Toon posts:

[F1 2020] Race 10 GP van Rusland Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 21 22 Laatste
Acties:
  • 59.591 views

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-03 19:37
jip_86 schreef op zondag 27 september 2020 @ 15:05:
BOT denkt f*ck you ik zuip die champagne lekker op ipv er mee te spuiten :+
Het blijft een Fin hé :+

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:14
Waarom? Omdat dat honda hok eindelijk weer het einde haalde?

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:11

mark-k

AKA markkNL

Transportman schreef op zondag 27 september 2020 @ 15:03:
Ben ik nu de enige die het gevoel heeft dat de KGB er staat om de prijzen uit te rijken? Strak in het pak, zwarte handschoenen...

[...]

Gevalletje RTFM.
KGB heb je niet meer in Rusland, is nu FSB (ФСБ)

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:04

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

BMW_M3 schreef op zondag 27 september 2020 @ 15:06:
Nog nooit zo'n treurige ceremonie gezien -O-
Engels commentaar was daar helemaal leuk (grof vertaald).

Ham: Ik had daar gewoon 1ste moeten staan
Bot: Zelfs zonder penalty, had ik je wel kunnen verslaan
Ver: Mwah, 2de plek, helemaal prima dag

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:49
FabianGTI schreef op zondag 27 september 2020 @ 15:06:
[...]

Nou nou, we werken niet allemaal zoals jij bij mercedes....... Honda doet een goede zaak vandaag

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

sjaool

Every life should have 9 cats

FabianGTI schreef op zondag 27 september 2020 @ 15:06:
[...]

Gewoon omdat hij het hele weekend geen enkele fout heeft gemaakt. P2 kwalificeren en P2 in de race en dat op een circuit waar Red Bull er eigenlijk niet aan te pas komt is gewoon erg goed.

"When you grow up your heart dies"

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:33

Toch wel een leuke achtergrond op het podium.

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
sjaool schreef op zondag 27 september 2020 @ 15:07:
[...]

Gewoon omdat hij het hele weekend geen enkele fout heeft gemaakt. P2 kwalificeren en P2 in de race en dat op een circuit waar Red Bull er eigenlijk niet aan te pas komt is gewoon erg goed.
Max spinde op vrijdag hoor. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:41

rammes

koekebakker 1e klas

DoeEensGek schreef op zondag 27 september 2020 @ 15:08:
[Afbeelding]

Toch wel een leuke achtergrond op het podium.
ja die hadden ze nog liggen van een paar jaar geleden

Ik zou het doen!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-03 01:13

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

sjaool schreef op zondag 27 september 2020 @ 15:07:
[...]

Mwa, Max was hier zonder die straf van HAM gewoon 3e geworden. Hij heeft daar verder ook niet heel veel voor hoeven doen toch?

• FabianGTI
wowly schreef op zondag 27 september 2020 @ 15:07:
[...]

Nou nou, we werken niet allemaal zoals jij bij mercedes....... Honda doet een goede zaak vandaag
Werk ik bij Mercedes? Dan moet ik toch eens gaan vragen om een companycar, want dan kan wat ik nu rij echt niet

Nieuw blok, als er nu iets mee zou zijn zou het echt janken zijn

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
BMW_M3 schreef op zondag 27 september 2020 @ 15:06:
Nog nooit zo'n treurige ceremonie gezien -O-
Het contrast word nog groter als je die mooie ceremonie van GAS ernaast zet. ;)

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 07:40
mark-k schreef op zondag 27 september 2020 @ 15:06:
[...]

KGB heb je niet meer in Rusland, is nu FSB (ФСБ)
Andere naam, zelfde idee.

• Krukar
  • Laatst online: 19-03 19:37
Die hele DotD is ook gewoon één grote farce. Je hebt veel mensen die gewoon standaard stemmen op hun favoriete coureur, mensen die op basis van de stand stemmen etc.
Eigenlijk moet je die DotD stemming gewoon door een team van experts laten doen, maar de FIA wil fans het idee geven dat ze ook betrokken zijn ;)

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online

PalingDrone

---... .--.

Defund ;)

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:28

Spotmatic

Ken sent me

Hippocampus schreef op zondag 27 september 2020 @ 15:09:
[...]
Mwa, Max was hier zonder die straf van HAM gewoon 3e geworden. Hij heeft daar verder ook niet heel veel voor hoeven doen toch?
Jawel, zijn koppie gebruiken m.b.t. de regels. HAM deed dat niet zo best. :p

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Alleen geeft Lewis Hamilton er maar eentje aan, de andere hand (links) niet.

• Transportman
Krukar schreef op zondag 27 september 2020 @ 15:10:
Die hele DotD is ook gewoon één grote farce. Je hebt veel mensen die gewoon standaard stemmen op hun favoriete coureur, mensen die op basis van de stand stemmen etc.
Eigenlijk moet je die DotD stemming gewoon door een team van experts laten doen, maar de FIA wil fans het idee geven dat ze ook betrokken zijn ;)
Gelukkig stelt de DotD in de F1 niets voor, in de FE heb je de FanBoost, die vind ik helemaal vreselijk.

• sjaool
  • Nu online

sjaool

DaniëlWW2 schreef op zondag 27 september 2020 @ 15:08:
[...]

Max spinde op vrijdag hoor. :P
Dat valt onder de grenzen opzoeken... Hoort er gewoon bij. ;)

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:03
Toch heeft Ricciardo ook vandaag Ocon weer behoorlijk op afstand gereden. Ricciardo had van mij Driver Of the Day mogen zijn.

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

• sjaool
  • Nu online

sjaool

Hippocampus schreef op zondag 27 september 2020 @ 15:09:
[...]

Tja, dan kun je P1 van BOT op die manier ook wel bagatelliseren... HAM maakt een fout en BOT en VER profiteren daarvan.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:27

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Er stak niemand echt bovenuit, Max heeft het beste uit zijn auto gehaald. Bottas heb je toch het gevoel bij dat hij juist profiteert van de straf van Hamilton en dan zou anders Gasly nog een goede kandidaat zijn.
KlaasjeNL schreef op zondag 27 september 2020 @ 15:03:
[...]

Door te vergeten dat je je geld verdient als coureur ipv politicus? Hij zou zich eens wat meer moeten verdiepen in de regels ipv in de BLM-discussie een standpunt in te nemen op basis van oppervlakkige onwaarheden.
Ja dat zou je hem kunnen aanrekenen. De focus minder op de randzaken en meer op de sport, maar aan de andere kant moet zeker zijn engineer de regels weten. Zelfde als bij een gesloten pitstraat inrijden, tja slordig allemaal.

Tweakers Discord

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:12
nocalimero schreef op zondag 27 september 2020 @ 15:11:
Toch heeft Ricciardo ook vandaag Ocon weer behoorlijk op afstand gereden. Ricciardo had van mij Driver Of the Day mogen zijn.
Max ook bij Albon 😜

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Post race. :)
https://www.youtube.com/watch?v=dE5NqR6Qxqc

[Voor 25% gewijzigd door DaniëlWW2 op 27-09-2020 15:14]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• sjaool
  • Nu online

sjaool

Krukar schreef op zondag 27 september 2020 @ 15:10:
Het is een dingetje in het leven geroepen voor de fans. Maar iedereen weet wel dat dit een populariteitspoll is.

• Nieknikey
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-03 10:48
RobinHood schreef op zondag 27 september 2020 @ 15:04:
[...]

Comfort?

Maar echt, wat de neuk boeit zoiets nou? Denk je dat dat ook al een statement is?

Zijn masker ziet er 10x meer comfy uit dan die simpele dingen die de anderen dragen, dus waarom zou hij niet zoiets dragen?
Zo'n masker wat Hammy draagt, beschermt alleen hemzelf door het ventiel wat erin zit.. De maskers die de rest draagt zijn van u-mask (link), deze zijn zowel voor de drager als de omgeving beschermend.

In o.a. vliegtuigen mag je zo'n masker met ventiel niet dragen bijvoorbeeld, omdat veel maskers juist de mensen in de omgeving beschermen. Het verbaast me enigszins dat zijn masker wordt goedgekeurd.

/offtopic

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:03
Dat klopt. Ik vind Max en Danny alletwee DotD vandaag.

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-03 01:13

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

sjaool schreef op zondag 27 september 2020 @ 15:12:
[...]

Tja, dan kun je P1 van BOT op die manier ook wel bagatelliseren... HAM maakt een fout en BOT en VER profiteren daarvan.
Ja dat klopt. Maar het is dus niet dat BOT HAM dus even voorbij gestoken is met een superstrakke inhaalmanoeuvre ofzo. Beetje in de schoot geworpen toch?

• DoeEensGek

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
In die battle tussen NOR, ALB en GAS was GAS mooi de lachende 3de. Dat moet toch wel steken bij Albon om die AT's voor je te moeten dulden.

• sjaool
  • Nu online

sjaool

Interessante teamradio bij HAM. Hij vraagt om toestemming om verderop een proefstart te mogen doen omdat er teveel rubber ligt. Bono zegt tegen hem doe maar... Stom foutje van het team.

• tweakduke

tweakduke

sjaool schreef op zondag 27 september 2020 @ 15:21:
Interessante teamradio bij HAM. Hij vraagt om toestemming om verderop een proefstart te mogen doen omdat er teveel rubber ligt. Bono zegt tegen hem doe maar... Stom foutje van het team.
Jup daarom snap ik wel dat Hamilton zuur is. Rare foutjes worden er gemaakt. Aan de andere kant is het handiger als Hamilton zelf de regels snapt, maar goed dat blijft naar elkaar wijzen.

Bij Jack zegt hij dat hij voor zijn gevoel te vroeg naar binnen is gehaald, hij is duidelijk niet blij.

Tweakers Discord

• DoeEensGek

• demonic
  • Laatst online: 22:57
Voor de mensen die zich afvragen wie nu de post-race show doet XD

• tweakduke

tweakduke

Tweakers Discord

• DoeEensGek
https://twitter.com/HSouthwellFE/status/1310209390381805570

:/

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Heel bot dan. Verbannen, Stoffel in die auto en dan ben ik eens een race voor Mercedes. ;)

• DoeEensGek
DaniëlWW2 schreef op zondag 27 september 2020 @ 15:36:
[...]

Heel bot dan. Verbannen, Stoffel in die auto en dan ben ik eens een race voor Mercedes. ;)

Mercedes is het er niet mee eens in ieder geval. De uitspraak van Lewis is ook niet handig en hij zal wel op het matje geroepen worden.

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Laat ze maar lekker over opwinden, beter focussen en doorgaan naar de volgende race.

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
DoeEensGek schreef op zondag 27 september 2020 @ 15:39:
[...]

[Embed]

Mercedes is het er niet mee eens in ieder geval. De uitspraak van Lewis is ook niet handig en hij zal wel op het matje geroepen worden.
Toto bedoelt: wij dachten dat de regel 1 of 2 plekken gridstraf was. Lewis heeft nog speciaal acteerlessen genomen gisteren. en nu naait de FIA ons met een 10s straf.

• CAPSLOCK2000
  • Laatst online: 28-03 16:19

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Wat een treurig podium. Alledrie straalden ze uit dat het niet echt een overwinning was en dat ze daar vooral staan vanwege hun auto. Voor Hamilton is alles minder dan de eerste plek te weinig. Je zou nog kunnen denken dat hij zich heldhaftig heeft teruggevochten na forse straffen maar dat was het gewoon niet.
Hamilton is heel snel en heeft ontzettend veel goed gemaakt, maar het voelde als precies wat je van hem mag verwachten en eigenlijk niet meer.

Bottas leek ook heel goed te beseffen dat hij vooral heeft gewonnen door fouten van Hamilton en Verstappen aan het begin van de race. Net als Hamilton heeft hij op zich prima gereden, maar niet meer dan je op grond van de auto toch wel kan vewachten. Nu is het niet maken van fouten natuurlijk ook een pestatie, maar toch van een ander niveau. Bottas weet dat dit voor de eindscore nauwelijks iets uit gaat maken. Hamilton gaat hij toch niet meer voorbij en aan Verstappen voor blijven is ook geen eer te behalen.

Verstappen, tja, die 2e plek is ergens meer dan je mag verwachten, net zoals z'n 2e plek op de grid ook al meer was dan je mocht verwachten. Maar voor z'n plek ik het kampioenschap maakt het niks uit. Het grootste deel van de race heeft hij weer eenzaam rondjes gedraaid en de auto gespaard.

Waar ik wel vol lof over ben is de regie die het aandurfde om minutenlang de laatste 3 auto's te volgen (Albon, Gasly, Russel). Terecht, want het was spannend en mooi racen, ook al reden er dan nog wat andere auto's verder.

Bij bocht twee heb ik een beetje twijfels. Daar ging wel erg vaak iets mis, niet alleen op de baan maar ook ernaast. Hoe vaak is er wel niet een auto door het piepschuim gegaan? De manier waarop Sainz z'n achterwiel kwijt raakte vond ik ook erg bedenkelijk. Waarom is daar niet wat meer ruimte? Je weet dat auto's alleen daar komen als er al iets mis is gegaan en dat zo op dat punt wanhopig zijn om zo snel mogelijk weer op de baan te komen. Nu kun je je natuurlijk ook afvragen hoe ver je daarin moet gaan. Als coureurs van de baan gaan moeten ze het gas maar loslaten en afremmen tot ze veilig verder kunnen. Maar ja, het is een race en het zijn ook maar mensen. Natuurlijk gaan ze zo hard mogelijk over de vluchtwegen.

En zag ik nu stukken voorruit in de cockpit van de Mercedessen?

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• DoeEensGek
https://streamable.com/47k8rv

Lewis vroeg dus aan zijn team om daar te starten.

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-03 16:21

JB

Cédric roelt!

P.O. Box schreef op zondag 27 september 2020 @ 15:45:
[...]

Toto bedoelt: wij dachten dat de regel 1 of 2 plekken gridstraf was. Lewis heeft nog speciaal acteerlessen genomen gisteren. en nu naait de FIA ons met een 10s straf.
Dit inderdaad. De rekencomputer zat er naast en de slipstream “issues” bleven :+

Mijn boefje is liev!

• DoeEensGek
Het is een beetje langs ons heen gegaan hier maar Magnussen had een geweldige start!

https://streamable.com/o91ygj

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04:18
dreester schreef op zondag 27 september 2020 @ 15:16:
In die battle tussen NOR, ALB en GAS was GAS mooi de lachende 3de. Dat moet toch wel steken bij Albon om die AT's voor je te moeten dulden.
Gasly reed op gloednieuwe banden...

No matter the age, never lose the Kramer inside

• Gé Brander
  • Laatst online: 27-03 12:59

Gé Brander

MS SQL Server

Bart-Willem schreef op zondag 27 september 2020 @ 15:55:
[...]

Friedepiepel! Wat een complotgekkie die Lewis. :Z
Hij bedoeld: dit is niet wat we met de FIA hadden afgesproken 😂

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Hmtsjmftsch schreef op zondag 27 september 2020 @ 15:56:
[...]

Gasly reed op gloednieuwe banden...
Dat was door die gok-beslissing om tijdens VSC Gasly te laten pitten. Daarvoor reed Gasly ook al voor Albon. :P

Volvotips.com

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-03 19:41

pro_6or

amateur_60r

nocalimero schreef op zondag 27 september 2020 @ 15:11:
Verstappen haalde hem in op gele banden terwijl Ric op rood zat. De enige overtake in de top 5.

een treffende spreuk

• CAPSLOCK2000
  • Laatst online: 28-03 16:19

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

DoeEensGek schreef op zondag 27 september 2020 @ 15:54:
Het is een beetje langs ons heen gegaan hier maar Magnussen had een geweldige start!

[Video: KmagRussia] https://streamable.com/o91ygj
Sodeju die had gemist, dat is inderdaad een erg fijne start.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

CAPSLOCK2000 schreef op zondag 27 september 2020 @ 16:08:
[...]

Sodeju die had gemist, dat is inderdaad een erg fijne start.
Magnussen gokt het gewoon altijd. “I rather die” zei hij ooit eens in Baku, gevraagd naar zijn risico nemen met anderen. Dat kan ook heel goed uitpakken. Zoals vandaag.

een treffende spreuk

• Gé Brander
  • Laatst online: 27-03 12:59

Gé Brander

MS SQL Server

Altijd maar die slachtofferrol induiken... Hou toch op!

Edit:
Wat mij betreft geven ze hem nog twee strafpunten voor dit soort idiote uitspraken.

[Voor 7% gewijzigd door Gé Brander op 27-09-2020 16:20]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

• Vuvuzela
  • Laatst online: 23:01

Vuvuzela

My spire is forming

Gé Brander schreef op zondag 27 september 2020 @ 16:18:
[...]
Altijd maar die slachtofferrol induiken... Hou toch op!

Edit:
Wat mij betreft geven ze hem nog twee strafpunten voor dit soort idiote uitspraken.
Haha strafpunten voor een uitspraak... niet zo janken joh.

I served in a company of heroes.

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07:37

Ankh

|true

Nee, hij vraagt aan het einde van "the Pitwall", waar hij staat is de pit exit.
Gok dat de engineer obv the pitwall reageerde en niet op z'n scherm zag waar ie stond.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Bart-Willem schreef op zondag 27 september 2020 @ 16:16:
[...]

Kritische journalist hoor, not! :Z
Nou, ze laat hem toch onomwonden zeggen dat de stewards hem willen pakken. Normaal insinueert hij van alles wat dan toch anders uitgelegd kan worden waardoor hij er steeds mee weg komt.

Max kreeg ooit eens een penalty voor een uitspraak bij een journalist (Mexico 2019). Nu is dit anders (een aanval op de stewards) maar toch. Ik vond het best een dapper interview. Ze was er denk ik ook niet expres op uit, zoals die journalist bij Max toen duidelijk wel was.

een treffende spreuk

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:05

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

pro_6or schreef op zondag 27 september 2020 @ 16:45:
[...]

Max kreeg ooit eens een penalty voor een uitspraak bij een journalist (Mexico 2019).
Apekool. De investigation was er al voor de uitspraak 🤨

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Extigo
  • Nu online
YakuzA schreef op zondag 27 september 2020 @ 16:50:
[...]

Niet helemaal. Ik neem aan dat het gaat over de gele vlag door de crash van Bottas tijdens de kwalificatie. Max was toen al vrijgesproken van een straf, maar dit is herzien naar aanleiding van zijn uitspraak bij de persconferentie.

Steam

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

YakuzA schreef op zondag 27 september 2020 @ 16:50:
[...]

O-) Het zal niet geholpen hebben heh. Ik weet het niet meer zeker, de feiten. Ik meen dat de investigation toen closed was maar weer heropend is? Een beetje zoals met Lewis die hetzelfde geintje (vol gas door geel) uithaalde in Oostenrijk dit jaar. Dat was ook al klaar maar werd na protest (van RBR) heroverwogen.

Je zou het even moeten googelen wil je je apekool kunnen bekrachtigen. Anders accepteer ik je excuses graag hoor >:)

een treffende spreuk

• YakuzA

YakuzA

pro_6or schreef op zondag 27 september 2020 @ 16:54:
[...]

O-) Het zal niet geholpen hebben heh. Ik weet het niet meer zeker, de feiten. Ik meen dat de investigation toen closed was maar weer heropend is? Een beetje zoals met Lewis die hetzelfde geintje (vol gas door geel) uithaalde in Oostenrijk dit jaar. Dat was ook al klaar maar werd na protest (van RBR) heroverwogen.

Je zou het even moeten googelen wil je je apekool kunnen bekrachtigen. Anders accepteer ik je excuses graag hoor >:)
https://www.motorsport.co...igation-fia-masi/4588523/
FIA race director Michael Masi insists that the comments did not play a role, and various factors contributed to the way the timeline unfolded – including the fact that the crashing Mercedes of Bottas had put the marshalling system out of commission at that corner.

PSN

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Dan gaat apekool dus wel ver, het had er destijds zo veel schijn van dat Masi zich dus geroepen voelde het nogmaals voor de Buehne uit te leggen. Ik geloof hem in deze niet. Je ziet ook dat het gewoon kan dat een beslissing heroverwogen wordt (zoals in Oostenrijk) dus apekool is het niet, het behoord tot de mogelijkheden.

Hier staat trouwens dat het anders lag

https://www.bbc.com/sport/formula1/50196156

Vandaar dat het zeker geen apekool kan worden genoemd.

[Voor 11% gewijzigd door pro_6or op 27-09-2020 17:04]

een treffende spreuk

• YakuzA

YakuzA

pro_6or schreef op zondag 27 september 2020 @ 17:00:
[...]

Dan gaat apekool dus wel ver, het had er destijds zo veel schijn van dat Masi zich dus geroepen voelde het nogmaals voor de Buehne uit te leggen. Ik geloof hem in deze niet. Je ziet ook dat het gewoon kan dat een beslissing heroverwogen wordt (zoals in Oostenrijk) dus apekool is het niet, het behoord tot de mogelijkheden.
Eens dat correlatie en causatie moeilijk te scheiden zijn.
Echter verwacht ik echt niet dat een officiële race director over zoiets onnozels zou gaan liegen.

Als het wel zo was, dat het wel van invloed was, zaten er voor het ook geen negatieve gevolgen aan vast om dat gewoon te melden, dus enig motief is niet te bedenken.

PSN

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

YakuzA schreef op zondag 27 september 2020 @ 17:04:
[...]

Eens dat correlatie en causatie moeilijk te scheiden zijn.
Echter verwacht ik echt niet dat een officiële race director over zoiets onnozels zou gaan liegen.

Als het wel zo was, dat het wel van invloed was, zaten er voor het ook geen negatieve gevolgen aan vast om dat gewoon te melden, dus enig motief is niet te bedenken.
Het is niet zo onnozel. Het kostte de pole die hij op merit eigenlijk al had. Ze hebben denk ik (zie de bbc link) toch echt zijn brutaliteit willen straffen. Had hij gezegd dat hij afremde (zoals Lewis) dan was het nooit gebeurd. Maar bewijzen kan je zoiets niet inderdaad. Is een questie van gevoel. Maar apekool praat ik toch meestal niet en hier zeker niet.

een treffende spreuk

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-03 18:29

vhal

ಠ_ಠ

Ben ik de enige die apekool moest opzoeken in de Dikke Van Dale? :+

STRAVA

• RobertMe
  • Laatst online: 07:52
Wat hebben de uitspraken van Verstappen over een incident op de baan te maken met de opmerkingen van Hamilton?

Als je dan wil vergelijken vergelijk het dan met soortgelijke incidenten. Ergo: Vettel in Mexico 2016, met de "I have a message for Charlie...". Waarbij Vettel uit eigen beweging meteen excuses maakte en de kous daarmee min of meer af was. En dan is er nog een incident geweest waarbij Verstappen zich zwaar negatief had uitgelaten over een steward (Connoly I guess?), waarvoor die toen een taakstraf heeft gekregen (een dag meedraaien op een cursus dag voor stewards of iets dergelijks?).

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Of het nou miscommunicatie was of een verkeerde call van het team om hem op die plek proefstarts te doen daargelaten: ik vind het wel apart dat ie stelt daar niemand in gevaar te brengen, terwijl hij dus die proefstart doet op een plek waar anderen vol gas langs komen vliegen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• FastFred
  • Laatst online: 22:16
@Orion84 en ook nog eens na een blinde bocht voor mensen die achter jou de pits uit komen. Ook al denk je dat het mag, dat is verre van de veiligste plek om stil te gaan staan.

[Voor 15% gewijzigd door FastFred op 27-09-2020 17:27]

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
ehrm... en tussen HAM en VER 77 ?

• wowly
Ik vind HAM wel een punt hebben. Doordat zijn team hem verkeerd voorlicht krijgt hij straf. Dat ze het een tweede keer deden lijkt het mij dat ze echt niet wisten dat dit niet mocht. Persoonlijk vond ik het ook geen gevaarlijk iets oid. En dan 2 x die straf geven, vind ik stevig hoor. Wat mijbetreft had het!
, als ik het al een strafpunt waard vond, ook met 5 seconden bestraft mogen worden. Maar 2 x??? Nee, ik begrijp het wel. Ik zou dan ook het gevoel hebben dat ze me willen piepelen.

Stel je eens voor dat dit met Max zou gebeuren....dan zaten we nu op pagina 100 ofzo.

Nee ik irriteer me ook kapot aan de Mercedes hegemonie, maar wil dat niet afreageren op HAM. Die doet gewoon zijn ding.
Wel gaaf is ricci, die neemt de penalty en geeft aan harder zijn best te gaan doen. That’s the spirit boy!!! Echt geweldig.

Opvallend: mooie start van KMAG, de slechte race van AlBon, de pace van de Renault die gewoon lekker meedoen, de puike race van Perez en de race van Leclerc; op het houtje bijten en puntjes verzamelen. Klasse...

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

• DoeEensGek
Ondertussen nog een ander klein schandaal, een finse tv zender melde nog voor de race start dat Hamilton 2x een 5s penalty zou krijgen. Deze informatie zou van Mika Salo komen.

https://streamable.com/m8k0aw

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Orion84 schreef op zondag 27 september 2020 @ 17:17:
Of het nou miscommunicatie was of een verkeerde call van het team om hem op die plek proefstarts te doen daargelaten: ik vind het wel apart dat ie stelt daar niemand in gevaar te brengen, terwijl hij dus die proefstart doet op een plek waar anderen vol gas langs komen vliegen.
Hij stond daar ongeveer ook al toen hij het vroeg. Wat kun je anders doen als crew als hij al voorbij het punt is. Bij Ziggo noemden ze het al arrogantie dat hij zelf wel de regels bepaald die voor hem gelden.

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

vhal schreef op zondag 27 september 2020 @ 17:14:
Ben ik de enige die apekool moest opzoeken in de Dikke Van Dale? :+
En onnozel, kende je die al?

een treffende spreuk

• Transportman
FastFred schreef op zondag 27 september 2020 @ 17:15:
[...]

Die gaat nog een keer de racisme kaart spelen als het weer eens tegen zit :(
Ik zie dat helaas nog wel een keer gebeuren. Dat de F1 strijd tegen racisme vind ik goed, maar ik krijg bij Hamilton het gevoel dat het hem daar niet om gaat, maar om de aandacht die hij er mee genereert voor zichzelf en dat hij daarom iedere keer met een BLM-shirt staat en vorige race met zijn andere shirt.
wowly schreef op zondag 27 september 2020 @ 17:47:
Ik vind HAM wel een punt hebben. Doordat zijn team hem verkeerd voorlicht krijgt hij straf. Dat ze het een tweede keer deden lijkt het mij dat ze echt niet wisten dat dit niet mocht. Persoonlijk vond ik het ook geen gevaarlijk iets oid. En dan 2 x die straf geven, vind ik stevig hoor. Wat mijbetreft had het!
, als ik het al een strafpunt waard vond, ook met 5 seconden bestraft mogen worden. Maar 2 x??? Nee, ik begrijp het wel. Ik zou dan ook het gevoel hebben dat ze me willen piepelen.

Stel je eens voor dat dit met Max zou gebeuren....dan zaten we nu op pagina 100 ofzo.

Nee ik irriteer me ook kapot aan de Mercedes hegemonie, maar wil dat niet afreageren op HAM. Die doet gewoon zijn ding.
Wel gaaf is ricci, die neemt de penalty en geeft aan harder zijn best te gaan doen. That’s the spirit boy!!! Echt geweldig.

Opvallend: mooie start van KMAG, de slechte race van AlBon, de pace van de Renault die gewoon lekker meedoen, de puike race van Perez en de race van Leclerc; op het houtje bijten en puntjes verzamelen. Klasse...
Maar hij begaat de overtreding twee keer, dan is het ook terecht dat hij twee keer straf krijgt. En als iedereen op dezelfde plaats proefstarts maakt, dan controleer je toch even dubbel voordat je ergens anders het gaat doen? Zeker als dat ergens anders een plek is na een blinde bocht waar anderen al een behoorlijke vaart hebben.

En stel je voor dat HAM maar 1x straf had gekregen voor iets dat hij 2x had gedaan, op welke pagina zouden we dan zitten? Zeker als tijdens de race iemand 2x niet de juiste route had genomen bij bocht 2 en daar 2x straf voor had gekregen?

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:08

ricardo246

Life's what you make it!

DoeEensGek schreef op zondag 27 september 2020 @ 17:49:
Ondertussen nog een ander klein schandaal, een finse tv zender melde nog voor de race start dat Hamilton 2x een 5s penalty zou krijgen. Deze informatie zou van Mika Salo komen.

[Video: salo leak] https://streamable.com/m8k0aw
Hoezo schandaal? Under investigation was er al ver voor de formation lap. En de finnen zeggen: most likely (ze wisten het nog niet zeker). Beetje media hypen hier?

I have no special talent. I am only passionately curious.

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:41

rammes

koekebakker 1e klas

De 2 strafpunten voor Lewis zijn weer ingetrokken 25K boete.

Ik zou het doen!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06:52
rammes schreef op zondag 27 september 2020 @ 18:15:
Dat vind ik echt bizar, strafpunten zijn dus af te kopen tegenwoordig?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:08

ricardo246

Life's what you make it!

Bastie-88 schreef op zondag 27 september 2020 @ 18:17:
[...]

Dat vind ik echt bizar, strafpunten zijn dus af te kopen tegenwoordig?
Ik denk dat hij in beroep (als in a talk with the stewards)kan gaan.
en het verhaal van zijn kant kan uitleggen.
IMHO is 2 strafpunten voor zo een overtreding ook best zwaar.... (misschien zijn er ook wel voorbeelden van andere coureurs die weg kwamen met een boete ipv punten in het verleden (ik heb dit niet opgezocht).

I have no special talent. I am only passionately curious.

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-03 15:17
wowly schreef op zondag 27 september 2020 @ 17:47:

Het was een erg gevaarlijke plek op het rechte stuk en nota bene nog binnen de pit exit. Als ze uitrijden zitten ze daar al rond de 200 p/u.

En hij begaat toch dezelfde overtreding 2 maal? Waarom dan maar 1x bestraffen?

Meest bizarre vind ik nog wel zijn 2 vragen over waar het in de reglementen zou staan en waarom hij die 10 seconde niet gewoon aan het einde mocht verrekenen.

Dit zijn toch basisregels die je als coureur weet als je in een topklasse meerijdt?

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Dat meen je.. heb je ook een bron toevallig?

per aspera ad astra

• Transportman
Wel even volledig zijn, de boete is voor het team omdat zij hem de instructie hebben gegeven. Ik vind het twijfelachtig, want vanuit de boordradio die ze hebben laten horen vroeg HAM om vanaf een andere plaats de proefstart te mogen doen, waarop het team bevestigend antwoord.
LAD93 schreef op zondag 27 september 2020 @ 18:24:
[...]

Dat meen je.. heb je ook een bron toevallig?
De beslissingen van de stewards:
https://www.fia.com/sites...st%20Practice%20Start.pdf

https://www.fia.com/sites...nd%20Practice%20Start.pdf

[Voor 39% gewijzigd door Transportman op 27-09-2020 18:26]

• Tivolicam
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 26-03 00:39

Tivolicam

Waar is planeet B?

De grootste vijand van de wetenschap: de wetenschap.

• Patrick
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
StealthyPeanut schreef op zondag 27 september 2020 @ 18:21:
[...]

Het was een erg gevaarlijke plek op het rechte stuk en nota bene nog binnen de pit exit. Als ze uitrijden zitten ze daar al rond de 200 p/u.

Meest bizarre vind ik nog wel zijn 2 vragen over waar het in de reglementen zou staan en waarom hij die 10 seconde niet gewoon aan het einde mocht verrekenen.

Dit zijn toch basisregels die je als coureur weet als je in een topklasse meerijdt?
Lijkt me sowieso toch iets wat tijdens de rijdersbriefing word besproken? Aangezien ik me kan voorstellen dat dit per circuit kan verschillen.

Acties:
  • +3Henk 'm!
  • Pinned

• Oaquasis
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:12

Misschien dat ik licht biased ben, maar ik kan me niet herinneren wanneer er voor het laatst een straf die al was gegeven is aangepast na een race...

[Voor 28% gewijzigd door Oaquasis op 27-09-2020 18:32]

• RobertMe
  • Laatst online: 07:52
ricardo246 schreef op zondag 27 september 2020 @ 18:20:
IMHO is 2 strafpunten voor zo een overtreding ook best zwaar....
Hij heeft niet twee strafpunten gekregen voor de overtreding, hij heeft er twee gekregen voor de overtredingen. Oftewel: 1 per keer. Dat vind ik niet (te)veel en lijkt mij gepast. Volgens mij is het sowieso vrijwel onmogelijk om een tijd/grid/... straf te krijgen zonder strafpunten. Dus zo gek is dat ene punt niet.

• wowly
Ik vond het geen erg gevaarlijke plek, het was nog binnen de pitstraat en net voor de dit voor je echt op de baan kwam. Echt veilig is het echter ook niet, het einde van de pitlane is een stuk veiliger omdat iedereen daar Max 60 rijd.

Daarbij is het een zware straf, 5 seconden in dit veld kan het verschil zijn Tussen plaats 6 en 16. En geef hem of zijn Team dan strafpunten, ipv iets wat buiten de race gebeurde bij de race te betrekken. Maargoed, dat is wat ik VIND. Regels zij regels, ook voor hamilton. En dat gezeik Van hem erachteraan, laten we zeggen dat het hem niet siert. Is ie de beste rijder ooit (qua punten enzo), wordt ie meteen een van de meest irritante. Dat is echt jammer...

Van de Andere kant, hebben wij weer wat om over te ouweh&*ren :)

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22:06
Kon de race eerder terugkijken dan gepland.

Zwaar interessante race, zeker in het middenveld. Of eigenlijk alleen maar interessant in het midenveld. Ben benieuwd hoe deze race zou zijn met de aero van 2022.

Heb behoorlijk genoten van de gevechten van oa NOR, GAS en ALB.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• Jasphur
DaniëlWW2 schreef op zondag 27 september 2020 @ 14:47:
[...]

Nee, maar laten we @Jasphur niet al te vaak taggen. :+
Ik heb er nog een trauma van :'(

• Jasphur
Ik vind trouwens de hoofdsponsor VTB icm de winnaar van de Russische GP erg opvallend :+

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
En de stewards hebben zichzelf, alweer, onsterfelijk belachelijk gemaakt. :z

• Stefie2010
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-03 21:50
DaniëlWW2 schreef op zondag 27 september 2020 @ 18:39:
En de stewards hebben zichzelf, alweer, onsterfelijk belachelijk gemaakt. :z
Misschien hebben ze naar Max geluisterd want die nam het -ongevraagd- op voor Lewis in de persconferentie na de race door aan te geven dat de penaltypunten naar zijn mening ook totale onzin zijn 😉

My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

StealthyPeanut schreef op zondag 27 september 2020 @ 18:21:
[...]

Hij is wel voor beide keren bestraft hoor. Iedere keer met 5 seconden. Dus in totaal 10. De bijbehorende strafpunten hebben ze nu, voor deze keer, bij nader inzien van afgezien omdat zijn team Hem bevestigde dat het mocht. Nu straffen ze dus het team ipv de 2 licentie punten en de 10 seconden blijven natuurlijk staan.

een treffende spreuk

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Stefie2010 schreef op zondag 27 september 2020 @ 18:44:
[...]

Misschien hebben ze naar Max geluisterd want die nam het -ongevraagd- op voor Lewis in de persconferentie na de race door aan te geven dat de penaltypunten naar zijn mening ook totale onzin zijn 😉
Ja Max, houdt je kop dan gewoon eens in persconferenties. :P
De straf oké want je moet dit gewoon niet doen. Maar die strafpunten zijn eigenlijk ook volslagen bezopen.

[Voor 4% gewijzigd door DaniëlWW2 op 27-09-2020 18:47]

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Stefie2010 schreef op zondag 27 september 2020 @ 18:44:
[...]

Luisterde de stewards maar wat vaker naar Max! Hij zal veel geleerd hebben op die strafkamp dag toen hij Connelly had beledigd.

een treffende spreuk

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Belachelijk, zeker weer gedreigd om de gratis Mercedessen voor de Fia alsnog te factureren zeker? :X

Volvotips.com

• FabianGTI
DaniëlWW2 schreef op zondag 27 september 2020 @ 18:46:
[...]

Ja Max, houdt je kop dan gewoon eens in persconferenties. :P
De straf oké want je moet dit gewoon niet doen. Maar die strafpunten zijn eigenlijk ook volslagen bezopen.
Je gaat wel ineens 180 graden

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-03 18:29

vhal

ಠ_ಠ

pro_6or schreef op zondag 27 september 2020 @ 17:53:
[...]

En onnozel, kende je die al?
Jazeker maar "apekool" was echt iets waarvan ik dacht "waar komt het vandaan" gezien ik het nooit heb gehoord. Contextueel begreep ik wel dat het een synoniem is voor onzin

Of is het een woord die alleen 40+'ers kennen of zo :P

STRAVA

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-03 15:17
pro_6or schreef op zondag 27 september 2020 @ 18:46:
[...]

Hij is wel voor beide keren bestraft hoor. Iedere keer met 5 seconden. Dus in totaal 10. De bijbehorende strafpunten hebben ze nu, voor deze keer, bij nader inzien van afgezien omdat zijn team Hem bevestigde dat het mocht. Nu straffen ze dus het team ipv de 2 licentie punten en de 10 seconden blijven natuurlijk staan.
I know. Ik reageerde op de reactie van Wowly, die vind 2x5 teveel.

Maar dit zijn typisch van die zaken die niet eenduidig zijn opgesteld. Een unsafe release na pitstop is ook iets waar de coureur helemaal niks aan kan doen, maar wat hem wel een tijd penalty kost en strafpunten.
Pagina: 1 ... 20 21 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
  • We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
  • Geen naamverbasteringen zoals: Tracing Point, Crashstappen, Mission Spinnow, Crashjean etc
  • Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
    -Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
    -Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
    -Ongefundeerd Ferrari/Renault bashen.
    -Gezeur over Hamilton.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee