Toon posts:

[F1 2020] Race 10 GP van Rusland Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 21 22 Laatste
Acties:
  • 59.594 views

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:54
DaniëlWW2 schreef op zondag 27 september 2020 @ 18:46:
Ja Max, houdt je kop dan gewoon eens in persconferenties. :P
Denk dat Max weer een paar tredes stijgt op de ladder in de paddock zo, Lewis ziet hem allang niet meer als 'that guy'.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-03 19:41

pro_6or

amateur_60r

vhal schreef op zondag 27 september 2020 @ 18:55:
[...]

Jazeker maar "apekool" was echt iets waarvan ik dacht "waar komt het vandaan" gezien ik het nooit heb gehoord. Contextueel begreep ik wel dat het een synoniem is voor onzin

Of is het een woord die alleen 40+'ers kennen of zo :P
Hey, come on, ik ben niet oud met mijn 41 :( :*) :*)

een treffende spreuk

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:54
offtopic:
Wat is er mis met een apenkooi? :P
(bouwjaar 1972)

Edit: damn, niet alleen oud maar ook blind dus. Las er de laatste gymles voor de zomervakantie in.

[Voor 44% gewijzigd door hoevenpe op 27-09-2020 19:08]

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Het gaat erom dat het team aan Lewis heeft gevraagd om daar een proefstart te maken. Fout van het team aan ipv de rijder. In die zin niet zo gek dat de straf daar ook terecht komt.

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Apenkooien, het enige leuke van het verplichte turnen waar ik ooit op moest.

Apekool bij een terechte opmerking is net wat minder leuk.

een treffende spreuk

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:37
MikeyMan schreef op zondag 27 september 2020 @ 19:08:
Het gaat erom dat het team aan Lewis heeft gevraagd om daar een proefstart te maken. Fout van het team aan ipv de rijder. In die zin niet zo gek dat de straf daar ook terecht komt.
Het was toch andersom? Lewis had gevraagd of ie iets verder die starts mocht doen en het team kon niet helemaal zien waar hij stond, dus zei ja.

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Terranova schreef op zondag 27 september 2020 @ 19:14:
[...]

Het was toch andersom? Lewis had gevraagd of ie iets verder die starts mocht doen en het team kon niet helemaal zien waar hij stond, dus zei ja.
Ja. Ze hebben denk ik bij nader inzien liever niet de nr1 man op 10 strafpunten op zijn licentie. Dan moét je hem schorsen na een fout in de aankomende races. Dat zou een afgang zijn voor iedereen. Nu heb je een mooi excuus, het team stond het expliciet toe, D at hebben ze aan kunnen voeren bij de stewards en klaar is Kees.

Goed dat Max zijn gewicht ook even in de strijd heeft gegooid. Sympathiek en ook hoe hij er in staat. Down to earth.

een treffende spreuk

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22:06
pro_6or schreef op zondag 27 september 2020 @ 19:17:
[...]

Ja. Ze hebben denk ik bij nader inzien liever niet de nr1 man op 10 strafpunten op zijn licentie. Dan moét je hem schorsen na een fout in de aankomende races. Dat zou een afgang zijn voor iedereen. Nu heb je een mooi excuus, het team stond het expliciet toe, D at hebben ze aan kunnen voeren bij de stewards en klaar is Kees.

Goed dat Max zijn gewicht ook even in de strijd heeft gegooid. Sympathiek en ook hoe hij er in staat. Down to earth.
Bij 10 punten mag je nog twee punten erbij hebben en dan is het 1 race niet meedoen. Denk dat BOT dat wel zou kunnen waarderen haha. HAM twee keer uitvallen en BOT twee keer eerste en de strijd om de eerste plek is weer aanwezig

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
pro_6or schreef op zondag 27 september 2020 @ 19:17:
[...]

Ja. Ze hebben denk ik bij nader inzien liever niet de nr1 man op 10 strafpunten op zijn licentie. Dan moét je hem schorsen na een fout in de aankomende races. Dat zou een afgang zijn voor iedereen.
Hoezo zou dat een afgang zijn voor iedereen. Zijn strafpunten zijn o.a. voor het 2x iemand van een podium houden door hem uit de baan te rijden. Dat zijn gewoon terechte straffen. Alsof je Messi geen rood mag geven voor een elleboogstoot, omdat het voetbal er dan slechter voor zou staan.

De racer HAM is fantastisch. Zijn boosheid tijdens de race en teleurstelling erna zijn prima, het is een topsporter. Zijn reactie na de race + complot er in gooien zegt iets over zijn persoon.

Kijk naar de reactie van RIC. Als je het hebt over iemand die het gewoon snapt. En HAM had natuurlijk alle recht om boos te zijn. Op het team. Die hebben hem verkeerd geïnformeerd. Wat doen die nu? Ook boos zijn jegens de FIA 8)7

EDIT:

BOT was trouwens ook raar met zijn "fuck you". Dat hij deze race WEL wint en de manier waarop, is juist wat zijn criticasters (lees, iedereen buiten Toto :+ ) bedoelen.

[Voor 7% gewijzigd door PWM op 27-09-2020 19:30]

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

De oorspronkelijke straf was terecht.

Tijdstraf omdat hij voordeel behaalt door wel op een plek te kunnen proefstarten waar weinig rubber ligt.
Strafpunten op licentie vanwege gevaarlijk handelen.

Als je team zegt dat je met 300 door de pits mag en je doet dat krijg je dan ook geen strafpunten omdat je team het zei.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Ze doen alleen twee dingen bij de stewards. Tweemaal 5s en dan een boete i.p.v. strafpunten. Voor de FIA geld een tijdstraf als het strafmiddel op twee gronden. Het in gevaar brengen of bewust hinderen van een andere coureur door een actie of het negeren van veiligheidsregels. Het gaat hier om het tweede. De tijdstraf is denk ik dan ook terecht als het in het regelboek staat. De FIA doet terecht wat moeilijk om de pitsstraat omdat juist dat gevaarlijk kan zijn.

Tweede is dan team en coureur straffen. Tja, ik zou het wel leuk vinden als Stoffel Vandoorne een kans kreeg in de Mercedes in dit bezopen seizoen. Het is niet alsof Hamilton geen kampioen gaat worden en Hamilton heeft de afgelopen tijd anders toch wat brokken gereden in de zeer weinige momenten dat het daadwerkelijk kon. Die strafpunten kan je geven omdat Hamilton het uiteindelijk deed, maar als het blijkt dat het onder instructies van het team is, tja. Die in totaal 10s hebben van een pole en waarschijnlijk alweer een overwinning, een derde plaats gemaakt. Dat is afdoende. Die 25K, alsof Mercedes dat wat kan schelen. Zien ze niet eens op hun balans.

Onder de streep vind ik het voornamelijk kwalijk van de stewards die wederom tonen geen gezag of consistentie te kennen. Dat Hamilton begon te spreken van een complot, tja ook geen fan, maar als het dan zo veranderd word dan denk ik ook wel wat is hier aan de hand.

edit: Is er natuurlijk ook nog Leclerc die Stroll gewoon de muur in tikte en einde race. Niet eens onderzocht. Dat was ook pure willekeur. Het is ook niet de eerste keer dat nota bene Leclerc wegkomt met iets waar je niet weg mee zou moeten komen.

[Voor 6% gewijzigd door DaniëlWW2 op 27-09-2020 19:45]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:12
DaniëlWW2 schreef op zondag 27 september 2020 @ 19:40:
[...]

edit: Is er natuurlijk ook nog Leclerc die Stroll gewoon de muur in tikte en einde race. Niet eens onderzocht. Dat was ook pure willekeur. Het is ook niet de eerste keer dat nota bene Leclerc wegkomt met iets waar je niet weg mee zou moeten komen.
Ik vind die van Leclerc & Stroll een lastige YouTube: F1 2020 Russia Leclerc Crashes Stroll

Lijkt mij een race/start incident. Leclerc had misschien kunnen uitwijken, en Stroll die is ook wel heel vaak in zulk soort incidenten betrokken.

