Xbox Live: Miesjh NL
Goedkoop was een reactie op 'makkelijk', synoniem zo je wilrachez schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 12:12:
[...]
Mooie toevoeging, snap alleen je goedkoop niet zo.
Zelf heb ik de game meerdere keren gespeeld maar die brief niet gelezen, dus thx voor je post!

[Voor 3% gewijzigd door Speculaes op 16-03-2023 10:06]
Ik begrijp wat je zegt, maar wat mij betreft zijn er genoeg "zombie" films/series die de nadruk op de actie en de zombies leggen, en vind ik het juist zo mooi dat deze dreiging er wel op de achtergrond is maar niet de focus heeft.Saeverix schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 13:50:
[...]
Ik vind het toch wel een beetje jammer, we hebben volgens mij in de 9 afleveringen slecht 1 keer een Bloater gezien. En ik dacht dat we de Clickers in slechts 1-2 afleveringen hebben gezien. Het hele idee van "zo stil mogelijk/stealth zijn" vanuit de game heb ik in de serie toch minder ervaren. En juist dat geeft in de game zo'n intense beleving.
In veel afleveringen leek het meer een "door oorlog vernietigde" wereld, en niet zozeer een wereld vol Infected.
Maar al met al toch erg genoten van de serie, en wat het totaalplaatje toch boven mijn verwachting.
En we moeten denk ik ook begrijpen dat als een game verfilmt dat je voornamelijk het verhaal verfilmt en niet de gameplay.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
.No TLoU on HBO tonight. But Season 2 is already on its way! Endure & survive! pic.twitter.com/87bKKCDBeO
— Neil Druckmann (@Neil_Druckmann) 19 maart 2023
De content van dit kanaal is wel de moeite, ik heb ook echt hardop moeten lachen met de stormtrooper serie.
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Ik las dat Bella Ramsey heeft gezegd dat dat mogelijk pas 2025 wordt, dus 'on it's way' is voor interpretatie vatbaar.
Zelf vond ik S1 nogal abrupt afgelopen zonder echte cliffhanger of een idee waar het naar toe gaat, dus waar we nu al die tijd op moeten wachten weet ik eigenlijk niet. Behalve wat hoogtepunten in het begin vond ik het over het algemeen wel wat tegenvallen.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Ik vond het een gave serie. Eén van de betere, zo niet de beste vefilming/verserieïng (is dat een woord?) van een spel. Misschien omdat ik al wat ouder ben, maar ik vond het tempo prima. Gelukkig geen all-out actie de hele tijd. Rustig, met tijd voor karakters en achtergrondverhalen.
Was het precies hetzelfde als het spel? Nee, er zaten toch wel andere dingen in en sommige zaken waren totaal weggelaten of nieuw. Maar dat vind ik niet erg. Als ik het spel wil zien, ga ik het spel wel spelen. Dat heb ik inmiddels al een keer of vijf gedaan, dus alles scène voor scène hetzelfde zou alleen maar saai zijn. Erg fijn hoe ze de de DLC er in hadden verwerkt en ja, ik vond aflevering 3 erg sterk.
Leuk ook om enkele acteurs uit het spel terug te zien.
Was het de beste serie ever? Geen idee, maar zoals ik eerder al zei wat mij betreft wel de beste adaptatie van een spel.
En deze herkende ik meteen

[Voor 7% gewijzigd door Vrijdag op 21-03-2023 10:30. Reden: Thnx @jogai ;)]
Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter! || De Echte Hardcore Tweaker kijkt niet op Tweakers, maar verwijst naar Linus Tech Tips.
[Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 1837468 op 02-04-2023 20:15]

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.
Waar heb je de making of gekeken? Deze staat bij mij niet op HBO Max (en ik lees deze klacht eigenlijk van iedereen die niet in de VS woont). Ik snap niet helemaal wat HBO's gedachte is achter het niet buiten de VS uitbrengen van alle extra's.Vrijdag schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 10:02:
Zo, eindelijk het hele seizoen inclusief making of kunnen kijken en weer eens in dit topic lezen zonder spoilergevaar
Ik vond het een gave serie. Eén van de betere, zo niet de beste vefilming/verserieïng (is dat een woord?) van een spel. Misschien omdat ik al wat ouder ben, maar ik vond het tempo prima. Gelukkig geen all-out actie de hele tijd. Rustig, met tijd voor karakters en achtergrondverhalen.
Was het precies hetzelfde als het spel? Nee, er zaten toch wel andere dingen in en sommige zaken waren totaal weggelaten of nieuw. Maar dat vind ik niet erg. Als ik het spel wil zien, ga ik het spel wel spelen. Dat heb ik inmiddels al een keer of vijf gedaan, dus alles scène voor scène hetzelfde zou alleen maar saai zijn. Erg fijn hoe ze de de DLC er in hadden verwerkt en ja, ik vond aflevering 3 erg sterk.
Leuk ook om enkele acteurs uit het spel terug te zien.
Was het de beste serie ever? Geen idee, maar zoals ik eerder al zei wat mij betreft wel de beste adaptatie van een spel.
En deze herkende ik meteen
[YouTube: Just Like Heaven - Lullaby Renditions of The Cure - Rockabye Baby!]
[Voor 3% gewijzigd door vickypollard op 21-03-2023 19:24]
Kwam, euh, uit de lucht vallenvickypollard schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 19:24:
[...]
Waar heb je de making of gekeken? Deze staat bij mij niet op HBO Max (en ik lees deze klacht eigenlijk van iedereen die niet in de VS woont). Ik snap niet helemaal wat HBO's gedachte is achter het niet buiten de VS uitbrengen van alle extra's.

Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter! || De Echte Hardcore Tweaker kijkt niet op Tweakers, maar verwijst naar Linus Tech Tips.
Raem schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 11:54:
Promo voor seizoen 2 is al begonnen
https://www.rtlnieuws.nl/...elziekte-verenigde-staten
Te lang geleden, onzichtbaar en onvindbaar...De ziekte dook voor het eerst op in 2009 in het oor van een Japanse vrouw.

HOAX?

Uiteindelijk oordeel is dat het een degelijke serie is die gelukkig goed te volgen is als je de game niet hebt gespeeld.
De verschillende uitstapjes die gemaakt worden zijn voor gamers leuk en laat de aandacht ook vasthouden.
Als ze meer budget hadden gehad en iets meer afleveringen hadden kunnen/mogen doen, was de band tussen Joel en Ellie beter neergezet kunnen worden. Zo zijn er veel momenten die goed bijblijven, omdat deze in de game ook al erg sterk neergezet waren. Doordat er wat actie momenten ontbreken, mis je ook de versterkende band die een gebeurtenis creëert.
De manier waarop Ellie bijvoorbeeld voor het eerst een pistool krijgt, had in de game meer impact op mij dan zoals ze deze in de serie neer hebben gezet. Overal zijn redenen voor en begrijpelijk, maar toch.
Het begin van de laatste aflevering hoorde ik meteen de 'echte' Ellie met haar gesteun en geluiden. Wel mooi om de achtergrond vanuit de Podcast hierbij te betrekken, geeft veel extra informatie.
De ziekenhuis scene vond ik erg goed gedaan, zeker om de complete black-out en hyperfocus van Joel tentoon te stellen. Muziek voorop, actie op de achtergrond en de mentale gesteldheid blootstellen op deze manier, erg mooi.
Zodra seizoen 2 dichterbij gaat komen, zal ik TLOU2 nogmaals gaan spelen (ook voor de Platinum trophy). Daar gaan ze nog een flinke kluif aan hebben om dat logisch en goed neer te zetten.
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
https://nos.nl/artikel/24...himmeluitbraak-bij-mensen
Denk dat we wel iets meer tijd hebben, dan in de serie...
[Voor 18% gewijzigd door Xyphoid op 26-03-2023 03:26]
Toshiba e755 Pocket PC > Panasonic G500 >Nokia 8210 > Nokia 8850 > Vario MDA (htc wizard 200) > Vario MDA III (htc tytn II) > HTC Hero > HTC Desire HD > Asus Transformer TF101 > Asus Padfone > Oppo Find 5 > LG Nexus 5 > Wileyfox Swift 2X > Razer Phone
Maar dit is niet echt vergelijkbaar, aangezien het hier om schimmels gaat die al heel lang lastig zijn.Xyphoid schreef op zondag 26 maart 2023 @ 03:25:
Hoorde ik van de week op de radio:
https://nos.nl/artikel/24...himmeluitbraak-bij-mensen
Denk dat we wel iets meer tijd hebben, dan in de serie...
Het enige nieuwe is dat ze resistent beginnen te worden tegen middelen die ze verwijderen, maar voorlopig zal je vast nog geen bloater of clicker tegenkomen die is ontstaan uit een infectie met candida of een schimmelnagel.
Dat zit wel Schnorr.
Je moet toch ergens beginnenStukfruit schreef op zondag 26 maart 2023 @ 03:30:
[...]
Maar dit is niet echt vergelijkbaar, aangezien het hier om schimmels gaat die al heel lang lastig zijn.
Het enige nieuwe is dat ze resistent beginnen te worden tegen middelen die ze verwijderen, maar voorlopig zal je vast nog geen bloater of clicker tegenkomen die is ontstaan uit een infectie met candida of een schimmelnagel.

Gelukkig hoeven we zo lang niet te wachten op seizoen 2 (al is 2 jaar wel lang).
Toshiba e755 Pocket PC > Panasonic G500 >Nokia 8210 > Nokia 8850 > Vario MDA (htc wizard 200) > Vario MDA III (htc tytn II) > HTC Hero > HTC Desire HD > Asus Transformer TF101 > Asus Padfone > Oppo Find 5 > LG Nexus 5 > Wileyfox Swift 2X > Razer Phone
Uiteindelijk zeker vermakelijk maar het had naar mijn mening niet de verhalende kwaliteit van de game en er had meer ingezeten, maar waarschijnlijk werd dat te kostbaar.
Ding is dat de serie en het spel niet zozeer over zombies gaan, maar over een steeds sterker wordende band tussen twee personen. De infected zijn slechts bijzaak hierin. Ik had het ook leuk gevonden als er meer in voor zou komen hoor, maar dat is wel de insteek van de serie en het spel geweestChiel schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 23:02:
Gister ook S01 afgekeken en ik had gehoopt op meer. Kreeg een beetje het gevoel dat een scene met infected een miljoen per minuut kostte en dat ze er toen maar zo weinig mogelijk van in hebben gestopt. Episode 1 was geweldig, maar daarna werd het verhaal voor mijn gevoel wel heel erg compact gehouden om part 1 binnen de restrerende steeds korter worden episodes af te kunnen ronden.
Uiteindelijk zeker vermakelijk maar het had naar mijn mening niet de verhalende kwaliteit van de game en er had meer ingezeten, maar waarschijnlijk werd dat te kostbaar.
Akkoord. Maar als iemand die het spel heeft gespeeld, denk ik dat de serie altijd tekort zal schieten qua actie en spanning.ph4ge schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 10:31:
[...]
Ik begrijp wat je zegt, maar wat mij betreft zijn er genoeg "zombie" films/series die de nadruk op de actie en de zombies leggen, en vind ik het juist zo mooi dat deze dreiging er wel op de achtergrond is maar niet de focus heeft.
En we moeten denk ik ook begrijpen dat als een game verfilmt dat je voornamelijk het verhaal verfilmt en niet de gameplay.Ik vraag me af of lange stealth scenes wel vertalen naar het TV scherm, net als platforming en bepaalde actie elementen. Ik vond Joe als one-man army in het ziekenhuis al niet erg geloofwaardig, maar zo werkt dat in games wel.
Verhaal met joel en ellie is mooi neergezet, maar meer ook niet. Daar waren 9 afleveringen te kort voor.
Eens, maar wat mij vooral een beetje tegenviel, dat ik het verhaal in de game beter vond dan in de serie.Luna0R schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 20:31:
[...]
Akkoord. Maar als iemand die het spel heeft gespeeld, denk ik dat de serie altijd tekort zal schieten qua actie en spanning.
Dat had ik eerlijk gezegd niet verwacht.
Persoonlijk ben ik blij dat het qua zombies maar beperkt is en de focus elders ligt. We hebben al 100 seizoenen walking dead, dat vind ik wel genoeg. Ik heb het spelletje nooit gespeeld en ga het ook niet spelen, dus zal nooit weten of ze echt iets hebben laten liggen. Wel vond ik het verhaal wat uitgerekt soms.G.Scholtens schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 10:10:
Serie hier nu ook gekeken, hij is goed dat ben ik wel eens. Maar had zoveel meer in kunnen zitten, qua zombies / spanning en actie.
Dit was wat mij betreft slechts een 6,5 en absoluut geen hbo niveau.
Wel fijn vond ik dat de apocalyptische omgeving echt de achtergrond was, niet weer een zombies in de hoofdrol serie.
De opbouw van de band tussen de twee hoofdkarakters was ook gelijk het hoogtepunt van de serie.
De karakters zelf en de opbouw van hun personages was aardig.
Maar het chronisch gebrek aan bepalende karakters in de serie vond ik ook direct het grootste manco.
Bijrollen van enige importantie kwamen niet verder dan twee afleveringen per rol.
Net als je aan een situatie of karakter begint te wennen, is het weer afgesloten.
Dieptepunt vond ik die background story in aflevering 3. Op zich leuk verhaaltje maar het diende enkel om te laten zien hoe de hoofdkarakters ineens aan supplies kwamen.
Misschien is het anders als je de game kent, maar puur als serie was dit niet meer dan redelijk.
Aflevering 3 diende o.a. om te laten zien wat er gebeurt als je je openstelt voor anderen. Iets wat Joel heeft afgezworen sinds de dood van zijn dochter en één van de hoofdthema's van seizoen 1.sambalbaj schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 19:32:
Serie afgekeken en had er na alle ophef eigenlijk veel meer van verwacht. Heb het wel puur als serie bekeken, de game ken ik niet.
Dit was wat mij betreft slechts een 6,5 en absoluut geen hbo niveau.
Wel fijn vond ik dat de apocalyptische omgeving echt de achtergrond was, niet weer een zombies in de hoofdrol serie.
De opbouw van de band tussen de twee hoofdkarakters was ook gelijk het hoogtepunt van de serie.
De karakters zelf en de opbouw van hun personages was aardig.
Maar het chronisch gebrek aan bepalende karakters in de serie vond ik ook direct het grootste manco.
Bijrollen van enige importantie kwamen niet verder dan twee afleveringen per rol.
Net als je aan een situatie of karakter begint te wennen, is het weer afgesloten.
Dieptepunt vond ik die background story in aflevering 3. Op zich leuk verhaaltje maar het diende enkel om te laten zien hoe de hoofdkarakters ineens aan supplies kwamen.
Misschien is het anders als je de game kent, maar puur als serie was dit niet meer dan redelijk.
Wel jammer verder dat er maar negen afleveringen waren waarvan de laatste ook nog vrij kort, waardoor een hele aflevering voor Frank en Bill relatief erg veel speelduur 'afpakte'. Maar de aflevering had wel een belangrijk doel.
De spelregels:
Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds officieel door HBO uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.
Niet welkom:
- Discussie over de games. Daarvoor zijn The Last of Us, [PS4] The Last of Us: Part II of [Multi] The Last of Us: Part I (Remake)
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.
Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie die (nog) niet is uitgezonden, bijvoorbeeld op basis van casting info, trailers / previews, etc.
Discussie over het gevoerde beleid dient hier te geschieden: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic