Pistachenootje schreef op zondag 20 december 2020 @ 14:29:
[...]
Jij hebt het over prestaties tot nu toe. Ik heb het over de verwachte prestaties in de toekomst. Bij obligaties zijn die vrij goed te voorspellen, afgezien van wijzigingen in de rente
Waarom wil je 1/3 in cash houden? heb je dat nodig?
Het is niet erg als het een jaar uitgesteld moet worden. Ik wil een deel cash aanhouden zodat ik in worst case aan het eind van de 5 jaar het bedrag wel zeker heb (en de slecht presterende aandelen kan laten staan). Met het obligatie/aandelen deel zou dat doel dan eerder bereikt kunnen worden. Bitcoin kan ik ook naar kijken maar de slope van die grafiek ziet er wel echt eng stijl uit nu, maar ja dat kan natuurlijk altijd nog hoger. Ik heb altijd nog een frustratie aan Bitcoin omdat ik ~10 jaar geleden de inceptie actief heb meegemaakt en toen had besloten niet te gaan minen.Deveon schreef op zondag 20 december 2020 @ 14:39:
@Radiodurans Hoe erg is het als je doel een jaar of enkele jaren moet uitstellen? Als het een vast doel is zou ik het in de huidige markt niet aanraden om risico ermee te lopen. Ook ETFs hebben risico.
Mocht je geen vast termijn hebben dan zou ik ook Bitcoin (~5%) meenemen, obligaties laten en eventueel een deel cash aanhouden.
Dus dan kom ik op 50% cash / 50% aandelen met daarbij het cash target van 100% na 5 jaar.
MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C