[Voor 8% gewijzigd door epo op 27-09-2020 19:57]

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:00

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-03 18:46
DaniëlWW2 schreef op zondag 27 september 2020 @ 19:40:
[...]
Die strafpunten kan je geven omdat Hamilton het uiteindelijk deed, maar als het blijkt dat het onder instructies van het team is, tja.
Het is niet onder instructie van het team, hooguit met instemming van het team. Meer correct, zijn engineer.

Persoonlijk vind ik dat Hamilton (of welke coureur dan ook) dient te weten hoe dit deel in z'n werk gaat. Het staat nota bene in de Event Notes. Daarin staan tal van zaken die direct relevant zijn voor de coureur, zoals hoe te handelen als je bocht twee niet haalt (de piepschuim route). Nu had Hamilton daar natuurlijk eerder ook al een issue mee. In de event notes staat:
19) Practice starts
19.1Practice starts may only be carried out on the right-hand side after the pit exit lights and, for the avoidance of doubt, this includes any time the pit exit is open for the race. Drivers must leave adequate room on their left for another driver to pass.
19.2For reasons of safety and sporting equity, cars may not stop in the fast lane at any time the pit exit is open without a justifiable reason (a practice start is not considered a justifiable reason)
https://www.fia.com/sites...20Notes%20Version%203.pdf

Nu hoop ik maar dat Hamiliton gewoon even minder helder dacht rondom het inlossen van de straf. Anders is het wel stuitend dat hij niet wist dat penalty tijdens de pitstop uitgevoerd. Dat is een basis regel die de fans al kennen. Laat staan de coureur. Met deze sport komen simpelweg een lading aan regels, hoort bij je baan.
(Dat hij zegt dat het hem nooit eerder is afgestraft reken ik ook onder een gevalletje, met de emotie en alles er nog in zeg je zulke dingen. Beetje helder denken mag ik hopen dat hij ook wel snapt dat hij dan eerder juist 'gewoon' is weggekomen.)

De CSL/OT kroeg !

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-03 20:49
PWM schreef op zondag 27 september 2020 @ 19:24:
[...]

EDIT:

BOT was trouwens ook raar met zijn "fuck you". Dat hij deze race WEL wint en de manier waarop, is juist wat zijn criticasters (lees, iedereen buiten Toto :+ ) bedoelen.
Er was een social media figuur die hem onderuit haalde waarop hij al via sm had gereageerd, zette dit nog even kracht bij via zijn onboard

[Voor 45% gewijzigd door wowly op 27-09-2020 20:13]

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

pro_6or schreef op zondag 27 september 2020 @ 17:07:
[...]

Het is niet zo onnozel. Het kostte de pole die hij op merit eigenlijk al had. Ze hebben denk ik (zie de bbc link) toch echt zijn brutaliteit willen straffen. Had hij gezegd dat hij afremde (zoals Lewis) dan was het nooit gebeurd. Maar bewijzen kan je zoiets niet inderdaad. Is een questie van gevoel. Maar apekool praat ik toch meestal niet en hier zeker niet.
Prima dat je een ongefundeerde roddel gestart door Olav geloofwaardiger vind dat een statement van de race director.

In het gelinkte BBC artikel wordt overigens ook geen relatie gelegd met zijn statement. Alleen dat chronologisch gezien dat statement was voordat hij bij de stewards op het matje moest komen.

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-03 15:17
Begrijpelijk. Maar trek dit dan door in het hele reglement. Kan de rijder er iets aan doen?

Ja -》 Tijdstraf + eventueel wk-punten in aftrek rijder

Nee -》 WK-punten in mindering bij team

Weg met die verschrikkelijke strafpunten.

Nu krijgt de rijder bij een unsafe release ook strafpunten en tijdstraf. Maar daar is niks aan te doen door de rijder.

[Voor 5% gewijzigd door StealthyPeanut op 27-09-2020 20:39]

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:22
wowly schreef op zondag 27 september 2020 @ 20:12:
[...]

waarop hij al via sm had gereageerd,
Ben ik de enige die hier vreemde gedachten bij krijgt?
offtopic:
grrr, f*ck you, *zweepje erover*

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 2480Wp @ 260° West, 35° helling

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09:00

g0tanks

Moderator CSA
wowly schreef op zondag 27 september 2020 @ 20:12:
[...]

Er was een social media figuur die hem onderuit haalde waarop hij al via sm had gereageerd, zette dit nog even kracht bij via zijn onboard

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-03 20:49
GAIAjohan schreef op zondag 27 september 2020 @ 20:38:
[...]

Ben ik de enige die hier vreemde gedachten bij krijgt?
offtopic:
grrr, f*ck you, *zweepje erover*
Toen ik het schreef zat ik op mijn mobieltje, waar ik alles afkort. Toen ik het schreef dacht ik al ow ow

Kun je mooi zien hoe zo'n coureur toch geraakt wordt door alles wat ze zemelen op Social media

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Tsja. Hij moet zich niet zo laten kennen. Maar zonder tijdstraf van HAM, was hij er lekker achtergebleven. Het rijdt als een mak schaap op zondag, terwijl hij op zaterdag laat zien dat hij echt wel kan sturen.

Dan zit ie in op Spa achter HAM, krijgt een teamorder dat ze elkaar niet aanvallen en laat zijn gaspedaal meteen los. Had hij maar met zijn rechtervoet zo'n grote mond als online/na de race.

Ik denk dat BOT echt iemand is die als hij 45 is elke ochtend wakker gaat worden met het gevoel dat hij kansen heeft laten liggen. Tranen afvegend met $100 briefjes, natuurlijk, maar toch. Had ik maar toen....

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Dadona schreef op zondag 27 september 2020 @ 20:08:
[...]
Het is niet onder instructie van het team, hooguit met instemming van het team. Meer correct, zijn engineer.

Persoonlijk vind ik dat Hamilton (of welke coureur dan ook) dient te weten hoe dit deel in z'n werk gaat. Het staat nota bene in de Event Notes. Daarin staan tal van zaken die direct relevant zijn voor de coureur, zoals hoe te handelen als je bocht twee niet haalt (de piepschuim route). Nu had Hamilton daar natuurlijk eerder ook al een issue mee. In de event notes staat:

[...]

https://www.fia.com/sites...20Notes%20Version%203.pdf

Nu hoop ik maar dat Hamiliton gewoon even minder helder dacht rondom het inlossen van de straf. Anders is het wel stuitend dat hij niet wist dat penalty tijdens de pitstop uitgevoerd. Dat is een basis regel die de fans al kennen. Laat staan de coureur. Met deze sport komen simpelweg een lading aan regels, hoort bij je baan.
(Dat hij zegt dat het hem nooit eerder is afgestraft reken ik ook onder een gevalletje, met de emotie en alles er nog in zeg je zulke dingen. Beetje helder denken mag ik hopen dat hij ook wel snapt dat hij dan eerder juist 'gewoon' is weggekomen.)
Maar als je praat met je engineer over dit en die zegt ook ja, dan denk je toch ook dat het goed is. Ook Formule 1 coureurs kunnen fouten maken. Mijn punt is juist dat Hamilton zich waarschijnlijk gesterkt zal voelen en dan is het team ook schuldig. Vervolgens ongeacht vind ik die strafpunten wat te veel, ondanks Stoffel. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15-08-2022
rammes schreef op zondag 27 september 2020 @ 18:15:
De 2 strafpunten voor Lewis zijn weer ingetrokken 25K boete.
Volgens mij kan dat helemaal niet. Tijdstraf is automatisch strafpunten.

En het argument dat het een team fout is gaat ook niet op, er zijn wel vaker coureurs bestraft als gevolg van een fout van het team.

Enige reden is dat de schorsing een beetje te dichtbij kwam en de FIA geen ballen heeft. Worden vast nog leuke protesten van de overige teams.

alles kan off-topic

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

PWM schreef op zondag 27 september 2020 @ 19:24:
[...]

Hoezo zou dat een afgang zijn voor iedereen. Zijn strafpunten zijn o.a. voor het 2x iemand van een podium houden door hem uit de baan te rijden. Dat zijn gewoon terechte straffen. Alsof je Messi geen rood mag geven voor een elleboogstoot, omdat het voetbal er dan slechter voor zou staan.

De racer HAM is fantastisch. Zijn boosheid tijdens de race en teleurstelling erna zijn prima, het is een topsporter. Zijn reactie na de race + complot er in gooien zegt iets over zijn persoon.

Kijk naar de reactie van RIC. Als je het hebt over iemand die het gewoon snapt. En HAM had natuurlijk alle recht om boos te zijn. Op het team. Die hebben hem verkeerd geïnformeerd. Wat doen die nu? Ook boos zijn jegens de FIA 8)7

EDIT:

Ja, BOT sloeg de plank weer eens mis, ik vond het iig ook nogal cringy. Hamilton is straks (binnen afzienbare tijd) iig cijfermatig de grootste aller tijden. Maar met 10 strafpunten had de volgende rode kaart betekend dat hij een race moet missen. Dan sla je dus een modderfiguur. Ik snap wel dat de FIA daar niet op zit te wachten. Je rijdende legende die ook de enige is die ooit deze straf daadwerkelijk krijgt. Dus gunnen ze zichzelf deze extra speelruimte.

een treffende spreuk

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-03 18:46
DaniëlWW2 schreef op zondag 27 september 2020 @ 21:19:
[...]

Maar als je praat met je engineer over dit en die zegt ook ja, dan denk je toch ook dat het goed is. Ook Formule 1 coureurs kunnen fouten maken. Mijn punt is juist dat Hamilton zich waarschijnlijk gesterkt zal voelen en dan is het team ook schuldig. Vervolgens ongeacht vind ik die strafpunten wat te veel, ondanks Stoffel. ;)
Het ging mij niet om de strafpunten. Maar waar je de straf neerlegt. Of je wel of niet ergens iets op de baan mag doen vind ik toch wel een ding wat primair bij de coureur ligt. Dat het team hem dan niet corrigeert is ongelukkig, maar het moet niet uitmaken voor waar de schuldvraag komt te liggen. Het team is daarin enkel assisterend.

De CSL/OT kroeg !

• Ankona
Hamilton zou komende race geschorst moeten zijn. Twee keer 5 seconde is twee keer twee strafpunten. Of je de regel goed vindt of niet maakt nu niet uit, tijdens het spel verander je de regels niet omdat het de grote Hamilton is die als eerste in de problemen komt.

Ben benieuwd wie komende race als rookie de kans krijgt een Mercedes naar het podium te rijden en te laten zien dat Hamilton eigenlijk maar een Bottas 2.0 is.

alles kan off-topic

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Ankona schreef op zondag 27 september 2020 @ 21:35:
Hamilton zou komende race geschorst moeten zijn. Twee keer 5 seconde is twee keer twee strafpunten. Of je de regel goed vindt of niet maakt nu niet uit, tijdens het spel verander je de regels niet omdat het de grote Hamilton is die als eerste in de problemen komt.

Ben benieuwd wie komende race als rookie de kans krijgt een Mercedes naar het podium te rijden en te laten zien dat Hamilton eigenlijk maar een Bottas 2.0 is.
Is het iets waar protest tegen kan worden aangetekend? Het is volgens mij Inderdaad wél zo dat die licentiepunten er gewoon bij horen. Ook al is het nogal een double whammy die van mij persoonlijk niet zo hoeft. Het is dan eigenlijk onmogelijk dat ze nu worden ingetrokken (en dat het er maar twee waren (2x1 ipv 2x2).

een treffende spreuk

• Ankona
Dan heb je in de toekomst altijd gezeik en is het strafpunten systeem niet meer te houden (opzich ook niet zo erg)

Maar tot nu toe is 5 seconde altijd 2 punten geweest. Enige uitzondering als meneer de Hamilton daarmee geschorst zou worden.

alles kan off-topic

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:56
Echt een aanfluiting. Regels zijn regels. Ook al is het vooral het team aan te rekenen. In het verleden is dat vaker zo gegaan en is de straf niet omgezet in een boete. Heb er echt geen woorden voor. Een schorsing zou mogelijk nog wat spanning terug brengen.

Canon, Apple & Samsung spul

• Jasphur
Heeft iemand trouwens die overtake chart? Had het idee dat er best wel wat ingehaald is

• demonic
  • Laatst online: 22:57
Jasphur schreef op zondag 27 september 2020 @ 21:51:
Heeft iemand trouwens die overtake chart? Had het idee dat er best wel wat ingehaald is

Bedoel je deze?

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:53
Heb zojuist de hele race gezien. Wilde er uitgebreid op in gaan. Bij nader inzien... ik heb werkelijk niks te zeggen.

Ik merk dat het steeds minder boeiend wordt met kunstmatige spannend houden.. Er stonden vandaag 3 verliezers op het podium.

En vooral BOT is bij mij behoorlijk door de mand gevallen na die uitspraak van hem na de finish vlag...

Voor de rest, hopen op een interessante race de volgende keer. Deze snel vergeten..

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:16
Hoelang maken ze die proefstarts al op die manier? Op alle banen is de locatie aan het einde van de pitexit naast de pitlane. Als er op het circuit geen ruimte is op die plek, dan plannen ze tijd in aan het einde van de practice sessies en gebeurt het op de grid zelf. Iedere coureur weet dat je never nooit een proefstart midden op de baan maakt. Dit is 100% strafpunten waard, zeker daar het gewoon Hamiltons eigen initiatief is om zoiets doms te doen. Het enige wat het team daarop zegt: A-firm, copy. Dat is geen 'teaminstructie', dat is een 'doe je ding gozer'. (tenzij FIA een en ander aan radioverkeer niet laat horen).

Maar nee, na een gesloten pitlane ingereden te zijn, gele vlaggen te hebben genegeerd, 2x een coureur van de baan te hebben gereden is de kans op een race schorsing te groot bij nog 2 extra punten, dus laten we het maar wegschelden. Zo jammer van de FIA.

erutangiS

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01:12

Martinspire

Awesomeness

Ik vind het raar dat Hamilton beide straffen nu ontloopt. De 2e kan ik inkomen, het team had toen in moeten grijpen, maar de eerste moet een rijder als Hamilton ook gewoon bekend zijn. Dat Bono hem toestemming gaf, is geen reden om het dan maar te negeren. Beiden zaten gewoon keihard fout.

Dus wat ga je nu krijgen? Het team neemt gewoon altijd de schuld op zich, want dan kun je de rijder ontzien. Lekker is dat.

Martinspire - PC, PS4, X1

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Bottas kan morgen nog protest aantekenen tegen het bij nader inzien toch maar half straffen van Hamilton.

Wolff, wat flik je me nu.

Bottas, whomever it may concern, fcuk you.

een treffende spreuk

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Nu online
MrOleo schreef op zondag 27 september 2020 @ 22:16:
Hoelang maken ze die proefstarts al op die manier? Op alle banen is de locatie aan het einde van de pitexit naast de pitlane. Als er op het circuit geen ruimte is op die plek, dan plannen ze tijd in aan het einde van de practice sessies en gebeurt het op de grid zelf. Iedere coureur weet dat je never nooit een proefstart midden op de baan maakt. Dit is 100% strafpunten waard, zeker daar het gewoon Hamiltons eigen initiatief is om zoiets doms te doen. Het enige wat het team daarop zegt: A-firm, copy. Dat is geen 'teaminstructie', dat is een 'doe je ding gozer'. (tenzij FIA een en ander aan radioverkeer niet laat horen).

Maar nee, na een gesloten pitlane ingereden te zijn, gele vlaggen te hebben genegeerd, 2x een coureur van de baan te hebben gereden is de kans op een race schorsing te groot bij nog 2 extra punten, dus laten we het maar wegschelden. Zo jammer van de FIA.
Het staat gewoon allemaal in de Race Directors' Event Notes die voor ieder evenement worden opgesteld. Daar staat ook in waar de lampen staan om aan te geven dat de pit lane gesloten is, compleet met plaatjes.

De Event Notes beantwoorden ook mijn vraag van eerder, hoe de SC na de eerste ronde het veld al op kon pikken voor de start/finish, dat komt omdat de SC gedurende de eerste ronde niet in de pits wacht, maar op het rechte stuk voor de pit entry.

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:57
StealthyPeanut schreef op zondag 27 september 2020 @ 20:37:
Weg met die verschrikkelijke strafpunten.
Het punt is.... we hadden/hebben : Maldonado, Grosjean en Kvyat. Oftewel : Knaldonado, Crashjean en The Torpedo. Er zullen er vast meer zijn maar deze personen hebben een periode gehad dat ze heel veel brokken maakten.

Soms pak je die niet op punten, want die hebben ze niet. Strafpunten met een race toekijken is dan een oplossing. En er is tot nu toe geen enkele coureur geweest die op 12 punten terecht kwam.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

asing schreef op zondag 27 september 2020 @ 22:44:
[...]

Het punt is.... we hadden/hebben : Maldonado, Grosjean en Kvyat. Oftewel : Knaldonado, Crashjean en The Torpedo. Er zullen er vast meer zijn maar deze personen hebben een periode gehad dat ze heel veel brokken maakten.

Soms pak je die niet op punten, want die hebben ze niet. Strafpunten met een race toekijken is dan een oplossing. En er is tot nu toe geen enkele coureur geweest die op 12 punten terecht kwam.
Het feit dat die niet "gepakt" zijn geeft dan toch ook aan dat er of niks mis is met die rijders, of dat het systeem niet deugt? Als Maldonado, Grosjean en Kvyat zo erg zijn en geen ban krijgen dan zouden straffen dus meer punten op moeten leveren, of dd grens van 12 omlaag? En als het huidige systeem wel "goed" is dan is het dus niet nodig en kan het net zo goed worden afgeschaft.

Heeft overigens Grosjean niet een race ban gehad na die geweldige start in Spa? Was dat dan eentje die ze hem direct gegeven hebben? En niet op basis van 12 punten? * RobertMe weet alleen dat puntensysteem is ingevoerd na aankondiging Verstappen, maar weet niet meer welk jaar die Spa GP was.

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Nu online
RobertMe schreef op zondag 27 september 2020 @ 22:51:
[...]

Het feit dat die niet "gepakt" zijn geeft dan toch ook aan dat er of niks mis is met die rijders, of dat het systeem niet deugt? Als Maldonado, Grosjean en Kvyat zo erg zijn en geen ban krijgen dan zouden straffen dus meer punten op moeten leveren, of dd grens van 12 omlaag? En als het huidige systeem wel "goed" is dan is het dus niet nodig en kan het net zo goed worden afgeschaft.

Heeft overigens Grosjean niet een race ban gehad na die geweldige start in Spa? Was dat dan eentje die ze hem direct gegeven hebben? En niet op basis van 12 punten? * RobertMe weet alleen dat puntensysteem is ingevoerd na aankondiging Verstappen, maar weet niet meer welk jaar die Spa GP was.
Dat was 2012, die is toen direct gegeven, hij heeft daarna met het puntensysteem nog wel op de rand gestaan van nog een keer een ban.

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:57
[...]

Ik vind het systeem prima, alleen die 12 is een beetje hoog. Misschien iets van 8 ofzo. Alhoewel Max dan ook een keer aan de kant zou moeten zitten, die zat op een gegeven moment ook hoog.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]
[knip]
* RobertMe weet alleen dat puntensysteem is ingevoerd na aankondiging Verstappen, maar weet niet meer welk jaar die Spa GP was.
Het nieuwe penalty systeem was al ingevoerd voordat bekend werd dat Verstappen zou gaan komen in de hoogste klasse. In 2014 is het 12 punten systeem actief geworden; https://www.auto123.com/e...alty-points-system/36919/

Edit: overzichtje; https://f1statblog.co.uk/f1-penalty-points/

[Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 27-09-2020 23:11]

Testing, one, two ...

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:01

Vuvuzela

My spire is forming

[...]

Systeem is prima als vangnet maar de coureurs imho ook (tegenwoordig). De schorsing van Grosjean in Spa weet ik nog wel, die was ook zeker wel verdiend. Spa was toen de druppel hij leek dat seizoen al bijna elke race betrokken te zijn bij first lap ongein.

Maldonado was een malloot maar crashte vooral solo.
Kvyat vind ik niet echt een torpedo maar hij flikte het 2x bij Vettel.. dat was zijn grootste fout.

I served in a company of heroes.

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Vuvuzela schreef op zondag 27 september 2020 @ 23:16:
[...]

Systeem is prima als vangnet maar de coureurs imho ook (tegenwoordig). De schorsing van Grosjean in Spa weet ik nog wel, die was ook zeker wel verdiend. Spa was toen de druppel hij leek dat seizoen al bijna elke race betrokken te zijn bij first lap ongein.

Maldonado was een malloot maar crashte vooral solo.
Kvyat vind ik niet echt een torpedo maar hij flikte het 2x bij Vettel.. dat was zijn grootste fout.
Hij flikte het ook eens bij Alonso en Verstappen tegelijk. Maar dat vond je niet zo erg denk ik. Hij telt iig niet mee.

Kvyat is een aardige racer maar hij schat situaties wel eens vaker Heel knullig verkeerd in. Hulkenberg Mexico 2019 nog een zo uit mijn blote hoofd.

een treffende spreuk

pro_6or schreef op maandag 28 september 2020 @ 00:47:
[...]

Hij flikte het ook eens bij Alonso en Verstappen tegelijk. Maar dat vond je niet zo erg denk ik. Hij telt iig niet mee.
Oostenrijk 2017? Dat was natuurlijk toen die al lang de reputatie van Torpedo had. "Torpedo" is puur op basis van China 2016 ("you came in like a torpedo" => "that's racing"), waarna die het meteen een race later, in Sochi, nog eens dunnetjes over deed. Dat ie de reputatie heeft van torpedo is puur op basis van die twee incidenten. En ja, daarna heeft ie wellicht nog wel gekke incidenten gehad, maar welke coureur niet? Hulkenberg Spa 2018 was ook niet zijn finest moment, bv. En bv ook Verstappen is vaak genoeg in een zeer twijfelachtig gat gedoken (China 2017? In de hairpin met Vettel, meermaals L1, T1 Spa aan de binnenkant duiken, ...).

• Mrs Redhair
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:14
Dadona schreef op zondag 27 september 2020 @ 20:08:

Hamilton zit toch vaak op zijn mobiel te loeren als het hem niet boeit. Hij had het het dus zelf moeten weten, maar ja, als je niet oplet tijdens het schooklasje, tja dan kunnen dit soort fuck ups voorkomen.

Instagram:Ambitielozemeisjes | Путин, иди на хуй

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:46

Pierre

Van nature lui!

Lewis doet wel zijn beklag in de media https://www.theguardian.c...-targeted-by-f1-officials

Hij zei ook al zo iets bij Sky volgens mij.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 07:16
Pierre schreef op maandag 28 september 2020 @ 07:54:
Lewis doet wel zijn beklag in de media https://www.theguardian.c...-targeted-by-f1-officials

Hij zij ook al zo iets bij Sky volgens mij.
Is dit niet iets waar Max over kan meepraten?

• streamnl
  • Niet online
Het is een wassen neus, I know, maar als je dit ziet... dan had Ric echt Driver of the day moeten zijn...

Mooie gevechten en goed terug gekomen

Meer dan ik dacht...

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:37

Gynnad

* * *

streamnl schreef op maandag 28 september 2020 @ 08:04:
[...]

Het is een wassen neus, I know, maar als je dit ziet... dan had Ric echt Driver of the day moeten zijn...

Mooie gevechten en goed terug gekomen
Dat Verstappen Driver of the Day was sloeg inderdaad nergens op, heeft niets bijzonders laten zien. Het splitten van de Mercedessen was puur door de straf, natuurlijk dat telt ook mee, maar dat kwam niet door Verstappen.

Ben het met je eens Ricciardo of Perez zouden het meer verdiend hebben.

Overigens vond ik de officials wel erg streng ben het straffen gisteren, ook die 5 sec die Ricciardo kreeg, natuurlijk volgens de regels klopt het, maar kom op zeg hij had daar toch totaal geen voordeel van, eerder nadeel zelfs. Uiteindelijk maakte zijn straf niet uit, maar van mij hoeft het de volgende races allemaal niet meer zo streng.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:51
Pierre schreef op maandag 28 september 2020 @ 07:54:

Hij zei ook al zo iets bij Sky volgens mij.
Ah meneer klaag, klaagt

Vind het zo jammer. Hij is echt een goede coureur.... Maar altijd dat klagen.

Juist daardoor is zijn protest minder krachtig. Hij klaagt constant. Over alles... Als iemand als Ricciardo opeens ergens achter staat, dan neemt men dat veel sneller serieus. Want die klaagt niet continu...

Je team geeft je de opdracht om racestarts te doen op een plek waar het niet mag. Dan moet je gewoon head down en racen. Níét continu lopen zeiken. Laat de politiek aan je team over.... Die kunnen in beroep gaan, die hebben invloed op regels.

Het doet af aan zijn coureurschap in mijn ogen. Dat je klaagt on-track over een vreemde inhaalactie van iemand, da's prima. Dat is in de strijd. Maar over de regels? Hij op steeds te zeuren... En continu in de slachtofferrol te kruipen in de media. Het voelt als een stampende kleuter wanneer iets tegenzit. En gezien zijn staat van dienst is die dat echt niet.

[Voor 4% gewijzigd door Waah op 28-09-2020 08:27]

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Gynnad schreef op maandag 28 september 2020 @ 08:14:
[...]

Dat Verstappen Driver of the Day was sloeg inderdaad nergens op, heeft niets bijzonders laten zien. Het splitten van de Mercedessen was puur door de straf, natuurlijk dat telt ook mee, maar dat kwam niet door Verstappen.

Ben het met je eens Ricciardo of Perez zouden het meer verdiend hebben.

Overigens vond ik de officials wel erg streng ben het straffen gisteren, ook die 5 sec die Ricciardo kreeg, natuurlijk volgens de regels klopt het, maar kom op zeg hij had daar toch totaal geen voordeel van, eerder nadeel zelfs. Uiteindelijk maakte zijn straf niet uit, maar van mij hoeft het de volgende races allemaal niet meer zo streng.
Van mij mag het juist altijd zo streng. Er zijn regels opgesteld, dus houd eens op met die regels iedere keer op te rekken en voor de een wel en de ander niet te laten gelden. Al dan niet voordeel moet niet van belang zijn (tenzij dat zo in de regels staat). Regels hebben totaal geen nut als een FIA alsnog gaat bedenken of ze wel of niet een straf uitdelen en vooral wat voor straf.

Zo vind ik ook dat ze Hamilton met zijn huidige uitspraken extra strafpunten moeten geven. Hij weet de regels en hij weet dat hij zich niet aan de regels heeft gehouden. Houd dan ook op met dat gezeur en accepteer je straf. Als je dit bij een andere sport zo doet krijg je een rode kaart en sta je gelijk langs de kant.

[removed]

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:02

FunkyTrip

Funky vidi vici!

CAPSLOCK2000 schreef op zondag 27 september 2020 @ 15:48:
Wat een treurig podium. Alledrie straalden ze uit dat het niet echt een overwinning was en dat ze daar vooral staan vanwege hun auto.
Je bedoelt de beide Mercedessen? Albon toont aan dat de Red Bull gewoon van hetzelfde caliber is als de rest van het 3-10 middenveld. Alleen Max is zoveel beter dan de rest dat hij soms wel kan meekomen met de Mercedessen. Zet een Gasly ipv Max in de Red Bull en Red Bull moet ineens enorm hard strijden om uberhaupt de andere teams voor te houden. Albon lukt het in ieder geval niet.

Dit dus.

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-03 15:57
Ipv strafpunten gewoon tijd afnemen van een van de vrije trainingen.

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08:38

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:50

mrc4nl

Procrastinatie expert

wel grappig dat de pentalty tijd gewoon meetelt

ora et labora

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:10

sjaool

Every life should have 9 cats

Martinspire schreef op zondag 27 september 2020 @ 22:29:
Ik vind het raar dat Hamilton beide straffen nu ontloopt. De 2e kan ik inkomen, het team had toen in moeten grijpen, maar de eerste moet een rijder als Hamilton ook gewoon bekend zijn. Dat Bono hem toestemming gaf, is geen reden om het dan maar te negeren. Beiden zaten gewoon keihard fout.

Dus wat ga je nu krijgen? Het team neemt gewoon altijd de schuld op zich, want dan kun je de rijder ontzien. Lekker is dat.
Hij vroeg of hij iets verderop de proefstart mocht doen. Ik kan mij voorstellen dat het team dan niet denkt aan het einde van de pitstraat uitloop. Dus ja, Lewis had inderdaad zelf ook wel even mogen nadenken.

"When you grow up your heart dies"

• CAPSLOCK2000
  • Laatst online: 28-03 16:19

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

FunkyTrip schreef op maandag 28 september 2020 @ 10:03:
Je bedoelt de beide Mercedessen? Albon toont aan dat de Red Bull gewoon van hetzelfde caliber is als de rest van het 3-10 middenveld. Alleen Max is zoveel beter dan de rest dat hij soms wel kan meekomen met de Mercedessen. Zet een Gasly ipv Max in de Red Bull en Red Bull moet ineens enorm hard strijden om uberhaupt de andere teams voor te houden. Albon lukt het in ieder geval niet.
Ik weet het niet hoor, Albon is nog steeds niet helemaal groen achter de oren. Ik ben onder de indruk van hoe netjes en betrouwbaar hij rijdt en zonder gekheid. Dat suggereert mij dat hij nog niet helemaal tot het randje gaat en dat de auto meer kan. Het zou wel kunnen dat de auto dan onhandelbaar wordt en dat Albon daarom niet tot het randje kan gaan.

Wat Verstappen betreft is het wel zo dat hij op haast miraculeuze wijze met de Mercedessen mee rijdt. Maar meer dan meerijden is het eigenlijk niet. Vanuit een neutraal standpunt is dat een hele prestatie, maar voor een coureur moet het frustrend zijn. Als hij hoger dan 3e staat is dat eigenlijk altijd omdat er bij Mercedes iets fout is gegaan. Dan is het nog steeds knap dat Verstappen er is om er van te profiteren (en ander auto's niet), maar het is niet leuk en niet eervol om te winnen door de pech van een ander, zeker als het vooral een technische overtreding is die weinig met de race zelf te maken heeft.

Volgens mij is dat de reden dat Verstappen in mijn ogen niet echt jubelend over kwam. De hele podium ceremonie was voor mijn gevoel net zo feestelijk als de koffietafel na een begrafenis.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• sjaool

sjaool

CAPSLOCK2000 schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:25:
[...]

Ik weet het niet hoor, Albon is nog steeds niet helemaal groen achter de oren. Ik ben onder de indruk van hoe netjes en betrouwbaar hij rijdt en zonder gekheid. Dat suggereert mij dat hij nog niet helemaal tot het randje gaat en dat de auto meer kan. Het zou wel kunnen dat de auto dan onhandelbaar wordt en dat Albon daarom niet tot het randje kan gaan.

Wat Verstappen betreft is het wel zo dat hij op haast miraculeuze wijze met de Mercedessen mee rijdt. Maar meer dan meerijden is het eigenlijk niet. Vanuit een neutraal standpunt is dat een hele prestatie, maar voor een coureur moet het frustrend zijn. Als hij hoger dan 3e staat is dat eigenlijk altijd omdat er bij Mercedes iets fout is gegaan. Dan is het nog steeds knap dat Verstappen er is om er van te profiteren (en ander auto's niet), maar het is niet leuk en niet eervol om te winnen door de pech van een ander, zeker als het vooral een technische overtreding is die weinig met de race zelf te maken heeft.

Volgens mij is dat de reden dat Verstappen in mijn ogen niet echt jubelend over kwam. De hele podium ceremonie was voor mijn gevoel net zo feestelijk als de koffietafel na een begrafenis.
Max heeft een probleem en dat is dat bijna alle circuits waar de Red Bull oppermachtig is zijn uitgevallen. Bovendien had hij pech in Oostenrijk dat hij uitviel. Voor de rest is het inderdaad een er goede prestatie van hem om in de buurt van de Mercedessen te kunnen blijven en dat hij daarbij ook nog regelmatig Bottas te snel af is.

• Yamotek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
Ja en Verstappen had het probleem dat hij de twee races voor dit weekend een DNF had waardoor hij echt heel veel punten kwijt is geraakt. Maak er wat natte vingerwerk van en hij is 3x 18 punten kwijt, 54 in totaal. Had hij die punten wel gehad had Hamilton er waarschijnlijk ook wat minder gehad, zat de druk er bij Bottas nog meer op en was er nog een minieme kans op de wereldtitel.

Die kans is nu dus 'echt' helemaal weg wat ook terug is te zien bij Verstappen. Hij geniet van echt racewerk, als dat er niet is verveeld hij zich. Hij wordt het liefst onder druk gezet, of nog liever de druk bij iemand anders opvoeren. Wat ik echt bij geen andere coureur terug zie, zelf Hamilton rijdt liever vooraan weg dan dat hij in gevecht blijft met andere auto's.

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

sjaool schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:28:
Max heeft een probleem en dat is dat bijna alle circuits waar de Red Bull oppermachtig is zijn uitgevallen. Bovendien had hij pech in Oostenrijk dat hij uitviel. Voor de rest is het inderdaad een er goede prestatie van hem om in de buurt van de Mercedessen te kunnen blijven en dat hij daarbij ook nog regelmatig Bottas te snel af is.
Owja, we moeten ook niet vergeten dat Bottas bij de start Verstappen voorbij ging. Of dat nu de auto of de coureur was, hij deed het wel.

Dan nog even over Hamilton en z'n nevenactiviteiten en de media. Ik vind het allemaal prima wat hij doet buiten de race. Zolang hij met ruime marge eerste in het kampioenschap staat kan ik daar onmogelijk commentaar op hebben. Hij is ook maar een mens met emoties en meningen. Dat mag hij, of je het nu met hem eens bent of niet. Als de rest van de wereld daar aandacht aan wil geven dan is dat de keuze van de rest van de wereld. Als je mij een camera in het gezicht duwt heb ik ook wel wat meningen te verkondigen.

Maar ik trek een harde streep als hij anderen in gevaar brengt.

Dat zeg ik omdat ik de indruk krijg dat hij de voorbereiding niet meer serieus neemt en niet oplet tijdens de briefings of de aantekeningen niet goed leest. Denk aan de gesloten pitstraat in rijden of deze proefstart. Misschien had het team hem beter moeten helpen en informeren, maar uiteindelijk is hij de coureur.
Juist in zijn positie heeft hij geen enkel excuus om de regels niet te kennen. Hij mag van mij heel de Free Practice gebruiken om de regels te leren.

We hebben ook nog de vraag of Hamilton/Mercedes strenger wordt aangepakt dan de rest. Dat is moeilijk te zeggen, maar hoge bomen vangen veel wind. Het is nu eenmaal zo dat het eerste team het meeste aandacht krijgt, zowel in positieve als in negatieve zin. Van de ander kant hebben de toppers het meeste geld en de slimste juristen om overal onderuit te komen.
Dan is er nog wat PR en imago. Niemand vind het leuk als kleine teams streng gestraft worden en grote teams weg komen met misstanden, dat weet iedereen. Misschien niet eerlijk, maar zo werken mensen. Als organisatie kun je je dus maar beter streng opstellen naar de toppers, anders kun je niet streng zijn op kleine teams als dat echt nodig is.

Dan nog wat over straffen in het algemeen. Ook buiten F1 zijn er verschillende visies op straf. Straf kan er zijn om je fout goed te maken, om te voorkomen dat je het nog een keer doet of vanwege de gevoelens van het slachtoffer. Een andere discussie is wat een "eerlijke" straf is, een miljonair trekt zich niks aan van 250 euro boete, terwijl het voor iemand in de bijstand een groot probleem is.

Dat soort vragen kun je hier ook stellen. Moet je alle fouten in alle gevallen dezelfde straf geven, of moeten straffen zo zijn dat ze gevoeld worden? Ondanks een strenge straf staat Hamilton nog steeds op het podium. Met minder straf was hij misschien wel eerste geworden. Het moet niet zo zijn dat de beste of rijkste teams gaan uitrekenen of ze een straf de moeite waard is.

Vaag idee: F1 is een budget aan het invoeren. Misschien moeten we de boetes afhalen van het budget van volgend jaar, dan hebben ze invloed op de race resultaten op lange termijn.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

CAPSLOCK2000 schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:52:
[...]
Owja, we moeten ook niet vergeten dat Bottas bij de start Verstappen voorbij ging. Of dat nu de auto of de coureur was, hij deed het wel.
Bottas had een goede start idd, geholpen doordat hij aan de goede kant van de grid stond.
In de F2 races was ook duidelijk te zien dat de startplekken aan die kant van de grid veel beter wegkwamen.

Het blijft een feit dat Bottas best goed is in het starten, kan me niet een echt slechte start van hem herinneren?

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• DoubleDutch
  • Laatst online: 08:00
En max kwam slecht weg omdat hij bij het weg rijden meteen naar links stuurde en daardoor wat wielspin kreeg.

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:06

Bloodclot

Jawier!

YakuzA schreef op maandag 28 september 2020 @ 12:02:
[...]

Het blijft een feit dat Bottas best goed is in het starten, kan me niet een echt slechte start van hem herinneren?
uuh, laatste races wel paar keer slecht gestart
Mugello
Monza
Hongarije

En vast nog wel een paar keer.

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-03 15:49
Bloodclot schreef op maandag 28 september 2020 @ 12:10:
[...]

uuh, laatste races wel paar keer slecht gestart
Mugello
Monza
Hongarije

En vast nog wel een paar keer.
Bij Mugello had hij een betere start dan Hamilton, hij had Hamilton immers ingehaald. Enkel bij de restarts had Hamilton een betere (re)start.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Dadona schreef op zondag 27 september 2020 @ 21:31:
[...]
Het ging mij niet om de strafpunten. Maar waar je de straf neerlegt. Of je wel of niet ergens iets op de baan mag doen vind ik toch wel een ding wat primair bij de coureur ligt. Dat het team hem dan niet corrigeert is ongelukkig, maar het moet niet uitmaken voor waar de schuldvraag komt te liggen. Het team is daarin enkel assisterend.
Ik heb maar eens beelden opgedoken. :)

https://streamable.com/tlr0n0

Tja, dit vind ik meer goedkeurend dan aanmoedigend. Natuurlijk moet Hamilton de regels gewoon kennen en krijgt die dan tweemaal 5s en is zijn race effectief voorbij. Het team heeft hier alleen ook een laag boter op hun hoofd. Het is ook het zoveelste voorbeeld van Mercedes die niet out of the box kunnen denken. Werkelijke elke keer als er iets gebeurd dat ze niet uitgebreid hebben gepland gaat het mis. Pitstops met SC's, gebeurtenissen tijdens de race of nu dit weer. Ik bedoel, ze zijn in 2017 en 2018 een paar keer voor Ferrari dummies gevallen. In Ferrari strategie trappen is echt knap hoor. :P

Dat team draait echt op de auto die zo makkelijk 1-2 begint, want operationeel zijn ze niet zo sterk. Er wordt nu ook gedaan alsof dit van de laatste maanden is. Dit zie ik alleen al jaren. Het is waarom ik die partymode ban zo fijn vind en meermaals heb gezegd dat als Mercedes maar niet meer 1-2 kan starten, ze in de problemen gaan komen. Helpt alleen niet dat Ferrari een puinzooi is en RBR het ook aardig verprutst heeft voor dit seizoen.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Lando was niet onder de indruk. :P

Het was weer eens sub 1,9s, tweemaal voor RBR. Dat blijft ergens indrukwekkend.

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08:38
DaniëlWW2 schreef op maandag 28 september 2020 @ 12:28:
Lando was niet onder de indruk. :P
[YouTube: Lando Norris Reacts to Sainz's Crash Team Radio “What was Carlos doing”]

[Afbeelding]
Jammer dat RBR geen meerdere stops heeft gedaan
ben benieuwd of ze er 4 onder de 2s hadden kunnen maken :*)

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op maandag 28 september 2020 @ 12:28:

[Afbeelding]
Ze zouden eigenlijk de snelste pitstop een punt voor de constructeurs moeten geven.

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:32
Exocet schreef op maandag 28 september 2020 @ 12:50:
[...]

Ze zouden eigenlijk de snelste pitstop een punt voor de constructeurs moeten geven.
Met unsafe releases tot gevolg?

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
alesandro_46 schreef op maandag 28 september 2020 @ 13:03:
[...]

Nee, want dan krijg je een punt aftrek (zou dan een goede regel zijn).

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• Jasphur
alesandro_46 schreef op maandag 28 september 2020 @ 13:03:
[...]

Een fastest lap is toch ook geen onveilig rondje rijden? :) Zou niet weten waarom een fastest pitstop voor meer onsafe releases zou zorgen

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Raaaawwwrrrr!

Jasphur schreef op maandag 28 september 2020 @ 13:04:
[...]

Een fastest lap is toch ook geen onveilig rondje rijden? :) Zou niet weten waarom een fastest pitstop voor meer onsafe releases zou zorgen
Vrij simpel toch: Meer kans dat een wiel toch niet vast zit omdat alles nog veel sneller moet.

Mercedes zou ook prima sub 2 seconden stops kunnen maken als ze willen, maar voor hun boeit die ene seconde extra bar weinig, die rijden ze wel weer dicht, ze hebben liever dat iedere pitstop goed verloopt.

Red Bull moet het juist van bliksemstops hebben, want dat is vaak de enige manier om een Mercedes in te halen.

EventueIle spelingsfautem zijn 100% ironisch bedoeldt.

• Ankona
Exocet schreef op maandag 28 september 2020 @ 12:50:
[...]

Waarom? Een snelle pitstop levert voordeel op op de baan. Ok, die paar tienden maken niet zo heel veel meer uit maar toch. Het gaat om de race, niet om het randgebeuren.

Dat DHL het leuk vindt om er een Micky Mouse competitie aan te hangen is al erg genoeg. Maar ja, centen voor de FOM dus ok.

alles kan off-topic

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:12
Ankona schreef op maandag 28 september 2020 @ 13:08:
[...]

Waarom? Een snelle pitstop levert voordeel op op de baan. Ok, die paar tienden maken niet zo heel veel meer uit maar toch. Het gaat om de race, niet om het randgebeuren.
Met die beargumentatie kun je de fastest lap ook wel weer schrappen. Daar heb je immers hetzelfde voordeel mee (sneller dan een ander).

• Ankona
DarkFire1985 schreef op maandag 28 september 2020 @ 13:09:
[...]

Met die beargumentatie kun je de fastest lap ook wel weer schrappen. Daar heb je immers hetzelfde voordeel mee (sneller dan een ander).
Vind ik ook prima, voegt weinig toe.

alles kan off-topic

• Jasphur
RobinHood schreef op maandag 28 september 2020 @ 13:07:
[...]

Vrij simpel toch: Meer kans dat een wiel toch niet vast zit omdat alles nog veel sneller moet.

Mercedes zou ook prima sub 2 seconden stops kunnen maken als ze willen, maar voor hun boeit die ene seconde extra bar weinig, die rijden ze wel weer dicht, ze hebben liever dat iedere pitstop goed verloopt.

Red Bull moet het juist van bliksemstops hebben, want dat is vaak de enige manier om een Mercedes in te halen.
maar de gevolgen van een unsafe release zijn veel groter dan 1 punt minder op het klassement. Maar inderdaad, onnodig uitlokken van een (te) snelle pitstop is misschien niet het beste idee

• Krankenhausen
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Jasphur schreef op maandag 28 september 2020 @ 13:20:
[...]

maar de gevolgen van een unsafe release zijn veel groter dan 1 punt minder op het klassement. Maar inderdaad, onnodig uitlokken van een (te) snelle pitstop is misschien niet het beste idee
Niet voor Williams, 2 winnende pitstop en ze zijn Haas voorbij.

• mat.hi.as
  • Laatst online: 09:01
Dan krijg je dat iedereen vanaf positie ~13 aan het einde van de race iedere ronde binnenkomt voor een pitstop :+

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

RobinHood schreef op maandag 28 september 2020 @ 13:07:
[...]

Er zijn vaker pitstops foutgelopen bij Mercedes dan redbull. Redbull is hier goed in omdat ze het zo goed oefenen en de pitcrew ook erg goed is. Bovendien is het niet zo dat wanneer je bent ingehaald (bv door net in de pit de under of overcut te laren werken dat je die positie zo maar even goed maakt. Zie Hamilton in Hongarije vorig jaar. Toen zijn ze maar naar een andere strategie geswitched (extra pit stop) om Max in te halen. Dat zou nu ook nog moeilijker zijn omdat je die 22 extra seconde nu moeilijker dicht rijd omdat je niet naar een hogere power mode meer kan switchen. Dan moet het duus puur uit je banden komen. Zodra redbull op pace nog iets dichterbij kan komen worden de pistops enorm belangrijk. Gek genoeg (of niet zo gek eigenlijk) waren dat ook de momenten dat ze soms iets minder snel waren, onder de massieve druk van directe strijd om positie.

een treffende spreuk

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

CAPSLOCK2000 schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:25:
[...]

Een opgeluchte en goedmoedige sfeer waar oude herinneringen worden opgehaald?

een treffende spreuk

• N1v3K
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online

2020 Russian GP time-lapse

Niet heel bijzonder dit keer

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

rammes

koekebakker 1e klas

sowieso vind ik dit gare filmpjes, zijn er geen leuke sky interviews of andere analyses? of had niemand zin om naar Rusland te gaan?

Ik zou het doen!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
CAPSLOCK2000 schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:52:
[...]

Dan nog even over Hamilton en z'n nevenactiviteiten en de media. Ik vind het allemaal prima wat hij doet buiten de race. Zolang hij met ruime marge eerste in het kampioenschap staat kan ik daar onmogelijk commentaar op hebben.
Dat vind ik echt een beetje vreemd. Als Ham dus lantaarnpaaldrager zou zijn in dit circus dan zou jij er dus wel commentaar op hebben. Vreemd!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

pro_6or schreef op maandag 28 september 2020 @ 15:58:
Een opgeluchte en goedmoedige sfeer waar oude herinneringen worden opgehaald?
Ja, zo iets, blij dat het voorbij is, maar niemand die het echt leuk vindt.
NoahAmber schreef op maandag 28 september 2020 @ 17:42:
Dat vind ik echt een beetje vreemd. Als Ham dus lantaarnpaaldrager zou zijn in dit circus dan zou jij er dus wel commentaar op hebben. Vreemd!
Ik heb geen idee wat je met een lantaarnpaaldrager bedoelt, maar zolang hij z'n werk goed doet (specifiek: winnen) mag hij de rest van de tijd doen wat hij wil. Als hij het kampioenschap gaat verliezen dan moeten we misschien eens vragen of hij niet te veel tijd besteed aan modeshows of weet ik veel wat hij allemaal doet. Alle andere coureurs hebben geen excuus, maar van Hamilton kan ik moelijk zeggen dat hij z'n werk niet goed doet.

• Gilles de Geus
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:19
Heeft iemand nog gezien dat Bottas zich na zijn scheldpartij ff lekker liet piepelen door Hamilton bij de tafeltjes?
Hamilton loopt naar het #1 tafeltje en pakt alles van dat tafeltje, behalve het mondkapje, en loopt naar de medical car waar ie zijn flesje water soldaat maakt. Ondertussen staat Valtteri erachter met een gezicht van 'maar dat is mijn...'.
Een actie zegt meer als 100 woorden. Hij laat zich gewoon in de hoek zetten. Als ie een beetje ballen had gehad had ie Lewis gewoon even 'vriendelijk' op zijn 'fout' gewezen...

• sjaool

sjaool

Gilles de Geus schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 09:41:
Heeft iemand nog gezien dat Bottas zich na zijn scheldpartij ff lekker liet piepelen door Hamilton bij de tafeltjes?
Hamilton loopt naar het #1 tafeltje en pakt alles van dat tafeltje, behalve het mondkapje, en loopt naar de medical car waar ie zijn flesje water soldaat maakt. Ondertussen staat Valtteri erachter met een gezicht van 'maar dat is mijn...'.
Een actie zegt meer als 100 woorden. Hij laat zich gewoon in de hoek zetten. Als ie een beetje ballen had gehad had ie Lewis gewoon even 'vriendelijk' op zijn 'fout' gewezen...
Ik had begrepen dat er twee caps lagen met het nummer 44 erop.

• Gwoon Joep
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 23:25
Een slechte verliezer.....naar mannetje

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:02
Ja nu je het zegt, vanaf 2:00:30 in de replay. Bottas staat er achter echt te kijken van wat maak je mij nu. Er ligt wel een petje voor 44 en 77, na nog eens goed kijken.

Het lijkt er op dat iemand ook Ham zijn mondkapje enz daar heeft neer gelegd. Het kan dus ook iemand van het team zijn geweest die alles op die plek heeft neergelegd.

[Voor 28% gewijzigd door Giem op 29-09-2020 10:21]

Anoniem: 91868

Ze gaan er standaard van uit dat Lewis wint dus.

• Martin0
  • Laatst online: 24-03 17:41
CAPSLOCK2000 schreef op maandag 28 september 2020 @ 18:00:
[...]

Ja, zo iets, blij dat het voorbij is, maar niemand die het echt leuk vindt.

[...]

Ik heb geen idee wat je met een lantaarnpaaldrager bedoelt, maar zolang hij z'n werk goed doet (specifiek: winnen) mag hij de rest van de tijd doen wat hij wil. Als hij het kampioenschap gaat verliezen dan moeten we misschien eens vragen of hij niet te veel tijd besteed aan modeshows of weet ik veel wat hij allemaal doet. Alle andere coureurs hebben geen excuus, maar van Hamilton kan ik moelijk zeggen dat hij z'n werk niet goed doet.
Vermoedelijk word er bedoeld dat als Hamilton de rode lantaarn draagt of te wel achteraan rijd.

“There are no facts, only interpretations.” ― Friedrich Nietzsche

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Martin0 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:56:
[...]

Vermoedelijk word er bedoeld dat als Hamilton de rode lantaarn draagt of te wel achteraan rijd.
Dat dus. Dus de vraag was inderdaad: Als Ham als laatste in het WDC zou staan en geen 6-voudig kampioen was geweest dan zou er dus wel commentaar gerechtvaardigd zijn. Nu hij bijna 7 keer kampioen is doen we dat commentaar maar niet. En dat is idd vreemd

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

sjaool schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 09:43:
[...]
Ik had begrepen dat er twee caps lagen met het nummer 44 erop.
Dat had ik direct geschreven na het "incident", maar "lost" in de bult reacties direct daarna denk ik 😏

Ik vond het bashen dan ook niet direct op zijn plaats.

Testing, one, two ...

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
hardware-lover schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:36:
[...]

Dat had ik direct geschreven na het "incident", maar "lost" in de bult reacties direct daarna denk ik 😏

Ik vond het bashen dan ook niet direct op zijn plaats.
Kom op, je bent 3e, niet 1e. Het middelste tafeltje is dus NIET voor jou...

• sinasappel
  • Registratie: November 2008
Giem schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:13:
[...]

Ja nu je het zegt, vanaf 2:00:30 in de replay. Bottas staat er achter echt te kijken van wat maak je mij nu. Er ligt wel een petje voor 44 en 77, na nog eens goed kijken.

[Afbeelding]

Het lijkt er op dat iemand ook Ham zijn mondkapje enz daar heeft neer gelegd. Het kan dus ook iemand van het team zijn geweest die alles op die plek heeft neergelegd.
Op de foto zie je op het rechter tafeltje (van Max volgens mij) ook een cap nr 44 liggen....

• Gilles de Geus
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:19
sinasappel schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:46:
[...]

Op de foto zie je op het rechter tafeltje (van Max volgens mij) ook een cap nr 44 liggen....
Het rechter tafeltje was voor Lewis.

Ik heb overigens helemaal niks gehoord over Perez die na de start over de lijn gaat na bocht 2, maar meteen zijn RP weer de baan opknalt i.p.v. netjes naar de piepschuim borden te rijden. Dat moet toch altijd?

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:02
sinasappel schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:46:
[...]

Nee dat is nummer 3, het tafeltje voor Ham, waar hij dus eigenlijk heen zou moeten gaan.

[Voor 35% gewijzigd door Giem op 29-09-2020 12:09]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

BasvanS schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:41:
[...]
Kom op, je bent 3e, niet 1e. Het middelste tafeltje is dus NIET voor jou...
Tjonge, waar eens mens zich druk over kan maken, en al helemaal in de tijd waarin wij nu leven. Zijn spullen lagen ook op het eerste tafeltje wat ie tegenkwam vanaf de weegschaal, dus zo heel vreemd is dat niet. Hij komt niet vanaf een potje breien hè en is waarschijnlijk met andere zaken bezig in het hoofd? |:(

Testing, one, two ...

Pagina: 1 ... 20 21 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
  • We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
  • Geen naamverbasteringen zoals: Tracing Point, Crashstappen, Mission Spinnow, Crashjean etc
  • Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
    -Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
    -Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
    -Ongefundeerd Ferrari/Renault bashen.
    -Gezeur over Hamilton.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee