Wegens grote verbouwing, wil ik ook graag de verwarmings installatie aanpakken.
Setup:
Benedenverdieping:
volledig vloerverwarming.
1x een 9 groeps vvw verdeler met (energie zuinige autoadapt) pomp.
deze verdeler heeft 4 zones (woonkamer,studeerkamer,douche en gang)
Woonkamer heeft een open haard (speksteen die 1x per dag wordt opgestookt, en de rest van de dag warmte geeft)
Boven verdieping:
volledig met radiatoren.
3 slaapkamers (1 kamer met 2 radiatoren, de overige 2 kamers 1 radiator)
De radiatoren worden allemaal vanuit 1 centrale punt gevoed.
Onder de CV ketel zit een 4 groeps verdeler gemonteerd (zonder pomp) met thermostatische afsluiters.
Dus elke radiator is vanaf deze verdeler te regelen.
Geen thermostaat knoppen of andere afsluiter bij de radiatoren.
De leiding uit de muur gaat dus direct op de radiator zonder kraan of ventiel.
CV ketel kan zowel OT als aan/uit aangestuurd worden.
De wensen:
alle ruimtes apart te regelen met losse thermostaten (honeywell round wireless)
Mijn idee over evohome setup:
Beneden verdieping:
Woonkamer Evohome THR99C3102 (hoofd display met wifi)
Overige ruimtes allen T87RF2025 (honeywell round wireless)
vvw verdeler beneden HCE80 met HRA80 (zoneregelaar met antenne)
Hierop 9x motor MT4-230-NC die de 9 groepen aanstuurd op de verdeler (5x1 groep en 1x2 groepen en 2x1 groep)
Bovenverdieping:
op de verdeler onder een HCE80 met HRA80 (zoneregelaar met antenne)
Hierop 4x motor MT4-230-NC die de 4 groepen aanstuurd (2x1 groep en 1x2 groepen) (3 zones)
1x OT ketel module R8810a1018
Is mijn lijstje zo compleet ?
Nu heb ik nog de volgende vragen waardoor ik nog twijfel om dit zo te kopen:
1. ik lees dat de HCE80 niet altijd foutloos werkt. motoren die de groep niet open stuurt terwijl er wel warmte vraag is ? ook omdat vvw traag is, en je juist de warmte in de vloer wilt hebben ?
2. OT met combinatie van zonekleppen wordt afgeraden, worden hiermee ook de MT4 motoren mee bedoelt, of is dit alleen van toepassing als je groeps afsluiters hebt, die een complete vvw verdeler afsluit.
ik wil graag wel OT behouden vanwege de radiatoren boven.
3.kan ik ook de duitse variant gebruiken van de round module T87RF2059? wat is hier anders aan dan de T87RF2025?
4.kan de HCE80 ook de radiatoren regelen (bovenverdieping) kan je deze instellen dat er radiatoren op zitten ipv vloerverwarming ?
5.en is een combi mogelijk op vraag 4. ? of te wel, kan je radiatoren en vvw motoren samen door 1 HCE80 laten regelen ?
Indien de setup met OT problemen kan geven, dan wordt het een BDR91 om aan/uit te regelen
Deze setup gaat best een investering worden, vandaar dat ik wat voorzichtig ben met kopen.
Alvast bedankt voor het meedenken.
Setup:
Benedenverdieping:
volledig vloerverwarming.
1x een 9 groeps vvw verdeler met (energie zuinige autoadapt) pomp.
deze verdeler heeft 4 zones (woonkamer,studeerkamer,douche en gang)
Woonkamer heeft een open haard (speksteen die 1x per dag wordt opgestookt, en de rest van de dag warmte geeft)
Boven verdieping:
volledig met radiatoren.
3 slaapkamers (1 kamer met 2 radiatoren, de overige 2 kamers 1 radiator)
De radiatoren worden allemaal vanuit 1 centrale punt gevoed.
Onder de CV ketel zit een 4 groeps verdeler gemonteerd (zonder pomp) met thermostatische afsluiters.
Dus elke radiator is vanaf deze verdeler te regelen.
Geen thermostaat knoppen of andere afsluiter bij de radiatoren.
De leiding uit de muur gaat dus direct op de radiator zonder kraan of ventiel.
CV ketel kan zowel OT als aan/uit aangestuurd worden.
De wensen:
alle ruimtes apart te regelen met losse thermostaten (honeywell round wireless)
Mijn idee over evohome setup:
Beneden verdieping:
Woonkamer Evohome THR99C3102 (hoofd display met wifi)
Overige ruimtes allen T87RF2025 (honeywell round wireless)
vvw verdeler beneden HCE80 met HRA80 (zoneregelaar met antenne)
Hierop 9x motor MT4-230-NC die de 9 groepen aanstuurd op de verdeler (5x1 groep en 1x2 groepen en 2x1 groep)
Bovenverdieping:
op de verdeler onder een HCE80 met HRA80 (zoneregelaar met antenne)
Hierop 4x motor MT4-230-NC die de 4 groepen aanstuurd (2x1 groep en 1x2 groepen) (3 zones)
1x OT ketel module R8810a1018
Is mijn lijstje zo compleet ?
Nu heb ik nog de volgende vragen waardoor ik nog twijfel om dit zo te kopen:
1. ik lees dat de HCE80 niet altijd foutloos werkt. motoren die de groep niet open stuurt terwijl er wel warmte vraag is ? ook omdat vvw traag is, en je juist de warmte in de vloer wilt hebben ?
2. OT met combinatie van zonekleppen wordt afgeraden, worden hiermee ook de MT4 motoren mee bedoelt, of is dit alleen van toepassing als je groeps afsluiters hebt, die een complete vvw verdeler afsluit.
ik wil graag wel OT behouden vanwege de radiatoren boven.
3.kan ik ook de duitse variant gebruiken van de round module T87RF2059? wat is hier anders aan dan de T87RF2025?
4.kan de HCE80 ook de radiatoren regelen (bovenverdieping) kan je deze instellen dat er radiatoren op zitten ipv vloerverwarming ?
5.en is een combi mogelijk op vraag 4. ? of te wel, kan je radiatoren en vvw motoren samen door 1 HCE80 laten regelen ?
Indien de setup met OT problemen kan geven, dan wordt het een BDR91 om aan/uit te regelen
Deze setup gaat best een investering worden, vandaar dat ik wat voorzichtig ben met kopen.
Alvast bedankt voor het meedenken.