurs mij een tijdje zitten verdiepen in de koersen van de banken daar, en zag dat er toch al behoorlijk wat hersteld zijn in vergelijking met net voor de dip in februari/maart. Lopen we hier in Nederland zo achter qua herstel (ING, ABN e.d.) of zijn ze daar te optimistisch?
Zelf heb ik voor de iets veiligere weg gekozen namelijk Aegon,traditionele banken zijn mij wat te log en gevoelig voor de rentemarges.
In het najaar vorig jaar heeft Aegon aangegeven zich wat te herstructureren en de geïsoleerde onderdelen in de verkoop te gooien en zich meer te richten op de core. Over het algemeen kritisch ontvangen maar inmiddels zit de koers +100% sindsdien. Ook de verwachting dat daar in de toekomst weer wat dividend uit gaat komen en past zo mooi als long positie in mijn portefeuille. Analisten blijven de aandelenprijs maar inschatten als te hoog, maar dit deden ze ook al toen ze net +20% stonden vanaf 2 euro (inmiddels dus op 4)

In mijn dagelijkse werk ook veel met Aegon te maken en vind dat ze net wat progressiever werken dan andere verzekeraars/banken. Natuurlijk is dit maar een minimaal onderdeel maar het zegt mij wel iets over de bedrijfsgeest en het niet verkrampen in verouderde procedures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:25
Jebus4life schreef op maandag 22 februari 2021 @ 22:31:
Wat een ritje vandaag bij Cassava, ik ben al weken aan het kijken om in te stappen (op het juiste prijsniveau) maar je moet toch stalen zenuwen hebben (ik heb ze getoond vandaag, ik ben trots :+ )

Slotkoers van 55$ voor het weekend, geruchten ivm goed nieuws met de FDA. Dat blijkt inderdaad te kloppen.. Aandeel opent op 65$ (een forse 20% hoger) om de dag uiteindelijk te eindigen op 53$ en dus 4% lager...

Ik was vanmiddag serieus aan het FOMO'n, vorige keer piekte het aandeel los over de 100$, die sprong wil je uiteraard niet missen. Maar ik was op 48 niet ingestapt, dus om dan op 65 in te stappen lag me gevoelig. Maar uiteindelijk het goede besluit genomen (achteraf makkelijk praten natuurlijk!) en het aan mij te laten voorbijgaan (als ik trein gemist had, so be it). Wel heb ik mijn buy order nu teruggezet op 48,48$, ik hoop dat het nog een keertje onder de 50 dipt dus.

Vorige keer viel het aandeel behoorlijk hard en hoopte ik het nóg goedkoper op te pikken, die "fout" hoop ik niet opnieuw te maken.

@coelho Jij volgt dit aandeel waarschijnlijk al het langste. Een verklaring voor de opvallende terugval later op de dag? Het FDA nieuws leest mij als positief. Enige "negatieve" is dat Simufilam niet als breakthrough therapy gemarkeerd lijkt te worden (of daar wordt in alle geval niets over gemeld)
Exact weet ik het ook niet. De stijging komt denk ik echt door het positieve nieuws in de FDA letter. Enkele redenen voor het weer dalen is denk ik het besef dat het nog een lang traject gaat worden voor het bedrijf geld gaat verdienen:

Inderdaad geen breakthrough, althans er wordt niet over gesproken. Er wordt ook niet gesproken over een versnelde indiening na fase 2 omdat het een nog niet te behandelen ziekte lijkt te remmen/verbeteren. Dat zijn inhoudelijke teleurstellingen.

Dan het traject waarbij nog 2 fase 3 studies gedaan moeten worden, één met 1000 patienten gedurende 1.5 jaar en één met 600 patienten die tot 1 jaar behandeld moeten worden. De studies kunnen vast parallel lopen, maar met een initiatie in respectievelijk Q3 en Q4, een door mij geschatte recruitmentperiode van minimaal 6 maanden maar oplopend tot misschien wel 2 jaar (afhankelijk van aantal ziekenhuizen, waarbij meer ziekenhuizen openen ook meer kosten betekent), dan vanaf de laatst geïncludeerde patient nog 1.5 jaar wachten en dan nog analyseren. Dan zitten we minimaal eind 2023 maar waarschijnlijker ergens tussen Q3 2024 en Q2 2025. Dan nog FDA/EMA approval en je verkoopt pas over 4-5 jaar je eerste medicatie.

En dan las ik ook nog vanuit de technische analyse, dat er een gap-up/down moet plaatsvinden tot ongeveer 47,50.

Natuurlijk heb je tussentijdse resultaten die - wanneer alles goed gaat - als teasers zullen dienen. Maar hebben ze voldoende geld om het nog 4 jaar uit te zingen of moet er nog meer geld opgehaald worden?

Kortom, onzekerheid over tijdsduur, mogelijke dilution, korte termijnbeleggers, geen 'speciale behandeling'. Redenen genoeg om nu wat winst te pakken. Als echter over een paar maanden de resultaten van het vervolg van de fase 2 studie weer in lijn zijn met de eerdere resultaten, dan is iedereen weer positief. En wie weet gaat er snel een verhaal over overname rondzingen. Wanneer 2 zulke studies namelijk door big pharma worden uitgevoerd, dan kan het sneller en efficiënter dan wanneer Cassava dit zelf gaat opzetten. Dat soort partijen hebben namelijk de infrastructuur, zijn bekend met de artsen, enz. en hoeven dus niet alle expertise in te huren en zelf te managen.

Ik blijf erbij dat met de huidige resultaten het bedrijf al overnamewaardig is en een koers van 75-80 helemaal niet gek is. Er speelt echter meer dan alleen ratio, sentiment is ook een belangrijk deel van de koers.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 455473

Typisch geval van buy the rumor sell the news: https://ca.yahoo.com/fina...-spac-deal-010054328.html

I am not even mad lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-06 09:30
Blijkbaar was mn winst pakken op $40 1,5e week geleden op vrijdag nog niet eens zo’n rare zet. Doen wel even pijn hoor hehe. Dit kan ook best rebouncen na market open.

[ Voor 4% gewijzigd door Santee op 23-02-2021 07:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotacom
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11-06 12:58
Kopen jullie vandaag iets in door de relatief sterke daling gisteren?
Ik heb nog wat cash over waar ik wel eens een gokje mee wil wagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xanaroth
  • Laatst online: 06-06 18:07
Ik heb net op de Amerikaanse, Canadese en Britse beurs mij een tijdje zitten verdiepen in de koersen van de banken daar, en zag dat er toch al behoorlijk wat hersteld zijn in vergelijking met net voor de dip in februari/maart. Lopen we hier in Nederland zo achter qua herstel (ING, ABN e.d.) of zijn ze daar te optimistisch?
De FED heeft niet de banken zelf aangepakt zoals de ECB, denk aan o.a. de dividend maatregelen. Wat weer precedent is voor toekomstige verwachtingen; hoe/wat/wanneer gaat de ECB weer direct bij dagelijks bestuur ingrijpen, verloop toekomstige crisis, etc.
Dat is een serieus risico waardoor EU banken nog lange tijd zullen underperformen.

Daarbij lagen de EU banken al relatief lager, omdat banken in de EU meer in kwaad daglicht staan, helemaal post-2008, en beleggen hier minder gedaan wordt. Dus 2x minpuntje voor interesse in kopen van die aandelen.
In de US belegt bijna iedereen zelf (al is het alleen via 401k/roth voor pensioen) waarbij banken juist hoog op het lijstje staan als betrouwbaar value/dividend aandeel. Dus 2x pluspunt voor kopen van aandelen.

Zo zijn er nog wel wat meer onderliggende factoren. Het is niet alleen achterlopen cq optimisme verschil, er zitten echt verschillen onder water die je niet snel opmerkt als je je alleen op financiën richt.
dotacom schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 08:12:
Nee, maandelijkse inleg is pas eind van de week. Het is geen >30% daling zoals vorig jaar maart, deze schommelingen zijn gerommel in de marge.

[ Voor 13% gewijzigd door Xanaroth op 23-02-2021 09:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:21
dotacom schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 08:12:
ASML. Geen gokje overigens dat is gewoon lange termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adamvansanten
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 17:49

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Even een beginnersvraag (die ik zowel via de search hier als via Google niet beantwoord krijg) over NT World bij ING.

Ik ben in de herfst begonnen met maandelijks geld beleggen in NT World via ING Zelf op de Beurs. Ik zie in ING Beleggen nu een kopje "Dividenden en Coupons", hier staat echter 0 euro onder. Zie bijgaand de transactiedetails van de dividenduitkering.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Hoe komt het dat dit 0 euro is (de koers geeft ook 0 euro aan)? Heeft dit te maken met het feit dat het fonds automatisch herinvesteert (maar had ik dan niet aandelen als dividend moeten krijgen), heeft het te maken dat ik nog geen vol jaar erin zit of is er een andere reden?

Battle.net: adamvsan#2784 | Steam: adamvansanten | PSN: adamvansanten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:18
adamvansanten schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 09:06:
Even een beginnersvraag (die ik zowel via de search hier als via Google niet beantwoord krijg) over NT World bij ING.

Ik ben in de herfst begonnen met maandelijks geld beleggen in NT World via ING Zelf op de Beurs. Ik zie in ING Beleggen nu een kopje "Dividenden en Coupons", hier staat echter 0 euro onder. Zie bijgaand de transactiedetails van de dividenduitkering.

***members only***

Hoe komt het dat dit 0 euro is (de koers geeft ook 0 euro aan)? Heeft dit te maken met het feit dat het fonds automatisch herinvesteert (maar had ik dan niet aandelen als dividend moeten krijgen), heeft het te maken dat ik nog geen vol jaar erin zit of is er een andere reden?
Niks aan de hand. Je moet gewoon nog even wat geduld oefenen. In de loop van vandaag/ morgen wordt de koers van maandag bekend. Op dat moment is ook bekend hoeveel eurotjes je aan dividend ontvangt en wijzigt de 0 in een groter getal. Nog twee dagen later verdwijnt de dividend regel in je overzicht en zal je zien dat er voor bedrag X nieuwe stukjes gekocht zijn.

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Het dividendbedrag is al sinds 8 februari bekend: € 0,228988 en de betaalbaarstelling is 22 februari. Bij ABN is het zaterdag alvast geboekt (uiteraard wel met rentedatum 22 februari). Dat ING het toont als 0 lijkt een fout te zijn, je kan ze het beste even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:35
Zr40 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 09:23:
Het dividendbedrag is al sinds 8 februari bekend: € 0,228988 en de betaalbaarstelling is 22 februari. Bij ABN is het zaterdag alvast geboekt (uiteraard wel met rentedatum 22 februari). Dat ING het toont als 0 lijkt een fout te zijn, je kan ze het beste even bellen.
Nee het is geen fout, ABN was er vroeg bij. De meeste Rabo klanten hebben sinds vanmorgen e.e.a. in hun overzichten staan (zie Reddit draadje Dutchfire) en ING gedeeltelijk. NT small cap is bijvoorbeld wel al zichtbaar, maar World nog niet. Dus net zoals @Panzer_V zegt, even geduld hebben :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adamvansanten

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Panzer_V schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 09:21:
[...]

Niks aan de hand. Je moet gewoon nog even wat geduld oefenen. In de loop van vandaag/ morgen wordt de koers van maandag bekend. Op dat moment is ook bekend hoeveel eurotjes je aan dividend ontvangt en wijzigt de 0 in een groter getal. Nog twee dagen later verdwijnt de dividend regel in je overzicht en zal je zien dat er voor bedrag X nieuwe stukjes gekocht zijn.
Bedankt voor de verduidelijking! Ik heb gewoon nog even geduld dan ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panzer_V
adamvansanten schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 10:04:
[...]

Bedankt voor de verduidelijking! Ik heb gewoon nog even geduld dan ;).
Ik zit er ook 'op te wachten'. Idd van NT SC is het al zichtbaar, van World en EUR nog niet.

Overigens is het erg wisselend per fonds hoor! Het NN High Yield Obligatiefonds bijvoorbeeld heb ik al twee weken het bedrag van staan in het overzicht. Wordt deze week ergens herbelegd. En bij andere fondsen verschijnt het soms pas de dag dat het ook herbelegd wordt.

Geduld oefenen is het beste ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Panzer_V schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 10:08:
[...]

Ik zit er ook 'op te wachten'. Idd van NT SC is het al zichtbaar, van World en EUR nog niet.

Overigens is het erg wisselend per fonds hoor! Het NN High Yield Obligatiefonds bijvoorbeeld heb ik al twee weken het bedrag van staan in het overzicht. Wordt deze week ergens herbelegd. En bij andere fondsen verschijnt het soms pas de dag dat het ook herbelegd wordt.

Geduld oefenen is het beste ;)
Je bedoelt dus het automatisch herbeleggen, niet de dividenduitkering zelf? Heeft dat automatisch herbeleggen nog een voordeel (bijvoorbeeld bij de Rabobank qua kosten over de uitkering)? Zo niet, is het dan niet handiger om het gewoon contant uit te laten keren zodat je wat kan herbalanceren (indien nodig)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
Verwijderd1 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 10:14:
[...]

Je bedoelt dus het automatisch herbeleggen, niet de dividenduitkering zelf? Heeft dat automatisch herbeleggen nog een voordeel (bijvoorbeeld bij de Rabobank qua kosten over de uitkering)? Zo niet, is het dan niet handiger om het gewoon contant uit te laten keren zodat je wat kan herbalanceren (indien nodig)?
Neen, ik bedoel het herbeleggen van het contante dividend. Ik heb de instelling van mijn portefeuille zo gezet dat het dividend altijd door ING meteen herbelegd wordt.

ING rekent daar geen kosten voor.

Herbalanceren doe ik 1 keer per jaar.

ps. Nu ik je post nog eens goed lees: Bij bijvoorbeeld NNHDO staat al twee weken het dividend met bedrag in het overzicht. De betaaldatum is pas ergens deze week. Pas na de betaaldatum kan ING het herbeleggen voor mij. BIj het NT World staat al een weekje het te verwachten dividend in het overzicht, echter nog op bedrag 0. Dat gebeurd wel vaker en is niet spannend.
Kortom...er is geen touw op te trekken.

[ Voor 22% gewijzigd door Panzer_V op 23-02-2021 10:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Panzer_V
En 'as we speak' toont ING ook het dividend van NT World. Alleen NT EUR staat hier nog op 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:09

jdh009

FP ProMod
Verwijderd1 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 10:14:
[...]

Ligt er een beetje aan wat je wilt. Ik laat het automatisch herbeleggen omdat de kosten (transactiekosten) ervan lager zijn dan hetzelfde aantal aandelen zelf kopen na het uitkeren. Het scheelt niet veel, een paar euro, maar die paar honderd die ik uitgekeerd krijgt gebruik ik anders toch niet meteen. Dat komt vooral omdat ik voor mijzelf een minimale inleg hanteer per transactie om zo het kostenpercentage lager te houden. Voor aandelen/fondsen waarbij alles wordt uitgekeerd gebruik ik bij de volgende inkoop wanneer mijn nieuwe inleg beschikbaar is.

Is Adyen zo hard onderuit omdat er zoveel "nieuwe" aandelen beschikbaar zijn vanuit die initiële investeerder? Een moment om in te stappen nu het bijna 9% lager staat?

[ Voor 15% gewijzigd door jdh009 op 23-02-2021 10:56 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
jdh009 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 10:52:
[...]

Ligt er een beetje aan wat je wilt. Ik laat het automatisch herbeleggen omdat de kosten (transactiekosten) ervan lager zijn dan hetzelfde aantal aandelen zelf kopen na het uitkeren. Het scheelt niet veel, gezien het maar een paar euro scheelt, maar die paar honderd die ik uitgekeerd krijgt gebruik ik anders toch niet meteen. Dat komt vooral omdat ik voor mijzelf een minimale inleg hanteer per transactie om zo het kostenpercentage lager te houden.
Heb je het dan nog steeds over fondsaankopen bij een grootbank?

Bij de Rabobank zit je in ieder geval op het gunstigste aankoopkostenpercentage (0.1% met een minimum van 5 cent) bij een transactie van 50 euro. Dat gaat puur over beleggingsfondsen en korting op transactiekosten reken ik niet mee (dat geldt pas bij een totaal transactiekosten van 500 euro in de afgelopen vier kwartalen, daar kom je met fondsen alleen eigenlijk niet op gezien de caps).

Mijn twijfel zat bij de kosten die ze rekenen over de dividenduitkering. Volgens mij, maar ik heb dat niet expliciet nagevraagd, gelden de kosten op dividend sowieso, ook als je laat herbeleggen of uitgekeerd krijgt in stukken, wat NT volgens mij niet doet of mag (gezien de FBI status).

Vandaar dus dat ik het gewoon contant uit laat keren, dan kan je eventuele ongewenste tilt aanpassen. Verder zie ik er ook weinig voordeel in (om contante uitkering te verkiezen boven automatisch herbeleggen). En als je maandelijkse inleg relatief groot is t.o.v. je belegd vermogen dan kun je daarmee natuurlijk al genoeg herbalanceren, dan heeft het niet zo'n zin om dat met het dividend te doen.

En bij andere banken speelt het volgens mij helemaal niet, die rekenen als ik het me goed herinner niets voor de dividenduitkering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yec
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-05 16:27

yec

Santee schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 07:20:
[...]

Blijkbaar was mn winst pakken op $40 1,5e week geleden op vrijdag nog niet eens zo’n rare zet. Doen wel even pijn hoor hehe. Dit kan ook best rebouncen na market open.
Ik had alles verkocht op $55, meer dan 15 miljard ging het toch niet worden dacht ik. had lekker laag ingekocht op $13. Klein lichtpuntje na een bloed rode dag op mijn andere aandelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Laatst online: 23:30
Alfen was toch wel de parel in mijn portefeuille :')

ATH weer 30 euro er vanaf, en dat in 1.5 maand.

Novacyt lijkt ook passé te zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Strider op 23-02-2021 11:37 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Panzer_V
En ondertussen zijn bij ING de NT dividenden omgezet naar aandelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03:36

Sorcerer8472

Mens sana?

Zo, mijn portefeuille was echt precies in de verkeerde dingen: solar, Takeaway, Tesla. Onwijs hard gedaald, nu al ruim 10% sinds eind vorige week.

Maar,... holding on, op lange termijn zie ik geen verliezers, op middellange termijn wellicht wel pijnlijke correcties en als dat gebeurt dan zal dat deel van m'n portefeuille de sjaak zijn :+

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adamvansanten

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Panzer_V schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 11:33:
Ik was inderdaad net een paar uurtjes te vroeg met mijn post. Bij mij zojuist ook dividend uitgekeerd en direct automatisch herbelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagniArtistique
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 09-06 00:25
Pijnlijke week tot nu toe. Ik heb een tamelijk tech georiënteerde portefeuille op dit moment.
Nasdaq onderuit, tesla onderuit, Digital Realty, t2 onderuit.. Van al mijn GME winst is geen cent meer over :(
overall nog steeds 17% rendement over een jaar maar bijna 10% inboeten in een week tijd is toch wel pijnlijk.

Vorige week zat ik nog te spelen met de gedachte om er een paar maandjes uit te stappen met mijn 25% rendement om te kijken wat de markt zou doen omdat ik een correctie verwachtte.. Dacht dat ik nog wel 2 weekjes had maar niet dus.

[ Voor 51% gewijzigd door MagniArtistique op 23-02-2021 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:18
Van mij mag dit nog wel even doorgaan :p
Maarja als je aanzienlijke positie in Tesla hebt of GME op het juist moment hebt gekocht, dan heb je waarschijnlijk percentueel een veelvoud aan winst gemaakt dan wat die portefeuille van mij all time heeft gedaan.

[ Voor 7% gewijzigd door JohanNL op 23-02-2021 11:51 ]

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Laatst online: 23:30
MagniArtistique schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 11:42:
Pijnlijke week tot nu toe. Ik heb een tamelijk tech georiënteerde portefeuille op dit moment.
Nasdaq onderuit, tesla onderuit, Digital Realty, t2 onderuit.. Van al mijn GME winst is geen cent meer over :(
overall nog steeds 17% rendement over een jaar maar bijna 10% inboeten in een week tijd is toch wel pijnlijk.

Vorige week zat ik nog te spelen met de gedachte om er een paar maandjes uit te stappen met mijn 25% rendement om te kijken wat de markt zou doen omdat ik een correctie verwachtte.. Dacht dat ik nog wel 2 weekjes had maar niet dus.
Er moeten ook gewoon correcties komen, je wilt niet dure aandelen blijven kopen.

Als LT belegger zijn de rode dagen alleen maar positief.

Maar deze correcties hadden beter al in december van start kunnen gaan, nu kun je mooi vermogensbelasting over iets gaan betalen wat je op papier niet meer hebt :+

[ Voor 9% gewijzigd door Strider op 23-02-2021 11:50 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
Nasdaq onderuit, tesla onderuit, t2 onderuit.. Van al mijn GME winst is geen cent meer over :(
Speculeer je dan dat het nog hoger moet zijn en dat je het dan snel verkoopt, of is het voor de lange adem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Hier ook flink verlies deze maand, maar januari was dan ook wel zeer bijzonder positief en sta dan ook sinds 1 januari nog steeds op +10%. Dat het eind januari bijna 40% was vergeet ik dan maar even heel snel. De fluctuatie komt vrijwel uitsluitend bij GME en Tesla vandaan. De overige aandelen lijken elkaar redelijk op te vangen.

