haha ja... dit had ik zelf ook kunnen verzinnenHEA220 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 17:43:
[...]
ehhhhh, de site van VanEck misschien![]()
https://www.vanecketfs.nl...CITS-ETF/30/samenstelling
Dank!
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
haha ja... dit had ik zelf ook kunnen verzinnenHEA220 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 17:43:
[...]
ehhhhh, de site van VanEck misschien![]()
https://www.vanecketfs.nl...CITS-ETF/30/samenstelling
De truc is vaak om de databron van een eventuele grafiek te achterhalen. Die kan je dan in PP importeren middels de JSON databron.RocketKoen schreef op maandag 4 januari 2021 @ 17:45:
Weet iemand hoe ik de NN fondsen van fitvermogen in yahoo finance en portfolio performance krijg?
https://www.fitvermogen.n...4CFD69ABBDE2B46DACBF3A5D2
Op basis van het ISIN nummer en de ticker code vind hij niets.
Oke dan ligt het niet aan mijganz schreef op maandag 4 januari 2021 @ 17:07:
[...]
Het rendementspercentage in de BND-omgeving kan ik niet volgen momenteel, daar klopt niet veel van volgens mij.
Ik verwerk de transactiekosten inderdaad ook in PP als fees.
Geen idee hoe dit werkt. maar het werkt.Zr40 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 17:48:
[...]
De truc is vaak om de databron van een eventuele grafiek te achterhalen. Die kan je dan in PP importeren middels de JSON databron.
Voor dit fonds is dat https://api.nnip.com/prod/funds/NL0012125736
Vul bij Path to Date dit in: $.navList.*.navDate
En bij Path to Close: $.navList.*.navVal
Dat is ook zo, alhoewel die kosten niet vast staan natuurlijk.Xanaroth schreef op maandag 4 januari 2021 @ 17:39:
@JohanNL Wanneer je PER WEEK 0,5% van de WAARDE moet afstaan om te shorten.. dan heb je nu een set ballen hangen van astronomisch formaat imo.
8 ct/week (+dividend) in de hoop op een 40ct daling is geen bijzonder sterke case...
In vino veritas, in aqua sanitas
Paar weken later. Het bedrijf heeft inmiddels de aandacht van twee short sellers (Lightshed en Kerrisdale) en het aandeel daalt als een baksteen. De koers ziet er letterlijk uit als een achtbaan... omhoog, hoger, nog hoger, hard omlaagZr40 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 21:11:
Vandaag kreeg ik weer eens een stock pick van de nieuwsbrief. Klein bedrijf, 2B market cap, ken ze verder niet dus ik kijk eens naar de laatste 10-Q.
[...]
Daarnaast ook andere leuke items zoals:Ondertussen wel even +18% puur op het verschijnen als pick... Nee, deze sla ik over.
- We will require additional capital to meet our financial obligations and support planned business growth, [..]
- We have identified material weaknesses in our internal control over financial reporting [..]
- We are not in compliance with the payment obligations of a significant number of our significant content agreements
Klinkt wel heel erg als een boilerroom tactiek van die stock pick nieuwsbrief.Zr40 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 18:24:
[...]
Paar weken later. Het bedrijf heeft inmiddels de aandacht van twee short sellers (Lightshed en Kerrisdale) en het aandeel daalt als een baksteen. De koers ziet er letterlijk uit als een achtbaan... omhoog, hoger, nog hoger, hard omlaag
Iets meer, ongeveer 60%: https://www.bloomberg.com...property-partners-privateXanaroth schreef op maandag 4 januari 2021 @ 17:39:
Tevens ~10% reeds in handen van de moeder maatschappij.
Ik heb een bitcion tracker (staat flink in de plus) en een etherium tracker (staat in de min).Qunix schreef op zondag 3 januari 2021 @ 23:17:
Je portfolio diversificeren door een klein deel in Bitcoin te stoppen is niet verkeerd hoor. Maar doe het niet in een andere coin dan Bitcoin. Zo ook een deel in vastgoed, in goud en zilver, en een deel in aandelen.
Over goud en zilver gesproken, je kan in een ETF beleggen, of mijnbedrijven, of echte fysieke baren kopen. Zitten jullie in goud/zilver en zo ja, hoe?
Dit vind ik interessant: goldrepublic.nl. Je legt steeds wat bij en zodoende ben je (mede) eigenaar van een baar. Als je minimaal een bepaalde hoeveelheid hebt ingelegd kan je voor een prijs het reserveren en bezit je het ook. 1% voor bewaringskosten inclusief verzekering en 0.5% transactiekosten door mee te doen met hun spaarprogramma, anders dmv limit- of market orders inkopen met 1% transactiekosten. Vallen onder toezicht van de AFM. Bedrijf is los van waar zij het geld bewaren (zoals DEGIRO ook heeft en andere brokers).
Waarom niks anders dan bitcoin dan? Alleen omdat het de meest bekende is?Qunix schreef op zondag 3 januari 2021 @ 23:17:
Je portfolio diversificeren door een klein deel in Bitcoin te stoppen is niet verkeerd hoor. Maar doe het niet in een andere coin dan Bitcoin. Zo ook een deel in vastgoed, in goud en zilver, en een deel in aandelen.
[ Voor 9% gewijzigd door ThaddeusX op 04-01-2021 20:37 ]
Klopt, maar zonder historie/grafiek.RocketKoen schreef op maandag 4 januari 2021 @ 17:45:
edit:
Blijkbaar is hij bij yahoo bekend als NNESA.AS
Over trading212 vind je via Reddit deze twee reviews:ThaddeusX schreef op maandag 4 januari 2021 @ 20:19:
Zijn er mensen die gebruik maken van Trading212 of Etoro? Ze claimen geheel gratis te zijn...maar op google zie ik ook een handvol reviews dat ze je geld niet uitbetalen etc.
Geen idee of dit ook echt zo is dus ben benieuwd naar recent\Nederlandse mede-tweakers met hun ervaringen
Edit: Dit soort comments zie ik zelfs bij DeGiro
geen los crypto account opzetten bij een vage exchange (met papierwerk etc.)Deveon schreef op maandag 4 januari 2021 @ 20:04:
Een Bitcoin tracker heb ik nooit begrepen. Waarom zou je een beheerders fee willen betalen? Mijn soft wallet bij Blockchain is net zo veilig en juist een van de grote voordelen van Bitcoin is dat opslaan niets kost en ik het juist daarom als alternatief zie op goud.
Ik heb het aanstaan. Heb over de afgelopen 3 maanden dat ik bij Binck zit slechts 10 cent er mee verdientjdh009 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:53:
Ik zag zojuist Securities Lending staan op mijn overzichtpagina van Binck.
[...]
Hebben jullie hier ervaring mee? Zoals ik nu de samenvatting lees ben je bijna een dief van je eigen portemonnee als je het niet doet. Maar zoiets als gratis geld bestaat niet, lijkt me.
Er moet wel (genoeg) geshort worden op de aandelen in je bezit. Voor mij was het vorig jaar >50 EUR op 60-70k belegd. Zit dan wel bewust in de hoog-risico hoek van REIT's, daar komt zo'n beetje al die vergoeding vandaan (speciale dank aan de 1,5-2 EUR/dag voor die Brookfield Property aandelen).phantom09 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 20:56:
[...]
Ik heb het aanstaan. Heb over de afgelopen 3 maanden dat ik bij Binck zit slechts 10 cent er mee verdient
[ Voor 31% gewijzigd door Xanaroth op 04-01-2021 21:08 ]
Voor mij enkel bitcoin omdat het veruit de hoogste marketcap heeft, het voor men synoniem staat aan cryptocurrency en ondersteund wordt door PayPal, Square en sinds kort ook Ark Invest.Santee schreef op maandag 4 januari 2021 @ 20:07:
[...]
Waarom niks anders dan bitcoin dan? Alleen omdat het de meest bekende is?
Goud (en zilver) zie ik meer als een hedge. De kosten vind ik ook relatief hoog bij GoldRepublic door de 1% opstalkosten (inclusief verzekering). Ze hebben ook een spaarprogramma waarbij je dan 0.5% transactiekosten hebt in plaats van 1%.phantom09 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 19:56:
[...]
Heb ooit in het verleden een rekening gehad bij Goldrepublic. Het leuke was dat je de saldo van andere klanten kan zien, wel anoniem. Er zijn mensen bij die een paar tientallen Kg goud in bezit hebben.
De kosten vind ik relatief hoog, dus ik ben hier weg gegaan. Mede ook omdat destijd goud niet op schoot.
Bitcoin bezit 80% dominance van alle crypto currencies. En zoals vermeld dat grote bedrijven miljarden erin hebben gestoken. De meeste andere coins zijn hetzelfde als pennystocks met bedragen onder de 1 dollar.Santee schreef op maandag 4 januari 2021 @ 20:07:
[...]
Waarom niks anders dan bitcoin dan? Alleen omdat het de meest bekende is?
[ Voor 52% gewijzigd door scoobs op 04-01-2021 21:53 ]
Écht een sterk artikel... NOT...WizZie- schreef op maandag 4 januari 2021 @ 21:48:
https://www.trouw.nl/econ...ijn-autobedrijf~b9f9e652/
'Musketeers'.. je moet er maar opkomen
Zag hem ook voorbij komen.WizZie- schreef op maandag 4 januari 2021 @ 21:48:
https://www.trouw.nl/econ...ijn-autobedrijf~b9f9e652/
'Musketeers'.. je moet er maar opkomen
In vino veritas, in aqua sanitas
🌞🍃
https://www.investopedia.com/terms/o/overvalued.aspkamerplant schreef op maandag 4 januari 2021 @ 22:15:
Ik zit wat te browsen en kom op Yahoo Finance terecht. Ik zoek een paar bedrijven op, bijna allemaal staan ze op status "overvalued".
Bijvoorbeeld Microsoft: https://finance.yahoo.com...SFT?p=MSFT&.tsrc=fin-srch Zie linksonder.
Het zijn opvallend veel bedrijven. Wat zegt dit volgens jullie? Welke waarde zou ik dit moeten toekennen?
Ik zou zeggen, nee, afgezien van het vastzetten in deposito's om een klein beetje extra rente te schrapen. Maar wat vind jij een laag risico? Wat voor verlies zou je acceptabel vinden na 2 jaar?zit schreef op maandag 4 januari 2021 @ 22:46:
Even een vraag tussendoor:
Mijn plan is om over ongeveer 2 jaar een huis te kopen. Door onzekerheden is eerder niet praktisch. Hiervoor heb ik dus wel vast geld gereserveerd wat nu niks staat te doen... Zijn er lage risico investeringen om het in de tussentijd toch nuttig te gebruiken?
Een zeer klein deel zit al in ETF voor langere termijn, maar vanwege de korte duur heb ik verder niks gedaan
Je zou kunnen denken aan een spaardeposito. Dat is goed voorspelbaar. Maar natuurlijk met als downside dat het verwachte rendement ook laag is. Maar weer wel hoger dan je spaarrekening.zit schreef op maandag 4 januari 2021 @ 22:46:
Mijn plan is om over ongeveer 2 jaar een huis te kopen. Door onzekerheden is eerder niet praktisch. Hiervoor heb ik dus wel vast geld gereserveerd wat nu niks staat te doen... Zijn er lage risico investeringen om het in de tussentijd toch nuttig te gebruiken?
Een zeer klein deel zit al in ETF voor langere termijn, maar vanwege de korte duur heb ik verder niks gedaan
Er zijn er ook die je wel mag open breken als je hypotheek afsluit. Ik heb nu wat bij Credit Europe Bank staan, 0,9%, 10 jaar looptijd, kostenloos open te breken in geval van hypotheek (en nog wat dingen IIRC).scoobs schreef op maandag 4 januari 2021 @ 22:55:
En niet eerder opneembaar, of tegen een afkoopsom. Mocht je ineens om wat voor reden het geld eerder nodig hebben.
Qua eerste indruk denk ik aan 1% verlies acceptabel, al is dit nog nergens op gebaseerdHielko schreef op maandag 4 januari 2021 @ 22:52:
[...]
Ik zou zeggen, nee, afgezien van het vastzetten in deposito's om een klein beetje extra rente te schrapen. Maar wat vind jij een laag risico? Wat voor verlies zou je acceptabel vinden na 2 jaar?
Ik ga hier in ieder geval naar kijken, bedanktyulunga schreef op maandag 4 januari 2021 @ 22:53:
[...]
Je zou kunnen denken aan een spaardeposito. Dat is goed voorspelbaar. Maar natuurlijk met als downside dat het verwachte rendement ook laag is. Maar weer wel hoger dan je spaarrekening.
Dan zou ik het echt niet doen, genoeg jaren waar je 5-6-7% verlies kon hebben. Meestal jaar erop wel weer wat extra in de plus ter compensatie, maar als je zo lang niet kan wachten heb je dus een flink verlies. Mede daarom zegt men ook dat beleggen meer iets is voor de lange termijn (minimaal 5-10 jaar).zit schreef op maandag 4 januari 2021 @ 22:59:
[...]
Qua eerste indruk denk ik aan 1% verlies acceptabel, al is dit nog nergens op gebaseerd
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
[ Voor 27% gewijzigd door scoobs op 04-01-2021 23:05 ]
Ecodan 7,5kW Nibe F130 ventilatie warmtepomp, 300l RVS SWW, 8400wp zonnepanelen, LL airco/verwarming, 2 MARSTEK VENUS E firmware v151 combination CT003 v114 app v1.6.33
Dan is er echt geen enkele optie behalve geld op een spaarrekening zetten of deposito openen.zit schreef op maandag 4 januari 2021 @ 22:59:
[...]
Qua eerste indruk denk ik aan 1% verlies acceptabel, al is dit nog nergens op gebaseerd
Gekocht op een andere beurs? VWRL is alleen gratis in kernselectie op Euronext Amsterdam. Data van Euronext is ook met realtime data, andere beurzen mogelijk niet.corsat schreef op maandag 4 januari 2021 @ 23:03:
Ik heb vandaag geprobeerd degiro te bellen maar enorme wachttijden maar wellicht dat iemand antwoorden heeft op mijn vragen,
1e ik heb in December vwrl gekocht maar zie nu dat dit niet hetzelfde fonds is als wat ik eerder gekocht heb, er is een verschil in de laatste kolom met d koers, bij de ene staat direct en de andere staat 15 minuten vertraagd. Warom zijn het 2 verschillende fondsen ?
Hoe ongeveer is je 2 jaar en wat als dat potje is gehalveerd zijn de eerste twee vragen die in mij opkomen.zit schreef op maandag 4 januari 2021 @ 22:46:
Bij banken is de garantstelling per banklicentie. Of je daar nu 1 of 10 rekeningen hebt. Ik neem aan dat dit voor beleggen hetzelfde gaat.corsat schreef op maandag 4 januari 2021 @ 23:03:
Ik heb vandaag geprobeerd degiro te bellen maar enorme wachttijden maar wellicht dat iemand antwoorden heeft op mijn vragen,
1e ik heb in December vwrl gekocht maar zie nu dat dit niet hetzelfde fonds is als wat ik eerder gekocht heb, er is een verschil in de laatste kolom met d koers, bij de ene staat direct en de andere staat 15 minuten vertraagd. Warom zijn het 2 verschillende fondsen ?
2e ik heb op mijn naam een pensioenrekening, als ik nu prive nog een rekening open heb ik dan 2 x max 20k vergoeding als degiro failliet gaat?
Je kunt pas zeggen dat iets overvalued is als je er onderzoek naar gedaan hebt, in plaats daarvan gebruikt Yahoo gewoon een rekensommetje: de P/E ratio (P/E = Price to Earnings ratio). Misschien ongeveer geinterpreteerd als: alles een stuk boven 15 is duur, boven 30 is te ruim te duur en gevaarlijk. Onder 15 is goed, 10 is in die denktrant heel goed. De werkelijkheid is ingewikkelder, want bedrijven kunnen een heel goede toekomstige verwachting hebben of juist niet. Er zijn ook andere maatstaven.kamerplant schreef op maandag 4 januari 2021 @ 22:15:
Ik zit wat te browsen en kom op Yahoo Finance terecht. Ik zoek een paar bedrijven op, bijna allemaal staan ze op status "overvalued".
Bijvoorbeeld Microsoft: https://finance.yahoo.com...SFT?p=MSFT&.tsrc=fin-srch Zie linksonder.
Het zijn opvallend veel bedrijven. Wat zegt dit volgens jullie? Welke waarde zou ik dit moeten toekennen?
corsat schreef op maandag 4 januari 2021 @ 23:03:
Er zijn varianten in andere valuta: USD, EUR, CHF, GPB. Die staan weer op diverse beurzen. Als je bijvoorbeeld realtime data wilt hebben van een bepaalde beurs buiten Nederland moet je daar een abonnement voor afsluiten. Dat kost geld. Het omzetten van valuta kost ook geld en buitenlandse beurzen hebben hogere transactiekosten.1e ik heb in December vwrl gekocht maar zie nu dat dit niet hetzelfde fonds is als wat ik eerder gekocht heb, er is een verschil in de laatste kolom met d koers, bij de ene staat direct en de andere staat 15 minuten vertraagd. Warom zijn het 2 verschillende fondsen ?
Ik denk het niet. Garanties gaan per aanbieder licentie, niet per rekening.2e ik heb op mijn naam een pensioenrekening, als ik nu prive nog een rekening open heb ik dan 2 x max 20k vergoeding als degiro failliet gaat?
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Jazeker maandje geleden alBiLLY_daKid schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 00:09:
Voor diegenen die bij DeGiro zitten, jullie al een uitnodiging ontvangen voor die rekening bij Flatex (ik niet).
Hmm vreemd.. IB heeft toch een Duits rekening nummer?HEA220 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 07:55:
Wil ik net geld over maken naar de IB/Lynx rekening in de UK.
Kom ik er achter dat ik nu €7,00 transactiekosten moet betalen omdat ze nu onder het wereld tarief vallen
Hoop dat ze de omzetting snel regelen.
ja klopt, zij hebben een Duits rekening nummer en ik heb laatst gewoon geld overgemaaakt zonder bank kosten.Pistachenootje schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 08:06:
[...]
Hmm vreemd.. IB heeft toch een Duits rekening nummer?
[ Voor 11% gewijzigd door DJTimo op 05-01-2021 08:13 ]
Ik zie het nu pas ja, maakte het nog standaard over naar het GB rekening nummer.Pistachenootje schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 08:06:
[...]
Hmm vreemd.. IB heeft toch een Duits rekening nummer?
Vooral eerst kijken wanneer zij een bedrijf 'overrated' vinden. Als dat simpelweg op basis is van de absolute waarde van de k/w verhouding, dan zegt dat in mijn ogen niet zo veel. Je zou het moeten vergelijken met de rendementen op andere assets (en met zaken als de inflatie en leenrente). Gezien de over all lage rendementen en lage inflatiecijfers hoef je ook met een hoge k/w verhouding soms helemaal nog niet zo overrated te zijn.kamerplant schreef op maandag 4 januari 2021 @ 22:15:
Dan zou ik eerder denken aan het geld op een spaarrekening zetten en een klein deel van het kapitaal gebruiken om opties op een index te kopen. Dan is het grootste deel van je vermogen beschermd, maar kun je toch enigszins profiteren van koersstijgingen.zit schreef op maandag 4 januari 2021 @ 22:59:
[...]
[ Voor 3% gewijzigd door Rubbergrover1 op 05-01-2021 08:31 ]
De rekeningen met significant vermogen wel. De rekeningen met weinig vermogen niet.BiLLY_daKid schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 00:09:
Voor diegenen die bij DeGiro zitten, jullie al een uitnodiging ontvangen voor die rekening bij Flatex (ik niet).
Bijzonder. Ik heb voor EUR stortingen nog nooit hoeven overboeken naar een UK rekeningnummer sinds ik bij IB zit. Het is altijd DE geweest.HEA220 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 07:55:
Wil ik net geld over maken naar de IB/Lynx rekening in de UK.
Kom ik er achter dat ik nu €7,00 transactiekosten moet betalen omdat ze nu onder het wereld tarief vallen
Vermogen, of cash? Dat verklaart misschien waarom ik met mijn pensioenrekening nog niets heb gehoord. Cash houd ik daar maximaal een paar euro boven de huidige koers van VWRLRukapul schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 08:37:
[...]
De rekeningen met significant vermogen wel. De rekeningen met weinig vermogen niet.
[ Voor 23% gewijzigd door Zr40 op 05-01-2021 09:11 ]
Ik heb contact gehad met BND. Ze gaven aan dat er een negatief rendement wordt weergegeven als gevolg van de overgang naar Brand New Day Bank, er wordt gewerkt aan een oplossing. Dat de bruto / netto percentages voor dit jaar ook niet correct zijn gaan ze nu ook onderzoeken.magneetje schreef op maandag 4 januari 2021 @ 17:48:
[...]
Oke dan ligt het niet aan mij. Nu lijkt er helemaal iets fout te gaan in de BND omgeving. Als ik nu de periode 2020 selecteer krijg ik een negatief rendement te zien van -90% (zo slecht was 2020 niet
) .Ik weet niet wat ze daar aan het doen zijn maar het gaat niet helemaal goed.
Als ik de periode op 'gehele periode zet' zie ik wel normale percentages alleen die wijken nog af van PP.
Ik heb het nagerekend in Excel, BND berekent het netto rendement over de initiële storting en de waarde van 31/12 maar ze halen hier niet de aankoopkosten en de kosten voor het openen van de rekening vanaf. (terwijl er wel staat aangegeven dat dit gedaan wordt).
Vermogen. De rekeningen met vermogen hebben ook wel wat cash, maar DeGiro is bepaald niet de plek om daar veel van aan te houden. Er zit natuurlijk wel een correlatie tussen beide want de orde grootte van bedragen verschilt fors.Zr40 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 09:10:
Vermogen, of cash? Dat verklaart misschien waarom ik met mijn pensioenrekening nog niets heb gehoord. Cash houd ik daar maximaal een paar euro boven de huidige koers van VWRL
[ Voor 12% gewijzigd door Rukapul op 05-01-2021 09:15 ]
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Ik vermoed vermogen in het verleden. Ik heb nog een custody account waar al een jaar niets meer op staat maar ik kreeg toch de indruk dat DeGiro vond dat ik er echt een flatex rekening van moest maken. Tenminste, afgaande op alle reminders die ik kreeg.
Ik denk dat het bij de pensioenrekeningen meer een vraag is of dat überhaupt kan/mag regelgeving technisch.Zr40 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 09:10:
Vermogen, of cash? Dat verklaart misschien waarom ik met mijn pensioenrekening nog niets heb gehoord. Cash houd ik daar maximaal een paar euro boven de huidige koers van VWRL
Ik werd ook behoorlijk gespamd terwijl ik de afgelopen maanden juist heb afgebouwd en richting grootbank ben gegaan (saai buy and hold hier). Dus misschien custody account als trigger? Dat vermogen viel wel mee namelijk en is nu nul.Pistachenootje schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 09:56:
[...]
Ik vermoed vermogen in het verleden. Ik heb nog een custody account waar al een jaar niets meer op staat maar ik kreeg toch de indruk dat DeGiro vond dat ik er echt een flatex rekening van moest maken. Tenminste, afgaande op alle reminders die ik kreeg.
If you can see, look. If you can look, observe
Wellicht doe ik iets niet goed maar bij mij werkt dit niet. Als ik de ISIN code van Heineken invoer dan krijg ik met de knop 'show server response' wel resultaat maar deze wordt niet geladen.Qunix schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:20:
[...]
Als de ISIN beschikbaar is op live.euronext.com, dan kan je ook het volgende doen:
code:
1 https://live.euronext.com/intraday_chart/getChartData/(ISIN hier in hoofdletters zonder de haakjes)-XAMS/max
En dan in PortfolioPerformance:
code:
1 2 Date: [*].time Close: [*].price
1
2
3
| https://live.euronext.com/intraday_chart/getChartData/NL0000009165-XAMS/max Date: [*].time Close: [*].price |
Er wordt dan elke maand niets aangekocht.Dr. Strangelove schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 09:36:
Ik heb een vraagje over Fundcoach van Binck, kan het antwoord nergens vinden op hun site.
..
Zeg ik wil 50 euro per maand investeren in Vanguard FTSE All World a 86 euro a piece, kopen ze dan pas na de tweede maand en zetten ze die 14 euro apart voor de volgende maand of koop je partial ETFs?
Ik speel met dezelfde gedachte. Van de andere kant denk ik 'misschien kan ik hem ooit nog gebruiken'.Roozzz schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 10:27:
[...]
Doet me er wel aan denken dat ik hem zo, als het jaaroverzicht er al is, maar eens officieel zal opheffen.
Krijg je een foutmelding?magneetje schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 10:28:
[...]
Wellicht doe ik iets niet goed maar bij mij werkt dit niet. Als ik de ISIN code van Heineken invoer dan krijg ik met de knop 'show server response' wel resultaat maar deze wordt niet geladen.
code:
1 2 3 https://live.euronext.com/intraday_chart/getChartData/NL0000009165-XAMS/max Date: [*].time Close: [*].price
Hmm ja, die kans acht ik nu zeer klein. Maar is inderdaad wel iets om even over na te denken. DankPistachenootje schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 10:37:
[...]
Ik speel met dezelfde gedachte. Van de andere kant denk ik 'misschien kan ik hem ooit nog gebruiken'.
Zo dacht ik niet dat ik mijn DeGiro standaard account weer echt ging gebruiken totdat ik ineens Triodos Groenfonds wilde aanschaffen.
If you can see, look. If you can look, observe
Volgens mij kun je prima op je eigen ING rekening meerdere beleggingsrekeningen openen, voor jezelf en je minderjarige kinderen. Als ik het schenkingsrecht goed begrijp kun je nog tot 18 jaar met potjes schuiven tussen jou en je kinderen, dit valt allemaal onder je eigen vermogen. Tevens kun je dan in hun 17e levensjaar nog inschatten of ze wel in staat zullen zijn verstandig met het opgebouwde vermogen om te gaanheadhunter1985 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 10:18:
Voor mijn dochters van 3 wil ik ook beginnen, zij moeten ook nog een eigen rekening. Ik neig hiervoor om ook een rekening te openen bij ING, ondanks ABN goedkoper is, maar dan hebben we de betaalrekeningen allemaal bij de ING. Maar de maandelijkse inleg op deze rekening zal een stuk lager zijn, waardoor de service basis fee nog groter effect op rendement heeft. Of ik moet aparte beleggingsrekeningen koppelen aan mijn rekening, dan betaal je maar 1 keer die 20 euro service basis fee. Dan zou ik het opgebouwde geld op ten duur moeten schenken. Hebben jullie nog andere tips?
MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C
Hij heeft nu een nieuwe voorspelling gedaan. Ben benieuwdI have a prediction that the market will be at an all time high by 12/31/2020.
This thread will be revisited on that date to show the genius that I am.
Genie, of deductie? Dat was volgens mij de dag dat de pers gestart werd.Pistachenootje schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 11:04:
Hij heeft nu een nieuwe voorspelling gedaan. Ben benieuwd![]()
(dit is natuurlijk vooral entertainment, ik neem het niet serieus)
[ Voor 6% gewijzigd door scoobs op 05-01-2021 11:33 ]
Hoe ik het lees is dit per beleggingsrekening. Bij basisfee wordt het specifiek benoemd.Radiodurans schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 10:56:
[...]
. Dat is bij ING bijv. 0,24% over de eerste 100.000 euro. Wat mij nog niet helemaal duidelijk is, is of die 100.000 geldt per beleggingsrekening of over het gemiddeld vermogen van alle beleggingsrekeningen samen die gekoppeld zijn aan één betaalrekening.[/small].
Nee ik krijg geen foutmelding, alleen wordt er niks geladen.
Kan je alles in het begin van beide velden voor de [ * ] weghalen? Dan moet hij werken.magneetje schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:20:
[...]
Nee ik krijg geen foutmelding, alleen wordt er niks geladen.
[Afbeelding]
Maar als ik op 'show server response' klik zie ik wel data.
[Afbeelding]
OepsQunix schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:22:
[...]
Kan je alles in het begin van beide velden voor de [ * ] weghalen? Dan moet hij werken.
Dit is wel handig, merk in PP dat bij mij de prijzen ook niet altijd helemaal lekker lopen, werkt dit een stukje beter. Thanks.Qunix schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:22:
[...]
Kan je alles in het begin van beide velden voor de [ * ] weghalen? Dan moet hij werken.
Voor Nasdaq en NYSE gaat het met Yahoo Finance wel prima, maar voor alles op de Euronext gaat het niet best inderdaad.Santee schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:28:
[...]
Dit is wel handig, merk in PP dat bij mij de prijzen ook niet altijd helemaal lekker lopen, werkt dit een stukje beter. Thanks.
De Yahoo Finance site (wat in PP gebruikt kan worden) geeft voor bedrijven op de Euronext beurzen niet volledige prijzen weer. Daarom kan je beter voor deze instrumenten in PP gebruik maken van de JSON die uit de Euronext site komt. Het geeft niet de laatste prijzen, maar alleen de close price van de dag. Het is wel betrouwbaarder dan Yahoo. De Euronext site zelf is inderdaad niet snel.DJTimo schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:36:
zonder enige kennis van programmeren, durf ik daar de site van Euronext de schuld van te geven. Die is vrij brak/traag.
Lol, wat een nummer. Is er toch iemand met een glazen bol blijkbaar. Eerder ageerde hij overigens nog fel tegen market crash voorspellingenPistachenootje schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 11:04:
Af en toe kom ik leuke draadjes tegen op Bogleheads. Zie hier gebruiker 'InvestorNewb' die op 27 maart, midden in de corona crisis, een thread start met als titel: "Market will be at all time high by year-end"
[...]
Hij heeft nu een nieuwe voorspelling gedaan. Ben benieuwd![]()
(dit is natuurlijk vooral entertainment, ik neem het niet serieus)
Mijn periodieke order op de 26e van elke maand is om 00:00 op 4 januari verwerkt. Het verschuldigde bedrag is er vanmorgen pas afgegaan, een dag nadat de aankoop al zichtbaar was in mij portefeuille.Lycaon schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 14:41:
Ik heb afgelopen 30-12, voor 11.00, een aantal orders geplaatst voor de verschillende Northern Trust fondsen bij de Rabobank.
Ik ben mij bewust van de reguliere doorlooptijden, maar zou verwachten dat deze vandaag (T+2) verwerkt wordt?
Normaal gesproken wordt het geld al eerder geïncasseerd van de rekening, vandaar even mijn (voorbarige) aanname dat vandaag niks meer gaat gebeuren.
[ Voor 4% gewijzigd door ChillPascal op 05-01-2021 15:19 ]
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Works on my machineQunix schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 16:15:
Ligt het aan mij of is ABN te kutten met https://fondsen.abnamro.nl/nieuw/fund/ site? Ik krijg geen enkele fonds te zien, bij jullie ook?
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
Voor mijn gevoel is dit pure manipulatie. Wirecard is al een paar keer vorig jaar opgedreven op een random moment. Volgens mij is er een grote partij die de boel omhoog pomp in de hoop dat er mensen bij springen en die vervolgens met de zak blijven zittenChillPascal schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 15:57:
Zag het inderdaad, sinds de openbarig van het hele fraudeverhaal volg ik het nieuws/aandeel. Ik heb zo 1,2,3 de afgelopen dagen ook niks voorbij zien komen dat deze stijging doet verklaren.
Sowieso vind ik het lastig om het huidige aandeel te waarderen. Wordt hier nog normaal mee gehandeld of zitten er nu beperkingen op?
Mijn stelregel is dat het bij Northern Trust altijd even langer duurt dan je denkt. Ik baseer dit op mijn eigen ervaringen en dit is mij ook bevestigd door de servicedesk beleggen van de Rabobank.Lycaon schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 14:41:
Ik heb afgelopen 30-12, voor 11.00, een aantal orders geplaatst voor de verschillende Northern Trust fondsen bij de Rabobank.
Ik ben mij bewust van de reguliere doorlooptijden, maar zou verwachten dat deze vandaag (T+2) verwerkt wordt?
Normaal gesproken wordt het geld al eerder geïncasseerd van de rekening, vandaar even mijn (voorbarige) aanname dat vandaag niks meer gaat gebeuren.
De order was uitgevoerd. Geld krijg je pas T+2.Pistachenootje schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 16:44:
[...]
Mijn stelregel is dat het bij Northern Trust altijd even langer duurt dan je denkt. Ik baseer dit op mijn eigen ervaringen en dit is mij ook bevestigd door de servicedesk beleggen van de Rabobank.
Het viel me ook weer op toen ik gisteren mijn order Triodos Groenfonds inlegde (DeGiro) en vandaag al het geld binnen had. Lekker hoor.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq