Odeklontje schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 00:49:
[...]
Vrijdag 15.30 uur dus, ik was weer met andere dingen bezig maar je post is zeker blijven hangen! Maar jeetje, bijna +60% nabeurs! Eens kijken wat de voorbeurs gaat doen en anders maar wat kopen inderdaad

Nog bedankt voor je mooie post. Dit is niet mijn wereld maar de 'biotech' zijn soms ondergewaarde aandelen. Waar je soms ook wel een hele lange adem moet hebben voor rendement als ik de grafieken zo zie.
Ik zal nog eens verder kijken in deze sector, $SAVA, $ADMA... Wat zie jij in deze 2?

$ADMA heb ik me nog nooit in verdiept.
$SAVA heeft goud in handen.
Ik zat er een paar jaar geleden met 1000 stuks in voor nog geen $5 gemiddeld. Hadden toen hele mooie cijfers uit een fase 1 studie. De biomarkers die ze in het lab hadden gemeten, lieten reductie zien van de stofjes waarvan men denkt dat ze Alzheimer veroorzaken. Een eerste kleine studie in patienten liet hetzelfde zien. Het aandeel heeft een tijdje rond 10 gestaan meen ik me te herinneren.
Toen kwamen er ineens resultaten van een andere, kleine fase 2 studie. Die vielen zwaar tegen. Alle meetwaarden vlogen alle kanten op. Geen enkel verschil meer met placebo. 80% van de prijs af. Toen ben heb ik mijn verlies genomen, want one trick pony en als je middel niet werkt, dan is het klaar. Heb ze wel steeds in mijn lijst met koersen gehouden, maar nooit meer bijgelezen.
Achteraf blijkt dat het bedrijf dat de analyse had gedaan, enorme fouten heeft gemaakt. Tenminste, dat is hoe ik het begrepen heb. Ze hebben de data opnieuw laten analyseren en er waren gewoon meetfouten gemaakt. Weer hadden ze de positieve connecties die ze eerder lieten zien. Dit stuk heb ik helaas niet meegekregen...
En een paar dagen terug waren daar ineens de data van een interim analyse van een grotere fase 2b studie, die niet alleen een dikke significante afname van de stofjes liet zien, maar ook nog eens een kleine
verbetering van de functie van deze mensen binnen 6 maanden al. Nog nooit aangetoond! Alzheimer laat je capaciteit geleidelijk afnemen. Soms leek er wat te zijn dat het leek te remmen. Maar een verbetering? Dat zou briljant zijn! Het aandeel heeft gisteren nabeurs rond 130 gestaan en kreeg vandaag een gezonde pull back naar 60.
Let wel, er zijn in het verleden enkele bedrijven meer zover gekomen als Cassava nu (nou, iets mindere resultaten, maar wel beter dan beschikbaar). En die hebben stuk voor stuk keihard gefailed in een grotere fase 3 studie. Dat is een serieus risico!
Maar anderzijds, mocht dit resultaat overeind blijven in een grotere studie, dan zijn ze koning! En dat voor een bedrijf dat alles zelf in huis ontwikkelt (ze hebben schijnbaar ook een eigen test in ontwikkeling om de stofjes te meten die Alzheimer zouden kunnen voorspellen). Ze schijnen slechts een stuk of 10 medewerkers te hebben en hun financiering krijgen ze van de overheid vanwege hun baanbrekende onderzoek!
Hebben slechts 35 miljoen aandelen uitstaan, waarvan zo'n 22 miljoen in de free float en een kwart is in handen van institutions. Het schijnt dat BlackRock recent nog 3 miljoen aandelen op de markt gekocht heeft. Dus mochten ze inderdaad slagen, dan wordt dit kleine bedrijfje in een klap een bedrijf dat tientallen miljarden waard is, want iedereen wil het medicijn dat Alzheimer tegengaat. Zelfs al zouden ze de helft van de aandelen extra uitgeven voor een totaal van 50 miljoen, dan heb je nog steeds $20 in je zak voor elk miljard dat dit bedrijf waard wordt!
Ik zie echter ook nog andere dingen gebeuren: Ze zitten binnenkort bij de FDA aan tafel om de resultaten te bespreken. Ik verwacht dat het een breakthrough therapy gaat worden en ze een fast track aangeboden krijgen. Een sneller registratieproces voor stoffen die écht het verschil maken. Als de FDA van mening is dat de resultaten zo goed zijn dat het mensen niet ontzien kan worden, dan sta ik er niet van te kijken als ze zelfs onder voorwaarden al een registratie krijgen zonder fase 3 studie. Die moet dan wel nog gedaan worden ter versterking van de resultaten, maar dan kunnen ze al aan het verkopen.
Een even groot, zo niet groter risico voor het bedrijf Cassava is een buy out. Ik durf er mijn hand om te verwedden dat de grote bedrijven in rijen van drie opgesteld staan om ze uit te kopen. Sterker, onderhandelingen duren vaak wel een jaar, er kunnen best al contacten liggen waarin de handtekening alleen nog gezet hoeft te worden na het gesprek met de FDA. En dan zou het zomaar om een 8-10 miljard buy out kunnen gaan, op DIT moment. Na een succesvolle fase 3 studie kun je dat bedrag minimaal verdubbelen.
Conclusie: Absoluut kansen maar ook risico's. Met name de beperkte hoeveelheid aandelen in omloop zorgen ervoor dat ik wel een gokje durf te wagen. Er is risk, maar ook zeer serieuze reward.
https://www.cassavascienc...es-cognition-and-behavior
Voldoende zo?