Nu met deze daling zit ik wel te kijken naar opties voor Tesla voor na de delivery cijfers en voor de kwartaalcijfers. Dat lijkt elk kwartaal een sweet spot van de koers te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coelho
USA pre-market BioTech is bloedrood. Bijna alles op mijn watchlist tussen -15 en -25%. Mocht je nog wat cash hebben en pre-market kunnen handelen, dit is het moment om onder de 2 in te stappen op $TTOO of $SAVA op te pikken voor minder dan 48... :|

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Aardappelzakje
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 06-09-2024
Deveon schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 11:55:
[...]
Nu met deze daling zit ik wel te kijken naar opties voor Tesla voor na de delivery cijfers en voor de kwartaalcijfers. Dat lijkt elk kwartaal een sweet spot van de koers te zijn.
Totdat het niet meer de sweet spot is. Of kijk je ook naar put opties? ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

coelho schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 12:02:
USA pre-market BioTech is bloedrood. Bijna alles op mijn watchlist tussen -15 en -25%. Mocht je nog wat cash hebben en pre-market kunnen handelen, dit is het moment om onder de 2 in te stappen op $TTOO of $SAVA op te pikken voor minder dan 48... :|
Ah, goed dat je het laat weten! Ik had het totaal niet in het oog, anders was mijn order op 48 afgegaan later. Buy order even annuleren en aankijken tot de markt opent dan.

***EDIT***
Er lijkt wel meer bloed te gaan vloeien, BTC zwaar down, Tesla bloedrood pre-market. Ook Apple, Amazon en co 2-3% lager pre-market. Dat is toch behoorlijk stevig.

[ Voor 14% gewijzigd door Jebus4life op 23-02-2021 12:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd1 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 11:11:
[...]

Bij de Rabobank zit je in ieder geval op het gunstigste aankoopkostenpercentage (0.1% met een minimum van 5 cent) bij een transactie van 50 euro. Dat gaat puur over beleggingsfondsen en korting op transactiekosten reken ik niet mee (dat geldt pas bij een totaal transactiekosten van 500 euro in de afgelopen vier kwartalen, daar kom je met fondsen alleen eigenlijk niet op gezien de caps).

Mijn twijfel zat bij de kosten die ze rekenen over de dividenduitkering. Volgens mij, maar ik heb dat niet expliciet nagevraagd, gelden de kosten op dividend sowieso, ook als je laat herbeleggen of uitgekeerd krijgt in stukken, wat NT volgens mij niet doet of mag (gezien de FBI status).

Vandaar dus dat ik het gewoon contant uit laat keren, dan kan je eventuele ongewenste tilt aanpassen. Verder zie ik er ook weinig voordeel in (om contante uitkering te verkiezen boven automatisch herbeleggen). En als je maandelijkse inleg relatief groot is t.o.v. je belegd vermogen dan kun je daarmee natuurlijk al genoeg herbalanceren, dan heeft het niet zo'n zin om dat met het dividend te doen.

En bij andere banken speelt het volgens mij helemaal niet, die rekenen als ik het me goed herinner niets voor de dividenduitkering.
Ik doe dit ook inderdaad. Ik heb een maandelijkse inleg bij de Rabobank en ga niet mijn dividend herbeleggen. De kosten over de uitkering betaal ik sowieso, en als ik het goed heb kan het bij de Rabobank niet automatisch herbelegd worden, dus dan moet ik handmatig bijkopen. Dan laat ik het gewoon op m'n rekening staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dan Stark
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-05 15:43
Hier ook veel rood deze ochtend. Gister nog net groen weten te halen dmv wat OTC aandelen. Denk niet dat dat vandaag ook lukt. Het lijkt nu wel weer wat te herstellen. De cijfers van IB zijn nog niet up to date dus kan mijn % nog niet zien in Portofolio Analyst.

Ga wel eerst even wachten tot de markt weer open is en wat rustiger is voordat er wat dips gekocht worden.

Tesla puts waren gister wel een goede optie geweest inderdaad. Dacht er pas te laat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagniArtistique
Qunix schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 11:49:
[...]

Speculeer je dan dat het nog hoger moet zijn en dat je het dan snel verkoopt, of is het voor de lange adem?
Ik zit overal long in maar wist dat die correctie kwam. Dan kun je beter een maand of 2 eruit trekken en dan na de correctie weer instappen met datzelfde bedrag, scheelt je procenten.

Maar goed is t nu te laat voor. Moet eigenlijk ook niet elke dag kijken. Tesla gekocht op 820.. pff die premarket..

[ Voor 4% gewijzigd door MagniArtistique op 23-02-2021 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Aardappelzakje schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 12:02:
[...]

Totdat het niet meer de sweet spot is. Of kijk je ook naar put opties? ;) :+
Tuurlijk is het een risico, dat zijn opties altijd. Maar dat geld net zo goed voor puts. Het is logischer dan een trend zich voortzet dan het tegenovergestelde gebeurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Verwijderd1 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 11:11:
[...]

Ik heb 1% van het totale bedrag, met een minimum van EUR 0,50 een maximum van EUR 10,00. Wanneer ik los koop is het minimumbedrag hoger dan hierboven, waardoor herbeleggen goedkoper is.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:18
MagniArtistique schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 12:16:
[...]

Ik zit overal long in maar wist dat die correctie kwam. Dan kun je beter een maand of 2 eruit trekken en dan na de correctie weer instappen met datzelfde bedrag, scheelt je procenten.

Maar goed is t nu te laat voor. Moet eigenlijk ook niet elke dag kijken. Tesla gekocht op 820.. pff die premarket..
Wie zegt dat het niet nog lager kan? Er kunnen net zo goed nog een paar dagen komen waarbij de hele zooi onderuit gaat, dan was een verkoop op een dag als vandaag nog niet zo slecht geweest.
Het is echter altijd achteraf, maar als je echt gelooft in het bedrijf waarin je investeert en een lange termijn hebt, dan zou je er niet zoveel zorgen over moeten maken.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagniArtistique
JohanNL schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 12:37:
[...]

Wie zegt dat het niet nog lager kan? Er kunnen net zo goed nog een paar dagen komen waarbij de hele zooi onderuit gaat, dan was een verkoop op een dag als vandaag nog niet zo slecht geweest.
Het is echter altijd achteraf, maar als je echt gelooft in het bedrijf waarin je investeert en een lange termijn hebt, dan zou je er niet zoveel zorgen over moeten maken.
Dat kan natuurlijk altijd ;) En het komt ook wel weer goed. In hindsight.. Maar daarom doet t wel pijn als je er vandaag naar kijkt. ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:16
Het lijk wel bijna paniek bij iedereen velen. De stand van de AEX is nu naar beneden bijgesteld op het niveau van ruwweg woensdag 10 februari. Dat is nog geen 2 weken geleden !

Alleen voor daytraders is het spannend, en wellicht ook voor swingtraders om in te stappen.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 10-06 15:50
Ik wil net zeggen, NASDAQ futures staan op -1.5%. Valt nog wel mee met dat 'bloedrood'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagniArtistique
Remco schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 12:52:
Het lijk wel bijna paniek bij iedereen velen. De stand van de AEX is nu naar beneden bijgesteld op het niveau van ruwweg woensdag 10 februari. Dat is nog geen 2 weken geleden !

Alleen voor daytraders is het spannend, en wellicht ook voor swingtraders om in te stappen.
Ja die ETF's die houden zich wel.. ben wel 20% down op tesla..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Pistachenootje schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 13:13:
Ik wil net zeggen, NASDAQ futures staan op -1.5%. Valt nog wel mee met dat 'bloedrood'.
Benieuwd naar de opening, op de AEX sta ik met mijn portefeuille rond de 0%. Verwacht wel een lichte daling bij mijn NASDAQ aandelen, gezien tech bij mij daar de overhand heeft en in de min lijken te gaan openen.
MagniArtistique schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 13:19:
[...]

Ja die ETF's die houden zich wel.. ben wel 20% down op tesla..
Zat er aan te komen toch? Ik had de drop/afvlakking eigenlijk al wel wat eerder verwacht.

[ Voor 24% gewijzigd door jdh009 op 23-02-2021 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
De gehele -tamelijk forse- winst van februari is al uit een Nasdaq 100 ETF vertrokken. S&P 500 ETF vanaf 2 februari.

In procenten: -40% van de winst over de laatste 3 maanden.

De koers blijft momenteel zo'n beetje gelijk, maar we zullen zien wat er om 15:30 gebeurt.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MneoreJ
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:22
Noem me maar gemeen, maar ik kan haast niet wachten tot de volgende fatsoenlijke crash, zodat de FOMO veestapel weer wat uitgedund wordt en niet bij iedere dagdaling van een procentje zenuwachtig door de wei dendert. Je kunt het bestaan van die veestapel natuurlijk ook als signaal interpreteren dat die crash ook weer niet al te lang op zich zal laten wachten. :P

Het is "bagatelliseren", van "bagatel". A, a, e, twee keer l, één keer s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thamac
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 12-01-2024
MneoreJ schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 13:40:
Noem me maar gemeen, maar ik kan haast niet wachten tot de volgende fatsoenlijke crash, zodat de FOMO veestapel weer wat uitgedund wordt en niet bij iedere dagdaling van een procentje zenuwachtig door de wei dendert. Je kunt het bestaan van die veestapel natuurlijk ook als signaal interpreteren dat die crash ook weer niet al te lang op zich zal laten wachten. :P
Mwoach, gemeen... Gemeen... Rood is gewoon een heel mooie kleur >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
Dat woord gebruikte ik voor Biotech, waar de meerderheid op -15 tot -25% stond een uur na openen pre-market. Inmiddels het meeste hersteld naar ca. -10% en $SAVA zelfs een +4%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02:03

mrc4nl

Procrastinatie expert

thamac schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 13:46:
[...]

Mwoach, gemeen... Gemeen... Rood is gewoon een heel mooie kleur >:)
Stieren raken daar van op hol O-)

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentB93
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 02-05 13:07
Vraag je voor de Northern Trust etf beleggers. Met de mooie correctie op de beurzen van afgelopen dagen ben ik van plan stapsgewijs in te gaan stappen via mijn huisbank Rabobank.

Ik zie echter dat de koers 1x per dag bijgewerkt wordt en je geen limit orders kan plaatsen.
Als ik nu een order plaats, tegen de prijs van welk moment stap ik dan in? Wat is jullie ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:34
VincentB93 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 14:28:
Vraag je voor de Northern Trust etf beleggers. Met de mooie correctie op de beurzen van afgelopen dagen ben ik van plan stapsgewijs in te gaan stappen via mijn huisbank Rabobank.

Ik zie echter dat de koers 1x per dag bijgewerkt wordt en je geen limit orders kan plaatsen.
Als ik nu een order plaats, tegen de prijs van welk moment stap ik dan in? Wat is jullie ervaring hiermee?
Over het algemeen twee dagen later. Laat zich slecht timen dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:24

spartacusNLD

This is Sparta!!

Ik beleg al een hele tijd via ING in NT fondsen. Het is geen ETF maar een beleggingsfonds wat dus maar 1 maal per dag verhandeld wordt. Je weet niet voor welke prijs je gaat instappen of per wanneer. Bij mij duurt dat altijd 2 tot soms wel 5 werkdagen voordat een order verwerkt is.

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 00:35

Neem even wat tijd in wat voor soort producten je gaat investeren door je er even in te verdiepen door bijvoorbeeld bij Rabobank zelf even in de kennisbank te duiken.

Voorbeeld: https://www.rabobank.nl/p...leggen/beleggingsfondsen/
En:
https://www.rabobank.nl/p...tijden-beleggingsfondsen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappelzakje
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 06-09-2024
Deveon schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 12:32:
[...]

Tuurlijk is het een risico, dat zijn opties altijd. Maar dat geld net zo goed voor puts. Het is logischer dan een trend zich voortzet dan het tegenovergestelde gebeurt.
Dat is natuurlijk niet waar. Het klopt dat een trend geen trend zou zijn als een beweging niet wordt voortgezet. Dat wil echter niet zeggen dat een trend niet kan worden doorbroken of dat een continuerende stijging überhaupt een logische ontwikkeling kan worden genoemd. Volgens jouw redenering stijgen de beurzen de komende dertien jaar net als de afgelopen dertien jaar en stijgt het aandeel Tesla in 2021 met 700%, omdat dit in 2020 ook het geval was. Ik hoop het voor je, maar dat lijkt me niet aannemelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck!
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-06 15:59
Panzer_V schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 11:33:
Hmmm, vreemd bij mij is alleen de NT world omgezet. Tegen de koers van 19 februari (?). Gevoelsmatig vreemd gezien de uitkering de 22e was. Verklaring ING medewerker was dat zij de aankooporder al de 17de inleggen.
De small cap staat nog als dividend regel met concreet bedrag. Dit dividend zou volgens de medewerker morgen in een aankoop omgezet worden. Ben benieuwd tegen welke herbeleggingskoers.

Heel vreemd dat beide dividenden niet op dezelfde wijze worden afgehandeld en dat er zo te lezen zelfs verschil in afhandeling is tussen verschillende klanten.

PVoutput: 6050 Wp - YL Panda 275 - Goodwe 5000DT- ZZW - 45 °

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentB93
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 02-05 13:07
spartacusNLD schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 14:31:
[...]
Ik beleg al een hele tijd via ING in NT fondsen. Het is geen ETF maar een beleggingsfonds wat dus maar 1 maal per dag verhandeld wordt. Je weet niet voor welke prijs je gaat instappen of per wanneer. Bij mij duurt dat altijd 2 tot soms wel 5 werkdagen voordat een order verwerkt is.
Oke in de app staat het onder de categorie trackers en niet bij beleggingsfonds dus vandaar de verwarring.
Maar het verschil zit hem dus vooral in de verhandelbaarheid begrijp ik.
Miki schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 14:34:
[...]

Neem even wat tijd in wat voor soort producten je gaat investeren door je er even in te verdiepen door bijvoorbeeld bij Rabobank zelf even in de kennisbank te duiken.

Voorbeeld: https://www.rabobank.nl/p...leggen/beleggingsfondsen/
En:
https://www.rabobank.nl/p...tijden-beleggingsfondsen/
Thanks, de fondsselector werkt dus niet via app of mobiel apparaat. Nogal een handige functie. Het werkt dus met een cut-off tijd en die is bij NT 8:30. Dus als ik tot een uur voor sluit de order plaats zou die mee moeten komen voor de volgende dag.

En ik zag een aantal links met vergelijking van fondsen voorbij komen qua ideale spreiding. Hanteren jullie ook 85:15 (World :Emerging markets) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Bij Degiro lopen ineens de grafieken een stukje beter. Bijvoorbeeld een ETF met als vergelijking de index zelf. Voorheen stond die index te hoog of te laag en nu zijn de lijnen veel meer congruent. Zo kun je zien of de koers te laag of te hoog is (afgezien van valuta-afwijkingen en correcties van de ETF beheerder)

Edit: en ik zie dat het een toevalstreffer was, vandaag (24-02-2021) is het weer knudde met de alignment.

Maar die vergelijkende index wordt nog steeds niet live bijgewerkt.

Kan iemand uitleggen hoe het zit met Flatex (eigenaar Degiro) en het bewaren van contant geld? Is het mogelijk om contant geld aan te houden zonder kosten via Flatex? Als dat kan, hoe werkt dat dan?
(Ik heb een pensioenrekening met beperkingen, geld mag alleen binnen Degiro worden verplaatst.)

[ Voor 7% gewijzigd door mrmrmr op 24-02-2021 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Aardappelzakje schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 14:46:
[...]

Dat is natuurlijk niet waar. Het klopt dat een trend geen trend zou zijn als een beweging niet wordt voortgezet. Dat wil echter niet zeggen dat een trend niet kan worden doorbroken of dat een continuerende stijging überhaupt een logische ontwikkeling kan worden genoemd. Volgens jouw redenering stijgen de beurzen de komende dertien jaar net als de afgelopen dertien jaar en stijgt het aandeel Tesla in 2021 met 700%, omdat dit in 2020 ook het geval was. Ik hoop het voor je, maar dat lijkt me niet aannemelijk.
Met het effect van delivery numbers bedoelde ik enkel dat het aandeel omhoog gaat en na de kwartaalcijfers weer omlaag. Ik bedoel en verwacht geen ATH, al hoop ik dat uiteraard wel. Er zitten de komende maanden nog een paar potentiële katalysators in de pijplijn.

Mijn verwachting voor dit jaar is trouwens ~$1000 (geen 700%) en daarboven ga ik met stoploss werken tenzij de winst aanzienlijk kan groeien door inzet van ridesharing en concurrentie met Uber, Lyft en Waymo. Al zal dat waarschijnlijk met de goedkeuring van de tax rebate in de VS nog even op zich laten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
DeGiro gaat weer lekker. Een verkocht aandeel blijft in de portefeuille terwijl de transactiebevestiging binnen is...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Intelcore
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-06 22:41
De crash van 2021. Dat wat ik heb houd ik maar vast, nu verkopen is te laat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
Deveon schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 15:22:
[...]

Met het effect van delivery numbers bedoelde ik enkel dat het aandeel omhoog gaat en na de kwartaalcijfers weer omlaag. Ik bedoel en verwacht geen ATH, al hoop ik dat uiteraard wel. Er zitten de komende maanden nog een paar potentiële katalysators in de pijplijn.

Mijn verwachting voor dit jaar is trouwens ~$1000 (geen 700%) en daarboven ga ik met stoploss werken tenzij de winst aanzienlijk kan groeien door inzet van ridesharing en concurrentie met Uber, Lyft en Waymo. Al zal dat waarschijnlijk met de goedkeuring van de tax rebate in de VS nog even op zich laten wachten.
Volgens Barclays zijn het vooral de memes op Reddit die de stijging de afgelopen tijd veroorzaakten:
Tesla critics have often said that the automaker’s stock trades on emotion rather than fundamentals, and a new study from Barclays sought to determine just how influential memes and online attention are.
[...]
“On the autos team, we have painfully learned that social media memes can matter more for TSLA share performance than actual financial metrics, fundamentals or (dare we say) valuation,” the firm said Tuesday in a note to clients. “There is a positive correlation between the number of WSB [WallStreetBets] submissions exclusively citing TSLA, and the performance of the stock.”
https://www.cnbc.com/2021...barclays-study-finds.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:24

spartacusNLD

This is Sparta!!

VincentB93 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 14:57:
[...]
Oke in de app staat het onder de categorie trackers en niet bij beleggingsfonds dus vandaar de verwarring.
Maar het verschil zit hem dus vooral in de verhandelbaarheid begrijp ik.
Klopt, zeer vergelijkbare producten. Verschil zit hem in de verhandelbaarheid. ETF's zijn daarintegen ook alleen maar per stuk te koop, en niet in delen. Dat kan bij het fonds van NT dan weer wel.

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Laatst online: 18:52
coelho schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 15:46:
DeGiro gaat weer lekker. Een verkocht aandeel blijft in de portefeuille terwijl de transactiebevestiging binnen is...
is altijd/vaak. uitloggen inloggen moet je.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
Intelcore schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 15:48:
De S&P 500 is nu van ~3930 naar ~3827. Dat is nog niet eens een correctie.

Als een crash gaat komen zou je nog niet te laat zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
De hele beurs is op dit moment aardig rood, althans van de aandelen die ik in mijn pakketje heb. Nog niet eerder heb ik in het eerste uur al een 200 in het rood gezien. De grootste zakker is Canaan, een maker van ASICS. Die koers deint mooi mee met die van bitcoin. Op een totaalpakket van ongeveer €1700 hakt 200 in het rood er aardig in... Goed, geen paniek. Gewoon vast blijven houden en wachten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJTimo
al mensen iets bijgekocht? Dit zijn mooie momenten. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Laatst online: 10-06 22:04
tja, we gaan deze zomer een huis kopen, dus ik heb een deel van m'n portefeuille wat afgelopen weken nog niet in het rood stond (of voor een paar procent, maar nog altijd 40+% in de plus) veilig gesteld.

Heb op dit moment alleen een bulk Tesla, waarvan ik wel verwacht dat het dit jaar weer richting 1000 gaat

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
DJTimo schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 15:58:
[...]

is altijd/vaak. uitloggen inloggen moet je.
Dan heb ik ineens 2x zoveel aandelen. Heb verkocht on the way down en 20% lager weer teruggekocht. Binnenkort toch eens uit gaan zoeken hoe IB werkt, heb een account moet alleen nog overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grim
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-01-2024
DJTimo schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 16:07:
Ik heb tijdens de dips op donderdag en vrijdag bijgekocht met het gedacht dat het deze week wel weer zou bijtrekken. 8)7

Steam: Grim

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJTimo
coelho schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 16:07:
[...]

Dan heb ik ineens 2x zoveel aandelen. Heb verkocht on the way down en 20% lager weer teruggekocht. Binnenkort toch eens uit gaan zoeken hoe IB werkt, heb een account moet alleen nog overstappen.
dan cookies verwijderen. helpt bij mij ook nog wel eens. als dat niet helpt geef ik op. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
Dit komt omdat dollar iets sterker is geworden en de lange staatsobligaties de rente iets omhoog is gegaan. Ik zag dit al aankomen en vind dit nog best meevallen.

Maar ik zie bij vele al een herstel. Dus het valt allemaal wel mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Laatst online: 21:59

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Metaalhoofd schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 16:07:
Heb op dit moment alleen een bulk Tesla, waarvan ik wel verwacht dat het dit jaar weer richting 1000 gaat
Weer?

Een mooi bedrijf daar niet van, maar een koers van 1000 zou het toch wel zeer zwaar overwaarderen. Natuurlijk vinden mensen het heel aardig nu te investeren in deze bedrijven, maar wanneer we de weg naar beneden inslaan is het ook heel verleidelijk om snel te gaan verkopen. Benieuwd waar dit heengaat.

Nog niet echt een crash (helaas). Er moet nog wat meer bloed door de straten. Vooral tech en wat overgewaardeerde stocks krijgen vandaag klappen (en KPN) :)

[ Voor 16% gewijzigd door tuinïnen op 23-02-2021 16:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:56
DJTimo schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 16:07:
Ik heb al een paar weken wat apart staan om in te stappen en elke keer denk ik 'nee, nog even wachten'. Vandaag zeker niet. Ik wacht het nog even af :)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
Qunix schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 16:10:
Dit komt omdat dollar iets sterker is geworden en de lange staatsobligaties de rente iets omhoog is gegaan. Ik zag dit al aankomen en vind dit nog best meevallen.
De rentes gaan omhoog, maar ook nemen de besmettingen in de US af. Mensen daar willen dus weer gaan spenden (winkelen/restaurants etc.) en hebben daar geld voor nodig. Dat moet men dus nu uit de markt trekken, want daar zitten al die stimmy's in.

is althans mijn theorie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
tuinïnen schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 16:11:
[...]

Weer?

Een mooi bedrijf daar niet van, maar een koers van 1000 zou het toch wel zeer zwaar overwaarderen.

Nog niet echt een crash (helaas). Er moet nog wat meer bloed door de straten. Vooral tech en wat overgewaardeerde stocks krijgen vandaag klappen (en KPN) :)
richting de 1000 zei ik, dus ja 'weer', want tot een paar weken geleden was hij al bijna tegen 900 aan, dus richting de 1000. Nu gaat het richting de 500, maar ik verwacht dat het wel weer richting de 1000 gaat, of dat nou overgewaardeerd is of niet. (Want ik vond het vorig jaar bij 300 (of omgerekend nu 60) al overgewaardeerd

Maarja, Tesla is natuurlijk een behoorlijk speculatief aandeel, al vind ik ze wel toonaangevend in hun vakgebied (accu's mn)

[ Voor 8% gewijzigd door Metaalhoofd op 23-02-2021 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 16:13:
[...]

Ik heb al een paar weken wat apart staan om in te stappen en elke keer denk ik 'nee, nog even wachten'. Vandaag zeker niet. Ik wacht het nog even af :)
je kan inderdaad ook proberen te timen, vaak ben je te bang :+ (ff serieus. laat je vooral niks aansmeren)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sbmuc
  • Laatst online: 18:01
Maahes schreef op zondag 14 februari 2021 @ 16:05:
[...]

Wat doe je met het geld? Zet je het op een spaarrekening?
Ja, en vandaag bijkopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Grappig om dat handjevol bedrijven in mijn portfolio te zien die niet op een dagverlies staan.

QDEL. MA. TDG. MAR. HAS. MKC.

De rest staat gemiddeld op -5%, met een paar die -10% voorbij schieten.

[ Voor 15% gewijzigd door Zr40 op 23-02-2021 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:32
En Shell staat nog gewoon mooi in de plus :)
Dat is ook wel eens anders geweest

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:56
DJTimo schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 16:15:
[...]

je kan inderdaad ook proberen te timen, vaak ben je te bang :+ (ff serieus. laat je vooral niks aansmeren)
Ik wil weg van individuele fondsen en alles naar ETFs omzetten dus de volatiliteit van vandaag is niet zo heel spannend, VWRL is 1 punt omlaag. De NASDAQ bijna 3 punten dus als ik instap is het met name in die tweede denk ik in eerste instantie.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
caspervc schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 16:22:
En Shell staat nog gewoon mooi in de plus :)
Dat is ook wel eens anders geweest
uberhaupt veel europese aandelen staan nog in de plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
Zr40 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 16:18:
Grappig om dat handjevol bedrijven in mijn portfolio te zien die niet op een dagverlies staan.

DIS. QDEL. MA. TDG. MAR. HQY. HAS. MKL. AMT. MKC.

Gemiddeld op mijn portfolio heb ik -32,5%, waarbij 2 ±-6,54% zijn en één uitschieter van -9,58,5%.
Tegelijk zijn er 3 in de plus met de grootste op +1,25%.

Ik weet nog in maart dat er uitschieters waren van -20% op een dag en we het hier hadden over "don't catch a falling knife". Dat was een crash, dit van vandaag niet.

Edit: het herstelt al langzaam weer...

[ Voor 5% gewijzigd door Qunix op 23-02-2021 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-06 09:30
Intelcore schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 15:48:
Vind je? Portefuille stond op -10% en nu -8%, crash vorig jaar was in totaal -35%. Als je echt denkt dat er een langere correctie komt kan je beter op de piek van vandaag verkopen. Morgen kan net zo goed weer +5% zijn, dus ik hou ook vast.
Zr40 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 16:18:

QDEL. MA. TDG. MAR. HAS. MKC.

Tsk geen CCIV? Die wist net mooi de -47% aan te tikken, mijn portefuille kleurt dan ook enigszinds rood en ook de 20% winst in februari (vooral CCIV) is al bijna verdampt :+

[ Voor 36% gewijzigd door Santee op 23-02-2021 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
Zit overigens iemand hier in obligaties? Zo ja, staats- of bedrijfsobligaties?

Qua diversificatie lijkt mij dat een interessant asset. Ik verwacht ook dat obligaties langzaam het beter gaan doen als de rest instort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
Qunix schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 16:30:

Qua diversificatie lijkt mij dat een interessant asset. Ik verwacht ook dat obligaties langzaam het beter gaan doen als de rest instort.
Goede kans dat dat weer momentum oppakt idd. Ik heb momenteel alleen Rabobank certificaten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Alright, mijn orders op ADMA & Cassava zijn afgegaan zie ik net:

Cassava stond m'n buy order op 47.5, zie ik dat de (voorlopige) day low op 47.5 staat en hij is afgegaan :*) Die staat dus al een dikke 5% in de plus. ADMA had ik op 2.25 gezet en die was doorgezakt tot 2.22 vooraleer te herstellen en daar sta ik op +6% momenteel.

Het kan zijn dat de boel straks terug recht naar beneden gaat. Maar ik mag dus niet klagen over mijn orders O-) Het zijn beide wel behoorlijk kleine, speculatieve, posities voor langere termijn. Maar ik zie liever groen dan rood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik merk dat DeGiro de laatste tijd veel problemen heeft. Het platform was qua interface al belachelijk simplistisch en achterhaald, maar ook de technische werking is recent een bron van ergernis. Zijn er meer mensen die deze bevindingen hebben en inmiddels een tevreden, veilig alternatief gevonden hebben? (Mijn focus is techaandelen, soms met hefboom.)

[ Voor 7% gewijzigd door Saturnus op 23-02-2021 16:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
Qunix schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 16:30:

Bedrijfsobligaties zijn mi. geen goede diversificatie t.o.v. aandelen. Staatsobligaties wel maar deze hebben momenteel in Europa nog steeds een negatief verwacht rendement. Ik zou er dus niet aan beginnen. De koersen zijn trouwens recent iets aan het dalen omdat de rente iets gestegen is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Santee schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 16:25:
[...]

Vind je? Portefuille stond op -10% en nu -8%, crash vorig jaar was in totaal -35%. Als je echt denkt dat er een langere correctie komt kan je beter op de piek van vandaag verkopen. Morgen kan net zo goed weer +5% zijn, dus ik hou ook vast.

[...]

Tsk geen CCIV? Die wist net mooi de -47% aan te tikken, mijn portefuille kleurt dan ook enigszinds rood en ook de 20% winst in februari (vooral CCIV) is al bijna verdampt :+
Gedeelde smart is halve smart. CCIV doet inderdaad pijn, maar uiteindelijk denk ik dat de met de ervaring van de CEO en het product ze een mooi bedrijf kunnen neerzetten. Al is de marketcap natuurlijk wel exploded....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0g3r
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:54
Wat ik nu meemaak, bij DeGiro had ik 2 orders klaarstaan voor US market, de orders zijn op 15:38 en 15:44 gekocht volgens het Transactieoverzicht. Ook bij tabblad rekeningoverzicht zie ik alle stappen van het koopproces uiteengezet.
Maar in mijn portefeuille zitten nu geen aandelen, maar heb ik het geld van beide orders opgeteld nu in Geldmarktfondsen in dollars staan.
Ga ik mijn aandelen nog gewoon krijgen? Kan ik rechten ontlenen aan mijn transactieoverzicht als blijkt dat mijn orders zijn gecancelled door Degiro? Zijn ze verplicht mij alsnog de aandelen te leveren voor de afgesproken prijs?

Ik heb al meerdere keren in -en uitgelogd.

[ Voor 3% gewijzigd door r0g3r op 23-02-2021 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:37
Pistachenootje schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 16:54:
[...]

Bedrijfsobligaties zijn mi. geen goede diversificatie t.o.v. aandelen. Staatsobligaties wel maar deze hebben momenteel in Europa nog steeds een negatief verwacht rendement. Ik zou er dus niet aan beginnen. De koersen zijn trouwens recent iets aan het dalen omdat de rente iets gestegen is.
Ik hoeverre zie jij de verschillende groenfondsen (Triodos, Meewind) als diversificatie? Dat zijn volgens mij een soort bedrijfsobligaties met als verschil dat ze in een sector zit waarvan je kunstmatige ondersteuning (subsidies) van de overheid zou kunnen verwachten tijdens een economische recessie plus een ‘gegarandeerd’ belastingvoordeel.

[ Voor 3% gewijzigd door Radiodurans op 23-02-2021 17:19 ]

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Radiodurans schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 17:08:
[...]
Ik hoeverre zie jij de verschillende groenfondsen (Triodos, Meewind) als diversificatie? Dat zijn volgens mij een soort bedrijfsobligaties met als verschil dat ze in een sector zit waarvan je kunstmatige ondersteuning (subsidies) van de overheid zou kunnen verwachten tijdens een economische recessie.
Als ik kijk naar de beweging van de koers van Triodos en een standaard bedrijfsobligatie fonds (IEAC) is er inderdaad best wel wat overeenkomst.

https://www.morningstar.n....aspx?id=F0GBR04BW4&tab=1
https://www.morningstar.n...5&tab=1&InvestmentType=FE

Waarbij Triodos wat minder volatiliteit kent dan IEAC. Op zich, als je behoefte hebt aan een laag renderende, lage volatiliteit asset klasse (1.74% rendement over de laatste 10 jaar) en rekening houdt met het belastingvoordeel dan is het misschien nog niet zo'n gekke keuze. Maar puur voor diversificatie lijkt het me niet echt zoden aan de dijk zetten.

Edit: Meewind fondsen weet ik te weinig van. Komen wel significante instap kosten ed. bij kijken als ik het me goed herinner.

[ Voor 9% gewijzigd door Pistachenootje op 23-02-2021 17:26 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:09
Het feit dat ik bij deze 'minicorrectie' niets anders voel dan rust en vertrouwen, is denk ik een teken dat ik goed passief bezig ben. Ik sta aan de zijlijn en kijk ernaar. Is ook weleens anders geweest, namelijk toen ik in dingen zat waar ik onvoldoende verstand van en ervaring mee had. Ik wens iedereen hetzelfde gevoel toe :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
Pistachenootje schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 16:54:
[...]

Staatsobligaties wel maar deze hebben momenteel in Europa nog steeds een negatief verwacht rendement. Ik zou er dus niet aan beginnen. De koersen zijn trouwens recent iets aan het dalen omdat de rente iets gestegen is.
Klopt, maar...

Als je je obligatie ruilt voor een coupon, dan is het negatief, wat je beter kan doen is inkopen en later verkopen met hopelijk winst, en niet laten uitvoeren. Althans, dat denk ik wat wijs is. De prijs gaat namelijk omhoog als er meer vraag is naar staatsobligaties en de rentes blijven inderdaad hetzelfde. De prijs van de obligatie is waar je je winst uit kan pakken. En dan wel de obligaties van 10+ jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Qunix schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 17:51:
[...]

Klopt, maar...

Als je je obligatie ruilt voor een coupon, dan is het negatief, wat je beter kan doen is inkopen en later verkopen met hopelijk winst, en niet laten uitvoeren. Althans, dat denk ik wat wijs is. De prijs gaat namelijk omhoog als er meer vraag is naar staatsobligaties en de rentes blijven inderdaad hetzelfde. De prijs van de obligatie is waar je je winst uit kan pakken. En dan wel de obligaties van 10+ jaar.
Ik ben geen expert maar dit leek me wel een correct verhaal?
Starting yield is by far the biggest predictor of long-term bond market returns. The correlation is somewhere in the 0.90-0.95 range depending on the maturity. This means you can more or less take the starting yield on your bond fund and over the next 5-10 years that will be your return (plus or minor some minor variations from interest rate moves).
https://awealthofcommonse...et-than-the-stock-market/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd1 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 15:51:
[...]

Volgens Barclays zijn het vooral de memes op Reddit die de stijging de afgelopen tijd veroorzaakten:

[...]
Kan hier ook wel even over uitweiden als iemand die al sinds 2014 in TSLA zit/zat. Tussen nu en 1 jaar geleden is er niks aan de fundamentals veranderd, alles was al bekend. De koers is wel 600% hoger.

Mijn buy-order staat in ieder klaar op 100 ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
Anoniem: 455473 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 18:06:
[...]

Kan hier ook wel even over uitweiden als iemand die al sinds 2014 in TSLA zit/zat. Tussen nu en 1 jaar geleden is er niks aan de fundamentals veranderd, alles was al bekend. De koers is wel 600% hoger.

Mijn buy-order staat in ieder klaar op 100 ;)
Eens. Het is wel een verschil dat ze nu makkelijker geld ophalen door nieuwe aandelen uit te geven. Dat werkt toch beter als het aandeel flink overgewaardeerd is en er een grote groep is die ze als zoete broodjes koopt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fair enough, hun cash positie is wel heel erg verbeterd. Dat is zeker wel een groot pluspunt. Als Bitcoin tenminste niet hartstikke crashed.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 455473 op 23-02-2021 18:48 ]

Pagina: 1 ... 89 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.