Toon posts:

Beleggen op de beurs in de praktijk - Deel 10 Vorige deelOverzichtLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 104 105 106 Laatste
Acties:
  • 757.116 views

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Het valt mij op dat sinds deze week (vandaag?) een hoop Northern Trust fondsen bij ING niet meer beschikbaar zijn. Als je dan een deel wilt kopen komt er "Dit fonds is geblokkeerd." in beeld. Verkopen kan nog wel.

Ik heb nog niet direct een antwoord kunnen vinden hoe dat kan. Weten jullie er meer van?

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:19

Panzer_V

Microsoft & Apple Fan

Ik heb net ING gebeld.

De NT World en NT EM fondsen zijn sinds gisteren geblokkeerd. Dit schijnt te komen door een technische storing waardoor de "essentiële beleggingsinformatie" niet getoond kan worden. Zonder deze informatie mag ING klaarblijkelijk deze fondsen niet aanbieden.

Er is mij verteld dat er gewerkt wordt aan een oplossing en dat dit enkele dagen kan duren.

Verkopen kan idd wel...aankopen niet. Ook automatische orders worden tegengehouden.

3850Wp WZW, 1155Wp ONO - Enphase IQ7+ - pvoutput.org

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17-03 19:30
snaggyheadshot schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 11:14:
Iemand ervaring met de webtrader van Flatex? Wat een gedrocht is dat!

Ik heb getracht een periodieke aankoop in te stellen, en deze zou de 1e van de maand worden uitgevoerd. Maar dat is dus niet gebeurd, terwijl het bedrag ook niet meer besteedbaar is verder. Wordt de order nu op een willekeurig uitgevoerd in de toekomst? Flatex heeft naar mijn mening echt een van de bijzonderste web interfaces die ik ooit bij een broker heb gezien.

Denk dat ik de order maar elders inschiet, ook al is een andere partij duurder.
De order is inmiddels uitgevoerd op een bijzondere manier (overigens op een volstrekt willekeurig tijdstip). Ik 'bezit' naast volledige ook gedeeltelijk de ETF. Ik heb namelijk 31,278 deel van die ETF. Omdat ik niet van dit soort constructies hou heb ik direct weer een verkooporder opgegeven maar deze (market order) is nu na 3 dagen nog steeds niet uitgevoerd.

Wat een volstrekt wazig, onoverzichtelijk waardeloos platform. Ik zal nooit meer een account openen bij die partij.

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Panzer_V schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 15:00:
Zonder deze informatie mag ING klaarblijkelijk deze fondsen niet aanbieden.
Klopt inderdaad. De wettelijke plicht om de EBI te leveren ligt bij het verkoopkanaal, niet bij de beheerder van het fonds. Die laatste is alleen verantwoordelijk voor de inhoud.
snaggyheadshot schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 15:11:
[...]
De order is inmiddels uitgevoerd op een bijzondere manier (overigens op een volstrekt willekeurig tijdstip). Ik 'bezit' naast volledige ook gedeeltelijk de ETF. Ik heb namelijk 31,278 deel van die ETF. Omdat ik niet van dit soort constructies hou heb ik direct weer een verkooporder opgegeven maar deze (market order) is nu na 3 dagen nog steeds niet uitgevoerd.
Weet je zeker dat het om een ETF gaat? Wat je omschrijft klinkt namelijk als een beleggingsfonds. Die geven stukken in fracties uit en de verwerkingstijd is veelal 2 beursdagen. Plus een extra dag als je de cutoff tijd van het fonds hebt gemist. Vergeet daarbij niet dat op 2 en 5 april de Europese beurzen gesloten waren en dus niet tellen als beursdag.

[Voor 54% gewijzigd door Zr40 op 09-04-2021 15:22]

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17-03 19:30
Zr40 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 15:18:
[...]

Weet je zeker dat het om een ETF gaat? Wat je omschrijft klinkt namelijk als een beleggingsfonds.
Dat zou je denken inderdaad, maar het is toch echt een ETF: https://www.ishares.com/n...ares-msci-india-ucits-etf

Vreemde opzet als je het mij vraagt. Dit zou betekenen dat ik met iemand (of de bank) een ETF deel (?).

• Zr40
  • Niet online
snaggyheadshot schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 15:24:
[...]
Vreemde opzet als je het mij vraagt. Dit zou betekenen dat ik met iemand (of de bank) een ETF deel (?).
Je bedoelt dat je stukken deelt, want je bent niet enig aandeelhouder van de ETF. ;)

Voor wat betreft het fractionele stuk van je positie heb je gelijk. Een gedeelte van een aandeel bestaat niet. Die 0,278 bezit je dus niet, je bezit alleen 27,8% van de economische rechten op één aandeel ETF. Je broker is je tegenpartij voor het fractionele deel en zij hebben voldoende hele stukken in bezit om de fractionele delen van al hun klanten te dekken.

Wanneer je fractionele deel groot genoeg is voor een geheel aandeel worden de economische rechten omgewisseld voor een echt aandeel.

Overigens wist ik niet dat Flatex fractional trading aanbood!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
RocketKoen schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 13:34:
[...]

Of je een ETF in fracties kan kopen ligt aan de broker. Standaard kan dat niet.
Beleggingsfondsen kun je standaard wel in fracties kopen.
Dat is helaas maar gedeeltelijk waar. Het soort effect bepaald of jij een indexfonds in fracties kunt kopen. Indexfonds kan een beleggingsfonds of ETF zijn. De eerste kun je in fracties aankopen een ETF alleen in hele stuks.
Er zijn brokers waaronder 212Trading die aankopen in fracties mogelijk maakt maar feitelijk gezien koop je dan het fysieke aandeel niet maar sluit je een overeenkomst wat jou het recht geeft op een fractie van een aandeel. Juridisch is het ook een grijs gebied of je wel echt aandeelhouder bent. Daarbij ben je afhankelijk van alternatieve beurzen omdat bijvoorbeeld de EuroNext deze constructie niet ondersteund.

Samsung TV QE55Q9F 2018 | Sonos Beam gen1 | Sonos Sub gen3 | Sonos One 2x | APsystems 14x315Wp - ZW |  MacBook Pro 13" 2017 |  MacBook Air 13" 2017 I  iPad 2018 |  iPhone 12 |  TV 2021 4K |  AirPods Pro gen2

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MneoreJ
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:15
Coocoocachoo schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 09:34:
Dat is (waarschijnlijk) omdat je bij ABN in indexfondsen zit en bij DeGiro in ETFs. Vergelijkwaardige producten, maar niet geheel hetzelfde, zie bijvoorbeeld: https://www.fireblog.nl/b...n-en-etfs-de-verschillen/

Volgens mij zijn er geen indexfondsen bij DeGiro.
De uitleg op die blog klopt ook niet helemaal. Een ETF is niets meer of minder dan een exchange-traded fund, een fonds dat op een beurs verhandeld wordt. Fondsen die indexen volgen hoeven niet aan een beurs genoteerd te zijn, en beursgenoteerde fondsen hoeven geen index te volgen. Dat de term "indexfonds" nu veelal gebruikt wordt voor een niet-beursgenoteerd indexfonds en "ETF" voor een beursgenoteerd indexfonds is zo gegroeid door de populariteit van indexfondsen ten opzichte van andere soorten fondsen (ETFs die geen enkele index tracken zijn een redelijk recente innovatie, bijvoorbeeld) en maakt het er niet duidelijker op, maar het enige betrouwbare verschil is de beursgenoteerdheid.

Het lijkt misschien muggenzifterij maar toch is het dat niet; wie denkt dat elke ETF een index volgt of dat elk fonds van de bank een indexfonds is kan bedrogen uitkomen. Het onderscheid beursgenoteerd - niet beursgenoteerd is belangrijk, maar het onderscheid tussen actief en passief zo mogelijk nog meer. Actief beheerde fondsen zijn natuurlijk dingen waar je als indexbelegger van weg wil blijven.

DeGiro biedt dus zat indexfondsen aan, maar alleen beursgenoteerde; ze bieden ook een keur aan niet-beursgenoteerde fondsen aan, maar daar zit inderdaad geen indexfonds bij (voor zover ik in de gauwigheid kon zien); wel hebben ze er een aparte kernselectie voor.

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-03 06:44
Pistachenootje schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 14:41:
[...]

Ik merk trouwens dat mijn originele zin niet 100% perfect was. Het moet (volgens mij) zijn de kans op een 10% of grotere dip binnen 12 maanden van een ATH. Zoals ik het begrijp zou die 3% zijn. Veel lager dan ik had gedacht. Vandaar dat de 'wachten met instappen tot de dip strategie' over het algemeen slecht werkt.

Felix had overigens al eerder een paper uitgebracht over lump sum vs. DCA.
Dus 97% kans dat de markt niet 10% of meer daalt het komende jaar? Wow dat had ik niet gedacht. Ben benieuwd naar die paper!

Edit: kan iemand me trouwens vertellen waarom de EM zo'n last heeft van de rentes? Na die piek in februari doet EM het relatief t.o.v. World ineens een stuk minder. In podcasts zeggen ze dat EM meer afhankelijk is van de dollar en de rentes dan World. Maar waarom is dat logisch. Zie bijv. Emim vs Iwda.

[Voor 16% gewijzigd door Atomius op 10-04-2021 11:25]

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 17:00
Atomius schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 11:08:
[...]
Dus 97% kans dat de markt niet 10% of meer daalt het komende jaar? Wow dat had ik niet gedacht. Ben benieuwd naar die paper!
Dat is ook mijn interpretatie behalve dan dat het natuurlijk over het verleden gaat. Hoe de kansen nu liggen weten we niet. Ik sta er ook van te kijken inderdaad.

• Pistachenootje
Ik zat even naar www.indexfondsenvergelijken.nl te kijken. Met de standaard instellingen viel het me op dat bij AVIAW + AVIAO een dividendlekkage wordt aangegeven van € 755,77, terwijl NN en NT 0,- dividendlekkage hebben.

Dit zijn toch allemaal beleggingsfondsen met Nederlandse domicilie. Weet iemand waarom er dit verschil is? Zou AVIAW + AVIAO de dividendlekkage niet moeten oplossen?

• TheChain
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 23-03 11:41
Wellicht is het al eens voorbij gekomen. Via Binck is het mogelijk om ´Securities Lending´ aan te zetten. Heeft iemand daar hier ervaring mee? En wat zijn de resultaten?

Met de risico's ben ik bekend maar het ziet eruit als een interessante optie om wat extra rendement te maken. Bij partijen als DeGiro wordt dit volgens mij standaard gedaan en ontvang je hiervoor geen vergoeding.

• Pistachenootje
@TheChain hoe goed het bij Binck werkt weet ik niet maar bij IB vind ik het prettig werken. Heb regelmatig leuke extra inkomsten gehad, hoewel het wel kleine bedragen zijn. Totaal rond de 0.1-0.2% van portfolio. De laatste tijd is er overigens is wat minder activiteit. Ik heb alleen ETFs, met aandelen kun je vaak wat meer verdienen.

• Zr40
  • Niet online
Ik weet niet meer wie hier laatst met een S&P 500 Total Return Swap ETF kwam, maar ik bedacht mij zojuist, heb je dan niet partijen zoals Archegos als uiteindelijke counterparty voor de swap?

• phantom09
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17:30
TheChain schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 16:55:
Wellicht is het al eens voorbij gekomen. Via Binck is het mogelijk om ´Securities Lending´ aan te zetten. Heeft iemand daar hier ervaring mee? En wat zijn de resultaten?

Met de risico's ben ik bekend maar het ziet eruit als een interessante optie om wat extra rendement te maken. Bij partijen als DeGiro wordt dit volgens mij standaard gedaan en ontvang je hiervoor geen vergoeding.
Heb zowel bij Binck als IB lending aan staan. Er wordt bij beide weinig uitgeleend. Vergoeding bij Binck vond ik vrji laag, maar goed beter dat dan niks. Je kan bij Binck per maand bekijken wat er uitgeleend is en wat je er voor terug krijgt.

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:01

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Iemand die mij kan helpen, ik ben vorig jaar begonnen met aandelen. In België moet je je dividenden en aangeven (en op voorhand 30% belastingen op betalen). Alleen kan je vrijstelling aanvragen voor je eerste 812 euro op jaarbasis.
Alleen zoek ik dus nu op Lynx (Int Brokers) waar je een overzicht kan vinden van je dividenden en reeds betaalde belastingen.
Onder forms, tax forms vind ik wel iets. Maar die formulieren slaan nergens op (naar Belgisch belastingssyteem toch).

Ik zoek dus een overzicht van dividenden in 2020 in Lynx. (met reeds betaalde belastingen)

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:06
In de Account Management web interface kun je diverse rapporten genereren. Als je daar 'activity statement' kiest met als periode jaar en 2020 dan krijg je keurig een overzicht van ontvangen dividend en withholding tax.

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:01

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Rukapul schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 21:01:
In de Account Management web interface kun je diverse rapporten genereren. Als je daar 'activity statement' kiest met als periode jaar en 2020 dan krijg je keurig een overzicht van ontvangen dividend en withholding tax.
Het hielp natuurlijk met de juiste account te kiezen. Met die overzetting ihkv Brexit zit ik standaard op een ander account. Die gaf me natuurlijk géén dividenden in 2020. Die account bestaat pas van 2021...

• Monga
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:33
Vooral Koss doet het wel goed, rond de 45% op jaarbasis :+ Wat er verder bij mij wordt uitgeleend gaat eerder voor 1% op jaarbasis. En inderdaad ook hier de ervaring dat ik blijkbaar weinig aandelen heb die worden geshort.

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-01 16:57
Daar is de inflatie dan in de US:
https://www.investing.com/economic-calendar/ppi-734
https://www.investing.com/economic-calendar/core-ppi-735

(bij ons is cpi 1.9%: https://www.investing.com/economic-calendar/dutch-cpi-607)

cpi van maart in de US zal dinsdag bekend zijn: https://www.investing.com/economic-calendar/cpi-733

[Voor 41% gewijzigd door Qunix op 11-04-2021 00:40]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• TheDeuce
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Weer een kwalitatief hoogwaardig artikel over een mogelijk aankomende crash in de Telegraaf: https://www.telegraaf.nl/...r-komt-weer-een-crash-aan

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:44

CeesKees

I rest my Kees

@TheDeuce helaas achter een paywall.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:51
TheDeuce schreef op zondag 11 april 2021 @ 20:49:
Weer een kwalitatief hoogwaardig artikel over een mogelijk aankomende crash in de Telegraaf: https://www.telegraaf.nl/...r-komt-weer-een-crash-aan
I.c.m. de Telegraaf voel ik lichte sarcasme aan :) Overigens komt er altijd een crash aan en wordt er altijd geroepen dat de volgende crash 'aankomende' is.

• pgs010
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-03 23:07
Met deze firefox add-on is dat te omzeilen.

• aufbakanleitung
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-12-2022
Ik had altijd veel geld in clean tech ($TSLA, $MIL) en zoals velen met mij door de corona crisis ook veel geld in cloud ($GOOGL, Slack) en farma ($MRNA) gestopt. Dit heeft me geen windeieren gelegd, maar de laatste paar maanden presteren mijn investeringen behoorlijk slecht. Dit is ook niet zo heel gek, want de price/earnings van veel van die bedrijven gestegen tot niveaus die moeilijk te rechtvaardigen zijn.

Onderhand komt het einde van de corona crisis in zicht en ik denk dat het tijd wordt dat ik mijn portfolio eens ga heroverwegen. Ik zou hierbij graag de P/E en andere ratio's van de mogelijke kandidaten meenemen. Ik had hier altijd een aantal handige websites voor, zoals TradingView en MarketWatch, maar ik ben helemaal vergeten welke ook alweer. Welke financiële overzichtswebsites gebruiken jullie hiervoor?

Er is ook een in het bijzonder waar ik naar opzoek ben, deze liet op de main page alle bedrijven in een toplijst van market cap zien (Apple bovenaan, Bitcoin stond er ook tussen). En als je dan op een bedrijf klikte, zeg Tesla, dan kreeg je ook dingen te zien als productie cijfers en winst per kwartaal.

[Voor 4% gewijzigd door aufbakanleitung op 12-04-2021 09:39]

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

mrc4nl

Procrastinatie expert

aufbakanleitung schreef op zondag 11 april 2021 @ 23:21:

Onderhand komt het einde van de corona crisis in zicht en ik denk dat het tijd wordt dat ik mijn portfolio eens ga heroverwegen. Ik zou hierbij graag de P/E en andere ratio's van de mogelijke kandidaten meenemen. Ik had hier altijd een aantal handige websites voor, zoals TradingView en MarketWatch, maar ik ben helemaal vergeten welke ook alweer. Welke financiële overzichtswebsites gebruiken jullie hiervoor?
ik vind https://www.macrotrends.net/stocks/stock-screener een hele fijne. Nadeel, alleen US aandelen.

ora et labora

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-03 14:18

Het varieert - je bent immers afhankelijk van mensen die gokken op een dalende markt. Dat komt tot uiting in de kans dat je aandeel wordt uitgeleend (minder shorters = kleinere kans dat jouw aandelen uitgeleend worden) maar ook in de vergoeding (vraag/aanbod tussen shorters en uitleen).

Op dit moment krijg ik al sinds februari of zo niks meer, geen van mn aandelen wordt geshort. Of althans: niet genoeg shorts dat die van mij tussen de uitgeleende stukken zitten. Dit jaar echter staat de teller zodoende op amper 0,02% van mn portfolio waarde.

Vorig jaar met de crisis wat het een heel ander verhaal. Dagen dat wel >5 posities waren uitgeleend, varierend van dat ik 0,07% van de positiewaarde uitgekeerd kreeg tot >50% van de waarde. Dan heb je het ineens over euro's per dag extra.

Ik ben er zodoende best tevreden over, omdat het je indirect een soort hedge geeft tegen koersdaling (hoe negatiever men is, vaak in dalende beurs, hoe hoger je return) en ook gevoel geeft voor wat er in je portfolio gebeurt vanuit 'de markt' gezien. Als je er ineens posities in ziet staan met relatief hoge vergoedingen, is het een mooi alarm om er eens een blik op te werpen of je oude analyse nog geldig is bijvoorbeeld.

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-03 14:18
Pistachenootje schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 12:22:
[...]

Dat is ook mijn interpretatie behalve dan dat het natuurlijk over het verleden gaat. Hoe de kansen nu liggen weten we niet. Ik sta er ook van te kijken inderdaad.
Op zich super logisch; ATH's worden immers dagelijks/wekelijks gebroken. Maar echte zware crash/correcties (>10%) zijn dat niet.

De S&P500 is sinds augustus (evenaren ATH voor de corona crisis) constant nieuwe ATH's aan het bereiken. Voor je het weet ben je al 50 ATH's verder tegenover de laatste crisis, met ertegenover nog 0 nieuwe >10% dalingen..

Dus de ratio wordt vanzelf heel extreem in getal, omdat de correlatie ontbreekt. Er is niet voldoende frequentie of andere vorm van ratio/patroon dat je een ATH kunt koppelen aan een crash.
Zo krijg je vanzelf dat de kans dat ATH gevolgd wordt door een daling statisch geen waarde heeft.

[Voor 12% gewijzigd door Xanaroth op 12-04-2021 08:49]

• Pistachenootje
Xanaroth schreef op maandag 12 april 2021 @ 08:48:
[...]

Op zich super logisch; ATH's worden immers dagelijks/wekelijks gebroken. Maar echte zware crash/correcties (>10%) zijn dat niet.

De S&P500 is sinds augustus (evenaren ATH voor de corona crisis) constant nieuwe ATH's aan het bereiken. Voor je het weet ben je al 50 ATH's verder tegenover de laatste crisis, met ertegenover nog 0 nieuwe >10% dalingen..

Dus de ratio wordt vanzelf heel extreem in getal, omdat de correlatie ontbreekt. Er is niet voldoende frequentie of andere vorm van ratio/patroon dat je een ATH kunt koppelen aan een crash.
Zo krijg je vanzelf dat de kans dat ATH gevolgd wordt door een daling statisch geen waarde heeft.
ATHs komen inderdaad vaak voor maar volgens mij is dat niet de hoofdoorzaak. De dip wordt immers geteld binnen 12 maanden van de ATH. Blijkbaar komen 10% dips of groter minder vaak voor dan ik dacht.

Edit: wat volgens mij ook meespeelt is dat de echte slechte dagen vaak dicht bij elkaar zitten, denk 2020, 2008 en 2001. Hierdoor wordt maar een beperkt aantal ATH's geraakt door de statistiek.

[Voor 17% gewijzigd door Pistachenootje op 12-04-2021 11:23]

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:37
Ik heb niet veel verstand van dividendaandelen. Maar nu zie ik bv Ordina, het aandeel zakt vandaag ongeveer met 25cent per aandeel vanwege de dividend uitbetaling. Hoe stijgt een aandeel in de praktijk na de ontrekking van dividend? Zijn dit klassiek mooie aankoopmomenten indien je in het bedrijf geloofd?

• Squawk
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online

Probleem met e-mailnotificatie bij aan- en verkoop via DeGiro

Eind vorige week heb ik via DeGiro enkele aandelen verkocht. Ik heb hiervan vreemd genoeg géén notificatie per e-mail ontvangen. Bij eerdere aankoop- en verkooptransacties via DeGiro ontving ik wél altijd een notificatie per e-mail. Weten jullie wat er verkeerd gaat, of herkennen jullie dit probleem? :/

In mijn account had ik aangegeven dat ik per e-mail een bericht wil ontvangen zodra een order is uitgevoerd (terugmelding orderstatus via e-mail). Ook tussen de ongewenste post staan geen e-mails van DeGiro. In mijn transactieoverzicht staat de verkoop wel goed geregistreerd. Vanochtend heb ik ETF’s gekocht. Ook van deze transactie heb ik nog geen e-mailnotificatie ontvangen.

Uiteraard heb ik deze vraag ook aan DeGiro gesteld, maar wellicht dat jullie dit probleem ook herkennen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:17
Squawk schreef op maandag 12 april 2021 @ 10:02:

Probleem met e-mailnotificatie bij aan- en verkoop via DeGiro

Eind vorige week heb ik via DeGiro enkele aandelen verkocht. Ik heb hiervan vreemd genoeg géén notificatie per e-mail ontvangen. Bij eerdere aankoop- en verkooptransacties via DeGiro ontving ik wél altijd een notificatie per e-mail. Weten jullie wat er verkeerd gaat, of herkennen jullie dit probleem? :/

In mijn account had ik aangegeven dat ik per e-mail een bericht wil ontvangen zodra een order is uitgevoerd (terugmelding orderstatus via e-mail). Ook tussen de ongewenste post staan geen e-mails van DeGiro. In mijn transactieoverzicht staat de verkoop wel goed geregistreerd. Vanochtend heb ik ETF’s gekocht. Ook van deze transactie heb ik nog geen e-mailnotificatie ontvangen.

Uiteraard heb ik deze vraag ook aan DeGiro gesteld, maar wellicht dat jullie dit probleem ook herkennen?
Bijzonder, ik heb vorige week (dinsdag tot donderdag) nog een aantal orders uitgevoerd, waar ik allemaal netjes een mail van kreeg. Ik herken het dus niet. Even afwachten wat DeGiro zegt...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• magneetje
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:13
THxZ0NE schreef op maandag 12 april 2021 @ 09:58:
Hoe stijgt een aandeel in de praktijk na de ontrekking van dividend?
Het aandeel stijgt/daalt net zo als wanneer er geen dividend ontrekking was geweest ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online
Ik heb vrijdagmiddag mijn laatste losse aandelen bij mijn DEGIRO pensioenrekening verkocht en kreeg inderdaad ook geen emailnotificatie.

[Voor 5% gewijzigd door Zr40 op 12-04-2021 10:15]

• Squawk
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Zr40 schreef op maandag 12 april 2021 @ 10:14:
Ik heb vrijdagmiddag mijn laatste losse aandelen bij mijn DEGIRO pensioenrekening verkocht en kreeg inderdaad ook geen emailnotificatie.
Eerder kreeg je die altijd wel bij een transactie via DeGiro?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik heb niet veel verstand van dividendaandelen. Maar nu zie ik bv Ordina, het aandeel zakt vandaag ongeveer met 25cent per aandeel vanwege de dividend uitbetaling. Hoe stijgt een aandeel in de praktijk na de ontrekking van dividend? Zijn dit klassiek mooie aankoopmomenten indien je in het bedrijf geloofd?
Het is leuk voor de statistieken, maar reëel gezien had je de dag voor de ex-dividend datum dat bedrag via de dividend ontvangen. Gezien de belastingen op dividenden kan dat nog invloed hebben, maar in principe kan je dit (deels) ook terug vragen op je belastingaangifte.

• aufbakanleitung
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-12-2022
aufbakanleitung schreef op zondag 11 april 2021 @ 23:21:
Ik had altijd veel geld in clean tech ($TSLA, $MIL) en zoals velen met mij door de corona crisis ook veel geld in cloud ($GOOGL, Slack) en farma ($MRNA) gestopt. Dit heeft me geen windeieren gelegd, maar de laatste paar maanden presteren mijn investeringen behoorlijk slecht. Dit is ook niet zo heel gek, want de price/earnings van veel van die bedrijven gestegen tot niveaus die moeilijk te rechtvaardigen zijn.

Er is ook een in het bijzonder waar ik naar opzoek ben, deze liet op de main page alle bedrijven in een toplijst van market cap zien (Apple bovenaan, Bitcoin stond er ook tussen). En als je dan op een bedrijf klikte, zeg Tesla, dan kreeg je ook dingen te zien als productie cijfers en winst per kwartaal.
YES! Ik heb 'm weer gevonden: HyperCharts

Ik heb eens wat zitten neuzen, en met het oog op de flinke chip tekorten en de aangekondigde $100 Miljard (!!!) aan investering van TSMC om hun chip productie uit te breiden denk ik dat ASML wel een glorieuze toekomst te gemoed gaat.

Ik ben doorgaans meer van de Amerikaanse economie, maar ik vind dat de US large cap tech aandelen in het afgelopen jaar zo'n enorme groei hebben meegemaakt dat de fundametals behoorlijk uit het lood zijn. Hier hebben we in de afgelopen maanden natuurlijk al enige correctie voor gezien, maar die zou best nog wel eens door kunnen zetten imo.

• Zr40
  • Niet online
Squawk schreef op maandag 12 april 2021 @ 10:20:
[...]
Eerder kreeg je die altijd wel bij een transactie via DeGiro?
Ja. Instelling staat ook gewoon nog aan.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Pistachenootje
Ik heb niet veel verstand van dividendaandelen.
In dat geval is deze videos wellicht interessant voor je: YouTube: The Irrelevance of Dividends

Acties:
  • +4Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23:06
Aangezien het afgelopen halfjaar "one heck of a ride" was, maar het topic al de nodige posts heeft -- wordt het tijd voor een vers draadje.

Vergeet uw koffie, tablet, stoel, aantekeningenpapier en opties niet te verhuizen ;)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:40

Stewie!

Keen must die!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:02
Ik heb niet veel verstand van dividendaandelen.
Dividend is een ander woord voor "sigaar uit eigen doos" :P
Pagina: 1 ... 104 105 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee