Jebus4life schreef op maandag 22 februari 2021 @ 22:31:
Wat een ritje vandaag bij Cassava, ik ben al weken aan het kijken om in te stappen (op het juiste prijsniveau) maar je moet toch stalen zenuwen hebben
(ik heb ze getoond vandaag, ik ben trots
)
Slotkoers van 55$ voor het weekend, geruchten ivm goed nieuws met de FDA. Dat blijkt inderdaad te kloppen.. Aandeel opent op 65$ (een forse 20% hoger) om de dag uiteindelijk te eindigen op 53$ en dus 4% lager...
Ik was vanmiddag
serieus aan het FOMO'n, vorige keer piekte het aandeel los over de 100$, die sprong wil je uiteraard niet missen. Maar ik was op 48 niet ingestapt, dus om dan op 65 in te stappen lag me gevoelig. Maar uiteindelijk het goede besluit genomen
(achteraf makkelijk praten natuurlijk!) en het aan mij te laten voorbijgaan (als ik trein gemist had, so be it). Wel heb ik mijn buy order nu teruggezet op 48,48$, ik hoop dat het nog een keertje onder de 50 dipt dus.
Vorige keer viel het aandeel behoorlijk hard en hoopte ik het nóg goedkoper op te pikken, die "fout" hoop ik niet opnieuw te maken.
@
coelho Jij volgt dit aandeel waarschijnlijk al het langste. Een verklaring voor de opvallende terugval later op de dag? Het
FDA nieuws leest mij als positief. Enige "negatieve" is dat Simufilam niet als breakthrough therapy gemarkeerd lijkt te worden (of daar wordt in alle geval niets over gemeld)
Exact weet ik het ook niet. De stijging komt denk ik echt door het positieve nieuws in de FDA letter. Enkele redenen voor het weer dalen is denk ik het besef dat het nog een lang traject gaat worden voor het bedrijf geld gaat verdienen:
Inderdaad geen breakthrough, althans er wordt niet over gesproken. Er wordt ook niet gesproken over een versnelde indiening na fase 2 omdat het een nog niet te behandelen ziekte lijkt te remmen/verbeteren. Dat zijn inhoudelijke teleurstellingen.
Dan het traject waarbij nog 2 fase 3 studies gedaan moeten worden, één met 1000 patienten gedurende 1.5 jaar en één met 600 patienten die tot 1 jaar behandeld moeten worden. De studies kunnen vast parallel lopen, maar met een initiatie in respectievelijk Q3 en Q4, een door mij geschatte recruitmentperiode van minimaal 6 maanden maar oplopend tot misschien wel 2 jaar (afhankelijk van aantal ziekenhuizen, waarbij meer ziekenhuizen openen ook meer kosten betekent), dan vanaf de laatst geïncludeerde patient nog 1.5 jaar wachten en dan nog analyseren. Dan zitten we minimaal eind 2023 maar waarschijnlijker ergens tussen Q3 2024 en Q2 2025. Dan nog FDA/EMA approval en je verkoopt pas over 4-5 jaar je eerste medicatie.
En dan las ik ook nog vanuit de technische analyse, dat er een gap-up/down moet plaatsvinden tot ongeveer 47,50.
Natuurlijk heb je tussentijdse resultaten die - wanneer alles goed gaat - als teasers zullen dienen. Maar hebben ze voldoende geld om het nog 4 jaar uit te zingen of moet er nog meer geld opgehaald worden?
Kortom, onzekerheid over tijdsduur, mogelijke dilution, korte termijnbeleggers, geen 'speciale behandeling'. Redenen genoeg om nu wat winst te pakken. Als echter over een paar maanden de resultaten van het vervolg van de fase 2 studie weer in lijn zijn met de eerdere resultaten, dan is iedereen weer positief. En wie weet gaat er snel een verhaal over overname rondzingen. Wanneer 2 zulke studies namelijk door big pharma worden uitgevoerd, dan kan het sneller en efficiënter dan wanneer Cassava dit zelf gaat opzetten. Dat soort partijen hebben namelijk de infrastructuur, zijn bekend met de artsen, enz. en hoeven dus niet alle expertise in te huren en zelf te managen.
Ik blijf erbij dat met de huidige resultaten het bedrijf al overnamewaardig is en een koers van 75-80 helemaal niet gek is. Er speelt echter meer dan alleen ratio, sentiment is ook een belangrijk deel van de koers.