Bepaal sowieso voor jezelf altijd een moment waarop je de handdoek in de ring gaat gooien, anders blijf je toch vaak langer zitten dan je eigenlijk had moeten doen.
Er komt ook een moment waarop men bepaalde bedragen bij een cryptocurrency als "laag" gaat ervaren en dus in gaat stappen.
Een koers/bedrag went en YFI nu op 29k kopen klinkt voor velen al mooi als die eerder vandaag nog de 38k heeft aangetikt, want dat bedrag zou dus zo weer gehaald kunnen worden. Aan de andere kant zien weinig mensen hier bijv. Bitcoin nog als een scam en is het scam gehalte van YFI vele malen hoger. Daarnaast is de stijging te snel gegaan, dus kan de daling ook enorm snel gaan.
Laten we wel wezen, veel mensen zouden nu zonder problemen op 11.6k in Bitcoin stappen, dat is puur omdat de koers al vaker op dit punt en ook hoger en lager is geweest. Het voelt dus stabieler, maar er is ook bij Bitcoin enorm veel ruimte naar beneden en dat kan binnen enkele uren ook al gebeuren, toch zijn we daar allemaal minder voorzichtig mee.
Benieuwd of YFI here to stay is, of dat het gewoon nu een tijdelijke hype is. Ik vermoed dat laatste. Blijf in ieder geval erg voorzichtig, stap niet in als je het eigenlijk niet aandurft. Stap alleen in als je bereid bent om binnen een uur 10k van de koers af te zien gaan.
Mijn strategie bij YFI vanaf nu: Bepaal wat je er maximaal in wilt steken (lees: Wat je maximaal volledig kwijt wil raken), deel dat door bijv 4. Koop steeds voor 25% in en koop bij als hij verder stijgt, stel een stop loss in boven het eerste aankoopbedrag. Stijgt hij verder, koop nogmaals 25% in nadat je de stop loss weer hebt verhoogd. Repeat, repeat. Daalt hij na je eerste instapmoment: Zorg dat je een stop loss hebt staan en met je vinger boven de verkoop knop kunt hoveren. Verkoop dan bijv. 50% en kijk het even verder aan, of verkoop direct alles als je je er niet ok bij voelt (maar dan had je eigenlijk ook niet in moeten stappen).
Ik kijk of ik het zo weer aandurf, of verder ga naar een andere coin.
Edit: Ingestapt en stop loss vlak onder de 3m MA25 staan:
:fill(white):strip_exif()/f/image/Uj9zwa4kngh0X2GieTnfpRio.png?f=user_large)
Sorry voor de market orders
Edit 2: Inmiddels de stop loss naar 31.425 (in profit) verhoogd.
Edit 3: Stop loss geraakt.
[
Voor 13% gewijzigd door
Taro op 30-08-2020 14:30
]