Ik ben begonnen met The Intelligent Investor. Dat is in mijn optiek een moeilijk boek om mee te beginnen. Achteraf gezien ben ik wel blij dat ik met de bijbel begon want onbewust heb ik meer geleerd uit dat boek dan andere die makkelijker te lezen waren. En ondanks het een oud boek is, is het nog steeds actueel.Codeoranje schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 12:25:
Wat zijn trouwens de aanraders op het gebied van boeken wat jullie betreft ?
Wat zijn de aanraders ?
Ik heb ook Rich Dad Poor Dad gelezen. De eerste paar hoofdstukken zijn zeer waardevol (gaat over voor jezelf een eigen balance sheet maken en wat de cashflow doet). De rest van het boek is meh.
Ik heb ook Think And Grow Rich gelezen, wat een aanrader is als je het ook echt gaat opvolgen als in het boek staat. Er zitten wel prima tips in, maar heeft weinig met beleggen te maken. Het gaat vooral om de mindset.
Ik ben nu bezig met Thinking Fast And Slow. Dit heeft ook niks te maken met beleggen, maar gaat over wat je ziet niet altijd waar is en emoties en andere prikkels je hersenen en gedachten manipuleren, en dat heeft dan weer effect op hoe je handelt op de beurs.
Als je graag in het diepen gegooid wilt worden, maar zeker kan zijn dat je echt veel leert, adviseer ik The Intelligent Investor aan. Verder (wat ik nog niet gelezen heb) is Snowball van Alice Schroeder over Warren Buffett.
Zie ook YouTube: YouTube