Ik had altijd veel geld in clean tech ($TSLA, $MIL) en zoals velen met mij door de corona crisis ook veel geld in cloud ($GOOGL, Slack) en farma ($MRNA) gestopt. Dit heeft me geen windeieren gelegd, maar de laatste paar maanden presteren mijn investeringen behoorlijk slecht. Dit is ook niet zo heel gek, want de price/earnings van veel van die bedrijven gestegen tot niveaus die moeilijk te rechtvaardigen zijn.
Onderhand komt het einde van de corona crisis in zicht en ik denk dat het tijd wordt dat ik mijn portfolio eens ga heroverwegen. Ik zou hierbij graag de P/E en andere ratio's van de mogelijke kandidaten meenemen. Ik had hier altijd een aantal handige websites voor, zoals
TradingView en
MarketWatch, maar ik ben helemaal vergeten welke ook alweer. Welke financiële overzichtswebsites gebruiken jullie hiervoor?
Er is ook een in het bijzonder waar ik naar opzoek ben, deze liet op de main page alle bedrijven in een toplijst van market cap zien (Apple bovenaan, Bitcoin stond er ook tussen). En als je dan op een bedrijf klikte, zeg Tesla, dan kreeg je ook dingen te zien als productie cijfers en winst per kwartaal.
[Voor 4% gewijzigd door aufbakanleitung op 12-04-2021 09:39]