flyguy schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 16:43:
[...]
Het is uiteindelijk gewoon pump and dump en dat tast de integriteit van de markten aan. Ik las vandaag op het FT dat de SEC ook al deze zaken aan het onderzoeken is.
Het wordt nu leuk gepresenteerd als een soort Robin Hood-verhaal waarin kleine spelers het winnen van het grote, boze Wall Street, maar dat in natuurlijk een compleet verkeerde voorstelling.
Je ziet nu ook een enorm bandwagon-effect ontstaan waardoor het er niet beter op wordt maar ja: If you think this has a happy ending, you haven’t been paying attention.
Ach ja, iedereen springt nu de stockmarket op om maar enig rendement te behalen nu spaarrentes nihil zijn

Tot op zekere hoogte geldt je laatste zin daarom voor de gehele markt.
Beleggers boeren op dit moment enorm goed bij al die particulieren die de markt op komen. Tot op zekere hoogte is TSLA nu toch net zo goed een pump & onvermijdelijke dump? Daar zit ook een groei achter die niet in relatie is tot wat het bedrijf zelf meemaakt, laat staan dat de huidige waarde in relatie staat tot andere autobedrijven. Beetje flauw dat de SEC nu hier een onderzoek naar gaat doen en de hele tijd GME stocks op pauze zet.
Ponzi scheme wordt hierboven ook al genoemd. Bij de huidige aandelen-vraag is dat tot op zekere hoogte exact hetzelfde verhaal. Ik zie weinig verschil met Gamestop in dit opzicht, behalve dan het kortere timeframe
De app waarmee al die relatief jonge beleggers dit voor elkaar krijgen... heet niet voor niks RobinHood

daar kan WSB ook weinig aan doen.
Uiteindelijk verschilt Reddit of wat voor ander forum dan ook, bijzonder weinig van een beursanalist die voorspellingen doet... toch?
Persoonlijk vind ik al een tijdje dat je je moet afvragen of je Jan Modaal x100 leverage moet laten toepassen op de stock market, maargoed - er zijn ook erg veel partijen bij gebaat.
[
Voor 6% gewijzigd door
Richh op 26-01-2021 16:58
]