De giro kan al het geweld niet meer aan? Of is dat mijn verbinding?
We zijn er weer
We zijn er weer
[ Voor 16% gewijzigd door Charly op 09-11-2020 15:40 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 16% gewijzigd door Charly op 09-11-2020 15:40 ]
Hier ook down of zeer traag.sbmuc schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:39:
Ik vond het al gek dat mijn ABN en KLM aandelen de lucht ingeschoten waren. Ah.. Vaccin nieuws.
Waarschijnlijk daaraan gerelateerd; Ben ik de enige die naar een rondraaiend circeltje in DeGiro app en website aan het kijken is?
EU DNS: 86.54.11.100
Hier geen problemen.sbmuc schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:39:
Ik vond het al gek dat mijn ABN en KLM aandelen de lucht ingeschoten waren. Ah.. Vaccin nieuws.
Waarschijnlijk daaraan gerelateerd; Ben ik de enige die naar een rondraaiend circeltje in DeGiro app en website aan het kijken is?
Je moet blij zijn met je behaalde winst en niet balen over wat je eventueel bent misgelopentuinïnen schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:42:
[...]
Hier geen problemen.
Mijn portefeuille is zeer groen nu, maar ik baal wel dat mijn toekomstige aankopen nu sterk in prijs zijn gestegen.
Mijne morgen hopelijk ook. Eerst vertraging bij IB, daarna vertraging bij DeGiro, maar de order zit.writser schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:36:
Mijn order is in elk geval uitgevoerd. Massive underperfomance, nu al.
NT bij de Rabobank is goedkoper dan VWRL bij de Giro, dus voor de kosten zou ik juist niet overstappen. De Totale kosten bij VWRL zijn rond de 0.67 en bij NT via de Rabobank 0.48 per jaar (exclusief kosten voor je bankrekening maar als je er al klant bent heb je die toch).ObiTewodros schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:43:
Ik heb nu aandelen van Northern Trust World (NL0011225305)bij de rabobank.
Ik wil echter over naar Vanguard FTSE All-World (IE00B3RBWM25) bij degiro.
Dit omdat de kosten bij rabobank ongunstig zijn.
Ik wil eigenlijk al mijn geld overzetten van Northern Trust World (NL0011225305) naar Vanguard FTSE All-World (IE00B3RBWM25).
Bestaat er hier een gunstig moment voor? Of is dat niet van toepassing aangezien wanneer NL0011225305 omhoog gaat, dan gaat IE00B3RBWM25 ook omhoog en vice versa?
Zoals @magneetje al aangeeft is VWRL eigenlijk duurder, dit komt door het dividendlek.ObiTewodros schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:43:
Ik heb nu aandelen van Northern Trust World (NL0011225305)bij de rabobank.
Ik wil echter over naar Vanguard FTSE All-World (IE00B3RBWM25) bij degiro.
Dit omdat de kosten bij rabobank ongunstig zijn.
Ik wil eigenlijk al mijn geld overzetten van Northern Trust World (NL0011225305) naar Vanguard FTSE All-World (IE00B3RBWM25).
Bestaat er hier een gunstig moment voor? Of is dat niet van toepassing aangezien wanneer NL0011225305 omhoog gaat, dan gaat IE00B3RBWM25 ook omhoog en vice versa?
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
NT had toch een TER van 0.15% of heb ik wat gemist..magneetje schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:50:
[...]
NT bij de Rabobank is goedkoper dan VWRL bij de Giro, dus voor de kosten zou ik juist niet overstappen. De Total Expense Ratio (TER) bij VWRL is rond de 0.67 en bij NT via de Rabobank 0.48 per jaar (exclusief kosten voor je bankrekening maar als je er al klant bent heb je die toch).
Qua overstapmoment is er niet een specifiek gunstig moment. Op het moment dat je verkoopt en dus even niet in de markt zit kan de koers (zie vandaag 4% stijging).
Vrijwel alle brokers zijn nu aan het kapot gaan kan ik je vertellenFreddy22 schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:42:
Bij elk nieuwsbericht wat voor een beetje verkeer zorgt gaat Degiro weer kapot. Voor daytraden moet je daar niet zitten in ieder geval
[ Voor 4% gewijzigd door JohanNL op 09-11-2020 16:09 ]
In vino veritas, in aqua sanitas
Zoom heeft het in het begin handig aangepakt door een gratis en gebruiksvriendelijk product snel in de handen van scholen, bedrijven en andere instituten te stoppen die weinig tot geen ervaring hadden met videobellen op deze schaal. Ondanks issues omtrent privacy zijn gebruikers nooit massaal afgestapt. Dat heeft geleid tot een groot marktaandeel. Verder ben ik het met je eens dat het steeds minder bijzonder wordt wat ze doen.Deveon schreef op maandag 9 november 2020 @ 16:01:
Zoom vind ik maar overgewaardeerd. Wat voor voordelen hebben ze over de concurrentie? Voor mijn gevoel is een Skype verhaal waarbij het een begrip wordt voor alternatieve diensten. De markt van videobellen wordt al door enkele grote namen aangeboord die kunnen integeren met andere dienst (Microsoft, Citrix, Cisco, ect).
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Ten eerste: Air France-KLM heeft iets van 9 miljard aan schulden. De aandeelhouder heeft alleen recht op de waarde (de kasstroom) die overblijft na het afbetalen van alle schuldeisers. Het aandeel heeft slechts een market cap van 1.7 miljard, zelfs nu, na de stijging. Met andere woorden: op dit moment is het bedrijf bijna geheel in handen van schuldeisers. Aandeelhouders bezitten slechts een beetje restwaarde, het topje van de ijsberg, en het aandeel flippert alle kanten op door die leverage. De koersbeweging van vandaag zou je ook kunnen interpreteren als: Air France - KLM is vandaag 10.7 miljard waard, gisteren was dat nog 10.3 miljard. Plus 4%, dat klinkt een stuk minder spectaculair voor een luchtvaartbedrijf gezien het nieuws dat er wellicht een heel goed Corona-vaccin op de markt komt. Sterker nog, misschien is dat wel veel te weinig!Uniciteit schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:29:toon volledige bericht
[...]
Sorry, Q4 van dit kalenderjaar bedoelde ik (oct-dec)!
Je hebt zeker ook een punt dat het vooral om uitzicht gaat. En voor bedrijven die vandaag +5% gaat dat misschien wel op. Maar Air France-KLM en een aantal anderen staan voor 1 dag op +30%
Dat is, vind ik, té optimistisch. Niet alleen omdat je echt herstel voor de luchtvaart pas in Q2 2021 kan verwachten, maar vooral omdat in de tussentijd het bedrijf er echt slecht voor staat en tot aan dat eerder genoemde herstel allen nog maar meer klappen krijgt. Dan heb je nog de Franse bemoeienis die ook voor onzekerheid kan zorgen.
Tot slot een reden waarom ik vind dat +30% vandaag iets te optimistisch is: we hebben eigenlijk niet heel veel nieuw nieuws. Dat er een vaccinatie aankomt weten we al een hele poos.
Nogmaals: het is positief nieuws, maar niet extreem. En ja, dan vind ik dat als je een belegger bent met aandelen in een beperkt aantal bedrijven, je deze middag even moet overwegen of je er voor kiest om honderden of duizenden euro's winst te pakken.
En mocht je echt goed vertrouwen hebben in KLM: over een aantal dagen/weken weer aandelen terugkopen (als het enthousiasme getemperd is en de koers weer een correctie heeft laten zien).
[ Voor 8% gewijzigd door writser op 09-11-2020 16:30 ]
Onvoorstelbaar!
Ik heb het gecorrigeerd ik had het over de totale kosten dus ook inclusief service fee en transactiekosten. Zie hier een overzichtr0bb schreef op maandag 9 november 2020 @ 16:01:
[...]
NT had toch een TER van 0.15% of heb ik wat gemist..
Dat zou echt niet moeten, het is geen gratis dienst ofzoJohanNL schreef op maandag 9 november 2020 @ 16:08:
[...]
Vrijwel alle brokers zijn nu aan het kapot gaan kan ik je vertellen
Ook '' premium '' broker Binck heeft het moeilijk, kost soms wel 10 seconden om een pagina te laden en de zoekfunctie is tussendoor bugged, dan kan hij helemaal niets meer vinden.
Ik heb ook niet veel fiducie in de lange termijn van Zoom. Ze zijn wel vrij agressief met sales, heb ze al een paar keer in m'n inbox gehad. Heb toch het idee dat dat veel eenpitters zijn die een abonnementje hebben afgesloten, en veel bedrijven als tijdelijke oplossing om snel aan de gang te kunnen.Deveon schreef op maandag 9 november 2020 @ 16:01:
Zoom vind ik maar overgewaardeerd. Wat voor voordelen hebben ze over de concurrentie? Voor mijn gevoel is een Skype verhaal waarbij het een begrip wordt voor alternatieve diensten. De markt van videobellen wordt al door enkele grote namen aangeboord die kunnen integeren met andere dienst (Microsoft, Citrix, Cisco, ect).
[ Voor 4% gewijzigd door eamelink op 09-11-2020 16:16 ]
Tuurlijk hebben ze een goede naamsbekendheid hierdoor gekregen, maar die gratis gebruikers leveren niets op en kosten alleen maar geld. Dat terwijl de meeste instanties vervolgens rond gaan kijken voor een dienst en er dan vaak achter komen dat het met Teams ook kan en dit al in hun O365 abonnement zit.g0tanks schreef op maandag 9 november 2020 @ 16:09:
[...]
Zoom heeft het in het begin handig aangepakt door een gratis en gebruiksvriendelijk product snel in de handen van scholen, bedrijven en andere instituten te stoppen die weinig tot geen ervaring hadden met videobellen op deze schaal. Ondanks issues omtrent privacy zijn gebruikers nooit massaal afgestapt. Dat heeft geleid tot een groot marktaandeel. Verder ben ik het met je eens dat het steeds minder bijzonder wordt wat ze doen.
Ik zit pas sinds dit jaar bij Lynx maar ik heb daar nog geen ene storing gehad, alles werkt ook vandaag prima. Ik heb het aantal storingen van de Giro van de afgelopen periode niet geteld maar het is daar de laatste tijd wel heel vaak raak.JohanNL schreef op maandag 9 november 2020 @ 16:08:
[...]
Vrijwel alle brokers zijn nu aan het kapot gaan kan ik je vertellen
Ook '' premium '' broker Binck heeft het moeilijk, kost soms wel 10 seconden om een pagina te laden en de zoekfunctie is tussendoor bugged, dan kan hij helemaal niets meer vinden.
Ik had het ook over totale kostenmagneetje schreef op maandag 9 november 2020 @ 16:11:
[...]
Ik heb het gecorrigeerd ik had het over de totale kosten dus ook inclusief service fee en transactiekosten. Zie hier een overzicht
magneetje schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:50:
[...]
NT bij de Rabobank is goedkoper dan VWRL bij de Giro, dus voor de kosten zou ik juist niet overstappen. De Totale kosten bij VWRL zijn rond de 0.67 en bij NT via de Rabobank 0.48 per jaar (exclusief kosten voor je bankrekening maar als je er al klant bent heb je die toch).
Qua overstapmoment is er niet een specifiek gunstig moment. Op het moment dat je verkoopt en dus even niet in de markt zit kan de koers (zie vandaag 4% stijging).
Naja, ik was dus in veronderstelling dat VWRL bij de giro goedkoper was dan NT bij Rabo. Maar schijnbaar niet.Pistachenootje schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:54:
[...]
Zoals @magneetje al aangeeft is VWRL eigenlijk duurder, dit komt door het dividendlek.
Als je goedkoper wil dan NT kun je kijken naar VTI/VXUS welke je bijv. via opties kan aanschaffen via IB.
https://www.reddit.com/r/...kosten_populaire_fondsen/
https://www.indexfondsenvergelijken.nl/ObiTewodros schreef op maandag 9 november 2020 @ 16:22:
[...]
[...]
Naja, ik was dus in veronderstelling dat VWRL bij de giro goedkoper was dan NT bij Rabo. Maar schijnbaar niet.
Ik moet zeggen dat ik degiro ook wel veel fijner vind werken. De android app en webapp. En bij rabobank moet ik Northern Trust World en Northern Trust Emerging Markets terwijl ik bij degiro alleen VWRL hoef te nemen om dezelfde dekking te hebben.
Los van de kosten wil ik ook overstappen omdat ik dus degiro makkelijker vind.
Als we nou alles in perspectief plaatsen, hoeveel ben ik extra kwijt aan DEGIRO wanneer ik 200 euro per maand beleg?
Ja maar met alleen de TER van de NT fondsen ben je er niet want als je ze wilt gaan kopen komen er extra kosten bij van de banken (ABN-AMRO, Rabobank, ING).r0bb schreef op maandag 9 november 2020 @ 16:22:
[...]
Ik had het ook over totale kostenTER is toch total expense ratio?
Je koopt 'm nu met 16% korting tov gisteren, terwijl er in zekere zin niet heel veel is veranderd. Of verwachten jullie dat cruise schepen Q1 2021 weer allemaal varen?Deveon schreef op maandag 9 november 2020 @ 16:01:
[ Voor 15% gewijzigd door Sport_Life op 09-11-2020 16:29 ]
Bij ING volgens mij niet hoor, maar voordat dit wel heel veel posts worden laat ik het antwoord even aan iemand die het paraat heeftmagneetje schreef op maandag 9 november 2020 @ 16:26:
[...]
Ja maar met alleen de TER van de NT fondsen ben je er niet want als je ze wilt gaan kopen komen er extra kosten bij van de banken (ABN-AMRO, Rabobank, ING).
Ben je je er van bewust dat DeGiro allerlei waarschuwingen van de AFM heeft gehad?ObiTewodros schreef op maandag 9 november 2020 @ 16:22:
[...]
Naja, ik was dus in veronderstelling dat VWRL bij de giro goedkoper was dan NT bij Rabo. Maar schijnbaar niet.
Ik moet zeggen dat ik degiro ook wel veel fijner vind werken. De android app en webapp. En bij rabobank moet ik Northern Trust World en Northern Trust Emerging Markets terwijl ik bij degiro alleen VWRL hoef te nemen om dezelfde dekking te hebben.
Als we nou alles in perspectief plaatsen, hoeveel ben ik extra kwijt aan DEGIRO wanneer ik 200 euro per maand beleg?
[ Voor 11% gewijzigd door Pistachenootje op 09-11-2020 16:31 ]
30% lijkt op het oog veel, maar dit is 30% stijging op een waarde van 3 euro, waar het aandeel aan het begin van het jaar nog op 10 euro stond. Oftewel de waarde was nog maar 30% van de historische waarde, en dat is nu 39% van die 10 euro. Nog steeds een gigantische daling dus en met nog een lange weg te gaan voor dat deze helemaal hersteld is, als dat überhaupt ooit gebeurt.Uniciteit schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:29:toon volledige bericht
[...]
Sorry, Q4 van dit kalenderjaar bedoelde ik (oct-dec)!
Je hebt zeker ook een punt dat het vooral om uitzicht gaat. En voor bedrijven die vandaag +5% gaat dat misschien wel op. Maar Air France-KLM en een aantal anderen staan voor 1 dag op +30%
Dat is, vind ik, té optimistisch. Niet alleen omdat je echt herstel voor de luchtvaart pas in Q2 2021 kan verwachten, maar vooral omdat in de tussentijd het bedrijf er echt slecht voor staat en tot aan dat eerder genoemde herstel allen nog maar meer klappen krijgt. Dan heb je nog de Franse bemoeienis die ook voor onzekerheid kan zorgen.
Tot slot een reden waarom ik vind dat +30% vandaag iets te optimistisch is: we hebben eigenlijk niet heel veel nieuw nieuws. Dat er een vaccinatie aankomt weten we al een hele poos.
Nogmaals: het is positief nieuws, maar niet extreem. En ja, dan vind ik dat als je een belegger bent met aandelen in een beperkt aantal bedrijven, je deze middag even moet overwegen of je er voor kiest om honderden of duizenden euro's winst te pakken.
En mocht je echt goed vertrouwen hebben in KLM: over een aantal dagen/weken weer aandelen terugkopen (als het enthousiasme getemperd is en de koers weer een correctie heeft laten zien).
Daar geen meer de mist in.. 30% daling is niet hetzelfde als 30% stijgingTheDukemaster schreef op maandag 9 november 2020 @ 16:29:
[...]
30% lijkt op het oog veel, maar dit is 30% stijging op een waarde van 3 euro, waar het aandeel aan het begin van het jaar nog op 10 euro stond. Oftewel de waarde was nog maar 30% van de historische waarde, en dat is nu 39% van die 10 euro. Nog steeds een gigantische daling dus en met nog een lange weg te gaan voor dat deze helemaal hersteld is, als dat überhaupt ooit gebeurt.
