Beleggen op de beurs in de praktijk - Deel 10 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 106 Laatste
Acties:
  • 792.344 views

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 17:05
Ik heb dit jaar een Flatex account gehad met wat ETFs. Denken jullie dat de ingehouden dividendbelasting vanzelf in de IB aangifte zal verschijnen?

Ik ben nu wat aan het doorlezen in inbox van mijn Flatex account. Alle Duitse termen maken het er niet makkelijker op. "Investmenterträge im Sinne des § 16 Abs. 1" :) Iemand een idee waar ik zelf de ingehouden dividendbelasting kan vinden?

• jobo1234
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-07 15:07
Weet iemand of de aandelen van CRSR (Corsair Gaming) in Nederland beschikbaar zijn? Ze hebben in september een IPO gedaan op de Nasdaq. Ik zie de koers nu elke dag stijgen, maar kan in ieder geval via mijn rekening bij de ING de aandelen niet kopen.

[ Voor 3% gewijzigd door jobo1234 op 19-11-2020 17:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Dat aandeel is bij DEGIRO en IB gewoon beschikbaar.

In de regel kennen gewone aandelen geen restricties.

[ Voor 35% gewijzigd door Zr40 op 19-11-2020 17:18 ]

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Pistachenootje schreef op donderdag 19 november 2020 @ 16:57:
Ik heb dit jaar een Flatex account gehad met wat ETFs. Denken jullie dat de ingehouden dividendbelasting vanzelf in de IB aangifte zal verschijnen?
Die kans acht ik vrij klein, gaat het om noemswaardige bedragen? Ik heb een paar tientjes dividend via FlatEx maar heb geen zin om hun documenten door te spitten. Bij Trading212 is het helemaal onduidelijk hoeveel er ingehouden wordt. Tenzij ik eind van het jaar een samenvatting krijg dan neem ik mijn verlies.

• Pistachenootje
Deveon schreef op donderdag 19 november 2020 @ 18:01:
[...]

Die kans acht ik vrij klein, gaat het om noemswaardige bedragen? Ik heb een paar tientjes dividend via FlatEx maar heb geen zin om hun documenten door te spitten. Bij Trading212 is het helemaal onduidelijk hoeveel er ingehouden wordt. Tenzij ik eind van het jaar een samenvatting krijg dan neem ik mijn verlies.
Volgens mij wel de moeite waard. Ik geloof dat ik zo'n 20k aan ETFs daar had staan. Er staan veel documenten in de inbox, ik word er niet echt wijzer van.

[ Voor 6% gewijzigd door Pistachenootje op 19-11-2020 20:42 ]

• jobo1234
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-07 15:07
Zr40 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 17:15:
Dat aandeel is bij DEGIRO en IB gewoon beschikbaar.

In de regel kennen gewone aandelen geen restricties.
Thanks, Dan wordt het tijd voor een andere broker denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-09 16:37
jobo1234 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 17:12:
Weet iemand of de aandelen van CRSR (Corsair Gaming) in Nederland beschikbaar zijn? Ze hebben in september een IPO gedaan op de Nasdaq. Ik zie de koers nu elke dag stijgen, maar kan in ieder geval via mijn rekening bij de ING de aandelen niet kopen.
Herinner me er niet aan, voornemen om komende tijd alleen in ETFs te investeren valt tot nu toe tegen (Corsair en PLTR niet gekocht).
edit: Corsair vandaag weer 8%? Tja, dan was die IPO prijs wel véél te laag. Anyways, ik heb zelf niks met Corsair, ik vind al hun designs eerlijk gezegd afzichtelijk en ze zijn veel te mainstream geworden, dus wellicht maar beter om er weg van te blijven..

Ah gooi er nog maar 1 bij, enkele maanden geleden nog serieus naar Arcimoto (FUV) zitten kijken en de trigged niet overgehaald, vandaag +70%. Ik ga het maar wat minder volgen 8)7

[ Voor 30% gewijzigd door Santee op 19-11-2020 23:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:42
Santee schreef op donderdag 19 november 2020 @ 21:04:
[...]

Herinner me er niet aan, voornemen om komende tijd alleen in ETFs te investeren valt tot nu toe tegen (Corsair en PLTR niet gekocht).
edit: Corsair vandaag weer 8%? Tja, dan was die IPO prijs wel véél te laag. Anyways, ik heb zelf niks met Corsair, ik vind al hun designs eerlijk gezegd afzichtelijk en ze zijn veel te mainstream geworden, dus wellicht maar beter om er weg van te blijven..

Ah gooi er nog maar 1 bij, enkele maanden geleden nog serieus naar Arcimoto (FUV) zitten kijken en de trigged niet overgehaald, vandaag +70%. Ik ga het maar wat minder volgen 8)7
Misschien deze stijgers tegenover de verliezers zetten die je ook in je watchlist hebt staan? ;)

• Doctor M.
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 13:13
Ligt het aan mij, of klopt de koersconversie niet bij DeGiro? Een aandeel waar weinig in gehandeld is, prijsverschil nu en gak is 10,1975 * 4 = 40,79. Neem bijv 1,1866 dollar euro koers = 40,79 / 1,1866 = 34,3755. Dat zou ongerealiseerde waarde moeten zijn toch? Wat degiro toont, is 23,69 euro

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T1nv8mjPYCcNs-Ot4Yd_RW--xGg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Zeilptbu1Cd17ntXXLnhk5Lc.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
@Santee Waar baseer je op dat de IPO van Corsair te laag was? Toch niet de huidige stijging he?;)

Arcimoto had ik inderdaad ook gezien maar ik zie niet waarom ze kunnen out performen. Driewielers zijn nooit aangeslagen, de massa kijkt amper naar het verbruik van (elektrische) auto’s en als het een trend wordt springt de concurrentie er ook zo op.

[ Voor 5% gewijzigd door Deveon op 20-11-2020 07:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sneepie69
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 11-07-2022
Doctor M. schreef op donderdag 19 november 2020 @ 23:29:
Ligt het aan mij, of klopt de koersconversie niet bij DeGiro? Een aandeel waar weinig in gehandeld is, prijsverschil nu en gak is 10,1975 * 4 = 40,79. Neem bijv 1,1866 dollar euro koers = 40,79 / 1,1866 = 34,3755. Dat zou ongerealiseerde waarde moeten zijn toch? Wat degiro toont, is 23,69 euro

[Afbeelding]
De dollar euro koers heeft geen vaste waarde, vandaar dat dat niet een op een overeenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozero
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-11-2024
Zijn er hier mensen bekend met "The stockwatch?"
Een jonge gozer, rond de 20 jaar die nog studeert en via Youtube/Discord beleggingstips geeft. Hij geeft hierbij aan dat hij niet een traditionele belegger is, maar ook naar sociale trends op twitter, instagram etc. voordat hedgefunds e.d. dit door hebben.

Het werkt een beetje als volgt:
Op z'n youtube account staan filmpjes met informatie over wat hij koopt/verkoopt en wat tips. Echter, als je wil weten wanneer hij deze acties uitvoert, kan je een abonnement afnemen op zijn discord kanaal (was $10, nu $20 per maand), hierbij krijg je notificaties als hij iets koopt/verkoopt + veel meer info.

Een vriend van mij is hier sinds 3 maanden lid van, volgens hem zijn er meer dan 20.000 leden (dus hier verdient Stockwatch in ieder geval goed aan). Die vriend van mij die investeert heeft in die 3 maanden een rendement van rond de 50%.

Zelf ben ik hier vrij sceptisch over, aangezien ik er eigenlijk vanuit ga dat professionele beleggings partijen ook social media/trends volgen. Daarnaast is de markt de laatste 3 maanden natuurlijk gaan stijgen, dus heb je met veel aandelen winst kunnen pakken. Ik zeg niet dat het makkelijk was wat hij heeft gedaan, echter denk ik dat hij pas zijn waarde bewijst als hij ook in slechte tijden de goede aandelen eruit weet te halen. Maar dit neemt niet weg dat hij de markt vrij dik heeft verslagen. Mijn vriend geeft aan dat hij niet op alle transacties winst heeft gemaakt, maar over de gehele 3 maanden gezien heeft hij dus vrij fors verdiend.

Heeft hier iemand vaker van gehoord/van vergelijkbare partijen?

Ter informatie: YouTube: The StockWatch - YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:28

Polycom

Poes van goud

Er zijn mensen die goed gebruik kunnen maken van de domheid van andere.
Of deze Youtuber heeft een Delorean waarmee hij 1.21 Jigowatt kan opwekken en 141.62 km kan rijden om in de toekomst te kijken wat de beurs allemaal doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:07
ozero schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 09:28:
Een jonge gozer, rond de 20 jaar die nog studeert en via Youtube/Discord beleggingstips geeft. Hij geeft hierbij aan dat hij niet een traditionele belegger is, maar ook naar sociale trends op twitter, instagram etc. voordat hedgefunds e.d. dit door hebben.

Op z'n youtube account staan filmpjes met informatie over wat hij koopt/verkoopt en wat tips. Echter, als je wil weten wanneer hij deze acties uitvoert, kan je een abonnement afnemen op zijn discord kanaal (was $10, nu $20 per maand), hierbij krijg je notificaties als hij iets koopt/verkoopt + veel meer info.

Een vriend van mij is hier sinds 3 maanden lid van, volgens hem zijn er meer dan 20.000 leden (dus hier verdient Stockwatch in ieder geval goed aan). Die vriend van mij die investeert heeft in die 3 maanden een rendement van rond de 50%.

Zelf ben ik hier vrij sceptisch over, aangezien ik er eigenlijk vanuit ga dat professionele beleggings partijen ook social media/trends volgen. Daarnaast is de markt de laatste 3 maanden natuurlijk gaan stijgen, dus heb je met veel aandelen winst kunnen pakken. Ik zeg niet dat het makkelijk was wat hij heeft gedaan, echter denk ik dat hij pas zijn waarde bewijst als hij ook in slechte tijden de goede aandelen eruit weet te halen. Maar dit neemt niet weg dat hij de markt vrij dik heeft verslagen. Mijn vriend geeft aan dat hij niet op alle transacties winst heeft gemaakt, maar over de gehele 3 maanden gezien heeft hij dus vrij fors verdiend.

Als hij de markt ziet voordat de grote beleggers dit door hebben is het natuurlijk stom om niet te doen.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:34

Wat een ongelooflijk slimme belegger is die jongen. Steady iedere maand een flinke som cashen van nietsvermoedende sukkels. Stel dat hij daadwerkelijk 20.000 betalende leden heeft en even 400.000 dollar per maand binnenharkt. Daar kan geen professionele belegger tegen op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

jobo1234 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 17:12:
Op Flatex kan ik hem vinden onder Corsair.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024
Voor vrijwel alle Youtube kanalen moet je vanuit gaan dat ze sensatie brengen om advertentie inkomsten te genereren. Het zou nog mooier zijn als schapen volgen.

Er zijn enkele kanalen die ik niet als "een speculator" beschouw. Dat is o.a. Ben Felix en Swedish Investor bijvoorbeeld. Ben komt met feiten en verkondigt geen mening, Swedish Investor maakt essays van financiele boeken.

Het is goed om eerst het onderscheid in te zien tussen een investor en een speculator alvorens in Youtube te duiken. Vooral jezelf afvragen waarom hij/zij deze tips verkondigd. Zou diegene niet al miljardair moeten zijn? Zit er iets achter zodat diegene bijna gratis geld krijgt, door bijvoorbeeld een service te verkopen? Etc.

Het lijkt mij wel leuk om wat kanalen hier te delen, met het bewustzijn dat het speculatie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online

Waarom zou je hiervoor betalen als er genoeg zijn die gratis advies geven? Met 20.000 blinde volgers kan je al snel je eigen aankopen omhoog krijgen doordat je zelf meer vraag creëert. Met name voor YouTuber een succesvol businessmodel.

Mijn Watchlist (in random volgorde, veel Tesla gereleteerd):
- Dave Lee on investing
- HyperChange
- Chicken Genius Singapore
- Electrek (meer nieuws georienteerd, maar met diepgang in de concurrentie van EVs)
- Stealth Wealth Investment
- Tesla Daily
- Solving the money problem
- The Market is Open (plus ook een separaat Tesla kanaal)
- Munro Live (specifiek Tesla)

Deze volg ik zelf niet meer, maar kunnen ook interessant zijn.
- Meet Kevin
- Now You Know

Hou wel rekening mee dat wanneer je niet betaald voor een dienst ze op een andere manier van inkomsten afhankelijk zijn. De ene heeft een wat hoger entertainment (of fanboy) gehalte als andere. Daarnaast moet je alle tips natuurlijk niet zien als adviezen. Net als eerder besproken nieuwsbrieven moet je het natuurlijk nooit iemand blindelings volgen en voor YouTube geld ook dat ze niet allemaal dezelfde informatie herkauwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozero
Deveon schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 10:22:
[...]

Waarom zou je hiervoor betalen als er genoeg zijn die gratis advies geven? Met 20.000 blinde volgers kan je al snel je eigen aankopen omhoog krijgen doordat je zelf meer vraag creëert. Met name voor YouTuber een succesvol businessmodel.

Mijn Watchlist (in random volgorde, veel Tesla gereleteerd):
- Dave Lee on investing
- HyperChange
- Chicken Genius Singapore
- Electrek (meer nieuws georienteerd, maar met diepgang in de concurrentie van EVs)
- Stealth Wealth Investment
- Tesla Daily
- Solving the money problem
- The Market is Open (plus ook een separaat Tesla kanaal)
- Munro Live (specifiek Tesla)

Deze volg ik zelf niet meer, maar kunnen ook interessant zijn.
- Meet Kevin
- Now You Know

Hou wel rekening mee dat wanneer je niet betaald voor een dienst ze op een andere manier van inkomsten afhankelijk zijn. De ene heeft een wat hoger entertainment (of fanboy) gehalte als andere. Daarnaast moet je alle tips natuurlijk niet zien als adviezen. Net als eerder besproken nieuwsbrieven moet je het natuurlijk nooit iemand blindelings volgen en voor YouTube geld ook dat ze niet allemaal dezelfde informatie herkauwen.
Zelf volg ik het ook niet en ik beleg alleen maar in 1 ETF. Echter was ik wel verbaasd over de winst die hij in een paar maanden heeft gemaakt. Dit kunnen 3 lucky maanden zijn, maar je kan ook het gemiddelde rendement van hem zien (the stockwatch) en dit is dus gewoon goed. Maar je weet natuurlijk nooit zeker of hij echte cijfers post en of het in de toekomst ook zo gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Ik ken die persoon niet. Over hoeveel rendement gaat het hier?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flyguy
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14:23
Youtube is nu niet echt een kanaal om veel nuttige beleggingstips uit te halen. Als je al 'inspiratie' op wilt doen (het uiteindelijke werk moet je toch zelf doen) kan je beter commentaren van beleggingshuizen/fondsmanagers lezen en 13F's/andere registers bekijken. Bijvoorbeeld door er een paar te volgen die ongeveer een zelfde stijl hebben als jijzelf en wat die een compleet andere visie hebben. Hier willen af en toe nog wel eens pareltjes tussen zitten, maar dan nog moet zo'n aandeel wel voor de juiste prijs gekocht worden en moet het binnen je gehele portofolio/doelstellingen passen. Als je een lijstje hebt met mensen die je interessant vindt, kan je bijvoorbeeld via whalewisdom dat een beetje in de gaten houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Charly
  • Laatst online: 17:27
Want hedgefondsen en andere zakelijke beleggers hebben geen internet?

Stel dat die gast zo goed is als ie zegt, dan kopen al dat soort clubs toch ook een accountje voor 2 tientjes?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i7x
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 21:24

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Zelfs een aap willekeurige aandelen laten kopen had in de afgelopen maanden tot dikke winsten geleid, is gewoon een heel goed moment geweest. Mijn 6 maanden winst is 371.09% op het moment, met aandelen welteverstaan. Enkel growth en wat leuke ipo's en dan gaat het wel lekker hard, en dat is waarschijnlijk ook een beetje wat die youtube figuren doen.

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
ozero schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 10:26:
[...]

Zelf volg ik het ook niet en ik beleg alleen maar in 1 ETF. Echter was ik wel verbaasd over de winst die hij in een paar maanden heeft gemaakt. Dit kunnen 3 lucky maanden zijn, maar je kan ook het gemiddelde rendement van hem zien (the stockwatch) en dit is dus gewoon goed. Maar je weet natuurlijk nooit zeker of hij echte cijfers post en of het in de toekomst ook zo gaat.
Geluk of niet, diezelfde tips zijn ook gratis te krijgen. Ik houd er alleen zelf niet van om op elk aandeel te springen en zet alleen in op de bedrijven die ik ken. Die kennis bouw je alleen niet op in een maand tijd. Ik leer eerst het bedrijf kennen en wacht daarna op het juiste moment om in te stappen. Bij aankopen is er altijd wel één van de bedrijven op mijn watchlist interessant. Aegon was in september ook een erg goeie koop (hier ook voorbij gekomen) vergelijken met de stand nu. Helaas had ik het geduld er niet voor (lesje geleerd), maar hoef ook niet te klagen over het alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozero
Ik ken die persoon niet. Over hoeveel rendement gaat het hier?
Geen idee, details heb ik zelf niet, ik heb het even gevraagd.
i7x schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 10:39:
Zelfs een aap willekeurige aandelen laten kopen had in de afgelopen maanden tot dikke winsten geleid, is gewoon een heel goed moment geweest. Mijn 6 maanden winst is 371.09% op het moment, met aandelen welteverstaan. Enkel growth en wat leuke ipo's en dan gaat het wel lekker hard, en dat is waarschijnlijk ook een beetje wat die youtube figuren doen.
Eens, vandaar dat ik ook benieuwd ben hoe zulke adviezen het doen op de lange termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Charly schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 10:37:
[...]

Want hedgefondsen en andere zakelijke beleggers hebben geen internet?

Stel dat die gast zo goed is als ie zegt, dan kopen al dat soort clubs toch ook een accountje voor 2 tientjes?
Het is natuurlijk erg makkelijk om advies te geven classificeert als "entertainment". Een analist die moet verklaren waarom hij miljoenen van een ander in een aandeel gepompt heeft zal daar wat meer tijd en externe expertise voor moeten in schakelen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Atomius
Miki schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 09:46:
[...]

Wat een ongelooflijk slimme belegger is die jongen. Steady iedere maand een flinke som cashen van nietsvermoedende sukkels. Stel dat hij daadwerkelijk 20.000 betalende leden heeft en even 400.000 dollar per maand binnenharkt. Daar kan geen professionele belegger tegen op ;)
Zelf stopt ie die 400k per maand vervolgens in NT omdat ie op het GoT forum heeft gelezen dat dat verstandig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dan Stark
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 00:49
Ik heb ook 70% rendement gehaald op mijn demo trading account over 2 weken. Wil iemand mij nu betalen voor advies? :>

Volgens mij had je de afgelopen maanden niet heel veel verkeerd kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:34
Miki schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 09:46:
[...]

Dat heb ik met al die geld maak videos op Youtube. Waarom adviseren ze ipv zelf doen. Schijnbaar is het rendabeler om een leerpakket te verkopen dan de strategie uit te voeren. Zou je toch aan het denken moeten zetten

De echte eindbazen met investeringen vertellen hun strategie niet. Ze vertellen hoogstens achteraf wat ze gedaan hebben (of je ziet het in de boeken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:00
Iemand die vandaag *ineens* ook een mailtje van Binck heeft ontvangen om zijn/haar gegevens te controleren, eventueel aanvullen en een nieuwe kopie ID moet uploaden?
Wij willen u vragen uw persoonlijke gegevens bij BinckBank te controleren, aan te vullen en/of te bevestigen.

Hoe controleert u uw persoonlijke gegevens?
1. Log in op uw rekening bij BinckBank.
2. U krijgt bovenin uw scherm de melding te zien dat u uw persoonlijke gegevens dient te controleren.
3. Klik op de melding en zie onder 'Persoonlijke Instellingen' welke gegevens aangevuld moeten worden.
4. Controleer uw gegevens & wijzig en/of bevestig deze.
Wij raden u aan om een kopie van een geldig identiteitsbewijs (paspoort of identiteitskaart) bij de hand te houden om te kunnen uploaden.

Onderneem actie voor 21-12-2020
Controleer uw gegevens. Als uw gegevens op 21-12-2020 nog onvolledig of onjuist zijn, dan betekent dit:
• voor uw Zelf Beleggen en/of Fundcoach rekening dat u geen nieuwe posities kunt innemen op uw rekening;
• voor uw Select en/of Comfort rekening dat wij op termijn het beheer niet meer voor u kunnen voortzetten.

Waarom hebben wij (aanvullende) gegevens van u nodig?
Wij vinden het belangrijk om te weten wie u bent. Op deze manier kunnen wij u zo goed mogelijk van dienst zijn. U maakt dit mogelijk door informatie met ons te delen. Uiteraard gaan wij, zoals u dat van ons mag verwachten, zorgvuldig om met uw gegevens. In ons privacy statement leest u hoe BinckBank omgaat met de verwerking van uw gegevens.

BinckBank vervult als financiële instelling bovendien een poortwachtersfunctie. De wet- en regelgeving, zoals de Wft (Wet op het financieel toezicht) en Wwft (Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme), vraagt ons uw gegevens up-to-date te houden. Wij geven hier invulling aan door gegevens van onze klanten te verzamelen en periodiek na te gaan of deze gegevens kloppen. Dit doen wij door aanvullende vragen te stellen over onder andere uw identiteit, de herkomst van uw vermogen, uw verblijfplaats en/of arbeidssituatie. In sommige gevallen vragen wij om documentatie die uw toelichting op onze vragen onderbouwt.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:34
Qunix schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 09:53:
[...]

Voor vrijwel alle Youtube kanalen moet je vanuit gaan dat ze sensatie brengen om advertentie inkomsten te genereren. Het zou nog mooier zijn als schapen volgen.

Er zijn enkele kanalen die ik niet als "een speculator" beschouw. Dat is o.a. Ben Felix en Swedish Investor bijvoorbeeld. Ben komt met feiten en verkondigt geen mening, Swedish Investor maakt essays van financiele boeken.

Het is goed om eerst het onderscheid in te zien tussen een investor en een speculator alvorens in Youtube te duiken. Vooral jezelf afvragen waarom hij/zij deze tips verkondigd. Zou diegene niet al miljardair moeten zijn? Zit er iets achter zodat diegene bijna gratis geld krijgt, door bijvoorbeeld een service te verkopen? Etc.

Het lijkt mij wel leuk om wat kanalen hier te delen, met het bewustzijn dat het speculatie is.
Ben Felix is idd een goede. Swedish Investor ken ik niet, zal die eens checken.

Vond "The Plain Bagel" ook interessante informatie geven overal allerlei zaken hoe de markt werkt etc (past wel in de lijn van Ben Felix)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
descon schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 12:33:
[...]

Dat heb ik met al die geld maak videos op Youtube. Waarom adviseren ze ipv zelf doen. Schijnbaar is het rendabeler om een leerpakket te verkopen dan de strategie uit te voeren. Zou je toch aan het denken moeten zetten

De echte eindbazen met investeringen vertellen hun strategie niet. Ze vertellen hoogstens achteraf wat ze gedaan hebben (of je ziet het in de boeken)
Je kan met het geld van andere veel meer bereiken dan alleen met je eigen geld. Elke fatsoenlijk professionele belegger gebruikt toch ook andermans geld? Zelf de enige echte eindbaas Warren Buffet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
JohanNL schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 12:36:
Iemand die vandaag *ineens* ook een mailtje van Binck heeft ontvangen om zijn/haar gegevens te controleren, eventueel aanvullen en een nieuwe kopie ID moet uploaden?

[...]
Ik ben geen klant van Binck, maar bij mij gaan de alarmbellen af door de urgentie die gesuggereerd wordt. Nu iets doen anders kun je morgen geen nieuwe aankopen doen. Denk je echt dat ze zoiets last minute versturen?

Altijd via een ander kanaal verifieren. Bellen of inloggen zonder links uit die mail gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
pdukers schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 12:45:
[...]

Ik ben geen klant van Binck, maar bij mij gaan de alarmbellen af door de urgentie die gesuggereerd wordt. Nu iets doen anders kun je morgen geen nieuwe aankopen doen. Denk je echt dat ze zoiets last minute versturen?

Altijd via een ander kanaal verifieren. Bellen of inloggen zonder links uit die mail gebruiken.
Als ik inlog in mijn account wordt ik ook gewaarschuwd dat ik deze stappen moet ondernemen, mail is valide!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Niet online
Handig dan dat ze deze een dag voor de deadline versturen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
pdukers schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 12:49:
Valt mee, tot 21 december de tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
descon schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 12:33:
[...]

Je moet natuurlijk ook voldoende middelen hebben om daadwerkelijk in te spelen op je eigen gecreëerde adviezen om snel en met een aanvaardbaar risico veel geld te verdienen.
Dus ja als je dat niet hebt, dan is wat video's maken en op die manier geld verdienen wellicht makkelijker en loop je bovendien geen risico.
Het is natuurlijk ook best makkelijk - met genoeg abonnees - om een of andere pennystock te adviseren, waarna de koers waarschijnlijk wel flink zal stijgen.
Volgens mij is dat voor velen dan ook reden om abonnee te worden; om te weten te komen welk aandeel een flinke pump gaat krijgen.

Maargoed, misschien zit het wat anders in elkaar want ik kijk dat soort YouTube filmpjes niet.
Het enige wat ik dan nog wel eens kijk is van die online seminars o.i.d. van Binck, IEX of RTL.
I.t.t. veel van die random online meuk - die ik o.a. verwacht op YouTube - is het minder FOMO gedreven en is het een heel stuk duidelijker hoe deze gesponsord worden en is dat voor mij makkelijk te filteren.
De bruikbare informatie kan ik dan verder onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:56
pdukers schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 12:49:
een maand en een dag!

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
JohanNL schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 12:36:
[...]
Al een paar maanden geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Ik heb zo'n 2 weken geleden op uitnodiging van DeGiro netjes alles ingevuld om een Flatex bankrekening te krijgen. Ik heb nu een wat groter bedrag overgemaakt om Triodos Groenfonds aan te kopen maar nu zie ik dat er nog steeds zo'n waarschuwing bij staat "Herinnering: uw huidige saldo overschrijdt mogelijk de compensatiegrens". Dit zou niet moeten met zo'n bankrekening.

Weet iemand wat er aan de hand is? Ik heb DeGiro gebeld maar de wachttijd is >15 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longcat
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 12-08 12:37
Pistachenootje schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 13:35:
Ik heb zo'n 2 weken geleden op uitnodiging van DeGiro netjes alles ingevuld om een Flatex bankrekening te krijgen. Ik heb nu een wat groter bedrag overgemaakt om Triodos Groenfonds aan te kopen maar nu zie ik dat er nog steeds zo'n waarschuwing bij staat "Herinnering: uw huidige saldo overschrijdt mogelijk de compensatiegrens". Dit zou niet moeten met zo'n bankrekening.

Weet iemand wat er aan de hand is? Ik heb DeGiro gebeld maar de wachttijd is >15 minuten.
Compensatie is tot een saldo van 2500 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvaak1853
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14-09 15:47
Pistachenootje schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 13:35:

Waarom niet? Bij zowel het mmf als de flatex bankrekening krijg je toch boven 2500 euro geen compensatie over negatieve rente?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Fastned heeft weer voor 21 miljoen aan 6% obligaties weten te plaatsen met een looptijd van 5 jaar. 17 miljoen nieuw, 4 miljoen uit een verlengingsaanbod voor obligaties die oorspronkelijk tussen december 2021 en december 2022 zouden aflopen.

Wat doet het aandeel? +3,66%.

Uit de rubriek 'je kan de beurs niet voorspellen'. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
klaasvaak1853 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 13:39:
[...]

Waarom niet? Bij zowel het mmf als de flatex bankrekening krijg je toch boven 2500 euro geen compensatie over negatieve rente?
Oh ja, is waar ook. Ik had het wel gelezen maar was dat weer vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Niet online
Ha, ik had scheel gekeken en las 21-11 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozero
Zr40 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:02:
Fastned heeft weer voor 21 miljoen aan 6% obligaties weten te plaatsen met een looptijd van 5 jaar. 17 miljoen nieuw, 4 miljoen uit een verlengingsaanbod voor obligaties die oorspronkelijk tussen december 2021 en december 2022 zouden aflopen.

Wat doet het aandeel? +3,66%.

Uit de rubriek 'je kan de beurs niet voorspellen'. :+
Is het gebruikelijker dan dat uitgifte van obligaties de koers laten dalen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scoobs
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15-09 02:27
ZR40 heeft volgens al vaker commentaar gegeven op het feit dat fastnet als een malle door geld heen brand, terwijl de marktpositie steeds minder goed wordt. Dat er weer een obligatie uitgifte is, geeft aan dat het er niet beter op wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 22:37
Pistachenootje schreef op zondag 15 november 2020 @ 19:34:
[...]

Prima keuze met lage kosten. Je moet even opzoeken welke 2 fondsen je nodig hebt voor wereld spreiding. Wel redelijk wat ESG uitsluitingen natuurlijk.
Inmiddels een account aangemaakt. Wat zijn een beetje de goede resources om meer over deze fondsen te lezen? Er zijn namelijk nogal wat fondsen met wereldwijde spreiding bij Fitvermogen. En dan zie ik ook nog de gemaksfondsen / mixfondsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

scoobs schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 15:34:
ZR40 heeft volgens al vaker commentaar gegeven op het feit dat fastnet als een malle door geld heen brand, terwijl de marktpositie steeds minder goed wordt. Dat er weer een obligatie uitgifte is, geeft aan dat het er niet beter op wordt.
Dat was ik niet. Maar het is inderdaad wel de heersende perceptie rondom dit bedrijf, en dat is toch voornamelijk waar koersbewegingen op korte termijn vandaan komen. Vandaar dat ik geen stijging had verwacht op dit nieuws.

(Ik heb een kleine long positie.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Nu online
goldmemberf1 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 15:45:
[...]

Inmiddels een account aangemaakt. Wat zijn een beetje de goede resources om meer over deze fondsen te lezen? Er zijn namelijk nogal wat fondsen met wereldwijde spreiding bij Fitvermogen. En dan zie ik ook nog de gemaksfondsen / mixfondsen.
Ik heb deze 2, aan de hand van dit topic.

NN Enhanced Index Sustainable Equity Fund
https://www.fitvermogen.n...4CFD69ABBDE2B46DACBF3A5D2

NN Enhanced Index Sustainable Em Markets Eq Fund
https://www.fitvermogen.n...AF433837C553CA0E224431E1E

Verhouding is ongeveer 95/5% op dit moment.
Dat ben ik langzaam aan naar 88/12% aan het brengen, zoals je heel veel tegen komt in dit topic.

Ben dit jaar in maart begonnen met maandelijks inleggen van een vast bedrag, rendement is tot nu tot 26%.
Voor mij werkt dit prima, wat ik normaal zou sparen op de spaar rekening.. spaar ik nu hier. Ik ben veel te emotioneel om te beleggen met losse aandelen (ook al heb ik er 3+) dus dit werkt voor mij meer dan prima. Elke maand geld naar toe storten en verder niet naar om hoeven kijken.

[ Voor 14% gewijzigd door sjorremans op 20-11-2020 16:02 ]

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
goldmemberf1 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 15:45:
[...]
Met de fondsen die @sjorremans noemt heb je werelddekking. De gewenste verhouding op basis van market cap is 88/12.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goldmemberf1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 22:37
sjorremans schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 15:55:
[...]

Ik heb deze 2, aan de hand van dit topic.

NN Enhanced Index Sustainable Equity Fund
https://www.fitvermogen.n...4CFD69ABBDE2B46DACBF3A5D2

NN Enhanced Index Sustainable Em Markets Eq Fund
https://www.fitvermogen.n...AF433837C553CA0E224431E1E

Verhouding is ongeveer 95/5% op dit moment.
Dat ben ik langzaam aan naar 88/12% aan het brengen, zoals je heel veel tegen komt in dit topic.

Ben dit jaar in maart begonnen met maandelijks inleggen van een vast bedrag, rendement is tot nu tot 26%.
Voor mij werkt dit prima, wat ik normaal zou sparen op de spaar rekening.. spaar ik nu hier. Ik ben veel te emotioneel om te beleggen met losse aandelen (ook al heb ik er 3+) dus dit werkt voor mij meer dan prima. Elke maand geld naar toe storten en verder niet naar om hoeven kijken.
Sorry voor de enorme noob opmerking, maar je bedoelt 88% in Sustainable Equity Fund en 12% in Sustainable Em Markets Eq Fund?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• writser
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:48
Zr40 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 15:49:
[...]

Dat was ik niet. Maar het is inderdaad wel de heersende perceptie rondom dit bedrijf, en dat is toch voornamelijk waar koersbewegingen op korte termijn vandaan komen. Vandaar dat ik geen stijging had verwacht op dit nieuws.

(Ik heb een kleine long positie.)
Het lijkt mij persoonlijk vrij goed nieuws. Het is namelijk niet alleen een kwestie van meer geld willen ophalen, maar ook van geld moeten ophalen. Als ze dat niet lukt zijn ze insolvent als de eerste lichting obligaties afbetaald moeten worden. Die dingen hebben een relatief korte looptijd en moeten hergefinancierd worden. Lukt dat niet, dan is de aandeelhouder natuurlijk de bok (want dan worden de obligaties omgezet in een enorme sloot aandelen of iets creatiefs in die richting). Dat risico is nu in elk geval voor een paar jaar van de baan.

Bovendien, als Fastned geen geld meer kan ophalen kunnen ze de gehoopte groei de komende jaren niet financieren (daar is de omzet nog veel te laag voor). En als Fastned niet kan groeien dan zijn de aandelen min of meer nul waard op dit moment, gezien de schuldenlast.

Kortom, ze hebben gewoon kapitaal nodig om de stoelendans draaiende te houden. En als ze dat ophalen lijkt me dat goed nieuws. Idealiter met een aandelenemissie, maar als dat niet lukt, liever obligaties dan niets.

Sowieso ben ik positief verrast door het feit dat ze dit jaar toch een mooie 30 miljoen hebben opgehaald aan achtergestelde leningen zonder enige voorwaarden tegen 6%. Je moet Fastned nageven, het lukt ze toch verdomd aardig om, met een groen praatje, de bedelhand op te houden bij de particuliere Nederlander. Ook tijdens een crisisjaar. Ik zie nog steeds totaal geen brood in het businessmodel op de lange termijn, maar als je de financiering niet rond krijgt wordt het natuurlijk sowieso niets. En nu kan Fastned in elk geval weer een tijdje verder aanklooien. En wie weet ... Keep the dream alive!

De koersbeweging van vandaag vind ik dan ook niet echt verrassend. Ik zou verwachten dat de markt (terecht?) skeptisch is over de hoeveelheid geld die Fastned kan lospeuteren en positief is over de opbrengst van deze ronde - een stuk meer dan afgelopen zomer en misschien wel de grootste emissie tot nu toe? Mijn eerste gedachte was dan ook dat @Zr40 vond dat het aandeel te weinig omhoog ging.

[ Voor 31% gewijzigd door writser op 20-11-2020 17:27 ]

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
goldmemberf1 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:40:
[...]
Sorry voor de enorme noob opmerking, maar je bedoelt 88% in Sustainable Equity Fund en 12% in Sustainable Em Markets Eq Fund?
Misschien is het wel handig als je even leert waarom dat zo is. Zoek anders eens de MSCI market cap data op.

En zoek die fondsen even op op Morningstar zodat je kunt zien in welke landen ze investeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Atomius
Luistert er iemand de IEX podcast? https://www.iex.nl/Column...nu-de-achterblijvers.aspx

Die Arend-Jan giechelt de hele podcast als een klein meisje en die andere knaap is dan weer slecht te verstaan. Komt mij allemaal niet heel professioneel over. Word er eerlijk gezegd ook niet heel veel wijzer van. Vind Beurswatch van BNR wat dat betreft een stuk interessanter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
Ik volg Beurswatch en Beleggerspannel van BNR, maar dat is puur voor entertainment en nieuwsberichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 49euro
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 17:25
Ik vind persoonlijk BNR ook erg prettig en luister de podcasts veel. Heb wel het idee dat je met uitsluitend BNR een beetje achter het nieuws aanloop maar dat neem ik bij deze bron voor lief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:46
BNR/IEX zijn ook wel erg AEX (logisch natuurlijk) geöriënteerd, maar luister ze regelmatig.

Marketplace is dagelijks en vind ik wel een aanrader. CNBC heeft ook een aantal dagelijkse podcasts, maar die zijn rond de 45 minuten en dat vind ik eigenlijk net te lang.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• BrtH
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17:49
WizZie- schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 18:03:
Komt mij allemaal niet heel professioneel over. Word er eerlijk gezegd ook niet heel veel wijzer van.
Dat lijkt me een prima samenvatting voor zowat alles op IEX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

writser schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:50:
[...]
De koersbeweging van vandaag vind ik dan ook niet echt verrassend. Ik zou verwachten dat de markt (terecht?) skeptisch is over de hoeveelheid geld die Fastned kan lospeuteren en positief is over de opbrengst van deze ronde - een stuk meer dan afgelopen zomer en misschien wel de grootste emissie tot nu toe? Mijn eerste gedachte was dan ook dat @Zr40 vond dat het aandeel te weinig omhoog ging.
Misschien kijk ik er verkeerd tegenaan, maar gezien de perceptie nog steeds heerst dat het bedrijf teveel schulden heeft verwacht ik niet dat een recordaantal geplaatste obligaties positief zou zijn voor de koers.

ik verwacht eerder een positieve koersontwikkeling bij gebeurtenissen zoals kwartaalcijfers waarin de sterke groei op alle vlakken blijft doorzetten, of bij opening van nieuwe locaties die echt bijdragen aan de reikwijdte van het netwerk.

De toekomst mag dan wel grotendeels elektrisch zijn, maar het bedrijf opereert ook vandaag, dus expansie in het buitenland om meer klanten te kunnen bereiken is vitaal. Wellicht dat in die zin de nieuwe plaatsing als positief gezien wordt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• writser
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:48
Zr40 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 20:22:
[...]

Misschien kijk ik er verkeerd tegenaan, maar gezien de perceptie nog steeds heerst dat het bedrijf teveel schulden heeft verwacht ik niet dat een recordaantal geplaatste obligaties positief zou zijn voor de koers.
Ik denk dat jij het bekijkt vanuit een luxe-positie. In een ideale wereld groeit de omzet enorm en wordt de schuldenlast van Fastned steeds kleiner omdat ze hun schulden zelf kunnen afbetalen. En hoeven ze geen obligaties meer uit te geven. Dat ben ik met je eens.

Alleen is de realistische kijk: zo ver zijn ze nog lang niet. Dat duurt nog jaren. Sterker nog, momenteel verbruikt Fastned elk jaar meer cash. Met de operationele cashflow die ze momenteel behalen kunnen ze niet eens de rente op de obligaties betalen. Laat staan dat ze de obligaties kunnen aflossen als die aflopen. En laat al helemaal staan dat er dan nog geld over is voor uitbreiding. Kortom, er moet gewoon geld binnenkomen. Hoe meer hoe beter. Lukt dat niet dan moet de tent waarschijnlijk sluiten, reorganiseren of gaan de groeiplannen in de koelkast. Wat er dan gebeurt met de koers van het aandeel laat ik aan de verbeelding over.

Wat Fastned de afgelopen jaren heeft gedaan is ~50 miljoen aan kortlopende leningen afsluiten tegen 6% en daar een hele hoop laadstations van bouwen. Die laadstations leveren nu nog geen bal op. In 2030 misschien wel, maar in de tussentijd moet je wel die 50 miljoen een paar keer herfinancieren en liefst nog meer ophalen als je door wil groeien. Het enthousiasme voor de emissie is een goed teken want het laat zien dat beleggers daar toe bereid zijn. Slecht nieuws zou zijn als ze maar 1 miljoen ophalen. Dat suggereert dat al in 2021 of 2022 een streep door de groeiplannen moet, of nog erger, dat ze dan niet meer aan hun kortlopende verplichtingen kunnen voldoen.

Nog simpeler gezegd: als je geld nodig hebt en mensen bieden je bakken met geld aan dan is dat goed :P .

Of het ook goed is voor de aanbieder vraag ik me af, in dit geval ..

[ Voor 31% gewijzigd door writser op 20-11-2020 22:05 ]

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
Weet iemand of het mogelijk is om Bitcoin prijs te volgen als benchmark in PortfolioPerformance?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
Qunix schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 22:06:
Weet iemand of het mogelijk is om Bitcoin prijs te volgen als benchmark in PortfolioPerformance?
Ja!
Maak nieuw instrument aan en gebruik BTC-USD als symbool. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:42

Qwerty-273

Meukposter

Dan Stark schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 12:11:
Ik heb ook 70% rendement gehaald op mijn demo trading account over 2 weken. Wil iemand mij nu betalen voor advies? :>
Tja demo trading accounts (of zelfs echte trading accounts - waar dan slechts 2000 euro op staat) die in veelvoud zijn opgezet, en alleen de winnende worden getoond om subscribers/signals binnen te halen. >:)

Als iemand echt een gouden formule zou hebben, dan verkoop je die niet voor een klein bedrag per maand aan iedereen. Dan zoek je een paar zeer vermogende mensen uit en wordt je hun personal fund manager of iets in die trant. Dat levert veel meer op, niet alleen financieel maar ook kwa netwerk.

Dat wil niet zeggen dat op de korte termijn je wellicht een goed rendement neerzet, maar ik twijfel dan wel zeer over de langere termijn (5+ jaar).

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Qwerty-273 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 00:37:
[...]
Als iemand echt een gouden formule zou hebben, dan verkoop je die niet voor een klein bedrag per maand aan iedereen. Dan zoek je een paar zeer vermogende mensen uit en wordt je hun personal fund manager of iets in die trant. Dat levert veel meer op, niet alleen financieel maar ook kwa netwerk.
Dat lijkt mij een erg “oude wereld” gedachte. Als deze 19 jarige 2000 lidmaatschappen van $20 weet te verkopen kan je er van alles van vinden maar heeft hij het uitstekend aangepakt.

Als personal fund manager ben je ook maar een kostenpost en vervangbaar. Als het echt werkt dan werkt het bij een grote schaal alleen maar beter en beter omdat steeds meer vermogen je volgt. Met de sky is the limit zou hij de volgende S&P kunnen worden.

Als ondernemer veel respect voor deze jongen, als investeerder alleen niet. Ik zit ook op +50% dit jaar met wisselende inleg waarvan de grootste in oktober. Zo een demo account heb ik (met weekend trading) ook van 50k naar 700k+ gekregen in een week tijd. Kwestie van geluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cai
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-04 09:13

Cai

Op welk platform gebruiken jullie de demo accounts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Cai schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 08:36:
Op welk platform gebruiken jullie de demo accounts?
Zelf bij Trading212, maar zag dat Interactive Brokers het ook heeft. Let wel op dat weekend trading volledig gesimuleerd is en start en eind koers gelijk zijn (aan de echte beurs).

[ Voor 19% gewijzigd door Deveon op 21-11-2020 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 12:43
Ik volg dit topic al een tijdje, en beleg inmiddels 5 jaar. Ik probeer mijn transactie geschiedenis uit degiro in portfolio performance te krijgen, maar het lukt me niet. Ik heb alle transacties als pdf geexporteerd, maar krijg een foutmelding bij het importeren: None of 4 sections matched: Only 0 out of 1 pattern matched: en dan een hele string tekens erachter. Ik heb het ook al per jaar geprobeerd, en dan is er 1 jaar dat dezelfde foutmelding geeft.

Ik heb door steeds kleinere tijdspannes te nemen de fout weten terug te leiden tot een IPO transactie, nu alles kunnen importeren door deze transactie uit het overzicht te verwijderen.

Volgende struikelblok: Mijn stortingen staan er niet tussen, dividend staat er niet bij. Had ik in plaats van transacties, het rekeningsoverzicht moeten importeren?

[ Voor 29% gewijzigd door Byte_Me op 21-11-2020 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
Byte_Me schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 12:22:
Volgende struikelblok: Mijn stortingen staan er niet tussen, dividend staat er niet bij. Had ik in plaats van transacties, het rekeningsoverzicht moeten importeren?
Ik heb uiteindelijk alles met het handje gedaan, maar ik begon ook sinds februari dit jaar. Heb je dit al gezien? https://forum.portfolio-p...-degiro-transaktionen/922

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
Qunix schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 13:40:
[...]

Ik heb uiteindelijk alles met het handje gedaan, maar ik begon ook sinds februari dit jaar. Heb je dit al gezien? https://forum.portfolio-p...-degiro-transaktionen/922
Had ik gezien ja, daarom ben ik het via pdf gaan importeren, eerst zat ik met CSV te klooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Nu online
goldmemberf1 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:40:
[...]

Klopt helemaal!

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-04 22:22
Koop je indexfondsen bij de banken tegen de koers op je orderdatum of tegen de koers van de datum waarop je order is verwerkt?

Daar kan namelijk meerdere dagen tussen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
ObiTewodros schreef op zondag 22 november 2020 @ 10:52:
Koop je indexfondsen bij de banken tegen de koers op je orderdatum of tegen de koers van de datum waarop je order is verwerkt?

Daar kan namelijk meerdere dagen tussen zitten.
Altijd verwerkingsdatum.
Heeft niet zoveel met de banken te maken, maar met hoe fondsen werken; je dient een order in en deze wordt na een bepaalde tijd verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Zojuist Rabo Zelf Beleggen aangevraagd om in NT te beleggen. Alleen vraag ik mij af hoe dat werkt met periodiek inleggen. Specifiek m.b.t. weekend, wanneer wordt het geld dan afgeschreven? Ik heb nu namelijk gekozen voor een aparte beleggersrekening en wil dan automatisch een deel van het salaris daar naar over boeken en vervolgens weer automatisch inleggen. Vraag mij dan alleen af wanneer het geld op de beleggersrekening moet staan. Is dat dan de ingestelde dag, de eerstvolgende handelsdag, of de T+2 van NT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Laatst online: 15-09 11:06
WizZie- schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 18:03:
Luistert er iemand de IEX podcast? https://www.iex.nl/Column...nu-de-achterblijvers.aspx

Die Arend-Jan giechelt de hele podcast als een klein meisje en die andere knaap is dan weer slecht te verstaan. Komt mij allemaal niet heel professioneel over. Word er eerlijk gezegd ook niet heel veel wijzer van. Vind Beurswatch van BNR wat dat betreft een stuk interessanter.
bestaat deze podcast al lang? Ik mag graag podcasts luisteren in de trein, maar het gegiechel kan inderdaad wel een tikkie minder. verder alleen nuttig omdat ze ook stocks bespreken die niet altijd op mijn radar staan. die kan ik dan even naar voren halen. De hele bitcoin discussie is mijn inziens 5 jaar te laat, niet nodig om wederom te voeren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 23:01

remco_k

een cassettebandje was genoeg

N00b alert.

Ik wil ook gaan beleggen. Ik kom alleen in een voor mij totaal vreemde wereld terecht. Ik heb de laatste dagen veel zitten lezen, video's bekeken en na zitten denken. Risico's zijn me duidelijk en op dit moment zoek ik een aanbieder+info daarvan.
Vooralsnog spreekt Centraal Beheer fondsbeleggen mij het meeste aan.(https://www.centraalbeheer.nl/beleggen/fondsbeleggen). Deels omdat ik al klant ben bij CB, deels omdat dit een beleggingsproduct geschikt voor dummies zoals ik lijkt te zijn.
Maar het gaat me niet nu even niet over de keuze waar ik mijn belegingen wil gaan doen, hoewel ik wel een beetje benieuwd ben of dit een goede keuze is.

Ik weet dat beleggen voor de lange termijn is (10,20,30 jaar...), dat je dat niet moet doen met geld wat je nodig hebt. Allemaal logisch. Ik heb financiele ruimte en wil daar wat nuttigs mee doen voor later.

Hier komt de n00b vraag:
Ik krijg echter één vraagstuk die ik heb nergens duidelijk: wat als je toch, voordat de gekozen termijn is verstreken, je geld nodig hebt (ik heb namelijk geen glazen bol)? Kan dat? Hoe gaat dat in zijn werk? Wat zijn de gevolgen?

Ik verwacht zelf dat dat mogelijk is. Gevolgen zullen natuurlijk gemist rendement zijn en wellicht iets van een boete ofzo.

Alles kan stuk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:14
remco_k schreef op zondag 22 november 2020 @ 14:23:
N00b alert.

Ik wil ook gaan beleggen. Ik kom alleen in een voor mij totaal vreemde wereld terecht. Ik heb de laatste dagen veel zitten lezen, video's bekeken en na zitten denken. Risico's zijn me duidelijk en op dit moment zoek ik een aanbieder+info daarvan.
Vooralsnog spreekt Centraal Beheer fondsbeleggen mij het meeste aan.(https://www.centraalbeheer.nl/beleggen/fondsbeleggen). Deels omdat ik al klant ben bij CB, deels omdat dit een beleggingsproduct geschikt voor dummies zoals ik lijkt te zijn.
Maar het gaat me niet nu even niet over de keuze waar ik mijn belegingen wil gaan doen, hoewel ik wel een beetje benieuwd ben of dit een goede keuze is.

Ik weet dat beleggen voor de lange termijn is (10,20,30 jaar...), dat je dat niet moet doen met geld wat je nodig hebt. Allemaal logisch. Ik heb financiele ruimte en wil daar wat nuttigs mee doen voor later.

Hier komt de n00b vraag:
Ik krijg echter één vraagstuk die ik heb nergens duidelijk: wat als je toch, voordat de gekozen termijn is verstreken, je geld nodig hebt (ik heb namelijk geen glazen bol)? Kan dat? Hoe gaat dat in zijn werk? Wat zijn de gevolgen?

Ik verwacht zelf dat dat mogelijk is. Gevolgen zullen natuurlijk gemist rendement zijn en wellicht iets van een boete ofzo.
je kan op ieder moment verkopen (kan wel een paar dagen duren voordat het geld op je rekening staat).
alleen het is natuurlijk jammer als je op dat moment op een (enorm) verlies staat, wat kan gebeuren. bv je hebt in de loop van de tijd 100.000 ingelegd, maar het is op dit moment maar 75.000 waard.

aanvullend: je hebt het over een "gekozen termijn" -> die is er niet bij beleggen, behalve wellicht in je hoofd in de zin van "als ik 60 ben dan wil ik stoppen met werken en van mijn beleggingen gaan leven". je hoeft dus geen "vinkje" te zetten bij een bepaald aantal jaar dat je het geld wil beleggen

[ Voor 7% gewijzigd door helloitsme op 22-11-2020 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

De lange termijn doorberekening bij oa CB, BND zijn ter illustratie van wat je belegging kan zijn als je langere tijd volhoud. Juist om het je als beginner wat meer te laten zien als je uitgaat van het gemiddelde rendement. Bij BND zit daar bijv nog de optionele functie aan vast om te herbalanceren als je dichter bij je streefdatum komt en daarmee automatisch defensiever belegd. In iedergeval bij BND kun je die datum zelf aanpassen.
Maar je kunt altijd zelf besluiten meer of minder in te leggen of zelfs te verkopen. De grafiek past zich na de transactie dan weer op de nieuwe situatie aan. Ook daadwerkelijk gehaald rendement heeft natuurlijk invloed.

[ Voor 13% gewijzigd door Get!em op 22-11-2020 16:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Byte_Me
Nog een beetje lopen prutsen met Portfolio Performance, ik begin te snappen hoe het werkt. Jammer dat het lastig beginnen is, want anders had ik het al veel eerder gedaan. Nu ik mijn transactiegegevens erin heb zitten, kan ik eindelijk fatsoenlijk kijken hoe ik het doe. Ik beleg op DeGiro, en vind dat daar een gemis, weinig inzicht in de ontwikkeling van je aandelenportfolio.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/6HtrGQY/Prestatiegrafiek-Standaard.jpg

Na een lang leertraject, begin ik het beleggen een beetje onder de knie te krijgen. Het kan ook zijn dat ik gewoon wat geluk heb gehad met keuzes in aandelen sinds de coronacrisis, tijd zal het leren...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EHTl4tLHKjG8wwdG42dqRocoERc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qERYurF8Wzr9dngFZN2pMTr5.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 38% gewijzigd door Byte_Me op 22-11-2020 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

@Byte_Me Houd er rekening mee dat als je VWRL gebruikt als benchmark in Portfolio Performance, dividend niet meegerekend kan worden.

Ik vind de schokken in je grafiek in 2016/2017 opmerkelijk. Wat is daar gebeurd? Ontbrekende historische koersen, of stock splits die niet juist zijn geregistreerd in PP, of gokken met opties, of ...?

Ter vergelijking, hier heb je mijn grafiek, bijgewerkt tot eind oktober. Dit komt van mijn broker, niet van PP. https://dev.zr40.nl/img/pa-20201101.png (Noot: ik maak gebruik van wat leverage.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:14
Byte_Me schreef op zondag 22 november 2020 @ 17:34:
Nog een beetje lopen prutsen met Portfolio Performance, ik begin te snappen hoe het werkt. Jammer dat het lastig beginnen is, want anders had ik het al veel eerder gedaan. Nu ik mijn transactiegegevens erin heb zitten, kan ik eindelijk fatsoenlijk kijken hoe ik het doe. Ik beleg op DeGiro, en vind dat daar een gemis, weinig inzicht in de ontwikkeling van je aandelenportfolio.

[Afbeelding]

Na een lang leertraject, begin ik het beleggen een beetje onder de knie te krijgen. Het kan ook zijn dat ik gewoon wat geluk heb gehad met keuzes in aandelen sinds de coronacrisis, tijd zal het leren...

[Afbeelding]
Kosten komen mij nogal hoog over in relatie tot het geïnvesteerde vermogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 21:34
Portfolio Performance is deels een boekhoudkundig programma dus het is belangrijk dat je tegenrekening waaruit je je kosten en transacties betaalt ook weer wordt aangevuld met stortingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Miki schreef op zondag 22 november 2020 @ 18:30:
Portfolio Performance is deels een boekhoudkundig programma [..]
Alleen wel een eigenwijs boekhoudkundig programma. Het staat mij bijvoorbeeld niet toe om transacties zonder cash in te boeken (zoals het verlopen van opties) of met een negatieve waarde. Negatieve posities staat het wel toe, maar dat zorgt weer voor veel gebrom en gemopper in andere schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Stel ik wil overstappen van een ETF naar een andere. Als hypothetisch voorbeeld: $50k SPY naar $50k VOO, allebei S&P500 trackers.

Op het moment dat ik SPY verkoop, kan het zijn dat VOO toevallig net iets omhoog gaat. Het lijkt me dus zaak om de transacties zo snel mogelijk achter elkaar uit te voeren zodat dit effect zo klein mogelijk is. Zijn er wellicht speciale manieren om dit te doen? (bij IB). Of misschien zelfs de orders tegelijk indienen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Als er geen sprake is van positief marktbewegend nieuws terwijl je bezig bent, zal het van minuut tot minuut doorgaans weinig uitmaken.

Je kan beide orders klaarzetten en direct op transmit klikken wanneer de verkoop klaar is. Of inderdaad tegelijk, maar dan heb je weer het risico dat de koop eerder klaar is dan de verkoop. Denk ook aan je margin requirements.

Je kan ook de overstap in kleinere stukjes uitvoeren. Bij grotere bedragen zit je waarschijnlijk wel over de minimum commissies, die zou je kunnen opsplitsen zonder dat het je extra kost.

En je kan natuurlijk ook de tijdstippen vermijden waarop macroeconomische cijfers bekend worden gemaakt.

Maar eigenlijk zou ik mij er geen zorgen over maken. Je wil switchen - gewoon doen! Je kan wel overal rekening mee houden, maar gemiddeld is het effect neutraal. Je hebt meer last van directe kosten en van de spread.

[ Voor 4% gewijzigd door Zr40 op 22-11-2020 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Nouja, zelfs een schommeling van 0.2% is al weer 100 dollar verschil, en dat zou ik graag willen voorkomen, als het tenminste mogelijk is (en ik ben me er van bewust dat het ook in mijn voordeel kan uitpakken).

Beide orders tegelijk zou een oplossing zijn denk ik. Maar ik vermoed dat ik hier TWS voor moet gebruiken?
(edit: ik bedenk me net dat ik waarschijnlijk ook met 2 vensters tegelijk in client portal kan werken)

Volgens mij kan ik in dit geval net zo goed market orders gebruiken aangezien de spread erg klein is en de ETFs heel erg liquide zijn. Eens?

[ Voor 10% gewijzigd door Pistachenootje op 22-11-2020 20:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Denk eerder aan 0,02% als je niet treuzelt. En ja, dat betekent TWS gebruiken, ook als je het niet simultaan doet. Je kan daar beide orders klaarzetten voordat je bij de eerste op Transmit klikt.

Als je TWS vrijwel nooit gebruikt dan zou ik zeker eerst even oefenen met het paper trading account. :P

Market orders zou ik hier nooit gebruiken, ook niet bij heel erg liquide ETF's. Limit orders voorkomen dat je iedere absurde prijs accepteert enkel omdat er even niets beters in het orderboek ligt. Bijvoorbeeld wanneer iemand anders vlak voor jou een nul teveel achter zijn order zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Ik gebruikte altijd limit orders maar naar aanleiding van wat ervaren posters op Bogleheads ook eens geëxperimenteerd met market orders en dat werkte toch wel prettig. Uitvoering was regelmatig net iets onder de laagste ask. De kans dat je een absurde prijs krijgt bij iets als SPY is voor zover ik weet nihil, ook omdat er met verschillende netwerken wordt gewerkt. De laatste keer dat ik vragen stelde over die DARK uitvoering ging het ook om een market order.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Inderdaad, het zal meestal goed gaan met market orders. Maar het is geen garantie. Waarom zou je het risico willen lopen? Je kan in TWS instellen dat je limit price standaard ingesteld wordt op zoveel cent of zoveel procent boven de ask of onder de bid. (Standaard is dat exact gelijk aan bid/ask.) Dat werkt even prettig als een market order, en je hebt ook de zekerheid dat je geen absurde prijs accepteert.

[ Voor 3% gewijzigd door Zr40 op 22-11-2020 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
De uitvoering via DARK was één cent onder de laagste ask. Dat heb ik met mijn limit orders bij deze ETFs nog niet zien gebeuren. Maar kan toeval zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Dat is inderdaad toeval. Je limiet bepaalt alleen welke prijs jij accepteert, niet bij welke locaties het in aanmerking komt voor uitvoering.

Als jij die order met een limiet van 1 cent onder de laagste ask had geplaatst, op hetzelfde moment, dan was die ook via DARK uitgevoerd.

Je krijgt altijd de beste uitvoering die op dat moment beschikbaar is.

[ Voor 11% gewijzigd door Zr40 op 22-11-2020 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Ik denk dat het 'voordeel' van market orders is dat je zeker weet dat je order uitgevoerd wordt, ook als de prijs net omhoog springt. In sommige situaties handig denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phantom09
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
Pistachenootje schreef op zondag 22 november 2020 @ 21:32:
Ik denk dat het 'voordeel' van market orders is dat je zeker weet dat je order uitgevoerd wordt, ook als de prijs net omhoog springt. In sommige situaties handig denk ik.
Ja handig als je een dus zoals zr40 zegt een market order geeft voor aandeel x. Normaal is aandeel x 40 dollar waard, maar door een type fout heeft de verkoper er 401,0 van gemaakt. En koop jij lekker dure aandelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
phantom09 schreef op zondag 22 november 2020 @ 21:39:
[...]

Ja handig als je een dus zoals zr40 zegt een market order geeft voor aandeel x. Normaal is aandeel x 40 dollar waard, maar door een type fout heeft de verkoper er 401,0 van gemaakt. En koop jij lekker dure aandelen :)
Zo werkt dat niet bij de zeer liquide ETFs waar ik het over heb. SPY is de grootste ETF ter wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Pistachenootje schreef op zondag 22 november 2020 @ 21:32:
Als de koers niet omhoog springt bestaat er geen verschil. En als dat wel gebeurt, dan accepteer je alsnog die absurde prijs. En ik garandeer je, als de koers opeens kortstondig 9% omhoog schiet net op het moment dat je je market order plaatst, dan ben je niet blij met het resultaat. ;)

Een market order kan je zien als een limiet order met de hoogst mogelijke limietprijs die geaccepteerd kan worden. Er is geen extra zekerheid of voorrang.

Als de ask nu 50 is en je kan 51 nog accepteren, dan is 51 je limietprijs. Die wordt zeker uitgevoerd... tenzij de ask boven 51 stijgt. Want dat is een prijs die je niet zou accepteren.

[ Voor 11% gewijzigd door Zr40 op 22-11-2020 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Zr40 schreef op zondag 22 november 2020 @ 21:45:
[...]
Als de koers niet omhoog springt bestaat er geen verschil. En als dat wel gebeurt, dan accepteer je alsnog die absurde prijs. En ik garandeer je, als de koers opeens 900% omhoog schiet net op het moment dat je je market order plaatst, dan ben je niet blij met het resultaat. ;)
Maar dat gebeurt niet in het scenario van overstappen van zeer liquide ETFs.
Zr40 schreef op zondag 22 november 2020 @ 21:45:
[...]
Als de ask nu 50 is en je kan 51 nog accepteren, dan is 51 je limietprijs. Die wordt zeker uitgevoerd... tenzij de ask boven 51 stijgt. Want dat is een prijs die je niet zou accepteren.
Een marketable limit order is inderdaad een goed alternatief.

[ Voor 27% gewijzigd door Pistachenootje op 22-11-2020 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Pistachenootje schreef op zondag 22 november 2020 @ 21:49:
[...]

Dat gebeurt inderdaad niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Pistachenootje schreef op zondag 22 november 2020 @ 21:49:
[...]

Dan is het toch geen probleem om een ruime limiet te gebruiken? Bijvoorbeeld 1% boven de ask voor je kooporder en 1% onder de sell voor verkooporder. Die limiet is dan alleen relevant als er ondanks de hoge liquiditeit toch een rare ongewenste (want duurder verkopen of goedkoper kopen beïnvloed de limiet sowieso niet) schommeling is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Ik vind deze voorbeelden slecht aansluiten bij de market orders van zeer liquide ETFs waar ik het over heb.

[ Voor 3% gewijzigd door Pistachenootje op 22-11-2020 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Verwijderd1 schreef op zondag 22 november 2020 @ 21:51:
[...]

Dan is het toch geen probleem om een ruime limiet te gebruiken? Bijvoorbeeld 1% boven de ask voor je kooporder en 1% onder de sell voor verkooporder. Die limiet is dan alleen relevant als er ondanks de hoge liquiditeit toch een rare ongewenste (want duurder verkopen of goedkoper kopen beïnvloed de limiet sowieso niet) schommeling is.
Ja er is toch wel een nadeel. Stel je wil overstappen van VOO naar SPY. Je verkoopt VOO en net op dat moment stijgt SPY net 0.1% boven jouw limit order. Dan ben je uit de markt terwijl je dat niet wilde. Ik denk dat de market order hier de beste oplossing is.
Pagina: 1 ... 23 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.