[ZT] [Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 101 102 Laatste
Acties:
  • 302.336 views

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 22:35

Mooody

elmoody

uNoTopia schreef op donderdag 12 november 2020 @ 23:05:
[...]

80-90% pullbacks zijn toch niet vreemd in crypto? 30k --> 3-6k is nog steeds mogelijk.
Wanneer heeft BTC voor het laatst een 80-90% pullback gemaakt?

Je haalt BTC en altcoins door elkaar denk ik :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Op 1 maart 2020 heeft Bitcoin nog de 3.782 aangetikt. Een keer 4k of 6k is geen enkel probleem, het gaat erom dat dat niet te lang duurt want dan daalt het vertrouwen teveel en gaan inderdaad de modellen op de schop.

Maar als Bitcoin inderdaad weer in die regionen terechtkomt koop ik bij en zet ik het apart.

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 (+16 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Mooooody schreef op donderdag 12 november 2020 @ 23:04:
[...]
Whales zullen dit model maar al te graag vast willen houden, omdat anders al die potentiele slachtoffers zullen afhaken.
Dan zouden alle whales samen moeten gaan werken om dit voor elkaar te krijgen. Zelfs met een miljard dollar aan BTC ben je niet sterk genoeg als whale om een val te voorkomen. Dus als whales het vast willen zouden zou er ergens een complot moeten zijn met alle whales om de koers te reguleren. Ik geloof daar helemaal niets van persoonlijk. Sowieso denk ik dat er geen whales zijn die de koers van BTC echt kunnen beinvloeden. Tuurlijk kan ergens wel een spike omhoog of omlaag veroorzaken, maar de koers over weken of maanden lang onder controle hebben, ik denk niet dat dit zo is. Mensen met veel geld kunnen een alt pumpen en dumpen, maar BTC is veel te groot geworden waar je tig miljarden dollars nodig hebt om iets uit te kunnen halen. Ik geloof niet in al die whale verhalen als op de lange termijn koers van BTC aankomt.

• uNoTopia
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-05 08:56
Mooooody schreef op donderdag 12 november 2020 @ 23:07:
[...]

Tijdens de laatste bullrun tot medio 2018.

Maar inderdaad, NU een dergelijke dump zou wel erg onwaarschijnlijk zijn.

• kevinoku
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 07-06-2021
Tegen de $16.300 aan.. Wat een dag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeaust
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
moon?

• uNoTopia
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-05 08:56
Zetten jullie 's nachts verkooporders?
Ik twijfel nu om m'n BTC steevast voor het slapen gaan met een goeie sell order klaar te zetten om evt nog een goeie piek mee te pakken met de hoop 's ochtends weer iets lager in te stappen. Kan natuurlijk ook misgaan maar ben benieuwd hoe jullie dit doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PHPResource
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-06 23:33
uNoTopia schreef op donderdag 12 november 2020 @ 23:14:
Zetten jullie 's nachts verkooporders?
Ik twijfel nu om m'n BTC steevast voor het slapen gaan met een goeie sell order klaar te zetten om evt nog een goeie piek mee te pakken met de hoop 's ochtends weer iets lager in te stappen. Kan natuurlijk ook misgaan maar ben benieuwd hoe jullie dit doen
Het gaat mij de laatste tijd niet goed af. Zoals ik Taro al vaker heb zien typen is in- en uitstappen in een bullrun niet de meest geschikte strategie tenzij je de handen op de knoppen hebt..

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@uNoTopia Nee, ik zet in deze tijd geen sell orders en geen stop losses. De kans dat je Bitcoin hoger weer terug moet kopen is té groot. Na mijn ervaringen tijdens de run van 2017 heb ik mijzelf voorgenomen om tijdens een volgende bullrun te holden en niet constant tussen allemaal coins te wisselen. Daar helpt de Ledger vooralsnog erg goed mee :)

Het kan natuurlijk prima werken, maar ook averechts werken. Ik doe dat dus persoonlijk niet meer.

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 (+16 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
[...]

-83% in 2018 en -72% in 2019 tot in 2020.

In de tijd voor 2015 heeft ie dat nog veel vaker gedaan. Zelfs in de runs omhoog waren -30% correcties heel normaal.

• Ladonna
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 12-04 19:15
Ik heb het een paar jaar geleden gezien, toen kocht ik voor het eerst. Iedereen was aan het juichen zoals nu. Hij ging naar 12000 en daarna naar 4000 of zelfs 3000. En dat ging nog best snel.

• Mooody

Mooody

elmoody

Taro schreef op donderdag 12 november 2020 @ 23:09:
Op 1 maart 2020 heeft Bitcoin nog de 3.782 aangetikt. Een keer 4k of 6k is geen enkel probleem, het gaat erom dat dat niet te lang duurt want dan daalt het vertrouwen teveel en gaan inderdaad de modellen op de schop.

Maar als Bitcoin inderdaad weer in die regionen terechtkomt koop ik bij en zet ik het apart.
Sterker nog. Als BTC geen nieuwe ATH neer kan zetten en het dumpt naar $4k, dan loopt iedereen en zijn moeder weg van BTC. En terecht. Denk dat $8k inmiddels de nieuwe $4k is.

Bedenk ook dit: Als de adoptie maandelijks stijgt, er wekelijks miljarden dollars worden gedrukt (inflatie) en het niet lukt om stabieler te worden als asset, zal het voor veel mensen aanleiding zijn om een deurtje verder te kijken. Dit willen whales absoluut niet, dus ze gaan ons pleasen door bepaalde levels te houden.

Ik wil best mijn nek uitsteken in dit topic en hierbij jullie gerust stellen dat BTC in 2020 én 2021 niet onder de $8k zal duiken. Verder in de toekomst wil ik liever niet kijken :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PHPResource
Mooooody schreef op donderdag 12 november 2020 @ 23:23:
[...]

Sterker nog. Als BTC geen nieuwe ATH neer kan zetten en het dumpt naar $4k, dan loopt iedereen en zijn moeder weg van BTC. En terecht. Denk dat $8k inmiddels de nieuwe $4k is.

Bedenk ook dit: Als de adoptie maandelijks stijgt, er wekelijks miljarden dollars worden gedrukt (inflatie) en het niet lukt om stabieler te worden als asset, zal het voor veel mensen aanleiding zijn om een deurtje verder te kijken. Dit willen whales absoluut niet, dus ze gaan ons pleasen door bepaalde levels te houden.

Ik wil best mijn nek uitsteken in dit topic en hierbij jullie gerust stellen dat BTC in 2020 én 2021 niet onder de $8k zal duiken. Verder in de toekomst wil ik liever niet kijken :)
Ik betwijfel of whales echt zo denken. Die doen kortstondige trades om een lekker rendement te garanderen. Die blijven er met zoveel geld niet lang in zitten, veel te volatiel.

T.a.v. de inflatie kun je inderdaad afvragen of de BTC in waarde stijgt, of ons FIAT geld niet gewoon keihard devalueert momenteel.. Gelukkig zitten wij met onze crypto's dan aan de goede kant van de medaille

• Mooody

Mooody

elmoody

PilatuS schreef op donderdag 12 november 2020 @ 23:18:
[...]

-83% in 2018 en -72% in 2019 tot in 2020.

In de tijd voor 2015 heeft ie dat nog veel vaker gedaan. Zelfs in de runs omhoog waren -30% correcties heel normaal.
Ja was kut inderdaad :D

[ Voor 16% gewijzigd door Mooody op 12-11-2020 23:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:07
Mooooody schreef op donderdag 12 november 2020 @ 23:23:
[...]

!remindme 415 days
Jammer dat t.net deze functie niet heeft, ben wel benieuwd naar je voorspelling >:)

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-06 23:11
[...]

1x per 4 jaar.

• Mooody

Mooody

elmoody

PHPResource schreef op donderdag 12 november 2020 @ 23:25:
[...]

Ik betwijfel of whales echt zo denken. Die doen kortstondige trades om een lekker rendement te garanderen. Die blijven er met zoveel geld niet lang in zitten, veel te volatiel.

T.a.v. de inflatie kun je inderdaad afvragen of de BTC in waarde stijgt, of ons FIAT geld niet gewoon keihard devalueert momenteel.. Gelukkig zitten wij met onze crypto's dan aan de goede kant van de medaille
Er zijn enkele grote jongens (o.a. mining facilities) die de markt sturen. Vooral China heeft wat te zeggen over de koers.

Normaalste zaak van de wereld overigens. Zo gaat het ook met miljardenstocks op de beurzen. Het is een grote poppenkast.

Uiteindelijk zal het doel zijn om omhoog te gaan, anders haakt de meute af. Dus omhoog gaan we. Dat blijkt tot nu toe ook uit de koersontwikkeling van 2010-2020.

• PilatuS
  • Niet online
Ladonna schreef op donderdag 12 november 2020 @ 23:22:
Ik heb het een paar jaar geleden gezien, toen kocht ik voor het eerst. Iedereen was aan het juichen zoals nu. Hij ging naar 12000 en daarna naar 4000 of zelfs 3000. En dat ging nog best snel.
Sinds 2018 deden beide runs omlaag er 9 maanden of langer over om de low aan te tikken. Dat vind ik nou niet bepaald erg snel.

In het geval van een run omlaag heb je weken of maanden om je winst te pakken. Kost je waarschijnlijk wel 10 of 20% tegenover de top, maar perfect de top pakken lukt je toch niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Mooooody schreef op donderdag 12 november 2020 @ 23:31:
[...]
Uiteindelijk zal het doel zijn om omhoog te gaan, anders haakt de meute af. Dus omhoog gaan we. Dat blijkt tot nu toe ook uit de koersontwikkeling van 2010-2020.
Het is nou juist de meute die bepaald hoe het gaat. Er is geen groepje whales dat volledig aan de touwtjes trekt. Als het omlaag gaat, dan gaat het omlaag. Als de meute verkoopt dan gaat het omlaag. Er is niemand die er miljarden in gaat gooien tegen de trend in. Hoeveel geld je ook hebt, je kan niet tegen de trend in gaan en hopen de trend te keren. De enige echte whale in cryptoland is de grote groep van alle kleine en middelgrote beleggers bij elkaar. Als die allemaal in paniek gaan dumpen is het klaar, doe je niets tegen.

[ Voor 12% gewijzigd door PilatuS op 12-11-2020 23:35 ]

• Mooody

Mooody

elmoody

AlterMann schreef op donderdag 12 november 2020 @ 23:30:
[...]

!remindme 415 days
Jammer dat t.net deze functie niet heeft, ben wel benieuwd naar je voorspelling >:)
Voor die $8k ondergrens ben ik niet bang. Voor de $100k die sommige mensen binnen 2 jaar verwachten, ben ik wel bang :P

• lighting_
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 27-05 14:13
Mooooody schreef op donderdag 12 november 2020 @ 23:36:
[...]

Voor die $8k ondergrens ben ik niet bang. Voor de $100k die sommige mensen binnen 2 jaar verwachten, ben ik wel bang :P
Volgens s2f model zelfs volgend jaar

• ardana123
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 18:57
when altseason?

• Mooody

Mooody

elmoody

PilatuS schreef op donderdag 12 november 2020 @ 23:34:
[...]

Het is nou juist de meute die bepaald hoe het gaat. Er is geen groepje whales dat volledig aan de touwtjes trekt. Als het omlaag gaat, dan gaat het omlaag. Als de meute verkoopt dan gaat het omlaag. Er is niemand die er miljarden in gaat gooien tegen de trend in. Hoeveel geld je ook hebt, je kan niet tegen de trend in gaan en hopen de trend te keren. De enige echte whale in cryptoland is de grote groep van alle kleine en middelgrote beleggers bij elkaar. Als die allemaal in paniek gaan dumpen is het klaar, doe je niets tegen.
Beetje naief denk ik. Koersen zijn niet altijd (meestal niet) organisch, maar worden in grote mate beinvloed.
Als het met miljardenstocks werkt, werkt het in het mini-wereldje van crypto vast ook zo.

Zeker met enkele grote spelers zoals Coinbase, Binance e.d.
Klein voorbeeldje: Als de dump te groot wordt, gaan ze opeens offline. De meute heeft hierbij weinig inbreng. De meute bepaalt niet de prijs, daar ben ik van overtuigd. Niet spannend ofzo, zo werkt het hele financiele systeem.

[ Voor 4% gewijzigd door Mooody op 12-11-2020 23:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Zo denk ik er juist over als je zegt dat er volgens jou een groep mensen is die met elkaar alles afspreken en volledige controle hebben over de koers. Alleen met een groot complot waarbij alle grote spelers samenwerken zou dit mogelijk zijn en daar geloof ik niets van.

• Mooody

Mooody

elmoody

PilatuS schreef op donderdag 12 november 2020 @ 23:52:
[...]

Zo denk ik er juist over als je zegt dat er volgens jou een groep mensen is die met elkaar alles afspreken en volledige controle hebben over de koers. Alleen met een groot complot waarbij alle grote spelers samenwerken zou dit mogelijk zijn en daar geloof ik niets van.
Ik zeg niet dat ze dat met elkaar afspreken. Het is gewoon een gemeenschappelijk doel.
Dit is overigens een omarmde theorie, ik bedenk het niet zelf :) Manipulatie is inherent aan het systeem, de mate van mogelijke manipulatie ligt aan de adoptie (verspreiding) van het object.

[ Voor 6% gewijzigd door Mooody op 13-11-2020 00:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Mooooody schreef op donderdag 12 november 2020 @ 23:58:
[...]

Ik zeg niet dat ze dat met elkaar afspreken. Het is gewoon een gemeenschappelijk doel.
Dit is overigens een omarmde theorie, ik bedenk het niet zelf :) Manipulatie is inherent aan het systeem, de mate van mogelijke manipulatie ligt aan de adoptie (verspreiding) van het object.
Manipulatie is er sowieso, maar dan op korte termijn. Om op lange termijn de boel te manipuleren heb je aan een paar grote jongens niet genoeg als andere grote jongens iets anders willen doen. Voor de langere termijn moet je met alle grote jongens afspraken gaan maken anders kom je er niet.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• toilet_paper
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 00:39
iVibes schreef op donderdag 12 november 2020 @ 22:42:
Als de markt zo bullish is zoals nu, zorgen jullie dan dat je gehele PF al op een exchange staat om snel te kunnen schakelen/cashen?
Vaak gaan veel exchanges down als de hel echt losbreekt, of transfers duren dan dagen, storing hier, storing daar...

Als je dan je ledger nog uit je tuin moet graven en je transfers gaan vervolgens in slakkengang naar een plek om te cashen, staat BTC inmiddels alweer op 4K........ Houden jullie hier rekening mee? Of zie ik beren op de weg die er niet zijn....
Ikke wel. Heb een schema klaarliggen met punten waarop ik hoe dan ook BTC verkoop voor de longterm swings. Hoe de koers er op dat moment eruit ziet laat ik daarbij geheel buiten beschouwing. Zo heb ik bijvoorbeeld een eindje onder de ATH van 2017 een relatief grote sellorder staan (beetje frontrunnen :) ). Ook al ziet de koers er tegen die tijd uit alsof we doorstomen naar 100k, die sellorder gaat door.

Die order staat al tijden ingesteld op de exchange die ik daarvoor gebruik, dus die BTC's staan daar ook. Tussen de 20 en 30k staan er ook al enkele ingesteld, omdat de kans in mijn optiek reëel is dat we daar binnen korte termijn naartoe kunnen. Sta ik ook mooi vroeg in het orderboek. Zo niet, dan wachten we gewoon vrolijk verder.
Nog hogere sellorders staan op 'papier' en tegen de tijd dat ik het mogelijk acht dat BTC daarnaartoe zou kunnen koersen, pomp ik het benodigde te verkopen deel ruim van tevoren naar de exchange, en stel ik die order(s) in.
Maar ik verkoop nooit ineens mijn hele PF. Het is echt ladderwerk hiero.

Heb onlangs een aardig stukkie BTC verkocht voor €11.945,- Die order stond er al een jaar ofzo, gebaseerd op de high van juni 2019. Had ik daarmee beter kunnen wachten? Achteraf gezien wel. Maar ik heb die BTC aan iets van €5.000,- gekocht, dus dikke winst. In the pocket.

Zo heb ik anderzijds (extreem) lage buyorders staan. Zonder stoplosses. Dankzij zulke orders heb ik tijdens de dip afgelopen maart ook fatsoenlijk goedkoop BTC kunnen aanschaffen. Gewoon laag kopen. Ik had BTC buys staan, net boven de 7k, 6k, 5k en 4k (ook de 3k en zelfs 2k, maar ja, die zijn niet gehit).

Tot voor kort had ik wederom nieuwe buyorders staan in die regionen, omdat ik eigenlijk nog wel een 2e crash zag aankomen. Maar nu die uitblijft, en BTC er wel erg bullish uitziet heb ik die deels omhoog getrokken en heb zelfs gewoon op €11k op de buyknop gedrukt om de euro's maar in BTC te hebben zitten. Simpele voorwaarde is dat ik deze niet verkoop voordat we de nieuwe ATH naderen.

Dit staat allemaal compleet los van mijn korte termijn handelsPF, waarmee ik met leverage trade en wel degelijk stoplosses toepas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PHPResource
Mooooody schreef op donderdag 12 november 2020 @ 23:31:
[...]

Er zijn enkele grote jongens (o.a. mining facilities) die de markt sturen. Vooral China heeft wat te zeggen over de koers.

Normaalste zaak van de wereld overigens. Zo gaat het ook met miljardenstocks op de beurzen. Het is een grote poppenkast.

Dat zijn behoorlijk wat statements, heb je hier bronnen van? Uiteindelijk is het in ieders voordeel dat de koers stijgt, of je nu eigenaar bent van een mining farm of hobbyist.

Het enige wat 100 procent bepalend is voor de koers is vraag en aanbod. De vraagkant is m.i. toegenomen door beleggers die de all time high van de beurzen riskant vinden en een hedge zoeken tegen inflatie (dit alles is een aanname dat geef ik toe) maar de toegenomen interesse vanuit de beleggerswereld staat inmiddels wel vast. En de aanbodkant is recent gehalveerd #halvening2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Dat er onafhankelijk van elkaar tig whales zijn die in hodl de moeder modus zitten, dat kan prima. Maar dan heeft dit niets met manipulatie te maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toilet_paper
Het is idd niet zo dat whales altijd dezelfde plannetjes hebben he. Die zitten net zo hard te proberen elkaar te slim af te zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sD21srVV6unGE0v0VchO3L5Ofhk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WVVM6KWFhflbi6TGrKm71I2I.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Zowel op de 3 day als weekly gaat BTC nu parabolisch. Eens zien hoe lang dat goed blijft gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toilet_paper
Nu alweer bijna $16,5k...
'N heel wat leukere periode dan deze:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-8ytTumJLuAD0DybYaM9vZvnn24=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jT6JGrRugfYU3RKlquZh5WDb.jpg?f=fotoalbum_large
Toen stond ik ook nog es aanzienlijk onderwater...
'Oh mama komt dat ooit nog goed?' enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
toilet_paper schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 02:03:
'N heel wat leukere periode dan deze:
De tijd voor de val omlaag vanaf 6k was ook bagger. Een half jaar lang sideways met helemaal de laatste paar maanden nauwelijks beweging. Toen 50% er af was dan wel weer flink wat beweging :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
uNoTopia schreef op donderdag 12 november 2020 @ 23:11:
[...]

Tijdens de laatste bullrun tot medio 2018.

Maar inderdaad, NU een dergelijke dump zou wel erg onwaarschijnlijk zijn.
Waarbij bitcoin tijdens die bullrun eerst van 200 naar 20.000 is gestegen. (10.000%)
Dan is zo een downtrend naar 3.000 ineens niet zo vreemd meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Mooooody schreef op donderdag 12 november 2020 @ 23:58:
[...]

Waar kan ik iets vinden over deze 'omarmde theorie'?
Wetenschappelijke literatuur is niets te vinden.

Of moet ik hier YouTube videos's voor gaan kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-06 23:11
toilet_paper schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 01:39:
Het is idd niet zo dat whales altijd dezelfde plannetjes hebben he. Die zitten net zo hard te proberen elkaar te slim af te zijn.
[Afbeelding]
Het is gewoon een tragedy of the commons. Als iedereen hetzelfde wil, was het beter voor iedereen en zaten we al lang op 1 miljoen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Mooooody schreef op donderdag 12 november 2020 @ 23:47:
[...]
Zeker met enkele grote spelers zoals Coinbase, Binance e.d.
Klein voorbeeldje: Als de dump te groot wordt, gaan ze opeens offline. De meute heeft hierbij weinig inbreng. De meute bepaalt niet de prijs, daar ben ik van overtuigd. Niet spannend ofzo, zo werkt het hele financiele systeem.
Je brengt het nu alsof ze bewust offline gaan bij grote bewegingen. Het is in de website wereld zo dat piekmomenten een serverpark dusdanig kunnen belasten dat server en dus diensten onbereikbaar worden.

Bij BitMEX zegt men ook vaak dat ze de boel offline gooien of overbelastingsmeldingen geven, maar het is ook zo dat ze dan overbelast raken. Een orderbook kan je niet parallel uitvoeren, dat moet je order voor order doorlopen omdat iedere order gevolgen kan hebben voor de volgende order. Bij hoge belasting kan dat soms tot een wachtrij leiden. ByBit heeft daar nog minder last van, maar als ze de bezoekersaantallen van BitMEX krijgen is dat mogelijk ook voorbij, al zullen ze vast meer optimalisaties hebben doorgevoerd.

Binance heeft zijn zaakjes de laatste tijd overigens redelijk goed op orde en heeft echt enorm opgeschaald.

Er zullen vast partijen zijn die in drukke tijden echt even de stekker eruit trekken, maar de grote jongens die je nu noemt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondor
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:30
Op 17 november eindigen de farming pools bij uniswap, er komt heel veel eth en uni tijdens vrij.

Men vraagt zich af wat voor (negatieve)effect dat op de prijzen gaat hebben.
https://cointelegraph.com...ially-freeing-up-1-1b-eth

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1032405

B-Bandit schreef op donderdag 12 november 2020 @ 21:57:
[...]

[...]

Ik zat er zelf naast idd. Marketcap crypto is om en nabij 500 miljard, dus inderdaad 0.5 biljoen dollar.
En dan te bedenken dat er hier Tweakers zitten die de totale marketcap onder de 1 miljard hebben gezien. :)

Heb wel eens in die oude topics lopen neuzen.

'Marketcap nadert 1 miljard dollar, bizar...'

Dat soort uitspraken, geweldig toch :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crypts
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20-02-2021
Taro schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 08:48:
[...]

Je brengt het nu alsof ze bewust offline gaan bij grote bewegingen. Het is in de website wereld zo dat piekmomenten een serverpark dusdanig kunnen belasten dat server en dus diensten onbereikbaar worden.

Bij BitMEX zegt men ook vaak dat ze de boel offline gooien of overbelastingsmeldingen geven, maar dat is ook zo. Een orderbook kan je niet parallel uitvoeren, dat moet je order voor order doorlopen omdat iedere order gevolgen kan hebben voor de volgende order. Bij hoge belasting kan dat soms tot een wachtrij leiden. ByBit heeft daar nog minder last van, maar als ze de bezoekersaantallen van BitMEX krijgen is dat mogelijk ook voorbij, al zullen ze vast meer optimalisaties hebben doorgevoerd.

Binance heeft zijn zaakjes de laatste tijd overigens redelijk goed op orde en heeft echt enorm opgeschaald.

Er zullen vast partijen zijn die in drukke tijden echt even de stekker eruit trekken, maar de grote jongens die je nu noemt niet.
Ik zie ook niet echt waarom dat soort spelers dat bewust zouden doen. Ze leven voornamelijk van de fees en de boel platleggen werkt dan redelijk contraproductief. De boel opschalen zodat ze dit wel aan kunnen lijkt theoretisch prima haalbaar maar aan alles zit een prijskaartje. Het is een afweging dit te doen om iets wat eens in de 2 jaar voorkomt op te kunnen vangen. CB doet dit duidelijk niet en komt er ook gewoon mee weg. Bitmex heeft er ook niet minder gebruikers om.

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Taro schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 08:48:
[...]

Bij BitMEX zegt men ook vaak dat ze de boel offline gooien of overbelastingsmeldingen geven, maar dat is ook zo. Een orderbook kan je niet parallel uitvoeren, dat moet je order voor order doorlopen omdat iedere order gevolgen kan hebben voor de volgende order. Bij hoge belasting kan dat soms tot een wachtrij leiden. ByBit heeft daar nog minder last van, maar als ze de bezoekersaantallen van BitMEX krijgen is dat mogelijk ook voorbij, al zullen ze vast meer optimalisaties hebben doorgevoerd.

Eind 2017 was de run zo bizar groot dat dit die partijen ook gewoon 'overkwam'.

Iedereen en zijn schoonmoeder stapte in, daar kun je je als exchange gewoon niet tegen wapenen. Tenzij je op voorhand een enorme overcapaciteit aanhoudt, maar dat is niet realistisch.

Ik weet nog dat je geen account meer kon openen op bijvoorbeeld Coinbase, puur en alleen om die exchange in de lucht te houden.

Als ze potentiële klanten weren en daarmee inkomsten zegt dat wel genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-06 18:52
Anoniem: 1032405 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 08:56:
[...]

En dan te bedenken dat er hier Tweakers zitten die de totale marketcap onder de 1 miljard hebben gezien. :)

Heb wel eens in die oude topics lopen neuzen.

'Marketcap nadert 1 miljard dollar, bizar...'

Dat soort uitspraken, geweldig toch :)
Nou weet je. Ik ben bijna een jaar niet actief geweest in dit topic en je vergeet het zo snel. 500 miljard is gewoon echt veel geld. Maar in de gloriedagen van 2017 keken we reikhalzend uit naar die 1000 miljard grens weet ik nog.

Wat een tijden. Ben erg benieuwd hoe het dit keer allemaal gaat. Heb de afgelopen maanden al mijn altcoins verkocht en heb nu nog maar 1 btc en 2 ether over. Die staan al op een exchange voor het geval btc super hyperbolic gaat doen. De run naar 20k was destijds een kwestie een kwestie van uren. Daar zitten we echter nog niet. Verwacht dat vergelijkbare omstandigheden zich misschien pas boven de 30k gaan voordoen.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crypts
Gondor schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 08:54:
Op 17 november eindigen de farming pools bij uniswap, er komt heel veel eth en uni tijdens vrij.

Men vraagt zich af wat voor (negatieve)effect dat op de prijzen gaat hebben.
https://cointelegraph.com...ially-freeing-up-1-1b-eth
Lijkt me een nobrainer, ik zou zelf UNI in de verkoop zetten en uit ETH stappen op een leuk punt. :)

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Crypts schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 09:13:
[...]

Lijkt me een nobrainer, ik zou zelf UNI in de verkoop zetten en uit ETH stappen op een leuk punt. :)
En een deel terug in Bitcoin pompen? :9

17k soon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Egeau
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-06 12:11
Anoniem: 1032405 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 09:17:
[...]

17k soon.
Nee man, over 4 dagen zitten we allang op 17k! Aim higher :9

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 00:56

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Bitcoin nog zo'n $1000 verwijderd van een nieuwe marketcap ATH *O*

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:32

knakworst

Get more sats!

BNB opeens weer een klein beetje omhoog, dus ik dacht even op Launchpad kijken. En jazeker, voorbereiding voor de volgende fabeltastische coin is begonnen.

Het is net als drugs, je blijft het nodig hebben, maar de race naar de bottom gaat steeds sneller. Kijk maar naar "hard".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

.oisyn schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 09:20:
Bitcoin nog zo'n $1000 verwijderd van een nieuwe marketcap ATH *O*
And so it begins. >:) oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crypts
Anoniem: 1032405 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 09:17:
[...]

17k soon.
Lijkt me evident mijn vriend, beiden overigens en beyond. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

knakworst schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 09:20:
BNB opeens weer een klein beetje omhoog, dus ik dacht even op Launchpad kijken. En jazeker, voorbereiding voor de volgende fabeltastische coin is begonnen.

Het is net als drugs, je blijft het nodig hebben, maar de race naar de bottom gaat steeds sneller. Kijk maar naar "hard".
Ik heb alleen nog een halve BNB voor de fee's.

Geen fomo meer op BNB na al die ongein. Ze houden ze maar.

Die shitcoin katapult van Binance lanceert zichzelf steeds dieper de grond in. Op de lange termijn zullen die launches en stakings steeds minder rendabel worden totdat de halve cryptospace Binance en CZ uitkotst voor het overspoelen van de markt met eindeloze hoeveelheden shitcoins en er een nieuwe exhange de populairste wordt. Net als met Poloniex.

Alleen maar gezond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maracas10
  • Laatst online: 23-06-2021
Anoniem: 1032405 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 09:31:
[...]

Ik heb alleen nog een halve BNB voor de fee's.

Geen fomo meer op BNB na al die ongein. Ze houden ze maar.

Die shitcoin katapult van Binance lanceert zichzelf steeds dieper de grond in. Op de lange termijn zullen die launches en stakings steeds minder rendabel worden totdat de halve cryptospace Binance en CZ uitkotst voor het overspoelen van de markt met eindeloze hoeveelheden shitcoins en er een nieuwe exhange de populairste wordt. Net als met Poloniex.

Alleen maar gezond.
Heb net even gelezen over die ''Binance launchpad'', maar kan je serieus alleen tickets krijgen als je veel BNB in bezit hebt? Triest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• volt22
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 14-03-2024
Crypts schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 09:13:
[...]

Zit zelf eraan te denken om $UNI nu te kopen (stijgt hard), te verkopen met wat winst en dan te shorten tot 17 November? Als die daalt daalt ie hard richting de $2 weer? Uberhaupt gek dat ie stijgt na dit nieuws?

Overigens gaat de hele ALTcoin markt weer omhoog? Wat zou een reden kunnen zijn?

[ Voor 8% gewijzigd door volt22 op 13-11-2020 09:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Maracas10 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 09:35:
[...]

Heb net even gelezen over die ''Binance launchpad'', maar kan je serieus alleen tickets krijgen als je veel BNB in bezit hebt? Triest
Klopt. Alleen de early investors of grotere jongens plukken daar de vruchten. En opzich is dat ook logisch want die genereren ook de meesten inkomsten voor de exhange.

Maar of het houdbaar is op lange termijn is een 2e.

Er valt voor nu het meeste te halen, daarnaast is Binance ook betrouwbaar gebleken bij een (relatief kleine) hack door goed oppotbeleid van de winsten.

Maar wanneer er een nieuwe exchange opstaat die groter rendement kan leveren met nieuwe ideeën dan kan het snel gaan. Binance kennende zullen ze dan wel snel iets gelijkwaardigs uit de hoed toveren.

Hoe ze nu bezig zijn met die shitcoins vind ik wel toxic voor deze space, weet zeker dat ik daar niet de enige in ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• volt22
Anoniem: 1032405 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 09:51:
[...]

Klopt. Alleen de early investors of grotere jongens plukken daar de vruchten. En opzich is dat ook logisch want die genereren ook de meesten inkomsten voor de exhange.

Maar of het houdbaar is op lange termijn is een 2e.

Er valt voor nu het meeste te halen, daarnaast is Binance ook betrouwbaar gebleken bij een (relatief kleine) hack door goed oppotbeleid van de winsten.

Maar wanneer er een nieuwe exchange opstaat die groter rendement kan leveren met nieuwe ideeën dan kan het snel gaan. Binance kennende zullen ze dan wel snel iets gelijkwaardigs uit de hoed toveren.

Hoe ze nu bezig zijn met die shitcoins vind ik wel toxic voor deze space, weet zeker dat ik daar niet de enige in ben.
toon volledige bericht
Bij hacks schijnt het ook steeds "makkelijker" te zijn om het te blokkeren / terug te halen?
Las dit gisteren ; https://www.telegraaf.nl/...oen-gestolen-munten-terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypts
volt22 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 09:45:
[...]

Zit zelf eraan te denken om $UNI nu te kopen (stijgt hard), te verkopen met wat winst en dan te shorten tot 17 November? Als die daalt daalt ie hard richting de $2 weer? Uberhaupt gek dat ie stijgt na dit nieuws?

Overigens gaat de hele ALTcoin markt weer omhoog? Wat zou een reden kunnen zijn?
Niet heel gek toch? Er is nieuws en dan denken er meer zoals jij, vraag is alleen wanneer dit ploft. Mbt de altcoin markt is ook niet gek, BTC laat al even een mooie groei zien dus het vertrouwen komt terug in crypto en dan gaan mensen op shitcoins gokken.

Zie nu dat mijn LTC ook weer lekker mee doet. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

volt22 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 09:55:
[...]

Bij hacks schijnt het ook steeds "makkelijker" te zijn om het te blokkeren / terug te halen?
Las dit gisteren ; https://www.telegraaf.nl/...oen-gestolen-munten-terug
Dat komt volgens mij omdat er steeds meer partijen bovenop zitten. Die coins worden zorgvuldig getraceerd. De MtGox tijden zijn daarmee wel voorbij voor hackers.

Je haalt ook niet even 236 miljoen aan crypto door een mixer :P

Alleen maar goed. Ontmoedigen die handel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crypts
Anoniem: 1032405 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 09:51:
Net even naar dat Axie gekeken en hoewel ik er zelf niks in zie zie ik ook dat er echt serieus geld in omgaat. Ieder zijn ding denk ik dan maar. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-06 18:07
Crypts schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:02:
Is er wat nieuws geweest over LTC? Die koers van de afgelopen maanden valt echt geen chocola van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:56
Nog een beetje Link extra gekocht, mijn eth afgerond en nog een klein plukje fiat om in te zetten bij een dip. Kom maar op met die moongains.

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:11

WhySoSerious

Be the change.

Ray_ schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:08:
[...]

Is er wat nieuws geweest over LTC? Die koers van de afgelopen maanden valt echt geen chocola van te maken.
Welkom in de crypto-wereld :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• volt22
Crypts schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:02:
[...]

Niet heel gek toch? Er is nieuws en dan denken er meer zoals jij, vraag is alleen wanneer dit ploft. Mbt de altcoin markt is ook niet gek, BTC laat al even een mooie groei zien dus het vertrouwen komt terug in crypto en dan gaan mensen op shitcoins gokken.

In het artikel staat dat men denkt dat de koers op het korte termijn omlaag gaat, maar op het langere termijn weer omhoog gaat. Is het dan niet slim om te shorten vanaf .... koers?

[ Voor 15% gewijzigd door volt22 op 13-11-2020 14:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crypts
Anoniem: 1032405 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:06:
[...]

Dat komt volgens mij omdat er steeds meer partijen bovenop zitten. Die coins worden zorgvuldig getraceerd. De MtGox tijden zijn daarmee wel voorbij voor hackers.

Je haalt ook niet even 236 miljoen aan crypto door een mixer :P

Alleen maar goed. Ontmoedigen die handel.
Ik vraag me wel af hoe dat terug 'halen' in zijn werk gaat. Je kunt namelijk niks terug halen, enkel terug 'stelen'. 236 miljoen is wat veel maar iets kleinere bedragen weet ik wel manieren voor. Als je het naar Binance of CB stuurt weet je zeker dat je het kwijt bent. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypts
volt22 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:09:
[...]

Nieuw dat zegt dat de koers op kort termijn omlaag gaat en op langer termijn omhoog gaat. En dan stijgt het snel op het korte termijn? Zou jij niet shorten vanaf .... koers?
Ik doe niet aan longs en shorts maar wat ik aangaf, als ik UNI zou hebben zou ik dat nu in de verkoop zetten. Ik zou nu niet meer aankopen omdat deze stijging puur speculatief is. ETH zou ik ook in de verkoop zetten met een (veel) lagere inkoop erbij, die zie ik op (korte) termijn wel weer terug bouncen. Misschien gebeurt er ook wel helemaal niks en kun je bij verkoop met een minimaal verschil weer instappen.

Voor de zekerheid, ik zit er ook weleens naast dus doe vooral niet wat ik zou doen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Crypts schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:06:
[...]

Net even naar dat Axie gekeken en hoewel ik er zelf niks in zie zie ik ook dat er echt serieus geld in omgaat. Ieder zijn ding denk ik dan maar. :+
Tja als je toch flink wat BNB hodlt en je inleg bijna gegarandeerd x2, x3 of meer gaat vanaf de launchpad loterij prijs ben je ook gek als je er niet aan meedoet natuurlijk.

Dat die coins 2 maanden later op de bodem van de grote rode REKT zee liggen dat is bijzaak :) . Echte wegwerp coins.

Een prima formule om mooi wat geld vanuit het niets te toveren. Leuk voor de grotere jongens maar vooral voor Binance. Weer een muntje die de komende maanden voor flink wat tradingvolume gaat zorgen.

Vanuit moreel standpunt een schaamteloze manier om je zakken te vullen als exchange (vind ik). Maar ze komen er blijkbaar mee weg, dus waarom ook niet. Het zal Binance verder worst wezen. Die zitten hier maar voor 1 ding, harken. Zoveel en zo snel mogelijk.

De markt verwateren met eindeloze hoeveelheden gure shitcoins.

Denk wel dat dit op een dag tegen ze gaat keren. Als een simpele ziel als ikzelf er al zat van ben...

Maar misschien is het ook wel goed. Zo te zien trekt het niet veel aandacht van Bitcoin af, misschien versterkt het zelfs juist alleen maar de positie van Bitcoin.

Iedere gek kan een ERC20 of BEP2 token uit de lucht toveren, maar Bitcoin is een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• volt22
Crypts schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:20:
[...]

Ik doe niet aan longs en shorts maar wat ik aangaf, als ik UNI zou hebben zou ik dat nu in de verkoop zetten. Ik zou nu niet meer aankopen omdat deze stijging puur speculatief is. ETH zou ik ook in de verkoop zetten met een (veel) lagere inkoop erbij, die zie ik op (korte) termijn wel weer terug bouncen. Misschien gebeurt er ook wel helemaal niks en kun je bij verkoop met een minimaal verschil weer instappen.

Voor de zekerheid, ik zit er ook weleens naast dus doe vooral niet wat ik zou doen. :P
Nu idd verkopen en terugkopen als het lager staat? Een soort van SHORT met je eigen muntje met iets minder risico? Enkel de transactiekosten als risico? Je hebt je winst gepakt als $UNI stijgt. En als $UNI daalt koop je lager terug en heb je een SHORT zonder risico?

Overigens hoop ik dat het geld (+eth) wat nu in $UNI zit naar $CAKE gaat want met 0,265 gaat ie richting rekt :(

[ Voor 8% gewijzigd door volt22 op 13-11-2020 11:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crypts
Anoniem: 1032405 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:29:
[...]

Tja als je toch flink wat BNB hodlt en je inleg bijna gegarandeerd x2, x3 of meer gaat vanaf de launchpad loterij prijs ben je ook gek als je er niet aan meedoet natuurlijk.

Dat die coins 2 maanden later op de bodem van de grote rode REKT zee liggen dat is bijzaak :) . Echte wegwerp coins.

Een prima formule om mooi wat geld vanuit het niets te toveren. Leuk voor de grotere jongens maar vooral voor Binance. Weer een muntje die de komende maanden voor flink wat tradingvolume gaat zorgen.

Vanuit moreel standpunt een schaamteloze manier om je zakken te vullen als exchange (vind ik). Maar ze komen er blijkbaar mee weg, dus waarom ook niet. Het zal Binance verder worst wezen. Die zitten hier maar voor 1 ding, harken. Zoveel en zo snel mogelijk.

De markt verwateren met eindeloze hoeveelheden gure shitcoins.

Denk wel dat dit op een dag tegen ze gaat keren. Als een simpele ziel als ikzelf er al zat van ben...

Maar misschien is het ook wel goed. Zo te zien trekt het niet veel aandacht van Bitcoin af, misschien versterkt het zelfs juist alleen maar de positie van Bitcoin.

Iedere gek kan een ERC20 of BEP2 token uit de lucht toveren, maar Bitcoin is een ander verhaal.
toon volledige bericht
Bedoelde meer dat hele spelletje wat Axie eigenlijk is. Zag een video van iemand die voor $42 een stukje land had aangekocht en 20 dagen later was het $120 waard. Ben daar afgehaakt maar dat er serieus geld in dat spelletje omgaat was me wel duidelijk. Er is dus een usecase maar de vraag is hoelang dat leuk blijft. Zag dat zelf ook met een spelletje wat we in ons ecosysteem hadden geimplementeerd en dat was in het begin even leuk totdat er mensen het iets te serieus namen en nu is het 'gekaapt' door de top 3 en die zijn never nooit meer in te halen. Dan is de lol er snel af. :)

Verder ben ik het met je eens over die launchpad. Schaamteloze parasitaire samenwerking tussen developers en Binance waar de wereld niet gek veel beter van wordt. Het is voor beiden een leuke moneyshot maar meer dan dat is het niet. Leuk voor degenen die de eerste golf kunnen meepakken en treurig voor degenen die er niet op tijd bij zijn.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Sorry luitjes, ik liet me gisteren een beetje gaan. Deeltje frustratie over het systeem, maar ook wat privé-stubbelingen gaande. Ondanks mijn onovertroffen status in dit topic, blijf ik natuurlijk ook gewoon een mens O+

Ik neem overigens geen afstand van de strekking van de posts. Denk echt dat er meer aan de touwtjes getrokken wordt, dan wij weten. Baal een beetje van de matige onderbouwing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• volt22
Mooooody schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:19:
Sorry luitjes, ik liet me gisteren een beetje gaan. Deeltje frustratie over het systeem, maar ook wat privé-stubbelingen gaande. Ondanks mijn onovertroffen status in dit topic, blijf ik natuurlijk ook gewoon een mens O+

Ik neem overigens geen afstand van de strekking van de posts. Denk echt dat er meer aan de touwtjes getrokken wordt, dan wij weten. Baal een beetje van de matige onderbouwing.
What's in the name? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokstaart
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:54

Ik heb de discussie gemist, maar als het over whale games / manipulatie gaat ben ik het met je eens. De markt is nog erg makkelijk te manipuleren en ik denk overigens dat bijv de grote exchanges (lees: iedereen die baat heeft bij een volatiele cryptomarkt) hier vrolijk aan mee doen.

https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypts
Stokstaart schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:34:
[...]

Ik heb de discussie gemist, maar als het over whale games / manipulatie gaat ben ik het met je eens. De markt is nog erg makkelijk te manipuleren en ik denk overigens dat bijv de grote exchanges (lees: iedereen die baat heeft bij een volatiele cryptomarkt) hier vrolijk aan mee doen.
Exchanges hebben vooral baat bij volume, dat dat meestal hand in hand gaat met volatiliteit ben ik het mee eens maar ik denk niet dat ze hier een heel actieve rol (meer) in spelen. Er zal voldoende manupilatie plaats vinden maar ik denk ook dat veel te danken is aan het afgaan van stoplosses omdat er nu veel meer spelers zijn en er dus meer versnippering is.

Zat net even op een exchange door mijn gratis verkregen shitcoins te harken maar mijn God, wat een rotzooi heb ik daar verzameld. 2 zijn er compleet uit de lucht en van de 30 oid zijn er 25 sub sat in waarde. :D Zag dat ik ook nog wat Linda had, wat is dat ook alweer geworden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Geen probleem, je blijft gewoon een cryptogod in onze ogen.

Juíst crypto en met name dit topic kun je in mijn optiek prima gebruiken om wat stoom af te blazen.

Een goede onderbouwing is daarbij zeker niet noodzakelijk. Kijk maar:

Hoerencrypto.

Al komt bovenstaand statement natuurlijk beter tot zijn recht in een bearmarket.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelox
Anoniem: 1032405 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:45:
[...]

Geen probleem, je blijft gewoon een cryptogod in onze ogen.

Juíst crypto en met name dit topic kun je in mijn optiek prima gebruiken om wat stoom af te blazen.

Een goede onderbouwing is daarbij zeker niet noodzakelijk. Kijk maar:

Hoerencrypto.

Al komt bovenstaand statement natuurlijk beter tot zijn recht in een bearmarket.
Kutmunten

Zero.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Decentrale rimrommel

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fiDUN5vhw86tnZDBVoF0ExNtqto=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BMED8xiJeAR0cGUt6lxG20nR.jpg?f=fotoalbum_large

:r :r :r

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fqwq82ktQpolSzMBkXXjEfbcSB8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VryuiNW281NC40RRaeH96MGY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tw-3fJ9LqlqkmwDsDcTyEQMQgug=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yJkobscphGNIl00QaeYxO5gH.jpg?f=fotoalbum_large

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

'Zo, ein-de-lijk weekend. Eens kijken op het Tweakers cryptocurrency slowchat topic, of er nog interessante investeringsmogelijkheden voorbij zijn gekomen de laatste 24 uur.'

*leest bovenstaande*

TSLA it is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Nu is het wel genoeg geweest, even de bezem er doorheen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crypts
.oisyn schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:04:
Nu is het wel genoeg geweest, even de bezem er doorheen :)
Wat is u serieus zo net voor het weekend? Moeten we ons zorgen maken? :)
Zaten toch wel pareltjes tussen. :P

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Crypts schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:14:
[...]

Wat is u serieus zo net voor het weekend? Moeten we ons zorgen maken? :)
Ik heb last van Bitcoinvermögensaufbauverwehrtheittrauer

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Dat heb je met die gecentraliseerde servers, meteen censuur! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypts
.oisyn schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:15:
[...]

Ik heb last van Bitcoinvermögensaufbauverwehrtheittrauer
Hmmm daar zou ik ook wel een flink fomid20/fomovirus van krijgen. Sterkte! :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Crypts
Anoniem: 1032405 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:25:
Dat heb je met die gecentraliseerde servers, meteen censuur! :+
Misschien moet Tweakers ook maar op de blockchain, zijn we ook meteen af van irritante geedit van sommigen. 'Once on the chain forever on the chain' :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raq
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23:02

raq

ETH op uitbreken? Loopt nu al een weekje tegen de 470 aan te hikken...
Zou me goed uitkomen, ik heb aardig wat BTC naar ETH en een paar alts lopen schuiven de afgelopen maand en zet het graag met winst terug naar btc.

De tijd leert of het tij keert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokstaart
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:54
raq schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:32:
ETH op uitbreken? Loopt nu al een weekje tegen de 470 aan te hikken...
Zou me goed uitkomen, ik heb aardig wat BTC naar ETH en een paar alts lopen schuiven de afgelopen maand en zet het graag met winst terug naar btc.
UNI ook

https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maracas10
Link gaat moonen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-06 07:55
Valt me op/tegen dat er nog maar weinig doelloos geshillt wordt in dit topic. Is dat niet meer van deze tijd, achterhaald of gewoon verboden?

SXP de beste.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ypuh schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:29:
[...]

Valt me op/tegen dat er nog maar weinig doelloos geshillt wordt in dit topic.
Al die shitcoin shillers zijn de laatste jaren rekt gegaan en gestopt met crypto :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypts
Dezelfde link die er in een week tijd al ruim 12% bij heeft gekregen en in sats ook behoorlijk is gestegen? Waarom denk je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-06 23:03
Crypts schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:32:
[...]

Dezelfde link die er in een week tijd al ruim 12% bij heeft gekregen en in sats ook behoorlijk is gestegen? Waarom denk je dat?
Omdat ie nog steeds >10% onder het niveau van 25 oktober staat misschien :?
Ik weet het niet, maar mag best weer omhoog idd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crypts
PilatuS schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:31:
[...]

Al die shitcoin shillers zijn de laatste jaren rekt gegaan en gestopt met crypto :P
Ik mis Klaas met zijn XRP en zijn blinde liefde voor Brad Garlinghouse soms wel een beetje. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelox
Ben nu wel tevreden met mijn pf. Hopelijk de goede keuzes gemaakt:

BTC 34%
ETH 34%
ADA 12%
NEO 8%
DOT 4%
LINK 4%
CPH 4%

En nog een potje fiat..

[ Voor 4% gewijzigd door Pelox op 13-11-2020 15:41 ]

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maracas10
Ypuh schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:29:
[...]

Valt me op/tegen dat er nog maar weinig doelloos geshillt wordt in dit topic. Is dat niet meer van deze tijd, achterhaald of gewoon verboden?

SXP de beste.
Nee precies, af en toe mis ik die tijden.. vandaar dat ik hem er weer eens in gooide ..
All met all ben ik wel echt positief over LINK. Tenminste voor mij goed uitgepakt laatste maanden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ezekielll
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-08-2024
Ik ben na vorige maand bijna geheel uit de altcoin meuk gestapt, wilde ook wat meer rust in de tent (lees: in mn hoofd). Bevalt me tot nu toe super goed eigenlijk
Heb besloten een stapje terug van een afstandje te gaan aanzien en bij nog iets hogere stijging van Bitcoin wat dikke winst veilig te stellen door een stop loss welke, mits btc gewoon doorstijgt, lekker periodiek naar boven wordt bijgesteld
Mits BTC nu of binnen maand niet een vrije val naar beneden maakt zie ik het heel rooskleurig in voor komende jaar

Mijn PF:
81.5 % BTC
12.5 % ETH
3.5 % DOT (welke door blijven stacken met 12%)
2,5 % ADA & LINK - Just for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:11

WhySoSerious

Be the change.

Dat ding mag ondertussen wel eens even richting 18K gaan he... :@

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pelox
WhySoSerious schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 16:05:
Dat ding mag ondertussen wel eens even richting 18K gaan he... :@
Als ie naar de 180k gaat hoor je mij ook niet klagen.

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pelox schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 16:06:
[...]

180k schiet niet echt op...

900k klinkt al beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burn_and_Fire
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-06 13:36
Pelox schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 16:06:
[...]

Het is maar de vraag of die de 16k houdt vandaag nu de 16.100 alweer aangetikt wordt. 8)7

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Burn_and_Fire schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 16:10:
[...]

Het is maar de vraag of die de 16k houdt vandaag nu de 16.100 alweer aangetikt wordt. 8)7
Natuurlijk houdt die het niet. Dit is Bitcoin.

13k om een uur of 5 en weer op 16.5k na het avondeten.

Als je tussendoor niet kijkt is het dan net of is er niets gebeurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crypts
Anoniem: 1032405 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 16:14:
[...]

Natuurlijk houdt die het niet. Dit is Bitcoin.

13k om een uur of 5 en weer op 16.5k na het avondeten.

Als je tussendoor niet kijkt is het dan net of is er niets gebeurd.
Dit is wel een hele treffende omschrijving. 8)

Nee maar serieus, ik zie hem over het weekend de 16k niet houden maar vanaf maandag gaat de vaart er weer in. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:17
Crypts schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 16:16:
[...]

Dit is wel een hele treffende omschrijving. 8)

Nee maar serieus, ik zie hem over het weekend de 16k niet houden maar vanaf maandag gaat de vaart er weer in. :)
is ook gewoon gezond om af en toe ff 10 15% terug te vallen. ff de orderboeken opschonen. Als we dat niet zouden doen hebben we binnen 2 a 3 maanden een blowoftop, doe maar niet dus

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crypts
anti elppa schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 16:19:
[...]

is ook gewoon gezond om af en toe ff 10 15% terug te vallen. ff de orderboeken opschonen. Als we dat niet zouden doen hebben we binnen 2 a 3 maanden een blowoftop, doe maar niet dus
Ik blijf het herhalen maar er is helemaal niks gezonds aan crypto, als iemand nou ook nog iets zegt over 'organische' groei krijg ik na flinke jeuk ook nog eens dikke uitslag. Het is allemaal puur speculatie, niet meer en niet minder. ;) ;)

Pagina: 1 ... 101 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
  • Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
  • Geen links met referral, geen gebedel om invites.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!