[ Voor 196% gewijzigd door Sport_Life op 09-11-2020 16:32 ]
Ook bij ING is het niet gratis.. Je poste net zelf deze link, klik even op 'details' bij ING - NT World + NT EM dan zie je de servicekosten die ING rekent.r0bb schreef op maandag 9 november 2020 @ 16:27:
[...]
Bij ING volgens mij niet hoor, maar voordat dit wel heel veel posts worden laat ik het antwoord even aan iemand die het paraat heeft
[ Voor 4% gewijzigd door magneetje op 09-11-2020 16:34 ]
Ik ben het grotendeels met je eens hoor. Maar hier verschillen wij wel van mening:writser schreef op maandag 9 november 2020 @ 16:10:toon volledige bericht
[...]
Ten eerste: Air France-KLM heeft iets van 9 miljard aan schulden. De aandeelhouder heeft alleen recht op de waarde (de kasstroom) die overblijft na het afbetalen van alle schuldeisers. Het aandeel heeft slechts een market cap van 1.7 miljard, zelfs nu, na de stijging. Met andere woorden: op dit moment is het bedrijf bijna geheel in handen van schuldeisers. Aandeelhouders bezitten slechts een beetje restwaarde, het topje van de ijsberg, en het aandeel flippert alle kanten op door die leverage. De koersbeweging van vandaag zou je ook kunnen interpreteren als: Air France - KLM is vandaag 10.7 miljard waard, gisteren was dat nog 10.3 miljard. Plus 4%, dat klinkt een stuk minder spectaculair voor een luchtvaartbedrijf gezien het nieuws dat er wellicht een heel goed Corona-vaccin op de markt komt. Sterker nog, misschien is dat wel veel te weinig!
En ten tweede, ik blijf dit maar herhalen: als je een bedrijf niet zelf a priori gewaardeerd hebt kun je niks zinnigs zeggen over welke stijging of daling van het aandeel dan ook. Een bedrijf waarderen is hardstikke lastig dus dat doet bijna niemand hier, maar het is wat mij betreft de enige manier om iets zinnigs te zeggen over de koers van een aandeel. Hoeveel vliegtuigen hebben ze. Hoeveel vluchten verwachten ze te maken de komende jaren. In wat voor omzet resulteert dat. Wat zijn de vaste kosten. Wat zijn de variabele kosten. Hoeveel schulden heeft het bedrijf. Begin bij het begin. En als je dat niet doet, hou dan in je achterhoofd dat je waarschijnlijk gewoon aan het gokken bent.
Dat er een corona vaccin komt is namelijk geen nieuws. Er zijn bij meerdere fabrikanten deals gemaakt voor honderden miljoenen vaccins - in Europa alleen.Plus 4%, dat klinkt een stuk minder spectaculair voor een luchtvaartbedrijf gezien het nieuws dat er wellicht een heel goed Corona-vaccin op de markt komt. Sterker nog, misschien is dat wel veel te weinig!
[ Voor 4% gewijzigd door Uniciteit op 09-11-2020 16:34 ]
Nee, Lambo's zijn overpriced & overratedDacuuu schreef op maandag 9 november 2020 @ 16:27:
Heerlijk, het lijkt wel het Crypto topic hier! Door het grote aantal berichten hier even m'n portfolio geopend. Zal ik hem maar er in gooien dan? LAMBOOO!
* Dacuuu rent hard weg.
Oke zo te zien is rabobank op lange termijn wel flink goedkoper. Moet even goed nadenken dan hierover.
Dat is prima. Gaat echt geen wezenlijk verschil maken.ObiTewodros schreef op maandag 9 november 2020 @ 16:47:
[...]
Oke zo te zien is rabobank op lange termijn wel flink goedkoper. Moet even goed nadenken dan hierover.
Wat ik nog wel jammer vind is dat ik bij rabobank geen 85/15 deling kan maken van NT als ik per maand minder wil inleggen dan €333,- aangezien minimum inleg 50 euro is.
Wat ik nu doe bij rabobank is elke maand €176,- NT World en elke 6 maanden €144,- NT EM.
Nog steeds overgewaardeerd en als je het mij vraagt is het effect van het vaccin ook overgewaardeerd waarbij ik behoorlijk veel "oude wereld" bedrijven gigantisch zie stijgen. Ik kijk liever naar de bedrijven die over 10 jaar nog relevant zijn en/of een duidelijk voordeel hebben t.o.v. concurrentie.Sport_Life schreef op maandag 9 november 2020 @ 16:27:
[...]
Je koopt 'm nu met 16% korting tov gisteren, terwijl er in zekere zin niet heel veel is veranderd. Of verwachten jullie dat cruise schepen Q1 2021 weer allemaal varen?![]()
Zo'n vaccin zat er een beetje aan te komen, maar bovenal kun je niet met een paar maanden iedereen een vaccin geven. Als dat duidelijk wordt in een persberichtje dan gaat alles weer 90 graden de andere kant op.
MSFT toch omhoog, enigszins verbaasd.
Ik zie overigens dat indexfondsenvergelijken uit gaat van
1
2
3
4
5
| Servicekosten Minimum: € 5,00 t/m € 100.000: 0,24% / jaar daarboven: 0,12% / jaar Maximum: € 100,00 |
1
2
3
4
5
| Basisdienstverlening Minimum: € 5 Tot € 100.000: 0,06% Over het meerdere vanaf € 100.000: 0,03% Maximum: € 100 Over gemiddeld belegd vermogen per kwartaal |
Over gemiddeld belegd vermogen per kwartaalObiTewodros schreef op maandag 9 november 2020 @ 17:10:toon volledige bericht
[...]
Ik zie overigens dat indexfondsenvergelijken uit gaat van
code:
1 2 3 4 5 Servicekosten Minimum: € 5,00 t/m € 100.000: 0,24% / jaar daarboven: 0,12% / jaar Maximum: € 100,00
Terwijl als ik zelf de kosten raadpleeg bij rabobank:
code:
1 2 3 4 5 Basisdienstverlening Minimum: € 5 Tot € 100.000: 0,06% Over het meerdere vanaf € 100.000: 0,03% Maximum: € 100 Over gemiddeld belegd vermogen per kwartaal
Dus eigenlijk is Rabobank nog een stuk gunstiger dan wat op indexfondsenvergelijken staat?
[ Voor 9% gewijzigd door JohanNL op 09-11-2020 17:20 ]
Er zijn meerdere fabrikanten bezig met het ontwikkelen van vaccins. Dat is inderdaad waar, maar dat betekent niet dat er daadwerkelijk een effectief vaccin op de markt komt. Laat staat dat het er al is. Er kan nog van alles verkeerd gaan en er is nog een hoop onzekerheid.Uniciteit schreef op maandag 9 november 2020 @ 16:33:
[...]
Ik ben het grotendeels met je eens hoor. Maar hier verschillen wij wel van mening:
[...]
Dat er een corona vaccin komt is namelijk geen nieuws. Er zijn bij meerdere fabrikanten deals gemaakt voor honderden miljoenen vaccins - in Europa alleen.
[ Voor 9% gewijzigd door writser op 09-11-2020 18:02 ]
Onvoorstelbaar!
500 WP Zn shine 2x250 wp micro omvormer ZW & 500 WP Zn shine 2x250 wp micro omvormer NO . 18x160 WP TSMC ZZO
Ik wil hier niet de onaardige tweaker uithangen maar je kunt en zult ook zelf wat onderzoek moeten doen door met een spreadsheet wat berekeningen te maken en verschillende stukken lezen voor wat het meest gunstig voor je is. De data ligt letterlijk voor het oprapen in dit topic en op de sites van Rabo en DeGiro. Kost je misschien een paar avonden inlezen en rekenen maar dan ben je er wel uit. Volg vooral niet blindelings de meningen van anderen maar kom zelf tot de conclusie wat het beste is wat bij je past. Kun je dit niet stop er dan mee en open een rekening bij Meesman of geef het beleggen uit handen bij een vermogensbeheerder. Begrijpen wat je aangaat, welke risico’s je loopt en welke verplichtingen je aangaat is echt het minimale wat je zou moeten doen.ObiTewodros schreef op maandag 9 november 2020 @ 16:22:
[...]
[...]
Maar geen Biogen Idec. Die ging vorige week nog met bijna 50% omhoog en vandaag met meer dan 30% omlaag. Weer terug naar afDJTimo schreef op maandag 9 november 2020 @ 13:58:
[...]
Er zijn nu ongeveer10.000 andere aandelen interessanter
UAL met bijna 20%. Zit ik eindelijk op een klein plusjec-nan schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:54:
[...]
Luchtvaart doet het erg goed inderdaad. Mijn Lufthansa op 24%
Hoe reageert de beurs als het vaccin goed gekeurd is en snel op de markt komt? Gaat het dan nog harder dan nu?Uniciteit schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:08:
[...]
Hier KLM net een paar weken geleden verkocht dus dat is inderdaad wel jammer.
Overigens vind ik deze stijgingen van vandaag wel zwaar overtrokken. Het is niet alsof het vaccin morgen in de winkels ligt en overmorgen grote groepen zijn gevaccineerd.
Ik vraag me dan ook af of de enorme stijgers van vandaag dit niveau kunnen blijven handhaven. Hoe reageert de beurs als het besef binnendringt dat grootschalige vaccinatie niet dit jaar zal plaatsvinden? En dat getroffen sectoren dus ook voor Q4 weer grote verliezen zullen rapporteren?
Nouu bijv VWRL zit nu 4 euro van zn ATH af dus daar zit echt wel een reeele resistance hoor..phantom09 schreef op maandag 9 november 2020 @ 21:29:
[...]
Hoe reageert de beurs als het vaccin goed gekeurd is en snel op de markt komt? Gaat het dan nog harder dan nu?
Het vaccin van Pifzer/BioNtech is toegediend op circa 43.000 mensen. In China is hun vaccin toegediend op meer dan een paar honderduizend chinezen. Dat is wel een veel grotere groep:writser schreef op maandag 9 november 2020 @ 17:22:
[...]
Er zijn meerdere fabrikanten bezig met het ontwikkelen van vaccins. Dat is inderdaad waar, maar dat betekent niet dat er daadwerkelijk een effectief vaccin op de markt komt. Laat staat dat het er al is. Er kan nog van alles verkeerd gaan en er is nog een hoop onzekerheid.
Ik ken Biogen niet, maar het is niet ongebruikelijk in deze sector om zulke bewegingen te hebben.phantom09 schreef op maandag 9 november 2020 @ 21:25:
[...]
Maar geen Biogen Idec. Die ging vorige week nog met bijna 50% omhoog en vandaag met meer dan 30% omlaag. Weer terug naar af![]()
Biogen was bezig met zijn alzheimer medicijn. Het blijkt dat de FDA twijfels heeft bij het alzheimer medicijn:DJTimo schreef op maandag 9 november 2020 @ 22:12:
[...]
Ik ken Biogen niet, maar het is niet ongebruikelijk in deze sector om zulke bewegingen te hebben.
aah, ze hebben dus niet de covid boot gemist, want daar waren ze uberhaupt niet mee bezig.phantom09 schreef op maandag 9 november 2020 @ 22:37:
[...]
Biogen was bezig met zijn alzheimer medicijn. Het blijkt dat de FDA twijfels heeft bij het alzheimer medicijn:
https://www.nbcnews.com/h...alzheimer-s-drug-n1246818
Daarom zakte de koers weer in mekaar.
Wat is hier de reden voor? Is het een mooi moment om in te stappen?Tibs schreef op maandag 9 november 2020 @ 13:05:
Lap, Novacyt en Genomic Vision gaan bergaf...
Ik weet niet uit mijn hoofd in welke landen die Chinese vaccins worden getest, maar de nauwkeurigheid van de effectiviteit hangt statistisch heel erg samen met het aantal Corona besmettingen in bepaalde regio’s.phantom09 schreef op maandag 9 november 2020 @ 21:45:
[...]
Het vaccin van Pifzer/BioNtech is toegediend op circa 43.000 mensen. In China is hun vaccin toegediend op meer dan een paar honderduizend chinezen. Dat is wel een veel grotere groep:
https://nos.nl/artikel/23...nden-andere-chinezen.html
[ Voor 5% gewijzigd door tahomas op 09-11-2020 23:25 ]
Mijn vrouw gaf aan dat haar zus (die in Indonesie woont) een vaccin tegen corona aangeboden is dat afkomstig is uit China. Ze gaf aan dat ze dit niet wou. En zo zullen er nog wel meer landen zijn in Azie waar China 1 of meerdere vaccins uit test.tahomas schreef op maandag 9 november 2020 @ 23:24:
[...]
Ik weet niet uit mijn hoofd in welke landen die Chinese vaccins worden getest, maar de nauwkeurigheid van de effectiviteit hangt statistisch heel erg samen met het aantal Corona besmettingen in bepaalde regio’s.
Ik las wel dat China ze test in meerdere landen op de wereld, maar bij honderdduizenden testpersonen in China zou de kans groot zijn dat er ook in de placebo groep 0 besmettingen zouden plaatsvinden.
Het aantal testpersonen als los gegeven zegt dus niet per se iets over de nauwkeurigheid.
Nou onderzoeksfase 3 (laatste fase) en meer dan 43000 succesvolle inentingen. De vraag is hoe goed dit onderzoek nou is gedaan en of het inderdaad 90% effectief is. De FDA en andere organisaties zullen het nog eerst zelf moeten bestuderen.tinzarian schreef op maandag 9 november 2020 @ 23:29:
Dus, de berichten van Pfizer zijn alleen maar bullshit en propaganda?
Schandalig dat ze het naar buiten brengen, terwijl het zo doorzichtig is als glas dat ze de boel belazeren.
Find out on the next Episode of 'Corona: Yay or Nay'. Stay tuned after these commercials.phantom09 schreef op maandag 9 november 2020 @ 23:44:
[...]
Nou onderzoeksfase 3 (laatste fase) en meer dan 43000 succesvolle inentingen. De vraag is hoe goed dit onderzoek nou is gedaan en of het inderdaad 90% effectief is. De FDA en andere organisaties zullen het nog eerst zelf moeten bestuderen.
De kans is dat als er geen overtuigende resultaten zijn dit vaccin net zoals het vertragend medicijn tegen alzheimer van Biogen het vaccin van Pfizer/BioNtech niet zal worden goedgekeurd.
Zakken de beurzen dan met 3-4% ?
Voorspelling was juist, de call is assigned.Zr40 schreef op maandag 9 november 2020 @ 19:29:
Ondertussen ben ik blij met mijn optieposities. Ik schreef eerder al, in principe maakt het mij niet veel uit aan welke kant van de strike ze eindigen, maar nu zijn ze net naar de kant geschoven waar het voor mij makkelijker is geworden. Zoals een covered call op SBUX die zichzelf naar alle waarschijnlijkheid vandaag gaat opruimen (met winst), waarvoor ik anders had moeten wachten tot expiration.
[ Voor 5% gewijzigd door JohanNL op 10-11-2020 09:12 ]
[ Voor 82% gewijzigd door pirke op 10-11-2020 09:53 ]
We herkennen allemaal dit gevoel, de gedachte van; shit waarom heb ik vorige week toch niet gewoon een plukje URW gekocht. Het aandeel stond historisch laag etc. etc.pirke schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:52:
URW gaat weer lekker.
Goeie week zo, Trump weg, vaccin erbij, beurzen mega omhoog.
Jammer dat de toekomstige aankoop koersen weer zo duur worden, maar goed dat de dividenden weer kunnen gaan stromen.
[ Voor 9% gewijzigd door Strider op 10-11-2020 10:24 ]
BlaBlaBla
Ik heb een leuk plukje URW hoor, ergens in de zomer aangeschaft, en lekker vastgehouden. Rendeert lekker zoStrider schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 10:23:
[...]
We herkennen allemaal dit gevoel, de gedachte van; shit waarom heb ik vorige week toch niet gewoon een plukje URW gekocht. Het aandeel stond historisch laag etc. etc.
Idem voor andere ondergesneeuwde aandelen.
Maar er komen altijd weer nieuwe instapkansen. Je kunt alleen onmogelijk ieder aandeel bij gaan houden.
BlaBlaBla
In ander licht dacht ik gister een koopje te hebben met BYND voor $143.6, na sluiten van de beurs kwamen de kwartaalcijfers en zakte aftermarket met 30%. Blijkbaar hadden ze in Q2 amper last van Covid en in Q3 wel. Dit was ondanks de deal met McDonalds om de "McPlant" te leveren. Nu is het aandeel redelijk fluctueel met veel speculatie, maar het gaat voor mij een lange termijn worden om dat verlies weer terug te zien.Strider schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 10:23:
[...]
We herkennen allemaal dit gevoel, de gedachte van; shit waarom heb ik vorige week toch niet gewoon een plukje URW gekocht. Het aandeel stond historisch laag etc. etc.
omdat er nog gestemd moest worden over een emissie?Strider schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 10:23:
[...]
Maar er komen altijd weer nieuwe instapkansen. Je kunt alleen onmogelijk ieder aandeel bij gaan houden.
Divide and conquer.
IE0032077012 PS EQQQ Euro Euronext Pariswimpie schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 11:09:
Voorheen zat Lyxor Nasdaq-100 Ucits ETF Acc in DeGiro kernselectie, lijkt nu niet meer. Iemand een andere tip voor een Nasdaq tracker?
Deze heb ik ook, enige nadeel zijn beursaansluitkosten van 2,50 per jaar. TER is ook wat hoger.Paul!1987! schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 11:10:
[...]
IE0032077012 PS EQQQ Euro Euronext Paris
[ Voor 4% gewijzigd door i7x op 10-11-2020 11:21 ]
🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...
Dus veel van kopeni7x schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 11:19:
[...]
Deze heb ik ook, enige nadeel zijn beursaansluitkosten van 2,50 per jaar. TER is ook wat hoger.
Divide and conquer.
Ja, ik doe ongeveer een derde EQQQ, en twee derde VUSA voor onze dochter voor later.
[ Voor 14% gewijzigd door i7x op 10-11-2020 11:26 ]
🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...
Dat is de gok tochDJTimo schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 10:48:
[...]
omdat er nog gestemd moest worden over een emissie?
BlaBlaBla
Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/
Inderdaad. Tegenover de 250/stuk van jaren terug, is de huidige stijging verwaarloosbaar als ze die cashflow weten te behouden en/of terug te krijgen.pirke schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 10:25:
[...]
Ik heb een leuk plukje URW hoor, ergens in de zomer aangeschaft, en lekker vastgehouden. Rendeert lekker zoAls je nu koopt en ze gaan terug naar hun normale dividend dan krijg je nog steeds 20% dividend/jaar op de huidige koers.
[ Voor 38% gewijzigd door Xanaroth op 10-11-2020 12:36 ]
Too big to fail kan ook betekenen dat een staat een bedrijf overneemt als het in zwaar weer komt zoals Fortis overkomen is. Dan kun je fluiten naar je geld dus reken je niet rijk met deze theorie die je nu aanhangt.Keiichi schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 11:56:
Ik heb net een kleine 2 weken geleden m'n eerst aandelen gekocht via degiro. Sta al +35% tov m'n inleg![]()
Ik had gekozen voor aandelen die laag ten opzichte van het verleden stonden, voor mijn idee heel veel last van de crisis hebben en too big to fail zijn.
Het zijn Air France-KLM en Shell A.
Mijn idee was om ze ook lang aan te houden tot iedereen weer massaal met het vliegtuig en auto gaat, want ik denk dat het gedrag van mensen absoluut niet veranderd namelijk
Dat is een leuke winst!Keiichi schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 11:56:
Ik heb net een kleine 2 weken geleden m'n eerst aandelen gekocht via degiro. Sta al +35% tov m'n inleg![]()
Ik had gekozen voor aandelen die laag ten opzichte van het verleden stonden, voor mijn idee heel veel last van de crisis hebben en too big to fail zijn.
Mijn idee was om ze ook lang aan te houden tot iedereen weer massaal met het vliegtuig en auto gaat, want ik denk dat het gedrag van mensen absoluut niet veranderd namelijk
[ Voor 16% gewijzigd door pirke op 10-11-2020 13:01 ]
Ik heb enkel geld gebruikt dat ik kan missen, als het geld weg is, dan is het pech. (bezoekjes aan het casino hebben me al een veelvoud gekost). Heb paar jaar geleden ook wat geld gestoken in een start-up van iets waar ik toekomst in zag, ze bestaan nog en moeten zich nog bewijzen.Miki schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 12:45:
[...]
Too big to fail kan ook betekenen dat een staat een bedrijf overneemt als het in zwaar weer komt zoals Fortis overkomen is. Dan kun je fluiten naar je geld dus reken je niet rijk met deze theorie die je nu aanhangt.
@writser heeft eerder al een aantal posts geschreven over het waarderen van bedrijven, zelfs nog heel recent. Het proces wat je nu beschreven hebt is meer geluk dan wijsheid en kan je heel duur komen te staan.
Het neemt niet weg dat ik je dit succes gun maar wees gewaarschuwd
Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/
Mja dan kun je net zo goed naar het casino blijven gaan als ze tenminste open zijnKeiichi schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 13:15:
[...]
Ik heb enkel geld gebruikt dat ik kan missen, als het geld weg is, dan is het pech. (bezoekjes aan het casino hebben me al een veelvoud gekost). Heb paar jaar geleden ook wat geld gestoken in een start-up van iets waar ik toekomst in zag, ze bestaan nog en moeten zich nog bewijzen.
Het is voor nu een uitstapje naar iets waar ik me voorheen nog niet heel erg in verdiept heb, ook geen ervaring heb nog. Ben ook met intresse het topic terug aan het bladeren.
Check de posts van @writser over waarderen van bedrijven als het gaat om losse aandelen kopen.Maracas10 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 14:10:
Misschien een domme vraag, maar waar kijken jullie naar als het gaat om het instappen en aandelen te kopen?
En hebben jullie wellicht nog pareltjes gevonden die ik kan bekijken?
Zelf zit ik te denken aan Virgin Atlantic. Maar deze wereld is vrij nieuw voor me.
Goedkoop? Hoe beredeneer jij dat?i7x schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 14:24:
Ik heb gisteren met een meevaller Solaredge (SEDG) gekocht, stond al een tijdje op mijn lijstje (sinds een collega het gebruikte toen hij PV liet leggen) en is nu relatief goedkoop. Populaire producten in een markt met veel toekomst. Dacht ik deel hier mijn tip mochten mensen interesse hebben.
BlaBlaBla
Puur kijkend naar de historie lijkt mij rond de 200 een mooi prijs voor dat aandeel. Daar zat het begin van de maand en de volumes schoten omhoog en is er niet onder gedoken, verder ken ik het bedrijf enkel van naam.i7x schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 14:24:
Ik heb gisteren met een meevaller Solaredge (SEDG) gekocht, stond al een tijdje op mijn lijstje (sinds een collega het gebruikte toen hij PV liet leggen) en is nu relatief goedkoop. Populaire producten in een markt met veel toekomst. Dacht ik deel hier mijn tip mochten mensen interesse hebben.
Met relatief refereer ik aan de eerdere prijs, een jaartje terug bijvoorbeeld. Heb er verder geen indrukwekende analyse op losgelaten, is ook niet echt mijn ding eigenlijk. P/E is 69 mocht je het willen weten, wel hoog maar ook weer geen TSLA/NFLX/AMZN niveau, is natuurlijk een groeimarkt.. Het jaarlijks hard stijgende revenuegrafiekje ziet er wat mij betreft mooi uit.
In het kort: cash flows, staat van de balans (welke activa zijn er, is er een net cash positie, zijn er ongefinancierde pensioenverplichtingen, etc), omzet- en margeontwikkelingen, competitieve voordelen en welke multiples worden er voor het bedrijf betaald (historisch en tov peers). Maar iets als winst gebruik ik niet. Is praktisch waardeloos om iets mee te doen.Maracas10 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 14:10:
Misschien een domme vraag, maar waar kijken jullie naar als het gaat om het instappen en aandelen te kopen?
Zelf zit ik te denken aan Virgin Atlantic. Maar deze wereld is vrij nieuw voor me.
[ Voor 5% gewijzigd door flyguy op 10-11-2020 15:03 ]
Solaredge heeft nu een lagere omzet dan vorig jaar, met een koers van 230 dollar tov 80 een jaar geleden. Zo'n koopje vind ik dat niet hoor. Al zie ik Enphase en Solaredge ook wel hard groeien in de toekomst. Enphase volgens kenners meer, dankzij hun betere techniek.i7x schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 14:54:
[...]
Met relatief refereer ik aan de eerdere prijs, een jaartje terug bijvoorbeeld. Heb er verder geen indrukwekende analyse op losgelaten, is ook niet echt mijn ding eigenlijk. P/E is 69 mocht je het willen weten, wel hoog maar ook weer geen TSLA/NFLX/AMZN niveau, is natuurlijk een groeimarkt.. Het jaarlijks hard stijgende revenuegrafiekje ziet er wat mij betreft mooi uit.
[ Voor 33% gewijzigd door Strider op 10-11-2020 17:28 ]
BlaBlaBla
Opmerkelijk. Dat zou inderdaad veel sneller moeten gaan. Wellicht heeft het te maken met de verhuizing?user001 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 17:23:
Wat zijn jullie ervaringen met het openen van een account bij IB? Ik heb op 6 oktober (meer dan een maand geleden!) een volledige, gefunde aanvraag gedaan, maar tot op vandaag is die nog steeds 'pending approval'. Af en toe krijg ik eens een e-mail met de mededeling dat mijn aanvraag nog steeds in behandeling is, maar daar blijft het vooralsnog bij.
Tja. Insiders verkochten die aandelen keurig in maart en mei, voordat ze bericht kregen van de FDA. En dat insiders bakken met aandelen verkopen was ook al tijden publiek bekend ( https://www.fsma.be/nl/tr...er_tid=7069&submit=Zoeken ) . Misschien had het bedrijf dat nieuws eerder moeten delen, dat weet ik niet, maar insiders lijken niet met voorkennis te handelen.Strider schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 17:24:
Onno van de Stolpe, de Leidse directeur van het Vlaams-Nederlandse biotechbedrijf Galapagos, wist al zeker twee maanden dat zijn reumapil filgotinib waarschijnlijk niet op de Amerikaanse markt zou worden toegelaten. Toch onthield hij aandeelhouders deze cruciale informatie. Volgens hem omdat dit ‘juridisch’ niet kon.
De hele directie van Galapagos, inclusief Van de Stolpe en een toezichthouder van het bedrijf, verkocht dit jaar een recordaantal aandelen via verzilverde warrants (verkregen opties). In maart cashte het bestuur voor 8,7 miljoen euro aan Galapagos-aandelen, eind mei voor 68,3 miljoen euro. Dat was dus nog voor het belangrijke FDA-besluit.
https://www.vn.nl/onno-van-de-stolpe-galapagos/
Tsjonge jonge, dit kan toch niet.
[ Voor 10% gewijzigd door writser op 10-11-2020 17:51 ]
Onvoorstelbaar!
Gezien je ervaring nihil is zou ik je afraden losse aandelen te kopen. Als het gaat om ervaring opdoen houd het bij kleine bedragen. Gezien de transactiekosten en beperkte spreiding gaat dat je geld kosten en niet opleveren.Maracas10 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 14:10:
Ik was zelf eerst van plan zo'n 50% van mijn inleg in Shell A te stoppen.Keiichi schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 11:56:
80% van je portfolio in 1 aandeel? Dat klinkt meer als gokken dan investeren. En zekers een aandeel als Tesla.Deveon schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 10:41:
[...]
You win some, you lose some. Gelukkig ben ik met TSLA wel wat gewend en dat is nog steeds 80% van mijn portfolio.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq