Beleggen op de beurs in de praktijk - Deel 10 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 67 ... 106 Laatste
Acties:
  • 792.190 views

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:52
Het moet niet gekker worden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R8ZLwjvE2hCB6jDADxGcaGvskeg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kdVqnDK3wBY8HDjggtPbbZub.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappelzakje
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 19-08 21:13
tweegroenethee schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 18:26:
[...]

Oh ja? Weet je zeker dat de situatie in balans is? Ook nu mensen bepaalde aandelen niet meer kunnen kopen omdat hedge funds zoals Citron en Melvin zich beseffen dat ze zich in de eigen voeten hebben geschoten?

Als je denkt dat hier geen sprake is van ongebalanceerde manipulatie... |:(
Volgens mij zijn we het eens. Ik beweer dat manipulatie niet ok is en ik doe een algemene bewering over een short selling. Dat staat los van de mogelijke daadwerkelijke situatie die jij schetst. Dat heet nuance. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Sibylle schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 18:23:

WSB is slechts een forum waarbij publieke informatie wordt gedeeld, en soms met wat interpretatie erbij.
In dit geval was de informatie erg simpel: De short posities zijn zo groot dat die partijen geforceerd worden om te kopen, tegen vrijwel elke prijs.
Dus die informatie zorgt onmiddellijk voor een prijsstijging, niet omdat er een collectieve 'cornering' is maar omdat die short posities zo absurd zijn dat eigenlijk DIE (slechts een paar) partijen aan het 'corneren' zijn.
Door te shorten corner je toch niemand? Je drukt daarmee juist de prijs waardoor het gunstiger wordt om een long positie te nemen. Zelfs al weten ze de prijs tot 0 te drukken, als aandeelhouders blijf je eigenaar van dat stukje van het bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-09 17:59

Jebus4life

BE User

Ik vrees dat mijn vraag ondergesneeuwd zal worden in het hele GME verhaal (wel boeiend, daar niet van), maar ik waag een poging:

Deze week heb ik dus mijn eerste belegging gedaan in een ETF, en ik probeer sommige zaken wat beter te begrijpen.

Mijn ETF heeft op dit moment een waarde van 21.05 per share
Ik zie een bid van 20.5 en een ask van 21.595, dat is een spread van dik 5%, wat me gigantisch lijkt, dus ik ben wat "ongerust" en probeer uit te zoeken hoe het in elkaar zit..

Ik zie:
Volume 4.813
Average Volume: 12.212

Hoe moet ik die volume interpreteren? Ik gok op aantal shares dat verhandeld is op 1 handelsdag (in dit geval de voorbije handelsdag?), en de average volume over een langere periode (bijvoorbeeld 1 maand)?

Dan heb ik eigenlijk een ETF uitgekozen met een erg laag volume, iets wat niet ideaal is (toch wanneer ik zou willen uitstappen, wat niet het plan zou zijn). Zijn er verder risico's verbonden aan een ETF met laag volume indien er geen plannen zijn om op lange termijn uit te stappen?

Het gaat over deze ETF:
spdr s&p euro dividend aristocrats ucits etf
https://www.morningstar.n...apshot.aspx?id=0P0000VNTL

Bij mijn broker zie ik ook staan dat Dividendbeleid "Distributie" is. Dit lijkt me vanzelfsprekend uitbetaling, en dus niet cummulering. Maar bij Frequentiedividend staat dan weer "N/A", terwijl die volgens Morningstar halfjaarlijks is. Dit is msschien een foutje/bugje bij de broker? Dat kan ik desnoods even met support opnemen.

Iemand die wat info/advies kan geven?

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyrozi
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 27-08 20:49
TheStan schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 18:31:
[...]

Ik zit er nog met 60 stuks in en moest mij wel even aan mijn bureau vasthouden het afgelopen uur.

Deze grote van manipulatie heb ik nog nooit meegemaakt, geen woorden voor.
Haha, had je ze nog steeds? Krijg je er nog avondeten in?
Hier nog veilig 1. Ik wacht nog steeds op de squeeze. Scheelt weer een maand stufi!

Als alles open gaat en mijn posities zijn uit de min, ben ik weg. De enige die ik aanhoud is GME.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheStan
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 11-09 02:09
Phyrozi schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 18:35:
[...]

Haha, had je ze nog steeds? Krijg je er nog avondeten in?
Hier nog veilig 1. Ik wacht nog steeds op de squeeze. Scheelt weer een maand stufi!

Als alles open gaat en mijn posities zijn uit de min, ben ik weg. De enige die ik aanhoud is GME.
Haha, ik ben oorspronkelijk ingestapt met 7k, die heb ik er inmiddels weer uitgehaald. Ik blijf nu vasthouden uit principe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hostname
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 15:38
Jebus4life schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 18:34:
Mijn ETF heeft op dit moment een waarde van 21.05 per share
Ik zie een bid van 20.5 en een ask van 21.595, dat is een spread van dik 5%, wat me gigantisch lijkt, dus ik ben wat "ongerust" en probeer uit te zoeken hoe het in elkaar zit..
Wanneer heb je gekeken? De Europese beurs is om 17:30 gesloten, en wat na sluiting als bid en ask getoond wordt zijn respectievelijk de hoogste niet-vervulde bid en de laagste niet-vervulde ask. Alles daartussen is uitgevoerd in de sluitingsveiling. Die spread zegt dus vrij weinig over wat de spread gedurende de handelsdag is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phyrozi
TheStan schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 18:37:
[...]

Haha, ik ben oorspronkelijk ingestapt met 7k, die heb ik er inmiddels weer uitgehaald. Ik blijf nu vasthouden uit principe.
Weet ik! Liet je gisteren zien inderdaad, vandaar mijn vraag of die overige 60 er nog waren.
Vandaag was een mooie piek op 420e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:57
Ik heb hier een mooi plukje van: https://finance.yahoo.com/quote/GTE/

Op dit moment +78%, alleen lijkt er helemaal geen nieuws te zijn... Zijn mensen GTE en GME door elkaar aan het halen? :o

I see red pixels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-07 20:45
Hoeven ze niet lang te zoeken vermoed ik:
https://twitter.com/_erod/status/1354840352746737664

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:56
RedPixel schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 18:40:

Op dit moment +78%, alleen lijkt er helemaal geen nieuws te zijn... Zijn mensen GTE en GME door elkaar aan het halen? :o
Tickers door elkaar halen gebeurd aan de lopende band dus zou zo maar kunnen. Zo staat GME gelist in Australie ook 13% hoger. Is compleet ander bedrijf :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phyrozi
RedPixel schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 18:40:

Dankje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
snaggyheadshot schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 16:42:
Ik heb wel een idee waar dit soort gedachten ontstaan. Ik weet niet wie hier bij de Rabobank zit, maar voor degene die ook ooit het boekje 'Straks heb je het nodig' thuis gestuurd hebben gekregen, daar stond letterlijk in dat de kans statistisch en historisch gezien op een negatief rendement minimaal is als je een horizon hebt van 20 jaar of meer. (Kan zo 1,2,3 het boekje niet meer vinden op de website van de Rabo)

Ik moet zeggen dat ik mij daarover heb verbaast. Ik twijfel niet aan de waarheid van die uitspraak, maar wel aan hetgeen of de historie uit voornamelijk de 20e eeuw ook gaat gelden voor de 21e eeuw. Weliswaar ben ik door dit boekje fondsen en ETF's gaan kopen, maar alsnog. Uiteraard stond er een disclaimer in, maar vond het wel frappant van een grote bank.
Dat er geen periode van 20 jaar is waarin je een negatief rendement maakt is waarschijnlijk waar (als je kijkt naar de markt wereldwijd; in bijv. Japan is die er namelijk zeker wel), maar enigszins misleidend. Als je in januari 2000 had geïnvesteerd in de S&P, had je tot januari 2020 een rendement gemaakt van 6,24% op jaarbasis, als je alle dividend had geherinvesteerd. Dat klinkt heel behoorlijk, totdat je bedenkt dat de 20 jaars T-bill (Amerikaanse staatsobligaties) in januari 2000 6,86% opleverde. Je had dan dus 10% méér rendement op jaarbasis kunnen pakken door je geld simpelweg in langlopende obligaties te steken. Hoeveel dat op termijn uitmaakt? In de S&P had je 235% rendement gehad en met T-bills 277%. Ik neem hier T-bills maar een deposito bij je bank had in deze periode waarschijnlijk eveneens meer opgeleverd dan aandelen. Op de keper beschouwd is een rendement van -42% ten opzichte van T-bills gewoon bagger, ook al is je rendement ten opzichte van je uitgangspositie positief. En tenzij je een sociopaat bent hadden obligaties en/of deposito's je ook nog eens heel veel stress bespaard.

Getting gains is easier than you think. Getting superior gains is harder than it looks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trader1212
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 24-12-2021
hahah!
https://www.reuters.com/a...g-shortbets-idUSKBN29X1SW

We hebben nog genoeg keus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:03

Sport_Life

Solvitur ambulando

Richh schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 17:00:
Wordt het niet tijd om te accepteren dat de stockmarket gewoon stuk is, nu blijkt dat je shorters op deze manier buiten spel kan zetten?

Als je het mij vraagt is zo goed als de volledige stockmarket al losgezogen van de realiteit. De hele economie is aan het kwakkelen, maar stocks leveren meer op dan ooit te voren. Cowboys uit alle kanten die, omdat hun spaargeld immers totaal niet rendeert, maar in dit soort dingen springen. Het liefst met talloze keren leverage.

Uiteindelijk zijn stocks ook niks meer dan vraag en aanbod, zo goed als ongerelateerd aan het hele onderliggende bedrijf. Gamestop is een overduidelijk voorbeeld hiervan. De grote spelers en het bedrijf zelf natuurlijk, moeten er een beetje voor zorgen dat de stock enigszins overeen komt met de daadwerkelijke waarde van het bedrijf.

Als je maar genoeg gekken krijgt die de vraag kunstmatig opstuwen, dan krijg je dit soort grapjes. Dat dit uberhaupt mogelijk is, zegt heel veel over hoe de stockmarket eigenlijk werkt.

Het sprookje stockmarket lijkt de realiteit te ontspringen, en zie daar: allerlei regulaties die de handel nu stopzetten, want dat moeten we toch niet willen :P

[Twitter]

TLDR: GME is slechts 1 voorbeeld van wat er hier eigenlijk aan de hand is, als je het mij vraagt.
Niet helemaal eens, vind dat er inderdaad individuele aandelen zijn die imo veel te hoog zijn gewaardeerd , maar daar blijft ik dan ook vanaf (behalve een klein deel in NT World).

Probleem is dat spaarrente niets oplevert en lenen nauwelijks iets kost.. Logisch gevolg is dat aandelen en de huizenprijzen stijgen, dus ja de waardering is waarschijnlijk hoger dan 5 jaar geleden , maar wellicht was de waardering toen wel te laag ?

Ik had in 2014 bij Zwitserleven een (vrij opneembare) spaarrekening met 1,7% rente, als ik me goed herinner was zelfs 3 of 4% spaarrente mogelijk bij lange deposito's.
Sinds sparen geld kost is het niet gek dat vermogen elders heen stroomt.

Rendementen van de afgelopen jaren zullen misschien niet meer behaald worden op de beurs, maar gemiddeld 5% per jaar inclusief dividend is denk ik best mogelijk . (3% inflatie + 2% dividend/waardevermeerdering).

Ben wel benieuwd wat de impact is van rentestijging, dat gaat wel spannend worden.

Maar dit alles staat mi volledig los van een stelletje zolderkamer figuren die GME hebben opgepomt (en daarmee bedoel ik niet de meelifters oa uit dit topic), dat heeft niets met beleggen te maken.

[ Voor 3% gewijzigd door Sport_Life op 28-01-2021 19:10 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MagniArtistique
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 08-09 13:58
TheStan schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 18:37:
[...]

Dan ben je dapperder dan ik. Ik doe deze shit echt nooooit. Toen die panicsale kwam ging ik ook voor de bijl. Mijn winst gepakt en klaar nu. Mijn hart is me dankbaar inmiddels. Daarnaast eens ervaren wat een crash en surge met je gesteldheid doen. Niet goed voor mensen..

Winsten pomp ik trouwens weer veilig in mijn ETFs.

[ Voor 4% gewijzigd door MagniArtistique op 28-01-2021 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
Verwijderd1 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 18:34:
[...]

Door te shorten corner je toch niemand? Je drukt daarmee juist de prijs waardoor het gunstiger wordt om een long positie te nemen. Zelfs al weten ze de prijs tot 0 te drukken, als aandeelhouders blijf je eigenaar van dat stukje van het bedrijf.
Niet in de strikte definitie nee, maar in dit geval is er een enorme positie genomen in shorts waarmee letterlijk is toegezegd om >100% van de float te kopen en tot die tijd rente te betalen over die positie.
Bij toenemende aandelenprijs blijft dit de koers omhoog duwen totdat de short positie (met verlies) is gesloten.

In die zin zijn er dus parallellen, een paar grote posities houden de prijs van een aandeel hoger dan je zou verachten gebaseerd op alleen de fundamentals.

Bij kleine short posities en weinig koersbeweging val dit wel mee, maar in dit geval dus niet.

Ctrl+k

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuxie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:32

Tuxie

En WeL nU!

Durft er iemand al te speculeren op de afloop?

1) Robinhood houdt het platform morgen dicht. Zij weten dat als het open gaat iedereen massaal gaat kopen nu de pleuris is uitgebroken. Koers daalt verder. Particulieren verliezen. Hedgefonds verliest minder dan eerst begroot...

2) Platform gaat weer open onder dreiging van faillissementen en lawsuits. Particulieren winnen...Hedgefondsen verliezen dik...

3) Sec gooit de hele handel stil, afloop onbekend. Wat gebeurd er met de opties die expiren? Wat gebeurd er met de koers?

4)....

Wat een toestanden dit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 11:48
Sport_Life schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 19:02:
[...]

Niet helemaal eens, vind dat er inderdaad individuele aandelen zijn die imo veel te hoog zijn gewaardeerd , maar daar blijft ik dan ook vanaf (behalve een klein deel in NT World).

Probleem is dat spaarrente niets oplevert en lenen nauwelijks iets kost.. Logisch gevolg is dat aandelen en de huizenprijzen stijgen, dus ja de waardering is waarschijnlijk hoger dan 5 jaar geleden , maar wellicht was de waardering toen wel te laag ?

Ik had in 2014 bij Zwitserleven een (vrij opneembare) spaarrekening met 1,7% rente, als ik me goed herinner was zelfs 3 of 4% spaarrente mogelijk bij lange deposito's.
Sinds sparen geld kost is het niet gek dat vermogen elders heen stroomt.

Rendementen van de afgelopen jaren zullen misschien niet meer behaald worden op de beurs, maar gemiddeld 5% per jaar inclusief dividend is denk ik best mogelijk . (3% inflatie + 2% dividend/waardevermeerdering).

Ben wel benieuwd wat de impact is van rentestijging, dat gaat wel spannend worden.
Ik vind persoonlijk de huizenprijzen een beetje irrelevant op dit verhaal. Daar heb je geen apps die wel/geen trading toelaten en/of leveraged forums die pumps and dumps initiëren om grote beleggers die 'de markt gezond houden' te plagen. Huizen zijn een primaire levensbehoefte (al worden ze jammer genoeg steeds meer behandeld als een beleggingsproduct) - aandelen zijn dat niet.
Zou een wezenlijk verschil moeten tussen zitten :)

Wat ik vooral wou zeggen; als je dergelijke partijen nodig hebt om 'de markt gezond te houden', dan klopt er iets niet. En al helemaal niet als het tot op deze schaal volledig misbruikt kan worden.
Bij GME is het overduidelijk dat het aandeel niet gerelateerd is aan de prijs van een fysieke winkel die digitale goederen verkoopt. Als dat bij GME mogelijk is, wie zegt dan dat de rest van de markt niet ook een beetje overpriced is?

Los daarvan zal een rentestijging inderdaad het hele 'feestje' ongedaan maken - ook de huizenprijzen :P
Het probleem wat we nu hebben is dat de rente als maar lager moet worden om dit piramidespel in stand te houden. De vraag is hoe negatief je rente kan zijn zonder dat de boel stuk gaat.

Ook dat kan, net als $GME yolo memestocks, niet voor eeuwig door gaan.

Het driemaandelijkse IMF 'de aandelenmarkten zijn overpriced' is hier ook al langs gekomen :p

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Laatst online: 19-08 11:32
MagniArtistique schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 19:04:
[...]
Toen die panicsale kwam ging ik ook voor de bijl. Mijn winst gepakt en klaar nu. Mijn hart is me dankbaar inmiddels. Daarnaast eens ervaren wat een crash en surge met je gesteldheid doen. Niet goed voor mensen..
Nooit met geld handelen dat je niet kunt verliezen, vooral niet bij dit soort situaties. Ik heb zelf ongeveer 10% TSLA aandelen verkocht, puur omdat ik achter de motieven sta van WSB. Ik zal er in ieder geval niet van wakker liggen als alles volgende week crashed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Richh schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 19:10:
[...]

Ik vind persoonlijk de huizenprijzen een beetje irrelevant op dit verhaal. Daar heb je geen apps die wel/geen trading toelaten en/of leveraged forums die pumps and dumps initiëren om grote beleggers die 'de markt gezond houden' te plagen. Huizen zijn een primaire levensbehoefte (al worden ze jammer genoeg steeds meer behandeld als een beleggingsproduct) - aandelen zijn dat niet.
Zou een wezenlijk verschil moeten tussen zitten :)

Wat ik vooral wou zeggen; als je dergelijke partijen nodig hebt om 'de markt gezond te houden', dan klopt er iets niet. En al helemaal niet als het tot op deze schaal volledig misbruikt kan worden.
Bij GME is het overduidelijk dat het aandeel niet gerelateerd is aan de prijs van een fysieke winkel die digitale goederen verkoopt. Als dat bij GME mogelijk is, wie zegt dan dat de rest van de markt niet ook een beetje overpriced is?

Los daarvan zal een rentestijging inderdaad het hele 'feestje' ongedaan maken - ook de huizenprijzen :P
Het probleem wat we nu hebben is dat de rente als maar lager moet worden om dit piramidespel in stand te houden. De vraag is hoe negatief je rente kan zijn zonder dat de boel stuk gaat.

Ook dat kan, net als $GME yolo memestocks, niet voor eeuwig door gaan.

Het driemaandelijkse IMF 'de aandelenmarkten zijn overpriced' is hier ook al langs gekomen :p
Zoals ik aangaf, maar misschien was ik niet helder genoeg , dat GME verhaal moet je volkomen los zien van beleggen/investeren.
Heeft er echt helemaal niets mee te maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
Eerste rechtzaak tegen Robin hood is een feit:
https://investorplace.com...-reddit-stocks-gme-stock/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagniArtistique
tweegroenethee schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 19:11:
[...]

Nooit met geld handelen dat je niet kunt verliezen, vooral niet bij dit soort situaties. Ik heb zelf ongeveer 10% TSLA aandelen verkocht, puur omdat ik achter de motieven sta van WSB. Ik zal er in ieder geval niet van wakker liggen als alles volgende week crashed
Ik had er slechts 1500 in zitten en dat was disposable income, desalniettemin dat gevoel. Maar dat zal ook komen omdat het de allereerste keer is dat je het meemaakt ofzo. Leerzaam is het wel.

Terug naar normale aandelen: wat vinden we van Clean Energy etfs en Automation & Ai? Komende 10 jaar zou daar flink in geïnvesteerd gaan worden als je de politiek en ontwikkeling van bedrijven een beetje ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyrozi
Klopt. Lees ook:
https://twitter.com/justi.../1354853920762253315?s=20

[ Voor 86% gewijzigd door Phyrozi op 28-01-2021 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trader1212
[...]

Ik zit er nog met 60 stuks in en moest mij wel even aan mijn bureau vasthouden het afgelopen uur.

Edit: Kijkt er nog iemand naar CNBC? |:(
Nou MSBNC gaf de schuld aan populisten en the Business insider aan de witte man. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
[...]

Edit: Kijkt er nog iemand naar CNBC? |:(
tweegroenethee schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 19:11:
[...]

Dit is, imho, een mooi geval van oneven risico down/up. Het risico is groot, maar de upside is groter dan de downside.
Afhankelijk van wanneer je bent ingestapt: <50% dat je verliest, >50% dat je meer dan 2x winst pakt. Hoe lager je bent ingestapt hoe groter de onbalans.
Ik lig er niet wakker van als ik de inleg grotendeels verlies, en de upside is groot genoeg dat het een mooie bonus is voor dit jaar als het die kant op gaat.

Als je er wakker van ligt of je echt zorgen maakt dat zit je er misschien met iets te veel in?

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trader1212
Sibylle schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 19:19:
[...]

[...]

Dit is, imho, een mooi geval van oneven risico down/up. Het risico is groot, maar de upside is groter dan de downside.
Afhankelijk van wanneer je bent ingestapt: <50% dat je verliest, >50% dat je meer dan 2x winst pakt. Hoe lager je bent ingestapt hoe groter de onbalans.
Ik lig er niet wakker van als ik de inleg grotendeels verlies, en de upside is groot genoeg dat het een mooie bonus is voor dit jaar als het die kant op gaat.

Als je er wakker van ligt of je echt zorgen maakt dat zit je er misschien met iets te veel in?
Het is niet eens oneven risico wanneer je maar ding kan doen en dat is verkopen maar niet kopen..
Gewoon de grootste bullshit market manipulatie die er maar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuxie

Tuxie

En WeL nU!

Ik ben toch benieuwd naar de motieven van RobinHood. Iedereen zegt wel dat het onder druk van Citadel en Marvin is, maar wie zegt dat dit niet op last van de SEC is gebeurd?

Of krijgen we nu weer een Wirecardje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheStan
Tuxie schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 19:21:
Ik ben toch benieuwd naar de motieven van RobinHood. Iedereen zegt wel dat het onder druk van Citadel en Marvin is, maar wie zegt dat dit niet op last van de SEC is gebeurd?

Follow the money: https://twitter.com/_erod/status/1354840352746737664

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qbOZ1e_6FX9WABixh4SoZlgQorQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Bk74jwm4WDYVB2pXnqwFKKVl.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trader1212

Omdat Citadal en Robinhood met elkaar verbonden zijn...
Ze verweken zo'n 60% van hun orders?

Daarna heeft Citadal Marvin Capital 2 dagen geleden een bailout gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390

Chaos, anarchie en geruchten:
https://twitter.com/justi.../1354853920762253315?s=21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagniArtistique
Kun je je daar ergens op inschrijven? Denk dat er een paar miljoen mensen zijn die hier schade van hebben geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Wat een chaos zeg. Ik zie dat m’n trades BlackBerry gister lekker gestegen was en nu opeens weer dik in de min staat vergeleken met gister; en als ik zo lees hoe dat komt, dan is dat geen shortbubbeltje dat op organische wijze is geklapt zullen we maar zeggen. :X

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuxie

Tuxie

En WeL nU!

trader1212 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 19:23:
[...]

Dat is helder. Maar ik vraag me af wat je dan bezielt om dit echt daadwerkelijk te doen. Je weet dat je dan de SEC en alles en iedereen tegen je krijgt. Dus basically liquideren de aandeelhouders nu effectief het bedrijf Robinhood om hun eigen verliezen te beperken...Ben je als manager in de US ook niet persoonlijk aansprakelijk voor wanbestuur? Ik voel een nieuwe Netflix serie in de maak... 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trader1212
Tuxie schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 19:27:
[...]

Dat is helder. Maar ik vraag me af wat je dan bezielt om dit echt daadwerkelijk te doen. Je weet dat je dan de SEC en alles en iedereen tegen je krijgt. Dus basically liquideren de aandeelhouders nu effectief het bedrijf Robinhood om hun eigen verliezen te beperken...Ben je als manager in de US ook niet persoonlijk aansprakelijk voor wanbestuur? Ik voel een nieuwe Netflix serie in de maak... 🤣
Complete Chaos wordt, want hoe langer ze dit proberen hoe erger het wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
[...]

Ze zaten er voor tientallen miljarden in, dus het is waarschijnlijk een betere business beslissing om dit te doen en dan de gevolgen te managen dan om dat verlies zomaar te nemen.

Het zal ook een flinke proefballon zijn geweest over hoe de politici reageren, het kan zomaar dat Citadel vandaag hun positie genoeg kan afbouwen/hedgen om morgen/maandag weer alles open te gooien en 'sorry' te zeggen als ze beslissen dat dat een betere business beslissing is.

Als er zoveel geld op het spel staat dan is het begrijpelijk om achteraf vergeving te vragen ipv vooraf verlies te aanvaarden.

Ctrl+k

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:57
Volgens mij heb ik de sale price van $0.92 goed gekozen gegokt O-)

[ Voor 3% gewijzigd door RedPixel op 28-01-2021 19:30 ]

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyrozi
RedPixel schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 19:30:
[...]

Volgens mij heb ik de sale price van $0.92 goed gekozen gegokt O-)
Haha, hier idem! Was snel erin en eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
trader1212 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 19:23:
[...]

Het was niet alleen RH he. T212 deed ook mee en zelfs IB beperkte buy orders op marge. Doordat ik de order bij IB er niet meer door kreeg heb ik het geld snel van tafel gepakt en in mij zakken gestopt. Ik ben heel benieuwd hoe dit verhaal gaat aflopen.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Dus een hele club retail investors die zichzelf ‘de retards’ noemen gaan proberen een club hedge funds een oor aan te naaien, omdat die hedgefunds erom bekend staan om de retail investors een oor aan te naaien, aldus de retards, en het resultaat is dat de hedgefunds nu de regards een oor hebben aangenaaid, aldus de retards, en nu is er ophef.

Vat ik het zo goed samen voor de leek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuxie

Tuxie

En WeL nU!

Sibylle schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 19:30:
[...]

Ze zaten er voor tientallen miljarden in, dus het is waarschijnlijk een betere business beslissing om dit te doen en dan de gevolgen te managen dan om dat verlies zomaar te nemen.

Het zal ook een flinke proefballon zijn geweest over hoe de politici reageren, het kan zomaar dat Citadel vandaag hun positie genoeg kan afbouwen/hedgen om morgen/maandag weer alles open te gooien en 'sorry' te zeggen als ze beslissen dat dat een betere business beslissing is.

Als er zoveel geld op het spel staat dan is het begrijpelijk om achteraf vergeving te vragen ipv vooraf verlies te aanvaarden.
Eens, zo kijk er nu ook tegenaan. Maar als bestuurder van RobinHood ga je persoonlijk het schip in (jailtime?). En hoe gaat de rest van de markt hierop reageren (Sec, politici). 1 ding is zeker: geschiedenis wordt geschreven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyrozi
eamelink schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 19:33:
Dus een hele club retail investors die zichzelf ‘de retards’ noemen gaan proberen een club hedge funds een oor aan te naaien, omdat die hedgefunds erom bekend staan om de retail investors een oor aan te naaien, aldus de retards, en het resultaat is dat de hedgefunds nu de regards een oor hebben aangenaaid, aldus de retards, en nu is er ophef.

Correct! Haha.
Nu blijkt maar weer wie er meer macht heeft. Had ook niets anders verwacht.
Ben vooral benieuwd naar de consequenties.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tuxie

Tuxie

En WeL nU!

Je hebt 100 pagina's uitstekend samengevat 👍

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09 14:09
Opeens komen mensen er achter dat de wereld niet eerlijk is. Wijze les. Misschien kweekt het ook meer begrip voor ander onrecht in de wereld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lvanhoe
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-09 12:36
Hey, just build your own stockmarket.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MagniArtistique

Ben benieuwd hoe het gaat lopen. Hedge fondsen hebben onomstotelijk aangetoond dat ze onwettige middelen inzetten om de markt te manipuleren als dat ze uitkomt of aan de verliezende hand zijn. Dit kan wel eens gaan sneeuwballen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuxie

Tuxie

En WeL nU!

MagniArtistique schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 19:40:
[...]

Ben benieuwd hoe het gaat lopen. Hedge fondsen hebben onomstotelijk aangetoond dat ze onwettige middelen inzetten om de markt te manipuleren als dat ze uitkomt of aan de verliezende hand zijn. Dit kan wel eens een sneeuwballen.
Gaan nog genoeg konijnen uit de hoge hoed komen die niemand voorzien heeft ben ik bang. Iedereen is nu al aan het lobbyen waarschijnlijk ...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Broabander
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20-08 22:04
En deze situatie heeft ook blootgelegd dat er toch een duidelijke tweedeling in de maatschappij. Betaalde nieuwsbrieven met analyses van ‘investment institutions’/Hedge Funds met daarin ‘adviezen’ (self-fulfilling prophecies) om ergens op in te stappen of juist te shorten is allemaal prima, maar o wee als iemand op Twitter of Reddit zo’n analyse deelt en het publiek en momentum blijkt toch iets groter dan gedacht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• n3z
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:58

n3z

MagniArtistique schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 19:40:
[...]

Ben benieuwd hoe het gaat lopen. Hedge fondsen hebben onomstotelijk aangetoond dat ze onwettige middelen inzetten om de markt te manipuleren als dat ze uitkomt of aan de verliezende hand zijn. Dit kan wel eens gaan sneeuwballen.
Hedgefondsen: "Wat moesten we dan doen? Ik heb 4 boten en 3 huizen die ik moet onderhouden!"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TheStan
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UJNv48gUHDFH3YVJuvkhQjnEE0Y=/x800/filters:strip_exif()/f/image/a5W5sSbZmKnAapGk1EEqDAGP.png?f=fotoalbum_large

https://twitter.com/elonmusk/with_replies

Elon gooit ook nog wat olie op het vuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-09 16:17
[...]

Boete van 1 miljard of verliezen van tientallen miljarden is de afweging. En dat maakt het hele spelletje oneerlijk, de verliezen die ze hiermee beperken zullen we nooit weten dus de straffen zullen nooit erger zijn dan het afwachten.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• n3z
  • Laatst online: 21:58

n3z

Elon heeft natuurlijk een bloedhekel aan short sellers dus die is nu wel aan het genieten denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phantom09
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:21
TheStan schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 13:58:
[...]

Dit viel mij ook op. Ik kan bij GME niet verkopen middels market order, echter bij andere aandelen wel. Lijkt een stop op GME market orders te zitten.
Geen last van. Ik kon omstreeks 18:45 via Interactive Brokers mijn 2 gme aandelen verkopen voor ik dacht rond de $243. Wel veel minder dan gisteren. Toen had ik 1 aandeel voor $330 verkocht,. Bij nader inzien had ik misschien gisteren moet verkopen.

Ik zag dat ik ook een profit order kan instellen. Ik neem aan dat als ik dit instel op zeg $400, hij dan ook gaat verkopen als er iemand voor $400 of hoger wil kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheStan
phantom09 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 20:03:
[...]

Geen last van. Ik kon omstreeks 18:45 via Interactive Brokers mijn 2 gme aandelen verkopen voor ik dacht rond de $243. Wel veel minder dan gisteren. Toen had ik 1 aandeel voor $330 verkocht,. Bij nader inzien had ik misschien gisteren moet verkopen.

Ik zag dat ik ook een profit order kan instellen. Ik neem aan dat als ik dit instel op zeg $400, hij dan ook gaat verkopen als er iemand voor $400 of hoger wil kopen?
Market orders zijn bij mij nog steeds niet beschikbaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s4IQo2HXn13zMECD-dGjsydK1Uw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mvA2bknePqrG2MBb662lZyit.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phantom09
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:21
ComputerHoed schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 14:33:
Binck is vies bezig. Ze laten je AMC orders vervallen
Mag dit zomaar? Een broker verleent een dienst en weiger deze nu. Klacht indienen bij de AFM/consumentenbond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTU_Natas
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 15:16

BTU_Natas

Superior dutchie

*knip meme-stock slowchat*

[ Voor 79% gewijzigd door Rukapul op 28-01-2021 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Broabander schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 19:52:
En deze situatie heeft ook blootgelegd dat er toch een duidelijke tweedeling in de maatschappij. Betaalde nieuwsbrieven met analyses van ‘investment institutions’/Hedge Funds met daarin ‘adviezen’ (self-fulfilling prophecies) om ergens op in te stappen of juist te shorten is allemaal prima, maar o wee als iemand op Twitter of Reddit zo’n analyse deelt en het publiek en momentum blijkt toch iets groter dan gedacht.
Ark Invest doet in principe exact hetzelfde. Cathie Wood disrupt op de manier ook de markt door hun ETFs actief te beheren en het research openbaar te publiceren. Verder maakt het medium niet zoveel uit maar het is een kwestie van wie wil je volgen en hoeveel vertrouwen heb je in die persoon. Als je het mij vraagt komen er gouden tijden aan voor retail beleggers en gaan de Hedge fondsen, analisten en bankiers steeds meer “markt” verliezen aan publieke informatie. Hier is het ook al een publiek geheim dan een passieve ETF beter rendement geeft omdat je niet voor de levensstijl van Wallstreet hoeft te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intelcore
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-09 21:29
Zal er morgen een grote gamma squeeze komen als de opties aflopen? Anders wellicht nog interessant wat GME in te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagniArtistique
*knip slowchat*

[ Voor 100% gewijzigd door Rukapul op 28-01-2021 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTU_Natas
  • Laatst online: 12-09 15:16

BTU_Natas

Superior dutchie

phantom09 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 20:06:
[...]

Mag dit zomaar? Een broker verleent een dienst en weiger deze nu. Klacht indienen bij de AFM/consumentenbond?
Naja wat ik in mij weg gemodde post aan gaf met een knipoog.
Dat gebeurde bij niet ik kon gewoon bestens bij Binck de order de markt op slingeren. Wat de retailer moet snappen, is dat hun aandelen uitlenen via de broker, meer kost dan het oplevert. Ik hoop dat dit soort initiatieven vaker genomen word. Met de massa onbelansen weg poetsen. Zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuxie

Tuxie

En WeL nU!

Ik sla ook over. Het schijnt dat er voor het sluiten van RobinHood nieuwe shorts zijn ingeslagen. Desalniettemin moet je de aandelen terugkopen als de huidige posities aflopen en dat hebben ze nu al deels gedaan, maar die volumes zijn vandaag wel lager. Ik denk niet dat alles gecovered is.

Maar misschien wordt de markt wel stilgelegd, gaat RobinHood failliet, of gebeurd er weer iets onverwachts. Zorg iig dat je de order al premarket hebt ingegeven, want als er echt nog een squeeze komt zul je bar weinig on-demand kunnen handelen. Op het moment dat iedereen winst neemt ben je alsnog weg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intelcore
Wat een *** broker is binck toch, ik kan niet eens amc opties kopen. Doen die ook al mee aan de manipulatie spelletjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trader1212
Tuxie schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 20:22:
[...]

Ik sla ook over. Het schijnt dat er voor het sluiten van RobinHood nieuwe shorts zijn ingeslagen. Desalniettemin moet je de aandelen terugkopen als de huidige posities aflopen en dat hebben ze nu al deels gedaan, maar die volumes zijn vandaag wel lager. Ik denk niet dat alles gecovered is.

Maar misschien wordt de markt wel stilgelegd, gaat RobinHood failliet, of gebeurd er weer iets onverwachts. Zorg iig dat je de order al premarket hebt ingegeven, want als er echt nog een squeeze komt zul je bar weinig on-demand kunnen handelen. Op het moment dat iedereen winst neemt ben je alsnog weg....
Zoals sommige mensen zeggen, de gevangenis in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11-09 15:32

Qu3st

[Twitter: https://twitter.com/555Sunny/status/1354854993946406917]

Robinhood verkoopt je aandelen wel voor je als je blijft holden.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuxie

Tuxie

En WeL nU!

Qu3st schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 20:37:
[Twitter]

WTF ?

Dit kan toch met geen enkel argument verdedigd worden? Naja, dit soort konijnen dus....Rechtzaken, gevangenis etc. maakt allemaal niet uit, als het geld maar terugvloeit.

En het maar gek vinden dat de meeste Amerikanen geen vertrouwen hebben in de instituties....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
Qu3st schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 20:37:
[Twitter]

Betreft dat wellicht margin requirements? Als ik het goed begreep was dat ook een ding bij robinhood. Niet vreemd toch dat margin requirements afhankelijk zijn van het risico van de genomen posities?
Buffett, quoting partner Munger, says there are three ways to go broke: ‘liquor, ladies and leverage’
https://www.cnbc.com/2018...everage-is-the-worst.html
spoiler:
“Now the truth is — the first two he just added because they started with L — it’s leverage.”

;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd1 op 28-01-2021 20:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phyrozi
Verwijderd1 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 20:40:
[...]

Betreft dat wellicht margin requirements? Als ik het goed begreep was dat ook een ding bij robinhood. Niet vreemd toch dat margin requirements afhankelijk zijn van het risico van de genomen posities?
Ja, zijn margin posities.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-09 11:54
In ander nieuws, ook GM heeft het licht gezien:

**
General Motors Co. is promising to go green by making all of its global operations and vehicles carbon neutral by 2040, including selling only zero-emission models by 2035.
**

https://www.msn.com/en-us...odels-by-2035/ar-BB1dbeLr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanooki
  • Niet online
Intelcore schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 20:29:
Wat een *** broker is binck toch, ik kan niet eens amc opties kopen. Doen die ook al mee aan de manipulatie spelletjes.
Hier wel mogelijk hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:01
Ook voor de lol een gamestop share gekocht. Zie wel wat er gebeurt. Mocht het naar 5 dollar zaken, dan was het maar een paar honderd dollar loss.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Ik moet zeggen, het zou het verhaal zeker wel goed doen als er inderdaad vanuit grote shorters druk is uitgeoefend op Robin Hood om koop van GME tegen te houden.

Dat het - zoals in dit topic werd genoemd - al 'onomstotelijk bewezen' is, gaat wat ver :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03:33
eamelink schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 21:02:
Ik moet zeggen, het zou het verhaal zeker wel goed doen als er inderdaad vanuit grote shorters druk is uitgeoefend op Robin Hood om koop van GME tegen te houden.

Dat het - zoals in dit topic werd genoemd - al 'onomstotelijk bewezen' is, gaat wat ver :P
Het is natuurlijk wel heel toevallig als ineens heel veel brokers precies op dezelfde dag besluiten om opening trades niet meer toe te staan. Ik zet mijn geld in dat de SEC wat druk heeft gezet, maar we zullen zien. Dit verhaal krijgt ongetwijfeld nog wel een vervolg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:02
Charly schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 20:46:

**
General Motors Co. is promising to go green by making all of its global operations and vehicles carbon neutral by 2040, including selling only zero-emission models by 2035.
**

Lekkere loze statement. Na 2030 mag je in vrijwel geen enkele markt nog ICE voertuigen verkopen. De overheid van de VS heeft zelfs al aangekondigd dat ze nu geen ICE's meer gaan kopen. En dan willen ze dat bij GM vanaf 2035 gaan doen.

Ze hadden beter alleen de naam kunnen veranderen naar GM Electric. En hopen dat mensen per ongeluk hun aandeel kopen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagniArtistique
Charly schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 20:46:

**
**

Om daar even op in te haken; wat vinden we van global clean energy etfs? Valt me op dat die al jaren significant stijgen en met de 2030 belofte kunnen die maar 1 kant op lijkt mij. Veilige investering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Hielko schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 21:10:
[...]

Het is natuurlijk wel heel toevallig als ineens heel veel brokers precies op dezelfde dag besluiten om opening trades niet meer toe te staan. Ik zet mijn geld in dat de SEC wat druk heeft gezet, maar we zullen zien. Dit verhaal krijgt ongetwijfeld nog wel een vervolg.
Of druk van hun vriendjes op de country club, die miljarden dreigen te verliezen.
Heel veel apps zijn geen zelfstandige brokers. Die laten hun transacties uitvoeren door een derde partij (die daar leuk aan verdient, en commissie betaalt aan de app). Die grote brokers dreigen zelf ook miljarden te verliezen als hedgefunds failliet gaan. Vaak hebben die een enorme leverage, verzekerd door de broker.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Het is natuurlijk wel heel toevallig als ineens heel veel brokers precies op dezelfde dag besluiten om opening trades niet meer toe te staan.
Absoluut. En sommigen zijn goed verdedigbaar:

- Uitschakelen van market orders ten faveure van limiet orders kan klanten beschermen, terwijl ze in principe nog steeds alles kunnen
- 100% marge requirement bij kopen
- Superhoge marge requirements bij shorten

Maar 'niet kopen' is wel discutabel.
Dit verhaal krijgt ongetwijfeld nog wel een vervolg.
Dat zeker :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
MagniArtistique schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 21:13:
[...]

Om daar even op in te haken; wat vinden we van global clean energy etfs? Valt me op dat die al jaren significant stijgen en met de 2030 belofte kunnen die maar 1 kant op lijkt mij. Veilige investering?
Ik heb zelf Tesla aandelen ipv clean energy. Dan heb je elektrisch transport, energie opslag en zonnepanelen gedekt.
Maar het is wel een sector waarvan ik verwacht dat hij gaat exploderen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intelcore
Jij kan een call optie amc kopen?

Ik krijg deze melding:

"Voor orders in dit fonds kunnen (op dit moment) alleen sluitingstransacties opgegeven worden."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Laatst online: 19-08 11:32
RocketKoen schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 21:16:
[...]
Heel veel apps zijn geen zelfstandige brokers. Die laten hun transacties uitvoeren door een derde partij (die daar leuk aan verdient, en commissie betaalt aan de app). Die grote brokers dreigen zelf ook miljarden te verliezen als hedgefunds failliet gaan. Vaak hebben die een enorme leverage, verzekerd door de broker.
En dat is bij Robinhood geen uitzondering, zie ook YouTube: Robinhood's Sketchy Business Model 🕵️

Citadel maakt ontzettend veel geld via Robinhood

Niet geheel toevallig dus dat Robinhood opeens GME blokkeerd:
Citadel LLC and Point72 Asset Management are investing $2.75 billion in hedge fund Melvin Capital Management
[...]
Melvin has been hard-hit by a series of short bets, starting the year with $12.5 billion in assets and losing almost 30% through Friday, people familiar with the firm said. Among other short positions, Melvin bet against the surging stock of videogame retailer GameStop Corp.
https://www.wsj.com/artic...al-management-11611604340

Hoe meer mensen GME kopen en houden, des te meer verlies Melvin en andere gaan maken op de short.

[ Voor 33% gewijzigd door tweegroenethee op 28-01-2021 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 15:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Intelcore schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 21:19:
[...]

Ik krijg deze melding:

"Voor orders in dit fonds kunnen (op dit moment) alleen sluitingstransacties opgegeven worden."
Op Flatex is alles beschikbaar, de hele dag gewoon. Dus misschien wel 3.90,- transactiekosten maar wat dit soort onzin betreft betrouwbaarder dan die gratis traders die worden gefund door grote fondsen.

1 ding is wel zeker, van een positie waar 60% op is ingeleverd (AMC) is er wel weinig meer om te verliezen 8)7 Ben dus eens benieuwd of dat verliesje wat ingeperkt kan worden. Begrijp overigens ook niet waarom ik in vredesnaam 19.10,- heb betaald per aandeel terwijl het nooit zo hoog heeft gestaan de afgelopen dagen. Ik meen zelfs dat ik een limit order had staan. Maar goed, shit happened, het zij zo.

[ Voor 29% gewijzigd door Kuusj op 28-01-2021 21:29 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Laatst online: 10-09 21:35
Inside info van Robinhood:
Als dit klopt dan zou dat wel erg zijn!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tey5D96fsDo2vnipmISgccIs2t8=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oMwwd48BpkEhTN3ZgQKaPDH8.jpg?f=fotoalbum_small

[ Voor 8% gewijzigd door OneTimer op 28-01-2021 21:33 ]

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

MagniArtistique schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 21:13:
[...]

Is helaas voor een groot deel al reeds ingeprijsd.

Ik houd wel enkele bedrijven een beetje in de gaten, en koop in bij een dip. Waarschijnlijk tegen beter weten in.

Zie oa First Solar, die is best aanzienlijk in zo'n etf.
Van de resultaten word ik nou niet echt blij icm met koersverloop :P

http://tools.morningstar....ientFund=0&CurrencyId=EUR

[ Voor 35% gewijzigd door Sport_Life op 28-01-2021 21:39 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online
OneTimer schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 21:32:
Inside info van Robinhood:
Als dit klopt dan zou dat wel erg zijn!

[Afbeelding]
Geen enkel bewijs...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06:09
Wat er vandaag gebeurt gaat echt de boeken in en hopelijk wordt het uitvergroot over de hele wereld.

Ik kan het opzich nog niet geloven wat er nu precies gebeurd allemaal, imho manipulatie to the max en dit gaat zeker nog wel een staartje krijgen, dat kan niet anders.

Maar het is wel duidelijk dat het Citadel nu overal dikke vingers in heeft.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antifon
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:15
[...]

De SEC die brokers pusht om voor bepaalde stocks nog enkel sellen toe te staan, via achterkamertjes ook nog, dat zou wel heel bizar zijn. Zij moeten juist een level playing field garanderen. Dat is een van hun kerntaken. Door aankopen onmogelijk te maken doe je het tegenovergestelde.

De zogenaamde reden dat dit is om beleggers te beschermen is natuurlijk ook lachwekkend, omdat ieder weldenkend mens weet dat door zulke maatregelen de koers gaat dalen en een hele grote groep beleggers die reeds gekocht hebben verliezen gaan lijden. Dus hoezo bescherming als je willens en wetens de koers laat crashen. Dit is gewoon een ordinair schandaal, op de achtergrond georchestreerd door meerdere partijen die belang hebben bij damage control voor de hedgefunds. Tekenend is in dit verband dat in de media werd gerefereerd aan het sluiten van long posities door de hedge funds in andere aandelen, om hun verliezen op te vangen. Dat heeft natuurlijk ook weer consequenties voor andere partijen en de markt als geheel.

[ Voor 9% gewijzigd door Antifon op 28-01-2021 22:06 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• lvanhoe
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-09 12:36
De dag voor de grootst mogelijke short squeeze in de geschiedenis van de stockmarket, verbiedt een trader die door hetzelfde hedgefund wordt gefund, en die voor datzelfde hedgefund heel veel geld verdient, de handel in een aandeel waar hetzelfde hedgefund miljarden op kan verliezen, zodat ditzelfde hedgefund de koers naar beneden kan trappen waardoor ditzelfde hedgefund miljaren minder kan verliezen.

Noem me maar naief, maar ik heb niet zoveel 'bewijs' nodig'. Ik hoop dat ze een miljardenclaim aan hun broek krijgen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
Maar goed, als "Low-level, technical shit" is het wel aannemelijk dat zo'n persoon op de hoogte is van C-suite communicatie en telefoontjes vanuit het Witte Huis. Lijkt me in ieder geval een stuk waarschijnlijker dan dat iemand een beetje zit te trollen. :')

Laten we eerst de onderzoeken afwachten. d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online
lvanhoe schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 21:38:
[...]

De dag voor de grootst mogelijke short squeeze in de geschiedenis van de stockmarket, verbiedt een trader die door hetzelfde hedgefund wordt gefund, en die voor datzelfde hedgefund heel veel geld verdient, de handel in een aandeel waar hetzelfde hedgefund miljarden op kan verliezen, zodat ditzelfde hedgefund de koers naar beneden kan trappen waardoor ditzelfde hedgefund miljaren minder kan verliezen.

Noem me maar naief, maar ik heb niet zoveel 'bewijs' nodig'. Ik hoop dat ze een miljardenclaim aan hun broek krijgen.
Ja, het het zaakje stinkt en we zijn er nog lang niet klaar mee. Maar dit bericht is zo generiek dat iedereen het bedacht kan hebben. Het kan net zo goed een troll zijn als een werknemer van RobinHood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanooki
  • Niet online
Intelcore schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 21:19:
[...]

Ik krijg deze melding:

I stand corrected, had eerder de order niet tot de laatste stap doorgeklikt. Bij het definitief bevestigen van een order krijg ik dezelfde melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagniArtistique
Sport_Life schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 21:33:
[...]

Is helaas voor een groot deel al reeds ingeprijsd.

Ik houd wel enkele bedrijven een beetje in de gaten, en koop in bij een dip. Waarschijnlijk tegen beter weten in.

Zie oa First Solar, die is best aanzienlijk in zo'n etf.
Van de resultaten word ik nou niet echt blij icm met koersverloop :P

http://tools.morningstar....ientFund=0&CurrencyId=EUR
Is dat niet veel riskanter? Ik ga er vanuit dat een etf zijn aandelen verruild op moment dat er een interessantere speler in de markt komt die aan de portfolionorm voldoet? Dan heb je toch vee meer spread op gelijksoortige aandelen?

[ Voor 3% gewijzigd door MagniArtistique op 28-01-2021 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagniArtistique
RocketKoen schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 21:18:
[...]

Ik heb zelf Tesla aandelen ipv clean energy. Dan heb je elektrisch transport, energie opslag en zonnepanelen gedekt.
Die staan nu all time high na laatste q4 berichten. Gezien concurrentie VW, GM, etc. komende jaren, wat rechtvaardigt volgens jou die positie en een koop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
  • Laatst online: 00:52
MagniArtistique schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 22:08:
[...]

Die staan nu all time high na laatste q4 berichten. Gezien concurrentie VW, GM, etc. komende jaren, wat rechtvaardigt volgens jou die positie en een koop?
Nieuwe batterijen, fabriek in Europa, Cybertruck, Semi, $25k auto en in de laatste call werd ook gehint naar een busje als de batterij productie op stoom komt. Energie divisie is ook hart aan het groeien en FSD gaat ook steeds beter.
Maar goed het is nu al niet meer zo leuk om bij te kopen nu het al weer 800+ is.

[ Voor 7% gewijzigd door jip_86 op 28-01-2021 22:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-07 16:31

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

jip_86 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 22:14:
[...]

Nieuwe batterijen, fabriek in Europa, Cybertruck, Semi, $25k auto en in de laatste call werd ook gehint naar een busje als de batterij productie op stoom komt. Energie divisie is ook hart aan het groeien en FSD gaat ook steeds beter.
Maar goed het is nu al niet meer zo leuk om bij te kopen nu het al weer 800+ is.
Dat is allemaal ingeprijsd, waarom zou het omhoog gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
RocketKoen schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 21:18:
[...]

Als ik naar de laatste EU berichten kijk wordt ik niet happy van Tesla. #3 in sales, +9% YoY. De rest van de top tien is minder dan jaar t koop of laat YoY groei zien van >100%.
#2 Volkswagen was bijvoorbeeld nog niet in januari te koop en toch meer sales.

Voor nu zet ik veel vraagtekens bij de Tesla waardering. VW zou nu grotet mktcap moeten hebben dan Tesla met dit soort cijfers. Zij maken immers veel langer EN veel meer winst.

IMO is Tesla nu geprijsd op boven verwachting succes van alles (Solar, utility, alles moet beter doen dan verwacht). Logisch gevolg is dus dat het enkel omlaag kan ivm de waarde van tijd - we zijn daar nog niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Xanaroth op 28-01-2021 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 13:52
Xanaroth schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 22:18:
[...]

Als ik naar de laatste EU berichten kijk wordt ik niet happy van Tesla. #3 in sales, +9% YoY. De rest van de top tien is minder dan jaar t koop of laat YoY groei zien van >100%.
#2 Volkswagen was bijvoorbeeld nog niet in januari te koop en toch meer sales.

Voor nu zet ik veel vraagtekens bij de Tesla waardering. VW zou nu grotet mktcap moeten hebben dan Tesla met dit soort cijfers. Zij maken immers veel langer EN veel meer winst.

IMO is Tesla nu geprijsd op boven verwachting succes van alles (Solar, utility, alles moet beter doen dan verwacht). Logisch gevolg is dus dat het enkel omlaag kan ivm de waarde van tijd - we zijn daar nog niet.
Tesla is ook gewoon een Memestock, op Reddit wordt Elon niet voor niks Papa Elon genoemd.

Ben echt een Tesla fan op de manier hoe ze met hun auto's omgaan kwa software en innovatie maar zodra VW of andere merken dit ook gaan doen dan is het snel klaar. Heb er zelf ook een gehad en het rij genot is echt heerlijk

Voordeel van Tesla blijft wel hun software, superchargers en dat ze emmisierechten kunnen verkopen. Cybertruck zie ik de komende 1-2jaar nog niet komen (Model Y is hier nog steeds niet te koop)

[ Voor 19% gewijzigd door GrooV op 28-01-2021 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen reactie op deze artikels? Lijkt me toch nogal fundamenteel in dit topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 22:31:
Geen reactie op deze artikels? Lijkt me toch nogal fundamenteel in dit topic.
Tsja, typisch verhaal. Paar beginners die een jaartje op de beurs zitten, veel te veel risico nemen, nu denken dat ze doorgewinterd zijn en die nu anderen (met de beste intenties!) aanmoedigen ook mee te doen.

En het IMF dat gebaat is bij stabiliteit in het financiële systeem en wil voorkomen dat mensen risico's nemen die ze niet goed begrijpen.

Je kan het beste naar het IMF luisteren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• noslen
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12-09 18:30
Ondanks de kleine winst heb ik er nu wel een vreemde nasmaak aan overgehouden. Ik vind het huidige investeringsklimaat niet heel prettig. Hopelijk vindt dit topic zijn oude weg weer terug :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
Basekid schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 20:46:
Ook voor de lol een gamestop share gekocht. Zie wel wat er gebeurt. Mocht het naar 5 dollar zaken, dan was het maar een paar honderd dollar loss.
Volgens mij zijn de echte winnaars degenen die vlak voor de koersstijging gekocht hebben. Als je nu koopt heb je ook een reeële kans dat de zeepbel doorgeprikt wordt en je flink verlies pakt. Wel vind ik het een fantastisch fenomeen.

Zelf begonnen met periodiek beleggen deze week. Gewoon elke maand een paar 100 euro in NT world en NT em via ABN Amro. Levert meer op dan sparen hopelijk en het is geld dat we kunnen missen.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Murphy78
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 03-09 20:48
flyguy schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 13:57:
Opgepast, lange post :P
Grote institutionele partijen maken hiervoor gebruik van prime brokers en die fixen dat: hedge fund A belt zijn prime broker Goldman om short te gaan op aandeel X. Goldman belt Blackrock en die vindt het best om hoeveel Y tegen rente Z uit te lenen en zo komt dat billateraal tot stand. Geen effect op de prijs. Sowieso vindt tegenwoordig de meeste handel buiten de reguliere beurzen om, maar dat is een ander verhaal.
Mooie uiteenzetting, bedankt. Kun je het dikgedrukte toelichten?

Dit soort zaken versterken mijn overtuiging dat buy & hold veiliger voor individueen is; teveel onbekend ijs onder die paar piekjes die ik zie.

Blij dat ik ver weg ben gebleven van de GME/AMC/TSLA's van deze wereld. 8)
Pagina: 1 ... 67 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.