[ZT] [Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 46 ... 102 Laatste
Acties:
  • 303.392 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vo0di
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 04-06 11:02
Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 23:43:
[...]

een links met referral, geen gebedel om invites }:O
Hehe, ik geef een gratis tip met een duidelijke keuze toch :+

[ Voor 4% gewijzigd door Vo0di op 18-09-2020 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stokstaart schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 23:43:
[...]

Kijk uit hoor, ik ben ontzettend vaak onderaan uitgestopt om de trade vervolgens verder te zien stijgen.
Tegenwoordig doe ik vaak een deel verkopen en dan een paar lage buy orders zetten + sell orders tot aan mijn hoogste realistische prijsverwachting. Dan is het ok als hij naar beneden knalt (want buy the dip) en beter als hij omhoog knalt (mooie verkoopprijzen).
snap ik, nu ook al een paar keer gehad heb hem nu op 7.1500 trigger staan met 7.1250 limit . zit er dicht op maar mn vinger hangt ook boven cancel :P

edit: daar ging ie bijna al :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
UNI op de 3 min is ook echt weer 25 en 99MA perfectie. Van support naar restistance andersom van restistance naar support.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stokstaart
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:22
Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 23:44:
[...]

snap ik, nu ook al een paar keer gehad heb hem nu op 7.1500 trigger staan met 7.1250 limit . zit er dicht op maar mn vinger hangt ook boven cancel :P
Hmm ik zou voor jezelf proberen om wat rust in je trades te brengen. Ik heb dat ook een tijdje gedaan maar dat hou je niet vol. Er komen nog genoeg kansen om procenten te pakken he komend jaar.

https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:33

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Vo0di schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 23:44:
[...]

Hehe, ik geef een gratis tip met een duidelijke keuze toch :+
Of lees gewoon de topicwaarschuwing

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
LINK, DOT, ETH en extra ONT en UNI aan de pf toegevoegd. Van het restant 50% BTC gekocht en een Bitcoin stop-limit buy order ingesteld om in te stappen als die ineens stijgt. Hopelijk ben ik morgenochtend nog steeds blij met deze keuze.

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stokstaart schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 23:47:
[...]

Hmm ik zou voor jezelf proberen om wat rust in je trades te brengen. Ik heb dat ook een tijdje gedaan maar dat hou je niet vol. Er komen nog genoeg kansen om procenten te pakken he komend jaar.
ja ik wwilde gewoon een stukje winst. Ik had in eerste instantie op 6.8684 gekocht, maar ik snap wat je bedoelt. Ik kan beter onder de support gaan zitten (of boven resistance) en dan kan ie er mooi tussen bouncen als dat gebeurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladonna
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 12-04 19:15
Waar zit support en waar restistance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-09 08:35

Mooody

elmoody

Mijn advies: UNI gewoon ff uitrijden de komende dagen. Geen stress.

Teveel liquiditeit, teveel volume om als een kaartenhuis in elkaar te zakken.

[ Voor 30% gewijzigd door Mooody op 18-09-2020 23:56 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ladonna schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 23:51:
onder en boven :9

ben er weer even uitgestapt.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2020 23:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ladonna schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 23:51:
Sowieso horizontaal. Wat eerst op 6 dollar weerstand was bij UNI wordt iets van support wanneer de prijs er weer komt. Betekend niet gelijk dat het er niet doorheen kan zakken, maar het is iets.

Zie bijvoorbeeld dit op een andere coin met een rit omhoog:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ibtd6YWUnLq4wwzRFdNVfsZHRWI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/60LSaJ5Sx16QEIdqnjG5zzts.jpg?f=user_large

Constant van weerstand support maken in de rit omhoog. Andersom omlaag kan ook.

Verder heb je dan nog de MA's die werken als support en resistance. Als het eerst weerstand was en hij gaat er doorheen dan wordt het daarna vaak support. Puur in het verleden kijken waar de MA's relevant waren geeft een grote kans dat ze in toekomst ook relevant zijn op alle verschillende timeframes.

Verwijderd

Zal eerst wel weer naar 7.0000 dippen denk ik.

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:12

Woohooo

Smilie, James Smilie

Zie dat op Neo op 23 sept Flamingo start met een soort van mint rush. Idee als van dat binnen 1 week 50mil flamingo tokens worden verdeeld.

Ik kom er alleen niet goed achter hoe je nu flamingo tokens krijgt. Kan dit dan alleen door Neo te stacken op Neon wallet? Iemand zich al verder ingelezen?

Verwijderd

Woohooo schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 00:15:
Zie dat op Neo op 23 sept Flamingo start met een soort van mint rush. Idee als van dat binnen 1 week 50mil flamingo tokens worden verdeeld.

Ik kom er alleen niet goed achter hoe je nu flamingo tokens krijgt. Kan dit dan alleen door Neo te stacken op Neon wallet? Iemand zich al verder ingelezen?
Deze pagina al gezien ? https://docs.flamingo.finance/faq

Je moet dus Neo wrappen en die dan vervolgens staken
of een van deze : wBTC*,USDT*,ETH*,ONT**,Uniswap V2 wBTC/ETH LP*,*Other**

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2020 00:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stokstaart
Kom op coinbase, geef het goede voorbeeld en vreet even door die 7.5 heen..

Als ik het goed heb kunnen we ergens morgenochtend rond 6:00 de $ 10 aantikken, eerder lijkt me onwaarschijnlijk. Ik ga dus even uiltje knappen. Tot morgen allemaal!

Of CB doet precies nu even break out haha.. kutcrypto

[ Voor 64% gewijzigd door Stokstaart op 19-09-2020 00:42 ]

Verwijderd

Gaat lekker hoor, $8 is al in zicht :P stop order staat vrij laag ga nu holden en zien waar het schip strand met een biertje en gamepje erbij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 00:45:
Gaat lekker hoor, $8 is al in zicht :P stop order staat vrij laag ga nu holden en zien waar het schip strand met een biertje en gamepje erbij
Je ziet wel dat het met steeds meer moeite gaat. Steeds lager volume en steeds kleinere stappen.

Verwijderd

PilatuS schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 01:01:
[...]

Je ziet wel dat het met steeds meer moeite gaat. Steeds lager volume en steeds kleinere stappen.
Dip naar 7.0000 zou prima zijn en daarna weer omhoog :X

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 01:03:
[...]

Dip naar 7.0000 zou prima zijn en daarna weer omhoog :X
Of flink dumpen. Ook afhankelijk van wat BTC doet. BTC zit al 3 dagen tegen weerstand aan te rammen waar het niet echt lijkt te lukken.

Aan de ene kant zie ik UNI wel verder gaan, maar aan de andere kant weet ik dat 100% op een dag meestal te veel is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 01:09:
[...]

Of flink dumpen. Ook afhankelijk van wat BTC doet. BTC zit al 3 dagen tegen weerstand aan te rammen waar het niet echt lijkt te lukken.

Aan de ene kant zie ik UNI wel verder gaan, maar aan de andere kant weet ik dat 100% op een dag meestal te veel is.
shii ik moet gaan slapen , had een order op 7.1000 staan ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 01:13:
[...]

shii ik moet gaan slapen , had een order op 7.1000 staan ;(
Ik heb de laatste scalp verkocht op 7.599. Zit te kijken om nog ergens een scalp te pakken.

Wat betreft: Ik moet gaan slapen. Uit ervaring weet ik dat het meestal de beste optie is. Hoe later het wordt hoe groter de kans op slechte trades :P

• PilatuS
  • Niet online
Toch nog 1tje gepakt, maar had het beter niet kunnen doen. Wel winst, maar de risk to reward was er gewoon niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8LqNdle035_scrEW7_vb0ePHBic=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zIiUmja8TSWGMPGGBduKu2N4.jpg?f=user_large

[ Voor 21% gewijzigd door PilatuS op 19-09-2020 01:24 ]

• PilatuS
  • Niet online
En nu denk ik, waarom een long pakken ipv een short 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door PilatuS op 19-09-2020 01:29 ]

Verwijderd

Moet mn strategie nog maar even bijwerken, probeer juist coin erbij te krijgen maar verlies juist coins, sell high buy low lukt mij niet goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 01:47:
Moet mn strategie nog maar even bijwerken, probeer juist coin erbij te krijgen maar verlies juist coins, sell high buy low lukt mij niet goed.
Hangt sowieso af van op welke timeframe je wil traden. Ik maak kleine scalps en zit vooral naar de 1 min en 3 min te kijken om support naar resistance te traden.

Los van dat, altijd instappen op een dipje naar iets van support. Geen groene candles gaan chasen. Of je nou op de 1 minuut of 1 uur koopt, kopen na te veel groen is vaak vragen om de top te kopen. Niet dat het makkelijk is, maar je moet echt kopen voordat de move omhoog komt, op welke timeframe dan ook.

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Weer eveb tijd voor zonhttps://www.youtube.com/watch?v=OadjCzkJWTA leuk offtopic raadselig filmpje

YouTube: Crysis 2 Illuminati (New World Order)

[ Voor 83% gewijzigd door A87 op 19-09-2020 03:24 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

• vrrs
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-02-2023
Als jullie ‘winst pakken’, doen jullie dat via hodlen, bitcoin of fiat / usdt?

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:39
vrrs schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 08:07:
Ik USDT.

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
vrrs schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 08:07:
holden is geen winst pakken alleen euries op je bank is winst pakken.

• Machlah
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-10 12:15
Wat denken jullie van UNI vandaag?

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-09 11:36

hmr

Machlah schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 08:49:
Maan

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Machlah schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 08:49:
Grote kans op een cooling down periode. Ik heb er nog een aantal, wel minder dan gisteren, maar ik ga er dus ergens ook wel vanuit dat de draad gewoon weer wordt opgepakt. Met andere woorden: Veel hoop, maar dat is geen strategie :)

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vrrs
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-02-2023
Ik heb vandaag ook CPH gekocht :) ik ben benieuwd naar hun mainnet launch!

• Machlah
Taro schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 08:56:
[...]

Grote kans op een cooling down periode. Ik heb er nog een aantal, wel minder dan gisteren, maar ik ga er dus ergens ook wel vanuit dat de draad gewoon weer wordt opgepakt. Met andere woorden: Veel hoop, maar dat is geen strategie :)
Help het je hopen :) Als het weekend boven de 6 blijft dan ben ik tevreden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Komop LINK en DOT.... LINK moet nu echt wel iets gaan doen, wickje onder de 1D MA99 mag, maar niet te groot, want dan wordt het een bloedbad.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Eh9gsxpWkAAqmJT?format=jpg&name=4096x4096

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EvWldYPLoPAlYFIgZUqOikbNNT8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DyAopJAE2joPOZj9Q5ZGTfoz.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kq8gJ5Uo8mkZjo_mQYt9NjaIwzk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iAv7PNInIwC2A4d3wHkXaP2t.png?f=fotoalbum_large

ETH en BTC zouden goed uit kunnen gaan pakken, maar erg overtuigend is het allemaal niet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AQBTtqiyzor2uzlnezgwiBbA-Zc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zccAJcjL9lcPk2GVIBev934J.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P7iuO38I78twZEUABkSN7VHcQfs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HQOLBPvBaRLQLgTbqGhbhSUX.png?f=fotoalbum_large

Voor de volledigheid: Ik kijk hierbij alleen naar de MA7/MA25/MA99 lijnen, die roze, rood/paarse en blauwe dus. Niet naar andere zaken, pijltjes of toevoegingen. BTC bevindt zich boven alle 3, ETH deels ertussen. Voorzichtig mee zijn.

LINK blijft vooralsnog mooi boven de MA99, maar kan er alsnog doorheen zakken en dan kan er zo nog een paar USD af. DOT ziet er minder rooskleurig uit, die kan nog weleens een dikke move omlaag maken.

Ik hou nog even wat ik gisteren heb ingeslagen, wel stop losses erop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Liberteh
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:29

Liberteh

All your base belong to me

Mooie bullflag op de 4H UNI chart. ;)

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then they buy bitcoin

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Animo bitcoin keert terug met test van $11.000
Door REDACTIE DFT

Nadat de bitcoin deze maand aanvankelijk nog onder de $10.000 terugviel, heeft de cryptomunt in de voorbije dagen weer flink aan terrein gewonnen.

De bitcoin belandde op cryptoplatform Coindesk zaterdag net onder de grens van $11.000, waarmee de top van begin september weer in zicht komt.

Toch wordt er in de cryptomarkt rekening mee gehouden dat de bitcoin weer onder druk kan komen bij een mogelijke verdere verzwakking van de aandelenmarkten. Vooral de recente correctie bij de populaire techfondsen lijkt de waarde van de digitale munt parten te spelen.

De cryptomunt heeft dit jaar per saldo vooralsnog redelijk goed gepresteerd. Begin januari stond er nog een stand van onder de $7000 op de borden. Halverwege maart dook de bitcoin zelfs even onder de $5000 als gevolg van de zorgen over de coronacrisis.

Vorige maand kreeg de digitale munt de wind nog flink in de rug. Halverwege augustus werd een voorlopige jaartop neergezet van boven de $12.000. De interesse van de Chinese overheid in de toepassingen van digitale munten gaf de bitcoin een flinke impuls.

• PWSteal
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-09 21:48
RaptorXS schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 12:13:
Door REDACTIE DFT

Nadat de bitcoin deze maand aanvankelijk nog onder de $10.000 terugviel, heeft de cryptomunt in de voorbije dagen weer flink aan terrein gewonnen.

De bitcoin belandde op cryptoplatform Coindesk zaterdag net onder de grens van $11.000, waarmee de top van begin september weer in zicht komt.

Toch wordt er in de cryptomarkt rekening mee gehouden dat de bitcoin weer onder druk kan komen bij een mogelijke verdere verzwakking van de aandelenmarkten. Vooral de recente correctie bij de populaire techfondsen lijkt de waarde van de digitale munt parten te spelen.

De cryptomunt heeft dit jaar per saldo vooralsnog redelijk goed gepresteerd. Begin januari stond er nog een stand van onder de $7000 op de borden. Halverwege maart dook de bitcoin zelfs even onder de $5000 als gevolg van de zorgen over de coronacrisis.

Vorige maand kreeg de digitale munt de wind nog flink in de rug. Halverwege augustus werd een voorlopige jaartop neergezet van boven de $12.000. De interesse van de Chinese overheid in de toepassingen van digitale munten gaf de bitcoin een flinke impuls.
Komende paar weken wordt denk ik weer een achtbaanrit. Handelsconflict China - Amerika dreigt weer verder te escaleren. China gaat weer meer Amerikaanse bedrijven in de ban doen.

Daarnaast steeds grotere kans dat er weer nieuwe lockdowns in Europa komen.

• Liberteh

Liberteh

RaptorXS schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 12:13:
Door REDACTIE DFT

Ik denk eerder dat het opkopen van 450 miljoen dollar aan bitcoin door een Amerikaans bedrijf de impuls gaf. Cryptonieuws.... altijd melden wat al geweest is en dan alles behalve accuraat.

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then they buy bitcoin

Verwijderd

Ja daag gister al m'n bel verkocht met verlies.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liberteh

Liberteh

Verwijderd schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 12:26:
Je hebt 2 keuzes nu.. je doet hier wat mee of je doet niks met het volgende.

Als je hier niks mee doet - met deze comment - dan zal je stoppen/eindigen met winst op fiat maar zwaar verlies hebben gedraaid op bitcoin/satoshi's. Als je niks met deze comment doet (en geen zorgen, je hoort bij de meerderheid hoor als je hier niks mee doet). Als je er wel wat mee doet hou je meer bitcoin én dus meer fiat over. Je doel is meer bitcoins vergaren. Zo te horen gaat dat helemaal mis.

Leer handelen met wat anders dan iets waar je je emoties over moet uiten als het mis gaat. Speelgeld, speelcoins (testnet).

[ Voor 8% gewijzigd door Liberteh op 19-09-2020 12:34 ]

• vortexnl1982
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23:05
Taro schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 09:27:
Komop LINK en DOT.... LINK moet nu echt wel iets gaan doen, wickje onder de 1D MA99 mag, maar niet te groot, want dan wordt het een bloedbad.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

ETH en BTC zouden goed uit kunnen gaan pakken, maar erg overtuigend is het allemaal niet.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Voor de volledigheid: Ik kijk hierbij alleen naar de MA7/MA25/MA99 lijnen, die roze, rood/paarse en blauwe dus. Niet naar andere zaken, pijltjes of toevoegingen. BTC bevindt zich boven alle 3, ETH deels ertussen. Voorzichtig mee zijn.

LINK blijft vooralsnog mooi boven de MA99, maar kan er alsnog doorheen zakken en dan kan er zo nog een paar USD af. DOT ziet er minder rooskleurig uit, die kan nog weleens een dikke move omlaag maken.

Ik hou nog even wat ik gisteren heb ingeslagen, wel stop losses erop.
Ik heb mijn linkjes van de hand gedaan. Zat er vanaf 11€ is. Veel te groot ingekocht. Verlies genomen en maar goed ook want hij ging nog verder omlaag.

Dot kijk ik ook nog even aan. Gebeurd weinig mee en dat is niet goed..

Yfi blijft ook maar hangen.

Verwijderd

Even Apeldoorn BELlen.

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Liberteh schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 12:32:
[...]

Je hebt 2 keuzes nu.. je doet hier wat mee of je doet niks met het volgende.

Als je hier niks mee doet - met deze comment - dan zal je stoppen/eindigen met winst op fiat maar zwaar verlies hebben gedraaid op bitcoin/satoshi's.
Is dat erg? Het houden van Bitcoin is een stuk risicovoller dan het aanhouden van fiat geld of USDT. Ja, je hebt het risico dat je een stijging van Bitcoin mist, maar aan de andere kant heb je ook geen risico op koersdaling van Bitcoin. Uiteindelijk is Bitcoin nog steeds een zeer speculatieve asset. Het ligt helemaal aan het risicoprofiel dat je wilt nemen of het verstandig is om je portfolio in Bitcoin te bewaren of in USDT/fiat.

Verwijderd

Wing ook :F

• BoulaMouzer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:08
Post eigenlijk nog zelden is deze thread, kleine tip voor jou maybe... :+

Begin met klein startbedrag te traden tussen de 100 en 500 euro bijvoorbeeld.
Probeer hierop dagelijks 1 tot 2 procent te verdienen , gaat je dit goed of en je weet de gemaakte winst te behouden, ga dan met wat grotere bedragen spelen...

Dan hebben we het nog niet over hoe tradingcharts te interpreten etc, ethereum classic.... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liberteh

Liberteh

Azer schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 12:43:
[...]

Is dat erg? Het houden van Bitcoin is een stuk risicovoller dan het aanhouden van fiat geld of USDT. Ja, je hebt het risico dat je een stijging van Bitcoin mist, maar aan de andere kant heb je ook geen risico op koersdaling van Bitcoin. Uiteindelijk is Bitcoin nog steeds een zeer speculatieve asset. Het ligt helemaal aan het risicoprofiel dat je wilt nemen of het verstandig is om je portfolio in Bitcoin te bewaren of in USDT/fiat.
Het is je allemaal al meerdere malen uitgelegd door meerdere mensen in dit topic, Azer. Ik ga het niet nog een keer allemaal herhalen. Wellicht springen de andere wel weer in met het instabiele monetaire systeem waar we momenteel in zitten. Volg je het nieuws? Hier wat nieuws. https://www.thisismoney.c...-open-negative-rates.html

Dit is o.a. hoe daar op gereageerd wordt: https://twitter.com/micha...tatus/1305850568531947520
Ik denk dat het onverstandig is de vele signalen te negeren.

[ Voor 24% gewijzigd door Liberteh op 19-09-2020 12:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

That sucks man...

Proberen eerder je verlies te nemen? Of nog beter; je inkooppunten te verbeteren?

Ik denk altijd maar zo; beter een hele lage inkoop, die mislopen, en een eventuele pump missen dan hoge inkooppunten pakken die uitdraaien op verlies...

Ik heb ook altijd wat lage buyorders staan, veelal worden die niet gevuld maar soms wel en dan pak je al snel een ritje met 10-30% zonder lang in coins te zitten of stress.

Ik trade erg weinig maar de laatste 7 trades waren op die manier allemaal winstgevend. Als je een lage inkoop hit sta je vaak heel snel ook alweer in de plus en dat maakt het ook extra relaxt om dan mee te liften.

Geduld is een schone zaak, vaak is FOMO het geen wat roet in het eten gooit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 12:54:
[...]

That sucks man...

Proberen eerder je verlies te nemen? Of nog beter; je inkooppunten te verbeteren?

Ik denk altijd maar zo; beter een hele lage inkoop, die mislopen, en een eventuele pump missen dan hoge inkooppunten pakken die uitdraaien op verlies...

Ik heb ook altijd wat lage buyorders staan, veelal worden die niet gevuld maar soms wel en dan pak je al snel een ritje met 10-30% zonder lang in coins te zitten of stress.

Ik trade erg weinig maar de laatste 7 trades waren op die manier allemaal winstgevend. Als je een lage inkoop hit sta je vaak heel snel ook alweer in de plus en dat maakt het ook extra relaxt om dan mee te liften.

Geduld is een schone zaak, vaak is FOMO het geen wat roet in het eten gooit.
Nou zat al dagen op verlies en beiden gingen alleen maar verder om laag, dus was gewoon verlies beperken, deels goed kunnen maken UNI. maar ja nu gaan beide bel en wing omhoog :P no worries, ben er niet emo over. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Azer schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 12:43:
[...]

Fiat geld is inderdaad super veilig. Bijvoorbeeld de Venezolaanse Bolivar.

Voor een miljoen heb je al een broodje pindakaas.

Het ligt daar letterlijk als gebruikt wc papier in de goten.

Afbeeldingslocatie: https://www.snopes.com/tachyon/2019/04/the-donald-venezuela.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liberteh

Liberteh

Verwijderd schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 13:03:
[...]

[Afbeelding]
In Instanbul hebben ze ook een extra optie beschikbaar gemaakt sinds de Lira de Bolivar achterna gaat...
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/v7e8inw3cm311.jpg

Verwijderd

Liberteh schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 13:05:
[...]

In Instanbul hebben ze ook een extra optie beschikbaar gemaakt sinds de Lira de Bolivar achterna gaat...
[Afbeelding]
Gelukkig is dat voor ons een ver van mijn bed show.

Net als bijvoorbeeld uitbraken van type corona virussen ooit waren. Hey, wacht eens... :+

Het kan verkeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liberteh

Liberteh

Verwijderd schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 13:09:
[...]

Gelukkig is dat voor ons een ver van mijn bed show.

Net als bijvoorbeeld uitbraken van type corona virussen ooit waren. Hey, wacht eens... :+

Het kan verkeren.
Nee joh, niet in het stabiele Nederland. Wij zijn onverwoestbaar positief. :))))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liberteh

Liberteh

Liberteh schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 11:34:
Mooie bullflag op de 4H UNI chart. ;)
Breakout. Have fun mensen die in UNI zitten. Ik heb niks (gehad) :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Machlah
Liberteh schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 13:16:
[...]

Breakout. Have fun mensen die in UNI zitten. Ik heb niks (gehad) :)
Nice, zie hem gaan ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:21
Verwijderd schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 13:03:
[...]

[Afbeelding]
Google ; RSR RSV 😉

• Azer
  • Niet online
Liberteh schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 12:49:
[...]

Het is je allemaal al meerdere malen uitgelegd door meerdere mensen in dit topic, Azer. Ik ga het niet nog een keer allemaal herhalen. Wellicht springen de andere wel weer in met het instabiele monetaire systeem waar we momenteel in zitten. Volg je het nieuws? Hier wat nieuws. https://www.thisismoney.c...-open-negative-rates.html

Dit is o.a. hoe daar op gereageerd wordt: https://twitter.com/micha...tatus/1305850568531947520
Ik denk dat het onverstandig is de vele signalen te negeren.
Ik ben het helemaal met je eens dat er een heleboel mis is met ons huidige monetaire systeem, maar gebaseerd op de huidige prijshistorie is BTC een stuk volatieler dan USDT/USD of EURO. Dat zijn de munten die ik bedoel als ik zeg fiat. Bitcoin heeft in de afgelopen jaren meerdere dips gehad van 70% of meer. Dat zijn dips die bij USD/EUR tot nu toe niet zijn voorgekomen.

Ik reageerde op het feit dat je iemand het advies gaf dat hij sats moest verzamelen in plaats van fiat geld. Daar ben ik het niet mee eens, ondanks dat ik geloof in Bitcoin en een groot gedeelte van mijn portfolio in Bitcoin zit. Bitcoin is een zeer risicovolle investering en een daling van 10/20% in een tijdspanne van één of twee dagen komt vrijwel elke maand voor. Niet iedereen zit te wachten op een portfolio daling van 10/20% in een korte tijdspanne. Dat is een risicoprofiel dat bij je moet passen.

[ Voor 3% gewijzigd door Azer op 19-09-2020 13:41 ]

• Liberteh

Liberteh

Azer schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 13:37:
[...]

Ik ben het helemaal met je eens dat er een heleboel mis is met ons huidige monetaire systeem, maar gebaseerd op de huidige prijshistorie is BTC een stuk volatieler dan USDT/USD of EURO. Dat zijn de munten die ik bedoel als ik zeg fiat. Bitcoin heeft in de afgelopen jaren meerdere dips gehad van 70% of meer. Dat zijn dips die je bij USD/EUR tot nu toe niet zijn voorgekomen.

Ik reageerde op het feit dat je iemand het advies gaf dat hij sats moest verzamelen in plaats van fiat geld. Daar ben ik het niet mee eens, ondanks dat ik geloof in Bitcoin en een groot gedeelte van mijn portfolio in Bitcoin zit. Bitcoin is een zeer risicovolle investering en een daling van 10/20% in een tijdspanne van één of twee dagen komt vrijwel elke maand voor. Niet iedereen zit te wachten op een portfolio daling van 10/20% in een korte tijdspanne. Dat is een risicoprofiel dat bij je moet passen.
Mijn advies was omtrent de crypto wereld. Als ik het goed inschat dan heeft hij gewoon geld omgezet in crypto en probeert hij daar geld mee te verdienen zonder het steeds om te zetten naar geld op zijn rekening.
Zoals de meeste van ons geld probeerde te verdienen met de ICO's in 2017 ;)

Ik adviseer niemand als zijn vermogen om te zetten in crypto. Ik zou wel iedereen willen adviseren een beetje kritisch te kijken naar wat er momenteel gaande is (buiten crypto om) en daar zelf conclusies uit te trekken. Jij bent volgens mij iets ouder dan ik... geld is geen geld meer. Het wordt minder waard maar we krijgen al een tijdje geen evenredige rente er voor terug. Nu dreigt de situatie te ontstaan dat je ook nog geld moet betalen als consument als het op je spaarrekening staat. Net als BTC/USDT omhoog en UNI/BTC omhoog (zoals we nu zien) zal ook je vermogen exponentieel dalen als die 2 gegeven van toepassing zijn. Maar mensen kijken graag alleen naar UNI/USDT omdat dat makkelijker is.
Vroeger verdiende je dus geld als je het simpel weg op je spaarrekening had staan. Nu moet je minimaal in aandelen investeren wil je dezelfde "welvaart" als 30-50 jaar geleden realiseren.

[ Voor 24% gewijzigd door Liberteh op 19-09-2020 13:46 ]

Verwijderd

Liberteh schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 13:41:
[...]

Mijn advies was omtrent de crypto wereld. Als ik het goed inschat dan heeft hij gewoon geld omgezet in crypto en probeert hij daar geld mee te verdienen zonder het steeds om te zetten naar geld op zijn rekening.

Ik adviseer niemand als zijn vermogen om te zetten in crypto. Ik zou wel iedereen willen adviseren een beetje kritisch te kijken naar wat er momenteel gaande is (buiten crypto om) en daar zelf conclusies uit te trekken. Jij bent volgens mij iets ouder dan ik... geld is geen geld meer. Het wordt minder waard maar we krijgen al een tijdje geen evenredige rente er voor terug. Nu dreigt de situatie te ontstaan dat je ook nog geld moet betalen als consument als het op je spaarrekening staat. Net als BTC/USDT omhoog en UNI/BTC omhoog (zoals we nu zien) zal ook je vermogen exponentieel dalen als die 2 gegeven van toepassing zijn. Maar mensen kijken graag alleen naar UNI/USDT omdat dat makkelijker is.
uiteindelijke doel is meer BTC ;) maar als FIAT stabieler is op het moment dan is het prima om daar even te parkeren.

• Liberteh

Liberteh

Verwijderd schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 13:46:
[...]

uiteindelijke doel is meer BTC ;) maar als FIAT stabieler is op het moment dan is het prima om daar even te parkeren.
Was de mijne ook in 2016/2017 en guess what... nu probeer ik goede adviezen te geven op basis van eerdere ervaringen! :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Liberteh

Liberteh

BTC MOON

Verwijderd

Nee UNI is de nieuwe YFI en BTC !!!! :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:13
Verwijderd schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 13:48:
[...]

We kijken over een paar maanden nog eens ;)

Zero.

Verwijderd

Pelox schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 13:49:
[...]

Als het de nieuwe BTC is dan tot over 6 a 7 jaar :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:13
Verwijderd schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 13:51:
[...]

Als het de nieuwe BTC is dan tot over 6 a 7 jaar :>
Zoveel geduld heb ik niet. Dan ben ik al bijna met pensioen.

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liberteh

Liberteh

Verwijderd schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 13:48:
[...]

Pelox schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 13:49:
[...]

Een heleboel mensen in dit topic hebben Bitcoin nog hélémáááááál d'r ding niet zien doen. Je ziet het vanzelf. Aan het aantal sats dat daalt.

[ Voor 25% gewijzigd door Liberteh op 19-09-2020 13:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azer
  • Niet online
Liberteh schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 13:41:
[...]

Vroeger verdiende je dus geld als je het simpel weg op je spaarrekening had staan. Nu moet je minimaal in aandelen investeren wil je dezelfde "welvaart" als 30-50 jaar geleden realiseren.
Eens, tegenwoordig wordt je gestraft als je geld op een spaarrekening hebt staan. Hierdoor wordt het aantal beleggers steeds groter. Mensen die van zichzelf risico avers zijn, kopen nu aandelen en/of cryptocurrencies, omdat het alternatief is dat hun geld steeds minder waard wordt.

Ik denk trouwens niet dat mensen op de UNI/USDT markt handelen omdat dat makkelijker is. Ik denk dat ze er handelen omdat die markt meer volume heeft. De volgende vraag is dan natuurlijk: Waarom heeft de USDT markt meer volume? Dat is omdat USDT een veel stabielere asset is dan BTC en mensen over het algemeen dus minder risico willen nemen.

Nog niet zo lang geleden waren de BTC/altcoin markten de grootste cryptomarkten. Tegenwoordig is het volume op de USDT/altcoin markten veel groter. Dat is niet omdat mensen niet langer geloven in de waarde van BTC. Dat is omdat mensen niet hun volledige portfolio in BTC willen hebben om altcoins te traden. Daar zit namelijk een behoorlijk hoog risico profiel aan vast. Het handelen in altcoins kent al genoeg risico op zichzelf, het is niet nodig om daar nog een extra risicofactor aan te hangen door dat exclusief te doen op de BTC markt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Liberteh

Liberteh

Azer schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 13:59:
[...]

Eens, tegenwoordig wordt je gestraft als je geld op een spaarrekening hebt staan. Hierdoor wordt het aantal beleggers steeds groter. Mensen die van zichzelf risico avers zijn, kopen nu aandelen en/of cryptocurrencies, omdat het alternatief is dat hun geld steeds minder waard wordt.

Ik denk trouwens niet dat mensen op de UNI/USDT markt handelen omdat dat makkelijker is. Ik denk dat ze er handelen omdat die markt meer volume heeft. De volgende vraag is dan natuurlijk: Waarom heeft de USDT markt meer volume? Dat is omdat USDT een veel stabielere asset is dan BTC en mensen over het algemeen dus minder risico willen nemen.

Nog niet zo lang geleden waren de BTC/altcoin markten de grootste cryptomarkten. Tegenwoordig is het volume op de USDT/altcoin markten veel groter. Dat is niet omdat mensen niet langer geloven in de waarde van BTC. Dat is omdat mensen niet hun volledige portfolio in BTC willen hebben om altcoins te traden. Daar zit namelijk een behoorlijk hoog risico profiel aan vast. Het handelen in altcoins kent al genoeg risico op zichzelf, het is niet nodig om daar nog een extra risicofactor aan te hangen door dat exclusief te doen op de BTC markt.
Misschien vindt de meute dat, dat zie je terug op Binance. De grootste exchanges met de kleinste transacties. Maar ik probeer je dus te laten zien wat de grote jongens doen. De centrale banken kochten voor corona al record aantal goud in. Warren Buffet is volledig uit fiat gebaseerde investeringen en gaat over naar goud. MicroStrategy zegt "we gaan onze hoop fiat inruilen voor iets anders" (niet zomaar...)

Misschien heeft het iets te maken met de triljoenen (1tje heeft 000000000000000000 nullen) die zijn bijgedrukt. Laat staan de hoeveelheid dit jaar. Het feit dat wij niet kunnen behappen wat een triljoen precies is zegt meer dan genoeg. 21 miljoen daarentegen, dat snap ik wel.
Niemand snapt nog waar het over gaat als we het over triljoenen hebben. En dat weten ze. :D
En dat doen ze dus met een druk op de knop. Niet van de drukpers maar van de computer. Oneindig. Zoveel ze nodig hebben. En dat kan dus niet met bitcoin.

HEB IK HET TOCH WEER UITGELEGD HE! NU ECHT DE LAATSTE KEER AZER :(

10 jaar de tijd gehad om die ene bug te vinden die bitcoin waardeloos zou maken. Overheden, criminelen, hackers, security experts. De hele reutemeut. Het enige wat bitcoin kan stoppen is als het internet versplintert raakt en we wereldwijd intranetten gaan krijgen, zeg maar. Maar je bent zelf ook technisch onderlegd, ik hoop dat je dat zelf ook al wel hebt ingezien.

[ Voor 13% gewijzigd door Liberteh op 19-09-2020 14:16 ]

Verwijderd

Liberteh schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 14:12:
[...]

Misschien vindt de meute dat, dat zie je terug op Binance. De grootste exchanges met de kleinste transacties. Maar ik probeer je dus te laten zien wat de grote jongens doen. De centrale banken kochten voor corona al record aantal goud in. Warren Buffet is volledig uit fiat gebaseerde investeringen en gaat over naar goud. MicroStrategy zegt "we gaan onze hoop fiat inruilen voor iets anders" (niet zomaar...)

Misschien heeft het iets te maken met de triljoenen (1tje heeft 000000000000000000 nullen) die zijn bijgedrukt. Laat staan de hoeveelheid dit jaar. Het feit dat wij niet kunnen behappen wat een triljoen precies is zegt meer dan genoeg. 21 miljoen daarentegen, dat snap ik wel.
Niemand snapt nog waar het over gaat als we het over triljoenen hebben. En dat weten ze. :D
En dat doen ze dus met een druk op de knop. Niet van de drukpers maar van de computer. Oneindig. Zoveel ze nodig hebben. En dat kan dus niet met bitcoin.

Dus BTC naar de moon zeg je ? das toch het nieuwe goud, Of moet ik nu Bitcoin gold kopen

• Liberteh

Liberteh

Verwijderd schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 14:16:
[...]

Dus BTC naar de moon zeg je ? das toch het nieuwe goud, Of moet ik nu Bitcoin gold kopen
Ziet er wel naar uit hé. Anders was ie wel richting de 0 gegaan ipv 200% omhoog sinds de low van dit jaar. 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Azer
  • Niet online
Liberteh schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 14:12:
[...]

10 jaar de tijd gehad om die ene bug te vinden die bitcoin waardeloos zou maken. Overheden, criminelen, hackers, security experts. De hele reutemeut. Het enige wat bitcoin kan stoppen is als het internet versplintert raakt en we wereldwijd intranetten gaan krijgen, zeg maar. Maar je bent zelf ook technisch onderlegd, ik hoop dat je dat zelf ook al wel hebt ingezien.
Het lijkt erop dat je mij probeert te overtuigen van de waarde van Bitcoin en de fouten in ons monetaire systeem. Dat hoeft niet, ik heb al Bitcoin en ik ben me bewust van wat er allemaal mis gaat in de wereld. Ik vermoed echter dat als er een grote crash komt van ons monetaire systeem, dat Bitcoin dan harder in elkaar stort dan USD/EUR. Een hoop mensen hier lijken te denken dat Bitcoin een relatief safe asset is in het geval van een crisis, maar dat is het naar mijn mening niet. Dat hebben we in maart gezien en ik denk dat we dat later dit jaar nog een keer gaan zien.

• Liberteh

Liberteh

Azer schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 14:24:
[...]

Het lijkt erop dat je mij probeert te overtuigen van de waarde van Bitcoin en de fouten in ons monetaire systeem. Dat hoeft niet, ik heb al Bitcoin en ik ben me bewust van wat er allemaal mis gaat in de wereld. Ik vermoed echter dat als er een grote crash komt van ons monetaire systeem, dat Bitcoin dan harder in elkaar stort dat de USD/EUR. Een hoop mensen hier lijken te denken dat Bitcoin een relatief safe asset is in het geval van een crisis, maar dat is het naar mijn mening niet. Dat hebben we in maart gezien en ik denk dat we dat later dit jaar nog een keer gaan zien.
Wat een grap. Als jij in februari bitcoins hebt gekocht en je hebt die nu nog. Hoe sta je er dan voor? 8)7

• Azer
  • Niet online
Liberteh schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 14:26:
[...]

Wat een grap. Als jij in februari bitcoins hebt gekocht en je hebt die nu nog. Hoe sta je er dan voor? 8)7
Dat is enkel omdat de crisis is gecanceled door heel veel dollars bij te printen. Dit heeft ervoor gezorgd dat de aandelenbeurs weer omhoog ging en het er op lijkt dat de economie is hersteld. Zoals je zelf ook aangaf is dit slechts een illusie. De kans is groot dat we de crisis slechts hebben uitgesteld. In maart was er een relatief grote dip in de aandelenmarkt. Bitcoin stortte echter nog veel harder in. Daarna herstelde zowel de beurs als Bitcoin.

Ik vermoed echter dat bij een volgende crisis precies hetzelfde gaat gebeuren. Als er dan geen snel herstel is zoals in maart, verwacht ik dat de koers van bitcoin niet zo snel zal herstellen als in maart.

Dat is mijn mening en daar kan je zelf heel anders over denken. Het is niet erg om van mening te verschillen. Het is niet nodig om je zo aangevallen te voelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liberteh

Liberteh

Azer schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 14:30:
[...]

Dat is enkel omdat de crisis is gecanceled door heel veel dollars bij te printen. Dit heeft ervoor gezorgd dat de aandelenbeurs weer omhoog ging en het er op lijkt dat de economie is hersteld. Zoals je zelf ook aangaf is dit slechts een illusie. De kans is groot dat we de crisis slechts hebben uitgesteld. In maart was er een relatief grote dip in de aandelenmarkt. Bitcoin stortte echter nog veel harder in. Daarna herstelde zowel de beurs als Bitcoin.

Ik vermoed echter dat bij een volgende crisis precies hetzelfde gaat gebeuren. Als er dan geen snel herstel is zoals in maart, verwacht ik dat de koers van bitcoin niet zo snel zal herstellen als in maart.

Dat is mijn mening en daar kan je zelf heel anders over denken. Het is niet erg om van mening te verschillen. Het is niet nodig om je zo aangevallen te voelen.
Als alles crasht heb je volgens mij ook vrijwel niks meer aan fiat. Dusssss allemaal maar goud kopen? Lijkt me de beste optie, dan. Is dan alleen vervelend als de overheden en de grote geld meneertjes er mee van door gaan (bitcoins) door alle FUD, regelgeving e.d. zoals ze ook 60-70 jaar geleden met goud gedaan hebben. Wie heeft nu het meeste (nog niet te beginnen over de waarde (zag 600%+ staan op goudkoers site t.o.v. 20 jaar terug!))?

[ Voor 3% gewijzigd door Liberteh op 19-09-2020 14:34 ]

• Bever!
  • Laatst online: 10-10 22:37

Bever!

3

Liberteh schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 14:32:
[...]

Als alles crasht heb je volgens mij ook vrijwel niks meer aan fiat. Dusssss allemaal maar goud kopen? Lijkt me de beste optie, dan. Is dan alleen vervelend als de overheden en de grote geld meneertjes er mee van door gaan (bitcoins) door alle FUD, regelgeving e.d. zoals ze ook 60-70 jaar geleden met goud gedaan hebben. Wie heeft nu het meeste?
Als alles crasht kan je beste in dollars zitten of in yen

• Liberteh

Liberteh

Bever! schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 14:33:
[...]

Als alles crasht kan je beste in dollars zitten of in yen
Hoezo? Als er opeens 5 miljoen extra bitcoins gemined kunnen worden of op de markt komen dan daalt de prijs van 1 bitcoin toch drastisch? Schaarste maakt waarde(vast)

[ Voor 4% gewijzigd door Liberteh op 19-09-2020 14:35 ]

Verwijderd

Liberteh schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 14:34:
[...]

Hoezo? Als er opeens 5 miljoen extra bitcoins gemined kunnen worden of op de markt komen dan daalt de prijs van 1 bitcoin toch drastisch? Schaarste maakt waarde(vast)
of de mensen die het nu als vangnet gebruiken willen dan cashen en verkopen masaal ?

• Azer
  • Niet online
Liberteh schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 14:32:
[...]

Als alles crasht heb je volgens mij ook vrijwel niks meer aan fiat. Dusssss allemaal maar goud kopen? Lijkt me de beste optie, dan. Is dan alleen vervelend als de overheden en de grote geld meneertjes er mee van door gaan (bitcoins) door alle FUD, regelgeving e.d. zoals ze ook 60-70 jaar geleden met goud gedaan hebben. Wie heeft nu het meeste?
Toen in maart de boel crashte is mijn fiat niet 70% minder waard geworden, terwijl mijn bitcoins wel 70% minder waard waren. Dat is het verschil. Stel nu dat het hele monetaire systeem zou crashen, dat betekent dat ons hele economische stelsel een gigantische klap krijgt. Werkeloosheid, armoede en wellicht zelfs voedselschaarste worden dan enorme problemen, zelfs in de westerse wereld. Denk je dan echt dat Bitcoin, de meeste speculatieve asset tot nu toe de nieuwe currency van de wereld gaat worden? Ik denk zelf van niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Machlah
Azer schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 14:36:
[...]
Denk je dan echt dat Bitcoin, de meeste speculatieve asset tot nu toe de nieuwe currency van de wereld gaat worden? Ik denk zelf van niet.
Tuurlijk niet, die rol is voor andere coins weg gelegd, zoals bijvoorbeeld Tron of Verge.

• Liberteh

Liberteh

Azer schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 14:36:
[...]

Toen in maart de boel crashte is mijn fiat niet 70% minder waard geworden, terwijl mijn bitcoins wel 70% minder waard waren. Dat is het verschil. Stel nu dat het hele monetaire systeem zou crashen, dat betekent dat ons hele economische stelsel een gigantische klap krijgt. Werkeloosheid, armoede en wellicht zelfs voedselschaarste worden dan enorme problemen, zelfs in de westerse wereld. Denk je dan echt dat Bitcoin, de meeste speculatieve asset tot nu toe de nieuwe currency van de wereld gaat worden? Ik denk zelf van niet.
Currency? Hoe kom je daar bij. Als het er op aankomt kan ik een stukje goud voor je afwegen en je zo betalen maar dat klinkt toch ook niet aannemelijk? waarom hebben we goud eigenlijk? Als jij in dat geval ook crypto accepteert dan is mijn preferentie je in een shitcoin met snelle tx en lage fee te betalen. Dat is wat geld uit de muur is t.o.v. goud. Een shitcoin. Hoe het ook gaat, de digitale revolutie is hier. Wat denk je? Dat armoede dat gaat tegenhouden? Iedereen heeft bijna glas in z'n huis liggen tegenwoordig. Ook de sociale huurwoningen. Mensen in derde wereldlanden hebben tegenwoordig zelfs een moderne mobiele telefoon. Er zijn satalieten de dampkring in gestuurd om gebieden van internet te voorzien. Dat gaan we niet inleveren, hoe slecht het er ook voor komt te staan wereldwijd (wat overigens ook allemaal in ons hoofd zit).
Ik weet nog wel de tegengeluiden toen de strippenkaart werd afgeschaft. Nog 10 jaar en dan is dat antiek en kan je net als floppies een leuk verhaal vertellen over iets dat uitgestorven is.

[ Voor 33% gewijzigd door Liberteh op 19-09-2020 14:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

Liberteh schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 14:34:
[...]

Grappig hoe iedereen ineens een macro econoom is omdat de fed ctrl p doet. Wereldwijde vraag naar usd is vele malen groter dan er aan dollars zijn. Alle wereldhandel is in usd, schuld gedenomineerd in usd is groter dan usd aanbod. Dusf kunnen ze dit heeeeel lang blijven doen voordat het een significant effect heeft. De reden dat je in usd of yen wilt zitten is omdat in een super sterke crash iedereen uit zijn posities (wordt) gezet en ze simpelweg liquide middelen moeten hebben

• Liberteh

Liberteh

Bever! schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 14:42:
[...]

Grappig hoe iedereen ineens een macro econoom is omdat de fed ctrl p doet. Wereldwijde vraag naar usd is vele malen groter dan er aan dollars zijn. Alle wereldhandel is in usd, schuld gedenomineerd in usd is groter dan usd aanbod. Dusf kunnen ze dit heeeeel lang blijven doen voordat het een significant effect heeft. De reden dat je in usd of yen wilt zitten is omdat in een super sterke crash iedereen uit zijn posities (wordt) gezet en ze simpelweg liquide middelen moeten hebben
Ja, dat was in maart. Kijk eens goed wat er daarna met de $ is gebeurd. Meeste overheden zijn bezig met een digitale munt. Bijna alle currencies zijn historisch gezien "bejaard". Wellicht valt de transitie mee, wellicht komen ze opeens met een aankondiging voor een vervanger. Dan wil je niet diep in die betreffende currency zitten.

[ Voor 16% gewijzigd door Liberteh op 19-09-2020 14:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Bitcoin, ETH, LINK, DOT en UNI doen het prima, hopelijk een mooie doorstart van de bullrun!

• Bever!

Bever!

3

Liberteh schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 14:44:
[...]

Ja, dat was in maart. Kijk eens goed wat er daarna met de $ is gebeurd. Meeste overheden zijn bezig met een digitale munt. Bijna alle currencies zijn historisch gezien "bejaard". Wellicht valt de transitie mee, wellicht komen ze opeens met een aankondiging voor een vervanger. Dan wil je niet diep in die betreffende currency zitten.
Is goed

• Azer
  • Niet online
Liberteh schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 14:38:
[...]

Currency? Hoe kom je daar bij. Als het er op aankomt kan ik een stukje goud voor je afwegen en je zo betalen maar dat klinkt toch ook niet aannemelijk? waarom hebben we goud eigenlijk? Als jij in dat geval ook crypto accepteert dan is mijn preferentie je in een shitcoin met snelle tx en lage fee te verzenden. Dat is wat geld uit de muur is t.o.v. goud. Een shitcoin.
Currency, je weet wel, waar Bitcoin origineel voor bedoeld was volgens de whitepaper. Daarna bleek dat het daar te traag en duur voor was. Toen werd het een store of value zoals goud. Toen bleek in maart dat bitcoin een hele slechte store of value was, omdat het nog harder crashte dan de rest van de markt. Dus wat is het nu eigenlijk wel? Naar mijn mening: Een zeer speculatieve asset om mee te handelen. Niets meer en niets minder.

Goud zakte overigens ook in elkaar tijdens de financiele crisis van 2008. Van $1178 naar $876. Ook niet echt waardevast in het geval van een crisis dus. Het kan alsnog een goede investering zijn, net als Bitcoin. Maar in het geval van een crisis is tot nu toe is USD/EUR een veel stabielere asset gebleken. Dat is puur gebaseerd op de feitelijke historie.

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

Taro schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 14:45:
Bitcoin, ETH, LINK, DOT en UNI doen het prima, hopelijk een mooie doorstart van de bullrun!
Had gisteren UNI shorted, pijnlijke dag geweest :/

Verwijderd

We gaan het meemaken boys.

HODL.

Verwijderd

Ik zet gewoon in op Bitcoin, en als alles toch helemaal naar de tering gaat dan maakt het geen fuck meer uit waar je in zit.

Zodra er massale voedselschaarste en dus honger uitbreekt in de westerse en oosterse landen is de shit compleet en of je dan USD, YEN, goud of SUSHI hebt maakt dan ook weinig meer uit.

Dus koop een mooie luchtbuks van je winsten nu het nog kan, en oefen wat met mikken.

Dan kan je altijd nog een kraai of een meeuw poppen voor boven het vuurtje in je woonkamer.

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Bitcoin tikt tegen de MA7 op de weekly aan. Daar doorheen en dan heb ik er weer veel meer vertrouwen in.

Ik zit echter al all-in, dus kan niet meer meehelpen. Steken jullie er nog even wat fiat in?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0BLuJLhTcXFHzhb3lpVZNwr7nGo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OICUS6Kk3q2oA1WVuEmCVpvM.png?f=fotoalbum_large

• Stokstaart
Niet alles hoeft in 1 asset toch? Spreiding is volgens mij het antwoord. Als ik eenmaal in de positie ben om een aanzienlijk bedrag weg te moeten zetten gaat gewoon in van alles wat. Tenzij de crisis op dat moment in het dal zit, dan gaat alles in aandelen / vastgoed / crypto.

• Stokstaart
Waar zien jullie trouwens UNI eindigen in marketcap? Ik hoor meningen over een plek naast BNB al lijkt me een prijs van $ 42 een beetje gortig. Niet ondenkbaar natuurlijk maar even benieuwd naar jullie ATH verwachting..

Verwijderd

komaan UNI ik zoek weer een goed instap moment val maar lekker terug naar 6.9

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2020 15:20 ]

• Stokstaart
Verwijderd schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 15:19:
komaan UNI ik zoek weer een goed instap moment val maar lekker terug naar 6.9
7.3 S/R flip houdt t tot zover.. Weet niet of 6.9 nog komt, target van triangle is richting $10 (als alles goed loopt).

Edit: maar je kan toch een aantal lage orders zetten? Altijd fijn om een lage wick te pakken, trade een stuk rustiger..

[ Voor 17% gewijzigd door Stokstaart op 19-09-2020 15:25 ]

Verwijderd

Stokstaart schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 15:24:
[...]

7.3 S/R flip houdt t tot zover.. Weet niet of 6.9 nog komt, target van triangle is richting $10 (als alles goed loopt).
ja was ik al bang voor, maar wil lager instappen dan waar ik ben uitgestapt :+

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2020 15:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stokstaart
Verwijderd schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 15:26:
[...]

ja was ik al bang voor, maar wil lager instappen dan waar ik ben uitgestapt :+
Snap ik, ik ken de gekrenkte eer icm OCD problematiek :D

Verwijderd

Stokstaart schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 15:28:
[...]

Snap ik, ik ken de gekrenkte eer icm OCD problematiek :D
op hetzelfde niveau instappen als waar je bent uitgestapt is natuurlijk geen probleem ALS HET DAARNA NAAR DE MAAN GAAT

• vortexnl1982
Taro schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 14:45:
Vind je? Link is vet gezakt. Dot en yfi blijken ook een beetje hangen nu.

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
vortexnl1982 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 15:35:
[...]

Vind je? Link is vet gezakt. Dot en yfi blijken ook een beetje hangen nu.
LINK staat in het rood tov 24 uur geleden, maar staat wel hoger dan mijn instappunt van gisteren :)

• vortexnl1982
Taro schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 15:55:
[...]

LINK staat in het rood tov 24 uur geleden, maar staat wel hoger dan mijn instappunt van gisteren :)
Haha ja dan is het lekker. Zoals ik zei zat ik er al te lang in.

Heb wat sushi gekocht. Lijkt wel alsof sushi een beetje uit gebodemd is.

• Machlah
Beetje met UNI aan het kloten met de @Taro guidelines op de MA7 en gaat best aardig moet ik zeggen. Hoe gebruik je de MA25 verder?
Pagina: 1 ... 46 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
  • Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
  • Geen links met referral, geen gebedel om invites.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!