Beleggen op de beurs in de praktijk - Deel 10 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 106 Laatste
Acties:
  • 792.215 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Het is al weer even geleden dat er bij mij iets onder SYEP is uitgeleend. :+

Maar "IBKR Managed Securities Lent Interest Details" verschijnt pas wanneer je een dollar aan vergoeding hebt verzameld, of bij de maandafsluiting. Wil je het per dag volgen, dan kan je dat het beste doen met een custom statement. De sectie die je nodig hebt is "IBKR Managed Securities Lent", dus zonder "Interest Details". Die verschijnt per dag dat er iets onder SYEP is uitgeleend.

[ Voor 10% gewijzigd door Zr40 op 20-10-2020 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 16:28
Ik doe het met een custom activity report, month to date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Zr40 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 17:28:
Het is al weer even geleden dat er bij mij iets onder SYEP is uitgeleend. :+
Bij mij rinkelt de kassa vrolijk verder :+

Nou ja, opbrengsten vallen vooralsnog wat tegen deze maand. Als dit zo doorgaat ongeveer de helft minder dan vorige maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Tja, de nadelen van margin.

Ergens is het wel grappig. Al het interessante mag IB al uitlenen dankzij margin, maar soms glipt er één aandeeltje tussendoor die onder SYEP nog uitgeleend kan worden. Dat levert dan een verdwaalde dollarcent op. :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EkAZ1caG6NcjkVNdzZe31Kyv5j0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xuSOgjM575GiUbka6JTbt5fm.png?f=user_large

[ Voor 27% gewijzigd door Zr40 op 20-10-2020 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:42
Miki schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:36:
[...]

Ik kan de isin’s van mijn 3 NT fondsen wel dromen dus het viel me gelijk op. De vraag is dus of ik wel geschikt ben voor het type effecten waarin ik beleg :+

Anyway het is jammer dat Achmea niet ergens duidelijk een beeld geeft hoe hun fonds is opgebouwd.
Dit heb ik kunnen vinden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1mFBNXkLZdu7PCgZFs_1G0UYxb0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Z2qSnan3MK67dF45iwdxfdtt.png?f=fotoalbum_large

Er zou elke maand zo'n tabelletje moeten zijn van de top 10 posities, maar die van 31 september is er nog niet op een of andere manier...

En ik hun (half)jaarverslagen moeten ze de volledige spreiding wel kenbaar maken: https://www.achmeainvestm...chmea-paraplufonds-a.ashx
( vanaf pagina 131 )

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
>5% Apple, da's flink. VWRL heeft 3.61%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Nouja, welke index het fonds volgt is wel duidelijk: MSCI World. En daarin beslaat Apple maar liefst 4,46% op 30 september. Apple is een beetje gedaald sinds 31 augustus, dat lijkt dus overeen te komen met de gegevens in de screenshot van @JohanNL.

Een mooie ETF om mee te vergelijken is IWDA. Die volgt dezelfde index.

[ Voor 12% gewijzigd door Zr40 op 20-10-2020 20:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magneetje
  • Laatst online: 02-09 21:40
Pistachenootje schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 16:08:
Even een vraagje voor de mensen die VXUS uitlenen bij IB. Hoeveel procent van jullie stukken was op 11 oktober en op 16 oktober uitgeleend?

Bij mij op 11 okt 100% en op 16 oktober 41%.

Ik ben benieuwd of dit voor iedereen ongeveer hetzelfde is.

Edit: misschien @freakaleek, @magneetje ?
Ik neem niet deel aan het Stock Yield Enhancement Program (SYEP) bij Lynx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEA220
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 27-02 11:51
Zr40 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 17:36:
Tja, de nadelen van margin.

Ergens is het wel grappig. Al het interessante mag IB al uitlenen dankzij margin, maar soms glipt er één aandeeltje tussendoor die onder SYEP nog uitgeleend kan worden. Dat levert dan een verdwaalde dollarcent op. :+

[Afbeelding]
Gek dat je helemaal niks krijgt. De waarde van mijn effecten is ook negatief. Toch krijg ik elke maand nog zo een 6 euro van de uitgeleende fondsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

@HEA220 Het gaat (voor zover ik heb begrepen) om het cash saldo binnen het "UK Securities" segment. Wanneer dat negatief is, dan worden effecten uitleenbaar tot 140% van het debetsaldo. Alleen hetgeen wat daarna over blijft is uitleenbaar onder SYEP.

Ik heb dus een negatief cash saldo binnen dit "UK Securities" segment. Daar staat een positief cash saldo binnen "UK Regulated" tegenover. Voor rente wordt dat tegen elkaar weggestreept; voor uitleenbaarheid buiten SYEP niet.

Ik verwacht dat bij de migratie dit aparte segment zal gaan verdwijnen.

[ Voor 8% gewijzigd door Zr40 op 20-10-2020 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phantom09
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16:37
HEA220 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 21:40:
[...]

Gek dat je helemaal niks krijgt. De waarde van mijn effecten is ook negatief. Toch krijg ik elke maand nog zo een 6 euro van de uitgeleende fondsen
Kan je het uitlenen elk moment aanzetten en weer uitzetten bij Interactive Brokers?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
phantom09 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 22:33:
[...]

Kan je het uitlenen elk moment aanzetten en weer uitzetten bij Interactive Brokers?
Wellicht een domme vraag, maar waarom zou je lenen uit willen zetten? Je krijg er wat centen voor en het is toch verzekerd? Of mis ik nu wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEA220
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 27-02 11:51
Lanfear89 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 22:38:
[...]

Wellicht een domme vraag, maar waarom zou je lenen uit willen zetten? Je krijg er wat centen voor en het is toch verzekerd? Of mis ik nu wat?
Omdat je die akelige shorters helpt })

@Zr40 ja dat snap ik, maar dat is bij mij ook het geval en toch krijg ik wel elke maand een vergoeding. Ook al is dat waarschijnlijk een stuk minder als dat ik anders zou krijgen

[ Voor 23% gewijzigd door HEA220 op 20-10-2020 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phantom09
[...]

Geen idee, maar wellicht prettig om dit te kunnen doen mocht je het willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

[...]
Ligt er een beetje aan wat je verstaat onder verzekerd. Er wordt onderpand geplaatst in cash, en dat cash is even veilig als de rest. Het is alleen niet hetzelfde als het uitgeleende aandeel. Indien de lener je aandeel niet kan teruggeven, dan heb je (bij IB) slechts nog 102% van de vorige slotwaarde in cash, terwijl het aandeel hoogstwaarschijnlijk meer dan 2% in waarde is gestegen.

Dat risico niet willen lopen kan een reden zijn om het niet toe te staan. Een andere mogelijke reden is dat je onder een bepaald belastingregime valt waarbij het ontvangen van dividend van uitgeleende aandelen tegen een hoger tarief belast wordt (zoals het geval is in de US). Of je wilt principieel die vervelende shorters niet helpen, zelfs als ze jou betalen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
[...]

Je moet even kijken wat de verzekering is, maar vaak krijg je een onderpand. Het onderpand kan in waarde dalen tussen het moment waarop het wordt verstrekt en het moment dat je het wilt uitwinnen. Het uitwinnen kan even duren en in de tussentijd kan de waarde van het aandeel in waarde stijgen. Het onderpand kan een lening zijn die pas na 3 maanden opeisbaar is, en dan moet je kiezen tussen wachten of kijken wat een koper ervoor wil geven. Op het moment dat het fout gaat kan de markt aardig volatiel zijn, dus het is niet zonder risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

HEA220 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 22:44:
[...]
@Zr40 ja dat snap ik, maar dat is bij mij ook het geval en toch krijg ik wel elke maand een vergoeding. Ook al is dat waarschijnlijk een stuk minder als dat ik anders zou krijgen
Het hangt ook wel een beetje af van wat je precies in je portfolio hebt zitten. De helft van mijn posities heeft een utilization van 5% of minder. Een kwart zelfs 1% of minder. Ik denk dat als al het uitleenbare is uitgeleend, IB nog ruimte over heeft binnen die 140% :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
Maar je bank/broker is de directe tegenpartij voor jou, niet de lener.
Dus zowel bank/broker als de uitlener moet niet meer kunnen voldoen aan zijn/haar verplichtingen wil je mogelijk ( een deel van je ) effecten voorgoed kwijtraken.
Je houd wel altijd een vordering op je bank/broker ( maarja als die failliet is zit je dus mogelijk met lege handen )

In principe is het risico echt ontzettend klein, zo klein dat je het hele uitlenen wel bijna als '' gratis geld '' kunt beschouwen.
Totdat het mis gaat natuurlijk ;)

[ Voor 19% gewijzigd door JohanNL op 21-10-2020 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:16

3DDude

I void warranty's

Vast al eens genoemd, ik zoek een alternatief op degiro
Niet om het gelijk te vervangen maar als het bevalt wie weet.
Ik wil bijvoorbeeld wat opties op fugro nemen, met die komende emissie zegt degiro ja meneer risico categorie D en moeilijk moeilijk dus dat doen we niet.

WTF dat bepaal ik toch zelf wel zeker -_-' mooie boel is dat.

Dus ik kijk voor nu iets voor ernaast.

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
3DDude schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 02:10:
Ik wil bijvoorbeeld wat opties op fugro nemen, met die komende emissie zegt degiro ja meneer risico categorie D en moeilijk moeilijk dus dat doen we niet.
Ik dacht dat je dat ergens kan instellen? Misschien moet je even zo'n testje doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:16

3DDude

I void warranty's

Heb er al 5 gedaan. die Risico groep kan ik niet unlocken lijkt mij haha.
De risicocategorisatie van Fugro is op 3 juli van categorie C naar categorie D gegaan. Vanaf dat moment is het enkel mogelijk om bestaande optieposities te sluiten.

Het Risk Management acht het te risicovol om (ongedekte) verplichtingen aan te gaan in opties op aandelen die ingedeeld zijn in categorie D. Dit omdat dergelijke aandelen doorgaans gepaard gaan met een hoge volatiliteit, lage liqiditeit en opties met hoge spreads. Zodoende is er een risico op hoge spreads indien de posities niet gesloten kunnen worden. Dit gaat gepaard met grotere risico's voor de klant die de verplichtingen aangaat. Het is helaas een technisch gegeven dat het niet mogelijk is om bijvoorbeeld het aankopen van gekochte calls en het schrijven van gedekte calls wel toe te staan en tegelijkertijd het schrijven van ongedekte opties te blokkeren. Op dit moment wordt gewerkt aan een technische oplossing waardoor dit in de toekomst wellicht wel mogelijk zal zijn.

Tot slot zullen wij klanten informeren wanneer de risicocategorie wijzigt van genoemde onderliggende en/of het technisch mogelijk is om onderscheid te maken in verschillende optiestrategiën.
Met andere woorden, wij achten het risico te groot dus we besluiten voor u dat we het niet aanbieden :/

[ Voor 89% gewijzigd door 3DDude op 21-10-2020 08:43 ]

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024
3DDude schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 08:42:
Heb er al 5 gedaan. die Risico groep kan ik niet unlocken lijkt mij haha.

[...]

Met andere woorden, wij achten het risico te groot dus we besluiten voor u dat we het niet aanbieden :/
DEGIRO heeft onlangs inderdaad veel bedrijven (niet alleen US) de risicocategorieën aangepast.Via o.a. Reddit heb ik vernomen dat het aanbod opties, maar ook andere producten, het aantal enigszins gereduceerd is.

Link naar post kan ik even niet vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longcat
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 12-08 12:37
@3DDude Denk dat ze willen voorkomen dat ze overspoeld worden met vragen van mensen die niet snappen dat hun opties zijn aangepast naar aanleiding van de emissie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15:35
Beter Bed gaat vandaag door de €4 heen na nieuws van samenwerking met het Chinese DeRucci en in afwachting van de Q3 cijfers deze week.

Ben benieuwd of na de kwartaalcijfers er weer een dipje door winstneming komt of dat de lijn wordt doorgezet. Ik verwacht wel dat de koers dit jaar boven de €4 blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:35
Sjurm schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 09:23:.
Ik verwacht wel dat de koers dit jaar boven de €4 blijft.
Haha
Beter Bed 3,780 -2,33%

[ Voor 7% gewijzigd door Wietsee. op 21-10-2020 11:03 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15:35
Wietsee. schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:02:
[...]

Haha
Beter Bed 3,780 -2,33%
Ja, zijn er wat aan het winstnemen :P
Verwacht wel dat hij weer omhoog gaat

Edit: en boven de €4 bedoelde ik overigens algemeen het eind van het jaar, niet dat hij er nooit onder zou komen ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Sjurm op 21-10-2020 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

JohanNL schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 21:43:
[...]
€65 bonus bij een minimale inleg van €500
Maak daar maar € 64,99 van. De verificatiecent telt niet als storting. :o

Tel je de 0,3% aankoopkosten mee, dan wordt het € 63,49. En de TER van 0,28% over 4 maanden, € 63,02. Nog steeds niet verkeerd. :P

Die € 65 bonus wordt uitgekeerd in de vorm van een aankoop in het Mixfonds Gemiddeld. Zouden daar ook de 0,3% aankoopkosten op worden ingehouden? :+

[ Voor 7% gewijzigd door Zr40 op 21-10-2020 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Zr40 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:26:
[...]

Maak daar maar € 64,99 van. De verificatiecent telt niet als storting. :o

Tel je de 0,3% aankoopkosten mee, dan wordt het € 63,49. En de TER van 0,28% over 4 maanden, € 63,02. Nog steeds niet verkeerd. :P

Die € 65 bonus wordt uitgekeerd in de vorm van een aankoop in het Mixfonds Gemiddeld. Zouden daar ook de 0,3% aankoopkosten op worden ingehouden? :+
Nee, over de bonus hoef je niet die 0,3% aankoopkosten te betalen.
Het fonds waarin de bonus wordt uitgekeerd kun je ook gelijk switchen naar het aandelenfonds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Ik was te snel! Ik zie nu dat die cent netjes teruggeboekt wordt. :+

[ Voor 5% gewijzigd door Zr40 op 21-10-2020 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 11:01
Zijn er hier nog Fugro instappers, Fugro heeft denk ik aardig wat beleggers verrast met hun toch wel positieve nieuws. Minder omzet, nog steeds winst en minder focus op olie gerelateerde activiteiten.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Laatst online: 14:46
Strider schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 13:47:
Zijn er hier nog Fugro instappers, Fugro heeft denk ik aardig wat beleggers verrast met hun toch wel positieve nieuws. Minder omzet, nog steeds winst en minder focus op olie gerelateerde activiteiten.
Ik vraag me af wat voor klanten Fugro heeft, naast big oil bedrijven. naar wat kun je nog meer zoeken in de bodem dan oilie. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Seabed mining for valuable materials like copper, zinc and lithium already takes place within countries’ marine territories. As soon as 2025
https://theconversation.c...nt-well-understood-139833

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joppie84
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 03-09 11:01
DJTimo schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 14:16:
[...]

Ik vraag me af wat voor klanten Fugro heeft, naast big oil bedrijven. naar wat kun je nog meer zoeken in de bodem dan oilie. :?
Fugro doet meer dan dat, ze doen bijv. ook geotechnisch onderzoek waarbij de eigenschappen van de ondergrond door bijv. sonderingen in beeld worden gebracht. Wel handig om te weten of de ondergrond sterk genoeg is als je een dijklichaam of brug aan wilt gaan leggen. Ik werkte zelf vroeger bij een ingenieursbureau en wij werkten regelmatig samen met Fugro bij o.a. dijkversterkingsprojecten.

Dus om antwoord op je vraag te geven, andere klanten van Fugro zijn bijv. Rijkswaterstaat, diverse waterschappen, ingenieursbureau's, etc.

[ Voor 33% gewijzigd door Joppie84 op 21-10-2020 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Laatst online: 14:46
Joppie84 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 14:33:
[...]

Fugro doet meer dan dat, ze doen bijv. ook geotechnisch onderzoek waarbij de eigenschappen van de ondergrond door bijv. sonderingen in beeld worden gebracht. Wel handig om te weten of de ondergrond sterk genoeg is als je een dijklichaam of brug aan wilt gaan leggen. Ik werkte zelf vroeger bij een ingenieursbureau en wij werkten regelmatig samen met Fugro bij o.a. dijkversterkingsprojecten.

Dus om antwoord op je vraag te geven, andere klanten van Fugro zijn bijv. Rijkswaterstaat, diverse waterschappen, ingenieursbureau's, etc.
thanks! dan zijn ze meer gediversifeerd dan ik dacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Laatst online: 12-09 11:54
Neh, maar mn Randstad gaat lekker vandaag. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Tesla lanceert weer vlak voor de Q3 earnings vanavond na een flinke daling de afgelopen dagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qunix
Deveon schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 15:34:
Tesla lanceert weer vlak voor de Q3 earnings vanavond na een flinke daling de afgelopen dagen.
Ik denk dat Elon het niet eens zo vervelend vindt dat de koersprijs blijft hangen rond de 420.69 :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
Hier een uitstapper :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanooki
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Zittenblijver hier (GAK 3,67)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Fastned geeft weer eens obligaties uit. Koers van het aandeel daalt met zo'n 3,5%. Dat is een koersbeweging die ik kan begrijpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeuce
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:26
FlowTraders gaat ook lekker :) Kwartaalcijfers vallen enigszins tegen alhoewel het dividendrendement nog steeds acceptabel is en ik verwacht verhoogde volatiliteit de komende periode. Blijf nog even zitten, sta nog steeds in de plus gelukkig, zeker met de dividenduitkering van augustus van EUR 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
Begrijp ik nu goed dat expres er geen dividendbelasting wordt ingehouden op Prosus, want in Zuid Afrika is het 20% en in Nederland 15%, dus heeft Prosus besloten om het per land te verrekenen bij je aangiften?

Ik zie namelijk alleen het bruto dividend, zonder belasting.
No dividend tax will be withheld on the amounts of capital reductions paid to shareholders.Shareholders electing to receive a dividend will receive a dividend declared from retained earnings. Dividends willbe subject to the Dutch dividend tax rate of 15% to those shareholders not exempt from dividend withholding tax and to those shareholders who are not entitled to a reduced dividend withholding tax rate.
Dividends payable to shareholders who elect to receive a dividend and who hold their listed N ordinary share through the listing of the company on the JSE will, in addition to the Dutch dividend withholding, be subject to South African dividend tax at a rate of up to 20%. The amount of additional South African dividend tax payable will be calculated by deducting from the 20% South African dividend tax otherwise due, a rebate equal to the Dutch dividends tax paid in respect of the dividend (without any right of recovery). Those shareholders, unless exempt from paying dividendtax or entitled to a reduced withholding tax rate in terms of an applicable tax treaty, will be subject to a maximum of 20% total dividend tax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:32
Sjurm schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:06:
[...]

Ja, zijn er wat aan het winstnemen :P
Verwacht wel dat hij weer omhoog gaat

Edit: en boven de €4 bedoelde ik overigens algemeen het eind van het jaar, niet dat hij er nooit onder zou komen ;)
Ik kan me nog herinneren dat we het in het vorige topic ook hadden over BBED toen de prijs nog op € 0,90 (februari) per aandeel stond. Kijkend naar de huidige prijs van bijna € 4,- is het toch een mooi rendement. Spijt dat ik destijds niet gekocht heb 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waywaith
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19-08 13:22

Waywaith

Tja

In de openings post staat:
Allemaal leuk hoor, maar kan ik ook ergens leren beleggen?

Alleen verder niet veel over wat er aangeraden wordt. Als ik zoek op beleggen, dan wordt ik gebombardeerd met informatie (zie door bomen bos niet meer). Bij het doorlezen van dit topic, zie ik een hoop cijfers, maar wordt niet echt heel veel wijzer van...

Ik wil ook eens gaan investeren / beleggen, alleen elke keer (bv bij mn bank of een aantrekkelijke site die het simpel uitlegt) haak ik toch weer af, omdat ik eigenlijk geen idee heb wat ik aan het doen ben.

Heeft iemand even een duwtje in de goede richting?

-Pirate : "The cannons be ready Captain." -Captain: "Are."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
Waywaith schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 11:47:

Alleen verder niet veel over wat er aangeraden wordt. Als ik zoek op beleggen, dan wordt ik gebombardeerd met informatie (zie door bomen bos niet meer). Bij het doorlezen van dit topic, zie ik een hoop cijfers, maar wordt niet echt heel veel wijzer van...

Ik wil ook eens gaan investeren / beleggen, alleen elke keer (bv bij mn bank of een aantrekkelijke site die het simpel uitlegt) haak ik toch weer af, omdat ik eigenlijk geen idee heb wat ik aan het doen ben.

Qunix in "Beleggen op de beurs in de praktijk - Deel 10"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boerekool_
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-09 16:30
JohanNL schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:29:
@Zr40 Dit moet hem zijn op morningstar: https://www.morningstar.n...apshot.aspx?id=F0000147ZA

Naast het hedging is de samenstelling net ook wat anders; ze pakken de index erbij en veranderen er wat dingetjes aan.
Zo was het rendement in 2017 volgens mij veel hoger dan de standaard index fondsen/etf's omdat in het CB fonds veel meer technologie was opgenomen.
Klein vraagje:
Hoe moet ik de vertaling zien van het Morningstar link naar het daadwerkelijke fonds.
Zijn de aandelen die achmea verhandeld van dit fonds een vaste verhouding?

De koers op morningstar is 2150 waar op de achmeasite zelf de koers ±35 is?
Die link ontgaat me even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Boerekool_ schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 12:01:
[...]

Klein vraagje:
Hoe moet ik de vertaling zien van het Morningstar link naar het daadwerkelijke fonds.

Particulier fonds:
https://www.achmeainvestm...reldwijd-aandelen-fonds-a

Belegt in institutioneel fonds:
https://www.achmeainvestm...ed-equity-fund-eur-hedged

Waarvan de factsheet is bijgewerkt tot 31-8

https://www.achmeainvestm...587FCA6006B0A5E9FFE13BD43

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotacom
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 31-08 10:11
Royal Dutch Shell B noteert onder de symbolische grens van €10, momenteel de laagste koers in 5 jaar.
De koers lijkt mij sterk afhankelijk van de slabakkende oliemarkt die ik niet meteen zie terugkeren naar de voormalige status.
Daarnaast blijft Shell wel een mastodont van een bedrijf en is het een van 's werelds grootste energie bedrijven.
Ook zetten ze in op alternatieve energie bronnen zodat ze niet uitsluitend van olie afhankelijk zijn.

Wat denken jullie? Aan de huidige prijs lijkt het mij alleszins een zeer goeie investering op de lange termijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, bank als ING kan het niet heel veel makkelijker maken. Meerdere opties worden gegeven. Als dat al te ingewikkeld dan vraag ik mij af of je er überhaupt aan moet willen beginnen. Dat bedoel ik niet lullig. Maak je het voor jezelf gewoon niet te moeilijk?

Bedoel, heel veel simpeler als een account bij je bank openen en met een paar honderd euro eens wat aandelen kopen die je interessant lijken en daar eens mee spelen om te kijken wat het doet en hoe het aan-en verkopen gebeurt word het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Boerekool_ schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 12:01:
[...]

Klein vraagje:

Ik weet het niet precies, maar het Achema Wereldwijdaandelenfonds A heeft als volledig onderliggende waarde het Achmea IM Global Enhanced Equity Fund EUR hedged fonds.
Als ik jouw koersen dan als voorbeeld erbij neem, dan heeft elke participatie van het Achema Wereldwijdaandelenfonds A, 0,0163~ participaties in het Achmea IM Global Enhanced Equity Fund EUR hedged fonds, die dan weer onderliggend alle aandelen bevat van beursgenoteerde bedrijven.

@Get!em Deze constructie lijken ze inderdaad te hanteren zodat hetzelfde fonds - met de onderliggende aandelen - ook in te beleggen is door particulieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
dotacom schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 12:23:
Royal Dutch Shell B noteert onder de symbolische grens van €10, momenteel de laagste koers in 5 jaar.
De koers lijkt mij sterk afhankelijk van de slabakkende oliemarkt die ik niet meteen zie terugkeren naar de voormalige status.
Daarnaast blijft Shell wel een mastodont van een bedrijf en is het een van 's werelds grootste energie bedrijven.
Ook zetten ze in op alternatieve energie bronnen zodat ze niet uitsluitend van olie afhankelijk zijn.

Wat denken jullie?
Ik denk dat het een teken is dat de wereld aan het veranderen is en de ene net wat trager is dan de ander met accepteren. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

@JohanNL Ik denk dat ze ook kiezen voor deze constructie omdat ze het fonds ook gebruiken als onderdeel van de mixfondsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBuijs91
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 27-08 07:21

Wat denken jullie? Aan de huidige prijs lijkt het mij alleszins een zeer goeie investering op de lange termijn.
Shell is jarenlang kunstmatig hoog gehouden doordat ze een heel hoog dividend uitkeerden. Toen ze hier nu voor het eerst sinds 1940 in sneden, kelderde de koers gelijk.
Ik verwacht daarom ook niet dat de koers snel weer naar het oude niveau gaat voordat ze het dividend weer verhogen. Verder zie je dat de "fossil fuel divestments" die al gaande waren nu door de coronapandemie in een soort versnelling zijn gekomen.
De koers kan natuurlijk best wel wat herstellen, maar terug naar het oude niveau duurt nog wel even denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL

Ik koop rustig zo af en toe wat bij, maar daarvoor moet je wel wat vertrouwen erin hebben dat de energietransitie wat moeizamer gaat verlopen en dat olie dus ook ( voor een langere periode ) nog enorm relevant gaat zijn.
Daarnaast krijg ik toch meestal wel een glimlach op mijn gezicht als ik moet denken aan Shell B, die dankzij een deal van onze belastingdienst een notering heeft gekregen op Euronext Amsterdam en op die manier geen dividendbelasting hoeft af te dragen en ook geen Stamp Duty :+
Gecombineerd met een aanzienlijk lagere koers als dat van Shell A is dat natuurlijk helemaal mooi, alhoewel je bij een mogelijk faillissement wel achter de aandeelhouders van Shell A staat zover ik heb begrepen.
Aan de andere kant had Shell B voorheen juist een hogere koers dan die van Shell A, dus met een beetje geluk kun je daar ook nog van profiteren.
Let wel op dat Shell B het dividend in GBP uitbetaald, welke je dus - afhankelijk van broker - ook kunt aanhouden in die valuta of je moet meestal valutaconversiekosten betalen.
Alleen bij Trading212 wordt zover ik weet je dividend in een andere valuta zonder op/afslag of andere kosten geconverteerd naar Euro's.

Maar ik zou mij ook weer niet volledig focussen op Shell, voor je het weet heb je er meer dan dat je er zou willen hebben O-)
Als je wilt inspelen op de oliesector zijn er natuurlijk wel veel meer bedrijven te vinden, ook allemaal met een flinke discount zoals Exxon, Total en BP.
Over die laatste gesproken; BP, die lijken van alle sectorgenoten het meest te willen inspelen op de klimaattransitie en zijn wellicht om die reden een betere keuze dan andere sectorgenoten zoals Shell.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaasvaak1853
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-07 12:04
JBuijs91 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 12:54:
[...]

Shell is jarenlang kunstmatig hoog gehouden doordat ze een heel hoog dividend uitkeerden. Toen ze hier nu voor het eerst sinds 1940 in sneden, kelderde de koers gelijk.
Ik verwacht daarom ook niet dat de koers snel weer naar het oude niveau gaat voordat ze het dividend weer verhogen. Verder zie je dat de "fossil fuel divestments" die al gaande waren nu door de coronapandemie in een soort versnelling zijn gekomen.
De koers kan natuurlijk best wel wat herstellen, maar terug naar het oude niveau duurt nog wel even denk ik.
Kunstmatig hoog gehouden? Lijkt mij een beetje kort door de bocht. Dat heel veel Nederlanderse particulieren Shell kopen omdat ze tot voor kort t.o.v. de koers een hoog dividend uitkeren betekent nog niet de serieuze beleggers (met serieuze miljarden) dat doen. Feit is dat in 2018 de free cashflow $40 miljard was en in 2019 $26 miljard, er werd gewoon gigantische veel geld verdiend. Zelfs bij het betalen van het oude dividend van $15 miljard per jaar was er nog meer dan genoeg cash over om aandelen terug te kopen, schuld te verminderen, rente te betalen en eventueel extra te investeren.

Dat is mijn ogen niet kunstmatig de koers hooghouden maar logische kapitaal allocatie. Je moet iets doen met dat geld.

Door de gevolgen van covid-19 is de vraag en de prijs van hun olie en gas echter flink gedaald. Waar eerst de bruto marge per vat brent misschien 30-40-50$ was, is deze nu 10-20-30$ per vat. Het grootste gedeelte van de vaste kosten zijn echter gelijk gebleven, dus een gigantische daling van de winst en cashflow. Logisch dat de koers dan daalt, zeker als de 80 miljard schuld ineens tegen je begint te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

En ze hebben wat beschermingsconstructies weggehaald.
https://www.nrc.nl/nieuws...-door-financiers-a4016729
In bijna een voetnoot bij de reddingsactie schaft Fugro een beschermingsconstructie af tegen een onwelgevallige overname. Verder krijgen alle stemrechtloze aandelen straks wél stemrecht. Daarmee had Fugro in 2015 nog een dreigend overnamebod van baggeraar Boskalis verijdeld. Nu moet de bescherming wijken voor de opvattingen over ondernemingsbestuur van de nieuwe aandeelhouders die het bedrijf redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waywaith
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19-08 13:22

Waywaith

Tja

Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 12:24:
[...]

Tja, bank als ING kan het niet heel veel makkelijker maken. Meerdere opties worden gegeven. Als dat al te ingewikkeld dan vraag ik mij af of je er überhaupt aan moet willen beginnen. Dat bedoel ik niet lullig. Maak je het voor jezelf gewoon niet te moeilijk?

Bedoel, heel veel simpeler als een account bij je bank openen en met een paar honderd euro eens wat aandelen kopen die je interessant lijken en daar eens mee spelen om te kijken wat het doet en hoe het aan-en verkopen gebeurt word het niet.
Niet lullig opgevat ;) Je hebt helemaal gelijk, om het gewoon te doen. Maar dan is er toch altijd zo'n stemmetje van "weet je het wel zeker". Soort van Drempel.

Maar denk dat het gewoon moet proberen zoals je zegt...

-Pirate : "The cannons be ready Captain." -Captain: "Are."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje

Hier is een prima start: https://www.financieelona.../beleggen-voor-beginners/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyguy
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
klaasvaak1853 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 13:27:
[...]

Kunstmatig hoog gehouden? Lijkt mij een beetje kort door de bocht. Dat heel veel Nederlanderse particulieren Shell kopen omdat ze tot voor kort t.o.v. de koers een hoog dividend uitkeren betekent nog niet de serieuze beleggers (met serieuze miljarden) dat doen. Feit is dat in 2018 de free cashflow $40 miljard was en in 2019 $26 miljard, er werd gewoon gigantische veel geld verdiend. Zelfs bij het betalen van het oude dividend van $15 miljard per jaar was er nog meer dan genoeg cash over om aandelen terug te kopen, schuld te verminderen, rente te betalen en eventueel extra te investeren.

Dat is mijn ogen niet kunstmatig de koers hooghouden maar logische kapitaal allocatie. Je moet iets doen met dat geld.

Door de gevolgen van covid-19 is de vraag en de prijs van hun olie en gas echter flink gedaald. Waar eerst de bruto marge per vat brent misschien 30-40-50$ was, is deze nu 10-20-30$ per vat. Het grootste gedeelte van de vaste kosten zijn echter gelijk gebleven, dus een gigantische daling van de winst en cashflow. Logisch dat de koers dan daalt, zeker als de 80 miljard schuld ineens tegen je begint te werken.
*klein puntje van aandacht: de FCF cijfers waren lager. Jij hebt geen FCF gepakt (Cash from ops - Capex), maar Cash from Ops - Cash from Investing. In het geval van Shell zitten in die tweede categorie nog het nodige wat van de balans verkocht is om aan extra cash te komen. FCF was wat lager (30 en 19 bUSD ong.) dan de cijfers die jij benoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvaak1853
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-07 12:04
flyguy schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:21:
[...]

*klein puntje van aandacht: de FCF cijfers waren lager. Jij hebt geen FCF gepakt (Cash from ops - Capex), maar Cash from Ops - Cash from Investing. In het geval van Shell zitten in die tweede categorie nog het nodige wat van de balans verkocht is om aan extra cash te komen. FCF was wat lager (30 en 19 bUSD ong.) dan de cijfers die jij benoemd.
Je hebt gelijk. Had deze getallen in 1 seconden het van de ir pagina geplukt. Shell zelf neemt desinvesteringen mee in haar free cashflow metric. Volgens de traditionele corporate finance leer doe je het zoals jij zegt inderdaad anders. Zelf vind ik hoe shell het doet eigenlijk wel een betere manier, die miljarden uit desinvesteringen zijn ook gewoon cash ontvangsten. Voor mijn eerder gemaakt punt maakt het niet uit welk definite/metric/berekeing je gebruikt, je moet iets doen met het geld als het binnen komt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-hjXypmU2CAYHKr0xAatQECQ_vU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wbzgvgnLjX5hNOrDQiNXM0cH.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Vandaag was er blijkbaar de beursgang van Mcafee en gelijk 25% van de oorspronkelijke uitgifte prijs af

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qunix
JohanNL schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 18:43:
Vandaag was er blijkbaar de beursgang van Mcafee en gelijk 25% van de oorspronkelijke uitgifte prijs af
Ik kan hem niet echt serieus nemen...

YouTube: John McAfee on Hacking Times Square
YouTube: How To Uninstall McAfee Antivirus

[ Voor 4% gewijzigd door Qunix op 22-10-2020 19:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flyguy
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
klaasvaak1853 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 16:31:
[...]

Je hebt gelijk. Had deze getallen in 1 seconden het van de ir pagina geplukt. Shell zelf neemt desinvesteringen mee in haar free cashflow metric. Volgens de traditionele corporate finance leer doe je het zoals jij zegt inderdaad anders. Zelf vind ik hoe shell het doet eigenlijk wel een betere manier, die miljarden uit desinvesteringen zijn ook gewoon cash ontvangsten. Voor mijn eerder gemaakt punt maakt het niet uit welk definite/metric/berekeing je gebruikt, je moet iets doen met het geld als het binnen komt.
[Afbeelding]
Er valt zeker wat te zeggen voor de manier van Shell, toch vind ik het minder zuiver. Het verschil met de reguliere manier en die van Shell is dat met de originele de cash flow genomen wordt uit de feitelijke bedrijfsvoering en dat de activa-basis op de balans niet inteert door de capex tegenover de afschrijvingen te zetten. (bewegingen in working capital daargelaten, maar dat is niet zo heel relevant in dit verhaal). Als je de verkoop van activa meeneemt in het free cash flow-verhaal, waarom zou je dan bijvoorbeeld de uitgifte van extra aandelen of schuldpapieren er ook niet bij pakken?

Uiteraard moet er vervolgens wel allocatie plaatsvinden, that's the name of the game. Maar juist voor Shell is dit relevant want op dit vlak zijn er vraagtekens. Ze hebben al jaren te weinig geïnvesteerd om de voorraden en productie op pijl te houden. Daarnaast hebben ze het afgelopen decennia veel extra aandelen/obligaties uitgegeven omdat ze eigenlijk te ruim zaten met oa hun dividend. Zelfs met de buybacks van de laatste paar jaar is het totaal uitstaande aandelen nog bijna 30% boven dat van 2010. Ook is de balans in verhouding met de peers minder, dus Shell mag er zeker nog wel aantrekken de komende tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phobos567
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-08-2023
Hallo allemaal, ik had een vraag wat betekenen de biedingen, bij de Binck? Als je het probeer op te zoeken kom je al snel bij claimemissies. Weet een van jullie wat het betekent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Volgens je eigen video heeft de beste man 7 jaar geleden al 15 jaar niets te maken met het bedrijf.. 8)7

Wel bijzonder om te zien dat niet âlle tech IPO’s booming zijn. Al zal dit ook geen bedrijf zijn waar mensen warm van worden en even snel vind ik de cijfers nogal tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 21:24

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

AV is ook niet echt een groeiende markt lijkt mij. Ikzelf gebruik wel MalwareBytes omdat ik een lifetime license heb, maar was dat niet zo zou ik gewoon standaard Windows Defender gebruiken, echt niet dat ik programma's als McAfee of Norton ga draaien. Voegt wienig toe en kost nogal wat ook.

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Phobos567 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 19:40:
Hallo allemaal, ik had een vraag wat betekenen de biedingen, bij de Binck? Als je het probeer op te zoeken kom je al snel bij claimemissies. Weet een van jullie wat het betekent?
Wikipedia: Claimemissie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
WHA kwam met betere cijfers dan verwacht en staat nu al op een mooie 14% koerswinst voor vandaag _/-\o_
https://www.wereldhave.co...s/trading-update-q3-2020/

Ben benieuwd wat mijn shortersvrienden nu gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Ik krijg van IB een melding dat NEE op dezelfde dag zowel een 4:1 split als een 1:4 reverse split gaat doen. Foutje? Ik zie in de filings alleen de forward split benoemd worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x
  • Laatst online: 31-08 21:24

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Wie heeft ook INTC aangekocht vandaag? Slechte cijfers en een daling van 10%, maar voor lange termijn mi een mooi bedrijf en een goed instapmoment.
P/E AMD: 158.25
P/E INTC: 8.8

Nu is AMD de meme stock en Intel niet, maar ziet er toch wel aantrekkelijk uit vind ik.

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phantom09
Wat vinden jullie van equinix?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 16:41
i7x schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 16:18:
Wie heeft ook INTC aangekocht vandaag? Slechte cijfers en een daling van 10%, maar voor lange termijn mi een mooi bedrijf en een goed instapmoment.
P/E AMD: 158.25
P/E INTC: 8.8

Nu is AMD de meme stock en Intel niet, maar ziet er toch wel aantrekkelijk uit vind ik.
Intel gaat nog meer terrein verliezen tot ze kunnen overstappen naar 5/7nm, grote kans dat dat pas in 2023 gebeurt als ze TSMC kunnen gebruiken. Tot die tijd verwacht ik een trend richting de $30.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DIJK
  • Registratie: Maart 2001
Santee schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 16:36:
[...]

Intel gaat nog meer terrein verliezen tot ze kunnen overstappen naar 5/7nm, grote kans dat dat pas in 2023 gebeurt als ze TSMC kunnen gebruiken. Tot die tijd verwacht ik een trend richting de $30.
Ik verwacht ook nog wat negatief sentiment (downgrades), maar zit wel op het vinkentouw. Mijns inziens is er al een heleboel ellende ingeprijsd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Strider
  • Laatst online: 12-09 11:01
Nog Tweakers die Novacyt hebben, waarom heb ik dit aandeel toch op € 0.70 verkocht :')

Dit aandeel is dus de parel van 2020, er is geen ander beurs genoteerd bedrijf dat zoveel heeft kunnen profiteren van de Corona crisis, maar daarbij ook een zwaar volatiel aandeel. Ik heb dit aandeel vanaf februari bijgehouden, een paar trades gemaakt, maar uiteindelijk helaas niet de ballen gehad om er zwaar in te gaan + vast te blijven houden. Er zitten op IEX een aantal beleggers die dat wel hebben gedaan en nu een ander leven kunnen gaan indelen.

https://www.oblis.be/nl/n...gestegen-jaar-tijd-551469

[ Voor 76% gewijzigd door Strider op 23-10-2020 19:26 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:47

Stewie!

Keen must die!

Die zullen stabiel blijven groeien. Heeft klanten die lang tot zeer lang blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• feelthepower
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:35
Mijn gokje van eerder dit jaar in Rabo certificaten lijkt geen slechte geweest te zijn:

Rabobank kondigt aan voornemens te zijn om in december 2020 een uitzonderlijke vergoeding in de vorm van Rabobank Certificaten te betalen aan beleggers die certificaten bezitten op een nog nader te bepalen toekomstige datum. Dit komt neer op ongeveer € 1,625 per Rabobank Certificaat. Dit is vergelijkbaar met een vergoeding van 6,5% per Rabobank Certificaat van € 25 nominaal op jaarbasis. Deze voorgenomen vergoeding is nog ter discretie van de raad van bestuur van Rabobank.

Bron: https://www.rabobank.nl/particulieren/actueel/belangrijk-bericht-over-rabobank-certificaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
Het blijven toch dubieuze beleggingsproducten, die certificaten, dat daar na dit alles nog zoveel vertrouwen in is!
Ze kunnen zo weer besluiten niets uit te gaan keren en bieden je geen mogelijkheid dan de certificaten weer terug te geven aan de Rabobank voor de nominale waarde bijvoorbeeld.
Het is allemaal zo gemaakt dat als de directie van de Rabobank het wil, jij als certificaathouder helemaal nergens meer recht op hebt.
Geweldig product natuurlijk! Voor de Rabobank, niet voor jou als belegger.
We weten nu hoe het kan gaan en ze kunnen het zo weer doen.
Zou die rommel z.s.m. verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 15:43
Meer mensen de mail van Degiro gehad omtrent de overgang naar een flatex betaalrekening?

Ik ben benieuwd hoe het gaat, ik heb immers al een flatex account. En ben benieuwd of ideal overboekingen beschikbaar blijven naar een DE Iban adres..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Dacuuu schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 22:29:

Ik ben benieuwd hoe het gaat, ik heb immers al een flatex account. En ben benieuwd of ideal overboekingen beschikbaar blijven naar een DE Iban adres..
Dat kan gewoon hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIJK
  • Registratie: Maart 2001
JohanNL schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:56:
Het blijven toch dubieuze beleggingsproducten, die certificaten, dat daar na dit alles nog zoveel vertrouwen in is!
Ze kunnen zo weer besluiten niets uit te gaan keren en bieden je geen mogelijkheid dan de certificaten weer terug te geven aan de Rabobank voor de nominale waarde bijvoorbeeld.
Het is allemaal zo gemaakt dat als de directie van de Rabobank het wil, jij als certificaathouder helemaal nergens meer recht op hebt.
Geweldig product natuurlijk! Voor de Rabobank, niet voor jou als belegger.
We weten nu hoe het kan gaan en ze kunnen het zo weer doen.
Zou die rommel z.s.m. verkopen.
Helemaal mee eens maar de rabo heeft een trouwe kapitaalkrachtige achterban die hier blijkbaar anders over denkt danwel het product niet begrijpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:40

Ves

A gadget addicted Bounty

Santee schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 16:36:
[...]

Dat is waar ik op wacht. Zelf wacht ik op 40 om in te stappen.

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sahinasappelsap
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:01
Dacuuu schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 22:29:
Meer mensen de mail van Degiro gehad omtrent de overgang naar een flatex betaalrekening?

Heb de mail vanochtend ook gehad. Naar wat ik begrijp gaan ze de leden gafaseerd overzetten. Waar ik nog niet helemaal content over ben is de negatieve rente van 0.5% op de rekening. Tot 2500 euro nemen zij de rekening voor zich, alles daarbuiten is voor eigen rekening. Dat bedrag loopt behoorlijk op als je een groot bedrag op die rekening stalt.

+ Ik snap nog niet helemaal wat het betekent dat ze stoppen met compenseren van negatief rendement op de geldmarktfondsen

[ Voor 8% gewijzigd door sahinasappelsap op 24-10-2020 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Die negatieve rente was er toch ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqnLdr
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
sahinasappelsap schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 12:44:
[...]

Heb de mail vanochtend ook gehad. Naar wat ik begrijp gaan ze de leden gafaseerd overzetten. Waar ik nog niet helemaal content over ben is de negatieve rente van 0.5% op de rekening. Tot 2500 euro nemen zij de rekening voor zich, alles daarbuiten is voor eigen rekening. Dat bedrag loopt behoorlijk op als je een groot bedrag op die rekening stalt.

+ Ik snap nog niet helemaal wat het betekent dat ze stoppen met compenseren van negatief rendement op de geldmarktfondsen
Er verandert weinig in vergelijking met de huidige situatie. Op de geldmarktfondsen is ook een negatief rendement. Zowel op de geldmarktfondsen als op de nieuwe geldrekening compenseren ze kosten/negatieve rente tot een saldo van 2500. Voordeel is dat je saldo nu gedekt is onder het depositogarantiestelsel tot 100k.

Betreft je vraag: Als je straks nog gebruik maakt van de geldmarktfondsen (en niet overstapt op de geldrekening) vervalt de compensatie van kosten/negatieve rente tot 2500 euro saldo die nu van toepassing is.

Het lijkt mij logisch om gebruik te gaan maken van de geldrekening en te zorgen dat je vrije saldo niet meer dan 2500 is. Dus storten vlak voor een aankoop en onttrekken na een verkoop. Als je de voorwaarden niet goed genoeg zijn kan je natuurlijk overstappen. Voor de kleine belegger die wat anders wil dan alleen indexbeleggen is DeGiro volgens mij nog steeds wel een van de goedkopere brokers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07:24
Ik kan het niet zo snel vinden, weet iemand of DEGIRO API functionaliteit heeft?

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 16:41
DIJK schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 17:53:
[...]

Ik verwacht ook nog wat negatief sentiment (downgrades), maar zit wel op het vinkentouw. Mijns inziens is er al een heleboel ellende ingeprijsd.
Ja klopt, anders kom je in deze tijd niet op een PE <10. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:01
SqnLdr schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 13:01:
[...]

Er verandert weinig in vergelijking met de huidige situatie. Op de geldmarktfondsen is ook een negatief rendement. Zowel op de geldmarktfondsen als op de nieuwe geldrekening compenseren ze kosten/negatieve rente tot een saldo van 2500. Voordeel is dat je saldo nu gedekt is onder het depositogarantiestelsel tot 100k.

Betreft je vraag: Als je straks nog gebruik maakt van de geldmarktfondsen (en niet overstapt op de geldrekening) vervalt de compensatie van kosten/negatieve rente tot 2500 euro saldo die nu van toepassing is.

Het lijkt mij logisch om gebruik te gaan maken van de geldrekening en te zorgen dat je vrije saldo niet meer dan 2500 is. Dus storten vlak voor een aankoop en onttrekken na een verkoop. Als je de voorwaarden niet goed genoeg zijn kan je natuurlijk overstappen. Voor de kleine belegger die wat anders wil dan alleen indexbeleggen is DeGiro volgens mij nog steeds wel een van de goedkopere brokers.
Duidelijk! Thanks voor de uitleg 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
c-nan schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 13:08:
Ik kan het niet zo snel vinden, weet iemand of DEGIRO API functionaliteit heeft?
Wat precies bedoel je?
Überhaupt gezocht op Github?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
Qunix schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 20:35:
[...]

Wat precies bedoel je?
Überhaupt gezocht op Github?
Ze bieden kennelijk geen API. Via Github een aantal projecten gevonden, het werkt allemaal wel maar geen officieel API dus.

Ben nu bezig iets te bouwen om dagelijks mijn portfolio in een database te dumpen, zodat ik later kan zien hoe het verloop van mijn portfolio was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
c-nan schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 20:45:
[...]

Ze bieden kennelijk geen API. Via Github een aantal projecten gevonden, het werkt allemaal wel maar geen officieel API dus.

Ben nu bezig iets te bouwen om dagelijks mijn portfolio in een database te dumpen, zodat ik later kan zien hoe het verloop van mijn portfolio was.
Aha. Een soort dashboard. Je bent bekend met PortfolioPerformance toevallig? Opzich is dat ook prima om je portfolio bij te houden.

Ikzelf ben ook bezig met het maken van een dashboard, maar meer met de stocks die ik heb en/of interessant vind. Zo wil ik snel de juiste EDGAR data zien (indien van toepassing) en de koersdata.
Zo kwam ik dit tegen: https://sec-api.io/. Voor de koers data zijn al vele api's beschikbaar., waarbij EOD-only het goedkoopst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
Qunix schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 21:02:
[...]

Aha. Een soort dashboard. Je bent bekend met PortfolioPerformance toevallig? Opzich is dat ook prima om je portfolio bij te houden.

Ikzelf ben ook bezig met het maken van een dashboard, maar meer met de stocks die ik heb en/of interessant vind. Zo wil ik snel de juiste EDGAR data zien (indien van toepassing) en de koersdata.
Zo kwam ik dit tegen: https://sec-api.io/. Voor de koers data zijn al vele api's beschikbaar., waarbij EOD-only het goedkoopst is.
Ik heb het hier voorbij zien komen maar ik ken het verder niet. Hoe haalt PortfolioPermance jouw data? Handmatige invoer?

Ik ‘beleg’ pas sinds een paar weken, dus nog heel weinig ervaring.

Vanuit mijn werk en hobby doe ik veel aan automation, dus ik vind het ook gewoon leuk om te doen (grafiekjes, dashboard, etc bouwen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qunix
c-nan schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 21:09:
[...]

Ik heb het hier voorbij zien komen maar ik ken het verder niet. Hoe haalt PortfolioPermance jouw data? Handmatige invoer?

Ik ‘beleg’ pas sinds een paar weken, dus nog heel weinig ervaring.

Vanuit mijn werk en hobby doe ik veel aan automation, dus ik vind het ook gewoon leuk om te doen (grafiekjes, dashboard, etc bouwen).
Er is een Yahoo Finance integratie. Je moet het symbol goed hebben van de stock om de data binnen te krijgen (gratis). Dus AAPL voor Apple, of ASML.AS voor ASML op de AEX.
Je kan ook via een csv, json of xml de data importeren.

https://www.portfolio-performance.info/en/
(https://github.com/buchen/portfolio)

Zie https://forum.portfolio-p...e-on-getting-started/5390 voor een prima "Getting Started" tutorialetje.

[ Voor 11% gewijzigd door Qunix op 24-10-2020 21:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDeuce
  • Registratie: Februari 2008
aufbakanleitung schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 14:27:
[...]

Oke, ik heb een account aangemaakt ik moet nu dus geld op storten, maar ik vind het allemaal wat spannend. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met die platform? Ik zie dat het in Russische handen is wat bij mij niet direct vertrouwen biedt.

De website heeft ook geen account op trustpilot. Hoe zit dit allemaal? Kan iemand bevestigen dat dit een betrouwbare broker is?

edit: Ik werd net meteen gebeld door iemand van Freedom Finance uit Berlijn. Het was een zeer welbespraakte man die mijn op het hart wilde drukken om in meerdere IPO's te investeren, niet alleen Ant Group. Ook liet ie zelf al wat twijfels doorschemeren over de valuatie van Ant Group. ($200 mld is tenslotte rond de $150 per Chinees). Ook vertelde hij mij dat er een 5% fee zat op kopen en 0,5% op verkopen. Ik vind dat persoonlijk erg veel geld.
Misschien een meer betrouwbare partij voor deelname aan IPOs als particulier: PrimaryBid (binnenkort beschikbaar in Nederland).
ABN AMRO Ventures investeert in PrimaryBid

maandag 26 oktober 2020 13:01

(ABM FN-Dow Jones) ABN AMRO Ventures investeert in technologieplatform PrimaryBid. Dit maakte het onderdeel van ABN AMRO maandag bekend zonder bedragen te vermelden.

Het platform biedt particuliere beleggers de mogelijkheid om op dezelfde voorwaarden als institutionele beleggers in te stappen bij een kapitaalemissie van een bedrijf, waaronder beursgangen.

PrimaryBid lanceerde het digitale platform in het Verenigd Koninkrijk en heeft in 2020 een aantal beursgangen in Londen begeleid. Het bedrijf kijkt nu naar mogelijkheden voor uitbreiding naar de eurozone, waar het samenwerkt met Euronext, onder andere in Nederland.

Het platform wordt aangeboden in aanvulling op de producten en diensten van de Equity Capital Markets afdeling van de bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
"Honderden clubs Basic-Fit in België en Frankrijk dicht"

Het Nederlandse bedrijf Basic-Fit worstelt nog steeds met sluitingen van zijn clubs. De fitnessketen presenteerde de resultaten over de eerste negen maanden van dit jaar. Daarin zijn er 6 procent meer abonnees bijgekomen dan in dezelfde periode vorig jaar. Tegelijk verdiende het bedrijf veel minder aan ze, omdat het klanten compenseert als clubs gesloten zijn en ze dus niet kunnen sporten. De omzet daalde met 14 procent.

Het bedrijf, dat in vijf landen in Europa zit, heeft vanwege overheidsmaatregelen een deel van zijn vestigingen in Frankrijk en België moeten sluiten. In Frankrijk zijn momenteel 353 clubs tijdelijk gesloten en in België 109. Bij elkaar zijn er nog 446 vestigingen in Nederland, België, Luxemburg, Frankrijk en Spanje open.

De bouw van nieuwe vestigingen wordt voorlopig uitgesteld. Eind september had de keten 902 clubs, in de Benelux, Frankrijk en Spanje.

https://nos.nl/liveblog/2...bat-voor-quarantaine.html
Aandeel is tot nu toe nog weinig veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Qunix schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 14:10:

Aandeel is tot nu toe nog weinig veranderd.
???
-5%

Voorts wat geldt voor BF, geldt ook voor de concurrentie. Dus er zullen vast concurrenten zijn die het niet overleven en dan kan BF de scherven opvegen. De financiële positie van de concurrentie is veelal slechter lijkt me en als er een grote recessie komt, dan is een prijsstunter als BF vast aardig gepositioneerd.. Het uitbreidingsdoel op middellange termijn blijft ook gelijk.

Dus tenzij de sportscholen nog een jaar dichtblijven (kost veel leden) ziet het er wel rooskleurig uit voor BF.

[ Voor 16% gewijzigd door bombadil op 26-10-2020 14:30 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:23
BF moet het hebben van volumes, na de feestdagen en voor de zomer en mensen die vergeten hun abonnement op te zeggen. Daar komt wel de klad in straks. Mensen gaan straks kritisch door hun afschriften heen als ze ontslagen zijn en gaan toch echt opzeggen.

En dankzij de lockdown zal de aanwas ook beperkter zijn, dat is beide iets van de korte termijn wellicht. Maar wat als de rentes straks , al is het maar een klein beetje gaan stijgen. Hoe gaat het dan met het financieren van al die vestigingen om het volume omhoog te krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phantom09
Is er wat specials aan de hand op de beurs? Al een week dalen de koersen en vandaag nog wat harder dan normaal. Wachten ze op de stimulus van de FED?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Niet online
phantom09 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 19:55:
Is er wat specials aan de hand op de beurs? Al een week dalen de koersen en vandaag nog wat harder dan normaal. Wachten ze op de stimulus van de FED?
Ik denk dat zowel de stijgende hoeveelheid besmetting meer een meer mee gaat tellen en mensen ook zenuwachtig aan het worden zijn rondom de verkiezingen in de VS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Lanfear89 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 19:57:
[...]

Ik denk dat zowel de stijgende hoeveelheid besmetting meer een meer mee gaat tellen en mensen ook zenuwachtig aan het worden zijn rondom de verkiezingen in de VS.
Als ik zo naar mijn portfolio kijk lijkt het eerste vooral een verklaring waarom QDEL flink stijgt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Niet online
Heb ik vandaag ergens een analysten rapport over NIO gemist ofzo? Ik zie op youtube ineens een hele rits filmpjes die NIO weer de hemel in prijzen. En om nou alleen daar op af te gaan...
Pagina: 1 ... 12 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.