Ik vermoed toch dat jouw ketel te groot is om één individuele radiator te verwarmen. De ketel kan in dat geval het minimale vermogen niet kwijt aan die ene radiator. Een tweede radiator openen wil vaak helpen, mits de optelsom van die radiatoren groter is dat het minimale vermogen dat de ketel kan leveren. Wat ook iets kan helpen is het aanbrengen van een radiator ventilator. De hete leiding zou de bypass kunnen zijn.locloc schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 15:29:
Er is weer een installateur langs geweest omdat EvoHome installatie niet goed werkte. Nu nog verder van huis helaas.
- Ketel blijft hele dag op pakweg 71 graden, terwijl maar één slaapkamer een zone aan had staan, op 21 graden
- Leidingen in hele huis hele dag loeiheet dus. Verwarmen zelfs zonder radiator de ruimtes zowat. Let wel: in bijkeuken én badkamer staan twee radiatoren altijd open.dus warmte kan ie kwijt zou je denken
- de ingestelde programma’s worden niet meer uitgevoerd. Dat is het grootste issue nu. Heb installateur gebeld, maar er komt maar geen reactie. Wat kan oorzaak zijn dat alleen via de app of handmatig met de knoppen de temp geregeld kan worden en ineens niet meer door de programmering?
- in 1 slaapkamer waar twee hr92-knoppen zijn praat een van de knoppen niet meer met de ander. Die instellen op bijv 18 doet niks veranderen bij de ander. Was wel zo.
Regen-drup zo. Maar vooral het niet uitvoeren van programma’s wil ik graag snel opgelost zien
Ik weet niet exact hoe jouw ketel daar op reageert, maar doorgaans zal hij beginnen met een hoge temperatuur, die komt dat te heet retour, de ketel schakelt de vlam uit en gaat het water op grote snelheid rondpompen totdat het voldoende afgekoeld is. Of de ketel gaat pendelen of schiet in een andere veiligheid stand.
Het combineren van zones kan helpen. De manier waarop je dit het best kunt testen is door bij een radiator in een andere ruimte de knop er af te halen en de kraan volledig te openen. Deze radiator loopt dan mee bij de warmtevraag van de andere. Werkt dit, dan kun je de twee zones combineren tot één.
Ik meen me te herinneren dat de Tzerra niet uitblinkt in het "verwarmen op een laag pitje".