PilatuS schreef op maandag 28 september 2020 @ 19:32:
[...]
Er zijn niet te veel mensen op de wereld. Er zijn te veel mensen die meer consumeren dan wat de planeet aan kan. Als we allemaal een simpel leven zouden hebben zonder alle luxe kunnen we het aantal mensen verdubbelen en de CO2 uitstoot met 90% laten zakken. Streven naar oneidige economische groei op een planeet die niet oneindig is kan gewoon niet. Maarja, winst he.
Ook als het er nu nog niet teveel zijn, dan is dat over xx jaar wel het geval, het aantal mensen groeit enorm snel.
Als we met zijn allen 10% zuiniger kunnen leven en er komen 11% meer mensen bij, dan is dat per saldo nog steeds slechter. Daarom ben ik ook tegen PoW en voor PoS cryptocurrency (ontopic blijven he

). We zullen met zijn allen verregaande maatregelen moeten nemen. Maar niemand durft daarover te beginnen, zoals bijvoorbeeld een maximaal 1 kind beleid, vervuilende en onnodige industrieën sluiten (zoals de bankensector), etc. Zolang we 100 containers vol met lichtgevende My Little Pony's per dag blijven verschepen kan ik je wel voorspellen welke kant het op gaat.
Ik sta er inmiddels zo in: De mensheid wil niet veranderen, dus bouw maar enorm hoge dijken, vertrek allemaal naar hoger liggende gebieden en accepteer alle gevolgen, want een gedeelte van de bevolking wil wel veranderen, maar een nog groter gedeelte niet (zoals de bankensector, nog steeds ontopic).
Los daarvan: Ik ken een aantal mensen in de zorg en die lopen alweer 1-2 weken op hun tenen. Er worden alweer mensen overgeplaatst omdat alle bedden vol liggen, er is sprake van stress en burn-outs en niet-verwerkte trauma's die alweer met nieuwe beelden worden aangevuld. 1 van hen werkt in een bejaardentehuis waar >50% van de bewoners per kist het pand heeft verlaten. Het was zelfs zo rustig geworden dat ze enkele maanden niet heeft hoeven te werken. Ze zit nog met die beelden in haar hoofd en collega's van haar worden daar zelfs voor behandeld. Die mensen gaan het weer zwaar krijgen, maar blijf vooral lekker je eigen plan trekken en feestjes vieren, denk vooral aan jezelf, want ja, de rechten gaan natuurlijk altijd voor op de plichten.
Ik schaam mij ook voor hoe sommige Nederlanders op social media losgaan op anderen. Ja, het kan beter, helemaal mee eens, maar compleet losgaan op Rutte is echt niet ok.
Maar inderdaad, moon, lambo!
Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV