Beleggen op de beurs in de praktijk - Deel 10 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 44 ... 106 Laatste
Acties:
  • 789.265 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seadogg
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-05 21:26
haha ja... dit had ik zelf ook kunnen verzinnen :+ :9

Dank!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

RocketKoen schreef op maandag 4 januari 2021 @ 17:45:
Weet iemand hoe ik de NN fondsen van fitvermogen in yahoo finance en portfolio performance krijg?
https://www.fitvermogen.n...4CFD69ABBDE2B46DACBF3A5D2
Op basis van het ISIN nummer en de ticker code vind hij niets.
De truc is vaak om de databron van een eventuele grafiek te achterhalen. Die kan je dan in PP importeren middels de JSON databron.

Voor dit fonds is dat https://api.nnip.com/prod/funds/NL0012125736
Vul bij Path to Date dit in: $.navList.*.navDate
En bij Path to Close: $.navList.*.navVal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneetje
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01-06 09:51
ganz schreef op maandag 4 januari 2021 @ 17:07:
[...]

Het rendementspercentage in de BND-omgeving kan ik niet volgen momenteel, daar klopt niet veel van volgens mij.
Ik verwerk de transactiekosten inderdaad ook in PP als fees.
Oke dan ligt het niet aan mij ;). Nu lijkt er helemaal iets fout te gaan in de BND omgeving. Als ik nu de periode 2020 selecteer krijg ik een negatief rendement te zien van -90% (zo slecht was 2020 niet :P) .Ik weet niet wat ze daar aan het doen zijn maar het gaat niet helemaal goed.

Als ik de periode op 'gehele periode zet' zie ik wel normale percentages alleen die wijken nog af van PP.
Ik heb het nagerekend in Excel, BND berekent het netto rendement over de initiële storting en de waarde van 31/12 maar ze halen hier niet de aankoopkosten en de kosten voor het openen van de rekening vanaf. (terwijl er wel staat aangegeven dat dit gedaan wordt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-06 20:32
Zr40 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 17:48:
[...]

De truc is vaak om de databron van een eventuele grafiek te achterhalen. Die kan je dan in PP importeren middels de JSON databron.

Voor dit fonds is dat https://api.nnip.com/prod/funds/NL0012125736
Vul bij Path to Date dit in: $.navList.*.navDate
En bij Path to Close: $.navList.*.navVal
Geen idee hoe dit werkt. maar het werkt.
Mijn dank is groot.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Nu online
Xanaroth schreef op maandag 4 januari 2021 @ 17:39:

@JohanNL Wanneer je PER WEEK 0,5% van de WAARDE moet afstaan om te shorten.. dan heb je nu een set ballen hangen van astronomisch formaat imo.
8 ct/week (+dividend) in de hoop op een 40ct daling is geen bijzonder sterke case...
Dat is ook zo, alhoewel die kosten niet vast staan natuurlijk.
Ik kan mij heel goed voorstellen dat de interesse in het shorten van dat specifieke aandeel enorm zal afnemen, waardoor waarschijnlijk de uitleenvergoeding ook verlaagd zal worden.

Daarnaast, het is gewoon heel goed mogelijk dat er binnen een dag 40 cent af gaat, als niet meer.
Daar kan een eventuele shorter op proberen in te spelen en dan kan het die 8 cent per week uitleenvergoeding wel de moeite waard zijn.
Maar het is sowieso wel wat lastig in te schatten wat of wie er nou schuil gaat achter zo'n short-positie.
Het gaat meestal voor een groot gedeelte om hedgefunds, die positioneren zo'n short positie in een veel groter geheel als dat van de gemiddelde piet-particulier belegger en wellicht past de desbetreffende short positie dan ook nog steeds bij hun strategie.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Zr40 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 21:11:
Vandaag kreeg ik weer eens een stock pick van de nieuwsbrief. Klein bedrijf, 2B market cap, ken ze verder niet dus ik kijk eens naar de laatste 10-Q.

[...]

Daarnaast ook andere leuke items zoals:
  • We will require additional capital to meet our financial obligations and support planned business growth, [..]
  • We have identified material weaknesses in our internal control over financial reporting [..]
  • We are not in compliance with the payment obligations of a significant number of our significant content agreements
Ondertussen wel even +18% puur op het verschijnen als pick... Nee, deze sla ik over. :)
Paar weken later. Het bedrijf heeft inmiddels de aandacht van twee short sellers (Lightshed en Kerrisdale) en het aandeel daalt als een baksteen. De koers ziet er letterlijk uit als een achtbaan... omhoog, hoger, nog hoger, hard omlaag :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
Zr40 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 18:24:
[...]

Paar weken later. Het bedrijf heeft inmiddels de aandacht van twee short sellers (Lightshed en Kerrisdale) en het aandeel daalt als een baksteen. De koers ziet er letterlijk uit als een achtbaan... omhoog, hoger, nog hoger, hard omlaag :P
Klinkt wel heel erg als een boilerroom tactiek van die stock pick nieuwsbrief.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyguy
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:05
Xanaroth schreef op maandag 4 januari 2021 @ 17:39:

Tevens ~10% reeds in handen van de moeder maatschappij.
Iets meer, ongeveer 60%: https://www.bloomberg.com...property-partners-private

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phantom09
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-06 21:45
Qunix schreef op zondag 3 januari 2021 @ 23:17:
Je portfolio diversificeren door een klein deel in Bitcoin te stoppen is niet verkeerd hoor. Maar doe het niet in een andere coin dan Bitcoin. Zo ook een deel in vastgoed, in goud en zilver, en een deel in aandelen.

Over goud en zilver gesproken, je kan in een ETF beleggen, of mijnbedrijven, of echte fysieke baren kopen. Zitten jullie in goud/zilver en zo ja, hoe?

Dit vind ik interessant: goldrepublic.nl. Je legt steeds wat bij en zodoende ben je (mede) eigenaar van een baar. Als je minimaal een bepaalde hoeveelheid hebt ingelegd kan je voor een prijs het reserveren en bezit je het ook. 1% voor bewaringskosten inclusief verzekering en 0.5% transactiekosten door mee te doen met hun spaarprogramma, anders dmv limit- of market orders inkopen met 1% transactiekosten. Vallen onder toezicht van de AFM. Bedrijf is los van waar zij het geld bewaren (zoals DEGIRO ook heeft en andere brokers).
Ik heb een bitcion tracker (staat flink in de plus) en een etherium tracker (staat in de min).
Daarnaast een 4x leveraged VONT silver gekocht van dacht iets van € 200,-,. Deze staat nu in de plus.
Heb ooit in het verleden een rekening gehad bij Goldrepublic. Het leuke was dat je de saldo van andere klanten kan zien, wel anoniem. Er zijn mensen bij die een paar tientallen Kg goud in bezit hebben.
De kosten vind ik relatief hoog, dus ik ben hier weg gegaan. Mede ook omdat destijd goud niet op schoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Een Bitcoin tracker heb ik nooit begrepen. Waarom zou je een beheerders fee willen betalen? Mijn soft wallet bij Blockchain is net zo veilig en juist een van de grote voordelen van Bitcoin is dat opslaan niets kost en ik het juist daarom als alternatief zie op goud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-06 17:23
Qunix schreef op zondag 3 januari 2021 @ 23:17:
Je portfolio diversificeren door een klein deel in Bitcoin te stoppen is niet verkeerd hoor. Maar doe het niet in een andere coin dan Bitcoin. Zo ook een deel in vastgoed, in goud en zilver, en een deel in aandelen.
Waarom niks anders dan bitcoin dan? Alleen omdat het de meest bekende is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaddeusX
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 09-11-2021
Zijn er mensen die gebruik maken van Trading212 of Etoro? Ze claimen geheel gratis te zijn...maar op google zie ik ook een handvol reviews dat ze je geld niet uitbetalen etc.

Geen idee of dit ook echt zo is dus ben benieuwd naar recent\Nederlandse mede-tweakers met hun ervaringen :)

Edit: Dit soort comments zie ik zelfs bij DeGiro

[ Voor 9% gewijzigd door ThaddeusX op 04-01-2021 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

RocketKoen schreef op maandag 4 januari 2021 @ 17:45:

edit:
Blijkbaar is hij bij yahoo bekend als NNESA.AS
Klopt, maar zonder historie/grafiek.
NNEME.AS is de andere.

Bijzondere naamgeving ook wel:
Delta Lloyd Equity sustainable global fund, de ander wel NN enhanced index.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thamac
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 12-01-2024
ThaddeusX schreef op maandag 4 januari 2021 @ 20:19:
Zijn er mensen die gebruik maken van Trading212 of Etoro? Ze claimen geheel gratis te zijn...maar op google zie ik ook een handvol reviews dat ze je geld niet uitbetalen etc.

Geen idee of dit ook echt zo is dus ben benieuwd naar recent\Nederlandse mede-tweakers met hun ervaringen :)

Edit: Dit soort comments zie ik zelfs bij DeGiro
Over trading212 vind je via Reddit deze twee reviews:
https://cashmetken.nl/trading212-review/
https://thelittlebuffett....ervaring-met-deze-broker/

Mijn ervaring met trading212 is dat het een prettig platform is, met snel reagerende helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-06 23:22
Deveon schreef op maandag 4 januari 2021 @ 20:04:
Een Bitcoin tracker heb ik nooit begrepen. Waarom zou je een beheerders fee willen betalen? Mijn soft wallet bij Blockchain is net zo veilig en juist een van de grote voordelen van Bitcoin is dat opslaan niets kost en ik het juist daarom als alternatief zie op goud.
geen los crypto account opzetten bij een vage exchange (met papierwerk etc.)
zeer makkelijk te implementeren in bestaande aandelen/optie porfolio.
zeer geschikt voor korte ritjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phantom09
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-06 21:45
jdh009 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:53:
Ik zag zojuist Securities Lending staan op mijn overzichtpagina van Binck.

[...]

Hebben jullie hier ervaring mee? Zoals ik nu de samenvatting lees ben je bijna een dief van je eigen portemonnee als je het niet doet. Maar zoiets als gratis geld bestaat niet, lijkt me.
Ik heb het aanstaan. Heb over de afgelopen 3 maanden dat ik bij Binck zit slechts 10 cent er mee verdient ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
@ThaddeusX Hier probleemloos mijn geld bij Trading212 weggehaald. Alleen boven de 10k duurder volgens mij een paar dagen langer. Het is wel een hele makkelijke broker (gamification) en ik gebruik nu enkel het CFD platform met een klein bedrag. Daar kan je wel heel snel veel geld verliezen. Het is alleen wel de vraag wat de Brexit voor een effect gaat hebben.

@DJTimo Ah voor korte termijn snap ik het wel maar dat probeer ik zoveel mogelijk te mijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-06 19:31
phantom09 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 20:56:
[...]

Ik heb het aanstaan. Heb over de afgelopen 3 maanden dat ik bij Binck zit slechts 10 cent er mee verdient ;(
Er moet wel (genoeg) geshort worden op de aandelen in je bezit. Voor mij was het vorig jaar >50 EUR op 60-70k belegd. Zit dan wel bewust in de hoog-risico hoek van REIT's, daar komt zo'n beetje al die vergoeding vandaan (speciale dank aan de 1,5-2 EUR/dag voor die Brookfield Property aandelen).

In andere jaren (lees: zonder enorme wereldwijde crisis) was het eerder in de categorie van af en toe hele euro's per maand ipv per dag.

[ Voor 31% gewijzigd door Xanaroth op 04-01-2021 21:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Santee schreef op maandag 4 januari 2021 @ 20:07:
[...]

Voor mij enkel bitcoin omdat het veruit de hoogste marketcap heeft, het voor men synoniem staat aan cryptocurrency en ondersteund wordt door PayPal, Square en sinds kort ook Ark Invest.

Cryptocurrency is waard wat een gek ervoor geeft dus hoe meer mensen erin geloven des te stabieler (dan de andere coins..). Er zullen vast andere coins zijn die technisch beter zijn maar voor mijn gevoel is bitcoin de enige die echt mainstream heeft bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024
phantom09 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 19:56:
[...]

Heb ooit in het verleden een rekening gehad bij Goldrepublic. Het leuke was dat je de saldo van andere klanten kan zien, wel anoniem. Er zijn mensen bij die een paar tientallen Kg goud in bezit hebben.
De kosten vind ik relatief hoog, dus ik ben hier weg gegaan. Mede ook omdat destijd goud niet op schoot.
Goud (en zilver) zie ik meer als een hedge. De kosten vind ik ook relatief hoog bij GoldRepublic door de 1% opstalkosten (inclusief verzekering). Ze hebben ook een spaarprogramma waarbij je dan 0.5% transactiekosten hebt in plaats van 1%.
Santee schreef op maandag 4 januari 2021 @ 20:07:
[...]

Bitcoin bezit 80% dominance van alle crypto currencies. En zoals vermeld dat grote bedrijven miljarden erin hebben gestoken. De meeste andere coins zijn hetzelfde als pennystocks met bedragen onder de 1 dollar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:16
https://www.trouw.nl/econ...ijn-autobedrijf~b9f9e652/

'Musketeers'.. je moet er maar opkomen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scoobs
  • Registratie: December 2019
  • Nu online
Ik heb vandaag nog de term Muskieten voorbij horen komen. ;)

Gegarandeerd dat diegene die 700% rendement op zijn belegging heeft gehaald ditvorig jaar, er ook wel mee kan lachen.

[ Voor 52% gewijzigd door scoobs op 04-01-2021 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thamac
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 12-01-2024
Écht een sterk artikel... NOT...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanNL
  • Nu online
Zag hem ook voorbij komen.
Tja, wat moet je ermee, een inhoudelijk nietszeggend verhaal over Tesla/Musk fans die aandelen hebben gekocht alsof het supporters merchandise is.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik zit wat te browsen en kom op Yahoo Finance terecht. Ik zoek een paar bedrijven op, bijna allemaal staan ze op status "overvalued".
Bijvoorbeeld Microsoft: https://finance.yahoo.com...SFT?p=MSFT&.tsrc=fin-srch Zie linksonder.

Het zijn opvallend veel bedrijven. Wat zegt dit volgens jullie? Welke waarde zou ik dit moeten toekennen?

🌞🍃

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qunix
kamerplant schreef op maandag 4 januari 2021 @ 22:15:
Ik zit wat te browsen en kom op Yahoo Finance terecht. Ik zoek een paar bedrijven op, bijna allemaal staan ze op status "overvalued".
Bijvoorbeeld Microsoft: https://finance.yahoo.com...SFT?p=MSFT&.tsrc=fin-srch Zie linksonder.

Het zijn opvallend veel bedrijven. Wat zegt dit volgens jullie? Welke waarde zou ik dit moeten toekennen?
https://www.investopedia.com/terms/o/overvalued.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zit
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11:53

zit

Even een vraag tussendoor:
Mijn plan is om over ongeveer 2 jaar een huis te kopen. Door onzekerheden is eerder niet praktisch. Hiervoor heb ik dus wel vast geld gereserveerd wat nu niks staat te doen... Zijn er lage risico investeringen om het in de tussentijd toch nuttig te gebruiken?

Een zeer klein deel zit al in ETF voor langere termijn, maar vanwege de korte duur heb ik verder niks gedaan

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:09
zit schreef op maandag 4 januari 2021 @ 22:46:
Mijn plan is om over ongeveer 2 jaar een huis te kopen. Door onzekerheden is eerder niet praktisch. Hiervoor heb ik dus wel vast geld gereserveerd wat nu niks staat te doen... Zijn er lage risico investeringen om het in de tussentijd toch nuttig te gebruiken?

Een zeer klein deel zit al in ETF voor langere termijn, maar vanwege de korte duur heb ik verder niks gedaan
Ik zou zeggen, nee, afgezien van het vastzetten in deposito's om een klein beetje extra rente te schrapen. Maar wat vind jij een laag risico? Wat voor verlies zou je acceptabel vinden na 2 jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yulunga
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-06 22:10

Je zou kunnen denken aan een spaardeposito. Dat is goed voorspelbaar. Maar natuurlijk met als downside dat het verwachte rendement ook laag is. Maar weer wel hoger dan je spaarrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scoobs
  • Nu online
En niet eerder opneembaar, of tegen een afkoopsom. Mocht je ineens om wat voor reden het geld eerder nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:08
scoobs schreef op maandag 4 januari 2021 @ 22:55:
En niet eerder opneembaar, of tegen een afkoopsom. Mocht je ineens om wat voor reden het geld eerder nodig hebben.
Er zijn er ook die je wel mag open breken als je hypotheek afsluit. Ik heb nu wat bij Credit Europe Bank staan, 0,9%, 10 jaar looptijd, kostenloos open te breken in geval van hypotheek (en nog wat dingen IIRC).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zit

zit

Hielko schreef op maandag 4 januari 2021 @ 22:52:
[...]

Ik zou zeggen, nee, afgezien van het vastzetten in deposito's om een klein beetje extra rente te schrapen. Maar wat vind jij een laag risico? Wat voor verlies zou je acceptabel vinden na 2 jaar?
Qua eerste indruk denk ik aan 1% verlies acceptabel, al is dit nog nergens op gebaseerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zit

zit

yulunga schreef op maandag 4 januari 2021 @ 22:53:
[...]

Je zou kunnen denken aan een spaardeposito. Dat is goed voorspelbaar. Maar natuurlijk met als downside dat het verwachte rendement ook laag is. Maar weer wel hoger dan je spaarrekening.
Ik ga hier in ieder geval naar kijken, bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 05-06 22:54

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

zit schreef op maandag 4 januari 2021 @ 22:59:
[...]

Qua eerste indruk denk ik aan 1% verlies acceptabel, al is dit nog nergens op gebaseerd
Dan zou ik het echt niet doen, genoeg jaren waar je 5-6-7% verlies kon hebben. Meestal jaar erop wel weer wat extra in de plus ter compensatie, maar als je zo lang niet kan wachten heb je dus een flink verlies. Mede daarom zegt men ook dat beleggen meer iets is voor de lange termijn (minimaal 5-10 jaar).

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scoobs
  • Nu online
Ik was net even op raisin aan het kijken. Had de filters op 2 jaar staan zonder afkoopmogelijkheden. Als je weet dat je toch binnenkort een hypotheek pakt kan langer natuurlijk ook. Maakt allemaal niet zoveel uit voor die termijn, maar het is beter dan niets. (Het verschil is .1% tussen wat jij en ik vonden.)

Over beleggen en kortetermijn: Standaarddeviatie is een veelvoud van je jaarrendementen, de kans dat je in twee jaar meer dan 1% kwijt bent is iig al snel enkele tientallen procent. Niet de gok wagen als je weet dat je het nodig hebt

[ Voor 27% gewijzigd door scoobs op 04-01-2021 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corsat
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:44
Ik heb vandaag geprobeerd degiro te bellen maar enorme wachttijden maar wellicht dat iemand antwoorden heeft op mijn vragen,
1e ik heb in December vwrl gekocht maar zie nu dat dit niet hetzelfde fonds is als wat ik eerder gekocht heb, er is een verschil in de laatste kolom met d koers, bij de ene staat direct en de andere staat 15 minuten vertraagd. Warom zijn het 2 verschillende fondsen ?
2e ik heb op mijn naam een pensioenrekening, als ik nu prive nog een rekening open heb ik dan 2 x max 20k vergoeding als degiro failliet gaat?

Ecodan 7,5kW Nibe F130 ventilatie warmtepomp, 300l RVS SWW, 8400wp zonnepanelen, LL airco/verwarming, 2 MARSTEK VENUS E firmware v151 combination CT003 v114 app v1.6.33

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hielko
[...]

Dan is er echt geen enkele optie behalve geld op een spaarrekening zetten of deposito openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:08
corsat schreef op maandag 4 januari 2021 @ 23:03:
Ik heb vandaag geprobeerd degiro te bellen maar enorme wachttijden maar wellicht dat iemand antwoorden heeft op mijn vragen,
1e ik heb in December vwrl gekocht maar zie nu dat dit niet hetzelfde fonds is als wat ik eerder gekocht heb, er is een verschil in de laatste kolom met d koers, bij de ene staat direct en de andere staat 15 minuten vertraagd. Warom zijn het 2 verschillende fondsen ?
Gekocht op een andere beurs? VWRL is alleen gratis in kernselectie op Euronext Amsterdam. Data van Euronext is ook met realtime data, andere beurzen mogelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 15:56

Hoe ongeveer is je 2 jaar en wat als dat potje is gehalveerd zijn de eerste twee vragen die in mij opkomen.

De spaarrekening is het meest veiligst al boet je wat in door inflatie en eventueel vermogensbelasting maar het overgrote deel is dan wel beschikbaar op moment X. Andere opties hebben risico’s in tijd (voorbeeld deposito’s) of in waarde (effecten). Ik heb helaas geen glazenbol om te voorspelen wat de beurs met ongeveer 2 jaar gaat doen.

Mijn eigen stelregel is dat je niet met geld moet klooien wat je nodig hebt en ook niet met geld wat je achter de hand moet hebben voor noodsituaties. Maar goed een ieder is daar vrij in om daar anders iets anders van te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
2e ik heb op mijn naam een pensioenrekening, als ik nu prive nog een rekening open heb ik dan 2 x max 20k vergoeding als degiro failliet gaat?
Bij banken is de garantstelling per banklicentie. Of je daar nu 1 of 10 rekeningen hebt. Ik neem aan dat dit voor beleggen hetzelfde gaat.
Maar als degiro failliet gaat dan heeft dat geen invloed op jouw aandelen. Die zijn jouw eigendom en niet van degiro. Als ze zich nu tenmiste wel aan de regels houden... Ze zijn op hun vingers getikt omdat ze transacties deden die de aandelen van klanten in gevaar brachten als het mis zou gaan.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

Je kunt pas zeggen dat iets overvalued is als je er onderzoek naar gedaan hebt, in plaats daarvan gebruikt Yahoo gewoon een rekensommetje: de P/E ratio (P/E = Price to Earnings ratio). Misschien ongeveer geinterpreteerd als: alles een stuk boven 15 is duur, boven 30 is te ruim te duur en gevaarlijk. Onder 15 is goed, 10 is in die denktrant heel goed. De werkelijkheid is ingewikkelder, want bedrijven kunnen een heel goede toekomstige verwachting hebben of juist niet. Er zijn ook andere maatstaven.

Een van de redenen waarom de aandelen in de VS nu zo ontzettend duur zijn is dat er weinig andere investeringsdoelen zijn. De rente is laag en mensen zoeken naar een alternatief voor sparen. Wij Europeanen kopen ook massaal trackers die Amerikaanse indices volgen.

Het steeds grotere marktaandeel van index trackers beïnvloedt de prijsstelling. Er wordt als het ware als een kip zonder kop gekocht.

Centrale banken van de VS pompen de economie vol geld en zijn op weg Japan te volgen in uitzichtloosheid en continue lage rentes en hoge schulden per GDP (bruto nationaal product). Het is dus eigenlijk wel tamelijk gevaarlijk om nu in te stappen. Niet voor niets hebben sommige grote beleggers momenteel veel geld in de kas om zodra er een crash is in te stappen en goedkoop in te slaan.

De term "P/E ratio" kun je opzoeken. Lees de uitleg en kijk wat betrouwbare educatieve Youtube filmpjes over het onderwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Er zijn varianten in andere valuta: USD, EUR, CHF, GPB. Die staan weer op diverse beurzen. Als je bijvoorbeeld realtime data wilt hebben van een bepaalde beurs buiten Nederland moet je daar een abonnement voor afsluiten. Dat kost geld. Het omzetten van valuta kost ook geld en buitenlandse beurzen hebben hogere transactiekosten.

Realtime koersinformatie (let op de kosten):
https://trader.degiro.nl/...settings/real-time-prices

Kostenoverzicht:
https://www.degiro.nl/data/pdf/Tarievenoverzicht.pdf
Ik denk het niet. Garanties gaan per aanbieder licentie, niet per rekening.

Overigens, onder het Degiro personeel zitten een aantal, laten we zeggen "niet goed ingevoerde" mensen die soms verkeerde informatie geven en bij problemen niet thuis geven. Ik weet niet of je daar veel aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:27
Voor diegenen die bij DeGiro zitten, jullie al een uitnodiging ontvangen voor die rekening bij Flatex (ik niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:33

Qwerty-273

Meukposter

Ik ben ook zeer benieuwd hoe flatexDEGIRO het gaat regelen voor hun entiteiten in landen waar ze geen EUR voeren. Bijvoorbeeld in PL kan je vanwege regelgeving wel storten in zowel PLN als EUR, maar opnemen van geld kan alleen in PLN (leuke overheid....). Dus dan zit je op het moment van opname eigenlijk altijd vast aan een wisselkoers (als je account nog steeds onder hun PL entiteit zit). flatexDEGIRO zal een rekening moeten kunnen aanbieden in zowel EUR als PLN, zodat je nog steeds in beide valuta's kan storten. Ik zit nou niet te wachten dat ik EUR -> PLN -> EUR moet doorlopen voor een storting en aankopen van mijn gewenste effecten.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• feddesman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:19
BiLLY_daKid schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 00:09:
Voor diegenen die bij DeGiro zitten, jullie al een uitnodiging ontvangen voor die rekening bij Flatex (ik niet).
Jazeker maandje geleden al

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HEA220
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 27-02 11:51
Wil ik net geld over maken naar de IB/Lynx rekening in de UK.
Kom ik er achter dat ik nu €7,00 transactiekosten moet betalen omdat ze nu onder het wereld tarief vallen |:(

Hoop dat ze de omzetting snel regelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Dat je überhaupt geld naar zo’n land durft over te maken! Waaghals :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 16:32
HEA220 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 07:55:
Kom ik er achter dat ik nu €7,00 transactiekosten moet betalen omdat ze nu onder het wereld tarief vallen |:(

Hoop dat ze de omzetting snel regelen.
Hmm vreemd.. IB heeft toch een Duits rekening nummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
Dit nieuws vergroot de kans op een overname van KPN mijn inziens significant. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJTimo
Pistachenootje schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 08:06:
[...]

ja klopt, zij hebben een Duits rekening nummer en ik heb laatst gewoon geld overgemaaakt zonder bank kosten.

[ Voor 11% gewijzigd door DJTimo op 05-01-2021 08:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HEA220
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 27-02 11:51
Pistachenootje schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 08:06:
[...]

Ik zie het nu pas ja, maakte het nog standaard over naar het GB rekening nummer.

Bedankt _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 14:30

Vooral eerst kijken wanneer zij een bedrijf 'overrated' vinden. Als dat simpelweg op basis is van de absolute waarde van de k/w verhouding, dan zegt dat in mijn ogen niet zo veel. Je zou het moeten vergelijken met de rendementen op andere assets (en met zaken als de inflatie en leenrente). Gezien de over all lage rendementen en lage inflatiecijfers hoef je ook met een hoge k/w verhouding soms helemaal nog niet zo overrated te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 14:30
[...]
Dan zou ik eerder denken aan het geld op een spaarrekening zetten en een klein deel van het kapitaal gebruiken om opties op een index te kopen. Dan is het grootste deel van je vermogen beschermd, maar kun je toch enigszins profiteren van koersstijgingen.

[ Voor 3% gewijzigd door Rubbergrover1 op 05-01-2021 08:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:30
BiLLY_daKid schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 00:09:
De rekeningen met significant vermogen wel. De rekeningen met weinig vermogen niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

HEA220 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 07:55:
Bijzonder. Ik heb voor EUR stortingen nog nooit hoeven overboeken naar een UK rekeningnummer sinds ik bij IB zit. Het is altijd DE geweest.

Een paar maanden geleden heb ik wel berichten langs zien komen over een rekeningnummerwijziging, maar dit bleek tijdelijk te zijn. Ik kreeg bij mijn volgende storting gewoon weer het gebruikelijke DE rekeningnummer te zien bij de instructies.

Dit jaar heb ik nog niet gestort.
Rukapul schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 08:37:
[...]

De rekeningen met significant vermogen wel. De rekeningen met weinig vermogen niet.
Vermogen, of cash? Dat verklaart misschien waarom ik met mijn pensioenrekening nog niets heb gehoord. Cash houd ik daar maximaal een paar euro boven de huidige koers van VWRL :P

[ Voor 23% gewijzigd door Zr40 op 05-01-2021 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneetje
magneetje schreef op maandag 4 januari 2021 @ 17:48:
[...]

Oke dan ligt het niet aan mij ;). Nu lijkt er helemaal iets fout te gaan in de BND omgeving. Als ik nu de periode 2020 selecteer krijg ik een negatief rendement te zien van -90% (zo slecht was 2020 niet :P) .Ik weet niet wat ze daar aan het doen zijn maar het gaat niet helemaal goed.

Als ik de periode op 'gehele periode zet' zie ik wel normale percentages alleen die wijken nog af van PP.
Ik heb het nagerekend in Excel, BND berekent het netto rendement over de initiële storting en de waarde van 31/12 maar ze halen hier niet de aankoopkosten en de kosten voor het openen van de rekening vanaf. (terwijl er wel staat aangegeven dat dit gedaan wordt).
Ik heb contact gehad met BND. Ze gaven aan dat er een negatief rendement wordt weergegeven als gevolg van de overgang naar Brand New Day Bank, er wordt gewerkt aan een oplossing. Dat de bruto / netto percentages voor dit jaar ook niet correct zijn gaan ze nu ook onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:30
Zr40 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 09:10:

Vermogen, of cash? Dat verklaart misschien waarom ik met mijn pensioenrekening nog niets heb gehoord. Cash houd ik daar maximaal een paar euro boven de huidige koers van VWRL :P
Vermogen. De rekeningen met vermogen hebben ook wel wat cash, maar DeGiro is bepaald niet de plek om daar veel van aan te houden. Er zit natuurlijk wel een correlatie tussen beide want de orde grootte van bedragen verschilt fors.

Linksom of rechtsom zal er wel een prioritering hebben plaatsgevonden.

[ Voor 12% gewijzigd door Rukapul op 05-01-2021 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
Iemand die ik ken is geïnteresseerd geraakt in beleggen en is zich aan het oriënteren/inlezen. Als hij in NT 88/12 zou willen gaan beleggen voor 100 euro in de maand bij de Rabo waar het minimumorderbedrag 50 euro is, is het dan problematisch als je EM elke 4 maanden overmaakt met 50 euro (want 12 per maand kan dus niet)? Mogelijk dat je wel meer blootgesteld wordt aan koersbewegingen? Vraag me af of dit grote invloed zou kunnen gaan hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Dat maakt niet een ontzettend groot verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:32
Ik heb een vraagje over Fundcoach van Binck, kan het antwoord nergens vinden op hun site.

Je kan middels Fundcoach zonder extra kosten periodiek beleggen met een inleg van minimaal 20 euro per maand. Je geeft een richtbedrag in voor elke maand. Echter als dat lager is dan de aankoopwaarde van een enkele ETF, hoe gaat Binck hier dan mee om? Zeg ik wil 50 euro per maand investeren in Vanguard FTSE All World a 86 euro a piece, kopen ze dan pas na de tweede maand en zetten ze die 14 euro apart voor de volgende maand of koop je partial ETFs?

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJTimo
@WizZie- kan geen kwaad, vooral consistent blijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 06:21
Hoe berekenen jullie de waarde van een bedrijf? Ik weet dat intrinsieke waarde = (bezit-schuld)/aantal uitgegeven aandelen, maar ik heb gelezen dat zaken als toekomstperspectief in de berekening meegenomen moeten worden.

Misschien is dit wel een n00b-vraag, excuus daarvoor. Ben nu bezig in Graham en heb vorig jaar in negen maanden dertig procent rendement behaald, maar probeer meer een systeem te ontwikkelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pistachenootje
Ik vermoed vermogen in het verleden. Ik heb nog een custody account waar al een jaar niets meer op staat maar ik kreeg toch de indruk dat DeGiro vond dat ik er echt een flatex rekening van moest maken. Tenminste, afgaande op alle reminders die ik kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Zr40 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 09:10:
Ik denk dat het bij de pensioenrekeningen meer een vraag is of dat überhaupt kan/mag regelgeving technisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headhunter1985
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:35
Sinds 3 maand begonnen bij de Giro op aanraden van een vriend. Hier maandelijks 1x VRWL gekocht.

Door dit forum meer te weten gekomen over de dividendlekkage. En met de online vergelijker komt uit dat ik net zo goed bij de huisbanken terecht kan, waarbij ABN meest voordelig is maar daar heb ik geen rekening. Ik wil dan kiezen voor ING. Ik wou nu een beleggingsrekening openen en zie dat je altijd ten minste 20 euro aan service fee betaald. Dit hak de eerste jaren wel behoorlijk op in op het rendement.

Dit brengt mij gelijk weer aan het twijfelen, kan ik dan niet beter de eerste x jaren bij DeGiro blijven en daar mijn positie verkopen en op dat moment met ING starten? Maar je weet uiteraard niet over x jaren hoe de stand is van je positie.

Ik heb nu nog geen aandelen, maar wil hier ook keer wat mee spelen. De kosten van aankoop van aandelen zijn bij de DeGiro een stuk gunstiger dan bij de ING. Ik zie hiervoor ook nog andere partijen voorbijkomen, maar deze vooral interessant zijn bij grotere posities. Mijn idee is om de Giro dan voorlopig maar als spielerei te gebruiken?

Voor mijn dochters van 3 wil ik ook beginnen, zij moeten ook nog een eigen rekening. Ik neig hiervoor om ook een rekening te openen bij ING, ondanks ABN goedkoper is, maar dan hebben we de betaalrekeningen allemaal bij de ING. Maar de maandelijkse inleg op deze rekening zal een stuk lager zijn, waardoor de service fee nog groter effect op rendement heeft. Of ik moet aparte beleggingsrekeningen koppelen aan mijn rekening, dan betaal je maar 1 keer die 20 euro service fee. Dan zou ik het opgebouwde geld op ten duur moeten schenken. Hebben jullie nog andere tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

Pistachenootje schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 09:56:
[...]

Ik vermoed vermogen in het verleden. Ik heb nog een custody account waar al een jaar niets meer op staat maar ik kreeg toch de indruk dat DeGiro vond dat ik er echt een flatex rekening van moest maken. Tenminste, afgaande op alle reminders die ik kreeg.
Ik werd ook behoorlijk gespamd terwijl ik de afgelopen maanden juist heb afgebouwd en richting grootbank ben gegaan (saai buy and hold hier). Dus misschien custody account als trigger? Dat vermogen viel wel mee namelijk en is nu nul.

Doet me er wel aan denken dat ik hem zo, als het jaaroverzicht er al is, maar eens officieel zal opheffen.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneetje
Qunix schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:20:
[...]

Als de ISIN beschikbaar is op live.euronext.com, dan kan je ook het volgende doen:

code:
1
https://live.euronext.com/intraday_chart/getChartData/(ISIN hier in hoofdletters zonder de haakjes)-XAMS/max

En dan in PortfolioPerformance:
code:
1
2
Date: [*].time
Close: [*].price
Wellicht doe ik iets niet goed maar bij mij werkt dit niet. Als ik de ISIN code van Heineken invoer dan krijg ik met de knop 'show server response' wel resultaat maar deze wordt niet geladen.
code:
1
2
3
https://live.euronext.com/intraday_chart/getChartData/NL0000009165-XAMS/max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 09:36:
Ik heb een vraagje over Fundcoach van Binck, kan het antwoord nergens vinden op hun site.

..

Zeg ik wil 50 euro per maand investeren in Vanguard FTSE All World a 86 euro a piece, kopen ze dan pas na de tweede maand en zetten ze die 14 euro apart voor de volgende maand of koop je partial ETFs?
Er wordt dan elke maand niets aangekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Roozzz schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 10:27:
[...]
Doet me er wel aan denken dat ik hem zo, als het jaaroverzicht er al is, maar eens officieel zal opheffen.
Ik speel met dezelfde gedachte. Van de andere kant denk ik 'misschien kan ik hem ooit nog gebruiken'.

Zo dacht ik niet dat ik mijn DeGiro standaard account weer echt ging gebruiken totdat ik ineens Triodos Groenfonds wilde aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
magneetje schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 10:28:
[...]

Wellicht doe ik iets niet goed maar bij mij werkt dit niet. Als ik de ISIN code van Heineken invoer dan krijg ik met de knop 'show server response' wel resultaat maar deze wordt niet geladen.
code:
1
2
3
https://live.euronext.com/intraday_chart/getChartData/NL0000009165-XAMS/max
Krijg je een foutmelding?

Afbeeldingslocatie: https://jirafeau.pmklaassen.com/f.php?h=1FEh&p=1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDeuce
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 05-06 21:14
@kamerplant Ik ken de definitie er van niet, maar waarschijnlijk is het een relatief simpele indicator die bijv. de huidige P/E ratio afzet tegen het historisch gemiddelde (van het aandeel zelf of van een bepaalde index). En die is inderdaad aan de hoge kant voor veel aandelen, mede a.g.v. de lage rente (TINA).

Zie bijv. ook: https://www.longtermtrend...arnings-shiller-pe-ratio/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

Pistachenootje schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 10:37:
[...]

Ik speel met dezelfde gedachte. Van de andere kant denk ik 'misschien kan ik hem ooit nog gebruiken'.

Zo dacht ik niet dat ik mijn DeGiro standaard account weer echt ging gebruiken totdat ik ineens Triodos Groenfonds wilde aanschaffen.
Hmm ja, die kans acht ik nu zeer klein. Maar is inderdaad wel iets om even over na te denken. Dank ;)

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:44
headhunter1985 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 10:18:
Voor mijn dochters van 3 wil ik ook beginnen, zij moeten ook nog een eigen rekening. Ik neig hiervoor om ook een rekening te openen bij ING, ondanks ABN goedkoper is, maar dan hebben we de betaalrekeningen allemaal bij de ING. Maar de maandelijkse inleg op deze rekening zal een stuk lager zijn, waardoor de service basis fee nog groter effect op rendement heeft. Of ik moet aparte beleggingsrekeningen koppelen aan mijn rekening, dan betaal je maar 1 keer die 20 euro service basis fee. Dan zou ik het opgebouwde geld op ten duur moeten schenken. Hebben jullie nog andere tips?
Volgens mij kun je prima op je eigen ING rekening meerdere beleggingsrekeningen openen, voor jezelf en je minderjarige kinderen. Als ik het schenkingsrecht goed begrijp kun je nog tot 18 jaar met potjes schuiven tussen jou en je kinderen, dit valt allemaal onder je eigen vermogen. Tevens kun je dan in hun 17e levensjaar nog inschatten of ze wel in staat zullen zijn verstandig met het opgebouwde vermogen om te gaan O-)

Je komt dan op 1x de 20 euro basis fee voor al je beleggingsrekeningen gekoppeld aan één betaalrekening. De service fee betaal je als percentage over je belegd vermogen. Dat is bij ING bijv. 0,24% over de eerste 100.000 euro. Wat mij nog niet helemaal duidelijk is, is of die 100.000 geldt per beleggingsrekening of over het gemiddeld vermogen van alle beleggingsrekeningen samen die gekoppeld zijn aan één betaalrekening. Ben er nog niet aan toegekomen hierover de ING te bellen omdat dit op de korte termijn nog niet relevant is voor me.

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
Af en toe kom ik leuke draadjes tegen op Bogleheads. Zie hier gebruiker 'InvestorNewb' die op 27 maart, midden in de corona crisis, een thread start met als titel: "Market will be at all time high by year-end"
I have a prediction that the market will be at an all time high by 12/31/2020.

This thread will be revisited on that date to show the genius that I am.
Hij heeft nu een nieuwe voorspelling gedaan. Ben benieuwd ;)
(dit is natuurlijk vooral entertainment, ik neem het niet serieus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Goede voorspelling! Ik zeg mijn nieuwsbrieven op en ga nu uitsluitend beleggen volgens de voorspellingen van InvestorNewb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scoobs
  • Nu online
Pistachenootje schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 11:04:
Genie, of deductie? Dat was volgens mij de dag dat de pers gestart werd. :+

https://home.treasury.gov/policy-issues/cares

Ohnee, dat was een dag later. Er is een nieuwe Nostradamus.

[ Voor 6% gewijzigd door scoobs op 05-01-2021 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headhunter1985
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:35
Radiodurans schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 10:56:
[...]

. Dat is bij ING bijv. 0,24% over de eerste 100.000 euro. Wat mij nog niet helemaal duidelijk is, is of die 100.000 geldt per beleggingsrekening of over het gemiddeld vermogen van alle beleggingsrekeningen samen die gekoppeld zijn aan één betaalrekening.[/small].
Hoe ik het lees is dit per beleggingsrekening. Bij basisfee wordt het specifiek benoemd.

Onder het kopje service fee staat het volgende "Daarnaast betaal je een servicefee. Dit is een percentage van het gemiddeld belegd vermogen per Beleggingsrekening op jaarbasis. Het gemiddeld vermogen wordt aan het eind van iedere maand bepaald."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-06 20:14
Voor de DEGIRO beleggers: gezien er voor zover ik weet geen "potjes" gemaakt kunnen worden in een portefeuille, hoe houden jullie het overzicht?

Ik zou graag wat overzicht willen hebben in mijn beleggingen in de vorm van mapjes/tags/potjes whatever voor bijvoorbeeld "long term", "short term", "high dividend". Nu staat alles in een onoverzichtelijke waslijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Je kan onder Favorieten wel verschillende lijsten maken, maar dat zijn eerder watchlists dan groepjes binnen je portefeuille. Je ziet daar dus niet wat je posities zijn. Misschien heb je er toch wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgmaster
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 12-03 21:56
Ook ik zet alles van mijn portefeuille onder de verschillende tabjes bij Favorieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-06 19:31
Hmmm.. op SeekingAlpha kun je vrijwel niks meer echt lezen/volgen. Hele meuk 'per direct' achter paywall nu. Best jammer, vond het altijd wel fijn andere inzichten te volgen of stock ideeën op te doen voor eigen onderzoek.

Weet er iemand andere invest/blog achtige sites om te volgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneetje
Qunix schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 10:51:
[...]

Krijg je een foutmelding?
Nee ik krijg geen foutmelding, alleen wordt er niks geladen.
[Afbeelding]

Maar als ik op 'show server response' klik zie ik wel data.
[Afbeelding]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Qunix
magneetje schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:20:
[...]

Nee ik krijg geen foutmelding, alleen wordt er niks geladen.
[Afbeelding]

Maar als ik op 'show server response' klik zie ik wel data.
[Afbeelding]
Kan je alles in het begin van beide velden voor de [ * ] weghalen? Dan moet hij werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneetje
Qunix schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:22:
[...]

Kan je alles in het begin van beide velden voor de [ * ] weghalen? Dan moet hij werken.
Oeps |:( . Thanks het werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Qunix schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:22:
[...]

Dit is wel handig, merk in PP dat bij mij de prijzen ook niet altijd helemaal lekker lopen, werkt dit een stukje beter. Thanks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qunix
Santee schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:28:
[...]

Dit is wel handig, merk in PP dat bij mij de prijzen ook niet altijd helemaal lekker lopen, werkt dit een stukje beter. Thanks.
Voor Nasdaq en NYSE gaat het met Yahoo Finance wel prima, maar voor alles op de Euronext gaat het niet best inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
zonder enige kennis van programmeren, durf ik daar de site van Euronext de schuld van te geven. Die is vrij brak/traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
DJTimo schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:36:
zonder enige kennis van programmeren, durf ik daar de site van Euronext de schuld van te geven. Die is vrij brak/traag.
De Yahoo Finance site (wat in PP gebruikt kan worden) geeft voor bedrijven op de Euronext beurzen niet volledige prijzen weer. Daarom kan je beter voor deze instrumenten in PP gebruik maken van de JSON die uit de Euronext site komt. Het geeft niet de laatste prijzen, maar alleen de close price van de dag. Het is wel betrouwbaarder dan Yahoo. De Euronext site zelf is inderdaad niet snel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atomius
Pistachenootje schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 11:04:
Af en toe kom ik leuke draadjes tegen op Bogleheads. Zie hier gebruiker 'InvestorNewb' die op 27 maart, midden in de corona crisis, een thread start met als titel: "Market will be at all time high by year-end"

[...]

Lol, wat een nummer. Is er toch iemand met een glazen bol blijkbaar. Eerder ageerde hij overigens nog fel tegen market crash voorspellingen :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Ach ja hij is natuurlijk de draak ermee aan het steken. "This thread will be revisited on that date to show the genius that I am." :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lycaon
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16:43
Ik heb afgelopen 30-12, voor 11.00, een aantal orders geplaatst voor de verschillende Northern Trust fondsen bij de Rabobank.

Ik ben mij bewust van de reguliere doorlooptijden, maar zou verwachten dat deze vandaag (T+2) verwerkt wordt?
Normaal gesproken wordt het geld al eerder geïncasseerd van de rekening, vandaar even mijn (voorbarige) aanname dat vandaag niks meer gaat gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChillPascal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15:41

ChillPascal

In the end...

Lycaon schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 14:41:
Ik heb afgelopen 30-12, voor 11.00, een aantal orders geplaatst voor de verschillende Northern Trust fondsen bij de Rabobank.

Ik ben mij bewust van de reguliere doorlooptijden, maar zou verwachten dat deze vandaag (T+2) verwerkt wordt?
Normaal gesproken wordt het geld al eerder geïncasseerd van de rekening, vandaar even mijn (voorbarige) aanname dat vandaag niks meer gaat gebeuren.
Mijn periodieke order op de 26e van elke maand is om 00:00 op 4 januari verwerkt. Het verschuldigde bedrag is er vanmorgen pas afgegaan, een dag nadat de aankoop al zichtbaar was in mij portefeuille.

[ Voor 4% gewijzigd door ChillPascal op 05-01-2021 15:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-06 21:40

Wom

Weet niet of iedereen hier bekend is met het Wirecard verhaal? Dat aandeel had gister en vandaag even een opleving. Toch bijzonder hoe dat opeens weer tot leven komt.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15:41

ChillPascal

In the end...

Zag het inderdaad, sinds de openbarig van het hele fraudeverhaal volg ik het nieuws/aandeel. Ik heb zo 1,2,3 de afgelopen dagen ook niks voorbij zien komen dat deze stijging doet verklaren.

Sowieso vind ik het lastig om het huidige aandeel te waarderen. Wordt hier nog normaal mee gehandeld of zitten er nu beperkingen op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-06 21:40

Wom

Er kan nog steeds in het aandeel gehandeld worden, maar er hangt een faillissement boven het hoofd. Veel onderdelen zijn al verkocht om schuldeisers af te betalen. Wel was er laatst bericht dat de curatoren grond zagen voor een doorstart. Maar wat de recente ontwikkelingen zijn weet ik niet.

Mijn verwachting is dat het binnenkort van de beurs af gaat eerlijk gezegd.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
Ligt het aan mij of is ABN te kutten met https://fondsen.abnamro.nl/nieuw/fund/ site? Ik krijg geen enkele fonds te zien, bij jullie ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Qunix schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 16:15:
Ligt het aan mij of is ABN te kutten met https://fondsen.abnamro.nl/nieuw/fund/ site? Ik krijg geen enkele fonds te zien, bij jullie ook?
Works on my machine :)

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
ChillPascal schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 15:57:
Zag het inderdaad, sinds de openbarig van het hele fraudeverhaal volg ik het nieuws/aandeel. Ik heb zo 1,2,3 de afgelopen dagen ook niks voorbij zien komen dat deze stijging doet verklaren.

Sowieso vind ik het lastig om het huidige aandeel te waarderen. Wordt hier nog normaal mee gehandeld of zitten er nu beperkingen op?
Voor mijn gevoel is dit pure manipulatie. Wirecard is al een paar keer vorig jaar opgedreven op een random moment. Volgens mij is er een grote partij die de boel omhoog pomp in de hoop dat er mensen bij springen en die vervolgens met de zak blijven zitten :X Typische pump and dump dus. Alleen leuk als je er voor de 1e pump in zou zitten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
Lycaon schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 14:41:

Mijn stelregel is dat het bij Northern Trust altijd even langer duurt dan je denkt. Ik baseer dit op mijn eigen ervaringen en dit is mij ook bevestigd door de servicedesk beleggen van de Rabobank.

Het viel me ook weer op toen ik gisteren mijn order Triodos Groenfonds inlegde (DeGiro) en vandaag al het geld binnen had. Lekker hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Pistachenootje schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 16:44:
[...]

Mijn stelregel is dat het bij Northern Trust altijd even langer duurt dan je denkt. Ik baseer dit op mijn eigen ervaringen en dit is mij ook bevestigd door de servicedesk beleggen van de Rabobank.

Het viel me ook weer op toen ik gisteren mijn order Triodos Groenfonds inlegde (DeGiro) en vandaag al het geld binnen had. Lekker hoor.
De order was uitgevoerd. Geld krijg je pas T+2.
Pagina: 1 ... 44 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.