Beleggen op de beurs in de praktijk - Deel 10 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 80 ... 106 Laatste
Acties:
  • 789.628 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-06 17:19
@Verwijderd1 Als je een tip hebt voor een boek of andere informatiebron m.b.t. index beleggen, dan is die zeker welkom :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
AMD1800 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 22:07:
@Verwijderd1 Als je een tip hebt voor een boek of andere informatiebron m.b.t. index beleggen, dan is die zeker welkom :)
Meesman is een aanbieder voor een passieve strategie. Zij hebben ook een aardige introductie voor passief beleggen in deze PDF. Andere informatiebronnen staan verspreid over dit topic (en voorgaande edities) en op een Nederlandse Reddit over FIRE.

Er zijn vast ook boeken over (en anderen zullen die vast kunnen noemen) maar ik heb ze niet gelezen. :P

Maar goed, mijn tip is om eerst te kijken of passief bij je past, dat kan in principe ook op Engelstalige sites (een beetje googlen, passive vs active investing). Voor je daadwerkelijk iets koopt is het waarschijnlijk wel nuttig om naar Nederlandse bronnen te kijken, als je voor passief kiest wil je immers een fiscaal gunstig fonds kiezen (zoek bijvoorbeeld op de term 'dividendlek' in deze topicreeks).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
tuinïnen schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 22:03:
Weet niet goed wat je met deze gekte moet.

Zie zoveel stocks de lucht inschieten. Voelt een beetje als roulette :)
Ik denk als je een beetje vroeg op de hype weet mee te drijven op plaatsen zoals r/pennystocks/r/smallstreetbets het best moet lukken om in ieder geval niet echt te verliezen momenteel.

Op dit moment meer een kwestie van niet te hoog inkopen.

Edit:
En NVCN gooit er nog ff ~60% bovenop in aftermarket 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Shamalamadindon op 09-02-2021 22:19 ]

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:54
Shamalamadindon schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 22:18:
[...]

Ik denk als je een beetje vroeg op de hype weet mee te drijven op plaatsen zoals r/pennystocks/r/smallstreetbets het best moet lukken om in ieder geval niet echt te verliezen momenteel.

Op dit moment meer een kwestie van niet te hoog inkopen.

Edit:
En NVCN gooit er nog ff ~60% bovenop in aftermarket 8)7
Ha, dat was weer een mooie pump. 1000 stuks op 1.82 gekocht en 2.20 verkocht (toen dipte die eventjes) en daarna ging het weer als een speer. Aftermarket +40%.

Anyway wie het kleine niet eert..

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:19

tomtom901

Moderator General Chat
Voor iedereen die benieuwd is naar het NT dividend, de sheet is bijgewerkt.
https://www.northerntrust...ncome-distribution-nl.pdf

Naam - Bruto - Netto
Northern Trust North America - EUR 0.240 - 0.282
Northern Trust World - EUR 0.194 - 0.228
Northern Trust Small Cap - EUR 0.051 0.060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-06 22:02
tomtom901 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 07:29:

Naam - Bruto - Netto
Fikse tegenvaller tov de 68ct vorig jaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:38
r0bb schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 08:20:
[...]

Dat had ook te maken met de uitstroom van veel Rabo kapitaal.

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BrtH
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12-06 16:43
[...]

Het is helemaal in lijn met de afgelopen jaren, maar omdat het niet zo hoog is als een eenmalige uitschieter is het een fikse tegenvaller? Vreemde logica.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:38
tomtom901 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 07:29:

Naam - Bruto - Netto
Logisch, vorig jaar was ook wel een superjaar. Ben blij dat de economie zo relatief goed draaiende is gebleven wereldwijd, met deze globale pandemie. Aan de andere kant: minder dividend is minder van de koers af O-)

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dan Stark
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-05 15:43
Alle weedstocks zijn wel heel hard gegaan gister. Ben benieuwd hoe dat vandaag gaat. Tilray gaat vast de $50 aantikken. Geeft wel een lichte FOMO, maar gelukkig heb ik wel een aantal andere weedstocks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Panzer_V schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 08:44:
[...]
Dat had ook te maken met de uitstroom van veel Rabo kapitaal.
Waarom heeft dat invloed op de dividenduitkering voor niet-Rabo participanten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dan Stark
Zr40 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 09:38:
[...]

Volgens mij was de beredening dat de winst dan over minder aandeelhouders verdeeld moest worden.

Van Reddit:
Het dividend dit jaar was door omstandigheden meer dan dubbel wat je anders zou verwachten. Dat komt door Rabobank die NT World en ACTIAM DIA Wereld fondsen in portefeuille's van beheer klanten eind vorig jaar is begonnen te vervangen door haar eigen wereld aandelenfonds. Daardoor waren er dit jaar minder beleggers in het fonds waarover de winst van vorig jaar verdeeld moest worden en dus hoger dividend. Zelfde gebeurde met het ACTIAM DIA Wereld fonds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
Zr40 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 09:38:
[...]

Rabo is uitgestapt uit NT en daarom was de uitkering voor heel het fonds in 2020 eenmalig hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-06 11:01
Dan Stark schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 09:25:
Alle weedstocks zijn wel heel hard gegaan gister. Ben benieuwd hoe dat vandaag gaat. Tilray gaat vast de $50 aantikken. Geeft wel een lichte FOMO, maar gelukkig heb ik wel een aantal andere weedstocks.
Ik zat naar Europese ETF's te zoeken en kwam deze tegen https://rizeetf.com/funds...nnabis-and-life-sciences/ op XET. Zie ook https://www.morningstar.b...apshot.aspx?id=0P0001JA6P

Ik had daar eerder wel wat in willen inleggen. Echter het is zo'n klein fonds. Dat weerhield me een beetje. Vond verder de asset verdeling ook een beetje scheef. GRWG heeft wel een erg groot aandeel bijvoorbeeld. TLRY staat er überhaupt niet tussen in de top 10.

Growgeneration Corp 28.92%
Gw Pharmaceuticals Plc 14.53%
Scotts Miracle-Gro Company 13.15%
Amyris Inc 11.05%
Arena Pharmaceuticals Inc 10.88%
Newage Inc 4.16%
Cara Therapeutics Inc 3.21%
Zynerba Pharmaceuticals Inc 2.52%
Teva Pharmaceutical Inds Ltd 2.04%
Abbvie Inc 1.77%

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

tomtom901 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 09:50:
[...]
Rabo is uitgestapt uit NT en daarom was de uitkering voor heel het fonds in 2020 eenmalig hoger.
Ja. Maar waarom was het hoger? Ik weet niet goed hoe beleggingsfondsen werken. :P Waarom zorgt uitstappen van Rabo er voor dat andere klanten meer dividend uitgekeerd krijgen? Zijn Rabo klanten op een te lage waarde uitgestapt? Is ontvangen maar nog niet uitgekeerd dividend iets wat niet meeverkocht kan worden bij uitstappen?

[ Voor 9% gewijzigd door Zr40 op 10-02-2021 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeuce
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12-06 23:22
TheDeuce schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 08:36:
[...]

Ik heb APHA gisteren verkocht op $18. Indien de merger met TLRY doorgaat zal het aandeel nog wel even doorstijgen. Heb de exacte cijfers niet paraat, maar volgens mij krijgen APHA aandeelhouders ca. 0.83 TLRY aandeel per APHA aandeel. TLRY staat momenteel op $30, dus bij deze koers én het doorgaan van de merger kan APHA nog wel even doorstijgen ($30 x 0.83). Heb me verder niet verdiept in de kans op het doorgaan en de timing van de merger, snelle winst gepakt.
Ouch, winst is winst, maar aandeel staat bijna $10 hoger after-market. Had 580 aandelen :'(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
TheDeuce schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 09:56:
[...]
Ouch, winst is winst, maar aandeel staat bijna $10 hoger after-market. Had 580 aandelen :'(
Speaking of ouch, gisteren uit FastNed gestapt rond €82, dat was al ruim boven mijn koersdoel. Stijgt 't rare ding zo naar de €100....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-06 00:42
TMDC schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 10:00:
[...]

Speaking of ouch, gisteren uit FastNed gestapt rond €82, dat was al ruim boven mijn koersdoel. Stijgt 't rare ding zo naar de €100....
Wat is de reden dat ze zo stijgen? Puur gokken op de EV-transitie en meeliften op Tesla?

Meende dat FTM het ooit een bodemloze put vond

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FixDeluxe
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21-05 18:33
[...]

is het samen met Tilray niet nog steeds de moeite waard om in te stappen?
[...]

Aangezien ik nieuw ben en nog wat handvaten zoek,
Is er een manier of een plek om een beetje te leren hoe je een relatief realistische koersdoel stelt?
Dus waar rekening mee te houden en waar naar te kijken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

[...]
Vertel mij wat. Hier uitgestapt op 18,48... 8)7

Maar het is zeker verstandig om te verkopen als de markt het veel hoger waardeert dan jij zelf doet. Hopen dat het nog verder stijgt dan je eigen waardering is puur gokken.
GrooV schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 10:02:
[...]
Meende dat FTM het ooit een bodemloze put vond
FTM heeft geen oog voor het toekomstbeeld. Ze kijken alleen naar de huidige situatie en historische cijfers, modelleren een groei van nul, en concluderen dat het bedrijf geen toekomst heeft. En geef ze eens ongelijk als je niet naar de toekomst wil kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-06 00:42
Zr40 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 10:05:
[...]

Vertel mij wat. Hier uitgestapt op 18,48... 8)7

Maar het is zeker verstandig om te verkopen als de markt het veel hoger waardeert dan jij zelf doet. Hopen dat het nog verder stijgt dan je eigen waardering is puur gokken.

[...]

FTM heeft geen oog voor het toekomstbeeld. Ze kijken alleen naar de huidige situatie en historische cijfers, modelleren een groei van nul, en concluderen dat het bedrijf geen toekomst heeft. En geef ze eens ongelijk als je niet naar de toekomst wil kijken :)
Maar dan nog, ze hebben amper deals met EV makers, de Duitsers zitten allemaal in IONITY. Shell is bezig met snelladers op hun eigen locaties en een groot deel van hun netwerk zijn nog (trage)50kW palen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
Zr40 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 09:55:
[...]

Ja. Maar waarom was het hoger? Ik weet niet goed hoe beleggingsfondsen werken. :P Waarom zorgt uitstappen van Rabo er voor dat andere klanten meer dividend uitgekeerd krijgen? Zijn Rabo klanten op een te lage waarde uitgestapt? Is ontvangen maar nog niet uitgekeerd dividend iets wat niet meeverkocht kan worden bij uitstappen?
NT is een fonds, en daarmee verplicht om al het ontvangen dividend van de verschillende onderliggende aandelen gelijkwaardig te verdelen over de houders. Dus precies zoals jij het zegt, ontvangen maar nog niet uitgekeerd dividend blijft in kas, om te verdelen tijdens de aandeelhouders bij het uitkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dan Stark
WizZie- schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 09:52:
[...]

Ik zat naar Europese ETF's te zoeken en kwam deze tegen https://rizeetf.com/funds...nnabis-and-life-sciences/ op XET. Zie ook https://www.morningstar.b...apshot.aspx?id=0P0001JA6P

Ik had daar eerder wel wat in willen inleggen. Echter het is zo'n klein fonds. Dat weerhield me een beetje. Vond verder de asset verdeling ook een beetje scheef. GRWG heeft wel een erg groot aandeel bijvoorbeeld. TLRY staat er überhaupt niet tussen in de top 10.

Growgeneration Corp 28.92%
Gw Pharmaceuticals Plc 14.53%
Scotts Miracle-Gro Company 13.15%
Amyris Inc 11.05%
Arena Pharmaceuticals Inc 10.88%
Newage Inc 4.16%
Cara Therapeutics Inc 3.21%
Zynerba Pharmaceuticals Inc 2.52%
Teva Pharmaceutical Inds Ltd 2.04%
Abbvie Inc 1.77%
toon volledige bericht
Zynerba is wel 1 waar ik nog naar aan het kijken was.

De MJ ETF is niet beschikbaar voor ons Europeanen? De aandelen staan wel heel erg hoog, dus het lijkt mij wel risico om nu aan te kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TMDC
  • Niet online
FixDeluxe schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 10:03:
Aangezien ik nieuw ben en nog wat handvaten zoek,
Is er een manier of een plek om een beetje te leren hoe je een relatief realistische koersdoel stelt?
Dus waar rekening mee te houden en waar naar te kijken?
Een heel goeie vraag. Ik ben ook maar net begonnen (ongeveer een jaar geleden). Het lastigste vind ik situaties zoals nu: iets verkocht op een door mezelf vastgesteld doel, en dan schiet 'ie er dik overheen.

Ik heb voor mijn individuele aandelen een koersdoel (gebaseerd op niks) van 30% boven de GAK. Als ze die aantikken verkoop ik (in principe) en met dat geld stap ik in een ETF. Ik ben een luie belegger, denk ik ;)

Voor nu vind ik het moeilijk om me aan mijn eigen regels te houden: FastNed had ik al eerder moeten verkopen, maar ik zag de koers sprinten dus ik wachtte af ook al stond 'ie ruim boven mijn eigen vastgestelde 30%. En gezien de koershistorie was het niet ondenkbaar dat het aandeel zo weer 15% zou inleveren...

Aan het begin van de corona-ellende maakte ik een naieve inschatting, namelijk dat er niks fundamenteel scheelt aan de economie zoals in 2008. Dus mijn verwachting was dat na corona de markt weer redelijk terug zou veren (zo heb ik een héél aardig ritje AF-KLM gemaakt ;) ).

Vraag het me over een jaar weer, dan heb ik misschien wel spijt als haren op mijn hoofd. Die onzekerheid maakt ook dat ik winsten niet weer besteed aan nieuwe individuele aandelen, maar in ETFs steek (meer aanvaardbaar risico).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dan Stark
[...]

Ik heb APHA verkocht voor $8.50 en TLRY voor $11 aan het begin van dit jaar. Ik had er wel maar 30 en 50.

Wat ik hier van geleerd heb is om niet alles in 1x te verkopen, maar eerst 25-50% en dan de rest eerst laten staan. Zo heb ik het nu wel met CGC en ACB gedaan.

[ Voor 20% gewijzigd door Dan Stark op 10-02-2021 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
  • Laatst online: 06-06 18:07
[...]

Ondertussen is TLRY alweer >50..

Dus op 0,83 zou dat >40 gaan voor APHA. Bijna interessant terug in te stappen in dit tempo haha, kan nog een keer over de kop.

[ Voor 4% gewijzigd door Xanaroth op 10-02-2021 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FixDeluxe
Xanaroth schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 10:30:
[...]

Ondertussen is TLRY alweer >50..

Dus op 0,83 zou dat >40 gaan voor APHA. Bijna interessant terug in te stappen in dit tempo haha, kan nog een keer over de kop.
Zit ook te denken aan APHA :$
daarnaast hoor / lees ik ook veel over Uamy (echter als ik alleen al de site bekijk ziet het er heel onprofessioneel uit)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IndigoX
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:30
Beginnersvraagje hier.
De knoop is doorgehakt, de drempelvrees is voorbij, we springen in het diepe.

Ik ga de beurs op, en heb me goed ingelezen, het wordt een ETF.
Eentje met veel spreiding, geen hoge rendementen maar wel eentje die in de literatuur als goede starter wordt aangegeven.

Zit ik in het beleggingsplatform, en zie ik de "diepte van de markt".

Wat doen jullie?
-marktorder ; want ik wil 'm hebben en "time in the market beats timing the market"
-limiet order op de vraagprijs ; want er moest maar eens onverhoopt een te hoge prijs binnenschieten
-limiet order onder de huidige vraagprijs ; je probeert toch nog lager aan te kopen dan huidig, met het risico dat je order nooit wordt uitgevoerd en je niet kan meegenieten van de groei.

Wat zijn jullie ervaringen, schieten jullie ooit een order in ver onder de huidige prijs? Hoe verslaan jullie dan de Fear Of Missing Out?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodje_Aap
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-06 10:38

Broodje_Aap

Professioneel prutser

Gister ook zeer zitten te twijfelen om APHA aan te schaffen, maar door de enorme pre-market stijging toch niet gedaan omdat ik verwacht had dat het zou dalen tijdens de geopende beurs, mooi niet dus...

Ben er nog steeds over aan het twijfelen, maar vind het enigszins risicovol vanwege de "sudden jump". Dat hetzelfde gebeurt als bij TTOO, dat sommige uitkopen waardoor die weer een grote dalen inzet.

"A computer would deserve to be called intelligent if it could deceive a human into believing that it was human." - Alan Turing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Laatst online: 11:59

tuinïnen

Eventus stultorum magister

IndigoX schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 10:35:
Beginnersvraagje hier.

Eentje met veel spreiding, geen hoge rendementen maar wel eentje die in de literatuur als goede starter wordt aangegeven.

Wat doen jullie?
-marktorder ; want ik wil 'm hebben en "time in the market beats timing the market"
-limiet order op de vraagprijs ; want er moest maar eens onverhoopt een te hoge prijs binnenschieten
-limiet order onder de huidige vraagprijs ; je probeert toch nog lager aan te kopen dan huidig, met het risico dat je order nooit wordt uitgevoerd en je niet kan meegenieten van de groei.

Wat zijn jullie ervaringen, schieten jullie ooit een order in ver onder de huidige prijs? Hoe verslaan jullie dan de Fear Of Missing Out?
toon volledige bericht
Om het goed aan te leren: geen market order . Bij een grote ETF/aandeel zal het niet een probleem zijn, maar bij andere minder verhandelde fondsen/aandelen koop je wat op dat moment als prijs wordt aangeboden. Met een beetje pech ligt die prijs te hoog. Zoals ik zei, het zal niet een probleem zijn bij veel verhandelde aandelen/etf's maar mocht je ooit naar een pennystock gaan bijv dan kan dat fout aflopen.

Verder dus een limit order op de huidige prijs (of een kleine tik erboven). Het heeft geen zin om proberen te timen en de kans is ongeveer er evenredig aan dat vervolgens de prijs stijgt en je dus die winst niet mee kan pakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:13
Beginnersvraagje hier.

Wat doen jullie?

toon volledige bericht
Ik koop eigenlijk altijd met een limiet order en in geval van ETF een paar cent boven de huidige laat koers zodat ik zeker weet dat de order gelijk wordt afgewikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
Beginnersvraagje hier.

Wat doen jullie?

toon volledige bericht
Ik gebruik limietorders, geen marktorders. Stel dat net op het moment dat je koopt je ETF weinig liquide is (als in weinig vraag en aanbod), dan kan je zomaar met een meer afwijkende prijs zitten dan je wilt. Daarom limietorder. Stel dat je VWRL zou kopen en die hangt rond de 92,3 zoals nu. Ik zou 92,5 als limiet instellen. Dan krijg je alsnog de beste prijs, maar voorkom je dat je bijvoorbeeld 100 zou betalen in een extreem (en onwaarschijnlijk) scenario. Dat zal met VWRL doorgaans wel meevallen aangezien deze ETF redelijk liquide is, maar in een ETF met minder handelsvolume voorkom je zo die uitschieters. Je kan je voorstellen dat als in een ETF weinig wordt gehandeld en Jantje de enige is die hem aanbiedt, 100 vraagt en jij aankomt met je marktorder, dat je aangewezen wordt op Jantje en je dan een hele dure koop hebt gedaan.

Ik zou me overigens niet druk maken over de beste koers over de dag. Dagkoersen maken niets uit als je een lange beleggingshorizon hebt.
Dan Stark schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 10:25:
[...]

De MJ ETF is niet beschikbaar voor ons Europeanen? De aandelen staan wel heel erg hoog, dus het lijkt mij wel risico om nu aan te kopen.
Ik heb die MJ iig niet kunnen vinden.

[ Voor 8% gewijzigd door Atomius op 10-02-2021 10:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 12-06 17:13
[...]
Ik begrijp dit nooit goed. Waarom maakt het uit hoeveel dividend ze uitkeren? Je begrijpt dat de koers verlaagt met het dividend?

Als je om wat voor reden dan ook hoger dividend wil kun je een ETF/fonds nemen die hoger dividend uitkeert. Zelfs NT heeft er nu een (hoewel ik niet weet waar die te koop is).

Zelf zou ik liever willen dat al mijn ETFs 0 dividend uitkeren. Veel minder gedoe.

[ Voor 12% gewijzigd door Pistachenootje op 10-02-2021 10:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• writser
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:42
Zr40 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 10:05:
Totale onzin. Zelfs Roel Gooskens schatte begin vorig jaar nog in dat de omzet van Fastned in 2020 met 100% zou groeien. Er is niemand die betwist dat Fastned hard groeit. De vraag is alleen hoe hard ze blijven groeien en hoeveel je betaalt voor die groei. Dat de omzet heel hard stijgt betekent niet automatisch dat het aandeel een goede koop is.

[ Voor 6% gewijzigd door writser op 10-02-2021 10:53 ]

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dan Stark
Beginnersvraagje hier.

Wat doen jullie?

toon volledige bericht
Ik zet eigenlijk altijd een limiet order onder de huidige vraagprijs. Voor een ETF zou ik een limiet order tussen de bid/ask zetten. Die gaan normaal niet zo hard op en neer als losse aandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

writser schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 10:52:
[...]

Totale onzin. Zelfs Roel Gooskens schatte begin vorig jaar nog in dat de omzet van Fastned in 2020 met 100% zou groeien. Er is niemand die betwist dat Fastned hard groeit. De vraag is alleen hoe hard ze blijven groeien en hoeveel je betaalt voor die groei. Dat de omzet heel hard stijgt betekent niet automatisch dat het aandeel een goede koop is.
Ik ben gestopt FTM in de gaten te houden na deel 4 van dit verhaal. Telkens meer van hetzelfde, telkens geen oog voor de toekomst. Zou goed kunnen dat ze inmiddels wel iets meer naar de toekomst zijn gaan kijken, dat is al een enorme verbetering voor FTM, maar dat maakt mijn bewering niet opeens 'totale onzin'.

[ Voor 8% gewijzigd door Zr40 op 10-02-2021 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Beginnersvraagje hier.

Over welke ETF hebben we het hier?
En hoe groot is de spread?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r0bb
Pistachenootje schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 10:46:
[...]

Ik begrijp dit nooit goed. Waarom maakt het uit hoeveel dividend ze uitkeren? Je begrijpt dat de koers verlaagt met het dividend?

Als je om wat voor reden dan ook hoger dividend wil kun je een ETF/fonds nemen die hoger dividend uitkeert. Zelfs NT heeft er nu een (hoewel ik niet weet waar die te koop is).

Zelf zou ik liever willen dat al mijn ETFs 0 dividend uitkeren. Veel minder gedoe.
Ik maak blijkbaar wat los met mn 'kort-door-de-bocht' reactie. Ik had mezelf voorgenomen om mn eerste dividend uit het eerste volledige kalenderjaar op te nemen en als beloning naar een goed restaurant te gaan - vandaar de teleurstelling, wordt een Maccie :)

Hiernaast had ik ook niet gekeken wat het dividend was de jaren hiervoor en dus alleen 68ct voorbij zien komen. My bad. Ook heb je natuurlijk helemaal gelijk dat dividend uit de waarde wordt ontrokken en dat het dus een sigaar uit eigen doos is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:13
@r0bb dividend moet je niet opnemen maar herinvesteren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bb
Ascension schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 11:08:
@r0bb dividend moet je niet opnemen maar herinvesteren ;)
Dat was ook absoluut mn plan na jaar 1 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dan Stark
r0bb schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 11:07:
[...]

Ik maak blijkbaar wat los met mn 'kort-door-de-bocht' reactie. Ik had mezelf voorgenomen om mn eerste dividend uit het eerste volledige kalenderjaar op te nemen en als beloning naar een goed restaurant te gaan - vandaar de teleurstelling, wordt een Maccie :)

Hiernaast had ik ook niet gekeken wat het dividend was de jaren hiervoor en dus alleen 68ct voorbij zien komen. My bad. Ook heb je natuurlijk helemaal gelijk dat dividend uit de waarde wordt ontrokken en dat het dus een sigaar uit eigen doos is.
Off topic, maar naar een restaurant gaan wordt hem sowieso eerst toch niet ;) .

Wordt je dividend niet automatisch opnieuw geinvesteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buffel1997
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-11-2023
Zijn er nog boeken die jullie aanraden over beleggen of financiële onafhankelijkheid? Ik ben bijna doorheen al mijn boeken die ik nog had liggen. Dus dringend nood aan nieuwe aanraders :D

Mogen gevorderde boeken zijn, gezien ik reeds 6 jaar ervaring heb met beleggen

Mijn YouTube Kanaal: BuffaloBull Investing -- Hartelijk bedankt om te abonneren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-06 17:19
@buffel1997 ik heb onderstaande lijst uit dit topic gevist. Ik heb niet alle boeken opgeschreven, dus als je gaat zoeken vind je er nog meer en heb je ook een mooie toelichting. Ik heb de boeken zelf nog niet gelezen

de basis van het beleggen
the intelligent investor
incredible shrinking alpha 
Reducing the Risk of Black Swans
Your Complete Guide to Factor-Based Investing
Thinking Fast And Slow
Rich Dad Poor Dad
The Outsiders
The Snowball: Warren Buffett and the Business of Life
The Little Book That Beats The Market
Margin of safety

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscar82
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:06

oscar82

De ondertitel

tomtom901 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 10:11:
[...]

NT is een fonds, en daarmee verplicht om al het ontvangen dividend van de verschillende onderliggende aandelen gelijkwaardig te verdelen over de houders. Dus precies zoals jij het zegt, ontvangen maar nog niet uitgekeerd dividend blijft in kas, om te verdelen tijdens de aandeelhouders bij het uitkeren.
Is dat nou anders dan bij een ETF?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotacom
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11-06 12:58
Zijn er hier die FREQ in portefeuille hebben? Volg het aandeel nu enkele weken, gisteren mooie dip dus lijkt mij een ideaal instapmoment. Eerste bedrijf ter wereld dat hearing loss deels zal kunnen reversen. Zitten wel nog in testfase maar alles lijkt de goeie kant uit te gaan. (blijft natuurlijk wel een gokje)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i7x
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-06 16:22

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

oscar82 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 11:32:
[...]

Is dat nou anders dan bij een ETF?
ETFs doen dat ook, denk ook niet dat hij dat bedoelde als in tegenstelling tot ETFs.

Verschil met fondsen is:
- fracties kunnen aankopen
- 1 aankoopmoment per dag

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:54
Ubernerd schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 18:01:
ARK invest 2021 big ideas rapport is gisteren uitgekomen - https://research.ark-inve...7b-441e-8b96-452ec1efe34c
Erg interessant om even te lezen met het oog op aankomende ontwikkelingen en kansen.
Was erg mooi om te lezen naar aanleiding hiervan posities op bitcoin uitgebreid, 3D systems en PACB. Allen voor long term.

Was voor long term, maar nu al mooie rendementen in twee weken tijd:
3D systems 30%
PACB 51% (als voorbeurs beetje klopt).
BTC 30%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
Schiet unibail om vanaf startschot 13:00 dik 10 euro in de plus (pakweg 61,9 naar 70,26) om erna weer even hard te zakken naar <64. Heeft er iemand met zn dikke vinger cijfertjes omgedraaid (dat moest niet 69,1 zijn, heb ik weer), of met thuiswerken dat kind/kat wat handmatige ingrepen heeft gedaan (what does this button dooo)?

Kan echt niets vinden wat of waardoor daar nu spontaan speelt... Sterker nog, pas na market close vandaag komt full-year results. Misschien iemand die te vroeg was met wat wij (nog) niet weten 8)7

edit: anderen in de EU, zoals ook onze wereldhave, volgden dik 15-30m later. Elk ook enorme spike omhoog en correctie omlaag. Is iemand de halve sector aan het opkopen ofzo?

[ Voor 39% gewijzigd door Xanaroth op 10-02-2021 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ubernerd
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-05 19:04
xminator schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 13:26:
[...]

Was erg mooi om te lezen naar aanleiding hiervan posities op bitcoin uitgebreid, 3D systems en PACB. Allen voor long term.

Was voor long term, maar nu al mooie rendementen in twee weken tijd:
3D systems 30%
PACB 51% (als voorbeurs beetje klopt).
BTC 30%
offtopic:
Mijn fee van 5% mag je via btc storten op mijn tweakers account :)

Sweex vind ik klinken als de tekstuele weergave van het fijnknijpen van een jong vogeltje... zoals je het in tekenfilms hoort dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:17
Xanaroth schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 13:41:
Schiet unibail om vanaf startschot 13:00 dik 10 euro in de plus (pakweg 61,9 naar 70,26) om erna weer even hard te zakken naar <64. Heeft er iemand met zn dikke vinger cijfertjes omgedraaid (dat moest niet 69,1 zijn, heb ik weer), of met thuiswerken dat kind/kat wat handmatige ingrepen heeft gedaan (what does this button dooo)?

Kan echt niets vinden wat of waardoor daar nu spontaan speelt... Sterker nog, pas na market close vandaag komt full-year results. Misschien iemand die te vroeg was met wat wij (nog) niet weten 8)7

edit: anderen in de EU, zoals ook onze wereldhave, volgden dik 15-30m later. Elk ook enorme spike omhoog en correctie omlaag. Is iemand de halve sector aan het opkopen ofzo?
Er hoeft geen nieuws te zijn bij Unibail voor dit soort moves. Dit jaar al meerdere keren gezien. Gewoon 10 euro op en neer, gewoon omdat het kan. :) Ik weet wel dat er en paar héle grote jongens in zitten en die kunnen, als ze willen, wel wat in beweging zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijnio
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 24-02 10:12
DJTimo schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 14:20:
[...]
Er hoeft geen nieuws te zijn bij Unibail voor dit soort moves. Dit jaar al meerdere keren gezien. Gewoon 10 euro op en neer, gewoon omdat het kan. :) Ik weet wel dat er en paar héle grote jongens in zitten en die kunnen, als ze willen, wel wat in beweging zetten
De Q4 2020 cijfers worden vandaag bekend gemaakt, kan dit er iets mee te maken hebben? Inderdaad een bijzondere stijging (en daling).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Laatst online: 11:17
Tijnio schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 14:46:
[...]

De Q4 2020 cijfers worden vandaag bekend gemaakt, kan dit er iets mee te maken hebben? Inderdaad een bijzondere stijging (en daling).
Dat kan heel goed hiermee te maken hebben, maar die cijfers zijn er nog niet volgens mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijnio
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 24-02 10:12
DJTimo schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 14:47:
[...]

Dat kan heel goed hiermee te maken hebben, maar die cijfers zijn er nog niet volgens mij :)
Nee dat klopt, komen rond de klok van 18u. Ben benieuwd wat dit moet de koers morgenochtend gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FixDeluxe
Misschien een hele domme vraag.
Hoe zit het met deGiro en voorbeurs / nabeurs?

Ik zie dat het aandeel UAMY op $0,975 gesloten is.
Echter zie ik dat de voorbeur rond de $1,65 / $1,70 schommelt.
Blijkbaar worden ze dus wel gewoon verkocht en gekocht.
Echter als ik een limit order plaats boven de laat prijs
(bied $1,63, laat $1,65, limit $1,70) blijft mijn order de hele tijd open staan.

Kan je gewoon via deGiro niet buiten 15:30 & en 22:00 handelen of?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

FixDeluxe schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 14:59:
Misschien een hele domme vraag.
Hoe zit het met deGiro en voorbeurs / nabeurs?

Ik zie dat het aandeel UAMY op $0,975 gesloten is.
Echter zie ik dat de voorbeur rond de $1,65 / $1,70 schommelt.
Blijkbaar worden ze dus wel gewoon verkocht en gekocht.
Echter als ik een limit order plaats boven de laat prijs
(bied $1,63, laat $1,65, limit $1,70) blijft mijn order de hele tijd open staan.

Kan je gewoon via deGiro niet buiten 15:30 & en 22:00 handelen of?
Correct, via DeGiro kan je niet nabeurs handelen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FixDeluxe
Tsurany schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 15:00:
[...]

Correct, via DeGiro kan je niet nabeurs handelen.
Kan het op andere plekken wel?
Ergens is het natuurlijk lekker dat je je buiten de tijden niet druk hoeft te maken omdat je toch geen invloed hebt.

Maar dat betekend ook dat je heel goed moet gaan inschatten wat je verwacht.
Je bent machteloos als in de tussentijd jouw aandeel dus enorm stijgt of daalt (terwijl anderen hier wel op kunnen inspelen)

Dan direct nog een vraag.
wat is normaliter het gedrag van de koers in verhouding met de voorbeurs koers? de koers start gewoon waar het geëindigd is? of springt snel naar de voorbeurs?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

FixDeluxe schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 15:03:
[...]

Kan het op andere plekken wel?
Ergens is het natuurlijk lekker dat je je buiten de tijden niet druk hoeft te maken omdat je toch geen invloed hebt.

Maar dat betekend ook dat je heel goed moet gaan inschatten wat je verwacht.
Je bent machteloos als in de tussentijd jouw aandeel dus enorm stijgt of daalt (terwijl anderen hier wel op kunnen inspelen)
Volgens mij kan dat bij Interactive Brokers wel, dat is ook een partij die zich meer op actieve handelaars richt met een groter vermogen en groter transactievolume.
Dan direct nog een vraag.
wat is normaliter het gedrag van de koers in verhouding met de voorbeurs koers? de koers start gewoon waar het geëindigd is? of springt snel naar de voorbeurs?
Het is vraag en aanbod. Als beleggers zien dat de prijs in nabeurs flink stijgt vanwege bepaald nieuws dat naar buiten gekomen is zullen weinigen hun aandelen voor de oorspronkelijke prijs te koop gaan zetten, dan kies je natuurlijk de prijs waar hij nabeurs voor verhandeld werd. Zelfde met aankopen, als hij in nabeurs 10% gezakt is ga je toch niet voor de laatste prijs van gisteren een order inschieten?

Aanbod en vraag veranderd dus vraag en aanbod zal daar op inspelen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FixDeluxe
Tsurany schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 15:08:
[...]

Volgens mij kan dat bij Interactive Brokers wel, dat is ook een partij die zich meer op actieve handelaars richt met een groter vermogen en groter transactievolume.

[...]

Het is vraag en aanbod. Als beleggers zien dat de prijs in nabeurs flink stijgt vanwege bepaald nieuws dat naar buiten gekomen is zullen weinigen hun aandelen voor de oorspronkelijke prijs te koop gaan zetten, dan kies je natuurlijk de prijs waar hij nabeurs voor verhandeld werd. Zelfde met aankopen, als hij in nabeurs 10% gezakt is ga je toch niet voor de laatste prijs van gisteren een order inschieten?

Aanbod en vraag veranderd dus vraag en aanbod zal daar op inspelen.
Haha ik snap het principe wel ;) alleen dit is de eerste keer dat ik uberhaupt de voorbeurs tegen kom.
zoals in mijn eerder post.

Uamy is gister gesloten op $0,975 maar vraag en aanbod ligt op dit moment rond de $1.65 met nog een kwartier te gaan tot de opening.
het is dan realistischer om naar die $1,65 te kijken lijkt me dan die $0,975.

Ben alleen benieuwd hoe actief dingen tijdens opening zijn in vergelijking met de voor/na beurs.
echter denk ik dat ik dat zelf maar moet ervaren.
Een dagje langs de zijlijn gaan staan en kijken hoe het precies verloopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rahulk
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 05-06 21:42
Wat is er met galapagos aan de hand. het dondert van €92,- ineens in naar €77,-

Zou eerder verwachten dat er een stijgende lijn inzit in verband met het advies de Engelse toezichthouder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-05 14:51

Indoubt

Always be indoubt until sure

rahulk schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 15:19:
Wat is er met galapagos aan de hand. het dondert van €92,- ineens in naar €77,-

Zou eerder verwachten dat er een stijgende lijn inzit in verband met het advies de Engelse toezichthouder.
Ze hebben een studie naar een medicijn voor longziekte stopgezet volgens bericht van 15:08

Edit: quote toegevoegd
Feb 10 (Reuters) - Galapagos NV and partner Gilead Sciences Inc will discontinue late-stage trials testing their experimental drug ziritaxestat in patients with pulmonary fibrosis, the companies said on Wednesday.

An independent data committee concluded that the drug's benefit-risk profile no longer supported continuing the studies, the companies said.

[ Voor 33% gewijzigd door Indoubt op 10-02-2021 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodje_Aap

Broodje_Aap

Professioneel prutser

FixDeluxe schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 10:34:
[...]

Zit ook te denken aan APHA :$
daarnaast hoor / lees ik ook veel over Uamy (echter als ik alleen al de site bekijk ziet het er heel onprofessioneel uit)
APHA met de pre-market alweer 30% gestegen, ben nog steeds aan het twijfelen of het nu handig is om in te stappen...

Lijkt me een geval hit en run, omdat ik verwacht dat deze snel gaat dippen na de enorme stijging van de afgelopen dagen...

"A computer would deserve to be called intelligent if it could deceive a human into believing that it was human." - Alan Turing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
Dus: Apha overgenomen door Tilray (technisch gezien andersom, maar boeit niet voor de financien). Prijs 0,83/share Tilray per share Apha.

Tilray gaat nu open op zeg 65,- dat zet apha dus op waardering van 54... maar opent rond de 30,-. Daar zit serieuze upside in, bijna 100%, danwel serieuze downside aan Tilray kant.

Linksom of rechtsom, lijkt aankopen van apha de logische zet hier als je mee wilt profiteren en je verlies beheersbaar wilt houden. Garantie tot de drempel, gebruik die stoploss als je op winst staat want voor je het weet is het -30% a.s. maandag ofzo.

[ Voor 22% gewijzigd door Xanaroth op 10-02-2021 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scoobs
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 08:04
Pistachenootje schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 13:39:
Voor degene die factor investing interessant vinden zijn er wat nieuwe Europese ETFs beschikbaar.
https://www.etfstream.com...n-am-s-multi-factor-etfs/
Beetje laat, maar volg jij ook de discussie over factor investing bij de rational reminder community? Ze hebben daar wel een passie ervoor. JPGL wordt ook flink gepusht. Het ziet er in ieder geval veelbelovend uit. Wel ben ik nog steeds verbaasd over hoeveel US in deze ETF zit.
https://community.rationa...-factor-portfolio/3340/51

[ Voor 11% gewijzigd door scoobs op 10-02-2021 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:20
Broodje_Aap schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 15:27:
[...]

APHA met de pre-market alweer 30% gestegen, ben nog steeds aan het twijfelen of het nu handig is om in te stappen...

Lijkt me een geval hit en run, omdat ik verwacht dat deze snel gaat dippen na de enorme stijging van de afgelopen dagen...
Als je op zoek bent naar een day(s)-trade zou je eens kunnen kijken naar SRAX.
https://srax.com/

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
i7x schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 11:35:
[...]

ETFs doen dat ook, denk ook niet dat hij dat bedoelde als in tegenstelling tot ETFs.

Verschil met fondsen is:
- fracties kunnen aankopen
- 1 aankoopmoment per dag
Het is semantisch, maar het is toch belangrijk te weten dat een ETF ook een fonds (fund) is. Het belangrijkste verschil tussen een ETF en een beleggingsfonds (in de VS: mutual fund) is dat een ETF beursgenoteerd is: ETF = Exchange Traded Fund

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-06 20:45
Mijn aandelen $PACB schoten net ineens omhoog. Ik vond het al apart... De earnings report staat pas voor vanavond op de planning.
https://finance.yahoo.com...st-900-mln-134454230.html
Pacific Biosciences of California Incsaid on Wednesday SoftBank Group Corp willinvest $900 million in the gene sequencing firm, sending itsshares up 21% before the bell.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-06 22:56

Harrie

NederVlaming

[...]

Hier deze middag verkocht, rond 15u aan 98 euro. Een uur later stonden ze 108 8)7.
Naja, ik had ze een 4 weken geleden pas gekocht aan 61.50, dus toch een mooi resultaat erop gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Laatst online: 12-06 14:26
AMD1800 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 22:07:
Ik heb 'De Schitterende Eenvoud van Indexbeleggen' gelezen. :)

Link

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DJustin
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06:47
Nog een tip voor de (midden) lange termijn belegging. Mijn vriendin werkt als HR-medewerker en heeft ondertussen met meerdere systemen gewerkt.

Ze geeft aan dat Workday een perfect product is en het hele HR systeem enorm efficiënt kan maken. Hoe meer modules (abonnementen) je neemt hoe minder medewerkers je nodig hebt. Elk half jaar geven ze grote updates en het bedrijf is min of meer "cloud-based".

Mijn vriendin houd de vacatures in Nederland bij, waarbij recent ook Stedin over is gestapt op workday. Ook hoorde ik een commercial op BNR radio over dit product.

Ik ben een (hele) kleine belegger en heb een groot gedeelte in indexen zitten. Echter koop ik af en toe 1 of 2 aandelen van bedrijven / producten waarvan ik denk dat ze in de lange termijn goed zijn. Ik heb totaal geen FOMO omdat ik mij niet bezig wil houden om rijk te worden, maar over 30 jaar ga kijken of ik misschien al kan stoppen met werken.

Het grappig is dat ik workday 2 weken geleden heb gekocht en nu al +24% is. Ze zullen vast ook weer hard dalen, maar de lange termijn lijkt mij goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
scoobs schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 15:44:
[...]
Beetje laat, maar volg jij ook de discussie over factor investing bij de rational reminder community?
Ja.
Ze hebben daar wel een passie ervoor. JPGL wordt ook flink gepusht. Het ziet er in ieder geval veelbelovend uit. Wel ben ik nog steeds verbaasd over hoeveel US in deze ETF zit.
57% vind je veel? IWDA is 65% geloof ik.

Gepushed is wat overdreven denk ik. Als je een multifactor fonds wil in Europa zijn er niet zo veel opties, behalve wat dingen van iShares waar ik mijn twijfels over heb. Dan lijkt JPGL al gauw interessant. Maar natuurlijk wel dividendlek voor ons.

Overigens wel grappig hoe de schrijver van de thread eerst 'tegen' het beleggen bij een Amerikaanse broker was en nu zelf Tastyworks loopt te pushen om zo Currency fair commissie op te strijken. Waar hebben we dat eerder gezien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-06 16:22

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

DJustin schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 16:40:
Nog een tip voor de (midden) lange termijn belegging. Mijn vriendin werkt als HR-medewerker en heeft ondertussen met meerdere systemen gewerkt.

Ze geeft aan dat Workday een perfect product is en het hele HR systeem enorm efficiënt kan maken. Hoe meer modules (abonnementen) je neemt hoe minder medewerkers je nodig hebt. Elk half jaar geven ze grote updates en het bedrijf is min of meer "cloud-based".

Mijn vriendin houd de vacatures in Nederland bij, waarbij recent ook Stedin over is gestapt op workday. Ook hoorde ik een commercial op BNR radio over dit product.

Ik ben een (hele) kleine belegger en heb een groot gedeelte in indexen zitten. Echter koop ik af en toe 1 of 2 aandelen van bedrijven / producten waarvan ik denk dat ze in de lange termijn goed zijn. Ik heb totaal geen FOMO omdat ik mij niet bezig wil houden om rijk te worden, maar over 30 jaar ga kijken of ik misschien al kan stoppen met werken.

Het grappig is dat ik workday 2 weken geleden heb gekocht en nu al +24% is. Ze zullen vast ook weer hard dalen, maar de lange termijn lijkt mij goed.
toon volledige bericht
Ja is zeker prima om lange termijn aan te houden. Heb hem ook in m'n lijstje staan, mede door ervaring op werk ermee. Dit soort systemen creeren natuulijk ook heel goed een vendor lock in dus dat is zeker in hun voordeel.

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-06 23:45

Jebus4life

BE User

Ik hoop dat er niet meer teveel mensen hier in Galapagos zitten?

Het is daar klap na klap...Inmiddels 75% eraf sinds de ATH... Ook vandaag weer bijna -20%

Op zich nog wel wat boeiende zaken in de lange termijn pijplijn (en een massa cash; meer geld dan market cap zelfs naar ik lees...), maar op korte termijn zie ik het niet direct...

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:30

Sorcerer8472

Mens sana?

Het gaat hier lekker met de hele tijd Enphase kopen in de dip en verkopen op de piek, vandaag weer verkocht. Inmiddels staat het aandeel weer $25 lager en is het bijna op het niveau dat ik het weer ga kopen ($197). Dat er dalen en pieken komen lijkt welhaast een gegeven, de enige vraag is hoe lang je telkens moet wachten, en of je wacht op meerdere kleine piekjes of juist één hoge. De winst is inmiddels circa 5x hoger dan deze met alleen holden zou zijn. Kan natuurlijk zijn dat het aandeel niet onder de $197 meer komt maar dat betwijfel ik.

Ook een positie genomen in VGAC, wat de SPAC van 23andme wordt (via Virgin Group SPAC van Branson). Ik geloof in hoe dat bedrijf werkt. Ze gaan wel door een moeilijke periode heen en mogelijk heeft hun SPAC-merger daarmee te maken, maar voor de lange termijn geloof ik erin, dus een positie genomen, met het risico dat dit zo'n geval is waar de koers inkakt na de merger. Het volgende kwartaal vindt de merger pas plaats en verandert de symbol in ME.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Laatst online: 11:39

toon volledige bericht
Ze hebben ook veel vacatures, echt een groei bedrijf Ik heb hier zelf ook een positie in die ik waarschijnlijk nog wel ga uitbreiden.

En Galapagos, wat doet dat aandeel eigenlijk nog in de AEX.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-05 12:22
Jebus4life schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 17:38:

Op zich nog wel wat boeiende zaken in de lange termijn pijplijn (en een massa cash; meer geld dan market cap zelfs naar ik lees...), maar op korte termijn zie ik het niet direct...
Ik heb maar liefst 2 hele aandelen (te vroeg) opgeraapt voor € 77,90.
Cash & cash eq. niveau lag op € 79,- in Q3 2020 als ik goed reken.
https://www.glpg.com/key-financials

Een soort bio SPAC is het nu geworden hè.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-06 23:45

Jebus4life

BE User

Strider schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 18:08:
[...]

Ze hebben ook veel vacatures, echt een groei bedrijf Ik heb hier zelf ook een positie in die ik waarschijnlijk nog wel ga uitbreiden.

En Galapagos, wat doet dat aandeel eigenlijk nog in de AEX.
Kijken we naar hetzelfde bedrijf?
Ik ken het totaal niet, maar een market cap van 60+ miljard? Dat is top-250 wereldwijd, kan je dat qua aandeel een groeibedrijf noemen als je jet aandeel bespreekt? >:)

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-05 12:22
Jebus4life schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 18:43:
[...]

Ik ken het totaal niet, maar een market cap van 60+ miljard? Dat is top-250 wereldwijd, kan je dat qua aandeel een groeibedrijf noemen als je jet aandeel bespreekt? >:)
Market cap is 4,8 miljard euro...
https://finance.yahoo.com/quote/GLPG.AS?p=GLPG.AS

[ Voor 6% gewijzigd door rr7r op 10-02-2021 18:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• flyguy
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08:36

toon volledige bericht
De hele markt verwacht veel, want het aandeel is extreem duur. Daarnaast zorgen ze beter voor de werknemers dan voor de aandeelhouders. Dat het bedrijf verlies maakt, is niet zo erg. Maar dat de hele operationele cash flow draait op stock options voor werknemers is een gigantische no-no voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:14

Sport_Life

Solvitur ambulando

Hoe meer modules (abonnementen) je neemt hoe minder medewerkers je nodig hebt.
Dus je vriendin is nu al aan het solliciteren? :P

Ik vind het aandeel te duur en bovendien is een aantal grote bedrijven reeds klant (oa Philips), dus ik vraag me af hoeveel groeipotentieel er nog is. Het werkt volgens mij het beste samen met een groot ERP systeem, dus MKB bedrijven vallen af.
Daarbij is SAP juist flink gekelderd omdat bedrijven dergelijke investeringen afstellen of uitstellen ivm onzekerheid met corona. Vraag me af of bedrijven dan wel in een duur HR systeem gaan investeren.

[ Voor 47% gewijzigd door Sport_Life op 10-02-2021 19:31 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
Over cannabis/weed. Iemand (wellicht met de juiste achtergrond?) die qua prospects daar wat meer over zou kunnen zeggen? Ik zie overal signalen dat men denkt dat dit een enorme groeimarkt is de komende jaren waar ontzettend veel geld mee kan worden verdiend. Wat denken jullie, vluchtige hype van dit moment of serieuze markt met kansen de komende jaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msteggink
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-06 23:33
Qunix schreef op maandag 25 januari 2021 @ 16:55:
[...]

Maar compenseert niet voor Galapagos.
Ai ik denk dat er nu helemaal niets meer overblijft. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Niet online
Tijnio schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 14:46:
[...]

"Unibail-Rodamco-Westfield schrapt dividend tot 2023"

[ Voor 11% gewijzigd door Odeklontje op 10-02-2021 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
So what... >7 EPS over heel 2020 en share value van 166.8 (ondanks 27% correctie in waarde door crisis), voor een aandeel dat ruim onder 70 doet? De implicaties voor herstel/groei zijn heel groot, dividend boeit niet met dat soort cijfers.

Als 2021 net zo rampzalig wordt is 60-70 echt een koopje. Komt er herstel cq vaccins op gang dan kan deze makkelijk voor 2023 verdubbelen in koers.
En in die EPS zitten reeds correcties voor schulden die mogelijk niet worden terugbetaald (rent relief/doubtful debtors). Dat geeft, mocht dit meevallen, extra upside ruimte in 2021.

Ik zie vooral heel veel meevallende cijfers. Op basis van de beurskoers had de EPS rustig de helft minder kunnen zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door Xanaroth op 10-02-2021 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Niet online
De iOS-app "Clubhouse" is blijkbaar de nieuwe unicorn uit silicon valley (1mrd < 1 jaar). Maar de ticker van Clubhouse Media Group Inc (CMGR) zorgt voor verwarring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Xanaroth schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 20:21:
[...]

So what... >7 EPS over heel 2020 en share value van 166.8 (ondanks 27% correctie in waarde door crisis), voor een aandeel dat ruim onder 70 doet? De implicaties voor herstel/groei zijn heel groot, dividend boeit niet met dat soort cijfers.

Als 2021 net zo rampzalig wordt is 60-70 echt een koopje. Komt er herstel cq vaccins op gang dan kan deze makkelijk voor 2023 verdubbelen in koers.
En in die EPS zitten reeds correcties voor schulden die mogelijk niet worden terugbetaald (rent relief/doubtful debtors). Dat geeft, mocht dit meevallen, extra upside ruimte in 2021.

Ik zie vooral heel veel meevallende cijfers. Op basis van de beurskoers had de EPS rustig de helft minder kunnen zijn.
en toch verwacht ik morgen een tikje voor het aandeel omdat mensen uit stappen vanwege het schrappen van het dividend. Door wat te kopen en verkopen op de koersschommelingen zit ik er nu nog in voor 35 aandelen tegen onder de 30 euro per aandeel. Als het aandeel wat weg zakt koop ik er misschien nog bij want zelfs bij verkoop van het vastgoed een stukje onder de boekwaarde is het aandeel veel meer waard. Tot nu toe zijn de disposities tegen boekwinst geweest en bij een direct resultaat van meer dan 7 euro per aandeel krijg je op lange termijn een enorm dividend rendement. Het is alleen even door bijten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Santee
  • Laatst online: 12-06 16:11
Jebus4life schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 17:38:

Het is daar klap na klap...Inmiddels 75% eraf sinds de ATH... Ook vandaag weer bijna -20%

Zou de skerestudent nog in dr portefuille durven te kijken? Wel knap anno 2020/2021 om een aandeel gekozen te hebben die -75% gaat :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scoobs
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 08:04
Pistachenootje schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 17:12:

57% vind je veel? IWDA is 65% geloof ik.
Hmm, ik meende dat ze beiden rond de 66% zaten. Maar ik zie dat het bij JPGL 66% voor North America is, bij IWDA is het 66% voor US. (En een additionele 3% canada.) Ik durf dan wel de gok te maken dat het 62% +/-1% in de US zit bij JPGL. Voor een fonds dat een significant lagere weging in de S&P giants heeft tov een normaal market cap based fonds vind ik dat alsnog een zware weging in de US.
Gepushed is wat overdreven denk ik. Als je een multifactor fonds wil in Europa zijn er niet zo veel opties, behalve wat dingen van iShares waar ik mijn twijfels over heb. Dan lijkt JPGL al gauw interessant. Maar natuurlijk wel dividendlek voor ons.
Het valt me gewoon op hoe vaak die terug komt. Ik vind het geen slecht fonds, maar ik ben gewoon nog even aan het wikken en het wegen wat ik precies wil doen voordat ik een significante aanpassing maak in mijn strategie.
Overigens wel grappig hoe de schrijver van de thread eerst 'tegen' het beleggen bij een Amerikaanse broker was en nu zelf Tastyworks loopt te pushen om zo Currency fair commissie op te strijken. Waar hebben we dat eerder gezien :P
Ik heb oprecht geen idee waar je naar hint. :+
(Niet sarcastisch.)
Die currencyfairbonus is natuurlijk een leuk extratje. Maar vergeet niet dat er vanuit tastyworks ook een referralprogramma loopt voor hem he. Verder is kijken naar een amerikaanse broker prima, maar met .4% aan transactiekosten vind ik het wel snel flink hoog worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:07
Santee schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 20:45:
[...]

Zou de skerestudent nog in dr portefuille durven te kijken? Wel knap anno 2020/2021 om een aandeel gekozen te hebben die -75% gaat :X
Well vreemd dat het bedrijf nu lager gewaardeerd word dan de 'Kas'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Laatst online: 11:39
Jebus4life schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 18:43:
[...]

Waarom niet? Dat het bedrijf groot is wil niet zeggen dat het geen groei bedrijf meer is. Er zijn genoeg bedrijven die nog geen Workday gebruiken.

Volgens wiki hebben ze 12.500 medewerkers en volgens LinkedIn staan er iets van 2600 vacatures open. Lijkt mij geen stilstaand bedrijf.

En duur, sja, alle USA tech aandelen zijn duur, en dat waren ze maanden geleden ook al.

BlaBlaBla

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DIJK
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02:31
BasvanS schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 21:14:
[...]

Well vreemd dat het bedrijf nu lager gewaardeerd word dan de 'Kas'.
Niet zo vreemd. Ze verbranden jaarlijks een hoop cash (half mld) en er zit voorlopig weinig in de pijplijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:01

RobertowNL

For your gear!

DIJK schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 21:42:
[...]

Niet zo vreemd. Ze verbranden jaarlijks een hoop cash (half mld) en er zit voorlopig weinig in de pijplijn.
Dit, en morgen de tent sluiten en uitbetalen aan de aandeelhouders kost natuurlijk ook gewoon een bak geld.

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:07
RobertowNL schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 21:46:
[...]

Dit, en morgen de tent sluiten en uitbetalen aan de aandeelhouders kost natuurlijk ook gewoon een bak geld.
Een miljard ja?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechLight
  • Niet online
Opgezwollenleve schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 20:46:
Een vraagje. Ik hoorde laatst in een podcast iemand over Trailing stops praten. Dit filmpje legt het principe eenvoudig uit. YouTube: What are Trailing Stops and How to Trade with Them Nu ben ik een long belegger in wereldwijd gespreide aandelenfondsen maar vroeg ik me af of mensen hier met dit soort trailing stops werken? Bv met 10% onder de waarde van je portefeuille. Voordeel is dat je een eventuele grote klap dan ontwijkt terwijl je de weg omhoog wel blijft volgen. Nadeel is volgens mij dat je daarna niet meer weet wanneer je instapt.
Precies wat je zegt. En het kan ook zijn dat de koers afkalft richting die -10%, even aantikt, en weer omhoog gaat. Dan ben je dus eigenlijk om niks uitgestapt en op precies het verkeerde moment. Het is verleidelijk om te denken dat de 10% ergens halverwege of vroeg op de weg naar beneden bij een crash staat, maar dat hoeft helemaal niet. Het is een vrij willekeurig percentage.

Een ander nadeel is dat (naar ik meen) je order bij het raken van de limiet als marktorder wordt ingezet. Als er dus een flash-crash is tijdens een moment dat er weinig handel is, dan kan je veel lager verkopen. weet niet hoe dat werkt met de circuit breakers op beurzen. Mogelijk kan je risico iets beperkt zijn als je dat slim kiest (en de breaker op tijd in springt!)

Wat me wel lijkt, is dat als je verwacht dat een aandeel opgepompt wordt, en je het niet wil volgen, dan zou zo'n strategie misschien kunnen werken - maar met oppompen verwacht je ook een snelle daling, dus zeker een risico dat de koers hard naar beneden gaat en je alsnog laat verkoopt. Misschien dan wel beter dan wanneer je het zelf zou proberen te timen. En natuurlijk nog steeds het risico dat door een tijdelijk dipje tijdens het oppompen je te vroeg verkoopt.

Dat is waarom je in het algemeen beter ofwel aan buy and hold kunt doen, of een echte prijs bepalen die je het waard vindt, en daarop je koop/verkoop orders inzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodje_Aap

Broodje_Aap

Professioneel prutser

Enorme stijging van APHA en TLRY hebben mede te maken met r/wallstreetbets. Schijnt dat ze een short squeeze willen uitvoeren...

Hopelijk valt het mee en houdt de koers redelijk stand, heb namelijk toch besloten om net wat APHA te kopen...

Anders maar bewaren voor het lange termijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DIJK
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02:31
Toko opheffen en uitkeren gebeurt nooit. Daar hoef je geen rekening mee te houden. Ook al zou dat soms het beste zijn. Management denkt altijd tot het laatste moment dat ze het tij kunnen keren. Of ze kiezen voor hun eigen hachje.

Die gaan de komende jaren rustig verder met een half mld per jaar verbranden.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Longcat
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-08-2024
Het barst hier weer van het prijs-agnosticisme dat writser een tijdje geleden noemde. Stel even dat er twee bakkers zijn die koeken bakken. Bakker A bakt prima koeken, maar niets bijzonders. Bakker B bakt hemelse koeken van de beste ingredienten. Die koeken zijn dan ook twee keer zo duur en hij verkoopt de helft van het aantal koeken dat bakker A verkoopt. Laten we even stellen dat beide bakkers precies evenveel winst overhouden en dat ze met hetzelfde percentage zullen groeien.
Toevallig zijn beide bakkers beursgenoteerd. Veel users in dit topic zouden zeggen: "nondeju, heb ik net een lekkere koek gegeten bij Bakker B en ze zijn op de beurs genoteerd. Ik ga niet alleen koeken inslaan, maar ook een flink pak aandelen!" Je had net zo goed bakker A kunnen kopen, die is precies even winstgevend. Als er maar genoeg mensen niet naar prijs kijken, maar naar welk product ze het best vinden, dan zullen de bedrijven met goede producten overgewaardeerd worden. Is wellicht al aan de hand, geen idee.
Kern van m'n verhaal is, een mooi product is leuk meegenomen, maar vergeet niet te kijken wat het aandeel waard is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Longcat
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-08-2024
DIJK schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 21:57:
[...]

Toko opheffen en uitkeren gebeurt nooit. Daar hoef je geen rekening mee te houden. Ook al zou dat soms het beste zijn. Management denkt altijd tot het laatste moment dat ze het tij kunnen keren. Of ze kiezen voor hun eigen hachje.

Die gaan de komende jaren rustig verder met een half mld per jaar verbranden.
Mensen (en dus beleggers) zijn van nature risico-avers. Als ik jou de keuze geef tussen 100 euro met 100% zekerheid, of 50% kans op 0 euro en 50% kans op 200 euro, dan kies je hoogstwaarschijnlijk voor de eerste optie. Andersom kan de vraag gesteld worden hoeveel euro je accepteert met 100% zekerheid, in plaats van de 50/50 optie. Dit zal over het algemeen onder de 100 euro liggen, afhankelijk van de mate van risico-aversiteit.
Het gegeven dat een bedrijf onder hun cash noteert (waarbij zoals jij opmerkt duidelijk is dat ze het niet als dividend gaan uitkeren), betekent niet per se een gebrek aan vertrouwen in management maar vooral het inprijzen van onzekerheid.

[ Voor 11% gewijzigd door Longcat op 10-02-2021 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dan Stark
Dan Stark schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 10:25:
[...]

Kijken kijken niet kopen en nu staat ie al weer 50% hoger :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-06 15:47

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

rr7r schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 18:16:
[...]

Ik heb maar liefst 2 hele aandelen (te vroeg) opgeraapt voor € 77,90.
Cash & cash eq. niveau lag op € 79,- in Q3 2020 als ik goed reken.
https://www.glpg.com/key-financials

Een soort bio SPAC is het nu geworden hè.. :+
Na zo’n koersval is dit idd wel een interessante kandidaat om wat van in te kopen voor de lange termijn lijkt me. Het is niet zo dat ze er financieel plots dramatisch voor staan.

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
@scoobs volgens Morningstar is JPGL 57% Amerikaanse aandelen. Het is geen small cap fonds maar ook qua small cap market cap is de VS dominant. 57% VS voor een fonds zonder EM is dus echt geen zwaardere weging volgens mij.

Het referal program van Tastyworks geldt volgens mij alleen voor Amerikanen. Heb je een account bij IB of Lynx?
Pagina: 1 ... 80 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.